Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1930314: Rámcová smlouva o dílo likvidace invazivních druhů rostlin - Údržba

Příloha rámcová smlouva 2017 - omezení výskytu invazivních druhů rostlin.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Kupní smlouva

 
KARLOVARSKÝ KRAJ
se sídlem: Závodní 353/88, 360 06 Karlovy Vary
IČO: 70891168
DIČ: CZ70891168
Zastoupený: Ing. Karel Jakobec
Bankovní spojení: Komerční banka, a.s., č. účtu: XXXXX
(dále jen „objednatel“)

a

Údržba silnic Karlovarského kraje, a.s.
Sídlo: Na Vlečce 177, 360 01 Otovice
IČO : 26402068
DIČ : CZ26402068
Zastoupená: Ing. Martin Leichter, MBA, předseda představenstva
                      Ing. Jan Lichtneger, místopředseda představenstva
Bankovní spojení: Komerční banka, a.s., č. účtu: XXXXX 
Zapsaná v OR u Krajského soud v Plzni, oddíl B, vložka 1197
(dále jen „zhotovitel“)

(společně jako „smluvní strany“)

Vzhledem k tomu, že:

objednatel realizoval v letech 2013 až 2015 projekt Omezení výskytu invazních rostlin v Karlovarském kraji, akceptační číslo 13142856 (dále jen „projekt“), Operační program Životní prostředí, a
v rámci ukončení projektu je objednatel povinen zajistit udržitelnost projektu po dobu 10 let, a to tak, že nedojde k opětovnému rozšíření invazních rostlin nad stav dosažený v rámci projektu, a 
zhotovitel má dostatečné odborné znalosti a technické vybavení k zajištění účelu dle písmene B), a
zhotovitel je, ve smyslu ustanovení § 11 odst. 1 písm. b) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, osobou, ve které nemá majetkovou účast jiná osoba než objednatel (ovládající veřejný zadavatel), a 
uzavření této smlouvy bylo schváleno usnesením 27. RKK ze dne 3. dubna 2017 (viz příloha č. 4 této smlouvy),

dohodly se smluvní strany níže uvedeného dne, dle ustanovení § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“), na uzavření této

RÁMCOVÉ SMLOUVY O DÍLO
(DÁLE JEN „SMLOUVA“)

