Textová podoba smlouvy Smlouva č. 20247323: Smlouva o dílo - Projekt stavebního díla - Stavební úprava vodovodu a

Příloha SMLO-2022-000092_1_0_VHZ-2022-904-13_zveřejnění.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše, Šumperk –
                   projekt

                          SMLOUVA O DÍLO

                  PROJEKT STAVEBNÍHO DÍLA

      21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše, Šumperk – projekt

                                              Číslo: VHZ-2022-904-13

Vodohospodářská zařízení Šumperk, a. s.

se sídlem:                       Jílová 6, Šumperk, 787 01

IČ:                              476 749 54

DIČ:                             CZ47674954

zastoupen:                       Martinem Hoždorou, předsedou představenstva

zapsán v obchodním rejstříku:    Vedeném u KS Ostrava oddíl B, vložka 714

bankovní spojení:                ***

dále jako „Objednatel“

a

Šumperská provozní vodohospodářská společnost Šumperk, a.s.

se sídlem:                       Jílová 2769/6, 787 01 Šumperk

IČ:                              47674911

DIČ:                             CZ47674911

zastoupen                        Ing. Radim Jirout, MBA, LL.M

zapsán/a v obchodním rejstříku:  vedeném u KS oddíl B, vložka 699

bankovní spojení:                ***

dále jako „Zhotovitel“

dále jednotlivě jako „Smluvní strana“, nebo společně jako „Smluvní strany“ uzavírají v návaznosti
na zadávací řízení veřejné zakázky s názvem „21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace
M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše, Šumperk – projekt“ realizované Objednatelem (dále jen „Zadávací
řízení“), v souladu s ustanovením § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“), tuto Smlouvu o dílo (dále jen „Smlouva“).

                                           1. Účel a předmět Smlouvy

1.1 Zhotovitel se zavazuje provést pro Objednatele na svůj náklad a na své nebezpečí dílo
       pod souhrnným názvem „21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace M.R.Štefánika a
       Dr.E.Beneše, Šumperk – projekt“ (dále jen „Dílo“ nebo „Plnění“), a to řádně, včas, v rozsahu
       a kvalitě a za ostatních podmínek specifikovaných touto Smlouvou a jejími přílohami.

                                                                       Strana 1
       21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše, Šumperk –
       projekt

1.2 Součástí Plnění jsou následující dílčí plnění:

1.2.1  Zpracování projektové dokumentace pro provádění Stavby v rozsahu přílohy č. 13
       vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, ve znění pozdějších předpisů, doplněné
       o neoceněný podrobný položkový výkaz výměr Stavby (dále jen „výkaz výměr“ nebo
       „VV“) a o oceněný podrobný položkový rozpočet (dále jen „Rozpočet“) (dále jen
       souhrnně „RPD“).

       RPD bude použita i pro výběr dodavatele Stavby a její realizaci a musí odpovídat
       požadavkům stanoveným vyhláškou č. 230/2012 Sb., kterou se stanoví podrobnosti
       vymezení předmětu veřejné zakázky na stavební práce a rozsah soupisu stavebních
       prací, dodávek a služeb s výkazem výměr, ve znění pozdějších předpisů.

Projektová dokumentace bude řešit:
    • opravu vodovodního řadu v oblasti ulic M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše ve stávající trase
         v celkové délce cca 383 m, stávající materiál šedá litina DN 200 (cca 200 m), DN 150 (cca 35
         m) a DN 125 (cca 148 m). Výměna za potrubí o stejné dimenzi, či vhodné jiné dimenzi
         dohodnuté s provozovatelem sítě, z tvárné litiny s jištěnými spoji proti posunu, příslušné
         tlakové třídy a tloušťky stěny dle Technických standardů materiálů a zařízení pro vodovodní
         řady a vodovodní přípojky. Řešení přepojení stávajících navazujících vodovodních řadů a
         přípojek, řešení uzlů. V rámci projektu budou popsány požadavky na náhradní zásobování –
         suchovod.
    • opravu kanalizační stoky v oblasti ulice M.R.Štefánika ve stávající trase v délce cca 90 m o
         následujících materiálech a profilech – beton kruhový DN 400 (cca 20 m), beton vejčitý
         profil 300/450 (cca 55 m), kamenina kruhová DN 400 (cca 6 m) a kamenina kruhová DN 300
         (cca 9 m). Kanalizační stoka bude vyměněna potrubím z kameniny s normální pevností o
         stávajícím kruhovém profilu, u vejčitého profilu bude navržen dostatečně kapacitní kruhový
         profil. Šachty Š 441 a 440 budou vyměněny, na soutoku šachta doplněna (napojení směřující
         z Š 3692 do stávající vejčité stoky 300/450). Další případné výměny šachet dle dohod na
         výrobních výborech. Součástí zakázky je ověření všech navazujících profilů stok a návrh
         jejich přepojení, přepojení přípojek. Součástí zakázky je provedení aktuálního monitoringu
         kanalizace a jeho předání objednateli.
       1.2.2 Inženýrská činnost k projektu stavební úpravy. (IČ-SŘ) - jedná se o stavební úpravy
                vodovodu a kanalizace a pokud se nemění trasa nevyžadují stavební povolení ani
                ohlášení, inženýrská činnost bude přiměřeně v rozsahu pro stavební úpravu (dle dohody
                na výrobních výborech), včetně řešení majetkoprávních vztahů k dotčeným pozemkům.
                V rámci inženýrské činnosti se projektant zavazuje informovat dotčené občany v
                dotčených nemovitostech o plánované stavební úpravě sítí formou informačních dopisů.

       1.2.3 Výkon autorského dozoru při provádění Stavby (dále jen „AD“) v rozsahu dle
                přílohy č. 8 Sazebníku pro navrhování cen projektových prací UNIKA. AD bude
                požadován pro účely:

                   - aktivního a neprodleného řešení případných problémů a odchylek zjištěných
                        při realizaci Stavby, včetně

                   - zpracování potřebných změn a dodatků RPD v digitální, případně i tištěné formě
                        pro Objednatele a dodavatele Stavby, a

                   - posuzování případných změn navrhovaných dodavatelem Stavby;

       to vše v souladu se specifikací uvedenou v zadávacích podmínkách k Zadávacímu řízení.

       Cena za jednu hodinu výkonu AD je stanovena ve výši 650,- Kč bez DPH a zahrnuje v sobě
       veškeré náklady související s výkonem AD, včetně dopravného z a na místo staveniště.

       Strana 2
       21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše, Šumperk –
       projekt

1.3 Podrobnější specifikace některých poskytovaných dílčích plnění:

1.3.1  VV bude zpracován na základě RPD pro všechny části Stavby v členění pro všechny
       profese a oddíly a nebude zásadně obsahovat agregované položky typu „komplet“,
       pokud to není zcela nevyhnutelné. VV bude dále zpracován tak, aby byly snadno
       vyčíslitelné zvlášť náklady Stavby hrazené podle příslušných obecně platných
       a účinných předpisů z investičních prostředků a zvlášť náklady hrazené z provozních
       prostředků, resp. aby byl podkladem pro snadné zatřídění jednotlivých částí Stavby
       do majetku Objednatele podle příslušných obecně platných a účinných předpisů.
       VV bude zpracován zásadně s použitím ceníkových položek a metodiky RTS aktuální
       cenové úrovně, kde RTS je rozpočtovací program společnosti RTS, a. s., Brno.

       Výkaz výměr a rozpočet stavby bude rozšířen o položku rezervy pro nepředvídatelné
       kolize, která bude vložena tak, aby byla automaticky vypočítána požadovaná výše
       rezervy. Tato výše bude 10% z veškerých nákladů stavby, tudíž nejen ze stavebních
       objektů, ale i z vedlejších rozpočtových nákladů a ostatních nákladů.

       Výkaz výměr bude mimo jiné obsahovat požadavky na provedení a dodání dokumentace
       skutečného provedení stavby, dodání zkoušek těsnosti aj. vhodné součásti odkazem.

       Při zpracování dokumentace budou respektovány technické standardy zadavatele
       zveřejněné na www.vhz.cz a požadavky dle jednání a vyjádření. Zhotovitel provede
       obhlídku a lokalizaci stávajících potrubí, šachet a napojení, zajistí vytýčení kanalizace a
       paralelního vodovodu v terénu s geodetickým zaměřením polohy a hloubek, v případě
       potřeby vytýčení i dalších podzemních sítí. Hloubky uvedené v LIDS/GIS ŠPVS a.s.
       jsou pouze orientační, je nutné je ověřit geodetickým zaměřením. Součástí zakázky je i
       provedení aktuálního monitoringu kanalizace a jeho předání objednateli. Zhotovitel
       zorganizuje min. 2 výrobní výbory - na počátku zpracovávání, kde bude upřesněno
       zadání a další podrobnosti, a před dokončením PD - za účasti zadavatele, provozovatele,
       zástupců města Šumperka a případně dalších dotčených subjektů.

