Textová podoba smlouvy Smlouva č. 18737887: D1 Modernizace, úsek 12, EXIT 90 Humpolec - EXIT 104 Větrný Jeníkov

Příloha 02PT-006252 ANONYM D1.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Níže uvedeného dne, měsíce a roku následující smluvní strany:

Ředitelství silnic a dálnic ČR, státní příspěvková organizace
se sídlem Na Pankráci 546/56, 145 05, Praha 4,
IČO: 659 93 390,
zastoupená
na straně jedné jako Objednatel dle Pod-článku 1.1.2.2 Smluvních podmínek
(dále jen „Objednatel" nebo „Smluvní strana")
a

Skanska a.s.,
se sídlem Křižíkova 682/34a, 186 00 Praha 8,
IČO: 26271303,
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíi B, vložka 15904,
zastoupená
na straně druhé jako Zhotovitel dle Pod-článku 1.1,2.3 Smluvních podmínek
(dále jen „Zhotovitel" nebo „Smluvní strana"),

spolu uzavírají tento

                                          DODATEK č. 1 KE SMLOUVĚ O DÍLO
                                                   č. objednatele: 02PT-006252

                                               č. zhotovitele: 760608 26937 5 182
                                                          ze dne 17.1. 2020
                                                          (dále jen „Dodatek").

                                                                Preambule

  (A) Smluvní strany spolu uzavřely dne 17.1. 2020 smlouvu o dílo č. 02PT-006252 na plnění veřejné zakázky
           na stavební práce s názvem „ D l modernizace - úsek 12, EXIT 90 Humpolec - EXIT 104 Větrný Jeníkov
           (2020)" (dále jen „Smlouva"), jejímž předmětem je dílo definované ve Smlouvě (dále jen „Dílo" či
           „Stavba").

  (B) i) Z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu pandemie koronaviru (označovaný jako
           SARS CoV-2 či COVID-19) na území České republiky by! vládou ČR mimo jiné, ode dne 12.3.2020 do
           17.5.2020, tj. 67 dní, vyhlášen nouzový stav (dále jen „Nouzový stav"). Usnesením vlády ČR ze dne
                                                            Stránka 1 z 5
         20.4.2020 č. 438 byl schválen Závazný pokyn k řešení následků pandemie onemocnění COVID-19, jehož
         cílem bylo a) zajištění poskytování plateb za ztížené podmínky při provádění staveb dopravní
         infrastruktury, b) prodloužení smluvních lhůt pro plnění zhotovitelů,
         iij Doba po skončení Nouzového stavu, která odpovídá 25 % celkové doby trvání Nouzového stavu, tj.
         17 dní, se rozumí dobou pro zotavení (dále jen „Doba pro zotavení"),
         iií) Rozhodným obdobím se rozumí součet doby Nouzového stavu a Doby pro zotavení (dále jen
        „Rozhodné období").
        iv) Jestliže Zhotovitel v Rozhodném období prováděl práce na Díle dle Smlouvy a nastaly ztížené
         podmínky pro jejích provádění z důvodu výskytu pandemie koronaviru Či z důvodu vydaných opatření
        orgány veřejné moci, má nárok na prodloužení Doby pro dokončení/Doby pro uvedení do
        provozu/Doby pro splnění postupného závazného milníku dotčeného Rozhodným obdobím v délce
        25% doby, po kterou Zhotovitel pracoval (dále jen „Paušalizovaný časový nárok").
        v) Paušalizovaná kompenzace Nákladů, způsobená ztíženými podmínkami za práci v Rozhodném
        období, se vypočítává jako součin smluvní ceny provedených prací v Rozhodném období a příslušného
        koeficientu stanoveného Usnesením vlády Č. 438 (dále jen „Paušalizovaný finanční nárok za období
        zpoždění"). Paušalizovaný finanční nárok za období zpoždění se nevztahuje na Materiály a výrobky,
        které byly přivezeny na Staveniště, ale nebyly v Rozhodném období zabudovány.
        vi) Finančním nárokem za období prodloužení se rozumí Nárok na úhradu přímých Nákladů vzniklých
        v období prodloužení (např. bankovní záruka, pojištění, zařízení staveniště, dopravně inženýrské
        opatření atd.) (dále jen „Finanční nárok za období prodloužení"). Při kvantifikaci Finačního nároku za
        období prodloužení se postupuje dle Metodiky pro kvantifikaci finančních nároků při zpoždění a
        prodloužení, vydanou ze strany Státního fondu dopravní inrastruktury (SFDI), v platném a účinném
        znění.

