Textová podoba smlouvy Smlouva č. 2352530: SOD 20/2017 - Flídr Mdical,s.r.o.-oprava výměníkové stanice u pav.7

Příloha SOD 20-2017 - FLÍDR MEDICAL.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo číslo  20/2017

strana 1 (celkem 11)

Smlouva o dílo číslo  20/2017
( spisová značka zadavatele 199464 , ID VZ0024642 ) 
uzavřená podle §2586 a násl., zák. č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník a vyhlášky č. 231/2012 Sb. v platném znění mezi níže uvedenými stranami na opravu výměníkové kyslíkové stanice u objektu pavilonu číslo 7 dle specifikace této smlouvy a za podmínek dále uvedených.

I. 

Smluvní strany
Objednatel :
Psychiatrická nemocnice Havlíčkův Brod

580 23 , Havlíčkův Brod , Rozkošská 2322


Za kterou jedná : MUDr. Jaromír Mašek, ředitel nemocnice


IČO : 00179230

                            DIČ : CZ00179230


Bankovní spojení : ČNB, pobočka Hradec Králové
                            Číslo účtu :  14235521/0710
      
    Pověřen jednáním ve věcech technických a technickým dozorem :

                            Václav Sýkora , strojní technik 

                                                   tel: 569 478 155, mob. 728 424 646

                                                   e-mail: vsykora@plhb.cz 

                            Pověřen jednáním ve věcech smluvních :

                            Ing. Vladimír Jaščeg , vedoucí PTÚ 

                                                   tel: 569 478 460, mob. 602 646 038,

                                                   e-mail: vjasceg@plhb.cz
                            Pověřen jednáním ve věcech BOZP a PO :

                            Stanislav Horníček – referent BOZP a PO 

                                                   tel: 569 478 184, mob.  736 754 073
                                                   e-mail: shornicek@plhb.cz
a

Zhotovitel :
FLÍDR  MEDICAL , s.r.o. 

572 01 , Polička , Široký Důl 200

Za kterou jedná :  Ing. Karel Flídr – jednatel společnosti
                            
IČO : 033 72 600 


DIČ : CZ 03372600 


Bankovní spojení :  Česká spořitelna Pardubice

                            Číslo účtu :  6134982/0800

Pověřen jednáním ve věcech technických :

                            Radek Chadima -  marketing , prodej , obchod
                                                   tel:  468 008 930 , mob.  :  736 491 172
                                                   e-mail :  chadimaradek@flidr.cz
                            Pověřen jednáním ve věcech smluvních :

                            Ing. Karel Flídr  -  jednatel společnosti
                                                   tel : 461 550 933   , mob. :  736 613 020
                                                   e-mail :  flidr.karel@flidr.cz
II.

Předmět díla
1.
Za podmínek sjednaných touto smlouvou se zhotovitel zavazuje provést svým jménem, na své náklady a na své nebezpečí pro objednatele dílo, kterým je oprava výměníkové kyslíkové stanice u objektu pavilonu číslo 7 Psychiatrické nemocnice Havlíčkův Brod.

Výkaz výměr je nedílnou součástí SOD.
Objednatel se zavazuje celé řádně a bezvadně dokončené dílo převzít a uhradit za něj zhotoviteli smluvenou cenu.
Realizace díla bude prováděna za provozu.
2.
Závaznými podklady, kterými se sjednává obsah, rozsah, způsob provedení a kvalita díla jsou:
· platné české technické normy přejímající evropské normy

· platné zákony a vyhlášky

· zadávací podmínky veřejné zakázky „Oprava výměníkové kyslíkové stanice“
· nabídka zhotovitele podaná v zadávacím řízení veřejné zakázky
3.
Zhotovením díla se rozumí úplné, funkční a bezvadné provedení všech stavebních a montážních prací a konstrukcí, včetně dodávek potřebných materiálů a zařízení nezbytných pro řádné dokončení díla a dále provedení všech činností souvisejících s dodávkou prací a konstrukcí, jejichž provedení je pro řádné dokončení díla nezbytné (např. zařízení staveniště včetně napojení na inženýrské sítě, opatření BOZP apod.).