       Projekt stavební úpravy vodovodu a kanalizace bude koordinován s chystaným
       projektem kruhového objezdu u soudu, jejímž investorem je město Šumperk.

       Strana 3
                            21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše, Šumperk –
                            projekt

       1.3.2 AD bude Zhotovitelem vykonáván v následujícím rozsahu:
                 a) obecně v rozsahu potřebném pro plynulou realizaci Stavby,
                 b) účast při prohlídce Staveniště v rámci výběrového řízení na dodavatele Stavby,
                     svolané Objednatelem (bude-li Objednatelem přizván), včetně zodpovězení dotazů
                     uchazečů týkajících se Stavby,
                 c) účast kompetentní osoby Zhotovitele na pravidelných kontrolních dnech Stavby
                     a na případných mimořádných jednáních týkajících se realizace Stavby,
                 d) kontrola souladu realizace Stavby a RPD, upozorňování na případné odchylky
                     (i vůči PSP),
                 e) aktivní a neprodlené řešení případných problémů a odchylek zjištěných při realizaci
                     Stavby, včetně zpracování potřebných změn a dodatků RPD, posuzování případných
                     změn navrhovaných dodavatelem Stavby, průběžného vedení evidence takových
                     dodatků, změn a zápisů a průběžného předávání této evidence Objednateli
                     a dodavateli Stavby v digitální, případně i tištěné formě,
                 f) účast při závěrečné kontrole vad Stavby či její části před její kolaudací či jiným
                     úředním povolením zahájení provozu a před jejím převzetím Objednatelem,
                 g) účast při místním šetření v rámci kolaudačního či obdobného řízení Stavby či její
                     části, při kontrole odstranění vad zjištěných při takovém řízení,
                 h) technická pomoc Objednateli při závěrečném vyúčtování Stavby či její části a jejím
                     zatřídění do majetku Objednatele.
                 Ve všech případech, kdy je výše uvedena účast Zhotovitele, rozumí se aktivní
                 kvalifikovaná účast, přispívající k řešení případných problémů konkrétní fáze vzájemné
                 spolupráce.

1.4 Součástí Plnění je rovněž:
       1.4.1 kontrola veškerých podkladů předaných Objednatelem potřebných pro realizaci Díla,
       1.4.2 zjištění všech skutečností v místě Stavby, případně i jinde, potřebných k řádnému plnění
                jednotlivých dílčích plnění,
       1.4.3 veškeré další práce, průzkumy, zaměření, činnosti a úkony potřebné pro realizaci Plnění,
                které Zhotovitel vzhledem ke své odbornosti, znalosti Staveniště a jiným okolnostem
                plnění mohl a měl předpokládat.

1.5 Zhotovitel se zavazuje poskytnout Objednateli Plnění za podmínek uvedených v této Smlouvě
       ve sjednaném druhu, rozsahu, jakosti a čase. Zhotovitel se zavazuje provést Dílo s maximální
       úsporností a optimalizací navrhovaných konstrukcí či jiných řešení tak, aby bylo dosaženo
       hospodárných nákladů na provedení a provoz Stavby.

1.6 Objednatel se zavazuje zaplatit za Plnění poskytnuté v souladu s touto Smlouvou cenu
       sjednanou v této Smlouvě.

1.7 Účelem této Smlouvy je zajištění zpracování projektové dokumentace pro realizaci Stavby tak,
       aby provoz Stavba, vyhovoval účelu Stavby, všem bezpečnostním a jiným platným předpisům
       souvisejícím s danou Stavbou a požadavkům Objednatele.

                                                     2. Cena Díla
2.1 Celková cena Díla činí 255.700,- Kč bez DPH. Bližší cenová specifikace jednotlivých dílčích

       plnění je uvedena v Příloze č. 2 této Smlouvy.

                                                                       Strana 4
       21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše, Šumperk –
       projekt

2.2 Zhotovitel výslovně prohlašuje a ujišťuje Objednatele, že cena Díla již v sobě zahrnuje veškeré
       náklady Zhotovitele spojené s plněním jeho závazků dle této Smlouvy (náklady na veškeré
       práce, služby, výkony a činnosti, které jsou třeba k řádnému provedení a dokončení Díla),
       a že jsou v ní zahrnuty mj. náklady přímé a nepřímé, zisk, poplatky, náklady vedlejší. Tato cena
       je cenou konečnou, nejvýše přípustnou a nemůže být změněna.

2.3 K ceně Díla, resp. k cenám dílčích plnění, bude Zhotovitelem připočtena DPH podle
       příslušných obecně platných předpisů ve výši platné ke dni uskutečnění zdanitelného plnění.
       Pokud se v případě uvedeného plnění bude jednat o plnění v režimu přenesení daňové
       povinnosti na Objednatele v souladu s ustanovením zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
       hodnoty v platném znění, DPH Zhotovitelem připočítána nebude.

2.4 Zhotovitel výslovně prohlašuje, že s výjimkou plnění dodatečných výslovných požadavků
       Objednatele na zvýšení rozsahu či kvality Plnění oproti této Smlouvě nebude uplatňovat úhradu
       tzv. víceprací.

2.5 Cena případných více- a méněprací bude stanovena na základě cen obdobných plnění
       uvedených v této Smlouvě, nebude-li to možné, pak na základě cen příslušných plnění
       stanovených podle publikace „Sazebník pro navrhování nabídkových cen projektových prací
       a inženýrských činností, UNIKA, Praha“, v posledním vydání, vztaženém ke dni ocenění
       takových více- a méněprací.

2.6 Pro účely této Smlouvy je výslovně stanoveno, že se činnosti podle ní vykonávané, cena Plnění
       ani jiné aspekty Plnění neřídí Výkonovým a honorářovým řádem ČKAIT.

       3. Platební podmínky

3.1 Objednatel uhradí Zhotoviteli cenu dílčích plnění na základě Zhotovitelem vystavených
       a Objednateli doručených faktur následovně:

3.1.1  Cenu za dílčí plnění dle čl. 1.2.1 této Smlouvy + příslušnou DPH uhradí Objednatel
       na základě dílčí faktury – daňového dokladu, kterou je Zhotovitel oprávněn vystavit
       nejdříve po předání RPD (včetně VV a Rozpočtu) Objednateli což bude ze strany
       Objednatele potvrzeno příslušným Předávacím protokolem dle čl. 4.7 a Akceptačním
       protokolem s doložkou „Akceptováno bez výhrad“ dle čl. 4.8.

3.1.2  Cenu za dílčí plnění dle čl. 1.2.2 této Smlouvy + příslušnou DPH uhradí Objednatel na
       základě dílčí faktury – daňového dokladu, kterou je Zhotovitel oprávněn vystavit
       nejdříve po předání po řádném poskytnutí IČ-SŘ Objednateli, což bude ze strany
       Objednatele potvrzeno příslušným Předávacím protokolem dle čl. 4.7 a Akceptačním
       protokolem s doložkou „Akceptováno bez výhrad“ dle čl. 4.8.

3.1.3  Cenu za dílčí plnění dle čl. 1.2.3 této Smlouvy + příslušnou DPH uhradí Objednatel
       na základě faktur – daňových dokladů, které je Zhotovitel oprávněn vystavit nejdříve
       po uplynutí kalendářního měsíce, v němž byl AD vykonáván a po vystavení příslušného
       Akceptačního protokolu dle čl. 4.11.

3.2 Zhotovitel je povinen vystavit daňový doklad nejdéle do 15 dnů ode dne uskutečnění
       zdanitelného plnění, přičemž za den uskutečnění zdanitelného plnění bude považován den
       vystavení příslušného Akceptačního protokolu Objednatelem za příslušné dílčí plnění, které je
       předmětem fakturace.

3.3 Splatnost daňových dokladů vystavených Zhotovitelem bude činit 15 kalendářních dnů ode dne
       jejich vystavení Zhotovitelem, s tím, že Zhotovitel je povinen daňový doklad odeslat
       Objednateli nejpozději do 3 kalendářních dnů ode dne jeho vystavení. O dobu prodlení
       se splněním této povinnosti Zhotovitele se prodlužuje splatnost daňového dokladu.

