Textová podoba smlouvy Smlouva č. 2385250: Smlouva o dílo - "Generel rozvoje Nemocnice s poliklinikou Havířov,

Příloha Smlouva - SČ.rtf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Číslo smlouvy:
Doručena dne:	,0. 'i)t" 2QJ6
Kopie pro: p/'l/
/9t f£/)/■/{ 09/9
SMLOUVA O DÍLO č.
na zpracování Generelu rozvoje Nemocnice s poliklinikou ve smyslu § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník") uzavírají tuto smlouvu o dílo (dále jen „smlouva").
1. SMLUVNÍ STRANY
Objednatel:
Se sídlem Statutární orgán Osoby oprávněné jednat
	ve věcech smluvních
	ve věcech technických

IČ
DIČ
Nemocnice s poliklinikou Havířov, příspěvková organizace
Dělnická 1132/24, 736 01
Bc. Josef Grochol, MBA - ředitel
Bc. Josef Grochol, MBA - ředitel
Ing. Rostislav Šimanský - provozně-technický náměstek
Ing. Pavel Švarc - vedoucí provozně-technického oddělení
Anna Franková - referent investic
008 44 896
CZ00844896
Bankovní ústav	Komerční banka,	a s., pobočka Havířov
Číslo účtu	27132791/0100
Tel.	596 491 111
E-mail	pavel.svarc@nsphav.cz
Zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě, odd. Pr,vložka č.899 (dále jen objednatel)
Zhotovitel:
Sídlo
Statutární orgán
Zapsán v obchodním rejstříku
Osoby oprávněné jednat
	ve věcech smluvních
	ve věcech technických

MEDICOPROJECT, s.r.o.
Kroftova 45, 616 00 Brno
Ing. Vladimír Kundera, jednatel společnosti
vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 14859
Ing. Vladimír Kundera, jednatel společnosti Ing. Vladimír Kundera, jednatel společnosti
IČ
DIČ
Bankovní ústav Číslo účtu
Tel.
E-mail
60703016
CZ60703016
ČSOB, a s., pobočka Brno 173-976 001/0300 541 214 740
vladimir.kundera@medicoproject.cz
1 z 9
PŘEDMĚT SMLOUVY
Zhotovitel se zavazuje zpracovat za podmínek dohodnutých v této smlouvě a předat objednateli dokumentaci (dále jen „dílo") na akci:
	Rozsah díla:
	provedení veškerých potřebných stavebně-technických průzkumů včetně ověření aktuálního stavu všech objektů s jejich popisem z hlediska stavebně technického stavu
	popis stávajícího stavu, rozložení kapacit provozů jednotlivých oddělení (ambulance, lůžkové stanice, administrativní zázemí, inspekční pokoje apod.) a technických provozů vč. určení a popisu provozních vazeb
	popis současných potřeb nemocnice v návaznosti na již provedené investiční akce se zohledněním změn ve fyzickém stavu objektů vč. ubytovny, definice a popis stávajících zdrojů energií a médií s posouzením jejich dostatečnosti a návrhem na jejich rozšíření, zhodnocení technického stavu čistírny odpadních vod s návrhem na její rekonstrukci nebo jiné řešení likvidace splaškových odpadů
	zahrnutí nových stavebních objektů a stavebních úprav stávajících objektů vč. ubytovny a jejich energetické bilance
	návrh umístění jednotlivých oddělení a provozů v křídlech monobloku nebo objektů nemocnice, využití uvolněných objektů (podlaží), řešení nových objektů nebo přístaveb (výhled po etapách),
	zmapování stávajících komunikačních vazeb, stávajícího stavu z hlediska zásobování a volných prostor s návrhem budoucího využití
	provedení návrhu řešení stávajících, případně nových objektů nemocnice vč. ubytovny v jasné definovaných objemech prostoru s vyznačením logických funkčních celků včetně definice jejich kapacit, se znázorněním horizontálních i vertikálních komunikačních koridorů, se znázorněním provozních vazeb, pohybu pacientů, personálu, zásobování, odsunu odpadu apod ; u objektů budou aktualizovány základní údaje (zastavěná plocha, obestavěný prostor, stavebně technický stav, odhad životnosti, současné využití, budoucí využití) a kapacitní údaje (počet lůžek apod.)
	řešení jednotlivých křídel oddělení monobloku a objektů nemocnice z hlediska únikových cest a požadavků požární ochrany
	členění generelu na etapy vč. časového harmonogramu jednotlivých etap a jejich finančního ohodnocení
	předpokládané náklady (odborný propočet nákladů) na realizaci plánovaných staveb dle jednotlivých etap včetně zdravotnické technologie a ostatního mobiliáře ve standardním provedení
	popis současného stavu a koncepce rozvoje inženýrských sítí v areálu nemocnice
	Rozpracované návrhy i zvolená řešení budou projednány svedením nemocnice a vedením oddělení. O těchto projednáních bude provedený písemný záznam,
	účast odpovědných pracovníků při jednáních, týkajících se předmětu zakázky dle jednotlivých profesí
	závěrečná prezentace plánu rozvoje nemocnice před ukončením prací
	organizace pracovních schůzek v místě sídla objednatele dle domluvy (min. však 1 x týdně pracovní schůzky v průběhu zpracování generelu)
	Členění dokumentace:
	TEXTOVÁ ČÁST

	1 Identifikační údaje

	2 Základní údaje o stavbě

A.3 Přehled podkladů a provedených průzkumů
„Generel rozvoje Nemocnice s poliklinikou Havířov, p. o.“
(dále jen „akce")
file_0.jpg

file_1.wmf


2 z 9
A.4 Zhodnocení stávajícího stavu objektů a jejich využití dle jednotlivých oddělení a provozů s lékařskou technologií, zdravotními přístroji a mobiliářem A.5 Koncepce rekonstrukce, dostavby a nového využití objektů dle jednotlivých oddělení a provozů s lékařskou technologií, zdravotními přístroji a mobiliářem A.6 Architektonické, urbanistické a provozní řešení A.7	Standard technického vybavení
A.8 Vyhodnocení energetických zdrojů a inženýrských sítí a návrhů nového řešení A.8.1 Koncepce ústředního vytápění a rozvodů tepla A.8.2 Koncepce zásobování teplou vodou A.8.3 Koncepce zdrojů a rozvodů studené vody A.8.4 Koncepce kanalizační sítě a čistírny odpadních vod A.8.5 Koncepce silnoproudých a slaboproudých rozvodů A.8.6 Koncepce informačních, komunikačních a kamerových systémů A.8.7 Koncepce zdrojů a rozvodů technických plynů A.8.8 Koncepce vzduchotechniky, centrálního chlazení a klimatizace A.8.9 Koncepce měření a regulace
A.8.10. Koncepce nových provozních vazeb, vstupy (i bezbariérové), zásobování A.8.11. Koncepce elektronické požární signalizace A.8.12. Koncepce rozvodů a zdrojů medicinálních plynů, medicinální páry a stlačeného vzduchu
	8.13. Koncepce požární ochrany a únikových cest

