Textová podoba smlouvy Smlouva č. 21132555: Smlouva o poskytnutí podpory ze Státního fondu životního prostředí ČR

Příloha 055829_NN.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva č. 7211100049
                                  o poskytnutí podpory
             ze Státního fondu životního prostředí České republiky

Smluvní strany

Státní fond životního prostředí České republiky

se sídlem                      Kaplanova 1931/1, 148 00 Praha 11

korespondenční adresa:         Olbrachtova 2006/9, 140 00 Praha 4

IČO:                           00020729

zastoupený:                    Ing. Petrem V a l d m a n e m, ředitelem SFŽP ČR

bankovní spojení:              Česká národní banka

číslo účtu:                    70009-9025001/0710

(dále jen „Fond")

a

ČEPRO, a.s.

obchodní společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B,

vložka 2341

se sídlem:                     Dělnická 213/12, Holešovice, 17000 Praha 7

IČO:                           60193531

zastoupená:                    Mgr. Janem D u s p ě v o u, předsedou představenstva

                               a Ing. Františkem T o d t e m, členem představenstva

bankovní spojení:              Československá obchodní banka, a.s.

číslo účtu:                    117427163/0300

(dále jen „příjemce podpory“)

se dohodly takto:

                                               I.
                               Předmět a účel smlouvy

1) Tato Smlouva o poskytnutí podpory ze Státního fondu životního prostředí České republiky (dále jen
    „Smlouva“) se uzavírá na základě Rozhodnutí ministra životního prostředí č. 7211100049 o poskytnutí
    finančních prostředků ze Státního fondu životního prostředí ČR ze dne 13. 4. 2022 v rámci Programu
    financovaného z prostředků Modernizačního fondu (dále jen „Rozhodnutí“).

2) Příjemce podpory potvrzuje, že se seznámil s Výzvou ModF – RES+ č. 1/2021 - ModF-RES-FV_1
    k předkládání žádostí o poskytnutí podpory z prostředků Modernizačního fondu (dále jen „Výzva“), a že
    náležitosti akce odpovídají podmínkám stanoveným Rozhodnutím a Výzvou.

                                                 1
3) Podpora je určena výhradně na akci:
                                   „ČEPRO, a.s. - Fotovoltaická elektrárna v Plešovci“

    (dále jen „projekt“ nebo „akce“).
4) Podpora podle této Smlouvy je poskytována v souladu s „Nařízením Komise (EU) 651/2014 ze dne

    17. června 2014, kterým se v souladu s články 107 a 108 Smlouvy (o fungování Evropské unie) prohlašují
    určité kategorie podpory za slučitelné s vnitřním trhem“.

                                                                        II.
                                                                 Výše dotace

1) Fond se zavazuje poskytnout příjemci podpory podporu formou dotace ve výši 6 206 221,66 Kč (slovy:
    šest milionů dvě stě šest tisíc dvě stě dvacet jedna koruna česká a šedesát šest haléřů).

2) Základ pro stanovení podpory odpovídá způsobilým výdajům stanoveným Fondem dle žádosti
    a jejích příloh a činí 17 816 320,84 Kč.

3) Podpora nesmí přesáhnout 50 % z celkových výdajů na projekt.
4) Skutečná výše podpory je limitována částkou uvedenou v bodu 1. Pokud skutečné výdaje akce překročí

    základ pro stanovení podpory (popřípadě jeho část odpovídající postupu realizace akce), uhradí příjemce
    podpory částku tohoto překročení z vlastních zdrojů.
5) Podporu je možno použít pouze na úhradu skutečných, účelných, efektivních, oprávněně
    a nezbytně vynaložených výdajů, vzniklých v přímé souvislosti s dodávkami, službami a popřípadě jinými
    pracemi, kterými je akce realizována, a které vznikly a byly uhrazeny v období od podání žádosti do 36
    měsíců od vydání Rozhodnutí.
6) Z podpory poskytované Fondem lze hradit pouze platby požadované dodavatelem za práce, služby
    a dodávky na realizaci akce.
7) Při určování způsobilých výdajů akce a z nich odvozené výše podpory se bude vycházet ze znění
    čl. 9 a 10 Výzvy.

                                                                     III.
                                                         Platební podmínky

1) Podpora bude poskytována bankovním převodem peněžních prostředků z bankovního účtu Fondu
    na bankovní účet příjemce podpory, uvedený v této Smlouvě, na základě předložené žádosti o platbu,
    a to po ukončení realizace projektu podle článku IV bodu 1 písm. e). Fond bude příjemci podpory platbu
    avizovat.

                                                                      2
2) Příjemce podpory je povinen postupovat v souladu s rozpočtem akce a dodržet rozložení investičních
    a neinvestičních prostředků uvedených v Agendovém informačním systému Fondu (dále jen „AIS SFŽP“).
    Změnu rozložení investic a neinvestic je možné provést změnovým řízením pouze na neprofinancovaných
    prostředcích akce.

3) Fond neposkytne finanční prostředky dříve, než příjemce podpory Fondu prostřednictvím AIS SFŽP
    předloží s žádostí o platbu příslušné doklady prokazující oprávněnost vynaložených finančních
    prostředků. Žádost o platbu musí obsahovat náležitosti stanovené Výzvou a Rozhodnutím a dále výpis
    z katastru nemovitostí prokazující zápis výhrady vlastnictví předmětu podpory podle § 508 občanského
    zákoníku, tj., že předmět podpory není součástí nemovité věci (v případě, že je předmět podpory umístěn
    na nebo v nemovité věci, která není ve vlastnictví příjemce podpory).

