Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva na údržbu veřejné zeleně _________________________________________________________________________ Níže uvedeného dne, měsíce a roku, byla podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále také jako „občanský zákoník“), mezi níže uvedenými smluvními stranami: Město Bílina IČ: 266230 se sídlem Břežánská 50/4, 418 01 Bílina zastoupena Oldřichem Bubeníčkem, starostou města (dále jen „objednatel“) a Ekodendra s.r.o., IČ : 25475274 DIČ : CZ 25475274 se sídlem Ledvická 58, Chotějovice, 418 04 Světec zastoupená Jitkou Šídovou, jednatelkou Bankovní spojení: Komerční banka a.s. Teplice, číslo účtu: zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl:C vložka: 19827 (dále jen „zhotovitel“) uzavřena tato: SMLOUVA O DÍLO (dále jen „smlouva“) KDY BYLO DOHODNUTO NÁSLEDUJÍCÍ: I. PŘEDMĚT SMLOUVY 1. Předmětem této smlouvy je údržba zeleně a služby s ní související v sídlištní zeleni Chlum a Srbsko (dále jen „práce“). 2. Vymezení díla: Provedení 1 seče trávy na vymezených městských pozemcích v příloze č 1 této smlouvy, včetně úklidu a odvozu vzniklého biologického odpadu do 24 h od seče. Rozsah udržovaných ploch činí 226.198 m2. Schématická mapa udržovaných ploch tvoří přílohu č. 2 této smlouvy. Termín dokončení práce: do osmi (8) pracovních dnů od podpisu této smlouvy. 1 II. DOBA PLATNOSTI SMLOUVY 1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, tj. do doby vykonání prací a jejich protokolárního převzetí. Tuto smlouvu lze ukončit: a) dohodou smluvních stran, b) vypovězením této smlouvy kteroukoliv ze smluvních stran bez uvedení důvodu s výpovědní lhůtou dva měsíce; výpovědní lhůta počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď doručena druhé smluvní straně, c) odstoupením od smlouvy v souladu s čl. VII. této smlouvy. III. CENOVÉ UJEDNÁNÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY Objednatel se zavazuje zaplatit zhotoviteli za skutečně provedené práce uvedené v předávacím protokolu dle čl. IV odst. 4 smlouvy a odsouhlasené zástupcem objednatele. Celková maximální cena za provádění díla 395.847 Kč + DPH v zákonné výši. 1. Cena za provádění díla bude objednatelem placena takto: a) Zhotovitel bude provedené práce fakturovat zpětně na základě následujících podkladů: předávací protokol ve smyslu čl. IV. odst. 4 této smlouvy, který bude potvrzen zástupcem objednatele, vážní lístky z uložení odpadu na skládku. b) Objednatel zaplatí zhotoviteli pouze skutečně provedené práce. c) Splatnost faktury činí 28 dnů od data jejího doručení objednateli. Vystavení faktury musí mít veškeré náležitosti daňového dokladu a musí obsahovat tyto údaje: označení povinné a oprávněné osoby, adresu, sídlo, IČ, DIČ, bankovní spojení, údaj o zápisu v živnostenském či obchodním rejstříku včetně spisové značky, číslo smlouvy, předmět díla, číslo faktury, den odeslání, den splatnosti a fakturovanou částku, razítko a podpis oprávněné osoby zhotovitele, stvrzující oprávněnost a formální a věcnou správnost faktury, časové období, za nějž je fakturováno. d) Faktura bude objednateli předána ve dvou vyhotoveních (originál a kopie) vč. příloh (tj. předávací protokol dle čl. IV odst. 4 této smlouvy a vážních lístků z uložení odpadu na skládku). e) V případě, že faktura nebude obsahovat náležitosti uvedené v této smlouvě, nebo náležitosti řádného daňového dokladu, je objednatel oprávněn fakturu vrátit zhotoviteli k doplnění. V takovém případě se přeruší plynutí lhůty splatnosti a nová lhůta splatnosti začne plynout od data doručení opravené faktury objednateli. 2 IV. PROVÁDĚNÍ DÍLA 1. Zhotovitel bude dílo provádět na vysoké odborné úrovni v souladu s pokyny objednatele a platnými právními předpisy. 2. Zhotovitel je oprávněn výkonem jednotlivých činností dle této smlouvy pověřit třetí osobu (subdodavatele), jen s předchozím písemným souhlasem objednatele. 