Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
EVROPSKÁ UNIE i I E R S T v O S K O lóTvI Evropské strukturální a investiční fondy t T IílO vvC H O V Operační program Výzkum, vývoj a vzděíávání Č.].: M S M T - 10856/2017-4 Smlouva o dílo „Analýza absorpční kapacity a zam ěření výzev v P C I a P 0 2 OP VVV" uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále Jen „Sm louva" a „Občanský zákoník") Smluvní strany Objednatel: Česká republika - M inisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy Se sídlem; Karmelitská 529/5,118 12 Praha 1 Jednající: Bc. Jan Frisch, ředitel Odboru technické pomoci OP VVV IČO: 00022985 Bankovní spojení: ČNB, Praha Číslo účtu: Datová schránka: v id a a w t (dále jen „Objednatel' Zhotovitel: HOPE GROUP s.r.o. Se sídlem: Palackého tř. 10, 612 00 Brno Zastoupen: Ing. Petrem Volkem, Ph.D., jednatelem společnosti IČO: 25342282 DIČ: CZ25342282 Bankovní spojení: Sberbank Číslo účtu: Datová schránka: gg4amx8 (dále jen „Zhotovitel") Smluvní strany uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku tu to smlouvu o dílo. 1. úvodní ustanovení 1.1. Touto Smlouvou se Zhotovitel zavazuje, že provede pro Objednatele službu, která je blíže specifikována včl. 2. Smlouvy, a to vše za podmínek stanovených touto Smlouvou. 2. Předmět Smlouvy 2.1. Předmětem plnění té to Smlouvy je provedení analýzy absorpční kapacity připravovaných výzev Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (dále jen „OP VVV"), které Řídicí orgán OP VVV plánuje vyhlásit v roce 2017/2018 v rámci: • specifického cíle 3 prioritní osy (dále také „PO") 1; • specifických cílů 1, 2, 4 a 5 Investiční p rio rity 1 PO 2; • specifického cíle 1 investiční priority 2 PO 2. Více Informací k prioritním osám a specifickým cílům OP VVV lze najít na http://w w w .m 5m t.cz/upioads/O P VVV/Text OP VVV.pdf. Analýza bude provedena se zohledněním výzev vyhlášených v těchto specifických cílech v roce 2016 a v rámci nich podpořených/schválených projektů (z pohledu ne/úspěšných žadatelů) - konkrétně se jedná o výzvy: • č. 02_16_015 ESF výzva pro vysoké školy; budování • č. 02_16_016 ERDF výzva pro vysoké školy; • č. 02_16_17 Výzkumné infrastruktury pro vzdělávací účely - či modernizace; • č. 02_16_18 Rozvoj výzkumně zaměřených studijních programů. Více inform ací k těm to výzvám lze najít na http://w w w .m sm t.cz/strukturalni-fondv- 1/vvzvv-op-vvv. 2.2. Na základě vypracované analýzy absorpční kapacity bude Objednatel disponovat validními informacemi pro průběžnou přípravu plánovaných výzev, přípravu jejich věcných záměrů a případnou úpravu plánovaných alokací těchto výzev, popř. se mohou stát podkladem pro případné přesuny prostředků mezi prioritním i osami OP VVV, což je nezbytné pro efektivní čerpání prostředků z evropských investičních a strukturálních fondů. 2.3. Zhotovitel v rámci zpracování analýzy absorpční kapacity provede sběr dat u všech níže uvedených oprávněných žadatelů (typů příjemců pro daný specifický cíl dle programového dokumentu OP VVV), tj. vysoké školy podle zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů: • veřejné vysoké školy; • státní vysoké školy (organizační složky státu); • soukromoprávní subjekty, jejichž hlavním účelem není vytváření zisku, vykonávající veřejně prospěšnou činnost - soukromé vysoké školy (o. p. s); • ostatní subjekty - soukromé vysoké školy. Aktuální přehled vysokých škol v České republice lze najít na http://www.m sm t.cz/vzdelavani/vvsoke-skolstvi/prehled-vvsokvch-skol-v-cr-3. 