4) Fond je oprávněn pozastavit (či nezahájit) poskytování podpory, pokud zjistí, že příjemce podpory neplní
    některou z povinností stanovených touto Smlouvou, či je plnění některé povinnosti vážně ohroženo.
    To platí i pro případ, že příjemce podpory v průběhu realizace akce nehradí z vlastních zdrojů plně výdaje
    akce přesahující základ pro stanovení podpory. Ustanovení článku V bodu 1 tím není dotčeno.

5) Příjemce podpory je povinen z vlastních zdrojů uhradit veškeré výdaje akce přesahující výši poskytnuté
    podpory včetně výdajů připadajících na nezpůsobilé výdaje projektu.

6) Konkrétní částka podpory bude poskytnuta na základě plánovaného čerpání podpory uvedeného
    ve zdrojích financování rozpočtu projektu v AIS SFŽP a žádosti o platbu podané příjemcem podpory
    prostřednictvím AIS SFŽP a v závislosti na výši disponibilních prostředků a plnění výdajového limitu
    Fondu.

7) V případě, že došlo k zápočtu pohledávek/závazků mezi příjemcem podpory a zhotovitelem (úhrada
    faktury není v plné výši doložena bankovním výpisem), je vždy nutno předložit písemnou
    smlouvu/dohodu o započtení vzájemných plnění stejného druhu (pohledávek a závazků) vzniklých
    na základě smluvního vztahu mezi příjemcem faktury a fakturujícím zhotovitelem, podepsanou
    příjemcem podpory i zhotovitelem. Tato oboustranná vzájemná dohoda musí být uzavřena v souladu
    s občanským zákoníkem. V dohodě musí být uvedeny smluvní strany, identifikace projektu a faktur/y
    (v případě odlišného variabilního symbolu oproti číslu faktury je vhodné uvést i variabilní symbol),
    vzájemně započtené částky a měny, datum podpisu smluvních stran a podpisy obou smluvních stran.

                                                                     IV.
                                 Základní závazky a další povinnosti příjemce podpory

1) Příjemce podpory se zavazuje, že:
    a) splní účel akce „ČEPRO, a.s. - Fotovoltaická elektrárna v Plešovci“ tím, že akce bude provedena
         v souladu s Výzvou, žádostí o podporu a jejími přílohami a touto Smlouvou,
    b) realizací projektu dojde k výstavbě nové fotovoltaické elektrárny s pozemní instalací
         s předpokládaným výkonem 891,62 kWp.,

                                                                      3
c) k termínu pro závěrečné vyhodnocení akce (ZVA) podle písmene f) bude projekt plnit tyto parametry:

Indikátor                              Jednotka   Výchozí  Cílová hodnota
                                                  hodnota
Nově instalovaný elektrický výkon OZE  MWe                     0.89
                                       t CO2/rok      0        910.20
Snížení emisí CO2                      GJ/rok         0        8421.19
                                       MWh/rok        0        899.70
Snížení spotřeby neobnovitelné                        0
primární energie
Výroba elektrické energie z OZE

d) bude podávat průběžnou monitorovací zprávu každý rok během realizace projektu, nejpozději
     k 15. lednu za předchozí kalendářní rok (realizací projektu se rozumí období ode dne účinnosti této
     Smlouvy do předložení podkladů pro ZVA podle písmene f),

e) dodrží termín ukončení akce do 36 měsíců (výdaje po tomto datu jsou nezpůsobilé)
     od vydání Rozhodnutí. Za termín ukončení akce se považuje datum vydání Kolaudačního souhlasu,
     oznámení o užívání podle příslušných ustanovení zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování
     a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů, nebo termín schválení protokolu
     o předání a převzetí díla, případně jiný termín dle charakteru projektu (v případech, kde se na realizaci
     projektu nevyžaduje stavební povolení). Bude-li vydán jak Kolaudační souhlas, tak oznámení
     o užívání, považuje se za termín ukončení akce datum dokumentu vydaného později,

f) předloží Fondu současně s žádostí o platbu, nejpozději do 3 měsíců od termínu stanoveném dle
     písmene e), podklady k ZVA podle čl. 14.2 Výzvy,

g) nejpozději měsíc po ukončení akce (pokud Fond nepovolí jiný termín) se příjemce podpory stane
     (pokud jím již není) vlastníkem předmětu podpory. Pro tento účel se předmětem podpory rozumí
     věci pořizované (či rekonstruované, upravené, nebo jinak výrazně zhodnocené) s podporou podle
     této Smlouvy, jakož i nemovité věci, ve kterých (na kterých) mají být umístěny (s výjimkou nemovitých
     věcí, kterými je pouze vedena liniová stavba a dále nemovitých věcí, ve kterých (na kterých) mají být
     umístěny, pokud příjemce podpory není jejich vlastníkem). Příjemce podpory je dále povinen
     zabezpečit, že předmět podpory nebude převeden bez souhlasu Fondu na jinou osobu nejméně po
     dobu udržitelnosti. V případě, že Fond převod předmětu podpory odsouhlasí, příjemce podpory
     zabezpečí, že účel, pro který je poskytnuta podpora podle této Smlouvy, bude řádně plněn po
     stanovenou dobu. Po tutéž dobu příjemce podpory zabezpečí řádný provoz předmětu podpory,

h) zabezpečí, že právní zatížení předmětu podpory po dobu udržitelnosti, zejména zastavení
     ve prospěch jiné osoby (vyjma takových věcných břemen, u kterých výkon práv z nich odvozený
     neohrozí realizaci akce ani plnění jejího účelu po stanovenou dobu) umožní pouze na základě

