Textová podoba smlouvy Smlouva č. 20950703: Smlouva o sdružených službách dodávky elektřiny zákazníkovi -

Příloha 172352-2_2022.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        -W

                                  l ^ , /(QS>1I^PZZ-¿3-oZ6*s>'0

SPRÁVA

Ž ELEZ N IC                     SMLOUVA O SDRUŽENÝCH SLUŽBÁCH DODÁVKY

                                ELEKTŘINY ZÁKAZNÍKOVI - Kategorie C

                                Číslo smlouvy 172352-2

                                                                              I. Smluvní strany
             1. DODAVATEL:_______________________________________________________________________________

             Firma:        Správa železnic, státní organizace
             Sídlo:
                           Praha 1 - Nové Město, Dlážděná 1003/7, PSČ 110 00
             Zástupce:
                           Zapsaná v Obchodním rejstříku, vedeném Městským soudem v Praze, oddíl A, vložka č. 48384

                           IČO: 70 99 42 34                       DIČ: CZ 70 99 42 34

                           Číslo licence na distribuci: ...................Číslo licence na obchod: ..................

                           RÚT: 1875                              Datová schránka: uccchjm

                           Bankovní spojení: ..........​.............​..........​....​...............​...........​......................

                           Organizační jednotka: Oblastní ředitelství Brno

                           Ing. Libor Tkáč, MBA, ředitel Organizační jednotky

             Adresa pro doručování: Kounicova 688/26, 611 43 Brno                                  tel.:

             Kontaktní osoba: ............​..................................................................​.......​.......​........​ ..​.........​....................................z

                                                                                         a
             2. ZÁKAZNÍK:

             Číslo obchodního partnera:         5080326

             Obchodní společnost (podnikatel): České dráhy, a.s.

             Organizační jednotka: Oblastní ředitelství osobní dopravy Východ

             Sídlo firmy:

             Ulice:               Nábřeží L. Svobody 1222

             Obec:                Praha 1                         PSČ: 11015

             IČ:                  70994226                        DIČ: CZ70994226

             Zapsaná: v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 8039

             Zástupce:            Ing. Radek Steiger, MPA, ředitel OJ Oblastního ředitelství osobní dopravy Východ

             Kontaktní osoba: ​.......​.......​...........​.................​...................​.......​.......​.......​........​ ..​.........​...........................

             Kontaktní adresa:

             Ulice:               Kounicova 26

             Obec:                Brno                         PSČ:                         61135

             Bankovní spojení: ...............​...........​......................................​................​ ..........​.............​.............................

             Zasílání daňových dokladů..​.....................​.. . . ​.........​. . . ​........​....​............................​. . . ​........​...

             uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto
                                     Smlouvu o sdružených službách dodávky elektřiny oprávněnému zákazníkovi

             zejména podle zákona č. 458/2000 Sb. (energetický zákon v platném znění) a jeho prováděcích právních předpisů, dále
             jen Smlouvu:
             _________________________________________ II. Předmět Smlouvy__________________________________________

              1. Dodavatel se zavazuje zajistit zákazníkovi za podmínek této Smlouvy dodávku silové elektřiny, systémové služby,
                    distribuci a přenos sjednaného množství elektřiny na dohodnuté napěťové hladině do odběrného místa, uvedeného
                    v čl. IV. této Smlouvy a převzít odpovědnost za odchylku (dále jen sdružené služby).

              2. Zákazník se zavazuje platit dodavateli za tyto sdružené služby, poskytované mu podle této Smlouvy, ceny uvedené
                    v článku V.

              3 . Zákazník odpovídá dodavateli za dodržení smluvních hodnot rezervovaného příkonu - jmenovité hodnoty hlavního
                    jističe, uvedených v bodu IV. této Smlouvy. V případě porušení smluvních hodnot se zavazuje způsobenou škodu
                    uhradit včetně případných sankcí uvedených v příslušných právních předpisech.

             ______________________ III. Podmínky poskytnutí sdružených služeb dodávky elektřiny_______________________

             1. Podmínkou poskytnutí sdružených služeb dodávky elektřiny je uzavření platné Smlouvy o připojení pro odběrné

             místo zákazníka.

             2. Sdružené služby se uskutečňují na základě Obchodních podmínek dodávky elektřiny z LDSž, vydaných

             dodavatelem v platném znění (dále jen „OPD“).

             3. Zákazník výslovně prohlašuje a svým podpisem potvrzuje, že se seznámil s OPD platnými v době podpisu této

             Smlouvy, k nimž má v souladu s Energetickým zákonem možnost dálkového přístupu na webových stránkách

             Dodavatele www.szdc.cz, a zavazuje se jim i řídit, jakož i jejich změnami, se kterými bude seznámen v souladu s

             příslušnými právními předpisy.                                                        _____________________________________

             Strana 1 (celkem 3)                                                                                                                                            1.4.2020

                                                                                                                                                                             4^
____________________________________IV. Specifikace odběrného místa___________________________________

EAN:               859182402980700340            Číslo odběrného místa: 24839

Přípojný objekt: 40020002087200                  Adresa: Nádraží ČD 35

Obec: Skalice nad Svitavou PSČ: 679 01

Místo spotřeby: 24824, prostory v budově DKV, Skalice

Adresa: není-li shodná s PO

*) Katastrální území:        *) Parcelní číslo:  Budova na parcele:          Budova bez č.p/č.e

*) jiná specifikace odběrného místa:

Číslo příslušné smlouvy o připojení: 172352-1

Pozn.:

Termín zahájení dodávky (distribuce) elektřiny: 1.5.2022

*) uveďte v případě, že chybí některý z údajů „Specifikace odběrného místa“ pro jednoznačné určení odběrného místa
nebo v případě odběrného místa umístěného mimo území uvedené v licenci na distribuci elektřiny

Napěťová hladina: NN nízké napětí 3 fázové                  Typ měření: O B ^ |C
                                                 Druh připojení: Q l f ^ 3 f
Zvláštní ujednání k odběrnému místu:

