Textová podoba smlouvy Smlouva č. 18838823: Oprava sociálních zařízení u pokojů

Příloha Smlouva o dílo REPIS 2021 - RS.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        ÚSTECKÝ KRAJ

Smlouva o dílo

 uzavřená dle ustanovení § 2586 a násl.
zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

Smluvní strany

Objednatel

Název:
Domov pro seniory Severní Terasa, příspěvková organizace
Sídlo:
V Klidu 3133/12, 400 11 Ústí nad Labem   
Zastoupený:
Ing. Petr Boťanský, ředitel   
Kontaktní osoba ve věcech technických:
                            Václav Lenert, vedoucí technického úseku
E-mail/telefon: 
 udrzba@ddst.cz / 731 610 558
   

IČ:                        44555326
DIČ:                     CZ44555326
Bank. spojení:      Komerční banka, a.s., pobočka Ústí nad Labem, č.ú.: 3783550247/0100
Zhotovitel

Název: 
REPIS, s. r. o.
Sídlo:
Na Spádu 2069/9, 400 11 Ústí nad Labem

  
Zastoupený:
Bc. Martin Fišer, jednatel        
Kontaktní osoba ve věcech smluvních:

Bc. Martin Fišer
E-mail/telefon: 
mfiser@volny.cz, 724 034 553

Kontaktní osoba ve věcech technických:

Bc. Martin Fišer
E-mail/telefon: 
mfiser@volny.cz, 724 034 553
 
IČ:
02307081
  
DIČ:
CZ02307081

Bank. spojení: 
KB Ústí nad Labem
 
číslo účtu: 
107-6405610277/0100          
Společnost je zapsána u Krajského soudu v Ústí nad Labem, spis. zn.  C 33489 
uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto:
SmlouvU o dílo

I.


Předmět smlouvy a díla


1. Předmětem této smlouvy je zhotovení díla „Oprava sociálních zařízení u pokojů“ spočívající v demontáži a montáži zařizovacích předmětů, výměně podlahové krytiny z PVC (vč. soklů), obložení stěn do výšky 2 m a vymalování stěn a stropu, a to v množství minimálně 2 sociálních zařízení a maximálně 10 sociálních zařízení (dále jen „Dílo“). Konkrétní počet sociálních zařízení bude stanoven v průběhu provádění Díla, a to v závislosti na zjištění stavu a z toho vyplývající potřeby realizace oprav. 
2. Zhotovitel se zavazuje k provedení díla a Objednatel se zavazuje, že dílo převezme a zaplatí cenu díla.
3. Zhotovitel je povinen předložit před zahájením Díla Objednateli ke schválení vzorky podlahové krytiny a obkladů. Jiné než schválené podlahové krytiny a obklady nesmí být při opravě koupelen použito. O předložení a schválení těchto vzorků bude pořízen zápis. 

4. Zhotovitel se zavazuje provádět opravy sociálních zařízení v rozsahu a aktuální potřeby Objednatele na základě objednávek.
II.
Doba a místo plnění

1. Smlouva je uzavřena dnem nabytí účinnosti této Smlouvy. Zhotovitel se zavazuje provést dílo v celém rozsahu jednotlivých objednávek do 31.01.2022. 
2. Místem dodání díla je sídlo Objednatele.
III.

Cena díla a platební podmínky

1. Celková cena, kterou Objednatel uhradí Zhotoviteli za předmět plnění dle této Smlouvy na základě jednotlivých objednávek, nepřesáhne v souhrnu 299 949,60 Kč (slovy: „dvě stě devadesát devět tisíc devět set čtyřicet devět korun šedesát haléřů“) bez DPH a 344 942,04 Kč (slovy: „tři sta čtyřicet čtyři tisíc devět set čtyřicet dva korun čtyři halíře“) s DPH. Na cenu Díla se bude vztahovat přenesená daňová povinnost podle ustanovení § 92a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, takže zhotovitel bude fakturovat bez daně z přidané hodnoty.
2. Cena za jedno sociální zařízení je stanovena ve výši 29 994,96 Kč (slovy: „dvacet devět tisíc devět set devadesát čtyři koruny devadesát šest haléřů“) bez DPH a 34 494,20 Kč (slovy: „třicet čtyři tisíc čtyři sta devadesát čtyři korun dvacet haléřů“) s DPH. 
3. Cena díla se rovná ceně plnění uvedené v nabídce Zhotovitele v poptávkovém řízení.