                                                                  4
         předchozího souhlasu Fondu, a to na základě písemné žádosti příjemce podpory zaslané Fondu, který
         danou žádost posoudí. V případě, že k právnímu zatížení nebude ze strany Fondu vydán souhlas,
         platí, že právní zatížení předmětu podpory není možné,

    i) zajistí dobu udržitelnosti projektu nejméně 10 let od jeho ukončení, t.j. zabezpečí, že účel, pro který
         je poskytnuta podpora podle této Smlouvy, bude řádně plněn po uvedenou dobu (ukončením
         projektu se rozumí datum uvedení předmětu podpory k trvalému (podle písmene e) na základě
         Kolaudačního souhlasu, doložení oslovení stavebního úřadu nebo souhlasu s užíváním). V případě
         zvláštní skutečnosti spočívající v mimořádné, nepředvídatelné, neodvratitelné a nezaviněné události
         může Fond na písemnou žádost příjemce podpory posoudit tuto situaci a rozhodnout tak
         o případném stavění uvedené lhůty. Příjemce podpory je v takovém případě povinen zajistit, aby
         v době stavění běhu lhůty došlo k nápravě vzniklého stavu,

    j) příjemce podpory ponechá předmět podpory ve svém vlastnictví alespoň po dobu udržitelnosti,
         dle písm. i),

    k) bude veškeré výdaje akce vést v účetnictví nebo daňové evidenci (zákon č. 563/1991 Sb.,
         o účetnictví, v platném znění, zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění). Příjemce
         podpory se zavazuje všechny transakce související s akcí odděleně identifikovat od ostatních účetních
         transakcí, které s akcí nesouvisejí, a zavazuje se vést analytickou evidenci s vazbou ke konkrétní akci,

    l) umožní provádět kontrolu provedení akce na místě realizace, včetně kontroly souvisejících
         dokumentů osobám pověřeným Fondem případně jiným příslušným kontrolním orgánům,
         a to po dobu udržitelnosti,

    m) bude dodržovat pravidla publicity dle pokynů v čl. 17 Výzvy.

2) Příjemce podpory je dále povinen:

    a) poskytnuté finanční prostředky (podporu) použít výhradně k účelu podle této Smlouvy, nebo
        je nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne jejich odepsání z bankovního účtu Fondu vrátit
        na bankovní účet Fondu; za použití prostředků poskytnutých Fondem se považuje příjemcem podpory
        již provedená platba,

    b) vrátit poskytnuté finanční prostředky, popřípadě jejich část, do 30 kalendářních dnů poté, co odpadl
        účel akce, pro který je podpora poskytována; stejně je povinen postupovat i v případě, že oprávněná
        potřeba použít poskytnuté peněžní prostředky odpadne pouze na přechodnou dobu,

    c) vrátit částku DPH nebo její část, pokud existuje zákonný nárok (i zpětně) na její odpočet, tj. bez ohledu
        na to, zda DPH bude u finančního úřadu uplatněna, příjemce podpory je povinen částku DPH vrátit
        nejpozději do 30 kalendářních dnů poté, kdy mu zákonný nárok vznikl,

    d) při případném překročení podílu dle článku II bodů 3 a 4 do 30 dnů vrátit tu část poskytnutých
        finančních prostředků, která odpovídá případnému překročení podílu dle článku II bodů 3 a 4,

    e) bez zbytečného odkladu a před uplynutím smluvního termínu požádat Fond o změnu Smlouvy
        v případě takových změn skutečností či podmínek předpokládaných ve Smlouvě, které by příjemci
        podpory znemožnily dodržet podmínky Smlouvy (splnit jeho povinnosti stanovené touto Smlouvou),

    f) informovat Fond o všech změnách a dalších okolnostech, které mají nebo by mohly mít vliv na plnění
        povinností příjemce podpory podle této Smlouvy,

                                                                      5
g) uvádět pouze pravdivé, nezkreslené a úplné informace týkající se skutečností, kterými se tato Smlouva
    zabývá. V této souvislosti příjemce podpory prohlašuje, že rovněž veškeré podklady
    a informace, které Fondu poskytl před uzavřením této Smlouvy prostřednictvím AIS SFŽP, byly
    pravdivé, nezkreslené a úplné. Příjemce podpory přitom bere na vědomí, že pokud kterékoliv jeho
    prohlášení nebo tvrzení (popřípadě oboustranné konstatování vycházející z jím podané informace)
    uvedené v této Smlouvě a v AIS SFŽP není pravdivé, bude považováno za porušení jeho povinnosti
    stanovené touto Smlouvou,

h) při zadávání veřejných zakázek postupovat v souladu s povinnostmi uvedenými v bodu 11 Výzvy,

i) uchovávat veškeré dokumenty související s realizací projektu včetně fotodokumentace v souladu
    s platnými právními předpisy České republiky,

j) vrátit do 30 kalendářních dnů od výzvy Fondu k jejich vrácení poskytnuté finanční prostředky,
    popřípadě jejich část ve výši, v jaké došlo k porušení podmínek Nařízení Komise (EU) č. 651/2014
    ze dne 17. června 2014, kterým se v souladu s články 107 a 108 Smlouvy (o fungování Evropské unie)
    prohlašují určité kategorie podpory za slučitelné s vnitřním trhem, pokud se prokáže, že byly porušeny
    podmínky podle tohoto nařízení, a to včetně případných úroků.

                                                  V.
                        Porušení smluvních podmínek a sankce

1) Jestliže příjemce podpory nesplní některý ze závazků stanovených touto Smlouvou, bude Fond
    postupovat ve smyslu příslušných ustanovení zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
    a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), v platném znění.

2) Porušení povinností podle článku II bodů 5 nebo 6, podle článku IV bodu 1 písm. a), b), g), h), i), j) nebo
    l) bude postiženo odvodem ve výši odpovídající neoprávněně použitým prostředkům.

