Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1874318: 17/SML1045/SoD/INV - Gymnázium Teplice – výměna oken budova B + C

Příloha 17SML1045_SOD_INV.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Krajský úřad        17/SML1045/SoD/INV/17/SP-188.16

Číslo objednatele:
Číslo zhotovitele:

                                   SMLOUVA O DÍLO

        uzavřená dle ustanovení § 2586 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

Smluvní strany

Objednatel

Ústecký kraj

Sídlo:              Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem

Zastoupený:         Oldřichem Bubeníčkem, hejtmanem Ústeckého kraje

Kontaktní osoba pro věcná jednání:

                    Ing. Václav Fridrich, vedoucí odboru investic Krajského úřadu

                    Ústeckého kraje

E-mail/telefon: fridrich.v@kr-ustecky.cz / 475 567 319

                    František Rýsl, investiční odbor Krajského úřadu Ústeckého kraje

E-mail/telefon: rysl.f@kr-ustecky.cz / 475 657 352

IČ:                 708 92 156

DIČ:                CZ70892156

Bank. spojení: Česká spořitelna, a. s.

číslo účtu:         551 22 32/0800

(dále jen „objednatel“)

a

Zhotovitel/dodavatel:

ELA-PLAST s.r.o.

Sídlo:           Na Pavlu 2191, 436 01 Litvínov

Zastoupený: Ing. Janem Francem – jednatelem společnosti

Kontaktní osoba pro věcná jednání:

                 Jan Franc

E-mail/telefon:

IČO:             25025686

DIČ:             CZ25025686

Bank. spojení: ČSOB Litvínov

číslo účtu:

zapsaný v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ústí nad Labem oddíl C,
vložka 12699 pod sp. zn. C 12699 ze dne 22.září 1997.
(dále jen „zhotovitel“ i příkazník)
Výpis z obchodního rejstříku zhotovitele tvoří přílohu č. 1 k této smlouvě.

                          uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto

                                   SMLOUVU O DÍLO
                                                             I.
                                             Předmět smlouvy a díla

1. Předmětem této smlouvy je zhotovení díla (stavby): „Gymnázium Teplice – výměna
   oken budova B + C“ za podmínek dále sjednaných v této smlouvě a dalších
   dokumentech, na které se tato smlouva odkazuje.

2. Zhotovitel se zavazuje k provedení díla pro objednatele na svůj náklad a nebezpečí a
   objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu díla.

3. Předmět díla je vymezen v:
         a) soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr oceněném
              zhotovitelem v nabídce (dále také jen „položkový rozpočet“ nebo „rozpočet“), který
              tvoří přílohu č. 2 a je nedílnou součástí této smlouvy
         b) projektové dokumentaci zpracované firmou PS projekty spol.s r.o., Revoluční 5,
              415 01 Teplice, IČO: 25423126
         c) nabídce zhotovitele ze dne 23.2.2017

4. Pokud je v PD nebo soupisu prací individuálně určená věc (výrobek), objednatel připouští
   použití jiného, kvalitativně a technicky srovnatelného výrobku, vždy však po předchozím
   odsouhlasení objednatele a zpracovatele projektové dokumentace. Tato skutečnost musí
   být zaznamenaná v zápisu ve stavebním deníku (dále také jako „SD“) nebo v zápisu
   z kontrolního dne.

5. Smluvní strany se dohodly na tom, že objednatel je oprávněn jednostranně snížit (omezit)
   rozsah díla z důvodu nedostatku finančních prostředků v rozpočtu objednatele. (jedná se
   o částečné odstoupení od smlouvy). Cena díla bude v takovém případě snížena
   způsobem podle ust. § 2614 občanského zákoníku.

6. Bude-li objednatel požadovat v průběhu provádění díla další dodávky nebo práce,
   zavazuje se je zhotovitel v rozsahu požadavku objednatele provést, dojde-li mezi
   smluvními stranami k dohodě o ceně.

7. Dílo je určeno pro účely: Gymnázia Teplice, p.o., Čs. Dobrovolců 11, 415 01 Teplice

                                                            II.
                                            Doba a místo plnění díla

1. Zhotovitel se zavazuje provést dílo v celém rozsahu do 16 týdnů od předání staveniště.

2. Předání a převzetí staveniště proběhne nejpozději do 10 dnů ode dne dojití písemné
   výzvy objednatele zhotoviteli.

3. Provádění díla bude zhotovitelem zahájeno (zahájení díla se rozumí výroba výplní)
   nejpozději do 10 dnů od předání a převzetí staveniště.

4. Objednatel je oprávněn jednostranným právním jednáním:

   a) prodloužit dobu plnění díla, pokud to bude nutné z důvodu potřeby posílení rozpočtu
        Ústeckého kraje. Objednatel tímto projevuje vůli k převzetí díla až v prodloužené době
        plnění, nikoliv v době dřívější,

   b) dočasně pozastavit provádění díla z důvodu potřeby posílení rozpočtu Ústeckého
        kraje.

