Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Níže uvedeného dne, měsíce a roku následující smluvní strany: Ředitelství silnic a dálnic ČR, státní příspěvková organizace se sídlem Na Pankráci 546/56, 145 05, Praha 4, IČO: 659 93 390, zastoupená na straně jedné jako Objednatel dle Pod-článku 1.1.2.2 Smluvních podmínek (dále jen „Objednatel" nebo „Smluvní strana") a Skanska a.s., se sídlem Křižíkova 682/34a, 186 00 Praha 8, IČO: 26271303, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíi B, vložka 15904, zastoupená na straně druhé jako Zhotovitel dle Pod-článku 1.1,2.3 Smluvních podmínek (dále jen „Zhotovitel" nebo „Smluvní strana"), spolu uzavírají tento DODATEK č. 1 KE SMLOUVĚ O DÍLO č. objednatele: 02PT-006252 č. zhotovitele: 760608 26937 5 182 ze dne 17.1. 2020 (dále jen „Dodatek"). Preambule (A) Smluvní strany spolu uzavřely dne 17.1. 2020 smlouvu o dílo č. 02PT-006252 na plnění veřejné zakázky na stavební práce s názvem „ D l modernizace - úsek 12, EXIT 90 Humpolec - EXIT 104 Větrný Jeníkov (2020)" (dále jen „Smlouva"), jejímž předmětem je dílo definované ve Smlouvě (dále jen „Dílo" či „Stavba"). (B) i) Z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu pandemie koronaviru (označovaný jako SARS CoV-2 či COVID-19) na území České republiky by! vládou ČR mimo jiné, ode dne 12.3.2020 do 17.5.2020, tj. 67 dní, vyhlášen nouzový stav (dále jen „Nouzový stav"). Usnesením vlády ČR ze dne Stránka 1 z 5 20.4.2020 č. 438 byl schválen Závazný pokyn k řešení následků pandemie onemocnění COVID-19, jehož cílem bylo a) zajištění poskytování plateb za ztížené podmínky při provádění staveb dopravní infrastruktury, b) prodloužení smluvních lhůt pro plnění zhotovitelů, iij Doba po skončení Nouzového stavu, která odpovídá 25 % celkové doby trvání Nouzového stavu, tj. 17 dní, se rozumí dobou pro zotavení (dále jen „Doba pro zotavení"), iií) Rozhodným obdobím se rozumí součet doby Nouzového stavu a Doby pro zotavení (dále jen „Rozhodné období"). iv) Jestliže Zhotovitel v Rozhodném období prováděl práce na Díle dle Smlouvy a nastaly ztížené podmínky pro jejích provádění z důvodu výskytu pandemie koronaviru Či z důvodu vydaných opatření orgány veřejné moci, má nárok na prodloužení Doby pro dokončení/Doby pro uvedení do provozu/Doby pro splnění postupného závazného milníku dotčeného Rozhodným obdobím v délce 25% doby, po kterou Zhotovitel pracoval (dále jen „Paušalizovaný časový nárok"). v) Paušalizovaná kompenzace Nákladů, způsobená ztíženými podmínkami za práci v Rozhodném období, se vypočítává jako součin smluvní ceny provedených prací v Rozhodném období a příslušného koeficientu stanoveného Usnesením vlády Č. 438 (dále jen „Paušalizovaný finanční nárok za období zpoždění"). Paušalizovaný finanční nárok za období zpoždění se nevztahuje na Materiály a výrobky, které byly přivezeny na Staveniště, ale nebyly v Rozhodném období zabudovány. vi) Finančním nárokem za období prodloužení se rozumí Nárok na úhradu přímých Nákladů vzniklých v období prodloužení (např. bankovní záruka, pojištění, zařízení staveniště, dopravně inženýrské opatření atd.) (dále jen „Finanční nárok za období prodloužení"). Při kvantifikaci Finačního nároku za období prodloužení se postupuje dle Metodiky pro kvantifikaci finančních nároků při zpoždění a prodloužení, vydanou ze strany Státního fondu dopravní inrastruktury (SFDI), v platném a účinném znění. vii) Koeficient pro výpočet Paušalizovaného finančního nároku za období zpoždění činí 11,1% smluvní hodnoty provedených prací pouze na SO řady 200 (krom objektů, které jsou v PDPS zařazené do řady SO 200, ale nejsou mostními objekty) a dále 10,2% smluvní hodnoty provedených prací na ostatních SO Stavby (dále jen „Koeficient"). (C) Smluvní strany konstatují nebo též Smluvní strana prohlašuje, že: i) Základní datum Smlouvy bylo před 12.3.2020 ii) Doba pro dokončení přesahuje 6 měsíců iii) Přijatá smluvní částka Díla činí více než 50 mil. Kč bez DPH iv) Dílo je realizované podle Smluvních podmínek pro výstavbu pozemních a inženýrských staveb projektovaných objednatelem - obecné podmínky ve znění Smluvních podmínek pro výstavbu pozemních a inženýrských staveb projektovaných objednatelem - zvláštní podmínky vydané Ministerstvem dopravy ČR v) Zhotovitel v Rozhodném období prováděl práce na Díle od 12. 