Textová podoba smlouvy Smlouva č. 19043651: Smlouva o dílo - zpracování projektové dokumentace na modernizaci

Příloha SML T-001-00-22.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        -1-

2

	
		Smlouva č. T-001-00/22


SmlouVA o dílo
uzavřená podle § 2586 a násl. zák.č.89/2012 Sb., občanský zákoník mezi smluvními stranami

Armádní Servisní, příspěvková organizace
se sídlem:			Podbabská 1589/1, 160 00 Praha 6 - Dejvice 
Zapsaná:			v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze pod sp. zn. Pr 1342
Zastoupená:			Ing. Martinem Lehkým, ředitelem
IČO:		60460580
DIČ:		CZ60460580
ID datové schránky: 		dugmkm6
Bankovní spojení: 		xxx
Číslo účtu:			xxx
Oprávněn jednat:	
· ve věcech smluvních:	Ing. Martin Lehký, tel. 973 204 090, fax: 973 204 092	
· ve věcech technických:	xxx
 
(dále jen „objednatel“)

a

TRASKO Projekce, s.r.o.
se sídlem:			Na Nouzce 487/8, 682 01 Vyškov - Město
Zapsaná/ý:			v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně pod sp.zn. C 107340
Zastoupená/ý:		            xxx, jednatelem 
IČO:		07280921
DIČ: 		CZ07280921
ID datové schránky:		3xycbzu
Bankovní spojení:		xxx
Číslo účtu:			xxx
Oprávněn jednat:	
· ve věcech smluvních:	xxx 
· ve věcech technických:	xxx

(dále jen „zhotovitel“). 


I. Předmět smlouvy 
Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele provést pro objednatele řádně a včas, na svůj náklad a nebezpečí dílo specifikované v čl. II. této smlouvy za podmínek touto smlouvou stanovených a závazek objednatele dílo převzít a zaplatit sjednanou cenu.

II. Předmět díla

1. Předmětem díla je zpracování projektové dokumentace (dále jen „PD“ ) na modernizaci zdroje tepla v objektu č. 3 a teplovodu mezi objekty č. 3 a 4.  Projektová dokumentace bude zpracována jako jednostupňová projektová dokumentace – dokumentace k provádění stavby. Součástí předmětu díla je projednání a odsouhlasení PD všemi dotčenými orgány státní / vojenské správy pro získání stavebního povolení.

