Textová podoba smlouvy Smlouva č. 2893026: Smlouva o dílo - zhotovení PD realizace rozšíření počtu

Příloha HAV_SOD_139_17 - SČ.rtf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo
na zhotovení projektové dokumentace
č. smlouvy objednatele:
č. smlouvy zhotovitele: DPS-01-2017
Číslo smlouvy:
Doručena dne:	l.U . *08' 2017
Kopie pro: pF// "
část A
Obecná ustanovení
I.
Smluvní strany
Nemocnice s poliklinikou Havířov, příspěvková organizace
Se sídlem:

Zastoupena:
Oprávněná osoba k jednání ve věcech technických a podpisu smlouvy: Oprávněná osoba kjednání ve věcech technických:
IČ:
DIČ:
Bankovní spojení:
Číslo účtu:
Dělnická 1132/24, 736 01 Havířov,
Ing. et Ing., Bc. Jiřím Matějem, MBAce - ředitelem
Ing. Rostislav Šimanský, MBAce - provozně-technický
náměstek
Ing. Pavel Svare - vedoucí provozně-technického oddělení
00844896
CZ 00844896
Komerční banka a. s., pobočka Havířov
anonymizováno
Zapsána v obchodním rejstříku Krajského soudu v Ostravě, oddíl Pr, vložka 899 dále jen v části A, B, D objednatel a v části C příkazce
MÉDI COPROJECT, s.r.o.
Se sídlem: Kroftova 45, 616 00 Brno
Zastoupena: Ing. Vladimírem Kunderou, jednatelem společnosti IČ:60703016 DIČ: CZ60703016
Bankovní spojení: ČSOB a.s., pobočka Brno Číslo účtu: anonymizováno
Zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně oddíl C, vložka 14859 dále jen zhotovitel v části A,B,C
II.
Základní ustanovení
Smluvní strany se v souladu s ustanovením zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku dohodly, že se rozsah a obsah vzájemných práv a povinností z této smlouvy vyplývajících bude řídit příslušnými ustanoveními citovaného zákoníku a předpisy vztahujícími se k provádění projektové činnosti ve výstavbě.
	Smluvní strany prohlašují, že údaje uvedené v čl. I. smlouvy a taktéž oprávnění k podnikání jsou v souladu s právní skutečností v době uzavření smlouvy. Smluvní strany se zavazují, že změny

dotčených údajů oznámí bez prodlení druhé smluvní straně. Strany prohlašují, že osoby podepisující tuto smlouvu jsou k tomuto úkonu oprávněny.
	Zhotovitel se zavazuje, že po celou dobu platnosti této smlouvy bude mít sjednanou pojistnou smlouvu pro případ způsobení škody, kterou kdykoliv na požádání předloží zástupci objednatele k nahlédnutí.
	Zhotovitel prohlašuje, že je odborně způsobilý k zajištění předmětu smlouvy.
	Smluvní strany prohlašují, že předmět smlouvy není plněním nemožným a že tuto smlouvu uzavřely po pečlivém zvážení všech možných důsledků.
	Účelem smlouvy je zpracování projektové dokumentace pro realizaci stavby.

Část B
Smlouva o dílo na vypracování projektové dokumentace
III.
Předmět smlouvy
Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje zpracovat projektovou dokumentaci pro realizaci rozšíření počtu termoregulačních ventilů (dále jen TRV) na radiátory ústředního topení vč. souvisejících prací, se zakreslením skutečného stavu rozvodů ÚT v jednotlivých sekcích, kde mají být TRV instalovány - DPS na akci s názvem:

„Projekt - Dodávka termoregulačních ventilů pro NsP Havířov „ (u projektové dokumentace dále jen dílo, stavba nebo DPS). Projektová dokumentace bude zpracována na základě prohlídky místa plnění s požadovaným počtem dodávaných TRV.
Ústřední vytápění - jedná se náhradu stávajících uzavíracích radiátorových ventilů za nové termostatické dvouregulační ventily (dále pouze TRV). Nové TRV budou instalovány v přívodu u každého radiátorového tělesa a přívodu ke stropnímu vytápění. Jedná se o výměnu cca 850 ks TRV. Stropní vytápění se nachází převážně v lůžkové části. Ve zpětném potrubí budou instalovány radiátorové regulovatelné šroubem. Dimenze nových TRV a regulovatelných šroubení bude shodná se stávající dimenzí radiátorových přípojek. Jedná se o zjednodušenou projektovou dokumentaci formou stoupačkových schémat, ze kterých bude zřejmá dimenze TRV a regulovatelných šroubení, stupeň nastavení druhé regulace a způsob připojení radiátorového tělesa nebo přívodu ke stropnímu vytápění. Projektová dokumentace nebude obsahovat jakékoliv úpravy na patách stoupaček (výměna stoupačkových uzávěrů, vypouštěcích ventilů, regulačních a vyvažovačích armatur), taktéž na patách objektů nebudou instalovány regulátory tlakové diference, nebude řešena výměna oběhových čerpadel v jednotlivých topných větvích.
	Součástí plnění jsou i veškeré průzkumy a zaměření potřebné pro zpracování -DPS
	Projektová dokumentace pro provedení stavby (DPS) bude upravená pro potřeby zadávacího řízení pro výběr zhotovitele stavby v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů a podle vyhlášky číslo 230/2012 Sb., kterou se stanoví podrobnosti vymezení předmětu veřejné zakázky na stavební práce a rozsah soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazy výměr (dále v textu rovněž jen „Zákon").

2
Dokumentace bude obsahovat: technickou zprávu, schémata řešení, položkový rozpočet, slepý položkový rozpočet a požadavky na související profese. Dokumentace bude použita k realizaci díla, zpracovanou do podrobností, které specifikují předmět veřejné zakázky v rozsahu nezbytném pro zpracování nabídky (tj. v rozsahu dokumentace pro provedení stavby) soupis stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr a to rovněž v elektronické podobě způsobem aby dodavatelé stavebních prací mohli s těmito soubory pracovat.
	V ceně je zahrnuto doměření na místě pro účely projektu.
	Každý stavební objekt, inženýrský objekt a provozní soubor, definovaný projektovou dokumentací pro provádění dodávek, bude mít vlastní soupis prací. Ke každému soupisu prací bude přiložena rekapitulace ve všech úrovních členění soupisu tak, jak byla tato členění použita (např. stavební díly, funkční díly, případně jiné obdobné členění).
	Soupis prací bude obsahovat položky veškerých stavebních nebo montážních prací, dodávek materiálů a služeb nezbytných pro zhotovení stavebních objektů, inženýrských objektů a provozních souborů.
	Projektová dokumentace a Soupis prací rovněž vymezí i požadavky, které vyplývají z konkrétních podmínek realizace stavby a musí být uvedeny v samostatných položkách v oddílech rozpočtu stavebních prací, dodávek nebo služeb.
	Vedlejší a ostatní rozpočtové náklady nebudou zahrnuty v položkách soupisu prací stavebních objektů, inženýrských objektů a provozních souborů, ale se zhotovením stavby souvisí a jsou pro její realizaci nezbytné. Podrobnost popisu položky soupisu vedlejších a ostatních nákladů musí umožnit stanovení ceny dané práce nebo činnosti, jako samostatné položky v celkové rekapitulaci rozpočtu.
	Vedlejší a ostatní náklady budou popsány v samostatném soupisu prací jako samostatné položky. Vedlejší a ostatní náklady mohou být uvedeny v jednom společném soupisu prací.
	Obsah položky soupisu prací:

Položka soupisu prací začleněna ke stavebnímu objektu, inženýrskému objektu nebo provoznímu souboru bude obsahovat:
	pořadové číslo položky
	číselné zatřídění položky, pokud je možné danou položku zatřídit, s označením cenové soustavy, pokud je použita.
	popis položky jednoznačně vymezující druh a kvalitu prací, dodávky nebo služby, s případným odkazem na jiné dokumenty, zejména technické a cenové podmínky,
	měrnou jednotku,
	množství v měrné jednotce
	výkaz výměr k uvedenému množství

	Předmět smlouvy bude realizován v souladu s ustanoveními této smlouvy a příslušnými právními předpisy.