3. 2020 do 3. 6. 2020, a to v rozsahu 84 dnů. vi) Zhotovitel prohlašuje, že neuplatnil vůči státu žádný nárok na náhradu škody Či obdobnou platbu dle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení. Stránka Z z 5 (D) Z důvodu Nouzového stavu, ale nikoli výlučně, došlo ke vzniku následujících událostí/okolností, které se dle Pod-článku 13.7 Smluvních podmínek považují za události/okolnosti, se kterými Smlouva spojuje vznik Časových nároků Zhotovitele dle Pod-článku 20.1 Smluvních podmínek na prodloužení Doby pro dokončení, Doby pro uvedení do provozu, Doby pro splnění postupných závazných milníků a vznik nároků Zhotovitele dle Pod-článku 20.1 Smluvních podmínek na dodatečnou platbu, konkrétně: (i) V důsledku výskytu pandemie koronaviru a souvisejících nařízení exekutivních orgánů došlo zejména, ale nikoli výlučně, ke ztížení podmínek prací Zhotovítele/zpoždění postupu prací Zhotovitele v Rozhodném období způsobem zakládajícím důvodnost Časového a finančního nároku Zhotovitele (dále jen „Událost č. 1"); Zhotovitel na základě a/nebo v souvislosti s Událostí č. 1 oznámil Správci stavby dopisem ze dne 13. 3. 2020, zn. 010/2020/D1- 12{2020)/MO ve znění dopisu ze dne 20. 3. 2020, zn. 018/2020/D1-12(2020/MO časový nárok na prodloužení Doby pro dokončení, Doby pro uvedení do provozu, Doby pro splnění postupných závazných milníků a nárok na dodatečnou platbu. Zhotovitel kvantifikoval své časové nároky formou Paušalizovaného časového nároku a nároky na dodatečnou platbu formou Paušalizovaného finančního nároku za období zpoždění související s Událostí č. 1 dopisem ze dne 16. 6. 2020, zn. 074/2020/Dl-I2(2020)/M0 a dopisem ze dne 14. 9. 2020, zn. I10/2020/Dl-I2(2020)/M 0 tak, že na základě a/nebo v souvislosti s Událostí č. 1 požaduje (a) prodloužení Doby pro dokončení do 11.11. 2021, (b) prodloužení Doby pro uvedení do provozu do 29. 7. 2021, (c) prodloužení Doby pro splnění postupného závazného milníku do 22. 7. 2020 [bod 4.29 písm. a) Přílohy k nabídce] a do 4. 11. 2020 [bod 4.29 písm. b) Přílohy k nabídce], a (d) uhradit vyčíslený nárok na dodatečnou platbu formou Paušalizovaného finančního nároku za období zpoždění ve výši 39,024.265,20 Kč bez DPH. (E) Zhotovitel na základě a/nebo v souvislosti s Událostí č. 1 neuplatnil vůči Objednateli, vyjma nároků na dodatečnou platbu na základě a/nebo v souvislosti s Událostí č. 1 a nároků z Variací dle Pod-článku 13.1 Smluvních podmínek, žádné jiné majetkové nároky, ať už sankčního, reparačního, restitučního či jiného charakteru, bez ohledu na jejich právní kvalifikaci (tyto jiné majetkové nároky dále jen „Finanční nároky"). SMLUVNÍ STRANY SE DOHODLY NÁSLEDOVNĚ: 1. Vypořádání časových nároků. Smluvní strany se dohodly, že Zhotovitel na základě a/nebo v souvislostí s Událostí č. 1 MÁ výhradně tento časový nárok formou Paušalizovaného časového nároku a Zhotovitel s tím bez výhrad souhlasí: (i) nárok na prodloužení Doby pro dokončení dle Pod-článku 8.4 Smluvních podmínek o 21 dní, a (íi) nárok na prodloužení Doby pro uvedení do provozu dle Pod-článku 8.13 Smluvních podmínek o 21 dní, (iii) nárok na prodloužení Doby pro splnění postupných závazných milníků dle Pod-článku 8.13 Smluvních podmínek o 21 dní (vše dále jen „Přiznaný časový nárok"). V tomto směru se Smluvní strany tímto dohodly, že (i) Doba pro dokončení se prodlužuje o 21 dní (tj. do 11.11.2021). (íi) Doba pro uvedení do provozu se prodlužuje o 21 dní (tj. do 29. 