	9. Přehledná časová rekapitulace postupu rekonstrukce a dostavby vč. finančního

ohodnocení
	VÝKRESOVÁ ČÁST

	1	Stávající stav

	1.1	Katastrální situace

B.1.2 Urbanistická situace stávajícího rozmístění objektů B.1.3 Situace inženýrských sítí
B.1.4 Situace stávajícího dispozičního využití objektů s vybavením dle jednotlivých podlaží s legendou místností B.1.5 Fotodokumentace B.1.6 Pasportizace stávajících objektů B.2 Nový stav
B.2.1 Situace budoucího urbanistického členění, architektonicko - stavební a konstrukční část
B.2.2 Situace budoucího využití objektů a přístaveb dle jednotlivých podlaží s legendou místností, jejich vybavením a provozními kapacitami B.2.3 Situace koncepce silnoproudu, slaboproudu, kamerového systému, elektrické požární signalizace
B.2.4 Situace koncepce rozvoje energetických zdrojů a inženýrských sítí B.2.5 Situace etap realizace
B.2.6	Blokové schéma budoucího využití jednotlivých objektů, provozů, podlaží
	Rozpočtová část

	1 Propočty nákladů plánovaných investičních akcí členěných dle jednotlivých provozů v objektech a etap jejich realizace

	2 Souhrnný propočet akcí investičního rozvoje areálu dle bodu 2.2.A.
	Dokladová část (záznamy - zápisy z projednání díla v průběhu prací).

Komentář - upřesnění:
Výkresová dokumentace bude obsahovat potřebné údaje o členění objektů z hlediska provozní návaznosti a musí prokázat reálnost náplně objektů vzhledem k deklarovanému obestavěnému prostoru. Generel rozvoje nemocnice musí být koncepční s porovnáním a zdůvodněním případných variant, výkresová část dokumentace musí prokázat potřebnou velikost jednotlivých řešených částí v návaznosti na plánované a zdůvodněné kapacity, musí respektovat vzájemné provozní vazby a stanovit budoucí logistiku provozu, základním kritériem dokumentace je optimalizace provozních vazeb vlastního provozu nemocnice. Generel rozvoje nemocnice bude zpracován podle platných předpisů, norem a požadavků na zdravotnickou výstavbu s výhledem na 10 let. Zhotovitel v etapách realizace zohlední požadavky objednatele na časové upřednostnění vytipovaných oddělení a provozů.
3 z 9
	Místem plnění je Nemocnice s poliklinikou Havířov, p. o., Dělnická 1132/24, 736 01 Havířov.
	Objednatel se zavazuje poskytnout zhotoviteli dohodnuté spolupůsobení, řádně a včas dokončené dílo převzít a zaplatit dohodnutou cenu za zhotovení.

TERMÍN PLNĚNÍ
Smluvní strany se dohodly na předání a převzetí ucelené částí díla do 4 měsíců od podpisu smlouvy.
	V případech, kdy doba plnění je závislá na předchozím spolupůsobení objednatele a objednatel je bezdůvodně neposkytl, sjednají smluvní strany náhradní termín poskytnutí spolupůsobení, přijatelný z hlediska dodržení dohodnuté doby plnění nebo způsobu řešení (postupů) bez poskytnutí spolupůsobení s tím, že případné negativní důsledky půjdou k tíži objednatele. V tomto případě přijme objednatel na žádost zhotovitele dodatek ke smlouvě, kterým se sjedná nový termín plnění, s přihlédnutím k odůvodněnému zájmu objednatele na včasném dokončení díla.
CENA
Cena za řádně zhotovené a předané dílo dle této smlouvy a činnosti stím související, je cenou dohodnutou smluvními stranami ve smyslu zák. č. 526/1990 Sb. o cenách, jako cena pevná dle přílohy č. 1 této smlouvy a činí:
295 000,- Kč (bez DPH)
61 950,- Kč DPH 356 950,- Kč (včetně DPH)
(slovy: třistapadesátšesttisícdevětsetpadesat korun českých)
Příslušná platná sazba DPH bude účtována zhotovitelem dle předpisů platných v době zdanitelného plnění.
	V ceně je zahrnuto 6 vyhotovení kompletní dokumentace (generelu) v tištěné formě a 2x v digitální formě na CD ve formátu *.pdf. Zhotovitel je povinen na vyžádání objednatele dodat další vyhotovení projektové dokumentace s tím, že cena se stanoví na základě ceníku zhotovitele za reprografické práce a počtu výtisků projektové dokumentace. Tyto další kopie budou fakturovány zvlášť.
	Dohodnutá cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele spojené s pořízením (přípravou a provedením) díla dle této smlouvy.
	Změna dohodnuté ceny je možná v případě, že dojde ke změně věcného rozsahu díla vymezeného touto smlouvou z důvodů ležících na straně objednatele. Úprava se provede dodatkem k této smlouvě o dílo. V případě rozšíření rozsahu prací musí být dodatek uzavřen před zahájením prací zhotovitelem. V případě omezení rozsahu prací požadovaných objednatelem, se sníží cena díla za předpokladu, že zúžení předmětu díla bylo objednatelem uplatněno včas, tj. před zahájením prací na omezeném rozsahu části díla. Jinak má zhotovitel právo i na úhradu účelně vynaložených nákladů na již provedené práce nebo činnosti.
file_2.jpg

