Textová podoba smlouvy Smlouva č. 19065599: ŠKOLNÍ PROJEKT - Mléko do škol

Příloha MDS 7440.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        7440

BOVYS, s.r.o.

se sídlem: Dědová 40, 539 01 Hlinsko

IČ:            62028626                 DIČ:     CZ62028626

zastoupená: Mgr. Evou Boháčovou, prokuristou

Obchodní společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové
oddíl C, vložka 7035
dále jen „Dodavatel“

a

základní škola: PORG - gymnázium a základní škola, o.p.s.

se sídlem: Lindnerova 517, 18000 Praha

zastoupená: PaedDr. Dagmar Dluhošová
IČ: 25698117
dále jen „Škola“

uzavřeli tuto

                                        SMLOUVU

                                                 o
                         dodávkách mléka a mléčných výrobků

                                          dále jen „Smlouva“

                                    I.
                         Úvodní ustanovení

1. Tato Smlouva se uzavírá v rámci ŠKOLNÍHO PROJEKTU – Mléko do škol podle nařízení
    Komise v přenesené pravomoci (EU) 2017/40, prováděcího nařízení Komise (EU) 2017/39 a NV
    č. 74/2017 Sb. v platném znění.

2. Dodavatel je v rámci školního projektu schváleným žadatelem o podporu, kterému bylo Státním
    zemědělským intervenčním fondem (dále též jen SZIF) přiděleno registrační číslo

    4111/171718/0009.

3. Škola se nachází na území ČR, je zřízena a činná v souladu se zákonem č. 561/2004 Sb. v platném
    znění a je zapsána ve školském rejstříku ČR.

4. Podpora se podle ustanovení § 2 odst.1 Nařízení vlády č. 74/2017 Sb. v platném znění poskytuje
    na tyto dodávky mléka a mléčných výrobků:
        a) konzumní mléko a jeho varianty se sníženým obsahem laktózy,
        b) neochucené mléčné výrobky uvedené v čl. 23 odst. 4 písm. b) nařízení Evropského
             parlamentu a Rady (EU) č. 1308/2013, v platném znění, které mohou obsahovat přidané
             látky podle čl. 23 odst. 6 druhého pododstavce nařízení Evropského parlamentu a Rady
             (EU) č. 1308/2013, v platném znění, a to v souladu s limity pro sůl, cukry a tuky
             uvedenými ve vyhlášce č. 282/2016 Sb., o požadavcích na potraviny, pro které je přípustná
             reklama a které lze nabízet k prodeji a prodávat ve školách a školských zařízeních,
             v platném znění.
   Produkty uvedené pod písm. a) až b) tohoto odstavce dále též společně PMV.

5. Produkty uvedené v odstavci 4. písm. a) a b) tohoto článku jsou v rámci školního projektu
    dodávány bezplatně.

6. Dodavatel je oprávněn dodávat Škole PMV specifikované v čl. I., bodě 4. Smlouvy a v příslušném
    rozhodnutí Státního zemědělského intervenčního fondu.

                                        1 - MDŠ
                                                                       II.

                                                 Předmět smlouvy

1. Předmětem této Smlouvy je úprava vzájemných práv a povinností smluvních stran při realizaci
    školního projektu, tj. dodávkách PMV do Školy.

2. Škola prohlašuje, že nemá uzavřenou smlouvu o dodávkách PMV v rámci školního projektu
    „Mléko do škol“ na stejné období s jiným dodavatelem.
    Škola bere na vědomí, že smluvní vztah s jiným subjektem může uzavřít až po skončení účinnosti
    této Smlouvy a že v průběhu jednoho období školního roku může odebírat PMV pouze od jednoho
    dodavatele.