       Strana 5
                            21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše, Šumperk –
                            projekt

3.4 Zhotovitel zašle daňový doklad spolu s veškerými požadovanými dokumenty Objednateli
       doporučeným dopisem. Zasílací adresa pro doručení daňového dokladu Objednateli je sídlo
       objednatele.

3.5 Daňový doklad musí obsahovat náležitosti řádného daňového dokladu podle příslušných
       právních předpisů, zejména pak zákona o dani z přidané hodnoty, v platném a účinném znění
       a dále níže uvedené údaje:
            číslo Smlouvy,
            údaj o zápisu Objednatele v obchodním rejstříku,
            údaj o zápisu Zhotovitele v obchodním rejstříku, je-li v něm zapsán,
            platební podmínky v souladu se Smlouvou,
            označení Díla a označení fakturovaného dílčího plnění s odkazem na příslušnou část
                 Smlouvy,
            soupis dílčího plnění.
           Přílohou každého vystaveného dokladu je kopie Protokolu o předání a převzetí příslušného
           dílčího plnění a kopie příslušného Akceptačního protokolu za fakturované dílčí plnění
           vystaveného Objednatelem.
           Každý daňový doklad bude vybaven Krycím listem s přehledem fakturovaných dílčích
           plnění od počátku Plnění a zbytek do výše celkové ceny Plnění.
           Poslední faktura musí navíc obsahovat:
             - v textu nebo jako přílohu: přehled předchozích plateb ceny Díla,
             - v textu nebo jako přílohu: přehled pozastávek.

3.6 V případě, že daňový doklad nebude mít odpovídající náležitosti nebo nebude vystaven
       v souladu s touto Smlouvou, je Objednatel oprávněn zaslat jej ve lhůtě splatnosti zpět
       k doplnění Zhotoviteli, aniž se dostane do prodlení s jeho úhradou. Lhůta splatnosti dle čl. 3.3
       počíná běžet znovu od vystavení doplněného/opraveného daňového dokladu Zhotovitelem,
       s tím, že Zhotovitel je povinen tento doplněný/opravený daňový doklad odeslat Objednateli
       nejpozději do 3 kalendářních dnů ode dne jeho vystavení. O dobu prodlení se splněním této
       povinnosti Zhotovitele se prodlužuje splatnost tohoto daňového dokladu.

 3.7 Objednatel neposkytuje Zhotoviteli jakékoliv zálohy a Zhotovitel není oprávněn požadovat
       během provádění Díla přiměřenou část ceny Díla vzhledem k vynaloženým nákladům.

 3.8 Práce, dodávky nebo služby, které nebudou během provádění Díla oproti této Smlouvě
       provedeny, nebudou Zhotovitelem účtovány a cena za tyto práce, dodávky nebo služby určená
       dle čl. 2.5 bude od ceny Díla odečtena.

                                4. Doba, místo a podmínky poskytnutí Plnění
       4.1.1 IČ-SŘ dle této Smlouvy:

                   a) tištěná forma:
                         - po 5 úplných kopiích všech stanovisek, závazných stanovisek a vyjádření
                               dotčených osob,
                         - originály všech stanovisek, závazných stanovisek a vyjádření dotčených
                               osob a dále originál příslušného správního rozhodnutí, vše s pořadovými
                               čísly všech uvedených dokladů a jejich tištěným seznamem.

                                                                       Strana 6
       21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše, Šumperk –
       projekt

       b) digitální forma v počtu 1 CD (DVD) se seznamem dokladů dle předchozího
            článku ve formátu *.xls a s naskenovanými doklady ve formátu *.pdf nebo *.jpg
            v rozlišení min. 400 px/inch.

4.1.2 RPD dle této Smlouvy:

       a) tištěná forma v počtu 6 číslovaných pare; všechna paré budou na celkových
            deskách a na každé příloze potvrzena originálem autorizačního razítka a originály
            podpisů Zhotovitele.

       b) digitální forma v počtu 1 CD (DVD).

4.1.3 VV jako součást RPD dle této Smlouvy:

       a) tištěná forma v počtu 1 číslovaných pare,

       b) digitální forma v počtu 1 CD; digitální formou se rozumí soubor ve formátu *.xls
            s listy obsahujícími jednotlivé SO, PS a profese, zpracovaný podle výkazu výměr
            předaného Objednatelem; jako nejnižší verze se stanovuje program MS Excel
            pro XP.

4.1.4 Rozpočet jako součást RPD dle čl. 1.3.6 této Smlouvy:

       c) tištěná forma v počtu 1 číslovaných pare,

       d) digitální forma v počtu 1 CD; digitální formou se rozumí soubor ve formátu *.xls
            s listy obsahujícími jednotlivé SO, PS a profese, zpracovaný podle vzoru
            předaného Objednatelem; jako nejnižší verze se stanovuje program MS Excel
            pro XP.

4.1.5  Veškeré části plnění předávané v digitální formě mohou být předány na společném
       jednom CD. Digitální formou obecně se rozumí úplný soubor digitálních souborů
       obsahově totožných s tištěnou formou, v originálních digitálních formátech programů,
       v nichž byly vytvořeny (včetně formátu *.dwg v případě výkresové dokumentace),
       bez jakéhokoliv omezení jejich editovatelnosti; pro soubory vytvořené v programech MS
       Office se jako nejnižší verze stanovují programy MS Office pro XP, pro soubory
       ve formátu *.dwg je podmínkou jejich plná kompatibilita s AutoCAD 2008; soubory
       na digitálním nosiči budou uspořádány shodně s tištěnou formou a výstižně
       pojmenovány. Digitální soubory výkresů budou souběžně předány ve formátu *.pdf
       nebo *.jpg v rozlišení min. 400 px/inch.

4.2 Zhotovitel je povinen předat Objednateli Plnění/dílčí plnění bezvadné, kompletní, v místech
       plnění dle této Smlouvy a v termínech stanovených v Harmonogramu plnění, který tvoří Přílohu
       č. 1.

4.3 Jednotlivá dílčí plnění budou považována z hlediska termínů za splněná v následujících
       případech:

4.3.1  RPD (včetně VV a Rozpočtu): předáním Objednateli nejpozději v termínu dle Přílohy
       č. 1 této Smlouvy, neuplatní-li Objednatel v průběhu akceptačního řízení oprávněné
       výhrady vůči jejímu obsahu, kvalitě či formě zpracování ve lhůtě 30 kalendářních dní
       od jejího předání,

4.3.2  IČ-SŘ: předáním pare originálů dokladů v kompletním rozsahu pro provedení stavby,
       Objednateli nejpozději v termínu dle Přílohy č. 1 této Smlouvy, neuplatní-li Objednatel
       oprávněné výhrady vůči jejich obsahu ve lhůtě 15 kalendářních dní od jejího předání
       a/nebo nepodá-li kterýkoliv z účastníků stavebního řízení řádné a včasné odvolání proti
       vydanému stavebnímu povolení nebo souhlasu s provedením ohlášené Stavby z důvodů
       spočívajících v nesplnění povinností Zhotovitele dle této Smlouvy. V případě stavební
       úpravy předáním všech kompletních dokladů nezbytných k realizaci díla.

                             Strana 7
       21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše, Šumperk –
       projekt

4.3.3  Výkon AD: odstraněním poslední z vad Stavby uvedených v Protokolu o předání
       a převzetí stavby mezi Objednatelem a dodavatelem Stavby, poskytnutím podkladů
       dodavateli Stavby pro zpracování Dokumentace skutečného provedení k předání
       a převzetí dokončené Stavby, nejpozději však uplynutím 60 dní ode dne podpisu
       Protokolu o předání a převzetí Stavby mezi Objednatelem a dodavatelem Stavby,
       neleží-li důvody neodstranění takových vad na straně Zhotovitele.

Skutečnost, že jednotlivá dílčí plnění byla splněna v termínech uvedených v tomto čl. 4.3,
nezakládá právo Zhotovitele na vystavení akceptačních protokolů ze strany Objednatele
dle čl. 4.8. Dílo, resp. jednotlivá dílčí plnění se považují za dokončená (ve smyslu § 2605
občanského zákoníku) až v okamžiku vystavení akceptačních protokolů ze strany Objednatele
s doložkou „Akceptováno bez výhrad“ dle čl. 4.8.

4.4 Místem předání všech hmotných výstupů dílčích plnění je sídlo Objednatele. Místem plnění
       výkonu AD je Staveniště Stavby – v případě řešení případných problémů a odchylek zjištěných
       při realizaci Stavby a sídlo Zhotovitele – v případě zpracování potřebných změn a dodatků
       jednotlivých dílčích plnění.