Hodnota jističe před elektroměrem: 50,0 A

Podíl z naměřené spotřeby:             100%

Sjednané paušální množství:

Odhadovaná roční spotřeba:

Typový diagram TDD typ číslo: TDD 1 (COld, C02d, C03d)

INSTALOVANÉ ELEKTRICKÉ SPOTŘEBIČE:

Spotřebiče s blokováním:     Počet Příkon celkem Ostatní spotřebiče:              Počet          Příkon celkem

Vytápění: akumulační                             kW Příprava pokrmů:                                       kW

        hybridní                                 kW Pohony, svářečky:                                      kW

        přímotopné                               kW Speciální spotřebiče:                                  kW

Ohřev vody: akumulační                           kW Klimatizace:                                           kW

        přímotopný                               kW Neměřený odběr:                                        kW

Tepelné čerpadlo:                                kW Ostatní spotřebiče:                          kW

Montážní list:               Kl vydán O nevydán

Údaje o elektroměru, sazbovém spínači a měřících transformátorech jsou uvedeny na montážním listu, pokud je vydán,

Vlastní výroba elektřiny:    j^ne       EHano             Kategorie:

______________________________________________ V. Cena_______________________________________________
Cena za dodávku elektřiny - sjednaný produkt: Standard SŽDC v distribuční sazbě: C45_EON_S

Cenu elektřiny pro sjednanou sazbu může dodavatel změnit v souladu s OPD.
Cena za distribuci elektřiny a související služby bude účtována dle cen a určených podmínek aktuálně platného cenového
rozhodnutí Energetického regulačního úřadu.__________________________________________________________________

________________________________________ VI. Platební podmínky_____________________________________

1. Platby záloh budou realizovány zákazníkem podle výše a intervalu záloh stanovených „Platebním kalendářem
     za elektřinu“ na příslušné období.

2. Způsob platby záloh: převodní příkaz

3. Fakturační oblast:        17C01F01

4. Způsob platby faktur: převodní příkaz

5. Způsob úročení:

     Úrok z prodlení z titulu pozdní úhrady částky vyúčtované dodavatelem zákazníkovi je dohodnut ve výši
      stanovené zákonem z dlužné částky za každý den prodlení.
6. Upřesňující údaje pro přímý platební styk:

6.1. Konstantní symbol: 0308

6.2. Variabilní symbol zálohy: stanoven „Platebním kalendářem za elektřinu“

6.3. Variabilní symbol vyúčtování: uveden na „Faktuře za elektřinu“

________________________________________ VII. Zvláštní ujednání______________________________________

Nedílnou součástí této Smlouvy jsou:
Obchodní podmínky dodávky elektřiny z LDSž v platném znění, zveřejněné na webových stránkách Dodavatele,
přičemž odchylná ujednání ve Smlouvě mají před zněním OPD přednost.

Strana 2 (celkem 3)                                                                              1.4.2020
_____________________________________VIII. Doba platnosti Smlouvy______________________________________
Tato Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou.
Tato Smlouva nabývá platnosti okamžikem podpisu poslední ze smluvních stran. Je-li Smlouva uveřejňována
v registru smluv, nabývá účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv, jinak je účinná od okamžiku uzavření._________

________________________________________ IX. Ostatní podmínky_________________________________________

1. Tato Smlouva může být měněna nebo doplňována pouze formou písemných dodatků podepsaných oběma smluvními stranami
      mimo případů uvedených v čl. I OPD. Ke změnám smluvních podmínek může docházet také z důvodu změn uvedených v čl.
      VIII OPD. V případě změny bankovního spojení zákazníka je vyžadována forma písemného (listinného) oznámení s podpisem
      oprávněné osoby, vyjma případů, kdy je změna doručována dodavateli do jeho datové schránky.

2. Pokud zákazník nesplní povinnost oznámení ukončení odběru elektřiny, uhradí platby spojené s dodávkou elektřiny až do dne,
      kdy bude uzavřena na tomto odběrném místě smlouva s novým zákazníkem, popř. provedena demontáž měřícího zařízení.

3. Smlouvaje vyhotovena ve 3 stejnopisech splatností originálu, z nichž dodavatel obdrží 2 stejnopisy, zákazník obdrží 1
      stejnopis.

4. Fyzické osoby, které Smlouvu uzavírají jménem jednotlivých smluvních stran, tímto prohlašují, že jsou plně oprávněny
      k platnému uzavření Smlouvy. Účastníci Smlouvu přečetli a s jejím obsahem souhlasí, což potvrzují vlastnoručními podpisy.

5. Při zasílání daňových dokladů „Faktura za elektřinu“ a „Platební kalendář za elektřinu“ v elektronické podobě (formát pdf) na e-
      mailové adresy uvedené v článku I. této Smlouvy vyslovuje zákazník souhlas s použitím daňového dokladu v elektronické
      podobě ve smyslu § 26 odstavec 3 zákona 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty v platném znění. Při zasílání daňových dokladů
      v elektronické podobě nejsou tyto zasílány písemně (v listinné podobě).

6. Smluvní strany berou na vědomí, že tato Smlouva podléhá uveřejnění v registru smluv podle zákona ě. 340/2015 Sb., o zvláštních
      podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů (dále jen
      „ZRS“), a současně souhlasí se zveřejněním údajů o identifikaci smluvních stran, předmětu Smlouvy, jeho ceně či hodnotě a datu
      uzavření této Smlouvy.

7. Zaslání Smlouvy správci registru smluv k uveřejnění v registru smluv zajišťuje obvykle dodavatel. Nebude-li tato Smlouva
      zaslána k uveřejnění a/nebo uveřejněna prostřednictvím registru smluv, není žádná ze smluvních stran oprávněna požadovat po
      druhé smluvní straně náhradu škody ani jiné újmy, která by jí v této souvislosti vznikla nebo vzniknout mohla.

8. Smluvní strany výslovně prohlašují, že údaje a další skutečnosti uvedené v této Smlouvě, vyjma částí označených ve smyslu
      následujícího odstavce této Smlouvy, nepovažují za obchodní tajemství ve smyslu ustanovení § 504 zákona č. 89/2012 Sb.,
      občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „obchodní tajemství“), a že se nejedná ani o informace, které nemohou
      být v registru smluv uveřejněny na základě ust. § 3 odst. 1 ZRS.