2.4. Sběr dat pro analýzu absorpční kapacity provede Zhotovitel pomocí terénního výzkumu, diskusních skupin, dotazníkového šetření, řízených rozhovorů a jiných vhodných metod u všech oprávněných žadatelů. Konkrétní nastavení mixu zvolených m etod bude na Zhotoviteli, avšak jeho finální podoba podléhá schválení Objednatele, přičemž bude kladen důraz zejména na získání dostatečných, kvalitních a spolehlivých výsledků. Syntézu s jiným i zdroji - než budou informace od respondentů a zaměření (text) operačního programu - Objednatel nepožaduje. Získané podklady ze sběru dat budou Objednateli předány v elektronické podobě jako příloha k finálně odsouhlasené verzi analýzy. 2.5. Objednatel předpokládá úzkou spolupráci se Zhotovitelem , zejména při přípravě dotazníků, tém at fokusních skupin, výběr osob pro rozhovory a další. 2.6. Osloveni musejí být všichni oprávnění žadatelé v České republice. Response rate musí být takový, aby byly informace dostatečně vypovídající, tzn., nejde o pouhé procento z celku, je důležité sledovat také jednotlivé parametry jako například: • veřejné vysoké školy vs. soukromé vysoké školy; • vysoké školy s mnoha fakultam i vs. vysoké školy menšího rozsahu; • regionální pokrytí; • případně další parametry po dohodě smluvních stran. 2.7. Osobou zodpovědnou za jednotlivé vysoké školy je vždy je jí statutární orgán. Ke konkrétním tém atům lze diskutovat s dalšími pověřenými pracovníky. Zhotovitel nejprve bude oslovovat vedení jednotlivých vysokých škol s žádostí o nominaci odpovědné osoby/odpovědných osob, případně kontaktní osoby pro danou problem atiku. Počet osob i jejich pozice v organizaci budou individuální dle jednotlivých vysokých škol. 2.8. Zhotovitel bude muset prokázat maximální úsilí o získání největšího objem u reakce a získání relevantních informací a zejména dodat výsledek tak, aby byldostatečně vypovídající. Komunikaci se všemi oprávněnými žadateli doloží Zhotovitel předložením výkazů uskutečněných prací. Výkaz bude obsahovat zejména seznam kontaktovaných subjektů. 2.9. Zhotovitel na základě podkladů získaných při šetření na místě u všech oprávněných žadatelů vyhotoví analýzu absorpční kapacity, jež bude m im o jiné obsahovat: • nejčastější a nejméně časté typy oprávněných potenciálních žadatelů; • nejžádanější a nejméně žádané oblasti podpory v relevantních specifických cílech PO 1 a PO 2; • vyhodnocení koncepce výzev z pohledu žadatelů včetně toho, jak odpovídají vyhlášené výzvy potřebám budoucích příjemců; • analýzu bariér pro podávání žádostí o podporu v relevantních specifických cílech PO 2 z hlediska těchto faktorů: pokrytí aktivit již realizovanými projekty OP VVV; - pokrytí aktivit z jiných zdrojů financování (programy, grantové soutěže aj.); podmínky veřejné podpory; výše spolufinancování; změny metodického a legislativního prostředí; délka realizace projektů; paušální/nepřímé výdaje; délka přípravné fáze a možnosti jejího financování; - výše a druh možných investic; • v případě zjištění bariér pro podávání žádostí o podporu navržená opatření pro prevenci to h o to problému v dalších plánovaných výzvách. 2.10. Analýza absorpční kapacity připravovaných výzev bude provedena jak z hlediska finančního, tak časového a věcného, a to včetně řádného zdůvodnění všech jednotlivých zjištění. 2.11. Zhotovitel uspořádá pro Objednatele prezentaci finálního výstupu form ou osobního setkání, kde budou vybraným zaměstnancům Objednatele představeny hlavní závěry z analýzy včetně doručení a zdůvodnění všech dílčích zjištění. Prezentace pro zástupce Řídicího orgánu OP W V proběhne v místě jejich pracoviště na adrese: Harfa Office Park, Českomoravská 2420/15, 190 00 Praha 9. Tato prezentace výstupu je součástí plnění ze smlouvy. 