Textová podoba smlouvy Smlouva č. 21436659: Smlouva o veřejných službách v přepravě cestujících veřejnou linkovou

Příloha smlouva_podepsana.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Plzeňský kraj                              ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY s.r.o.
č. smlouvy:                                č. smlouvy:

    Smlouva o veřejných službách v přepravě cestujících veřejnou
linkovou dopravou k zajištění mezinárodní autobusové linky Klatovy-

              Hamry-Nýrsko-Lam-Drachselsried-Bodenmais

Tato smlouva o veřejných službách v přepravě cestujících veřejnou linkovou dopravou (dále jen
„Smlouva”) se uzavírá dle zákona č. 134/2016, o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších
předpisů a zákona č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších
zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o veřejných službách”), níže uvedeného dne
měsíce a roku mezi těmito smluvními stranami:

Objednatel:

Plzeňský kraj

se sídlem:                     Škroupova 18, 306 13 Plzeň

zastoupený:                    Rudolfem Špotákem, hejtmanem Plzeňského kraje

IČO:                           70890366

DIČ:                           CZ70890366

bankovní spojení, číslo účtu:  Raiffeisenbank a.s.; 1063003350/5500

k podpisu smlouvy oprávněn:    Ing. Pavel Čížek, náměstek hejtmanka pro oblast

dopravy, na základě usnesení Rady Plzeňského kraje č. 2122/22 ze dne 23.05.2022

(dále jen „Objednatel“)
a

Dopravce:                      Pod Hájem 97, 267 01 Králův Dvůr
                               Ing. Františkem Soumarem, jednatelem
ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY s.r.o.    25620886
Sídlo:                         CZ699001947
Zastoupena:                    51-1951870217/0100
IČO:
DIČ:
Č. účtu

(dále jen „Dopravce“)
(Objednatel a Dopravce dále společně jen „Strany“ nebo „Smluvní strany“)
                                                             I.

                                                ÚVODNÍ USTANOVENÍ

 1. Objednatel je vyšším územním samosprávným celkem, jehož povinností je zejména zajištění
    dopravní obslužnosti na jeho území, ale také může zajišťovat veřejné služby v přepravě cestujících
    veřejnou linkovou dopravou v sousedícím územním obvodu jiného státu.

 2. Dopravce je provozovatelem dopravy, který má zájem podílet se na zajištění mezinárodní
    autobusové linky Klatovy-Hamry-Nýrsko-Lam-Drachselsried-Bodenmais a poskytovat v této
    souvislosti veřejné služby v přepravě cestujících veřejnou linkovou dopravou.

                                                            II.
                                                   DEFINICE POJMŮ

 3. Celkové vyúčtování znamená celkové vyúčtování kompenzace dle vzoru uvedeného v příloze č. 3
    Smlouvy a v souladu s čl. VIII. odst. 67. Smlouvy.

 4. Cena Dopravního výkonu znamená součet všech Dopravcem vynaložených nákladů na splnění
    Závazku veřejné služby v rozsahu dle této Smlouvy a přiměřeného zisku.

 5. Clearingové centrum je Objednatelem určený účtovatel tržeb IDPK.

 6. Doba plnění znamená dobu, po níž mají být poskytovány Veřejné služby dle Smlouvy.

 7. Dopravní rok znamená časové období, které začíná v den čtvrté celostátní změny jízdních řádů dle
    § 17 Zákona o silniční dopravě v příslušném kalendářním roce a končí v den předcházející dni čtvrté
    celostátní změny jízdních řádů dle § 17 Zákona o silniční dopravě následujícího kalendářního roku.

 8. Dopravní úřad znamená příslušný krajský úřad, vykonávající v rámci přenesené působnosti své
    pravomoci dle zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů.

 9. Finanční model je elektronický výpočetní nástroj v MS Excel, který slouží ke kalkulaci výchozí ceny
    a následnému výpočtu ceny dopravního výkonu a Kompenzace ze Smlouvy v závislosti na vývoji
    cenotvorných položek, odchylce objednávky od Výchozího rozsahu Veřejných služeb.

10. Integrovaná doprava Plzeňského kraje (dále jen „IDPK“) znamená systém integrovaných
    veřejných služeb provozovaný na území Plzeňského kraje.

11. Jízdní řád znamená dokument stanovující časové údaje pro jízdu vozidel Dopravce na trase
    dopravní cesty pro všechny Spoje určité Linky.

12. Kompenzací se rozumí částka, k jejíž úhradě se Objednatel zavazuje na základě Smlouvy (čl. VII.
    a VIII. Smlouvy).

13. Linka znamená souhrn dopravních spojení (Spojů) na trase dopravní cesty určené výchozí a cílovou
    zastávkou a ostatními zastávkami, na níž jsou pravidelně poskytovány přepravní služby podle
    platné licence, podle schváleného Jízdního řádu a dle Smlouvy, seznam linek a počet spojů
    provozovaných Dopravcem jsou uvedeny v Příloze č. 1.

                                                                                                                           2
14. Maximální stanovená kapacita vozidla je počet míst k sezení stanovený v technickém průkazu
    Vozidla nebo Náhradního vozidla zvýšený o 20 % (zaokrouhleno na celé číslo nahoru).

15. Milník znamená bod (např. zastávka či jiné místo stanovené GPS souřadnicemi), ve kterém je
    pravidelně sledován a vyhodnocován rozdíl mezi požadovaným (dle Jízdních řádů či jinak
    stanoveným) a skutečným časem odjezdu/příjezdu vozidla. Není-li stanoveno jinak, je za Milník
    považována zastávka na Lince.

16. Nařízení č. 1370/2007 znamená nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007 ze dne
    23. října 2007 o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici a o zrušení nařízení
    Rady (EHS) č. 1191/69 a č. 1107/70.

17. Nedoplatek znamená částku, o kterou Objednatel poskytl Dopravci na zálohách k úhradě
    Kompenzace méně finančních prostředků, než činila skutečná výše kompenzace dle předloženého
    Celkového vyúčtování stanovená postupem dle této Smlouvy.

18. Neuplatnitelný dopravní výkon znamená takový dopravní výkon, který Dopravce provedl
    v rozporu s Jízdním řádem či neprovedl v důsledku porušení svých povinností dle Smlouvy, jde
    zejm. o případy odřeknutí Spoje a zpoždění Spoje ve výši 30 minut a vyšším. Neuplatnitelným
    dopravním výkonem je také Spoj vyjetý z výchozí či jakékoliv další zastávky oproti Jízdnímu řádu
    s časovým předstihem, a to v rozsahu celého takového Spoje. Za Neuplatnitelný dopravní výkon je
    dále považován dopravní výkon nerealizovaný z důvodu stávky. Za Neuplatnitelný dopravní výkon
    se nepovažuje dopravní výkon, který Dopravce provedl v rozporu s Jízdním řádem z důvodů, jež
    nelze přičítat Dopravci za předpokladu, že bez zbytečného odkladu oznámí důvod nedodržení
    Jízdního řádu dispečinku IDPK.

19. Oběh znamená dopravní výkon zabezpečený konkrétním vozidlem během jednoho nasazení
    do provozu pro zajištění stanoveného souboru Spojů.

20. Objednaný dopravní výkon znamená dopravní výkon, který byl Dopravce v příslušném časovém
    období povinen plnit na základě Smlouvy.

21. Objednávková cena znamená cenu, která je stanovená pro účely výpočtu zálohy pomocí přílohy
    (Příloha č. 3 - Finanční model) Smlouvy a postupem definovaným v příloze (Příloha č. 4 - Výpočet
    kompenzace) Smlouvy pro období od 16.05.2022 do 25.09.2022, a to ke dni Zahájení provozu.

22. Odbavovací zařízení jsou všechna elektronická zařízení vozidla, která zajišťují odbavení cestujících
    a další funkce během nasazení vozidla na Lince, resp. Spoji.

23. Organizátor znamená obchodní společnost POVED s.r.o., se sídlem Nerudova 25, Plzeň,
    IČO: 29099846. Organizátor na základě stanoveného předmětu podnikání zastupuje Objednatele
    v záležitostech dále sjednaných Smlouvou.

24. Pokyn Objednatele znamená jednostranný úkon Objednatele, jímž Dopravci sděluje (v listinné
    či elektronické formě) podstatné informace k zajištění dopravního výkonu na příslušné období
    a ukládá mu takto vymezený dopravní výkon zajistit.

                                                                                                                           3
25. Přeplatek znamená částku, o kterou Objednatel poskytl Dopravci na zálohách k úhradě
    kompenzace více finančních prostředků, než činila skutečná výše kompenzace dle předloženého
    Celkového vyúčtování stanovená postupem dle této Smlouvy.

26. Skutečně realizovaný dopravní výkon znamená dopravní výkon skutečně realizovaný Dopravcem
    v příslušném časovém období na základě Smlouvy, zmenšený o Neuplatnitelný dopravní výkon.

27. Spoj znamená Jízdním řádem časově, kilometricky a místně určené dopravní spojení zajišťované
    Dopravcem dle Smlouvy.