file_3.wmf


4 z 9
PLATEBNÍ PODMÍNKY
Smluvní strany se dohodly na úhradě ceny za řádně zhotovené dílo a činností s tím související takto:
	Objednatel neposkytuje zálohy.
	Po protokolárním předání a převzetí celého řádně zhotoveného a bezvadného díla (den zdanitelného plnění) má zhotovitel právo vystavit objednateli konečnou fakturu (daňový doklad). Splatnost faktury je 30 dnů od data doručení (doporučeně) faktury do sídla objednatele. V pochybnostech se má za to, že faktura byla doručena třetí den ode dne vystavení.
	Faktura je uhrazena dnem odepsání fakturované částky z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele.
	Faktura zhotovitele musí obsahovat náležitosti vyplývající z obecně závazných předpisů, tj. zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.
	Objednatel má právo fakturu zhotoviteli vrátit, pokud neobsahuje náležitosti dle uvedených právních předpisů nebo protokol o předání a převzetí díla, případně protokol o odstranění vad a nedodělků prokazující, že dílo bylo předáno bez vad a nedodělků. Ode dne vystavení řádné nové faktury se počítá nová lhůta splatnosti dle odst. 5.2. Nedílnou přílohu faktury dále tvoří protokol o předání a převzetí projektové dokumentace podepsaný oprávněným zástupcem objednatele.
	Objednatel může fakturu vrátit a fakturovanou částku neuhradit pouze v případě, když:
	obsahuje nesprávné anebo neúplné údaje dle článku 5.,
	obsahuje nesprávné cenové údaje,
	neobsahuje přílohy
	Nárok zhotovitele na úhradu ceny za dílo nebo jeho příslušné části vzniká na základě následujících skutečností:
	faktické provedení fakturovaných činností a
	podpisem protokolu o předání a převzetí díla, případně protokolu o odstranění vad a nedodělků, prokazujících, že dílo bylo předáno bez vad a nedodělků. Bez těchto protokolů není zhotovitel oprávněn fakturovat.
	Zhotovitel prohlašuje, že:
	nemá v úmyslu nezaplatit daň z přidané hodnoty u zdanitelného plnění podle této smlouvy,
	nejsou mu známy skutečnosti, nasvědčující tomu, že se dostane do postavení, kdy nemůže daň zaplatit a ani se ke dni podpisu této smlouvy v takovém postavení nenachází,
	nezkrátí daň nebo nevyláká daňovou výhodu,
	nebude nespolehlivým plátcem,
	bude mít u správce daně registrován bankovní účet používaný pro ekonomickou činnost,
	souhlasí s tím, že pokud ke dni uskutečnění zdanitelného plnění bude o zhotoviteli zveřejněna správcem daně skutečnost, že zhotovitel je nespolehlivým plátcem, uhradí objednatel daň z přidané hodnoty z přijatého zdanitelného plnění příslušnému správci dané,
	Zhotovitel bude při vypracování díla postupovat podle obecně závazných předpisů, závazných ustanovení českých technických norem, výchozích podkladů předaných objednatelem ke dni uzavření této smlouvy, dalších podkladů předaných na základě této smlouvy, podle ujednání obsažených v této smlouvě, vyjádření veřejnoprávních orgánů a organizací k rozpracované projektové dokumentaci a podle zápisů z projednání projektové dokumentace s objednatelem tak, aby dílo mělo vlastnosti v této smlouvě dohodnuté, případně obvyklé.
	Zhotovitel je povinen při zpracování díla postupovat v souladu se zákonem č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavební řádu, a prováděcími předpisy. Jako projektant odpovídá za technickou a ekonomickou úroveň projektu.
	Zhotovitel prohlašuje, že je osobou odborně způsobilou, která je oprávněna provádět projektovou činnost ve výstavbě.
PODMÍNKY PROVEDENÍ DÍLA
file_4.jpg

file_5.wmf


5 z 9
SPOLUPŮSOBENÍ OBJEDNATELE, VÝCHOZÍ PODKLADY
Objednatel se zavazuje být v průběhu prací na díle ve stálém styku se zhotovitelem a projednat s ním koncepci řešení. Dále se objednatel zavazuje poskytnout zhotoviteli pro vytvoření díla další nezbytnou součinnost, kterou lze po něm spravedlivě požadovat a to na základě důvodného požadavku zhotovitele doručeného v přiměřeném předstihu objednateli.
	Objednatel předává zhotoviteli následující podklady pro řádné a včasné zhotovení díla:
	Katastrální snímek areálu nemocnice a hranic pozemků,
	dostupné evidenční listy budov,
	zprávy z provedených auditů,
	hospodářsko-ekonomické údaje provozního odboru (doprava a stravování),
	údaje o stávajících zdrojích a potřebách energií,
	popis a kapacity technické infrastruktury (zásobování vodou, kanalizace, ČOV, hospodaření s odpady), hospodářství medicinálních plynů,
	statistické údaje o druhu a počtu výkonů jednotlivých oddělení a laboratoří,
	dostupná potřebná výkresová dokumentace bude předána objednatelem na základě vzájemné konzultace a technické specifikace požadavků zhotovitele dle etap realizace,
	statistické údaje o druhu a počtu výkonů jednotlivých oddělení, doložení přehledu stávajících kapacit nemocnice v členění dle klinického oboru a druhu výkonu, údaje budou obsahovat data za období minimálně posledních 3 let
	přehled požadovaných - plánovaných budoucích kapacit nemocnice v členění podle oborů
PŘEDÁNÍ DÍLA, VLASTNICKÁ PRÁVA K DÍLU
Zhotovitel splní svou povinnost zhotovit dílo řádným dokončením a předáním objednateli v jeho sídle.
	O předání a převzetí řádně zhotoveného díla bude sepsán „Protokol o předání a převzetí díla", který podepíší zástupci obou smluvních stran a jehož jedno vyhotovení obdrží každá ze stran.
Za den předání a převzetí se považuje den podpisu tohoto protokolu zástupci obou smluvních stran.
	Objednatel nabývá vlastnické právo k dílu jeho protokolárním převzetím. Nebezpečí škody na díle přechází ze zhotovitele na objednatele dnem jejího předání zástupci objednatele na základě Protokolu o předání a převzetí díla.
	Zhotovitel prohlašuje, že objednatel bude oprávněn jakékoliv dílo, které bude předmětem plnění dle této smlouvy (pokud bude naplňovat znaky autorského díla) užít jakýmkoli způsobem a v rozsahu bez jakýchkoli omezení, a že vůči objednateli nebudou uplatněny oprávněné nároky majitelů autorských práv či jakékoli oprávněné nároky jiných třetích osob v souvislosti s užitím díla (práva autorská, práva příbuzná právu autorskému, práva patentová, práva k ochranné známce, práva z nekalé soutěže, práva osobnostní či práva vlastnická aj.). Objednatel požaduje poskytnutí oprávnění k výkonu práva dílo užít ke všem způsobům užití známým v době uzavření smlouvy v rozsahu neomezeném, co se týká času, množství užití díla a územního rozsahu, s tím, že cena za poskytnutí licence dle smlouvy je zahrnuta v ceně díla. Objednatel je oprávněn dílo upravovat, měnit a užívat pod svým jménem.
	Veškerá majetková práva a užívací práva na jakékoliv výsledky, resp. jakékoliv výstupy činností zhotovitele dle smlouvy přecházejí na objednatele v plném rozsahu bez jakéhokoliv omezení v okamžiku jejich předání objednateli.
	Zhotovitel nesmí použít výstupy dle smlouvy pro potřeby jakékoliv třetí osoby a ani pro vlastní podnikání. Zhotovitel je povinen uspořádat si své právní vztahy s autory autorských děl tak, aby splnění poskytnuti nebo převodu práv nebránily žádné právní překážky. Zhotovitel není oprávněn k provedení jakýchkoliv právních úkonů omezujících užití díla objednatelem nebo zakládajících jakékoliv jiné nároky zhotovitele nebo třetích osob než jaké jsou stanoveny smlouvou.
file_6.jpg

