Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO Oprava vodovodu Hulín – ul. Sušilova Evidenční číslo objednatele: PV1700009 Evidenční číslo zhotovitele: 921/2017 uzavřena na základě § 2586 a násl. občanského zákoníku, zákon č. 89/2012 Sb., mezi těmito smluvními stranami: Objednatel: Vodovody a kanalizace Kroměříž, a.s. Sídlo: Kojetínská 3666/64, 767 01 Kroměříž Zastoupen: Ing. Ladislavem Lejsalem, předsedou představenstva Registrace: KS Brno, oddíl B, vložka 1147 IČ: 49451871 DIČ: CZ49451871 Bankovní spojení: KB, a.s. Číslo účtu: xxx tel.: 573 517 111 e-mail: vak.km@vak-km.cz (dále jen „objednatel") - na straně jedné Rovina stavební a.s. Kroměřížská 134, 768 24 Hulín a Ing. Jiřím Slezákem, členem představenstva KS Brno, oddíl B, vložka 6318 Zhotovitel: 45193096 Sídlo: CZ45193096 Zastoupen: KB, a.s., pobočka Zlín Registrace: xxx IČ: 573 350 154 DIČ: info@rovina.cz Bankovní spojení: Číslo účtu: tel: e-mail: (dále jen „zhotovitel") na straně druhé 1. Pověřené osoby 1.1 Za objednatele: Osoby zmocněné jednat ve věcech technických a realizačních: Ing. Petr Vedra, výrobně technický náměstek, petr.vedra@vak-km.cz Eduard Sedlář, vedoucí provozu pitná voda, eduard.sedlar@vak-km.cz Bohumil Alexa, vedoucí útvaru TP a GIS, bohumil.alexa@vak-km.cz Milan Strašák, mistr vodovodů, milan.strasak@vak-km.cz TDI: Romana Bartolšicová, technický pracovník, romana.bartolsicova@vak-km.cz Koordinátor BOZP: Bc. Pavel Tesař 1.2 Za zhotovitele: Osoby oprávněné jednat ve věcech smluvních: Ing. Jiří Slezák, člen představenstva, slezak@rovina.cz Osoby zmocněné jednat ve věcech technických a realizačních: Ing. Aleš Charvát, vedoucí HSV I., charvat@rovina.cz -1- 2. Předmět smlouvy 2.1 Předmětem smlouvy o dílo (SOD) je provedení díla „Oprava vodovodu Hulín – ul. Sušilova“ ev. č. objednatele PV1700009 způsobem a za podmínek sjednaných touto smlouvou, v souladu s platnými právními předpisy s platnými ČSN, EN, ON souvisejícími s předmětem díla. Takto zhotovené dílo bez vad a nedodělků je zhotovitel povinen předat objednateli v termínu sjednaném touto smlouvou. Rozsah díla je dán projektovou dokumentací zpracovanou Ing. Petrem Poštulkou, Albrechtova 652/36, 783 35 Horka nad Moravou, č. z. P-2017.04 a položkovým rozpočtem vypracovaným zhotovitelem na základě výkazu výměr, který byl předmětem výběrového řízení. 2.2 Zhotovením díla se rozumí úplné, funkční a bezvadné provedení všech stavebních a montážních prací a konstrukcí včetně dodávek potřebných materiálů a zařízení nezbytných pro řádné provedení díla, dále provedení všech činností souvisejících s dodávkou stavebních prací a konstrukcí, jejichž provedení je pro řádné provedení díla nezbytné. 2.3 Zhotovitel prohlašuje, že je odbornou společností v oboru, zavazuje se zhotovit dílo v prvotřídní kvalitě a za tím účelem provést veškeré odborné činnosti a vynaložit veškerou odbornou péči, jakou je možno od něho spravedlivě očekávat jako od odborného zhotovitele disponujícího všemi potřebnými znalostmi, schopnostmi, technickými a finančními možnostmi. Zhotovitel dále prohlašuje, že se před podpisem této smlouvy s předmětem a místem plnění dokonale a zodpovědně seznámil, jakož i s projektovou dokumentací tak, aby mohl předmětné dílo zahájit, realizovat a dokončit a předat objednateli v dohodnutém objemu, kvalitě, komplexnosti, termínu i ceně a při dodržení všech ostatních, touto smlouvou sjednaných podmínek, jakož i norem, technologických předpisů a právních předpisů. Zhotovitel je povinen realizovat v rámci celkové ceny dle této SOD i takové činnosti a dodávky, které sice opomněl ve své cenové nabídce nebo specifikaci prací dle příloh této smlouvy nebo neuvedené v PD, avšak jsou nezbytné pro řádné vyhotovení díla a pro účel, jež bylo realizováno, které musí být provozuschopné a dokonale provedené v souladu s touto smlouvou, se všemi platnými normami, právními předpisy a v prvotřídní (bezvadné) kvalitě. Při realizaci díla je zhotovitel povinen ihned respektovat jak pokyny objednatele, tak i pokyny TDI (zástupce objednatele), ledaže by tyto