4.5 Podstatné odchylky od sjednaného plnění oproti této Smlouvě, jimiž se rozumí zejména změna
       ceny Plnění, změna rozsahu Plnění či změna termínů Plnění mohou být řešeny pouze
       písemnými dodatky k této Smlouvě. Nepodstatné změny rozsahu Plnění, tzn. změny, které
       nemění rozsah Plnění, nezvyšují cenu Plnění a/nebo nemění termíny Plnění oproti této Smlouvě,
       mohou být řešeny i písemnými zápisy Objednatele či Zhotovitele, vždy však vyžadují písemný
       souhlas druhé Smluvní strany.

4.6 Zhotovitel je povinen k předání a převzetí dílčích vyzvat Objednatele nejméně 3 pracovní dny
       předem, nebude-li dohodnuto jinak, a umožnit Objednateli kontrolu úplnosti, kvality
       a funkčnosti předávaného plnění.

4.7 O předání a převzetí dílčích plnění bude sepsán Předávací protokol, jehož vzor je obsažen
       v Příloze č. 4, který však neznamená akceptaci předaného plnění nebo jeho části Objednatelem.

4.8 Po převzetí dílčího plnění Objednatel zahájí akceptační řízení dílčího plnění. V případě,
       že Objednatel dílčí plnění akceptuje, potvrdí Objednatel tuto skutečnost podpisem Akceptačního
       protokolu, jehož vzor tvoří Přílohu č. 5 této Smlouvy s výrokem „Akceptováno bez výhrad“.
       Podpisem Akceptačního protokolu Objednatelem s výrokem „Akceptováno bez výhrad“ se má
       za to, že Objednatel přijal dílčí plnění a uznal je tak za řádné a bezvadné. Vystavení
       Akceptačního protokolu s doložkou „Akceptováno bez výhrad“ nemá vliv na odpovědnost
       Zhotovitele za případné vady dílčího plnění ve smyslu této Smlouvy a/nebo obecně platných
       a účinných předpisů.

4.9 V případě, že Objednatel shledá v předaném dílčím plnění vady, Objednatel označí
       v Akceptačním protokolu vztahujícím se k takovému předanému dílčímu plnění doložku
       „Akceptováno s výhradami“. Zhotovitel je poté povinen odstranit vytknuté vady dílčího plnění
       nejpozději do 10 dnů ode dne vystavení takového Akceptačního protokolu Objednatelem.
       Po odstranění vytknutých vad bude provedeno nové akceptační řízení dle předchozího článku.
       Bude-li nutno do předaného dílčího plnění zapracovat připomínky a/nebo podmínky obsažené
       v závazných rozhodnutích, stanoviscích či souhlasech správních orgánů, Objednatel vystaví
       Akceptační protokol vztahující se k takovému dílčímu plnění pouze tehdy, budou-li
       tyto připomínky a/nebo podmínky zapracovány.

4.10 V případě, že Objednatel dílčí plnění převezme, přestože bude při předání vykazovat zjevné
       vady, uvede Objednatel tuto skutečnost do Akceptačního protokolu. Uvedení této skutečnosti
       do Akceptačního protokolu se považuje za uplatnění zjevných vad ve smyslu § 2605
       občanského zákoníku. Objednatel je oprávněn odmítnout přijetí vadného dílčího plnění,
       a to doložkou „Neakceptováno“. Zhotovitel je povinen ve lhůtě 10 kalendářních dnů ode dne
       odmítnutí převzetí takového vadného dílčího plnění Objednatelem, resp. ode dne vystavení

       Strana 8
                            21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše, Šumperk –
                            projekt

       Akceptačního protokolu, v němž budou uvedeny zjevné vady, dodat dílčí plnění bezvadné s tím,
       že bude provedeno nové akceptační řízení, pro něž platí ustanovení čl. 4.8 až 4.10 obdobně.

4.11 Akceptační protokol za výkon AD za předchozí kalendářní měsíc vystaví Objednatel na žádost
       Zhotovitele, přičemž Zhotovitel je oprávněn o vystavení Akceptačního protokolu požádat
       nejdříve první den následujícího kalendářního měsíce. Závěrečný Akceptační protokol za výkon
       AD vystaví Objednatel den následující po odstranění poslední z vad Stavby uvedených
       v protokolu o předání a převzetí Stavby mezi Objednatelem a dodavatelem Stavby,
       nejpozději však den následující po uplynutí 60 dní ode dne podpisu protokolu o předání
       a převzetí Stavby mezi Objednatelem a dodavatelem Stavby, neleží-li důvody neodstranění
       takových vad na straně Zhotovitele.

4.12 Budou-li součástí předávaného dílčího plnění návody (manuály) k použití, doklady, osvědčení
       a dokumenty, které se k realizovanému plnění vztahují a jež jsou obvyklé, nutné či vhodné
       k převzetí a k využití dílčího plnění, budou tyto zpracovány v českém jazyce a Objednateli
       budou předány spolu s předávaným dílčím plněním, k němuž se vztahují. Tímto se stávají jeho
       výlučným vlastnictvím.

                           5. Přechod vlastnictví, odpovědnost za vady, záruka

5.1 Vlastnictví k hmotným výsledkům poskytnutého Plnění, tj. k RPD (dále jen „předmět Plnění“)
       přechází na Objednatele dnem předání a převzetí příslušného dílčího plnění ve smyslu čl. 4.3
       Smlouvy. Zhotovitel nese nebezpečí škody na předmětu Plnění do okamžiku vystavení
       příslušného Akceptačního protokolu s doložkou „Akceptováno bez výhrad“. Zhotovitel
       souhlasí, aby Objednatel předmět Plnění využíval a byl nositelem veškerých práv s ním
       spojených. Autorská práva jsou řešena ve smyslu čl. 5.15 této Smlouvy.

5.2 Zhotovitel odpovídá za to, že předmět Plnění bude mít vlastnosti vymezené touto Smlouvou
       a bude způsobilý bezvadně plnit účel, k němuž byl vytvořen, že bude plně způsobilý pro použití
       ke smluvenému či obvyklému účelu, bude odpovídat sjednané specifikaci, bude bez faktických
       vad a právních vad a bude splňovat veškeré nároky a požadavky českého právního řádu.

5.3 Zhotovitel prohlašuje, že předmět Plnění nebude mít žádné právní vady, zejména že

       a) nebude zatížen právy třetích osob,

       b) Objednatel bude oprávněn předmět Plnění užívat a umožnit jeho užívání dále třetím osobám
            na území celého světa, aniž by byl povinen uzavírat s třetími osobami zvláštní smlouvy
            a aniž by mu vůči třetím osobám vznikaly jakékoli jiné závazky.

5.4 Zhotovitel poskytuje Objednateli záruku na předmět Plnění v trvání 72 měsíců ode dne převzetí
       příslušného dílčího plnění, v jehož rámci byl předmět Plnění vytvořen, a jeho následné
       akceptace, tj. ode dne vystavení příslušného Akceptačního protokolu vztahujícího se k danému
       dílčímu plnění s doložkou „Akceptováno bez výhrad“. Zhotovitel odpovídá za jakoukoliv vadu,
       jež se vyskytne v době trvání záruky. Záruční doba neběží po dobu, po kterou Objednatel
       nemůže předmět Plnění užívat pro vady, za které odpovídá Zhotovitel.

5.5 Veškeré vady (ať už vady, které má předmět Plnění v okamžiku jeho předání Objednateli
       či vady záruční) budou uplatněny Objednatelem u Zhotovitele písemnou formou, ve lhůtě
       30 dnů ode dne jejich zjištění, přičemž za písemnou formu bude rovnocenně považován
       doporučený dopis odeslaný na adresu sídla Zhotovitele uvedenou v záhlaví této Smlouvy nebo
       reklamační dopis odeslaný elektronickou poštou na e-mailovou adresu kontaktní osoby
       Zhotovitele uvedenou v Příloze č. 3 této Smlouvy nebo na jinou adresu uvedenou v Předávacím
       protokole.

5.6 Zhotovitel je povinen Objednatele bezodkladně informovat o možných negativních důsledcích
       a/nebo vlivech, které mohou vyvolat reklamované vady.