file_7.wmf

6 z 9
ODPOVĚDNOST ZA VADY, ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
Objednatel je povinen předmět díla co nejdříve prohlédnout po jeho předání.
	Zhotovitel odpovídá za to, že předmět díla má v době jeho předání objednateli a po dobu běhu záruční doby bude mít vlastnosti stanovené obecně závaznými předpisy, závaznými ustanoveními čs. technických norem, norem EU, popřípadě vlastnosti obvyklé, dále za to, že dílo nemá právní vady, je kompletní, odpovídá požadavkům sjednaným ve smlouvě.
	Zhotovitel poskytne na dílo záruku, která začíná běžet dnem protokolárního předání a převzetí díla. Záruční doba je 36 měsíců.
NÁROKY ZA VADY DÍLA
Objednatel se zavazuje oznámit vady díla zhotoviteli bez zbytečného odkladu poté, kdy je zjistí, nejpozději do uplynutí záruční lhůty. Zhotovitel je povinen zahájit odstraňování vad nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne doručení reklamace.
	Smluvní strany sjednávají právo objednatele požadovat v době záruky bezplatné odstranění vady, nedohodnou-li se smluvní strany v konkrétním případě jinak. Bezplatným odstraněním vady se zejména rozumí přepracování či úprava díla. Zhotovitel se zavazuje případné vady odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději ve lhůtě, na které se smluvní strany domluví.
SMLUVNÍ SANKCE
V případě prodlení zhotovitele s řádným ukončením a předáním díla včas je objednatel oprávněn požadovat po zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý den prodlení.
	V případě prodlení se zahájením práce na odstranění objednatelem oznámených vad díla nebo v případě prodlení s uvedením vadného díla do bezvadného stavu se zhotovitel zavazuje uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý započatý den prodlení
	V případě prodlení objednatele se zaplacením ceny díla je zhotovitel oprávněn požadovat po objednateli úrok z prodlení ve výši stanovené platnými právními předpisy.
	Takto sjednané a stranami uplatněné sankce nemají vliv na případnou povinnost náhrady vzniklé škody. Sjednané sankce hradí povinná strana nezávisle na tom, zda a v jaké výši vznikne druhé straně v této souvislosti škoda, jejíž náhradu lze vymáhat samostatně vedle sankcí v celém rozsahu, tzn. částka sankce se do výše náhrady škody nezapočítává. Zaplacením sankce není dotčena povinnost povinné strany splnit závazky vyplývající z této smlouvy.
POJIŠTĚNÍ ZHOTOVITELE
Zhotovitel prohlašuje, že má sjednáno smluvní pojištění na škody způsobené svou projektovou a inženýrskou činností u České pojišťovny a s., na limit pojistného plnění ve výši 5 000 000,-Kč (minimálně však 1.000.000,- Kč). Kopie pojistné smlouvy je přílohou č. 2 této smlouvy. Zhotovitel se zavazuje po celou dobu provádění díla dle této smlouvy mít platnou a účinnou pojistnou smlouvu nejméně v limitu pojistného plnění uvedeného ve větě první.
file_8.jpg

file_9.wmf


7 z 9
ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Porušení povinnosti zhotovitele dokončit a předat dílo řádně a včas, povinnosti zhotovitele zahájit práce na odstranění objednatelem oznámených vad díla, povinnosti zhotovitele uvést vadné dílo do bezvadného stavu a porušení povinnosti objednatele zaplatit sjednanou cenu díla po dobu delší než patnáct kalendářních dnů se považuje za podstatné porušení smlouvy, jež opravňuje oprávněné strany k odstoupení od smlouvy.
	Dojde-li k odstoupení od smlouvy objednatelem (nikoli z důvodů porušení smluvních povinností zhotovitelem) je zhotovitel oprávněn požadovat po objednateli úhradu již provedených plnění ve výši odpovídající rozsahu vykonaných prací na základě této smlouvy ke dni účinnosti odstoupení, tj. ke dni doručení odstoupení zhotoviteli.
	V případě, že od smlouvy odstoupí zhotovitel (nikoli z důvodů porušení smluvních povinností objednatelem), je povinen uhradit objednateli případnou škodu, která by mu odstoupením od smlouvy vznikla.
	Odstoupí-li některá ze stran od této smlouvy na základě ujednání z této smlouvy vyplývajících, smluvní strany vypořádají své závazky z předmětné smlouvy do 30 dnů od odstoupení od smlouvy.
	Odstoupení od smlouvy musí odstupující strana oznámit druhé straně písemně bez zbytečného odkladu poté, co se dozvěděla o podstatném porušení smlouvy. Lhůta pro oznámení o odstoupení od smlouvy se stanovuje pro obě strany 15 dnů ode dne, kdy jedna ze smluvních stran zjistila podstatné porušení smlouvy. V odstoupení musí být dále uveden důvod, pro který strana od smlouvy odstupuje a přesná citace toho bodu smlouvy, který ji k takovému kroku opravňuje Bez těchto náležitostí je odstoupení neplatné.
SPORY
Strany se dohodly, že v případě sporů týkajících se této smlouvy vyvinou maximální úsilí řešit tyto spory vzájemnou dohodou. Pokud není dosaženo dohody do 30 dnů ode dne předložení sporné věci statutárním zástupcům smluvních stran, budou tyto řešeny soudem.
DODATKY A ZMĚNY SMLOUVY
Tuto smlouvu lze měnit, doplnit nebo zrušit pouze písemnými průběžně číslovanými smluvními dodatky, jež musí být jako takové označeny a podepsány oběma stranami smlouvy. Tyto dodatky podléhají témuž smluvnímu režimu jako tato smlouva.
STYK MEZI STRANAMI
Styk mezi stranami bude písemný (dopisem, e-mailem nebo datovou zprávou do datové schránky) nebo ústní. Důležitá sdělení (sdělení, která se dotýkají předmětu plnění, termínů plnění případně financování) budou buď osobně doručena, nebo zaslána doporučeným dopisem (nebo datovou zprávou do datové schránky). Adresy zhotovitele a objednatele jsou uvedeny v čl. 1. smlouvy a mohou být změněny písemným oznámením, které bude včas zasláno druhé straně.
	Jako doklad o doručení bude považován podpis na kopii průvodního dopisu při osobním doručení nebo potvrzení pošty o doručení.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Smlouva nabývá platnosti podpisem obou smluvních stran.
file_10.jpg

file_11.wmf


	Tato smlouva nabývá účinnosti v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o registru smluv").
	Zhotovitel potvrzuje správnost svých údajů, které jsou uvedeny v čl. 1. a jejich shodu s platným výpisem z obchodního rejstříku nebo živnostenského listu. V případě, že dojde v průběhu smluvního vztahu ke změnám uvedených údajů, zavazuje se zhotovitel předat objednateli bez zbytečného odkladu platnou kopii výše uvedených dokladů a provést jejich aktualizaci dodatkem této předmětné smlouvy.
	Pokud není v této smlouvě uvedeno jinak, řídí se tento smluvní vztah dle dohody smluvních stran v souladu s § 262 příslušnými ustanoveními § 536 a následujících, zákona č. 513/1991 Sb. obchodního zákoníku, ve znění pozdějších předpisů.
	Smlouva se vyhotovuje ve dvou vyhotoveních stejné právní síly, z nichž objednatel obdrží 1 vyhotovení a zhotovitel obdrží 1 vyhotovení.
	Nedílnou součástí této smlouvy jsou následující přílohy:

Příloha č. 1 - Výkaz výměr-rozpočet
Příloha č. 2 - Kopie pojistné smlouvy
09-M-2MJ
file_12.jpg

file_13.wmf

V Havířově dne
V
HiP8©@[PMI©¥.s.R.o.
Za K^edw^gaeoLffiLiííiKoíj havířov,
příspěvková organizace
Za zhotovitele:	_ / Kroftova 45	@
'	//	616 00 BRNO
file_14.jpg

file_15.wmf


3/fax 541 211 409,777 801 664 ČO 60703016 Dlč CZ60703016
9 z 9
n 07
•?
                

