Textová podoba smlouvy Smlouva č. 2662518: INDI 2017 - Jeseníky - Sdružení cestovního ruchu

Příloha LBT - smlouva.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        2017/02260/OTH/DSM

                               Smlouva o poskytnutí dotace

      uzavřená v souladu s § 159 a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění
 pozdějších právních předpisů, a se zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech

                     územních rozpočtů, ve znění pozdějších právních předpisů

Olomoucký kraj
Jeremenkova 40a, 779 11 Olomouc
IČ: 60609460
DIČ: CZ60609460
Zastoupený: Ladislavem Oklešťkem, hejtmanem
Bankovní spojení:
č. ú.:
(dále jen „poskytovatel“)

a

Jeseníky - Sdružení cestovního ruchu
Kladská 233/1, 787 01 Šumperk
IČ: 68923244
Zastoupené: PhDr. Janem Závěšickým, předsedou správní rady

                 Ing. Vladimírem Mikulcem, místopředseda správní rady
Zapsané u Krajského soudu v Ostravě, zn. L 12215
Bankovní spojení:
č. ú.:
(dále jen „příjemce“)

oba společně dále jako „smluvní strany“

                            uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku
                                    tuto smlouvu o poskytnutí dotace:
                                                            I.

1. Poskytovatel se na základě této smlouvy zavazuje poskytnout příjemci dotaci ve výši
       800.000 Kč, slovy: osm set tisíc korun českých (dále jen „dotace“).

2. Účelem poskytnutí dotace je částečná úhrada výdajů na celoroční činnost, konkrétně
       pouze na Podporu koordinované strojové údržby lyžařských běžeckých tratí v
       Jeseníkách (dále také „činnost“).

                                                                                                                        1
                                                                                     2017/02260/OTH/DSM

3. Dotace bude poskytnuta převodem na bankovní účet příjemce uvedený v záhlaví této
       smlouvy do 21 dnů ode dne nabytí účinnosti této smlouvy. Za den poskytnutí dotace
       se pro účely této smlouvy považuje den odepsání finančních prostředků z účtu
       poskytovatele ve prospěch účtu příjemce.

4. Dotace se poskytuje na účel stanovený v čl. I. odst. 2 této smlouvy jako dotace
       neinvestiční.

       Pro účely této smlouvy se neinvestiční dotací rozumí dotace, která musí být použita
       na úhradu jiných výdajů než:

         a) výdajů spojených s pořízením hmotného majetku dle § 26 odst. 2 zákona č.
      586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „cit.
      zákona“),

         b) výdajů spojených s pořízením nehmotného majetku dle § 32a odst. 1 a 2 cit.
      zákona,

         c) výdajů spojených s technickým zhodnocením, rekonstrukcí a modernizací ve
      smyslu § 33 cit. zákona

                                                           II.

1. Příjemce dotaci přijímá a zavazuje se ji použít výlučně v souladu s účelem poskytnutí
       dotace dle čl. I odst. 2 a 4 této smlouvy, v souladu s podmínkami stanovenými v této
       smlouvě a v souladu se Zásadami pro poskytování individuálních dotací z rozpočtu
       Olomouckého kraje v roce 2017 (dále také jen „Pravidla“) a v souladu s usnesením
       Zastupitelstva Olomouckého kraje č. UZ/4/61/2017 ze dne 24. 4. 2017. Dotace musí
       být použita hospodárně. Dotace může být použita pouze na:

       PHM do roleb a skútrů, mzdy rolbařů, servis sněžných vozidel, terénní práce,
       obnova lyžařského značení, informovanost o udržovaných trasách za pomoci
       ICT technologií a administrace a koordinace údržby lyžařských běžeckých tras.

       Je-li příjemce plátce daně z přidané hodnoty (dále jen „DPH“) a může uplatnit
       odpočet DPH ve vazbě na ekonomickou činnost, která zakládá nárok na odpočet
       daně podle § 72 odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném
       znění (dále jen „ZDPH“), a to v plné nebo částečné výši (tj. v poměrné výši podle
       § 75 ZDPH nebo krácené výši podle § 76 ZDPH, popř. kombinací obou způsobů),
       nelze z dotace uhradit DPH ve výši tohoto odpočtu DPH, na který příjemci vznikl
       nárok. V případě, že si příjemce – plátce DPH bude uplatňovat nárok na odpočet
       daně z přijatých zdanitelných plnění v souvislosti s realizací činnosti, na kterou byla
       dotace poskytnuta, a to nárok na odpočet v plné či částečné výši, uvádí na veškerých
       vyúčtovacích dokladech finanční částky bez DPH odpovídající výši, která mohla být
       uplatněna v odpočtu daně na základě daňového přiznání k DPH. Příjemce –
       neplátce DPH uvádí na veškerých vyúčtovacích dokladech finanční částky včetně
       DPH.