   Uvedená jednání objednatele budou zapsána do SD a provádění díla bude zhotovitelem
   přerušeno ke dni objednatelem stanovenému. Zhotovitel bude v průběhu roku informován
   o stavu finančních prostředků určených rozpočtem Ústeckého kraje na financování díla.
   Po uplynutí důvodů pro pozastavení provádění díla bude v provádění díla pokračováno
   nejpozději do 30 dnů od písemné výzvy objednatele k zahájení prací. Opětovné zahájení
   prací bude zaznamenáno zhotovitelem ve SD a od tohoto data bude pokračovat doba
   plnění. O dobu odpovídající pozastavení provádění díla dle odst. 4b) tohoto čl. se
   prodlužuje doba plnění díla dle odst. 1 tohoto článku.
   V případě nutnosti přerušení prací z důvodu extrémně nevhodných klimatických podmínek
   nebo provozních potřeb ze strany uživatele anebo neočekávaných situací na stavbě, které
   nebyly zahrnuty do harmonogramu stavebních prací, bude toto zapsáno do stavebního
   deníku, potvrzeno objednatelem i zhotovitelem, a tato doba přerušení prací až do celkové
   délky 60 kalendářních dnů se nebude započítávat do celkového termínu plnění dle
   prvního odstavce článku II. Smlouvy o dílo.

5. V případě omezení rozsahu díla dle čl. I. odst. 5 této smlouvy, bude smluvními stranami
   dohodnuta nová doba plnění, která bude odpovídat omezenému rozsahu díla oproti dílu
   původnímu.

6. Místem plnění díla je na pozemku Gymnázium Teplice, p.o., Čs. Dobrovolců 11, 415 01
   Teplice (v této smlouvě označeno i jako „staveniště“).

                                                            III.
                                        Cena díla a platební podmínky

1. Cena díla je sjednána ve výši 7 833 937,07 Kč (slovy:
    sedmmilionůosmsettřicettřitisícdevětsettřicetsedm korun českých/7 hal.) bez DPH a
    9 479 063,85Kč (slovy:devětmilionůčtyřistasedmdesátdevěttisícšedesáttři korun
    českých) s 21 % DPH.
    Cena díla se rovná ceně plnění veřejné zakázky VZ-INV-17/INV/2017-188.16 s názvem
    „Gymnázium Teplice, p.o., Čs. Dobrovolců 11, 415 01 Teplice“ uvedené v nabídce
    zhotovitele ze dne 23.2.2017.

2. Cena díla je stanovena dohodou smluvních stran. Cena díla bez DPH je stanovena jako
    nejvýše přípustná a nepřekročitelná a obsahuje veškeré náklady spojené s realizací díla.
    Sazba DPH se řídí příslušným právním předpisem. Zhotovitel není oprávněn žádat
    změnu ceny díla ze žádného důvodu (např. že provádění díla si vyžádalo jiné úsilí nebo
    jiné náklady, než bylo předpokládáno). Zhotovitel přebírá ve smyslu ust. § 2620 odst. 2
    občanského zákoníku nebezpečí změny okolností.

3. Změny v rozsahu díla oproti původně sjednanému rozsahu ke dni uzavření této smlouvy
    (zejména vůči projektové dokumentaci nebo rozpočtu), nebo jeho doplnění, budou včetně
    souvisejících změn smlouvy sjednány výlučně formou písemných, oboustranně
    odsouhlasených dodatků postupem dle dle § 222 odst. 7 zákona č. 134/2016 Sb., o
    veřejných zakázkách (dále také jen „ZZVZ“), není-li v této smlouvě uvedeno jinak.
    Zhotovitel je povinen ke každé změně v množství nebo kvalitě prováděných prací, která
    je zapsána a odsouhlasena ve stavebním deníku, zpracovat změnový list, potvrzený
    objednatelem, technickým dozorem stavebníka a projektantem, který je podkladem pro
    zpracování dodatku smlouvy. Ocenění přípočtových a odpočtových položek v dodatcích
    bude kalkulováno shodným způsobem a ve stejných cenových relacích tak, jak je
    kalkulována cena díla uvedená v této smlouvě. U přípočtových položek neobsažených
    v cenách položkového rozpočtu, budou tyto kalkulovány v jednotkových cenách, jejichž
    výše se vypočte podle vzorce: celková nabídková cena bez DPH/předpokládaná hodnota
    bez DPH (dle kontrolního rozpočtu zpracovatele projektové dokumentace z 19.7.2016) x
    jednotková cena dle aktuálních ceníků URS Praha. Tento vzorec se nepoužije v případě
    cen materiálů, které neobsahují ceníky URS Praha. V tomto případě bude použita cena
    v místě a čase realizace obvyklá. Stejně tak položky stavebních prací, které neobsahují
    ceníky URS a budou tvořeny tzv. „R-položkou“.

4. V případě omezení rozsahu díla dle čl. I. odst. 5 této smlouvy bude cena díla snížena.
    Postupováno bude přiměřeně dle odst. 3 tohoto článku.

5. Cena díla bude průběžně placena objednatelem na základě vystavených daňových
    dokladů – faktur. Objednatel uhradí měsíční, skutečně provedené práce a dodávky při
    provádění díla, a to na základě vzájemně odsouhlasených a oběma smluvními stranami
    potvrzených Soupisů skutečně provedených prací, zabudovaných dodávek a zjišťovacích
    protokolů až do výše 90 % ceny díla vč. DPH. Zbývajících 10 % ceny díla bude
    objednatelem uhrazeno zhotoviteli po protokolárním předání a převzetí díla bez
    jakýchkoliv výhrad nebo po odstranění výhrad, které jsou uvedeny v Protokolu o předání
    a převzetí díla dle čl. IV. odst. 1 této smlouvy, i když dojde k protokolárnímu předání a
    převzetí.

