Textová podoba smlouvy Smlouva č. 21788761: Smlouva o poskytnutí programové neinvestiční dotace z rozpočtu města

Příloha Ženský vzdělávací ústav_Dotace Pro Kreativní Brno_smlouva.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva č. 1522094099
            o poskytnutí programové neinvestiční dotace z rozpočtu města Brna

uzavřená níže uvedeného dne, měsíce a roku mezi těmito smluvními stranami:

statutární město Brno

se sídlem:             Dominikánské náměstí 196/1, 602 00 Brno

IČO:                   44992785

DIČ:                   CZ44992785 (plátce DPH)

zastoupené:            JUDr.

pověřený podpisem

kontaktní osoba:

bankovní spojení:

č. účtu:               111211222/0800 (čísla účtů pro vrácení dotace specifikovány níže ve

                       smlouvě)

(dále jen „poskytovatel“)

a

Obchodní firma/název Ženský vzdělávací ústav Brno, z. ú.

zapsaná:               vedená u Krajského soudu v Brně

se sídlem:             Křenová 235/68, Brno, 602 00

IČO:                   14226227

DIČ:                   (neplátce DPH)

zastoupená:

kontaktní osoba:

bankovní spojení:

č. účtu:               2902175394/2010

(dále jen „příjemce“)

                                                        I.
                                     Předmět smlouvy a účel dotace

1. Předmětem této smlouvy je poskytnutí účelové neinvestiční finanční podpory z rozpočtu
     poskytovatele ve formě neinvestiční dotace na realizaci projektu Česko-ukrajinské
     zašívánky (dále jen „projekt“), a to na základě žádosti zaevidované pod č. j.
     MMB/0458758/2022 (dále jen „dotace“).

2. Programová dotace dle této smlouvy je poskytována podle Dotačních pravidel
     schválených Zastupitelstvem města Brna na jeho Z8/33. zasedání konaném dne 9. 11.
     2021 a podle Dotačního programu Pro Kreativní Brno schváleného Radou města Brna na
     její R8/209. schůzi konané dne 23. 3. 2022 (dále jen „program").

3. Příjemce dotaci přijímá a zavazuje se, že bude projekt realizovat na svou vlastní
     zodpovědnost, v souladu s právními předpisy a podmínkami této smlouvy. Podrobný
     popis činností pro tento projekt je definován v příloze č. 1, která je nedílnou součástí této
     smlouvy.

4. Poskytnutí dotace je v souladu se zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve
     znění pozdějších předpisů, a zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
     územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů (dále také „zákon o rozpočtových
     pravidlech územních rozpočtů“).

                                        1
5. Dotace je ve smyslu zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě
     a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů,
     veřejnou finanční podporou a vztahují se na ni všechna ustanovení tohoto zákona.

6. Prokáže-li se po poskytnutí dotace, že tato naplňuje znaky veřejné podpory dle čl. 107 až
     109 Smlouvy o fungování Evropské unie, zavazuje se příjemce poskytnutou dotaci
     neprodleně vrátit zpět na účet poskytovatele.

7. V případě, že příjemce bude poskytovat výhody třetím subjektům a tyto výhody budou
     naplňovat znaky veřejné podpory, je příjemce povinen postupovat v souladu s
     příslušnými předpisy v oblasti veřejné podpory.

                                                       II.
                                    Výše a způsob poskytnutí dotace

1. Příjemci je poskytována dotace ve výši 99 200 Kč (slovy: devadesát devět tisíc dvě stě
     korun českých) na realizaci projektu.

2. Dotace bude poukázána jednorázově bankovním převodem na účet příjemce uvedený
     v záhlaví této smlouvy nejpozději do 30 dnů ode dne účinnosti této smlouvy. Dotace je
     poskytována formou zálohy s povinností následného vypořádání.

                                                       III.
                     Podmínky použití dotace a práva a povinnosti příjemce

1. Příjemce se zavazuje použít prostředky dotace s péčí řádného hospodáře a výhradně
     k účelu, který byl schválen orgány města Brna, a který je specifikován v příloze č. 1 této
     smlouvy, která je její nedílnou součástí.

2. Příjemce je oprávněn čerpat dotaci k realizaci projektu nejpozději do 31. 3. 2023.
     Prostředky dotace nelze převádět do let následujících po tomto datu. Čerpáním dotace se
     rozumí úhrada uznatelných výdajů vzniklých při realizaci projektu převodem finančních
     prostředků v hotovosti nebo bankovním převodem ve prospěch jiné oprávněné právnické
     či fyzické osoby.

3. Uznatelnými výdaji dle předešlého odstavce jsou výdaje projektu, které musí vzniknout
     v době od 1. 11. 2022 do dne uvedeného v odst. 2 tohoto článku, jsou hrazeny z dotace,
     případně i z jiných zdrojů, a které jsou uvedeny v rozpočtu, který tvoří přílohu č. 2 této
     smlouvy a je její nedílnou součástí.

4. Příjemce je oprávněn provádět změny projektu jen s předchozím písemným souhlasem
     poskytovatele. Za písemný souhlas se považuje uzavření dodatku k této smlouvě, jehož
     předmětem je požadovaná změna. Bez písemného souhlasu poskytovatele je možné měnit
     pouze neuznatelné výdaje.