byly v rozporu s právními a ostatními předpisy, Případné materiálové, technické a technologické změny, navrhované zhotovitelem, oproti schválené PD, lze provádět pouze s předchozím písemným souhlasem objednatele, přičemž zhotovitel je povinen předložit objednateli návrh změny v tomto obsahu: předmět navrhované změny, technické parametry původního a navrhovaného řešení, souhlas zodpovědného projektanta s navrhovanou změnou, vyčíslení úspor mezi původním a navrhovaným řešením, certifikáty a prohlášení o shodě, popřípadě další odbornou dokumentaci či dokladovou část, vyžádanou objednatelem. Navrhované záměny musí mít vždy stejné nebo lepší technické, funkční, kvalitativní a výkonnostní parametry než původní řešení dle PD. V případě, že navrhovaná záměna bude vyžadovat dodatečné povolení či souhlas dotčených úřadů, organizací a účastníků řízení, je toto povinen zajistit zhotovitel na vlastní náklady. Zhotovitel je dále povinen provádět veškeré předepsané nebo objednatelem vyžádané zkoušky, testy, průkazy kvality, revize a zaměření. 2.4 Součástí vyhotovení díla je také následující: Zjištění skutečného stavu před zahájením realizace stavby, jeho zdokumentování a srovnání s projektovou dokumentací. Místa realizace musí být zdokumentována vyhotovením fotodokumentace, popsáním stavu do protokolu o předání staveniště nebo do stavebního deníku a projednáním zjištěných skutečností se zástupcem objednatele. Vytýčení stavby včetně všech hranic pozemků a všech inženýrských sítí dotčených stavbou před zahájením stavebních prací, odpovědnost zhotovitele za jejich neporušení a zpětné předání jejich vlastníkům či jiným oprávněným osobám. Zajištění souhlasu vlastníků dotčených pozemků se stavbou díla. Zajištění instalace dopravního značení nutného pro bezpečnou realizaci stavby. Pořízení fotodokumentace v přiměřeném rozsahu, podrobně dokumentující průběh realizace díla (na nosiči CD nebo DVD) s datem a popisem (přímo ve fotografii) fotografovaného místa. Průběžné geodetické zaměřování rozpracovaného díla před záhozem. -2- Geodetické zaměření skutečného provedení díla bude provedeno a ověřeno oprávněným zeměměřičským inženýrem ve standartu objednatele a bude předáno objednateli 3x (originál) v tištěné a 1x v elektronické formě dle Směrnice VAK 2/2004 včetně geometrického plánu pro zřízení věcného břemene. Vypracování dokumentace skutečně provedené stavby podle §4 vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, v platném znění, 2x v tištěné formě každý výkres (v tištěné formě). Dokumentace skutečného provedení stavby bude opatřena jménem a příjmením zpracovatele dokumentace skutečného provedení stavby, jeho podpisem, datem a razítkem zhotovitele a 1x na neuzamčeném CD nebo DVD nosiči ve formátu .dgn a .pdf, včetně veškerých podkladů a dokladů nutných pro kolaudaci stavby popř. vydání kolaudačního souhlasu, od všech objektů stavby v počtu 2 vyhotovení v tištěné podobě a jednom v elektronické formě. Vybudování zařízení staveniště včetně nákladů na jeho odstranění, včetně staveništních přípojek, s vlastním měřením odběrných míst. Zhotovitel odpovídá za zřetelné označení zaměstnanců provádějících stavbu výstražnými vestami s logem firmy realizující stavbu. Tito zaměstnanci budou vybaveni vhodným pracovním oděvem a obuví a budou používat ochranné pracovní pomůcky. Zhotovitel zajistí označení a řízení stavby v souladu s §152 a dalšími ustanoveními stavebního zákona č. 183/2006 Sb., v platném znění a to formou informační tabule v místě stavby s označením názvu stavby, uvedením realizační firmy, termínu realizace, odpovědné osoby za zhotovitele a označení investora – Vodovody a kanalizace Kroměříž, a.s. Tabule bude mít minimální rozměr 1 x 1,2m. Zhotovitel odpovídá za čistotu a pořádek na staveništi. Odpady, které jsou výsledkem jeho činnosti, odstraní na vlastní náklady. Odvoz a uložení stavebního odpadu z činnosti dodavatele na řízenou skládku, vč. úhrady příslušných poplatků, předání dokladů o evidenci odpadů na stavbě a způsob jejich likvidace – dle platných předpisů. Zhotovitel