Textová podoba smlouvy Smlouva č. 19547871: I/23 Stará Říše průtah

Příloha 12PT-002471.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        General / Obecné

                         SMLOUVA O DÍLO

                 číslo smlouvy objednatele: 12PT-002471
                 číslo smlouvy zhotovitele: 76 0701 27692 5 2201

Tato Smlouva o dílo byla sepsána mezi následujícími smluvními stranami:
Ředitelství silnic a dálnic ČR

se sídlem:                              Na Pankráci 546/56, 140 00 Praha 4
IČO, DIČ:                               65993390, CZ65993390
bankovní spojení:
zastoupeno:
kontaktní osoba ve věcech smluvních:
kontaktní osoba ve věcech technických:

(dále jen „objednatel“)                 Křižíkova 682/34a, Karlín, 186 00 Praha 8
a                                       26271303, CZ699004845
Skanska a.s.
se sídlem:
IČO, DIČ:
bankovní spojení:
zastoupen:

kontaktní osoba ve věcech smluvních:

kontaktní osoba ve věcech technických:

(dále jen „dodavatel“ nebo „zhotovitel““)
(dále společně jen „smluvní strany“, jednotlivě jako „smluvní strana“)

                                                                                                             v

Protože si objednatel přeje, aby stavba 1/23 Stará Říše průtah, Evidenční číslo
(ISPROFIN/ISPROFOND) 500 111 0007 byla realizována dodavatelem/zhotovitelem a přijal
dodavatelovu/zhotovitelovu nabídku na provedení a dokončení této stavby a na odstranění
všech vad na ní za cenu ve výši 25 952 908,94 v Kč bez DPH, kalkulovanou takto:

Název stavby                Přijatá smluvní    DPH v Kč     Přijatá smluvní částka
                         částka bez DPH v Kč                   včetně DPH v Kč
1/23 Stará Říše                               (b) = DPH z
     průtah                           (a)      částky (a)         (c) = (a) + (b)

                         25 952 908,94        5 450 110,88              31 403 019,82

                                        Stránka 1 z 5
                                                                        General / Obecné

kterážto byla spočtena na základě závazných položkových cen dle oceněného soupisu prací
(výkazu výměr), dohodli se objednatel a dodavatel/zhotovitel takto:

V této Smlouvě o dílo budou mít slova a výrazy stejný význam, jaký je jim připisován-
zadávacími podmínkami veřejné zakázky na stavební práce s názvem 1/23 Stará Říše průtah,
číslo veřejné zakázky 12PT-002471.

Potvrzujeme, že následující dokumenty tvoří součást obsahu Smlouvy1:
a) Smlouva o dílo
b) Dopis o přijetí nabídky (Oznámení o výběru dodavatele)2
c) Příloha a Oceněný soupis prací - výkaz výměr
d) Smluvní podmínky pro stavby menšího rozsahu - Obecné podmínky3
e) Smluvní podmínky pro stavby menšího rozsahu - Zvláštní podmínky4
f) Technická specifikace5
g) Výkresy6 a
h) Formuláře a ostatní dokumenty, které zahrnují:

          Závazek odkoupení vytěženého materiálu (formulář 2.3.1.)
          Kupní smlouva - odkoupení vytěženého materiálu (vzor)
          Seznam poddodavatelů a jiných osob (formulář 2.3.2.)
          Smlouva o zpracování osobních údajů (vzor)

Vzhledem k platbám, které má objednatel uhradit dodavateli/zhotoviteli tak, jak je zde
uvedeno, se dodavatel/zhotovitel tímto zavazuje objednateli, že provede a dokončí stavbu
a odstraní na ní všechny vady, v souladu s ustanoveními Smlouvy.

Objednatel se tímto zavazuje zaplatit dodavateli/zhotoviteli vzhledem k provedení
a dokončení stavby a odstranění vad na ní cenu díla v době a způsobem předepsaným ve
Smlouvě.

Dodavatel/zhotovitel tímto poskytuje souhlas s jejím uveřejněním v registru smluv zřízeným
zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování
těchto smluv a o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů (dále jako „zákon o registru
smluv“), přičemž bere na vědomí, že uveřejnění Smlouvy v registru smluv zajistí objednatel.
Do registru smluv bude vložen elektronický obraz textového obsahu Smlouvy v otevřeném a
strojově čitelném formátu a rovněž metadata Smlouvy.

1 Pozn. pro dodavatele: Součásti obsahu Smlouvy uvedené pod písm. (a), (c) a (h) musí být součástí nabídky
dodavatele.
2 Z povahy tohoto dokumentu bude předloženo až vybraným dodavatelem před podpisem Smlouvy.
3 Tato příloha Smlouvy o dílo bude přiložena až ve fázi podpisu Smlouvy s vybraným dodavatelem ve znění
zveřejněném na profilu zadavatele, není předkládána dodavatelem jako součást nabídky.
4 Tato příloha Smlouvy o dílo bude přiložena až ve fázi podpisu Smlouvy s vybraným dodavatelem ve znění
zveřejněném na profilu zadavatele, není předkládána dodavatelem jako součást nabídky.
5 Tato příloha Smlouvy o dílo bude přiložena až ve fázi podpisu Smlouvy s vybraným dodavatelem ve znění
zveřejněném na profilu zadavatele, není předkládána dodavatelem jako součást nabídky.
6 Tato příloha Smlouvy o dílo bude přiložena až ve fázi podpisu Smlouvy s vybraným dodavatelem ve znění
zveřejněném na profilu zadavatele, není předkládána dodavatelem jako součást nabídky.

                                                              Stránka 2 z 5
                                                                        General / Obecné

Dodavatel/zhotovitel bere na vědomí a výslovně souhlasí, že Smlouva bude uveřejněna
v registru smluv bez ohledu na skutečnost, zda spadá pod některou z výjimek z povinnosti
uveřejnění stanovenou v zákoně o registru smluv. V rámci Smlouvy nebudou uveřejněny
informace stanovené v § 3 odst. 1 zákona o registru smluv námi označené před podpisem
Smlouvy.

Případné spory mezi smluvními stranami projedná a rozhodne příslušný obecný soud České
republiky v souladu s obecně závaznými předpisy České republiky.

Pokud se na jakoukoliv část plnění poskytovanou dodavatel em/zhotovitelem vztahuje nařízení
GDPR (Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o
ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu
těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)), je
dodavatel/zhotovitel povinen zajistit plnění svých povinností v nařízení GDPR stanovených.
V případě, kdy bude dodavatel/zhotovitel v kterémkoliv okamžiku plnění svých smluvních
povinností zpracovatelem osobních údajů poskytnutých objednatelem nebo získaných pro
objednatele, je povinen na tuto skutečnost objednatele upozornit a bezodkladně (vždy však
před zahájením zpracování osobních údajů) s ním uzavřít smlouvu o zpracování osobních
údajů. Smlouvu dle předcházející věty je dále dodavatel/zhotovitel s objednatelem povinen
uzavřít vždy, když jej k tomu objednatel písemně vyzve. Přílohu této Smlouvy tvoří
nezávazný vzor Smlouvy o zpracování osobních údajů, který je možné pro výše uvedené účely
použít, přičemž výsledné znění Smlouvy o zpracování osobních údajů bude vždy stanoveno
dohodou Smluvních stran tak, aby byla zachována konformita s nařízením GDPR a případně
dalšími dotčenými obecně závaznými právními předpisy.

