Textová podoba smlouvy Smlouva č. 2713002: Dodatek č. 2 k Veřejnoprávní smlouvě o poskytnutí dotace z rozpočtu

Příloha DS201700827_KPL_ops_Dodatek_2_k_VSoPD.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        DODATEK č. 2
ev. č. DS201700827


K VEŘEJNOPRÁVNÍ SMLOUVĚ O POSKYTNUTÍ DOTACE Z ROZPOČTU STATUTÁRNÍHO MĚSTA LIBEREC č. DS201700119 uzavřené dne 2. 2. 2017, ve znění dodatku č. 1 ze dne 5. 5. 2017 (dále jen „ smlouva“), mezi 

statutární město Liberec
sídlo: nám. Dr.E.Beneše 1, Liberec 1, PSČ 460 59, 
IČ: 00262978
zastoupené: Tiborem Batthyánym, primátorem města
číslo bankovního účtu: 108692/0800, vedený u ČS, a.s. Liberec 
(dále jen „poskytovatel“)

a

Komunitní práce Liberec, o.p.s.
sídlo: nám. Dr. E. Beneše 1, Liberec 1, PSČ 460 59
doručovací adresa: Josefinino údolí 9/9, Liberec V – Kristiánov, PSČ 460 05
IČ: 27275558
číslo bankovního účtu:  3295053399/0800
zastoupené: Tomášem Kratochvílem, ředitelem
zapsané v rejstříku obecně prospěšných společností vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, spisová značka O 167 
(dále jen „příjemce“)


Na základě usnesení Zastupitelstva města Liberec č. 182/2017 ze dne 29. 6. 2017 v souvislosti se změnou Pověření k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu se tímto dodatkem č. 2 mění znění této smlouvy takto:


Článek II. Účel a výše dotace

Odstavec 1. nově zní takto:
1. Poskytovatel touto smlouvou poskytuje příjemci dotaci v celkové výši 6.440.000 Kč (slovy: šest milionů čtyři sta čtyřicet tisíc korun českých) na úhradu nezbytně nutných nákladů vynaložených příjemcem při poskytování služby dle čl. I. odst. 1 této smlouvy a čl. II. Pověření v období 1. 1. 2017 – 31. 12. 2017 a dále částku 400.000 Kč (slovy čtyři sta tisíc korun českých) jako investiční dotaci na pořízení dopravních prostředků.







Článek VIII. Závěrečná ustanovení

Odstavec 7. nově zní takto:
7. Doložka platnosti právního úkonu dle ustanovení § 41 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších právních předpisů: O změně poskytnutí dotace a uzavření veřejnoprávní smlouvy rozhodlo Zastupitelstvo města Liberec usnesením č. 182/2017 ze dne 29. 6. 2017.



Ostatní ustanovení této smlouvy se nemění a zůstávají v platnosti.



V Liberci dne: ………. 2017					V Liberci dne: ……..   2017			



……………………………………				……………………………………
                 poskytovatel						      příjemce
          statutární město Liberec			            Komunitní práce Liberec, o.p.s.
               Tibor Batthyány 					          Tomáš Kratochvíl   
               primátor města					                   ředitel		






Příloha:

1) Upravené Pověření k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu


















Příloha č. 1 

UPRAVENÉ  POVĚŘENÍ  K  POSKYTOVÁNÍ  SLUŽEB OBECNÉHO HOSPODÁŘSKÉHO  ZÁJMU


statutární město Liberec
se sídlem nám. Dr. E. Beneše 1, Liberec 1, PSČ 460 59 
IČ: 00262978
zastoupené panem Tiborem Batthyánym, primátorem města
jako pověřovatel
(dále jen „SML“)

Komunitní práce Liberec, o.p.s.
se sídlem nám. Dr. E. Beneše 1, Liberec 1, PSČ 460 59
doručovací adresa: Josefinino údolí 9/9, Liberec V – Kristiánov, PSČ 460 05
IČ: 27275558
zastoupené Tomášem Kratochvílem, ředitelem
jako pověřený podnik
(dále jen „Podnik“)