7. 2021) (iii) Doba pro splnění postupného závazného milníku dle bodu 4.29 písm. a) Přílohy k nabídce se prodlužuje o 21 dní (tj. do 22.7. 2020). (iv) Doba pro splnění postupného závazného milníku dle bodu 4.29 písm. b) Přílohy k nabídce se prodlužuje o 21 dní (tj. do 4.11.2020). Stránka 3 z 5 2, Vypořádáni Nároků na dodatečnou platbu. Smluvní strany se dohodly, že Zhotovitel na základě a/nebo v souvislosti s Událostí č. 1 MÁ nárok na dodatečnou platbu vůči Objednateli, a to formou Paušalizovaného finančního nároku za období zpoždění ve výši 39,024.265.20 Kč bez DPH. Tento nárok na dodatečnou platbu byl Zhotovitelem řádně a včas v souladu se Smlouvou uplatněn a bude dále vypořádán a administrován prostřednictvím změny během výstavby (ZBV). Nárok na dodatečnou platbu bude Objednatelem uhrazen způsobem, v rozsahu a za podmínek Smlouvy a v souladu s tímto Dodatkem (dále jen „Přiznaný nárok na dodatečnou platbu"). Pokud dojde ke skutečnému prodloužení oproti sjednaným dobám, bude mít Zhotovitel Finanční nárok za období prodloužení. Čímž se rozumí nárok na úhradu přímých Nákladů vzniklých v období prodloužení (např. bankovní záruka, pojištění, zařízení staveniště, dopravně inženýrské opatření atd.). 3. Vzdání se nároků Zhotovitelem. Z důvodu opatrnosti, pro vyloučení veškerých pochybností a s cílem vyhnout se soudním a jiným sporům souvisejícími s Událostí č. 1, resp. takovým sporům předcházet, se Objednatel a Zhotovitel dohodli na níže uvedeném vzdání se nároků Zhotovitele. Smluvní strany přitom podepisují tento Dodatek svědomím, předpokladem a vůlí, že dochází ke vzdání se příslušných nároků Zhotovitele tak, jak je uvedeno v tomto Dodatku. 3.1. Zhotovitel se tímto ve prospěch Objednatele vzdává, vyjma Přiznaného časového nároku, veškerých Časových nároků, které mu vznikly na základě a/nebo v souvislosti s Událostí č. 1, a to pouze těch, které mu vznikly do skončení Rozhodného období v souvislosti s výskytem pandemie koronaviru a souvisejících nařízení exekutivních orgánů, a Objednatel s tímto souhlasí. Pro vyloučení pochybností tímto Smluvní strany potvrzují, že se vzdání nároku d]e předchozí věty netýká jakéhokoliv budoucího působení nemoci SARS CoV-2 čí COVID-19 a/nebo případných opatření orgánů veřejné moci. 3.2. Zhotovitel se tímto ve prospěch Objednatele vzdává Nároku na dodatečnou platbu krom Přiznaného nároku na dodatečnou platbu a krom potenciálního Finančního nároku za odbobí prodloužení. 3.3. Zhotovitel se tímto ve prospěch Objednatele vzdává Finančních nároků a Objednatel s tím souhlasí. 3.4. Pro případ, že by bylo a/nebo se ukázalo některé vzdání se nároků Zhotovitele uvedených v bodech 3.1 až 3.3 jako nicotné, neplatné anebo jinak vadné, zavazuje se Zhotovitel vzdát se takových nároků způsobem, který bude bezvadný, atovelh ůtě pěti (5) pracovních dnů ode dne doručení písemně výzvy Objednatele. Zhotovitel prohlašuje a zavazuje se Objednateli, že nároky, kterých se v tomto Dodatku vzdal, nepostoupil jiné osobě přede dnem podpisu tohoto Dodatku a že tak neučiní ani následně. 4. Platnost a účinnost. Tento Dodatek nabývá platnosti podpisem Smluvních stran a účinnosti dnem zveřejnění v Registru smluv. Smluvní strany se dohodly, že zveřejnění tohoto Dodatku v registru smluv zabezpečí Objednatel, a to nejpozději do 14 dnů od podpisu tohoto Dodatku. 5. Stejnopisy. Stránka 4 z 5 Tento Dodatek je vyhotoven ve čtyřech (4) stejnopisech, z nichž každá ze Smluvních stran obdrží dva ( 2). 