Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1925878: O dílo - Útulek pro opuštěná a nalezená zvířata Pístov - Oprava

Příloha smlouvy_626-OSR-2017.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Maglsträt města JIhlavy
                                                    smlouva zaevIdována
)                              Smlouva o dílo
                                                    po~ j26%M~72n~

   vyhotovená dle 5 2586 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších

                                                  předpisů

L SMLUVNÍ STRANY

1.1. Objednatel: Statutární město Jihlava, Masarykovo nám. 97/1, 58601 Jihlava

                  Zastoupený         Radkem Popelkou, MBA náměstkem
                                     primátora

                  IČO:               00286010

                  DIČ:               CZ 00286010

                  Bankovní spojení:  Česká spořitelna a.s,, pobočka Jihlava

                  Číslo účtu:        27-1466072369/0800

1.2. Zhotovitel:  Jan Strnad, Dolní Cerekev 170, 58845 Dolní Cerekev

                  IČO:               887 80 503

                  DIČ:               CZ 8403271448

                  Bankovní spojeni:  Komerční banka a.s.

                  Číslo účtu:        107-2533180277/0110

.3. Kontaktní osoba ve věcech technických za objednatele: Bc. Ondřej Stránský
                                                                             Ing. Miroslava Kubínová

                                                 Bytservis, spol. s r.o. Ing. Jan Farka
                                                         za zhotovitele: Jan Strnad

IL PŘEDMĚT DÍLA

11.1. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje dodat kompletní stavební práce včetně dodávek
       stavebních hmot a výkonů nutných pro předání a převzetí díla na akci:

        „Utulek pro opuštěná a nalezená zvířata Pístov
         Oprava oplocení venkovních výběhů Al — A3“

11.2. Rozsah a kvalita předmětu díla jsou dány:
       a) Projektovou dokumentací pro realizaci stavby zpracovanou panem Zdeňkem
            Vincencem, Kollárova 36, 586 01 Jihlava, ICO:440 56 800.
            Projektová dokumentace je zpracována v rozsahu pro provedeni stavby včetně

          výkazu výměr a odpovídá podmínkám zadávací dokumentace dle 5 92 zákona

            č. 134/2016 Sb. o veřejných zakázkách ve znění pozdějších změn a doplňků.
       b) Nabídkou zhotovitele ze dne 23.04.2017.
       c) Touto smlouvou o dílo.
       d) Právními předpisy a příslušnými normami, které se vztahují k plněni zhotovitele,
            platnými v době provádění díla

       e) Zhotovitel je povinen dodržovat obecně závazné právní předpisy

Il 3 Zhotovitel je povinen v rámci předmětu díla provést veškeré práce, dodávky! služby
       a výkony, kterých je třeba trvale nebo dočasně k zahájení, dokončení a předání
       předmětu díla (např vytýčení stávajících sítí a zabezpečení jejich ochrany před
       narušením, zábory veřejného prostranstvi, zajištění skládky vybouraného
       a přebytečného materiálu, odvoz tohoto materiálu na skládku s předložením
       „Základního popisu odpadu dle přílohy č 1 vyhlášky č 294/2005 Sb o podmínkách
       ukládání odpadů na skládky apod.) Poplatky související s realizaci díla hradí
       zhotovitel

II 4 Stavba bude realizována za standardního provozu Veškeré stavební a montážní práce
       budou předem konzultovány s konzultovány s nájemcem — Městský útulek pro
       opuštěná a nalezená zvířata Jihlava, 586 01 Pistov, zastoupeným vedoucím útulku
       RNDr Alešem Tomanem, tel č 723 446 583) Zhotovitel je povinen zabezpečit
       provádění prací tak, aby při realizaci díla nedošlo k poškozeni stávajících budov
       a jejich vybavení V průběhu realizace díla je zhotovitel povinen zabezpečovat na své
       náklady úklid prostor znečistěných v důsledku stavební činnosti zhotovitele a jeho
       subdodavatelů

II 5 Při realizaci díla nesmí být bez písemného souhlasu objednatele použity jiné materiály,
       technologie nebo změny proti přijaté nabídce zhotovitele Současně se zhotovitel
       zavazuje a ručí za to, že při realizaci díla nepoužije žádný matenál, o kterém je v době
      jeho užití známo, že je škodlivý Pokud tak zhotovitel učiní, je povinen na písemné
       vyzváni objednatele provést okamžitě nápravu a nést veškeré náklady s tím spojené