Příloha HAV_SOD_127_16 - SČ.rtf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Číslo smlouvy:
Doručena dne:	,0. 'i)t" 2QJ6
Kopie pro: p/'l/
/9t f£/)/■/{ 09/9
SMLOUVA O DÍLO č.
na zpracování Generelu rozvoje Nemocnice s poliklinikou ve smyslu § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník") uzavírají tuto smlouvu o dílo (dále jen „smlouva").
1. SMLUVNÍ STRANY
Objednatel:
Se sídlem Statutární orgán Osoby oprávněné jednat
	ve věcech smluvních
	ve věcech technických

IČ
DIČ
Nemocnice s poliklinikou Havířov, příspěvková organizace
Dělnická 1132/24, 736 01
Bc. Josef Grochol, MBA - ředitel
Bc. Josef Grochol, MBA - ředitel
Ing. Rostislav Šimanský - provozně-technický náměstek
Ing. Pavel Švarc - vedoucí provozně-technického oddělení
Anna Franková - referent investic
008 44 896
CZ00844896
Bankovní ústav	Komerční banka,	a s., pobočka Havířov
Číslo účtu	27132791/0100
Tel.	596 491 111
E-mail	pavel.svarc@nsphav.cz
Zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě, odd. Pr,vložka č.899 (dále jen objednatel)
Zhotovitel:
Sídlo
Statutární orgán
Zapsán v obchodním rejstříku
Osoby oprávněné jednat
	ve věcech smluvních
	ve věcech technických

MEDICOPROJECT, s.r.o.
Kroftova 45, 616 00 Brno
Ing. Vladimír Kundera, jednatel společnosti
vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 14859
Ing. Vladimír Kundera, jednatel společnosti Ing. Vladimír Kundera, jednatel společnosti
IČ
DIČ
Bankovní ústav Číslo účtu
Tel.
E-mail
60703016
CZ60703016
ČSOB, a s., pobočka Brno 173-976 001/0300 541 214 740
vladimir.kundera@medicoproject.cz
1 z 9
PŘEDMĚT SMLOUVY
Zhotovitel se zavazuje zpracovat za podmínek dohodnutých v této smlouvě a předat objednateli dokumentaci (dále jen „dílo") na akci:
	Rozsah díla:
	provedení veškerých potřebných stavebně-technických průzkumů včetně ověření aktuálního stavu všech objektů s jejich popisem z hlediska stavebně technického stavu
	popis stávajícího stavu, rozložení kapacit provozů jednotlivých oddělení (ambulance, lůžkové stanice, administrativní zázemí, inspekční pokoje apod.) a technických provozů vč. určení a popisu provozních vazeb
	popis současných potřeb nemocnice v návaznosti na již provedené investiční akce se zohledněním změn ve fyzickém stavu objektů vč. ubytovny, definice a popis stávajících zdrojů energií a médií s posouzením jejich dostatečnosti a návrhem na jejich rozšíření, zhodnocení technického stavu čistírny odpadních vod s návrhem na její rekonstrukci nebo jiné řešení likvidace splaškových odpadů
	zahrnutí nových stavebních objektů a stavebních úprav stávajících objektů vč. ubytovny a jejich energetické bilance
	návrh umístění jednotlivých oddělení a provozů v křídlech monobloku nebo objektů nemocnice, využití uvolněných objektů (podlaží), řešení nových objektů nebo přístaveb (výhled po etapách),
	zmapování stávajících komunikačních vazeb, stávajícího stavu z hlediska zásobování a volných prostor s návrhem budoucího využití
	provedení návrhu řešení stávajících, případně nových objektů nemocnice vč. ubytovny v jasné definovaných objemech prostoru s vyznačením logických funkčních celků včetně definice jejich kapacit, se znázorněním horizontálních i vertikálních komunikačních koridorů, se znázorněním provozních vazeb, pohybu pacientů, personálu, zásobování, odsunu odpadu apod ; u objektů budou aktualizovány základní údaje (zastavěná plocha, obestavěný prostor, stavebně technický stav, odhad životnosti, současné využití, budoucí využití) a kapacitní údaje (počet lůžek apod.)
	řešení jednotlivých křídel oddělení monobloku a objektů nemocnice z hlediska únikových cest a požadavků požární ochrany
	členění generelu na etapy vč. časového harmonogramu jednotlivých etap a jejich finančního ohodnocení
	předpokládané náklady (odborný propočet nákladů) na realizaci plánovaných staveb dle jednotlivých etap včetně zdravotnické technologie a ostatního mobiliáře ve standardním provedení
	popis současného stavu a koncepce rozvoje inženýrských sítí v areálu nemocnice
	Rozpracované návrhy i zvolená řešení budou projednány svedením nemocnice a vedením oddělení. O těchto projednáních bude provedený písemný záznam,
	účast odpovědných pracovníků při jednáních, týkajících se předmětu zakázky dle jednotlivých profesí
	závěrečná prezentace plánu rozvoje nemocnice před ukončením prací
	organizace pracovních schůzek v místě sídla objednatele dle domluvy (min. však 1 x týdně pracovní schůzky v průběhu zpracování generelu)
	Členění dokumentace:
	TEXTOVÁ ČÁST

	1 Identifikační údaje

	2 Základní údaje o stavbě

A.3 Přehled podkladů a provedených průzkumů
„Generel rozvoje Nemocnice s poliklinikou Havířov, p. o.“
(dále jen „akce")
file_0.jpg

file_1.wmf


2 z 9
A.4 Zhodnocení stávajícího stavu objektů a jejich využití dle jednotlivých oddělení a provozů s lékařskou technologií, zdravotními přístroji a mobiliářem A.5 Koncepce rekonstrukce, dostavby a nového využití objektů dle jednotlivých oddělení a provozů s lékařskou technologií, zdravotními přístroji a mobiliářem A.6 Architektonické, urbanistické a provozní řešení A.7	Standard technického vybavení
A.8 Vyhodnocení energetických zdrojů a inženýrských sítí a návrhů nového řešení A.8.1 Koncepce ústředního vytápění a rozvodů tepla A.8.2 Koncepce zásobování teplou vodou A.8.3 Koncepce zdrojů a rozvodů studené vody A.8.4 Koncepce kanalizační sítě a čistírny odpadních vod A.8.5 Koncepce silnoproudých a slaboproudých rozvodů A.8.6 Koncepce informačních, komunikačních a kamerových systémů A.8.7 Koncepce zdrojů a rozvodů technických plynů A.8.8 Koncepce vzduchotechniky, centrálního chlazení a klimatizace A.8.9 Koncepce měření a regulace
A.8.10. Koncepce nových provozních vazeb, vstupy (i bezbariérové), zásobování A.8.11. Koncepce elektronické požární signalizace A.8.12. Koncepce rozvodů a zdrojů medicinálních plynů, medicinální páry a stlačeného vzduchu
	8.13. Koncepce požární ochrany a únikových cest

