Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O UBYTOVÁNÍ A STRAVOVÁNÍ Uzavřená dle § 2326 a násl. zákona č. 89/2012 občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“) I. Smluvní strany ZO OS KOVO SIGMA LUTÍN se sídlem: J. Sigmunda 313, 783 49 Lutín IČ: 18051103 DIČ: CZ 18051103 Bankovní spojení: Česká spořitelna, číslo účtu: 1800663309/0800 Zastoupena: Pavlem Hladkým, předsedou VZO ( dále jen „poskytovatel“ ) a Česká republika Generální ředitelství cel se sídlem: Budějovická 7, 140 96 Praha 4 IČ: 71214011 DIČ: CZ 71214011 Bankovní spojení: ČNB Praha 1, číslo účtu: 107-1020011/0710 zastoupená: vrchním radou plk. PhDr. Zdeňkem Kučou, ředitelem odboru 40 - Řízení lidských zdrojů ( dále jen „objednatel“) II. Předmět smlouvy 1. Poskytovatel se zavazuje poskytnout ubytování a stravování maximálně 105 osobám - účastníkům letního dětského tábora objednatele v objektu v Domašově nad Bystřicí (parcelní číslo pozemku 1748,1750). Součástí objektu jsou sportoviště, která poskytovatel poskytne k využití objednateli. Termín: Počet osob: 5.8.2023 - 19.8.2023 maximálně 105, konečný počet bude stanoven postupem uvedeným v čl. V. odst. 5 této smlouvy 2. Poskytovatel bere na vědomí, že pobyt dětí je zotavovací akcí ve smyslu zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví ve znění pozdějších předpisů. Prohlašuje, že ubytování splňuje hygienické požadavky na zotavovací akce pro děti, stanovené příslušnými právními předpisy a zavazuje se poskytovat všechny služby v souladu s podmínkami stanovanými pro zotavovací akce pro děti, a to zejména s vyhláškou c. 106/2001 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti, ve znění pozdějších předpisů. III. Cena pobytu a rozsah služeb 1. Cena pobytu za jednu osobu a den se sjednává ve výši 500,- Kč včetně DPH a zahrnuje ubytování a stravování v níže uvedeném rozsahu. Cena zahrnuje: • ubytování ve vícelůžkových pokojích v budově a ve čtyřlůžkových chatkách. Sociální zařízení je společné, teplá voda k provádění osobní hygieny všech účastníků tábora zajištěná po celý den. K dispozici je jídelna, společenská místnost, úklid společných prostor je zajištěn nejméně 1x denně. Ubytování bude k dispozici nejpozději dne 5.8.2023 v 10.00 hod a objednatel vyklidí areál nejpozději dne 19.8.2023 v 10.30 hod. • stravování formou plné penze 5 x denně (snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře) včetně zajištění pitného režimu. Lze sloučit výdej snídaně a přesnídávky a oběda a svačiny. Poskytovatel se zavazuje poskytovat stravu nejméně v množství, kvalitě a složení tak, jak stanoví příloha č. 1 vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů. Stravování začíná dnem 5.8.2023 večeří a končí 19.8.2023 snídaní a balíčkem na cestu v hodnotě oběda. 2. Cenu pobytu uvedenou v odstavci 1.čl. III lze zvýšit pouze za podmínky, že v době od podpisu smlouvy do 30-ti dnů před zahájením tábora dojde ke zvýšení cen potravin o více jak 10% dle úhrnného indexu spotřebitelských cen zboží a služeb publikovaného Českým statistickým úřadem, a to dodatkem ke smlouvě. IV. Platební podmínky 1. Faktura na zálohu bude vystavena poskytovatelem ve výši 350.000,- Kč po nabytí účinnosti této smlouvy se splatností 30 dnů od jejího doručení na adresu objednatele uvedenou v této smlouvě. 2. Konečné vyúčtování bude provedeno na základě skutečného počtu osob na letním dětském táboře nejpozději do 25.8.2023 se splatností faktury 30 dnů od jejího doručení na adresu objednatele uvedenou v této smlouvě. 3. Faktury musí obsahovat náležitosti daňového dokladu podle § 435 OZ, podle § 7 zákona č. 90/2012 Sb., o obchodních společnostech a družstvech (zákon o obchodních korporacích), podle zákona č. 563/1991 Sb. o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů a podle § 29 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů a odkaz na tuto smlouvu. 4. Objednatel má právo faktury před uplynutím lhůty jejich splatností vrátit poskytovateli, aniž by došlo k prodlení s jejich úhradou, není-li v souladu s příslušnými právními předpisy nebo ustanoveními této smlouvy. Nová lhůta splatnosti v délce 30 dnů počne plynout ode dne doručení opravených faktur objednateli. 