PD pro provádění stavby a tendrová PD pro výběr zhotovitele, soupis stavebních prací, dodávek a služeb vč. výkazu výměr a položkový rozpočet musí být vypracovány v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění (dále jen „zákon“) a vyhláškou č. 169/2016 Sb., o stanovení rozsahu dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr (dále jen „vyhláška“) a dalších souvisejících předpisů a to tak, aby splňovala požadavky zákona na zadávací dokumentaci a technické podmínky. 
2.  Zhotovitel se zavazuje provést dílo v následujícím rozsahu:
a) Zpracovat PD stavby dle přílohy 13 vyhlášky č. 499/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů a vyhlášky č. 268/2009 Sb., o technických požadavcích na stavby, ve znění pozdějších předpisů v rozsahu:
· dokumentace k provádění stavby  („DSP“)
včetně všech návazných profesí. Do PD zapracovat požadavky vyplývající ze stavebního řízení. 
b) Projednat a odsouhlasit PD všemi dotčenými orgány státní a vojenské správy.
c)  Zajistit inženýrskou činnost (dále jen „IČ“) pro vydání souhlasu s provedením ohlášené stavby (případně  pravomocného stavebního povolení ) u příslušného úřadu, zajištění souhlasných stanovisek (včetně úhrady všech zákonných poplatků).  K tomu zajistit a doložit:
· projednání s ministerstvem obrany (dále jen „MO“), sekce dozoru a kontroly, oddělení státního dozoru - souhlasné koordinované stanovisko Státního odborného technického dozoru MO,
d) Rozpracovanou PD předložit k odsouhlasení a min. 2x k projednání a připomínkování (svolat technickoekonomickou radu – dále jen „TER“).
e) PD zpracovat podle platných ČSN, požadavků výrobce, vyhlášek a zákonů platných v době zpracování PD.
f) PD zpracovat v 6 paré v tištěné podobě a 1x v elektronické podobě na nosiči CD ve formátu *.pdf a *.dwg*, *.xls,*.doc.
g) Zpracovat „slepý soupis stavebních prací a dodávek či služeb“ (dále jen „soupis“) nezbytný k úplné realizaci stavby, případně dalších prací, dodávek a služeb nezbytně nutných k plnění. Soupis s vymezením množství stavebních prací, konstrukcí, dodávek nebo služeb (s uvedením postupu výpočtu celkového množství položek soupisu – vzorec) zpracovat s výkazem výměr 1x v tištěné formě, 1x na nosiči CD ve formátu *.xls s možností editace pouze těch položek, které se budou doplňovat (cenu za měrnou jednotku). Zajistit provázanost soupisu jednotlivých položek do rekapitulace a následně na krycí list všech stavebních objektů. Soupis nesmí obsahovat položky, které se netýkají rozsahu díla, rozpočtovou rezervu a neurčité vedlejší a ostatní náklady (dále jen „VON“).  VON jako součást rozpočtu budou uvedeny v samostatné části. V dokumentaci bude uveden odkaz na použitou cenovou soustavu.
h) Zpracovat oceněný položkový rozpočet v cenové soustavě ÚRS 1x v písemné formě a 1x ve formátu *.xls na nosiči CD. Zpracování rozpočtů do cen roku 2022.
i) Ověřit výskyt inženýrských sítí a zpracovat návrh zajištění ochrany tohoto vedení při provádění prací.
j) Posoudit dle zákona č. 309/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů, nutnost ustanovit koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (dále jen „BOZP“) při realizaci stavby. 


Součástí projektové dokumentace dále je:

· projekt úplné rekonstrukce kotelny vč. strojního zařízení
· projekt bude řešit všechny návazné profese (ústřední topení, dravotechnika, vzduchotechnika, elektro, stavební úpravy, odkouření)
· projekt měření a regulace včetně zasílání poruchových stavů přes SMS a napojení na stávající vyšší dispečink.
· v místnostech kotelen kompletní demontáž stávajícího technologického zařízení 
· stavební úpravy místností kotelen v rozsahu splnění požadavku ČSN 07 0703 (oprava omítek, výmalba, výměna vstupních dveří, oprava podlahy apod.)
· nutné úpravy instalací plynu v HUP objektů
· nový teplovod povede ve stejné trase jako původní, z předizolovaného potrubí o stejné dimenzi
· zakreslení stávajících inženýrských sítí v okolí teplovodu
· případné úpravy rozvodů v objektu

Prováděcí výkresy budou v příslušném měřítku tak, aby bylo technické a konstrukční řešení zřejmé a přehledné. Součástí prováděcích výkresů budou příslušné specifikace materiálů a výrobků.
PD, výkaz výměr a soupis nesmí obsahovat konkrétní obchodní názvy výrobků, popř. odkazy na dodavatele a výrobce. Výrobky a dodávky budou podrobně popsány a budou uvedeny jejich technické a fyzikální vlastnosti tak, aby uchazeč o realizaci mohl podle uvedených vlastností vybrat vhodný výrobek, resp. dodávku. 
Rozpočty zpracovat položkově po profesích s použitím ceníků stavebních prací a sborníků cen a materiálů ÚRS Praha a.s. nebo RTS, a. s., platných pro rok 2022. Použití agregovaných cen se nepřipouští. Soupisy stavebních prací a dodávek pro účely přenesení daňové povinnosti DPH dle § 92a zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů budou zpracovány v rozlišení na stavební a montážní práce (číselný kód klasifikace produkce CZ-CPA 41 až 43) a ostatní práce.
Objednatel po odsouhlasení návrhu na TER nepřipouští variantní řešení.