I. PŘEDMĚT A ÚČEL

1. Komunitní práce Liberec, o.p.s. byly založeny statutárním městem Liberec za účelem poskytování obecně prospěšných služeb veřejnosti spočívajících ve vytváření časově omezených pracovních příležitostí pro dlouhodobě nezaměstnané uchazeče o zaměstnání vedené v evidenci Úřadu práce v Liberci, a to i opakovaně, a v poskytování společensky účelných pracovních míst v souladu se zákonem č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů. Tato pracovní místa jsou vytvářena Podnikem v součinnosti se SML a dalšími městskými organizacemi a jsou zaměřena na úklid a údržbu veřejných prostranství a zeleně, veřejných budov a komunikací a jiných obdobných činností ve prospěch města Liberec nebo ve prospěch státních nebo jiných obecně prospěšných institucí na území města Liberec.   

2. Tímto Pověřením pověřuje statutární město Liberec Komunitní práce Liberec, o.p.s., k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu vymezených v čl. II tohoto Pověření. Toto Pověření dále stanoví rozsah, dobu a podmínky, za nichž bude Podnik tyto služby obecného hospodářského zájmu poskytovat (závazek veřejné služby), a podmínky pro poskytnutí vyrovnávací platby. 

3. Vyrovnávací platbou se rozumí poskytnutí finančních prostředků z veřejných zdrojů na krytí nezbytně nutných nákladů vzniklých Podniku při poskytování služby obecného hospodářského zájmu dle tohoto Pověření. Vyrovnávací platbu může zcela nebo zčásti poskytnout SML ze svého rozpočtu za podmínek uvedených v čl. III tohoto Pověření.

4. Toto Pověření k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu je vydáno v souladu a za podmínek stanovených Rozhodnutím Komise ze dne 20. prosince 2011 o použití článku 106 odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby udělené určitým podnikům pověřeným poskytováním služby obecného hospodářského zájmu, zveřejněným v Úředním věstníku Evropské unie dne 11. 1. 2012 (dále jen „Rozhodnutí SOHZ“), a poskytnutí finančních prostředků Podniku v souladu a za podmínek stanovených tímto Pověřením je veřejnou podporou slučitelnou s vnitřním trhem a nepodléhá oznamovací povinnosti dle čl. 108 odst. 3 Smlouvy o fungování EU. 


II. ZÁVAZEK VEŘEJNÉ SLUŽBY

1. Statutární město Liberec pověřuje Komunitní práce Liberec, o.p.s. k poskytování služby obecného hospodářského zájmu spočívající ve vytváření a udržování časově omezených pracovních příležitostí pro dlouhodobě nezaměstnané uchazeče o zaměstnání, jejichž obsahovou pracovní náplní je provádění úklidu a údržby veřejných prostranství a zeleně, veřejných budov a komunikací a jiných obdobných obecně prospěšných činností ve prospěch města Liberec a městských organizací (veřejně prospěšné práce „VPP“), a to v následujícím rozsahu a za následujících podmínek:
a) V součinnosti se SML a městskými organizacemi Podnik vytvoří a bude udržovat maximálně 85 pracovních míst VPP, která bude obsazovat dlouhodobě nezaměstnanými uchazeči o zaměstnání vedenými v evidenci Úřadu práce v Liberci (dále jen „klienti“), a to ve spolupráci a dle možností Úřadu práce.
b) Celkový počet klientů zaměstnaných na VPP v každém jednotlivém okamžiku nesmí poklesnout pod 50.
c) V rámci vytvořených pracovních míst VPP bude Podnik aktivně pracovat s klienty s cílem zvýšení jejich sociálních a pracovních kompetencí, zapojení do pracovního procesu, získání a rozvoje základních pracovních návyků. Za tím účelem Podnik zavede a bude udržovat následující 3-stupňový systém zaměstnávání klientů na VPP:
1. stupeň – zaměstnávání klientů s cílem získání základních pracovních návyků;
2. stupeň – zaměstnávání klientů, kteří si osvojili základní pracovní návyky, a jejich socializace v pracovním kolektivu organizací SML; 
3. stupeň – zaměstnávání klientů s cílem získání základních organizačních a řídích schopností, osvojení si dovedností vedení pracovního kolektivu či týmu (terénní koordinátor); počet klientů zaměstnaných ve 3. stupni bude v každém okamžiku min. 1 a max. 3 klienti.