II 6 Případné změny a rozšíření předmětu díla oproti zadávací dokumentaci a nabídce
       požadované objednatelem nebo vyplynou-li v průběhu výstavby, budou předem
       odsouhlaseny s objednatelem a budou zapsány do stavebního deníku Teprve po jejich
       odsouhlasení formou písemného dodatku může zhotovitel tyto změny provést a má
       právo na jejich úhradu Pokud zhotovitel provede některé z těchto prací bez písemného
       souhlasu objednatele, má objednatel právo odmítnout jejich úhradu Cena za rozšířeni
       předmětu díla se sjednává dle jednotkové kalkulace skutečně provedených prací
       odsouhlasených objednatelem Případné rozšíření předmětu díla nebude mít vliv na
       termín dokončení díla podle této smlouvy, pokud jejich rozsah nepřesáhne sjednanou
       cenu díla o více než 10%, což posoudí technický dozor objednatele (dále jen ‚3D)

II 7 Zhotovitel použije na zhotoveni díla materiály I jakosti a materiály, které mají
       požadovanou certifikaci Zhotovitel je povinen předat objednateli na jeho žádost
       veškeré doklady, které se vztahují k jakosti a certifikaci použitých materiálů

II 8 Zhotovitel se zavazuje, že dílo vybudované jím v rozsahu čI II této smlouvy bude mít
       kvalitativní technické ukazatele dle obecných technických požadavků na výstavbu
       a platných norem odpovídající závazku zhotovitele podle či II 7

II 9 Zhotovitel se zavazuje provést dílo svým jménem a na vlastni odpovědnost
       ve sjednané době Zhotovitel prohlašuje, že se seznámil s projektovou dokumentací
       a podklady pro zhotovení díla, překontroloval jejich správnost a neshledal vady, které
       by bránily provést dílo podle závazků zhotovitele dle čI II 2 této smlouvy Na případné
       vady projektové dokumentace je zhotovitel povinen upozornit objednatele neprodleně
       Po jejich zjištění Pokud tuto povinnost nesplní, odpovídá za vady díla tím způsobené
       a je povinen uvést dílo na své náklady do souladu platnými právními předpisy
       (vyhlášky, nařízení, normy apod) a zároveň odpovídá v plném rozsahu za další
       důsledky porušení této povinnosti včetně náhrady škody, která v důsledku opomenutí
       zhotovitele objednateli vznikla

                                                        2
lil. TERMÍN PLNĚNÍ - STAVENIŠTĚ

111.1. Práce budou zahájeny: Po předáni staveniště - květen 2017.

111.2. Předmět díla bude dokončen: do 14.07.2017.

111.3. Změna v dohodnutém rozsahu díla (čI. 11.2 a násl. této smlouvy) vyžádaná
       objednatelem nebo vynucená skutečnostmi objektivně zjistitelnými až v průběhu
       provádění prací na díle a zhotovitelem nezaviněná, nebo přerušením prací na díle
       na základě požadavku objednatele, bude důvodem pro přiměřené prodloužení termínu
       k dokončení dila o dobu potřebnou k realizaci díla. Toto musí být řešeno písemným
       dodatkem ke smlouvě o dílo.

111.4. Za nesplněni dokončení a předání předmětu díla v termínu stanoveném v Čl. Ill. 2.
       smlouvy, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč
       za každý započatý týden prodleni.

111.5. V případě, že zhotovitel nezahájí, přeruší nebo zastaví práce ze své viny nebo bude
       zřejmé, že nedodrží termín dokončení a předání předmětu díla, má objednatel kromě
       práv uvedených v ostatních ustanoveních této smlouvy právo zadat provedení nebo
       dokončeni předmětu díla nebo jeho části jiné firmě. V případě, že k takové situaci
       dojde, zaplatí objednatel zhotoviteli pouze provedené práce včetně skutečně
       zabudovaného materiálu. V případě nezahájení, přerušení nebo zastavení práce z viny
       objednatele, není zhotovitel vázán sjednanými termíny.

