Textová podoba smlouvy Smlouva č. 2804734: Dodatek ke smlouvě o vzájemné spolupráci

Příloha PCSS_Priloha_c_1_Pravidla_pro_obsazeni_CSS_zamestnanci_verze_27_5_2016.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Příloha č. 1 – Pravidla pro obsazení CSS zaměstnanci a jejich působení v CSS

                                    ke SMLOUVĚ O VZÁJEMNÉ SPOLUPRÁCI
PŘI REALIZACI PROJEKTU „Posilování administrativní kapacity obcí na bázi meziobecní spolupráce“

                      Registrační číslo projektu: CZ.03.4.74/0.0/0.0/15_019/0003017

                                                            I.

                                          Náplň práce zaměstnanců CSS

    1. Smluvní partner zajistí, aby zaměstnanci působícímu na pozici manažer CSS byla stanovena
         pracovní náplň obsahující následující činnosti:
         Poskytování odborné podpory a poradenství obcím při výkonu veřejné správy, a to především
         v oblastech fungování obce a jejich orgánů (zastupitelstvo, rada, starosta, odměňování,
         obecně závazné vyhlášky, nařízení obce, volby do zastupitelstev, místní referendum,
         odpovědnost zastupitelů – politická, právní); financování obcí - příjmy (včetně místních
         poplatků a dotací), výdaje, rozpočtový proces; hospodaření obcí (nakládání s majetkem,
         majetkoprávní vztahy, smluvní zajištění); územní rozvoj obce, územně plánovací
         dokumentace; přestupková agenda; role obcí v rámci požární ochrany, IZS, krizového řízení,
         ochrany před povodněmi; shromažďování občanů; státní správa v oblasti životního prostředí,
         místních a účelových komunikací, evidence obyvatel; poskytování informací v souladu se
         zákonem o svobodném přístupu k informacím; meziobecní spolupráce – formy, výhody
         (nevýhody), vhodnost určitých forem spolupráce pro konkrétní potřeby, ekonomická
         výhodnost, způsob fungování DSO. Řízení zaměstnanců CSS (přidělování úkolů, provádění
         kontroly); pravidelná komunikace se starosty obcí; hledání a následné zajišťování efektivním
         způsobem naplnění požadavků obcí prostřednictvím činnosti CSS; zajišťování dostatečné
         informovanosti a propagace činnosti CSS v rámci daného území; organizování pravidelných
         setkání se starosty obcí, která budou zaměřena na konzultaci podle potřeb obcí a získání
         zpětné vazby o činnosti CSS; informování obcí o aktuálních novinkách v oblasti veřejné
         správy s dopadem na obce; podílení se po obsahové stránce na přípravě Informačního
         zpravodaje DSO a zajišťování jeho zveřejnění; zpracovávání sebehodnotící zprávy. Eviduje
         realizované aktivity v rámci projektového informačního systému a to min. jednou za týden.
         Podílení se na vytváření vazeb mezi obcemi, napomáhání vzájemného konsensu, pomoc v
         identifikaci společných zájmů, hledání vhodných řešení zejména formou meziobecní
         spolupráce. Komplexní řízení projektu na úrovni Smluvního partnera (plnění úkolů, soulad
         s harmonogramem a reporting výstupů směrem ke Svazu). Koordinace poskytování právních
         služeb na úrovni DSO. Plnění dalších úkolů spojených s realizací Projektu.

