Textová podoba smlouvy Smlouva č. 18542139: Smlouva o provedení preventivní dezinfekce

Příloha SPH_1587_2021.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SPH 1587/2021
                                                                                                   NS 1315022

                                                                                          ID RS

        SMLOUVA O PROVEDENÍ PREVENTIVNÍ DEZINFEKCE

                                               Smluvní strany

                                         Správa Pražského hradu
                    se sídlem: Hrad I. nádvoří č. p. 1, Hradčany, 119 08 Praha 1

                            zastoupená: Ing. Ivo Velíškem, CSc., ředitelem
                                  právní forma: příspěvková organizace
                                                IČO: 49366076
                                             DIČ: CZ49366076
                                            bankovní spojení: …
                                                 číslo účtu: …
                                                je plátce DPH
                                          (dále jen „objednatel“)

                                                             a

                                            P.B.H. ecology s.r.o.
                          se sídlem: Příkop 838/6, Zábrdovice, 602 00 Brno

                              zastoupena: Martinem Drlíčkem, jednatelem
                                               IČO: 09111042

                                             DIČ: CZ09111042
                                            bankovní spojení: …

                                                 číslo účtu: …
         společnost zapsána v obchodním rejstříku, vedeném u Krajského soudu v Brně,

                                           oddíl C vložka 117318
                                                je plátce DPH

                                          (dále jen „dodavatel“)

 uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku, na základě vzájemného konsenzu a v souladu s
       dle § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, tuto
               smlouvu o provedení preventivní dezinfekce (dále jen „smlouva“):

                                                  Preambule

Tato smlouva se uzavírá na základě výběru nejvhodnější nabídky na veřejnou zakázku malého
rozsahu na služby vyhlášenou pod názvem „Dezinfekce návštěvnických objektů prostřednictvím
nano nástřiku TiO2“ v souladu s § 31 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek,
v platném znění, pod č.j. SPH 1383/2021. Podmínky výběrového řízení a nabídka dodavatele
jsou závazné po celou dobu trvání tohoto smluvního vztahu a v otázkách výslovně neuvedených
touto smlouvou se smluvní strany budou řídit těmito dokumenty.

                                                   Článek 1
                                               Předmět plnění

1. Předmětem plnění je závazek dodavatele provést odbornou činnost – preventivní
hloubkovou dezinfekci vybraných prostor přístupných návštěvníkům Pražského hradu, které
jsou specifikovány v příloze č. 1 této smlouvy, prostřednictvím NANO technologie
(nano TiO2), a to nástřikem (nikoliv nátěrem) do 2 m výšky jednotlivé místnosti či prostoru.

Cílem je zajistit dlouhodobou ochranu povrchů vybraných prostor a s tím související zajištění
zvýšení zdravotní nezávadnosti tohoto prostředí.

Výměra dotčených prostor - je uvedena v příloze č. 1 této smlouvy. Objednatel uvádí přehled
povrchů v dotčených prostorách:

    - stěny – omítka (bez štuků, historických maleb, apod.), keramické obložení, zrcadla,
         dveře (dřevo, sklo a plast)

Předmětem plnění je i zpracování a předání objednateli plánu péče o ošetřené povrchy, ve
kterém bude stanoveno, jakým způsobem (popř. jakým druhem čisticích prostředků) se má
objednatel starat o ošetřené povrchy. Plán bude zpracován v českém jazyce a bude objednateli
předán v jednom vyhotovení v listinné podobě.

Objednatel požaduje, aby účinnost provedeného nástřiku na všech površích byla alespoň 1 rok.
Předmětem plnění je tak i provádění kontrolních stěrů v objednatelem určených termínech a
v objednatelem určených prostorách, přičemž dodavatel je povinen dostavit se do sídla
objednatele v objednatelem určený čas a provést kontrolní stěry. Dodavatel se zavazuje zajistit
vyhodnocení stěrů odborně kvalifikovanou osobou a předložit objednateli vyhodnocení
nejpozději do 1 týdne od provedení kontrolního stěru k posouzení.

vše dále také jen „plnění“

2. Při plnění dle této smlouvy se dodavatel zavazuje dodržovat podmínky stanovené v platných
právních předpisech a příslušných technických normách.

