Textová podoba smlouvy Smlouva č. 198801: Dohoda o vyhrazení společensky účelného pracovního místa

Příloha AVE CZ odpadové hospodářství s.r.o. SF 10.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        DOHODA

   o vyhrazení společensky účelného pracovního místa a poskytnutí příspěvku,
     spolufinancovaného ze státního rozpočtu a Evropského sociálního fondu
                                            č. KVA-SF-10/2016

uzavřená mezi

Úřadem práce České republiky

zastupující osoba:    Ing. Kamil Řezníček, ředitel Krajské pobočky v Karlových Varech

sídlo:                Dobrovského 1278/25, 170 00 Praha 7

IČO:                  72496991

adresa pro doručování: Závodní 385/98, Dvory, 360 01 Karlovy Vary

(dále jen „Úřad práce“) na straně jedné

a

zaměstnavatelem:      AVE CZ odpadové hospodářství s.r.o.
zastupující osoba:    Bc. Zuzana Dufková, zmocněnec
sídlo:                Pražská č.p. 1321/38, Hostivař, 102 00 Praha 102
IČO:                  49356089

(dále jen „zaměstnavatel“) na straně druhé.

                                             Článek I

                                            Účel poskytnutí příspěvku

Tato dohoda se uzavírá podle § 113 a § 119 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti“), a podle ustanovení § 26 vyhlášky
č. 518/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších
předpisů za účelem vyhrazení společensky účelného pracovního místa a poskytnutí příspěvku na jeho
vyhrazení (dále jen „příspěvek“) z Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost (název projektu:
Vzdělávejte se pro růst - pracovní příležitosti), případně z národního projektu financovaného
z Operačního programu Zaměstnanost (název projektu: Nové pracovní příležitosti), a to v rozsahu
a za podmínek uvedených v této dohodě.

                                             Článek II

                              Podmínky poskytnutí příspěvku

Úřad práce poskytne zaměstnavateli příspěvek za těchto podmínek:

1. Zaměstnavatel vyhradí pracovní místo:

   Druh práce:        dělník čištění města

   Místo výkonu práce: Nejdek

2. Zaměstnavatel přijme na vyhrazené pracovní místo do pracovního poměru uchazeče o zaměstnání
     (dále jen „zaměstnanec“):

   Příjmení a jméno:  xxxxx
   Datum narození:    xxxxx
   Bydliště:          xxxxx

MPSV – OSÚ                                   -1-
     Pracovní poměr bude sjednán na dobu určitou od 18.7.2016 nejméně do 17.7.2017, s týdenní
     pracovní dobou 40 hod.

3. V případě, že pracovní poměr zaměstnance skončí přede dnem 31.12.2016, zaměstnavatel
     písemně oznámí Úřadu práce den a způsob skončení tohoto pracovního poměru, a to nejpozději ke
     dni doložení výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ za měsíc, ve kterém byl
     pracovní poměr zaměstnance skončen.

4. Na stejný účel, tj. na tu část mzdových nákladů, která bude ve výši poskytnutého příspěvku Úřadem
     práce, nebude zaměstnavatel čerpat krytí z peněžních prostředků poskytovaných ze státního
     rozpočtu, rozpočtu územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných celků,
     Strukturálních fondů EU, popř. z jiných programů a projektů EU, ani jiných veřejných zdrojů.

                                                        Článek III

                                     Výše a termín poskytnutí příspěvku

1. Úřad práce se zavazuje poskytnout zaměstnavateli příspěvek ve výši vynaložených prostředků
     na mzdy nebo platy na zaměstnance, včetně pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku
     na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel
     za sebe odvedl z vyměřovacího základu zaměstnance, maximálně však 13 000 Kč měsíčně. Součet
     poskytnutých měsíčních příspěvků nepřekročí částku 70 871 Kč.

2. Příspěvek bude poskytován na dobu od 18.7.2016 do 31.12.2016. Skončí-li pracovní poměr
     zaměstnance v průběhu této doby, příspěvek bude poskytován do dne skončení jeho pracovního
     poměru.

3. Jestliže nastoupí zaměstnanec do pracovního poměru v průběhu kalendářního měsíce, resp. skončí
     pracovní poměr v průběhu kalendářního měsíce a zároveň tento den nebude první, resp. poslední
     pracovní den v tomto měsíci, bude maximální sjednaný měsíční příspěvek Úřadem práce poměrně
     pokrácen podle celkového počtu kalendářních dnů v daném měsíci a počtu kalendářních dnů v
     daném měsíci, kdy pracovní místo nebylo obsazeno.

4. Příspěvek bude vyplácen měsíčně, převodem na účet č. 3133950003/2700. Příspěvek je splatný
     do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy zaměstnavatel doloží Úřadu práce výkaz „Vyúčtování
     mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ na formuláři, který je přílohou č. 1 této dohody. Smluvní
     strany se dohodly, že první příspěvek bude zaměstnavateli vyplacen až po doložení pracovní
     smlouvy uzavřené mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem nebo její kopie.