Dodavatel/zhotovitel se zavazuje po celou dobu trvání smluvního vztahu založeného touto
Smlouvou zajistit dodržování veškerých právních předpisů, zejména pak pracovněprávních
(odměňování, pracovní doba, doba odpočinku mezi směnami, placené přesčasy), dále
předpisů týkajících se oblasti zaměstnanosti a bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, tj.
zejména zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, a Zákoníku
práce, a to vůči všem osobám, které se na plnění Smlouvy podílejí (a bez ohledu na to, zda
budou činnosti prováděny dodavatel em/zhotovitelem či jeho poddodavateli).
Dodavatel/zhotovitel se také zavazuje zajistit, že všechny osoby, které se na plnění Smlouvy
podílejí (bez ohledu na to, zda budou činnosti prováděny Dodavatelem/zhotovitelem či jeho
poddodavateli), jsou vedeny v příslušných registrech, jako například v registru pojištěnců
ČSSZ, a mají příslušná povolení k pobytu v ČR. Dodavatel/zhotovitel je dále povinen zajistit,
že všechny osoby, které se na plnění Smlouvy podílejí (bez ohledu na to, zda budou činnosti
prováděny dodavatelem/zhotovitelem či jeho poddodavateli) budou proškoleny
z problematiky BOZP a že jsou vybaveny osobními ochrannými pracovními prostředky dle
účinné legislativy, je-li používání osobních ochranných pracovních prostředků s ohledem na
předmět Smlouvy vyžadováno. V případě, že dodavatel/zhotovitel (či jeho poddodavatel)
bude v rámci řízení zahájeného dle tohoto článku Smlouvy orgánem veřejné moci pravomocně
uznán vinným ze spáchání přestupku, správního deliktu či jiného obdobného protiprávního
jednání, je dodavatel/zhotovitel povinen přijmout nápravná opatření a o těchto, včetně jejich
realizace, písemně informovat Objednatele, a to v přiměřené lhůtě stanovené po dohodě
s Objednatelem. Objednatel je oprávněn odstoupit od této Smlouvy, pokud

                                                               Stránka 3 z 5
                                                                        General / Obecné

dodavatel/zhotovitel nebo jeho poddodavatel bude orgánem veřejné moci uznán pravomocně
vinným ze spáchání přestupku či správního deliktu, popř. jiného obdobného protiprávního
jednání, v řízení dle tohoto článku Smlouvy.

Dodavatel/zhotovitel musí po celou dobu trvání smluvního vztahu založeného touto
Smlouvou sjednat a dodržovat srovnatelné smluvní podmínky v oblasti rozdělení rizika a
smluvních pokut se svými poddodavateli s ohledem na charakter, rozsah a cenu plnění
poddodavatele, jako jsou sjednané v této Smlouvě.

Dodavatel/zhotovitel se zavazuje po celou dobu trvání smluvního vztahu založeného touto
Smlouvou zajistit dodržování právních předpisů z oblasti práva životního prostředí, jež
naplňuje cíle environmentální politiky související se změnou klimatu, využíváním zdrojů a
udržitelnou spotřebou a výrobou, především zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a
krajiny, ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 17/1992 Sb., o životním prostředí, ve znění
pozdějších předpisů. Zhotovitel tak musí přijmout veškerá opatření, která po něm lze rozumně
požadovat, aby chránil životní prostředí a omezil škody způsobené znečištěním, hlukem a
jinými jeho činnostmi a musí zajistit, aby emise, půdní znečistění a odpadní vody z jeho
činnosti nepřesáhly hodnoty stanovené příslušnými právními předpisy.

V případě, že dodavatel/zhotovitel (či jeho poddodavatel) bude v rámci řízení zahájeného
orgánem veřejné moci pravomocně uznán vinným ze spáchání přestupku či jiného závažného
protiprávního jednání v oblasti práva životního prostředí, je dodavatel/zhotovitel povinen:

     a) o této skutečnosti nej později do 7 pracovních dnů písemně informovat Objednatele,
     b) přijmout nápravná opatření k odstranění trvání protiprávního stavu a tento v přiměřené

          lhůtě odstranit a/nebo učinit prevenční nápravná opatření za účelem zamezení
          opakování předmětného protiprávního jednání,
     c) písemně informovat Objednatele o těchto opatřeních, včetně jejich realizace, a to
          bezodkladně nebo v Objednatelem stanovené lhůtě (bude-li Objednatelem stanovena).
Objednatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy:

     a) do 1 měsíce od okamžiku, kdy se dozvěděl, že dodavatel/zhotovitel byl v rámci řízení
          zahájeného orgánem veřejné moci pravomocně uznán vinným ze spáchání přestupku
          či jiného závažného protiprávního jednání v oblasti práva životního prostředí,

     b) pokud dodavatel/zhotovitel nepřijme nápravná opatření v souladu s písm. b)
          předchozího odstavce a ke zjednání nápravy dodavatelem/zhotovitelem nedojde ani na
          základě písemné výzvy Objednatele v Objednatelem určené dodatečné lhůtě, pokud
          tato výzva na možnost odstoupení od Smlouvy Objednatelem dodavatele/zhotovitele
          výslovně upozorní,

     c) v případě opakovaného porušení povinnosti dodavatele/zhotovitele písemně
          informovat Objednatele o přijatých nápravných opatřeních (minimálně 2 porušení
          předmětné povinnosti) a dále

     d) v případě, že dodavatel/zhotovitel uvede v písemné informaci dle této Smlouvy
          doručené Objednateli zjevně nepravdivé informace.

Dodavatel/zhotovitel se v rámci svých vnitřních procesů zavazuje k podpoře firemní kultury
založené na motivaci pracovníků k zavádění inovativních prvků, procesů či technologií
v rámci tzv. Best Practices.

                                                               Stránka 4 z 5
                                                                        General / Obecné

Tato Smlouva o dílo je vyhotovena v elektronické podobě, přičemž obě smluvní strany obdrží
její elektronický originál.
Smlouva je platná dnem připojení platného uznávaného elektronického podpisu dle zákona
č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění
pozdějších předpisů, oběma smluvní stranami do této Smlouvy a jejích jednotlivých příloh,
nejsou-li součástí jediného elektronického dokumentu (tj. do všech samostatných souborů
tvořících v souhrnu Smlouvu7).
Smlouvaje účinná dnem jejího uveřejnění v registru smluv.

NA DŮKAZ SVÉHO SOUHLASU S OBSAHEM TÉTO SMLOUVY K NÍ SML UVNJ STRANY PŘIPOJIL Y SVÉ
UZNÁVANÉ ELEKTRONICKÉ PODPISY DLE ZÁKONA Č. 297/2016 SB., O SLUŽBÁCH VYTVÁŘEJÍCÍCH
DŮVĚRU PRO ELEKTRONICKÉ TRANSAKCE, VE ZNĚNÍ POZDĚJŠÍCH PŘEDPISŮ8

7 Uznávaný elektronický podpis může být do všech souborů tvořících elektronický originál Smlouvy připojen i
prostřednictvím hash souborů s uznávaným elektronickým podpisem, vytvořených otiskem z originálního souboru Smlouvy,
jednotlivých příloh Smlouvy nebo i archivu souborů obsahujícího přílohy Smlouvy. Hash soubor zaručuje integritu
originálního souboru, ze kterého byl otištěn (tj. při porovnání hash souboru vůči originálnímu souboru, ze kterého byl otištěn,
lze s jistotou určit, zda došlo nebo nedošlo k pozměnění obsahu originálního souboru). Dodavatel/zhotovitel používá hash
soubory ve formátu PK.CS#7 v DER kódování, vytvořené pomocí algoritmu SHA256 s algoritmem podpisu SHA256RSA.

8 Pozn. pro dodavatele: Dodavatel odstraní modře podbarvený text v případě, že dokument tímto způsobem
nepodepisuje (např. při ieho předložení v rámci nabídky); ponechání tohoto textu bez připojení uznávaného

                                  ou budou vypuštěny.

Datum: 01.03.2022 7:11:54 +01:00

                                  Stránka 5 z 5
                                    General / Obecné

                                                     PŘÍLOHA

Název stavby: 1/23 Stará Říše průtah

Následující tabulka odkazuje na Smluvní podmínky pro stavby menšího rozsahu - Obecné
podmínky ve znění Smluvních podmínek pro stavby menšího rozsahu - Zvláštní podmínky
(dále jen „Smluvní podmínky“).