Předmět smlouvy
Účelem a předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele, po dobu trvání této smlouvy, provádět pro objednatele na základě dílčích požadavků jednotlivá díla, spočívající v provedení a obstarání veškerých prací a činností, včetně zhotovení dílčích děl, nutných k omezení výskytu vybraných invazních druhů rostlin v terénu v místech určených v jednotlivých dílčích smlouvách, dle předepsané metodiky v rámci udržitelnosti projektu Omezení výskytu invazních rostlin v Karlovarském kraji, akceptační číslo 13142856 (dále jen projekt), Operační program Životní prostředí (dále jen „dílo“), to vše v rozsahu blíže specifikovaném v článku 2. této smlouvy.
Zhotovitel se zavazuje provádět po dobu platnosti této smlouvy pro objednatele jednotlivá dílčí díla, a to v rozsahu dle čl. 1. odst. 1.1. a objednatel se zavazuje hradit zhotoviteli dohodnutou cenu.
Tato smlouva je rámcovou smlouvou o dílo, kdy dílčí díla budou prováděna dle požadavků uvedených v této smlouvě. Dílčí smlouvy budou uzavírány způsobem stanoveným v článku 3. této smlouvy, pokud se smluvní strany nedohodnou ad hoc jinak.
Specifikace předmětu díla a místo plnění díla
Vybranými druhy rostlin se rozumí bolševník velkolepý (Heracleum mantegazzianum), netýkavka žláznatá (Impatiens glandulifera) a křídlatky (Reynoutria spp.), konkrétně křídlatka japonská (R. japonica), sachalinská (R. sachalinensis) a česká (R. x bohemica).
Omezením výskytu se rozumí likvidace těchto rostlin v  roce 2017 chemickými nebo mechanickými metodami v závislosti na omezeních daných lokalitou výskytu dle zadavatelem předepsané metodiky, která tvoří přílohu č. 1 této smlouvy (dále jen „metodika“). Podrobný popis lokalit a další informace nezbytné k provádění prací jsou zhotoviteli k dispozici v Informačním systému Heracleum (dále jen „IS Heracleum“), kde je pro každý pozemek stanovena metoda likvidace invazních rostlin. V Metodice jsou stanoveny časové harmonogramy a etapy provádění prací a je definován stav pozemků při převzetí prací. 
Použité postupy pro jednotlivé lokality jsou stanoveny v Metodice a jsou pro zhotovitele závazné. Pokud by se dodatečně ukázala potřeba užít jiné postupy, budou podmínky jejich uplatnění projednány samostatně v rámci písemných dodatků zpracovaných k této smlouvě. Jiné postupy, než postupy schválené v projektu nesmí být použity bez předchozího písemného souhlasu objednatele.
Součástí předmětu díla jsou také práce v tomto článku nespecifikované, které jsou nezbytné k řádnému provedení díla a o kterých zhotovitel vzhledem ke své kvalifikaci a zkušenostem měl nebo mohl vědět. Provedení těchto prací nemá vliv na sjednanou cenu díla, zhotovitel je povinen tyto práce provést na své náklady tak, aby byl dodržen sjednaný termín plnění díla. 
Zhotovitel potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil s rozsahem a povahou díla, že jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla, že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou k provedení díla nezbytné. Dále potvrzuje, že jeho pracovníci a případní subdodavatelé:
znají zdravotní rizika zejména při likvidaci bolševníku velkolepého a všichni pracovníci podílející se na realizaci zakázky jsou vybaveni vhodnými osobními ochrannými prostředky,
mají zkušenosti s použitím herbicidů při hubení nežádoucích rostlin,
mají zkušenosti s prací motorovou kosou, zemědělskou technikou, apod.,
projevují dobrou orientaci v terénu a v katastrální mapě,
mají zkušenosti při určování bolševníku velkolepého, křídlatek a netýkavky žláznaté v jednotlivých fázích vývoje (z důvodů možné záměny s jinými rostlinami),
seznámili se s informacemi obsaženými v IS Heracleum, plně jim porozuměli a umí s IS Heracleum pracovat jako uživatelé,
mají dobré komunikační schopnosti pro případná jednání s vlastníky, nájemci či uživateli pozemků,
Místo plnění předmětu díla bude stanoveno v rámci dílčích smluv.