Závazným podkladem pro zpracování DPS je prohlídka místa plnění, počet dodávaných TRV.
	Jednotlivé dokumenty, které jsou předmětem díla, budou objednateli předány v 6 vyhotoveních a 2x na CD ve formátu .pdf, pro rozpočty a výkazy výměr ve formátu .xls, pro


3
skenované dokumenty .pdf, pro výkresovou dokumentaci .pdf (jedno CD nebude obsahovat rozpočty. Tato skutečnost bude na CD zřetelně označena).
	Projektované stavební práce a dodávky musí být oceněny dle některého platného aktuálního ceníku stavebních prací.
	Projektová dokumentace bude zpracována v souladu se zákonem č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečností a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy. Součástí projektové dokumentace bude plán bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi (dále jen plán BOZP) zpracovány s ohledem na druh a velikost stavby tak, aby plně vyhovoval potřebám zajištění bezpečné a zdraví neohrožující práce. V plánu BOZP budou uvedena potřebná opatření z hlediska časové potřeby i způsobu provedení.

IV.
Doba a místo plnění
Zhotovitel je povinen provést a osobně předat objednateli DPS v termínu do 40 kalendářních dnů
ode dne podpisu smlouvy oběma smluvními stranami.
	Místem plnění pro předání díla je budova ředitelství Nemocnice s poliklinikou Havířov, příspěvková organizace. Převzetím díla je pověřen vedoucí oddělení provozně-technického.

V.
Provádění díla
	Není-li stanoveno jinak, řídí se vzájemná práva a povinnosti smluvních stran ustanovením § 2586 a následujícími občanského zákoníku.
	Zhotovitel je zejména povinen:

	provádět dílo v souladu s platnou právní úpravou a dokumenty doporučenými Českou komorou architektů,
	upozornit objednatele na následky takových rozhodnutí a úkonů, které jsou zjevně neúčelné nebo objednatele poškozují,
	provést dílo na svůj náklad a své nebezpečí,
	účastnit se na základě pozvánky objednatele všech jednání týkajících se díla,
	na základě požadavku objednatele poskytnout dodatečné informace, případně vysvětlení k dotazům uchazečů o veřejnou zakázku na realizaci stavby vztahujícím se k projektové dokumentaci stavby. Požadované informace je zhotovitel povinen objednateli poskytnout

v písemné podobě )případně dle požadavku objednatele e-mailem) nejpozději do 2 pracovních dnů ode dne doručení požadavku objednatele,
	dbát při provádění díla dle této smlouvy na ochranu životního prostředí a dodržovat platné technické, bezpečnostní, zdravotní, hygienické a jiné předpisy, včetně předpisů týkajících se ochrany životního prostředí

	Zhotovitel se zavazuje k součinnosti s koordinátorem bezpečností a ochrany zdraví při práci na staveništi po celou dobu všech fází přípravy stavby.

4
VI.
Cena díla
	Cena za provedení díla je stanovena dohodou smluvních stran a činí:

DPS stavby pro stavební řízení, pro výběr zhotovitele a pro provádění stavby
Cena	95	000,-	Kč
DPH 21 %	19	950,-	Kč
Celkem vč. DPH	114	950,-	Kč
Ceny jsou dohodnuty jako ceny nejvýše přípustné a platí po celou dobu platnosti smlouvy.
	Součástí sjednané ceny jsou veškeré práce a dodávky, poplatky a jiné náklady nezbytné

pro řádné a úplné provedení díla. Součástí ceny jsou i práce a dodávky, které v této smlouvě uvedeny nejsou a zhotovitel, jakožto odborník, o nich vědět měl nebo mohl vědět.
	Zhotovitel odpovídá za to, že sazba daně z přidané hodnoty je stanovena v souladu splatnými

právními předpisy.
VII.
Předání díla, vlastnické právo a nebezpečí škody
	Objednatel se zavazuje dílo převzít v případě, že bude provedeno bez vad a nedodělků. O předání a převzetí díla zhotovitel sepíše protokol, ve kterém objednatel prohlásí, zda dílo přejímá či nikoli.
	Dílo je splněno dnem jeho předání a převzetí bez vad a nedodělků. Objednatel tuto skutečnost potvrdí podpisem předávacího protokolu.
	Vlastnické právo k jednotlivým projektovým dokumentacím a dalším dokumentům a hmotným výstupům, které jsou předmětem díla a nebezpečí škody na nich přechází na objednatele dnem jejich převzetí objednatelem.