Do zhotovení díla dále patří:

-
zajištění a provedení všech nutných zkoušek a revizí včetně pořízení protokolů dle ČSN, případně jiných právních nebo technických předpisů vztahujících se k prováděnému dílu, platných v době provádění a předání díla, 
-
zajištění atestů a dokladů prokazujících shodu vlastností použitých výrobků s požadavky na stavby dle § 156 stavebního zákona (i dle zákona č. 22/1997 Sb. – prohlášení o shodě),
-
odvoz a uložení vybouraných hmot a stavební suti na skládku včetně poplatku za uskladnění v souladu s ustanoveními zákona č. 185/2001 Sb. o odpadech, ve znění pozdějších předpisů,

-
uvedení všech povrchů dotčených stavbou do původního stavu (komunikace, chodníky, zeleň, příkopy, propustky apod.).

III.
Místo a doba plnění
1.
Místo plnění:
Výměníková kyslíková stanice u objektu pavilonu číslo 7 v areálu Psychiatrické nemocnice Havlíčkův Brod.
Zhotovitel musí při provádění díla respektovat v celém areálu provozní podmínky běžného provozu Psychiatrické nemocnice Havlíčkův Brod.

2.
Doba plnění:   Zahájení:         
01.08.2017
                              Dokončení:                30.09.2017
Dokončením díla se rozumí předvedení způsobilosti díla sloužit svému účelu.
Běžné klimatické podmínky odpovídající ročnímu období, v němž se stavební práce provádí, nejsou důvodem k prodloužení lhůty pro dokončení díla.

Práce zhotovitele na plnění díla musí probíhat trvale. Objednatel nepřipouští přerušení realizace díla z důvodu přesunu pracovníků zhotovitele na jinou akci.

Pokud zhotovitel práce na díle nezahájí ani ve lhůtě do 14 dnů ode dne, kdy měl práce na díle zahájit, je objednatel oprávněn od této smlouvy odstoupit.

IV.

Cena díla
1.
Cena za zhotovené dílo činí:

Cena celkem bez DPH
767.700,00  Kč

Celkem DPH 21 %
161.217,00  Kč

Cena celkem včetně DPH
928.917,00  Kč


a byla sjednána na základě výběrového řízení ( VZMR a elektronická aukce ) ze dne 14.06.2017.

2.
Cena uvedená v předchozím odstavci je cenou obsahující veškeré náklady zhotovitele na řádné zhotovení díla popsaného v článku II. této smlouvy včetně nákladů vyplývajících z obchodních podmínek uvedených v této smlouvě o dílo, nákladů spojených se zařízením staveniště, nákladů na zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, nákladů na ochranu stávajících konstrukcí a staveb a nákladů na úklid před předáním dokončeného díla. 
3.
DPH k ceně díla uvedené v odst. 1 tohoto článku bude zhotovitel objednateli účtovat a objednatel zhotoviteli platit v souladu s obecně závaznými předpisy o DPH platnými v čase fakturace.

4.
Cena je zhotovitelem doložena oceněnými položkami soupisu prací, které tvoří přílohu č. 2 této smlouvy. Jednotkové ceny položek soupisu prací jsou po celou dobu realizace díla nejvýše přípustné. Za soulad oceněných položek soupisu prací s objednatelem předaným soupisem prací, dodávek a služeb, který je součástí zadávací a technické dokumentace, je odpovědný zhotovitel (má se na mysli soulad jak v množství, tak v definované kvalitě).
5.
Prokáže-li se v budoucnu při plnění veřejné zakázky, že zhotovitelem oceněné položky soupisu prací neobsahují všechny položky, které byly obsahem soupisu prací v zadávací a technické dokumentaci, má se za to, že práce, dodávky a služby definované těmito položkami ze zadávací a technické dokumentace jsou již plně zahrnuty v ceně ostatních zhotovitelem oceněných položek soupisu prací.
6.
Objeví-li se při provádění díla potřeba činností do soupisu prací nezahrnutých, pokud tyto činnosti byly nepředvídatelné v době uzavření smlouvy, zejména z důvodu skrytých vad zadávací a technické dokumentace, změn závazných předpisů, nebo požadavků státních orgánů, pak je objednatel oprávněn požadovat na zhotoviteli provedení takových prací či provedení víceprací, eventuálně je oprávněn požadovat neprovedení některých zadávací a technickou dokumentací předpokládaných prací nebo jejich provedení pouze zčásti, pokud by tyto práce byly vzhledem ke skutečnému stavu díla evidentně potřebné nebo naopak evidentně nadbytečné.

V takovém případě se zhotovitel zavazuje podle požadavku objednatele k provedení takových prací nebo víceprací, eventuálně k neprovádění objednatelem určených předmětných prací či k jejich provádění pouze z části podle požadavků objednatele, a to za předpokladu, že lze takový závazek vzhledem k okolnostem konkrétní situace na něm spravedlivě požadovat.