uhradí poplatky a nájemné za užívání veřejného prostranství, skládkování apod. u stavbou a zařízením staveniště dotčených ploch. Zajištění a provedení všech nezbytných průzkumů, rozborů, zkoušek, atestů a revizí podle platných právních předpisů, ČSN předepsaných projektovou dokumentací, případně jiných norem vztahujících se k prováděnému dílu. Zajištění atestů a dokladů o požadovaných vlastnostech výrobků a všech ostatních dokladů, které se k dílu vztahují. Opravy a údržba komunikací poškozených či znečištěných při realizaci díla. Uvedení všech povrchů dotčených stavbou do původního stavu (komunikace, chodníky, zeleň, příkopy, propustky, dočasně využívané plochy, prostory apod.), které budou před započetím stavby zhotovitelem vhodným a průkazným způsobem zdokumentovány. Zajištění předepsaných, povinných a dohodnutých zkoušek dle ČSN vztahujících se k předmětu díla včetně protokolů o jejich výsledcích. Ochrana stávajících stromů a obnova zeleně. Provozní, sociální, případně výrobní zařízení staveniště včetně nákladů na něj zabezpečí zhotovitel. Zhotovitel zabezpečí na vlastní náklady dopravu a skladování strojů, zařízení nebo konstrukcí, montážního materiálu, veškerých stavebních hmot a dílů materiálů a výrobků a jejich přesun ze skladu na staveniště. Činnosti na díle musejí být provedeny v souladu se všemi platnými normami (ČSN, EN, ON) a právními předpisy. Odstranění vad a nedodělků z přejímacího řízení. Dílo bude považováno za ukončené jeho předáním a převzetím po sepsání písemného předávacího protokolu, jehož součástí bude kromě náležitostí sjednaných touto smlouvou i seznam předávaných dokladů, atestů, výsledků zkoušek apod., které se k dílu vztahují -3- 2.5 Podkladem pro uzavření smlouvy o dílo je cenová nabídka (ve formě položkového rozpočtu) zhotovitele podaná na základě výzvy objednatele. Položkový rozpočet je nedílnou součástí smlouvy o dílo jako příloha č. 1. 2.6 Dílo bude vyhotovováno za plného provozu objednatele. Zhotovitel je tedy povinen se ihned podřídit podmínkám a požadavkům objednatele, které na něj budou vzneseny v průběhu provádění díla. Zhotovitel je povinen při provádění díla v plné míře respektovat vnitřní řád objednatele v případě, že se při jeho provádění pohybuje v prostorách objednatele. Tyto podmínky a požadavky, nutné pro zajištění trvalého a bezpečného provozu objednatele, nebudou mít vliv na cenu a termín dokončení díla. 3. Cena za dílo 3.1 Cena díla je sjednána na základě nabídky zhotovitele a je sjednána jako cena za vyhotovení celého díla včetně všech souvisejících činností a jsou v ní zahrnuty veškeré náklady nutné k předání řádně vyhotoveného díla objednateli. Cena je sjednána jako cena nejvýše přípustná a činí: Celková cena za dílo bez DPH: 1 401 453 Kč DPH z celkové ceny za dílo: 294 305 Kč Celková cena vč. DPH: 1 695 758 Kč Dílo odpovídá číselnému kódu CZ-CPA 42.21.22 klasifikace produkce ČSÚ platnému od 1.1.2008. Zdanitelné plnění je v režimu přenesení daňové povinnosti. Dle § 92a, 92e zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty v platném znění je povinen výši daně doplnit a přiznat plátce - objednatel, pro kterého je plnění uskutečněno. V případě následných zákonných změn bude účtováno dle zákona platného a účinného v době realizace dílčích zdanitelných plnění na díle. Objednatel si vyhrazuje právo zkontrolovat, zda zhotovitel plnění zveřejnil čísla svých účtů v Registru plátců DPH. V případě, kdy zhotovitel plnění nezveřejnil číslo svému správci daně, nebo zveřejnil jiné číslo, než které používá v rámci obchodního styku se společností, vyhrazuje si objednatel zaslat zhotoviteli plnění úhradu bez DPH. Příslušnou daň z přidané hodnoty objednatel odvede na účet příslušného finančního úřadu, u kterého je zhotovitel plnění evidován. Objednatel si vyhrazuje právo zkontrolovat, zda zhotovitel plnění je v Registru plátců DPH uveden jako spolehlivý či nespolehlivý plátce. V případě, že by zhotovitel plnění byl veden jako nespolehlivý plátce, vyhrazuje si objednatel právo zaslat zhotoviteli plnění úhradu bez DPH. Příslušnou daň z přidané hodnoty objednatel odvede na účet příslušného finančního úřadu, u kterého je zhotovitel plnění evidován. 