9. Jestliže smluvní strana označí za své obchodní tajemství část obsahu Smlouvy, která v důsledku toho bude pro účely uveřejnění
      Smlouvy v registru smluv znečitelněna, nese tato smluvní strana odpovědnost, pokud by Smlouva v důsledku takového označení
      byla uveřejněna způsobem odporujícím ZRS, a to bez ohledu na to, která ze stran Smlouvu v registru smluv uveřejnila. S částmi
      Smlouvy, které druhá smluvní strana neoznačí za své obchodní tajemství před uzavřením této Smlouvy, nebude dodavatel jako
      s obchodním tajemstvím nakládat a ani odpovídat za případnou škodu či jinou újmu takovým postupem vzniklou. Označením
      obchodního tajemství ve smyslu předchozí věty se rozumí doručení písemného oznámení druhé smluvní strany dodavatel
      obsahujícího přesnou identifikaci dotčených částí Smlouvy včetně odůvodnění, proč jsou za obchodní tajemství považovány.
      Druhá smluvní strana je povinna výslovně uvést, že informace, které označila jako své obchodní tajemství, naplňují současně
      všechny definiční znaky obchodního tajemství, tak jak je vymezeno v ustanovení § 504 občanského zákoníku, a zavazuje se
      neprodleně písemně sdělit dodavateli skutečnost, že takto označené informace přestaly naplňovat znaky obchodního tajemství.

10. Osoby uzavírající tuto Smlouvu za smluvní strany souhlasí s uveřejněním svých osobních údajů, které jsou uvedeny v této
      Smlouvě, spolu se Smlouvou v registru smluv. Tento souhlas je udělen na dobu neurčitou.

11. Dodavatel, pro účely zpracování žádosti/smlouvy, shromažďuje, zpracovává a uchovává osobní údaje zákazníka - fyzické
      osoby, a to zejménajméno, příjmení, akademický titul, pobyt (trvalý / přechodný), datum narození a popř. číslo bankovního účtu.
      Osobní údaje subjektu údajů jsou zpracovávány v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27.
      dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (GDPR) a o
      zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů). Osobní údaje budou pro dodavatele dále zpracovávat
      zpracovatelé poskytující služby obsluhy zákazníků na základě řádně uzavřených zpracovatelských smluv. Kompletní seznam
      zpracovatelů bude na požádání zákazníkovi poskytnut. Bližší informace týkající se zpracování osobních údajů naleznete na
      internetových stránkách https://sDravazeleznic.cz/. příp. mohou být subjektu údajů na základě písemné žádosti poskytnuty.

                             V Brně                                       dne: ? 3 '06- 2022

Za dodavatele:                                                            Za zákazníka:

Jméno: Ing. Libor Tkáč, MBA                                               Jméno: Ing. Radek Steiger, MPA

Funkce: ředitel Oblastního ředitelství Brno                               Funkce: ředitel OJ Oblastního ředitelství osobní

Správa železnic, státní organizafia-_, Správa železí Ic                   dopravy Východ
                                            státní organlza :e
                                             Oblastní ředitel$i¡tví Brno
                                             Kounicova 26, d l i 43 Brno
                                             ICO: 70994234

                                             DIČ: CZ709942 34                             České
                                             [1241

                                                                                          O-., f„ , „ .       íbní dopravy Východ

smlouva byla uveřejněna prost lictvím registru smluv dne:                                 Orga          3tka
značte křížkem požadované
                                                                                          Oddí   M.w-ových Onnostl

                                                                                          UPt>, 1.779 OO Olomouc                       0

                                                                                          iC: 70994226

a 3 (celkem 3)
SPRÁVA
Ž E L E Z N IC

Obchodní podmínky dodávky elektřiny
z Lokální distribuční soustavy železnice
(LDSž)

Správa železnic, státní organizace, IČO 70994234, DIČ CZ70994234, se sídlem
Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1, zapsaná v obchodním rejstříku, vedeném Městským soudem
v Praze, oddíl A, vložka 48384, držitel licence na obchod s elektřinou č. 140705577,
vydává jako dodavatel elektřiny za účelem podrobnější úpravy smluv uzavřených na základě
§ 50 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, ve znění pozdějších předpisů,
tyto obchodní podmínky dodávky elektřiny z Lokální distribuční soustavy železnice.

I. Úvodní ustanovení

Použité zkratky a pojmy

Zkratka          Pojem

OPD              O bch odn í podm ínky dodávky elektřiny z LDSž

sž               Správa železnic, státní org an izace, v těch to O PD označovaná též ja k o D odavatel

                 nebo Provozovatel LDSž

ERÚ              Energetický regulační úřad

EZ               zákon č. 4 5 8 /2 0 0 0 Sb., en erg etický zákon, ve zněn! pozdějších předpisů

Z á k a z n ík   oprávněný zákazník - odběratel elektřiny

Sm luvní strany  společn ý název pro D odavatele a Zákazníka, nebo je d n o tliv ě Sm lu vn í strana

LDSž             Lokální d istrib u čn í soustava železnice

DPH              daň z přidané hodnoty

OZ               zákon č. 89 /2 0 1 2 Sb., o b ča n ský zákoník

ZP               w ebová a p likace Z ákazn ický portál slou žící ke kom unikaci m ezi D odavatelem a Zákazníkem

Tyto OPD jsou součástí smlouvy uzavřené mezi Smluvními stranami k realizaci obchodu
s elektřinou podle ustanovení § 50 EZ, vždy v režimu převzetí odpovědnosti za odchylku
podle příslušných právních předpisů a smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny
(dále též „Smlouva").

Pro účely těchto OPD se použité pojmy vykládají ve smyslu EZ a jeho prováděcích předpisů.

