Textová podoba smlouvy Smlouva č. 2908242: Smlouva o dílo - Regenerace bytových domů Okružní 1,3,5,7 Rýmařov

Příloha SOD Lanex_Okružní 35.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Číslo smlouvy zhotovitele: S12/2017
Číslo smlouvy objednatele:

                         SMLOUVA O DÍLO

                                 na realizaci veřejné zakázky s názvem:

        Regenerace bytových domů Okružní 1,3,5,7 Rýmařov
          ČÁST Č. 2: Regenerace bytového domu Okružní 3, 5, Rýmařov

   uzavřená níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s ustanovením § 2586 - § 2630 zákona č.

   89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen občanský zákoník) mezi:

Město Rýmařov                               I.
se sídlem:                         Smluvní strany

Zastoupeno:               náměstí Míru 1, 795 01 Rýmařov
                          Ing. Petrem Kloudou, starostou
Oprávněný zástupce:
- ve věcech smluvních:    Ing. Petr Klouda, starosta města
- ve věcech technických:  Ing. Lenka Vavřičková
Bankovní spojení:         Komerční banka a.s.
Číslo účtu:
Identifikační číslo:      00296317
DIČ:                      CZ00296317

dále jen „Objednatel“

a

LANEX Olomouc s.r.o.

se sídlem:                Brněnská 462/47

Zastoupení:               Ing. Jiří Havran - jednatel, Ing. Vlastimil Pecha - jednatel

zapsán v obchodním rejstříku vedeného u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 24916

Oprávněný zástupce:       Ing. Jiří Havran tel:
- ve věcech smluvních:    Ing. Jiří Havran tel:
- ve věcech technických:  hlavní stavbyvedoucí:
- ve věcech stavby:       stavbyvedoucí:
                          ČSOB a.s.
Bankovní spojení:
Číslo účtu:               25904116
Identifikační číslo:      CZ25904116
DIČ:

dále jen „Zhotovitel“

Dále také obecně jako „smluvní strany“
                                                        II.
                                            Základní ustanovení

1. Smluvní strany se dohodly, že tento závazkový vztah a vztahy z něj vyplývající se řídí
     zákonem číslo 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, ve znění pozdějších předpisů, a to
     podle ustanovení § 2586 a následujících tohoto zákoníku.

2. Předmětem této smlouvy je závazek Zhotovitele provést pro Objednatele na základě
     zadávacího řízení k zakázce s názvem „Regenerace bytových domů Okružní 1 3, 5, 7,
     Rýmařov“ dílčí část 2“ Regenerace bytového domu Okružní 3, 5, Rýmařov za
     podmínek této smlouvy dílo – stavební úpravy bytových domů, rozsah předmětu díla je
     specifikován v této smlouvě a v jejích přílohách.

3. Uskutečnění plnění předmětu této smlouvy je zcela závislé na získání dotace na provedení
     Regenerace bytového domu Okružní 3,5, Rýmařov, a to z Integrovaného regionálního
     operačního programu (dále jen „IROP“), výzva č. 37 – „Energetické úspory v bytových
     domech“ – specifický cíl 2.5 – Snížení energetické náročnosti v bytových domech, jehož
     gestorem je MMR ČR.

4. Zástupci smluvních stran podepisující tuto smlouvu prohlašují, že:
     a) údaje uvedené v čl. I. této smlouvy (dále jen „identifikační údaje“) a taktéž oprávnění
        k podnikání jsou v souladu s právní skutečností v době uzavření smlouvy,
     b) Zhotovitel byl vybrán na základě zadávacího řízení na zakázku
     c) podle vnitřních předpisů nebo jiného obdobného předpisu či rozhodnutí orgánu jsou
        oprávněni podepsat tuto smlouvu a k platnosti smlouvy ze strany Zhotovitele není
        potřeba podpisu jiné osoby či dalšího právního úkonu.

5. Smluvní strany se zavazují, že zástupci smluvních stran, podepisující tuto Smlouvu, změny
     svých identifikačních údajů písemně oznámí (s ověřeným podpisem) bez prodlení druhé
     smluvní straně, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději do 10 dnů ode dne vzniku takové
     změny.
       a) Písemné oznámení o změně identifikačních údajů a to včetně změny bankovního
           spojení smluvní strana zašle k rukám osoby pověřené zastupováním druhé smluvní
           strany ve věcech technických.
       b) Písemné oznámení o změně zástupce smluvní strany, podepisujícího tuto Smlouvu,
           smluvní strana doloží dokladem o volbě nebo jmenování.
       c) V písemném oznámení smluvní strana vždy uvede odkaz na číslo smlouvy a datum
           účinnosti oznamované změny.

6. Zhotovitel je povinen být pojištěn proti škodám způsobeným jeho činností včetně možných
     škod pracovníků a poddodavatelů Zhotovitele (pojištění odpovědnosti za škodu
     způsobenou dodavatelem třetí osobě), a to nejméně ve výši 4.000.000,- Kč coby
     minimálního limitu pojistné částky. Pojistná smlouva je nedílnou součástí této smlouvy
     (Příloha č.6), další doklady o pojištění je Zhotovitel povinen na požádání Objednateli
     předložit. Pojistná smlouva, jejímž předmětem je platné a účinné pojištění odpovědnosti za
     škodu způsobenou dodavatelem třetí osobě musí být udržována v platnosti po celou dobu
     provádění díla. Náklady na pojištění nese Zhotovitel a má je zahrnuty ve sjednané ceně.

7. Zhotovitel výslovně prohlašuje, že:
    7.1. je odborně způsobilý k zajištění předmětu plnění podle této smlouvy,
    7.2. se řádně seznámil s projektovou dokumentací stavby a výkazem výměr, přičemž svým
          podpisem na této smlouvě stvrzuje, že k těmto dokumentům nemá žádné výhrady, jsou

                                                                     2
          mu zcela jasné a srozumitelné a neshledal v nich žádné rozdíly, na které by musel
          objednatele upozornit,
    7.3. se řádně seznámil s místem realizace díla a se všemi dalšími požadavky Objednatele
          uvedenými v zadávacích podmínkách,
    7.4.doloží jako součást této smlouvy o dílo aktualizovaný harmonogram postupu prací
          členěný dle jednotlivých stavebních objektů, podobjektů a oddílů – výstavby (dále jen
          „HMG“) odsouhlasený se zástupcem Objednatele. Jakékoliv změny HMG vzniklé
          v průběhu výstavby budou odsouhlaseny zástupci obou stran ve formě zápisu ve
          stavebním deníku.
8. Inženýrko-investorská činnost a funkce koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci
    na staveništi při realizaci stavby „Regenerace bytového domu Okružní 3, 5, Rýmařov“
    bude prováděna na základě samostatné smlouvy subjektem určeným Objednatelem.

                                                        III.
                                              Předmět smlouvy

1. Zhotovitel se zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí dílo „Regenerace bytového
    domu Okružní 3, 5, Rýmařov “ (dále též „stavba“ nebo „dílo“), v rozsahu podle:
     1.1. projektové dokumentace pro provedení stavby, zpracovatele: DaF PROJEKT s.r.o.,
          Hornopolní 131/12, 702 00 Ostrava, č. zakázky: 949/15/1, zpracované v 12/2015 a to
          všech jejich částí, které byly součástí zadávacích podmínek;
          - podmínek pro provedení stavby stanovených pravomocným stavebním povolením
     1.2. obchodních podmínek stanovených touto smlouvou o dílo, zadávací dokumentací a
          nabídkou Zhotovitele do zadávacího řízení;
     1.3. podmínek pro realizaci stavby, vyplývajících z vyjádření správců stávajících
          inženýrských sítí a zařízení dotčených stavbou a z ujednání podle uzavřených
          smluvních vztahů, které jsou součástí složky „Dokladová část stavby“, která je
          součástí projektové dokumentace.