Cena za takto provedené práce bude stanovena dle jednotkových cen položek soupisu prací dokládajících zhotovitelem smluvní cenu díla. Nebudou-li v soupisu prací jednotkové ceny takto provedených prací uvedeny, potom se jejich ceny stanoví vzájemnou dohodou smluvních stran, musí však odpovídat ceně, která je v místě a čase obvyklá za obdobné práce a musí též odpovídat cenovým relacím a hladinám, uvedeným ve smlouvě o dílo.

Pokud zhotovitel neprovede z výše uvedených důvodů podle požadavků objednatele některé předpokládané práce nebo je provede podle požadavků objednatele pouze z části (měněpráce), pak se původní cena díla sníží adekvátně neprovedeným pracím či k pracím provedeným pouze z části, a to dle jednotkových cen položek soupisu prací dokládajících zhotovitelem smluvní cenu díla.
O veškerých v tomto odstavci uvedených změnách předmětu díla bude proveden zápis do stavebního deníku a následně do tří dnů zhotovitel popíše a ocenění tyto změny formou změnového listu. Po odsouhlasení změn formou dodatku ke smlouvě o dílo a podpisu obou smluvních stran má zhotovitel právo tyto změny realizovat a má právo na jejich úhradu. 

7.
Objednatel si vyhrazuje právo v průběhu plnění zakázky omezit rozsah díla, fakturovány budou pouze skutečně provedené práce.
V.

Platební podmínky
1.  Objednatel prohlašuje, že má zajištěno financování díla a zavazuje se zhotoviteli za celé řádně a bezvadně provedené dílo zaplatit.
2.  Objednatel neposkytne zhotoviteli zálohu. 
3.
Cenu za dílo uhradí objednatel zhotoviteli na základě vystavené faktury dle položkového soupisu provedených prací, odsouhlaseného technickým dozorem objednatele. Bez tohoto soupisu je faktura neúplná.
4.
Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě při odsouhlasení druhu nebo množství provedených prací, je zhotovitel oprávněn fakturovat pouze ty práce a dodávky, u kterých nedošlo k rozporu. Pokud bude faktura zhotovitele obsahovat i práce, které nebyly objednatelem odsouhlaseny, je objednatel oprávněn vrátit fakturu jako neoprávněnou.
5.
Faktury musí odpovídat svou povahou pojmu účetního dokladu podle § 11 zákona č.563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění a splňovat náležitosti obsažené v § 29 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů a musí být předložena kupujícímu ve dvou vyhotoveních. Pokud faktura nemá sjednané náležitosti, objednatel je oprávněn ji vrátit zhotoviteli k opravě či doplnění, nejpozději však do 10 dnů pracovních dnů ode dne, kdy ji prokazatelně obdržel. Toto oznámení o vrácení může být učiněno i elektronickou poštou nebo faxem.  V takovém případě se hledí na fakturu jako na nedoručenou a běh lhůt započne, počínaje dnem doručení opraveného dokladu objednateli.
6.
Splatnost faktury se stanoví do 30 dnů ode dne doručení oprávněné faktury do sídla objednatele Povinnost úhrady je splněna okamžikem předání pokynu k úhradě peněžnímu ústavu. Veškeré platby budou probíhat výhradně v CZK  a rovněž veškeré cenové údaje budou v této měně.
7.
Objednatel je oprávněn fakturované částky započíst proti splatným smluvním pokutám, úrokům z prodlení, úhradám způsobených škod, nákladům a službám objednatele vyvolaných činností zhotovitele.
VI.