3.2 Nabídková cena je doložena detailním rozpisem cen dle jednotlivých položek díla – položkového rozpočtu (oceněný výkaz výměr), který tvoří přílohu č. 1 této smlouvy. 3.3 Zhotovitel odpovídá za úplnost specifikace veškerých činností souvisejících s vyhotovováním díla při zpracování nabídkové ceny a za stanovení sazby DPH v souladu s příslušnými právními předpisy. Prokáže-li se v budoucnu, že zhotovitel stanovil sazby v rozporu s příslušnými právními předpisy, nese veškeré takto vzniklé náklady zhotovitel a celková cena včetně DPH musí zůstat nezměněna. 3.4 Objednatel k datu podpisu smlouvy prohlašuje, že je plátcem DPH a zavazuje se, že v případě ukončení plátcovství toto neprodleně oznámí zhotoviteli. Objednatel si je vědom povinnosti oznámení jakékoli změny v registraci DPH a odpovídá za všechny škody, které by porušením této povinnosti vznikly. 3.5 Cenu lze překročit pouze v případě, že po podpisu smlouvy a před termínem dokončení díla dojde ke změnám sazeb DPH. Cenu lze taktéž překročit v případě, že si objednatel objedná práce nad rámec této smlouvy v návaznosti na položkový rozpočet, který je nedílnou součástí smlouvy o dílo. Kurzové rozdíly nejsou důvodem ke zvýšení/snížení ceny. Případná změna ceny musí být -4- odsouhlasena písemně předem oběma smluvními stranami a sjednána změna této smlouvy dodatkem k ní. 3.6 Veškeré vícepráce a méně práce (práce neprovedené), doplňky nebo rozšíření díla nebo změny, musí být písemně odsouhlaseny objednatelem včetně jejich ocenění a budou připočteny k celkové ceně díla nebo od této odpočteny. Ocenění víceprací bude provedeno dle jednotlivých cen položkového rozpočtu obsaženého v nabídce a pokud v něm práce a dodávky tvořící vícepráce nebudou obsaženy, budou zhotovitelem doplněny dle Sborníku cen stavebních prací RTS, a.s., platného v daném období a ponížené o 10 % své hodnoty. Více práce a méně práce, které nebudou mít vliv na celkovou cenu díla sjednanou v této smlouvě, budou řešeny samostatnou přílohou, která bude nedílnou součástí předávacího protokolu. 3.7 Vlastníkem prováděného díla je objednatel. Cena díla je zaplacena dnem odepsání dohodnuté částky z účtu objednatele. 4. Záruční podmínky, předání díla 4.1 Záruční doba na stavební činnosti je sjednána na dobu 60 měsíců, na dodávky technologického charakteru se samostatným záručním listem platí záruka poskytnutá výrobcem, min. však v délce 24 měsíců. Záruční doba začíná plynout ode dne konečného písemného předání a převzetí díla bez vad a nedodělků. 4.2 Zhotovitel je povinen nastoupit k odstranění reklamované vady do 5 dnů ode dne nahlášení reklamace objednatelem (telefonicky nebo písemně nebo e-mailem), nedohodnou-li se strany jinak. Vada bude zhotovitelem bezplatně odstraněna v přiměřené lhůtě, která bude stranami dohodnuta tak, aby nevznikala další škoda na věci, nejpozději však do 20 dnů od obdržení reklamace, jestliže to povaha vady dovolí a stranami nebude dohodnuto jinak. Nároky z vad díla se nedotýkají nároku na náhradu škody. 4.3 U havarijních případů nastoupí zhotovitel k odstranění vady neprodleně (ihned), nejpozději do 24 hodin. 4.4 Dílo bude předáno zápisem o předání a převzetí díla nebo okamžikem, kdy bude zhotovitel připraven k předání díla objednateli a objednatel se k předání nedostaví, přestože k němu byl řádně vyzván. Zhotovitel se zavazuje vyrozumět objednatele o ukončení díla, a to zápisem ve stavebním deníku a zprávou e-mailem ve lhůtě min. 5 pracovních dnů před zahájením předávacího a přejímacího řízení. 4.5 Zhotovitel předá a objednatel převezme dílo řádně a úplně dokončené, bez vad a nedodělků, v souladu s podmínkami této smlouvy. 