2.12. Rozsah finální podoby analýzy musí odpovídat obsahu předmětu Smlouvy. Analýza musí být zpracována ve standardní grafické úpravě a odpovídat spisovné jazykové normě. Standardní grafickou úpravu Objednatel požaduje dle pravidel pro publicitu dostupných na h ttp ://w w w .m sm t.cz/strukturalni-fo ndv-l/pra vidla-pro -p ublicitu. Spisovnou jazykovou norm u Objednatel požaduje dle Akademické příručky českého jazyka dostupné na http://prirucka.uic.cas.cz/. 2.13. Finální podoba analýzy bude zpracována v elektronické podobě. M inim álně 3 ks finální analýzy budou v listinné verzi, v kroužkové vazbě bez možnosti manipulace se stránkami. 3. Termín a místo plnění 3.1. Zahájení plnění dle této Smlouvy nastává bezprostředně po podpisu té to Smlouvy oběma smluvními stranami. 3.2. Indikativní harmonogram realizace sběru dat u všech oprávněných žadatelů: květen/červen 2017. Indikativní harmonogram vyhodnocení dat a zpracování návrhu analýzy: červen 2017. 3.3. Termín odevzdání návrhu finální podoby analýzy je stanoven na 30. 6. 2017. 3.4. Termín odevzdání konečné verze výstupu je stanoven na 31. 7. 2017. 3.5. Jednotlivé term íny budou při realizaci služby Objednatelem upřesněny. S ohledem na aktuální potřeby Objednatele mohou být term íny změněny. Objednatel inform uje Zhotovitele o upřesněném požadovaném termínu předložení návrhu výstupu alespoň 15 pracovních dní před tím to term ínem . Možnost změny se netýká term ínu stanoveného dle odstavce 3.4. té to Smlouvy. 3.6. Zhotovitel předkládá Objednateli finální návrh výstupu v požadovaném term ínu prostřednictvím emailové komunikace. Proces připomínkování výstupů probíhá prostřednictvím emailové komunikace. Připomínkování probíhá výhradně form ou připomínkových listů, jejich form a bude stanovena dohodou smluvních stran před zahájením procesu připomínkování. Konečná verze výstupu je předkládána rovněž prostřednictvím emailové komunikace. 3.7. Do 10 pracovních dní od doručení připomínek Objednatele k návrhu analýzy zpracuje Zhotovitel připomínky a upravenou verzi analýzy předloží Objednateli. Toto ustanovení je účinné až do konečného odsouhlasení ze strany Objednatele. Připomínky lze uplatnit pouze takovým způsobem, aby byl dodržen termín odevzdání konečné verze výstupu stanovený dle čl. 3.4. 3.8. Konečná verze výstupu, tj. verze, ke které nejsou ze strany Objednatele uplatněné další připomínky nebo výhrady, bude schválena Objednatelem a převzata zápisem (akceptačním protokolem) podepsaným zástupci Objednatele i Zhotovitele. 3.9. Finální podoba analýzy v listinné i elektronické verzi bude předána osobě pověřené za akceptaci uvedené v bodě 11.1 na adresu: Harfa Office Park, Českomoravská 2420/15,190 00 Praha 9. 4. Plnění Snniouvy prostřednictvím poddodavatele 4.1. Objednatel připouští poddodávky s výjimkou těchto částí plnění: • vyhodnocení bariér pro podávání žádostí o podporu v relevantních specifických cílech včetně navržení opatření k jejich odstranění. • finální zpracování analýzy absorpční kapacity připravovaných výzev, a to včetně řádného zdůvodnění všech jednotlivých zjištění. 5. Cena a platební podmínky 5.1. Cena za kom pletní dílo v rozsahu dle čl. 2 té to Smlouvy činí 194 500 Kč (slovy: stodevadesátčtyřitisícpětset korun českých) bez DPH. DPH ve výši 21 % činí 40 845 Kč (slovy: čtyřicettisícosm setčtyřicetpět korun českých). Celková cena včetně 21 % DPH činí 235 345 Kč (slovy: dvěstětřicetpěttisíctristačtyřicetpět korun českých). 