d)  Pro každého klienta zaměstnaného na VPP ve 2. a 3. stupni Podnik povede kartu činnosti pracovníka, která bude obsahovat min. přehled o pracovní docházce klienta a čtvrtletní hodnocení pracovní činnosti klienta. 

e) Podnik bude klientům poskytovat základní poradenství a podporu při řešení životních situací zejm. v oblasti práce a trhu práce, řešení rodinných vztahů, pracovních záležitostí, zadlužení apod., nikoliv však ve smyslu poskytování sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb,. o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.

f) Nezbytnými náklady Podniku se rozumí i náklady potřebné pro zvýšení efektivity práce zaměstnanců VPP (t. j. dosažení vyššího výkonu na jednotku nákladů - motivační složka odměn, nová pracovní pozice v managementu, finance na investice do vybavení Podniku apod.) při zachování hospodárného nakládání s veřejnými prostředky.. 
 (dále jen „závazek veřejné služby“ nebo „služba“). 

2. Podnik se pověřuje závazkem veřejné služby na dobu od 1. 1. 2017 do 31. 12. 2019.

3. Pověřený Podnik bude poskytovat službu obecného hospodářského zájmu vymezenou v čl. II odst. 1 tohoto Pověření na území města Liberec.

4. Ostatní činnosti vykonávané Podnikem, které nejsou vymezeny v čl. II odst. 1 tohoto Pověření, nejsou předmětem závazku veřejné služby a nebude na ně poskytnuta vyrovnávací platba ve smyslu tohoto Pověření (dále jen „doplňková činnost“).

5. Podnik závazek veřejné služby přijímá a zavazuje se, že bude poskytovat službu obecného hospodářského zájmu dle odst. 1 v rozsahu a za podmínek stanovených tímto Pověřením, zakládací listinou Podniku a v souladu s příslušnými právními předpisy.



III. VYROVNÁVACÍ PLATBA ZA POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB OBECNÉHO HOSPODÁŘSKÉHO ZÁJMU

1. Vyrovnávací platbou se rozumí poskytnutí finančních prostředků (dotace) z veřejných zdrojů na úhradu nezbytně nutných nákladů vynaložených Podnikem při plnění závazku veřejné služby dle tohoto Pověření. Vyrovnávací platbu ke krytí nákladů nezbytně nutných na poskytování služby dle čl. II tohoto Pověření může zcela nebo zčásti poskytnout SML ze svého rozpočtu za podmínek uvedených v tomto Pověření a veřejnoprávní smlouvě o poskytnutí dotace. Nezbytně nutnými náklady se rozumí i náklady vedoucí ke zvýšení efektivity práce VPP (dosažení vyššího výkonu na jednotku nákladů).

2. Celková výše vyrovnávací platby, kterou může Podnik obdržet z veřejných zdrojů, nesmí přesáhnout rozsah nezbytný k pokrytí čistých nákladů vynaložených při plnění závazku veřejné služby dle tohoto Pověření. Vzhledem k tomu, že Podnik poskytuje službu bezúplatně, představují čisté náklady veškeré náklady Podniku nezbytně nutné na zajišťování a poskytování služby dle tohoto Pověření. 

3. Pro stanovení vyrovnávací platby na příslušný kalendářní rok se vychází z údajů uzavřených účetních období předchozích let, doplněných o předpokládané náklady a výnosy na realizaci závazku veřejné služby pro další rozpočtové období. Bližší pravidla pro stanovení vyrovnávací platby včetně popisu kompenzačního mechanismu a parametrů pro stanovení, kontrolu a přezkoumání vyrovnávací platby a uznatelnost nákladů jsou upraveny v příloze č. 1 tohoto Pověření.

4. Předpokládaná výše roční vyrovnávací platby na pokrytí nákladů na plnění závazku veřejné služby je stanovena na částku 17.360.000 Kč a bude případně upravena na základě vyúčtování skutečných nákladů a výnosů vzniklých Podniku při plnění závazku veřejné služby dle tohoto Pověření v příslušném roce. Část roční vyrovnávací platby bude Podniku poskytnuta z rozpočtu SML formou dotace na základě veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace.