3. Za řádně a včas prováděné a řádně předané plnění se objednatel uhradit dodavateli sjednanou
cenu, a to za podmínek uvedených v této smlouvě.

4. Dodavatel prohlašuje, že je odborně způsobilý k provedení předmětu plnění dle této
smlouvy. Dodavatel prohlašuje, že bude plnění provádět prostřednictvím odborně způsobilých
techniků.

5. Plnění bude provedeno v souladu s podmínkami výběrového řízení a dodavatelem
předloženou nabídkou. Veškeré dokumenty k výběrovému řízení jsou uloženy u objednatele
pod č.j. SPH 1383/2021.

                                                   Článek 2
                                          Termíny a místo plnění

1. Dodavatel se zavazuje provést plnění dle této smlouvy nejpozději do 1 týdne od účinnosti
této smlouvy. Plnění je možné provádět až po ukončení návštěvnického provozu. Pracovní doba
se sjednává od 16:00 do 22:00 hod.
2. Termín zahájení provádění plnění bude mezi smluvními stranami dohodnut bez zbytečného
odkladu po podpisu této smlouvy.

3. Plnění bude provedeno v prostorách Pražského hradu specifikovaných v příloze č. 1 této
smlouvy. Veškeré prostory jsou součástí národní kulturní památky Pražský hrad.

                                                   Článek 3
                                                 Cena plnění

1. Celková cena plnění činí 232.313,35 Kč bez DPH. Bližší specifikace ceny je uvedena
v příloze č. 1 této smlouvy – cenové nabídce dodavatele ze dne 2. listopadu 2021. K uvedené
ceně bude připočteno DPH v platné zákonné výši.

2. Celková cena zahrnuje veškeré náklady související s provedením plnění dle článku 1 této
smlouvy (zejména nikoliv však výhradně doprava do sídla objednatele, provedení zásahu ve
stanoveném rozsahu, dezinfekční prostředky, práce techniků, ochranné prostředky, přístroje a
zařízení nutné k provedení zásahu, provádění kontrolních stěrů a zajištění jejich vyhodnocení
po dobu 1 roku od splnění plnění, zpracování plánu péče o ošetřované povrchy, atp.).

3. Celková cena je cenou pevnou a nepřekročitelnou a nejvýše přípustnou.

                                                   Článek 4
                                           Fakturační podmínky

1. Cena plnění bude objednatelem dodavateli uhrazena po řádném provedení plnění dle článku
1 této smlouvy a předání plánu péče o ošetřené povrchy v množství a podobě specifikované
článkem 1 této smlouvy, a to na základě řádného daňového dokladu vystaveného dodavatelem
do 14 dní od splnění plnění. Zálohy objednatel neposkytuje. Plnění bude použito pro
ekonomickou činnost objednatele.

2. Daňový doklad bude vystaven se všemi zákonnými náležitostmi, a je-li dodavatel plátcem
DPH včetně uvedení čísla účtu používaného pro ekonomickou činnost dodavatele, na který má
být platba poukázána a který je zároveň registrován v Registru plátců DPH dle § 96 zákona o
DPH. Splatnost daňového dokladu se stanovuje na 21 dní od doručení objednateli. Pokud
nebude daňový doklad splňovat zákonné náležitosti v případě, že je dodavatel plátcem DPH
také včetně čísla účtu používaného pro ekonomickou činnost registrovaného v Registru plátců
DPH, má objednatel právo na jeho vrácení, přičemž splatnost nového daňového dokladu bude
opět stanovena na 21 dní. Cena bude uhrazena bankovním převodem na účet dodavatele
uvedený na daňovém dokladu, který je zároveň registrován v Registru plátců DPH. V případě,
že je dodavatel plátce DPH, není objednatel oprávněn uhradit cenu plnění na jiný bankovní účet
než ten, který je registrován v Registru plátců DPH.

