Textová podoba smlouvy Smlouva č. 20765: Dětský svět ve středu města, Ivančice

Příloha SOD.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo

                              Číslo zakázky: ….……..

uzavřená v souladu s ust. § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění
pozdějších předpisů, mezi níže uvedenými smluvními stranami:

Město Ivančice

IČ:                    00281859

se sídlem:             Palackého náměstí 196/6, 664 91 Ivančice

zastoupené:            Milan Buček starosta města

bankovní spojení: KB Ivančice

č.ú.:                  125911/0100

osoby pověřené jednat

ve věcech technických: Ing. Josef Janíček, OISMaP

                       tel.: + 420 546 419 450, e-mail: janicek@muiv.cz

(dále jen objednatel)

a

KAVYL SPOL. S R.O.
Nar./IČ: 499 75 358
se sídlem: Mohelno 563, 675 75
zastoupené: Ing. Slavomilem Dokulilem - jednatel / předseda představenstva
bankovní spojení: KB a.s., Náměšť nad Oslavou
č.ú.: . 86-2760840247/0100
(dále jen zhotovitel)

(ve smlouvě společně dále jen jako „smluvní strany“)

                                                 I.
                                  Prohlášení o způsobilosti

           Smluvní strany si vzájemně prohlašují, že jejich způsobilost a volnost
uzavřít tuto smlouvu, jakož i způsobilost ke všem souvisejícím právním jednáním,
není nijak omezena ani vyloučena.

                                       II.
                              Předmět smlouvy

1)     Předmětem smlouvy je dílo – „Dětský svět ve středu města, Ivančice“, v

katastrálním území Ivančice.

2)     Zhotovitel dílo zhotoví dle projektové dokumentace a výkazu výměr (Příloha č.

1). Objednateli pak zhotovitel dílo předá ve stavu způsobilém užívání v souladu

s technickými a právními předpisy platnými v době předání v České republice.
                           Smlouva o dílo

                           Číslo zakázky: ….……..

                           III.

                           Termíny

1)  Termíny

   a) Termín předání staveniště: předpoklad do 5 pracovních dnů ode dne podpisu
smlouvy o dílo v návaznosti na klimatické nebo jiné podmínky, které nelze dopředu
předpokládat ani Objednatelem, ani Zhotovitelem;

   b) Termín zahájení stavebních prací (díla): nejpozději do 5 pracovních dnů ode
dne předání a převzetí staveniště; tj. 07/ 2016

    c) Termín dokončení stavebních prací (díla): nejpozději do 31. 8. 2016;

   d) Termín předání a převzetí díla: nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne
termínu dokončení stavebních prací;

   e) Termín vyklizení staveniště: nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne předání
a převzetí díla.

2)  Zhotovitel je oprávněn dokončit práce na díle i před uplynutím lhůty plnění

a Objednatel je povinen dříve řádně dokončené dílo převzít a zaplatit.

3)  Termín dokončení je závislý na řádném a včasném splnění součinností

Objednatele dohodnutých ve smlouvě. Po dobu prodlení Objednatele s poskytnutím

dohodnutých součinností není Zhotovitel v prodlení s plněním závazku. Nedojde-li

mezi stranami k jiné dohodě, prodlužuje se Termín dokončení díla o dobu shodnou s

prodlením Objednatele v plnění jeho součinností, toto ustanovení se v případě

nepříznivých klimatických podmínek mající vliv na dodržení technologických postupů

použije obdobně. Tato skutečnost však musí být zaznamenána ve stavebním deníku

Zhotovitele v okamžiku, kdy příčina prodlení nastane a Zhotovitel bude prokazatelně

o této skutečnosti informovat Objednatele.

4)  Prodlení Zhotovitele s dokončením díla delší jak 14 dnů se považuje za

podstatné porušení smlouvy, ale pouze v případě, že prodlení Zhotovitele nevzniklo z

důvodů na straně Objednatele nebo vlivem nepříznivých klimatických podmínek.