Staveniště
1.
Objednatel je povinen předat zhotoviteli staveniště nejpozději ke dni zahájení plnění podle článku III. této smlouvy. O předání a převzetí staveniště vyhotoví objednatel písemný protokol, který obě strany podepíší. Za den předání staveniště se považuje den, kdy dojde k oboustrannému podpisu příslušného protokolu.
2.
Provozní, sociální a případně i výrobní zařízení staveniště v nezbytném rozsahu zabezpečuje zhotovitel v souladu se svými potřebami. Náklady na vybudování, zprovoznění, údržbu, likvidaci a vyklizení zařízení staveniště jsou zahrnuty ve sjednané ceně díla.
3.
Jako součást zařízení staveniště zajistí zhotovitel i rozvod potřebných médií na staveništi a jejich připojení na odběrná místa určená objednatelem. 
4.
Zhotovitel je povinen užívat staveniště pouze pro účely související s prováděním předmětu plnění a při užívání staveniště je povinen dodržovat veškeré právní předpisy. Zhotovitel je povinen udržovat na staveništi pořádek a zajistit v případě potřeby jeho vhodné zabezpečení.
5.
Zhotovitel je povinen průběžně ze staveniště odstraňovat všechny druhy odpadů, stavební suti a nepotřebného materiálu. Zhotovitel je rovněž povinen zabezpečit, aby odpad vzniklý z jeho činnosti nebo stavební materiál nebyl umísťován mimo staveniště.
6.
Za provoz a bezpečnost na staveništi odpovídá zhotovitel.
7.
Zhotovitel je povinen odstranit zařízení staveniště a vyklidit staveniště nejpozději do 7 dnů ode dne předání a převzetí díla. Nevyklidí-li zhotovitel staveniště ve sjednaném termínu, je objednatel oprávněn zabezpečit vyklizení staveniště třetí osobou a náklady s tím spojené uhradí objednateli zhotovitel. Nárok objednatele na sjednanou smluvní pokutu tím není dotčen.
VII.

Stavební deník
1.  Při provádění stavby je zhotovitel povinen vést ode dne předání a převzetí staveniště stavební deník, který je uložen na stavbě u zhotovitele a který musí být v pracovní dny přístupný všem osobám objednatele oprávněným dle této smlouvy do něho zapisovat.
2.  Do stavebního deníku mohou provádět zápisy:
- osoby uvedené na straně zhotovitele v čl. I,

- osoby objednatele uvedené v čl. I,

- pracovníci objednatele a zhotovitele k tomu zmocnění,

- zástupci příslušných orgánů státní správy.
3.  Zápisy do stavebního deníku se provádí v originále a dvou kopiích. Originál stavebního deníku je zhotovitel povinen předat objednateli po dokončení díla. První kopii obdrží osoba vykonávající funkci technického dozoru objednatele a druhou kopii obdrží zhotovitel.
4.  Stavební deník obsahuje:

a)  úvodní listy, na které se zapisují zejména identifikační údaje díla, identifikační údaje objednatele a identifikační údaje zhotovitele a dále pak seznam dokumentace díla včetně změn a doplňků, seznam dokladů a úředních opatření týkajících se díla o všech provedených zkouškách jakosti díla,

b)  očíslované listy pro denní záznamy, každý s dvěma kopiemi, na které se denně zaznamenává zejména:

- osoby pracující na staveništi,

- klimatické podmínky na staveništi, 
- popis a množství provedených prací a jejich časový postup,

- údaje o přerušení prací, technologických přestávkách a znovuzahájení prací,

- údaje o odchylkách od projektové dokumentace,

- specifikace navrhovaných víceprací a méně prací,

- údaje o provedení zkoušek, měření a o odebrání vzorků,

- všechny skutečnosti rozhodné pro plnění této smlouvy,

- výzvy k přejímce konstrukcí před jejich zakrytím.
5.  Zápisy veškerých skutečností rozhodných pro provádění díla, zejména údajů podle přílohy č. 9 k vyhlášce 499/2006 Sb., čitelně zapisuje do stavebního deníku a podepisuje zhotovitel vždy ten den, kdy nastaly skutečnosti, které jsou předmětem zápisu. Mezi jednotlivými zápisy nesmí být vynechávána volná místa.
6.  Objednatel na základě výzvy zhotovitele přejímá nebo nepřejímá zápisem do stavebního deníku provedení těch konstrukcí, které budou dalšími konstrukcemi zakryty nebo se stanou nepřístupnými.
7.  Na písemnou výzvu zhotovitele do stavebního deníku je objednatel povinen do stavebního deníku písemně reagovat do pěti pracovních dnů ode dne zápisu, jinak se má za to, že platí zápis zhotovitele nebo že s tímto zápisem objednatel souhlasí.
8.  Na písemnou výzvu objednatele do stavebního deníku je zhotovitel povinen do stavebního deníku písemně reagovat do pěti pracovních dnů ode dne zápisu, jinak se má za to, že platí zápis objednatele nebo že s tímto zápisem zhotovitel souhlasí.
9.  Povinnost vést stavební deník končí dnem úplného odstranění vad uvedených v protokolu o předání a převzetí díla.
10.  Povinnost archivovat stavební deník po dobu nejméně 10 let ode dne úplného odstranění vad uvedených v protokolu o předání a převzetí díla má objednatel.
11.  V případě neočekávaných událostí nebo okolností majících zvláštní význam pro další postup stavby pořizuje zhotovitel i příslušnou fotodokumentaci, která se stane součástí stavebního deníku.
12.  Zápisy ve stavebním deníku se nepovažují za změnu této smlouvy, ale mohou sloužit jako podklad pro takovou změnu a vypracování příslušných dodatků ke smlouvě.
VIII.