111.6. Staveniště odevzdá objednatel zhotoviteli bezplatně tři dny před započetím prací tak,
       aby zhotovitel mohl zahájit a provádět práce v rozsahu uvedeném v zadávací
       dokumentaci a podmínkách výzvy. O předání a převzetí staveniště bude sepsán
       protokol.

111.7. Zhotovitel je povinen vést ode dne převzetí staveniště stavební deník v souladu se zák.
       č. 183/2006 Sb., o územním plánováni a stavebním řádu, v platném zněni. Stavební
       deník musí být uložen u stavbyvedoucího na přístupném místě.

       K požadavkům objednatele zapsaným do stavebního deníku se zhotovitel vyjádři
       neprodleně, nejdéle do tří pracovních dnů, přičemž příkaz k zastavení stavby
       je povinen respektovat okamžitě.

       Za objednatele budou oprávněni do deníku provádět zápisy jeho zástupci, pracovníci
       TD, koordinátor BOZP, dále zástupci zhotovitele, projektant.

       K zápisům zhotovitele do stavebního deníku se objednatel zavazuje vyjádřit nejpozději
       do pěti pracovních dnů. O závažných zápisech ve stavebním deníku ze strany
       zhotovitele, které budou mít vliv na cenu a termín, bude informovat TD objednatele
       ihned po učiněném zápisu.

111.8. Zhotovitel zabezpečí na vlastní náklad staveniště a zajistí vjezd na staveniště, jeho
       provoz, údržbu, pořádek a čistotu po celou dobu výstavby v souladu s vyhl. 268/2009
       Sb., o obecných technických požadavcích na výstavbu ve znění pozdějších předpisů.
       Zdroje energií pro zařízení staveniště a realizaci díla si zajistí zhotovitel na svůj náklad
       včetně úhrady za jejich spotřebu. Totéž se týká poplatků za skládku, záborů veřejného
       prostranství, případně dalších služeb souvisejících s realizací předmětu díla. Zhotovitel
       ručí za škody způsobené na staveništi do doby předání a převzetí díla a vyklizení
       staveniště podle obecných ustanovení o náhradě škody.

111.9. Zhotovitel je povinen při realizaci díla dodržovat příslušné normy, bezpečnostní,
       hygienické a požární předpisy, veškeré zákony a jejich prováděcí vyhlášky, které se
       týkají jeho činnosti. Pokud porušením těchto předpisů vznikne jakákoliv škoda, nese
       veškeré vzniklé náklady zhotovitel.

lIl.10.Zhotovitel v plné míře zodpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob
       v prostoru staveniště a zabezpečí vybavení pracovníků ochrannými pracovními
        pomůckami. Dále se zhotovitel zavazuje dodržovat hygienické předpisy a podmínky
        ochrany životního prostředí.

                                                         3
III 11 Podle zakona Č 185/2001 Sb o odpadech ve zněni pozdějsich zakonu (dale jen zakon
       o odpadech) jsou stanoveny zakladni povinnosti fyzickych a pravnickych osob při
       nakladani s odpady S odpady lze nakiadat pouze zpusobem stanovenym zakonem
       a provaděcimi předpisy Zhotovitel kteryje puvodcem odpadu dle zakona o odpadech
      je povinen při předání a převzetí díla předložit doklady prokazující způsob, jakým
       naložil s jednotlivými druhy stavebního odpadu na dané zakázce

lll.12.Zhotovitel odstraní neprodleně škody způsobené jeho činností a veškerá znečištění
      a poškození komunikací a chodníků, ke kterým došlo provozem zhotovitele.

111.13. Staveniště bude zhotovitelem uvolněno a vyklizeno současně s předáním a převzetím
      díla. V případě nesplnění tohoto termínu není objednatel povinen dílo převzít.

lll.14.Objednatel se zavazuje dokončené dílo v souladu s touto smlouvou převzít a zaplatit
      za něj cenu uvedenou v či. IV. této smlouvy.
      Jestliže zhotovitel připraví dílo nebo jeho dohodnutou část k odevzdání před
      dohodnutým termínem, zavazuje se objednatel toto dílo převzít i v dříve nabízeném
      termínu.