       V případě, že se příjemce stane plátcem DPH v průběhu čerpání dotace a jeho právo
       uplatnit odpočet DPH při registraci podle § 79 ZDPH se vztahuje na zdanitelná plnění
       hrazená včetně příslušné DPH z dotace, je příjemce povinen snížit výši dosud
       čerpané dotace o výši daně z přidané hodnoty, kterou je příjemce oprávněn
       v souladu § 79 ZDPH uplatnit v prvním daňovém přiznání po registraci k DPH.

       V případě, že dojde k registraci příjemce k DPH a příjemce při registraci podle § 79
       ZDPH je oprávněn až po vyúčtování dotace uplatnit nárok na odpočet DPH, jež byla
       uhrazena z dotace, je příjemce povinen vrátit poskytovateli částku ve výši nároku
       odpočtu DPH, který byl čerpán jako uznatelný výdaj.

                                                                                                                        2
                                                                                     2017/02260/OTH/DSM

       Pokud má příjemce (plátce daně) ve shodě s opravou odpočtu podle § 75 ZDPH,
       vypořádáním odpočtu podle § 76 ZDPH a úpravou odpočtu podle
       § 78 až 78c ZDPH právo zvýšit ve lhůtě stanovené ZDPH svůj původně uplatněný
       nárok na odpočet DPH, který se vztahuje na zdanitelná plnění hrazená včetně
       příslušné DPH z dotace, je příjemce povinen upravit a vrátit poskytovateli část dotace
       ve výši uplatněného odpočtu DPH, a to do jednoho měsíce ode dne, kdy příslušný
       státní orgán vrátil příjemci uhrazenou DPH.

       Nevrátí-li příjemce takovou část dotace v této lhůtě, dopustí se porušení rozpočtové
       kázně ve smyslu ust. § 22 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
       územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.

       Dotaci nelze rovněž použít na úhradu ostatních daní.

       Bez předchozího písemného souhlasu poskytovatele nesmí příjemce dotaci nebo její
       část poskytnout třetí osobě, není-li touto smlouvou stanoveno jinak.

       Příjemce je povinen vést dotaci ve svém účetnictví odděleně.

2. Příjemce je povinen použít poskytnutou dotaci nejpozději do 31. 12. 2017.

       Příjemce je oprávněn použít dotaci také na úhradu výdajů vynaložených příjemcem
       v souladu s účelem poskytnutí dotace dle čl. I odst. 2 a 4 této smlouvy a podmínkami
       použití dotace dle čl. II odst. 1 této smlouvy v období od 1. 1. 2017 do uzavření této
       smlouvy.

3. Příjemce je povinen umožnit poskytovateli provedení kontroly dodržení účelu
       a podmínek použití poskytnuté dotace. Při této kontrole je příjemce povinen vyvíjet
       veškerou poskytovatelem požadovanou součinnost.

4. Příjemce je povinen nejpozději do 31. 1. 2018 předložit poskytovateli vyúčtování
       poskytnuté dotace (dále jen „vyúčtování“).

      Vyúčtování musí obsahovat:

       4.1. soupis výdajů hrazených z poskytnuté dotace v rozsahu uvedeném v příloze
                č. 1 „Finanční vyúčtování dotace - vzor na rok 2017“. Příloha č. 1 je
                pro příjemce k dispozici v elektronické formě na webu poskytovatele
                https://www.kr-olomoucky.cz/vyuctovani-prispevku-dotace-cl-3802.html. Tento
                soupis výdajů bude doložen:

                a) fotokopiemi všech výpisů z bankovního účtu, které dokládají úhradu
                    jednotlivých dokladů a faktur, s vyznačením dotčených plateb,

                b) čestným prohlášením, že fotokopie předaných dokladů jsou shodné
                    s originály a výdaje uvedené v soupisu jsou shodné se záznamy
                    v účetnictví příjemce.