2. Objednatel se zavazuje řádně provedené dílo převzít a zaplatit za něj Zhotoviteli
    dohodnutou cenu.

                                                        IV.
                                            Vlastnictví k dílu

1. Vlastníkem zhotovovaného díla je od počátku Objednatel.
2. Vlastníkem zařízení staveniště, včetně všech používaných strojů, mechanismů a dalších

     věcí potřebných k provedení díla, je Zhotovitel, který nese nebezpečí škody na těchto
     věcech bez ohledu na zavinění. Zhotovitel je odpovědný za svůj uskladněný a zabudovaný
     materiál, výrobky a zařízení.
3. Smluvní strany se dohodly, že Zhotovitel od okamžiku převzetí staveniště do dne předání
     díla a jeho převzetí objednatelem nese nebezpečí škody na zhotovovaném díle.
4. Veškeré podklady, které byly Objednatelem Zhotoviteli předány, zůstávají v jeho
     vlastnictví a Zhotovitel za ně zodpovídá od okamžiku jejich převzetí jako skladovatel a je
     povinen je vrátit Objednateli po splnění svého závazku.

                                                                     3
                                                        V.
                                                  Místo plnění

Místem realizace díla je Město Rýmařov blíže viz projektová dokumentace (dále jen
„staveniště“).

                                                        VI.
                                                Termín plnění

1. Zhotovitel se zavazuje k řádnému provedení díla ve lhůtě do 125 kalendářních dnů ode dne
     předání staveniště a nejpozději poslední den lhůty řádně provedené dílo předat Objednateli
     max. však do 15.9.2017. Protokol o předání a převzetí staveniště podepsaný zodpovědnými
     pracovníky obou smluvních stran je nedílnou součástí stavebního deníku.

2. Zhotovitel je povinen zahájit a dokončit práce na díle v termínu sjednaném v této smlouvě
     dle časového harmonogramu postupu prací členěného dle stavebních objektů, podobjektů a
     popř. oddílů, který tvoří Přílohu č. 2 této smlouvy.

3. Objednatel je oprávněn od této smlouvy jednostranně odstoupit, pokud Zhotovitel nezahájí
     provádění díla ve lhůtě 14-ti dnů ode dne předání staveniště. Protokol o předání a převzetí
     staveniště podepsaný zodpovědnými pracovníky obou smluvních stran je nedílnou součástí
     stavebního deníku.

4. Zhotovitel je oprávněn dokončit dílo i před sjednaným termínem předání díla a Objednatel
     je povinen dříve provedené dílo převzít.

5. Objednatel má právo vyzvat Zhotovitele k přerušení provádění díla, přičemž o tomto je
     povinen Objednatel provést zápis do stavebního deníku. Zhotovitel je povinen provádění
     díla ihned přerušit. Trvá-li přerušení prací na díle déle než 2 měsíce z důvodů ležících na
     straně Objednatele, je Zhotovitel oprávněn od této smlouvy odstoupit. Zhotoviteli nenáleží
     vůči Objednateli nárok na jakékoliv plnění, včetně nároku na náhradu škody, z důvodu
     takového přerušení provádění díla. O dobu přerušení se prodlužují termíny tím dotčené.
     Bude-li toto přerušení trvat déle než dva měsíce, je Objednatel povinen uhradit Zhotoviteli
     již realizované práce v plné výši.

6. Objednatel si vyhrazuje možnost změny termínu zahájení provádění díla s ohledem na své
     provozní a organizační potřeby a Zhotoviteli z takové změny za žádných okolností
     nevyplývá právo na účtování jakýchkoliv smluvních pokut, navýšení cen či náhrad škod. V
     případě prodloužení termínu z důvodů na straně Objednatele se o stejný časový úsek
     prodlužuje termín pro dokončení.

7. V případě, že Zhotovitel bude s prováděním prací ve zřejmém prodlení, které by
     ohrožovalo plynulost realizace, nebo konečný termín dokončení, vyzve jej Objednatel
     k zintenzivnění prací a zápisem do stavebního deníku stanoví Zhotoviteli lhůtu k vyrovnání
     prodlení. Pokud ani poté Zhotovitel nepodnikne kroky k urychlení prací, je Objednatel
     oprávněn do doby vyrovnání prodlení s realizací pozastavit platby vystavených
     fakturačních dokladů.

                                                       VII.
                                                   Cena díla

1. Cena za provedené dílo dle čl. III. této smlouvy o dílo je stanovena na základě výsledku
     zadávacího řízení Objednatele a činí:

                                                                     4
                  Nabídková cena  DPH 15%    DPH 21 % Nabídková cena v Kč
                  v Kč                                         (vč. DPH)
Položka
                  (bez DPH)

nabídková cena    5 728 499,-     859 275,-            7 096 127,- Kč
dle výkazu výměr    420 126,-
                                             88 226,-

Celková           6 148 625,- 859 275,-      88 226,-  7 096 127,- Kč
nabídková cena

(součet výše
uvedených
položek)

2. Cena sjednaná v čl. VII. odst. 1 této smlouvy je dohodnuta jako cena pevná a konečná a
     platí po celou dobu realizace díla. Cena díla obsahuje všechny práce nutné k provoznímu
     využití a řádnému provedení stavby ve smluveném rozsahu, což Zhotovitel garantuje.

3. Cena podle čl. VII., odst. 1. této smlouvy je stanovena dle projektové dokumentace stavby
     a v rozsahu soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr, předanými
     Objednatelem Zhotoviteli v rámci zadávacího řízení na veřejnou zakázku. V ceně jsou dále
     zahrnuty náklady Zhotovitele nutné pro vybudování, provoz a demontáž zařízení
     staveniště, včetně oplocení, náklady spotřebované elektrické energie a vody během
     provádění stavby, náklady spojené se zvláštním užíváním a uzavírkami obecních
     komunikací, náklady vytýčení stavebních objektů, a inženýrských sítí oprávněným
     geodetem, při zahájení realizace stavby, včetně případné aktualizace stanovisek majitelů a
     správců sítí, náklady k uvedení pozemků zabraných jako zařízení staveniště, mezideponie,
     či jinak stavbou dotčených do původního stavu, náklady součinnosti s koordinátorem
     BOZP a dalšími účastníky stavby, náklady na zkoušky a revize, náklady na vyhotovení
     dokladů k předání dokončené stavby, poplatky, jakož i jiné náklady nezbytné pro řádné a
     úplné zhotovení díla. Cena díla zahrnuje i případné geodetické zaměření stavby před
     demolicí a po zhotovení betonových konstrukcí pro zaručení geometrické přesnosti
     konstrukcí. Cena obsahuje i případné zvýšené náklady spojené s vývojem cen vstupních
     nákladů, a to až do doby ukončení díla. Zhotovitel přebírá nebezpečí změny okolností.

4. Součástí této smlouvy je položkový rozpočet stavby vč. rekapitulace celkových nákladů
     stavby, zpracovaný Zhotovitelem v souladu se soupisem stavebních prací, dodávek a
     služeb s výkazem výměr, předanými Objednatelem Zhotoviteli v rámci zadávacího řízení
     na veřejnou zakázku. Pokud položkový rozpočet, jenž tvoří Přílohu č. 1 této Smlouvy,
     neobsahuje některou z položek obsažených ve výkazech výměr, nemá tato skutečnost vliv
     na výši celkové ceny za dílo, uvedené v odst. 1 tohoto článku a Zhotovitel nemá právo, v
     důsledku neúplného ocenění výkazů výměr, domáhat se zvýšení sjednané ceny za
     provedení těchto prací.