Předmětem plnění díla je také provádění kontroly výskytu vč. zajištění likvidace invazních rostlin v hlavních koridorech jejich šíření dle bližší specifikace uvedené v dílčích smlouvách. Místo plnění bude v těchto případech definováno v dílčích smlouvách přesným určením začátku, konce a šířky koridoru, metodika bude vycházet z platného znění Metodiky (příloha č. 1 smlouvy), případné odklony od metodiky budou specifikovány v dílčích smlouvách, v případě potřeby může být požadován i odvoz a likvidace odpadu.
Uzavírání dílčích smluv
Smluvní strany se dohodly, že jednotlivá dílčí plnění (dílčí díla) budou mezi smluvními stranami sjednávány na základě dílčích smluv tak, že objednatel zašle zhotoviteli objednávku na dodání dílčího plnění (likvidaci invazních rostlin v určité specifikované lokalitě/lokalitách). 
Objednávka objednatele na základě předchozího odstavce tohoto článku smlouvy na dodání dílčího plnění zhotovitelem musí být uskutečněna písemnou formou v listinné podobě a musí obsahovat:
· specifikaci lokality, a to buď dle IS Heracleum, nebo dle čísla parcely a názvu katastrálního území s uvedenou výměrou zasažené části na parcele, nebo jednoznačným určením začátku, konce a šířky koridoru
· mapové podklady
· termín/y plnění dle metodiky
· metodu likvidace
· termín provedení kontroly realizace zásahu
Zhotovitel přijme objednávku objednatele na dodání dílčího plnění do 3 dnů od doručení objednávky, a to tak, že písemně (elektronicky) potvrdí přijetí objednávky. Na základě přijetí objednávky dojde mezi smluvními stranami k uzavření dílčí smlouvy (dále jen „dílčí smlouva“). Termín realizace bude vzájemně odsouhlasen smluvními stranami s ohledem na nutnost včasné realizace spolu s touto dílčí smlouvou.
Dodání a převzetí díla
Smluvní strany se dohodly, že dílčí díla budou zhotovitelem objednateli předány formou písemného protokolu o předání a převzetí, který musí být podepsán oprávněnými zástupci smluvních stran, jehož součástí bude potřebná dokumentace, pokud tak stanoví tato smlouva, dílčí smlouva nebo je-li to obvyklé.
Zhotovitel se zavazuje zahájit provádění každého dílčího plnění nejpozději do 7 dnů ode dne uzavření dílčí smlouvy.
Objednatel se zavazuje dílo převzít nejpozději do 15 pracovních dnů od termínu kontroly realizace zásahu uvedeného v příslušné dílčí smlouvě. Zhotovitel může vyzvat objednatele k převzetí prací před stanoveným termínem kontroly, a to pouze písemnou formou (e-mailem, dopisem), výzvu k převzetí prací zaznamená rovněž do deníku prací.
Provádění díla
Zhotovitel se zavazuje provést dílo na svůj náklad a na své nebezpečí ve sjednané době v souladu s platnými normami a Metodikou, která je nedílnou součástí této smlouvy, a která vychází z projektu, financovaného z prostředků Evropské unie – Operační program životní prostředí.
Použité postupy v Metodice jsou pro zhotovitele závazné. Pokud by se dodatečně ukázala potřeba užít jiné postupy, budou podmínky jejich uplatnění projednány samostatně v rámci písemných dodatků zpracovaných k této smlouvě. Jiné postupy, než postupy schválené v projektu, nesmí být použity bez předchozího písemného souhlasu objednatele
Objednatel a zhotovitel budou k zajištění realizace díla konat 1x za 14 kalendářních dnů, počínaje podpisem smlouvy, koordinační schůzky, na kterých bude hodnocen průběh plnění díla a určen předpokládaný rozsah prací pro období následujících 14 dnů. Koordinační schůzky se budou konat v sídle APDM a bude je svolávat zástupce APDM. Z koordinační schůzky bude proveden písemný zápis. 
Objednatel nebo jím pověřený zástupce je oprávněn kontrolovat provádění díla. Zjistí-li objednatel, že zhotovitel provádí dílo v rozporu se svými povinnostmi, je objednatel oprávněn dožadovat se toho, aby zhotovitel odstranil vady vzniklé vadným prováděním a dílo prováděl řádným způsobem. Jestliže zhotovitel díla tak neučiní ani v přiměřené lhůtě, která mu k tomu byla objednatelem poskytnuta, a postup zhotovitele by vedl nepochybně k porušení smlouvy, je objednatel oprávněn od smlouvy odstoupit.