IV. CENAZADILO

IV.1. Cena díla je sjednaná na rozsah daný předanou zadávací dokumentací a touto
       smlouvou jako cena maximální, platná po celou dobu výstavby + DPH s výjimkou
       případů stanovených v této smlouvě. Je vyjádřena oceněním technických jednotek
      jednotkovými cenami (v rozsahu členění směrných cen URS Praha) a jsou v ni
       zahrnuty veškeré práce, dodávky, služby a výkony ve smyslu této smlouvy. Vyčísleni
       ceny (rozpočet) předloží zhotovitel spolu s nabídkou.

      Cena díla celkem bez DPH: 420 308,66 Kč

       Statutární město Jihlava jako objednatel prohlašuje, že v případě realizace
       stavebních prací dle této smlouvy o dílo se dle ~ 5) odst 3) zákona č. 23512004
       Sb., o dani z přidané hodnoty (dále jen zákon o DPH) nepovažuje za osobu
       povinnou k dani. V případě poskytnutí plnění dle ~ 92e zákona o DPH se
       neuplatní režim přenesení daňové povinnosti dle ~ 92a zákona o DPH.
      Cenová nabídka je zpracována na rozsah předané zadávací dokumentace (výkazu
      výměr), podmínek výzvy a návrhu smlouvy o dílo a je platná po celou dobu výstavby
      (do předání a převzetí díla).
V.2. Případné změny, doplňky nebo rozšíření předmětu díla, které nebyly uvedeny
       v zadávací dokumentaci, budou oceněny položkově s použitím stejných jednotkových
       cen jako rozpočet pro předmět díla předložený v nabídce. Položky neobsažené
       v nabídkovém rozpočtu budou oceněny do výše maximálně směrných cen vydaných
       URS Praha platných v době uzavřeni smlouvy ponížených min. o 5%.
IV.3. Položky, které nejsou obsaženy v nabídce ani ÚRS Praha, budou oceněny na základě
       dohody všech smluvních stan — obvyklá cena.
IV.4. Práce, které nebudou oproti zadávací dokumentaci prováděny, budou oceněny
       položkově s použitím stejných jednotkových cen jako rozpočet pro předmět díla
       a budou odečteny z ceny díla.
IV.5. V případě, že zhotovitel měl na práce, které objednatel zruší, omezí nebo jinak změní
       (např. změna kvality a množství) v průběhu realizace stavby vynaložené finanční
       náklady (tj. až po podpisu smlouvy), uhradí objednatel zhotoviteli finanční náklady
       spojené se zrušením, omezením či jinou provedenou změnou pouze v případě,
       že výše těchto nákladů bude ze strany zhotovitele jednoznačně prokazatelná.

                                                             4
V. FINANCOVÁNÍ

V.1. Provedené práce budou hrazeny na základě měsíčních faktur, které vystaví zhotovitel.
       Výše faktur bude odpovídat skutečně provedeným pracím odsouhlasených technickým
       dozorem objednatele v protokolu dílčího plnění a přiloženého soupisu provedených
       prací.

V.2. Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě při odsouhlaseni množství nebo druhu
       provedených prací, je zhotovitel oprávněn fakturovat pouze práce, u kterých nedošlo
       k rozporu. Pokud bude faktura zhotovitele obsahovat i práce, které nebyly
       objednatelem odsouhlaseny, je objednatel oprávněn uhradit pouze tu část faktury,
       se kterou souhlasí. Na zbývající část faktury nemůže zhotovitel uplatňovat žádné
       majetkové sankce vyplývající z peněžitého dluhu objednatele.

V.3. Jednotlivé faktury budou splňovat veškeré náležitosti daňového dokladu. Objednatel
       může fakturu vrátit v případě, že bude obsahovat nesprávné nebo neúplné údaje.
       V takovém případě se přeruší plynutí lhůty splatnosti a nová lhůta splatnosti začne
       plynout doručením opravené faktury objednateli.

V.4. Veškeré provedení rozšířeni předmětu díla případně neprovedené práce budou
       při fakturaci podloženy položkovým soupisem prací, který bude odsouhlasen
       TD objednatele. Oceněni bude provedeno dle čI. IV.2. a IV.4. této smlouvy. Cena za
       rozšíření bude uplatněna na základě písemného dodatku ke smlouvě, vyúčtováni
       proběhne nejpozději v poslední faktuře samostatnou položkou. Totéž se týká vyčíslení
       a vyúčtování neprovedených prací oproti zadávací dokumentaci.