                                                                       Strana 9
                            21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše, Šumperk –
                            projekt

5.7 Zhotovitel je povinen odstranit nahlášené vady bezplatně, bezodkladně od jejich písemného
       oznámení, nejpozději však ve lhůtě 5 pracovních dní od obdržení tohoto písemného oznámení.
       Pokud Zhotovitel prokáže, že lhůta k úplnému odstranění reklamované vady je zjevně
       nepřiměřená, je povinen ve stanovené lhůtě provést taková opatření, která odvrátí nebezpečí
       vzniku další škody a bezodkladně pokračovat v úplném odstraňování reklamované vady tak, aby
       vada byla odstraněna ve lhůtě, která bude s Objednatelem písemně dohodnuta, a pokud nebude
       dohodnuta, ve lhůtě bez zbytečného odkladu.

5.8 O odstranění reklamované vady sepíše Objednatel zápis, ve kterém potvrdí odstranění vady
       nebo uvede důvody, pro které odmítá uznat vadu za odstraněnou. Neodstraní-li Zhotovitel vady
       ve lhůtě uvedené v čl. 5.7 této Smlouvy, nebo oznámí-li Zhotovitel před uplynutím této lhůty
       Objednateli, že vady neodstraní, je Objednatel oprávněn

            a) odstoupit od této Smlouvy, nebo

            b) požadovat slevu, a to ve výši ceny vadně poskytnutého Plnění; byla-li již cena uhrazena,
                 vrácení ceny odpovídající výši slevy.

       Současně je Objednatel oprávněn pověřit odstraněním vady jinou odbornou právnickou nebo
       fyzickou osobu, přičemž veškeré takto vzniklé náklady na odstranění vady uhradí Objednateli
       Zhotovitel. Objednatel může použit k úhradě těchto nákladů pozastávky zadržené ve smyslu
       čl. 3.8 Smlouvy.

5.9 V případě, že Zhotovitel bude v souladu s touto Smlouvou povinen vrátit Objednateli cenu
       vadně poskytnutého Plnění, je povinen vystavit a zaslat Objednateli opravný daňový doklad.
       Opravný daňový doklad je Zhotovitel povinen vystavit nejdéle do 5 dnů od data,
       kdy se o povinnosti vrátit cenu dozvěděl. Lhůta splatnosti vrácení ceny Zhotovitelem
       je stanovena na 14 dnů od data vystavení opravného daňového dokladu Zhotovitelem.

5.10 Nebyla-li do okamžiku uplatnění reklamace uhrazena celá cena Plnění, Objednatel není
       v prodlení s úhradou ceny až do vyřešení reklamace.

5.11 V případě, že Zhotovitel neuzná reklamovanou vadu, rozhodne o oprávněnosti reklamace
       nezávislá třetí osoba, určená na základě dohody Smluvních stran, a Zhotovitel se tímto zavazuje
       uhradit Objednateli veškeré náklady, které mu vznikly opožděným odstraněním oprávněně
       reklamované vady. Pokud nedojde k dohodě mezi Objednatelem a Zhotovitelem dle první věty,
       má Objednatel právo určit nezávislého soudního znalce zapsaného v seznamu ve smyslu zákona
       č. 36/1967 Sb., o znalcích a tlumočnících, v platném a účinném znění, který s konečnou
       platností rozhodne o oprávněnosti reklamace. Výběr (určení) tohoto soudního znalce
       Objednatelem se Zhotovitel zavazuje akceptovat. Odměnu a další náklady nezávislé třetí osoby
       a nezávislého soudního znalce podle tohoto článku se zavazuje uhradit Zhotovitel.

5.12 Veškeré činnosti nutné či související s reklamací vad činí Zhotovitel sám na své náklady
       v součinnosti s Objednatelem a v jeho provozní době tak, aby svými činnostmi neohrozil nebo
       neomezil činnost Objednatele.

5.13 Uplatněním nároku z odpovědnosti za vady není dotčen nárok Objednatele na náhradu škody
       související s vadným plněním Zhotovitele, zejm. ve smyslu § 159 odst. 2 stavebního zákona.

5.14 Objednatel si vyhrazuje právo převést práva a povinnosti vyplývající ze záruky vůči Zhotoviteli
       na třetí subjekty. Zhotovitel s postoupením těchto práv souhlasí.

5.15 V případě, že Dílo či jakákoliv jeho část naplňuje znaky autorského díla podle autorského
       zákona (zákon č. 121/2000 Sb.), prohlašuje Zhotovitel, že disponuje s majetkovými právy
       autora a je oprávněn k poskytnutí licence k užívání tohoto Díla všemi způsoby dle § 12
       autorského zákona. Předáním díla Objednateli poskytuje Zhotovitel Objednateli výhradní,
       časově a teritoriálně neomezenou a převoditelnou licenci k užívání Díla všemi způsoby
       autorským zákonem předvídanými. Tato licence se poskytuje jako bezúplatná. V případě, že by
       se později toto prohlášení Zhotovitele ukázalo jako nepravdivé, nebo poskytnutím licence

                                                                      Strana 10
       21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše, Šumperk –
       projekt

k Dílu by byla dotčena autorská práva třetích osob, je Zhotovitel povinen zajistit
pro Objednatele poskytnutí nebo postoupení oprávnění k výkonu práva Dílo užít ze strany
třetích osob na své náklady, případně nést veškeré výdaje Objednatele s tím spojené a uhradit
mu tím případně způsobenou škodu.

       6. Další závazky Smluvních stran při plnění Smlouvy

6.1 Zhotovitel prohlašuje, že je autorizovanou osobou podle obecně platných a účinných předpisů
       v rozsahu odpovídající rozsahu Plnění dle této Smlouvy.

6.2 Při poskytování Plnění je Zhotovitel povinen respektovat zejména:

6.2.1 podklady poskytnuté Objednatelem dle této Smlouvy,

6.2.2 hledisko hospodárné realizace Stavby a hledisko hospodárného a bezpečného provozu
         dokončené Stavby,

6.2.3  obecně platné a účinné právní předpisy na území České republiky a jejích územních
       jednotek, připomínky a podmínky vznesené dotčenými orgány státní správy a jinými
       účastníky územního a stavebního řízení, příslušné technické, hygienické, protipožární
       a jiné relevantní předpisy, včetně příslušných ČSN; v případě ČSN se pro účely této
       Smlouvy považují za závazné i ty ČSN, které jsou obecně deklarovány jako zcela
       či zčásti pouze doporučené, nebude-li dohodnuto jinak;

6.2.4 hledisko kontinuity provozu Objednatele během realizace Stavby, a to jak v areálu
         Stavby (mimo vlastní Stavbu), tak i na vlastní Stavbě a jejím Staveništi,

6.2.5 ostatní pokyny Objednatele vydané v souladu s touto Smlouvou.

6.3 Zhotovitel je povinen plnit řádně a ve stanoveném termínu své povinnosti vyplývající z této
       Smlouvy a postupovat při jejich plnění svědomitě a s řádnou a odbornou péčí. Zhotovitel
       je povinen informovat neprodleně Objednatele o všech skutečnostech majících vliv
       na poskytování Plnění dle této Smlouvy a včas písemně upozornit Objednatele na zřejmou
       nevhodnost jeho pokynů, jejichž následkem může vzniknout škoda nebo nesoulad se zákony
       nebo obecně závaznými právními předpisy a vyžádat si pokyny Objednatele k pokračování
       v realizaci Díla. Pokud Objednatel navzdory tomuto upozornění trvá na svých pokynech,
       Zhotovitel není oprávněn od této Smlouvy odstoupit, neodpovídá však za jakoukoli škodu
       vzniklou v této příčinné souvislosti. Dojde-li v důsledku upozornění Zhotovitele k přerušení
       prací na provádění Díla a vzniknou-li v důsledku toho Zhotoviteli jakékoli náklady, jdou tato
       náklady k tíži Zhotovitele a Zhotovitel není oprávněn si je jakkoli na Objednateli nárokovat.
       Zhotovitel prohlašuje, že si tyto případné náklady (včetně škod) již zohlednil v ceně Díla
       před uzavřením této Smlouvy.

6.4 Zhotovitel se zavazuje písemně upozornit Objednatele na následky takových jeho rozhodnutí
       a úkonů, které jsou zjevně neúčelné, mohly by Objednateli způsobit finanční či jinou újmu,
       které jsou ve zjevném rozporu se stanovisky dotčených právnických či fyzických osob nebo
       institucí, mohly by ohrozit termíny Plnění stanovené touto Smlouvou, nebo vyvolat změnu
       v ceně Plnění. Zhotovitel se zavazuje rovněž neprodleně písemně informovat Objednatele
       o eventuálních vadách a nekompletnosti podkladů předaných mu po uzavření této Smlouvy
       Objednatelem. Ustanovení čl. 6.3 platí v tomto případě obdobně.