Název Pod-článku            Číslo Pod-  Údaje
Smluvních podmínek          článku
                            Smluvních   Ředitelství silnic a dálnic ČR
                            podmínek    Na Pankráci 546/56, 140 00 Praha 4
                                        Skanska a.s.
Název a adresa Objednatele 1.1.4        Křižíkova 682/34a, Karlín, 186 00 Praha 8
                                        90 kalendářních dnů
Název a adresa Zhotovitele  1.1.5       48 kalendářních dnů
                            1.1.9
Doba pro dokončení          1.1.22      Popis definované Sekce (je-li taková):
Doba pro uvedení do                     Nepoužije se
provozu                     1.1.26       (a) Smlouva o dílo
Sekce                                    (b) Příloha
                                         (c) Zvláštní podmínky
Hierarchie smluvních        1.3          (d) Obecné podmínky
                                         (e) Technická specifikace
dokumentů                                (f) Výkresy
                                         (g) Nabídková projektová dokumentace
Právo                       1.4
                                              Zhotovitele
Komunikace                  1.5          (h) Výkaz výměr
                                        Právo České republiky
Poskytnutí staveniště       2.1         Čeština
                                        Od Data zahájení prací oznámeného dle
Pověřená osoba              3.1         Pod-článku 1.1.7

Zástupce objednatele        3.2         Nepoužije se
                                        10 % Přijaté smluvní částky bez DPH,
Zajištění splnění smlouvy 4.4           formou bankovní záruky v listinné podobě
                                        3 % Přijaté smluvní částky bez DPH,
Záruka za odstranění vad    4.6.        formou bankovní záruky v listinné podobě
                                        Nepoužije se
Projektová dokumentace      5.1

Zhotovitele

                                    Stránka 1 z 6
                                General / Obecné

Název Pod-článku          Číslo Pod-  r
Smluvních podmínek        článku      Údaje
                          Smluvních
Harmonogram               podmínek    Do 14 dnů po datu zahájení prací
Postupné závazné milníky  7.2         Věcný milník:
                          7.5         Nepoužije se
                                      a)
Odstranění vad            9.1         Záruční doba stanovená Objednatelem činí
                                      60 měsíců s výjimkou:
Oprávnění k Variaci       10.1        (i) prvků vodorovného dopravního značení,
                                      pro které platí Záruční doba dle kapitoly 14
Průběžné platby           11.3        Technické specifikace,
                                      b)
                          11.3        Záruční doba materiálů / zařízení /
                                      technologických zařízení / prací, pro něž je
                          11.3        v Technické specifikaci uvedena Záruční
                                      doba přesahující 60 měsíců, odpovídá délce
                                      Záruční doby uvedené v Technické
                                      specifikaci u příslušného materiálu / zařízení
                                      / technologického zařízení / práce.
                                      c)
                                      Záruční doba činí 60 měsíců pro všechny
                                      ostatní stavební objekty, materiály / zařízení
                                      /technologická zařízení / práce, které
                                      nepodléhají rozdílně stanovené Záruční době
                                      dle bezprostředně předcházejících řádků (a) a
                                      (b) této Přílohy.
                                      Postup při Variacích je součástí této Přílohy.
                                      a) je v prodlení s udržováním v platnosti
                                      bankovní záruky podle Pod-článku 4.4
                                      (Zajištění splnění smlouvy)
                                      10 % průběžné platby
                                      b) přes pokyn Objednatele ke zjednání
                                      nápravy neplní povinnosti podle Pod-článku
                                      4.8 (Bezpečnost a ochrana zdraví při práci)
                                      10 % průběžné platby
                                      c) nepředloží na základě pokynu Objednatele
                                      ve stanoveném termínu aktualizovaný
                                      Harmonogram podle Pod-článku 7.2
                                      (Harmonogram)
                                      10 % průběžné platby

                                Stránka 2 z 6
                                  General / Obecné

Název Pod-článku         Číslo Pod-  Údaje
Smluvních podmínek       článku
                         Smluvních   d) nepředloží nebo neudržuje v platnosti
Měna                     podmínek    pojistné smlouvy podle Článku 14 (Pojištění)
Zálohová platba          11.3        10 % průběžné platby
Povinnost Zhotovitele                Koruna česká
zaplatit smluvní pokutu  11.7        Nepoužije se
                         11.9        Zhotovitel nedodrží lhůty (a další časová
                         12.5 a)     určení) stanovené jemu v rozhodnutí
                                     příslušného veřejnoprávního orgánu podle
                         12.5 b)     pod-odstavce 4.1.8 Pod-článku 4.1 (Obecné
                                     povinnosti) 30.000 Kč za každý případ
                         12.5 c)     porušení
                                     Zhotovitel poruší povinnost podle Pod-
                         12.5 d)     článku 4.3 (Subdodávky) 58.000 Kč za každý
                                     jednotlivý případ porušení
                                     Zhotovitel nedodrží Dobu pro dokončení
                                     podle Článku 7 (Doba pro dokončení) 11.000
                                     Kč za každý započatý den prodlení
                                     Zhotovitele s dokončením Díla v Době pro
                                     dokončení
                                     Nepoužije se

                         12.5 e)     Zhotovitel nedodrží Dobu pro uvedení do
                                     provozu podle Pod-článku 7.6 (Předčasné
                         12.5 f)     užívání) 69.000 Kč za každý započatý den
                                     prodlení Zhotovitele s dokončením prací v
Maximální celková výše   12.5        rozsahu nezbytném pro uvedení Díla nebo
                                     Sekce do provozu
smluvních pokut                      Zhotovitel neodstraní vadu nebo poškození
                                     do data oznámeného Objednatelem podle
Výše pojistného plnění   14.2        Pod-článku 9.1. 2.000 Kč za každý započatý
                                     den prodlení
Rozsah stavebně          14.2.       30 % Přijaté smluvní částky bez DPH

montážního pojištění                 1 % z Přijaté smluvní částky bez DPH

                                     - pojištění majetkových škod ..proti všem
                                     rizikům“ (all risks)

                                  Stránka 3 z 6
                          General / Obecné

Název Pod-článku          Číslo Pod-  Údaje
Smluvních podmínek        článku
                          Smluvních   Použije se varianta B: Rozhodování před
Způsob rozhodování sporů  podmínek    obecným soudem

                          15

                          Stránka 4 z 6
    Aspe  Firma: Skanska a.s.                                      Strana:  1

   3.1.3                       Rekapitulace úrovní členění stavby

          Stavba: 1/23 - Stará Říše - průtah

c
spe  Firma: Skanska a.s.  Strana:
Kompletní provedeni dle požadavku i
                            General / Obecné

                            FORMULÁŘ 2.3.1.

            ZÁVAZEK ODKOUPENÍ VYTĚŽENÉHO MATERIÁLU

Společnost Skanska a.s.

se sídlem:  Křižíkova 682/34a, Karlín, 186 00 Praha 8
IČO:        26271303

zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 15904,

jakožto dodavatel veřejné zakázky na stavební práce 1/23 Stará Říše průtah, číslo veřejné
zakázky na profilu zadavatele VZO129885 (dále jen „dodavatel“), prohlašuje, že je srozuměn
stím, že v průběhu realizace shora uvedené zakázky budou vytěženy materiály, jejichž
specifikace a jednotkové ceny jsou uvedeny níže v tabulce:

            Materiál                          Množství        Jednotková cena
                                                               v Kč bez DPH

Asfaltové směsi frézované a vybourané         1 569,10 m3     85,08 Kč/t

Kamenné obrubníky a jiné kamenné prvky        470 m           453,60 Kč/bm

Ocelové konstrukce:

svodidlo ocelové silniční jednostranné                 30 m   za cenu šrotu

rám a mříž uličních vpustí                             16 ks

Štěpkovaný materiál                           160 m2          234,64 Kč/m3

Dodavatel se tímto zavazuje při respektování obecně závazných právních předpisů výše
uvedený materiál (majetek České republiky) od zadavatele (objednatele) odkoupit, a to ve
skutečně vytěženém množství, a to uzavřením kupní smlouvy na výzvu zadavatele
(objednatele), jejíž závazný vzor tvoří nedílnou součást zadávací dokumentace. Kupní cena
za vytěžený materiál se bude rovnat součinu skutečně vytěženého množství jednotlivých
materiálů a jejich příslušné jednotkové ceně uvedené tabulce shora, přičemž k takto stanovené
ceně bude připočtena DPH dle platných právních předpisů. Dodavatel se tímto zavazuje
uhradit faktury vystavené objednatelem na kupní cenu vytěženého materiálu ve lhůtě
splatnosti 30 dnů. Dodavatel se tímto zároveň zavazuje uhradit náklady na přepravu tohoto
materiálu z místa vytěžení na místo jeho dalšího zpracování/uložení. Dodavatel tímto
potvrzuje, že shora uvedený závazek platí po celou dobu realizace zakázky.

Dodavatel prohlašuje, že uvedený materiál koupí jako vedlejší produkt dle zákona č. 185/2001
Sb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o odpadech“), a zavazuje se
s ním nakládat ve smyslu zákona o odpadech, příp. že s materiálem naloží v souladu se svým
oprávněním pro nakládání s odpady v případě, kdy jej jako vedlejší produkt neužije.