Jsou-li předmětem plnění práce a služby spadající do režimu přenesení daňové povinnosti (§
92e zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů), je
dodavatel povinen vystavit daňový doklad za provedení plnění na základě platné právní úpravy
zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a objednatel
je oprávněn v takovém případě uhradit dodavateli cenu bez DPH a výši DPH odvést dle
platných právních předpisů.

3. Objednatel je oprávněn započítat smluvní pokuty, úroky z prodlení, nenahrazené náklady na
likvidaci dodavatelem včas neodstraněných závad, škod a náhrady škod, a to přímo proti
fakturované částce.
                                                   Článek 5
                                 Podmínky a způsob provádění plnění

1. Dodavatel se zavazuje provést plnění na svůj náklad a na své nebezpečí ve sjednané době.
Dodavatel se zavazuje postupovat při plnění dle této smlouvy s odbornou péčí.

2. Objednatel se zavazuje připravit prostory tak, aby plnění mohlo proběhnout ve stanovené
době. Objednatel se zavazuje poskytovat dodavateli potřebnou součinnost k provedení plnění.

3. Dodavatel bere na vědomí, že mu bude přidělen pracovník objednatele, za jehož přítomnosti
bude plnění provádět. Tento pracovník bude oprávněn kontrolovat provádění plnění dodavatele.

4. Dodavatel je vázán pokyny objednatele v plném rozsahu. Pro případ nevhodných pokynů či
příkazů bude postupováno v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník, v platném znění, zejména § 2594 a násl.

Zástupcem objednatele pro věci technické je …, tel.: …, email: …

Zástupce dodavatele pro věci technické je …, tel.: …, email: ...

Změnu v osobě jsou smluvní strany povinny si nahlásit bez zbytečného odkladu po změně
v osobě zástupce, a to písemným oznámením.

5. Všichni pracovníci dodavatele pohybující se v místě plnění jsou povinni podrobit se
identifikační kontrole na vyžádání zástupce objednatele, případně na vyžádání příslušníků
bezpečnostních složek (Hradní stráž, Útvar pro ochranu prezidenta České republiky).

6. Při pohybu na daném místě plnění se dodavatel zavazuje respektovat a řídit se pokyny
přiděleného pracovníka objednatele. O tom se dodavatel zavazuje poučit i své pracovníky a
zavázat je k dodržování pokynů pracovníka objednatele.

7. Dodavatel se zavazuje provést plnění s maximální šetrností k objektům i prostředí
příslušného místa plnění a sousedících nemovitých věcí, to znamená udržovat dané pracoviště,
okolí i přístupové trasy v čistém, upraveném stavu, pracoviště protiprašně uzavřít, bude-li to
nutné, a případná nezbytná znečištění průběžně odstraňovat. Každý pracovník a každé zařízení
bude po celou dobu práce či výskytu v místě plnění viditelně označen/o názvem či logem
dodavatele (tj. u poddodavatelů označení generálního dodavatele). Označení bude jednotné
pro všechny pracovníky.

8. Dodavatel se zavazuje, že veškerá činnost při provádění plnění bude prováděna tak, aby
nedošlo k poškození ani ohrožení stávajících architektonických a historických prvků.

9. Dodavatel se zavazuje seznámit se a v příslušném místě plnění dodržovat tyto interní
předpisy objednatele, které budou dodavateli předány před podpisem smlouvy a se kterými se
mohl seznámit před podáním nabídky, což stvrzuje podpisem této smlouvy:

- Dopravní řád
- Směrnice č. 01/01/2017 ustanovující systém řízení a prevence rizik
- Směrnice č. 01/02/2018 o zpracování osobních údajů
- Směrnice č. 01/04/2011 k zajištění požární ochrany.

S výše uvedenými řídícími akty, i se všemi dalšími, které budou dodavateli předány jako
závazné, je dodavatel povinen seznámit své zaměstnance a třetí subjekty (zejména
poddodavatele), které se budou podílet na plnění a mají s dodavatelem smluvní vztah a zavázat
je k jejich dodržování. V případě změny některého vnitřního předpisu či vydání nového
vnitřního předpisu se dodavatel zavazuje upravit způsob provádění plnění v souladu se zněním
 takového vnitřního předpisu a řídit se jím, a to od okamžiku, kdy bude s novým předpisem či
 změnou vnitřního předpisu seznámen.