3) Naplnění článku IV odst. 1 písm. c) je prokazováno plněním závazných indikátorů akce. Porušení
    povinnosti spočívající v nesplnění některého ze závazných indikátorů nebo jejich částečného naplnění
    bude postiženo odvodem ve stanovené výši:

a) naplnění do 49,99 %             výše odvodu 100 % z poskytnuté podpory,

b) naplnění od 50,00 % do 69,99 %  výše odvodu 50 % z poskytnuté podpory,

c) naplnění od 70,00 % do 84,99 %  výše odvodu 25 % z poskytnuté podpory,

d) naplnění od 85,00 % do 99,99 %  bez odvodu z poskytnuté podpory.

V případě nesplnění nebo částečného naplnění více než jednoho ze závazných indikátorů akce podle
článku IV bodu 1 písm. c) bude odvod uplatněn pouze v sazbě podle indikátoru, u něhož došlo
k nejnižšímu naplnění stanoveného účelu.

                                   6
4) Porušení povinnosti podle článku IV bodu 1 písm. k) bude postiženo odvodem ve výši 0,1 – 25 %
    z poskytnuté podpory.

5) Porušení lhůt realizace podle článku IV bodu 1 písm. e) nebo lhůty podle článku IV bodu 1 písm. f) bude
    postiženo takto: do 60 kalendářních dní bez postihu, od 61 do 120 kalendářních dní odvod 0,5 %
    z poskytnuté podpory, od 121 do 180 kalendářních dní odvod 1 % z poskytnuté podpory, prodlení delší
    než 180 kalendářních dní 3 % z poskytnuté podpory.

6) Porušení povinností podle článku IV bodu 2 písm. c) bude postiženo odvodem ve výši částky zákonného
    nároku na odpočet DPH.

7) V případě, že dojde k porušení povinností uvedených v článku IV bodu 2 písm. h), bude stanovena
    finanční oprava podle přílohy č. 1 této Smlouvy.

8) Porušení ostatních povinností podle této Smlouvy bude postiženo odvodem ve výši 0,1 % z poskytnuté
    podpory.

                                                                     VI.
                                                       Závěrečná ustanovení

1) Pokud dojde ke změně obecně závazných právních předpisů týkajících se vztahů vyplývajících
    z této Smlouvy, uzavřou smluvní strany k této Smlouvě dodatek, kterým bude zajištěn její soulad
    s obecně závaznými předpisy a Směrnicí MŽP. V případě neuzavření takového dodatku má Fond právo
    uplatnit postup podle článku V bodu 1.

2) Pro snazší identifikaci budou smluvní strany při veškeré korespondenci (včetně elektronické) týkající
    se akce, uvádět vždy číslo této Smlouvy, a to již v označení věci, které se daná korespondence bude týkat.

3) Tato Smlouva může být měněna nebo zrušena pouze dohodou obou smluvních stran v písemné formě.
    Změnu Smlouvy může Fond podmínit krácením nebo nepřiznáním nároku na zbývající část podpory
    podle článku III, a to zejména tehdy, kdy bude docíleno nižších přínosů (nebo dojde
    k jejich opoždění), než jak tato Smlouva původně předpokládala.

4) Jednostranně je možno tuto Smlouvu vypovědět pouze za podmínek stanovených zákonem či touto
    Smlouvou.

5) Vztahy dle této Smlouvy neupravené veřejnoprávními předpisy se řídí příslušnými ustanoveními platného
    občanského zákoníku, zejména jeho části čtvrté.

6) Pro účely této Smlouvy má povinnost příjemce podpory stejný význam jako závazek příjemce podpory.
7) Pro účely této Smlouvy se informací (povinností informovat) rozumí podání informace prostřednictvím

    AIS SFŽP, případně e-mailem, datovou schránkou nebo v písemné podobě.
8) Příjemce podpory souhlasí se zveřejněním celého textu této Smlouvy v registru smluv podle zákona

    č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv
    a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů, pokud zveřejnění této Smlouvy
    tento zákon ukládá.

                                                                      7
9) Tato Smlouva je vyhotovena v jednom elektronickém vyhotovení, podepsaném zaručenými
    elektronickými podpisy zástupců smluvních stran, popřípadě je vyhotovena ve dvou listinných
    exemplářích a podepsána vlastnoručně; každý exemplář má platnost originálu. Každá smluvní strana
    obdrží jeden exemplář.

V:

dne:                          V Praze dne:

…     ……….                    ……………………………………
                              zástupce Fondu
zástupce příjemce podpory

…………………………………………….
zástupce příjemce podpory

Příloha č. 1 – Stanovení finančních oprav, které se použijí v případě porušení povinností při zadávání
zakázek/veřejných zakázek

                           8
Příloha č. 1 - Smlouva o poskytnutí podpory ze Státního fondu životního prostředí České republiky

Stanovení výše odvodů, které se použijí v případě porušení povinností při zadávání
zakázek/veřejných zakázek.

A. Obecná ustanovení
  I. Podle této přílohy se v souladu se zákonem č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidel a o změně
        některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, stanovuje výše odvodů za porušení
        rozpočtové kázně v případě pochybení, které spočívá v porušení povinností stanovených v čl. IV. odst.
        2 písm. h) Smlouvy, při zadávání zakázek/veřejných zakázek (souhrnně dále jen „veřejné zakázky“),
        zejména v nedodržení postupu podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění
        účinném v době zahájení zadávacího řízení (dále souhrnně jen „zákon“) a/nebo nedodržení postupu
        stanoveného v Pokynech pro zadávání zakázek pro programy spolufinancované z rozpočtu Fondu, ve
        znění účinném v době zahájení výběrového/zadávacího řízení (dále jen „Pokyny SFŽP ČR“).