Dodavatel dále bere na vědomí, že v průběhu realizace shora uvedené zakázky mohou vznikat
odpady, jejichž původcem bude dodavatel, resp. jeho poddodavatelé. Dodavatel se zavazuje
zajistit a monitorovat, že s těmito odpady bude nakládáno v souladu s platnou legislativou.

                            Stránka 1 z 1
                          General / Obecné

                                      FORMULÁŘ 2.3.2.
                SEZNAM PODDODAVATELŮ A JINÝCH OSOB

Společnost  Skanska a.s.
se sídlem:  Křižíkova 682/34a, Karlín, 186 00 Praha 8
IČO:        26271303

zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 15904,

jakožto dodavatel veřejné zakázky na stavební práce 1/23 Stará Říše průtah, číslo veřejné
zakázky na profilu zadavatele VZ0129885 (dále jen ..dodavatel").

I)

Alternativa 1
v souladu s požadavky § 105 odst. 1 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek,
ve znění pozdějších předpisů, níže uvádí části veřejné zakázky, které hodlá plnit
prostřednictvím poddodavatelů:

--------------------------------v--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                      Části veřejné zakázky, které budou plnit poddodavatelé

                                              Dopravní značení, DIO

II)

v souladu s požadavky § 83 odst. 1 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve
znění pozdějších předpisů, níže předkládá seznam jiných osob, jejichž prostřednictvím
prokazuje kvalifikaci a u nichž doložil písemný závazek jiné osoby k poskytnutí plnění
určeného k plnění veřejné zakázky nebo k poskytnutí věcí nebo práv, s nimiž bude dodavatel
oprávněn disponovat v rámci plnění veřejné zakázky, a to alespoň v rozsahu, v jakém jiná
osoba prokázala kvalifikaci za dodavatele.

Osoby, jejichž prostřednictvím dodavatel prokazoval kvalifikaci ve veřejné zakázce, je

dodavatel povinen využívat při plnění dle Smlouvy uzavřené s vybraným dodavatelem, a to

po celou dobu jejího trvání a lze je vyměnit pouze s předchozím písemným souhlasem

zadavatele, který může být dán výlučně za předpokladu, že tyto osoby budou nahrazeny

osobami splňujícími kvalifikaci požadovanou ve veřejné zakázce. Zadavatel bezdůvodně

neodmítne udělení souhlasu. Dodavatel je povinen poskytnout součinnost k tomu, aby byl

zadavatel schopen identifikovat osoby poskytující plnění na jeho straně.

                                                       v                         ....—

Obchodní firma nebo       IČO (pokud bylo              Část kvalifikace, kterou

     název nebo jméno a   přiděleno) a sídlo jiné         prokazuje dodavatel

     příjmení jiné osoby  osoby                        prostřednictvím jiné osoby

     Netýká se

                          Stránka 1 z 1
      [Pozn. pro dodavatele: Tato vzorová smlouva se jako příloha smlouvy na plnění
        předmětu veřejné zakázky do nabídky přikládá nevyplněná a nepodepsaná]

          Smlouva o zpracování osobních údajů

                      uzavřená níže uvedeného dne, měsíce a roku mezi:

Ředitelství silnic a dálnic ČR

se sídlem                        Na Pankráci 546/56, 140 00 Praha 4

IČO:                             65993390

DIČ:                             CZ65993390

právní forma:

bankovní spojení:____________________ ____ ,

[připadne bude uveden jiný bankovní účet s ohledem na druh akce]

zastoupeno:                      |bude doplněna osoba, která bude podepisovat

smlouvu]

kontaktní osoba ve věcech smluvních: [bude doplněno]

e-mail:                          [bude doplněno]

tel:                             [bude doplněno]

kontaktní osoba ve věcech technických: Pověřenec pro ochranu osobních údajů (DPO)

e-mail:

tel:

(dále jen „Správce”)

a

[zpracovatel doplní svůj název]

se sídlem                        [doplní zpracovatel]

IČO:                             [doplní zpracovatel]

DIČ:                             [doplní zpracovatel]

zápis v obchodním rejstříku:     [doplní zpracovatel]

právní forma:                    [doplní zpracovatel]

bankovní spojení:                [doplní zpracovatel]

zastoupen:                       [doplní zpracovatel]

kontaktní osoba ve věcech smluvních: [doplní zpracovatel]

e-mail:                          [doplní zpracovatel]

tel:                             [doplní zpracovatel]

kontaktní osoba ve věcech technických: [doplní zpracovatel]

e-mail:                          [doplní zpracovatel]

tel:                             [doplní zpracovatel]

(dále jen „Zpracovatel“ nebo „Prvotní Zpracovatel“)

(Správce a Zpracovatel společně dále také jako „Smluvní strany“)

                                                                        strana 1 | stran 14
Preambule

Vzhledem k tomu, že Zpracovatel v průběhu poskytování Služeb a/nebo Produktů Správci může
zpracovávat Osobní údaje Správce, považují Smluvní strany za zásadní, aby pn zpracování
těchto osobních údajů byla zajištěna vysoká úroveň ochrany práv a svobod fyzických osob ve
vztahu k takovému zpracování osobních údajů a toto zpracování bylo v souladu s Předpisy na
ochranu osobních údajů, a to zejm. s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU)
č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním
osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 96/46/ES (obecné nařízení
o ochraně osobních údajů), a proto Smluvní strany uzavírají tuto smlouvu o ochraně osobních
údajů (dále jen „Smlouva“).

1 Definice

Pro účely této Smlouvy se následující pojmy vykládají takto:

„EHP“ se rozumí Evropský hospodářský prostor.

„GDPR“ se rozumí Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna
2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu
těchto údajů a o zrušení směrnice 96/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) ve
znění opravy uveřejněné v Úředním věstníku Evropské unie L 119 ze dne 4. května 2016.

„Hlavní smlouvou“ se rozumí smluvní vztah či smluvní vztahy založené mezi Správcem
a Zpracovatelem na základě uzavřených platných a účinných smluv vymezených v příloze č. 1
této Smlouvy.

„Osobními údaji Správce“ se rozumí osobní údaje popsané v příloze č. 1 této Smlouvy a
veškeré další osobní údaje zpracovávané Zpracovatelem jménem Správce podle a/nebo v
souvislosti s Hlavní smlouvou.

„Podzpracovatelem“ se rozumí jakýkoli zpracovatel osobních údajů (včetně jakékoli třetí strany)
zapojený Zpracovatelem do zpracování Osobních údajů Správce jménem Správce. Za podmínek
stanovených touto Smlouvou je Podzpracovatel oprávněn zapojit do zpracování Osobních údajů
Správce dalšího Podzpracovatele (tzv. řetězení podzpracovatelů).

„Pokynem“ se rozumí písemný pokyn Správce Zpracovateli týkající se zpracování Osobních
údajů Správce. Zpracovatel je povinen kdykoliv v průběhu zpracování osobních údajů prokázat
existenci a obsah Pokynu.

„Porušením zabezpečení osobních údajů“ se rozumí takové porušení zabezpečení osobních
údajů, které vede nebo může přímo vést k neoprávněnému přístupu nebo k neoprávněné
či nahodilé změně, zničení, vyzrazení či ztrátě osobních údajů, případně k neoprávněnému
vyzrazení nebo přístupu k uloženým, přenášeným nebo jinak zpracovávaným Osobním údajům
Správce.

„Produkty“ se rozumí Produkty, které má Zpracovatel poskytnout Správci dle Hlavní smlouvy.

„Předpisy o ochraně osobních údajů“ se rozumí Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU)
č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním
osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 96/46/ES (obecné nařízení
o ochraně osobních údajů) ve znění opravy uveřejněné v Úředním věstníku Evropské unie L 119
ze dne 4. května 2016, jakož i veškeré národní předpisy upravující ochranu osobních údajů.

                                                                                                                         strana 2 | stran 14
„Schválenými Podzpracovateli“ se rozumějí: (a) Podzpracovatelé uvedení v příloze č. 3 této
Smlouvy (autorizované předání Osobních údajů Správce); a (b) případně další dílčí
Podzpracovatelé předem písemně povolení Správcem v souladu se kapitolou 6 této Smlouvy.
Nejedná se o osoby, které zpracovávají osobní údaje pro zpracovatele na základě pracovní
smlouvy, dohody o provedení práce či dohody o pracovní činnosti nebo osoby, které se při
provádění svých služeb, tj. plnění smlouvy s objednatelem (jinak zpracovatelem osobních
údajů), mohou pouze nahodile dostat do styku s osobními údaji, aniž by osobní údaje jakkoliv
zpracovávaly.