10. V rámci bezpečnosti a ochrany zdraví při práci je dodavatel povinen plnit m.j. tyto
 povinnosti:

 a) Řádně seznámit pracovníky, kteří se budou podílet na provádění plnění, s příslušnými
     bezpečnostními, požárními, hygienickými a ekologickými předpisy, jejichž znalost je nutná
     k řádnému a bezpečnému provedení plnění.

 b) Dodržovat bezpečnostní, požární, hygienické a ekologické předpisy.
 c) Používat při provádění plnění přístroje, stroje a zařízení, jejichž stav odpovídá požadavkům

     příslušných technických a bezpečnostních předpisů a jsou na nich prováděny pravidelné
     kontroly a revize dle požadavků příslušných technických a bezpečnostních předpisů, popř.
     požadavků od výrobce.
 d) Rozmístit bezpečnostní sdělení, tabulky a barevné značení zdrojů nebezpečí v příslušných
     prostorách.
 e) V případě nebezpečí, které by mohlo ohrozit zdraví nebo životy osob, nebo způsobit
     provozní nehodu nebo poruchu technických zařízení, ihned přerušit práci, upozornit ihned
     zástupce objednatele a podle možnosti upozornit všechny osoby, které by mohly být tímto
     nebezpečím ohroženy. O přerušení práce musí být dodavatelem proveden záznam.
 f) Zajistit pro své pracovníky vybavení osobními ochrannými pracovními prostředky podle
     rizik, kterým budou vystaveni při provádění plnění a kontrolovat jejich používání. Dále je
     povinen vybavit všechny osoby, které s jeho vědomím vstupují na pracoviště, osobními
     ochrannými pracovními prostředky, odpovídajícími ohrožení, které pro tyto osoby z
     provádění plnění vyplývá. Za bezpečnost a ochranu zdraví těchto osob v prostoru pracoviště
     odpovídá dodavatel v plné míře.
 g) Odpovídat za pořádek a čistotu na pracovišti a neznečišťovat prostory užívané společně s
     objednatelem nebo jinými zhotoviteli. Dodavatel musí v případě znečištění okamžitě
     uvedené prostory uklidit. Dodavatel nesmí v těchto prostorách ani dočasně bez vědomí a bez
     předchozího souhlasu objednatele skladovat ani odkládat žádný materiál ani předměty.
 h) Vykonávat veškeré odborné práce pouze těmi svými pracovníky nebo pracovníky svých
     poddodavatelů, majícími příslušnou kvalifikaci. Doklad o kvalifikaci těchto pracovníků je
     dodavatel povinen na požádání objednatele doložit.
 i) Nepoužít žádný materiál, o kterém je v době jeho užití známo, že je škodlivý.
 j) Smluvní strany se před zahájením provádění plnění prokazatelně vzájemně informují o
     rizicích.
 k) Proškolit všechny pracovníky v oblasti bezpečnosti práce.

11. Dodavatel se zavazuje pracoviště, na kterém bude provádět plnění dle této smlouvy, uvést
 po skončení prací do původního stavu a v souladu s platnými právními předpisy zlikvidovat
 odpad vzniklý při jeho činnosti, a to mimo objekty objednatele.

12. Dodavatel je povinen na základě zákona č. 133/1985 Sb., v platném znění, zajistit požární
 asistenční hlídku při provádění požárně nebezpečných prací minimálně v rozsahu daném touto
 právní normou. Povolení k provádění požárně nebezpečných prací vydává pověřený referent
 BOZP a PO SPH - tel.: ...