III. Termín a místo plnění 
Termín zahájení:	       uveřejněním smlouvy v registru smluv

Zpracování DPS včetně všech vyžádaných stanovisek do do:		31. 03. 2022
Předání  PD, včetně předložení souhlasu s provedením ohlášené stavby (případně  pravomocného stavebního povolení)  a dalších dokladů dle čl. II této smlouvy do :	 	30. 04. 2022			
Místo plnění: Brno, kasárna Černá Pole, objekt č. 3.


IV.  Cena díla
Cena za předmět díla bez DPH je cenou konečnou, nejvýše přípustnou, ve které jsou zahrnuty veškeré náklady dle článku I. této smlouvy a činí:
Cena DPS:		xxx Kč
Cena inženýrské činnosti:		  xxx Kč

Celková cena bez DPH:		 225 000 Kč,	
	
slovy: „dvestědvacetpět tisíc korun českých“


DPH bude účtováno v sazbě platné ke dni uskutečnění zdanitelného plnění.

V. Platební a fakturační podmínky
1. Objednatel zálohy neposkytuje.
1. Zhotovitel je povinen v předmětu fakturace uvést přesný název akce včetně čísla smlouvy, jinak bude faktura vrácena zhotoviteli k doplnění.
1. Daňový doklad (dále jen „faktura“) musí obsahovat údaje podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, včetně uvedení klasifikace CZ-CPA a § 435 občanského zákoníku, a dále údaje pro účely stanovení režimu přenesené daňové povinnosti v souladu s § 92a zákona. Faktura bude vystavena v souladu s ust. § 11 odst.1 zák. č. 563/1991 Sb.,  o účetnictví, v platném znění.
1. Zhotovitel se zavazuje vystavovat a zasílat objednateli faktury v elektronické podobě. V případě, že není schopen zajistit elektronické doručení, zajistí zaslání originálu faktury na adresu objednatele uvedenou v odst. 5. tohoto článku smlouvy.  Smluvní strany se výslovně dohodly, že je možné i osobní předání faktury příslušnému technikovi, v tomto případě bude předání a převzetí faktury písemně stvrzeno. Elektronicky zaslané faktury budou obsahovat scan soupisu skutečně provedených prací potvrzeného oprávněnými zástupci smluvních stran a zápisu o předání a převzetí. Přílohou faktury předané nebo zaslané bude soupis skutečně provedených prací potvrzený oprávněnými zástupci smluvních stran.
1. Adresa pro zasílání faktur je fakturace@as-po.cz, v případě listinného vyhotovení: Armádní Servisní, příspěvková organizace, Podbabská 1589/1, 160 00, Praha 6 – Dejvice.
1. Lhůta splatnosti je stanovena na 30 dní od doručení faktury objednateli. V případě, že zhotovitel uvede na faktuře den splatnosti, který nebude odpovídat podmínce 30denní lhůty splatnosti po doručení do sídla objednatele, je objednatel oprávněn takovouto fakturu vrátit zpět zhotoviteli jako neoprávněnou.
1. Fakturace PD a inženýrské činnosti bude provedena jednou fakturou na základě zápisu o předání/převzetí díla. Objednatel si vyhrazuje právo pozastavit 10 % z ceny díla bez DPH z faktury. Pozastavená částka bude uvolněna po ukončení výběrového řízení na akci uvedenou v čl. I. této smlouvy dle zákona o zadávání veřejných zakázek č. 134/2016 Sb. ve znění pozdějších předpisů nebo v časovém období v trvání maximálně 6 měsíců od data předání PD podle toho, co nastane dříve, ale vždy na základě písemné žádosti zhotovitele.