5)  Objednatel nebo jeho zástupce je oprávněn stanovit Zhotoviteli závazný termín

závazný termín pro odstranění porušení povinnosti dle této smlouvy, a to zápisem do

stavebního deníku nebo jeho stanovením na kontrolním dnu stavby.

                           IV.

             Práva a povinnosti zhotovitele

1)  Zhotovitel se zavazuje pro účely zhotovení díla řádně používat potřebné

technologické postupy, provést potřebné zkoušky, měření a revize včetně protokolů,

provést potřebnou geodetickou činnost a předat dokumentaci skutečného provedení

včetně dokladů podle zákona č. 22/1997 Sb. v platném znění a podle jeho prováděcích

předpisů v platném znění.

2)  Zhotovitel se zavazuje provést dílo nejpozději do 31. 08. 2016.

3)  Zhotovitel se zavazuje dodržovat pokyny Objednatele, pokud neodporují

obsahu smlouvy nebo právním předpisům.
     Smlouva o dílo

     Číslo zakázky: ….……..

4)   Zhotovitel prohlašuje, že se seznámil s místními poměry, prostudoval zadání

stavby a je schopen provést dílo řádně.

5)   Zhotovitel se zavazuje vyzvat objednatele, nebo jeho zástupce (technický dozor

investora – dále TDI) ke kontrole prováděných prací, ke kontrole zakrývaných prací,

konstrukcí či technologických částí díla před jejich zakrytím. Tato výzva objednateli

bude učiněna prokazatelným způsobem (mail, písemné sdělení.) a zápisem ve stavebním

deníku. Pro umožnění pokračování prací je nutný zápis TDI ve stavebním deníku o

kontrole a schválení provedených prací a souhlasu k pokračování. Podle známých

skutečností sestaví Zhotovitel s Objednatelem před zahájením stavby soupis všech

kontrol, které budou dle tohoto článku realizovány. Objednatel si vyhrazuje právo

stanovit další kontroly dle svého uvážení, jejich požadavek však musí Zhotoviteli

oznámit nejméně 24 hodin předem.

6)   Zhotovitel výslovně prohlašuje, že má sjednané pojištění odpovědnosti za

škodu vzniklou (způsobenou) v souvislosti s prováděním staveb (v souvislosti s plněním

předmětu díla podle této smlouvy) na pojistnou částku 2 mil. Kč. Toto pojištění se

zavazuje mít po celou dobu plnění, včetně záruční doby. Objednatel je oprávněn

provádět zjišťování, zda zhotovitel toto ustanovení plní. Zhotovitel se zavazuje

předložit důkaz o svém pojištění při podpisu smlouvy.

7)   Zhotovitel se zavazuje použít pro realizaci díla jen materiály, které mají ke dni

jejich zabudování do díla dle této smlouvy takové vlastnosti, aby po dobu

předpokládané existence stavby byla při běžné údržbě zaručena požadovaná stabilita,

ochrana zdraví a životního prostředí a bezpečnost při užívání.

8)   Zhotovitel je oprávněn na jednotlivé práce sjednat subdodavatele.

9)   Zhotovitel je povinen vést stavební deník (dále jen SD) od předání staveniště

po konečné předání díla. Do SD se zapisují všechny skutečnosti rozhodné pro plnění

smlouvy. Objednatel může k zápisům připojovat svoje stanovisko. Během pracovní

doby musí být SD na stavbě trvale přístupný.

10) Pokud některé práce provádí subdodavatel, zapisuje je do SD zhotovitel
s identifikací subdodavatele. Subdodavatel může vést i svůj SD, do SD zhotovitele se
pak napíše pouze odkaz na stavební deník subdodavatele.