5.2. Zhotovitel vystaví daňový doklad (dále jen „faktura") za zrealizovaný výstup po vzniku nároku na její zaplacení, a to na základě akceptačního protokolu, stvrzeného podpisem příslušné osoby odpovědné za dané plnění uvedené včl. 11 té to Smlouvy. Kopie akceptačního protokolu podepsaná oběma smluvními stranami bude tv o řit přílohu faktury. 5.3. Cena zahrnuje veškeré a konečné náklady spojené se zhotovením díla. Za neměnný základ se považuje cena bez DPH. Sazba DPH je ve Smlouvě uvedena v zákonné výši ke dni podpisu Smlouvy. V případě změny sazby DPH v průběhu účinnosti Smlouvy bude cena adekvátně změněna, sazba DPH bude účtována vždy v zákonné výší. Objednatel nebude poskytovat žádné zálohové platby. Faktura musí obsahovat všechny náležitosti daňového dokladu stanovené v § 29 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů a § 435 Občanského zákoníku. Pokud faktura neobsahuje všechny zákonem a Smlouvou stanovené náležitosti, je Objednatel oprávněn ji do data splatnosti vrátit stím , že Zhotovitel je poté povinen doručit novou fakturu s novým term ínem splatnosti do 30 dnů ode dne doručení. V takovém případě není Objednatel v prodlení s úhradou. 5.6. Faktura bude označena názvem příslušného operačního programu, ze kterého bude hrazena, tj. OP VVV. Objednatel si vyhrazuje právo závazné pokyny k fakturaci dále upřesnit. 5.7. Objednatel se zavazuje uhradit faktury dle term ínu splatnosti. Splatnost faktur Zhotovitele je 30 kalendářních dnů ode dne jejich doručení Objednateli. Faktura se považuje za uhrazenou dnem, kdy je částka prokazatelně odeslána z účtu Objednatele na účet Zhotovitele. Úhrada ceny bude provedena bezhotovostním převodem fakturované částky na účet Zhotovitele, uvedený v úvodu Smlouvy. Platba bude probíhat výhradně v Kč. 5.8. Při prodlení s platbou je Objednatel povinen zaplatit Zhotoviteli nejvýše zákonný úrok z prodlení, jiné sankce vůči Objednateli jsou nepřípustné. 6. Finanční kontrola, uchování dokladů a podkladů 6.1. Zhotovitel je podle ustanovení § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, osobou povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly prováděné v souvislosti s úhradou zboží nebo služeb z veřejných výdajů. 6.2. Zhotovitel poskytne Objednateli či oprávněným orgánům maximální možnou součinnost při provádění kontroly projektu „TP OP VVV Externí služby", z něhož je plnění Smlouvy hrazeno, předloží na vyžádání doklady vztahující se k předmětu Smlouvy a doloží další významné skutečnosti , požadované Objednatelem či oprávněným orgánem. 6.3. Zhotovitel je povinen veškerou dokumentaci vztahující se k předm ětu Smlouvy archivovat po dobu 15 let ode dne splnění předmětu Smlouvy, m inim álně však do konce roku 2032. 7. Licenční ujednání 7.1. V případě, že při plnění předm ětu Smlouvy vzniknou výstupy Zhotovitele, které by naplňovaly znaky autorského díla ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, Zhotovitel prohlašuje, že poskytne Objednateli oprávnění k užití díla bez omezení způsobu užití, v rozsahu neomezeném, co se týká času, množství užití díla, územního rozsahu. 7.2. V případě, že by byl autorem díla poddodavatel, je Zhotovitel povinen zajistit poskytnutí licence k užití díla ze strany poddodavatele, jakož i oprávnění k postoupení licence Objednateli. 7.3. Zhotovitel je povinen bez zbytečného odkladu inform ovat Objednatele o vzniku takových práv k duševnímu vlastnictví. Současně se vznikem takových práv vzniká Objednateli právo k bezúplatnému užití tohoto předm ětu díla (výhradní bezúplatná licence). 