Pokud zhotovitel závažným způsobem nebo opakovaně poruší smlouvu nebo platné normy a předpisy může zadavatel od smlouvy odstoupit.
Zhotovitel v plné míře zodpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob v prostoru pracoviště a zabezpečí jejich vybavení ochrannými pracovními pomůckami. Dále se zhotovitel zavazuje dodržovat bezpečnostní, hygienické či případné jiné předpisy související s realizací díla, zejména vzhledem ke zvýšenému riziku zdravotního poškození při potřísnění šťávou bolševníku, opatrnost při pohybu v náročném terénu.
Veškeré odborné práce musí vykonávat pracovníci zhotovitele mající příslušnou kvalifikaci. Doklad o kvalifikaci pracovníků přímo v terénu používajících chemické prostředky (Osvědčení o odborné způsobilosti pro nakládání s přípravky na ochranu rostlin I. stupně nebo vyšší) je zhotovitel na požádání objednatele povinen předložit.
Zhotovitel je povinen při realizaci díla dodržovat platné zákony a jejich prováděcí předpisy a další obecně závazné předpisy, které se týkají jeho činností, zejména dodržovat všechna omezení při použití přípravků na ochranu rostlin (vč. ekozemědělství).
Zhotovitel se zavazuje dodržovat při provádění díla metodiky a veškeré podmínky vyplývající z Metodiky. Pokud nesplněním těchto podmínek vznikne objednateli škoda, hradí ji zhotovitel v plném rozsahu.
Pokud vznikne činností zhotovitele jakákoliv škoda, nese veškeré vzniklé náklady zhotovitel. Zhotovitel je povinen respektovat uzavřené dohody mezi objednatelem a vlastníky pozemků či jejich uživateli a jejich důsledky pro vlastní likvidaci rostlin, pokud s nimi byl seznámen písemně nebo na ně byl upozorněn prostřednictvím Informačního systému projektu (IS Heracleum).
Zhotovitel se zavazuje a ručí za to, že při realizaci díla použije výhradně registrované přípravky na ochranu rostlin uvedené v Seznamu povolených přípravků pro ochranu rostlin – vydává Státní rostlinolékařská správa pro daný rok. Pokud tak zhotovitel neučiní, je povinen na písemné vyzvání objednatele provést okamžitě nápravu. Veškeré náklady spojené s použitím neregistrovaných přípravků, včetně případných sankcí a nápravných opatření nese zhotovitel.
Zhotovitel je povinen být pojištěn proti škodám způsobeným jeho činností objednateli nebo třetím osobám, a to minimálně na částku způsobené škody ve výši 10 mil. Kč.
Kopie pojistné smlouvy zhotovitele je přílohou č. 4. této smlouvy. Zhotovitel se zavazuje udržovat v platnosti toto pojištění po celou dobu trvání smlouvy a na výzvu objednatele je povinen předložit doklad o její platnosti.
Pokud činností zhotovitele dojde ke způsobení škody objednateli nebo jiným subjektům z titulu opomenutí, nedbalostí nebo neplněním podmínek vyplývajících z platných zákonů, ČSN nebo jiných právních norem nebo vyplývajících z této smlouvy o dílo, je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit, a není-li to možné, tak finančně uhradit její odstranění třetí osobou. Odstranění škody třetí osobou musí být písemně oznámeno objednateli před započetím prací na odstranění škody třetí osobou. Třetí osoba musí být oprávněna k provedení prací na odstranění škody, a to jak technicky tak kvalifikačně. Pokud má objednatel pochybnosti o technické nebo odborné způsobilosti této osoby, je oprávněn si vyžádat od zhotovitele doklady o této způsobilosti a zhotovitel je povinen mu tyto doklady neprodleně předložit. Nesplnění této povinnosti z jakýchkoli důvodů je pokládáno za hrubé porušení smlouvy. Veškeré náklady spojené s odstraněním škody nese vždy zhotovitel.
Zhotovitel není oprávněn pověřit provedením díla ani jeho části jinou osobu, která neprokáže oprávnění k provádění těchto prací. Zhotovitel přebírá plnou zodpovědnost za prováděné práce subdodavatelem, včetně všech sankcí plynoucích z plnění této smlouvy. Zhotovitel je povinen oznámit Objednateli jméno subdodavatele před zahájením prací v dostatečném předstihu.
Porušení  povinnosti - neoznámení změny subdodavatele je považováno za hrubé porušení smlouvy.