IV. PODMÍNKY POUŽITÍ VYROVNÁVACÍ PLATBY

1. Finanční prostředky poskytnuté Podniku jako vyrovnávací platba ve smyslu tohoto Pověření smí být použity pouze a výhradně na úhradu nezbytně nutných nákladů vzniklých při poskytování služby obecného hospodářského zájmu dle tohoto Pověření. 

2. Náklady na poskytování služby zahrnují všechny přímé a nepřímé náklady na službu a příslušnou část režijních nákladů Podniku připadajících na plnění závazku veřejné služby. 

3. Nezbytnost nákladů bude posuzována jednak z hlediska uznatelnosti jednotlivých nákladů, jak je stanoveno v příloze č. 1 tohoto Pověření, a dále z hlediska potřebnosti jejich vynaložení k plnění závazku veřejné služby dle čl. II tohoto Pověření.

4. Podnik je povinen použít finanční prostředky poskytnuté jako vyrovnávací platba hospodárně, efektivně a účelně s ohledem na co nejnižší vynaložení prostředků při dodržení odpovídajícího rozsahu a kvality služby.

5. Podnik nesmí poskytovat prostředky poskytnuté jako vyrovnávací platba jiným osobám, pokud se nejedná o úhradu spojenou s plněním závazku veřejné služby.

6. Podnik je povinen nejméně 3 měsíce předem projednat se SML veškerá rozhodnutí, jednání a kroky zamýšlené ze strany orgánů Podniku (správní a dozorčí rada, ředitel), které mohou mít přímý nebo nepřímý dopad na výši vyrovnávací platby nebo mohou mít vliv na rozpočítávání nákladů mezi službu a doplňkovou činnost. 
 


V. OPATŘENÍ K ZAMEZENÍ A VRÁCENÍ NADMĚRNÉ VYROVNÁVACÍ PLATBY

1. Pověřený Podnik je povinen vést oddělené účetnictví pro službu dle čl. II odst. 1 Pověření, a pro doplňkovou činnost, a to v souladu s obecně platnými účetními předpisy, zejm. zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, a vyhláškou č. 504/2002 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů. 

2. Podnik odpovídá za řádné a správné účtování a vyúčtování obdržené vyrovnávací platby a za oddělené sledování použití finančních prostředků poskytnutých jako vyrovnávací platba v účetnictví tak, aby v každém okamžiku byla jednoznačně zřetelná a kontrolovatelná výše obdržené vyrovnávací platby, výše jejího čerpání a případně výše vrácení nadměrné vyrovnávací platby. Podnik ve svém účetnictví zajistí řádné a důsledné evidování nákladů a výnosů prokazatelně vzniklých v souvislosti s plněním závazku veřejné služby a dále evidování nákladů a výnosů vzniklých v souvislosti s výkonem doplňkových činností. Podnik je dále povinen vést ve svém účetnictví odděleně výnosy ze soukromých zdrojů (např. soukromé dary a příspěvky) a výnosy z veřejných rozpočtů. 

3. V případě, že Podnik obdrží veřejnou podporu na službu vymezenou v čl. II tohoto Pověření jako podporu de minimis ve smyslu Nařízení Komise (EU) č. 1407/2013 ze dne 18.12.2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu de minimis (dále jen „podpora de minimis“), je povinen zajistit oddělené účetní evidování nákladů a výnosů spojených s takto přijatou podporou de minimis. SML tímto výslovně upozorňuje Podnik, že poskytnutí podpory de minimis dle Nařízení Komise (EU) č. 360/2012 ze dne 25.4.2012 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu de minimis udílenou podnikům poskytujícím služby obecného hospodářského zájmu, je s tímto Pověřením a vyrovnávací platbou neslučitelné.