        vii) Koeficient pro výpočet Paušalizovaného finančního nároku za období zpoždění činí 11,1% smluvní
        hodnoty provedených prací pouze na SO řady 200 (krom objektů, které jsou v PDPS zařazené do řady
        SO 200, ale nejsou mostními objekty) a dále 10,2% smluvní hodnoty provedených prací na ostatních
        SO Stavby (dále jen „Koeficient").

(C) Smluvní strany konstatují nebo též Smluvní strana prohlašuje, že:
        i) Základní datum Smlouvy bylo před 12.3.2020
        ii) Doba pro dokončení přesahuje 6 měsíců
        iii) Přijatá smluvní částka Díla činí více než 50 mil. Kč bez DPH
        iv) Dílo je realizované podle Smluvních podmínek pro výstavbu pozemních a inženýrských staveb
         projektovaných objednatelem - obecné podmínky ve znění Smluvních podmínek pro výstavbu
         pozemních a inženýrských staveb projektovaných objednatelem - zvláštní podmínky vydané
         Ministerstvem dopravy ČR
        v) Zhotovitel v Rozhodném období prováděl práce na Díle od 12. 3. 2020 do 3. 6. 2020, a to v rozsahu
        84 dnů.
         vi) Zhotovitel prohlašuje, že neuplatnil vůči státu žádný nárok na náhradu škody Či obdobnou platbu
         dle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení.

                                                         Stránka Z z 5
   (D) Z důvodu Nouzového stavu, ale nikoli výlučně, došlo ke vzniku následujících událostí/okolností, které
            se dle Pod-článku 13.7 Smluvních podmínek považují za události/okolnosti, se kterými Smlouva spojuje
           vznik Časových nároků Zhotovitele dle Pod-článku 20.1 Smluvních podmínek na prodloužení Doby pro
            dokončení, Doby pro uvedení do provozu, Doby pro splnění postupných závazných milníků a vznik
            nároků Zhotovitele dle Pod-článku 20.1 Smluvních podmínek na dodatečnou platbu, konkrétně:

               (i) V důsledku výskytu pandemie koronaviru a souvisejících nařízení exekutivních orgánů došlo
                       zejména, ale nikoli výlučně, ke ztížení podmínek prací Zhotovítele/zpoždění postupu prací
                       Zhotovitele v Rozhodném období způsobem zakládajícím důvodnost Časového a finančního
                       nároku Zhotovitele (dále jen „Událost č. 1"); Zhotovitel na základě a/nebo v souvislosti s
                       Událostí č. 1 oznámil Správci stavby dopisem ze dne 13. 3. 2020, zn. 010/2020/D1-
                       12{2020)/MO ve znění dopisu ze dne 20. 3. 2020, zn. 018/2020/D1-12(2020/MO časový nárok
                       na prodloužení Doby pro dokončení, Doby pro uvedení do provozu, Doby pro splnění
                       postupných závazných milníků a nárok na dodatečnou platbu.