6. Salvátorská klauzule. Smluvní strany se dohodly, že pokud jakékoliv ustanovení tohoto Dodatku je nebo se stane nicotným, neplatným, neúčinným nebo nevymahatelným jako celek nebo jeho část, je takové ustanovení plně oddělitelné od ostatních ustanovení tohoto Dodatku a taková nicotnost, neplatnost, neúčinnost nebo nevymahatelnost nebude mít žádný vliv na platnost a vymahatelnost jakýchkoliv ostatních ustanovení Dodatku. Smluvní strany se zavazují neprodleně k výzvě jedné ze Smluvních stran nahradit takové vadné ustanovení ustanovením novým platným a vymahatelným, jehož obsah a účel bude v nejvyšší možné míře odpovídat obsahu a účelu původního vadného ustanovení. NA DŮKAZ TOHO, že Smluvní strany s obsahem tohoto Dodatku souhlasí, rozumí mu a zavazují se k jeho plnění, připojují níže své vlastnoruční podpisy a prohlašují, že tento Dodatek byl uzavřen podle jejich pravé, svobodné a vážné vůle, nikoli v tísni, nezkušenosti, rozumové slabosti, rozrušení nebo lehkomyslnosti. fj / .10 Zhotovitel: V Praze dn e... .V...... L Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR: Skanska a.s.: Příloha: 1. Čestné prohlášení Zhotovitele o ztížených podmínkách z důvodu pandemie koronaviru či z důvodu vydaných opatření orgány veřejné moci 2. Čestné prohlášení o neuplatnění jiných náhrad vůči státu Stránka 5 z 5 ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ dle usnesení Vlády České Republiky ze dne 20. dubna 2020 č. 438, k minimalizaci dopadů pandemie onemocnění COVID-19 na vybrané stavby dopravní a vodní infrastruktury a stavby s nimi související, a Závazného pokynu k řešení následků pandemie onemocnění COVID-19 (Příloha usnesení vlády ze dne 20. dubna 2020 č. 438) Společnost Skanska a.s., se sídlem Křižíkova 682/34a, 186 00 Praha 8 - Karlín, IČO: 26271303 (dále jen „Zhotovitel") Stavby „ D l modernizace - úsek 12, EXIT 90 Humpolec - EXIT 104 Větrný Jeníkov (2020)" v souladu se Sm louvou o dílo č. 02PT-006252 uzavřenou dne 17. 1. 2020 mezi Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, se sídlem Na Pankráci 546/56, 145 05 Praha 4, IČO: 659 93 390 (jako Objednatelem), a Zhotovitelem a dále pak v souladu s usnesením Vlády České Republiky ze dne 20. dubna 2020 č. 438, k m inim alizaci dopadů pandemie onem ocnění COVID-19 na vybrané stavby dopravní a vodní infrastruktury a stavby s nimi související, a Závazného pokynu k řešení následků pandemie onemocnění COVID-19 (Příloha usnesení vlády ze dne 20. dubna 2020 č. 438) tím to čestně prohlašuje, že: v období nouzového stavu a v období pro zotavení nastaly ztížené podmínky při realizaci Stavby, a to v příčinné souvislosti, resp. jako následek pandemie COVID-19 nebo souvisejících opatření orgánů veřejné moci, v důsledku kterých za zvýšených nákladů učinil na stavbě potřebná opatření. ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ dle Závazného pokynu k řešení následku pandemie onemocnění COVID-19, jako Přílohy usnesení Vlády České Republiky ze dne 20. dubna 2020 č. 438, k minimalizaci dopadů pandemie onemocnění COVID-19 na vybrané stavby dopravní a vodní infrastruktury a stavby s nimi související Společnost Skanska a.s., se sídlem Křižíkova 682/34a, 186 00 Praha 8 - Karlín, IČO: 26271303 (dále jen „Zhotovitel") Stavby „ D l m odernizace - úsek 12, EXIT 90 Humpolec - EXIT 104 Větrný Jeníkov (2020)" v souladu se Sm louvou o dílo č. 02PT-006252 uzavřenou dne 17. 1. 2020 mezi Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, se sídlem Na Pankráci 546/56, 145 05 Praha 4, IČO: 659 93 390 (jako Objednatelem ), a Zhotovitelem a dále pak v souladu se zněním Závazného pokynu k řešení následku pandemie onem ocnění COVID-19, které tvoří přílohu usnesení vlády České republiky ze dne 20. dubna 2020 č. 438 k minimalizaci dopadů pandemie onemocnění COVID-19 na vybrané stavby dopravní a vodní infrastruktury a stavby s nimi související, tímto čestně prohlašuje, že: Zhotovitel neuplatnil v souvislosti s pandem ií onem ocnění COVID-19 vůči státu žádný nárok na náhradu škody či obdobnou platbu dle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a zm ěně některých zákonů (krizový zákon).