28. Standarty kvality a bezpečnosti znamenají požadavky stanovené nařízením vlády č. 63/2011 Sb.,
    o stanovení minimálních hodnot a ukazatelů standardů kvality a bezpečnosti a o způsobu jejich
    prokazování v souvislosti s poskytováním veřejných služeb v přepravě cestujících.

29. Tržby znamenají tržby z jízdného za příslušné období v Kč bez DPH včetně kompenzace zlevněného
    jízdného podle Výměru MF č. 02/2018, kterým se mění seznam zboží s regulovanými cenami
    vydaný výměrem MF č. 01/2018, v souladu s Metodickým pokynem pro kompenzace zlevněného
    jízdného ve veřejné osobní dopravě (MD č. j. 1/2018-410-TAR/2), tržeb, které náleží Dopravci podle
    Mechanismu pro dělbu tržeb, plateb, které náleží Dopravci v souvislosti s přepravou cestujících
    (např. přirážky k jízdnému) a dalších plateb, které Dopravce obdrží nebo má obdržet od státu či
    jiných osob, jejichž účelem je úhrada za snížení tržeb v důsledku slev jízdného či regulovaného
    jízdného či obdobné platby směřující k obdobnému účelu.

30. Veřejné služby znamenají výkon veřejných služeb v přepravě cestujících veřejnou linkovou
    dopravou za účelem zajištění dopravní obslužnosti Plzeňského kraje, ve smyslu § 3 odst. 2 ZVS,
    a to v rozsahu stanoveném Smlouvou a jejími přílohami.

31. Výchozí rozsah Veřejných služeb znamená předpokládaný dopravní výkon Dopravce za příslušné
    období Dopravního roku a činí 11.484 km. Jde o výkon, k němuž jsou vztaženy všechny ceny za km
    uvedené ve Smlouvě. Objednatel upozorňuje, že se jedná o odhad dopravního výkonu, který
    se nemusí shodovat s dopravním výkonem vypočítaným dle Jízdních řádů.

32. Zákon o zadávání veřejných zakázek znamená zákon č. 134/2016, o zadávání veřejných zakázek,
    ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“).

33. Zahájení provozu znamená den, kdy je Dopravce povinen na základě Smlouvy a za podmínek
    v ní stanovených zahájit provoz veřejné linkové mezinárodní dopravy ve stanoveném rozsahu,
    tj. dne 16.05.2022.

34. Zákon o silniční dopravě znamená zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších
    předpisů.

                                                            III.
                                                    ÚČEL SMLOUVY

35. Základním účelem Smlouvy je zajištění mezinárodní autobusové linky Klatovy-Hamry-Nýrsko-Lam-
    Drachselsried-Bodenmais, a to v rozsahu stanoveném Smlouvou.

                                                                                                                           4
36. Zajištěním mezinárodní autobusové linky se rozumí zabezpečení dopravy v rozsahu dle přílohy č. 1
    Smlouvy.

                                                            IV.
                                                 PŘEDMĚT SMLOUVY

37. Předmětem Smlouvy je úprava vzájemných práv a povinností Smluvních stran při poskytování
    Veřejných služeb a dalších služeb souvisejících s plněním Smlouvy s cílem zajistit provoz
    mezinárodní autobusové linky v dále vymezeném rozsahu Dopravcem pro Objednatele.

38. Smlouva vymezuje podmínky, za kterých bude Dopravce na základě Smlouvy poskytovat Veřejné
    služby a další služby související s plněním Smlouvy pro Objednatele.

39. Dopravce se na základě Smlouvy zavazuje v souladu s podmínkami níže stanovenými poskytovat
    pro Objednatele kontinuálně Veřejné služby po Dobu plnění, a to v rozsahu stanoveném Smlouvou.
    Veřejné služby jsou podle Smlouvy poskytovány v podobě dopravního výkonu definovaného
    určitým počtem kilometrů a Jízdními řády.

40. Dopravce bude služby dle Smlouvy poskytovat v rozsahu dle Smlouvy. Dopravce bere na vědomí,
    že požadovaný rozsah kilometrů se může lišit od Výchozího rozsahu Veřejných služeb, to však
    pouze za podmínek stanovených ve Smlouvě.

41. Objednatel se zavazuje hradit Dopravci za Veřejné služby poskytované dle Smlouvy a výkon dalších
    služeb souvisejících s plněním Smlouvy Kompenzaci.

42. Dopravce je vedle smluvních povinností daných Smlouvou vázán veškerými podmínkami Smlouvy.

                                                            V.
                                 PODMÍNKY POSKYTOVÁNÍ VEŘEJNÝCH SLUŽEB

43. Objednatel stanoví Linky a Spoje, na nichž je Dopravce povinen provozovat veřejnou linkovou
    dopravu. Objednatel dále pro dané Linky a Spoje stanoví Jízdní řády, které je Dopravce povinen
    akceptovat a podle nichž je povinen veřejnou linkovou dopravu provozovat.

44. Jízdní řády a časové polohy Spojů pro každou Linku zpracovává za účelem zajištění dopravní
    obslužnosti a časových návazností v Plzeňském kraji Objednatel, případně jím pověřený
    Organizátor.

45. Přesné vymezení Linek platné ke dni Zahájení provozu bude Objednatelem Dopravci sděleno před
    Zahájením provozu.

46. Dopravce je povinen:

         46.1. vlastnit licence na linky uvedené v příloze č. 1 Smlouvy a

         46.2. předložit příslušnému dopravnímu úřadu ke schválení jízdní řády, které jsou v souladu
                   s vymezením příslušných spojů v příloze č. 1 Smlouvy.

                                                                                                                           5
47. Dopravce je povinen předložit příslušnému Dopravnímu úřadu žádosti o vydání licence i o schválení
    Jízdních řádů zpracované v souladu s právními předpisy, úplné a včetně všech právními předpisy
    vyžadovaných příloh. Dopravce je povinen v řízení o vydání licencí a o schválení Jízdních řádů
    poskytnout Objednateli i Dopravnímu úřadu veškerou součinnost, zejména na výzvu Objednatele
    nebo Dopravního úřadu převzít bezodkladně, nejpozději následující pracovní den po obdržení
    příslušné výzvy, licence a schválené Jízdní řády, a to k tomu oprávněnou osobou.

48. Dopravce se zavazuje nejpozději ke dni Zahájení provozu a dále po celou dobu trvání Smlouvy:

48.1.  mít veškeré potřebné licence k provozování veřejné linkové osobní dopravy udělené
       Dopravním úřadem; s výjimkou případů, kdy změna Jízdních řádů vyžaduje změnu
       licence či vydání licence nové, v takových případech se postupuje podle odst. 107
       Smlouvy;

48.2.  mít Jízdní řády schválené Dopravním úřadem, které budou v souladu s vymezením
       příslušných Spojů; s výjimkou případů, kdy změna Jízdních řádů vyžaduje změnu
       licence či vydání licence nové, v takových případech se postupuje podle odst. 107
       Smlouvy;

48.3.  mít zajištěna vozidla, personál a technické zázemí nezbytné pro provozování Veřejných
       služeb podle schváleného Jízdního řádu, včetně zázemí nezbytného pro výkon
       veškerých dalších služeb souvisejících s plněním Smlouvy. Pro vyloučení pochybností
       Objednatel stanoví, že mít zajištěna vozidla znamená mít registrována vozidla, mít
       zajištěn personál znamená mít podepsány pracovní smlouvy s účinností od počátku
       Doby plnění;

48.4. být způsobilý zajistit poskytování souhrnu činností uložených Zákonem o silniční
        dopravě;

48.5. splňovat Standardy kvality a bezpečnosti dopravy, včetně standardů pro přepravu osob
        s omezenou schopností pohybu a orientace, stanovené obecně závaznými právními
        předpisy a touto Smlouvou.

49. Dopravce je povinen zahájit provoz na každé jednotlivé Lince a Spoji, které jsou uvedeny v příloze
    č. 1 Smlouvy, ke dni Zahájení provozu.

50. Pro vyloučení pochybností se stanoví, že Dopravce je povinen zahájit provoz na jednotlivých
    Linkách či Spojích samostatně, bez ohledu na termíny zahájení provozu na ostatních Linkách
    či Spojích.

51. Dopravce je povinen udržovat provoz na jednotlivých Linkách a Spojích dle přílohy č. 1 Smlouvy
    v souladu s příslušnými licencemi a Jízdními řády po celou dobu od Zahájení provozu jednotlivých
    Linek a Spojů do konce Doby plnění (čl. VI. ani XI. Smlouvy tím není dotčen).

52. Dopravce je povinen dodržovat veškeré časové návaznosti v rámci IDPK, které vyplývají z jeho
    povinností provozovat dopravu na Linkách a Spojích. Způsob stanovení časových návazností je
    stanoven v Jízdních řádech a případná další pravidla jejich dodržování budou Dopravci zaslána
    nejpozději s Jízdními řády.

