Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
io16X-fJ011- č. j .: MSMT-1000/2016 ROZHODNUTÍ O POSKYTNUTÍ ÚČELOVÉ PODPORY PROJEKTU VELKÉ INFRASTRUKTURY PRO VÝZKUM, EXPERIMENTÁLNÍVÝVOJAINOVACE Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy IČ 00022985 se sídlem Kannelitská 529/5, 118 12 Praha 1 -Malá Strana (dále jen "poskytovatel"), podle ustanovení § 14 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a ustanovení § 3 odst. 2 písm. d) a § 4 odst. 1 písm. e) zákona č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací z veřej ných prostředktl a o změně některých souvisejících zákontl (zákon o podpoře výzk umu, experimentálního vývoje a inovací), ve znění pozdějších předpisů, vydává ve prospěch přijemce, kterým je: Univerzita Karlova v Praze IČO: 002 16208 právní fo rma: veřejná vysoká škola sídlo: Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha I číslo bankovního účtu: (dále jen "příjemce"), toto rozhodnutí o poskytnutí účelové podpory na projekt velké infrastruktury pro výzkum, experimentální vývoj a inovace (dále jen "velká infrastruktura" ) uvedený v článku I (dále jen " Rozhodnutí"). Článek 1 Předmět Rozhodnutí Předmětem Rozhodnutí je posk-ytnutí účelové podpory formou dotace ze státního rozpočtu (dále jen "dotace") na podporu řešení projektu velké infrastruktury: Národní centrum lékařské genomiky (akronym: NCMG) s identifikačním kódem LM2015091 (dále jen " Projekt" ). Článek2 Řešení Projektu 1) Dotace se poskytuje na pokrytí nákladů Projektu vzniklých v období uvedeném v odstavci 3 tohoto článku. Popis Projektu včetně jeho výzkumných cílů, způsob jejich dosažení a další náležitosti Projektu jsou uvedeny v Příloze č. I Rozhodnutí. 2) Příjemce je povinen realizovat Projekt v soulad u s Rozhodnutím a plnit veškeré povinnosti z něj vyplývající. 3) Řešen í Projektu probíhá ode dne 1. ledna 2016 do dne 31. prosince 2019, kdy je příjemce povinen řešení Projektu dokončit. Na toto období je zároveň poskytována dotace, která je předmětem Rozhodnutí. 4) Další účastníci Projektu: Masarykova Univerzita IČO: 00216224 právní forma: veřejná vysoká škola sídlo: Žerotínovo nám. 9, 60 I 77 Brno Falknltni nemocnice Brno IČO: 65269705 právní forma: příspěvková organizace sídlo: Jihlavská 20, 625 00 Brno Univerzita Palackého v Olomouci IČO: 61989592 právní forma: veřejná vysoká škola sídlo: Křížkovského 8, 771 47 Olomouc 5) Příjemce je odpovědný za poskytnutí určené části dotace dalším účastníkům Projektu v souladu s Přílohou č. 2. Článek 3 Výše účelové podpory z veřejných prostředků včetně termínů a způsobu jejího poskytnutí I) Celková výše dotace, sestávající z jednotlivých částí dotace pro jednotlivé kalendářní roky řešení Projektu, činí 60 480 tis. Kč (slovy šedesát milionů čtyři sta osmdesát tisíc korun českých). 2) Výše jednotlivých částí dotace pro jednotlivé kalendální roky !·ešení Projektu, je stanovena v Příloze č. 2 Rozhodnutí. V případě, že dojde v rámci úsporných opatření státního rozpočtu ke krácení účelových výdajů, múže být i výše dotace zkrácena o pr-íslušný podíl. 3) Jednotlivé části dotace budou poskytovatelem příjemci poskytovány převodem na účet přijemce, který příjemce oznámí poskytovateli formou danou poskytovatelem. 4) Příjemce je povinen užít dotaci výlučně k úhradě uznaných nákladů Projektu a v souladn s jejich časovým určením. 