6. Daňový doklad - faktura obsahuje kromě čísla smlouvy a lhůty splatnosti, která činí 30
    dnů od doručení faktury objednateli, také náležitosti daňového dokladu dle § 28 zákona
    č. 235/2004 Sb. a údaje dle § 13 a obchodního zákoníku. V případě, že faktura nebude
    mít odpovídající náležitosti, je objednatel oprávněn zaslat ji ve lhůtě splatnosti zpět
    zhotoviteli. Lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě
    doplněného či opraveného dokladu.

7. Konečná faktura může být vystavena a objednateli zaslána až po zcela dokončeném
    přejímacím řízení bez výhrad, tj. bez vad a nedodělků, podle Položkového rozpočtu
    skutečně provedených prací a dodávek, který bude nedílnou součástí konečné faktury.
    Konečná faktura musí obsahovat dále také:

            - výslovný název " konečná faktura ",
            - číslo této smlouvy,
            - náležitosti daňového dokladu dle § 28 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané

                 hodnoty, ve znění pozdějších předpisů,
            - údaje dle § 435 občanského zákoníku,
            - celkovou sjednanou cenu bez DPH, DPH a cenu celkem s DPH,
            - soupis všech uhrazených faktur,
            - částku zbývající k úhradě bez DPH, DPH a s DPH.

    V případě, že faktura nebude mít výše uvedené náležitosti, objednatel není povinen
    fakturovanou částku uhradit a nedostává se do prodlení. Bez zbytečného odkladu, a to
    nejpozději ve lhůtě splatnosti, objednatel fakturu vrátí zpět zhotoviteli k doplnění. Lhůta
    splatnosti počíná běžet od doručení daňového dokladu obsahujícího veškeré náležitosti.

8. Měsíční faktury obsahují:

            - číslo této smlouvy,
            - náležitosti daňového dokladu dle § 28 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané

                 hodnoty, ve znění pozdějších předpisů,
            - údaje dle § 435 občanského zákoníku,
            - částku k úhradě bez DPH, DPH a s DPH,
            - vzájemně odsouhlasený a oběma smluvními stranami potvrzený soupis

                 skutečně provedených prací, zabudovaných dodávek a zjišťovacích protokolů.

    V případě, že faktura nebude mít výše uvedené náležitosti, objednatel není povinen
    fakturovanou částku uhradit a nedostává se do prodlení. Bez zbytečného odkladu, a to
    nejpozději ve lhůtě splatnosti, objednatel fakturu vrátí zpět zhotoviteli k doplnění. Lhůta
    splatnosti počíná běžet od doručení daňového dokladu obsahujícího veškeré náležitosti.

9. Splatnost jakékoliv fakturované částky (ceny díla) se sjednává na 30 dnů a počíná běžet
    dnem následujícím po doručení bezvadné faktury objednateli.

10. Ústecký kraj (objednatel), jako příjemce plnění, které je předmětem této smlouvy a které
    odpovídá číselnému kódu klasifikace produkce CZ-CPA 41 až 43 platnému od 1. ledna
    2008, tímto prohlašuje, že ve vztahu k danému plnění nevystupuje jako osoba povinná
    k dani a že přijaté plnění použije výlučně pro účely, které nejsou předmětem daně
    z přidané hodnoty. V důsledku těchto skutečností se u předmětného plnění nepoužije
    režim přenesení daňové povinnosti dle § 92e zákona o DPH. Daň z přidané hodnoty je
    povinen přiznat a zaplatit poskytovatel plnění.

11. Úhrada ceny díla je provedena bezhotovostní formou převodem na bankovní účet
    zhotovitele. Obě smluvní strany se dohodly na tom, že peněžitý závazek je splněn dnem,
    kdy je částka odepsána z účtu objednatele.

12. Pro platby dle čl. VI. této smlouvy platí přiměřeně platební podmínky jako pro vystavení a
    placení faktury.
13. V případech dle čl. I. odst. 5 (omezení díla) a čl. II. odst. 4 (dočasné pozastavení nebo
    prodloužení termínu plnění díla), nevzniká zhotoviteli vůči objednateli žádný další
    finanční nárok krom sjednané ceny díla. Zhotovitel prohlašuje, že s uvedenými
    možnostmi počítá a nevzniknou mu tak žádné negativní dopady na jeho podnikání (např.
    škoda apod.).

14. Zhotovitel prohlašuje, že daň uvedenou v jím vystaveném daňovém dokladu – faktuře

řádně zaplatí a že se nedostal do postavení, kdy nemůže tuto daň zaplatit. Pokud by se

stalo, že by nebyl schopen daň zaplatit, oznámí to nejpozději den před splatností faktury

objednateli a navrhne správci daně její úhradu objednatelem. Pokud správce daně

zveřejnil způsobem umožňujícím dálkový přístup čísla účtu, které zhotovitel určil

v přihlášce k registraci plátce DPH ke zveřejnění, považuje se povinnost zhotovitele

zaplatit DPH za splněnou připsáním DPH na takto zveřejněný účet. Pro případ, že se

zhotovitel, jako poskytovatel zdanitelného plnění, stane v okamžiku zdanitelného plnění

dle § 21 zák. č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů

(dále jako „ZDPH“), nespolehlivým plátcem ve smyslu § 106a ZDPH, se smluvní strany

dohodly, že objednatel zaplatí cenu díla a odměnu za obstarání příkazu takto:

a) cenu díla a odměnu za obstarání příkazu bez DPH zaplatí na účet zhotovitele

uvedený v záhlaví této smlouvy nebo na daňovém dokladu,

b) DPH zaplatí na účet                             , pod variabilním symbolem č.

          konstantní symbol č. , specifický symbol č.         ve zprávě správci

daně objednatel uvede den uskutečněného zdanitelného plnění.