	9. Přehledná časová rekapitulace postupu rekonstrukce a dostavby vč. finančního

ohodnocení
	VÝKRESOVÁ ČÁST

	1	Stávající stav

	1.1	Katastrální situace

B.1.2 Urbanistická situace stávajícího rozmístění objektů B.1.3 Situace inženýrských sítí
B.1.4 Situace stávajícího dispozičního využití objektů s vybavením dle jednotlivých podlaží s legendou místností B.1.5 Fotodokumentace B.1.6 Pasportizace stávajících objektů B.2 Nový stav
B.2.1 Situace budoucího urbanistického členění, architektonicko - stavební a konstrukční část
B.2.2 Situace budoucího využití objektů a přístaveb dle jednotlivých podlaží s legendou místností, jejich vybavením a provozními kapacitami B.2.3 Situace koncepce silnoproudu, slaboproudu, kamerového systému, elektrické požární signalizace
B.2.4 Situace koncepce rozvoje energetických zdrojů a inženýrských sítí B.2.5 Situace etap realizace
B.2.6	Blokové schéma budoucího využití jednotlivých objektů, provozů, podlaží
	Rozpočtová část

	1 Propočty nákladů plánovaných investičních akcí členěných dle jednotlivých provozů v objektech a etap jejich realizace

	2 Souhrnný propočet akcí investičního rozvoje areálu dle bodu 2.2.A.
	Dokladová část (záznamy - zápisy z projednání díla v průběhu prací).

Komentář - upřesnění:
Výkresová dokumentace bude obsahovat potřebné údaje o členění objektů z hlediska provozní návaznosti a musí prokázat reálnost náplně objektů vzhledem k deklarovanému obestavěnému prostoru. Generel rozvoje nemocnice musí být koncepční s porovnáním a zdůvodněním případných variant, výkresová část dokumentace musí prokázat potřebnou velikost jednotlivých řešených částí v návaznosti na plánované a zdůvodněné kapacity, musí respektovat vzájemné provozní vazby a stanovit budoucí logistiku provozu, základním kritériem dokumentace je optimalizace provozních vazeb vlastního provozu nemocnice. Generel rozvoje nemocnice bude zpracován podle platných předpisů, norem a požadavků na zdravotnickou výstavbu s výhledem na 10 let. Zhotovitel v etapách realizace zohlední požadavky objednatele na časové upřednostnění vytipovaných oddělení a provozů.
3 z 9
	Místem plnění je Nemocnice s poliklinikou Havířov, p. o., Dělnická 1132/24, 736 01 Havířov.
	Objednatel se zavazuje poskytnout zhotoviteli dohodnuté spolupůsobení, řádně a včas dokončené dílo převzít a zaplatit dohodnutou cenu za zhotovení.

TERMÍN PLNĚNÍ
Smluvní strany se dohodly na předání a převzetí ucelené částí díla do 4 měsíců od podpisu smlouvy.
	V případech, kdy doba plnění je závislá na předchozím spolupůsobení objednatele a objednatel je bezdůvodně neposkytl, sjednají smluvní strany náhradní termín poskytnutí spolupůsobení, přijatelný z hlediska dodržení dohodnuté doby plnění nebo způsobu řešení (postupů) bez poskytnutí spolupůsobení s tím, že případné negativní důsledky půjdou k tíži objednatele. V tomto případě přijme objednatel na žádost zhotovitele dodatek ke smlouvě, kterým se sjedná nový termín plnění, s přihlédnutím k odůvodněnému zájmu objednatele na včasném dokončení díla.
CENA
Cena za řádně zhotovené a předané dílo dle této smlouvy a činnosti stím související, je cenou dohodnutou smluvními stranami ve smyslu zák. č. 526/1990 Sb. o cenách, jako cena pevná dle přílohy č. 1 této smlouvy a činí:
295 000,- Kč (bez DPH)
61 950,- Kč DPH 356 950,- Kč (včetně DPH)
(slovy: třistapadesátšesttisícdevětsetpadesat korun českých)
Příslušná platná sazba DPH bude účtována zhotovitelem dle předpisů platných v době zdanitelného plnění.
	V ceně je zahrnuto 6 vyhotovení kompletní dokumentace (generelu) v tištěné formě a 2x v digitální formě na CD ve formátu *.pdf. Zhotovitel je povinen na vyžádání objednatele dodat další vyhotovení projektové dokumentace s tím, že cena se stanoví na základě ceníku zhotovitele za reprografické práce a počtu výtisků projektové dokumentace. Tyto další kopie budou fakturovány zvlášť.
	Dohodnutá cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele spojené s pořízením (přípravou a provedením) díla dle této smlouvy.
	Změna dohodnuté ceny je možná v případě, že dojde ke změně věcného rozsahu díla vymezeného touto smlouvou z důvodů ležících na straně objednatele. Úprava se provede dodatkem k této smlouvě o dílo. V případě rozšíření rozsahu prací musí být dodatek uzavřen před zahájením prací zhotovitelem. V případě omezení rozsahu prací požadovaných objednatelem, se sníží cena díla za předpokladu, že zúžení předmětu díla bylo objednatelem uplatněno včas, tj. před zahájením prací na omezeném rozsahu části díla. Jinak má zhotovitel právo i na úhradu účelně vynaložených nákladů na již provedené práce nebo činnosti.
file_2.jpg

file_3.wmf


4 z 9
PLATEBNÍ PODMÍNKY
Smluvní strany se dohodly na úhradě ceny za řádně zhotovené dílo a činností s tím související takto:
	Objednatel neposkytuje zálohy.
	Po protokolárním předání a převzetí celého řádně zhotoveného a bezvadného díla (den zdanitelného plnění) má zhotovitel právo vystavit objednateli konečnou fakturu (daňový doklad). Splatnost faktury je 30 dnů od data doručení (doporučeně) faktury do sídla objednatele. V pochybnostech se má za to, že faktura byla doručena třetí den ode dne vystavení.
	Faktura je uhrazena dnem odepsání fakturované částky z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele.
	Faktura zhotovitele musí obsahovat náležitosti vyplývající z obecně závazných předpisů, tj. zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.
	Objednatel má právo fakturu zhotoviteli vrátit, pokud neobsahuje náležitosti dle uvedených právních předpisů nebo protokol o předání a převzetí díla, případně protokol o odstranění vad a nedodělků prokazující, že dílo bylo předáno bez vad a nedodělků. Ode dne vystavení řádné nové faktury se počítá nová lhůta splatnosti dle odst. 5.2. Nedílnou přílohu faktury dále tvoří protokol o předání a převzetí projektové dokumentace podepsaný oprávněným zástupcem objednatele.
	Objednatel může fakturu vrátit a fakturovanou částku neuhradit pouze v případě, když:
	obsahuje nesprávné anebo neúplné údaje dle článku 5.,
	obsahuje nesprávné cenové údaje,
	neobsahuje přílohy
	Nárok zhotovitele na úhradu ceny za dílo nebo jeho příslušné části vzniká na základě následujících skutečností:
	faktické provedení fakturovaných činností a
	podpisem protokolu o předání a převzetí díla, případně protokolu o odstranění vad a nedodělků, prokazujících, že dílo bylo předáno bez vad a nedodělků. Bez těchto protokolů není zhotovitel oprávněn fakturovat.
	Zhotovitel prohlašuje, že:
	nemá v úmyslu nezaplatit daň z přidané hodnoty u zdanitelného plnění podle této smlouvy,
	nejsou mu známy skutečnosti, nasvědčující tomu, že se dostane do postavení, kdy nemůže daň zaplatit a ani se ke dni podpisu této smlouvy v takovém postavení nenachází,
	nezkrátí daň nebo nevyláká daňovou výhodu,
	nebude nespolehlivým plátcem,
	bude mít u správce daně registrován bankovní účet používaný pro ekonomickou činnost,
	souhlasí s tím, že pokud ke dni uskutečnění zdanitelného plnění bude o zhotoviteli zveřejněna správcem daně skutečnost, že zhotovitel je nespolehlivým plátcem, uhradí objednatel daň z přidané hodnoty z přijatého zdanitelného plnění příslušnému správci dané,
	Zhotovitel bude při vypracování díla postupovat podle obecně závazných předpisů, závazných ustanovení českých technických norem, výchozích podkladů předaných objednatelem ke dni uzavření této smlouvy, dalších podkladů předaných na základě této smlouvy, podle ujednání obsažených v této smlouvě, vyjádření veřejnoprávních orgánů a organizací k rozpracované projektové dokumentaci a podle zápisů z projednání projektové dokumentace s objednatelem tak, aby dílo mělo vlastnosti v této smlouvě dohodnuté, případně obvyklé.
	Zhotovitel je povinen při zpracování díla postupovat v souladu se zákonem č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavební řádu, a prováděcími předpisy. Jako projektant odpovídá za technickou a ekonomickou úroveň projektu.
	Zhotovitel prohlašuje, že je osobou odborně způsobilou, která je oprávněna provádět projektovou činnost ve výstavbě.
PODMÍNKY PROVEDENÍ DÍLA
file_4.jpg