V.5. Dílo bude proplaceno do výše 90 % ceny prací v případě převzetí díla s vadami
       a nedodělky. Právo na zaplacení pozastávky platby ve výši 10% ceny díla vznikne
       dnem odstraněni všech vad a nedodělků ve smyslu této smlouvy a to nejpozději
       do patnácti dnů Po sepsáni zápisu o jejich odstranění.

V.6. Závěrečná (konečná) faktura bude vystavena nejpozději do patnácti dnů po podpisu
       zápisu o předání a převzetí díla.

V.7. Lhůta splatnosti faktur se vzájemnou dohodou sjednává na 30 dnů po jejich doručení
       objednateli. Povinnost zaplatit je splněna dnem odepsáni fakturované částky z účtu
       objednatele.

V.8. Při prodlení objednatele se zaplacením činí úrok z prodleni 0,05 % z fakturované
       částky za každý den prodleni.

V.9. V případě, že objednateli vznikne z ujednání dle této smlouvy nárok na smluvní pokutu,
       náhradu škody nebo jinou majetkovou sankci vůči zhotoviteli, je objednatel oprávněn
       započíst tuto částku vůči kterékoliv faktuře nebo pozastávce (na podkladě
       objednatelem vystavené faktury).

V.10. Objednatel je oprávněn dát zhotoviteli příkaz k dočasnému zastaveni všech činnosti
       souvisejících s dodávkou díla v případě nedostatku finančních prostředků. Zhotovitel
       má v tomto případě právo na náhradu nákladů z tohoto zastavení vzniklých
       a přiměřeně se prodlužuje termín plněni, který bude upraven písemným dodatkem ke
       smlouvě. Pokud nedojde k dohodě, platí, že termín plnění se prodlužuje o stejnou
       dobu, po kterou trvalo zastavení prací.

VI. PŘEDÁNI A PŘEVZETÍ PŘEDMĚTU DÍLA

Vl.1. Předáni a převzetí předmětu díla bude prováděno v rozsahu a způsobem stanoveným
       ~ 2628 občanského zákoníku a touto smlouvou.

Vl.2. a) Zhotovitel je povinen vyzvat nejméně pět dnů předem objednatele k převzetí
            kompletně dokončeného předmětu díla.

                                                        5
       b) Objednatel převezme předmět díla nebo jeho dokončenou část, bude-li provedení
            objemu a jakost dodávky v souladu s touto smlouvou a předá-Ii mu zhotovitel
            veškerou dokumentaci s doklady podle podmínek této smlouvy.

       c) Zhotovitel je povinen zajistit pro účely přejímky předloženi veškerých atestů,
            revizních knih, zpráv a protokolů o zkouškách stanovených právními předpisy,
            prohlášení o shodě podle zák. č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na
            výrobky ve znění pozdějších předpisů a nař. vlády č. 163/2002 Sb.,o technických
            požadavcich na vybrané stavební výrobky ve zněni pozdějších předpisů, provozní
            předpisy k obsluze díla a podmínky užívání a údržby nutné po dobu záruční doby.
            Dále předá kompletní vyhotovení projektové dokumentace skutečného stavu
            předmětu díla ve 2 vyhotoveních v listinné podobě se zakreslením všech odchylek
            proti projektu stavby. Případné nepředání této dokumentace a dokladů bude
            považováno za vadu díla.

       d) Objednatel může převzít předmět díla i v případě, že při přejímce bude mít
            předmět díla takové vady a nedodělky, které dle objednatele nebráni řádnému
            užíváni předmětu dila a zaváže-li se zhotovitel, že je odstrani v termínu společně
            dohodnutém.

       e) O průběhu a výsledku přejímky bude sepsán oběma smluvními stranami zápis
            o předání a převzetí díla, v němž budou určeny lhůty k odstranění vad
            a nedodělků.

       f) Dnem podpisu zápisu o předání a převzetí díla přecházi nebezpečí vzniku škody
            k předmětu díla na objednatele a začíná běžet záruční doba.

Vl.3. Jestliže zhotovitel nedodrží jednotlivé lhůty vzájemně dohodnuté v zápisu o předáni
       a převzetí díla, stanovené pro odstranění vad a nedodělků je povinen zaplatit
       objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý den prodleni do doby jejich
       odstranění.

Vl.4. Předmět díla bude dokončen včetně konečného úklidu, vyklizení a uvolnění staveniště.