                                                                                                  6
                                                            VI.
                                            ROZSAH VEŘEJNÝCH SLUŽEB

53. Smluvní strany se dohodly, že Dopravce je povinen poskytovat v období od 16.05.2022
    do 25.09.2022 Veřejné služby v rozsahu stanoveném Smlouvou, viz příloha č. 1 Smlouvy.

54. Objednatel je oprávněn požadovat po Dopravci takové změny Jízdních řádů, které znamenají
    i změnu v rozsahu plnění Veřejných služeb dle Smlouvy proti Výchozímu rozsahu veřejných služeb
    (dále jen „Změna rozsahu“), a to za dále sjednaných podmínek. Dopravce je takovou Změnu rozsahu
    povinen akceptovat a je povinen reagovat na související pokyny Objednatele (na posílení dopravy,
    změny v trasách a počtech Spojů, apod.) a řádně a včas tyto pokyny Objednatele plnit.

55. Změny rozsahu mohou být Objednatelem požadovány v souvislosti se změnou přepravních potřeb,
    zejména z důvodů dopravních omezení, výluk, uzavírek a objížděk, změn dopravních tras, zániku
    některých dopravních spojení či vzniku nových dopravních spojení, změn standardů
    pro provozování veřejné linkové dopravy.

56. Změna rozsahu v důsledku rozhodnutí Objednatele může spočívat ve zvýšení i snížení dopravního
    výkonu oproti Výchozímu rozsahu Veřejných služeb. Dopravní výkon může být Změnou rozsahu
    zvýšen maximálně o 30 % oproti Výchozímu rozsahu Veřejných služeb a snížen maximálně o 20 %
    oproti Výchozímu rozsahu Veřejných služeb. Charakter Změny rozsahu může být dlouhodobý
    i krátkodobý, a to v závislosti na změnách potřeb Objednatele.

                                                           VII.
                                 CENA DOPRAVNÍHO VÝKONU A KOMPENZACE

57. Smluvní strany se dohodly, že výše ceny dopravního výkonu a Kompenzace pro plnění Smlouvy
    se stanoví prostřednictvím přílohy (Příloha č. 3 - Finanční model) Smlouvy, a to postupem
    specifikovaným v příloze (4 - Výpočet kompenzace) Smlouvy.

58. Cena dopravního výkonu v plné míře kryje veškeré náklady Dopravce nutné pro poskytování
    Veřejných služeb a dalších služeb souvisejících s plněním Smlouvy a zisk Dopravce. Smluvní strany
    se dohodly, že Smlouva je uzavřena jako tzv. brutto smlouva, tedy že příležitosti a rizika spojená
    s časovým vývojem výše výnosů nese plně Objednatel.

59. Cenu dopravního výkonu bude možno v průběhu trvání této Smlouvy dále upravit pouze v případě,
    že dojde k zavedení nové povinnosti stanovené právními předpisy, která bude mít přímý vliv
    na náklady Dopravce při výkonech zajišťovaných dle Smlouvy ve srovnání s náklady určujícími
    výchozí cenu dopravního výkonu (zejména v případě zavedení silniční daně či případné ekologické
    daně, zavedení nových požadavků na Vozidla, zavedení nových požadavků na finanční, odbornou
    nebo jinou způsobilost Dopravce, zavedení nových povinností podnikatele v silniční dopravě,
    zavedení nových poplatků za využívání infrastruktury apod.). Cena dopravního výkonu bude
    v takovém případě navýšena o částku odpovídající výši nákladů Dopravce, které mu prokazatelně
    vznikly v přímém důsledku nově zavedené právní povinnosti (tj. pouze o hodnotu přímého dopadu
    nově zavedené právní povinnosti). Tuto částku je dopravce povinen vyčíslit a doložit znaleckým
    posudkem (náklady na zpracování tohoto znaleckého posudku nese Dopravce). Objednatel je
    oprávněn v reakci na vyčíslení a doložení uvedené částky nechat si vypracovat vlastní znalecký

                                                                                                                           7
    posudek (náklady na zpracování takovéhoto znaleckého posudku nese Objednatel). V případě
    rozporu mezi znaleckým posudkem Objednatele a znaleckým posudkem Dopravce je rozhodující
    znalecký posudek Objednatele. Pro vyloučení pochybností Objednatel uvádí, že případné změny
    spotřební daně pohonných hmot ani změny právních předpisů o odměňování zaměstnanců,
    či jakékoli jiné změny zahrnuté ve Finančním modelu, nejsou považovány za zavedení nové
    povinnosti stanovené právními předpisy ve smyslu tohoto odstavce, neboť jsou v pravidlech
    pro aktualizaci ceny dopravního výkonu zahrnuty. O možnosti využití postupu dle tohoto odstavce
    Smlouvy rozhoduje výlučně Objednatel, a to především při zohlednění právní přípustnosti
    provedení úpravy ceny dopravního výkonu. Dopravce na postup dle tohoto odstavce Smlouvy
    nemá nárok.

60. Pokud by v důsledku dodatečného požadavku Objednatele postupem dle odst. 146 Smlouvy došlo
    k podstatné disproporci mezi náklady Dopravce a výší Kompenzace k tíži Dopravce, a to bez jeho
    zavinění či vlivu, projednají Smluvní strany takovou záležitost a budou-li to vyžadovat okolnosti,
    mohou Smluvní strany písemným dodatkem v souladu s právními předpisy Smlouvu odpovídajícím
    způsobem upravit.

61. Pro účely výpočtu ceny dopravního výkonu je Objednatelem stanovena kilometrická délka
    jednotlivých Spojů, která bude stanovena vždy v Pokynu Objednatele. Kilometrická délka Spojů
    se může měnit v návaznosti na příslušné změny Jízdních řádů.

62. V případě, že dojde ke změně kilometrické délky Spoje, provede Objednatel měření délky trasy
    a tento údaj oznámí Dopravci ve lhůtě pěti (5) pracovních dnů od účinnosti změny kilometrické
    délky Spoje. Dopravce je oprávněn, pokud s takto oznámenou délkou Spojů nesouhlasí, ve lhůtě
    deseti (10) pracovních dnů od oznámení změny kilometrické délky Spojů požádat Objednatele
    o provedení společného měření, které je Objednatel povinen za účasti Dopravce ve lhůtě deseti
    (10) pracovních dnů od obdržení příslušné žádosti Dopravce provést.

                                                           VIII.
                                                     KOMPENZACE

63. Kompenzace bude Dopravci hrazena formou roční zálohy a vyrovnání mezi výší skutečné
    kompenzace Objednatele za příslušné období Dopravního roku a vyplacené zálohy za příslušné
    období Dopravního roku, ve výši stanovené pomocí přílohy č. 3 (Příloha č. 3 - Finanční model)
    Smlouvy, a to postupem specifikovaným v příloze č. 4 (Příloha 4 - Výpočet kompenzace) Smlouvy.

64. Objednatel bude Dopravci poskytovat roční zálohu ve výši stanovené pomocí přílohy č. 3 (Příloha
    č. 3 - Finanční model) Smlouvy, a to postupem specifikovaným v příloze č. 4 (Příloha č. 4 - Výpočet
    kompenzace) Smlouvy. Úhrada roční zálohy bude realizována do dvacátého osmého (28.) dne
    kalendářního měsíce, ve kterém dopravce Zahájil provoz.

65. Dopravce doručí Organizátorovi za každý příslušný (ukončený) kalendářní měsíc řádně vyplněné
    měsíční výkazy výkonů a Tržeb dle přílohy č. 2 (Příloha č. 2 - Vzory měsíčních výkazů) Smlouvy
    a dle odst. 83 Smlouvy. V případě, že v průběhu kalendářního měsíce došlo ke změně Jízdních řádů,
    předloží Dopravce měsíční výkaz výkonů a Tržeb na období do změny Jízdních řádů a měsíční výkaz
    výkonů a Tržeb na období po změně Jízdních řádů. Dopravce je povinen vykázat Tržby, které
    se vztahují k předmětu Smlouvy v plné výši a bez DPH. Organizátor je povinen měsíční výkaz

                                                                                                                           8
    výkonů a Tržeb zkontrolovat ve lhůtě deseti (10) pracovních dnů od jeho obdržení. Organizátor je
    oprávněn měsíční výkaz výkonů a Tržeb odmítnout a vrátit jej Dopravci k přepracování, pokud
    měsíční výkaz výkonů a Tržeb neodpovídá skutečnosti. Tento postup se bude opakovat do doby,
    kdy Organizátor shledá uvedený výkaz správným a Dopravci potvrdí souhlas s jeho zněním
    podpisem. Následně Organizátor předá tento výkaz Objednateli.

66. V případě vyžádání Objednatele nebo Organizátora je Dopravce povinen předložit měsíční výkaz
    výkonů a Tržeb ve větším detailu (např. rozbor skutečně ujetých kilometrů a dosažených Tržeb
    na příslušném Spoji po dnech). Dopravce je povinen prokázat počet skutečně ujetých kilometrů
    za příslušné období.