file_5.wmf


5 z 9
SPOLUPŮSOBENÍ OBJEDNATELE, VÝCHOZÍ PODKLADY
Objednatel se zavazuje být v průběhu prací na díle ve stálém styku se zhotovitelem a projednat s ním koncepci řešení. Dále se objednatel zavazuje poskytnout zhotoviteli pro vytvoření díla další nezbytnou součinnost, kterou lze po něm spravedlivě požadovat a to na základě důvodného požadavku zhotovitele doručeného v přiměřeném předstihu objednateli.
	Objednatel předává zhotoviteli následující podklady pro řádné a včasné zhotovení díla:
	Katastrální snímek areálu nemocnice a hranic pozemků,
	dostupné evidenční listy budov,
	zprávy z provedených auditů,
	hospodářsko-ekonomické údaje provozního odboru (doprava a stravování),
	údaje o stávajících zdrojích a potřebách energií,
	popis a kapacity technické infrastruktury (zásobování vodou, kanalizace, ČOV, hospodaření s odpady), hospodářství medicinálních plynů,
	statistické údaje o druhu a počtu výkonů jednotlivých oddělení a laboratoří,
	dostupná potřebná výkresová dokumentace bude předána objednatelem na základě vzájemné konzultace a technické specifikace požadavků zhotovitele dle etap realizace,
	statistické údaje o druhu a počtu výkonů jednotlivých oddělení, doložení přehledu stávajících kapacit nemocnice v členění dle klinického oboru a druhu výkonu, údaje budou obsahovat data za období minimálně posledních 3 let
	přehled požadovaných - plánovaných budoucích kapacit nemocnice v členění podle oborů
PŘEDÁNÍ DÍLA, VLASTNICKÁ PRÁVA K DÍLU
Zhotovitel splní svou povinnost zhotovit dílo řádným dokončením a předáním objednateli v jeho sídle.
	O předání a převzetí řádně zhotoveného díla bude sepsán „Protokol o předání a převzetí díla", který podepíší zástupci obou smluvních stran a jehož jedno vyhotovení obdrží každá ze stran.
Za den předání a převzetí se považuje den podpisu tohoto protokolu zástupci obou smluvních stran.
	Objednatel nabývá vlastnické právo k dílu jeho protokolárním převzetím. Nebezpečí škody na díle přechází ze zhotovitele na objednatele dnem jejího předání zástupci objednatele na základě Protokolu o předání a převzetí díla.
	Zhotovitel prohlašuje, že objednatel bude oprávněn jakékoliv dílo, které bude předmětem plnění dle této smlouvy (pokud bude naplňovat znaky autorského díla) užít jakýmkoli způsobem a v rozsahu bez jakýchkoli omezení, a že vůči objednateli nebudou uplatněny oprávněné nároky majitelů autorských práv či jakékoli oprávněné nároky jiných třetích osob v souvislosti s užitím díla (práva autorská, práva příbuzná právu autorskému, práva patentová, práva k ochranné známce, práva z nekalé soutěže, práva osobnostní či práva vlastnická aj.). Objednatel požaduje poskytnutí oprávnění k výkonu práva dílo užít ke všem způsobům užití známým v době uzavření smlouvy v rozsahu neomezeném, co se týká času, množství užití díla a územního rozsahu, s tím, že cena za poskytnutí licence dle smlouvy je zahrnuta v ceně díla. Objednatel je oprávněn dílo upravovat, měnit a užívat pod svým jménem.
	Veškerá majetková práva a užívací práva na jakékoliv výsledky, resp. jakékoliv výstupy činností zhotovitele dle smlouvy přecházejí na objednatele v plném rozsahu bez jakéhokoliv omezení v okamžiku jejich předání objednateli.
	Zhotovitel nesmí použít výstupy dle smlouvy pro potřeby jakékoliv třetí osoby a ani pro vlastní podnikání. Zhotovitel je povinen uspořádat si své právní vztahy s autory autorských děl tak, aby splnění poskytnuti nebo převodu práv nebránily žádné právní překážky. Zhotovitel není oprávněn k provedení jakýchkoliv právních úkonů omezujících užití díla objednatelem nebo zakládajících jakékoliv jiné nároky zhotovitele nebo třetích osob než jaké jsou stanoveny smlouvou.
file_6.jpg