7.4. Zhotovitel prohlašuje, že cena za poskytnutí licence k výkonu práva užít dílo je zahrnuta v ceně díla či služeb dle té to Smlouvy. 8. Povinností Objednatele 8.1. Objednatel se zavazuje za řádné plnění té to Smlouvy zaplatit Zhotoviteli cenu sjednanou dle čl. 5 Smlouvy. 8.2. Objednatel se zavazuje poskytnout Zhotoviteli včas a řádné všechny relevantní dostupné podklady k jednotlivým připravovaným výzvám v PO 1 a PO 2. 8.3. Objednatel se zavazuje poskytnout Zhotoviteli pro věcná jednání s Objednatelem odborně zdatné pracovníky, materiály, podklady a dokumenty potřebné pro zpracování analýzy. 8.4. Objednatel se zavazuje zajistit průběžnou dostupnost kontaktního pracovníka dle bodu 11.1 Smlouvy pro potřeby konzultací s pověřenými pracovníky Zhotovitele a účast pověřeného pracovníka Objednatele na dohodnutých setkáních se Zhotovitelem . 8.5. Objednatel nebo pověřený pracovník Objednatele je povinen Zhotoviteli písemně potvrdit obdržení odsouhlaseného plnění prostřednictvím podpisu akceptačního protokolu. 8.6. Objednatel je oprávněn průběžně kontrolovat provádění předmětu Smlouvy sám nebo prostřednictvím osoby, kterou k tom u to účelu pověří. 9. Povinnosti Zhotovitele 9.1. Zhotovitel se zavazuje zajistit, aby veškerá plnění předm ětu Smlouvy byla poskytnuta v požadované kvalitě, s odbornou péčí a ve stanoveném čase tak, aby bylo dosaženo cíle a účelu plnění, jež je předm ětem té to Smlouvy. 9.2. Zhotovitel je povinen uvést na titu ln í straně každého m ateriálu vztahujícího se k předm ětu té to Smlouvy logolink OP VVV (např. v záhlaví a zápatí). Požadovaný logolink s přesnými rozměry a pravidly pro jejich tvorbu je uveden na následujícím odkazu OP VVV: http://w w \A /.m sm t.cz/strukturalni-fondv-l/pravidia-pro-publicitu. 9.3. Zhotovitel je povinen chránit a prosazovat práva a oprávněné zájmy Objednatele a řídit se jeho pokyny. Pokyny Objednatele však není vázán, jsou-li v rozporu se zákonem. Zhotovitel se zavazuje oznámit Objednateli všechny okolnosti, které zjistil při plnění předmětu Smlouvy, které mohou m ít vliv na změnu pokynů Objednatele. Zhotovitel je povinen umožnit Objednateli provádět průběžnou kontrolu provádění předmětu Smlouvy a poskytnut mu kto m u bezplatně veškeré nezbytné informace, což zahrnuje zejména Informační servis o stavu plnění dílčích výstupů. Kontaktní osoba Zhotovitele, uvedená v bodě 11. 2 Smlouvy, je povinna poskytovat řádnou a dostatečnou součinnost při komunikaci s Objednatelem, čímž se rozumí zejména zodpovězení dotazů Objednatele, či poskytování inform ací Objednateli v pracovních dnech mezi 8:00 a 17:00 hod., a to nejdéle do 24 hodin od okamžiku obdržení dotazu, či sdělení informace. V případě potřeby je Zhotovitel povinen zajistit zástupce kontaktní osoby při zachování uvedeného spojení a bez zbytečného odkladu o této skutečnosti inform ovat Objednatele. 9.6. Zhotovitel se zavazuje během plnění Smlouvy i po ukončení Smlouvy zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o kterých se dozví v souvislosti s plněním Smlouvy. 