5) První část dotace bude poskytnuta přijemci. do 60 kalendářních dnů ode dne vydání Rozhodnutí. V následujících letech řešení Projektu poskytovatel začne poskytovat příslušnou část dotace pro příslušný kalendářní rok dle Rozhodnutí příjemci vždy do 60 kalendářních dnů od začátku příslušného kalendářního roku. Tyto lhúty se mohou změnit, dojde-Ji v důsledku rozpočtového provizoria podle zvláštního právního předpisu k regulaci čerpání výdajů státního rozpočtu. 6) Jednotlivé části dotace pro jednotlivé kalendářní roky řešení Projektu dle Přílohy č. 2 Rozhodnutí poskytovatel příjemci poskytne za podmínky, že příjemce řádně plnil všechny své povinnosti vyplývající z Rozhodnutí, mimo jiné, že předložil ve stanovených termínech příslušné zprávy a jiné poskytovatelem nebo Rozhodnutím stanovené dokumenty a podklady o Projektu a že jsou do informačního systému výzkumu, experimentálního vývoje a inovací zařazeny údaje o realizaci Projektu v souladu s obecně závaznými právními předpisy. Článek 4 Uznané náklady Projektu I) Uznané náklady Projektu se stanoví ve výši 60 480 tis. Kč (slovy šedesát milionú čtyři sta osmdesát tisíc korun českých) a jsou specifikovány v Příloze č. 2 Rozhodnutí. 2) Uznanými náklady Projektu se rozumí takové způsobilé náklady, které poskytovatel schválí jako náklady nutné k realizaci Projektu, které budou vynaloženy během jeho řešení, budou zdůvodněné a prokazatelné. 2 3) Do uznaných nákladů Projektu lze zahmout pouze způsobilé náklady uvedené v § 2 odst. 2 písm. I) zákona o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací. Do uznaných nákladů nelze zahrnout především zisk, daň z přidané hodnoty (pokud by byl příjemce plátcem daně z přidané hodnoty a uplatňoval odpočet této daně nebo jeho poměrnou část), kurzové ztráty, odpisy (kromě nákladů na odpisy majetku odpovídají délce trvání Projektu, tyto odpisy musí být vypočteny pomocí správných účetních postupů), náklady na marketing, prodej a distribuci výrobků, úroky z dluhú a další povinnosti nesouvisející s řešením Projektu. 4) Výše uznaných nákladů a s tím související výše dotace na řešení Projektu mohou být každoročně poskytovatelem na základě žádosti příjemce změněny až o I O%, a to až do výše stanovené obecně závaznými právními předpisy; při stanovení změny výše dotace se vychází z výše dotace přiznané ke dni zahájení řešení Projektu. Změna výše dotace musí být podložena změnovým rozhodnutím a musí splňovat podmínky stanovené zákonem o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací. Na změnu výše uznaných nákladů a na změnu výše dotace nemá příjemce právní nárok. 5) Změnu v dílčí skladbě uznaných nákladú uvedených v Příloze č. 2 lze v průběhu roku provést pouze se souhlasem poskytovatele na základě žádosti příjemce, a to do výše 20 % ročních uznaných nákladů, maximálně však do výše 1Omil. Kč během jednoho kalendářního roku. 6) Přijemce je povinen vést v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisú, oddělenou evidenci o všech nákladech a vynaložených výdajích Projektu a v jejím rámci sledovat náklady a výdaje hrazené z dotace. Na základě této evidence může být poskytovatelem i místně příslušnými finančními úřady v průběhu řešení Projektu i po jeho ukončení prováděna kontrola. Oddělenou účetní evidenci je přijemce povinen také vést pro hospodářské činnosti využívající kapacity Projektu. Dále je příjemce povinen uchovávat tuto účetní evidenci po dobu pěti let po ukončení řešení Projektu. Článek 5 Výki.zy uznaných nákladů Projektu I) Výkazy uznaných nákladí1 Projektu je příjemce povinen předkládat poskytovateli ve f01mě stanovené nebo písemně schválené poskytovatelem. Pokud není v Rozhodnutí stanoveno jinak, bude výkaz uznaných nákladů přiložen ke každé průběžné zprávě o řešení Projektu a k závěrečné zprávě o řešení Projektu a bude pokrývat stejné období jako příslušná zpráva. 