Deník prací
Zhotovitel je povinen vést ode dne zahájení činnosti deník prací (dále jen „deník“), do kterého je povinen zapisovat všechny skutečnosti rozhodné pro plnění dílčích smluv o dílo. Zejména je povinen zapisovat údaje o počtu pracovníků na pracovišti vč. jejich jmenného seznamu, o časovém postupu prací, jejich jakosti, zdůvodnění odchylek prováděných prací od Metodiky, zaznamenávat zpětné vazby od vlastníků pozemků nebo jiných subjektů, které budou zásahem dotčeny a výzvy objednateli k předčasnému převzetí provedeného díla. Povinnost vést deník prací končí předáním a převzetím celého ukončeného díla. Kopii všech listů deníku předá zhotovitel objednateli nejpozději v den ukončení celého díla.
Zhotovitel je povinen v případě, že nebude umožněn třetí osobou (vlastník, či nájemce pozemku apod.) přístup do lokality, kde má být dílo provedeno, bez zbytečného odkladu informovat o této skutečnosti objednatele, a to nejen způsobem dle odstavce 6.1. této smlouvy, ale též e-mailem, zaslaným na emailovou adresu XXXXX, dle článku 12 odst. 12.4. této smlouvy.
Zhotovitel je povinen v rámci vedení deníku vést rovněž řádnou evidenci u chemických zásahů dle zákona č. 326/2004 Sb., o rostlinolékařské péči, ve znění pozdějších předpisů.
Zápisy do deníku čitelně zapisuje a podepisuje pracovník zhotovitele nebo jeho subdodavatele vždy ten den, kdy byly práce provedeny nebo kdy nastaly okolnosti, které jsou předmětem zápisu. Kontrolou pověřený pracovník zhotovitele potvrzuje správnost zápisů v deníku minimálně 2x do měsíce (1x týdně). Mimo zhotovitele může do deníku provádět záznamy pouze objednatel, jím pověřený zástupce nebo příslušné orgány státní správy.
Nesouhlasí-li zhotovitel se zápisem, který učinil objednatel nebo jím pověřený zástupce, musí k tomuto zápisu připojit svoje stanovisko nejpozději do tří pracovních dnů, jinak se má za to, že s uvedeným zápisem souhlasí.
Objednatel nebo jím pověřený zástupce je povinen se k zápisům v deníku, učiněným zhotovitelem vyjadřovat nejpozději do 5 pracovních dnů, od předložení zápisu ke kontrole.
Zápisy v deníku se nepovažují za změnu smlouvy, ale slouží jako doklad pro vypracování případných doplňků (dodatků) a změn smlouvy o dílo. 
Cena díla
Smluvní strany se na ceně díla dohodly takto. Cena díla bude stanovena výpočtem dle ceníku prací v příloze č. 2 této smlouvy. Maximální objem prací provedených v roce 2017 nesmí překročit částku 8 000 000 Kč, včetně DPH (slovy: osm milionů korun českých). Tento limit objemu prací pro rok 2017 je nepřekročitelný. Pokud zhotovitel provede práce nad stanovený limit, nemá nárok na jejich úhradu a náklady za jejich provedení uhradí z vlastních prostředků.  
Smluvní strany se výslovně dohodly, že cena díla bude objednatelem zhotoviteli uhrazena za každé poskytnuté a převzaté dílčí plnění (dílčí dílo), a to na základě daňového dokladu, vystaveného zhotovitelem, nejpozději do 10 pracovních dnů od protokolárního převzetí díla. Nedílnou přílohou daňového dokladu bude protokol o převzetí díla podepsaný objednatelem.
Ke každé fakturované částce bude připočtena daň z přidané hodnoty ve výši stanovené obecně závaznými daňovými předpisy k datu vystavení daňového dokladu.
Smluvní strany se dohodly na splatnosti daňových dokladů uvedených v tomto článku smlouvy v trvání 20 kalendářních dnů ode dne doručení řádného daňového dokladu objednateli. Porušení této povinnosti je považováno za hrubé porušení smlouvy.
Daňový doklad dle tohoto článku smlouvy bude obsahovat pojmové náležitosti daňového dokladu stanovené zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů a současně bude vystaven ve smyslu tohoto článku smlouvy. V případě, že daňový doklad nebude obsahovat správné údaje či bude neúplný, je objednatel oprávněn daňový doklad vrátit ve lhůtě do data jeho splatnosti zhotoviteli. Zhotovitel je povinen takový daňový doklad opravit, aby splňoval podmínky stanovené v tomto článku smlouvy. Lhůta splatnosti běží po doručení opravené faktury od začátku. 
Cena díla je považována za uhrazenou řádně a včas, pokud ke dni splatnosti ceny či její splátky budou peněžní prostředky odpovídající ceně či její splátce odepsány z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele.
Úhrada ceny, ať již jako celku či dílčích plnění, nemá vliv na možnost uplatnění práva objednatele z vad díla.
Smluvní strany této smlouvy se dohodly, že je zhotovitel, coby poskytovatel zdanitelného plnění, povinen bez zbytečného prodlení písemně informovat objednatele o tom, že se stal nespolehlivým plátcem ve smyslu ustanovení § 106a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění (dále jen „zákon o DPH“). Smluvní strany si dále společně ujednaly, že pokud objednatel v průběhu platnosti tohoto smluvního vztahu na základě informace od zhotovitele či na základě vlastního šetření zjistí, že se zhotovitel stal nespolehlivým plátcem ve smyslu § 106a zákona o DPH, souhlasí obě smluvní strany s tím, že objednatel uhradí za zhotovitele, daň z přidané hodnoty z takového zdanitelného plnění, dobrovolně správci daně dle § 109a citovaného právního předpisu. Zaplacení částky ve výši daně objednatelem správci daně pak bude cena dle této smlouvy smluvními stranami považováno za splnění závazku uhradit sjednanou cenu, resp. její část. Smluvní strany si v této souvislosti poskytnout veškerou nezbytnou součinnost při vzájemném poskytování informací požadovaných zákonem o DPH. Zhotovitel současně souhlasí s tím, že je povinen objednateli nahradit veškerou škodu vzniklou v důsledku aplikace institutu ručení ze strany správce daně. Smluvní strany se dohodly, že objednatel bude hradit sjednanou cenu pouze na účet zaregistrovaný a zveřejněný ve smyslu § 96 odst. 1 zákona o DPH.
Doba trvání a ukončení smlouvy 
Smluvní strany se dohodly, že tato smlouva je uzavřena na dobu určitou, která počíná běžet dnem podpisu smlouvy a končí dnem 31. 12. 2017.
Smlouva zaniká:
(i) uplynutím doby dle článku 8 odst. 8.1. smlouvy, na kterou byla sjednána,
(ii) dohodou smluvních stran;
(iii) výpovědí kterékoli ze smluvních stran.
Výpověď smlouvy musí být provedena písemnou formou a je účinná okamžikem jejího doručení druhé smluvní straně. Výpovědní lhůta činí tři měsíce a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce, následujícího po doručení výpovědi.
Smluvní strany se dohodly, že zhotovitel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět v případě, že:
a) objednatel je po dobu delší než 30 dnů v prodlení s úhradou jakékoli částky dle smlouvy,
b) došlo u něj ke změnám vedoucím ke ztrátě potřebných technických, kvalitativních a dalších podmínek nebo kapacit, nezbytných k realizaci díla, zejména podmínek uvedených v odst. 2.5. této smlouvy.
Smluvní strany se dohodly, že objednatel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět v případě, že
a) se zhotovitel dostane do prodlení s dodáním dílčí části díla,
b) zhotovitel opakovaně dodá dílo s vadami,
c) zhotovitel opakovaně neprovede likvidaci stanovenou metodikou,
d) zhotovitel porušuje při práci platné zákony a předpisy, a to zejména pokud jde o použití chemických prostředků na ochranu rostlin.