4. Podnik je povinen informovat SML do 10 pracovních dnů od zjištění o:
a) všech příjmech a výdajích vzniklých Podniku mimo původní kalkulaci předpokládané výše vyrovnávací platby pro příslušný kalendářní rok (tj. veškeré odchylky od očekávaných příjmů a výdajů, které mohou ovlivnit vyrovnávací platbu), 
b) o všech příjmech od jiných subjektů, zejm. jedná-li se o platby z veřejných rozpočtů, a o nákladech těmto příjmům odpovídajícím, 
c) o všech příjmech z veřejných rozpočtů poskytnutých jako podpora de minimis. 

5. Podnik je povinen informovat ostatní poskytovatele finančních prostředků z veřejných rozpočtů o možnosti přistoupení k tomuto Pověření, bude-li se jednat o poskytnutí finančních prostředků Podniku na plnění závazku veřejné služby dle tohoto Pověření. Formulace aktu přistoupení k tomuto Pověření ve smlouvě o poskytnutí dotace/příspěvku může znít následovně:
Podnik/příjemce dotace/příspěvku byl pověřen statutárním městem Liberec k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu, a to Pověřením k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu, které bylo schváleno usnesením Zastupitelstva města Liberec č. … ze dne … (dále jen „Pověření“). Poskytovatel dotace touto smlouvou přistupuje k Pověření statutárního města Liberec a dotace/příspěvek poskytnutý touto smlouvou je součástí vyrovnávací platby dle čl. III Pověření. Tato smlouva je uzavřena v souladu s Rozhodnutím Komise ze dne 20. prosince 2011 o použití článku 106 odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby udělené určitým podnikům pověřeným poskytováním služby obecného hospodářského zájmu, publikováno v Úředním věstníku Evropské unie dne 11. 1. 2012, a dotace poskytnutá touto smlouvou je veřejnou podporou slučitelnou s vnitřním trhem.

6. Podnik je povinen po celou dobu platnosti tohoto Pověření provádět roční vyúčtování vyrovnávací platby, kterou obdržel na plnění závazku veřejné služby dle tohoto Pověření, tj. vždy za období 1. 1.- 31. 12. příslušného kalendářního roku, a to na předepsaném formuláři SML. Podnik je ve vyúčtování povinen prokázat zvlášť náklady a výnosy a ztrátu nebo zisk vzniklé při plnění závazku veřejné služby dle tohoto Pověření a zvlášť náklady a výnosy a ztrátu nebo zisk vzniklé v souvislosti s výkonem doplňkové činnosti. 

7. Statutární město Liberec provede v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě, ve znění pozdějších předpisů, každoročně vyhodnocení hospodaření Podniku a kontrolu použití a vyúčtování vyrovnávací platby. V případě, že Podnik obdrží vyrovnávací platbu, která převyšuje částku stanovenou podle čl. III Pověření, je povinen tuto nadměrně vyplacenou částku vrátit na účet statutárního města Liberec nejpozději do 28. 2. následujícího roku.






VI. VÝHRADNÍ PRÁVA UDĚLENÁ PODNIKU

1. SML poskytuje Podniku následující výhradní práva a zvýhodnění:

a) bezplatné užívání kancelářských prostor o výměře 197,19 m2,
b) bezúplatné poskytování služeb spojených s užíváním kancelářských prostor (elektrická energie, plyn, voda, EZS),
c) bezúplatné zpracování mezd a vyúčtování mzdových nákladů.

2. Bezúplatné poskytnutí kancelářských prostor a služeb dle předchozího odst. 1 představuje veřejnou podporu ve smyslu čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování EU. Celková hodnota takto poskytnuté podpory byla stanovena dle přílohy č. 2 ve výši 474.225 Kč a poskytuje se v souladu s tímto Pověřením. 




Toto Pověření bylo schváleno usnesením Zastupitelstva statutárního města Liberec č. 182/2017 ze dne 29. 6. 2017.





V Liberci dne: ………. 2017					V Liberci dne: ……..   2017			



……………………………………				……………………………………
pověřovatel							pověřený podnik
statutární město Liberec				Komunitní práce Liberec, o.p.s.
Tibor Batthyány 						Tomáš Kratochvíl   
primátor města						ředitel	



Přílohy:
1. Upravená pravidla pro stanovení vyrovnávací platby
2. Veřejná podpora poskytnutá formou bezúplatně poskytnutých služeb










Příloha č. 1

Upravená pravidla pro stanovení vyrovnávací platby


Tato pravidla obsahují popis kompenzačního mechanismu a upravují postup a parametry pro stanovení vyrovnávací platby. 