5. V případě vzniku pochybností o správnosti údajů uvedených zaměstnavatelem ve výkazu
     „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ se smluvní strany dohodly, že Úřad práce
     neprodleně vyzve zaměstnavatele k podání vysvětlení nebo provedení nápravy. Příspěvek bude
     vyplacen až po vyjasnění pochybností mezi smluvními stranami, nejpozději však do data ukončení
     realizace projektu, ze kterého mají být příspěvky proplaceny.

6. Smluvní strany se dále dohodly, že zaměstnavatel bude Úřadu práce dokládat vynaložené
     prostředky na mzdu nebo plat ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“
     za jednotlivé měsíce nejpozději do konce kalendářního měsíce následujícího po uplynutí
     vykazovaného měsíčního období. Připadne-li poslední den kalendářního měsíce na sobotu, neděli
     nebo svátek, je posledním dnem pro doložení nejbližší příští pracovní den. V případě, že výkaz
     „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ nebude ve stanovené lhůtě doložen, příspěvek
     za příslušný měsíc nebude Úřadem práce poskytnut.

MPSV – OSÚ  -2-
                                                        Článek IV

                                   Kontrola plnění sjednaných podmínek

1. Příspěvek se poskytuje ze státního rozpočtu České republiky a Evropského sociálního fondu. Úřad
     práce provádí kontrolu plnění závazků plynoucích z této dohody způsobem stanoveným v zákoně
     č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění
     pozdějších předpisů, včetně ověření výše skutečně vyplacených mzdových nákladů
     na zaměstnance a částky pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku
     zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl
     z vyměřovacího základu zaměstnance. Dále je zaměstnavatel povinen v souladu se zákonem o
     finanční kontrole a s dalšími právními předpisy ČR a EU, vytvořit podmínky k provedení kontroly
     všech dokladů vztahujících se k poskytnutí příspěvku. Kontrolu vykonávají Úřad práce a jím
     pověřené osoby, orgány finanční správy, Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ministerstvo financí,
     Nejvyšší kontrolní Úřad, Evropská komise a Evropský účetní dvůr, případně další orgány pověřené
     k výkonu kontroly.

2. V případě, že kontrolu provede jiný orgán kontroly než Úřad práce, je zaměstnavatel povinen bez
     zbytečného odkladu písemně informovat Úřad práce o přijetí a plnění opatření k nápravě
     nedostatků zjištěných při kontrole.

                                                        Článek V

                                               Archivace dokumentů

Zaměstnavatel se zavazuje řádně uchovávat dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím
příspěvku v souladu s platnými právními předpisy ČR, a to nejméně po dobu 10 let od vyplacení
posledního měsíčního příspěvku, přičemž lhůta 10 let se počítá od 1. ledna roku následujícího po roce,
v němž byl vyplacen poslední měsíční příspěvek.

                                                        Článek VI

                                                  Vrácení příspěvku

1. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený měsíční příspěvek nebo jeho část, pokud
     mu byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce, než za příslušný měsíc náležel, a to nejpozději
     do 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy převzal výzvu Úřadu práce
     k vrácení příspěvku. Toto ustanovení dohody se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení
     rozpočtové kázně v důsledku nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II této
     dohody.

2. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit vyplacený měsíční příspěvek Úřadu práce, pokud hrubá mzda
     uvedená ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ (dále jen „výkaz“) nebude
     zúčtována zaměstnanci k výplatě za tento příslušný měsíc a po zákonných srážkách vyplacena
     před poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc, částka pojistného na sociální
     zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti nebo pojistného na veřejné zdravotní
     pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvádí z vyměřovacího základu zaměstnance, uvedená
     v tomto výkazu, nebude před poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc odvedena.
     Vrácení příspěvku bude provedeno ve lhůtě uvedené v bodě 1. tohoto článku dohody.

3. Zaměstnavatel se dále zavazuje vrátit Úřadu práce poskytnutý příspěvek v případě, že mu byl
     poskytnut v období 12 měsíců přede dnem nabytí právní moci rozhodnutí o uložení pokuty
     za umožnění výkonu nelegální práce podle § 5 písm. e) bodu 3. zákona o zaměstnanosti. Vrácení
     příspěvku bude zaměstnavatelem provedeno ve lhůtě 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto
     skutečnost zjistil nebo kdy převzal výzvu Úřadu práce k vrácení příspěvku. Vrácení příspěvku bude
     provedeno ve lhůtě uvedené v bodě 1. tohoto článku dohody.

4. Příspěvek se vrací na účet, který zaměstnavateli sdělí Úřad práce.

MPSV – OSÚ  -3-
                                                       Článek VII

                                           Porušení rozpočtové kázně

1. Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku podle článku II této dohody je porušením rozpočtové
     kázně podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících
     zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů.

2. Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II pod bodem 1., 2. a 4. této
     dohody bude postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle § 44a odst. 4 písm. b)
     zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů
     (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů.

3. Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II pod bodem 3. této dohody bude
     postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle § 44a odst. 4 písm. a) zákona
     č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová
     pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a to 5% z celkové částky, v níž byla porušena
     rozpočtová kázeň.

4. Nevrácení příspěvku nebo jeho části na výzvu Úřadu práce podle článku VI této dohody je
     porušením rozpočtové kázně podle § 44 odst. 1 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových
     pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších
     předpisů a bude postihováno odvodem podle § 44a odst. 4 písm. b) tohoto zákona.

                                                       Článek VIII

                                        Ujednání o vypovězení dohody

1. Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel nedodrží podmínky
     pro poskytování příspěvku uvedené v článku II pod bodem 1., 2. a 4. této dohody nebo pokud
     neúplně nebo nepravdivě uvedl údaje ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM
     vyhrazené“.

2. Smluvní strany mohou dohodu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly
     v době uzavírání dohody a nebyly smluvní straně bez jejího zavinění známy, pokud tato strana
     prokáže, že by s jejich znalostí tuto dohodu neuzavřela.

3. Smluvní strany mohou dále dohodu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly
     rozhodující pro stanovení obsahu dohody, a plnění této dohody nelze na smluvní straně z tohoto
     důvodu spravedlivě požadovat.

4. Výpovědní lhůta v případech uvedených v bodě 1., 2. a 3. tohoto článku dohody činí jeden měsíc
     a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi.

5. Úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle článku III této dohody, který by
     zaměstnavateli náležel za dobu výpovědní lhůty.

                                                        Článek IX

                                                    Další ujednání

1. Pro účely této dohody se vyplacením mzdy rozumí okamžik, kdy dojde k zaplacení mzdy
     zaměstnanci v hotovosti, okamžik odepsání částky mzdy z účtu zaměstnavatele, je-li odesílána
     na účet zaměstnance nebo okamžik přijetí platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem
     poštovních služeb. Odvedením pojistného se rozumí okamžik zaplacení pojistného v hotovosti,
     okamžik přijetí platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb nebo
     v případě úhrady prostřednictvím účtu u bankovního ústavu okamžik odepsání částky pojistného
     z účtu zaměstnavatele.

MPSV – OSÚ  -4-
2. Obsah dohody lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních stran formou písemných vzestupně
     číslovaných dodatků. Změnu identifikačních údajů, pro vyhotovení dodatku k této dohodě, je
     zaměstnavatel povinen Úřadu práce oznámit písemně bez zbytečného odkladu. Ostatní změny,
     týkající se této dohody, je zaměstnavatel povinen Úřadu práce písemně sdělit vždy tak, aby
     k uzavření případného dodatku došlo před nabytím jejich účinnosti.

3. Zaměstnavatel je povinen spolupracovat s Úřadem práce na zajištění informování zaměstnanců
     o zapojení Evropského sociálního fondu do poskytování příspěvku dle této dohody.

4. Zaměstnavatel souhlasí s využíváním údajů o něm v informačních systémech týkajících se příjemců
     příspěvku pro účely administrace prostředků z rozpočtu EU.

5. Zaměstnavatel je povinen vést účetnictví nebo daňovou evidenci tak, aby bylo možno vykázat
     zaúčtování účetních případů souvisejících s plněním dohody a aby byl schopen průkazně vše
     dokladovat dle relevantních předpisů EU při následných kontrolách a auditech.

6. Zaměstnavatel je povinen poskytnout písemně Úřadu práce na vyžádání jakékoliv doplňující
     informace související s poskytnutím příspěvku, a to ve lhůtě stanovené Úřadem práce.

7. Zaměstnavatel je při čerpání příspěvku povinen dodržovat plnění politik EU.

8. V případě zániku některé ze smluvních stran (úmrtí zaměstnavatele – fyzické osoby) přecházejí
     práva a povinnosti vyplývající z této dohody na její právní nástupce.

9. Dohoda je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno vyhotovení obdrží Úřad práce a jedno
     vyhotovení zaměstnavatel.

10. Smluvní strany prohlašují, že dohoda byla uzavřena po vzájemném projednání a že byly
     seznámeny s veškerými právy a povinnostmi, které pro ně vyplývají z této dohody.

11. Dohoda nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

v Karlových Varech dne 15.7.2016

..................................................................        ..................................................................
              Bc. Zuzana Dufková                                                        Ing. Kamil Řezníček
                    zmocněnec
                                                                         ředitel Krajské pobočky v Karlových Varech
  AVE CZ odpadové hospodářství s.r.o.

Za Úřad práce vyřizuje: Gita Dietlová

Telefon:    950 125 325

Příloha č. 1: Formulář: „ Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM“

MPSV – OSÚ                                                          -5-