2) Příjemce poskytne poskytovateli všechny údaje požadované poskytovatelem za účelem kontroly plnění povinností příjemce vyplývajících ze Zákona o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací a z Rozhodnutí. , 3) Podle ustanovení § 18 odst. 6 až ll zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákoní1 (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, a podle ustanovení § 23 a § 26 zákona č. 341/2005 Sb., o veřejných výzkumných institucích, ve znění pozdějších předpisú, mohou veřejné vysoké školy a veřejné výzkumné instituce převádět do fondu účelově určených prostředkú prostředky účelové podpory z veřejných prostředků na výzkum a vývoj, které nemohly být efektivně využity v rozpočtovém roce, ve kterém byly poskytnuty, a to do výše 5 % objemu těchto prostředků poskytnutých na projekt výzkumu a vývoje v daném kalendářním roce. Převod do fondu musí příjemce podle uvedených právních předpisú poskytovateli oznámit listinnou formou. Převedené prostředky mohou být použity pouze k účelu, ke kterému byly poskytnuty. 4) Příjemce je povinen jednotlivé části dotace na příslušný rok finančně vypořádat a nepoužité prostředky dotace vrátit do státního rozpočtu v souladu s platnými předpisy, především s vyhláškou č. 367/2015 o zásadách a lhůtách finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy a Národním fondem (vyhláška o finančním vypořádání), a to předepsaným zpúsobem, zveřejněným každoročně na webových stránkách poskytovatele. 3 Článek 6 Povinnosti příjemce 1) Příjemce je povinen užít dotaci a její jednotlivé části výlučně k účelu, ke kterému byly určeny podle Rozhodnutí, a v souladu s jejich časovým určením. Příjemce je povinen s prostředky dotace nakládat v souladu s právními předpisy a správně, hospodárně, efektivně a účelně; vymezení těchto pojmú obsahuje ustanovení § 2 zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonú (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisť1. 2) Příjemce i případní další účastníci Projektu jsou po celou dobu řešení Projektu povinni splňovat definici organizace pro výzkum a šíření znalostí uvedenou v odst. 15 písm. ee) a ustanovení odst. 20 Rámce pro státní podporu výzkumu, vývoje a inovací (2014/C 198/01). Dotace poskytnutá podle Rozhodnutí bude použita pouze na financování nehospodářských činností příjemce a případných dalších účastníkú Projektu v souladu s ustanovením odst. 19 Rámce pro státní podporu výzkumu, vývoje a inovací (2014/C 198/01). 3) Příjemce je povinen poskytnout poskytovateli veškeré jím požadované podklady a informace, týkající se plnění předmětu Rozhodnutí a využití dotace na řešení Projektu, zejména prúběžné periodické zprávy, závěrečnou zprávu a kopie smlouvy uzavřené mezi příjemcem a dalšími účastníky Projektu. 4) V případě změn nastalých v době účinnosti Rozhodnutí, které se dotýkají právní formy příjemce, jeho řízení, jeho schopnosti plnit závazky a dalších skutečností a údajů, které by mohly mít vliv na řešeni Projektu, je příjemce povinen nejpozději do 7 kalendářních dnů o daných změnách poskytovatele písemně infonnovat. 