5. V případě, že z rozhodnutí Objednatele dojde ke snížení smluveného rozsahu díla, dojde ke
     snížení ceny uvedené v čl. VII. odst. 1. této smlouvy. Náklady na méněpráce budou
     odečteny z ceny podle čl. VII. odst. 1. této smlouvy ve výši součtu rozdílu veškerých
     odpovídajících položek v položkovém rozpočtu stavby (Příloha č. 1). Ke snížení ceny díla
     dojde ve stejně stanoveném rozsahu rovněž v případě, že při vlastní realizaci díla bude
     použito menší množství materiálů, než je stanoveno v položkovém rozpočtu stavby, či
     nebudou provedeny práce, popř. budou provedeny v menším rozsahu, než jsou stanoveny
     v položkovém rozpočtu stavby. O této změně uzavřou smluvní strany dodatek k této

                                  5
     smlouvě.
6. V případě, že se smluvní strany shodnou na změně rozsahu díla, která bude mít vliv na výši

    ceny díla, popř. termíny plnění, provede se ocenění těchto změn za použití jednotkových
    cen uvedených v kalkulaci ceny jednotlivých agregovaných položek. V případě jejich
    neuvedení v kalkulaci ceny díla budou použity v maximálně možném rozsahu jako základ
    pro ocenění nových položek ceny uvedené v kalkulačním vzorci položky nebo položek,
    která má být nahrazena, nebo které mají být nahrazeny položkou novou. V případě, že není
    možné aplikovat v maximálně možném rozsahu jako základ pro ocenění nových položek
    ceny uvedené v kalkulačním vzorci položky nebo položek, které mají být nahrazeny
    položkou novou, pak budou použity položky uvedené v Ceníku RTS, a.s. platného v době,
    kdy bude dohodnuto provedení změn a ponížené o 10% své hodnoty. Smluvní strany se
    dohodly, že pro položky neuvedené v nabídce provede Zhotovitel jejich ocenění stejným
    kalkulačním vzorcem, jaký byl použit pro návrh smluvní ceny, tj. agregovanými položkami
    a na žádost Objednatele tvorbou kalkulačního vzorce cenu prokáže. Použití jiného ceníku
    není přípustné. Veškeré vícepráce musí být před jejich zahájením písemně odsouhlaseny
    v písemném dodatku k této smlouvě o dílo, a to co do specifikace změn předmětu díla,
    popř. změny ceny díla či termínu. Zhotovitel nemá nárok na cenu víceprací, které
    Zhotovitel provedl bez (či před) uzavření dodatku ke smlouvě o dílo.
7. Změna závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku dle § 222 zákona č. 134/2016 Sb.
     Objednatel neumožní podstatnou změnu závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku po dobu
     jeho trvání bez provedení nového zadávacího řízení podle zákona č.134/2016 Sb.

     Podstatnou změnou závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku je taková změna smluvních
     podmínek, která by

     a) umožnila účast jiných dodavatelů nebo by mohla ovlivnit výběr dodavatele v původním
        zadávacím řízení, pokud by zadávací podmínky původního zadávacího řízení
        odpovídaly této změně,

     b) měnila ekonomickou rovnováhu závazku ze smlouvy ve prospěch vybraného
        dodavatele, nebo

     c) vedla k významnému rozšíření rozsahu plnění veřejné zakázky.

     Za podstatnou změnu závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku se nepovažuje změna,
     která nemění celkovou povahu veřejné zakázky a jejíž hodnota je

     a) nižší než finanční limit pro nadlimitní veřejnou zakázku a
     b) nižší než 15 % původní hodnoty závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku na stavební

        práce.

     Pokud bude provedeno více změn, je rozhodný součet hodnot všech těchto změn.

     Za podstatnou změnu závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku se nepovažují dodatečné
     stavební práce, služby nebo dodávky od dodavatele původní veřejné zakázky, které nebyly
     zahrnuty v původním závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku, pokud jsou nezbytné
     a změna v osobě dodavatele

     a) není možná z ekonomických anebo technických důvodů spočívajících zejména
        v požadavcích na slučitelnost nebo interoperabilitu se stávajícím zařízením, službami
        nebo instalacemi pořízenými zadavatelem v původním zadávacím řízení,

     b) by způsobila zadavateli značné obtíže nebo výrazné zvýšení nákladů a
     c) hodnota dodatečných stavebních prací, služeb nebo dodávek nepřekročí 50 % původní

        hodnoty závazku; pokud bude provedeno více změn, je rozhodný součet hodnoty všech
        změn podle tohoto odstavce.

     Za podstatnou změnu závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku se nepovažuje změna,

                                                                     6
     a) jejíž potřeba vznikla v důsledku okolností, které zadavatel jednající s náležitou péčí
        nemohl předvídat,

     b) nemění celkovou povahu veřejné zakázky a
     c) hodnota změny nepřekročí 50 % původní hodnoty závazku; pokud bude provedeno více

        změn, je rozhodný součet hodnoty všech změn podle tohoto odstavce.

     Za podstatnou změnu závazku ze smlouvy dle § 222 odstavce 3 zákona o veřejných
     zakázkách na veřejnou zakázku, jejímž předmětem je provedení stavebních prací, se
     nepovažuje záměna jedné nebo více položek soupisu stavebních prací jednou nebo více
     položkami, za předpokladu že

     a) nové položky soupisu stavebních prací představují srovnatelný druh materiálu nebo
        prací ve vztahu k nahrazovaným položkám,

     b) cena materiálu nebo prací podle nových položek soupisu stavebních prací je ve vztahu
        k nahrazovaným položkám stejná nebo nižší,

     c) materiál nebo práce podle nových položek soupisu stavebních prací jsou ve vztahu
        k nahrazovaným položkám kvalitativně stejné nebo vyšší a

     d) zadavatel vyhotoví o každé jednotlivé záměně přehled obsahující nové položky soupisu
        stavebních prací s vymezením položek v původním soupisu stavebních prací, které jsou
        takto nahrazovány, spolu s podrobným a srozumitelným odůvodněním srovnatelnosti
        materiálu nebo prací podle písmene a) a stejné nebo vyšší kvality podle písmene c).

     V případě postupu podle § 222 odstavce 5 nebo 6 zákona o veřejných zakázkách je
     objednatel povinen do 30 dnů od změny závazku odeslat oznámení o změně závazku k
     uveřejnění způsobem podle § 212 zákona.

     Pro účely výpočtu hodnoty změny nebo cenového nárůstu se původní hodnotou závazku
     rozumí cena sjednaná ve smlouvě na veřejnou zakázku upravená v souladu s ustanoveními
     o změně ceny, obsahuje-li smlouva na veřejnou zakázku taková ustanovení. Celkový
     cenový nárůst související se změnami podle § 222 odstavců 5 a 6 zákona při odečtení
     stavebních prací, služeb nebo dodávek, které nebyly s ohledem na tyto změny realizovány,
     nepřesáhne 30 % původní hodnoty závazku.

     Podstatnou změnou závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku je také nahrazení dodavatele
     jiným dodavatelem. Nahrazení dodavatele jiným dodavatelem je však možné pokud změna
     v osobě dodavatele je důsledkem právního nástupnictví v souvislosti s přeměnou
     dodavatele, jeho smrtí nebo převodem jeho závodu, popřípadě části závodu, a nový
     dodavatel splňuje kritéria kvalifikace stanovená v zadávací dokumentaci původního
     zadávacího řízení.