  II. V případě, že identifikované porušení nemohlo mít ani potenciální finanční dopad, nestanoví se za něj
        žádný odvod.

 III. Odvod bude vždy stanoven paušální sazbou dle kapitoly B. – Typy porušení a sazby odvodů.

IV. Výše odvodu se vypočte z částky, která byla nebo má být z rozpočtu Fondu poskytnuta v souvislosti
        s veřejnou zakázkou, u které se porušení vyskytlo.

 V. V případě, že u veřejné zakázky bude identifikováno více porušení, výše odvodů stanovených
        za jednotlivá porušení se nesčítají a výsledný odvod je stanoven s ohledem na nejzávažnější porušení.

VI. Závažnost porušení je posuzována zejména z hlediska jeho skutečného nebo možného vlivu
        na výsledek výběrového/zadávacího řízení, z hlediska míry porušení základních zásad zadávání
        veřejných zakázek a z hlediska míry porušení principů hospodárnosti, efektivity a účelnosti
        při vynakládání veřejných prostředků. Porušení je nutno považovat za závažné především v případech,
        kdy v jeho důsledku došlo k odrazení potenciálních dodavatelů od účasti ve výběrovém/zadávacím
        řízení nebo k zadání veřejné zakázky jinému dodavateli, než kterému měla být zadána.

VII. V případě, že bude identifikováno porušení, které nelze podřadit pod konkrétní typ porušení uvedený
        v kapitole B. – Typy porušení a sazby odvodů, bude stanoven odvod analogicky a dle zásady
        přiměřenosti.

                                                                      9
B. TYPY PORUŠENÍ A SAZBY ODVODŮ

Č.        Typ porušení            Popis porušení                     Sazba odvodu

1. Nedodržení požadovaného Zadavatel zadal veřejnou             100 %

    způsobu zahájení řízení a jeho zakázku, aniž by zahájil     25 %, pokud byla dodržena
                                                                určitá míra uveřejnění, která
    uveřejnění                    výběrové/zadávací řízení      umožnila potenciálním
                                                                dodavatelům přístup
    nebo                          v souladu se zákonem nebo     k zadávané veřejné zakázce

    neoprávněné přímé zadání      výběrové řízení v souladu s

    (např. neoprávněné užití      Pokyny SFŽP ČR.

    jednacího řízení bez

    uveřejnění)

2. Neoprávněné rozdělení          Zadavatel uměle rozdělil      100 %, pokud veřejná zakázka
       předmětu veřejné zakázky   předmět veřejné zakázky tak,  nebyla uveřejněna, ačkoliv se
                                  že tím došlo ke snížení       na ni tato povinnost
                                  předpokládané hodnoty pod     vztahovala
                                  finanční limity stanovené
                                  v zákoně nebo v Pokynech      25 %, pokud byla dodržena
                                  SFŽP ČR, čímž nebylo          určitá míra uveřejnění, která
                                  zajištěno řádné uveřejnění    umožnila potenciálním
                                  veřejné zakázky.              dodavatelům přístup
                                                                k zadávané veřejné zakázce

3. Chybějící či nedostatečné      Zadavatel nerozdělil          5 %
       zdůvodnění nerozdělení
       veřejné zakázky na části   nadlimitní veřejnou zakázku

4. Nedodržení minimální délky     na části dle zákona a toto
       lhůty pro podání nabídek,
       předběžných nabídek nebo   rozhodnutí v písemné zprávě
       žádostí o účast
       nebo                       zadavatele neodůvodnil či
       neprodloužení této lhůty
                                  toto odůvodnění nebylo

                                  dostatečné.

                                  Zadavatel stanovil lhůtu pro  100 %, pokud je zkrácení vyšší
                                  podání nabídek, předběžných   nebo rovno 85 % délky
                                  nabídek nebo žádostí o účast  minimální lhůty, nebo byla
                                  tak, že jejich délka          lhůta rovna nebo kratší než 5
                                  nedosahovala minimálních      dnů.
                                  lhůt stanovených v zákoně

                                  10
Č.  Typ porušení                  Popis porušení                 Sazba odvodu

    v případě takové změny        nebo v Pokynech SFŽP ČR,       25 %, pokud je zkrácení vyšší
    zadávacích podmínek, jejichž  nebo                           nebo rovno 50 % délky
    povaha to vyžadovala          zadavatel v případě takové     minimální lhůty (ale
                                  změny zadávacích podmínek,     nedosahuje 85 %)
                                  jejichž povaha to vyžadovala,
                                  přiměřeně tuto lhůtu           10 %, pokud je zkrácení vyšší
                                  neprodloužil.                  nebo rovno 30 % délky
                                                                 minimální lhůty (ale
                                                                 nedosahuje 50 %)
                                                                 nebo
                                                                 nebyla prodloužena lhůta pro
                                                                 podání nabídek, předběžných
                                                                 nabídek nebo žádostí o účast
                                                                 v případě takové změny
                                                                 zadávacích podmínek, jejichž
                                                                 povaha to vyžadovala

                                                                 5 %, pokud je zkrácení nižší
                                                                 než 30 %

5. Nedostatečná doba pro          Jestliže zadávací dokumentace  10 %, pokud po zkrácení činí
       opatření zadávací          není volně, přímo a úplně      délka lhůty pro doručení
       dokumentace                dostupná, přičemž doba, ve     nabídek méně než nebo je
       nebo                       které si ji mohou potenciální  rovna 50 % stanovené lhůty
       jiná omezení pro získání   dodavatelé opatřit, je příliš  pro doručení nabídek
       zadávací dokumentace       krátká, či zadavatel jinak
                                  vytváří neodůvodněnou          5 %, pokud po zkrácení činí
                                  překážku pro řádnou            délka lhůty pro doručení
                                  hospodářskou soutěž.           nabídek méně než nebo je
                                                                 rovna 80 % stanovené lhůty
                                                                 pro doručení nabídek