13. Provádění plnění bude podřízeno státně – reprezentačnímu provozu Pražského hradu. To
 znamená, že dodavatel není oprávněn uplatňovat finanční požadavky na úhradu nákladů za
 prostoje, pokud dojde např. k přesunutí termínu či omezení, popř. ukončení termínu již
 probíhajícího plnění.
14. Dodavatel je povinen při provádění plnění způsobem touto smlouvou stanoveném dodržovat
 ČSN, ČSN EN, případně určené normy, které se tímto stanovují za závazné, rozhodnutí,
 stanoviska, vyjádření a.j. veřejnoprávních orgánů a organizací, a platné právní předpisy ČR a
 přímo použitelné předpisy EU. Pokud porušením smluvních povinností, ČSN, ČSN EN,
 případně určených norem, rozhodnutí, stanovisek, vyjádření a.j. veřejnoprávních orgánů a
 organizací či platné právních předpisů ČR či přímo použitelné předpisy EU vznikne jakákoli
 škoda, hradí ji v plném rozsahu.

15. Dodavatel či osoby, prostřednictvím kterých plnění provádí, jsou povinni chovat se tak,
 aby v souvislosti s jejich činností, vyplývající z této smlouvy, nedošlo k ohrožení či/a poškození
 dobrého jména objednatele, prezidenta republiky, Kanceláře prezidenta republiky nebo
 Pražského hradu.

16. Je zakázáno prostory či jednotlivé jejich části, ve kterých bude prováděn nástřik dle článku
 1 jakkoliv dokumentovat ze strany dodavatele či jeho pracovníků. Stejně tak je zakázáno
 jakkoliv dokumentovat vybavení či věci se v těchto prostorách nacházející.

17. Dodavatel se zavazuje provést plnění dle článku 1 této smlouvy prostřednictvím
 pracovníků, které uvedl ve své nabídce. Jakoukoliv změnu v osobě pracovníka je dodavatel
 povinen neprodleně písemně oznámit objednateli.

18. Dodavatel se zavazuje provádět plnění prostřednictvím pracovníků, kteří jsou odborně
 způsobilí k provedení odborné činnosti, jež je předmětem plnění dle této smlouvy. Objednatel
 je oprávněn kdykoliv v průběhu provádění plnění vyžádat si doklady o kvalifikaci pracovníků
 dodavatele. Dodavatel je v takovém případě povinen všechny objednatelem požadované
 doklady předložit nejpozději do následujícího dne od odeslání výzvy objednatele.

19. Dodavatel prohlašuje, že k provedení plnění nebude využívat poddodavatele a plnění
 provede sám. V případě zapojení nového poddodavatele se dodavatel zavazuje o takové změně
 informovat objednatele nejméně 1 pracovní den před účinností takové změny a předložit
 objednateli nový, aktualizovaný seznam poddodavatelů. Dodavatel bude při provádění plnění
 řádně koordinovat práce svých poddodavatelů a odpovídá objednateli v plném rozsahu za
 veškeré části plnění provedené poddodavateli tak, jako by tyto části provedl sám. Porušení této
 povinnosti dodavatelem bude považováno za podstatné porušení této smlouvy.

20. Provedení plnění je splněno řádným provedením a předáním určených prostor, přičemž bude
 mezi zástupcem objednatele a dodavatele sepsán akceptační protokol, který zástupci smluvních
 stran podepíšou.

 Akceptační protokol bude obsahovat specifikaci prostor, které byly dezinfikovány, dále pak
 bude obsahovat specifikaci použité technologie a detekovatelnou vrstvu po dobu 1 roku.

 Plnění dle této smlouvy je řádně splněno okamžikem podpisu akceptačního protokolu a
 předáním plánu péče o ošetřené povrchy ve stanovené podobě a množství dle článku 1 této
 smlouvy.

21. Objednatel je oprávněn po dobu jednoho roku od řádného provedení plnění dle odst. 20
 tohoto článku požadovat po dodavateli provedení kontrolních stěrů nástřiku povrchů.
 Požadavek na toto plnění bude objednatelem zaslán s termínem plnění na email kontaktní osobě
 dodavatele uvedené v tomto článku. Dodavatel je povinen dostavit se do sídla objednatele
 v uvedený čas a hodinu a provést požadované kontrolní stěry v objednatelem nahodile určených
 prostorách, které byly dezinfikovány.