3. Zhotovitel je povinen zajistit provádění všech prací v místě plnění prostřednictvím potřebného počtu osob s potřebnou kvalifikací. Zhotovitel je povinen zajistit, aby všechny další osoby, které budou provádět činnosti týkající se péče o veřejnou zeleň, vždy pracovaly pod dozorem osob s potřebnou kvalifikací. 4. Smluvní strany si sjednávají, že práce jsou provedeny, jsou-li dokončeny a předány objednateli a objednatel je převezme bez připomínek (vad a nedodělků). O předání a převzetí bude sepsán předávací protokol, ve kterém budou čitelně zaznamenány provedené práce tak, aby pověřený pracovník objednatele měl možnost zkontrolovat a potvrdit kvalitu a rozsah provedených prací. Zjistí-li pověřený pracovník objednatele nedostatky v kvalitě a rozsahu provedených prací, zapíše tyto nedostatky do předávacího protokolu nebo jiným písemným způsobem zhotovitele na tyto nedostatky upozorní, a stanoví zhotoviteli termín, popřípadě způsob jejich odstranění. Podepsáním předávacího protokolu se mají práce za předané a řádně dokončené. Protokol o dokončení prací musí obsahovat výslovné prohlášení objednatele o tom, že s dokončenými pracemi souhlasí a tyto jsou úplné a nemají vady a nedodělky. 5. Zhotovitel je povinen udržovat po celou dobu trvání této smlouvy pojištění odpovědnosti za škodu při výkonu činností podle této smlouvy, a to minimálně v rozsahu, v jakém byl pojištěn v době uzavření této smlouvy. 6. Zhotovitel je povinen nakládat s veškerými odpady vzniklými při provádění činností podle této smlouvy v souladu se zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů. Zhotovitel je rovněž povinen vést evidenci odpadů ve smyslu příslušných právních předpisů. Zhotovitel je povinen si předem od objednatele vyžádat písemné schválení způsobů nakládání s jednotlivými druhy odpadů a jejich případných změn a dále je povinen dokladovat objednateli přesný způsob provedené likvidace či jiného naložení s odpady (tj. vážními lístky, popř. příslušnou fakturou či protokolem o převzetí odpadu osobou s oprávněním k nakládání s odpady a vážními lístky). 7. Zhotovitel je povinen zajistit, aby všechny osoby, které se budou podílet na provádění činností dle této smlouvy, byly proškoleny v problematice bezpečnosti práce, požárních a hygienických předpisů a vybaveny potřebnými ochrannými a pracovními pomůckami. 8. Zhotovitel je povinen provádět pravidelnou kontrolu (nejedná se o inventuru) místa plnění a neprodleně objednatele a policejní složky informovat o jakýchkoliv zásazích do věcí v místě plnění ze strany třetích osob, zejména o zničení, poškození či odcizení kterékoliv části zeleně či mobiliáře v místě plnění. Zhotovitel je též povinen neprodleně informovat objednatele a záchranné (příp. policejní) složky v případě zranění osob v místě plnění. Provádění kontrol a jejich výsledky (s uvedením příp. škod či ztrát) budou zaznamenávány do deníku spolu se jménem pracovníka zhotovitele, který kontrolu prováděl. 3 9. Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění díla. Zjistí-li, že zhotovitel provádí dílo v rozporu se svými povinnostmi, je objednatel oprávněn dožadovat se toho, aby zhotovitel odstranil vady vzniklé vadným prováděním a dílo prováděl řádným způsobem. Zhotovitel je povinen tak učinit v přiměřené lhůtě mu k tomu poskytnuté objednatelem. 10. K jednání ve věcech technických souvisejících s předmětným dílem objednatel pověřuje Ing. Helena Volfová ( ). 11. Zhotovitel nebude dílo provádět v období velikonoc roku 2017 tj. od 14. 4. 2017 do 17. 4. 2017. Smluvní strany si sjednávají, že zhotovitel je oprávněn prodloužit dokončení díla o 4 dny, tj. o období velikonoc roku 2017. V. ZÁRUČNÍ PODMÍNKY 1. Zhotovitel poskytuje na provedené práce záruku v délce 1 měsíce za níže uvedených záručních podmínek: a) Zhotovitel ručí za veškeré vlastní provedené práce a kvalitu použitého materiálu. Dále odpovídá za dodržení správného technologického postupu a za splnění dalších podmínek dohodnutých touto smlouvou. 