8. Při změně rozsahu díla je Zhotovitel povinen připravit a vystavit změnový list, ve kterém
     mimo dalších náležitostí uvede původní dohodnuté plnění dle položkového rozpočtu, nově
     navržené plnění a výslednou změnu ceny.

9. Sjednaná cena může být také změněna v případě, že po podpisu této smlouvy a před
     termínem dokončení díla (zdanitelného plnění) dojde ke změnám sazeb DPH. Smluvní
     strany se dohodly, že v případě změny ceny díla v důsledku změny sazby DPH není nutno
     ke smlouvě uzavírat dodatek.

10. Zhotovitel odpovídá za to, že sazba daně z přidané hodnoty je stanovena v souladu
     s platnými právními předpisy ke dni podpisu smlouvy a ke dni vystavení jednotlivých
     fakturačních dokladů.

11. Objednatel, který zdanitelné plnění přijímá, vystupuje u daného plnění jako osoba povinná
     k dani a u plnění bude uplatněn režim přenesené daňové povinnosti dle § 92 písmeno e)
     zákona o DPH v platném znění. Podle § 92 písm. e), odst.2) bude zároveň daňová
     povinnost přenesena na veškeré fakturované práce a dodávky uskutečněné zhotovitelem,
     které budou spojeny se stavebními pracemi dle této smlouvy.

12. Objednatel si vyhrazuje právo vícepráce konzultovat s poskytovatelem dotace, přičemž

                                                                     7
     zhotovitel bere na vědomí, že vyjádření poskytovatele dotace může objednatel obdržet
     eventuálně až ve lhůtě do 60 dnů. O dobu případného přerušení prací se prodlužují termíny
     tím dotčené.

                                                      VIII.
                                             Platební podmínky

1. Objednatel neposkytuje Zhotoviteli na provedení díla žádné zálohy.
2. U fakturace realizace díla v souladu s ustanovením § 21 odst. 9 zákona č. 235/2004 Sb. o

    dani za přidané hodnoty, v platném znění, sjednávají smluvní strany dílčí plnění. Platby
    budou prováděny na základě měsíční fakturace na základě soupisu skutečně provedených a
    odsouhlasených prací. Nedílnou součástí Zhotovitelem vystavených fakturačních dokladů
    bude soupis provedených prací a zjišťovací protokol podepsaný Zhotovitelem a
    odsouhlasený technickým dozorem investora (dále jen „TDI“) a objednatelem. Bez tohoto
    soupisu je daňový doklad neplatný.
    Platby budou provedeny převodem finančních prostředků na účet Zhotovitele v termínu do
    30 dnů po předání faktury Objednateli. Termínem úhrady se rozumí den odepsání
    peněžních prostředků z účtu Objednatele.
3. Konečná faktura bude Zhotovitelem vystavena po předání díla bez vad a nedodělků
     vyplývajícího ze zápisu o odevzdání a převzetí dokončeného díla.
4. Objednatel je oprávněn provádět kontrolu vyúčtovaných prací podle soupisu provedených
     prací přímo na staveništi. Zhotovitel je povinen oprávněným zástupcům Objednatele
     provedení kontroly umožnit.
5. Zhotovitel předloží Objednateli vždy nejpozději do pátého dne následujícího měsíce soupis
    provedených prací oceněný v souladu se způsobem sjednaným ve smlouvě. Objednatel je
    povinen se k tomuto soupisu vyjádřit nejpozději do 7 pracovních dnů ode dne jeho obdržení
    (nevyjádří-li se ve stanovené lhůtě, má se za to, že se soupisem souhlasí) a po odsouhlasení
    Objednatelem vystaví Zhotovitel fakturu nejpozději do 10 po odsouhlasení. Doručení
    faktury Zhotovitel provede osobně nebo doručenkou prostřednictvím pošty. Pokud
    Objednatel zjistí u jakékoliv faktury, že se ve vyfakturovaných pracích vyskytují práce či
    dodávky, které nebyly provedeny nebo jsou provedeny s vadami či nedodělky, je
    Objednatel oprávněn fakturační doklad Zhotoviteli vrátit k opravě. Tento oprávněný postup
    Objednatele vylučuje jeho prodlení.
6. V případě, že Zhotovitel bezdůvodně přeruší práce nebo práce provádí v rozporu se
    schválenou projektovou dokumentací stavby, stavebním povolením a ustanoveními této
    smlouvy, je Objednatel oprávněn zastavit úhrady jakéhokoliv plnění vůči Zhotoviteli, i
    splatného, v případě tohoto oprávněného postupu se Objednatel nedostane do prodlení.
7. Faktura musí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle § 28 zákona č. 235/2004 Sb., o
    dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. Kromě náležitostí, stanovených
    právními předpisy, musí faktura obsahovat i tyto údaje:
     a) číslo smlouvy a datum jejího uzavření;
     b) předmět smlouvy, jeho přesnou specifikaci ve slovním vyjádření (nestačí odkaz na

          číslo smlouvy);
     c) obchodní firma, sídlo/místo podnikání, IČO a DIČ Zhotovitele;
     d) název, sídlo IČO a DIČ Objednatele;
     e) číslo a datum vystavení faktury;
     f) označení textem: Projekt „Regenerace bytového domu Okružní 3, 5, Rýmařov “,
     g) lhůtu splatnosti faktury;

                                                                     8
     h) soupis provedených prací, vč. zjišťovacího protokolu;
     i) fakturovanou částku bez DPH a sazbu DPH (režim přenesené daňové povinnosti) na

          faktuře vystavené v režimu PDP je uvedena pouze částka základu daně, sazba DPH a
          formulace „daň odvede zákazník“. Výši daně je povinen přiznat a doplnit do evidence
          pro účely daně z přidané hodnoty plátce, pro kterého je plnění uskutečněno.
     j) označení banky a číslo účtu, na který musí být zaplaceno;
     k) označení osoby, která fakturu vyhotovila, včetně jejího podpisu a kontaktního
          telefonu.
     Nedílnou součástí faktury budou tyto přílohy:
     a) „Soupis provedených prací“ obsahující přesnou specifikaci provedených prací ve
        slovním vyjádření v souladu s odsouhlaseným položkovým rozpočtem, a to v tištěné
        podobě ve čtyřech vyhotoveních a jednou v elektronické podobě ve formátu excel,
     b) „Zjišťovací protokol“, z něhož bude patrný průběh prostavěnosti a financování díla.
8. Konečná faktura musí mimo výše uvedené náležitosti obsahovat také:
       a) výslovný název „konečná faktura“,
       b) celkovou sjednanou cenu bez DPH a sazbu DPH,
       c) soupis všech uhrazených faktur rozčleněných na cenu bez DPH a sazbu DPH,
      d) částku zbývající k úhradě rozčleněnou na cenu bez DPH a sazbu DPH.
9. Nebude-li faktura obsahovat některou náležitost dle této smlouvy nebo bude-li chybně
    vyúčtována cena, je Objednatel oprávněn vadnou fakturu vrátit druhé smluvní straně bez
    zaplacení k provedení opravy. Ve vrácené faktuře (na titulní straně) vyznačí Objednatel
    důvod vrácení. Druhá smluvní strana provede opravu vystavením nové faktury. Vrátí-li
    objednatel vadnou fakturu druhé smluvní straně, přestává běžet původní lhůta splatnosti.
    Nová lhůta splatnosti běží opět ode dne doručení nově vyhotovené (Zhotovitelem opravené)
    faktury.
10. Veškeré položky z položkového rozpočtu stavby, které jsou ve formátu „kpl“ nebo
    „souboru“ musí zhotovitel při fakturaci rozčlenit do jednotlivých dílčích položek a tyto
    ocenit a doplnit kvantifikovatelnými jednotkami, jinak mu nebude fakturace položky
    objednatelem uznána.
11. Fakturace položek z položkového rozpočtu stavby musí být zhotovitelem provedena tak,
    aby bylo jednoznačně zřejmé, zda se jedná o majetek nebo stavební činnost.
12. U fakturace položek z položkového rozpočtu stavby, které jsou vyjádřeny jednotkami
    hodin, musí zhotovitel v rámci jejich fakturace předložit hodinové vyjádření skutečného
    provádění jednotlivých činností v rámci realizace a profesí. Tato specifikace musí být
    potvrzená technickým dozorem investora.
13. Zhotovitel je povinen uvádět všechny rozpočtové ceny (fakturované položky) ciframi s
    přesností minimálně na dvě desetinná místa bez zaokrouhlování.