Dodávka elektřiny Zákazníkovi se uskutečňuje na základě Smlouvy, která zahrnuje přenosové,
distribuční a systémové služby, a to v režimu přenesené odpovědnosti za odchylku a převzetí
závazku Zákazníka Dodavatelem odebrat elektřinu z elektrizační soustavy
(spolu s odpovědností za odchylku).

Smlouva musí být se Zákazníkem sjednávána písemnou formou. Není-li ve Smlouvě dohodnuto
datum ukončení dodávky, je Smlouva sjednána na dobu neurčitou. Přijetí návrhu Smlouvy
(včetně jejich součástí) ze strany Zákazníka s jakýmkoliv dodatkem nebo odchylkou je zcela
vyloučeno. Smlouva smí být měněna nebo doplňována pouze způsobem upraveným
ve Smlouvě.

Správa železnic, státní organizace              Sídlo: Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1                            verze 3.1.1
zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským  IČO: 709 94 234 DIČ: CZ 709 94 234
soudem v Praze, spisová značka A 48384          spravazeleznic.cz
Smlouva smí být měněna nebo doplňována formou písemného oznámení druhé smluvní
straně nebo prostřednictvím ZP, aniž by se uzavíral písemný dodatek, nebo nová Smlouva
v případech, kdy:

a) dochází ke změně způsobu úhrady faktur nebo záloh,
b) dochází ke změně bankovního spojení,
c) dochází ke změně kontaktní osoby, telefonního čísla nebo e-mailu,
d) dochází ke změně sídla - místa podnikání,
e) dochází ke změně názvu právnické osoby,
f) dochází ke změně DIČ,
g) dochází ke změně adresy pro doručování korespondence.

II. Zahájení, průběh, přerušení a ukončení dodávky elektřiny

Zahájení dodávky Zákazník uplatní svůj požadavek na dodávku elektřiny písemně formou
Žádosti o připojení do LDSž v kontaktním místě příslušného OŘ a zároveň musí splnit podmínky
připojení dle vyhlášky č. 16/2016 Sb., o podmínkách připojení k elektrizační soustavě, ve znění
pozdějších předpisů.

V případě těchto OPD se rozumí, že Dodavatel a Provozovatel LDSž jsou totožné subjekty
a Zákazník může s Dodavatelem (Provozovatelem LDSž) sjednat smlouvu o připojení současně
se Smlouvou.

Dodávku elektřiny zahájí Dodavatel po uzavření Smlouvy ve sjednaném termínu dle vyhlášky
č. 540/2005 Sb., o kvalitě dodávek elektřiny a souvisejících služeb v elektroenergetice,
ve znění pozdějších předpisů.

Průběh dodávky Dodávka a odběr elektřiny se uskutečňuje po dobu platnosti Smlouvy,
s hodnotou rezervovaného příkonu sjednaného s Provozovatelem LDSž ve smlouvě o připojení.

Dodávka elektřiny je splněna přechodem elektřiny přes měřící zařízení, kterým je měřena,
do odběrného zařízení Zákazníka. Tímto okamžikem přechází elektřina do vlastnictví Zákazníka
a Zákazník je povinen zaplatit její cenu. Dodávka elektřiny v případě stavu nouze je upravena
vyhláškou č. 80/2010 Sb., o stavu nouze v elektroenergetice a o obsahových náležitostech
havarijního plánu, ve znění pozdějších předpisů.

Kvalita dodávek elektřiny a souvisejících služeb je vyjádřena standardy kvality dodávek
elektřiny a souvisejících služeb stanovené vyhláškou č. 540/2005 Sb., o kvalitě dodávek
elektřiny a souvisejících služeb v elektroenergetice, ve znění pozdějších předpisů.

Přerušení a ukončení dodávky Dodavatel má právo přerušit nebo ukončit dodávku
elektřiny Zákazníkovi podle ustanovení § 30 EZ, v případě neoprávněného odběru podle
ustanovení § 51 EZ.

Přerušení nebo ukončení dodávky elektřiny je Dodavatel oprávněn provést v kterémkoli nebo
ve více odběrných místech Zákazníka.

Zákazník bere na vědomí, že přerušení nebo ukončení dodávky elektřiny podle § 30 EZ provede
Dodavatel na náklady Zákazníka.

Dodavatel je oprávněn přerušit dodávku elektřiny zejména v případech, kdy má Zákazník vůči
Dodavateli nesplněný závazek nebo neuhrazenou splatnou pohledávku. Dodavatel oznámí
Zákazníkovi zaslanou upomínkou náhradní termín uhrazení pohledávky a termín přerušení
dodávky pro případ, že Zákazník neuhradí pohledávku ani v tomto náhradním termínu.
Za neuhrazenou splatnou pohledávku se považují záloha nebo daňový doklad za dodávku
elektřiny, nezaplacené řádně nebo včas.

bchodní podmínky dodávky elektřiny z Lokální distribuční soustavy železnice (LDSž)  verze 3.1.1
Zákazník je povinen uhradit Dodavateli náklady vynaložené na přerušení a obnovení dodávky
elektřiny. Náklady na přerušení a obnovení dodávky elektřiny účtuje Dodavatel před
obnovením distribuce elektřiny do odběrného místa, které bylo odpojeno pro neplnění závazků
ze strany Zákazníka vyplývajících z uzavřené Smlouvy nebo z důvodu neoprávněného odběru
elektřiny, a to ve výši stanovené vyhláškou č. 16/2016 Sb., o podmínkách připojení
k elektrizační soustavě, ve znění pozdějších předpisů.

Ukončení dodávky Dodavatel ukončí dodávku elektřiny v případě, kdy o to Zákazník požádá,
kdy se na tomto Smluvní strany dohodnou nebo kdy dojde k výpovědi Smlouvy nebo je
od ní odstoupeno.

O ukončení dodávky elektřiny je Zákazník povinen požádat nejméně 30 dnů před
požadovaným termínem. Žádost o ukončení dodávky elektřiny musí být písemnou formou
doručena Dodavateli.

Dodávka elektřiny je vždy ukončena provedením odečtu, který zajišťuje Dodavatel.
Zákazník je povinen zaplatit cenu dodávané elektřiny do ukončení dodávky.