„Službami“ se rozumí Služby, které má Zpracovatel poskytnout Správci podle Hlavní smlouvy.

„Standardními smluvními doložkami“ se rozumí standardní smluvní doložky pro předávání
osobních údajů zpracovatelům usazeným ve třetích zemích schválené rozhodnutím Evropské
komise 2010/87/EU ze dne 5. února 2010, nebo jakýkoli soubor ustanovení schválených
Evropskou komisí, který je mění, doplňuje nebo nahrazuje.

„Třetí zemí“ se rozumí jakákoli země mimo EU/EHP, s výjimkou případů, kdy je tato země
předmětem platného a účinného rozhodnutí Evropské komise o odpovídající ochraně osobních
údajů ve třetích zemích.

„Vymazáním“ se rozumí odstranění nebo zničení Osobních údajů Správce tak, aby nemohly být
obnoveny nebo rekonstruovány.

„Zásadami zpracování osobních údajů“ se rozumí zásada zákonnosti, korektnosti,
transparentnosti, účelového omezení, minimalizace údajů, přesnosti, omezení uložení, integrity
a důvěrnosti. Smluvní strany berou na vědomí, že jakékoliv zpracování osobních údajů či
jakýkoliv výklad této Smlouvy musí být v souladu s těmito zásadami. Dokument Zásady
zpracování osobních údajů je k dispozici na internetových stránkách www.rsd.cz v záložce
Organizace pod odkazem GDPR.

„Zpracování“, „správce“, „zpracovatel“, „subjekt údajů“, „osobní údaje“, „zvláštní kategorie
osobních údajů“ a jakékoli další obecné definice neuvedené v této Smlouvě nebo v Hlavní
smlouvě mají stejný význam jako v GDPR.

2 Podmínky zpracování Osobních údajů Správce

2.1 V průběhu poskytování Služeb a/nebo Produktů Správci podle Hlavní smlouvy
       je Zpracovatel oprávněn zpracovávat Osobní údaje Správce jménem Správce pouze za
        podmínek této Smlouvy a na základě Pokynů Správce. Zpracovatel se zavazuje, že bude
        po celou dobu zpracování dodržovat následující ustanovení týkající se ochrany Osobních
        údajů Správce.

2.2 V rozsahu požadovaném platnými a účinnými Předpisy o ochraně osobních údajů musí
       Zpracovatel získat a uchovávat veškeré potřebné licence, oprávnění a povolení potřebné k
       zpracování Osobních údajů Správce včetně osobních údajů uvedených v příloze č. 1 této
        Smlouvy.

2.3 Zpracovatel musí dodržovat veškerá technická a organizační opatření pro splnění
        požadavků uvedených v této Smlouvě a jejích přílohách. Zpracovatel je dále povinen dbát
       Zásad zpracování osobních údajů a za všech okolností tyto zásady dodržovat.

2.4 Pro účely komunikace a zajištění součinnosti Správce a Zpracovatele navzájem (zejm.
       v případech porušení zabezpečení osobních údajů, předávání žádostí subjektů údajů),
        není-li v konkrétním případě určeno jinak, pověřily Smluvní strany tyto osoby:

                                                                                                                         strana 3 | stran 14
      2.4.1 osoba oověřená Správcem: F

      2.4.2 osoba pověřená Zpracovatelem: [doplní zpracovatel], e-mail: [doplní zpracovatel],
               tel: [doplní zpracovatel].

ibě strany jsou povinny na zaslání podání neprodleně reagovat nejpozději však do 48 hodin od
aslání.

   Zpracování Osobních údajů Správce

.1 Zpracovatel zpracovává Osobní údaje Správce pouze pro účely plnění Hlavní smlouvy
      nebo pro plnění poskytované na základě Hlavní smlouvy (viz příloha č. 1 této Smlouvy).
      Zpracovatel nesmí zpracovávat, předávat, upravovat nebo měnit Osobní údaje Správce
      nebo zveřejnit či povolit zveřejnění Osobních údajů Správce jiné třetí osobě jinak než
      v souladu s touto Smlouvou nebo s Pokyny Správce, pokud takové zveřejnění není
      vyžadováno právem EU nebo členského státu, kterému Zpracovatel podléhá. Zpracovatel v
      rozsahu povoleném takovým zákonem informuje Správce o tomto zákonném požadavku
      před zahájením zpracování Osobních údajů Správce a dodržuje pokyny Správce, aby
      co nejvíce omezil rozsah zveřejnění.

.2 Zpracovatel neprodleně nebo bez zbytečného odkladu od obdržení Pokynu informuje
      Správce v případě, kdy podle jeho názoru vzhledem kjeho odborným znalostem
      a zkušenostem takový Pokyn porušuje Předpisy o ochraně osobních údajů.

.3 Zpracovatel bere na vědomí, že není oprávněn určit účely a prostředky zpracování
      Osobních údajů Správce a pokud by Zpracovatel toto porušil, považuje se ve vztahu
      k takovému zpracování za správce.

.4 Pro účely zpracování uvedeného výše tímto Správce instruuje Zpracovatele, aby předával
      Osobní údaje Správce příjemcům ve třetích zemích uvedených v příloze č. 3 této Smlouvy
      (Autorizované předávání Osobních údajů Správce) vždy za předpokladu, že taková osoba
      splní požadavky uvedené v kapitole 6 této Smlouvy.

   Spolehlivost Zpracovatele

.1 Zpracovatel učiní přiměřené kroky, aby zajistil spolehlivost každého zaměstnance, jeho
      zástupce nebo dodavatele, kteří mohou mít přístup k Osobním údajům Správce, přičemž
      zajistí, aby byl přístup omezen výhradně na ty osoby, jejichž činnost vyžaduje přístup k
      příslušným Osobním údajům Správce. Zpracovatel vede seznam osob oprávněných
      zpracovávat osobní údaje Správce a osob, které mají k těmto osobním údajům přístup,
      přičemž sleduje a pravidelně přezkoumává, že se jedná o osoby dle tohoto odstavce.

.2 Zpracovatel musí zajistit, aby všechny osoby, které zapojil do zpracování Osobních údajů
      Správce:

      4.2.1 byly informovány o důvěrné povaze Osobních údajů Správce a byly si vědomy
               povinností Zpracovatele vyplývajících z této Smlouvy, Hlavní smlouvy, Pokynů a
               platných a účinných Předpisů o ochraně osobních údajů, a zavázaly se tyto
               povinnosti dodržovat ve stejném rozsahu, zejm. aby zachovávaly mlčenlivost o
               osobních údajích a přijatých opatřeních k jejich ochraně, a to i po skončení jejich
               pracovněprávního nebo jiného smluvního vztahu ke Zpracovateli;

      4.2.2 byly přiměřeně školeny/certifikovány ve vztahu k Předpisům o ochraně osobních
               údajů nebo dle Pokynů Správce;

      4.2.3 podléhaly závazku důvěrnosti nebo profesním či zákonným povinnostem
               zachovávat mlčenlivost;

      4.2.4 používaly pouze bezpečný hardware a software a dodržovaly zásady bezpečného
                používání výpočetní techniky;

                                                                                                                       strana 4 | stran 14
4.2.5  podléhaly procesům autentizace uživatelů a přihlašování při přístupu k Osobním
4.2.6  údajům Správce v souladu s touto Smlouvou, Hlavní smlouvou, Pokyny a platnými
       a účinnými Předpisy o ochraně osobních údajů;

       zabránily neoprávněnému čtení, pozměnění, smazání či znepřístupnění Osobních
       údajů Správce, nevytvářely kopie nosičů osobních údajů pro jinou než pracovní
       potřebu a neumožnily takové jednání ani jiným osobám a případně neprodleně,
       nejpozději však do 24 hodin od vzniku, hlásily jakékoliv důvodné podezření na
       ohrožení bezpečnosti osobních údajů, a to osobě uvedené v kapitole 2 této
       Smlouvy.