                                                        IX.
                                                   Jakost díla

1. Zárukou za jakost díla přejímá Zhotovitel díla závazek, že celkový souhrn vlastností
    provedeného díla uspokojí stanovené potřeby Objednatele, tj. využitelnost, bezpečnost,
    bezporuchovost, udržovatelnost, hospodárnost a ochranu životního prostředí. Tyto
    vlastnosti budou odpovídat platné právní úpravě, českým technickým předpisům,
    uživatelským standardům a projektové dokumentaci stavby.
    K tomu se Zhotovitel zavazuje používat pouze materiály a konstrukce vyhovující

                                                                     9
    požadavkům kladeným na jejich jakost a mající prohlášení o shodě.
2. Smluvní strany se dohodly na I. jakosti díla. Jakost dodávaných materiálů a konstrukcí bude

    dokladována předepsaným způsobem (Příloha č. 4) při kontrolních prohlídkách a při
    předání a převzetí díla.
3. Zhotovitel je povinen postupovat při provádění díla v souladu s platnými právními
    předpisy, podle schválených technologických postupů stanovených platnými českými
    technickými normami a bezpečnostními předpisy, v souladu se současným standardem u
    používaných technologií a postupu pro tento typ realizace tak, aby dodržel smluvenou
    kvalitu díla. Dodržení kvality všech prací a dodávek sjednaných v této smlouvě je závaznou
    povinností Zhotovitele. Zjištěné vady a nedodělky je povinen Zhotovitel odstranit na své
    náklady, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne zjištění vady nebo
    nedodělku.

                                                        X.
                                                   Staveniště

1. Objednatel předá Zhotoviteli protokolárně staveniště. Zápis o předání staveniště se stane
     dnem jeho podepsání nedílnou součástí stavebního deníku. Obvod staveniště je vymezen
     projektovou dokumentací.

2. Zhotovitel zabezpečí na své náklady měření odběru vody a elektrické energie, případně
     dalších médií odebraných v průběhu stavby. Náklady na odběr těchto médií jsou součástí
     smluvní ceny dle této smlouvy a hradí je Zhotovitel.

3. Zhotovitel zodpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob v prostoru staveniště,
     dodržování bezpečnostních, hygienických a požárních předpisů, včetně prostorů zařízení
     staveniště a bezpečnosti silničního provozu v prostoru staveniště. Zhotovitel se zavazuje
     plnit povolené hygienické limity pro hluk ze stavební činnosti.

4. Zhotovitel je povinen staveniště zabezpečit proti vstupu a pohybu nepovolaných osob a na
     své náklady hlídání staveniště. Nositelem nebezpečí vzniku škody na stavebním materiálu
     nebo na celé stavbě při realizaci stavby je Zhotovitel, a to až do doby předání a převzetí
     celého díla Objednatelem.

5. Zhotovitel se zavazuje průběžně udržovat na staveništi pořádek a čistotu, na svůj náklad
     odstraňovat odpady a nečistoty vzniklé jeho činností či dodávkou materiálů, výrobků,
     strojů a zařízení průběžně, vždy bez zbytečného odkladu poté, kdy tyto odpady a nečistoty
     vzniknou, a to v souladu s příslušnými předpisy, zejména ekologickými a o likvidaci
     odpadů. Zhotovitel je povinen rovněž provádět průběžné čištění příjezdných komunikací,
     pokud dojde k jejich znečištění provozem stavby.

6. Zhotovitel se zavazuje po ukončení stavebních prací provést závěrečný úklid a vyčištění
     staveniště, příjezdných komunikací a případných dalších ploch dotčených v souvislosti se
     stavbou, a to nejpozději do 5 dnů ode dne sepsání zápisu o předání díla. Při nedodržení
     tohoto závazku se Zhotovitel zavazuje uhradit Objednateli mimo smluvní pokutu veškeré
     prokazatelné náklady a škody, které mu tím vznikly.

                                                        XI.
                                                Provádění díla

1. Zhotovitel jako součást realizace díla zajistí a provede na svůj náklad a nebezpečí zejména
    následující práce a činnosti:

1.1. Před zahájením realizace stavby:

                                                                    10
    1.1.1. označení staveniště ve smyslu § 152 odst. 3 písm. b) zákona č. 183/2006 Sb.,
            stavebního zákona, ve znění pozdějších předpisů, tj. zřídí a vyvěsí na viditelném
            místě u vstupu na staveniště štítek s údaji:
            • povolení stavby (stavební povolení - čj., datum a povolující orgán), o názvu
                stavby, o názvu Zhotovitele, o názvu investora a o termínu dokončení stavby;
                štítek musí být chráněn před povětrnostními vlivy tak, aby údaje na něm uvedené
                zůstaly čitelné po celou dobu výstavby s ponecháním údajů uvedených výše do
                doby kolaudace stavby;

    1.1.2. vytyčení všech podzemních a nadzemních sítí a technických zařízení v území stavby
            u příslušných vlastníků a správců; řádné označení a zabezpečení sítí a technických
            zařízení proti poškození, ohrožení provozu nebo zamezení přístupu k nim po celou
            dobu výstavby, vyjádření k existenci sítí a zařízení v zájmovém území stavby (dále
            jen „doklady“) předá Objednatel Zhotoviteli ke dni předání a převzetí staveniště,
            zhotovitel je povinen, pokud bude potřeba, před vytýčením tato vyjádření
            aktualizovat;

    1.1.3. dodržení podmínek obsažených ve stanoviscích správců komunikací, vlastníků a
            správců dotčených sítí a technických zařízení, která jsou obsahem dokladů,
            předaných Objednatelem Zhotoviteli;

    1.1.4. provedení všech opatření organizačního a stavebně technologického charakteru
            k řádnému provedení díla;