Vlil.
Platební podmínky
Zálohy nejsou sjednány.
	Cena za dílo bude uhrazena takto:

• po předání projektové dokumentace dle čl. III. bude uhrazena cena dle čl. VI odst. 1 této smlouvy
	Po předání díla objednateli bez vad a nedodělků vystaví zhotovitel fakturu, která bude mít náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „faktura"). Faktura musí být adresovány a zaslány do sídla objednatele. Přílohou faktur bude předávací protokol se podepsaný objednatelem.

	Podkladem pro úhradu smluvní ceny budou faktury, které budou mít náležitostí daňového dokladu a musí kromě zákonem stanovených náležitostí pro daňový doklad obsahovat také:

	číslo smlouvy objednatele, IČ objednatele, číslo veřejné zakázky,

5
	předmět smlouvy, tj. text „Projekt - Dodávka termoregulačních ventilů pro NsP Havířov"
	označení banky a čísla účtu, na který má být zaplaceno (pokud je číslo čtu odlišné od čísla uvedeného v čl. I odst. 2, je příkazník povinen o této skutečností v souladu s čl. II. Odst.2 a 3 této smlouvy informovat příkazce).
	lhůtu splatnosti faktury,
	jméno a vlastnoruční podpis osoby, která fakturu vystavila, včetně kontaktního telefonu.

	Lhůta splatnosti faktur je dohodou smluvních stran s ohledem na povahu závazku stanovena na 60 kalendářních dnů po jejím doručení objednateli. Stejný termín splatnosti platí pro smluvní strany i při placení jiných plateb (např. úroků z prodlení, smluvních pokut, náhrady škody aj.).
	Nebude-li faktura obsahovat některou náležitost nebo bude chybně vyúčtována cena, DPH nebo zhotovitel vyúčtuje práce, které neprovedl, je objednatel oprávněn vadnou fakturu před uplynutím lhůty splatnosti vrátit druhé smluvní straně bez zaplacení k provedení opravy. Ve vrácené faktuře vyznačí důvod vrácení. Druhá smluvní strana provede opravu vystavením nové faktury. Vrátí-li objednatel vadnou fakturu druhé smluvní straně, přestává běžet původní lhůta splatnosti. Celá lhůta běží opět ode dne doručení nově vyhotovené faktury objednateli.
	Povinnost zaplatit je splněna dnem odepsání příslušné částky z účtu objednatele.

IX.
Odpovědnost za škodu
	Povinnost nahradit škodu se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, nestanoví-li smlouva jinak.
	Zhotovitel nahradí objednateli škodu v plném rozsahu, pokud byla způsobena v důsledku vadného plnění předmětu této smlouvy.
	Zhotovitel je povinen učinit veškerá opatření potřebná k odvrácení škody nebo k jejímu zmírnění.

X.
Záruční podmínky a vady díla
	Dílo má vady, jestliže jeho provedení neodpovídá požadavkům uvedeným ve smlouvě, příslušným právním předpisům, normám nebo jiné dokumentaci, vztahující se k provedení díla.
	Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době předání a za vady, které se na díle projeví v záruční době, která činí 36 měsíců.
	Záruční doba začíná plynout ode dne řádného předání a převzetí díla bez vad a nedodělků.
	Vyskytne-li se v průběhu záruční doby na předmětu plnění vada, objednatel písemně oznámí zhotoviteli její výskyt, vadu popíše a uvede, jak se projevuje. Jakmile objednatel odeslal toto písemné oznámení, má se za to, že požaduje bezplatné odstranění vady.
	Zhotovitel započne s odstraněním vady neprodleně, nejpozději do 5 dnů ode dne doručení písemného oznámení o vadě, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.
	Vada bude odstraněna nejpozději do 10 dnů od započetí prací, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.

6
	Objednatel je povinen umožnit zhotoviteli odstranění vady.
	Provedenou opravu vady zhotovitel objednateli řádně předá, o čemž bude proveden zápis. Na provedenou opravu poskytne zhotovitel záruku v délce uvedené v odst. 2. tohoto článku.

XI.
Sankční ujednání
	V případě nedodržení termínů plnění dle této smlouvy ze strany zhotovitele je objednatel oprávněn uplatnit smluvní pokutu ve výši 1 500,- Kč za každý i započatý den prodlení.
	V případě, že objednatelem nebude uhrazena faktura ve lhůtě splatnosti, je objednatel povinen zaplatit zhotoviteli úrok z prodlení ve výši stanovené platnými právními předpisy.
	Pokud zhotovitel nedodrží termín k odstranění vady, která se projevila v záruční době, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.500,- Kč za každý i započatý den prodlení a každý zjištěný případ.
	Smluvní pokuty se nezapočítávají na náhradu případně vzniklé škody, kterou lze vymáhat samostatně.