67. Dopravce doručí Organizátorovi za příslušné (ukončené) období Dopravního roku řádně vyplněný
    roční výkaz výkonů a Tržeb obdobně dle přílohy č. 2 (Příloha č. 2 - Vzory měsíčních výkazů) Smlouvy
    a dle odst. 83 Smlouvy do konce kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž skončil
    Dopravní rok. Organizátor je povinen roční výkaz výkonů a Tržeb zkontrolovat do jednoho (1)
    měsíce od jeho obdržení. Organizátor je oprávněn roční výkaz výkonů a Tržeb odmítnout a vrátit jej
    Dopravci k přepracování, pokud roční výkaz výkonů a Tržeb neodpovídá skutečnosti. Tento postup
    se bude opakovat do doby, kdy Organizátor shledá uvedený výkaz správným a Dopravci potvrdí
    souhlas s jeho zněním podpisem a předá tento výkaz Objednateli.

68. Povinnost uhradit roční zálohu nebo doplatek Kompenzace je splněna dnem odepsání příslušné
    částky z účtu Objednatele ve prospěch účtu Dopravce.

69. Dopravce je povinen odvést z Tržeb daň z přidané hodnoty, a to v souladu se zákonem č. 235/2004
    Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.

70. Objednatel je oprávněn započítat jakékoliv splatné či nesplatné vzájemné pohledávky, vzniklé na
    základě Smlouvy vůči pohledávkám Dopravce. K započtení dojde okamžikem, kdy oznámení
    o započtení dojde Dopravci. Dopravce není bez předchozího písemného souhlasu Objednatele
    oprávněn zastavit a započítat jakékoliv vzájemné pohledávky vzniklé na základě Smlouvy vůči
    pohledávkám Objednatele.

71. Objednatel má právo, po předchozí písemné výzvě k nápravě a marném uplynutí přiměřené lhůty
    poskytnuté k nápravě, pozastavit platby dle Smlouvy v případě, že Dopravce neplní své povinnosti,
    které jsou dle Smlouvy důvodem k výpovědi Objednatele podle odst. 120. Smlouvy nebo neplní
    svoje povinnosti dle odst. 66., 67. nebo 68. Smlouvy. Tím není dotčen nárok Objednatele
    na uplatnění smluvních pokut dle Smlouvy a jejich započtení dle odst. 70. Smlouvy.

                                                            IX.
                                            KVALITA VEŘEJNÝCH SLUŽEB

72. Dopravce je povinen dodržovat stanovené normy pravidelnosti a plynulosti jím poskytovaných
    služeb, jež vyplývají z časového a místního vymezení jednotlivých Spojů dle přílohy č. 1 Smlouvy.

73. Dopravce je povinen mít pro účely plnění této Smlouvy po celou dobu jejího trvání k dispozici
    dostatečný počet vozidel, minimálně však 1 vozidlo.

                                                                                                                           9
74. Dopravce je povinen využívat pouze takové dopravní prostředky, které splňují požadavky dle
    příslušných platných a účinných předpisů České republiky a Evropské unie a tedy mohou být
    v České republice dle obecně závazných právních předpisů provozovány ve veřejné linkové
    dopravě, a řádně dodržovat veškeré povinnosti s jejich provozem spojené.

75. Dopravce je povinen zajistit, že jeho provoz veřejných služeb bude splňovat příslušné Standardy
    kvality a bezpečnosti, a je rovněž povinen zajistit výkon dalších služeb souvisejících s plněním této
    Smlouvy. Dopravce je zejména povinen:

75.1. zajistit operativní nasazování záložních vozidel; tak aby bylo zajištěno řádné plnění
         Smlouvy,

75.2.  zajistit, že dopravní prostředky používané k plnění Smlouvy budou vybavena
       elektronickým odbavovacím systémem a v souladu s nařízením vlády č. 295/2010 Sb.,
       o stanovení požadavků a postupů pro zajištění propojitelnosti elektronických systémů
       plateb a odbavení cestujících, a využívat veškeré funkcionality elektronického

       odbavovacího systému stanovené Smlouvou při plnění povinností dle Smlouvy;

76. Dopravce je povinen mít vedle vozidel dle čl. IX. odst. 73. této Smlouvy po celou dobu trvání této
    Smlouvy zajištěn dostatek záložních vozidel (ve smyslu náhrady vozidla běžně užívaného k plnění
    předmětu Smlouvy), servisních služeb, náhradních dílů, personálu a dalších nezbytných věcí a práv
    (včetně potřebných rezerv) pro plnění svých závazků z této Smlouvy, ze smluv mezi Dopravcem
    a třetími osobami, případně z povinností zajišťovat dopravní obslužnost uloženou Dopravci
    ve správním řízení a z veškerých jím učiněných závazných návrhů smluv nebo podaných nabídek
    v jakýchkoliv dalších výběrových či nabídkových řízeních tak, aby byl s vynaložením odborné péče
    schopen za všech okolností dodržet veškeré požadavky stanovené touto Smlouvou, zejména

    stanovené Standardy kvality a bezpečnosti a výkon dalších služeb souvisejících s plněním dle této
    Smlouvy. Dopravce se zavazuje provádět kontrolní prohlídky vozidel používaných k plnění této
    Smlouvy a servisní zásahy na nich na pravidelné bázi standardizovaným a kontrolovatelným

    způsobem. Dopravce je za tím účelem povinen buď udržovat vlastní opravárenské kapacity, nebo
    zajistit pravidelný preventivní servis a opravárenství subdodávkou od třetí osoby.

77. Dopravce je povinen zajistit, aby byl jeho personál proškolen pro jednání v krizových situacích,

    ve vztahu k cestujícím dodržoval normy slušného chování, ovládal český nebo slovenský jazyk a aby
    byl schopen poskytovat v českém nebo slovenském jazyce správné informace o Jízdních řádech,
    tarifech a přepravních podmínkách IDPK. Na požádání cestujících je personál Dopravce povinen
    asistovat s nástupem, výstupem a pohybem osob přepravujících dětský kočárek či osob
    s omezenou schopností pohybu a orientace ve vozidle, zejména obsloužit cestující s invalidním

    vozíkem plošinou pro nástup, resp. výstup, pokud takovou asistenci umožňují místní poměry
    příslušné zastávky.

78. Dopravce je povinen uveřejnit a uznávat tarifní a přepravní podmínky vztahujících se k Veřejným
    službám a dalším službám souvisejícím s plněním Smlouvy, zejm. tarifní a přepravní podmínky
    IDPK, příp. národní tarif bude-li zaveden, a dle takových tarifních a přepravních podmínek plnit
    předmět Smlouvy. Uvedené tarifní a přepravní podmínky budou uplatňovány vůči cestujícím
    na Linkách a Spojích popsaných v příloze č. 1 Smlouvy a Dopravce se od nich nesmí odchýlit. Změny
    v tarifu IDPK či základních požadavcích na přepravní podmínky IDPK Organizátor oznámí Dopravci.

       10
    Dopravce je povinen informovat cestující o změnách v tarifu a přepravních podmínkách
    neprodleně prostřednictvím svých webových stránek, popř. odkazem na webové stránky
    Organizátora, případně prostřednictvím informační kanceláře a dále ve všech vozidlech
    používaných k plnění této Smlouvy, a to nejpozději do pěti (5) pracovních dnů ode dne předání
    Organizátorem. v případě změn tarifních a přepravních podmínek IDPK a minimálně 30 dní před
    účinností změn v případě tarifních a přepravních podmínek Dopravce.

79. Dopravce je povinen strpět na každém Spoji každé Linky přepravní kontrolu nad dodržováním
    tarifní kázně cestujícími.

80. Dopravce je povinen provádět odbavování cestujících elektronickým odbavovacím systémem.
    Pro vyloučení pochybností Objednatel stanoví, že pořízení odbavovacího zařízení pro odbavování
    cestujících dle podmínek Smlouvy a jeho aktualizace po celou Dobu plnění je v režii Dopravce a je
    součástí předmětu Smlouvy. Dopravce je povinen evidovat elektronickým odbavovacím systémem
    všechny cestující nastupující do Vozidla nebo Náhradního vozidla. Dopravce je povinen vést
    přesnou evidenci prodaných jízdních dokladů ve struktuře jednotlivých druhů těchto dokladů
    a tuto evidenci uchovávat po celou Dobu plnění a nejméně 5 let poté.