    1.1.5. vytyčení prostorové polohy stavby subjektem k tomu oprávněným;
    1.1.6. zpracování a prokazatelné projednání zásad organizace výstavby (dále jen „ZOV“) a

            harmonogramu postupu prací členěného dle jednotlivých stavebních objektů,
            podobjektů a oddílů – výstavby (dále jen „HMG“) se zástupcem Objednatele a
            dotčenými třetími osobami;
    1.1.7. zpracování rizik BOZP, technologických a pracovních postupů a následné jejich
            projednání a odsouhlasení koordinátorem BOZP;
    1.1.8. pořízení fotodokumentace stávajícího stavu všech stavebních objektů, přilehlých
            komunikací, pozemků sousedících se stavbou, před zahájením prací a její předání
            objednateli na el. nosiči dat, přičemž každý snímek bude opatřen číslem a datem
            pořízení snímku – viz příloha č. 7 této Smlouvy;
    1.1.9.předložení a předání Objednateli, nejpozději ke dni zahájení realizace stavby, doklady
            v rozsahu ujednání dle této smlouvy o dílo, a to:
            a) protokoly o vytyčení všech stávajících inženýrských sítí a technických zařízení

                 v zájmovém území stavby a staveniště bez zbytečného odkladu poté, co je od
                 jednotlivých správců sítí obdrží,
            b) protokol o vytyčení prostorové polohy stavby,
            c) stavební deník se zápisy, případně samostatné zápisy o projednání a
                 odsouhlasení ZOV a HMG,
            d) rizika BOZP, technologické a pracovní postupy odsouhlasené koordinátorem
                 BOZP,
1.2. V průběhu realizace stavby:
    1.2.1. zřízení napojení na odběrná místa vody a el. energie s podružnými měřidly včetně
            úhrady za odběr medií, počáteční stav podružných měřidel zhotovitel zapíše do
            stavebního deníku;
    1.2.2. zřízení zařízení staveniště obsahující provozní, sociální zařízení včetně nezbytného
            vybavení pro výkon Zhotovitele, technického dozoru investora, autorského dozoru,

                                                                    11
            koordinátora BOZP atd. (kancelářský nábytek, věšák, WC, trvalý přístup k pitné
            vodě, atd.);
    1.2.3. zajištění bezpečného pevného ohrazení a označení prostoru staveniště a jeho zařízení
            po celou dobu výstavby;
    1.2.4. zajištění bezpečného přístupu a příjezdu k jednotlivým nemovitostem přilehlých
            k místu staveniště;
    1.2.5. pořízení fotodokumentace průběhu výstavby na el. nosiči (především zakrývaných
            konstrukcí, vybudovaných inž. sítí, přípojek a chrániček před záhozem, celkový
            pohled na staveniště), přičemž každý snímek bude opatřen číslem, aktuálním datem;
    1.2.6. zajištění schůdnosti, sjízdnosti a čištění vozovek, užívaných pro dovoz stavebního
            materiálu na staveniště a odvoz odpadu ze staveniště, a to po celou dobu výstavby;
    1.2.7. zajištění odvozu a uložení odpadů vzniklých stavební činností na skládku, včetně
            uhrazení poplatků za uskladnění, v souladu s ustanoveními zákona č. 185/2001 Sb.,
            o odpadech, ve znění pozdějších předpisů, Zhotovitel předá objednateli doklady
            o uložení množství a kategorie odpadu na řízené skládky, případně předá doklad
            o předání a převzetí odpadu k recyklaci organizaci (osobě) oprávněné k této činnosti,
            jako podklad pro uznání fakturace;
    1.2.8. zabezpečení plnění podmínek pro realizaci stavby, stanovených správci inženýrských
            sítí a zařízení dotčených stavbou, obsažených v předané složce „Dokladová část
            stavby“; o kontrolách vč. předání sítí a zařízení před záhozem Zhotovitel provede
            s příslušnými správci dotčených sítí a zařízení zápis do stavebního deníku; provede
            úpravy požadované jednotlivými správci a vlastníky dotčených sítí a zařízení;
    1.2.9. kontrolu dodržování bezpečnosti práce a ochrany životního prostředí;
    1.2.10. průběžná řešení a schvalování změn oproti projektové dokumentaci stavby
            navržené Objednatelem a ověřené ve stavebním řízení, s odpovědnými projektanty a
            osobami pověřenými výkonem autorského dozoru;
    1.2.11. průběžnou koordinaci postupu prací všech účastníků výstavby inženýrských
            objektů v rozsahu celkového členění stavby dle HMG a ZOV tak, aby byla zajištěna
            plynulost výstavby a aby nedošlo k poškození již realizovaných inženýrských
            objektů;
    1.2.12. zajištění a provedení všech nezbytných průzkumů, rozborů, zkoušek, atestů a revizí
            podle ČSN předepsaných projektovou dokumentací, případně jiných norem
            vztahujících se k prováděnému dílu, včetně pořízení protokolů zajištěných u
            akreditované zkušebny nebo potřebných pro řádné provedení a dokončení realizace
            zakázky,
    1.2.13. pořízení fotodokumentace předmětu díla po ukončení realizace, přičemž každý
            snímek bude opatřen číslem, aktuálním datem.
    1.2.14. zápisy do stavebního deníku čitelně zapisuje a podepisuje stavbyvedoucí vždy v ten
            den, kdy byly práce provedeny, nebo kdy nastaly okolnosti, které jsou předmětem
            zájmu
1.3. K přejímce stavby:
    Zhotovitel předá Objednateli k přejímacímu řízení dokončené stavby následující:
    1.3.1. seznam všech předaných dokladů;
    1.3.2. atesty a doklady o požadovaných vlastnostech výrobků a materiálů (prohlášení o
            shodě) dle zákona číslo 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, ve
            znění pozdějších předpisů, včetně generálního prohlášení Zhotovitele o shodě
            výrobků a materiálů použitých k provedení stavby;

                                                                    12
    1.3.3. protokoly o provedení všech nezbytných zkoušek, atestů a revizí podle ČSN,
            právních nebo technických předpisů vztahujících se k předmětu díla a platných
            v době provádění a předání díla, kterými bude prokázáno dosažení předepsané
            kvality a předepsaných technických parametrů díla;

    1.3.4. projektovou dokumentaci skutečného provedení stavby ve čtyřech vyhotoveních v
            grafické podobě a jednom vyhotovení v elektronické podobě, při dodržení těchto
            požadavků Objednatele:
            a) do projektové dokumentace stavby ověřené ve stavebním řízení Zhotovitel
               zřetelně vyznačí všechny změny, k nimž došlo v průběhu zhotovení díla, a
               všechny změněné dokumenty označí nápisem „změna“ s odkazem na konkrétní
               změnový list, ze kterého bude vyplývat projednání změny s odpovědnou osobou
               objednatele a její souhlasné stanovisko,
            b) ty části projektové dokumentace stavby, u kterých nedošlo k žádným změnám,
               Zhotovitel označí nápisem „beze změn“,
            c) každý výkres dokumentace skutečného provedení stavby zhotovitel opatří jménem
               a příjmením osoby, která skutečnost potvrdila nebo která zakreslila změny, jejím
               podpisem a razítkem Zhotovitele,
            d) na každý výkres obsahující změnu oproti projektové dokumentaci stavby ověřené
               ve stavebním řízení Zhotovitel zajistí uvedení souhlasného stanoviska a podpisu
               odpovědného projektanta a pověřené osoby objednatele odpovědné za realizaci
               stavby,
           e) Zhotovitelem vyhotovena dokumentace bude zřetelně označena jako
               „dokumentace skutečného provedení stavby“ (DSPS).