       Společně s vyúčtováním příjemce předloží poskytovateli závěrečnou zprávu.

       Závěrečná zpráva musí obsahovat popis a zhodnocení projektu, dále pak
       zdůvodnění oprávněnosti použití poskytnuté dotace v souladu s čl. I odst. 2 a 4 a čl.
       II. odst. 1 této smlouvy. V příloze závěrečné zprávy je příjemce povinen předložit
       poskytovateli fotodokumentaci o propagaci poskytovatele a užití jeho loga dle čl. II
       odst. 10 této smlouvy.

       Závěrečná zpráva musí být členěna ve struktuře: 1) celkové zhodnocení akce
       (zhodnocení úspěšnosti, doporučení pro další ročník); 2) zhodnocení a údaje o
       dosahu akce (např. počet uživatelů, zapojené subjekty); 3) zhodnocení a údaje
       o publicitě akce včetně ukázek propagace (letáky, plakáty, snímky internetové

                                                                                                                        3
                                                                              2017/02260/OTH/DSM

prezentace, inzerce, aj.); 4) další informace k čerpání dotace včetně základních
parametrů, jako je:

1. počet sektorů údržby lyžařských běžeckých tras (dále i LBT)
2. název sektoru (udržovatel) a přehled udržovaných tras
3. identifikace stroje provádějícího údržby LBT v daném sektoru
4. počet km k údržbě v daném sektoru/celkem
5. celkem udržených – ujetých – km za sezonu/rok v daném sektoru/celkem
6. náklady na udržený 1 km v Kč v daném sektoru/celkem,
7. náklady na servis strojů provádějících údržbu LBT v daném sektoru nad

    rámec motohodin
8. celkové náklady na údržbu v daném sektoru/celkem
9. příspěvek OK v daném sektoru/celkem
10. další příspěvky (obce atd.) v daném sektoru/celkem
11. celkové příspěvky do sektorů
12. náklady udržovatele v daném sektoru/celkem

       V příloze závěrečné zprávy je příjemce povinen předložit poskytovateli
       fotodokumentaci o propagaci poskytovatele a užití jeho loga dle čl. II odst. 10 této
       smlouvy. Předáním fotografií bezúplatně uděluje příjemce poskytovateli souhlas
       s užitím fotografií v následujícím rozsahu: a) časový rozsah: neomezený;
       b) teritoriální rozsah: neomezený; c) množstevní rozsah: neomezený; d) ke všem
       známým způsobům užití díla ve smyslu § 12 odst. 4 zákona č. 121/2000 Sb.,
       autorský zákon, v platném znění. Poskytovatel je zároveň oprávněn poskytnout tyto
       fotografie pro propagační účely dalším subjektům.

5. V případě, že dotace nebyla použita v celé výši ve lhůtě uvedené v čl. II odst. 2 této
       smlouvy, je příjemce povinen vrátit nevyčerpanou část dotace na účet poskytovatele
       nejpozději do 15 dnů ode dne předložení vyúčtování poskytovateli. Nevrátí-li
       příjemce nevyčerpanou část dotace v této lhůtě, dopustí se porušení rozpočtové
       kázně ve smyslu ust. § 22 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
       územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.

6. V případě, že příjemce použije dotaci nebo její část na jiný účel než účel sjednaný
       touto smlouvou v čl. I odst. 2 a 4, poruší některou z jiných podmínek použití dotace,
       stanovených v čl. II odst. 1 této smlouvy, nebo poruší některou z povinností
       uvedených v této smlouvě, dopustí se porušení rozpočtové kázně ve smyslu ust.
       § 22 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve
       znění pozdějších předpisů. Pokud příjemce předloží vyúčtování a závěrečnou zprávu
       v termínu stanoveném v čl. II odst. 4 této smlouvy, ale vyúčtování nebo závěrečná
       zpráva nebudou obsahovat všechny náležitosti stanovené v čl. II odst. 4 této
       smlouvy, dopustí se příjemce porušení rozpočtové kázně až v případě, že nedoplní
       nebo neopraví chybné nebo neúplné vyúčtování nebo závěrečnou zprávu ve lhůtě 15
       dnů ode dne doručení výzvy poskytovatele.