5) Příjemce je při čerpání dotace povinen zamezit dvojímu financování uznaných nákladů Projektu a zpúsobilých výdaj tJ vykazovaných ve stejném účetním období v některém z dalších dotačních titulů poskytovatele (například Národního programu udržitelnosti I a II a Operačního programu Výzkum, v)'Voj a vzdělávání). Příjemce je zároveň povinen zabránit v případě vícezdrojového financování k nedovolenému křížovému financování. 6) Příjemce souhlasí se zveřejněním svého názvu, sídla, dotačního tituln, výše poskytnuté dotace a závěrečné zprávy o řešení Projektu. 7) Příjemce je dále povinen a) zajišťovat kontakt poskytovatele s řešiteli; b) informovat poskytovatele o skutečném zahájení prací na řešení Projektu, o každé okolnosti, která by mohla podstatně ovlivnit řešeni Projektu a o které se dozví, jako např. o změně dodavatelů, o každé změně forem kontroly (řízení) přijemce a o každé okolnosti, která by mohla ovlivnit podmínky jeho účasti na řešení Projektu; c) přijímat opatření pro řádné řešení Projektu popsaného v Příloze č. I Rozhodnutí; d) respektovat pokyny poskytovatele týkající se obsahu a struktury zpráv a tennínů a lhůt pro jejich odevzdání; e) informovat poskytovatele o vyhlášených veřejných zakázkách dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, uzavřených smlouvách s dodavateli, jejich významných odchylkách v plnění a uchovávat řádně podepsané originály všech smluv týkajících se řešení Projektu; f) umožnit kontrolu, sledování a hodnocení Projektu a účastnit se jednání, která byla svolána za tímto účelem; g) do 30. listopadu daného kalendářního roku odvést přidělené prostředky z dotace, které do 31. prosince daného kalendářního roku s určitostí nedočerpá, zpět na výdajový účet, ze kterého mu byly poskytnuty. Nesplnění této podmínky může být důvodem pro neposkytnutí prostředků z dotace v následujícím roce řešení Projektu; 4 h) v souvislosti s Projektem vždy uvádět skutečnost, že Projekt je financovaný poskytovatelem z prostředkú účelové podpory velkých infrastruktur. Tato povinnost se také vztahuje na veškeré konference, semináře, vydané publikace aj. s Projektem související, kde musí být na viditelném místě umístěn přesný název poskytovatele a jeho logo. Článek 7 Kontrola průběhu řešení Projektu 1) Poskytovatel je oprávněn provádět u příjemce kontrolu řešení Projektu, plnění výzkumných cílů Projektu, personálního a finančního řízení Projektu, čerpání a využívání dotace včetně zhodnocení účelnosti vynaložených nákladú, dosažených výsledků a jejich právní ochrany, v průběhu řešení Projektu i po jeho ukončení. Využívá k tomu předložených p1ůběžných zpráv o realizaci Projektu a dalších informací, které si za tímto účelem od přijemce vyžádá. 2) Kontrola podle odstavce 1 se provádí také vždy po ukončení řešení Projektu, a to na základě předložené závěrečné zprávy o realizaci Projektu. V pt-ípadě, že doba, po kterou se poskytuje dotace, je delší než dva roky, je poskytovatel povinen provést kontrolu podle odstavce 1 rovněž nejméně jedenkrát v průběhu řešení Projektu. 3) Finanční kontrola je prováděna zejména podle zákona o finanční kontrole, a podle vyhlášky č. 416/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákoní1 (zákon o finanční kontrole), ve znění zákona č. 309/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 123/2003 Sb.; tyto předpisy zároveň stanoví povinnosti příjemce při finanční kontrole. 4) Osobám provádějícím kontrolu je příjemce povinen poskytnout přístup na pracovištích příjemce k osobám podílejícím se na řešení Projektu, ke všem dokumentům, počítačovým záznamům a zařízením, která přísluší k Projektu. 