Průběžné kontroly a zkoušky na prováděném díle
1.
Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění díla prostřednictvím technického dozoru. Zjistí-li objednatel, že zhotovitel provádí dílo v rozporu se svými povinnostmi, je objednatel oprávněn 
     dožadovat se toho, aby zhotovitel odstranil vady vzniklé vadným prováděním a dílo prováděl řádným
     způsobem. Jestliže zhotovitel tak neučiní ani v přiměřené lhůtě mu k tomu poskytnuté a postup zhotovitele by vedl nepochybně k podstatnému porušení smlouvy, je objednatel oprávněn odstoupit od smlouvy.
2.
Pro účely kontroly průběhu provádění díla organizuje objednatel kontrolní dny v termínech nezbytných pro řádné provádění kontroly. Kontrolní den se uskuteční zpravidla jedenkrát týdně za účasti pověřených zástupců objednatele a zhotovitele, případně projektanta. Četnost a termíny kontrolních dní budou na návrh objednatele dohodnuty při předání a převzetí staveniště a případně změněny na kontrolních dnech, pokud si to okolnosti stavby vyžádají.
3.
Objednatel pořizuje z kontrolního dne zápis do stavebního deníku. 
4.
Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele ke kontrole provedení těch konstrukcí díla, které budou v dalším postupu prací zakryty nebo se stanou nepřístupnými, a to nejméně 5 dní před termínem, v němž budou předmětné práce zakryty. Stejným způsobem je zhotovitel povinen přizvat objednatele ke všem předepsaným a prováděným zkouškám. Účast technického a autorského dozoru objednatele kontrole zakrývaných konstrukcí a při zkouškách nezbavuje zhotovitele odpovědnosti za řádné provedení předmětu díla ani odpovědnosti ze záruky za jakost.
5.
Pokud projektová dokumentace, závazné předpisy či závazné části ČSN stanoví provedení zkoušek osvědčujících smluvní vlastnosti díla nebo jeho částí, musí provedení těchto zkoušek předcházet dokončení a předání díla.
IX.

Technický dozor objednatele
1.
Objednatel určil pro kontrolu provádění díla odpovědnou osobu – technický dozor (pověřen jednáním ve věcech technických), který jeho jménem jedná a vydává pokyny směřující k řádnému a včasnému dokončení díla. Identifikace osoby, která vykonává technický dozor – je pověřena jednáním ve věcech technických je uvedena ve čl.I.
2.
Technický dozor jedná jménem objednatele a jeho rozhodnutí či pokyny vůči zhotoviteli či jiným účastníkům výstavby se chápou tak, jako by je učinil objednatel. Technický dozor není oprávněn schvalovat změnu smlouvy ani jejích částí. 
3.
Technický dozor kontroluje zejména věcnou, časovou, finanční a kvalitativní stránku provádění stavby, soulad provádění díla se zadávací a technickou dokumentací, smluvními podmínkami a obecně závaznými právními předpisy a zúčastňuje se jako zástupce objednatele všech kontrol na prováděném díle.
4.
Technický dozor je oprávněn nařídit zastavení prací, pokud se podle jeho názoru neprovádí dílo v souladu se smlouvou nebo obchodními podmínkami, popřípadě hrozí-li objednateli z provádění nebezpečí škody, či nejsou-li plněny jakékoliv kvalitativní parametry stavby.

X.