Vfl. OSTATNi PODMÍNKY SMLOUVY

VILi. Objednatel se zavazuje, že zhotoviteli dodá doklady potřebné k zahájeni a realizaci
       díla:
       a) Projektovou dokumentaci, dokladovou část.

Vll.2. Objednatel nebo jeho zástupce je oprávněn kontrolovat provádění díla.

       Technický dozor (dále jen TD) objednatele je zejména oprávněn:

       a) kontrolovat, zda práce jsou prováděny v souladu se smluvními podmínkami,
            zadávací dokumentaci, příslušnými normami a obecně závaznými právními
            předpisy

       b) upozorňovat zápisem do stavebního deníku na zjištěné nedostatky a kontrolovat
            termín a způsob jejich odstranění,

       c) dát pracovníkům zhotovitele příkaz k zastavení prací v případě, že zástupce
            zhotovitele není dosažitelný a je-li ohrožena bezpečnost prováděné stavby, život
             nebo hrozí-li jiné vážné škody,

       d) kontrolovat zakrývané konstrukce, přejímat dokončené práce a uzavřít dohodu
             o opatřeních a termínech k odstranění zjištěných vad a nedodělků,

       e) TD objednatele bude mít pro výkon své funkce přístup na všechna pracoviště
             zhotovitele, kde je zpracováván a realizován předmět díla,

       f) nerespektováni požadavků technického dozoru objednatele ze strany zhotovitele
             opravňuje objednatele k pozastavení stavby do doby sjednání nápravy. Zastavení
             stavby musí být provedeno písemně zápisem ve stavebním deníku, příp.

                                                         6
            doporučeným dopisem na adresu zhotovitele s uvedením důvodu, který vedl
            k zastavení stavby.

       g) v případě příkazu k zastavení stavby je objednatel oprávněn Od smlouvy
            jednostranně odstoupit. Podmínky odstoupeni od smlouvy viz č. VlI.14. a VII. 15.
            této smlouvy.

Vll.3. Zhotovitel je povinen zabezpečit účast pověřených pracovníků při kontrole
       prováděných prací, kterou provádí TD a činit neprodleně opatření k odstranění
       zjištěných vad. Výkon tohoto dozoru nezbavuje zhotovitele odpovědnosti za řádné
       a včasné plnění smlouvy.

VlI.4. Zhotovitel bude informovat objednatele o stavu rozpracovaného díla na pravidelných
       poradách (kontrolních dnech), které bude objednatel organizovat prostřednictvím
       TD podle potřeby stavby.

VlIS. Zhotovitel nese do předání a převzetí předmětu díla objednateli veškerou odpovědnost
       za škodu na realizovaném díle, materiálu, zařízeni a jiných věcech určených do objektu
       nebo k jeho výstavbě zajišťovaných zhotovitelem, jakož i za škody způsobené
       v důsledku svého zavinění třetím osobám.

VII.6. Pokud činností zhotovitele dojde ke způsobení škody objednateli nebo jiným subjektům
       z titulu opomenutí, nedbalosti nebo neplněním podmínek vyplývajících ze zákona,
       z norem nebo vyplývajících z této smlouvy, je zhotovitel povinen bez zbytečného
       odkladu tuto škodu napravit uvedením do řádného stavu a není-Ii to možné,
       tak finančně uhradit podle obecných ustanoveni o náhradě škody. Veškeré náklady
       s tim spojené nese zhotovitel.

VIlY. Zhotovitel je povinen být pojištěn proti škodám způsobeným jeho činnosti včetně
       možných škod pracovníků zhotovitele. Stejné podmínky je zhotovitel povinen zajistit
       u svých subdodavatelů. Doklady o pojištění je povinen zhotovitel na požádání předložit
       objednateli.

VII.8. Záruky:

       Zhotovitel zodpovídá za to, že předmět díla je provedený podle podmínek smlouvy a že
       Po dobu záruční doby bude mít vlastnosti předepsané příslušnými právními předpisy
       a normami.

       a) Vzájemnou dohodou se stanoví záruční doba na toto dílo v délce 60 měsíců.
             Záruční doba počíná běžet podpisem zápisu o předáni a převzetí díla.

       b) Smluvní strany se dohodly pro případ vady díla, že po dobu záruční doby má
             objednatel právo požadovat a zhotovitel povinnost bezplatně odstranit vady.
             Jestliže se ukáže, že vada předmětu díla je neopravitelná, avšak nebrání užíváni
             díla, má objednatel právo na přiměřenou slevu z ceny díla.

