Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
OBCHODNÍ PODMÍNKY ve smyslu ust. § 1751 násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OP“) 1. Základní ustanovení 1.1 Pro účely těchto OP se rozumí: a) Objednatelem: Západočeská univerzita v Plzni (dále i jako „ZČU“); b) Dodavatelem: Strana dodávající zboží či poskytující určité služby; c) Objednávkou: Právní titul, na základě kterého vzniká závazkový právní vztah mezi smluvními stranami; d) Předmětem plnění: Dodání zboží nebo poskytnutí služeb. 1.2 Tyto OP upravují vztahy mezi ZČU a Dodavatelem vznikající na základě Objednávek Předmětu plnění. Ustanovení těchto OP jsou nedílnou součástí každé Objednávky, kterou se uzavírá smluvní vztah, pokud není smluvními stranami ujednáno jinak. Pokud dojde k rozporu mezi Objednávkou a těmito OP, má přednost znění Objednávky. 2. Předmět plnění 2.1 Dodavatel se zavazuje dodat/poskytnout Objednateli Předmět plnění a Objednatel se zavazuje řádně dodaný/poskytnutý Předmět plnění převzít a uhradit za něj dohodnutou cenu. 2.2 Popis Předmětu plnění, doba a místo plnění jsou uvedeny v Objednávce, popř. jiné příloze tvořící nedílnou součást Objednávky. 2.3 Předmět plnění musí být nový, plně funkční a kompletní, tj. Předmět plnění bude připraven k okamžitému plnohodnotnému použití k účelu stanovenému v Objednávce (nebo k účelu obvyklému), bez nutnosti pořizovat další komponenty, součásti či příslušenství, a to i v případě, že tyto komponenty, součásti či příslušenství nejsou výslovně popsány v Objednávce, popř. jejích přílohách. 2.4 Objednatel není povinen převzít Předmět plnění, který vykazuje jakékoli vady či nedodělky (za vadu se považuje i absence či vada dokladů potřebných k užívání Předmětu plnění). 3. Lhůta, místo a způsob plnění, předávací protokol 3.1 Dodavatel je povinen dodat/poskytnout Předmět plnění (popř. jeho samostatnou dílčí část) Objednateli, a to ve lhůtě uvedené v Objednávce (popř. jiné její příloze). Lhůta k plnění počíná běžet od dojití Objednávky Dodavateli, popř. jejím uveřejněním v registru smluv (jedná-li se o Objednávku, která povinnosti uveřejnění dle zákona č. 340/2015 Sb. podléhá). 3.2 Spolu s Předmětem plnění dodá Dodavatel Objednateli příslušné doklady a návody k použití v českém nebo anglickém jazyce, jsou-li nezbytné pro používání Předmětu plnění. 3.3 Předání a převzetí Předmětu plnění (popř. jeho samostatné dílčí části) bude potvrzeno podpisem příslušné kontaktní osoby (konečného příjemce) Objednatele na předávacím protokolu, dodacím listu, popř. jiném dokladu osvědčujícím předání a převzetí Objednávky (za tím účelem lze využít nezávazný vzor předávacího protokolu - příloha č. 1 těchto OP) spolu s uvedením data, kdy se předání uskutečnilo. 3.4 Objednatel není povinen převzít částečné plnění, tj. nekompletní samostatnou dílčí část Předmětu plnění. 3.5 Místem plnění je sídlo Objednatele (konkrétní specifikace místa plnění může být uvedena v Objednávce). 4. Platební podmínky 4.1 Cena za Předmět plnění je sjednána jako nejvýše přípustná, včetně všech poplatků a veškerých dalších nákladů spojených s dodáním Předmětu plnění, není-li v konkrétní Objednávce stanoveno jinak. 4.2 DPH bude Dodavatelem účtována v souladu s právními předpisy platnými ke dni uskutečnění zdanitelného plnění, kterým je den převzetí Předmětu plnění (popř. samostatné dílčí části). 4.3 Cena za Předmět plnění (popř. samostatnou dílčí část) bude Objednatelem uhrazena bankovním převodem, na základě daňového dokladu (dále jen „faktura“) vystaveného Dodavatelem a doručeného Objednateli. Dodavatel je oprávněn vystavit fakturu po dodání Předmětu plnění (popř. samostatné dílčí části). 