Zhotovitel ujišťuje objednatele, že číslo matriky        je číslem matriky bankovního

účtu příslušného finančního úřadu (správce daně) dle sídla zhotovitele a tedy součástí

čísla bankovního účtu správce daně, na který zhotovitel má uhradit DPH. Objednatel,

jako příjemce zdanitelného plnění, bude při placení DPH postupovat podle § 109a ZDPH.

Zaplacením ceny díla a odměny za obstarání příkazu způsobem dle tohoto odstavce

bude povinnost objednatele zaplatit cenu díla a odměnu za obstarání příkazu řádně

splněna.

                                                            IV.
                                      Splnění závazku (provedení díla)
                  Přechod nebezpečí škody a vlastnické právo k předmětu díla

1. Ke splnění závazku zhotovitele dojde úplným dokončením a předáním díla objednateli
    v místě plnění díla a potvrzením (podepsáním) Protokolu o předání a převzetí díla (dále i
    jako „Protokol“) oběma smluvními stranami. Dílo není předáváno a přebíráno po částech.

2. Zhotovitel je povinen nejméně 7 dní před dokončením díla vyzvat objednatele k převzetí
    díla a objednatel je povinen se k předání a převzetí díla dostavit.

3. Při přebírání díla je objednatel povinen dílo prohlédnout nebo zařídit jeho prohlídku. Vady
    a nedodělky zjištěné při předání a převzetí budou jako výhrady uvedeny v Protokolu
    včetně termínů pro jejich odstranění. V případě, že se strany nedohodnou na termínu
    odstranění vad a nedodělků platí, že zhotovitel je povinen vady odstranit nejpozději do 14
    dnů od podepsání Protokolu.

4. Nebezpečí škody na díle přechází ze zhotovitele na objednatele okamžikem splnění
    závazku zhotovitele způsobem uvedeným v odst. 1. tohoto čl.

5. Vlastnické právo k dokončenému a předanému dílu přechází na objednatele okamžikem
    splnění závazku zhotovitele způsobem uvedeným dle odst. 1. tohoto článku.

6. Pokud dílo obsahuje jiné, než ojedinělé drobné vady, které samy o sobě ani ve spojení
     s jinými nebrání užívání díla funkčně nebo esteticky, ani jeho užívání podstatným
     způsobem neomezují, má právo objednatel odmítnout převzetí díla. Smluvní strany o
     tomto vyhotoví Zápis s uvedením vad a termínů pro jejich odstranění. Bez ohledu na
     takto stanovené termíny pro odstranění vad, se zhotovitel dostává do prodlení se
     splněním svého závazku provést řádně a včas dílo prvním dnem následujícím po
     uplynutí doby plnění díla dle čl. II odst. 1.

                                                            V.
                                Odpovědnost zhotovitele za vady a jakost

1. Dílo má vady, neodpovídá – li smlouvě.

2. Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době jeho předání.

3. Objednatel je oprávněn zadržet cenu díla nebo její část ve výši odpovídající odhadem
    přiměřeně právu objednatele na slevu z ceny díla, a to nad rámec jistoty zhotovitele dle
    čl. III odst. 5.

4. Zhotovitel dále přejímá závazek (záruku za jakost), že dílo bude po dobu záruční doby
    způsobilé pro použití ke smluvenému účelu.

5. Záruční doba činí 60 měsíců ode dne předání bezvadného díla (po odstranění všech
    výhrad). Smluvní strany se dohodly na tom, že po tutéž dobu odpovídá zhotovitel za vady
    díla.

6. Vady díla v době jeho předání a vady, na něž se vztahuje záruka za jakost, je objednatel
    povinen uplatnit u zhotovitele písemnou formou (dále jako „reklamace“). V reklamaci je
    objednatel povinen vady popsat, popřípadě uvést, jak se projevují. Objednatel má vůči
    zhotoviteli podle své volby tato práva z odpovědnosti za vady a za jakost :
     a) právo na bezplatné odstranění reklamované vady do 7 dnů od dojití reklamace/
         v případě, že lze vadu odstranit formou opravy, právo na bezplatné odstranění
         reklamované vady do 7 dnů od doručení reklamace,
     b) právo na přiměřenou slevu z ceny díla/ právo na přiměřenou slevu z ceny díla, pokud
         nedojde k opravě v přiměřené době, nebo se na této skutečnosti obě smluvní strany
         dohodnou,
     c) právo vadu odstranit sám nebo prostřednictvím třetích osob s tím, že zhotovitel je
         povinen uhradit tyto náklady na odstranění vady po předložení vyúčtování,
     d) právo požadovat nové provedení díla, pokud dílo vykazuje podstatné vady bránící
         v užívání nebo toto znemožňují,
     e) odstoupit od smlouvy.