5. Objednatel se zavazuje uhradit faktury ve výše sjednaných termínech. Za datum zaplacení se považuje datum připsání příslušné částky na účet ve prospěch poskytovatele. Platba faktur bude provedena bezhotovostním převodem na bankovní účet poskytovatele, jenž je uveden v záhlaví této smlouvy. 6. Platby budou probíhat výhradně v Kč a rovněž veškeré cenové údaje budou v této měně. 7. Smluvní strany si dojednaly, že objednatel je oprávněn provést zajišťovací úhradu daně z přidané hodnoty ve smyslu ust. § 109a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, na účet příslušného správce daně, jestliže se poskytovatel stane ke dni uskutečnění zdanitelného plnění nespolehlivým plátcem daně ve smyslu ust. § 106 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. 8. Při nedodržení termínu splatnosti faktury je poskytovatel oprávněn požadovat od objednatele úhradu úroku z prodlení ve výši stanoveném nařízením vlády č. 351/2013 Sb., kterým se určuje výše úroků z prodlení a nákladů spojených s uplatněním pohledávky, určuje odměna likvidátora, likvidačního správce a člena orgánu právnické osoby jmenovaného soudem a upravují některé otázky Obchodního věstníku a veřejných rejstříků právnických a fyzických osob. V. Práva a povinnosti smluvních stran 1. Poskytovatel se zavazuje poskytnout účastníkům letního dětského tábora pobyt v místě a době stanovené v článku II. této smlouvy. 2. Objednatel se zavazuje za ubytování, stravování a služby s ním spojené zaplatit poskytovateli sjednanou cenu způsobem a ve lhůtách stanovených v článku IV. této smlouvy. 3. Poskytovatel je povinen odevzdat účastníkům letního dětského tábora prostory vyhrazené k ubytování ve stavu způsobilém pro žádané užívání a zajistit jim nerušený výkon jejich práv spojených s pobytem. 4. Účastníci letního dětského tábora jsou povinni užívat prostory vyhrazené k ubytování a plnění služeb spojených s rekreačním pobytem řádně, tj. zejména musí dodržovat všechna bezpečnostní, požární a organizační opatření poskytovatele zveřejněná v prostorách pro ubytování a stravování, nesmí bez předchozího souhlasu poskytovatele provádět žádné podstatné změny v prostorách vyhrazených k ubytování a plnění služeb spojených s pobytem. Za děti odpovídají oddíloví vedoucí objednatele. 5. Objednatel předloží poskytovateli jmenný seznam účastníků letního dětského tábora s udáním adresy bydliště nejpozději 30. června 2023, případné změny ohlásí objednatel poskytovateli neprodleně po jejich zjištění. 6. Poskytovatel se zavazuje, že nezneužije informace, týkající se osobních dat účastníků letního dětského tábora, které mu objednatel předal pro účely této smlouvy a po ukončení letního dětského tábora je zlikviduje v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů. 7. Objednatel si vyhrazuje právo podílet se na sestavování jídelníčku. 8. Poskytovatel se zavazuje poskytnout objednateli nejpozději 6 týdnů před zahájením předmětu plnění jídelníček k odsouhlasení, ve smyslu právních předpisů, zdravotníkem tak, aby mohly být případné požadavky poskytovatelem včas zapracovány. Objednatel je povinen svoje požadavky uplatnit nejpozději do 14 dnů od poskytnutí jídelníčku, v případě, že tak neučiní, považuje se jídelníček za schválený. Změna jídelníčku v průběhu plnění je možná pouze po odsouhlasení zdravotníkem. VI. Odstoupení od smlouvy 1. V případě prodlení objednatele delším než 30 dnů s úhradou sjednané ceny je poskytovatel oprávněn od této smlouvy odstoupit. 2. Objednatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit zcela či částečně i bez udání důvodu. a) Pro případ částečného odstoupení objednatele od této smlouvy, kterým se rozumí snížení počtu účastníků letního dětského tábora oproti počtu nahlášenému postupem podle čl. V. odst. 5 této smlouvy, se smluvní strany dohodly, že objednatel uhradí poskytovateli újmu, která mu částečným odstoupením vznikla a která je stanovena paušální částkou 500,- Kč za zrušení každého pobytu každé osoby po 20. červenci 2023. Tato újma bude zúčtována v konečném vyúčtování. b) V případě, že objednavatel zcela odstoupí od smlouvy, zaplatí poskytovateli újmu, která je stanovena paušální částkou 50.000 Kč. Tato újma je splatná do 10 dnů od doručení faktury, kterou se tato paušální částka vyúčtuje. Pro uvedený případ se přiměřeně použije čl. IV – Platební podmínky této smlouvy. 