11) Zhotovitel se zavazuje zapisovat denní záznamy se do SD čitelně a zajistit
jejich podepsání odpovědnou osobou, případně jeho zástupcem zásadně ten den, kdy
byly práce provedeny, nebo kdy nastaly okolnosti, které jsou předmětem zápisu. V SD
musí být na zvláštní straně vypsány vícepráce a méněpráce schválené objednatelem, a
dále zúčastnění subdodavatelé.

12) Zhotovitel se zavazuje určit stavbyvedoucího a proškolit své pracovníky o
jejich povinnostech plynoucích z předpisů o bezpečnosti práce, požárních předpisů o
ochraně životního prostředí, případně dalších předpisů, které jsou pracovníci povinni
dodržovat.

13) Zhotovitel se zavazuje udržovat na staveništi pořádek a čistotu a současně
umožní po dobu realizace díla vstup do objektů v dané lokalitě.

14)  Zhotovitel je povinen vést a průběžně aktualizovat reálný seznam všech

subdodavatelů včetně výše jejich podílů na akci. Tento přehled je povinen na vyžádání

předložit objednateli, a to do 3 dnů od doručení výzvy Objednatele. V případě, že

Zhotovitel v zadávacím řízení, jehož předmětem bylo zadání předmětu plnění této
                           Smlouva o dílo

                           Číslo zakázky: ….……..

smlouvy, prokazoval kvalifikaci subdodavatelem, a tento subdodavatel by se neměl
podílet na realizaci této smlouvy ve stanoveném rozsahu, nebo by měl být změněn v
průběhu realizace této smlouvy, změna subdodavatele podléhá předchozímu písemnému
souhlasu Objednatele.

                                         V.
                       Práva a povinnosti objednatele

1)  Objednatel se zavazuje uhradit cenu díla způsobem sjednaným v této

smlouvě.

2)  Objednatel se zavazuje předat Zhotoviteli staveniště nejpozději ke dni

zahájení prací Zhotovitele. O předání bude pořízen zápis o předání a převzetí

staveniště.

3)  Veškeré prováděné části díla budou kontrolovány ze strany Objednatele

TDI. Jméno a ostatní ohledně této osoby bude zapsáno do stavebního deníku.

Pokud se tato osoba změní, je objednatel povinen neprodleně o této skutečnosti

informovat zhotovitele a zápis ve stavebním deníku změnit.

4)  Objednatel může svolávat v průběhu stavby kontrolní dny.

5)  Objednatel se zavazuje zajistit po uzavření této smlouvy veškerá

veřejnoprávní rozhodnutí potřebná podle právních předpisů k provádění díla dle

této smlouvy. O případnou dobu veřejnoprávního řízení potřebného podle

právních předpisů k provádění díla dle této smlouvy se prodlužuje doba plnění dle

této smlouvy.

6)  Objednatel je oprávněn během trvání provádění díla a záruční doby

požadovat na zhotoviteli, aby prokázal, že je pojištěn ve smyslu ustanovení čl. IV

odst. 6 této smlouvy.

7)  Objednatel nebo TDI jsou oprávněni do SD zapisovat své požadavky,

doporučení, výsledky kontroly a stanoviska.

8)  TDI je oprávněn pozastavit provádění díla v případě zjištění závažných

pochybení (zejména porušení technologické kázně, použití jiného materiálu

apod.). Tato pozastávka nebude mít vliv na termín dokončení díla dle této

smlouvy.

                               VI.
                           Cena díla

1)  Cena díla je 959 303,- Kč (slovy: devětsetpadesátdevěttisíctřistatřikorun

českých) bez DPH (pokud není zhotovitel plátce DPH, jedná se o cenu konečnou).

Ke sjednané ceně bude připočítána DPH ve výši dle platných předpisů v době

vzniku daňové povinnosti.