           Zhotovitel kvantifikoval své časové nároky formou Paušalizovaného časového nároku a nároky na
           dodatečnou platbu formou Paušalizovaného finančního nároku za období zpoždění související
           s Událostí č. 1 dopisem ze dne 16. 6. 2020, zn. 074/2020/Dl-I2(2020)/M0 a dopisem ze dne 14. 9.
           2020, zn. I10/2020/Dl-I2(2020)/M 0 tak, že na základě a/nebo v souvislosti s Událostí č. 1 požaduje
           (a) prodloužení Doby pro dokončení do 11.11. 2021, (b) prodloužení Doby pro uvedení do provozu do
           29. 7. 2021, (c) prodloužení Doby pro splnění postupného závazného milníku do 22. 7. 2020 [bod 4.29
           písm. a) Přílohy k nabídce] a do 4. 11. 2020 [bod 4.29 písm. b) Přílohy k nabídce], a (d) uhradit
           vyčíslený nárok na dodatečnou platbu formou Paušalizovaného finančního nároku za období zpoždění
           ve výši 39,024.265,20 Kč bez DPH.

  (E) Zhotovitel na základě a/nebo v souvislosti s Událostí č. 1 neuplatnil vůči Objednateli, vyjma nároků na
           dodatečnou platbu na základě a/nebo v souvislosti s Událostí č. 1 a nároků z Variací dle Pod-článku
           13.1 Smluvních podmínek, žádné jiné majetkové nároky, ať už sankčního, reparačního, restitučního
           či jiného charakteru, bez ohledu na jejich právní kvalifikaci (tyto jiné majetkové nároky dále jen
           „Finanční nároky").

SMLUVNÍ STRANY SE DOHODLY NÁSLEDOVNĚ:

     1. Vypořádání časových nároků.

           Smluvní strany se dohodly, že Zhotovitel na základě a/nebo v souvislostí s Událostí č. 1 MÁ výhradně
           tento časový nárok formou Paušalizovaného časového nároku a Zhotovitel s tím bez výhrad souhlasí:
           (i) nárok na prodloužení Doby pro dokončení dle Pod-článku 8.4 Smluvních podmínek o 21 dní,
           a (íi) nárok na prodloužení Doby pro uvedení do provozu dle Pod-článku 8.13 Smluvních podmínek
           o 21 dní, (iii) nárok na prodloužení Doby pro splnění postupných závazných milníků dle Pod-článku
           8.13 Smluvních podmínek o 21 dní (vše dále jen „Přiznaný časový nárok").

           V tomto směru se Smluvní strany tímto dohodly, že

           (i) Doba pro dokončení se prodlužuje o 21 dní (tj. do 11.11.2021).

           (íi) Doba pro uvedení do provozu se prodlužuje o 21 dní (tj. do 29. 7. 2021)

           (iii) Doba pro splnění postupného závazného milníku dle bodu 4.29 písm. a) Přílohy k nabídce se
           prodlužuje o 21 dní (tj. do 22.7. 2020).

           (iv) Doba pro splnění postupného závazného milníku dle bodu 4.29 písm. b) Přílohy k nabídce se
           prodlužuje o 21 dní (tj. do 4.11.2020).

                                                            Stránka 3 z 5
2, Vypořádáni Nároků na dodatečnou platbu.

     Smluvní strany se dohodly, že Zhotovitel na základě a/nebo v souvislosti s Událostí č. 1 MÁ nárok na
     dodatečnou platbu vůči Objednateli, a to formou Paušalizovaného finančního nároku za období
     zpoždění ve výši 39,024.265.20 Kč bez DPH. Tento nárok na dodatečnou platbu byl Zhotovitelem řádně
     a včas v souladu se Smlouvou uplatněn a bude dále vypořádán a administrován prostřednictvím změny
     během výstavby (ZBV). Nárok na dodatečnou platbu bude Objednatelem uhrazen způsobem, v rozsahu
     a za podmínek Smlouvy a v souladu s tímto Dodatkem (dále jen „Přiznaný nárok na dodatečnou
     platbu").

     Pokud dojde ke skutečnému prodloužení oproti sjednaným dobám, bude mít Zhotovitel Finanční nárok
     za období prodloužení. Čímž se rozumí nárok na úhradu přímých Nákladů vzniklých v období
     prodloužení (např. bankovní záruka, pojištění, zařízení staveniště, dopravně inženýrské opatření atd.).