81. Dopravce je povinen vybavit všechna vozidla a náhradní vozidla systémem, který umožní on-line
    sledování polohy vozidla nebo náhradního vozidla v reálném čase a přenos datových paketů
    (komunikace vozidlo – dispečink) potřebných k zajištění veškerých požadovaných funkcionalit.
    Uzavřeným bezpečným prostředím pro komunikaci vozidlo – dispečink je k tomuto účelu zřízená
    virtuální privátní komunikační síť (VPN) dispečinku IDP. SIM karty, které jsou zařazeny do VPN
    dispečinku IDP, poskytne Organizátor. Úhrada provozních nákladů spojená s provozem SIM karty
    bude hrazena Objednatelem. Objednatel, resp. Organizátor, poskytne Dopravci přístup do aplikace
    dispečinku IDPK, která bude na základě sledování polohy vozidel nebo náhradních vozidel
    zaznamenávat reálné plnění Jízdního řádu všech Spojů na všech Linkách. Z údajů v aplikaci bude
    patrná dráha Spoje s pravidelnou časovou polohou a časovou odchylkou vůči Jízdnímu řádu
    v jednotlivých zastávkách. Dopravce je povinen uchovávat záznamy o jízdě všech Spojů na všech
    Linkách za každý kalendářní měsíc alespoň po dobu pěti (5) let. Vzor záznamu o plnění Jízdního
    řádu (měsíční výkaz přesnosti) jednotlivého spoje je uveden v příloze (Příloha č. 2 - Vzory měsíčních
    výkazů) Smlouvy. Dopravce je povinen předložit Organizátorovi měsíční výkaz přesnosti linek dle
    vzoru obsaženého v příloze (Příloha č. 2 - Vzory měsíčních výkazů) Smlouvy a dle odst. 83 Smlouvy.

82. Dopravce bude poskytovat data o poloze (GPS – souřadnice, časová poloha, informace o poslední
    zastávce, popř. o odchylce od Jízdních řádů, včetně informace, zda je Spoj realizován vozidlem
    či náhradním vozidlem) jednotlivých vozidel a náhradních vozidel on-line do systému určeného
    Objednatelem. V souvislosti se zajišťováním organizace a koordinace veřejné dopravy na území
    Plzeňského kraje ze strany Objednatele souhlasí Dopravce s poskytováním dat o poloze
    jednotlivých vozidel a náhradních vozidel dle Smlouvy třetím osobám, jakož i s využitím těchto dat
    v informačních systémech určených pro cestující veřejnost.

                                                                                                                         11
                                                            X.
                                     DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI DOPRAVCE

83. Dopravce je povinen předložit výkazy dle přílohy (Příloha č. 2 - Vzory měsíčních výkazů) Smlouvy
    Organizátorovi nejpozději do dvacátého pátého (25.) dne kalendářního měsíce následujícího
    po příslušném kalendářním měsíci, a to v tištěné a elektronické podobě (soubor MS Excel nebo
    ekvivalent, za předpokladu, že takový ekvivalentní formát Objednatel, resp. Organizátor předem
    akceptuje). Tyto měsíční výkazy musí být vyplněny řádně a pravdivě a jejich tištěná podoba
    podepsána osobou oprávněnou jednat za Dopravce. Nestandardní skutečnosti Dopravce doplní
    vysvětlujícím komentářem. Následně Organizátor předá tyto výkazy Objednateli.

84. Dopravce je povinen při každé změně Jízdních řádů zaslat aktualizovaný Jízdní řád Organizátorovi
    ve formátu JDF 1.11., a to nejpozději v den, co aktualizované Jízdní řády předložil Dopravnímu
    úřadu ke schválení.

85. Dopravce je povinen umožnit Objednateli či Organizátorovi kdykoliv na vyžádání provést kontrolu
    veškerých dat potřebných pro posouzení správnosti údajů vykazovaných Dopravcem
    dle předchozích odstavců či jiných ustanovení Smlouvy. Dopravce je rovněž povinen kdykoliv
    Objednateli či Organizátorovi umožnit kontrolu plnění jakýchkoliv povinností Dopravce
    dle Smlouvy nebo skutečnosti, zda Dopravce splňuje veškeré zákonné požadavky pro provozování
    veřejné linkové dopravy v režimu veřejné služby. Při kontrolách je Dopravce povinen poskytnout
    Objednateli či Organizátorovi veškerou požadovanou součinnost, zejména poskytnout vyžádané
    dokumenty relevantní pro plnění Smlouvy včetně výročních zpráv, účetních závěrek a jiných
    účetních dokladů, zpřístupnit objekty a dopravní prostředky používané k plnění Smlouvy a zajistit
    přítomnost vedoucích zaměstnanců či členů orgánů Dopravce na jednáních, která budou v rámci
    kontroly Objednatelem požadována. Organizátor či Objednatel je povinen provádět kontroly
    způsobem, který nebude nad přiměřenou míru zatěžovat běžný provoz Dopravce.

86. Dopravce je povinen po celou Dobu plnění udržovat v platnosti licence a Jízdní řády vztahující
    se ke všem jím provozovaným Linkám. Dopravce je povinen zahájit včas proces vystavení nové
    licence nebo schválení Jízdního řádu.

87. Dopravce je povinen zajistit, že po celou dobu trvání Smlouvy bude oprávněn Smlouvu
    dle příslušných právních předpisů plnit, zejména je povinen udržovat v platnosti své podnikatelské
    oprávnění a způsobilost dle zvláštních právních předpisů k provozování předmětu Smlouvy.

88. Dopravce se zavazuje vést objektivní, správné, úplné a průkazné účetnictví v souladu s příslušnými
    právními předpisy. Poskytuje-li Dopravce přepravní služby nebo jiné činnosti mimo poskytování
    veřejných služeb v přepravě cestujících podle Smlouvy, je v souladu s § 23 odst. 5 ZVS povinen vést
    evidenci o nákladech a výnosech z poskytovaných veřejných služeb v přepravě cestujících podle
    jednotlivých smluv o veřejných službách a rozhodnutí o uložení veřejné služby.

89. Objednatel je oprávněn pověřit provedením jakékoliv kontroly dle Smlouvy, vyjednáváním
    jakýchkoliv podmínek dle Smlouvy či poskytováním a získáváním informací o jakémkoliv aspektu
    Smlouvy externího poradce, zejména auditora či právního, účetního nebo technického poradce.

                                                                                                                         12
      Dopravce je povinen poskytnout takovému poradci stejnou součinnost, jakou by byl jinak povinen
      poskytnout Objednateli.

 90. Dopravce je povinen předložit Organizátorovi oběhy Vozidel při každé jejich změně do patnácti
      (15) pracovních dnů od skutečnosti zakládající důvod pro takovou změnu. Oběhy Vozidel budou
      Dopravcem předávány ve formátu, na kterém se Organizátor a Dopravce dohodnou.

 91. Dopravce předloží Organizátorovi do 30. dne měsíce následujícího po ukončení každého čtvrtletí
      výkaz Dop (MD) 2-04, výkaz Dop (MD) 3-04, případně jiný výkaz, který bude Organizátor požadovat.

 92. Dopravce je povinen zveřejnit schválené Jízdní řády dle platné a účinné legislativy a udržovat je
      po celou dobu jejich platnosti aktuální a čitelné.

 93. Objednatel stanoví, že v každé zastávce (v každém směru), vyjma autobusových nádraží, bude
      Jízdní řád umístěn na jednom místě.

 94. Všechny výkazy, které Dopravce poskytuje Objednateli, resp. Organizátorovi na základě Smlouvy,
      je Dopravce povinen poskytnout také v elektronické a dále editovatelné formě.

 95. Dopravce bere na vědomí, že Objednatel je oprávněn využívat vnitřní i vnější plochy Vozidel
      k reklamním účelům, přičemž příjem z reklamy je příjmem Objednatele. Dopravce se zavazuje
      poskytnout Objednateli potřebnou součinnost, aby mohl na vnitřní nebo vnější plochy Vozidel
      umístit reklamu, zejména je Dopravce povinen dát jednou za kalendářní čtvrtletí každé Vozidlo
      Objednateli k dispozici na dobu alespoň šedesáti (60) minut. Konkrétní termín poskytnutí Vozidel
      dle předchozí věty bude mezi Smluvními stranami dohodnut tak, aby umístěním reklamy nebyl
      zatížen nad přiměřenou míru běžný provoz Dopravce. Pokud bude s Vozidlem z důvodu umístění
      reklamy třeba vykonat jízdu, bude taková jízda Dopravci uhrazena jako Objednaný dopravní výkon,
      a to dle skutečně ujetého počtu kilometrů.

 96. Dopravce je povinen poskytnout pravou část vnitřního informačního panelu ve Vozidlech pro účely
      Objednatele nebo reklamní agentury, kterou zajistí Objednatel.

                                                             XI.
                               ZMĚNY JÍZDNÍCH ŘÁDŮ, NEPŘEDVÍDATELNÉ ZMĚNY

 97. Objednatel může v průběhu trvání Smlouvy žádat po Dopravci změnu Jízdních řádů, a to jak
      v termínech celostátních změn Jízdních řádů (v termínech zveřejněných Ministerstvem dopravy),
      tak i mimo tyto termíny v případě potřeby z důvodu veřejného zájmu nebo zásahu vyšší moci.

 98. Organizátor zpracuje návrh Jízdních řádů a předloží návrh Jízdních řádů k vyjádření Dopravci.

 99. Dopravce je povinen předložit Organizátorovi vyjádření k návrhu Jízdních řádů do patnácti (15)
      pracovních dnů. Vyjádření předloží Dopravce včetně nově vypracovaných Oběhů zohledňujících
      navrhované změny Jízdních řádů.