5) Poskytovatel je oprávněn si pro účely kontroly, sledování a hodnocení řešení Projektu zajistit pomoc nezávislých odbomých poradcú dle vlastního uvážení. Poskytovatel odbomé poradce písemně zaváže k zachovávání mlčenlivosti o informacích, které jim budou poskytnuty, a k závazku nezneužít tyto informace ve prospěch svůj nebo třetích osob. Poskytovatel seznámí příjemce s ustavením odbomých poradců a umožní přijemci vznést připomínky vůči osobám odbomých poradců. Poskytovatel posoudí námitky příjemce a shledá-li je oprávněnými, odvolá jmenovaného odborného poradce a navrhne jiného. 6) Poskytovatel je oprávněn pozastavit poskytování prostředků dotace, pokud mu nebyly příjemcem předloženy doklady k prokázání uznaných nákladů Projektu, prúběžná periodická zpráva o realizaci Projektu nebo ostatní podklady ve lhútách stanovených Rozhodnutím. Článek S Zprávy o realizaci Projektu a doldady o nznaných náldadech Projektu 1) Příjemce je povinen předložit poskytovateli ke schválení následující zprávy: a) průběžné periodické zprávy o realizaci Projektu, tj. zprávy o postupu prací, vynaložených prostředcích, případných odchylkách od plánu práce a o dosažených výsledcích za uplynulé období; průběžné zprávy musí obsahovat všechny náležitosti dle pokynů poskytovatele, b) průběžné neperiodické zprávy o dosažení dílčích výzkumných cílů Projektu, tj. zprávy o jednotlivých výsledcích, u nichž byly zahájeny kroky k zajištění právní ochrany či jejich publikování, či které případně budou jako vlastnické informace předmětem komerčního využití, a to podle jejich povahy, c) závěrečnou zprávu o všech pracích, výzkumných cílech, výsledcích a závěrech se shmutím všech těchto uvedených bodů, d) vyžádá-li si to poskytovatel, další zprávy s informacemi vyžadovanými poskytovatelem. 5 2) Pr-íjemce je povinen respektovat pokyny poskytovatele týkající se obsahu a struktury zpráv a termínů a lhi'tt pro jejich odevzdání. 3) PsPririo~'·tiebmkěožtunřéábdupndeěoriuopdzoiasckhkyréntoozvvpaatrteávlvžypdřye0dolbroedžaeolnbiízíappcřriíůsbPlěružošnjneéékhztoupkráaavleypnřdpíářsřílnjuíšehnmoé~~rdomokkuml~atmdešyoemt~utPuorzo.~J~aeen~:ttý~ucd,h~_cntn~~vuá.y~z~~add~~~d-c1a~~ pfurkoior'ntmbčěěežvnníá1zevptyarhpáovy~ao0v0enkreítaevlriézčasecesi kpPéormodjáaevkvátuaznpbgruláidvceak,épmnřeedbzlnooěžndeíonaa1sn5oe.ujlčpeaodszndnaěěJnetal,sedlkoetdr1ou5Jm_~~cc~k•hJyoe. nrdoakrum,ca nu~-~- n~ to v JS mne 4) Závérečná zpráva o realizaci Projektu a příslušné doklady o uznaných nákladech Proje~ budou zalHTJovat celé období řešení Projektu. Závěrečná zpráva o realizaci Projektu bude př(Jemcem poskytovatel i předložena vždy po ukončení řešení Projektu nebo po dokončen í prací, jestliže dojde k předčasnému ukončení Projektu. Tato závěrečná zpráva se předává poskytovateli v listinné formě v I vyhotovení v českém a v anglickém znění a současně elektronicky nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne ukončení Projektu, (nejdéle však do 31. ledna následujícího roku). Závěrečná zpráva bude mimo jiné obsahovat podrobný přehled finančních prostředků od počátku realizace Projektu do data ukončení Projektu, a to včetně poskytnuté dotace a zdůvodnění způsobu čerpání všech finančních prostředků Projektu. 