Vady
Zhotovitel se zavazuje, že dodané dílo bude prosté jakýchkoli vad a bude mít vlastnosti dle obecně závazných právních předpisů, ČSN, této smlouvy a dále vlastnosti v první jakosti kvality provedení a budou provedeny v souladu s ověřenou technickou praxí. 
V případě, že zhotovitel dodá dílo s vadami, má objednatel nárok na okamžité dodání díla prostého vad, a pokud to není možné, na adekvátní slevu z ceny díla. Objednatel je tyto vady oprávněn reklamovat buď písemnou formou, anebo jiným smluveným způsobem, např. e-mailem od pověřené osoby apod. Objednatel tyto vady v reklamaci popíše, popřípadě uvede, jak se projevují. Zhotovitel je povinen tyto vady odstranit na své náklady.
Zhotovitel se zavazuje bez zbytečného odkladu od okamžiku oznámení vad zahájit odstraňování vady a vady odstranit v technicky co nejkratší lhůtě, nejpozději do 5 pracovních dnů.
Objednatel provede kontrolu odstranění vad díla po uplynutí 10 dnů od oznámení vady. Pokud nebude v této lhůtě vada odstraněna, má se za to, že již odstraněna nebude a zhotovitel nemá nárok na úhradu této části díla.

Prohlášení a závazky smluvních stran
Zhotovitel prohlašuje, že:
není jako právnická osoba v likvidaci,
není zahájeno insolvenčního řízení, jehož předmětem je dlužníkův (zhotovitelům) úpadek nebo hrozící úpadek, ve smyslu ustanovení zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů,
neučinil nic, ať již sám anebo za spolupráce či prostřednictvím třetí osoby, co by omezilo či znemožnilo dosažení účelu této smlouvy. 
Zhotovitel se zavazuje, že objednateli bezodkladně po vzniku takové skutečnosti písemně oznámí:
zahájení insolvenčního řízení, jehož předmětem je dlužníkův (zhotovitelům) úpadek nebo hrozící úpadek, ve smyslu ustanovení zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů, 
vstup zhotovitele do likvidace,
splnění podmínek prohlášení konkursu na majetek zhotovitele, tj. zejména že zhotovitel je předlužen anebo insolventní,
rozhodnutí o provedení přeměny zhotovitele, zejména fúzí, převodem jmění na společníka či rozdělením, provedení změny právní formy dlužníka či provedení jiných organizačních změn,
omezení či ukončení výkonu činnosti zhotovitele, která bezprostředně souvisí s předmětem této smlouvy,
všechny skutečnosti, které by mohly mít vliv na přechod či vypořádání závazků zhotovitele vůči objednateli vyplývajících z této smlouvy či s touto smlouvou souvisejících,
rozhodnutí o zrušení zhotovitele.
Zhotovitel prohlašuje, že před podpisem této smlouvy řádně překontroloval předané materiální podklady a dokumentaci a všechny nejasné podmínky pro dodání díla si vyjasnil s objednatelem. 
Smluvní pokuty
Smluvní strany se dohodly, že v případě porušení kteréhokoli ustanovení článku 2 této smlouvy zhotovitelem je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli ve smyslu ustanovení § 2048 a násl. občanského zákoníku smluvní pokutu ve výši 1.000,-Kč (slovy: jeden tisíc korun českých) + DPH, a to za každé porušení smlouvy zvlášť.
Smluvní strany se dohodly, že v případě prodlení s úhradou ceny díla či její části objednatelem je zhotovitel oprávněn uplatnit ve smyslu ustanovení § 2048 a násl. občanského zákoníku smluvní pokutu ve výši 0,02 % (slovy: dvě setiny procenta) z dlužné částky, a to za každý den prodlení.
Smluvní strany se dohodly pro případ, že zhotovitel bude v prodlení se splněním jakéhokoli svého peněžitého závazku vůči objednateli, který je založen touto smlouvou, vzniká objednateli, ve smyslu ustanovení § 2048 a násl. občanského zákoníku, nárok na úhradu smluvní pokuty ve výši 0,02 % (slovy: dvě setiny procenta) z dlužné částky, a to za každý den prodlení.
Smluvní pokuta je splatná do 30 kalendářních dnů od data, kdy byla povinné straně doručena písemná výzva k jejímu zaplacení ze strany oprávněné strany, a to na účet oprávněné strany, uvedený v písemné výzvě. Ustanovením o smluvní pokutě není dotčeno právo oprávněné strany na náhradu škody v plné výši.