3. Škola se proto z důvodu uvedeného v odst. 2. tohoto článku zavazuje, že po dobu od uzavření této
    Smlouvy do konce školního roku 2022/2023 pro tento školní rok neuzavře smlouvu na dodávky
    PMV s dalším subjektem ani nepotvrdí „Roční hlášení školy účastnící se školního projektu Mléko
    do škol“ na sjednané období jinému dodavateli.
    V případě porušení této povinnosti je Škola povinna zaplatit Dodavateli veškerou škodu, která
    mu v důsledku tohoto jednání Školy vznikne, to zejména nahradit Dodavateli nevyplacenou nebo
    neposkytnutou podporu za dodávky PMV a dále mu nahradit případně uložené finanční sankce.

                                                          III.
                                                  Předmět plnění

1. Dodavatel se zavazuje dodávat do Školy zdarma konzumní mléko a neochucené mléčné výrobky
    ve specifikaci uvedené v rozhodnutí SZIF (čl. I. odst. 4.a) a 4.b) a odst. 6. této Smlouvy) a Škola
    se zavazuje jednotlivé dodávky těchto PMV od Dodavatele převzít.

2. Dodávky PMV podle odst. 1. tohoto článku bude Dodavatel dodávat do Školy v množství
    odpovídajícím Školou oznámeným počtem odebírajících způsobilých žáků a současně SZIF
    stanoveným celkovým ročním limitem podpory na PMV na jednoho žáka na školní rok
    2022/2023.

3. Dodavatel bude jednotlivé dodávky PMV dodávat do Školy v souladu s oznámením SZIF
    o minimálním počtu dávek PMV za měsíc na tento školní rok v termínech sjednaných smluvními
    stranami.

4. Náklady na dopravu a manipulaci PMV do prostor Školy a jejich případnou smluvně realizovanou
    distribuci nese ze svého Dodavatel.

5. Dodávané PMV budou splňovat kritéria nařízení vlády ČR č. 74/2017 Sb. a parametry vyhlášky
    č. 282/2016 Sb. a budou v souladu se zákonem č. 110/1997 Sb., to vše v jejich platném znění.

6. V případě, že v době účinnosti této Smlouvy bude právním předpisem nebo jiným závazným
    rozhodnutím změněn sortiment produktů, na které je poskytována plná podpora, bude Dodavatel
    dodávat Škole pouze produkty, na které bude poskytnuta plná podpora. Dodavatel však není
    povinen dodávat Škole produkty neuvedené v odst. 1. článku III., to je produkty uvedené
    v rozhodnutí platném ke dni uzavření této Smlouvy, a to i v případě, že by na tyto nové produkty
    byla poskytována plná podpora.

                                                          IV.
                                        Práva a povinnosti smluvních stran

1. Dodavatel bude dodávat Škole PMV buď vlastními prostředky, nebo prostřednictvím svého
    distributora.

2. Škola se zavazuje dodané PMV ve sjednaných termínech, sortimentu a množství od Dodavatele,
    příp. jeho distributora přebírat a potvrzovat dodací listy.

3. Škola je povinna zabezpečit archivaci dodacích listů a dokladů o počtech žáků po dobu 10 let pro
    případnou kontrolu prováděnou SZIF nebo jiným kontrolním orgánem.

4. Škola je povinna poskytovat Dodavateli součinnost nezbytnou ke splnění předmětu této Smlouvy,
    tj. zejména jej bezprostředně písemně informovat o počtu a změnách počtu žáků.

5. Distribuci PMV žákům zajišťuje na svůj náklad Škola, pokud nebude následně vzájemně
    ujednáno jinak.

                                                       2 - MDŠ
6. Škola se zavazuje zajistit na své náklady uskladnění PMV ve Škole, a to v souladu s obecně
    závaznými předpisy a s pokyny výrobce uvedenými na obale, a dále výdejní či prodejní místo
    a odpovídající hygienické podmínky pro konzumaci a prodej PMV.