10. Sankce pří nesplnění závazků Zhotovitele 10.1. Zhotovitel se zavazuje uhradit Objednateli smluvní pokutu v případě následujících porušení Smlouvy: a) pro případ prodlení s plněním kterékoliv povinnosti dle čl. 3 té to Smlouvy ve výši 0,3 % z celkové ceny za každý i započatý den prodlení; b) za nedodržení požadavků na plnění ve výši 0,3 % z ceny plnění, a to za každý jednotlivý případ porušení povinnosti; c) za nedodržení kvality předložených výstupů, ve výši 10.000,- Kč za každé zjištěné nedodržení. Kvalitou se rozumí zpracování výstupů podle požadavků uvedených v předm ětu té to Smlouvy; d) za porušení povinnosti mlčenlivosti specifikované včl. 9 té to Smlouvy ve výši 100.000,- Kč, a to za každý jednotlivý případ porušení povinnosti; e) za porušení povinnosti postoupení licence kdílu Objednateli dle v č l. 7 té to Smlouvy ve výši 100.000,- Kč, a to za každý jednotlivý případ porušení povinnosti. 10.2. Pokud Objednatel uzná důvody na straně Zhotovitele vědoucí k prodlení při realizaci dodávky nebo řešení reklamace za opodstatněné, může od vymáhání té to pokuty upustit. 10.3. Zhotovitel zároveň prohlašuje, že je Objednatel oprávněn požadovat náhradu škody způsobenou porušením povinnosti, na kterou se vztahuje ta to Smlouva, a že je Objednatel oprávněn domáhat se náhrady škody v plném rozsahu. Smluvní pokuta se do náhrady škody nezapočítává. 10.4. Smluvní pokuty i náhradu případné škody je Objednatel oprávněn započíst proti pohledávce Zhotovitele. Zaplacením smluvních pokut není dotčena povinnost dále řádně plnit předm ět Smlouvy. 10.5. Zjistí-li některá ze smluvních stran překážky při plnění předm ětu Smlouvy, které znemožňují jeho řádnou realizaci, je povinna to oznámit bez zbytečného odkladu druhé smluvní straně, se kterou se dohodne na odstranění překážek. 10.6. Smluvní pokuty, úroky a náhrady škody dle té to Smlouvy jsou splatné do 14 kalendářních dnů po obdržení písemné výzvy oprávněné strany k jejímu zaplacení na adresu povinné smluvní strany. V případě prodlení povinné smluvní strany se zaplacením smluvní pokuty nebo náhrady škody je oprávněná sm luvní strana oprávněna ke smluvní pokutě nebo náhradě škody účtovat zákonný úrok z prodlení. 11. Kontaktní osoby 11.1. Kontaktní osobou za Objednatele v záležitostech věcného plnění Smlouvy, předání výstupu a odsouhlasení vypracovaného výstupu je Ing. M artina Novotná, e- mail: i osoba písemně Objednatelem pověřená. 11.2. Kontaktní osobou odpovědnou za Zhotovitele v záležitostech věcného plnění Smlouvy, předání výstupů a odsouhlasení vypracovaných výstupů je: Mgr. Klára Štanderová, e-m ailj • či osoba písemně Zhotovitelem pověřená. 11.3. Oprávnění k převzetí plnění a potvrzení předávacího protokolu bude m ít kontaktní osoba Objednatele za OP VVV, nebo osoba jí pověřená. 11.4. Kontaktní osoby uvedené v bodě 11.1. a 11.2. mohou být Zhotovitelem a Objednatelem změněny na základě jednostranného písemného oznámení druhé straně. 11.5. Zhotovitel bude v průběhu realizace celé Smlouvy s Objednatelem spolupracovat. Základem komunikace mezi smluvními stranami bude e-mail. 12.Ukončení platnosti Smlouvy 12.1. Smluvní strany mohou vzájemnou písemnou dohodou Smlouvu kdykoliv ukončit. 12.2. Objednatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy, a to i částečně, v případě podstatného porušení smluvní nebo zákonné povinnosti Zhotovitelem. Za podstatné porušení smluvní povinnosti Zhotovitelem se rozumí zejména prodlení s plněním předm ětu Smlouvy ve lhůtě delší než 21 kalendářních dnů. 12.3. Objednatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě zrušení programu, ze kterého je zakázka hrazena. 12.4. Objednatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit či omezit rozsah plnění v případě, že nebudou schváleny prostředky ze státního rozpočtu nebo příslušného operačního programu k financování předmětu Smlouvy. 