             Podmínky slevy včetně její výše budou vzájemně dohodnuty smluvními stranami
             a v případě, že se smluvní strany na výši slevy neshodnou, nechají vypracovat
             příslušný znalecký posudek soudním znalcem.

       c) Reklamace vad vzniklých v záruční době uplatni objednatel písemně
             u zhotovitele, který je povinen nastoupit neprodleně k odstranění reklamované
             vady, nejpozději však do deseti dnů od uplatnění oprávněné reklamace
             objednatelem a vady odstranit v co nejkratším technicky možném terminu. Termín
             odstranění vad se dohodne písemnou formou.

             V případě, že se smluvní strany na termínu odstranění vad nedohodnou, plati, že
             lhůta k odstranění vady je 30 dnů ode dne uplatněni oprávněné reklamace
             Současně zhotovitel musí odstranit případnou škodu, která touto závadou vznikne.
             Pokud zhotovitel nezahájí odstraňování vad nebo nesplní dohodnutý termín, je
             povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý započatý
             den prodlení s odstraněním vad. Smluvní pokuta se vztahuje samostatně na

                                                         7
            každou jednotlivou vadu s tím, že zaplacením smluvní pokuty zůstává právo na
            náhradu škody nedotčeno.

      d) Jestliže zhotovitel nenastoupí nebo neodstraní závady v dohodnutých terminech,
            nebo pokud v těchto termínech nesdělí objednateli, že neuznává nárok
            objednatele vyplývající ze záruky za jakost z důvodu jeho neoprávněnosti, je
            objednatel oprávněn, kromě uplatnění smluvní pokuty, podle vlastního uváženi tyto
            práce provést sám, pověřit jejich provedením jinou firmu, nebo jejím
            prostřednictvím zakoupit, vyměnit vadnou či neúplně funkční část předmětu díla.
            Takto vzniklé náklady je zhotovitel povinen zaplatit objednateli do deseti dnů
            od doručeni faktury.

      e) Záruční doby na reklamované části předmětu díla se prodlužují o dobu počínající
            datem uplatněni reklamace a konči dnem odstranění vady.

      f) Jestliže se v průběhu záruční doby některá část předmětu díla ukáže jako vadná
            nebo nedosáhne plánovaných parametrů či funkcí, bude zhotovitelem na
            požadavek objednatele opravena nebo vyměněna a objednatelem znovu převzata,
            přičemž záruční doba bude prodloužena o dobu potřebnou
            k odstranění vady.

      g) Reklamace vad je uplatněna včas, pokud ji objednatel uplatni písemně
            u zhotovitele nejpozději do třiceti dnů po uplynutí záruční doby a prokáže,
            že k výskytu vady došlo ještě v průběhu záruční doby.

       h) Prokáže-li se ve sporných případech, že objednatel reklamoval neoprávněně, tzn.,
            že jím reklamovaná vada nevznikla vinou zhotovitele a že se na ni nevztahuje
            záručni doba resp., že vadu způsobil nevhodným užíváním díla objednatel apod.,
            je objednatel povinen uhradit zhotoviteli veškeré jemu v souvislosti s odstraněním
            vady vzniklé náklady.

       i) Obě smluvní strany se dohodly na vyloučeni solidární odpovědnosti

          dle ust. 5 2630 občanského zákoníku.

Vll.9. Objednatel je povinen zhotoviteli umožnit přistup na pozemek, pokud je to potřebné pro
       možnost řádného odstranění vad nebo nedodělků.

VlilO. Zhotovitel a objednatel si vzájemně touto smlouvou potvrzují, že drobné odchylky
       od zadávací dokumentace, které nemění celkové řešení díla, ani nezvyšují cenu díla,
       nejsou vadami, jestliže byly dohodnuty alespoň souhlasným zápisem do stavebního
       deníku.

Vlili. Pro náhradu škody platí ustanovení 52913 a násl. občanského zákoníku 5 tím, že se
       smluvní strany se dohodly na vyloučení možnosti uplatňovat ušlý zisk.