4.6 Vady a nedodělky a) Objednatel může, avšak nemusí dílo převzít i tehdy, vykazuje-li pouze drobné vady a nedodělky, které nebrání nebo neztěžují jeho užívání. b) V protokolu o předání a převzetí uvede objednatel soupis těchto vad a nedodělků včetně termínu jejich odstranění. c) Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě o termínu odstranění vad a nedodělků, pak platí, že vady a nedodělky musí být odstraněny nejpozději do 30 dnů ode dne předání a převzetí díla. 4.7 V záruční době může objednatel uplatnit svá práva z vad díla za podmínek uvedených v Občanském zákoníku, není li ve smlouvě sjednáno jinak. 4.8 Pro účely této smlouvy se za den uplatnění reklamace považuje den jejího odeslání zhotoviteli. 5. Stavební deník 5.1 Zhotovitel prostřednictvím stavbyvedoucího (pověřeného zaměstnance zhotovitele) povede o průběhu provádění díla stavební deník (dále též SD) obvyklým způsobem v rozsahu dle stavebního -5- zákona č. 183/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů a vyhlášky č. 499/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů, o dokumentaci staveb, od zahájení díla až do odstranění poslední případné vady či nedodělku, oznámené v zápise o předání a převzetí stavby. 5.2 Do deníku se zapisují všechny skutečnosti důležité pro plnění smlouvy, zejména časový postup a popis prací, druh a použití mechanizace, zdůvodnění případných odchylek prováděných prací od projektové dokumentace, které musí být před provedením projednány a po provedení odsouhlaseny objednatelem, údaje o počasí, teplotě ovzduší, počtech pracovníků pracujících na díle, záznamy o prováděných zkouškách, revizích, proškolení pracovníků a ostatní fakta z průběhu výstavby. Záznamy o postupu činností na díle a jejich souvislostech se zapisují tentýž den, nejpozději následující den, ve kterém se na stavbě pracuje. 5.3 Zhotovitel předkládá prostřednictvím stavbyvedoucího (pověřeného zaměstnance zhotovitele) denní záznam zástupci objednatele (TDI). Nesouhlasí-li zástupce objednatele s obsahem zápisu, zapíše své stanovisko se zdůvodněním. 5.4 SD musí být přístupný na stavbě denně po celou pracovní dobu. 5.5 Povinnost vést SD končí podpisem předávacího protokolu bez vad a nedodělků. V případě výskytu vad a nedodělků, nebo jiných podmínek z předávacího protokolu, končí povinnost vést stavební deník až dnem jejich úplného odstranění nebo splnění. 5.6 Všechny listy SD musí být číslovány. 5.7 SD musí mimo jiné obsahovat: a) jména a příjmení osob zabezpečujících odborné vedení provádění stavby podle § 153 stavebního zákona s rozsahem jejich oprávnění a odpovědnosti. b) seznámení a proškolení zaměstnanců s podmínkami bezpečnosti prací, požární ochranou, ochranou životního prostředí, dále s technologickými postupy prací a montáží a s možnými riziky při stavebních pracích. c) zvláštní opatření při bouracích pracích, pracích ve výškách, za provozu, v ochranných pásmech apod. d) výsledky kvantitativních a kvalitativních přejímek dodávek pro stavbu (výstupní kontroly). e) provádění a výsledky kontrol všech druhů. f) provedení a výsledky zkoušek a měření (technická a technologická zařízení, přípojky apod.). g) výsledky kontrolních prohlídek stavby (§ 133 a 134 stavebního zákona). h) odstranění vad a nedodělků. i) zřízení, provozování a odstranění zařízení staveniště. j) montáže a demontáže dočasných stavebních konstrukcí (lešení, pažení, bednění apod.), jejich předání a převzetí. k) nástupy, provádění prací a ukončení činností subdodavatelů. l) manipulace se zeminami, stavební sutí a nakládání s odpady. 6. Fakturace a platební podmínky 6.1 Zálohy nejsou sjednány. 6.2 Fakturace bude prováděna formou měsíční dílčí fakturace dle skutečně provedených činností a dodávek. Podkladem pro vystavení dílčích faktur zhotovitelem jsou objednatelem nebo zástupcem objednatele (TDI) písemně odsouhlasené soupisy provedených činností a dodávek včetně dílčích předávacích protokolů. Uvedený soupis je povinen zhotovitel předložit objednateli nejpozději do šestého dne měsíce následujícího po měsíci, ve kterém došlo k plnění. Objednatel tento soupis odsouhlasí do tří pracovních dnů. Do dvou pracovních dnů po doručení odsouhlaseného soupisu vystaví zhotovitel daňový doklad. Soupis provedených prací a dodávek za dané období odsouhlasený objednatelem či TDI musí být přílohou faktury. Bez tohoto potvrzeného soupisu je faktura neplatná. 