2)  Cena díla obsahuje veškeré práce a dodávky, služby, výkony a média,

kterých je třeba trvale či dočasně k provedení, dokončení a předání

zhotovovaného díla včetně zařízení staveniště a příjezdových cest, zajištění si

potřebných energií a zdrojů a vytýčení inženýrských sítí v okolí stavby. Pokud

nějaké energie a zdroje poskytne objednatel, pak vlastní připojení a měření si

zajišťuje zhotovitel a odebrané uhradí.
                                 Smlouva o dílo

                                 Číslo zakázky: ….……..

3)  Cena díla obsahuje též provoz zařízení staveniště, údržbu pořádku okolí

stavby a zajištění bezpečnosti staveniště včetně zajištění kompletního

přechodného dopravního značení. Obsahuje též údržbu pořádku na staveništi a v

okolí zasaženém působením stavby (např. veřejné komunikace, sousední

pozemky). Cena díla obsahuje veškeré náklady na likvidaci odpadů.

4)  Přílohou č. 1 a nedílnou součástí této smlouvy je položkový rozpočet

zpracovaný zhotovitelem. Pokud se skutečné výměry odliší od předpokládaných

ve výkazu výměr, jsou rozhodující jednotkové ceny v rozpočtu a cena za dílo

bude určena podle skutečně provedených prací.

5)  Stanovení ceny víceprací bude následující:

 v případě, že se změna díla týká části stavby, která je již položkově naceněna

nabídkou zhotovitele, použije se jednotková cena z této nabídky,

 v případě, že se změna díla týká části stavby, která není položkově naceněna

nabídkou zhotovitele, nesmí být jednotková cena zhotovitele vyšší, než je cena v místě a

čase obvyklá. Za cenu v místě a čase obvyklou se pokládá jednotková rozpočtová cena

uvedená v ceníku uznané cenové soustavy pro veřejné zakázky, v cenových úrovních

platných v čase realizace díla,

 v případě, že uznaná cenová soustava položku předmětné vícepráce

neobsahuje, zhotovitel doloží cenotvorbu položky kalkulačním vzorcem platným pro

uznanou cenovou soustavu.

6)  U materiálů nebo služeb, které zhotovitel dodá podle přímého požadavku

(určení) Objednatele, bude použita cena za dodávku Zhotoviteli (nákupní cena, kterou

Zhotovitel doloží dodacím listem nebo fakturou od subdodavatele zvýšená o dopravu na

stavbu a marži zhotovitele).

                                 VII.

                                 Platební podmínky

1)  Cena díla bude uhrazena po ukončení díla na základě daňového dokladu,

vystaveného Zhotovitelem a doručeného Objednateli. Daňový doklad bude

vystaven na částku odpovídající skutečně provedeným pracím dle této smlouvy

a skutečně použitého materiálu k provedení díla dle této smlouvy.

2)  Splatnost daňového dokladu bude minimálně 30 kalendářních dní od data

jeho prokazatelného doručení Objednateli, přičemž přílohou daňového dokladu je

odsouhlasený soupis provedených prací TDI.

3)  Při neúplnosti nebo nesprávnosti daňového dokladu je Objednatel

oprávněn doklad vrátit a běh splatnosti se zastaví. Nová doba splatnosti začne

běžet od doručení nového nebo opraveného dokladu Objednateli.

4)  Smluvní strany se dohodly, že daňový doklad bude považovat za úplný a

správný pokud bude obsahovat:

a) označení a číslo

b) název a sídlo, IČ, DIČ Zhotovitele

c) bankovní spojení Zhotovitele

d) fakturovanou částku

e) sazbu DPH

f) výši DPH

g) datum vystavení

h) přílohu dokladující vznik práva na plnění podle daňového dokladu.
    Smlouva o dílo

    Číslo zakázky: ….……..

i) lhůtu splatnosti
j) dále bude na daňovém dokladu uveden název a číslo projektu, tj. „Dětský svět

        ve středu města, Ivančice“.

5)  Zhotovitel je oprávněn vystavit daňový doklad pro objednatele, i pokud

TDI bezdůvodně neodsouhlasí soupis skutečně použitého materiálu dle této

smlouvy a provedených prací dle této smlouvy, včetně přesunu hmot.