5. Pokud příjemce:
        a) je plátcem DPH a má v konkrétním případě nárok na uplatnění odpočtu DPH na
              vstupu podle zákona 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších
              předpisů, uvede všechny uznatelné výdaje bez daně z přidané hodnoty (DPH není
              pro příjemce uznatelným výdajem),
        b) je plátcem DPH a nemůže uplatnit v konkrétním případě nárok na odpočet DPH
              na vstupu, může dotaci využít i na finanční pokrytí DPH (DPH je pro příjemce
              uznatelným výdajem),
        c) není plátcem DPH, může rovněž dotaci využít i na finanční pokrytí DPH
              vztahující se ke konkrétním uznatelným výdajům hrazeným z dotace (DPH je pro
              příjemce uznatelným výdajem),

                                                        2
    d) není plátcem DPH a do 12 měsíců od data pro předložení závěrečné zprávy

    a finančního vypořádání dotace se stane plátcem DPH, má povinnost nahlásit tuto

    skutečnost bezodkladně poskytovateli a předložit novou závěrečnou zprávu

    a finanční vypořádání dotace do 30 dnů od data účinnosti rozhodnutí o registraci

    plátce DPH, v té části dotace, kde má nárok na uplatnění odpočtu DPH na vstupu

    podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších

    předpisů, uvede všechny uznatelné výdaje bez daně z přidané hodnoty (DPH není

    pro příjemce uznatelným výdajem).

6. Splní-li příjemce definici zadavatele podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných

zakázek, ve znění pozdějších předpisů, je dále povinen postupovat při výběru dodavatele

zboží a služeb podle tohoto zákona. Příjemce dále bere na vědomí, že porušení této

povinnosti posuzuje poskytovatel jako porušení rozpočtové kázně ve smyslu § 22 zákona

o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů.

7. Příjemce je povinen vést účetnictví v souladu s obecně platnými předpisy, zejm. zákonem

č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o účetnictví),

a zajistit řádné a oddělené sledování čerpání dotace. Příjemce, který nevede účetnictví

podle tohoto zákona, je povinen vést daňovou evidenci podle zákona č. 586/1992 Sb.,

o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, rozšířenou tak, aby příslušné doklady

vztahující se k dotaci splňovaly náležitosti účetního dokladu ve smyslu § 11 zákona

o účetnictví, s výjimkou § 11 odst. 1 písm. f), a aby předmětné doklady byly správné,

úplné, průkazné, srozumitelné, vedené v písemné formě chronologicky a způsobem

zaručujícím jejich trvanlivost a aby uskutečněné příjmy a výdaje byly vedeny analyticky

ve                                                                       vztahu

k dotaci. Příjemce odpovídá za řádné vedení a viditelné označení originálních účetních

dokladů prokazujících použití dotace uvedením „hrazeno z dotace SMB ve výši …,- Kč

na základě smlouvy č. ...“. Příjemce uvede toto označení zejména na originálech výpisů

z bankovního účtu, výdajových pokladních dokladech a dále pak na originálech faktur,

zjednodušených daňových dokladech, smlouvách (pokud na jejich základě probíhá

fakturace či platba), originálech evidence docházky a mzdových listech.

8. Příjemce je povinen zajistit, aby osoby povinné spolupůsobit při kontrole (zejména

dodavatelé zboží a služeb, příp. stavebních prací pro příjemce) umožnily kontrolnímu

orgánu prověřit jejich účetnictví a účetní doklady v rozsahu nezbytném ke splnění účelu

kontroly.

9. Příjemce předloží kdykoli v průběhu realizace projektu na vyžádání poskytovateli

průběžné vyúčtování použitých prostředků dotace. K tomu je povinen předložit veškeré

podklady a informace potřebné k provedení kontroly použití prostředků dotace a dodržení

účelu při jejich použití.

10. Příjemce je povinen předložit poskytovateli nejpozději v termínu do 30. 6. 2023

závěrečnou zprávu o vyhodnocení činností, jejíž součástí bude závěrečné vyúčtování

použitých prostředků dotace. V tomto termínu musí být závěrečná zpráva o vyhodnocení

činností a závěrečné vyúčtování použitých prostředků dotace doručeny poskytovateli,

nepostačuje předání k poštovnímu doručení. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu,

neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty nejblíže následující pracovní den.

Nejpozději k termínu pro předložení závěrečné zprávy o vyhodnocení činností a

závěrečného vyúčtování použitých prostředků dotace je příjemce rovněž povinen

případnou nepoužitou část prostředků dotace vrátit na účet:

a) č. 111211222/0800, VS číslo smlouvy, v případě, že se vrácení dotace či její části

uskuteční do konce roku 2022,

b) č. 111350222/0800, VS 64022229, pokud se vrácení dotace či její části uskuteční

v roce 2023 v termínu od 1. 1. do 28. 2.,

c) č. 111158222/0800, VS číslo smlouvy, pokud se vrácení dotace či její části uskuteční

v roce 2023 v termínu od 1. 3. do 31. 12.