6.5 Zhotovitel se dále zavazuje:

a) požádat včas Objednatele o potřebnou součinnost za účelem řádného plnění této
       Smlouvy,

b) na vyžádání Objednatele se zúčastnit osobní schůzky, pokud Objednatel požádá
       o schůzku nejpozději 5 pracovních dnů předem. V mimořádně naléhavých případech
       je možno tento termín po dohodě obou Smluvních stran zkrátit.

                                  Strana 11
                            21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše, Šumperk –
                            projekt

6.6 Zhotovitel je povinen pověřit plněním závazků z této Smlouvy pouze ty své pracovníky, kteří
       jsou k tomu odborně způsobilí. Zhotovitel je oprávněn využít pro poskytování Plnění
       poddodavatele pouze s předchozím písemným souhlasem Objednatele. Objednatel se zavazuje
       takový souhlas bezdůvodně neodepřít. V případě jeho odepření však není Zhotovitel oprávněn
       takovou poddodávku udělit. Za plnění poddodavatele odpovídá Zhotovitel společně a nerozdílně
       s poddodavatelem.

6.7 Zjistí-li Objednatel, že Zhotovitel provádí Dílo v rozporu se svými povinnostmi uvedenými
       v této Smlouvě a v příslušných právních a technických předpisech, je Objednatel oprávněn
       požadovat, aby Zhotovitel odstranil dosud vzniklé vady a prováděl Dílo řádným způsobem.
       Jestliže tak Zhotovitel neučiní ani v přiměřené lhůtě k tomu mu Objednatelem poskytnuté, bude
       takový postup považován za podstatné porušení Smlouvy a Objednatel je z tohoto důvodu
       oprávněn odstoupit od Smlouvy.

6.8 Objednatel se zavazuje zajistit pracovníkům Zhotovitele během poskytování Plnění, je-li
       to nezbytné, přístup na příslušná pracoviště Objednatele. Zhotovitel se zavazuje dodržovat
       v objektech Objednatele příslušné bezpečnostní předpisy. Při plnění této Smlouvy v objektech
       Objednatele musí Zhotovitel v maximální míře respektovat nutnost zajištění nerušeného užívání
       objektů jejich uživateli.

6.9 Objednatel se zavazuje za podmínek stanovených touto Smlouvou poskytnout Zhotoviteli
       potřebnou součinnost a Zhotovitelem požadované informace a podklady k řádné a včasné
       realizaci Plnění. Objednatel se nejpozději do 5. pracovního dne (včetně) od vyžádání
       Zhotovitele písemně vyjádří ke skutečnostem, které jsou nezbytné pro pokračování v řádné
       a včasné realizaci Plnění. V případě prodlení Objednatele s vyjádřením ve shora uvedené
       nebo v jiné dohodnuté lhůtě je Zhotovitel oprávněn o dobu takového prodlení posunout termín
       poskytnutí příslušného dílčího plnění, nemá však právo zajistit si náhradní plnění na účet
       Objednatele.

6.10 Zhotovitel je povinen umožnit Objednateli provedení kontroly realizace Plnění, resp. dílčích
       plnění, i před jejich předáním Objednateli. Zhotovitel i jeho pracovníci musí respektovat
       kontrolní činnost Objednatele přijímáním účinných opatření bez prodlení. Neprovedení kontroly
       Objednatelem nezbavuje Zhotovitele odpovědnosti za případné vady poskytnutého Plnění.
       Objednatel je oprávněn pověřit kontrolní činností nad Plněním poskytovaným Zhotovitelem
       třetí osobu. Toto pověření nezbavuje Zhotovitele odpovědnosti za kvalitu vlastního Plnění.

6.11 Zhotovitel je po celou dobu výkonu AD oprávněn činit zápisy do stavebních deníků (SD)
       Stavby, avšak pouze předem určenou odpovědnou osobou, kterou je v případě pochybností
       osoba Zhotovitele oprávněná jednat ve věcech technických dle Přílohy č. 3 této Smlouvy.

6.12 Společné počítačové prostředí, ve kterém si Objednatel a Zhotovitel budou předávat dokumenty
       v elektronické podobě, bude postaveno na použití následujícího software s níže uvedenými čísly
       verzí:

       WORD for Windows 2003 nebo vyšší,

       EXCEL for Windows 2003 nebo vyšší,

       AUTOCAD v. 2005 nebo vyšší,

       MS Project v. 2003 nebo vyšší.

       Obě Smluvní strany budou chránit svoji výpočetní techniku rezidentními antivirovými
       programy. Zhotovitel umožní Objednateli kontrolu digitálně zpracovaných dílčích plnění
       na svém zařízení.

6.13 Jestliže vznikne na straně Zhotovitele nemožnost plnění ve smyslu § 2006 občanského
       zákoníku, Zhotovitel písemně uvědomí bez zbytečného odkladu o této skutečnosti a její příčině
       Objednatele. Pokud Zhotovitel neoznámí Objednateli, že se splnění jeho závazků stalo nemožné
       bez zbytečného odkladu, kdy se o tom dozvěděl, nebo dozvědět musel, nahradí Objednateli

                                                                      Strana 12
                            21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše, Šumperk –
                            projekt

       škodu tím vzniklou. Pokud není jinak stanoveno písemně Objednatelem, bude Zhotovitel
       pokračovat v realizaci svých závazků vyplývajících ze smluvního vztahu v rozsahu svých
       nejlepších možností a schopností a bude hledat alternativní prostředky pro realizaci té části
       plnění, kde není možné plnit. Pokud by podmínky nemožnosti plnění trvaly déle než 30 dní,
       závazek Objednatele v rozsahu, v jakém trvá nemožnost plnění, zaniká. Tím není dotčeno právo
       Objednatele na náhradu škody vzniklou v důsledku nemožnosti plnění Zhotovitele.

6.14 Zhotovitel je povinen práce na realizaci Plnění přerušit na základě doručení písemného
       rozhodnutí Objednatele o přerušení prací. V takovém případě se automaticky prodlužují termíny
       plnění dle této Smlouvy, a to o časový úsek shodný s dobou, po kterou Zhotovitel přerušil své
       práce na základě písemného rozhodnutí Objednatele, nebude-li dohodnuto jinak. Přerušení prací
       může trvat maximálně 180 dní od doručení písemného rozhodnutí Objednatele o přerušení prací
       Zhotoviteli. Pokud nedojde v této lhůtě k uzavření dodatku k této Smlouvě řešícímu
       pokračování provádění Díla po přerušení, nebo k doručení písemné výzvy Objednatele
       k pokračování v plnění Díla, je Objednatel po jejím uplynutí oprávněn od této Smlouvy
       odstoupit. Zhotovitel není oprávněn svévolně pokračovat v pracích na realizaci plnění
       po uplynutí této lhůty. Případné náklady (včetně škod) vzniklé Zhotoviteli z důvodu přerušení
       prací na realizaci plnění dle tohoto článku jdou k tíži Zhotovitele a tento není oprávněn si je
       jakkoli na Objednateli nárokovat. Zhotovitel prohlašuje, že si tyto případné náklady (včetně
       škod) již zohlednil v ceně Díla před uzavřením této Smlouvy. Právo Zhotovitele na úhradu ceny
       prací, které Zhotovitel realizoval do doby doručení rozhodnutí Objednatele o přerušení prací,
       tím není dotčeno.

6.15 Veškerá komunikace mezi Smluvními stranami je činěna písemně, není-li touto Smlouvou
       stanoveno jinak. Není-li touto Smlouvou stanoveno jinak, písemná komunikace se činí v listinné
       nebo elektronické podobě prostřednictvím doporučené pošty nebo e-mailu se zaručeným
       elektronickým podpisem na adresy Smluvních stran uvedená v záhlaví nebo v Příloze č. 3 této
       Smlouvy. Změny kontaktních osob a/nebo jejich kontaktních údajů jsou účinné od okamžiku,
       kdy bude oznámení o takové změně doručeno druhé Smluvní straně.

6.16 Zhotovitel se zavazuje, že při své činnosti bude dbát, aby nebyla poškozena dobrá obchodní
       pověst a obchodní firma Objednatele. Při poskytování Plnění musí Zhotovitel vždy sledovat
       zájmy Objednatele. Zhotovitel se zavazuje nevyvíjet jakékoliv aktivity, a to jak přímo,
       tak zprostředkovaně, které jsou v rozporu se zájmy Objednatele ve všech oblastech jeho
       činnosti.