                                                                 25 %, pokud je doba pro
                                                                 získání zadávací dokumentace
                                                                 rovna nebo nižší 5 dnům
                                                                 nebo zadavatel vůbec
                                                                 neumožnil bezplatný,
                                                                 neomezený a přímý přístup
                                                                 k zadávací dokumentaci
                                                                 elektronickým způsobem

6. Neuveřejnění prodloužení       Zadavatel v průběhu            5 %, pokud došlo k uveřejnění

                                  11
Č.  Typ porušení                  Popis porušení                           Sazba odvodu

    lhůty pro podání nabídek,     výběrového/zadávacího řízení    jiným vhodným způsobem
    předběžných nabídek nebo      prodloužil lhůtu pro podání
    žádostí o účast               nabídek, předběžných            10 %, pokud nedošlo
    nebo                          nabídek nebo žádostí o účast,   k uveřejnění,
    neprodloužení této lhůty při  aniž by tuto skutečnost         nebo pokud nedošlo
    nedodržení stanovené lhůty    uveřejnil způsobem              k prodloužení lhůty pro
    pro poskytnutí vysvětlení     stanoveným v zákoně nebo        podání nabídek v důsledku
                                  v Pokynech SFŽP ČR,             nedodržení lhůty pro
                                  resp. způsobem, jakým bylo      poskytnutí vysvětlení zadávací
                                  zahájeno výběrové/zadávací      dokumentace
                                  řízení, nebo
                                  ačkoliv žádost o vysvětlení
                                  byla doručena včas, zadavatel
                                  toto vysvětlení neuveřejnil,
                                  neodeslal nebo nepředal ve
                                  stanovené lhůtě a současně
                                  neprodloužil lhůtu pro podání
                                  nabídek.

7. Použití jednacího řízení       Zadavatel zadal veřejnou        25 %

    s uveřejněním nebo            zakázku v jednacím řízení

    soutěžního dialogu v rozporu s uveřejněním nebo

    se zákonem                    v soutěžním dialogu, aniž by

                                  byly splněny zákonné

                                  podmínky pro takový postup,     10 %, pokud byla zajištěna
                                  nebo v průběhu jednacího        transparentnost zadávacího
                                  řízení s uveřejněním nebo       řízení vč. zdůvodnění užití
                                  v soutěžním dialogu             tohoto druhu řízení v zadávací
                                  podstatně změnil zadávací       dokumentaci, nebyl omezen
                                  podmínky.                       počet potenciálních

                                                                  dodavatelů, kteří mohli podat

                                                                  nabídku nebo žádost o účast,

                                                                  a současně byl zajištěn rovný

                                                                  přístup ke všem účastníkům,

                                                                  kteří podali nabídku či žádost

                                                                  o účast

8. Nesoulad se stanovenými        Nedodržení stanovených          10 %, pokud nedodržení
       postupy pro elektronické   postupů pro elektronické        mohlo mít za následek
       nebo souhrnné zadávání     nebo souhrnné zadávání          odrazení potenciálních
                                  veřejných zakázek (tj. rámcové  dodavatelů od účasti ve
                                  dohody, dynamické nákupní       výběrovém/zadávacím řízení

                                  12
Č.        Typ porušení             Popis porušení                        Sazba odvodu

    veřejných zakázek1             systémy, elektronické aukce,          25 %, pokud následkem
                                   elektronické katalogy,                tohoto porušení bylo
                                   centralizované zadávání,              přidělení veřejné zakázky
                                   společné zadávání a postupy           jinému účastníkovi, než který
                                   centrálních zadavatelů).              by zvítězil, pokud by se
                                                                         zadavatel pochybení
                                                                         nedopustil

9. Neuvedení nebo                  Zadavatel neuvedl v oznámení 25 %, pokud nedošlo

    nedostatečné vymezení          o zahájení                            k uveřejnění kvalifikačních

    požadavků na kvalifikaci nebo výběrového/zadávacího řízení nebo hodnotících kritérií

    hodnotících kritérií a jejich  požadavky na kvalifikaci,             a jejich vah

    vah, podmínek plnění veřejné hodnotící kritéria (vč. jejich

    zakázky nebo technické         vah a jasného způsobu                 10 %, pokud podmínky plnění
    specifikace                    hodnocení nabídek),                   nebo technická specifikace

    nebo                           podmínky plnění veřejné               nejsou v zadávací

    neuveřejnění či neposkytnutí   zakázky nebo technické                dokumentaci uvedeny, nebo
    vysvětlení objasňující či      specifikace, případně tyto            hodnotící kritéria a jejich váhy
    doplňující kvalifikační nebo   požadavky nevymezil                   nejsou uvedeny dostatečně

    hodnotící kritéria             dostatečně určitě                     určitě, což mohlo mít

                                   nebo                                  odrazující účinek na
                                   objasnění či doplnění                 potenciální dodavatele, nebo

                                   kvalifikačních či hodnotících vysvětlení objasňující či

                                   kritérií nebylo sděleno všem          doplňující kvalifikační nebo
                                   účastníkům, popř. tyto                hodnotící kritéria nebyla
                                   informace nebyly uveřejněny.          sdělena všem známým