100. Následně Organizátor zašle Dopravci Pokyn Objednatele, jehož přílohou bude:

           100.1. závazné znění Jízdních řádů;

                                                                                                                           13
           100.2. souhlas s Dopravcem nově vypracovanými Oběhy nebo úprava Dopravcem nově
                    vypracovaných Oběhů;

101. Neposkytne-li Dopravce Organizátorovi součinnost dle předchozích odstavců, je Objednatel
      oprávněn vydat a zaslat Dopravci Pokyn Objednatele bez předchozího vyjádření Dopravce, přičemž
      jeho přílohou bude:

           101.1. závazné znění Jízdních řádů;

           101.2. Oběhy vypracované Organizátorem.

102. Dopravce je následně povinen ode dne účinnosti změn Jízdních řádů poskytovat Veřejné služby
      v souladu s Pokynem Objednatele dle předchozích odstavců, přičemž Smluvní strany sjednávají,
      že účinnost změn Jízdních řádů nenastane dříve než:

           102.1. dva (2) měsíce od zaslání Pokynu Objednatele v případě nutnosti změny licence nebo
                    vydání nové licence;

           102.2. jeden (1) měsíc od zaslání Pokynu Objednatele v ostatních případech.

103. Smluvní strany sjednávají, že doby dle odst. 102.1. a 102.2. Smlouvy se nesčítají, přičemž platí,
      že pro účinnost příslušné změny Jízdního řádu se uplatní doba nejdelší.

104. Změny místního i časového vymezení Linek a Spojů ve lhůtách kratších, než jsou lhůty uvedené
      v odst. 102. Smlouvy, lze učinit pouze se souhlasem obou Smluvních stran s výjimkou
      dle následujícího odstavce.

105. V případě naléhavosti změny Jízdního řádu z důvodu veřejného zájmu nebo zásahu vyšší moci
      může účinnost změn Jízdních řádů, při nichž nedochází k nutnosti změny licence nebo vydání nové
      licence, nastat i v termínu kratším než uvedeném v odst. 102.2. Termín účinnosti změny Jízdního
      řádu dle předchozí věty stanoví Objednatel, a to včetně uvedení důvodů, pro něž nelze dodržet
      termín uvedený v odst. 102.2..

106. O změnách v Jízdních řádech je Dopravce povinen informovat cestující prostřednictvím svých
      webových stránek, prostřednictvím Kontaktního místa IDPK a ve všech vozidlech používaných
      k plnění Smlouvy nejméně deset (10) kalendářních dnů před příslušným termínem změn Jízdních
      řádů.

107. Objednatel spolu s návrhem požadavku na změnu Jízdního řádu Dopravci sdělí také skutečnost,
      zda požadovaná změna Jízdního řádu vyžaduje též udělení nové licence pro příslušnou Linku.
      Dopravce je v takovém případě povinen bezodkladně, nejpozději však ve lhůtě deseti (10)
      pracovních dnů poté, co mu Objednatel oznámí dle odst. 100. nebo 101. Smlouvy závazné znění
      Jízdních řádů, podat u Dopravního úřadu žádost o licence na Linky vymezené v tomto návrhu
      Jízdních řádů, pokud těmito licencemi Dopravce již nedisponuje nebo o ně již nepožádal. Ve lhůtě
      deseti (10) pracovních dnů po obdržení závazného znění Jízdních řádů v rámci Pokynu Objednatele
      je Dopravce povinen předložit tyto závazné Jízdní řády Dopravnímu úřadu ke schválení. Dopravce
      je povinen předložit příslušnému Dopravnímu úřadu žádosti o vydání licence i o schválení Jízdních
      řádů zpracované v souladu s právními předpisy, úplné a včetně všech právními předpisy
      vyžadovaných příloh. Dopravce je povinen v řízení o vydání licencí a o schválení Jízdních řádů

                                                                                                                           14
      poskytnout Objednateli i Dopravnímu úřadu veškerou součinnost, zejména na výzvu Objednatele
      nebo Dopravního úřadu převzít bezodkladně, nejpozději následující pracovní den po obdržení
      příslušné výzvy, licence a schválené Jízdní řády, a to k tomu oprávněnou osobou, a dále se vzdát
      práva na odvolání proti souvisejícím rozhodnutím Dopravního úřadu, pokud bude žádostem
      Dopravce vyhověno v plném rozsahu tak, aby mohly být Veřejné služby poskytovány v souladu
      s Pokynem Objednatele.

108. Dopravce se zavazuje předem projednané a Objednatelem závazně požadované změny Jízdních
      řádů (oznámené v rámci Pokynu Objednatele, případně v jeho aktualizaci) akceptovat. Dopravce
      není oprávněn sám, bez předchozího výslovného pokynu nebo písemného souhlasu Objednatele,
      měnit Organizátorem připravený a Dopravním úřadem schválený Jízdní řád.

109. Dopravce je povinen poskytovat Veřejné služby v příslušném období dle aktuálního Pokynu
      Objednatele. V případě, že k termínu celostátní změny jízdních řádů nedochází k žádné změně
      Jízdních řádů, není Objednatel/Organizátor povinen zasílat Dopravci nový Pokyn Objednatele;
      v takovém případě je Dopravce povinen i nadále (na dobu do termínu další celostátní změny
      jízdních řádů) poskytovat Veřejné služby dle posledního platného Pokynu Objednatele. Pokyn
      Objednatele se nevztahuje a není vydáván na výlukové Jízdní řády.

110. Dopravce je oprávněn sdělovat Objednateli podněty a vyjadřovat se k Objednatelem zamýšleným
      změnám v organizaci dopravy a souvisejícím změnám Jízdních řádů i Linek.

111. Je-li pozemní komunikace, po které je Linka vedena, zcela nebo zčásti uzavřena nebo je-li nařízena
      objížďka podle zvláštního právního předpisu nebo je-li pozemní komunikace, po které je Linka
      vedena, dočasně neprůjezdná:

           111.1. může se Dopravce od vedení Linky podle licence odchýlit pouze v rozsahu stanoveném
                    platnými a účinnými právními předpisy. V případě, že Dopravce v rámci objížďky
                    bez výlukového Jízdního řádu ujede více kilometrů než podle schváleného Jízdního
                    řádu, Objednatel toto navýšení nekompenzuje;

           111.2. je Dopravce povinen předložit návrh výlukového jízdního řádu Dopravnímu úřadu
                    ke schválení bez zbytečného odkladu poté, co se o uzavření pozemní komunikace nebo
                    o objížďce dozvěděl, nebo nejpozději do dvou (2) pracovních dnů po zahájení objížďky.
                    Výlukový jízdní řád nahrazuje po dobu trvání odchylky v provozování dopravy Jízdní
                    řád.

                                                            XII.
                               PRAVIDLA PRO TVORBU A ÚPRAVY JÍZDNÍCH ŘÁDŮ

112. Organizátor je oprávněn měnit Jízdní řády Linek a Spojů dle čl. XI. Smlouvy, vždy však musí být
      splněna podmínka výchozí délky jízdních dob Spojů na jednotlivých Linkách, které budou
      stanoveny kvalifikovaným odhadem provedeným Organizátorem.

                                                                                                                           15
                                                            XIII.
                                             DODRŽOVÁNÍ JÍZDNÍCH ŘÁDŮ

113. Dopravce je povinen dodržovat stanovené normy pravidelnosti a plynulosti jím poskytovaných
      služeb, jež vyplývají z časového a místního vymezení jednotlivých Spojů dle přílohy č. 1 této
      Smlouvy.

114. Ze žádné zastávky na trase Spoje nesmí příslušné vozidlo vyjet před dobou stanovenou v Jízdním
      řádu.

                                                            XIV.
                                                    PODDODAVATELÉ

115. Dopravce je oprávněn pro plnění Veřejných služeb využívat poddodavatele pouze v takovém
      rozsahu, aby nedošlo k porušení ustanovení čl. 4 odst. 7 Nařízení č. 1370/2007, tj. poskytovat
      minimálně 70 % ročního dopravního výkonu v přepravě cestujících sám.

                                                            XV.
                                                DOBA TRVÁNÍ SMLOUVY

116. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu poslední ze Smluvních stran a uveřejněním
      Smlouvy v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti
      některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění
      pozdějších předpisů. Strany se však dohodly na tom, že ta ustanovení Smlouvy, která upravují přímo
      závazek Dopravce poskytovat Objednateli Veřejné služby, nabývají účinnosti teprve datem Zahájení
      provozu.

117. Veřejné služby budou dle Smlouvy poskytovány v období od 16.05.2022 do 25.09.2022.

118. Tato Smlouva může být před uplynutím doby dle odst. 117. Smlouvy ukončena písemnou dohodou
      Smluvních stran nebo výpovědí za podmínek uvedených níže v tomto článku č. XV. Smlouvy.