6.3 Cena díla bude uhrazena na základě zhotovitelem vystavených faktur ve výši 90% z celkové smluvní ceny díla s tím, že 10% ze smluvní ceny bude uhrazeno po úspěšném protokolárním předání a převzetí hotového díla. Pokud objednatel převezme dílo, na němž se vyskytují vady či -6- nedodělky, bude zbývajících 10% uhrazeno až po odstranění posledního z nich. Konečný daňový doklad bude vystaven do 14 kalendářních dnů po odstranění poslední vady či nedodělku zapsaného v protokolu o předání a převzetí hotového díla. Platby budou probíhat výhradně v CZK. Rovněž veškeré cenové údaje budou uváděny v této měně. Splatnost daňových dokladů je stanovena na 30 kalendářních dnů od data jejich doručení objednateli. Termínem úhrady se rozumí den odepsání peněžních prostředků z účtu objednatele. 6.4 Faktura bude obsahovat náležitosti stanovené zákonem 235/2004 Sb. v platném znění. Objednatel může fakturu vrátit do data její splatnosti, pokud faktura nebude obsahovat náležitosti obsažené ve výše uvedeném právním předpisu. V tomto případě zhotovitel vystaví opravenou fakturu s novým termínem splatnosti. 6.5 Objednatel je oprávněn jednostranně započíst své nároky na zaplacení smluvní pokuty vůči nárokům zhotovitele na úhradu ceny díla. 7. Termíny vyhotovování díla: 7.1 Dohodnutá doba vyhotovování díla: 8 kalendářních týdnů 7.2 Předání staveniště: do 5 dnů od podpisu smlouvy 7.3 Zahájení díla: do 5 dnů od předání staveniště, nebo do 5 dnů od odsouhlasení povolení ke zvláštnímu užívání komun. I/55, rozhodující je okolnost, která nastane později 7.4 Ukončení díla: do 8 kalendářních týdnů od zahájení Dokončením díla se rozumí oboustranné odsouhlasení předávacího protokolu. 7.5 Časový harmonogram předložený zhotovitelem musí být vypracován s podrobností minimálně na realizační týdny a musí respektovat technologické návaznosti prováděných prací. Časový harmonogram je doložen k této smlouvě jako její příloha č. 2. 7.6 Objednatel si vyhrazuje možnost posunutí termínu zahájení s ohledem na své provozní a organizační potřeby a zhotoviteli z takového posunu za žádných okolností nemůže vyplývat právní nárok na smluvní pokuty, navýšení cen či náhrad škod. V případě posunutí termínu z důvodů na straně objednatele se o stejný časový úsek prodlužují termíny v časovém harmonogramu vyhotovování díla 7.7 V případě, že nebude zahájeno vyhotovování díla do 14 kalendářních dnů od dohodnutého dne zahájení stavby (viz. bod 7.3), je objednatel oprávněn od této smlouvy odstoupit. 7.8 V případě, že nebude zahájeno vyhotovování díla do 2 měsíců od podpisu smlouvy (viz. bod 7.3), je zhotovitel oprávněn od smlouvy odstoupit. 8. Majetkové sankce 8.1 V případě prodlení zhotovitele s termínem předání díla dle bodu 7.4 této SOD je sjednána smluvní pokuta ve výši 0,5 % z celkové ceny díla bez DPH za každý i započatý kalendářní den prodlení oproti dohodnutému termínu dokončení díla. 8.2 V případě prodlení zhotovitele se splněním termínu k odstraňování vad a nedodělků uvedených v zápise o předání díla, má objednatel nárok na smluvní pokutu ve výši 0,1% z celkové ceny díla bez DPH za každou vadu či nedodělek a každý i započatý kalendářní den prodlení s odstraněním vady. 8.3 V případě prodlení zhotovitele s vyklizením a vyčištěním staveniště v dohodnutém termínu má objednatel nárok na smluvní pokutu ve výši 0,1% z celkové ceny díla bez DPH za každý i započatý kalendářní den prodlení oproti stanovenému termínu vyklizení staveniště. 8.4 V případě nesplnění požadavku na označení a ochranné zabezpečení staveb, zaměstnanců a -7- neoznačení stavby informační tabulí (viz. bod 2.4 této smlouvy) má objednatel nárok na smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každý jednotlivý nedodržený požadavek denně. 8.5 V případě nesplnění nástupu k odstranění vady na díle nebo neodstranění reklamované vady (viz. bod 4.2 této smlouvy) bude uplatněna sankce vůči zhotoviteli ve výši 500,- Kč za každý jednotlivý požadavek denně. 