    2. Smluvní partner zajistí, aby zaměstnanci působícímu na pozici specialista pro rozvoj
         mikroregionu byla stanovena pracovní náplň obsahující následující činnosti:
         Naplňování cílů aktuálně platné strategie rozvoje příslušného území (v definovaném spektru
         agend). Zpracování zásobníku projektů a akčního plánu na nejbližší období. Příprava, řízení a
         realizování projektů meziobecní spolupráce vycházející ze zpracovaných strategií. Příprava,
         řízení a administrace jednotlivých projektů obcí v DSO. Organizování a po věcné stránce
         příprava pravidelných setkání starostů obcí. Podílení se na přípravě sebehodnotící zprávy.
         Pomáhání obcím s přípravou výběrových řízení. Podílení se na přípravě strategických plánů
         obcí. Organizování vzdělávacích aktivit pro obce podle jejich potřeb. Podílení se na
    činnostech směřujících k propagaci činnosti CSS a DSO. Vyhledávání příležitostí pro společné
    postupy obcí, které přinesou úsporu finančních prostředků (např. společné nákupy energii,
    telekomunikačních služeb apod.). Příprava Informačního zpravodaje o činnosti CSS a DSO po
    věcné stránce. Příprava vzorových dokumentů pro obce (smlouvy, postupy, termíny
    povinnosti, obecně závazné vyhlášky apod.). Zajišťování přenášení informací mezi
    jednotlivými obcemi, aby mohlo efektivně docházet ke sdílení dobré praxe. Zpracovávání
    finanční analýzy přínosu zvolené agendy. Plnění dalších úkolů spojených s realizací Projektu.

                                                        II.

                                   Rozsah úvazku a mzdové podmínky

1. Rozsah prací zaměstnance na pozici manažer CSS odpovídá úvazku 1,0 - tzn. plnému
    pracovnímu úvazku (pracovní doba 40 hodin týdně). Úvazek manažera CSS nelze rozdělit na
    části mezi více zaměstnanců. Doba, po kterou bude na tuto pozici při splnění všech
    stanovených podmínek poskytován Svazem finanční příspěvek dle čl. 3.2 Smlouvy, činí
    maximálně 36 měsíců, nejdéle však bude příspěvek poskytován do 30. 6. 2019. Termín
    nástupu zaměstnance na pozici manažer CSS je v měsíci červenci 2016. Svaz poskytne
    finanční příspěvek na tzv. superhrubou mzdu manažera CSS maximálně do výše 29.700,- Kč
    (slovy: dvacet devět tisíc sedm set korun českých) pro každý měsíc jeho působení v CSS.
    Finanční příspěvek nemůže překročit výši tzv. superhrubé mzdy pro daný měsíc. Finanční
    příspěvek je zároveň stanoven pro každý jednotlivý měsíc působení manažera CSS a jeho
    nevyčerpanou část do maximálního limitu již nelze převádět do jiného měsíce jeho působení
    v CSS.

2. Rozsah prací zaměstnance na pozici specialista pro rozvoj mikroregionu odpovídá úvazku 1,0
    - tzn. plnému pracovnímu úvazku (pracovní doba 40 hodin týdně). Úvazek specialisty pro
    rozvoj mikroregionu lze rozdělit na dvě části za následujících podmínek. V případě, že na
    pozici specialista pro rozvoj mikroregionu bude zaměstnán zaměstnanec působící i na pozici
    manažer CSS, musí takový úvazek odpovídat nejvýše úvazku ve výši 0,3 (tj. nejvýše pracovní
    doba 12 hodin týdně). V případě, že pozice specialista pro rozvoj mikroregionu bude
    rozdělena mezi jiné dva zaměstnance, pak úvazek každého z nich musí odpovídat nejméně
    úvazku ve výši 0,3. Doba, po kterou bude na tuto pozici při splnění všech stanovených
    podmínek poskytován Svazem finanční příspěvek dle čl. 3.2 Smlouvy, činí maximálně 36
    měsíců, nejdéle však bude příspěvek poskytován do 30. 6. 2019. Termín nástupu
    zaměstnance na pozici specialista pro rozvoj mikroregionu je v měsíci červenci 2016. Svaz
    poskytne finanční příspěvek na tzv. superhrubou mzdu specialisty pro rozvoj mikroregionu
    maximálně do výše 29.700,- Kč (slovy: dvacet devět tisíc sedm set korun českých) pro každý
    měsíc jeho působení v CSS. Finanční příspěvek nemůže překročit výši tzv. superhrubé mzdy
    pro daný měsíc. Finanční příspěvek je zároveň stanoven pro každý jednotlivý měsíc působení
    specialisty pro rozvoj mikroregionu a jeho nevyčerpanou část do maximálního limitu již nelze
    převádět do jiného měsíce jeho působení v CSS.