5) Bude-li řešení Projektu ukončeno před termínem stanoveným Rozhodnutím, platí ustanovení o závěrečné zprávě o realizaci Projektu a o příslušných dokladech o uznaných nákladech Projektu pro období do termínu předčasného zastavení Projektu. Článek 9 Účast třetích stran 1) Dodavatelé, jejichž plnění je potřebné k řešení Projektu, musí být příjemcem vybráni v souladu se zákonem o vel·ejných zakázkách. Pokud by piijemce pořizoval zboží nebo služby od podnikatelských subjektů , budou tyto pořízeny za tržní ceny obvyklé v místě a čase a nebude možné postoupit část podpory podnikatelským subjektům ani nepřímo. 2) Příjemce odpovídá za to, že příjemcem uzavřené smlouvy s dodavateli o účasti na řešení Projektu budou obsahovat ustanovetú, dávající poskytovateli stejná práva kontroly dodavatelů ve vztahu k Projektu, jaká má poskytovatel vůči příjemci. 3) Pokud se na řešení Projektu podílí daJší účastníci Projektu, uspořádání vzájemných vztahů mezi nimi a plíjemcem, včetně rozdělení kompetencí, jednotlivých činností a stanovení podílů dotace připadajících na příjemce a další účastníky Projektu, je předmětem písemné smlouvy. Kopii této smlouvy a jejích dodatků je příjemce povinen doručit poskytovateli do 30 kalendářích dnů ode dne jejího uzavření. 4) Výše prostředků, které z dotace získávají další účastníci Projektu, a jejich rozdělení v jednotlivých letech je uvedeno v Příloze č. 2 Rozhodnutí. Článek 10 Poskytování informací, způsob poskytnutí údajů o Projektu a jeho výsledcích pro informační systém výzkumu, experimentálního vývoje a inovací 1) Příjemce je povinen zveřejňovat úplné, pravdivé a včasné infonnace o Prpjektu a získaných poznatcích a jiných výsledcích Projektu. Tuto povinnost plní příjemce zejména prostřednictvím poskytovatele, kterému předává údaje o Projektu a údaje o získaných poznatcích a jiných výsledcích Projektu ke zveřejnění v informačním systému výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ve formě a v tennínech stanovených poskytovatelem a v souladu s požadavky zákona o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací a nařízení vlády č. 397/2009 Sb., o infonnačním systému výzkumu, experimentálního vývoje a inovací. 6 2) Údaje do centrální evidence projektú (databáze CEP) a do rejstříku informací o výsledcích (databáze RlV) předkládá př(jemce poskytovateli ve !blitě a formě stanovené poskytovatelem. 3) Pokud dojde v prúběhu kalendářního roku ke změně údajů předaných podle předchozího odstavce, poskytovatel předá nové údaje o řešených projektech provozovateli infmmačního systému výzkumu, experimentálního vývoje a inovací nejpozději do 30 kalendáhúch dntJ ode dne, kdy změna nastala nebo byla poskytovatel i oznámena. 4) Příjemce je povinen zveřejňovat výsledky Projektu v souladu s platnými právními předpisy a v informacích zveřejňovaných v souvislosti s Projektem uvádět důsledně identifikační kód Projektu podle centrální evidence projektlJ a skutečnost, že výsledek byl získán za finančního přispění poskytovatele v rámci účelové podpory projektu velké infrastruktury. 5) Pokud je předmět řešení Projektu předmětem obchodního tajemství, jiného tajemství nebo utajovanou skutečností podle zvláštního právního předpisu, musí příjemce poskytnout konkrétní informace o Projektu a poznatcich a jiných výsledcích Projektu tak, aby byly zveřejnitelné. Pokud je předmět řešení Projektu utajovanou informací, předá příjemce úplné údaje o Projektu a jeho výsledcích zároveň postupem stanoveným zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní zpúsobilosti, ve znění pozdějších předpisú. Článek U Odpovědnosti za škodu Poskytovatel neodpovídá za jednání příjemce. Poskytovatel žádným zpúsobem neodpovídá za nedostatky výrobků nebo služeb, které spočívají na poznatcích dosažených v rámci Projektu. Článek 