7. Uplatněním práv dle odst. 6. tohoto článku nezaniká právo na náhradu škody či jiné
    sankce.

8. Zhotovitel odpovídá i za vady, které způsobila chyba ve stavební dokumentaci, dodané
    osobou, zvolenou objednatelem, nebo selhání dozoru vykonávaného osobou zvolenou
    objednatelem, pokud na tyto vady a selhání před předáním a převzetím díla objednatele
    písemně neupozornil. Smluvní strany se dohodly na tom, že ust. § 2630 odst. 2
    občanského zákoníku se v tomto případě neuplatní.

9. Jakékoliv finanční nároky dle odst. 6. tohoto čl. je objednatel oprávněn uhradit ze
    zadržené ceny díla nebo její části dle odst. 3 tohoto čl.

                                                            VI.
                                       Porušení smluvních povinností

1. Smluvní strany se dohodly na následujících sankcích za porušení smluvních povinností:
    a) zhotovitel se zavazuje zaplatit objednateli za každý den překročení sjednané doby
        plnění díla smluvní pokutu ve výši 0,1% z celkové ceny díla bez DPH,
    b) zhotovitel se zavazuje zaplatit objednateli za každý den překročení sjednané doby
        odstranění vady nebo výhrady (vady či nedodělky v zápisu) smluvní pokutu ve výši
        1 000,- Kč,
    c) zhotovitel se zavazuje zaplatit objednateli za každou zjištěnou vadu z titulu

        odpovědnosti za vady nebo za jakost smluvní pokutu ve výši 100,- Kč,
    d) zhotovitel se zavazuje zaplatit za každé opakované porušení BOZP, na které bude

        písemným zápisem upozorněn objednatelem, koordinátorem BOZP či technickým
        dozorem stavebníka (dále jako „TDS“) a ve stanoveném termínu nesjedná patřičnou
        nápravu, smluvní pokutu ve výši 1 000 Kč, a to za jednotlivé porušení a den prodlení
        až do provedení nápravy,
    e) smluvní strany se zavazují zaplatit za každý den překročení sjednaného termínu
        splatnosti kteréhokoliv peněžitého závazku úrok z prodlení ve výši 0,05%
        z neuhrazené částky do jejího zaplacení,
2. Objednatel má právo na náhradu škody vzniklou z porušení povinnosti, ke kterému se
   vztahuje smluvní pokuta. Náhrada škody zahrnuje skutečnou škodu a ušlý zisk.

3. Objednatel je oprávněn odstoupit od této smlouvy v případě porušení závazku zhotovitele
   uvedeného v čl. III. odst. 13 této smlouvy, a to doručením odstoupení zhotoviteli.

                               VII.
          Práva a povinnosti smluvních stran

                       Ostatní ujednání

1. Objednatel je povinen předat a zhotovitel převzít staveniště, nebo jeho ucelenou část,
   prosté faktických vad a práv třetích osob v termínech sjednaných v této smlouvě. O
   předání a převzetí staveniště vyhotoví objednatel písemný Protokol o předání staveniště
   podepsaný oběma smluvními stranami. Součástí předání a převzetí staveniště je i předání
   dokumentů nezbytných pro řádné užívání staveniště, pokud nebyly tyto doklady
   objednatelem předány zhotoviteli dříve.

2. Zhotovitel zajistí zpracování plánu BOZP. Plán BOZP bude trvale přístupný na stavbě a
   bude tvořit přílohu k SD.

3. Zhotovitel je povinen zajistit ve dnech, kdy se na staveništi pracuje, denní přítomnost na

staveništi osoby odpovědné za provádění prací (dále také jen „stavbyvedoucí“) dle

ustanovení § 158 odst. 1 a § 160 odst. 1 zákona č. 183/2006 Sb., stavební zákon, ve

znění pozdějších předpisů. Funkci stavbyvedoucího bude vykonávat a vedením SD bude

pověřen   V případě změny stavbyvedoucího je zhotovitel povinen před

touto změnou písemně požádat o odsouhlasení této změny objednatele, přičemž

v žádosti o změnu musí být doloženy doklady prokazující, že i nový stavbyvedoucí

splňuje kvalifikační požadavky tak, jako původní stavbyvedoucí. Objednatel tuto žádost

bez zbytečného odkladu vyřídí, přičemž pokud budou doklady v žádosti úplné, takovou

změnu neodmítne. Změna údaje o stavbyvedoucím nebude prováděna dodatkem k této

smlouvě.

4. Provozní, sociální a případně i výrobní zařízení staveniště zabezpečuje zhotovitel
   v souladu se svými potřebami, požadavky objednatele pro výkon technického a
   autorského dozoru a respektováním projektové dokumentace předané objednatelem.
   Náklady na projekt, vybudování, zprovoznění, údržbu a likvidaci a vyklizení zařízení
   staveniště jsou zahrnuty v ceně díla.

5. Zhotovitel je povinen užívat staveniště pouze pro účely související s prováděním díla.

6. Zhotovitel zajistí střežení staveniště a v případě potřeby i jeho oplocení nebo jiné vhodné
   zabezpečení tak, aby nedošlo ke vzniku škody objednateli.