7. Škola je povinna provést prohlídku jednotlivé dodávky PMV ihned při jejím převzetí s tím, že je
    povinna zkontrolovat množství, druh a kvalitu produktů v dodávce, neporušenost obalů, a dobu
    spotřeby jednotlivých produktů.
    Vady v množství produktů v dodávce jakož i všechny zjevné vady produktů PMV je Škola
    povinna oznámit Dodavateli ihned při převzetí dodávky, a to písemným protokolem podepsaným
    určeným zástupcem Školy a zástupcem Dodavatele, příp. jeho distributora.
    V případě zjištěné vady v množství produktů v dodávce, dodá Dodavatel chybějící počet
    produktů Škole v následující dodávce PMV.
    V případě zjevných vad produktů zjištěných při předání dodávky převezme Dodavatel vadný
    produkt zpět a v následující dodávce PMV dodá Škole nový produkt bez vady.

8. Ostatní vady produktů v dodávce PMV je Škola povinna oznámit Dodavateli bez zbytečného
    odkladu po jejich zjištění, nejpozději však do uplynutí doby minimální trvanlivosti daného
    produktu.

9. Poruší-li Škola své povinnosti uvedené v odst. 7. a 8. tohoto článku, zejména poruší-li svoji
    povinnost oznámit Dodavateli vady v množství a zjevné vady při převzetí dodávky a ostatní vady
    nejpozději do uplynutí doby minimální trvanlivosti produktu, Dodavatel tuto reklamaci odmítne.

10. Škola se zavazuje, že bude poskytovat Dodavateli řádně vyplněné a pravdivé příslušné tiskopisy,
    formuláře a prohlášení vydané nebo požadované SZIF vztahující se k projektu a doručí je vždy
    do požadovaného termínu na korespondenční adresu: BOVYS, s.r.o., 582 53 Štoky 516 nebo
    pomocí Portálu farmáře SZIF nebo pomocí datové schránky. Způsob doručení určuje Dodavatel.

11. Škola je povinna oznámit Dodavateli odpovědného pracovníka Školy a jeho zástupce, kteří jsou
    oprávněni s Dodavatelem za Školu jednat.

12. Škola se zavazuje podrobit se případné kontrole prováděné SZIF nebo jiným příslušným
    kontrolním orgánem ohledně plnění podmínek školního projektu.

13. Škola se zavazuje nepoužívat dotované mléčné výrobky k přípravě jídel nebo jiným způsobem
    v rozporu s jejich určením v rámci školního projektu.

14. Škola se zavazuje průběžně vracet Dodavateli převzaté vratné přepravní obaly použité z jeho
    strany k dodání produktů školního projektu.

15. Dodavatel dodá Škole bezúplatně plakát „ŠKOLNÍ PROJEKT EVROPSKÉ UNIE“ min. velikosti
    A3 vydaný SZIF o jejím zapojení do evropského školního projektu. Škola se zavazuje plakát
    umístit na dobře viditelném místě u hlavního vchodu do Školy a v případě jeho poškození či
    odcizení informovat bezprostředně Dodavatele.

16. Škola a Dodavatel se vzájemně zavazují, že společně uskuteční za účelem prohloubení
    informovanosti žáků o zdravých stravovacích návycích v environmentální výchově a v obecných
    otázkách sektoru mléka a mléčných výrobků doprovodná vzdělávací opatření ve smyslu nařízení
    vlády ČR č. 74/2017 Sb. v platném znění (dále jen „DVO“).
    Počet realizovaných DVO a termín jejich konání určuje Dodavatel. Dodavatel je povinen termín
    konání DVO oznámit Škole.
    Škola se zavazuje poskytnout Dodavateli při realizaci DVO veškerou potřebnou součinnost,
    o kterou Dodavatel Školu požádá.
    Dodavatel upozorňuje Školu, že DVO, která byla schválena SZIF, jsou v rámci školního projektu
    poskytována bezplatně.