3. Smluvní partner je oprávněn rozhodnout, zda pro práci v Realizačním týmu přijme
    zaměstnance nové nebo využije své zaměstnance stávající, jimž upraví ve smyslu této
    Smlouvy a příloh odpovídajícím způsobem obsah současného pracovněprávního vztahu,
    zejména náplň práce, výši úvazku a mzdu. Stejně tak je Smluvní partner oprávněn
    rozhodnout o počtu zaměstnanců působících na pozici specialista pro rozvoj mikroregionu.
    Uvedenou pozici lze obsadit maximálně dvěma zaměstnanci s tím, že mezi ně bude rozdělen
    rozsah úvazku stanovený v odst. 2 tohoto článku a mzda za vykonanou práci stanovená
    tamtéž.

4. Smluvní partner bere na vědomí, že s uvedeným rozsahem jednotlivých závazků a
    stanovenými mzdovými podmínkami dle tohoto článku souvisí maximální možná výše
    vyplaceného finančního příspěvku dle čl. 3.2 Smlouvy. Jakékoliv další náklady spojené se
    změnami podmínek stanovených tímto článkem hradí Smluvní partner.

5. Svaz může ve výjimečném případě povolit i jiný způsob rozdělení úvazků než je uvedeno
    v tomto článku.

                                                       III.

                            Kvalifikační předpoklady pro zaměstnance CSS

1. Smluvní partner bere na vědomí, že zaměstnanci působící v Realizačním týmu by měli být
    odborně způsobilí k zajištění všech požadovaných činností dle Smlouvy a příloh. Svaz tímto
    stanoví doporučující kvalifikační předpoklady pro zaměstnance působící v Realizačním týmu.
    Od těchto se však Smluvní partner může odchýlit v případě, že budou zajištěny plnohodnotné
    výstupy Projektu v souladu se Smlouvou a přílohami k ní.

2. Manažer CSS:

- Vzdělání: VŠ nebo SŠ a min. 5 let odborné praxe
- praxe na vedoucí pozici min. 2 roky
- praxe ve veřejné správě, nejlépe v obecní, krajské samosprávě, DSO, MAS
- znalost fungování veřejné správy zejména obecní samosprávy včetně kompetencí a

    odpovědnosti jednotlivých orgánů, DSO
- základní znalost zákona o obcích včetně praktického využití
- zkušenosti s projektovým řízením
- schopnost kriticky vyhodnocovat informace o fungování CSS (reporting o realizovaných

    aktivitách)
- schopnost přesvědčit zástupce obcí o významu projektu, aby mohl být naplněn jeho cíl
- silná orientace na dosažení stanovených cílů projektu
- znalost práce s MS Excel a MS Powerpoint
- komunikační dovednosti, příjemné vystupování
- aktivní řidič automobilu – řidičský průkaz B

3. Specialista pro rozvoj mikroregionu:

- Vzdělání: VŠ nebo SŠ a min. 3 roky odborné praxe
- praxe ve veřejné správě, nejlépe v obecní, krajské samosprávě, DSO, MAS
- znalost fungování veřejné správy zejména obecní samosprávy včetně kompetencí a

    odpovědnosti jednotlivých orgánů, DSO
- zkušenosti s tvorbou strategických dokumentů rozvoje území /aktivní účast na jejich přípravě
- znalost dotační politiky ČR a EU (operační programy a možnosti financování projektů obcí)
- specializace dle potřeb smluvního partnera (např. veřejné zakázky, účetnictví, odpady,

    společná výběrová řízení apod.)
- samostatnost při plnění svěřených úkolů
- znalost práce s MS Excel a MS Powerpoint
- orientace na dosažení stanovených cílů projektu
- aktivní řidič automobilu – řidičský průkaz B

                                                       IV.