                                           3
11. Závěrečná zpráva musí především obsahovat:
        a) stručný popis realizovaného projektu,
        b) průběh realizace aktivit financovaných z dotace,
        c) celkové vyhodnocení splnění účelu,
        d) finanční vypořádání dotace s potvrzením jeho pravdivosti a správnosti,
        e) stav plnění závazných a sledovaných ukazatelů dle přílohy č. 3 této smlouvy, a
        f) shrnutí medializace projektu (např. tiskové zprávy, fotodokumentaci projektu,
              články apod.).

12. Příjemce je povinen průběžně informovat poskytovatele o všech změnách, které by
     mohly při vymáhání zadržených nebo neoprávněně použitých prostředků dotace zhoršit
     jeho pozici věřitele nebo dobytnost jeho pohledávky. Zejména je příjemce povinen
     oznámit poskytovateli do 15 dnů ode dne, kdy došlo k události, skutečnosti, které mají
     nebo mohou mít za následek příjemcův zánik nebo přeměnu, změnu v osobách
     statutárního orgánu příjemce, změnu vlastnického vztahu příjemce k věci, na niž se
     dotace poskytuje apod.

13. Příjemce je povinen neprodleně informovat poskytovatele, že došlo k přeměně příjemce.
     Příjemce je povinen zajistit, aby povinnosti z této smlouvy byly plněny i po přeměně
     příjemce, projekt byl řádně naplněn, dotace byla řádně vyčerpána a řádně vyúčtována.

14. Příjemce je povinen neprodleně informovat poskytovatele o skutečnosti, že bylo
     rozhodnuto o zrušení příjemce s likvidací. Současně uvede osobu likvidátora. Příjemce je
     povinen vrátit poskytovateli nevyčerpanou část dotace. Vyčerpaná část dotace se
     poskytovateli nevrací a bude příjemcem poskytovateli řádně vyúčtována.

15. Příjemce souhlasí se zveřejněním svého názvu/obchodní firmy, sídla, dotačního titulu
     a výše poskytnuté dotace, případně dalších údajů uvedených ve zvláštních právních
     předpisech.

16. Příjemce se zavazuje, že při prezentaci projektu bude uvádět statutární město Brno jako
     poskytovatele části finančních prostředků. Při použití loga nebo znaku poskytovatele je
     povinen dodržet zásady pro jejich použití. Zásady jsou k dispozici na webové adrese
     https://www.brno.cz/logo.

17. Příjemce je povinen respektovat vizuální styl projektu (užití loga, barevnost apod.),
     pokud jej předmětný projekt má stanoven. Změny a odlišnosti musí být schváleny
     poskytovatelem dotace.

18. Příjemce je povinen po dobu deseti let od skončení projektu archivovat podkladové
     materiály k projektu, především pak:
        a) žádost včetně příloh,
        b) tuto smlouvu,
        c) originály dokladů prokazujících čerpání dotace,
        d) dokumentaci o zadání veřejné zakázky, je-li zadávána, a
        e) závěrečnou zprávu a finanční vypořádání dotace.

19. Příjemce je zodpovědný za popularizaci a medializaci projektu, koordinaci vydávání
     tiskových zpráv (zejména o zahájení a ukončení projektu) s poskytovatelem dotace,
     a komunikaci s médii.

20. Příjemce je povinen průběžně informovat zástupce poskytovatele o projektu
     a informovat jej s dostatečným předstihem o akcích a událostech spojených s tímto
     projektem.

                                                        4
                                                       IV.
                                                   Kontrola

1. Příslušné orgány poskytovatele jsou oprávněny v souladu se zvláštním právním
     předpisem zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně
     některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, zákonem
     č. 128/2000Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, zákonem
     č. 250/2000Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších
     předpisů, kdykoli kontrolovat dodržení podmínek, za kterých byla dotace poskytnuta.

2. Příjemce je povinen poskytnout součinnost při výkonu kontrolní činnosti dle odst. 1
     tohoto článku, zejména předložit kontrolním orgánům poskytovatele kdykoliv k
     nahlédnutí originály všech účetních dokladů prokazujících vznik uznatelných výdajů
     projektu
     a využití prostředků v souladu s účelem projektu.

3. Příjemce je povinen umožnit poskytovateli provést kontrolu, jak v průběhu, tak i po
     ukončení realizace projektu, a to ještě po dobu deseti let od ukončení financování
     projektu ze strany poskytovatele.

4. Za pravdivost i správnost závěrečné zprávy a finančního vypořádání dotace odpovídá
     osoba oprávněná jednat jménem příjemce, která tuto skutečnost v závěrečné zprávě a ve
     finančním vypořádání dotace písemně potvrdí.