2. Zhotovitel neposkytuje záruku, bude-li poškození udržovaných ploch způsobeno zásahem třetích osob, spočívajícím především: v mechanickém poničení zeleně a mobiliáře, v poškození zeleně a mobiliáře agresivními látkami v poškození způsobeného vyšší mocí (kroupy, blesk, živelná pohroma, požár, mráz atd), v poškození způsobeného vandalismem nebo krádeží třetími osobami. VI. UJEDNÁNÍ O SMLUVNÍ POKUTĚ A NÁHRADA ŠKODY 1. Pro případy neplnění závazků vyplývajících z této smlouvy smluvní strany sjednávají tyto smluvní pokuty: a) Za neodstranění nedostatků v kvalitě a rozsahu prováděné údržby ve smyslu čl. IV. odst. 4 této smlouvy ani v termínu stanoveném objednatelem, bude objednatelem zhotoviteli účtována smluvní pokuta ve výši 10.000,- Kč (slovy: desettisíckorun českých) za každý zjištěný a neodstraněný nedostatek. b) Za porušení povinností stanovených právními předpisy nebo technickými normami čl. IV. odst. 1, a to ve výši 5.000,- Kč (slovy: pěttisíckorun českých) za každý zjištěný případ. c) Za nedodržení povinností uvedených v čl. IV. odst. 6 (nakládání s odpady v souladu se zákonem, schválení způsobu nakládání s odpady, dokladování přesného způsobu provedené likvidace), čl. IV. odst. 7 (proškolení zaměstnanců, jejich vybavení ochrannými pomůckami) nebo čl. IV. odst. 8 (kontrola místa plnění, oznamování objednateli) této smlouvy, a to ve výši 30.000,- Kč (slovy: třicettisíckorun českých) za každý zjištěný případ. 4 d) Za nedodržení povinností uvedených čl. IV. odst. 5 (udržování pojištění odpovědnosti za škodu) této smlouvy, a to ve výši 10.000,- Kč (slovy: desettisíckorun českých) za každý zjištěný případ. e) Za porušení povinnosti stanovené v čl. IV. odst. 3 (provádění díla kvalifikovanými osobami) této smlouvy, a to ve výši 5.000,- Kč (slovy: pěttisíckorun českých) za každý zjištěný případ. f) Zjistí-li objednatel, že zhotovitel fakturoval práce neprovedené, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši odpovídající neoprávněně fakturované částce spolu s vrácením neoprávněně účtované částky objednateli. g) Zhotovitel je povinen smluvní pokuty dle čl. VI. odst. 1 této smlouvy zaplatit objednateli do 14 dnů ode dne doručení příslušného platebního dokladu od objednatele, pokud nebude dohodnuto jinak. Při prodlení s úhradou smluvní pokuty je zhotovitel povinen zaplatit objednateli úrok z prodlení ve výši 0,05% z této smluvní pokuty za každý den prodlení. 2. Při prodlení s placením faktury je objednatel povinen zaplatit zhotoviteli úrok z prodlení ve výši 0,05% z fakturované částky za každý den prodlení. 3. Smluvní pokuta nemá vliv na právo na náhradu škody vzniklé nesplněním smluvních povinností a náhrada škody je v plné výši nárokovatelná vedle smluvní pokuty. Odstoupení od smlouvy nemá vliv na povinnost k úhradě smluvní pokuty. 4. Objednatel je oprávněn započíst smluvní pokutu proti fakturované práci. 5. Zhotovitel odpovídá za veškeré škody vzniklé v souvislosti s prováděním díla. Dále zhotovitel odpovídá za škody vzniklé v důsledku neprovedených nebo nekvalitně provedených prací, vyplývajících z povinností zhotovitele stanovených touto smlouvou. Zhotovitel je povinen tuto škodu objednateli nahradit uvedením věcí do původního stavu nebo poskytnutím přiměřené náhrady. VII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY 1. Smluvní strany se pro případ odstoupení od smlouvy dohodly, že ve smyslu § 2002 odst. 1 občanského zákoníku pokládají za podstatné porušení smlouvy: nedodržení závazných právních, technických, odborných, oborových, bezpečnostních, požárních nebo hygienických norem ze strany zhotovitele; neplnění sjednaného rozsahu činností této smlouvy 2 dny po sobě jdoucí ze strany zhotovitele; porušení některé z povinností stanovených v čl. IV. odst. 3 a 4 této smlouvy ze strany zhotovitele; zahájení insolvenčního řízení se zhotovitelem a vydání rozhodnutí o úpadku zhotovitele; vstup zhotovitele do likvidace; prodlení s úhradou svých peněžitých závazků vyplývajících z této smlouvy po dobu delší než třicet (30) dnů; pozbytí oprávnění vyžadovaného právními předpisy k jedné či více činnostem, k jejichž provádění je zhotovitel povinen dle této smlouvy; zmaření účelu smlouvy. 