Provádění díla a bezpečnost práce
1.
Při provádění díla postupuje zhotovitel samostatně. Zhotovitel se však zavazuje respektovat veškeré pokyny objednatele a technického dozoru, týkající se realizace předmětu plnění a upozorňující na možné porušování smluvních povinností zhotovitele.
2.
V případě, že zhotovitel využije při provádění díla subdodavatele, zavazuje se oznámit tuto skutečnost objednateli. Zhotovitel i jeho případní subdodavatelé jsou povinni postupovat při provádění díla s odbornou péčí.
3.
Zhotovitel doloží na vyzvání objednatele, nejpozději však v termínu předání a převzetí díla soubor certifikátů rozhodujících materiálů užitých ke zhotovení díla.
4.
Zhotovitel je povinen zajistit při provádění předmětu plnění dodržení veškerých bezpečnostních opatření, hygienických opatření a opatření vedoucích k požární ochraně zhotovované stavby, a to v rozsahu a způsobem stanoveným příslušnými předpisy.
5.
Zhotovitel v plné míře zodpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob, které se s jeho vědomím zdržují na staveništi a je povinen zabezpečit jejich vybavení ochrannými pracovními pomůckami.
6.
Zhotovitel je povinen zajistit i veškerá bezpečností opatření na ochranu osob a majetku objednatele v areálu objednatele mimo prostor staveniště, jsou-li dotčeny prováděním prací na díle (zejména veřejná prostranství nebo komunikace ponechaná v užívání veřejnosti, podchody pod lešením apod.).
7.
Zhotovitel je povinen při provádění díla zamezit nežádoucím vlivům stavby na okolní prostředí a nemovitosti přiléhající ke staveništi a je povinen dodržovat veškeré podmínky vyplývající z právních předpisů řešících problematiku vlivu stavby na životní prostředí. 
8. Zhotovitel se zavazuje provádět dílo takovým způsobem, aby nebyl narušen provoz v areálu objednatele. Zhotovitel je povinen omezit na nezbytně nutnou míru hluk, prašnost a vibrace a zajistit průběžný úklid na komunikacích, budou-li v rámci plnění díla znečištěny.
9.
Odborné práce musí vykonávat pracovníci zhotovitele nebo jeho subdodavatelů mající příslušnou odbornou kvalifikaci. Doklad o kvalifikaci pracovníků je zhotovitel povinen na požádání objednatele doložit.
10.
Pokud činností zhotovitele v souvislosti s realizací díla dojde ke způsobení škody objednateli nebo třetím osobám, je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit. Veškeré náklady s tím spojené nese zhotovitel. Zhotovitel odpovídá i za škodu způsobenou činností těch, kteří pro něj části díla provádějí. Zhotovitel odpovídá za škodu způsobenou okolnostmi, které mají původ v povaze strojů, přístrojů nebo jiných věcí, které zhotovitel použil nebo hodlal použít při provádění díla.

XI.

Předání a převzetí díla
1.  Předmětné dokončené dílo bude protokolárně zhotovitelem předáváno a objednatelem přejímáno jako celek tak, aby dílo bylo předáno nejpozději ve lhůtě dokončení uvedené v čl. III. Zhotovitel předvede a doloží způsobilost díla sloužit svému účelu.
2.  Řádně a bezvadně provedeným dílem se rozumí dílo, které je bez vad a nedodělků.  Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě. Objednatel může převzít dílo s výhradou zjištěných zjevných vad nebránících způsobilosti díla sloužit svému účelu.
3.  Objednatel nemá právo odmítnout převzetí díla pro ojedinělé drobné vady, které samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání užívání díla funkčně nebo esteticky, ani její užívání podstatným způsobem neomezují.
4.  Zhotovitel je povinen písemně oznámit objednateli nejpozději 7 dní předem připravenost k předání dokončeného díla.
5.  Objednatel je oprávněn přizvat k předání a převzetí díla i jiné osoby, jejichž účast pokládá za nezbytnou (např. budoucího uživatele díla).
6.  Zhotovitel je povinen k předání a převzetí díla přizvat na požádání objednatele i své subdodavatele.
7.  Předání a převzetí díla nastane okamžikem podpisu protokolu o předání a převzetí díla oběma smluvními stranami nebo jejich zmocněnci.
8.  Zhotovitel předá technická osvědčení materiálů a výrobků (atesty, certifikáty, prohlášení o shodě, doklady a protokoly o provedených měřeních, zkouškách, revizích apod.) prokazující jejich vhodnost, technickou způsobilost, hygienickou nezávadnost.
9.  Protokol o předání a převzetí díla bude obsahovat zejména:

a)  identifikaci objednatele, zhotovitele a díla,

b)  data zahájení a ukončení přejímacího řízení,
c)  seznam osob účastnících se přejímacího řízení,

d)  seznam příloh protokolu a zhotovitelem předávaných nezbytných dokumentů, dokladů a protokolů o provedených měřeních, zkouškách a revizích,

e)  seznam předávaných atestů a certifikátů použitých materiálů a dodávek
f)  soupis zjištěných zjevných drobných vad díla s odhadem celkových nákladů potřebných na odstranění těchto vad opravou díla,

g)  dohodu o způsobu a termínech odstranění zjištěných vad zhotovitelem na jeho náklady, popřípadě dohodu o jiném způsobu narovnání 
h)  dohodu o zpřístupnění díla nebo jeho části zhotoviteli za účelem odstranění vad 

i)  výslovné vyjádření objednatele, zda předávané dílo přejímá či nikoliv, s přesným uvedením důvodů nepřevzetí díla,
j)  podpisy objednatele a zhotovitele nebo jejich zmocněnců a dalších osob účastnících se přejímacího řízení.
10.  Zhotovitel oznámí objednateli odstranění zjištěných drobných vad díla uvedených v protokolu o předání a převzetí díla a vyzve ho k provedení kontroly a vyhotovení protokolu o tom.