1. Vyrovnávací platba
Vyrovnávací platba se stanoví jako částka nezbytná ke krytí čistých nákladů na poskytování služeb obecného hospodářského zájmu Podnikem dle čl. II odst. 1 Pověření. Čisté náklady se stanoví jako rozdíl mezi náklady a výnosy, které Podniku vzniknou v souvislosti s plněním závazku veřejné služby dle čl. II odst. 1 Pověření.

2. Výnosy
Vzhledem k tomu, že Podnik poskytuje služby obecného hospodářského zájmů bezúplatně, zahrnují výnosy ze služby finanční příspěvky, dotace, dary apod. z veřejných či soukromých zdrojů (dotace od obcí, krajů, úřadu práce, ústředních orgánů státní správy, z Evropských či jiných fondů, nadací, finanční dary od fyzických či právnických osob apod.). 

3. Náklady 
Při stanovení výše vyrovnávací platby se vychází z údajů uzavřených účetních období předchozích let, doplněných o předpokládané náklady a výnosy na realizaci závazku veřejné služby pro další rozpočtové období. Současně se vychází z vnitřní metodiky Podniku pro rozúčtování nákladů společných závazku veřejné služby a doplňkovým činnostem, kdy poměr rozúčtování činí 85:15. Tyto náklady jsou vyhodnoceny z hlediska pravidla hospodárnosti, efektivnosti, účelnosti a uznatelnosti jednotlivých nákladů. Do odhadu nákladů pro příslušný rok se bere v úvahu prognózovaná inflace, dále možný růst některých spotřebitelských cen zboží či služeb a případné nutné nečekané náklady vzniklé v souvislosti s plněním závazku veřejné služby. Náklady jsou z důvodu velkého množství proměnných stanoveny odhadem. Skutečné náklady Podniku budou vyúčtovány vždy ke dni 31.12. příslušného kalendářního roku a vzniklé rozdíly budou s pověřovatelem plně vypořádány.

U mzdových nákladů a zákonného sociálního pojištění se vychází opět z výše skutečných nákladů dle údajů uzavřených účetních období předchozích let. Tyto náklady jsou pro rok 2017 navýšeny o 854.000 Kč z důvodu zákonného navýšení minimální mzdy. Jelikož Úřad práce zatím neschválil navýšení podpory z tohoto důvodu, bude tyto zvýšené náklady hradit pověřovatel. Pokud v průběhu roku 2017 dojde k navýšení podpory od Úřadu práce, je Podnik povinen o tom pověřovatele informovat v souladu s čl. V odst. 4 tohoto Pověření a s pověřovatelem plně vypořádat nadměrně poskytnutou vyrovnávací platbu. Obecně mzdové náklady a zákonné sociální pojištění nelze přesně spočítat i z důvodu, že na ně mají vliv různé faktory jako např. velká fluktuace pracovníků, jejich velmi častá nemocnost či neomluvené absence, místa terénních koordinátorů částečně financovaných z úřadu práce, která nejsou vždy obsazena, a další. Z tohoto důvodu se tyto náklady stanoví odhadem. Vzhledem k tomu, že i tyto náklady podléhají přesnému každoročnímu vyúčtování, jak je uvedeno výše, budou případné rozdíly plně vypořádány. 

Dle usnesení Správní rady ze dne 3. 11. 2016 bude management Podniku rozšířen o novou pozici zástupce ředitele/provozní vedoucí. Tato pozice byla zřízena na základě dlouhodobé stagnace Podniku (nulový rozvoj, nízká míra efektivity práce zaměstnanců, nezvyšování pracovních kompetencí VPP apod.). Pro další rozvoj Podniku bude ředitel nově zajišťovat další zdroje financování (zakázky, dotace).

Pro určení výše vyrovnávací platby platí dále stanovené podmínky pro uznatelnost jednotlivých nákladů. 