7. Zhotovitel je povinen odstranit zařízení staveniště a vyklizení staveniště nejpozději do 15
   dnů ode dne předání a převzetí díla, pokud v zápisu není dohodnuto jinak (zejména jde-li
   o ponechání zařízení, nutných pro zabezpečení odstranění vad a nedodělků díla).

8. Nevyklidí-li zhotovitel staveniště ve sjednaném termínu, je objednatel oprávněn
   zabezpečit vyklizení staveniště třetí osobou a náklady s tím spojené jdou k tíži zhotovitele.
   O předání a převzetí staveniště po dokončení díla bez výhrad vyhotoví smluvní strany
   Protokol o vyklizení staveniště, který obě smluvní strany stvrdí svými podpisy.

9. Při provádění díla postupuje zhotovitel samostatně. Zhotovitel se však zavazuje brát
   v úvahu veškerá upozornění a pokyny objednatele, týkající se realizace předmětného díla
   a upozorňující na možné porušování smluvních povinností zhotovitele. Dále se zhotovitel
   zavazuje spolupracovat s osobou vykonávající TDS nebo autorský dozor projektanta.
   Zavazuje se taktéž k provedení nápravy v případě, kdy je na porušení BOZP upozorněn
   objednatelem nebo TDS, a to ve stanoveném termínu.

10. Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění díla. Zjistí-li objednatel, že zhotovitel
    provádí dílo v rozporu s povinnostmi vyplývajícími ze smlouvy nebo obecně závazných
    předpisů, je objednatel oprávněn dožadovat se toho, aby zhotovitel odstranil vady vzniklé
    vadným prováděním a dílo prováděl řádným způsobem. Jestliže zhotovitel tak neučiní ani
    v dodatečné přiměřené lhůtě, jedná se o podstatné porušení smlouvy, které opravňuje
    objednatele k odstoupení od smlouvy.

11. Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele ke kontrole a prověření prací, které v dalším
    postupu budou zakryty nebo se stanou nepřístupnými (postačí zápis v SD). Zhotovitel je
    povinen vyzvat objednatele nejméně 3 pracovní dny přede dnem, v němž budou
    předmětné práce zakryty. Pokud se objednatel ke kontrole přes včasné písemné vyzvání
    nedostaví, je zhotovitel oprávněn předmětné práce zakrýt či znepřístupnit. Bude-li
    objednatel v tomto případě dodatečně požadovat jejich odkrytí, je zhotovitel povinen toto
    odkrytí provést na náklady objednatele. Pokud se však zjistí, že práce nebyly řádně
    provedeny, nese veškeré náklady spojené s odkrytím prací, opravou chybného stavu a
    následným zakrytím zhotovitel.

12. Organizace kontrolních dní bude dohodnuta při předání a převzetí staveniště, což bude
    zaznamenáno do protokolu o předání staveniště.

13. Zhotovitel je povinen provádět stavbu zejména v souladu s ověřenou projektovou
    dokumentací, zajistit dodržování povinností k ochraně života, zdraví, životního prostředí a
    bezpečnosti práce vyplývajících ze zvláštních právních předpisů, zajistit řádné
    uspořádání staveniště a provoz na něm a dodržení obecných požadavků na výstavbu,
    popřípadě jiných technických předpisů a technických norem.

14. Zhotovitel plně zodpovídá za škody způsobené objednateli nebo třetím osobám svou
    činností a tyto na své náklady bezodkladně odstranit či nahradit.

15. Zhotovitel je vlastníkem všech věcí nezbytných k realizaci trvalých, popř. dočasných
    konstrukcí, které vnesl na staveniště včetně strojů a jiných mechanismů a je nositelem
    nebezpečí škod na nich vzniklých nebo jimi vyvolaných.

16. Zhotovitel při realizaci stavby svou činností v žádném případě nezasáhne do práv
    vlastníků sousedních pozemků a ostatních osob.

17. Pokud zhotovitel v zadávacím řízení prokazoval splnění kvalifikace prostřednictvím jiné
    osoby a v průběhu plnění prací má dojít ke změně této osoby, musí zhotovitel před
    změnou písemně požádat o odsouhlasení této změny objednatele, přičemž v žádosti o
    změnu musí být doloženy doklady prokazující, že i nová osoba, splňuje kvalifikační
    požadavky tak, jako tato původní osoba. Součástí žádosti musí být i doklady podle
    § 83 ZZVZ. Objednatel tuto žádost bez zbytečného odkladu vyřídí, přičemž pokud budou
    doklady v žádosti úplné, takovou změnu odsouhlasí.

18. Zhotovitel je povinen akceptovat jako nepřekročitelnou obchodní podmínku, že TDS u
    téže stavby nesmí provádět vybraný zhotovitel díla ani osoba s ním propojená. To
    neplatí, pokud TDS provádí sám objednatel.

19. Náklady na spotřebu energií (elektřina, voda apod.) hradí zhotovitel. V případě, že dojde
    k nezbytnému napojení na zdroje objednatele nebo třetích osob, bude při předání
    stanoviště dohodnut způsob úhrady.