12 Práva ke hmotnému majetku Vlastníkem hmotného majetku, nutného k řešení Projektu a pořízeného z poskytnuté dotace, je příjemce, který si uvedený majetek pořídil nebo ho při řešení Projektu vytvořil. Po dobu realizace Projektu však pí·íjemce není oprávněn bez souhlasu poskytovatele s tímto majetkem disponovat ve prospěch třetí osoby, tj. není mimo jiné oprávněn bez souhlasu poskytovatele tento majetek zcizit, pronajmout, půjčit, zapí(jčit či zastavit. Článek 13 Práva k výsledkům a využití výsledků Projektu I) Úprava užívacích a vlastnických práv k výsledkům a jejich využití a zpřístupnění mezi příjemcem a uživatelem výsledků, mezi příjemcem a třetími stranami účastnícími se Projektu a má-li Projekt další účastníky Projektu, pak mezi přijemcem a dalšími účastníky Projektu, je obsažena v Příloze č. I, nebo ji musí obsahovat samostatná smlouva o využití výsledků. V případě aplikovaného výzkumu musí mít tato smlouva všechny náležitosti podle ustanovení § ll zákona o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací. 2) Všechna práva k výsledkům náleží přijemci. Práva autorů a původců výsledků a majitelů ochrrumých práv k nim jsou upravena zvláštními právními předpisy'. Pro využití výsledků platí ustanovení § 16 zákona o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací. 1 Například zákon č. 12112000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 52711990 Sb., o vynálezech a zlepšovacích návrzích, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 52911991 Sb., o ochraně topografií polovodičových výrobků, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 478/1992 Sb., o užitných vzorech, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 206/2000 Sb., o ochraně bioteclmologických vynálezů a o změně zákona č. 132/1989 Sb., o ochraně práv k novým odrůdám rostlin a plemenům zvířat, ve znění zákona č. 93/1996 Sb., zákon č. 408/2000 Sb., o ochraně práv k odrůdám rostlin a o změně zákona č. 92/1996 Sb., o odrudách, osivu 7 3) Mohou-li si u příjemce činit nároky na práva k výsledkům třetí osoby, musí příjemce provést taková opatření nebo uzavřít takové smlouvy, aby tato práva byla vykonávána v souladu s jeho vlastními povi1mostmi vyplývajícími z Rozhodnutí. 4) Příjemce je povinen zajistit, aby výsledky, k nimž má majetková práva a které mohou být využity, byly přiměřeně a účinně chráněny, zároveň je však povinen výsledky, ke kterým má majetková práva, využít nebo umožnit jejich využití, a to v souladu se zájmy poskytovatele při respektování nezbytné ochrany práv duševního vlastnictví a mlčenlivosti. 5) Postoupí-li příjemce majetková práva k výsledkúm třetím osobám, zajistí odpovídajícími opatřeními nebo smlouvami, aby jeho povinnosti přešly na nového nositele práv tak, aby byly zajištěny zájmy poskytovatele vyplývající z Rozhodnutí. 6) Využitím se pro účely Rozhodnutí rozumí přímé nebo nepřímé použití výsledků k výzkunmým nebo komerčním účelům. Za komerční se považuje přímé nebo nepřímé použití výsledků pro vývoj výrobku nebo technologie a jejich uplatnění na trhu nebo pro koncepci a poskytování služby. 7) Je-li výsledek Projektu vytvořen v rámci české účasti v mezinárodní výzkumné infi-astruktuře či v mezinárodním projektu, patří výsledek přednostně tomuto subjektu, není-li tímto subjektem stanoveno jinak. Článek 14 Sankce za porušení povinností obsažených v Rozhodnutí 1) Poskytovatel může zahájit řízení o odnětí dotace po vydání Rozhodnutí v odůvodněných případech vyjmenovaných v § 15 rozpočtových pravidel. 