III. Ukončení smluvního vztahu

Ukončit smluvní vztah založený Smlouvou lze:

a) vypovědí Smlouvy,
b) odstoupením od Smlouvy,
c) dohodou účastníků Smlouvy o jejím ukončení.

Dodavatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě:

a) podstatného porušení povinnosti vyplývajících ze Smlouvy ze strany Zákazníka,
b) je-li Zákazník v prodlení se zaplacením jiného peněžitého závazku vůči Dodavateli než

     závazku ze Smlouvy, déle než 14 dnů po výzvě (upomínce) Dodavatele k zaplacení nebo,
c) je-li déle než 30 dní z důvodů nečinnosti nebo neplnění povinností Zákazníka přerušena

     dodávka elektřiny dle článku II těchto OPD.

Odstoupení je účinné ode dne uvedeného v písemném oznámení Dodavatele o odstoupení
Zákazníkovi, ne však dříve než v den doručení tohoto oznámení Zákazníkovi.

Za podstatné porušení povinnosti vyplývající ze Smlouvy ze strany Zákazníka
se považuje zejména:

a) prodlení Zákazníka se splněním závazku vyplývajícího ze Smlouvy vůči Dodavateli trvající
     déle než 14 dnů, prodlení se zaplacením zálohy, daňového dokladu za sdružené služby
     dodávky elektřiny, vyúčtovaného úroku z prodlení nebo škody, nákladů spojených
     s upomínáním, zahájením přerušení, přerušením, zajištěním obnovení nebo s ukončením
     dodávky elektřiny nebo

b) neoprávněný odběr podle ustanovení § 51 EZ.

Zákazník je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě podstatného porušení povinností
vyplývajících ze Smlouvy ze strany Dodavatele. Za podstatné porušení povinností ze Smlouvy
ze strany Dodavatele se považuje zejména:

a) bezdůvodné ukončení dodávky elektřiny,
b) bezdůvodné neposkytování nebo nezajištění distribučních služeb, je-li mezi Smluvními

     stranami uzavřena Smlouva.

Obchodní podmínky dodávky elektřiny z Lokální distribuční soustavy železnice (LDSž)  verze 3
     Odstoupení je účinné dnem doručení písemného oznámení Zákazníka o odstoupení Dodavateli
     nebo pozdějším dnem stanoveným v tomto oznámení.

     Zákazník může odstoupit od Smlouvy také v případech uvedených v ustanovení článku VIII
     těchto OPD.

     Každá Smluvní strana je oprávněna od Smlouvy odstoupit, je-li vydáno rozhodnutí o úpadku
     druhé Smluvní strany nebo byl insolvenční návrh vůči druhé Smluvní straně zamítnut pro
     nedostatek majetku. Odstoupení od Smlouvy je účinné dnem doručení písemného oznámení
     odstupující Smluvní strany o odstoupení druhé Smluvní straně nebo pozdějším dnem
     stanoveným v tomto oznámení.

     Je-li Zákazník v postavení spotřebitele, aplikují se na Smlouvu ustanovení § 1811 až 1840 OZ,
     kdy Zákazník je oprávněn odstoupit od Smlouvy v souladu s ustanovením § 1829 OZ a 11a
     odst. 2 EZ ve lhůtě čtrnácti dnů od uzavření Smlouvy, pokud byla smlouva uzavřena
     distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory Dodavatele.

     Odstoupení od Smlouvy musí být písemné. Pokud jej činí Zákazník, který je spotřebitelem
     a uzavřel Smlouvu prostřednictvím prostředků komunikace na dálku nebo mimo prostory
     obvyklé pro podnikání Dodavatele, pak musí být učiněno prostřednictvím formuláře, jehož
     náležitosti stanoví právní předpis.

     Formulář pro odstoupení od Smlouvy je k dispozici na webové stránce Dodavatele
     www.spravazeleznic.cz nebo v ZP. Odstoupení je účinné dnem doručení písemného oznámení
     o odstoupení druhé Smluvní straně. Odstoupením od Smlouvy nezaniká Zákazníkovi povinnosti
     uhradit cenu za již poskytnutá plnění.

     Zákazník, který je v postavení spotřebitele, má dle § 11a odst. 3 EZ právo bez jakýchkoliv
     sankcí vypovědět Smlouvu na dobu neurčitou nebo určitou uzavřenou distančním způsobem
     nebo mimo obchodní prostory Dodavatele, byla-li Smlouva uzavřena při změně dodavatele,
     a to ve lhůtě do patnáctého dne po zahájení dodávky elektřiny. Výpovědní doba činí 15 dnů
     a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi Dodavateli.

     Je-li Smlouva uzavřena na dobu neurčitou, lze ji jednostranně písemně vypovědět kteroukoli
     Smluvní stranou, a to s výpovědní dobou 1 měsíc, počínající prvním dnem kalendářního měsíce
     následujícího po doručení písemné výpovědi. Smlouva může stanovit výpovědní dobu odlišně.

     Pokud dojde k výpovědi Smlouvy ze strany Zákazníka za účelem změny dodavatele elektřiny
     a nejedná se o případ uvedený v § 11a odst. 3 EZ, činí výpovědní lhůta 3 měsíce a počíná
     prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi Dodavateli.

     V případě, že bude mezi Zákazníkem a Dodavatelem ukončena Smlouva, bude Zákazníkovi
     zrušen uživatelský účet v ZP.

     IV. Měření dodávek elektřiny

     Způsob měření, typ a umístění, jakož i další podmínky měření dodávek elektřiny jsou
     předmětem smlouvy o připojení uzavřené mezi Zákazníkem a Dodavatelem.

     Odběrné místo je osazeno měřením typu A, B nebo C podle podmínek stanovených ve vyhlášce
     č. 82/2011 Sb., o měření elektřiny a o způsobu stanovení náhrady škody při neoprávněném
     odběru, neoprávněné dodávce, neoprávněném přenosu nebo neoprávněné distribuci elektřiny,
     ve znění pozdějších předpisů. Skutečný odběr naměřené činné elektrické energie je vykazován
     v MWh. Odečet je prováděn zpravidla jednou za účetní období.