                                                                         dodavatelům a/nebo nebyla

                                                                         uveřejněna

10. Stanovení diskriminačních      Zadavatel stanovil                    25 %, pokud mohlo dojít

    kritérií pro vyloučení,        diskriminační nebo jiná               k odrazení potenciálních

    požadavků na kvalifikaci       protiprávní kritéria pro              dodavatelů od účasti ve

    dodavatelů, kritérií hodnocení vyloučení, požadavky na               výběrovém/zadávacím řízení

    nabídek, podmínek pro plnění kvalifikaci dodavatelů, kritérií

    veřejné zakázky nebo           hodnocení nabídek, podmínek 10 %, pokud byla zajištěna

    technických specifikací        pro plnění veřejné zakázky            minimální míra hospodářské

    v rozporu se zákonem nebo s nebo technických specifikací soutěže

    Pokyny SFŽP ČR, a to ve        nutných pro účast ve

    vztahu k národním,             výběrovém/zadávacím řízení

    regionálním nebo lokálním      ve vztahu k místu realizace

1 Kromě případů, kdy porušení spadá pod jiný typ porušení.

                                                                     13
Č.  Typ porušení                        Popis porušení        Sazba odvodu

    preferencím                (např. v případě požadavku na
                               zkušenosti, zařízení,
                               provozovnu atd. z určitého
                               regionu či státu).

11. Stanovení diskriminačních  Zadavatel stanovil             25 %, pokud stanovené

    kritérií pro vyloučení,    diskriminační nebo jiná        podmínky zjevně

    požadavků na kvalifikaci   protiprávní kritéria pro       neodpovídají předmětu

    dodavatelů, kritérií hodnocení vyloučení, požadavky na    veřejné zakázky nebo

    nabídek, podmínek pro plnění kvalifikaci dodavatelů, kritérií v případech, kdy toto omezení

    veřejné zakázky nebo       hodnocení nabídek, podmínek umožnilo účast pouze

    technických specifikací v  pro plnění veřejné zakázky     jednoho dodavatele

    rozporu se zákonem nebo s nebo technických specifikací a současně účast tohoto

    Pokyny SFŽP ČR v ostatních nutných pro účast ve           jednoho dodavatele není

    aspektech, než je uvedeno  výběrovém/zadávacím řízení odůvodnitelná specifickým

    v předchozím bodu          (např. požadavky               technickým charakterem

                               bezprostředně nesouvisely      předmětu veřejné zakázky

                               s předmětem veřejné zakázky,

                               nebo hodnotící kritéria        10 %, pokud tyto požadavky
                               nevyjadřovala vztah užitné     souvisí s předmětem veřejné
                               hodnoty a ceny).               zakázky, ale nejsou mu

                                                              přiměřené, nebo v případech,

                                                              kdy kvalifikační kritéria byla

                                                              užita jako hodnotící kritéria,

                                                              nebo v případech stanovení

                                                              technických podmínek

                                                              prostřednictvím přímého

                                                              nebo nepřímého odkazu na

                                                              určité dodavatele, výrobky,

                                                              patenty na vynálezy, užitné

                                                              vzory, průmyslové vzory,

                                                              ochranné známky nebo

                                                              označení původu s výjimkou

                                                              případů, kdy použití této

                                                              specifikace se týká pouze

                                                              doplňkové části veřejné

                                                              zakázky a potenciální dopad

                                                              na EK rozpočet je pouze

                                                              formální

                               14
Č.  Typ porušení                   Popis porušení                             Sazba odvodu

                                                                    5 %, pokud i přes užití
                                                                    omezujících podmínek byla
                                                                    zajištěna minimální míra
                                                                    hospodářské soutěže

12. Nedostatečné či nepřesné       Zadavatel nevymezil předmět      10 %
        vymezení předmětu veřejné  veřejné zakázky
        zakázky                    v podrobnostech nezbytných
                                   pro zpracování nabídky, což
                                   mohlo odradit potenciální
                                   dodavatele od podání
                                   nabídky, předběžné nabídky či
                                   žádosti o účast.

13. Neoprávněné omezení            Zadavatel omezil možnost         5 %
        poddodávek
                                   využití poddodavatelů při

                                   realizaci veřejné zakázky např.

                                   procentuálně, a to bez

                                   relevantního odůvodnění

                                   tohoto omezení s ohledem na

                                   klíčové části veřejné zakázky.

                                   15
Č.           Typ porušení       Popis porušení                          Sazba odvodu

14. Nedodržení či nesprávná     Zadavatel při posouzení          25 %

    aplikace kvalifikačních kritérií a hodnocení nabídek

    nebo technických či jiných  nedodržel stanovené zadávací

    zadávacích podmínek při     podmínky, zejména technické

    posouzení a hodnocení       podmínky, požadavky na

    nabídek či žádostí o účast  kvalifikaci, obchodní

                                podmínky nebo jiné

                                podmínky účasti ve

                                výběrovém/zadávacím řízení

                                nebo podmínky průběhu

                                výběrového/zadávacího řízení

                                a ve svém důsledku tak změnil

                                zadávací podmínky v průběhu

                                posouzení nabídek, což mělo

                                za následek přijetí či

                                odmítnutí nabídek či žádostí o

                                účast, které přijaty/odmítnuty

                                být neměly.

15. Hodnocení nabídek v rozporu Kritéria, která zadavatel        10 %

    se zadávacími podmínkami    stanovil pro hodnocení

    nebo hodnocení nabídek dle nabídek, nebyla dodržena či 25 %, pokud došlo

    dodatečně stanovených       bylo užito dalších hodnotících k diskriminaci účastníků na

    kritérií, která nebyla      kritérií, která nebyla           základě národních,

    uveřejněna                  uveřejněna.                      regionálních či lokálních

                                                                 preferencí.