5 Zabezpečení osobních údajů

5.1 S přihlédnutím ke stavu techniky, nákladům na provedení, povaze, rozsahu, kontextu
       a účelům zpracování i k různě pravděpodobným a různě závažným rizikům pro práva
       a svobody fyzických osob, provede Zpracovatel vhodná technická a organizační opatření
       (příloha č. 2 této Smlouvy), aby zajistil úroveň zabezpečení odpovídající danému riziku,
       případně včetně:

       5.1.1 pseudonymizace a šifrování osobních údajů;

       5.1.2 schopnosti zajistit neustálou důvěrnost, integritu, dostupnost a odolnost systémů a
                 služeb zpracování;

       5.1.3 schopnosti obnovit dostupnost osobních údajů a přístup k nim včas v případě
                 fyzických či technických incidentů;

       5.1.4 procesu pravidelného testování, posuzování a hodnocení účinnosti zavedených
                 technických a organizačních opatření pro zajištění bezpečnosti zpracování.

5.2 Při posuzování vhodné úrovně bezpečnosti se zohlední rizika, která představuje
       zpracování, zejména náhodné nebo protiprávní zničení, ztráta, pozměňování, neoprávněné
       zpřístupnění předávaných, uložených nebo jinak zpracovávaných osobních údajů, nebo
       neoprávněný přístup k nim.

5.3 V případě zpracování osobních údajů více správců je Zpracovatel povinen zpracovávat
       takové osobní údaje odděleně.

5.4 Konkrétní podmínky zabezpečení jsou uvedeny v příloze č. 2 této Smlouvy a dále
       v Pokynech.

6 Další Podzpracovatelé

6.1 Zpracovatel je oprávněn použít ke zpracování Osobních údajů Správce další
       Podzpracovatele uvedené v příloze č. 3 této Smlouvy. Jiné Podzpracovatele je Zpracovatel
       oprávněn zapojit do zpracování pouze s předchozím písemným povolením Správce.

6.2 Zpracovatel je povinen u každého Podzpracovatele:

6.2.1 poskytnout Správci úplné informace o zpracování, které má provádět takový
         Podzpracovatel;

6.2.2  zajistit náležitou úroveň ochrany Osobních údajů Správce, včetně dostatečných
       záruk pro provedení vhodných technických a organizačních opatření dle této
       Smlouvy, Hlavní Smlouvy, Pokynů a platných a účinných Předpisů na ochranu
       osobních údajů;

6.2.3  zahrnout do smlouvy mezi Zpracovatelem a každým dalším Podzpracovatelem
       podmínky, které jsou shodné s podmínkami stanovenými v této Smlouvě. Pro
       vyloučení pochybností si Smluvní strany ujednávají, že v případě tzv. řetězení
       zpracovatelů (tj. uzavírání smlouvy o zpracování osobních údajů mezi
       podzpracovateli) musí tyto smlouvy splňovat podmínky dle této Smlouvy. Na
       požádání poskytne Zpracovatel Správci kopii svých smluv s dílčími Podzpracovateli

                                                       strana 5 | stran 14
6.2.4  a v případě řetězení podzpracovatelů i kopii smluv uzavřených mezi dalšími
6.2.5  Podzpracovateli;

       v případě předání Osobních údajů Správce mimo EHP zajistit ve smlouvách mezi
       Zpracovatelem a každým dalším Podzpracovatelem Standardní smluvní doložky
       nebo jiný mechanismus, který předem schválí Správce, aby byla zajištěna
       odpovídající ochrana předávaných Osobních údajů Správce;

       zajistit plnění všech povinností nezbytných pro zachování plné odpovědnosti vůči
       Správci za každé selhání každého dílčího Podzpracovatele při plnění jeho
       povinností v souvislosti se zpracováním Osobních údajů Správce.

7 Plnění práv subjektů údajů

7.1 Subjekt údajů má na základě své žádosti zejména právo získat od Správce informace
       týkající se zpracování svých osobních údajů, žádat jejich opravu či doplnění, podávat
       námitky proti zpracování svých osobních údajů či žádat jejich výmaz.

7.2 Vzhledem k povaze zpracovávání Zpracovatel napomáhá Správci při provádění vhodných
       technických a organizačních opatření pro splnění povinností Správce reagovat na žádosti o
       uplatnění práv subjektu údajů.

7.3 Zpracovatel neprodleně oznámí Správci, pokud obdrží od subjektu údajů, orgánu dohledu
       a/nebo jiného příslušného orgánu žádost podle platných a účinných Předpisů o ochraně
       osobních údajů, pokud se jedná o Osobní údaje Správce.

7.4 Zpracovatel spolupracuje se Správcem dle jeho potřeb a Pokynů tak, aby Správci umožnil
       jakýkoli výkon práv subjektu údajů podle Předpisů o ochraně osobních údajů, pokud jde o
       Osobní údaje Správce, a vyhověl jakémukoli požadavku, dotazu, oznámení nebo šetření
       dle Předpisů o ochraně osobních údajů nebo dle této Smlouvy, což zahrnuje:

       7.4.1 poskytnutí veškerých údajů požadovaných Správcem v přiměřeném časovém
                 období specifikovaném Správcem, a to ve všech případech a včetně úplných
                 podrobností a kopií stížnosti, sdělení nebo žádosti a jakýchkoli Osobních údajů
                 Správce, které Zpracovatel ve vztahu k subjektu údajů zpracovává;

       7.4.2 poskytnutí takové asistence, kterou může Správce rozumně požadovat, aby mohl
                 vyhovět příslušné žádosti ve lhůtách stanovených Předpisy o ochraně osobních
                 údajů;

       7.4.3 implementaci dodatečných technických a organizačních opatření, které může
                 Správce rozumně požadovat, aby mohl účinně reagovat na příslušné stížnosti,
                 sdělení nebo žádosti.

8 Porušení zabezpečení osobních údajů

8.1 Zpracovatel je povinen bez zbytečného odkladu a v každém případě nejpozději do 24
       hodin od zjištění porušení informovat Správce o tom, že došlo k porušení zabezpečení
       Osobních údajů Správce nebo existuje důvodné podezření z porušení zabezpečení
       Osobních údajů Správce. Zpracovatel poskytne Správci dostatečné informace, které mu
       umožní splnit veškeré povinnosti týkající ohlašování a oznamování případů porušení
       zabezpečení osobních údajů podle Předpisů o ochraně osobních údajů. Takové oznámení
       musí přinejmenším:

       8.1.1 popisovat povahu porušení zabezpečení osobních údajů, kategorie a počty
                 dotčených subjektů údajů a kategorie a specifikace záznamů o osobních údajích;

       8.1.2 jméno a kontaktní údaje pověřence pro ochranu osobních údajů Zpracovatele nebo
                 jiného příslušného kontaktu, od něhož lze získat více informací;

       8.1.3 popisovat odhadované riziko a pravděpodobné důsledky porušení zabezpečení
                 osobních údajů;

       strana 6 | stran 14
       8.1.4 popisovat opatření přijatá nebo navržená k řešení porušení zabezpečení osobních
                 údajů.

8.2 Zpracovatel spolupracuje se Správcem a podniká takové přiměřené kroky, které jsou
       řízeny Správcem, aby napomáhal vyšetřování, zmírňování a nápravě každého porušení
       osobních údajů.

8.3 V případě porušení zabezpečení osobních údajů Zpracovatel neinformuje žádnou třetí
       stranu bez předchozího písemného souhlasu Správce, pokud takové oznámení nevyžaduje
       právo EU nebo členského státu, které se na Zpracovatele vztahuje. V takovém případě je
       Zpracovatel povinen, v rozsahu povoleném takovým právem, informovat Správce o tomto
       právním požadavku, poskytnout kopii navrhovaného oznámení a zvážit veškeré
       připomínky, které provedl Správce před tím, než porušení zabezpečení osobních údajů
       oznámí.

9 Posouzení vlivu na ochranu osobních údajů a předchozí konzultace

9.1 Zpracovatel poskytne Správci přiměřenou pomoc ve všech případech posouzení vlivu na
       ochranu osobních údajů, které jsou vyžadovány čl. 35 GDPR, a s veškerými předchozími
       konzultacemi s jakýmkoli dozorovým úřadem Správce, které jsou požadovány podle čl. 36
       GDPR, a to vždy pouze ve vztahu ke zpracovávání Osobních údajů Správce
       Zpracovatelem a s ohledem na povahu zpracování a informace, které má Zpracovatel
       k dispozici.