XII.

Záruka za jakost provedeného díla 
1.  Zárukou za jakost provedeného díla se zhotovitel zavazuje, že dílo bude po dohodnutou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti vyplývající z ustanovení článku II. smlouvy.
2.  Zhotovitel poskytuje záruku v délce 60 měsíců ode dne předání a převzetí díla. Na dodávku zařízení, na které dává výrobce záruční list, ručí zhotovitel po dobu této záruky, minimálně však 24 měsíců.
3.  Záruční lhůta neběží po dobu, po kterou objednatel nemohl předmět díla užívat pro vady díla, za které zhotovitel odpovídá. Po dobu opravy těch částí díla, které byly v důsledku oprávněné reklamace objednatele zhotovitelem opravovány, neběží záruční lhůta. Záruční lhůta v těchto případech běží pak dále ode dne následujícího po řádném dokončení reklamační opravy.

XIII.
Vady díla v záruční době
1.  Zjistí-li objednatel v záruční době vadu díla, je oprávněn a povinen tuto bez zbytečného odkladu písemně u zhotovitele reklamovat. V reklamaci musí být vada popsána, případně musí být uvedeno, jak se projevuje.
2.  Za včas uplatněnou reklamaci vady díla se považuje reklamace odeslaná objednatelem nejpozději v poslední den sjednané záruční lhůty.
3.  Nejpozději pátý den po doručení reklamace objednatele je zhotovitel povinen dostavit se k objednateli k protokolárnímu ohledání a posouzení reklamované vady díla. Tento protokol musí obsahovat zejména místo a přesný popis vady nebo jejích projevů, dohodnutý způsob a termín odstranění reklamované vady díla. Protokol podepíší oprávnění zástupci objednatele a zhotovitele.
4.  Lhůtu pro odstranění reklamovaných vad sjednají obě smluvní strany podle povahy a rozsahu reklamované vady. Zhotovitel je povinen nastoupit k odstranění vady bez zbytečného odkladu. Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě o termínu odstranění reklamované vady, platí, že zhotovitel musí nastoupit k odstranění vady nejpozději do 15-ti dnů ode dne obdržení reklamace a vadu musí odstranit nejpozději do 30 dnů ode dne doručení reklamace, pokud tomu nebrání klimatické podmínky nebo provozní podmínky objednatele.
5.  Jestliže objednatel v reklamaci výslovně uvede, že se jedná o havárii, je zhotovitel povinen nastoupit a zahájit odstraňování vady (havárie) bezodkladně, nejpozději do 24 hodin po obdržení reklamace.
6.  Náklady na odstranění reklamované vady nese zhotovitel.
7.  Nenastoupí-li zhotovitel k odstranění reklamované vady přes opakovanou výzvu ani do 10-ti dnů po obdržení reklamace objednatele je objednatel oprávněn pověřit odstraněním vady sebe, nebo jinou odbornou právnickou nebo fyzickou osobu. Veškeré takto vzniklé náklady je zhotovitel povinen uhradit objednateli do 14 dní ode dne doručení faktury. Tímto se zhotovitel nezbavuje odpovědnosti za dílo jako celek ani za jeho jednotlivé části.
8.  Objednatel je povinen umožnit pracovníkům zhotovitele přístup do prostor nezbytných pro odstranění vady. Pokud tak neučiní, není zhotovitel v prodlení s termínem nastoupení na odstranění vady ani s termínem pro odstranění vady.
9.  O odstranění reklamované vady sepíše objednatel protokol, ve kterém potvrdí odstranění vady nebo uvede důvody, pro které odmítá opravu převzít.
10.  Uplatněním práv ze záruky za jakost nejsou dotčena práva objednatele na uhrazení smluvní pokuty a náhradu škody související s vadným plněním.

XIV.