4.4 Faktura musí obsahovat všechny náležitosti řádného účetního a daňového dokladu ve smyslu příslušných právních předpisů, zejm. zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty (dále jen „ZDPH“). 4.5 Faktura musí dále obsahovat číslo Objednávky, označení banky a číslo bankovního účtu Dodavatele zveřejněného v "Registru plátců DPH a identifikovaných osob" (dle § 96 ZDPH). 4.6 Přílohou faktury musí být kopie předávacího protokolu, dodacího listu, popř. jiného dokladu osvědčujícího předání a převzetí Předmětu plnění (popř. samostatné dílčí části) podepsaného příslušnou kontaktní osobou (konečným příjemcem) Objednatele. 4.7 Splatnost faktury činí min. 21 dnů ode dne jejího doručení Objednateli. 4.8 V případě, že faktura nebude mít odpovídající náležitosti, je Objednatel oprávněn ji vrátit ve lhůtě splatnosti Dodavateli, aniž se tak dostane do prodlení se splatností. Lhůta splatnosti počíná běžet znovu od doručení náležitě doplněné či opravené faktury Objednateli. Západočeská univerzita v Plzni IČO: 49777513 Telefon/fax: (+420) 377 631 111 Univerzitní 2732/8, 301 00 Plzeň DIČ: CZ 49777513 E-mail: podatelna@zcu.cz 4.9 Dodavatel je povinen vystavit fakturu Objednateli nejpozději do 15 dní ode dne uskutečnění zdanitelného plnění. Nebude-li dohodnuto jinak, zálohu ani platbu předem nebude Objednatel akceptovat. 5. Práva a povinnosti smluvních stran 5.1 Objednatel je oprávněn započíst splatné i nesplatné pohledávky vzniklé z Objednávky vůči jakékoliv splatné či nesplatné pohledávce Dodavatele. 5.2 Dodavatel není oprávněn jakákoli svá práva a povinnosti (zejm. pohledávky vůči Objednateli) vzniklé z Objednávky započíst, zatížit zástavním právem ani je postoupit na jiného bez předchozího písemného souhlasu Objednatele. 5.3 Dodavatel odpovídá za újmu, a to i za případnou nemajetkovou újmu způsobenou porušením povinnosti vyplývající z uzavřené Objednávky, nebo povinnosti stanovené právním předpisem. 6. Záruka za jakost 6.1 Dodavatel poskytuje na Předmět plnění záruku v délce 24 měsíců, není-li v konkrétní Objednávce stanovena délka záruky jinak. Objednatel je oprávněn reklamovat vadu kdykoliv po dobu trvání záruční doby. 6.2 Dodavatel se zavazuje, že Předmět plnění bude po celou záruční dobu způsobilý k použití pro účel stanovený v Objednávce (nebo účel obvyklý) a že si zachová stanovené (nebo obvyklé) vlastnosti. 6.3 Záruční doba běží od převzetí Předmětu plnění Objednatelem. 6.4 Záruční doba se prodlužuje o dobu od oznámení vady Dodavateli do jejího odstranění. 6.5 Dodavatel je po dobu záruky povinen nastoupit k odstranění vady ve lhůtě nejpozději do 48 hodin (lhůta běží jen v pracovních dnech) od nahlášení vady (písemně či telefonicky) Objednatelem, nebude-li dohodnuto jinak. Dodavatel bere na vědomí, že k odstranění vady může nastoupit pouze v pracovní den v době od 8:00 hodin do 14:00 hodin, nebude-li dohodnuto jinak. Nástupem k odstranění vady se rozumí dostavení se oprávněného zástupce Dodavatele do místa plnění za účelem odstranění oznámené vady. 6.6 Dodavatel je povinen odstranit reklamované vady nejpozději do 30 dnů od nahlášení vady, není-li mezi smluvními stranami dohodnuta jiná lhůta, popřípadě uspokojit jiný nárok Objednatele z vadného plnění. 7. Smluvní pokuty 7.1 V případě prodlení Dodavatele s dodáním/poskytnutím Předmětu plnění (popř. samostatné dílčí části) je Dodavatel povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 0,5 % z celkové ceny Předmětu plnění (bez DPH) za každý, byť i jen započatý den prodlení. 