6)  Dojde-li po uzavření smlouvy ke změně účtu zhotovitele, který je uveden

v této smlouvě, je Zhotovitel povinen o tom neprodleně informovat Objednatele a

tato skutečnost bude řešena příslušným Dodatkem této smlouvy.

7) Pokud smlouva obsahuje plnění dle § 92a zákona č. 235/2004 Sb. o DPH,
daň odvede Objednatel.

                                          VIII.
    Vlastnické právo, předání a převzetí díla, odpovědnost za škodu

1)  Objednatel je vlastníkem pozemku, na kterém se dílo provádí.

2)  Vlastníkem díla, nebo jeho části se stává Objednatel ode dne, kdy dílo

nebo jeho část, se stane věcí v právním slova smyslu. Do dne sepsání zápisu

o předání a převzetí díla nese riziko škody Zhotovitel.

3)  Předání díla je předání celého díla bez nedodělků s případnými drobnými

vadami, které nebrání Objednateli v obvyklém užívání díla. O předání a převzetí

díla bude vyhotoven zvláštní zápis s určením termínů odstranění vad. O jejich

odstranění bude sepsán zvláštní zápis.

4)  Konečné předání díla je předání dokončeného díla bez vad a nedodělků

zjištěných v protokole o předání a převzetí díla.

5)  Zhotovitel odpovídá v plné výši i za škody způsobené třetím osobám při

provádění díla nebo v souvislosti s ním.

6)  Zhotovitel není v prodlení s plněním svého závazku a neodpovídá za

škody způsobené v důsledku okolností neležících na jeho straně.

         a) Z důvodu na straně Objednatele (opožděné předání staveniště,
neposkytnutí potřebné součinnosti, přerušení prací Zhotovitelem z důvodu
prodlení Objednatele s plněním dle této smlouvy).

         b) Z důvodu vyšší moci (výbuch v důsledku teroristické činnosti,
požáru působeného bleskem, povodeň, sesuv půdy a jiné živelné pohromy,
nepříznivé klimatické podmínky, stávky apod.).

                  IX.
    Odpovědnost za vady díla

1)  Zhotovitel poskytuje záruční dobu 60 měsíců od sepsání protokolu

o předání a převzetí díla. Záruční podmínky mohou být upřesněny v předávacím

protokolu díla. Zhotovitel odpovídá za případné vady díla po celou záruční dobu.

2)  Zhotovitel se zavazuje zahájit odstraňování vady zjištěné v záruční době

nejpozději do 5 dní od prokazatelného nahlášení (mail, dopis…) s přihlédnutím
                            Smlouva o dílo

                            Číslo zakázky: ….……..

k charakteru vady a ke způsobu jejího odstranění. Náklady spojené s odstraněním
vad nese Zhotovitel, ledaže by prokázal, že vady byly způsobeny okolnostmi
vylučující jeho odpovědnost.

3)  Zhotovitel se zavazuje zahájit odstraňování vady do 5 pracovních dnů od

nahlášení závady, hrozí-li nebezpečí z prodlení.

                                    X.
                            Smluvní pokuty

1)  V případě nedodržení termínu dokončení díla ze strany Zhotovitele se

zhotovitel zavazuje uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny díla bez

DPH za každý den prodlení.

2)  V případě nedodržení termínu odstranění vad a nedodělků nebránících užívání

díla uvedených v předávacím protokolu se Zhotovitel zavazuje uhradit Objednateli

smluvní pokutu ve výši 0,2 % z ceny díla bez DPH za každý den prodlení po termínu

jejich odstranění, uvedeném v předávacím protokolu.

3)  V případě, že Zhotovitel nezahájí odstraňovat vadu podle čl. IX odst. 2, 3

smlouvy ve stanoveném termínu, zavazuje se Zhotovitel uhradit Objednateli smluvní

pokutu ve výši 0,3 % z ceny díla bez DPH za každý den prodlení.