                                                           V.
                                               Doba trvání smlouvy

1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to na dobu školního roku 2022/2023.
2. V případě, že se Škola rozhodne ukončit v průběhu školního roku 2022/2023 odběr produktů podle

   této Smlouvy, je oprávněna od této Smlouvy odstoupit. Smlouva se pak ruší dnem doručení
   písemného oznámení Školy o odstoupení od Smlouvy Dodavateli. Po zbývající období tohoto
   školního roku je pak Škola tímto krokem v souladu s podmínkami ze školního projektu vyřazena.
   V průběhu školního roku 2022/2023 není Škola oprávněna tuto Smlouvu vypovědět.

                                                       3 - MDŠ
   Pro odstranění pochybností si smluvní strany dále sjednávají, že v období od uzavření této
   Smlouvy do 01. 09. 2022 není Škola oprávněna od této Smlouvy odstoupit ani tuto Smlouvu
   vypovědět.
3. Škola bere na vědomí, že Dodavatel může po dobu trvání této Smlouvy kdykoliv požádat SZIF
   o změnu sortimentu dodávaných produktů.
4. Škola dále bere na vědomí, že Dodavatel může po dobu trvání této Smlouvy ukončit dodávání
   některého produktu, tuto skutečnost však musí neprodleně oznámit SZIF.
5. Dodavatel je oprávněn od této Smlouvy odstoupit v případě, že se v období od uzavření této
   Smlouvy do konce školního roku 2022/2023 změní zákonná úprava školního projektu Mléko do
   škol oproti zákonné úpravě platné ke dni uzavření této Smlouvy. Změnou zákonné úpravy se
   rozumí, že tato změna bude přijata (dále jen „změna zákonné úpravy“).
   Dodavatel je však oprávněn odstoupit od této Smlouvy z důvodu uvedeného v tomto ustanovení
   nejpozději do 4 měsíců od změny zákonné úpravy a ve stejné lhůtě doručit Škole písemné
   oznámení Dodavatele o odstoupení od Smlouvy.

                                                           VI.
                                               Závěrečná ustanovení

1. Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího uzavření a účinnosti nabývá dnem zahájení
    školního roku 2022/2023, tj. dnem 01. 09. 2022.

2. Smluvní strany však berou na vědomí, že pokud se na tuto Smlouvu vztahuje povinnost uveřejnění
    prostřednictvím registru smluv, nabývá podle § 6 odst. 1 zák. č. 340/2015 Sb. účinnosti nejdříve
    dnem jejího uveřejnění. V tomto případě se Škola zavazuje provést v zákonem stanovené formě
    a době registraci Smlouvy.

3. Ustanovení čl. V. odst. 5. této Smlouvy nabývá účinnosti dnem nabytí platnosti této Smlouvy.
4. Tato Smlouva může být obsahově měněna pouze na základě dohody smluvních stran písemnými

    číslovanými dodatky podepsanými statutárními orgány smluvních stran.
5. Pokud oddělitelné ustanovení této Smlouvy je nebo se stane neplatným či nevynutitelným, nemá

    to vliv na platnost zbývajících ustanovení této Smlouvy. V takovém případě se strany této
    Smlouvy zavazují uzavřít do 10ti pracovních dnů od výzvy druhé ze stran této Smlouvy dodatek
    k této Smlouvě nahrazující oddělitelné ustanovení této Smlouvy, které je neplatné či
    nevynutitelné, platným a vynutitelným ustanovením odpovídajícím hospodářskému účelu takto
    nahrazovaného ustanovení.
6. Smluvní strany vzájemně prohlašují, že ani jedna smluvní strana nemá vůči druhé postavení slabší
    strany.
7. Smluvní strany prohlašují, že si sdělily všechny skutkové a právní okolnosti, o nichž k datu
    podpisu této Smlouvy věděly nebo vědět musely, a které jsou relevantní ve vztahu k uzavření této
    Smlouvy.
8. Smlouva se vyhotovuje ve 2 stejnopisech, každá smluvní strana obdrží po jednom z nich.

Ve Štokách dne 01. 12. 2021           V(e) Praze dne 08. 12. 2021

………………………………….                        …………………………………
         za Dodavatele                               Škola

     Mgr. Eva Boháčová,

          prokurista

                             4 - MDŠ