Vll.12. Pro vady díla platí ustanoveni 5 2615 a násl. zákona č, 89/2012 Sb. občanský

       zákonik, pokud v této smlouvě není stanoveno jinak.

Vll.13. Objednatel je oprávněn odstoupit od této smlouvy z důvodů stanovených občanským
       zákoníkem a dále pokud:

       a) probíhá vůči majetku zhotovitele insolvenční řízeni, v němž bylo vydáno
            rozhodnutí o úpadku nebo je-li insolvenční návrh zamítnut pro nedostatek majetku.

       b) zhotovitel neprovádí práce v odpovídající kvalitě a neodstraní vady vzniklé vadným
             prováděním díla do 14 dnů Po písemném upozorněni objednatele nebo po jeho
             upozornění zápisem ve stavebním deníku

       c) zhotovitel nezahájí, přeruší nebo zastaví práce ze své viny, nebo bude zřejmé, že
             nedodrží termín dokončení a předání předmětu díla

       d) v případě zastavení prací ze strany objednatele za podmínek stanovených
             v či. VlI.2. této smlouvy.

             Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně, doručeno druhé straně,
             přičemž účinky odstoupení nastávají dnem doručení písemného oznámení. Strany

                                                         8
            výslovně sjednávají, že v případě, kdy strana nepřevezme zásilku doručovanou
            poštou do vlastních rukou, má se za den doručení třetí den uloženi zásilky u pošty.

            V případě odstoupeni od smlouvy je zhotovitel povinen do 10 kalendářních dnů
            vyklidit staveniště a předat rozestavěné dílo jinému zhotoviteli určenému
            objednatelem včetně poskytnutí nezbytně nutných činností pro plynulé
            pokračování zhotovení díla.
            V případě nesplnění této povinnosti se zhotovitel zavazuje uhradit objednateli
            veškeré náklady a škody, které mu v souvislosti s porušením této povinnosti
            vznikly.

Vll.14. V případě zastavení stavby či zániku smlouvy způsobeném odstoupením od smlouvy
       zaplatí objednatel zhotoviteli pouze práce provedené v souladu s touto smlouvou
       na základě inventarizace stavby (skutečně zabudovaného materiálu). V tomto případě
       se vztahuje záruka za provedení díla, uvedená v této smlouvě, na takto zaplacené
       práce včetně zabudovaného materiálu.

Vlhl. ZÁVĚREČNĚ USTANOVENÍ

Vlll.1. Smlouvu lze změnit, upřesnit nebo zrušit jen písemnou formou - číslovaným
      dodatkem, který bude dohodnut a potvrzen podpisy oprávněných zástupců obou
      smluvních stran.

Vlll.2. Tato smlouva je uzavřena podle příslušných ustanoveni občanského zákoníku.
      Právní vztahy zhotovitele a objednatele, které nejsou touto smlouvou výslovně
      dohodnuty, se řídí uvedenou zákonnou úpravou občanského zákoníku.

Vlll.3. Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech, dva jsou určeny pro objednatele
      a jeden pro zhotovitele.

Vlll.4. Zhotovitel neni oprávněn postoupit práva, povinnosti, závazky a pohledávky
      z uzavřené smlouvy o dílo třetím osobám bez předchozího souhlasu objednatele.

Vlll.5. Účastníci smlouvy o dílo prohlašují, že jsou zcela způsobilí k právním úkonům a že se
      řádně seznámili s textem a obsahem smlouvy, který je projevem jejich pravé
      a svobodné vůle, učiněné vážně a nikoliv za nápadně nevýhodných podmínek a na
      důkaz toho smlouvu podepisují. Tato smlouva o dílo nabývá platnosti a účinnosti
      podpisem smluvnich stran.

Vlll.6. Tato smlouva nabývá účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv dle zákona
      č. 340/2015 Sb., o registru smluv. Statutární město Jihlava zajisti uveřejnění této
      smlouvy v registru smluv v souladu s právními předpisy. Smluvní strany souhlasí
      s uveřejněním této smlouvy včetně veškerých osobních údajů, které jsou v ní obsaženy

V Jihlavě dne:  05. 05. 2og     V Dolní Cerekvi dne: 12 ‘~D5‘ 2017

zĹ.                                             (Zhotovitel)
      (Objednatel)

                             9