20. Objednatel předá zhotoviteli nejpozději při předání staveniště projektovou dokumentaci
    stavby ve 2 vyhotoveních.
21. Zhotovitel díla předá objednateli nejpozději při předání staveniště ve dvojím vyhotovení
     kopii položkového rozpočtu, který je součástí nabídky zhotovitele v elektronické podobě
     (jinak i příloha č.2 této smlouvy) a dále předá harmonogram prací, který bude také
     obsahovat dobu výroby otvorových výplní.

22. Zhotovitel je povinen provádět dílo v souladu s podmínkami stanovenými ve stavebním
     povolení, které mu bude předáno v den předání staveniště. Zhotovitel se zavazuje k
     dodržení veškerých, uvedených podmínek ve stavebním povolení, a taktéž podmínek za
     stavebníka, ke kterým je stavebník povinen v souvislosti s prováděním stavby.

23. Zhotovitel je povinen písemně informovat objednatele o rozhodnutí správce daně o tom,
     že zhotovitel je nespolehlivý plátce podle § 109a zákona č. 235/2004 Sb., a to
     nejpozději před doručením prvního daňového dokladu – faktury objednateli vystavené
     s datem uskutečnění zdanitelného plnění (DUZP) po vydání tohoto rozhodnutí správce
     daně. Nesplnění uvedené povinnosti je důvodem pro odstoupení od této smlouvy o dílo
     ze strany objednatele.

24. Za objednatele je oprávněn k provádění zápisů do SD, které mění podmínky sjednané
     dle této smlouvy (výslovně v této smlouvě uvedené výjimky, kdy ke změně smlouvy
     nedochází na základě písemných dodatků - čl. IX. odst. 3.) František Rýsl, referent
     investičního odboru Krajského úřadu Ústeckého kraje. Za zhotovitele je oprávněn
     k provádění zápisů do SD, které mění podmínky sjednané dle této smlouvy (výslovně
     v této smlouvě uvedené výjimky, kdy ke změně smlouvy nedochází na základě
     písemných dodatků dle čl. IX. odst. 3.) stavbyvedoucí dle čl. VII. odst. 3 této smlouvy.

     K ostatním zápisům do SD jsou oprávněny osoby vymezené právními předpisy.

25. V případě potřeby dočasných záborů pozemků jiných vlastníků pro realizaci stavby
     sjedná zhotovitel s příslušným vlastníkem podmínky záboru. Náklady s tím spojené jsou
     zahrnuty ve sjednané ceně díla.

26. Zhotovitel zajistí geodetické zaměření veškerých nových objektů nebo změn stávajících
     objektů. Společně s dílem předá zhotovitel objednateli dokladovou část nezbytnou pro
     řádné převzetí a užívání dokončeného díla tj. atesty, prohlášení o shodě materiálu
     použitého na stavbě, doklady o likvidaci odpadu, doklady prokazující splnění
     technických požadavků na zabudované vybrané stavební výrobky dle zák.č.22/1997 Sb.
     a nařízení vlády č.163/2002 Sb. v platných zněních, prohlášení zhotovitele k provedené
     stavbě, stavební deník a případně další potřebné dle vyžádání objednatele.

                                                           VIII.
                                           Pojištění zhotovitele a díla

                                                  Bankovní záruky

1. Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou třetím osobám. Zhotovitel je povinen po
     celou dobu provádění díla být pojištěn proti škodám způsobeným jeho činností včetně
     možných škod způsobených pracovníky zhotovitele, a to do výše minimálně 10 mil. Kč.
     Doklady o pojištění je zhotovitel povinen předložit objednateli při podpisu této smlouvy.

2. Zákonné pojištění zaměstnanců. Zhotovitel je povinen být po celou dobu provádění díla
     pojištěn pro případ své odpovědnosti za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci
     z povolání svých zaměstnanců.

3. Pojištění podzhotovitelů (subdodavatelů). Povinnost obou pojištění podle předchozích
     odstavců se v plné míře vztahuje také na podzhotovitele. Zhotovitel je povinen smluvně
     splnění této povinnosti zajistit.

4. Pojištění díla – stavebně montážní pojištění. Pojištění stavebních a montážních rizik
     pokrývá škody, které mohou vzniknout v průběhu montáže nebo stavby. Vztahuje se na
     škody na stavbě, konstrukci budovaného díla, montovaných strojích nebo
     technologických celcích, montážních a stavebních strojích a na zařízení staveniště
     z těchto příčin:
       a) požárem, výbuchem, přímým úderem blesku, nárazem nebo zřícením letadla, jeho
            části nebo jeho nákladu,

       b) záplavou, povodní, vichřicí, krupobitím, sesouváním půdy, zřícením skal nebo
            zemin, sesouváním nebo zřícením sněhových lavin, tíhou sněhu nebo námrazy,

       c) pádem pojištěné věci, nárazem,

       d) pádem stromů, stožárů a jiných předmětů,

       e) vodou vytékající z vodovodních zařízení,

       f) neodborným zacházením, nesprávnou obsluhou, úmyslným poškozením,
            nešikovností, nepozorností, nedbalostí.

       Pojistnou hodnotou je u budovaného stavebního nebo montážního díla jeho nová cena,
       což je hodnota díla po jeho úplném dokončení, u zařízení staveniště jeho nová cena. U
       ostatního pojišťovaného majetku buď nová cena nebo cena pojištění na první riziko.