                                   Role Svazu při výběru zaměstnanců

1. S ohledem na zásadní podíl zaměstnanců CSS na výsledku Projektu a naplnění stanovených
    cílů je Smluvní partner povinen umožnit Svazu podílet se na výběru Realizačního týmu.

2. Smluvní partner bezprostředně po výběru vhodného kandidáta na zaměstnance CSS, a to
    ještě před uzavřením nové pracovní smlouvy nebo před změnou obsahu závazku stávajícího
    zaměstnance, doručí Svazu v elektronické, případně i listinné, formě seznam s potenciálním(i)
    zaměstnancem(ci), včetně podepsaného profesního životopisu, z něhož budou jednoznačně
    patrny především dosavadní pracovní zkušenosti, a souhlasu kandidáta s poskytnutím
    životopisu Svazu a s jeho uschováním po dobu výběrového řízení.

3. Svaz si vyhrazuje právo uskutečnit s kandidátem vybraným Smluvním partnerem na pozici
    manažer CSS pohovor. V takovém případě sdělí Svaz tuto skutečnost Smluvnímu partnerovi
    elektronickou formou do pěti pracovních dnů ode dne doručení požadovaného profesního
    životopisu dle odstavce 2 tohoto článku a současně sdělí termín a způsob provedení
    pohovoru.

4. Svaz si vyhrazuje právo rozhodnout o tom, že Smluvním partnerem vybraný kandidát na
    zaměstnance CSS je na příslušnou pozici nevhodný a že Smluvní partner musí vybrat jiného
    kandidáta.

5. Svaz má právo o případné nevhodnosti vybraného kandidáta na zaměstnance CSS
    rozhodnout a doručením elektronickou formou informovat Smluvního partnera nejpozději do
    pěti pracovních dnů ode dne doručení požadovaného profesního životopisu dle odstavce 2
    tohoto článku. V případě konání pohovoru dle odstavce 3 tohoto článku má Svaz právo o
    případné nevhodnosti vybraného kandidáta na zaměstnance CSS rozhodnout a
    doručením elektronickou formou informovat Smluvního partnera nejpozději do dvou
    pracovních dnů ode dne konání pohovoru. Nevyjádří-li se Svaz k nevhodnosti kandidáta na
    zaměstnance CSS v uvedených lhůtách, má se za to, že Svaz vůči navrženému kandidátovi
    nemá námitek, a může s ním Smluvní partner uzavřít pracovní smlouvu nebo mu změnit
    obsah stávajícího pracovněprávního vztahu.

6. Smluvní partner bere na vědomí, že nese plnou odpovědnost v případě, že nebude
    respektovat oprávnění Svazu a pracovní smlouvu uzavře ještě před uplynutím lhůt, v nichž se
    Svaz může vyjádřit k nevhodnosti kandidáta na zaměstnance CSS. Smluvní partner také bere
    na vědomí, že v případě, kdy bude Svazem odmítnutý kandidát na zaměstnance CSS působit
    v rámci Realizačního týmu, nebude u tohoto zaměstnance splněna podmínka účelové
    vázanosti nutná pro nárok na vyplacení finančního příspěvku dle čl. III. Smlouvy. V takových
    případech Smluvní partner nese mj. veškeré náklady spojené se zaměstnáváním takového
    zaměstnance CSS, a to bez nároku na jakoukoliv jejich náhradu.

7. Smluvní partner zašle v písemné formě Svazu nejpozději do deseti pracovních dnů ode dne,
    kdy byl konkrétní pracovněprávní vztah v souladu se Smlouvou a jejími přílohami platně
    sjednán, vyplněný, zaměstnancem a zaměstnavatelem podepsaný dokument obsahující
    skutečně sjednanou náplň práce, rozsah úvazku a dobu trvání pracovněprávního vztahu.
    K vytvoření dokumentu musí být použit vzor obsažený v příloze č. 3 - Vzorové potvrzení o
    obsahu pracovněprávního vztahu, který je nedílnou součástí Smlouvy.