6.17 Zhotovitel není oprávněn použít ve svých dokumentech, prezentacích či reklamě odkazy
       na obchodní firmu Objednatele nebo jakýkoliv jiný odkaz, který by mohl byť i nepřímo vést
       k identifikaci Objednatele, bez předchozího písemného souhlasu Objednatele.

6.18 Zhotovitel se zavazuje zachovávat absolutní mlčenlivost o veškerých skutečnostech, které jsou
       konkurenčně významné, určitelné, ocenitelné a v příslušných obchodních kruzích běžně
       nedostupné, které souvisejí s Objednatelem, a o nichž se Zhotovitel dozví v souvislosti s touto
       Smlouvou a jejím plněním (obchodní tajemství), pokud jejich poskytnutí třetí osobě není
       nezbytné pro provedení Díla podle této Smlouvy nebo pokud k jejich poskytnutí Objednatel
       nedal předem výslovný souhlas. Pro účely této Smlouvy jsou obchodním tajemstvím zejména
       tato Smlouva, zápisy z jednání Smluvních stran, projektová dokumentace, všechny informace,
       které poskytne Objednatel Zhotoviteli, ať již v podobě materializované nebo dematerializované.
       Zhotovitel se dále zavazuje:

       a) zachovat obchodní tajemství, a to až do doby, kdy se informace této povahy stanou
               obecně známými za předpokladu, že se tak nestane porušením povinnosti mlčenlivosti,

       b) použít informace uvedené povahy pouze pro činnosti související s přípravou a plněním
               této Smlouvy, dále tyto informace nerozšiřovat ani nereprodukovat, nezpřístupnit
               je jiným osobám ani je nevyužít pro sebe či pro jinou osobu,

                                                                      Strana 13
       21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše, Šumperk –
       projekt

       c) omezit počet svých zaměstnanců pro styk s těmito chráněnými informacemi a přijmout
               účinná opatření pro zamezení jejich úniku, případně zabezpečit, aby i tyto osoby
               považovaly uvedené informace za důvěrné a zachovávaly o nich mlčenlivost.

6.19 Zhotovitel není oprávněn postoupit ani převést jakákoliv svá práva či povinnosti vyplývající
       z této Smlouvy, ani postoupit tuto Smlouvu jako celek, bez předchozího písemného souhlasu
       Objednatele. Zhotovitel je oprávněn jednostranně započítat své pohledávky vůči Objednateli
       pouze s předchozím písemným souhlasem Objednatele.

                                                      7. Pojištění

7.1 Zhotovitel je povinen být po celou dobu trvání této Smlouvy, a zároveň po dobu 1 roku ode dne
       protokolárního předání Stavby mezi Objednatelem a dodavatelem Stavby pojištěn proti škodám
       způsobeným jeho činností či nečinností třetím osobám, a to minimálně ve výši pojistného plnění
       ve výši rozpočtových nákladů Stavby použitých pro výpočet ceny poskytovaného Plnění,
       nejvýše však do výše pojistného plnění 1 miliónů Kč.

7.2 Při vzniku pojistné události zabezpečuje ihned po jejím vzniku veškeré úkony vůči pojistiteli
       Zhotovitel. Objednatel je povinen poskytnout v souvislosti s pojistnou událostí Zhotoviteli
       veškerou součinnost, která je v jeho možnostech.

       8. Sankce, odpovědnost za škodu

8.1 Dojde-li ze strany Zhotovitele k prodlení:

8.1.1 s provedením dílčího plnění podle čl. 1.2.1 této Smlouvy, je Zhotovitel povinen
         Objednateli uhradit smluvní pokutu ve výši 500,-Kč za každý i započatý den prodlení;

8.1.2  s provedením dílčího plnění podle čl. 1.2.2 této Smlouvy, je Zhotovitel povinen
       Objednateli uhradit jednorázovou smluvní pokutu ve výši 500,-Kč, a dále pak smluvní
       pokutu ve výši 0,1 % z ceny tohoto dílčího plnění za každý i započatý den prodlení; toto
       ustanovení neplatí, pokud důvody pro nevydání stavebního povolení nebo souhlasu
       k provedení ohlášené Stavby neleží na straně Zhotovitele.

8.2 V případě, že Zhotovitel nesplní jakoukoli svoji povinnost, která je součástí výkonu AD,
       nebo bude se splněním takové povinnosti v prodlení, je povinen Objednateli uhradit smluvní
       pokutu ve výši 500,-Kč za každý jednotlivý případ takového porušení/prodlení.

8.3 Dojde-li ze strany Zhotovitele k prodlení s odstraňováním vad a nedodělků dílčích plnění
       uvedených v Akceptačním protokolu s doložkou „Akceptováno s výhradami“ vystaveném
       Objednatelem, je Zhotovitel povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 500,-Kč
       za každou jednotlivou neodstraněnou vadu nebo nezapracovanou podmínku a každý den
       prodlení. Objednatel má v takovém případě navíc právo zajistit na náklady Zhotovitele
       odstranění takových vad třetí osobou a na úhradu nákladů s tím spojených použít pozastávky
       poskytnuté Zhotovitelem dle čl. 3.8 Smlouvy.

8.4 V případě prodlení Zhotovitele s odstraněním vad plnění dle čl. 5.7 této Smlouvy, je Objednatel
       oprávněn požadovat smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč za každý den prodlení a každou
       jednotlivou vadu. Právo Objednatele dle čl. 5.8 tím není dotčeno.

8.5 V případě, že dojde k porušení povinnosti Zhotovitele, která zakládá právo Objednatele
       na odstoupení od této Smlouvy, je Objednatel bez ohledu na skutečnost, zda využije svého
       práva na odstoupení od této Smlouvy, oprávněn účtovat Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši
       30% z celkové ceny Plnění dle čl. 2.1 této Smlouvy za každý jednotlivý případ takového
       porušení.

8.6 Za každé jednotlivé porušení povinnosti týkající se zachování ochrany obchodního tajemství
       dle čl. 6.18, je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,--Kč.

       Strana 14
                            21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše, Šumperk –
                            projekt

8.7 V případě prodlení Objednatele s úhradou řádně vystavených a doručených faktur, je Objednatel
       povinen uhradit Zhotoviteli úrok z prodlení z dlužné částky ve výši dle nařízení vlády, kterým
       se stanoví výše úroků z prodlení podle občanského zákoníku, v platném a účinném znění.

8.8 Obě Smluvní strany považují podmínky smluvních pokut a jejich výši za přiměřenou.
8.9 Zaplacením smluvní pokuty nejsou dotčena práva druhé Smluvní strany na náhradu škody

       v plném rozsahu. Zhotovitel se současně zaplacením smluvní pokuty nezbavuje závazku plnit
       povinnost, jejíž plnění bylo smluvní pokutou utvrzeno, nedohodnou-li se Smluvní strany jinak.
8.10 Vyúčtování smluvní pokuty musí být zasláno doporučeně s dodejkou. Smluvní pokuta je splatná
       ve lhůtě 30 kalendářních dnů ode dne doručení vyúčtování druhé Smluvní straně.
8.11 Objednatel je oprávněn smluvní pokuty účtované Zhotoviteli dle této Smlouvy jednostranně
       započítat proti ceně Plnění sjednané v této Smlouvě, resp. k úhradě smluvních pokuty použít
       pozastávky zadržené ve smyslu čl. 3.8 Smlouvy.

                                              9. Doba trvání Smlouvy
9.1 Tato Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu stranami této Smlouvy.
9.2 Účinnost této Smlouvy lze ukončit písemnou dohodou Smluvních stran a dále odstoupením

       z důvodů uvedených v zákoně nebo v této Smlouvě.
9.3 Objednatel je oprávněn od Smlouvy, popř. jen ohledně nesplněného zbytku plnění Díla (dále jen

       jako „odstoupení od Smlouvy“), odstoupit v případě podstatného porušení závazků Zhotovitele,
       a to vedle dalších případů stanovených v této Smlouvě, zejména v případech, kdy Zhotovitel:

         a) bude déle než 5 dnů v prodlení s předáním kteréhokoli dílčího plnění podle této
                 Smlouvy Objednateli dle této Smlouvy,

         b) bude déle než 5 dnů v prodlení s odstraněním vad předaného dílčího plnění vytknutých
                 Objednatelem v rámci akceptačního řízení dle čl. 4.9,

         c) bude opakovaně, tj. nejméně 2 x, v prodlení s odstraněním vad předaného dílčího plnění
                 vytknutých Objednatelem v rámci akceptačního řízení dle čl. 4.9,

         d) opakovaně, tj. nejméně 2 x, poruší jakoukoli svou povinnost dle této Smlouvy, přičemž
                 nemusí jít o porušení téže povinnosti,

         e) opakovaně, tj. nejméně 2 x, neplní pokyny Objednatele související s plněním předmětu
                 této Smlouvy,

         f) plní-li Zhotovitel povinnosti při plnění Díla prostřednictvím poddodavatele,
                 aniž by k využití poddodavatele udělil Objednatel souhlas dle čl. 6.6 Smlouvy,

         g) vstoupí do likvidace nebo vůči jeho majetku probíhá insolvenční řízení, v němž bylo
                 vydáno rozhodnutí o úpadku nebo insolvenční návrh byl zamítnut proto, že majetek
                 nepostačuje k úhradě nákladů insolvenčního řízení, nebo byl konkurs zrušen proto,
                 že majetek byl zcela nepostačující.