       Zhotovitel je povinen před zahájením prací pojistit dílo (stavbu, technologická zařízení,
       materiály a dokumentaci) proti všem možným rizikům (s vyloučením vyšší moci), na
       celé provádění stavby až do termínu předání a převzetí díla a bez vad a nedodělků, a
       to na novou cenu díla.

     Doklady o pojištění je zhotovitel povinen předložit objednateli při podpisu této smlouvy.

5. Při vzniku pojistné události realizuje veškerá jednání vůči pojistiteli zhotovitel. Zhotovitel
      je současně povinen informovat objednatele o všech skutečnostech spojených
      s pojistnou událostí. Smluvní strany jsou povinny v souvislosti s pojistnou událostí
      poskytovat si veškerou součinnost, která je v jejich možnostech. Náklady na pojištění
      nese zhotovitel v rámci ceny díla.

6. Bankovní záruky

a) Bankovní záruka za řádné provedení díla kryje finanční nároky objednatele za
       zhotovitelem (zákonné či smluvní sankce, náhradu škody apod.), vzniklé objednateli
       z důvodu porušení povinností zhotovitele týkajících se řádného provedení díla
       v předepsané kvalitě a smluvené lhůtě, které zhotovitel nesplnil ani po předchozí výzvě
       objednatele.
       Výše bankovní záruky za řádné provedení díla (garantovaná částka) se stanovuje ve
       výši 5 % z ceny díla a objednatel pozbývá nárok na její uplatnění dnem úspěšného
       předání a převzetí díla bez vad a nedodělků.
       Zhotovitel je povinen nejpozději při podpisu smlouvy poskytnout objednateli originál
       záruční listiny ve sjednané výši platné po celou dobu provádění stavby. Doba
       provádění stavby začíná dnem předání a převzetí staveniště a končí dnem předání a
       převzetí díla bez vad a nedodělků.

b) Bankovní záruka za řádné plnění záručních podmínek kryje finanční nároky
       objednatele za zhotovitelem (zákonné či smluvní sankce, náhradu škody apod.),
       vzniklé objednateli z důvodu porušení povinností zhotovitele v průběhu záruční lhůty,
       které zhotovitel nesplnit ani po předchozí výzvě objednatele.
       Zhotovitel je povinen v termínu předání a převzetí díla poskytnou objednateli originál
       záruční listiny ve sjednané výši, platné po celou dobu záruční lhůty.
       Záruční lhůta začíná běžet dnem předání a převzetí díla.
       Výše bankovní záruky za řádné plnění záručních podmínek ( garantovaná částka ) se
       stanovuje ve výši 5 % z celkové ceny díla v prvním roce průběhu záruční lhůty a k 1.
       dni každého dalšího roku záruční lhůty se snižuje o část garantované částky
       odpovídající podílu celkové výši bankovní záruky na jeden rok sjednané záruční lhůty.
       Objednatel pozbývá nárok z bankovní záruky dnem uplynutí posledního dne záruční
       lhůty.
                                              IX.
                                 Závěrečná ustanovení

1. Objednatel tímto potvrzuje, že tato smlouva je uzavřena v souladu s usnesením Rady

Ústeckého kraje č.048/10R/2017 ze dne 15.3.2017.

2. Pokud v této smlouvě není stanoveno jinak, řídí se právní vztahy z ní vyplývající

příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.

3. Tuto smlouvu lze měnit či doplňovat pouze po dohodě smluvních stran formou

písemných a číslovaných dodatků. Výjimkou je změna použitých výrobků postupem dle

čl. I. odst. 4 této smlouvy, kdy ke změně smlouvy (příloh) zde uvedenými zápisy, popř.

jiné případy, které jsou výslovně uvedeny v této smlouvě.

4. Tato smlouva je vyhotovena v 6 vyhotoveních s platností originálu, přičemž objednatel

obdrží 4 vyhotovení a zhotovitel 2 vyhotovení.

5. Tato smlouva nabývá platnosti podpisem obou smluvních stran.

6. Za zhotovitele uděluje souhlasy dle této smlouvy zástupce pro věcná jednání.

7. Tato smlouva bude v úplném znění uveřejněna prostřednictvím registru smluv postupem

dle zákona č. 340/2015 Sb. Smluvní strany se dohodly na tom, že uveřejnění v registru

smluv provede objednatel, který zároveň zajistí, aby informace o uveřejnění této smlouvy

byla zaslána zhotoviteli do datové schránky ID              /na e-mail:

                                                            IX.
                                            Podpisy smluvních stran

1. Zhotovitel i objednatel shodně prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetli,
    že byla uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě,
    vážně a srozumitelně, bez zneužití tísně, nezkušenosti, rozumové slabosti, rozrušení
    nebo lehkomyslnosti druhé strany, na důkaz čehož připojují své podpisy.

2. Jan Franc je oprávněn podepsat tuto smlouvu za zhotovitele v souladu s přílohou č. 1
    této smlouvy.

V Ústí nad Labem dne 4. 5. 2017                             V Litvínově dne 25. 4. 2017

..........................................................  ..........................................................
Ústecký kraj                                                ELA-PLAST s.r.o.
Oldřich Bubeníček                                           Jan Franc
Hejtman Ústeckého kraje                                     jednatel společnosti

Přílohy:
Příloha č. 1: Výpis z obchodního rejstříku zhotovitele
Příloha č. 2: Položkový rozpočet