16. Nedostatečná auditní stopa Doložené podklady jasně           25 %

    související se zadáním veřejné nevysvětlují, jakým způsobem

    zakázky                     byly hodnoceny nabídky a jak

                                byla vybrána nejvýhodnější

                                nabídka, což má za následek

                                nedostatečnou

                                transparentnost.

                                Odmítnutí zpřístupnění či        100 %
                                poskytnutí relevantní
                                dokumentace.

                                16
Č.            Typ porušení     Popis porušení                        Sazba odvodu

17. Jednání s účastníky během  Zadavatel umožnil účastníkovi 25 %

    řízení včetně změny vítězné úpravu nabídky v průběhu

    nabídky v průběhu hodnocení hodnocení nabídek, čímž

                               došlo k výběru tohoto

                               účastníka,

                               nebo zadavatel v rozporu se

                               zákonem nebo Pokyny SFŽP

                               ČR jednal v průběhu

                               hodnocení nabídek

                               s účastníky řízení, což vedlo

                               k podstatné změně

                               zadávacích podmínek, příp.

                               samotné nabídky.

18. Neoprávněné předchozí      V případech, kdy takovéto       25 %

    zapojení dodavatelů do     zapojení dodavatele do

    přípravy                   přípravy

    výběrového/zadávacího řízení výběrového/zadávacího řízení

    či obdobná forma spolupráce má za následek porušení

    se zadavatelem             zásady nediskriminace,

                               transparentnosti a rovného

                               zacházení či vede k narušení

                               hospodářské soutěže.

19. Změna počátečních          V průběhu jednacího řízení      25 %

    zadávacích podmínek v rámci s uveřejněním došlo

    jednacího řízení s uveřejněním k podstatným změnám

    vedoucí k podstatné změně původních zadávacích

    zadávacích podmínek        podmínek, které by měly za

                               následek povinnost nového

                               uveřejnění řízení.

                                           17
Č.  Typ porušení                          Popis porušení               Sazba odvodu

20. Neoprávněné vyloučení       Zadavatel vyloučil nabídku      25 %

    nabídky z důvodu mimořádně z důvodu mimořádně nízké

    nízké nabídkové ceny        nabídkové ceny, aniž by

                                požádal účastníka

                                výběrového/zadávacího řízení

                                o odpovídající zdůvodnění

                                nebo v případě, kdy zadavatel

                                dodavatele ke zdůvodnění

                                mimořádně nízké nabídkové

                                ceny vyzval, nicméně není

                                schopen prokázat, že

                                odpovědi účastníků posoudil

                                odpovídajícím způsobem.

21. Střet zájmů s dopadem na    V případě, kdy při zadání       100 %

    výsledek                    veřejné zakázky dojde ke

    zadávacího/výběrového řízení střetu zájmů, přičemž dotčený

                                účastník zvítězí

                                v zadávacím/výběrovém

                                řízení.2

22. Bid-rigging (zakázaná       V případě, že soud, Úřad pro    10 %, pokud účastníci, kteří se
        spolupráce dodavatelů   ochranu hospodářské soutěže     na bid-riggingu podíleli,
        ve výběrovém/zadávacím  či jiný kompetentní úřad        postupovali bez pomoci
        řízení)                 shledá, že při zadávání         osoby v rámci řídícího či
                                výběrového/zadávacího řízení    kontrolního systému nebo
                                došlo ke kartelové dohodě či    zadavatele a jeden z nich se
                                jiné formě zakázané             stal vybraným dodavatelem
                                spolupráce mezi dodavateli.
                                                                25 %, pokud se na bid-
                                                                riggingu nepodíleli jiní
                                                                dodavatelé než ti, kteří se bid-
                                                                riggingu účastnili

2 Střet zájmů může nastat již ve fázi přípravy projektu, pokud měla příprava projektu vliv na zadávací dokumentaci/zadávací řízení.

                                                                     18
Č.  Typ porušení             Popis porušení                           Sazba odvodu

                                                              100 %, pokud se na bid-
                                                              riggingu podílela osoba
                                                              v rámci řídícího či kontrolního
                                                              systému nebo zadavatel ve
                                                              spolupráci s dodavateli
                                                              podílejícími se na bid-
                                                              riggingu a současně jeden
                                                              z nich se stal vybraným
                                                              dodavatelem

23. Podstatná změna smlouvy  Zadavatel umožnil podstatnou     25 % z ceny původní veřejné
                             změnu závazku ze smlouvy na      zakázky
                             plnění veřejné zakázky nebo
                             práv a povinností vyplývajících  a dále
                             ze smlouvy na plnění veřejné
                             zakázky v rozporu se zákonem     25 % z hodnoty dodatečných
                             nebo s Pokyny v SFŽP ČR.         stavebních prací, dodávek
                                                              nebo služeb (tzv. vícepráce)

                                                              25 % z ceny původní veřejné
                                                              zakázky

                                                              a dále

                                                              100 % částky, o kterou byla
                                                              případně zvýšena cena
                                                              veřejné zakázky v případě, že
                                                              takové zvýšení převyšuje 50 %
                                                              hodnoty původní veřejné
                                                              zakázky

24. Jiné porušení            Zadavatel se dopustil jiného     25 %
                             než výše uvedeného porušení,
                             které mělo nebo mohlo mít        2 % nebo 5 % nebo 10 % dle
                             vliv na výběr dodavatele, nebo   závažnosti porušení
                             které znemožnilo ověření
                             souladu jeho postupu s čl. IV.
                             odst. 2 písm. h) Smlouvy,
                             včetně nedodržení základních
                             zásad výběrového/zadávacího
                             řízení.

                             19