3. Vzdání se nároků Zhotovitelem.
     Z důvodu opatrnosti, pro vyloučení veškerých pochybností a s cílem vyhnout se soudním a jiným
     sporům souvisejícími s Událostí č. 1, resp. takovým sporům předcházet, se Objednatel a Zhotovitel
     dohodli na níže uvedeném vzdání se nároků Zhotovitele. Smluvní strany přitom podepisují tento
     Dodatek svědomím, předpokladem a vůlí, že dochází ke vzdání se příslušných nároků Zhotovitele tak,
     jak je uvedeno v tomto Dodatku.

     3.1. Zhotovitel se tímto ve prospěch Objednatele vzdává, vyjma Přiznaného časového nároku,
              veškerých Časových nároků, které mu vznikly na základě a/nebo v souvislosti s Událostí č. 1, a to
              pouze těch, které mu vznikly do skončení Rozhodného období v souvislosti s výskytem
              pandemie koronaviru a souvisejících nařízení exekutivních orgánů, a Objednatel s tímto
              souhlasí. Pro vyloučení pochybností tímto Smluvní strany potvrzují, že se vzdání nároku d]e
              předchozí věty netýká jakéhokoliv budoucího působení nemoci SARS CoV-2 čí COVID-19 a/nebo
              případných opatření orgánů veřejné moci.

     3.2. Zhotovitel se tímto ve prospěch Objednatele vzdává Nároku na dodatečnou platbu krom
              Přiznaného nároku na dodatečnou platbu a krom potenciálního Finančního nároku za odbobí
              prodloužení.

     3.3. Zhotovitel se tímto ve prospěch Objednatele vzdává Finančních nároků a Objednatel s tím
              souhlasí.

     3.4. Pro případ, že by bylo a/nebo se ukázalo některé vzdání se nároků Zhotovitele uvedených
              v bodech 3.1 až 3.3 jako nicotné, neplatné anebo jinak vadné, zavazuje se Zhotovitel vzdát
              se takových nároků způsobem, který bude bezvadný, atovelh ůtě pěti (5) pracovních dnů
              ode dne doručení písemně výzvy Objednatele. Zhotovitel prohlašuje a zavazuje se Objednateli,
              že nároky, kterých se v tomto Dodatku vzdal, nepostoupil jiné osobě přede dnem podpisu
              tohoto Dodatku a že tak neučiní ani následně.

4. Platnost a účinnost.
     Tento Dodatek nabývá platnosti podpisem Smluvních stran a účinnosti dnem zveřejnění v Registru
     smluv. Smluvní strany se dohodly, že zveřejnění tohoto Dodatku v registru smluv zabezpečí
     Objednatel, a to nejpozději do 14 dnů od podpisu tohoto Dodatku.

5. Stejnopisy.

                                                      Stránka 4 z 5
Tento Dodatek je vyhotoven ve čtyřech (4) stejnopisech, z nichž každá ze Smluvních stran obdrží dva
( 2).

      6. Salvátorská klauzule.

           Smluvní strany se dohodly, že pokud jakékoliv ustanovení tohoto Dodatku je nebo se stane nicotným,
           neplatným, neúčinným nebo nevymahatelným jako celek nebo jeho část, je takové ustanovení plně
           oddělitelné od ostatních ustanovení tohoto Dodatku a taková nicotnost, neplatnost, neúčinnost nebo
           nevymahatelnost nebude mít žádný vliv na platnost a vymahatelnost jakýchkoliv ostatních ustanovení
           Dodatku. Smluvní strany se zavazují neprodleně k výzvě jedné ze Smluvních stran nahradit takové
           vadné ustanovení ustanovením novým platným a vymahatelným, jehož obsah a účel bude v nejvyšší
           možné míře odpovídat obsahu a účelu původního vadného ustanovení.