                                                       V.
                               Důsledky porušení povinnosti příjemce

1. Příjemce bere na vědomí, že pokud použije poskytnutou dotaci (případně její část) k
     jinému účelu, než je uveden v příloze č. 1 této smlouvy, považují se tyto prostředky
     (případně jejich část) za prostředky neoprávněně použité ve smyslu zákona o
     rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, a porušení těchto povinností, včetně
     nedodržení závazných ukazatelů stanovených v příloze č. 3, bude řešeno jako porušení
     rozpočtové kázně ve smyslu § 22 tohoto zákona. Příjemce je v takovém případě povinen
     výše uvedené neoprávněně použité prostředky formou bezhotovostního převodu vrátit na
     účet poskytovatele uvedený v záhlaví této smlouvy a stejným způsobem uhradit
     poskytovateli penále dle § 22 odst. 8 zákona o rozpočtových pravidlech územních
     rozpočtů ve výši odpovídající 0,4 promile neoprávněně použitých prostředků za každý
     den uplynulý ode dne, kdy byly prostředky neoprávněně použity, do dne jejich
     opětovného připsání na účet poskytovatele, nejvýše však do výše částky neoprávněně
     použitých prostředků.

2. Nedodržení povinnosti vyplývající z odstavce 6, 9, 10, 17, 19 a 20 článku III. této
     smlouvy je považováno za méně závažné porušení povinnosti ve smyslu § 22 odst. 5
     zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. Odvod za tato porušení
     rozpočtové kázně se stanoví následujícím procentním rozmezím:
        a) při porušení podmínky uvedené v ustanovení čl. III. odst. 6 této smlouvy je
              příjemce povinen odvést do rozpočtu poskytovatele částku ve výši 5 %
              poskytnutých prostředků,
        b) při nepředložení průběžného vyúčtování použitých prostředků dotace s podklady
              dle čl. III. odst. 9 příjemcem na vyžádání poskytovatele je příjemce povinen
              odvést do rozpočtu poskytovatele částku ve výši 5 % poskytnutých prostředků,
        c) při nepředložení závěrečného vyúčtování použitých prostředků dotace spolu se
              závěrečnou zprávou o vyhodnocení zadaných úkolů anebo při neodvedení
              nepoužitých peněžních prostředků dotace příjemcem v termínu stanovené mu
              v čl. III. odst. 10. je příjemce povinen odvést do rozpočtu poskytovatele částku ve
              výši 5 % poskytnutých prostředků,

                                                        5
d) při porušení povinností stanovených čl. III. odst. 17, 19 a 20 je příjemce povinen

        odvést do rozpočtu poskytovatele částku ve výši 5 % poskytnutých prostředků.

Spolu s odvodem za porušení rozpočtové kázně dle tohoto článku je příjemce povinen

odvést penále ve výši a způsobem stanoveným odst. 1 tohoto článku.

3. Nepředloží-li příjemce

a) závěrečné vyúčtování použitých prostředků dotace spolu se závěrečnou zprávou

        o vyhodnocení zadaných úkolů anebo

b) neodvede-li nepoužité peněžní prostředky dotace,

a to ani v náhradním termínu stanoveném mu poskytovatelem v souladu s odst. 4 tohoto

článku, nařídí poskytovatel odvod za porušení rozpočtové kázně ve výši poskytnutých

prostředků spolu s povinností uhradit penále dle odst. 1 tohoto článku.

4. Před uložením odvodu za porušení podmínek méně závažných podle odst. 2 tohoto

článku vyzve poskytovatel příjemce k provedení opatření k nápravě, případně, nebude-li

možné vyzvat k provedení opatření k nápravě, k vrácení dotace nebo její části, a to

postupem podle § 22 odst. 6 zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. V

rozsahu, v jakém příjemce provedl opatření k nápravě nebo vrátil dotaci nebo její část,

platí,                     že                                             nedošlo

k porušení rozpočtové kázně a odst. 2 tohoto článku se v takovém případě neuplatní

s výjimkou případů uvedených v odst. 2 písm. c) tohoto článku.

5. Odvody za porušení rozpočtové kázně při použití téže dotace se sčítají, s výjimkou

odvodů za porušení rozpočtové kázně porušením pravidel pro zadávání veřejných

zakázek. Za porušení pravidel pro zadávání veřejných zakázek se uloží odvod ve výši

nejzávažnějšího porušení těchto pravidel u stejné zakázky, nestanoví-li tato smlouva o

poskytnutí dotace jinak. Při neoprávněném použití peněžních prostředků odpovídá odvod

za porušení rozpočtové kázně výši poskytnutých prostředků, ledaže se podle smlouvy o

poskytnutí dotace za porušení méně závažné povinnosti uloží odvod nižší. Při porušení

několika méně závažných povinností se odvody za porušení rozpočtové kázně sčítají,

nestanoví-li tato smlouva jinak. Odvody za porušení rozpočtové kázně lze uložit pouze do

výše peněžních prostředků poskytnutých ke dni porušení rozpočtové kázně.

6. Při podezření na porušení rozpočtové kázně může poskytovatel peněžních prostředků

pozastavit jejich poskytnutí, a to až do výše předpokládaného odvodu. Pokud Magistrát

města Brna uloží odvod za porušení rozpočtové kázně, v rozhodnutí uvede, že z

uloženého odvodu bude odvedena pouze částka ve výši rozdílu mezi uloženým odvodem

a peněžními prostředky neposkytnutými z důvodu podezření na porušení rozpočtové

kázně. Pokud Magistrát města Brna odvod neuloží, poskytovatel peněžních prostředků

poskytne pozastavené peněžní prostředky příjemci.