7.2 V případě prodlení Dodavatele s nástupem k odstranění záruční vady ve lhůtě dle čl. 6.5 OP je Dodavatel povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 0,5 % z celkové ceny Předmětu plnění (bez DPH) za každý, byť i jen započatý den prodlení. 7.3 V případě prodlení Dodavatele s odstraněním záruční vady ve lhůtě dle čl. 6.6 OP je Dodavatel povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 0,5 % z celkové ceny Předmětu plnění (bez DPH) za každý, byť i jen započatý den prodlení. 7.4 Smluvní strany si sjednávají pro případ prodlení kterékoliv smluvní strany s plněním peněžitého závazku úrok z prodlení ve výši 0,05 % z neuhrazené části peněžitého závazku za každý, byť i jen započatý den prodlení. 7.5 Smluvní pokuty se stávají splatnými dnem následujícím po dni, ve kterém na ně vznikl nárok. 7.6 Ustanovením o smluvní pokutě není dotčeno právo oprávněné strany na náhradu škody/újmy (majetkové i nemajetkové) v plné výši. 8. Společná a závěrečná ustanovení 8.1 Objednávka je uzavřena dnem její akceptace druhou smluvní stranou a nabývá účinnosti dnem jejího uzavření, jde-li však o Objednávku podléhající uveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., pak nabyde účinnosti teprve dnem uveřejnění v registru smluv. Má-li být Objednávka povinně uveřejněna v registru smluv, zajistí její uveřejnění ZČU. 8.2 Smluvní strany se výslovně dohodly, že práva a povinnosti smluvních stan, vzniklé či související s uzavřenou Objednávkou, se řídí výhradně českým právem. Smluvní strany výslovně vylučují použití Vídeňské úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (v ČR publikováno ve Sbírce zákonů pod č. 160/1991 Sb.). 8.3 Smluvní strany se dohodly, že případné spory vzniklé z Objednávky budou řešeny výhradně před věcně příslušným soudem České republiky, přičemž místní příslušnost soudu se určí dle sídla ZČU (Plzeň). 8.4 Nastanou-li u některé ze smluvních stran skutečnosti bránící či závažně ohrožující řádné plnění Objednávky, je povinna to ihned bez zbytečného odkladu oznámit druhé smluvní straně a vyvolat jednání zástupců obou smluvních stran. 8.5 Dodavatel akceptací objednávky potvrzuje, že se s těmito OP seznámil, souhlasí s nimi a výslovně je přijímá jako závazné. Dodavatel zároveň výslovně bere na vědomí, že překvapivými ustanoveními OP mohou být čl. 5, 6, 7 a 8, přičemž Dodavatel prohlašuje, že se s těmito ustanoveními seznámil, souhlasí s nimi a výslovně je tímto přijímá jako závazná. Západočeská univerzita v Plzni IČO: 49777513 Telefon/fax: (+420) 377 631 111 Univerzitní 2732/8, 301 00 Plzeň DIČ: CZ 49777513 E-mail: podatelna@zcu.cz Příloha č. 1: Nezávazný vzor předávacího protokolu ČÍSLO OBJEDNÁVKY PŘEDÁVACÍ PROTOKOL PŘEBÍRAJÍCÍ PŘEDÁVAJÍCÍ Západočeská univerzita v Plzni Univerzitní 2732/8, 301 00, Plzeň IČO: 497 77 513 Popis předmětu plnění: Převzatá dokumentace: Převzetí předmětu plnění1 ANO / NE Byly zjištěny následující vady (nedodělky) předmětu plnění/převzaté dokumentace: Ostatní ujednání: Datum Osoba oprávněná k převzetí předmětu plnění Osoba oprávněná k předání předmětu plnění Pan/í: Pan/í: ___________________________ ___________________________ Podpis oprávněné osoby Podpis oprávněné osoby 1 V případě shledání jakékoli vady (nedodělku) na předmětu plnění/převzaté dokumentaci označte možnost „NE“ a v kolonce níže detailně popište veškeré zjištěné vady (nedostatky), včetně stanovení způsobu a lhůty k jejich odstranění. Západočeská univerzita v Plzni IČO: 49777513 Telefon/fax: (+420) 377 631 111 Univerzitní 2732/8, 301 00 Plzeň DIČ: CZ 49777513 E-mail: podatelna@zcu.cz