 O provedení kontrolního stěru bude mezi smluvními stranami sepsán protokol. Následně je
 dodavatel povinen zajistit vyhodnocení kontrolního stěru odborně kvalifikovanou osobou a
 vyhodnocení předložit objednateli (postačí zaslat na email kontaktní osoby), a to nejpozději do
 1 týdne po provedení kontrolního stěru. Vyhodnocení musí být zpracováno v českém jazyce,
 musí být opatřeno podpisem a identifikací odborně způsobilé osoby.

 V případě zjištění rozporu účinné látky ve stěru, tj. nebude identifikována alespoň
 detekovatelná vrstva uvedená v akceptačním protokolu dle odst. 20 tohoto článku (tj. bude nižší
 než uvedená či žádná) je dodavatel povinen bez zbytečného odkladu na výzvu objednatele v jím
 stanovené lhůtě provést opravný nástřik příslušného prostoru tak, aby bylo dosaženo vrstvy
 v množství uvedeném v akceptačním protokolu.

22. Osobní údaje, popřípadě i jiné (např. nikoliv však výhradně RZ vozidel pro zajištění vjezdu
 do místa plnění) zpracovává objednatel pouze po dobu a za účelem naplnění této smlouvy. RZ
 vozidel, případně i seznamy pracovníků účastnících se provedení plnění v areálu Pražského
 hradu budou objednatelem předány Hradní stráži a Útvaru pro ochranu prezidenta České
 republiky. Dodavatel se zavazuje informovat své zaměstnance nebo osoby, jejichž osobní údaje
 předává, o zpracování těchto údajů objednatelem v rozsahu daném touto smlouvou. Pokud
 platná legislativa bude vyžadovat písemné souhlasy se zpracováním osobních údajů, zavazuje
 se dodavatel tyto souhlasy obstarat a na vyžádání je objednateli předat. Všeobecné nakládání a
 zpracovávání osobních údajů vyplývá z nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679
 ze dne 27. dubna 2016 a zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a dále pak z
 vnitřních předpisů objednatele – Směrnice č. 01/02/2018 o zpracování osobních údajů.

23. V případě, že bude dodavatel využívat poddodavatele k zajištění provedení plnění dle této
 smlouvy, je povinen zajistit, aby docházelo k řádnému a včasnému plnění finančních závazků
 vůči všem účastníkům dodavatelského řetězce podílejících na plnění dle této smlouvy společně
 s dodavatelem.

                                                     Článek 6
                                      Sankce, odstoupení od smlouvy

 1. Pro případ nedodržení sjednaného termínu plnění dle této smlouvy se sjednává smluvní
 pokuta ve výši 10.000,- Kč (slovy: desettisíc korun českých) za každý i započatý den prodlení.

 2. Pro případ jakéhokoliv porušení povinností stanovených touto smlouvou ze strany
 dodavatele, není-li touto smlouvou stanovena pokuta jiná, je dodavatel povinen zaplatit
 objednateli smluvní pokutu ve výši 15.000,- Kč (slovy: patnácttisíc korun českých) za každý
 případ porušení povinností vyplývajících z této smlouvy, a to i opakovaně.

 3. Pro případ prodlení dodavatele s náhradou škody podle článku 7 odst. 2 této smlouvy se
 dodavatel zavazuje zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý
 započatý den prodlení.

 4. Pro případ nedostavení se dodavatele k objednateli k provedení kontrolního stěru
 provedeného nástřiku dle článku 5 odst. 21 této smlouvy se sjednává smluvní pokuta ve výši
 1.000,- Kč (slovy: jedentisíc korun českých) za každý i započatý den prodlení.

 5. Smluvní pokuty nemají vliv na případnou náhradu škody v plné výši a smluvní strany tak
 mezi sebou vylučují použití ustanovení § 2050 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
 v platném znění.

 6. Pro případ prodlení objednatele s úhradou ceny plnění se sjednává úrok z prodlení ve výši
 dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb., v platném znění, z dlužné částky za každý den prodlení.

 7. Objednatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit nenastoupí-li dodavatel k provedení
 plnění ve sjednaném termínu, popř. neprovádí-li dodavatel plnění v souladu s touto smlouvou,
 a to ani po písemném upozornění objednatele ve lhůtě jím určené k nápravě, nebo nepostupuje-
 li dodavatel při plnění smlouvy s odbornou péčí. Neplnění těchto povinností dodavatelem se
 považuje za podstatné porušení smlouvy.