7. Dotace či její části se považují za vrácené dnem, kdy byly připsány na účet

poskytovatele.

                                                       VI.
                                             Ukončení smlouvy

1. Závazkový vztah založený touto smlouvou lze ukončit na základě písemné dohody
     smluvních stran nebo písemnou výpovědí smlouvy smluvní stranou, a to za podmínek
     dále stanovených.

2. Poskytovatel může smlouvu vypovědět před proplacením i po proplacení dotace, a to
     z důvodu porušení povinností příjemcem stanovených touto smlouvou nebo obecně
     závaznými právními předpisy, kterých se příjemce dopustí zejména pokud:
      a. svým jednáním poruší rozpočtovou kázeň dle zákona o rozpočtových pravidlech
          územních rozpočtů,

                           6
      b. je jako právnická osoba či některá osoba tvořící statutární orgán příjemce odsouzen/a
          za trestný čin, jehož skutková podstata souvisí s předmětem podnikání nebo činností
          příjemce, nebo pro trestný čin hospodářský, anebo trestný čin proti majetku ve
          smyslu zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a
          zákona č. 418/2011 Sb., o trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim,
          ve znění pozdějších předpisů,

      c. bylo zahájeno insolvenční řízení podle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a
          způsobech jeho řešení, ve znění pozdějších předpisů,

      d. příjemce uvedl nepravdivé, neúplné nebo zkreslené údaje, na které se váže uzavření
          této smlouvy,

      e. je v likvidaci,
      f. opakovaně neplní povinnosti stanovené touto smlouvou, i když byl k jejich nápravě

          vyzván poskytovatelem.
3. V případě výpovědi této smlouvy před proplacením dotace, nárok na vyplacení dotace

     nevzniká a nelze se jej platně domáhat. V případě výpovědi této smlouvy po proplacení
     dotace, se příjemce zavazuje poskytnuté peněžní prostředky vrátit bezhotovostním
     převodem na účet poskytovatele bez zbytečného odkladu, nejpozději však do konce
     výpovědní doby.
4. Příjemce je oprávněn tuto smlouvu kdykoliv písemně vypovědět bez uvedení důvodů
     nejpozději však do konce lhůty pro podání vyúčtování. V takovém případě je příjemce
     povinen vrátit poskytnutou částku dotace poskytovateli ve lhůtě dle odst. 5 tohoto článku.
5. Výpovědní lhůta činí jeden měsíc a začne běžet od prvního dne měsíce následujícího po
     měsíci, v němž byla výpověď doručena druhé smluvní straně. Účinky doručení pro účely
     této smlouvy nastávají i tehdy, pokud smluvní strana svým jednáním nebo opomenutím
     doručení zmařila, a to 3. dnem po dni odeslání výpovědi.
6. Ve výpovědní lhůtě poskytovatel pozastaví uvolňování finančních prostředků.
7. Účinky výpovědi nastávají dnem uplynutí výpovědní lhůty za podmínky, že příjemce
     dotace vrátí poskytnuté peněžní prostředky před jejím uplynutím. Jinak k ukončení
     smlouvy dojde až vypořádáním všech práv a povinností smluvních stran.
8. Při ukončení smlouvy dohodou je příjemce povinen vrátit bezhotovostním převodem na
     účet poskytovatele poskytnutou částku dotace, která mu byla již vyplacena, a to bez
     zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od doručení dohody o ukončení této smlouvy
     podepsané oběma smluvními stranami, nedohodnou-li se smluvní strany jinak.

                                                      VII.
                                           Závěrečná ustanovení

1. Není-li v této smlouvě uvedeno jinak, je k jednáním podle této smlouvy jménem
     poskytovatele oprávněna kontaktní osoba uvedená v záhlaví smlouvy nebo jiný pověřený
     zaměstnanec Magistrátu města Brna. Toto ustanovení se nevztahuje na podpisy dodatků
     k této smlouvě.

2. Smluvní strany berou na sebe práva a povinnosti z této smlouvy. V případě vzniku sporů
     budou tyto řešeny přednostně vzájemnou dohodou smluvních stran

3. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu všemi smluvními stranami a účinnosti
     dnem uveřejnění v registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních
     podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv
     (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů. Smluvní strany se dohodly, že
     návrh na uveřejnění smlouvy v registru smluv podá poskytovatel.

4. Jakékoli změny této smlouvy včetně její přílohy lze provádět pouze formou písemných
     postupně číslovaných dodatků na základě dohody všech smluvních stran. Při změně čísla
     účtu příjemce, na který má být dotace zaslána, je příjemce povinen předložit nebo zaslat