2) Po vydání rozhodnutí o odnětí dotace je příjemce povinen prostředky dotace vrátit bezodkladně v plné výši na účet poskytovatele. Výše vracených prostředků může být snížena, stanoví-li tak poskytovatel, například o prostředky ve výši úhrady umaných nákladů Projektu vynaložené před vznikem důvodu pro zahájení řízení o odnětí dotace nebo o prostředky vynaložené v dobré víře a schválené poskytovatelem před zahájením řízení o odnětí dotace. 3) Použije-Ji příjemce prostředky dotace poskytnuté mu podle Rozhodnutí na jiný účel, než stanoví Rozhodnutí, nebo v rozporu s jejich časovým určením, je příjemce povinen je vrátit poskytovateli zpúsobem stanoveným poskytovatelem, a to nejpozději do 30 kalendářních dnú ode dne, kdy poskytovatel takové porušení sjednaného užití prostředků dotace příjemci vytkl a požádal jej o vrácení prostředkú dotace. , 4) Použití dotace na jiný účel, než na jaký byla podle Rozhodnutí dotace poskytnuta, nebo v rozporu s jejich časovým určením nebo jakékoliv jiné použití dotace v rozporu s podmínkami stanovenými právními předpisy nebo Rozhodnutím, se považuje za neoprávněné použití peněžních prostředků poskytnutých ze státního rozpočtu a znamená porušení rozpočtové kázně podle § 44 rozpočtových pravidel. V takovém případě se bude následný postup řídit podle rozpočtových pravidel a podle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů. 5) Jestliže bude po ukončení řešení Projektu nebo po odnětí dotace při finanční nebo jiné kontrole zjištěno porušení podmínek, za nichž byla dotace udělena, nebo nedostatky v dokladech přijemce týkajících se užití dotace nebo budou příjemcem uvedeny nepravdivé údaje, může poskytovatel požadovat bezodkladné vrácení všech poskytnutých prostředků dotace a příjemce je povinen tyto prostředky poskytovateli bezodkladně vrátit. 6) Dojde-li po vydání Rozhodnutí k vázání prostředků státního rozpočtu, prostředky dotace, které již byly poskytnuté příjemci a užité jím na úhradu uznaných nákladů Projektu, příjemce nevrací. a sadbě pěstovaných rostlin, ve znění pozdějších předpisů, (zákon o ochraně práv k odrůdám), ve znění pozdějších předpisů. 8 7) Příjemce je po obdržení rozhodnutí o odnětí dotace povinen provést všechna nezbytná opatření k tomu, aby své povinnosti související s řešením Projektu řádně vypořádal. Článek 15 Vymezení stupně důvěrnosti údajů .Te-li předmět řešení Projektu předmětem obchodního tajemství, postupuje se v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Stupeň utajení a označení údajů, které podléhají ochraně podle zákona o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, je součástí Přílohy č. I Rozhodnutí. Článek 16 Změnové rozhodnutí l) Rozhodnutí může být změněno pouze změnovým rozhodnutím poskytovatele. 2) Změnové rozhodnutí podle odstavce 1 může být vydáno na žádost příjemce, a to jen v případech uvedených v § 14 odst. 13 písm. a) rozpočtových pravidel a nejpozději dva měsíce před termínem ukončení řešení Projektu . Článek 17 Závěrečná ustanovení 1) Příloha č. I Popis Projektu a Příloha č. 2 Detailní rozpočet Projektu a uznané náklady Projektu j sou nedílnými součástmi Rozhodnutí. 2) Rozhodnutí nabývá účinnosti dnem doručení příjemci . V Praze dne ...-'!.~:~: ..~(~ .... Za poskytovatele: Ing. Robert Plaga, Ph.D. náměstek pro řízení sekce vys ého školství, vědy a výzkumu Razítko: 9 Příloha č. 1- Popis Projektu NCMG NCMG Příloha č. 2 - Detailní rozpočet Projektu a uznané náklady Projektu (v tis. Kč)