8. Výše uvedené platí i při každé výměně zaměstnance CSS.

                                                        V.

                                                     Různé

1. Smluvní partner bude po celou dobu práce na realizaci Projektu vytvářet Realizačnímu týmu
    vhodné pracovní podmínky a na své náklady jednotlivým členům zajišťovat vybavení nutné
    k souvisejícím činnostem (tj. vhodné kancelářské prostory, počítač s připojením k internetu,
    telefonní linku apod.). Stejně tak bude Smluvní partner poskytovat členům Realizačního týmu
    v souladu s příslušnými právními předpisy veškeré jemu známé informace týkající se výkonu
    veřejné správy v rámci DSO a bude se dělit s Realizačním týmem o své praktické zkušenosti
    využitelné pro činnost CSS.

2. Smluvní partner dohlíží na to, aby zaměstnanci působící v Realizačním týmu dodržovali
    povinnosti spojené s pracovněprávním vztahem a vyplývající z příslušných právních předpisů
    a z pracovněprávních smluv. Smluvní partner dohlíží též na kvalitu zaměstnanci odváděné
    práce a dbá na to, aby veškeré výstupy z činnosti Realizačního týmu měly ve smyslu Svazem
    vytvořených metodických materiálů odpovídající kvalitu a odrážely skutečnou situaci v DSO.

3. Smluvní partner se zavazuje též smluvně zajistit, aby jednotliví zaměstnanci působící
    v Realizačním týmu byli povinni svou práci vykonávat v souladu s metodickými pokyny, které
    Svaz v rámci Projektu vytvoří a které následně předá Smluvnímu partnerovi. V případě, že pro
    konkrétní činnost nebudou metodické pokyny vytvořeny, musí být zaměstnanci působící
    v Realizačním týmu smluvně zavázání vykonávat svou práci bez dalšího tak, aby naplňovala
    stanovené cíle a účel Projektu.

4. Svaz si vyhrazuje právo po celou dobu realizace Projektu ve vytvořených metodických
    pokynech provádět změny. Změny však musí být v takovém rozsahu, aby nezmařily
    dosavadní práci Realizačního týmu. V případě provádění změn v jednotlivých metodických
    pokynech se Svaz zavazuje bezodkladně zveřejnit aktuální verzi metodického pokynu na
    internetových stránkách Svazu.

5. Pokud budou zjištěny nedostatky v práci zaměstnanců působících v Realizačním týmu, tj.
    zejména porušení povinností spojených s pracovněprávním vztahem, nekvalitně odváděná
    práce nebo výstupy neodpovídající předaným metodickým pokynům, Smluvní partner se
    zavazuje přijmout v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 262/2006 Sb., zákoníku
    práce, v platném znění, vhodná opatření, která nedostatky v práci zaměstnanců odstraní a
    zamezí opakování této situace. Vhodným opatřením ve smyslu tohoto odstavce se rozumí
    zejména upozornění zaměstnance na nedostatky v jím odvedené práci, změna organizace
    práce Realizačního týmu nebo ukončení pracovněprávního vztahu se zaměstnancem a přijetí
    zaměstnance nového.

6. V pracovních smlouvách, na základě nichž budou zaměstnanci vykonávat činnosti
    v Realizačním týmu, musí být uveden výslovný souhlas zaměstnance s tím, že veškeré
    informace o pracovněprávním vztahu mohou být zaměstnavatelem předány Svazu a
    následně též dozorujícím orgánům, které mohou v souladu s příslušnými právními předpisy
    vykonávat kontrolu nad čerpáním finančních prostředků z Evropského sociálního fondu, a to
    včetně dokladů prokazujících skutečné vyplacení mzdy.