                                                        7
     žádost o zaslání dotace na nové číslo účtu spolu s kopií smlouvy o běžném účtu nebo
     potvrzení banky o existenci účtu žadatele, na který má být dotace poukázána, která bude
     obsahovat číslo nového účtu. Číslo účtu pro vrácení dotace bude příjemci sděleno na
     požádání v okamžiku vypořádání dotace. Změny smlouvy v jiné, než písemné formě jsou
     vyloučeny.
5. Příjemce podpisem této smlouvy stvrzuje, že:
      a) má vypořádány veškeré závazky (dluhy) vůči statutárnímu městu Brnu vzniklé ze

          samostatné i přenesené působnosti města, které nabyly právní moci a jsou splatné
          (tj. zejména provedl včasnou úhradu všech splatných odvodů a penále za porušení
          rozpočtové kázně);
      b) nemá neuhrazené závazky po lhůtě splatnosti vůči orgánům veřejné správy České
          republiky, Evropské unie nebo některého z jejích členských států, dále zdravotním
          pojišťovnám a orgánům, poskytujícím finanční prostředky na projekty
          spolufinancované z rozpočtu EU;
      c) nenachází se podle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení
          (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů, v úpadku a nedošlo v jeho případě
          k podání insolvenčního návrhu ani tento návrh sám nepodal a nebylo vydáno
          rozhodnutí o úpadku, a to i za období tří let před podáním žádosti;
      d) nenachází se v procesu zrušení bez právního nástupce (např. likvidace, zrušení nebo
          zánik živnostenského oprávnění), ani není v procesu přeměny (např. sloučení,
          splynutí, rozdělení obchodní společnosti);
      e) nebyl mu soudem nebo správním orgánem uložen zákaz činnosti nebo zrušeno
          oprávnění k činnosti týkající se jeho předmětu podnikání a/nebo související
          s projektem, na který má být poskytována dotace;
      f) vůči němu (příp. vůči jehož majetku) není navrhováno ani vedeno řízení o výkonu
          soudního či správního rozhodnutí ani navrhována či prováděna exekuce;
      g) nemá v rejstříku trestů záznam o pravomocném odsouzení pro trestný čin, jehož
          skutková podstata souvisí s jeho předmětem podnikání, paděláním či pozměňováním
          veřejné listiny nebo úplatkářstvím, nebo pro trestný čin hospodářský anebo trestný
          čin proti majetku podle hlavy druhé a deváté části druhé zákona č. 140/1961 Sb.,
          trestní zákon, ve znění pozdějších předpisů, či podle hlav páté a šesté části druhé
          zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, ani proti němu
          nebylo
          v souvislosti s takovým trestným činem zahájeno trestní stíhání podle zákona
          č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), ve znění pozdějších
          předpisů; je-li žadatel právnickou osobou, týká se prohlášení podle tohoto ustanovení
          všech osob, které jsou jejím statutárním orgánem nebo obdržely plnou moc za
          účelem zastupování právnické osoby pro účely podání žádosti a uzavření a realizace
          (této) smlouvy o poskytnutí dotace.
6. Tato smlouva je sepsána ve třech vyhotoveních, z nichž poskytovatel obdrží dvě
     vyhotovení a příjemce jedno vyhotovení.
7. Příjemce bere na vědomí, že statutární město Brno je povinným subjektem dle zákona
     č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů,
     a zejména, že dle § 9 odst. 2 tohoto zákona se při poskytování informace, která se týká
     používání veřejných prostředků, nepovažuje poskytnutí informace o rozsahu a příjemci
     těchto prostředků za porušení obchodního tajemství.
8. Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva byla sepsána na základě pravdivých údajů,
     podle jejich svobodné a vážné vůle, a na důkaz toho připojují své vlastnoruční podpisy.
9. Zástupci smluvních stran si smlouvu přečetli, s jejím obsahem souhlasí, což stvrzují svým
     vlastnoručním podpisem.

Přílohy:

                                                        8
    1. popis projektu
    2. rozpočet projektu
    3. závazné a sledované ukazatele projektu
Doložka podle § 41 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších
předpisů.
Poskytnutí dotace a smlouva o poskytnutí dotace mezi statutárním městem Brnem a Ženským
vzdělávacím ústavem Brno, z.ú. byly schváleny na Z8/40 zasedání Zastupitelstva města Brna
konaném dne 6. 9. 2022.

                                                        9
Příloha 1: Popis projektu

ÚDAJE O PROJEKTU:

Anotace projektu (max. 5 vět):
Ruční práce spojují lidi napříč kulturami. Navíc působí blahodárně na lidskou mysl a psychiku. Rádi bychom tímto
projektem zahájili sérii rukodělných workshopů určených pro české i ukrajinské účastníky, především ženy a děti (kterých
je mezi válečnými uprchlíky nejvíc). Skrze ruční práce chceme přirozeně a nenásilně integrovat nově příchozí z Ukrajiny a
ukázat jim, že zde mají své místo. Zároveň chceme kreativně propojit česká a ukrajinská tradiční řemesla a dát vzniknout
unikátním artefaktům odrážejícím identitu Brna - pro mnohé Ukrajince nového domova.
Místo realizace projektu:
Brno, Česká republika

Cíle projektu:

1. Integrace a začlenění nově příchozích z Ukrajiny do české společnosti.

2. Vytvoření příležitosti pro profesní realizaci osob, pobývajících v Brně v souvislosti s ruskou invazí na Ukrajinu.

3. Vytvoření inspirativního prostoru a místa pro neformální setkávání; prostoru jako zdroje inspirace, tvorby, vzdělávání,
komunikace, odpočinku a příjemného trávení volného času.
4. Vytvoření platformy pro spolupráci kulturních institucí, odborníků, kreativního sektoru, podnikatelského segmentu,
neziskových organizací.