119. Dopravce má právo tuto Smlouvu vypovědět, pokud se Objednatel ocitne v prodlení s placením
      záloh na Kompenzaci přesahujícím čtyřicet pět (45) kalendářních dní. To však vždy až po poskytnutí
      náhradní lhůty k plnění v minimální délce deset (10) kalendářních dnů. Pro takový případ platí,
      že Dopravce je povinen náhradní lhůtu poskytnout v písemné formě formou doporučeného dopisu.
      Smluvní strany výslovně sjednávají, že Dopravce je oprávněn tuto Smlouvu vypovědět pouze, pokud
      Objednatel ani v náhradní lhůtě k plnění neodůvodní neuhrazení záloh objektivním důvodem,
      např. pozastavením plateb postupem dle odst. 71 Smlouvy.

120. Objednatel je oprávněn tuto Smlouvu vypovědět, pokud Dopravce:

           120.1. z jakéhokoli důvodu pozbyl podnikatelské oprávnění popsané v čl. X. odst. 87. této
                    Smlouvy;

           120.2. bude postižen odnětím licence z důvodů dle § 15 písm. a), b) nebo c) Zákona o silniční
                    dopravě;

                                                                                                                           16
           120.3. nepožádá Dopravní úřad o vydání licencí na Linky nebo nepředloží Dopravnímu úřadu
                    žádost o schválení Jízdních řádů postupem dle Smlouvy nebo platných a účinných
                    právních předpisů a nezjedná nápravu ani v Objednatelem dodatečně stanovené
                    přiměřené lhůtě (nikoli kratší než patnáct (15) pracovních dnů);

           120.4. v den Zahájení provozu nezahájí provozování dopravy v plném rozsahu dle Smlouvy (tj.
                    nevypraví v den Zahájení provozu žádný Spoj) anebo v průběhu trvání Smlouvy v plném
                    rozsahu pozastaví provozování veřejné linkové dopravy po dobu delší než 24 hodin,
                    s výjimkou případů, kdy k nezahájení anebo omezení provozování dle tohoto
                    pododstavce dojde v důsledku generální nebo celostátní oborové stávky;

           120.5. neoprávněně ve kterémkoliv dni Doby plnění přerušil, omezil či ke stanovenému
                    termínu nezahájil provoz spojů, které byl podle této Smlouvy povinen provozovat,

           120.6. poruší kteroukoli ze svých povinností dle odst. 115 Smlouvy;

           120.7. poruší kteroukoli ze svých povinností dle odst.48., 74. a příslušné porušení přes výzvu
                    Objednatele neodstraní ani v Objednatelem dodatečně stanovené přiměřené lhůtě
                    (nikoli kratší než patnáct (15) pracovních dnů);

           120.8. se dopustí jakéhokoliv jiného porušení Smlouvy, o kterém lze rozumně předvídat,
                    že v jeho důsledku Objednatel nebude mít zájem na dalším plnění Smlouvy Dopravcem
                    s přihlédnutím k předmětu a účelu Smlouvy;

           120.9. bude v likvidaci nebo proti Dopravci jako dlužníkovi bude zahájeno insolvenční řízení;

           120.10. Objednateli oznámí, že nedodrží některou ze svých povinností opravňujících
                    Objednatele k výpovědi Smlouvy dle předchozích ustanovení tohoto odstavce, nebo
                    jedná takovým způsobem, ze kterého nepochybně vyplývá, že se dopustí kteréhokoliv
                    z porušení dle předchozích ustanovení tohoto odstavce.

121. Výpovědní doba v případě výpovědi podle odst. 119 Smlouvy činí dva (2) měsíce a počíná běžet
      prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi Objednateli. V případě výpovědi podle
      odst. 120 Smlouvy činí výpovědní doba jeden (1) měsíc, pokud Objednatel nestanoví delší výpovědní
      dobu, a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi Dopravci. Výpověď
      musí být druhé Smluvní straně doručena do 60 dnů ode dne naplnění výpovědního důvodu, jinak
      právo vypovědět Smlouvu zaniká.

122. Veškerá nevypořádaná práva a povinnosti vyplývající ze Smlouvy Objednateli či Dopravci ke dni
      ukončení Smlouvy jsou Smluvní strany povinny vypořádat obdobně dle příslušných ustanovení
      Smlouvy bez zbytečného odkladu.

123. V případě ukončení Smlouvy je Dopravce povinen poskytnout Objednateli potřebnou součinnost
      k tomu, aby jeho práva a povinnosti vyplývající ze smluv a dokumentů uzavřených na základě
      Smlouvy a v souvislosti se zapojením Dopravce do IDPK byla v případě potřeby Objednatele
      postoupena na jiného dopravce určeného Objednatelem a tato práva a povinnosti postoupit tak,
      aby k postoupení došlo nejpozději den po ukončení Smlouvy.

                                                                                                                           17
124. Ukončením Smlouvy nejsou dotčena ustanovení týkající se nároků z odpovědnosti za škodu a nároků
      ze smluvních pokut, ani další ustanovení o právech a povinnostech, z jejichž povahy vyplývá, že mají
      trvat i po ukončení Smlouvy.

                                                            XVI.
                                                         PUBLICITA

125. Dopravce bere na vědomí, že Objednatel i Organizátor jsou povinnými osobami ve smyslu zákona
      č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

126. Dopravce výslovně souhlasí s tím, aby Smlouva včetně případných dohod o její změně, nahrazení
      nebo zrušení byly v plném rozsahu uveřejněny Objednatelem v registru smluv na základě zákona
      č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv
      a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů. Dopravce prohlašuje,
      že skutečnosti uvedené ve Smlouvě nepovažuje za obchodní tajemství a uděluje svolení k jejich
      užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoliv dalších podmínek.

                                                            XVII.
                                                    SMLUVNÍ POKUTY

127. Za porušení kterékoli povinnosti Dopravce dle čl. V. odst. 46. a 52. této Smlouvy je Dopravce
      Objednateli povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 1.000,00 Kč za každý jednotlivý případ
      porušení.

128. Poruší-li Dopravce svou povinnost uvést v měsíčním či ročním výkazu výkonů a Tržeb pravdivé
      a úplné informace v souladu s čl. VII. odst. 65. a 67. této Smlouvy, zavazuje se zaplatit smluvní
      pokutu ve výši 1.000,00 Kč za každý nepravdivý údaj.

129. Poruší-li Dopravce svou povinnost dle čl. IX. odst. 75.1. této Smlouvy, zavazuje se zaplatit
      Objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,00 Kč za každý případ nenasazení záložního vozidla.

130. Poruší-li Dopravce svou povinnost dle čl. IX. odst. 75.2. této Smlouvy, je povinen zaplatit
      Objednateli smluvní pokutu ve výši 500,00 Kč za každý spoj a den, na kterém bylo nasazeno vozidlo
      nevybavené příslušným elektronickým odbavovacím systémem či tento systém nefungoval
      správně.

131. Poruší-li Dopravce svou povinnost dle čl. IX. odst. 78. této Smlouvy, zavazuje se zaplatit Objednateli
      smluvní pokutu ve výši 10.000,00 Kč za každý den, ve kterém Dopravce uplatňoval tarif či přepravní
      podmínky v rozporu s požadavky Organizátora nebo včas neuveřejnil tarifní a přepravní podmínky
      IDP nebo tarifní či přepravní podmínky Dopravce. Dopravce je povinen zaplatit Objednateli smluvní
      pokutu ve výši 5.000,00 Kč za každý den prodlení s informováním cestujících o změnách tarifu
      či přepravních podmínek.

132. Poruší-li Dopravce své povinnosti dle čl. X. odst. 83. této Smlouvy, je povinen zaplatit Objednateli
      smluvní pokutu ve výši 1.000,00 Kč za každý nepravdivý záznam.

133. Poruší-li Dopravce svou povinnost dle čl. X odst. 89. této Smlouvy, zavazuje se zaplatit Objednateli
      smluvní pokutu ve výši 1.000,00 Kč za každý případ neposkytnutí součinnosti externímu poradci.

                                                                                                                           18
134. Pokud Dopravce neoprávněně ve kterémkoliv dni Doby plnění přeruší, omezí či ke stanovenému
      termínu nezahájí provoz některého ze spojů, které je podle této Smlouvy povinen provozovat, je
      Dopravce Objednateli povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 1.000,00 Kč za každý neprovedený
      spoj na takto přerušené, omezené či nezahájené spoje podle příslušné části přílohy č. 1 této
      Smlouvy v případě, že Objednatel nevyužije svého práva dle čl. XV. odst. 120.5. od Smlouvy
      odstoupit.

135. Dopravce je povinen za porušení vybraných povinností stanovených Smlouvou nebo přílohami
      Smlouvy uhradit Objednateli příslušnou smluvní pokutu.

136. Není-li stanoveno jinak, je Dopravce povinen uhradit smluvní pokuty dle Smlouvy do patnácti (15)
      kalendářních dnů po obdržení výzvy, kterou Dopravci na základě zjištěného porušení příslušného
      ustanovení Smlouvy zašle Objednatel. V této výzvě budou uvedena konkrétní ustanovení Smlouvy
      nebo přílohy Smlouvy, která byla Dopravcem porušena, popis konkrétního jednání, jímž k porušení
      došlo, včetně jeho časového určení, jednotlivé položky smluvních pokut, jejich celková výše
      a bankovní účet, na který Dopravce smluvní pokutu uhradí.