4)  Pro případ prodlení se splněním peněžitého závazku ze strany Objednatele

sjednávají smluvní strany úrok z prodlení ve výši 0,05 % dlužné částky za každý den

prodlení.

5)         Zhotovitel se zavazuje uhradit smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny díla za

neumožněnou nebo nedostatečně připravenou kontrolu zakrývaných prací podle čl. IV.

odst. 5 smlouvy.

                                   XI.
                            Zánik smlouvy

1)  Objednatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit v případě, že:

     Zhotovitel bezdůvodně zastaví provádění díla před jeho dokončením bez
        souhlasu Objednatele na dobu delší než 10 kalendářních dní,

     bude ve vztahu k Zhotoviteli zahájeno insolvenční řízení.

2)  Objednatel je oprávněn odstoupit od této smlouvy, poruší-li Zhotovitel

povinnosti stanovené mu touto smlouvou a právními předpisy, a to zejména

v případě prodlení Zhotovitele s dokončením díla delší jak 14 dnů, které se

považuje za podstatné porušení smlouvy. Zhotovitel není v prodlení, pokud

prodlení vznikne z důvodu na straně Objednatele. V takovém případě je

Objednatel oprávněn odstoupit od smlouvy v souladu s ustanoveními tohoto

článku. Objednatel má v tomto případě nárok na náhradu škody v souladu s

příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.

3)  Zhotovitel je oprávněn od této smlouvy odstoupit v případě, že bude ve

vztahu k Objednateli zahájeno insolvenční řízení.

4)  Odstoupením od smlouvy smlouva zaniká, a to okamžikem doručení

písemného oznámení o odstoupení druhé smluvní straně.
                               Smlouva o dílo

                               Číslo zakázky: ….……..

5)  Smluvní strana, jejíž porušení povinnosti vyplývající z této smlouvy bylo

důvodem pro odstoupení od smlouvy, nemá nárok na úhradu náhrady škody, která

jí odstoupením od smlouvy vznikla.

6)  Smlouva může být ukončena písemnou dohodou smluvních stran.

                                          XII.
                               Závěrečná ustanovení

1)  Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma

stranami.

2)  Tuto smlouvu lze měnit pouze vzestupně číslovanými dodatky,

podepsanými oběma smluvními stranami.

3)  Doručování případných písemností souvisejících s touto smlouvou bude

prováděno na adresy účastníků, uvedené v této smlouvě, pokud některý účastník

druhému nedoručí písemnou zprávu o změně adresy pro doručování. Po doručení

této změny bude doručováno na novou adresu.

4)  Případná neplatnost některého ustanovení této smlouvy nemá za následek

neplatnost ostatních ustanovení. Pro případ, že se kterékoliv ustanovení této

smlouvy stane neúčinným nebo neplatným, se smluvní strany zavazují bez

zbytečného odkladu nahradit takové ustanovení novým.

5)  Tato smlouva je sepsána ve čtyřech stejnopisech, z nichž po dvou obdrží

každá smluvní strana.

6)  Vztahy ve smlouvě neupravené se řídí právním řádem České republiky,

zejména ustanoveními §§ 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,

ve znění pozdějších předpisů.

7)  Strany prohlašují, že se s obsahem smlouvy, která byla sepsána dle jejich

svobodné a vážné vůle, určitě a srozumitelně, nikoliv v tísni a za nápadně

nevýhodných podmínek a na důkaz toho k ní připojují níže své podpisy.

V Ivančicích dne 8. 7. 2016                                V Mohelně, dne 4. 7. 2016

……..…………………                                                ……………………………
       za Objednatele                                              za Zhotovitele

Příloha č. 1 – položkový rozpočet zpracovaný zhotovitelem

Schváleno na schůzi Rady města Ivančice č. 18, bod 3, konané dne 22. 6. 2016.