7. Za porušení rozpočtové kázně uloží poskytovatel příjemci odvod ve výši stanovené

       platnými právními předpisy. V případech porušení rozpočtové kázně specifikovaných

       níže v tabulce uloží poskytovatel příjemci odvod ve výši stanovené v této tabulce:

Typ porušení smluvních ujednání (procentní sazba  Výše odvodu v %
bude v případě porušení jednotlivých ujednání     z celkově
uplatňována kumulativně)                          poskytnuté
                                                  dotace

                                                                   4
                                                              2017/02260/OTH/DSM

Nedodržení povinnosti vést dotaci v účetnictví analyticky

odděleně nebo na samostatném bankovním účtu, je-li            5%

tato povinnost uvedena ve smlouvě

Předložení vyúčtování a závěrečné zprávy o využití

dotace s prodlením do 15 kalendářních dnů od data                 2%

uvedeného ve smlouvě

Předložení vyúčtování a závěrečné zprávy o využití

dotace s prodlením do 30 kalendářních dnů od data             5%

uvedeného ve smlouvě

Předložení doplněného vyúčtování a závěrečné zprávy o

využití dotace s prodlením do 15 kalendářních dnů od          5%
marného uplynutí náhradní lhůty, uvedené ve výzvě

k doplnění vyúčtování

Nedodržení podmínek povinné propagace uvedených ve            5%
smlouvě

Porušení povinnosti informovat poskytovatele o změnách

zakladatelské listiny, adresy sídla, bankovního spojení,

statutárního zástupce a o jiných změnách, které mohou         5%
podstatně ovlivnit způsob finančního hospodaření

příjemce a náplň jeho aktivit ve vztahu k dotaci, je-li tato

povinnost uvedena ve smlouvě

8. V případě, že je příjemce dle této smlouvy povinen vrátit dotaci nebo její část v roce

2                      dotaci nebo její část na účet poskytovatele

č.                     V případě, že je příjemce dle této smlouvy povinen vrátit

dotaci nebo její část v roce 2018, vrátí příjemce dotaci nebo její část na účet

poskytovatele č.                   Případný odvod či penále se hradí na účet

poskytovatele č.                   na základě vystavené faktury.

9. Příjemce se zavazuje seznámit poskytovatele, do 15 dnů od jejich vzniku, s těmito
       skutečnostmi: se změnami zakladatelské listiny, adresy sídla, bankovního spojení,
       statutárního zástupce, jakož i jinými změnami, které mohou podstatně ovlivnit způsob
       jeho finančního hospodaření a náplň jeho aktivit ve vztahu k poskytnuté dotaci.
       V případě přeměny příjemce, který je právnickou osobou, nebo jeho zrušení
       s likvidací, je příjemce povinen o této skutečnosti poskytovatele předem informovat.

10. Příjemce je povinen označit veškeré propagační materiály LBT, karty Jeseníky Pass
       Line a vozidla provádějící ve stanovených sektorech údržbu LBT (minimálně po dobu
       údržby LBT) označit logem Olomouckého kraje a současně také uvést, že se akce
       koná za finanční spoluúčasti poskytovatele.

Totéž je příjemce povinen uvádět po dobu jednoho roku při kontaktu s médii, na
svých případných webových stránkách a při propagaci svých aktivit.

Při použití dotace ke shora stanovenému účelu je příjemce povinen průběžně
informovat poskytovatele dotace o průběhu příprav a realizaci akce (např.
prostřednictvím tiskové zprávy, pozvánek, atd.)

11. Poskytovatel uděluje příjemci souhlas s bezúplatným užitím loga Olomouckého kraje
       způsobem a v rozsahu uvedeném v čl. II. odst. 10 této smlouvy.

12. Pokud bude příjemce při provádění činnosti, na niž je poskytována dotace dle této
       smlouvy, zadavatelem veřejné zakázky dle příslušných ustanovení zákona
       o zadávání veřejných zakázek, je povinen při její realizaci postupovat dle tohoto
       zákona.