8.6 V případě pozdního nástupu k odstranění vady na díle u havarijních případů (viz. bod 4.3) této smlouvy zaplatí zhotovitel smluvní pokutu ve výši 2.000,- Kč za každý i započatý den prodlení a zároveň zhotovitel zaplatí objednateli veškeré vzniklé škody či další náklady s tím spojené vyčíslené objednatelem. 8.7 V případě, že nebude zahájeno vyhotovování díla do 2 měsíců od podpisu smlouvy (viz. bod 7.3), je zhotovitel oprávněn od smlouvy odstoupit (viz. bod 7.6). 8.8 Pro případ prodlení objednatele s placením faktur je sjednána smluvní pokuta ve výši 0,1% z dlužné částky bez DPH za každý i započatý den prodlení. 8.9 Zaplacením smluvní pokuty nejsou dotčena práva objednatele na náhradu škody či úhradu zvýšených nákladů s porušením povinností spojených. 8.10 Prodlení nastává dnem následujícím po termínu dokončení díla, který je uveden ve smlouvě o dílo. 9. Ostatní ujednání 9.1 Před zahájením díla předloží zhotovitel objednateli písemně k odsouhlasení výčet případných subdodavatelů a vyjádření jejich podílu na zakázce. Subdodavatel musí disponovat minimálně stejnými kvalifikačními předpoklady, které prokázal zhotovitel v rámci výběrového řízení. Své kvalifikační předpoklady musí subdodavatel prokázat na vyzvání objednateli. 9.2 Zhotovitel zajistí odborné vedení realizace díla autorizovanou osobou v souladu se stavebním zákonem v platném znění, čímž se rozumí takové řízení, způsob a postup provádění stavby, které zajistí bezpečnost a ochranu zdraví při práci a dodržení všech platných předpisů v oblasti BOZP, PO a OŽP. Dále zajistí bezpečnou instalaci a provoz technického vybavení na stavbě, pořádek na staveništi a ukládání stavebních výrobků a hmot, vhodnost jejich použití, odborné ukládání strojů a zařízení apod. a dále, aby nedocházelo k ohrožování životního prostředí. 9.3 Zhotovitel je povinen při provádění stavebních prací na díle dodržovat ustanovení všech příslušných předpisů o bezpečnosti práce a ochraně zdraví při práci, zejména zákoníku práce, zákona č. 309/2006 Sb., ve znění zákona č. 88/2016 Sb., nařízení vlády č. 101/2005 Sb., č. 362/2005 Sb., č. 591/2006 Sb., č. 494/2001 Sb., č. 495/2001 Sb. v platném znění. Zaměstnanci zhotovitele jsou povinni při provádění prací dodržovat ustanovení nařízení vlády. č. 495/2001 Sb. v platném znění. 9.4 Zhotovitel je povinen zabezpečit i veškerá bezpečnostní opatření na ochranu osob a majetku mimo prostor staveniště, jsou-li dotčena prováděním prací na díle (zejména veřejná prostranství nebo komunikace ponechaná v užívání veřejnosti). 9.5 Vlastní vyklizení staveniště bude provedeno do 3 dnů od předání a převzetí díla objednateli. Po tomto termínu si zhotovitel může na staveništi ponechat pouze zařízení nutná k odstranění drobných vad a nedodělků, a to do doby jejich sjednaného odstranění. 9.6 Pro účely kontroly průběhu provádění díla organizuje objednatel kontrolní dny v termínech nezbytných pro řádné provádění kontroly, nejméně však jedenkrát měsíčně. Objednatel je povinen oznámit konání kontrolního dne písemně – e-mailem a nejméně pět dnů před jeho konáním. Obsahem kontrolního dne je zejména zpráva zhotovitele o postupu činností na díle, kontrola časového a finančního plnění provádění prací, připomínky a podněty osob vykonávajících funkci technického a autorského dozoru a stanovení případných nápravných opatření a úkolů. 9.7 Do doby převzetí díla objednatelem odpovídá zhotovitel za škody, či jinou újmu způsobené na díle, ledaže by zhotovitel prokázal, že ke škodě, či újmě došlo za okolností vylučujících jeho -8- odpovědnost. Zhotovitel odpovídá i za škody či újmy způsobené třetím osobám při provádění díla nebo v souvislosti s ním. Na objednatele přechází nebezpečí škody na díle dnem jeho převzetí. 9.8 Materiály, polotovary a díly, které budou zhotovitelem použity pro dílo, musí souhlasit jak s projektem, tak s technickými normami a musí mít příslušné certifikáty o vlastnostech a jakosti. Toto se vztahuje i na materiály a výrobky subdodavatelů. Připouští se pouze první jakost materiálů. 