3. Objednatel je dále oprávněn od smlouvy odstoupit v případě podstatného porušení této smlouvy ze strany poskytovatele, kterým se rozumí zejména opakované a hrubé závady v rozsahu nebo kvalitě ubytování či stravování. V takovém případě náleží poskytovateli cena za pobyt do odstoupení od této smlouvy. 4. Předčasné ukončení pobytu na základě vlastního rozhodnutí účastníka nezakládá právo k navrácení úhrady za ubytování. 5. Pokud z důvodu přijetí protiepidemických opatření v souvislosti s výskytem koronavirového onemocnění COVID-19 nebude možné realizovat předmět smlouvy – pobyt (ubytování a stravování) účastníků letního dětského tábora v objektu v Domašově nad Bystřicí, pak při odstoupení objednatele od smlouvy není objednatel povinen hradit storno poplatky. VII. Ostatní ujednání 1. Bližší podmínky ubytování a poskytování služeb jsou uvedeny v domovním a ubytovacím řádu. 2. Hlavní vedoucí letního dětského tábora se zavazuje seznámit účastníky tábora s ustanoveními domovního a ubytovacího řádu, která jsou pro všechny účastníky závazná. 3. Poskytovatel dbá na nerušený pobyt a odstraňuje neprodleně závady tak, aby kvalita pobytu nebyla snížena. 4. V případě, že rozsah služeb nebo kvalita je nižší, než je uvedeno v článku III. této smlouvy, vzniká objednateli právo na reklamaci. Své nároky z reklamace musí objednatel uplatnit u poskytovatele písemně bez zbytečného odkladu, nejpozději 1 měsíc po skončení letního dětského tábora. 5. Při výskytu závad v plnění rozsahu služeb nebo kvalitě služeb, jak jsou uvedeny v článku III. této smlouvy je hlavní vedoucí letního dětského tábora povinen veškeré své výhrady sdělit písemně v místě vzniku poskytovateli nebo jinému odpovědnému pracovníkovi poskytovatele tak, aby mohla být uskutečněna náprava na místě. Pokud se nedostatek nepodaří odstranit, sepíše poskytovatel nebo jiný odpovědný pracovník s hlavním vedoucím reklamační zápis. Tento zápis je objednatel povinen předložit při reklamaci. V případě, že bude reklamace oprávněná, je objednatel oprávněn požadovat zaplacení smluvní pokuty ve výši 5.000,- Kč za každou závadu v plnění rozsahu služeb nebo kvalitě služeb, jak jsou uvedeny v článku III. Této smlouvy. Ustanovením o smluvní pokutě není dotčeno právo na náhradu škody. 6. Za porušení povinnosti uvedené v ust. čl. V odst. 6 je poskytovatel povinen na výzvu uhradit smluvní sankci ve výši 10.000,- Kč za každé jednotlivé porušení. 7. V případě nesplnění povinnosti poskytovatele uvedené v čl. V odst. 8 je poskytovatel povinen uhradit na výzvu smluvní sankci ve výši 1.000,- Kč za každé jednotlivé porušení. VII. Závěrečná ustanovení 1. Věci nepostižené touto smlouvou se řídí právním řádem ČR, zejména pak ostatními ustanoveními OZ v platném znění a jeho prováděcími předpisy. 2. Smlouva je sepsána ve dvou vyhotoveních, pro každou smluvní stranu po jednom. 3. Poskytovatel výslovně souhlasí s tím, že objednatel tuto smlouvu uveřejní na svém profilu v plném znění v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. 4. Smluvní strany si výslovně ujednaly, že tuto smlouvu nelze postoupit na řad. Žádná ze smluvních stran není oprávněna vtělit jakékoliv právo plynoucí jí ze smlouvy nebo z jejího porušení do podoby cenného papíru. 5. Smlouva může být změněna nebo doplněna jen na základě písemného dodatku schváleného podpisy obou smluvních stran. Tyto dodatky se stanou integrální součástí této smlouvy. 6. Smlouva nabývá platnosti dnem podepsání smluvními stranami a účinnosti dnem zveřejnění v registru smluv. V souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o registru smluv, se strany dohodly, že objednatel zašle tuto dohodu správci registru smluv k uveřejnění ve lhůtě, stanovené tímto zákonem. Osobní údaje stran před odesláním budou anonymizovány v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů. V Lutíně dne: 20. 02. 2023 V Praze dne: 22. 02.2023 ………………………………. ……………………………………. poskytovatel objednatel