5 2. V ostatních případech se jedná o nepodstatné porušení smlouvy. V případech podstatného porušení této smlouvy je smluvní strana oprávněna od této smlouvy kdykoliv ihned odstoupit. V případech nepodstatného porušení smlouvy vyzve jedna smluvní strana druhou smluvní stranu k odstranění závadného stavu, k němuž stanoví druhé smluvní straně lhůtu, která nebude delší než 15 dnů od oznámení takové výzvy. Nebude-li závadný stav z nepodstatného porušení smlouvy v této lhůtě odstraněn, je oprávněna příslušná smluvní strana odstoupit od této smlouvy. 3. Odstoupení od smlouvy nabývá účinnosti písemným doručením oznámení o odstoupení druhé smluvní straně. VIII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 1. Smluvní strany se dohodly, že tuto smlouvu lze měnit a doplňovat jen formou písemných dodatků, stvrzených oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 2. Veškerá ostatní ujednání či jednostranná sdělení, než která jsou uvedena v předchozím odstavci (např. o zajištění a utvrzení dluhů, pokynech, požadavcích, příkazech), musí být uskutečněna písemně, jinak jsou neplatná, dovolá-li se toho druhá ze smluvních stran, vůči níž úkon zakládá povinnost, a to i v případech, kdy tak zákon nevyžaduje. 3. Zhotovitel bere na vědomí, že objednatel je na základě ust. § 2 odst. 1 a ust. § 4 zák. č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů, subjektem povinným poskytovat na žádost třetí osoby informace vztahující se k působnosti objednatele. Zhotovitel tímto uděluje objednateli souhlas k tomu, aby veškeré informace obsažené v této smlouvě byly poskytnuty třetím osobám na jejich žádost. 4. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami. 5. Pokud by se některé ustanovení této smlouvy ukázalo jako zcela nebo zčásti právně neúčinné, není tímto dotčena platnost ostatních ujednání. V takovém případě je třeba smlouvu vykládat (provádět) dle jejího obsahu (účelu). 6. Smlouva se vyhotovuje v pěti stejnopisech. Objednatel obdrží tři stejnopisy a zhotovitel dva stejnopisy smlouvy. 7. Tato smlouva bude v plném rozsahu uveřejněna v informačním systému registru smluv na Portále veřejné správy dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv. 8. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami. Tato smlouva byla odsouhlasena usnesením Rady města Bílina č. 341 ze dne 04. 04. 2017. 9. Smluvní strany dále prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly, že byla uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně, nikoli v tísni nebo za jinak nápadně jednostranně nevýhodných podmínek. Autentičnost této smlouvy potvrzují svými podpisy. 6 V Bílině, dne V Bílině, dne Město Bílina Ekodendra s.r.o. __________________ _________________________ Oldřich Bubeníček, Jitka Šídová, starosta města jednatelka společnosti 7 Příloha č. 1 - Lokalizace pozemků pro údržbu zeleně Přesné vymezení místa plnění je dáno mapovými podklady udržovaných pozemků a výčtem pozemků určených k údržbě parcela plocha v m2 937/41 6826 937/33 155 937/34 143 937/40 551 937/42 160 937/57 103 937/55 345 937/58 83 937/51 219 937/32 2899 937/45 1535 937/69 212 937/44 673 937/38 899 937/1 3372 937/59 237 1083/1 209 1630/2 2493 1629/1 336 1630/1 4144 1630/2 14419 1636/1 43495 1636/36 2410 1636/12 2478 1636/95 4414 1636/313 1073 1636/94 27118 1674/5 92537 1636/12 840 1195/1 888 1435/1 1839 1233 194 1304/1 1318 1194/1 1087 1194/26 5418 1194/27 673 1174 403 Celkem 226.198 8 Příloha č. 2 - Schématická mapa udržovaných ploch (označených modrou barvou) 9