137. Objednatel je oprávněn smluvní pokutu požadovat bez zřetele k tomu, zda mu porušením dané
      povinnosti vznikla škoda.

138. Ujednání o smluvní pokutě obsažená ve Smlouvě nevylučují právo na náhradu škody, která
      porušením povinnosti, na kterou se smluvní pokuta vztahuje, vznikne, a to včetně té výše škody,
      která převyšuje sjednanou smluvní pokutu. Uložením smluvní pokuty nedochází k zániku
      povinnosti ze Smlouvy, na jejíž nedodržení se vztahuje smluvní pokuta.

139. Smluvní pokuty se vztahují pouze na případy porušení povinností Dopravce. Smluvní pokuty
      se nevztahují na případy, kdy je plnění povinností Dopravce po právní či faktické stránce objektivně
      nemožné, přičemž tyto skutečnosti je povinen prokázat Dopravce.

140. Jednotlivé smluvní pokuty mohou být kombinovány a kumulovány, tj. uplatněním jedné smluvní
      pokuty není dotčeno právo Objednatele na úhradu dalších smluvních pokut podle Smlouvy, vzniká-
      li porušením dané povinnosti ze strany Dopravce Objednateli právo na více smluvních pokut.

                                                           XVIII.

                                   KOMUNIKACE SMLUVNÍCH STRAN, BĚH LHŮT

141. Všechna oznámení, výzvy, právní jednání, informace a jiná sdělení učiněná ve věcech Smlouvy
      mohou být doručována osobně, nebo prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, nebo
      prostřednictvím datové schránky, nebo elektronickou poštou (e-mailem) na následující adresy
      k rukám následujících osob:

 Objednatel:

 Plzeňský kraj
 Škroupova 18
 306 13 Plzeň

                                                                                                                           19
 Datová schránka: zzjbr3p

 kontaktní osoba:
 Mgr. Dušan Pakandl
 tel.:
 mobil:
 fax: --
 e-mail:

 Organizátor:

 POVED s. r. o.
 Nerudova 25
 301 00 Plzeň

 ID datové schránky: 4xwp5cq

 kontaktní osoba:
 Ing. Zdeňka Kmochová
 tel.:
 mobil:
 fax: --
 e-mail:

 Dopravce:

 ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY s.r.o.
 Pod Hájem 97
 267 01 Králův Dvůr

 Datová schránka: s9374qh

 kontaktní osoba:

 Ing. František Soumar, jednatel
 tel.:
 mobil:
 fax: --
 e-mail:

 nebo na takovou jinou poštovní a/nebo elektronickou adresu či k rukám jiných osob, než je shora
 uvedeno, pokud o takové změně učiní příslušná Smluvní strana (adresát) oznámení v souladu s tímto
 čl. XVIII. Smlouvy.

142. Veškerá oznámení, informace a jiná sdělení podaná ve věcech Smlouvy, se považují za doručená:

           142.1. dnem, kdy je adresát osobně převezme,

           142.2. dnem, kdy je adresát převezme na své poštovní adrese. Nebyla-li zastižena žádná
                    osoba, které by bylo možno písemnost doručit, písemnost se uloží u doručovatele

                                                                                                                           20
                    a adresát se o takovémto uložení vhodným způsobem informuje. Jestliže si adresát
                    uloženou písemnost ve lhůtě deseti (10) kalendářních dnů ode dne, kdy byla uložena
                    a připravena k vyzvednutí, nevyzvedne, písemnost se považuje za doručenou
                    posledním dnem této lhůty;

           142.3. dnem, kdy je datová zpráva doručena adresátovi podle zákona č. 300/2008 Sb.,
                    o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších
                    předpisů, nebo

           142.4. dnem prokazatelného doručení na elektronickou adresu Smluvní strany (e-mail),
                    a to na základě potvrzení přijetí příjemcem zprávy, za podmínky, že je zpráva opatřena
                    zaručeným elektronickým podpisem osoby oprávněné v dané věci jednat za odesílající
                    Smluvní stranu. Zpráva bude doručena pátý (5.) pracovní den po odeslání e-mailu,
                    pokud adresát doručení výslovně nepotvrdí.

143. Veškeré lhůty sjednávané Smlouvou nebo za jejích podmínek počínají běžet prvním pracovním
      dnem následujícím poté, co bylo prokazatelně výše uvedeným způsobem doručeno podání některé
      ze Smluvních stran, pokud ve Smlouvě není sjednán jiný počátek běhu lhůt.

                                                            XIX.
                                               ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

144. Dopravce bere na vědomí, že v souladu s § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole
      ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších
      předpisů, je osobou povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly prováděné v souvislosti
      s úhradou zboží nebo služeb z veřejných zdrojů a zavazuje se poskytnout Objednateli v tomto
      ohledu maximální součinnost.

145. Smluvní strany berou na vědomí a zavazují se, že nedílnou součástí Smlouvy stanovující povinnosti
      Smluvních stran jsou dokumenty tvořící přílohy (Příloha č. 1 až Příloha č. 4) Smlouvy, a to po celou
      dobu trvání Smlouvy vždy v aktuálním znění. Objednatel a/nebo Organizátor jsou oprávněni
      dokumenty uvedené v předchozí větě po dobu trvání Smlouvy jednostranně měnit s tím,
      že aktuální znění těchto dokumentů se stává vůči Dopravci závazným okamžikem jejich oznámení
      a/nebo doručení Dopravci, nestanoví-li Smlouva a/nebo příslušné dokumenty jinak.

146. Smluvní strany se dohodly pro případ, že se Česká republika stane za trvání této Smlouvy členem
      Evropské měnové unie, že veškeré ceny, platby a částky (včetně smluvních pokut) dle Smlouvy
      se považují za stanovené v eurech, a to ke dni, kdy se euro stane jedinou zákonnou měnou
      na území České republiky. Přepočet se v takovém případě provede na základě přepočítacího kursu
      stanoveného právním předpisem.

147. Částky sjednané ve Smlouvě jsou vyjádřeny bez daně z přidané hodnoty a budou o ni navýšeny,
      pokud jde o platby za zdanitelná plnění dle právních předpisů.

148. Dopravce je oprávněn k postoupení jakýchkoliv práv a povinností ze Smlouvy pouze s předchozím
      písemným souhlasem Objednatele.

                                                                                                                           21
149. Dopravce je povinen při plnění Smlouvy poskytovat Objednateli nebo Organizátorovi pravdivé
      informace a nesmí uvést Objednatele nebo Organizátora v omyl.

150. Smluvní strany se v souladu s ustanovením § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád,
      ve znění pozdějších předpisů, dohodly na tom, že místně příslušný soud pro rozhodování sporů
      z této Smlouvy je Okresní soud Plzeň-město a v případě, že je pro řízení v prvním stupni věcně
      příslušný krajský soud, sjednává se jako místně příslušný soud pro rozhodování sporů z této
      smlouvy Krajský soud v Plzni.

151. Pokud v důsledku změny právních předpisů nebo z jiných důvodů jsou nebo by se stala některá
      ujednání Smlouvy neplatnými nebo neúčinnými, budou tato ustanovení uvedena do souladu
      s právními předpisy a Smluvní strany prohlašují, že Smlouva je ve zbývajících ustanoveních platná,
      neodporuje-li to jejímu účelu nebo nejedná-li se o ustanovení, která oddělit nelze.

152. Smlouvu je možné změnit pouze písemnou formou a po souhlasu obou Smluvních stran, ve formě
      číslovaných písemných dodatků ke Smlouvě.

153. V otázkách, které tato Smlouva výslovně neřeší, řídí se vztahy Smluvních stran příslušnými
      ustanoveními Nařízením č. 1370/2007, ZVS, ZZVZ, zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
      ve znění pozdějších předpisů, a dalšími platnými a účinnými právními předpisy.

154. Smlouva je uzavřena elektronicky.

155. Uzavření Smlouvy bylo schváleno usnesením Rady Plzeňského kraje č. 2122/22 ze dne 23.05.2022.

156. Nedílnou součástí Smlouvy jsou přílohy:

Příloha č. 1  Vymezení linek a spojů – rámcové jízdní řády
Příloha č. 2  Vzory měsíčních výkazů
Příloha č. 3  Finanční model
Příloha č. 4  Výpočet kompenzace

V Plzni dne                                      V Plzni dne

za Objednatele:                                  za Dopravce:

   Ing.PavelČížek                              Ing.          Digitálně podepsal
   Plzeňskýkraj                                               Ing. František
   26.07.202211:15                              František Soumar
                                                               Datum: 2022.07.27
...............................................  Soumar        10:17:21 +02'00'
Plzeňský kraj
Ing. Pavel Čížek                                 ...............................................
náměstek hejtmana
pro oblast dopravy                               ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY s.r.o.

                                                 Ing. František Soumar, jednatel

                                                                                                  22