     Nedílnou součástí DSPS bude:
          a) atesty a doklady o požadovaných vlastnostech výrobků a materiálů (prohlášení o
               shodě) dle zák. č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, ve znění
               pozdějších předpisů, včetně čestného prohlášení Zhotovitele o shodě výrobků a
               materiálů použitých k provedení stavby, a to výhradně v českém jazyce
          b) protokoly o provedení všech nezbytných průzkumů, zkoušek, atestů a revizí podle
               ČSN, právních nebo technických předpisů vztahujících se k předmětu díla a
               platných v době provádění předání díla, kterými bude prokázáno dosažení
               předepsané kvality a předepsaných technických parametrů díla,

    1.3.5. doklady o uložení množství a kategorie odpadu na řízené skládky, případně deník
            nakládání s odpady (pokud tak plyne ze schválené PD), doklad o předání a převzetí
            odpadu k recyklaci organizaci (osobě) oprávněné k této činnosti;

   1.3.6. fotodokumentaci předmětu díla po ukončení realizace, přičemž každý snímek bude
            opatřen číslem, aktuálním datem;

   1.3.7. kopie záručních listů dodaných výrobků, materiálů a zařízení v českém jazyce a
            jejich seznam s uvedením termínů platnosti záruky, potvrzení o zárukách jiných
            dodavatelů;

   1.3.8. prohlášení o shodě na stavbě použitých materiálů, výrobků a realizovaných dodávek;
   1.3.9. návody a manuály k provozu a údržbě dodávek včetně protokolů o zaškolení obsluhy

            jednotlivých technologických dodávek stavby se specifickými termíny kontrol;
   1.3.10. písemné prohlášení zhotovitele, že dílo bylo zhotoveno v souladu s touto smlouvou,

            stavebním povolením a projektovou dokumentací pro provádění stavby;
   1.3.11. a ostatní doklady související s realizací díla, které nejsou výše výslovně uvedeny.
2. Zhotovením stavby smluvní strany rozumí úplné, funkční a bezvadné provedení všech

                                                                    13
    stavebních prací, montážních prací a konstrukcí, včetně dodávek potřebných materiálů a
    zařízení nezbytných pro řádné dokončení díla, dále provedení všech činností souvisejících
    s dodávkou stavebních prací a konstrukcí, jejichž provedení je pro řádné dokončení díla
    nezbytné (např.: zařízení staveniště, provozní vlivy, dopravné, inženýrská činnost
    zhotovitele, zaškolení obsluhy, bezpečnostní opatření, přechodné dopravní značení,
    dokumentace skutečného provedení stavby apod.) včetně koordinační a kompletační
    činnosti celé stavby. Součástí zhotovení díla je mimo jiné i vypracování projektové
    dokumentace skutečného provedení stavby.
3. Smluvní strany prohlašují, že předmět plnění podle této smlouvy není plněním nemožným a
     že smlouvu uzavírají po pečlivém zvážení všech možných důsledků.
4. Smluvní strany se zavazují poskytnout si vzájemnou součinnost při kolaudaci zhotoveného
     díla.
5. Zhotovitel se zavazuje provést dílo svým jménem a na vlastní odpovědnost. V případě, že
     pověří provedením jeho části jinou osobu, má Zhotovitel odpovědnost, jako by dílo
     provedl sám. Zhotovitel je oprávněn pověřit provedením části díla pouze poddodavatele
     uvedené v Seznamu předpokládaných poddodavatelů (Příloha č. 3 této smlouvy).
     Zhotovitel je oprávněn požádat Objednatele o změnu v Seznamu předpokládaných
     poddodavatelů. V případě, že Zhotovitel o změnu v Seznamu předpokládaných
     poddodavatelů požádá, je právem Objednatele rozhodnout o tom, zda žádost o změnu v
     Seznamu předpokládaných poddodavatelů akceptuje nebo odmítne, přičemž odmítnutí
     nesmí být bezdůvodné. Akceptací Objednatele o změně Seznamu předpokládaných
     poddodavatelů se rozumí zápis ve stavebním deníku podepsaný zástupci obou smluvních
     stran.
    Zhotovitel je oprávněn změnit poddodavatele, pomocí kterého prokázal část splnění
    kvalifikace, jen v nutných a závažných případech s předchozím písemným souhlasem
    Objednatele, přičemž nový poddodavatel, dosazený za původního, musí disponovat
    minimálně stejnými kvalifikačními předpoklady, které původní poddodavatel prokazoval za
    uchazeče v rámci zadávacího řízení. Své kvalifikační předpoklady musí nově dosazený
    poddodavatel prokázat na vyzvání Objednateli a ten nesmí souhlas se změnou
    poddodavatele bezdůvodně odmítnout, pokud mu budou všechny předmětné dokumenty
    předloženy. Provádí-li Zhotovitel některé práce pomocí poddodavatelů (subdodavatelů),
    jsou tito povinni, na vyžádání Objednatele, doložit certifikaci k předmětu činnosti
    prováděné na realizovaném díle do 7 dnů od vyžádání. Zhotovitel je povinen poddodavatele
    (subdodavatele) na toto oprávnění Objednatele předem upozornit a zajistit jejich součinnost
    s Objednavatelem.
6. Zhotovitel je povinen se řídit rozhodnutími vydanými v průběhu povolování stavby a plnit
    všechny povinnosti z nich vyplývající.
7. Objednatel požaduje jednotnou, jednoznačnou a viditelnou identifikaci všech pracovníků na
    staveništi. Požadavek na jednotnou identifikaci pracovníků se vztahuje na všechny
    pracovníky po celou dobu stavby, tedy i na pracovníky poddodavatelů.
8. Zhotovitel se zavazuje realizovat práce vyžadující zvláštní způsobilost nebo povolení dle
    příslušných předpisů osobami, které tuto podmínku splňují.
9. Zhotovitel vyzve Objednatele prokazatelně – zápisem ve stavebním deníku, nejméně 3
     pracovní dny předem, k prověření kvality prací, jež budou dalším postupem při
     zhotovování díla zabudovány, zakryty nebo se stanou nepřístupné. Budou-li u těchto prací
     zjištěny nedostatky, budou zapsány do stavebního deníku, přičemž Zhotovitel je povinen
     před pokračováním prací prokázat Objednateli odstranění zjištěných nedostatků a zajistit si