4. Zhotovitel je oprávněn požadovat tyto ceny pouze ve vztahu ke skutečně provedeným pracím, tzn. za opravené a Objednateli řádně předaná sociální zařízení. Objednatel nebude poskytovat žádné zálohové platby.
5. Celková cena za celé dílo se zjistí jako součin ceny za opravu jednoho sociálního zařízení a počtu opravených sociálních zařízení podle jednotlivých objednávek. 
6. Změny v rozsahu díla nebo jeho doplnění budou včetně odpovídajících změn sjednány formou písemných oboustranně odsouhlasených dodatků.

7. Cena díla bude zaplacena objednatelem na základě vystaveného daňového dokladu – faktury. Objednatel uhradí smluvní cenu na základě faktury po odstranění vad a nedodělků. Faktura může být Objednateli zaslána až po úspěšném přejímacím řízení bez vad a nedodělků.
8. Daňový doklad - faktura obsahuje kromě čísla smlouvy a lhůty splatnosti, která činí 40 dnů od doručení faktury Objednateli, také náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb. a údaje dle § 13a obchodního zákoníku. V případě, že faktura nebude mít odpovídající náležitosti, je Objednatel oprávněn zaslat ji ve lhůtě splatnosti zpět Zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností. Lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněného či opraveného dokladu.
9. Úhrada ceny díla bude provedena bezhotovostní formou převodem na bankovní účet Zhotovitele. Obě smluvní strany se dohodly na tom, že peněžitý závazek je splněn dnem, kdy je částka odepsána z účtu Objednatele. 
10. Pro úhradu sankcí dle článku VI. této smlouvy platí stejné platební podmínky jako pro zaplacení faktury.

IV.

Splnění závazku

Přechod odpovědnosti za škodu a přechod vlastnictví

1. Ke splnění závazku dojde předáním díla zástupci Objednatele, který je k převzetí díla oprávněn, v místě plnění a potvrzením dokladu o předání a převzetí díla Objednatelem.

2. Objednatel je povinen prohlédnout dílo při předání za účelem zjištění zjevných vad.

3. Nebezpečí škody na díle přechází ze Zhotovitele na Objednatele okamžikem převzetí díla.

4. Vlastnické právo k celému dílu (nově zhotovené věci) přechází na Objednatele dle čl. VII., bod 4.

V.

Odpovědnost Zhotovitele za vady a jakost

1. Dílo má vady, jestliže neodpovídá výsledku určenému ve smlouvě, popř. není-li ujednáno, tak výsledku obvyklému.

2. Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době jeho předání.

3. Objednatel je oprávněn zadržet cenu díla nebo její část v případě, že dílo při předání vykazuje vady, popřípadě lze důvodně předpokládat, že vady bude vykazovat.

4. Zhotovitel přejímá závazek (záruku za jakost), že dílo bude po dobu záruční doby způsobilé pro použití ke smluvenému účelu.

5. Záruční doba činí 24 měsíců ode dne předání bezvadného díla. Smluvní strany se dohodly na tom, že po tutéž dobu odpovídá Zhotovitel za vady díla.
6. Při předání díla je Objednatel povinen dílo prohlédnout nebo zařídit jeho prohlídku, o vadách a nedodělcích zjištěných při předání a převzetí sepsat zápis a dohodnout termín pro odstranění těchto vad a nedodělků. V případě nedodržení termínu odstranění vad a nedodělků z přejímacího řízení má Objednatel právo uplatnit sankci dle čl. VI., odst.1, písm. b).
7. Vady, na něž se vztahuje záruka za jakost, je Objednatel povinen uplatnit u Zhotovitele písemnou formou (reklamace). V reklamaci je Objednatel povinen vady popsat, popřípadě uvést, jak se projevují. Objednatel má vůči Zhotoviteli tato práva z odpovědnosti za vady a za jakost: 
a)  v případě, že lze vadu odstranit formou opravy, má právo na bezplatné odstranění reklamované vady do 7 dnů od doručení reklamace,

b)  požadovat slevu z ceny díla, pokud nedojde k opravě v přiměřené době, popř. se na této skutečnosti obě smluvní strany dohodnou, v případě dohody lze tuto slevu uplatnit i přednostně před opravou,

c)  vadu odstranit na své náklady a Zhotovitel je povinen uhradit tyto náklady po předložení vyúčtování,

d)  požadovat nové provedení díla. pokud dílo vykazuje podstatné vady bránící v užívání nebo toto znemožňují,

e)  odstoupit od smlouvy.