Uznatelné náklady

Za uznatelné náklady se považují ty náklady, které prokazatelně vznikly v době trvání závazku veřejné služby, byly vynaloženy v přímé souvislosti s poskytováním služby a jsou nezbytné na zajištění služby obecného hospodářského zájmu dle čl. II Pověření. Náklady musí odpovídat cenám v místě a čase obvyklým pro danou nákladovou položku. 


501 spotřeba materiálu
501/001 SM režijní materiál  - pouze nezbytně nutný materiál v cenách obvyklých  
501/002 pracovní oděvy HČ
501/003 drobný hmotný majetek
· kancelářské vybavení jako např. telefon, počítače, skartovačka atd. pouze v případě nefunkčnosti stávajícího vybavení či v případě přechozího schválení pověřovatelem na základě žádosti příjemce s odůvodněním potřebnosti pořízení
501/004 auto - pouze nezbytné standardní potřeby v cenách obvyklých
501/005 drobný hmotný majetek OE
· kancelářské vybavení jako např. diktafon, flash disk, kuchyňské vybavení pouze v případě nefunkčnosti stávajícího vybavení nebo v případě přechozího schválení pověřovatelem na základě žádosti příjemce s odůvodněním potřebnosti pořízení
501/007 hygienické prostředky pro zaměstnance
501/011 PHM

511 opravy a udržování
511/001 opravy a udržování
511/101 auto (mytí auta pouze standardní v ceně obvyklé)

512 cestovné 
· pouze dobití služební OPUS karty nebo nákup kupónu MHD v celkové výši max. 3000 Kč za rok 

513 náklady na reprezentaci
· pouze pro potřeby oficiálních jednání tj. 4x ročně ve výši 500 Kč tj. 2000 Kč za rok

518 ostatní služby
518/001 telefony
518/002 ostatní
·   školení pouze potřebná pro výkon pověřené činnosti
518/003 poštovné
518/004 nájemné
518/005 drobný nehmotný majetek
518/006 čištění pracovních oděvů
518/007 likvidace odpadů

521 mzdové náklady*
· případné odměny pouze s předchozím souhlasem pověřovatele

*Předpokládá se, že mzdy kmenových zaměstnanců budou v roce 2017 zachovány bez navyšování v průběhu roku 2017 (kromě zákonných navýšení). Doplněna nová pracovní pozice zástupce ředitele/provozní vedoucí.

Návrh nové struktury organogramu Podniku pro rok 2017
	
	základní mzda
	osobní příplatek
	

	ředitel společnosti
	40 000 Kč
	
	

	zástupce ředitele/provozní vedoucí
	31 000 Kč
	6 000 Kč
	2 865 Kč služ.auto

	účetní
	16 200 Kč
	5 000 Kč
	

	koordinátor
	19 000 Kč
	2 500 Kč
	

	koordinátor
	14 700 Kč
	4 000 Kč
	

	koordinátor
	14 700 Kč
	3 000 Kč
	

	koordinátor ÚP
	14 700 Kč
	         2 000 Kč
	



V průběhu roku mohou být přijati maximálně 2 koordinátoři částečně financovaní z ÚP, jejichž mzda bude shodná se mzdou stávajícího koordinátora ÚP. Změny v nákladech s tímto související budou s pověřovatelem plně vypořádány.

Ředitel společnosti má za úkol navýšit výnosy z doplňkové činnosti minimálně o 350 000 Kč/rok k pokrytí nových mzdových nákladů na pozici zástupce ředitele/provozní vedoucí.

524 zákonné sociální pojištění

527 zákonné sociální náklady - kromě položek uvedených mezi neuznatelnými náklady 

538 ostatní daně a poplatky
538/001 poplatky – kromě položek uvedených mezi neuznatelnými náklady 

549 jiné ostatní náklady (př. pojistné, bankovní poplatky)


Neuznatelné náklady

501 spotřeba materiálu
501/006 reklamní předměty

521 mzdové náklady
mzdy nad rámec stanovený v tabulce mzdových nákladů výše, ledaže by byly předem schváleny poskytovatelem dotace

527 zákonné sociální náklady
preventivní péče

538 ostatní daně a poplatky
538/001 rozhlasový poplatek
538/002 daně (př. dálniční známka)

