Textová podoba smlouvy Smlouva č. 18560167: patentová přihláška

Příloha OP.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        OBCHODNÍ PODMÍNKY

    ve smyslu ust. § 1751 násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů

                                                     (dále jen „OP“)

1. Základní ustanovení

1.1 Pro účely těchto OP se rozumí:
        a) Objednatelem: Západočeská univerzita v Plzni (dále i jako „ZČU“);
        b) Dodavatelem: Strana dodávající zboží či poskytující určité služby;
        c) Objednávkou: Právní titul, na základě kterého vzniká závazkový právní vztah mezi smluvními stranami;
        d) Předmětem plnění: Dodání zboží nebo poskytnutí služeb.

1.2 Tyto OP upravují vztahy mezi ZČU a Dodavatelem vznikající na základě Objednávek Předmětu plnění.
        Ustanovení těchto OP jsou nedílnou součástí každé Objednávky, kterou se uzavírá smluvní vztah, pokud není
        smluvními stranami ujednáno jinak. Pokud dojde k rozporu mezi Objednávkou a těmito OP, má přednost
        znění Objednávky.

2. Předmět plnění

2.1 Dodavatel se zavazuje dodat/poskytnout Objednateli Předmět plnění a Objednatel se zavazuje řádně
        dodaný/poskytnutý Předmět plnění převzít a uhradit za něj dohodnutou cenu.

2.2 Popis Předmětu plnění, doba a místo plnění jsou uvedeny v Objednávce, popř. jiné příloze tvořící nedílnou
        součást Objednávky.

2.3 Předmět plnění musí být nový, plně funkční a kompletní, tj. Předmět plnění bude připraven k okamžitému
        plnohodnotnému použití k účelu stanovenému v Objednávce (nebo k účelu obvyklému), bez nutnosti
        pořizovat další komponenty, součásti či příslušenství, a to i v případě, že tyto komponenty, součásti či
        příslušenství nejsou výslovně popsány v Objednávce, popř. jejích přílohách.

2.4 Objednatel není povinen převzít Předmět plnění, který vykazuje jakékoli vady či nedodělky (za vadu se považuje
        i absence či vada dokladů potřebných k užívání Předmětu plnění).

3. Lhůta, místo a způsob plnění, předávací protokol

3.1 Dodavatel je povinen dodat/poskytnout Předmět plnění (popř. jeho samostatnou dílčí část) Objednateli, a to
        ve lhůtě uvedené v Objednávce (popř. jiné její příloze). Lhůta k plnění počíná běžet od dojití Objednávky
        Dodavateli, popř. jejím uveřejněním v registru smluv (jedná-li se o Objednávku, která povinnosti uveřejnění
        dle zákona č. 340/2015 Sb. podléhá).

3.2 Spolu s Předmětem plnění dodá Dodavatel Objednateli příslušné doklady a návody k použití v českém nebo
        anglickém jazyce, jsou-li nezbytné pro používání Předmětu plnění.

3.3 Předání a převzetí Předmětu plnění (popř. jeho samostatné dílčí části) bude potvrzeno podpisem příslušné
        kontaktní osoby (konečného příjemce) Objednatele na předávacím protokolu, dodacím listu, popř. jiném
        dokladu osvědčujícím předání a převzetí Objednávky (za tím účelem lze využít nezávazný vzor předávacího
        protokolu - příloha č. 1 těchto OP) spolu s uvedením data, kdy se předání uskutečnilo.

3.4 Objednatel není povinen převzít částečné plnění, tj. nekompletní samostatnou dílčí část Předmětu plnění.
3.5 Místem plnění je sídlo Objednatele (konkrétní specifikace místa plnění může být uvedena v Objednávce).

4. Platební podmínky

4.1 Cena za Předmět plnění je sjednána jako nejvýše přípustná, včetně všech poplatků a veškerých dalších nákladů
        spojených s dodáním Předmětu plnění, není-li v konkrétní Objednávce stanoveno jinak.

4.2 DPH bude Dodavatelem účtována v souladu s právními předpisy platnými ke dni uskutečnění zdanitelného
        plnění, kterým je den převzetí Předmětu plnění (popř. samostatné dílčí části).

4.3 Cena za Předmět plnění (popř. samostatnou dílčí část) bude Objednatelem uhrazena bankovním převodem, na
        základě daňového dokladu (dále jen „faktura“) vystaveného Dodavatelem a doručeného Objednateli.
        Dodavatel je oprávněn vystavit fakturu po dodání Předmětu plnění (popř. samostatné dílčí části).