Část C
Společná ustanovení
XX.
Závěrečná ujednání
	Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou stran a účinnosti dnem zveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb.
	Smlouva zanikne jednostranným odstoupením od smlouvy pro její podstatné porušení druhou smluvní stranou, přičemž podstatným porušením smlouvy se rozumí zejména:

	neprovádění součinnosti po dobu přípravy stavby dle ustanovení této smlouvy,
	nedodržení právních předpisů nebo technických norem, které se týkají provádění díla, přípravy stavby nebo inženýrské činnosti,
	neuhrazení ceny díla nebo odměny objednatelem po druhé výzvě zhotovitele k uhrazení dlužné částky, přičemž druhá výzva nesmí následovat dříve než 30 dnů po doručení první výzvy.

	Smluvní vztah lze ukončit písemnou dohodou.
	V případě neplnění předmětu smlouvy ze strany dodavatele ve sjednaném rozsahu nebo čase, kdy závady nebudou dodavatelem odstraněny za dodatečně sjednaných podmínek. Objednatel může od smlouvy odstoupit zasláním písemného sdělení doporučeně poštou.
	Změnit nebo doplnit tuto smlouvu mohou smluvní strany pouze formou písemných dodatků, které budou datovány, vzestupně číslovány, výslovně prohlášeny za dodatek této smlouvy a podepsány oprávněnými zástupci smluvních stran.
	Zhotovitel se zavazuje, že jakékoliv informace, které se dozvěděl v souvislosti splněním předmětu smlouvy nebo které jsou obsahem předmětu smlouvy, neposkytne třetím osobám.

ti
7
	Zhotovitel nemůže bez souhlasu objednatele postoupit svá práva a povinnosti plynoucí ze smlouvy třetí osobě.
	Pro případ, že ustanovení této smlouvy oddělitelné od ostatního obsahu se stane neúčinným neplatným nebo nevymahatelným, smluvní strany se zavazují bez zbytečných odkladů nahradit takové ustanovení novým. Případná neplatnost některého z takovýchto ustanovení této smlouvy nemá za následek neplatnost ostatních ustanovení.
	Zhotovitel se zavazuje účastnit se na základě pozvánky objednatele všech jednání týkajících se předmětného díla.
	Písemnosti se považují za doručené i v případě, že kterákoliv ze stran její doručení odmítne či jinak znemožní.
	Vše, co bylo dohodnuto před uzavřením smlouvy, je právně irelevantní a mezi smluvními stranami platí jen to, co je dohodnuto v této písemné smlouvě a jejích dodatcích.
	Objednatel si vyhrazuje právo na předání DPS třetí osobě jako podkladu pro zadání zpracování projektové dokumentace v rozsahu ke stavebnímu řízení stanovené zákonem č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů v rozsahu souvisejících předpisů a pro výběr zhotovitele a realizaci stavby.
	Zhotovitel je povinen poskytovat objednateli veškeré informace, doklady apod. písemnou formou.
	Smlouva je vyhotovena ve 2 stejnopisech s platností originálu podepsaných oprávněnými zástupci smluvních stran, přičemž objednatel i zhotovitel obdrží po jednom vyhotovení.
	Smluvní strany shodně prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly a že byla uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle, nikoliv v tísni nebo za nápadně nevýhodných podmínek, a že se dohodly o celém jejím obsahu, což stvrzují svými podpisy.
	Zhotovitel bere na vědomí a výslovně souhlasí stím, že smlouva včetně příloh a případných dodatků bude zveřejněna. Je-li zhotovitel fyzickou osobou, bude smlouva zveřejněna po anonymizaci provedené v souladu se zákonem č.101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
	Tato smlouva nabývá účinnosti v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o registru smluv").

V Havířově dne	V Brně dne 21.6.2017
- 4 -08- 2017
KE10CNICE 3 FOJmiN^OU IIAV&Oy,
přúr,žvžorA o. >,id£*.£r,-
provozně - technický náměstek
Nemocnice s poli
Příkazce operace ;
Správce rozpočtu :
8