10 Vymazání nebo vrácení Osobních údajů Správce

10.1 Zpracovatel musí neprodleně a v každém případě do 90 (devadesáti) kalendářních dnů po:
       (i) ukončení zpracování Osobních údajů Správce Zpracovatelem nebo (ii) ukončení Hlavní
       smlouvy, podle volby Správce (tato volba bude písemně oznámena Zpracovateli Pokynem
       Správce) buď:

       10.1.1 vrátit úplnou kopii všech Osobních údajů Správce Správci zabezpečeným
                 přenosem datových souborů v takovém formátu, jaký oznámil Správce Zpracovateli
                 a dále bezpečně a prokazatelně vymazat všechny ostatní kopie Osobních údajů
                 Správce zpracovávaných Zpracovatelem nebo jakýmkoli autorizovaným dílčím
                 Podzpracovatelem; nebo

       10.1.2 bezpečně a prokazatelně smazat všechny kopie Osobních údajů Správce
                 zpracovávaných Zpracovatelem nebo jakýmkoli dalším Podzpracovatelem, přičemž
                 Zpracovatel poskytněte Správci písemné osvědčení, že plně splnil požadavky
                 kapitoly 10 této Smlouvy.

10.2 Zpracovatel může uchovávat Osobní údaje Správce v rozsahu požadovaném právními
       předpisy Unie nebo členského státu a pouze v rozsahu a po dobu požadovanou právními
       předpisy Unie nebo členského státu a za předpokladu, že Zpracovatel zajistí důvěrnost
       všech těchto osobních údajů Správce a zajistí, aby tyto osobní údaje Správce byly
       zpracovávány pouze pro účely uvedené v právních předpisech Unie nebo členského státu,
        které vyžadují jejich ukládání, a nikoliv pro žádný jiný účel.

11 Právo na audit

11.1 Zpracovatel na požádání zpřístupní Správci veškeré informace nezbytné k prokázání
       souladu s platnými a účinnými Předpisy o ochraně osobních údajů, touto Smlouvou
       a Pokyny a dále umožní audity a inspekce ze strany Správce nebo jiného auditora
       pověřeného Správcem ve všech místech, kde probíhá zpracování Osobních údajů
       Správce. Zpracovatel umožní Správci nebo jinému auditorovi pověřenému Správcem
        kontrolovat, auditovat a kopírovat všechny příslušné záznamy, procesy a systémy, aby
       Správce mohl ověřit, že zpracování Osobních údajů Správce je v souladu s platnými a
        účinnými Předpisy o ochraně osobních údajů, touto Smlouvou a Pokyny. Zpracovatel

                                                                                                                        strana 7 | stran 14
       poskytne Správci plnou spolupráci a na žádost Správce poskytne Správci důkazy o plnění
       svých povinností podle této Smlouvy. Zpracovatel neprodleně uvědomí Správce, pokud
       podle jeho názoru zde uvedené právo na audit porušuje Předpisy o ochraně osobních
       údajů. Zpracovatel může prokázat plnění dohodnutých povinností týkajících se ochrany
       údajů, důkazem o dodržování schváleného mechanizmu certifikace ISO norem, kontroly se
       pak mohou omezit pouze na vybrané procesy.

11.2 Zpracovatel je povinen zajistit výkon práva Správce dle předchozího odstavce také u všech
       Podzpracovatelů.

12 Mezinárodní předávání Osobních údajů Správce

12.1 Zpracovatel nesmí zpracovávat Osobní údaje Správce sám ani prostřednictvím
       Podzpracovatele ve třetí zemi, s výjimkou těch příjemců ve třetích zemích (pokud existují)
       uvedených v příloze č. 3 této Smlouvy (autorizované předání Osobních údajů Správce),
       není-li to předem písemně schváleno Správcem.

12.2 Zpracovatel na žádost Správce okamžitě se Správcem uzavře (nebo zajistí, aby uzavřel
       jakýkoli příslušný dílčí Podzpracovatel) smlouvu včetně Standardních smluvních doložek
       a/nebo obdobných doložek, které mohou vyžadovat Předpisy o ochraně osobních údajů,
       pokud jde o jakékoli zpracování Osobních údajů Správce ve třetí zemi.

13 Všeobecné podmínky

13.1 Smluvní strany si ujednaly, že tato Smlouva zanikne s ukončením účinnosti Hlavní
       smlouvy. Tím nejsou dotčeny povinnosti Zpracovatele, které dle této Smlouvy či ze své
       povahy trvají i po jejím zániku.

13.2 Tato Smlouva se řídí rozhodným právem Hlavní smlouvy.

13.3 Jakékoli porušení této Smlouvy představuje závažné porušení Hlavní smlouvy. V případě
       existence více smluvních vztahů se jedná o porušení každé smlouvy, dle které probíhalo
       zpracování Osobních údajů Správce.

13.4 V případě nesrovnalostí mezi ustanoveními této Smlouvy a jakýchkoli jiných dohod mezi
       Smluvními stranami, včetně, avšak nikoliv výlučně, Hlavní smlouvy, mají ustanovení této
       Smlouvy přednost před povinnostmi Smluvních stran týkajících se ochrany osobních údajů.

13.5 Pokud se ukáže některé ustanovení této Smlouvy neplatné, neúčinné nebo
       nevymahatelné, zbývající části Smlouvy zůstávají v platnosti. Ohledně neplatného,
       neúčinného nebo nevymahatelného ustanovení se Smluvní strany zavazují, že (i)
       dodatkem k této Smlouvě upraví tak, aby byla zajištěna jeho platnost, účinnost a
       vymahatelnost, a to při co největším zachování původních záměrů Smluvních stran nebo,
       pokud to není možné, (ii) budou vykládat toto ustanovení způsobem, jako by neplatná,
       neúčinná nebo nevymahatelná část nebyla nikdy v této Smlouvě obsažena.

13.6 Tato Smlouva je sepsána v 4 stejnopisech, přičemž Správce obdrží po 2 vyhotovení
       a Zpracovatel 2 vyhotovení.

13.7 Veškeré změny této Smlouvy je možné provést formou vzestupně číslovaných písemných
       dodatků podepsaných oběma Smluvními stranami. Pro vyloučení všech pochybností si
       Smluvní strany ujednávají, že tímto ustanovením není dotčeno udělení Pokynu Správce
       ke zpracování Osobních údajů Správce, který tato Smlouva předvídá.

13.8 Tato Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu obou Smluvních stran.

V_________________ dne_________  V__________________dne_________
[bude doplněno]                   [jméno a funkce doplní zpracovatel]

                                                                           strana 8 | stran 14
(„Správce“)  („Zpracovatel“)

PŘÍLOHA č. 1: PODROBNOSTI O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ SPRÁVCE

Tato příloha 1 obsahuje některé podrobnosti o zpracování osobních údajů správce, jak vyžaduje
čl. 28 odst. 3 GDPR.
[konkrétní výčet smluvních vztahů doplní zpracovatel]

1 Předmět a trvání zpracování osobních údajů Správce

Předmětem zpracování osobních údajů jsou tyto kategorie:
[Zde uveďte kategorie zpracovávaných osobních údajů - např. adresní a identifikační údaje:
popisné (výška, váha, atd.; údaje třetích osob; zvláštní kategorie os. údajů; jiné (fotografie,
kamerové záznamy)]
Doba trvání zpracování osobních údajů Správce je totožná s dobou trvání Hlavní smlouvy, pokud
z ustanovení Smlouvy nebo z Pokynu Správce nevyplývá, že mají trvat i po zániku její účinnosti.

2 Povaha a účel zpracování osobních údajů správce

Povaha zpracování osobních údajů Správce Zpracovatelem je: prosím zaškrtněte Vás týkající se
□ Zpracování
□ Automatizované zpracování
□ Profilování nebo automatizované rozhodování
Účelem zpracování osobních údajů Správce Zpracovatelem je:
[Popište zde, např. příprava stavby,...]

3 Druh osobních údajů správce, které mají být zpracovány
Druh osobních údajů (zaškrtněte):
□ Osobní údaje (viz výše odst. 1)
□ Osobní údaje zvláštní kategorie dle čl. 9 GDPR [Uveďte zde konkrétní typy údajů]

4 Kategorie subjektů údajů, které jsou zpracovávány pro správce

[Uveďte zde kategorie subjektů údajů - např. vlastníci pozemků, zaměstnanci...]