file_7.wmf

6 z 9
ODPOVĚDNOST ZA VADY, ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
Objednatel je povinen předmět díla co nejdříve prohlédnout po jeho předání.
	Zhotovitel odpovídá za to, že předmět díla má v době jeho předání objednateli a po dobu běhu záruční doby bude mít vlastnosti stanovené obecně závaznými předpisy, závaznými ustanoveními čs. technických norem, norem EU, popřípadě vlastnosti obvyklé, dále za to, že dílo nemá právní vady, je kompletní, odpovídá požadavkům sjednaným ve smlouvě.
	Zhotovitel poskytne na dílo záruku, která začíná běžet dnem protokolárního předání a převzetí díla. Záruční doba je 36 měsíců.
NÁROKY ZA VADY DÍLA
Objednatel se zavazuje oznámit vady díla zhotoviteli bez zbytečného odkladu poté, kdy je zjistí, nejpozději do uplynutí záruční lhůty. Zhotovitel je povinen zahájit odstraňování vad nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne doručení reklamace.
	Smluvní strany sjednávají právo objednatele požadovat v době záruky bezplatné odstranění vady, nedohodnou-li se smluvní strany v konkrétním případě jinak. Bezplatným odstraněním vady se zejména rozumí přepracování či úprava díla. Zhotovitel se zavazuje případné vady odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději ve lhůtě, na které se smluvní strany domluví.
SMLUVNÍ SANKCE
V případě prodlení zhotovitele s řádným ukončením a předáním díla včas je objednatel oprávněn požadovat po zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý den prodlení.
	V případě prodlení se zahájením práce na odstranění objednatelem oznámených vad díla nebo v případě prodlení s uvedením vadného díla do bezvadného stavu se zhotovitel zavazuje uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý započatý den prodlení
	V případě prodlení objednatele se zaplacením ceny díla je zhotovitel oprávněn požadovat po objednateli úrok z prodlení ve výši stanovené platnými právními předpisy.
	Takto sjednané a stranami uplatněné sankce nemají vliv na případnou povinnost náhrady vzniklé škody. Sjednané sankce hradí povinná strana nezávisle na tom, zda a v jaké výši vznikne druhé straně v této souvislosti škoda, jejíž náhradu lze vymáhat samostatně vedle sankcí v celém rozsahu, tzn. částka sankce se do výše náhrady škody nezapočítává. Zaplacením sankce není dotčena povinnost povinné strany splnit závazky vyplývající z této smlouvy.
POJIŠTĚNÍ ZHOTOVITELE
Zhotovitel prohlašuje, že má sjednáno smluvní pojištění na škody způsobené svou projektovou a inženýrskou činností u České pojišťovny a s., na limit pojistného plnění ve výši 5 000 000,-Kč (minimálně však 1.000.000,- Kč). Kopie pojistné smlouvy je přílohou č. 2 této smlouvy. Zhotovitel se zavazuje po celou dobu provádění díla dle této smlouvy mít platnou a účinnou pojistnou smlouvu nejméně v limitu pojistného plnění uvedeného ve větě první.
file_8.jpg

file_9.wmf


7 z 9
ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Porušení povinnosti zhotovitele dokončit a předat dílo řádně a včas, povinnosti zhotovitele zahájit práce na odstranění objednatelem oznámených vad díla, povinnosti zhotovitele uvést vadné dílo do bezvadného stavu a porušení povinnosti objednatele zaplatit sjednanou cenu díla po dobu delší než patnáct kalendářních dnů se považuje za podstatné porušení smlouvy, jež opravňuje oprávněné strany k odstoupení od smlouvy.
	Dojde-li k odstoupení od smlouvy objednatelem (nikoli z důvodů porušení smluvních povinností zhotovitelem) je zhotovitel oprávněn požadovat po objednateli úhradu již provedených plnění ve výši odpovídající rozsahu vykonaných prací na základě této smlouvy ke dni účinnosti odstoupení, tj. ke dni doručení odstoupení zhotoviteli.
	V případě, že od smlouvy odstoupí zhotovitel (nikoli z důvodů porušení smluvních povinností objednatelem), je povinen uhradit objednateli případnou škodu, která by mu odstoupením od smlouvy vznikla.
	Odstoupí-li některá ze stran od této smlouvy na základě ujednání z této smlouvy vyplývajících, smluvní strany vypořádají své závazky z předmětné smlouvy do 30 dnů od odstoupení od smlouvy.
	Odstoupení od smlouvy musí odstupující strana oznámit druhé straně písemně bez zbytečného odkladu poté, co se dozvěděla o podstatném porušení smlouvy. Lhůta pro oznámení o odstoupení od smlouvy se stanovuje pro obě strany 15 dnů ode dne, kdy jedna ze smluvních stran zjistila podstatné porušení smlouvy. V odstoupení musí být dále uveden důvod, pro který strana od smlouvy odstupuje a přesná citace toho bodu smlouvy, který ji k takovému kroku opravňuje Bez těchto náležitostí je odstoupení neplatné.
SPORY
Strany se dohodly, že v případě sporů týkajících se této smlouvy vyvinou maximální úsilí řešit tyto spory vzájemnou dohodou. Pokud není dosaženo dohody do 30 dnů ode dne předložení sporné věci statutárním zástupcům smluvních stran, budou tyto řešeny soudem.
DODATKY A ZMĚNY SMLOUVY
Tuto smlouvu lze měnit, doplnit nebo zrušit pouze písemnými průběžně číslovanými smluvními dodatky, jež musí být jako takové označeny a podepsány oběma stranami smlouvy. Tyto dodatky podléhají témuž smluvnímu režimu jako tato smlouva.
STYK MEZI STRANAMI
Styk mezi stranami bude písemný (dopisem, e-mailem nebo datovou zprávou do datové schránky) nebo ústní. Důležitá sdělení (sdělení, která se dotýkají předmětu plnění, termínů plnění případně financování) budou buď osobně doručena, nebo zaslána doporučeným dopisem (nebo datovou zprávou do datové schránky). Adresy zhotovitele a objednatele jsou uvedeny v čl. 1. smlouvy a mohou být změněny písemným oznámením, které bude včas zasláno druhé straně.
	Jako doklad o doručení bude považován podpis na kopii průvodního dopisu při osobním doručení nebo potvrzení pošty o doručení.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Smlouva nabývá platnosti podpisem obou smluvních stran.
file_10.jpg

file_11.wmf


	Tato smlouva nabývá účinnosti v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o registru smluv").
	Zhotovitel potvrzuje správnost svých údajů, které jsou uvedeny v čl. 1. a jejich shodu s platným výpisem z obchodního rejstříku nebo živnostenského listu. V případě, že dojde v průběhu smluvního vztahu ke změnám uvedených údajů, zavazuje se zhotovitel předat objednateli bez zbytečného odkladu platnou kopii výše uvedených dokladů a provést jejich aktualizaci dodatkem této předmětné smlouvy.
	Pokud není v této smlouvě uvedeno jinak, řídí se tento smluvní vztah dle dohody smluvních stran v souladu s § 262 příslušnými ustanoveními § 536 a následujících, zákona č. 513/1991 Sb. obchodního zákoníku, ve znění pozdějších předpisů.
	Smlouva se vyhotovuje ve dvou vyhotoveních stejné právní síly, z nichž objednatel obdrží 1 vyhotovení a zhotovitel obdrží 1 vyhotovení.
	Nedílnou součástí této smlouvy jsou následující přílohy:

Příloha č. 1 - Výkaz výměr-rozpočet
Příloha č. 2 - Kopie pojistné smlouvy
09-M-2MJ
file_12.jpg

file_13.wmf

V Havířově dne
V
HiP8©@[PMI©¥.s.R.o.
Za K^edw^gaeoLffiLiííiKoíj havířov,
příspěvková organizace
Za zhotovitele:	_ / Kroftova 45	@
'	//	616 00 BRNO
file_14.jpg

file_15.wmf


3/fax 541 211 409,777 801 664 ČO 60703016 Dlč CZ60703016
9 z 9
n 07
•?