                                                                                                                        5
                                                                                     2017/02260/OTH/DSM

13. Příjemce prohlašuje, že ke dni podpisu této smlouvy nemá neuhrazené závazky po
       lhůtě splatnosti vůči orgánům veřejné správy České republiky (finanční úřady, orgány
       sociálního zabezpečení), Evropské unie nebo některého z jejích členských států, vůči
       zdravotním pojišťovnám a vůči orgánům poskytujícím finanční prostředky na projekty
       spolufinancované Evropskou unií. Příjemce současně prohlašuje, že ke dni podpisu
       této smlouvy nemá neuhrazené závazky po lhůtě splatnosti ani vůči poskytovateli, jím
       zřízeným organizacím a jiným územním samosprávným celkům. Za neuhrazený
       závazek po lhůtě splatnosti vůči výše uvedeným subjektům je považován i závazek,
       na který má žadatel uzavřený splátkový kalendář nebo jiný odklad původní lhůty
       splatnosti. V případě nepravdivosti tohoto prohlášení se jedná o porušení rozpočtové
       kázně ve smyslu ust. § 22 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
       územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.

                                                           III.

1. Smlouva se uzavírá v souladu s § 159 a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správní řád,
       ve znění pozdějších právních předpisů, a se zákonem č. 250/2000 Sb.,
       o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších právních
       předpisů.

2. Příjemce bere na vědomí, že dotace je na základě této smlouvy poskytována za
       splnění podmínek Nařízení Komise (EU) č. 1407/2013 ze dne 18. prosince 2013
       o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu
       de minimis, které bylo zveřejněno v Úředním věstníku Evropské unie č. L 352/1 dne
       24. prosince 2013.

3. Příjemce prohlašuje, že před uzavřením této smlouvy sdělil poskytovateli pravdivé
       a úplné informace o tom, zda v období účetního roku, ve kterém je uzavírána tato
       smlouva, a dvou bezprostředně předcházejících účetních roků vznikl spojením
       podniků, nabytím podniku nebo rozdělením (rozštěpením nebo odštěpením) podniku,
       a tyto poskytnuté informace se ke dni uzavření této smlouvy nezměnily.

4. Příjemce dále prohlašuje, že sdělil poskytovateli před uzavřením této smlouvy, zda
       naplňuje kritéria jednoho podniku definovaná v čl. 2 nařízení Komise (EU)
       č. 1407/2013 ze dne 18. prosince 2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy
       o fungování Evropské unie na podporu de minimis (uveřejněno v úředním věstníku
       EU dne 24. 12. 2013 č. L 352/1), včetně uvedení identifikace subjektů, s nimiž jeden
       podnik tvoří, a ke dni uzavření této smlouvy nedošlo ke změně těchto sdělených
       údajů.

5. V případě rozdělení příjemce na dva či více samostatné podniky v období 3 let
       od nabytí účinnosti této smlouvy je příjemce dotace povinen neprodleně po rozdělení
       kontaktovat poskytovatele za účelem sdělení informace, jak podporu de minimis
       poskytnutou dle této smlouvy rozdělit v Centrálním registru podpor malého rozsahu.

6. Tato smlouva bude uveřejněna v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb.,
       o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů. Uveřejnění této smlouvy v registru
       smluv zajistí poskytovatel. Příjemce současně bere na vědomí, že tato smlouva bude
       také zveřejněna postupem dle § 10d zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových
       pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších právních předpisů.

7. Smluvní strany se dohodly, že tato smlouva nabývá účinnosti dnem jejího uveřejnění
       v registru smluv.

8. Tuto smlouvu lze měnit pouze písemnými vzestupně číslovanými dodatky.

                                                                                                                        6
                                                                                     2017/02260/OTH/DSM

9. Smluvní strany prohlašují, že souhlasí s případným zveřejněním textu této smlouvy
       v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
       ve znění pozdějších předpisů.

10. Poskytnutí dotace a uzavření této smlouvy bylo schváleno usnesením Rady
       Olomouckého kraje č. UZ/4/61/2017 ze dne 24. 4. 2017.

11. Tato smlouva je sepsána ve 4 vyhotoveních, z nichž příjemce obdrží 1 vyhotovení
       a poskytovatel 3 vyhotovení.

V Olomouci dne .......................  V ................................ dne ......................

Za poskytovatele:                       Za příjemce:

          ……………………………..                             …………………………..
                Ladislav Okleštěk                     PhDr. Jan Závěšický
                      hejtman                        předseda správní rady

                                           ………………………….
                                            Ing. Vladimír Mikulec
                                        místopředseda správní rady

                                                                                                       7