 8. Objednatel si vyhrazuje právo v případě podstatného porušení smlouvy, zejména nedodržení
 pokynů objednatele, lhůt stanovených v této smlouvě, či provádění plnění prostřednictvím
 osob, které nebyly ze strany objednatele odsouhlaseny ve smyslu ustanovení článku 5 odst. 17
 a 19 této smlouvy, nedodržení doporučených postupů příslušných organizací a institucí,
 požadovat okamžité zastavení prací a/či odstoupit od smlouvy.

 9. Dodavatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit, je-li objednatel v prodlení s proplacením
 faktury delším než 60 kalendářních dní nebo neposkytuje-li součinnost, a to ani po písemném
 upozornění dodavatele ve lhůtě jím určené k nápravě.

10. Odstoupením od smlouvy smlouva zaniká, když projev vůle oprávněné strany odstoupit od
 smlouvy je doručen druhé straně.

                                                     Článek 7
                                            Odpovědnost za škody

 1. Dodavatel odpovídá za veškerou újmu, majetkovou i nemajetkovou, vzniklou objednateli z
 důvodu porušení povinností dodavatele stanovených touto smlouvou nebo právními předpisy.
 Dodavatel rovněž odpovídá za veškerou újmu způsobenou objednateli v souvislosti
 s prováděním plnění třetími osobami (zaměstnanci, poddodavateli či dalšími osobami), stejně,
 jako by ji způsobil sám.

 Dodavatel se povinnosti k náhradě škody nemůže zprostit. Smluvní strany se dohodly, že
 ustanovení § 2913 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, se pro
 účely stanovení rozsahu náhrady škody vzniklé v důsledku porušení povinností dodavatele
 podle této smlouvy nepoužije.

 2. Škody, za které odpovídá podle odst. 1 dodavatel, odstraní dodavatel na vlastní náklady ve
 lhůtě do 14 kalendářních dní od zjištění škody, nebude-li sjednáno jinak. V případě, že tak
 neučiní nebo odstranění nebude možné, je povinen náhradu škody uhradit objednateli v plné
 výši a v neomezeném rozsahu, a to do 30 kalendářních dnů od doručení vyúčtování
 zpracovaného objednatelem.

                                                     Článek 8
                                              Závěrečná ujednání

 1. Smluvní strany se zavazují, že obchodní a technické informace, které jim byly svěřeny
 smluvním partnerem a které byly výslovně za tímto účelem označeny, nezpřístupní třetím
 osobám bez jeho předchozího písemného souhlasu a ani tyto informace nepoužijí pro jiné účely
 než pro plnění podmínek této smlouvy, a to po celou dobu trvání smlouvy i po jejím skončení,
 a to až do doby, než se tyto informace stanou obecně známé. To neplatí v případě, kdy
 objednateli vznikne povinnost výše uvedené informace poskytnout podle platných právních
 předpisů, a dále, bude-li o tyto informace požádán svým zřizovatelem. Smluvní strany
 sjednávají, že smlouva v uvedeném znění, může být kteroukoli ze smluvních stran zveřejněna
 v souladu s platnými právními předpisy.

 2. Smluvní strany sjednávají, že si budou písemnosti dle této smlouvy zasílat na kontakty, které
 jsou pro konkrétní jednání uvedené v této smlouvě či na adresu sídla smluvní strany. Smluvní
 strany také sjednávají, že si mohou platně zasílat jakákoli písemná právní jednání dle této
 smlouvy i do příslušné datové schránky formou datové zprávy (je třeba aktivace služby
 poštovní datová zpráva). Takové doručení, je-li v souladu s platnými právními předpisy, se
 považuje za platné doručení písemnosti dle této smlouvy. Smluvní strany dále sjednávají, že
 mezi sebou ohledně doby doručení uplatní domněnku doby dojití stanovenou v § 573 zákona
 č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.