     Má-li Zákazník pochybnosti o správnosti hodnot získávaných z měřicího zařízení pro účely
     vyhodnocení plnění Smlouvy (dále jen „naměřené hodnoty"), nebo zjistí-li na měřicím zařízení

4/9  Obchodní podmínky dodávky elektřiny z Lokální distribuční soustavy železnice (LDSž)  verze 3.1.1
     závadu, je povinen toto neprodleně oznámit Dodavateli. Postup pro přezkoušení měření
     a náhradu nákladů s ním spojených je upraven EZ.

     V. Cena elektřiny, účtování a placení

     Cena za sdružené služby dodávky elektřiny je určena produktem a distribuční sazbou
     sjednanými ve Smlouvě. Zákazník si může zvolit jinou distribuční sazbu, pokud splní podmínky
     pro její přiznání uvedené v Cenovém rozhodnutí ERÚ. Změna distribuční sazby je možná
     nejdříve po uplynutí 12 měsíců od poslední změny této sazby, a to vždy k 1. dni následujícího
     kalendářního měsíce.

     Cena za dodanou a odebranou elektřinu je tvořena dvěma základními částmi - regulovanou
     cenou za distribuci (a související služby) a cenou za silovou elektřinu.

     Cenu za distribuci a související služby a další podmínky přiznání distribučních sazeb stanoví
     ERÚ v Cenovém rozhodnutí, které zveřejňuje v Energetickém regulačním věstníku. Ceny
     za silovou elektřinu v produktech Modré energie jsou platné pro období kalendářního roku
     a jsou zveřejněny na webových stránkách www.spravazeleznic.cz.

     V případě že Zákazník požaduje dodávku elektřiny osvobozenou od daně z elektřiny a je
     držitelem oprávnění k nabytí elektřiny osvobozené od daně tak, jak stanovuje příslušný právní
     předpis, musí tuto skutečnost doložit věrohodným způsobem Dodavateli. Pokud Zákazník takto
     nabytou elektřinu osvobozenou od daně z elektřiny nebo její část užívá pro jiné účely, než
     které stanoví příslušný právní předpis pro její osvobození, případně nabude elektřinu bez daně
     z jiného důvodu, je povinen tuto odebranou elektřinu příslušnému správci daně přiznat
     a zaplatit daň stanovenou příslušným právním předpisem (resp. postupovat způsobem
     stanoveným tímto právním předpisem).

     V případě, kdy Zákazník pozbude oprávnění nabývat elektřinu osvobozenou od daně
     z elektřiny, případně dojde ke změně oprávnění, musí tuto skutečnost Zákazník neprodleně
     oznámit písemně Dodavateli. Zákazník odpovídá Dodavateli za jakékoliv porušení povinnosti
     stanovené právními předpisy v souvislosti s nabytím a užitím elektřiny osvobozené od daně.
     Zákazník uhradí Dodavateli škodu, vzniklou tím, že Zákazník porušil příslušný právní předpis,
     upravující daňové povinnosti v souvislosti s dodávkou elektřiny a neoznámením Dodavateli
     o svém pozbytí nebo změně oprávnění nabývat elektřinu osvobozenou od daně z elektřiny.

     Změny cen je Dodavatel oprávněn provádět postupem stanoveným v článku VIII těchto OPD.

     Zákazník platí za dodávku elektřiny zálohy dle platebního kalendáře nebo rozpisu záloh
     vystaveného Dodavatelem. Dodavatel smí jednostranně provést úpravu výše, počtu
     a splatnosti záloh v průběhu účetního období. Změnu je povinen Dodavatel Zákazníkovi
     oznámit. Není-li dohodnuto jinak, jsou zálohy splatné ve lhůtách uvedených v platebním
     kalendáři nebo rozpisu záloh.

     Dodavatel pravidelně provádí vyhodnocení dodávky elektřiny a její vyúčtování po uplynutí
     účetního období. Délka účetního období je období mezi pravidelnými odečty. Dodavatel smí
     změnit délku účetního období, aniž se to považuje za změnu Smlouvy. Změnu je povinen
     Dodavatel Zákazníkovi oznámit. Neumožnil-li Zákazník Dodavateli přístup k měřícímu zařízení
     za účelem provedení odečtu nebo nebyl-li proveden odečet z jiného důvodu, je Dodavatel
     oprávněn určit množství dodané elektřiny podle množství dodaného v minulém srovnatelném
     období, nedojde-li k určení množství dodané elektřiny dohodou Smluvních stran. Pokud není
     proveden odečet při změně ceny, postupuje Dodavatel výpočtem poměrné části odebraného
     množství k termínu změny.

     Vyúčtování provádí Dodavatel daňovým dokladem, který obsahuje náležitosti daňového
     dokladu podle platného zákona o DPH, zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví a vyhlášky
     č. 408/2015 Sb., o Pravidlech trhu s elektřinou, vše ve znění pozdějších předpisů. V daňovém
     dokladu budou odečteny zaplacené zálohy na dodávku elektřiny.

5/9  Obchodní podmínky dodávky elektřiny z Lokální distribuční soustavy železnice (LDSž)  verze 3.1.1
Daňový doklad odešle Dodavatel Zákazníkovi neprodleně po jeho vystavení. Daňový doklad
je splatný do 14 dnů od jeho vystavení. Zákazník je povinen při platbách ve prospěch
Dodavatele používat variabilní symboly stanovené Dodavatelem. Nedoplatek daňového dokladu
nebo záloha zaplacená pod nesprávným variabilním symbolem budou považovány
za neuhrazené až do doby, kdy po objasnění účelu platby Zákazníkovi dojde k jejich úhradě.
Přeplatek vrátí Dodavatel Zákazníkovi do doby splatnosti vystaveného daňového dokladu
za příslušné období, a to ve prospěch účtu, který Zákazník uvedl ve Smlouvě. Za den vrácení
přeplatku je považován den vydání příkazu bance Dodavatele. V případě, že má Dodavatel vůči
Zákazníkovi splatnou pohledávku, je oprávněn použít přeplatek na započtení proti této
pohledávce. O této skutečnosti Zákazníka písemně vyrozumí. Přeplatek do výše 100 Kč
nemusí být Zákazníkovi vrácen a může být převeden na následující účetní období.