                              strana 9 | stran 14
Pozn. takto podbarvené části slouží k doplnění zpracovatelem, před podpisem tento text

                                                                                                                       strana 10 | stran 14
PŘÍLOHA č. 2: TECHNICKÁ A ORGANIZAČNÍ OPATŘENÍ

1. Organizační bezpečnostní opatření

1.1. Správa zabezpečení

       a. Bezpečnostní politika a postupy: Zpracovatel musí mít dokumentovanou bezpečnostní
            politiku týkající se zpracování osobních údajů.

       b. Role a odpovědnosti:

                i. role a odpovědnosti související se zpracováním osobních údajů jsou jasně
                      definovány a přiděleny v souladu s bezpečnostní politikou;

               ii. během interních reorganizací nebo při ukončení a změně zaměstnání je ve
                      shodě s příslušnými postupy jasně definováno zrušení práv a povinností.

       c. Politika řízení přístupu: každé roli, která se podílí na zpracování osobních údajů, jsou
            přidělena specifická práva k řízení přístupu podle zásady "need-to-know."

       d. Správa zdrojů/aktiv: Zpracovatel vede registr aktiv IT používaných pro zpracování
            osobních údajů (hardwaru, softwaru a sítě). Je určena konkrétní osoba, která je
            odpovědná za udržování a aktualizaci tohoto registru (např. manažer IT).

       e. Řízení změn: Zpracovatel zajišťuje, aby všechny změny IT systémů byly registrovány
            a monitorovány konkrétní osobou (např. IT manažer nebo manažer bezpečnosti). Je
            zavedeno pravidelné monitorování tohoto procesu.

1.2. Reakce na incidenty a kontinuita provozu

       a. Řízení incidentů / porušení osobních údajů:

                i. je definován plán reakce na incidenty s podrobnými postupy, aby byla zajištěna
                      účinná a včasná reakce na incidenty týkající se osobních údajů;

               ii. Zpracovatel bude bez zbytečného odkladu informovat Správce o jakémkoli
                      bezpečnostním incidentu, který vedl ke ztrátě, zneužití nebo neoprávněnému
                      získání jakýchkoli osobních údajů.

       b. Kontinuita provozu: Zpracovatel stanoví hlavní postupy a opatření, které jsou
            dodržovány pro zajištění požadované úrovně kontinuity a dostupnosti systému
            zpracování osobních údajů (v případě incidentu / porušení osobních údajů).

1.3. Lidské zdroje

       a. Důvěryhodnost personálu: Zpracovatel zajišťuje, aby všichni zaměstnanci rozuměli
            svým odpovědnostem a povinnostem týkajících se zpracování osobních údajů; role
            a odpovědnost jsou jasně komunikovány během procesu před nástupem do
            zaměstnání a / nebo při zácviku;

       b. Školení: Zpracovatel zajišťuje, že všichni zaměstnanci jsou dostatečně informováni
            o bezpečnostních opatřeních IT systému, která se vztahují k jejich každodenní práci;
            zaměstnanci, kteří se podílejí na zpracování osobních údajů, jsou rovněž řádně

                                                                                                                       strana 11 | stran 14
            informováni o příslušných požadavcích na ochranu osobních údajů a právních
            závazcích prostřednictvím pravidelných informačních kampaní.

2. Technická bezpečnostní opatření

2.1. Kontrola přístupu a autentizace

       a. Je implementován systém řízení přístupu, který je použitelný pro všechny uživatele
            přistupující k IT systému. Systém umožňuje vytvářet, schvalovat, kontrolovat
            a odstraňovat uživatelské účty.

        b. Je vyloučeno používání sdílených uživatelských účtů. V případech, kdy je to nezbytné
            je zajištěno, že všichni uživatelé společného účtu mají stejné role a povinnosti.

       c. Při poskytování přístupu nebo přiřazování uživatelských rolí je nutno dodržovat zásadu
            "need-to-know", aby se omezil počet uživatelů, kteří mají přístup k osobním údajům
            pouze na ty, kteří je potřebují pro naplnění procesních cílů zpracovatele.

       d. Tam, kde jsou mechanismy autentizace založeny na heslech, Zpracovatel zajišťuje,
            aby heslo mělo alespoň osm znaků a vyhovovalo požadavkům na velmi silná hesla,
            včetně délky, složitosti znaků a neopakovatelnosti.

        e. Autentifikační pověření (například uživatelské jméno a heslo) se nikdy nesmějí
             předávat přes síť.

2.2. Logování a monitorování

       a. Log soubory jsou ukládány pro každý systém / aplikaci používanou pro zpracování
            osobních údajů. Log soubory obsahují všechny typy přístupu k údajům (zobrazení,
             modifikace, odstranění).

2.3. Zabezpečení osobních údajů v klidu

        a. Bezpečnost serveru / databáze

                    i. Databázové a aplikační servery jsou nakonfigurovány tak, aby fungovaly
                        pomocí samostatného účtu s minimálním oprávněním operačního systému
                        pro zajištění řádné funkce.

                    ii. Databázové a aplikační servery zpracovávají pouze osobní údaje, které jsou
                        pro naplnění účelů zpracování skutečně nezbytné.

        b. Zabezpečení pracovní stanice

                     i. Uživatelé nemohou deaktivovat nebo obejít nastavení zabezpečení.

                    ii. Jsou pravidelně aktualizovány antivirové aplikace a detekční signatury.

                   iii. Uživatelé nemají oprávnění k instalaci nebo aktivaci neoprávněných
                           softwarových aplikací.

                   iv. Systém má nastaveny časové limity pro odhlášení, pokud uživatel není po
                           určitou dobu aktivní.

                                                                                                                       strana 12 | stran 14
                   v. Jsou pravidelně instalovány kritické bezpečnostní aktualizace vydané
                          vývojářem operačního systému.

2.4. Zabezpečení sítě / komunikace
       a. Kdykoli je přístup prováděn přes internet, je komunikace šifrována pomocí
            kryptografických protokolů.
       b. Provoz do a z IT systému je sledován a řízen prostřednictvím Firewallů a IDS (Intrusion
            Detection Systems).

2.5. Zálohování
       a. Jsou definovány postupy zálohování a obnovení údajů, jsou zdokumentovány a jasně
            spojeny s úlohami a povinnostmi.
       b. Zálohování je poskytována odpovídající úroveň fyzické ochrany a ochrany životního
            prostředí.
       c. Je monitorována úplnost prováděních záloh.

2.6. Mobilní / přenosná zařízení
       a. Jsou definovány a dokumentovány postupy pro řízení mobilních a přenosných zařízení
            a jsou stanovena jasná pravidla pro jejich správné používání.
       b. Jsou předem registrována a předem autorizována mobilní zařízení, která mají přístup
            k informačnímu systému.

2.7. Zabezpečení životního cyklu aplikace
       a. V průběhu životního cyklu vývoje aplikací jsou využívány nejlepší a nejmodernějších
            postupy a uznávané postupy bezpečného vývoje nebo odpovídající normy.

2.8. Vymazání / odstranění údajů
       a. Před vyřazením médií bude provedeno jejich přepsání při použití software.
            V případech, kdy to není možné (CD, DVD atd.), bude provedena jejich fyzická
            likvidace / destrukce.
       b. Je prováděna skartace papírových dokumentů a přenosných médií sloužících
            k ukládání osobních údajů.

2.9. Fyzická bezpečnost
       a. Fyzický perimetr infrastruktury informačního systému není přístupný neoprávněným
            osobám. Musí být zavedena vhodná technická opatření (např. turniket ovládaný
            čipovou kartou, vstupní zámky) nebo organizační opatření (např. bezpečnostní
            ostraha) pro ochranu zabezpečených oblastí a jejich přístupových míst proti vstupu
            neoprávněných osob.

                                                                                                                       strana 13 | stran 14
PŘÍLOHA č. 3: AUTORIZOVANÉ PŘEDÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ SPRÁVCE

Seznam schválených podzpracovatelů. Uveďte prosím (i) úplný název podzpracovatele;
(ii) činnosti zpracování; (iii) umístění středisek služeb.

č. Schválený             Činnost zpracování  Umístění středisek služeb

       podzpracovatel

1. [doplní zpracovatel]

                                             strana 14 | stran 14