Doručování
Veškerá podání a jiná oznámení, která se doručují smluvním stranám, je třeba doručit osobně, doporučenou listovní zásilkou, případně e-mailem, dle příslušných ustanovení této smlouvy.
Aniž by tím byly dotčeny další prostředky, kterými lze prokázat doručení, má se za to, že oznámení bylo řádně doručené:
a) při doručování osobně:
· dnem faktického přijetí oznámení příjemcem; nebo
· dnem, v němž bylo doručeno osobě příjemcově adrese, která je oprávněna k přebírání listovních zásilek; nebo
· dnem, kdy bylo doručováno osobě na příjemcově adrese určené k přebírání listovních zásilek, a tato osoba odmítla listovní zásilku převzít.
· dnem, kdy příjemce při prvním pokusu o doručení zásilku z jakýchkoli důvodů nepřevzal či odmítl zásilku převzít, a to i přesto, že se v místě doručení nezdržuje, pokud byla na zásilce uvedena adresa pro doručování dle této smlouvy.
b) při doručování prostřednictvím držitele poštovní licence: 
· dnem předání listovní zásilky příjemci; nebo
· dnem, kdy příjemce při prvním pokusu o doručení zásilku z jakýchkoli důvodů nepřevzal či odmítl zásilku převzít, a to i přesto, že se v místě doručení nezdržuje, pokud byla na zásilce uvedena adresa pro doručování dle této smlouvy.
Adresy pro doručování
Ke dni podpisu této smlouvy je adresou pro doručování zhotoviteli:
Na Vlečce 177, 360 01 Otovice
Ke dni podpisu této smlouvy je adresou pro doručování objednateli: 
Závodní 353/88, 360 06 Karlovy Vary
Dokumenty technického charakteru mohou být po vzájemné dohodě doručeny e-mailem dle dále uvedených kontaktních údajů:
Kontakt a oprávněné osoby objednatele:
Objednatel:	Karlovarský kraj
Kontaktní (pověřená) osoba:	Ing. Vít Venhoda
Sídlo:/Adresa:	Závodní 353/88, PSČ 360 06, Karlovy Vary
Tel/fax:	XXXXX 
E-mail:	XXXXX
Udržitelností projektu pověřil objednatel usnesením č. RK 371/03/11 ze dne 5. 12. 2011 Agenturu projektového a dotačního managementu Karlovarského kraje, p. o., 
Řízení a administrace:	Agentura projektového a dotačního managementu Karlovarského kraje, příspěvková organizace (APDM)
Zastoupená:	Ing. Petrem Uhříčkem, ředitelem APDM 
Sídlo:/Adresa:	Závodní 278, PSČ 360 18, Karlovy Vary
Tel:	XXXXX
E-mail:	XXXXX