Zákazník je povinen obdržené vyúčtování nebo jiný daňový doklad a údaje v nich uvedené
řádně zkontrolovat.

Závazek k zaplacení je splněn řádně a včas připsáním celé částky na účet Dodavatele
nejpozději v termínu splatnosti. Připadne-li poslední den splatnosti na den pracovního klidu,
posouvá se splatnost na nejbližší následující pracovní den.

V případě prodlení s plněním peněžitého závazku podle Smlouvy je dlužník povinen zaplatit
zákonný úrok z prodlení.

VI. Reklamace

Zjistí-li kterákoliv Smluvní strana vady při vyúčtování plateb podle Smlouvy vzniklé
nesprávným odečtem elektroměru, použitím nesprávné konstanty (násobitele) měřícího
zařízení oproti skutečně technicky správné konstantě, chybou měřícího zařízení, použitím
nesprávné ceny (sazby), početní nebo tiskovou chybou apod., mají Smluvní strany nárok
na vzájemné vypořádání.

Zjistí-li kterákoliv Smluvní strana některý z uvedených případů, předá druhé Smluvní straně
písemnou výzvu k odstranění vady a k její nápravě (tzv. reklamace).

a) Reklamace Zákazníka bude obsahovat zejména:
b) číslo reklamovaného daňového dokladu, vč. variabilního symbolu,
c) číslo a název odběrného místa,
d) číslo elektroměru a stav elektroměru ke dni podání reklamace,
e) odůvodnění reklamace,
f) další důležité skutečnosti rozhodné pro posouzení reklamace,
g) označení reklamující Smluvní strany a její podpis nebo podpis oprávněného zástupce

     Smluvní strany.

Zákazník uplatní reklamaci u Dodavatele nejpozději do 30 kalendářních dnů od vystavení
vyúčtování, platebního kalendáře nebo rozpisu záloh.

Uplatněná reklamace nemá odkladný účinek na splatnost daňového dokladu.

Dodavatel zašle písemné vyjádření Zákazníkovi do 15 kalendářních dnů ode dne doručení
reklamace. Vypořádání rozdílu v platbách Zákazníka provede Dodavatel do 30 dnů ode dne
odeslání vyjádření k reklamaci, je-li reklamace posouzena jako oprávněná.

Obchodní podmínky dodávky elektřiny z Lokální distribuční soustavy železnice (LDSž)  verze 3.1.1
     VII. Doručování

     Písemná korespondence mezi Smluvními stranami, jako např. daňové doklady, upomínky,
     výzvy, žádosti o změnu Smlouvy, které vyžadují písemnou formu, bude předána osobně
     či zasílána dopisem, datovou schránkou nebo e-mailem na adresu Smluvní strany uvedené
     ve Smlouvě nebo jejích přílohách a musí být doručena. Smluvní strany ke vzájemné
     komunikaci mohou též ve vybraných případech použít ZP. Komunikace prostřednictvím ZP
     se považuje za komunikaci v písemné formě, přičemž písemná sdělení se považují za doručená
     odesláním prostřednictvím ZP druhé Smluvní straně.

     Zásilka se považuje za doručenou, pokud je prokazatelně doručena jedním z následujících
     způsobů:

     a) osobním doručením,
     b) doporučeným dopisem s dodejkou,
     c) elektronickou poštou se zpětným potvrzením doručení,
     d) prostřednictvím služby „hybridní pošta" či „Dopis Online" České pošty, s.p.,
     e) datovou zprávou,
     f) prostřednictvím ZP.

     Jakoukoliv změnu adresy je Zákazník povinen oznámit Dodavateli. Za doručené budou
     považovány i zásilky, které se vrátí odesílateli jako nedoručené v důsledku neoznámení nové
     aktuální adresy nebo zásilky Zákazníkem nevyzvednuté ve lhůtě uložení na poště.

     Zákazník je povinen zabezpečit své přihlašovací údaje do ZP proti zneužití, zejména
     se zavazuje, že nebude svůj uživatelský účet ani jednotlivé údaje umožňující registraci nebo
     přístup k uživatelskému účtu zpřístupňovat neoprávněným osobám.

     Zákazník odpovídá za aktuálnost, správnost a úplnost osobních údajů a dalších informací,
     které Dodavateli v rámci písemné či elektronické komunikace sdělí.

     VIII. Změny cen a OPD

     Dodavatel je oprávněn OPD/ceník (ceny za silovou elektřinu v produktech Modré energie)
     měnit (novelizovat), popř. je nahradit novými OPD/ceníkem. Změny (nové) OPD/zvýšení cen
     budou Zákazníkovi oznámeny prostřednictvím webových stránek www.spravazeleznic.cz
     a v kontaktních místech Dodavatele, popřípadě i jiným vhodným způsobem a budou zveřejněny
     nejpozději třicátý den přede dnem účinnosti změn (nebo nových) OPD/ceníku. Zákazník
     je povinen se s novelizovanými (novými) OPD/ceníkem seznámit.

     Zákazník je oprávněn bez uvedení důvodu písemně odstoupit od Smlouvy do 3 měsíců
     od změny OPD/ceníku. To však neplatí, pokud Dodavatel oznámí Zákazníkovi změnu nejpozději
     třicátý den přede dnem účinnosti takové změny a současně Zákazníka poučí o jeho právu
     na odstoupení od Smlouvy. V takovém případě je Zákazník oprávněn bez uvedení důvodu
     písemně odstoupit od Smlouvy nejpozději desátý den přede dnem účinnosti změny
     OPD/ceníku.

     Právo na odstoupení od Smlouvy Zákazníkovi nevzniká v případě zvýšení regulované složky
     ceny, daní a poplatků, a dále v případě změny jiných smluvních podmínek z důvodu zajištění
     souladu s právními předpisy, a to v nezbytném rozsahu.