 3. Dodavatel prohlašuje, že je řádně pojištěn, a to především v souladu s obecnými pojistnými
 podmínkami pojištění odpovědnosti za škody vznikající z veškerých omylů, opomenutí
 či nedbalosti při výkonu činností v rámci smlouvy; toto pojištění musí být způsobilé krýt
 vzniklou škodu v okamžiku, kdy škodní událost nastala a byla oznámena jako událost pojistná.
 Smluvní strany mezi sebou vylučují limitaci náhrady škody, dodavatel se zavazuje uhradit
 objednateli škodu v plné výši, i když pojistná smlouva bude krýt pouze část nákladů
 souvisejících se škodou. Dodavatel se zároveň zavazuje udržovat tuto pojistnou smlouvu
 v platnosti po celou dobu provádění plnění, a to i v případě, že dojde ke změně v rozsahu či
 povaze plnění. Na vyžádání objednatelem se dodavatel zavazuje předložit objednateli platnou
 pojistnou smlouvu splňující podmínky tohoto odstavce bez zbytečného odkladu, nejpozději
 však do 5ti kalendářních dnů.

 4. Smluvní strany mohou smlouvu kdykoli vypovědět i bez udání důvodu. Výpověď musí být
 písemná. Výpověď je účinná dnem jejího doručení druhé smluvní straně.

 5. V případě ukončení smlouvy vyrovnají smluvní strany vzájemné nároky a povinnosti, které
 budou mezi nimi existovat nejdéle ve lhůtě jednoho měsíce, přičemž dodavatel především předá
 objednateli veškerá plnění sjednaná dle této smlouvy, která do ukončení platnosti smlouvy
 provedl či zhotovil, pokud mu byla nebo bude za tato plnění poskytnuta objednatelem úhrada
 plynoucí z této smlouvy, či mají být poskytnuta objednateli bezplatně. Objednatel uhradí
 dodavateli veškeré nedoplatky za uskutečněná plnění dodavatele, na které mu dle této smlouvy
 vznikne při ukončení smlouvy nárok. Ukončením smlouvy nejsou dotčeny nároky smluvních
 stran na náhradu újmy (i nemajetkové), na zaplacení smluvních pokut a další sankční nároky.

 6. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněných zástupců smluvních stran a účinnosti
 pak dnem uveřejněním této smlouvy v registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o
 registru smluv, v platném znění. Uveřejnění smlouvy včetně její změny zajistí objednatel bez
 zbytečného odkladu po podpisu smlouvy či její změny.

 7. Ukončením smlouvy nejsou dotčeny nároky na náhradu újmy (i nemajetkové), na zaplacení
 smluvních pokut a další sankční nároky (např. úroky z prodlení).

 8. Dodavatel není oprávněn postoupit či převést práva, povinnosti, závazky a pohledávky z této
 smlouvy třetí osobě nebo jiným osobám bez předchozího písemného souhlasu objednatele.

 9. Otázky touto smlouvou výslovně neupravené, se budou řídit příslušným ustanovením
 obecně závazných právních předpisů, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
 v platném znění. Smluvní strany sjednávají, že dodavatel na sebe přebírá nebezpečí změny
 okolností ve smyslu § 1765 a § 1766 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.

10. Tato smlouva může být měněna nebo doplňována pouze formou vzestupně číslovaných
 písemných dodatků, za předpokladu úplné bezvýhradné shody na jejich obsahu, bez připuštění,
 byť nepatrných odchylek, podepsaných oběma oprávněnými zástupci smluvních stran,
 jakákoliv ústní ujednání o změnách této smlouvy budou považována za právně neplatná a
 neúčinná.

11. Smlouva se vyhotovuje ve třech stejnopisech. Po podpisu obdrží objednatel dva stejnopisy
 a dodavatel jeden stejnopis.
12. V případě soudního sporu mezi smluvními stranami, strany sjednávají místně příslušným
 soud objednatele dle jeho sídla v Praze.

Příloha č. 1 – specifikace prostor a cenová nabídka ze dne 2. listopadu 2021

V Praze dne            V Praze dne

   Martin Drlíček       Ing. Ivo Velíšek, CSc.
       jednatel
                                 ředitel
P.B.H. ecology s.r.o.  Správa Pražského hradu