542 ostatní pokuty a penále

543 odpis nedobytné pohledávky

544 úroky 
545 kurzové ztráty

546 dary

548 manka a škody


Z výnosů z dotace úřadu práce byly v průběhu 1.1.2016 až 31.10.2016 pokryty mzdové náklady a zákonné sociální pojištění pracovníků veřejně prospěšných prací v celkové výši 8.808.066 Kč, což odhadem činí  10.570.000 Kč za rok 2016. Při stanovení vyrovnávací platby pro rok 2017 se bude z této nákladové (a současně výnosové) položky vycházet, přestože ve skutečnosti stejná být nemusí z důvodů předem neznámých proměnných. 

Výsledná předpokládaná výše vyrovnávací platby při požadovaném počtu 85 pracovních míst veřejně prospěšných prací byla dle výše popsaného postupu stanovena na částku 17.360.000 Kč, což odpovídá nákladům ve výši 204.235 Kč na 1 pracovní místo veřejně prospěšných prací.

Z toho se stanoví část vyrovnávací platby poskytnuté statutárním městem Liberec formou dotace pro rok 2017 ve výši 6.440.000 Kč. Všechny případné rozdíly zjištěné při vyúčtování vyrovnávací platby ke dni 31. 12. příslušného kalendářního roku budou plně vypořádány.

Vzhledem k tomu, že příjemce obdržel v roce 2016 vyrovnávací platbu na základě Pověření k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu schváleného usnesením Zastupitelstva města Liberec č. 68/2016, ze dne 31.3.2016, a ke dni schválení tohoto Pověření nebylo a nemohlo být provedeno úplné vyúčtování vyrovnávací platby obdržené příjemcem v roce 2016, stanoví se pro případ, že by z vyúčtování vyrovnávací platby za rok 2016 bylo zjištěno, že došlo k nadměrnému vyrovnání za plnění závazku veřejné služby dle Pověření 2, a to v částce nepřesahující 10% vyrovnávací platby stanovené pro rok 2016, že bude postupováno v souladu s čl. 6 odst. 2 Rozhodnutí SOHZ. Nadměrně vyplacená částka za rok 2016 nebude vrácena zpět na účet SML dle čl. IV odst. 5 Pověření II, ale o tuto částku bude ponížena vyrovnávací platba pro rok 2017. 


Příloha č.2

Veřejná podpora poskytnutá formou bezúplatně poskytnutých služeb:

1. mzdy	
			
posudek na zpracování mezd O Consult s.r.o. ze dne 23.3.2015 s úpravou na aktuální stav	

	počet zaměstnanců
	cena za 1 zaměstnance/měsíc
	cena celkem za rok
	40% podíl SML 

	120
	200,00 Kč
	288 000,00 Kč
	115 200,00 Kč



2. nájemné
			
Výpočet vychází z ceny pronájmů v místě a čase obvyklé a z interního předpisu pro stanovení nájemného za užívání prostoru nebo místnosti ve vlastnictví statutárního města Liberec (13. schůze Rady města ze dne 19.7.2016 usnesení č. 607/2016)	

	pronajaté prostory
	plocha pronajatých prostor m2
	cena za 1m2/měsíc
	cena celkem/rok

	budova
	159,87
	125,00 Kč
	239 805,00 Kč

	garáž
	37,32
	125,00 Kč
	55 980,00 Kč

	celkem
	197,19
	125,00 Kč
	295 785,00 Kč




3. bezúplatně poskytnuté energie

Změna sídla Podniku byla uskutečněna v průběhu roku 2016 a nedošlo tedy ještě k ročnímu vyúčtování energií. Pro určení výše veřejné podpory se vychází z výše zálohových plateb. 
	
	druh energie
	záloha v Kč/měsíc
	cena celkem/rok

	elektřina
	700,00 Kč
	8 400,00 Kč

	plyn
	3 700,00 Kč
	44 400,00 Kč

	voda
	870,00 Kč
	10 440,00 Kč

	EZS
	0,00 Kč
	0,00 Kč

	celkem
	5 270,00 Kč
	63 240,00 Kč



					



									
1