9.9 V případě, že má být dílčí část zhotoveného díla zakryta nebo má být jinak znemožněn přístup k ní, je zhotovitel povinen vyzvat zástupce objednatele (TDI) prokazatelnou formou (písemně) minimálně 3 pracovní dny předem zápisem v SD a e-mailem k převzetí, aby mohl prověřit, zda zakrývaná část byla provedena řádně. Nebude-li zhotovitel postupovat v souladu s výše uvedeným ujednáním, je povinen na žádost objednatele odkrýt zakryté konstrukce na svůj náklad bez jakékoliv možnosti domáhat se navýšení finančního plnění, či termínového prodloužení realizace díla. Nebude-li výzva ve stavebním deníku do dvou pracovních dnů zástupcem objednatele převzata, zopakuje zhotovitel výzvu na objednatele telefonicky a emailem min. 1 den před zakrytím nebo znepřístupněním. Nedostaví-li se objednatel v dohodnutém termínu ke kontrole výše uvedených konstrukcí, může zhotovitel pokračovat v plnění díla. V případě, že objednatel i přesto bude požadovat odkrytí uvedených konstrukcí, zhotovitel tak učiní, ale na náklady objednatele. Pokud se však zjistí, že práce nebyly řádně provedeny, nese veškeré náklady spojené s odkrytím prací, opravou chybného stavu a následným zakrytím zhotovitel. 9.10 Zhotovitel nese nebezpečí škody na zhotovovaném díle až do doby jeho předání objednateli. Zhotovitel prohlašuje, že má sjednáno smluvní pojištění odpovědnosti za škody způsobené svou činností a pojištění stavebně montážní na pojistnou částku min. ve výši celkové ceny díla (viz. bod 3.1). 9.11 Provozní, sociální a případně i výrobní zařízení staveniště zabezpečuje zhotovitel v souladu se svými potřebami. 9.12 Zhotovitel je povinen vypracovat pro staveniště požární řád, poplachové směrnice stavby a provozně dopravní řád stavby a je povinen je viditelně na staveništi umístit. 9.13 Zhotovitel je povinen, na vyžádání kdykoliv, předat objednateli technické listy (technologické postupy) na provádění zhotovovaného díla (vč. montážních a technologických postupů a technologických lhůt). 9.14 Zhotovitel je povinen veškeré finální (viditelné) produkty a povrchy, dále dle požadavku objednatele vyvzorkovat a před dodávkou a montáží předložit fyzicky objednateli k odsouhlasení. 9.15 Zhotovitel se zavazuje, že k realizaci díla nepoužije materiály, které nemají požadovanou certifikaci, je-li pro jejich použití nezbytná podle příslušných předpisů. 9.16 Smluvní strany se osvobozují od odpovědnosti za částečné nebo úplné nesplnění smluvních závazků, jestliže se tak stalo v důsledku vyšší moci. Za vyšší moc se pokládají okolnosti, které vznikly po uzavření této smlouvy o dílo v důsledku stranami nepředvídaných a neodvratitelných událostí mimořádné a neodvratitelné povahy a mají bezprostřední vliv na plnění předmětu této smlouvy. 10. Závěrečná ujednání: 10.1 Smlouva vstupuje v platnost dnem podpisu obou smluvních stran a účinnosti dnem uveřejnění v Registru smluv. 10.2 Smluvní strany shodně prohlašují, že došlo k dohodě o celém obsahu smlouvy. 10.3 Tuto smlouvu lze měnit pouze písemnými dodatky označenými jako dodatek ke smlouvě o dílo s pořadovým číslem a podepsanými oběma smluvními stranami. 10.4 Vztahy mezi smluvními stranami výslovně neupravené touto smlouvou se řídí ustanoveními -9- občanského zákoníku v platném znění a právními předpisy vztahujícími se k provádění staveb. 10.5 Smlouva je vyhotovena ve 4 vyhotoveních, z nichž objednatel obdrží 2 vyhotovení a zhotovitel obdrží 2 vyhotovení. 10.6 Smluvní strany jsou s textem této smlouvy dokonale obeznámeny a prohlašují, že plně odpovídá jejich vůli. 10.7 Obě strany berou na vědomí, že údaje v této smlouvě budou uveřejněny v registru smluv (dle zákona č. 340/2015 Sb., v platném znění). Obě smluvní strany prohlašují, že smlouva neobsahuje obchodní tajemství ani jiné informace či údaje, které by nemohly nebo neměly být zveřejněné. Přílohy: Příloha č.1 - oceněný výkaz výměr Příloha č.2 - časový harmonogram V Kroměříži dne: V Hulíně dne: 22. července 2017 Za objednatele: Za zhotovitele: …………………………………………….. …………………………………………. Ing. Ladislav Lejsal Ing. Jiří Slezák předseda představenstva člen představenstva - 10 -