NA DŮKAZ TOHO, že Smluvní strany s obsahem tohoto Dodatku souhlasí, rozumí mu a zavazují se k jeho plnění,
připojují níže své vlastnoruční podpisy a prohlašují, že tento Dodatek byl uzavřen podle jejich pravé, svobodné a
vážné vůle, nikoli v tísni, nezkušenosti, rozumové slabosti, rozrušení nebo lehkomyslnosti.

                   fj / .10      Zhotovitel:

V Praze dn e... .V...... L

Objednatel:

Ředitelství silnic a dálnic ČR:  Skanska a.s.:

Příloha:
1. Čestné prohlášení Zhotovitele o ztížených podmínkách z důvodu pandemie koronaviru či z důvodu vydaných
opatření orgány veřejné moci
2. Čestné prohlášení o neuplatnění jiných náhrad vůči státu

                                                            Stránka 5 z 5
                                                      ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ
dle usnesení Vlády České Republiky ze dne 20. dubna 2020 č. 438, k minimalizaci dopadů pandemie

       onemocnění COVID-19 na vybrané stavby dopravní a vodní infrastruktury a stavby s nimi
     související, a Závazného pokynu k řešení následků pandemie onemocnění COVID-19 (Příloha

                                    usnesení vlády ze dne 20. dubna 2020 č. 438)

Společnost Skanska a.s., se sídlem Křižíkova 682/34a, 186 00 Praha 8 - Karlín, IČO: 26271303 (dále jen
„Zhotovitel") Stavby „ D l modernizace - úsek 12, EXIT 90 Humpolec - EXIT 104 Větrný Jeníkov (2020)"
v souladu se Sm louvou o dílo č. 02PT-006252 uzavřenou dne 17. 1. 2020 mezi Ředitelstvím silnic a
dálnic ČR, se sídlem Na Pankráci 546/56, 145 05 Praha 4, IČO: 659 93 390 (jako Objednatelem), a
Zhotovitelem a dále pak v souladu s usnesením Vlády České Republiky ze dne 20. dubna 2020 č. 438, k
m inim alizaci dopadů pandemie onem ocnění COVID-19 na vybrané stavby dopravní a vodní
infrastruktury a stavby s nimi související, a Závazného pokynu k řešení následků pandemie onemocnění
COVID-19 (Příloha usnesení vlády ze dne 20. dubna 2020 č. 438)

                                                    tím to čestně prohlašuje, že:

v období nouzového stavu a v období pro zotavení nastaly ztížené podmínky při realizaci Stavby, a to
v příčinné souvislosti, resp. jako následek pandemie COVID-19 nebo souvisejících opatření orgánů
veřejné moci, v důsledku kterých za zvýšených nákladů učinil na stavbě potřebná opatření.
                                                      ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ
  dle Závazného pokynu k řešení následku pandemie onemocnění COVID-19, jako Přílohy usnesení
Vlády České Republiky ze dne 20. dubna 2020 č. 438, k minimalizaci dopadů pandemie onemocnění

        COVID-19 na vybrané stavby dopravní a vodní infrastruktury a stavby s nimi související

Společnost Skanska a.s., se sídlem Křižíkova 682/34a, 186 00 Praha 8 - Karlín, IČO: 26271303 (dále jen
„Zhotovitel") Stavby „ D l m odernizace - úsek 12, EXIT 90 Humpolec - EXIT 104 Větrný Jeníkov (2020)"
v souladu se Sm louvou o dílo č. 02PT-006252 uzavřenou dne 17. 1. 2020 mezi Ředitelstvím silnic a
dálnic ČR, se sídlem Na Pankráci 546/56, 145 05 Praha 4, IČO: 659 93 390 (jako Objednatelem ), a
Zhotovitelem a dále pak v souladu se zněním Závazného pokynu k řešení následku pandemie
onem ocnění COVID-19, které tvoří přílohu usnesení vlády České republiky ze dne 20. dubna 2020 č.
438 k minimalizaci dopadů pandemie onemocnění COVID-19 na vybrané stavby dopravní a vodní
infrastruktury a stavby s nimi související,

                                                    tímto čestně prohlašuje, že:

Zhotovitel neuplatnil v souvislosti s pandem ií onem ocnění COVID-19 vůči státu žádný nárok na
náhradu škody či obdobnou platbu dle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a zm ěně některých
zákonů (krizový zákon).