VI. Práva a povinnosti stran
1. Zhotovitel se zavazuje provést dílo kompletně, řádně, v patřičné kvalitě, včas, na svůj náklad a nebezpečí, v souladu s platnými právními předpisy, ČSN, hygienickými, zdravotními, požárními, bezpečnostními a ekologickými předpisy a závaznými normami.
2. Objednatel se zavazuje předat zhotoviteli veškeré objednateli dostupné podklady potřebné pro realizaci díla.
3. Objednatel je oprávněn kontrolovat postup prováděných prací.
4. Objednatel se zavazuje umožnit zhotoviteli po dokončení díla přístup na místo plnění díla za účelem odstranění případných vad díla.
5. Zhotovitel se zavazuje před započetím prací podrobně se seznámit se skutečným stavem objetku a zjištěné poznatky zapracovat do dokumentace.
6. Zhotovitel se zavazuje předkládat objednateli průběžně jednotlivá stanoviska dotčených orgánů, a to vždy do 5 dnů ode dne jejich vydání.
7. Zhotovitel se zavazuje jednotlivé stupně PD předávat objednateli ke schválení, návazný stupeň PD nebude zhotovitelem zpracován bez odsouhlasení předchozího stupně PD objednatelem. Každý jednotlivý stupeň PD bude předán zhotovitelem objednateli v tištěné podobě.
8. Zhotovitel se zavazuje zajistit součinnost při soutěži na zhotovitele stavby uvedené v čl. I. této smlouvy dle zákona a to zejména při zodpovídání dotazů ve výběrovém řízení. Dotaz uchazeče bude zodpovězen nejpozději do dvou pracovních dnů od obdržení textu dotazu od objednatele. 
9. Zhotovitel se zavazuje zajistit výkon autorského dozoru (dále jen „AD“) kvalifikovanými osobami s příslušnou odbornou způsobilostí v rozsahu přílohy č. 5 Sazebníku UNIKA po celou dobu realizace stavby, na niž zpracuje PD dle čl. I. písmeno a) této smlouvy, a to až do vydání dokladu o povoleném účelu užívání stavby ve smyslu § 119 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů. Cena za výkon AD je xxx,- Kč/hod. (vč. všech souvisejících nákladů). Výsledná cena za AD bude stanovena na základě skutečně odpracovaných hodin a bude předmětem samostatné příkazní smlouvy. Maximální celková výše odpracovaných hodin, AD však nesmí přesáhnout 20 hodin.

VII. Zvláštní ujednání 
1. Zhotovitel bere na vědomí, že tato smlouva včetně jejích změn a dodatků bude uveřejněna v souladu s § 219 zákona.
2. Zhotovitel čestně prohlašuje, že před podpisem smlouvy bude mít uzavřenou jedinou pojistnou smlouvu, jejímž předmětem je pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou zhotovitelem třetí osobě ve výši minimálně 1 000 000,00 Kč. Tato smlouva bude platná po celou dobu realizace díla.
3. Zhotovitel předáním PD poskytuje objednateli výhradní a neomezenou licenci k autorskému dílu specifikovanému v čl. I. této smlouvy.
4. Zhotovitel bere na vědomí, že jakékoliv cenové navýšení může být realizováno pouze v souladu s § 222 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek v platném znění.


VIII Předání díla
O předání a převzetí díla/jednotlivých částí díla uvedených v čl. III. této smlouvy bude vždy sepsán předávací protokol oprávněnými osobami uvedenými v záhlaví této smlouvy, při závěrečném převzetí díla zhotovitel předá a objednatel převezme veškerou dokumetaci spojenou s plněním díla.

IX. Smluvní pokuty 
1. V případě prodlení objednatele s  úhradou faktury zaplatí objednatel zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z fakturované částky za každý den prodlení.
2. V případě prodlení zhotovitele s  termínem předání díla či části díla ve smluvních termínech dle čl. III  této smlouvy je objednatel oprávněn uplanit vůči zhotoviteli  smluvní pokutu ve výši 200 Kč, a to za každý započatý den prodlení.
3. Za prodlení s termínem odstranění vad a nedodělků uvedeným v předávacím protokolu je objednatel oprávněn uplatnit vůči  zhotoviteli objednateli smluvní pokutu ve výši 200 Kč, a to za každou vadu nebo nedodělek a započatý den prodlení.
4. Při prodlení zhotovitele s předložením stanovisek  dotčených orgánů dle čl. VI.  odst. 6 je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli jednorázovou smluvní pokutu ve výši 300 Kč za každý jednotlivý případ.
5. V případě prodlení zhotovitele s termínem poskytnutí odpovědi na dodatečné informace dle čl. VI. odst. 8 je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 200 Kč za každý započatý den prodlení .
6. Objednatel je oprávněn výše uvedené smluvní pokuty a sankce uplatňovat zápočtem faktur, zhotovitel s tímto postupem výslovně souhlasí. Uhrazením smluvní pokuty není dotčeno právo požadovat náhradu škody v plné výši.