     Účinky odstoupení od Smlouvy nastávají k poslednímu dni kalendářního měsíce, ve kterém bylo
     odstoupení doručeno Dodavateli, neurčí-li Zákazník pozdější den. Účinky odstoupení
     od Smlouvy, které bylo uskutečněno do 3 měsíců od účinnosti změny OPD/ceníku a méně než
     10 dnů před koncem daného měsíce, nastávají k poslednímu dni kalendářního měsíce,
     který následuje po měsíci, ve kterém bylo odstoupení doručeno Dodavateli.

7/9  Obchodní podmínky dodávky elektřiny z Lokální distribuční soustavy železnice (LDSž)  verze 3.1.1
V případě, že Zákazník neodstoupí od Smlouvy, akceptuje změny ceníku nebo OPD a je
povinen plnit Smlouvu.

IX. Řešení sporů

Případné spory mezi Smluvními stranami budou řešeny především vzájemným jednáním.
V případě, kdy nedojde ke smírnému vyřešení a půjde o spor, který přísluší ERÚ, bude spor
předložen k rozhodnutí tomuto úřadu. Je-li zákazník v postavení spotřebitele, má ve smyslu
zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, právo
na mimosoudní řešení sporů. Subjektem příslušným k mimosoudnímu řešení sporů je ERÚ
v rozsahu jeho působnosti stanovené EZ. Více informací je uvedeno na www.eru.cz. V ostatních
případech bude spor rozhodovat příslušný soud ČR v souladu se zákonem č. 99/1963 Sb.,
občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů, s tím, že tímto soudem je obecný soud
místně příslušný podle sídla Dodavatele. V případě soudního řízení ve sporech s mezinárodním
prvkem je místně příslušný soud podle sídla Dodavatele. Rozhodným právem je vždy právo
České republiky (přičemž se vylučuje zpětný odkaz na jiné než české právo).

X. Ostatní a závěrečná ustanovení

Smlouva a tyto OPD se řídí právními předpisy České republiky. Smluvní strany jsou povinny
v průběhu Smlouvy předcházet možným škodám.

Odpovědnost za škodu a náhrada škody se řídí ustanoveními příslušných právních předpisů
a ujednáními Smluvních stran ve Smlouvě.

Smluvní strany nejsou odpovědny za částečné nebo úplné neplnění povinností v případech,
kdy toto neplnění bylo výsledkem okolností vylučujících odpovědnost, nebo za podmínek
vyplývajících z EZ.

Dodavatel neodpovídá za škody na odběrném zařízení a spotřebičích, které nejsou před
negativními vlivy chráněny v souladu s technickými normami a pokyny výrobců spotřebičů.

Dodavatel neodpovídá za majetkovou či nemajetkovou újmu, která Zákazníkovi, který není
v postavení slabší strany, vznikne v souvislosti s ZP, a to zejména následkem technického
výpadku ZP nebo únikem dat Zákazníka jednáním Zákazníka.

Dodavatel, pro účely zpracování žádosti/Smlouvy, shromažďuje, zpracovává a uchovává osobní
údaje Zákazníka - fyzické osoby, a to zejména jméno, příjmení, akademický titul, sídlo,
IČO/DIČ, pobyt (trvalý/přechodný), datum narození, telefon, e-mail a popř. číslo bankovního
účtu. Osobní údaje subjektu údajů jsou zpracovávány v souladu s Nařízením Evropského
parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob
v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (GDPR)
a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) a zákonem
č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. Osobní údaje
budou pro Dodavatele dále zpracovávat zpracovatelé poskytující služby obsluhy zákazníků
na základě řádně uzavřených zpracovatelských smluv. Kompletní seznam zpracovatelů
poskytne Zákazníkovi na jeho žádost SŽ.

Jako subjekt údajů má zákazník fyzická osoba níže uvedená práva, která pro něj vyplývají
z právních předpisů, a která může kdykoliv uplatnit. Jedná se o právo (i) na přístup k osobním
údajům, (ii) na opravu nepřesných nebo nepravdivých osobních údajů a doplnění neúplných
osobních údajů, (iii) na výmaz osobních údajů, nejsou-li již osobní údaje potřebné pro účely,
pro které byly shromážděny či jinak zpracovány, anebo zjistí-li se, že byly zpracovávány
protiprávně, (iv) na omezení zpracování osobních údajů, (v) na přenositelnost údajů
a (vi) právo vznést námitku, po níž zpracování osobních údajů zákazníka bude ukončeno,
neprokáže-li se, že existují závažné oprávněné důvody pro zpracování, jež převažují nad zájmy
nebo právy a svobodami zákazníka, zejména, je-li důvodem případné vymáhání právních

Obchodní podmínky dodávky elektřiny z Lokální distribuční soustavy železnice (LDSž)  verze 3
     nároků. Zároveň má zákazník možnost obrátit se se stížností na dozorový úřad, kterým
     je v České republice Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).

     Bližší informace týkající se zpracování osobních údajů lze nalézt na internetových stránkách
     www.spravazeleznic.cz, příp. mohou být poskytnuty subjektu údajů na základě jeho žádosti.

     Smlouva uzavřená mezi Dodavatelem a Zákazníkem je upravena zejména OZ, dále EZ,
     jeho provádějícími předpisy a těmito OPD.

     Zákazník se zavazuje oznámit Dodavateli změny týkající se skutečností uvedených ve Smlouvě
     a změny ve svých právních poměrech, zejména oznámit a doložit svůj vstup do likvidace,
     zahájení insolvenčního řízení ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb., insolvenční zákon, ve znění
     pozdějších předpisů, a další skutečnosti, nejpozději do 8 kalendářních dnů od zjištění této
     skutečnosti.

     Dodavatel si vyhrazuje právo změny těchto OPD postupem podle článku VIII těchto OPD.

     Tyto Obchodní podmínky dodávky elektřiny z LDSž jsou platné od 1. května 2021.

     Správa železnic,
     státní organizace

9/9  Obchodní podmínky dodávky elektřiny z Lokální distribuční soustavy železnice (LDSž)  verze 3.1.1