8. Uplatněním práv dle bodu 6. tohoto článku nezaniká právo na náhradu škody či jiné sankce.

VI.

Porušení smluvních povinností

1. Smluvní strany se dohodly na následujících sankcích za porušení smluvních povinností:

	
	a) Zhotovitel se zavazuje uhradit za každý den překročení sjednané doby plnění smluvní pokutu ve výši 0,1% z ceny díla.

b) Zhotovitel se zavazuje zaplatit za každou zjištěnou vadu z titulu odpovědnosti za vady nebo za jakost smluvní pokutu 100,-- Kč, stejně tak jako za každý den překročení lhůty dle Čl. V., bod 6., písm. a), a to až do dne odstranění vady nebo jiného vypořádání.

c) Smluvní strany se zavazují zaplatit za každý den překročení sjednaného termínu splatnosti kteréhokoliv peněžitého závazku úrok z prodlení ve výši 0,1% z neuhrazené částky do jejího zaplacení.


2. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo na náhradu škody způsobené porušením povinnosti i v případě, že se jedná o porušení povinnosti, na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a to i ve výši přesahující smluvní pokutu. Náhrada škody zahrnuje skutečnou škodu a ušlý zisk.
VII.

Práva a povinnosti smluvních stran

1. Zhotovitel je povinen při realizaci předmětu díla dodržovat všechna dotčená ustanovení obecně závazných předpisů a technických norem, a to zejména z hlediska bezpečnosti práce, požární ochrany a ochrany životního prostředí. Pokud se v průběhu realizace opravy vyskytují práce se zvýšeným rizikem dle nařízení vlády 591/2006 Sb., nebo je splněn rozsah stavby dle § 15 zákona 309/2006 Sb., je Zhotovitel povinen zpracovat Plán BOZP, který bude trvale přístupný na stavbě. 
2. Zhotovitel plně zodpovídá za škody způsobené Objednateli nebo třetí straně svou činností a tyto na své náklady a bezodkladně odstraní.

3. Zhotovitel je vlastníkem všech věcí nezbytných k realizaci trvalých, popř. dočasných konstrukcí, které vnesl na staveniště včetně strojů a jiných mechanismů a je nositelem nebezpečí škod na nich vzniklých nebo jimi vyvolaných.

4. Vlastníkem zhotoveného díla je Objednatel. Vlastnické právo ke zhotovovanému dílu přechází na Objednatele v rozsahu převzetí soupisu provedených prací a po zaplacení konečné faktury. Nebezpečí škody na zhotovovaném dílu však nese Zhotovitel a to až do doby řádného dokončení stavebního díla a jeho předání Objednateli bez vad a nedodělků.

5. Zhotovitel při realizaci stavby svou činností v žádném případě nezasáhne na sousední pozemky, které jsou ve vlastnictví dalších účastníků.
6. Dílo bude realizováno za provozu Objednatele v objektu. Do tohoto objektu, bude zhotoviteli umožněn vstup pro provedení prací vždy po předchozím projednání se Zhotovitelem za dodržení zvýšených epidemiologických podmínek. 
7. Způsob úhrady odběrů energií vzhledem k nepodstatnému odběru nebude řešen.

VIII. 
Závěrečná ustanovení
1. Pokud v této smlouvě není stanoveno jinak, řídí se právní vztahy z ní vyplývající příslušnými ustanovení občanského zákoníku.

2. Tuto smlouvu lze měnit či doplňovat pouze po dohodě smluvních stran formou písemných a číslovaných dodatků. 

3. Tato smlouva je vyhotovena ve 2 vyhotoveních s platností originálu, přičemž Objednatel obdrží 1 vyhotovení a Zhotovitel 1 vyhotovení.
4. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu všech smluvních stran a účinnosti dnem zveřejnění v registru smluv (Zákon č. 340/2015 Sb.).
5. Objednatel a Zhotovitel souhlasí s uveřejněním této smlouvy v registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o registru smluv. Zveřejnění v registru smluv provede Objednatel.
6. Zhotovitel i Objednatel shodně prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetli, že byla uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně, nikoliv v tísni za nápadně nevýhodných podmínek. Smluvní strany potvrzují autentičnost této smlouvy svým podpisem.

	V Ústí nad Labem dne 20.12.2021
………………………………
objednatel
Ing. Petr Boťanský
ředitel Domova pro seniory 
Severní Terasa, p.o.
	V Ústí nad Labem dne 20.12.2021
…………………………….
zhotovitel
                     Bc. Martin Fišer
                  jednatel společnosti