7. Objednatel je oprávněn upustit od uložení smluvních pokut  v případech, kdy zhotovitel prokáže, že k prodlení prokazatelně nedošlo jeho vinou.


X. Odstoupení od smlouvy 
1. smluvní strany se dohodly, že odstoupit od této smlouvy lze v případech, kdy to stanoví zákon nebo tato smlouva.  Smluvní strany se dohodly, že podstatným  porušením smlouvy se rozumí zejména:
· neplnění předmětu díla podle čl. I. této smlouvy,
· zhotovitel neprovede dílo v patřičné kvalitě podle platných předpisů a norem,
· zhotovitel je v prodlení s termínem dokončení díla, ať již jako celku či jeho jednotlivých částí o více než 10 kalendářních dnů.

2. Objednatel je oprávněn odstoupit z výše uvedených důvodů i jen pro budoucí plnění. V takovém případě mu náleží všechna práva k již předaným částem plnění, zejména pak záruka k již zhotoveným částem díla.
3. Zhotovitel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě prodlení objednatele se zaplacením ceny za plnění smlouvy delším než 30 dní.

4. Odstoupení od smlouvy lze provést pouze písemně s uvedením důvodu. Odstoupení od smlouvy nabývá účinnosti dnem doručení druhé straně. Smluvní strany jsou povinny provést vzájemné vypořádání ke dni odstoupení od smlouvy. Smluvní strana, která zapříčinila odstoupení od smlouvy je povinna uhradit druhé straně veškeré náklady a škody jí prokazatelně vzniklé v souvislosti s odstoupením od této smlouvy.
5. Odstoupením od smlouvy není dotčen případný nárok na náhradu škody.

XI. Odpovědnost za vady 

1. Záruční doba na zpracovanou PD je v délce 60 měsíců. Po tuto dobu odpovídá zhotovitel  
za vady, které objednatel zjistil, a které včas oznámil. Zaruční doba počíná běžet ode dne předání a převzetí díla, neskončí však dříve než záruční doba za dílo, které bude dle PD zhotoveno. 
2. Objednatel se zavazuje, že případnou reklamaci vady díla uplatní bez zbytečného odkladu 
po jejím zjištění písemně do rukou oprávněného zástupce zhotovitele. 
3. Po dobu záruční doby nesmí dojít bez souhlasu zhotovitele k zásahům do provedeného díla. V opačném případě ztrácí objednatel právo reklamace a záruční doba končí okamžikem neoprávněného zásahu na díle.

XII. Závěrečná ustanovení
1. Tato smlouva a práva a povinnosti z ní vzniklé se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
2. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami  a účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv. Zhotovitel bere na vědomí, že uveřejnění smlouvy v tomto registru v plném znění  zajistí objednatel.
3. Tato smlouva obsahuje úplné ujednání o předmětu smlouvy a všech náležitostech, které strany měly a chtěly ve smlouvě ujednat, a které považují za důležité pro závaznost této smlouvy. Žádný projev strany učiněný při jednání o této smlouvě ani projev učiněný po uzavření této smlouvy nesmí být vykládán v rozporu s výslovnými ustanoveními této smlouvy a nezakládá žádný závazek žádné ze stran.
4. Smlouvu lze měnit a doplňovat po dohodě smluvních stran formou písemných dodatků k této smlouvě, podepsaných oběma smluvními stranami. Za písemnou formu nebude pro tento účel považována výměna e-mailových či jiných elektronických zpráv.
5. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, každý s platností originálu, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po jednom vyhotovení.
6. Smluvní strany prohlašují, že smlouvu přečetly, s jejím obsahem souhlasí, což stvrzují svými podpisy

V Praze 	Ve Vyškově 

Za objednatele:	Za zhotovitele:	


_________________________________		         ________________________________
		Armádní Servisní, příspěvková organizace	TRASKO Projekce, s.r.o.
 		Ing. Martin Lehký	xxx
	ředitel	jednatel


6