4.4 Faktura musí obsahovat všechny náležitosti řádného účetního a daňového dokladu ve smyslu příslušných
        právních předpisů, zejm. zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty
        (dále jen „ZDPH“).

4.5 Faktura musí dále obsahovat číslo Objednávky, označení banky a číslo bankovního účtu Dodavatele
        zveřejněného v "Registru plátců DPH a identifikovaných osob" (dle § 96 ZDPH).

4.6 Přílohou faktury musí být kopie předávacího protokolu, dodacího listu, popř. jiného dokladu
        osvědčujícího předání a převzetí Předmětu plnění (popř. samostatné dílčí části) podepsaného příslušnou
        kontaktní osobou (konečným příjemcem) Objednatele.

4.7 Splatnost faktury činí min. 21 dnů ode dne jejího doručení Objednateli.
4.8 V případě, že faktura nebude mít odpovídající náležitosti, je Objednatel oprávněn ji vrátit ve lhůtě splatnosti

        Dodavateli, aniž se tak dostane do prodlení se splatností. Lhůta splatnosti počíná běžet znovu od doručení
        náležitě doplněné či opravené faktury Objednateli.

Západočeská univerzita v Plzni    IČO: 49777513     Telefon/fax: (+420) 377 631 111
Univerzitní 2732/8, 301 00 Plzeň  DIČ: CZ 49777513  E-mail: podatelna@zcu.cz
4.9 Dodavatel je povinen vystavit fakturu Objednateli nejpozději do 15 dní ode dne uskutečnění zdanitelného
        plnění. Nebude-li dohodnuto jinak, zálohu ani platbu předem nebude Objednatel akceptovat.

5. Práva a povinnosti smluvních stran

5.1 Objednatel je oprávněn započíst splatné i nesplatné pohledávky vzniklé z Objednávky vůči jakékoliv splatné či
        nesplatné pohledávce Dodavatele.

5.2 Dodavatel není oprávněn jakákoli svá práva a povinnosti (zejm. pohledávky vůči Objednateli) vzniklé z
        Objednávky započíst, zatížit zástavním právem ani je postoupit na jiného bez předchozího písemného souhlasu
        Objednatele.

5.3 Dodavatel odpovídá za újmu, a to i za případnou nemajetkovou újmu způsobenou porušením povinnosti
        vyplývající z uzavřené Objednávky, nebo povinnosti stanovené právním předpisem.

6. Záruka za jakost

6.1 Dodavatel poskytuje na Předmět plnění záruku v délce 24 měsíců, není-li v konkrétní Objednávce stanovena
        délka záruky jinak. Objednatel je oprávněn reklamovat vadu kdykoliv po dobu trvání záruční doby.

6.2 Dodavatel se zavazuje, že Předmět plnění bude po celou záruční dobu způsobilý k použití pro účel stanovený
        v Objednávce (nebo účel obvyklý) a že si zachová stanovené (nebo obvyklé) vlastnosti.

6.3 Záruční doba běží od převzetí Předmětu plnění Objednatelem.
6.4 Záruční doba se prodlužuje o dobu od oznámení vady Dodavateli do jejího odstranění.
6.5 Dodavatel je po dobu záruky povinen nastoupit k odstranění vady ve lhůtě nejpozději do 48 hodin (lhůta běží

        jen v pracovních dnech) od nahlášení vady (písemně či telefonicky) Objednatelem, nebude-li dohodnuto jinak.
        Dodavatel bere na vědomí, že k odstranění vady může nastoupit pouze v pracovní den v době od 8:00 hodin
        do 14:00 hodin, nebude-li dohodnuto jinak. Nástupem k odstranění vady se rozumí dostavení se oprávněného
        zástupce Dodavatele do místa plnění za účelem odstranění oznámené vady.
6.6 Dodavatel je povinen odstranit reklamované vady nejpozději do 30 dnů od nahlášení vady, není-li mezi
        smluvními stranami dohodnuta jiná lhůta, popřípadě uspokojit jiný nárok Objednatele z vadného plnění.

7. Smluvní pokuty

7.1 V případě prodlení Dodavatele s dodáním/poskytnutím Předmětu plnění (popř. samostatné dílčí části) je
        Dodavatel povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 0,5 % z celkové ceny Předmětu plnění (bez DPH) za každý,
        byť i jen započatý den prodlení.