Smluvní pokuty
1.  Nesplní-li zhotovitel lhůtu pro dokončení díla uvedenou v odst. 2 čl. III, zavazuje se zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,02 % ze sjednané ceny díla za každý i započatý den prodlení.
2.  Nesplní-li zhotovitel lhůty pro odstranění vad uvedených v protokolu o předání a převzetí díla v dohodnutém termínu, zavazuje se zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 2000,- Kč za každou vadu, u níž je v prodlení, za každý i započatý den prodlení.
3.  Nesplní-li zhotovitel lhůtu pro nastoupení k odstranění vady nebo lhůtu pro odstranění vady zjištěné v záruční době podle čl. XIII., zavazuje se zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 2000,- Kč za každou vadu, u níž je v prodlení, za každý i započatý den prodlení. 
4.  Nesplní-li zhotovitel lhůtu pro odstranění zařízení staveniště a vyklizení staveniště v dohodnutém termínu podle čl. VI., zavazuje se zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 2000,- Kč za každý i započatý den prodlení.
5.  Strana povinná je povinna uhradit vyúčtované smluvní pokuty nejpozději do 14 dnů od dne obdržení příslušné faktury.
6.  Zaplacení smluvní pokuty nezbavuje dlužníka povinnosti splnit dluh smluvní pokutou utvrzený.
7.  Ujednáními o smluvních pokutách v tomto článku není vyloučen ani omezen nárok každé smluvní strany na náhradu škody, kterou jí svým uvedeným neplněním druhá smluvní strana způsobila.

XV.

Ostatní ujednání
1.  Přílohou smlouvy o dílo bude zhotovitelem uzavřené Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou dodavatelem třetí osobě ve výši min. 400.000,- Kč. 
2.  Vlastníkem zhotovovaného díla je od počátku objednatel.
3.  Zhotovitel nese nebezpečí škody nebo zničení díla až do jeho předání objednateli.
4.  Smluvní strany mají právo na náhradu škody, která jim byla způsobena porušením povinnosti druhou smluvní stranou. 
5.  Poruší-li některá smluvní strana smlouvu podstatným způsobem, je druhá smluvní strana oprávněna bez zbytečného odkladu od této smlouvy odstoupit.
6.  Podmínky pro plnění díla dle této smlouvy jsou pro obě strany závazné a neměnné a mohou se změnit pouze v případě vyšší moci (živelná pohroma, apod.).  
XVI.

Závěrečná ujednání
1.  Ujednání této smlouvy lze změnit, doplnit nebo vypustit pouze písemným, pořadově očíslovaným dodatkem této smlouvy, uzavřeným oprávněnými zástupci smluvních stran.  
2.  Ostatní vztahy touto smlouvou výslovně neupravené se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.
3.  Zástupci smluvních stran uzavírající tuto smlouvou prohlašují, že jsou osobami oprávněnými tuto smlouvu uzavřít.
4.  Tato smlouva je sepsána ve čtyřech vyhotoveních, z nichž každé je originálem a z nichž tři vyhotovení obdržel objednatel a jedno vyhotovení zhotovitel.
5. Zhotovitel souhlasí se zveřejněním všech náležitostí smluvního vztahu (smlouva o dílo včetně 

    všech jejích příloh) na profilu zadavatele.
6.  Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího zveřejnění v registru smluv.  

     Strany této smlouvy berou na vědomí, že Psychiatrická nemocnice Havlíčkův Brod je státní 
     příspěvkovou organizací. Může tak mít povinnost zveřejnit tuto smlouvu nebo její části či 
     jakékoliv jiné dokumenty nebo informace vytvořené v rámci tohoto smluvního vztahu, a to 
     např. na profilu zadavatele dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v 
     registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv nebo postupy podle zákona č. 
     106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Strany této smlouvy s tímto 
     zveřejňováním informací souhlasí, a to i ve vztahu k osobním údajům. Strany této smlouvy 
     prohlašují, že jsou oprávněny tento souhlas dát i za své pracovníky nebo další osoby uvedené 
     ve smlouvě či v jiných dokumentech vytvořených v rámci tohoto smluvního vztahu.
Příloha č. 1:
Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou dodavatelem třetí osobě ve výši min. 400.000,- Kč.  

Příloha č. 2:
Oceněný soupis prací s výkazem výměr.
Příloha č. 3:
Dohoda o koordinaci BOZP a PO

Objednatel:
Zhotovitel:
V Havlíčkově Brodě dne 15.06.2017
V Širokém Dole  dne 19.06.2017
……………..……………………….                                  …………………………………………
         MUDr. Jaromír Mašek                                                            Ing. Karel  Flídr
              ředitel nemocnice                                                                jednatel společnosti