Doba realizace projektu:                                        1. 11. 2022 - 31. 3. 2023

Oblast podpory:           Veřejný prostor

Představení projektu:

Projekt navazuje na textilní tradici města Brna a zároveň na více než stopadesátiletou tradici Ženského vzdělávacího spolku

Vesna. Jejich unikátním propojením chceme vytvořit textilní hub – místo setkávání, učení, vzdělávání, tradičních textilních

řemesel, uměleckých expozic a odborného výzkumu. Věříme, že se jedná o originální návaznost na tradice, které mají v

brněnské               historii            i              dnes             své                pevné     místo.

Během půl roku trvání projektu uspořádáme 6 workshopů, 3 přednášky, 3 exkurze a závěrečné společné setkání spojené s

výstavou.

Na workshopech budeme účastníky učit různé textilní rukodělné techniky (Češky se budou určit ty ukrajinské a naopak) a

naším cílem je najít tvarosloví odrážející české i ukrajinské tradiční motivy a najdeme vizuální propojení symboliky Brna s

těmito                                                                                                  motivy.

Na přednáškách je seznámíme s brněnskou textilní tradicí, lidovým uměním a architekturou i současnými trendy v designu

a                                                                                                       technologiích.

Exkurze jim umožní poznat historii i současnost brněnské textilní výroby a textilního umění.

Harmonogram projektu:

Listopad 2022 – propagace projektu, propagace workshopů, registrace účastníků (propagace i registrace budou probíhat
kontinuálně po celou dobu realizace projektu)

Prosinec 2022 - začátek projektu, workshop č. 1,
přednáška č. 1 - Lidové výšivky v Čechách a na Ukrajině,
exkurze - Etnografický ústav Moravského zemského muzea

Leden 2022 – workshop č. 2 a 3,
přednáška č. 2 - Lidové umění a architekti a umělci počátku 20. století
exkurze - Moravská galerie v Brně - Uměleckoprůmyslové muzeum

Únor 2022 – workshop č. 4 a 5,
přednáška č. 3 - Textilní historie Brna,
exkurze - Střední škola umění a designu Brno

Březen 2022 – workshop č. 6, společné zakončení jedné fáze projektu - česko-ukrajinské vánoční setkání s výstavou všech
výrobků

Propagace projektu:

Na FB profilu Vesna – Ženský vzdělávací spolek, který je naším hlavním komunikačním kanálem (přes 5 000 sledujících).

Na www.spolekvesna.cz, též vytvořením nové sekce webu – Textilní hub.

Na soc. sítích spolku Zašívárna (FB – přes 6 000 sledujících, Instagram – 2000 sledujících).

Komunikaci směrem k UA komunitě zajistí ukrajinská PR manažerka Olga Vaganová prostřednictvím aplikace Telegram (20

tisíc      kontaktů)             a            FB                skupiny         Ukrajinci            v  Brně.

                                                  10
Budou vytvořeny letáky a plakáty, distribuce proběhne přes spolupracující organizace a instituce a v místech aktuálního

působení  Ženského  vzdělávacího                ústavu  známého  jako  Vesna.

V komunikačních kanálech našich partnerů a spřátelených organizací – Centrum pro cizince JMK, Brno Expat Centre,

Ukrajinská iniciativa, Zašívárna, Etnografický ústav MZM, Masarykova univerzita, FaVU VUT, SŠUD, interkulturní pracovníci

MmB                                                                    aj.

Projekt podpoří partnerská organizace Živena – nejstarší ženský spolek na Slovensku a Magdalena Vášáryová a nová

správní rada Ženského vzdělávacího ústavu.

Vliv projektu na podnikatelský potenciál:

Očekáváme, že projekt Česko-ukrajinské zašívánky jako pilotní projekt nového brněnského textilního hubu bude prvním
krokem k zahájení sociálního podnikání Ženského zapsaného ústavu (Vesny) v oblastech re-use, upcyklace, udržitelnost,
edukace.

Pozitivní dopad projektu na společnost, rozvoj města a veřejný prostor:
Projekt rehabilituje Vesnu jako historickou instituci a vrací ji na mapu Brna jako (nejenom) významného poskytovatele
humanitární pomoci a aktéra v oblasti sociální integrace. Prostřednictvím projektu bude docházet k přirozenému propojení
osob různých národností (Češek, Ukrajinek, ale i dalších cizinek žijících v Brně) napříč vzdělání, věku, profesi,
sociokulturnímu prostředí – tak jak k tomu přirozeně dochází při našich dosavadních aktivitách.

Je projekt originální a inovativní, nebo je inspirován již probíhajícím projektem? Jedná se o projekt tradiční?
Projekt originálně navazuje na tradice, které jsou v brněnské historii pevně ukotveny, a to tradici města Brna jako textilní
velmoci a tradici Ženského vzdělávacího spolku Vesna. Textilní hub jako místo vzdělávání, tradičních textilních řemesel,
uměleckých expozic, odborného výzkumu, setkávání a integrace, který vznikne jejich propojením, tyto tradice logicky a
unikátně propojuje a vrací do 21. století.