7.2 V případě prodlení Dodavatele s nástupem k odstranění záruční vady ve lhůtě dle čl. 6.5 OP je Dodavatel
        povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 0,5 % z celkové ceny Předmětu plnění (bez DPH) za každý, byť i jen
        započatý den prodlení.

7.3 V případě prodlení Dodavatele s odstraněním záruční vady ve lhůtě dle čl. 6.6 OP je Dodavatel povinen zaplatit
        smluvní pokutu ve výši 0,5 % z celkové ceny Předmětu plnění (bez DPH) za každý, byť i jen započatý den
        prodlení.

7.4 Smluvní strany si sjednávají pro případ prodlení kterékoliv smluvní strany s plněním peněžitého závazku úrok
        z prodlení ve výši 0,05 % z neuhrazené části peněžitého závazku za každý, byť i jen započatý den prodlení.

7.5 Smluvní pokuty se stávají splatnými dnem následujícím po dni, ve kterém na ně vznikl nárok.
7.6 Ustanovením o smluvní pokutě není dotčeno právo oprávněné strany na náhradu škody/újmy (majetkové

        i nemajetkové) v plné výši.

8. Společná a závěrečná ustanovení

8.1 Objednávka je uzavřena dnem její akceptace druhou smluvní stranou a nabývá účinnosti dnem jejího uzavření,
        jde-li však o Objednávku podléhající uveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., pak nabyde
        účinnosti teprve dnem uveřejnění v registru smluv. Má-li být Objednávka povinně uveřejněna v registru smluv,
        zajistí její uveřejnění ZČU.

8.2 Smluvní strany se výslovně dohodly, že práva a povinnosti smluvních stan, vzniklé či související s uzavřenou
        Objednávkou, se řídí výhradně českým právem. Smluvní strany výslovně vylučují použití Vídeňské úmluvy
        OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (v ČR publikováno ve Sbírce zákonů pod č. 160/1991 Sb.).

8.3 Smluvní strany se dohodly, že případné spory vzniklé z Objednávky budou řešeny výhradně před věcně
        příslušným soudem České republiky, přičemž místní příslušnost soudu se určí dle sídla ZČU (Plzeň).

8.4 Nastanou-li u některé ze smluvních stran skutečnosti bránící či závažně ohrožující řádné plnění Objednávky, je
        povinna to ihned bez zbytečného odkladu oznámit druhé smluvní straně a vyvolat jednání zástupců obou
        smluvních stran.

8.5 Dodavatel akceptací objednávky potvrzuje, že se s těmito OP seznámil, souhlasí s nimi a výslovně je
        přijímá jako závazné. Dodavatel zároveň výslovně bere na vědomí, že překvapivými ustanoveními OP
        mohou být čl. 5, 6, 7 a 8, přičemž Dodavatel prohlašuje, že se s těmito ustanoveními seznámil, souhlasí
        s nimi a výslovně je tímto přijímá jako závazná.

Západočeská univerzita v Plzni    IČO: 49777513     Telefon/fax: (+420) 377 631 111
Univerzitní 2732/8, 301 00 Plzeň  DIČ: CZ 49777513  E-mail: podatelna@zcu.cz
Příloha č. 1: Nezávazný vzor předávacího protokolu   ČÍSLO OBJEDNÁVKY

                             PŘEDÁVACÍ
                             PROTOKOL

                 PŘEBÍRAJÍCÍ                         PŘEDÁVAJÍCÍ

Západočeská univerzita v Plzni
Univerzitní 2732/8, 301 00, Plzeň
IČO: 497 77 513

Popis předmětu plnění:

Převzatá dokumentace:

        Převzetí předmětu plnění1                    ANO / NE

Byly zjištěny následující vady (nedodělky) předmětu plnění/převzaté dokumentace:

Ostatní ujednání:

                      Datum
Osoba oprávněná k převzetí předmětu plnění Osoba oprávněná k předání předmětu plnění

Pan/í:                             Pan/í:

___________________________        ___________________________
     Podpis oprávněné osoby             Podpis oprávněné osoby

1 V případě shledání jakékoli vady (nedodělku) na předmětu plnění/převzaté dokumentaci označte
možnost „NE“ a v kolonce níže detailně popište veškeré zjištěné vady (nedostatky), včetně stanovení
způsobu a lhůty k jejich odstranění.

Západočeská univerzita v Plzni     IČO: 49777513     Telefon/fax: (+420) 377 631 111
Univerzitní 2732/8, 301 00 Plzeň   DIČ: CZ 49777513  E-mail: podatelna@zcu.cz