Zástupcem objednatele při provádění a převzetí díla a ve věcech technických je Jana Chochelová, DiS., APDM
Tel:	XXXXX
E-mail:	XXXXX
Kontakt a oprávněné osoby zhotovitele 
Zhotovitel:	Údržba silnic Karlovarského kraje, a.s.
Kontaktní (pověřená) osoba:	Ing. Jiří Blažek
Sídlo:/Adresa:	Na Vlečce 177
Tel/fax:	XXXXX
E-mail:	XXXXX
Oprávněnými zástupci zhotovitele při provádění a převzetí díla a ve věcech technických jsou:
Jméno:                                    Ing. Jiří Blažek 
tel/fax:	 XXXXX
e-mail:	 XXXXX
Jméno:                                     Petr Jordán
tel/fax:	 XXXXX
e-mail	 XXXXX 
Smluvní strany se dohodly, že v případě změny sídla či místa pro doručování, a tím i adresy pro doručování, budou písemně informovat o této skutečnosti bez zbytečného odkladu druhou smluvní stranu.
Závěrečná ustanovení
Smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž zhotovitel obdrží dva a objednatel dva.
Smlouva nabývá platnosti a účinnosti okamžikem jejího podpisu oběma smluvními stranami.
Smluvní strany potvrzují autentičnost smlouvy a prohlašují, že si smlouvu (včetně příloh) přečetly, s jejím obsahem (včetně obsahu příloh) souhlasí, což stvrzují podpisem oprávněné osoby.
Uzavření této smlouvy schválila Rada Karlovarského kraje usnesením č. RK 420/04/17 ze dne 3. 4. 2017

Přílohy:

Příloha č. 1  Metodika
Příloha č. 2  Ceník prací
Příloha č. 3  Kopie pojistné smlouvy
Příloha č. 4  Výpis usnesení RKK 420/04/17
Příloha č. 5  Možné lokality zásahu


V Karlových Varech dne _______                            V Karlových Varech dne ______

	................................................	..................................................
	zhotovitel	objednatel
	Údržba silnic Karlovarského kraje, a.s.	Karlovarský kraj


Dokument vyhotoven na základě usnesení RKK/ZKK č.:  ………………………………………                                               provedení předběžné řídící kontroly dle § 26 odst. 1 zák. č. 320/2001 Sb. a § 11 vyhl.  č.  416/2004 Sb.

Příkazce operace:                                         Správce rozpočtu:                                                

Osoba odpovědná za věcnou správnost dokumentu potvrzuje, že byl vyhotoven v souladu se zněním, které 
bylo schváleno výše uvedeným usnesením, a po obsahové stránce nedošlo po jeho schválení ke změnám. 
Doložka byla vyhotovena a za věcnou správnost zodpovídá:
Příjmení: ………………………………………………..        dne:                             podpis:	


6 | Stránka