       Tím není dotčeno právo Objednatele odstoupit od této Smlouvy v případech uvedených
       v § 2002 občanského zákoníku.
9.4 Zhotovitel je oprávněn kromě dalších případů uvedených v této Smlouvě od této Smlouvy
       odstoupit:

         a) je-li Objednatel v prodlení s úhradou ceny Díla po dobu delší než 60 dní a byl předtím
                 nejméně dvakrát ze strany Zhotovitele o úhradu písemně urgován.

9.5 Odstoupení je účinné od okamžiku, kdy je doručeno v písemné podobě druhé Smluvní straně.
       Smluvní strany jsou povinny nejpozději do jednoho měsíce od nabytí účinnosti odstoupení

                                                                      Strana 15
                            21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše, Šumperk –
                            projekt

       vyrovnat písemnou dohodou vzájemně poskytnutá Plnění, přičemž platí, že Plnění řádně
       poskytnutá do doby zániku Smlouvy odstoupením si strany nevrací, s výjimkou odstoupení
       Objednatele ve smyslu čl. 5.8 písm. a) Smlouvy, kdy je Zhotovitel povinen vrátit Objednateli
       cenu Plnění.
9.6 Smluvní strany se dohodly, že i po zániku této Smlouvy zůstávají v platnosti ustanovení týkající
       se odpovědnosti za vady, záruky a záruční lhůty, jakož i ustanovení o smluvních pokutách
       a úroku z prodlení (pokud již dospěl), o náhradě škody, cenová ujednání obsažená v této
       Smlouvě a jejich přílohách, ustanovení týkající zachování obchodního tajemství a ustanovení
       týkající se se řešení sporů mezi Smluvními stranami a jiná ustanovení, které vzhledem ke své
       povaze mají zavazovat smluvní strany i po odstoupení od Smlouvy.

                                             10. Závěrečná ustanovení
10.1 Tato Smlouva se řídí právním řádem České republiky, zejména příslušnými ustanoveními

       Občanského zákoníku. Všechny spory vzniklé z této Smlouvy nebo v souvislosti s ní se budou
       řešit podle českého práva a k jejich projednání a rozhodnutí bude místně příslušný soud podle
       místa sídla Objednatele.
10.2 Tato Smlouva může být měněna pouze vzestupně očíslovanými písemnými dodatky ke Smlouvě
       podepsanými oběma Smluvními stranami, není-li v této Smlouvě stanoveno jinak.
10.3 Dnem doručení písemností odeslaných na základě této Smlouvy nebo v souvislosti s touto
       Smlouvou prostřednictvím doporučené pošty, pokud není prokázán jiný den doručení, se rozumí
       poslední den lhůty, ve které byla písemnost pro adresáta uložena u provozovatele poštovních
       služeb, a to i tehdy, jestliže se adresát o jejím uložení nedozvěděl.
10.4 Pokud kterékoli ustanovení této Smlouvy nebo jeho část je nebo se stane neplatným
       či nevynutitelným, nebude mít tato neplatnost či nevynutitelnost vliv na platnost či vynutitelnost
       ostatních ustanovení této Smlouvy nebo jejích částí, pokud nevyplývá přímo z obsahu
       této Smlouvy, že toto ustanovení nebo jeho část nelze oddělit od dalšího obsahu. V takovém
       případě se obě Smluvní strany zavazují neúčinné a neplatné ustanovení nahradit novým
       ustanovením, které je svým účelem a významem co nejbližší ustanovení této Smlouvy,
       jež má být nahrazeno.
10.5 Tato Smlouva je vyhotovena ve 3 stejnopisech, z nichž každý bude považován za prvopis.
       Zhotovitel obdrží 1 stejnopis této Smlouvy a Objednavatel 2 stejnopisy této Smlouvy.
10.6 Nedílnou součástí této Smlouvy jsou následující přílohy:
        Příloha č. 1 – Harmonogram Plnění
        Příloha č. 2 – Cenová specifikace
        Příloha č. 3 – Kontaktní údaje
        Příloha č. 4 – Předávací protokol – vzor
        Příloha č. 5 – Akceptační protokol – vzor (volná příloha)
10.7 Pro případ, že tato Smlouva není uzavírána za přítomnosti obou smluvních stran, platí,
       že Smlouva nebude uzavřena, pokud ji Zhotovitel podepíše s jakoukoliv změnou či odchylkou,
       byť nepodstatnou, nebo dodatkem.
10.8 Smluvní strany prohlašují, že tato Smlouva vyjadřuje jejich úplné a výlučné vzájemné ujednání
       týkající se daného předmětu této Smlouvy, byla uzavřena po vzájemném projednání, určitě
       a srozumitelně, na základě jejich pravé, vážně míněné a svobodné vůle. Na důkaz uvedených
       skutečností připojují podpisy svých oprávněných osob či zástupců.

                                                                      Strana 16
                21.08_Stavební úprava vodovodu a kanalizace M.R.Štefánika a Dr.E.Beneše, Šumperk –
                projekt

V Šumperku dne: 29. 4. 2022              V Šumperk dne: 29. 4. 2022

________________________________________ _________________________________

Martin Hoždora                           Ing. Radim Jirout, MBA, LL.M

předseda představenstva                  generální ředitel společnosti
Vodohospodářská zařízení Šumperk, a. s.  Šumperská vodohospodářská společnost, a.s.

                                         Strana 17
Příloha č. 1: Harmonogram plnění

Zhotovitel se zavazuje zahájit poskytování Plnění neprodleně po oboustranném podpisu této Smlouvy
a dokončit je u jednotlivých dílčích plnění v následujících termínech:

   ▪ Dílčí plnění dle čl. 1.2.1 a 1.2.2 předá Zhotovitel Objednateli nejpozději do 27. 10. 2022.

   ▪ Dílčí plnění dle čl. 1.2.3 je zahájeno podepsáním Akceptačního protokolu k RPD a končí
         odstraněním poslední z vad Stavby uvedených v Protokolu o předání a převzetí Stavby mezi
         Objednatelem a Zhotovitelem Stavby, poskytnutím podkladů Zhotoviteli Stavby
         pro zpracování Dokumentace skutečného provedení k předání a převzetí dokončené Stavby,
         nejpozději však uplynutím 60 dní ode dne podpisu Protokolu o předání a převzetí Stavby,
         neleží-li důvody neodstranění takových vad na straně Zhotovitele.
Příloha č. 2: Cenová specifikace

Dílčí plnění dle čl. 1.2.1 Smlouvy: RPD    ……….......….…..… 213.840,-Kč (bez DPH)
Dílčí plnění dle čl. 1.2.2 Smlouvy: IČ-SŘ  ……….......….…..… 36.860,-Kč (bez DPH)

Celková cena Plnění bez DPH                ….…………..…  250 700,-Kč
Příloha č. 3: Kontaktní údaje

Kontaktní údaje Zhotovitele ve věcech smluvních a technických:

Jméno:   Ing. Pavel Paloncý
Tel.:    (+420) 583 317 330
Email.:  paloncy@spvs.cz

Kontaktní údaje Objednatele ve věcech smluvních:

Jméno:   Martin Hoždora, předseda představenstva

Tel.:    (+ 420) 775 308 702

Email:   hozdora@vhz.cz

Kontaktní údaje Objednatele ve věcech technických:

Jméno:    Ing. Jana Paloncý
Mobil:   (+420) 702 044 786
Email:   paloncy@vhz.cz

Kontaktní údaje Objednatele ve věcech stavebně-technických:

Jméno:   Ing. Zdeněk Kořínek

Mobil:   (+420) 702 011 768

Email:   korinek@vhz.cz

Jméno:   Lenka Straková
Mobil:   (+420) 602 556 057
Email:   strakova@vhz.cz