12.5. Zhotovitel je oprávněn od Smlouvy odstoupit v případě, že Objednatel bude v prodlení s úhradou svých peněžitých závazků vyplývajících z té to Smlouvy po dobu delší než 30 kalendářních dní. 12.6. Účinky každého odstoupení od Smlouvy nastávají okamžikem doručení písemného projevu vůle odstoupit od té to Smlouvy druhé smluvní straně. 12.7. Účinky výpovědi nastávají k poslednímu dni měsíce, následujícím po měsíci, ve kterém byla výpověď doručena druhé smluvní straně. 13. Závěrečná ujednání 13.1. Zhotovitel dává Objednateli souhlas s využíváním údajů uvedených ve Smlouvě a k poskytování Informací o Smlouvě třetím osobám v rozsahu nezbytném pro účely administrace a pro účely informovanosti a publicity specifikovanými v příslušných právních předpisech, především v zákoně č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a v Prováděcím nařízení Komise (EU) č. 1011/2014 ze dne 22. září 2014, kterým se stanoví prováděcí pravidla k nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013, pokud jde o vzory pro předkládání určitých inform ací Komisi, a podrobná pravidla týkající se výměny inform ací mezi příjemci a řídicími orgány, certifikačními orgány, auditními orgány a zprostředkujícími subjekty. 13.2. Smluvní strany shodně prohlašují, že veškeré sporné záležitosti, vyplývající z plnění Smlouvy, budou řešit vzájemnou dohodou (zejména časové lim ity dodávek předmětu plnění, způsob předání předmětu plnění, apod.). Pokud nedojde k dohodě, bude věc řešit věcně příslušný soud podle sídla Objednatele. 13.3. Otázky to u to Smlouvou výslovně neupravené se řídí Občanským zákoníkem. Případná neplatnost některého z ustanovení Smlouvy nemá za následek je jí celkovou neplatnost. 13.4. Tato Smlouva se uzavírá v písemné form ě, přičemž veškeré je jí změny je možno učinit jen v písemné form ě, a to vzestupně číslovanými dodatky podepsanými oběma smluvními stranami. 13.5. Smluvní strany prohlašují, že si text Smlouvy důkladně přečetly, s obsahem souhlasí a že ta to Smlouva byla uzavřena podle jejich skutečné, svobodné a vážné vůle, nikoli v tísni a za nápadně nevýhodných podmínek a na důkaz to h o připojují své podpisy. Smluvní strany prohlašují, že osoby podepisující tu to Smlouvu jsou k to m u to úkonu oprávněny. 13.6. Zhotovitel nemůže postoupit svá práva a povinnosti plynoucí ze Smlouvy tře tí straně. 13.7. Písemnosti mezi smluvními stranami budou doručovány prostřednictvím datových schránek v souladu se zákonem č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů. Kromě doručování připomínek k návrhům výstupů a samotných výstupů, které je upraveno v bodě 3.6. a 3.9. Smlouvy. 13.8. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu druhou ze smluvních stran. 13.9. V souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), zajistí Objednatel uveřejnění celého textu Smlouvy, vyjma osobních údajů, a metadat Smlouvy v registru smluv včetně případných oprav uveřejnění s tím , že nezajistí-li Objednatel uveřejnění Smlouvy nebo metadat Smlouvy v registru smluv do 30 dnů 10 od uzavření Smlouvy, pak je oprávněn zajistit jejich uveřejnění Zhotovitel ve lhůtě tří měsíců od uzavření Smlouvy. Zhotovitel rovněž souhlasí s tím , že metadata vztahující se k výše zmiňovaným sm louvám/objednávkám mohou být zveřejněna též na webových stránkách Objednatele. 13.10. Smlouva byla sepsána ve 4 (čtyřech) vyhotoveních s platností originálu, z nichž tři obdrží Objednatel a jedno obdrží Zhotovitel. 2 5 - 05- 2017 ^ v Praze d n e .................2017 V ...... .........................d n e 'r^ f:;....2 0 1 7 za Ing. Petr Volek, Ph.D. jdM jednatel společnosti HOPE GROUP s.r.o. ředitel Odboru technické pomoc| OP VVV 11