Jak bude probíhat mezioborová (mezinárodní nebo jiná) spolupráce v rámci projektu?
Mezioborovou spolupráci chceme rozvíjet s našimi partnery:
Etnografický ústav Moravského zemského muzea – vedoucí oddělení PhDr. Hana Dvořáková, Věra Colledani
Fakulta výtvarných umění VUT v Brně – PhDr. Ladislav Jackson
Fakulta výtvarných umění VUT v Brně, Ateliér tělového designu – Alexandra Kopúnek
Masarykova univerzita v Brně – PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D.
Visualove – Jan Machát a Michal Okleštěk
Vysoké učení technické v Brně – MgA. Beata Spáčilová
TIC Brno
Tokyo University of the Arts – Seiko Hihara
Zašívárna, z.s. – Mgr. Šárka Syslová

Mezinárodní přesah projektu zajistí součinnost se spřízněnými organizacemi:
Brno Expat centre
Centrum pro cizince JMK
Ukrajinská iniciativa v ČR
Living in Brno - FB skupina cizinců žijících v Brně
Skill centrum, Centrum pro cizince JMK
Živena, SK
Má projekt mezinárodní dopad?
Projekt vytvoří platformu pro mezinárodní spolupráci a přenos dobré praxe ze zahraničí i do zahraničí. Kontakty se
zahraničními účastníky udržíme i po jejich návratu do původních zemí, potenicálně tak vznikne síť spolupracujících
organizací.

Má garant projektu zkušenosti s pořádáním obdobné akce?
Šárka Syslová ze spolku Zašívárna má s pořádáním podobných akcí velké několikaleté zkušenosti. Ve spolku Zašívárna již 7
let pořádá vyšívací workshopy pro veřejnost a dvakrát organizovala několikadenní kreativní kurzy. Vyšívací workshopy
vedla pro mnohé soukromé subjekty, např. oděvní společnost Lindex. Organizovala také tvořící kurzy pro děti.

Šárka Syslová se živí jako account manager a produkční. Pět let organizovala mezioborovou mezinárodní kreativní
konferenci TEDxBrno, jeden ročník festivalu lidských práv Jeden svět, několik let působila jako PR a produkční brněnského
Divadla Feste. Pro agenturu Influencer.cz zajišťuje produkční práce pro mnohé klienty, např. Bohemia Sekt, Habánské
sklepy, Cetin a.s., Contipro či nakladatelství Albatros.

                                            11
  Bude projekt financován i z jiných zdrojů než dotace MMB a vlastních zdrojů žadatele? Jakých?
  Projekt bude financován pouze z dotace MMB a vlastních zdrojů žadatele – příspěvků na transparentním účtu se specifikací
  účelu vzdělávání, kurzy, rozvoj organizace.

Příloha 2: Rozpočet projektu

ROZPOČET PROJEKTU:

Celkové výdaje projektu:  200 700 Kč                                                                                          Výše žádané podpory:  99 200 Kč
                                                                                                                              49,43 %
Podíl dotace na celkových výdajích:

Náklady na projekt                                                                                                            Cena (Kč)                Hrazeno z dotace MMB
A. Náklady na projekt:                                                                                                                                 (Kč)
                                                                                                                              40 000                   20 000
Položka                                                                                                                       12 000                   12 000
                                                                                                                              3 600                    3 600
Mzdové náklady - koordinátor projektu                                                                                         3 600                    3 600
Mzdové náklady - honoráře lektorům                                                                                            48 000                   20 000
Mzdové náklady - honoráře přednášejícím                                                                                       25 000                   15 000
Mzdové náklady - honoráře průvodcům                                                                                           21 000                   5 000
Materiál na workshopy                                                                                                         20 000                   20 000
Vývoj designu produktu                                                                                                        27 500                   0
Propagace projektu                                                                                                            200 700                  99 200
Event - výstava a setkání
Služby a energie                                                                                                                                    Částka (Kč)
Celkové náklady:                                                                                                                                    70 000
                                                                                                                                                    28 500
Příjmy z realizace projektu: příjmy + dotace se nemusí nutně rovnat výdajům, upozornění na této stránce prosím ignorujte                            98 500

B. Příjmy z realizace projektu:
Položka
Vlastní zdroje - příjmy na transparentní účet
Příjmy ze vstupného
Celkové příjmy:

                                                                                                                          12
Příloha 3: Závazné a sledované ukazatele                                 Počet (minimálně)

  Závazné ukazatele (indikátory):                                                                  15
                                                                                                   35
  Počet zapojených partnerů (institucí, škol, univerzit, spolků, firem)                            6
  Počet vystavujících a prezentujících                                                             12
  Počet edukačních programů jako součást projektu                                                  3
  Počet akcí pro širokou veřejnost                                                                 20
  Počet akcí pro odbornou veřejnost                                                                5
  Počet zapojených kreativců
  Počet spoluprací kreativec-firma

Sledované ukazatele (indikátory):                                        Počet (minimálně)

Celková návštěvnost                                                                               120
Počet platících návštěvníků                                                                       120
Počet návštěvníků edukačních programů                                                              60
Počet návštěvníků z řad odborné veřejnosti                                                         20
Počet mediálních výstupů o akci                                                                    10

                                            13