                                                                    14
     písemný souhlas Objednatele k pokračování prací. V případě, že se na tuto výzvu
     Zhotovitele Objednatel bez vážných důvodů nedostaví, může Zhotovitel pokračovat v
     provádění díla jen po předcházejícím písemném upozornění Objednatele. Toto upozornění
     však musí být Objednateli doručeno, jinak se má za to, že Objednatel vyzván nebyl. Pokud
     Zhotovitel nesplní tuto podmínku, vystavuje se nebezpečí provádění sond do zakrytých
     konstrukcí tak, jak určí pověřený zástupce Objednatele, a to na vlastní náklady Zhotovitele
     i v tom případě, že nebude shledáno pochybení v technologickém postupu. Neprovedení
     sond na žádost Objednatele se považuje za závažné porušení této smlouvy.
10. Zásadní stavební postupy (bednění, betonáže, provedení zpětné úpravy terénu a zajištění
    (výsadbu) travního porostu vzrostlého po předání stavby apod. se Zhotovitel zavazuje
    doložit technologickým postupem písemně schváleným Objednatelem.
11. Zhotovitel je povinen před povrchovou úpravou kovů doložit Objednateli nátěrový systém
    ke schválení. Objednatel či jeho zástupce se k tomuto vyjádří nejpozději do 5-ti pracovních
    dnů.
12. Zhotovitel je povinen před dokončením díla doložit Objednateli návrh na zazimování díla
    (stavby), jeho způsob a cenový odhad nákladů. Dále je povinen před předáním díla doložit
    Objednateli návody na užívání a zpracované provozní řády na všechny funkce zhotoveného
    díla včetně bezpečnosti a zajištění osazení bezpečnostních prvků (výstražné cedulky,
    řetízky apod.).
13. Zhotovitel je povinen, s ohledem na svou kvalifikaci a odbornost, upozornit Objednatele
    vždy na nesoulad s kvalitou, bezpečností a funkčností zhotovovaného díla oproti
    požadavkům projektové dokumentace či Objednatele, a to bez zbytečného odkladu.
14. Podle zákona číslo 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě, ve znění pozdějších
     předpisů, je Zhotovitel povinen spolupůsobit při kontrolách hospodaření, prováděných u
     Objednatele orgánem finanční kontroly.
15. Zhotovitel je povinen zajistit řízení a odborné vedení stavby dle § 153 odst. 1 a 2 zákona č.
     183/2006 Sb., stavebního zákona, v platném znění odborně stavbyvedoucím a zástupcem
     stavbyvedoucího. Zhotovitel se rovněž zavazuje, že po celou dobu realizace díla bude
     vykonávat funkci stavbyvedoucího a jeho zástupce osoba uvedená v článku I. této
     Smlouvy, jejíž kvalifikaci prokazoval v rámci zadávacího řízení. Změnu v osobě
     jakéhokoliv člena realizačního týmu, jímž byla prokazována kvalifikace Zhotovitele
     v průběhu zadávacího řízení je Zhotovitel po podpisu této Smlouvy povinen písemně
     oznámit Objednateli, přičemž nový člen realizačního týmu musí splňovat požadavky
     Objednatele na daného člena realizačního týmu, jak byly stanoveny v Zadávacích
     podmínkách na předmětnou veřejnou zakázku.
16. Objednatel je při realizaci předmětu plnění této zakázky povinen zajistit při provádění díla
     výkon činnosti Koordinátora ochrany bezpečnosti a zdraví při práci (dále jen „K-BOZP“)
     kvalifikovanou osobou, v souladu se zákonem č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další
     požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění
     bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní
     vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), ve
     znění pozdějších předpisů a nařízením vlády č. 591/2006 Sb., o bližších minimálních
     požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích a zákonem č.
     183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění
     pozdějších předpisů. Objednatel i Zhotovitel jsou povinni při realizaci předmětné zakázky
     (stavby) vytvářet koordinátorovi, případně koordinátorům podmínky pro výkon jeho
     funkce. Jakékoliv sankce a pokuty, které by byly proti Objednateli uplatněny z titulu

                                                                    15
     nerespektování pokynů, stanovisek a požadavků K-BOZP Zhotovitelem, je Objednatel
     oprávněn uplatnit a započíst vůči jakýmkoliv závazkům vůči Zhotoviteli jako náhradu
     škody, čímž se rovněž rozumí odškodnění v plné výši.
17. Zhotovitel je povinen dodržovat bezpečnost práce na staveništi dle zákona č. 309/2006 sb. a
     respektovat pokyny koordinátora BOZP.
18. Kontrolní dny
    Pro účely řádné kontroly průběhu provádění díla se budou konat Kontrolní dny, a to
    v pravidelných termínech dle vzájemné dohody mezi Objednatelem a Zhotovitelem,
    nejméně však jedenkrát týdně.
    Mimo pravidelné Kontrolní dny předcházejícího bodu se může dle potřeb konat
    mimořádný Kontrolní den, kdy organizující je povinen oznámit všem ostatním
    zúčastněným termín jeho konání písemně a nejméně tři kalendářní dny před jeho konáním.
    Kontrolních dnů jsou povinni se zúčastnit zástupci Objednatele včetně osob vykonávajících
    funkci Technického dozoru investora, Autorského dozoru, Koordinátora BOZP a zástupci
    Zhotovitele.
    Vedením Kontrolních dnů je pověřen Objednatel.
    Obsahem Kontrolního dne je zejména zpráva Zhotovitele o postupu prací, kontrola
    časového a finančního plnění provádění prací, odsouhlasení užitých materiálů, připomínky
    a podněty osob vykonávajících funkci technického dozoru investora a autorského dozoru a
    stanovení případných nápravných opatření a úkolů.
    Objednatel pořizuje z Kontrolního dne zápis o jednání, který elektronicky prostřednictvím
    e-mailové pošty předá všem osobám, které se mají kontrolních dnů zúčastňovat.
    Zhotovitel zapisuje datum konání Kontrolního dne do stavebního deníku.
    Zápisy z Kontrolních dní jsou nedílnou součástí stavebního deníku.
19. Zhotovitel je povinen umožnit osobám pověřeným Objednatelem vstup do místa realizace
    díla po předchozím upozornění ze strany Objednatele nebo jeho zástupce.
20. Zhotovitel je povinen nechat si odsouhlasit Objednatelem obvod staveniště a velikost a
    délku záboru na městských pozemcích.
21. Zhotovitel je povinen doložit platné atesty či certifikáty, případně další dokumenty
    prokazující splnění požadovaných technických a kvalitativních parametrů používaných
    výrobků a materiálů, a to s dostatečným časovým předstihem při odsouhlasování užitých
    materiálů. Bez doložení těchto atestů není zhotovitel oprávněn započít s osazováním
    příslušných výrobků do stavby. Veškeré dokumenty musí zhotovitel předkládat v českém
    jazyce.
22. Zhotovitel organizačně zajistí nejpozději do 3 pracovních dní od podpisu Smlouvy společné
    koordinační jednání zástupce Objednatele, zástupce Zhotovitele, projektanta, technického
    dozoru investora, koordinátora BOZP a provozovatele zařízení. Na tomto jednání předloží
    Zhotovitel časový harmonogram a zpracované zásady organizace výstavby k vyjádření
    dotčených subjektů. Na tomto jednání budou dotčené subjekty seznámeny s formou
    identifikace zástupců Zhotovitele na stavbě. Na tomto jednání bude smluvními stranami
    dohodnuto, kde vznikne staveniště a kde budou umístěny prostory k užívání Objednatele,
    včetně plánu na omezení provozu těchto prostor, které budou určeny Objednatelem s tím,
    že Zhotovitel s ohledem na plán organizace výstavby zapracuje požadavky Objednatele.
23. Zhotovitel má povinnost dát Objednateli k odsouhlasení dodávané technologie a výrobky a
     před jejich samotnou instalací konzultovat se zástupci Objednatele. Objednatel má možnost
    odmítnout dodávané produkty, za předpokladu jejich nesouladu se zadávacími podmínkami
    či nabídkou Zhotovitele předloženou v rámci zadávacího řízení.

                                                                    16
24. Bez předchozího písemného souhlasu Objednatele nesmí být použity jiné materiály,
    technologie nebo změny proti projektové dokumentaci. Současně se Zhotovitel zavazuje, že
    při realizaci díla nebude použit žádný materiál, o kterém je v době jeho užití známo, že je
    škodlivý, respektive v rozporu s právními předpisy, včetně technických a bezpečnostních
    norem. Pokud Zhotovitel tento závazek poruší, je povinen na základě písemného vyzvání
    Objednatele provést neprodleně nápravu, přičemž veškeré náklady s tím spojené nese
    Zhotovitel. Porušení těchto povinností tohoto článku smlouvy ze strany Zhotovitele se
    považuje za jeho podstatné porušení smlouvy.

25. Pokud to nebude v rozporu s právním předpisem (včetně norem), je Objednatel oprávněn i
    v průběhu realizace díla požadovat záměny materiálů oproti původně navrženým a
    sjednaným a Zhotovitel je povinen na tyto záměny přistoupit, bude-li to objektivně možné a
    účelné vzhledem k aktuální fázi zhotovení díla. Požadavek na záměnu materiálu musí být
    písemný, odůvodněný a bude sjednán dodatkem k této smlouvě. Zhotovitel má právo na
    úhradu veškerých účelně vynaložených nákladů, které mu vznikly v souvislosti se
    zajišťováním původně zamýšleného materiálu. Objednatel má možnost odmítnout
    dodávané produkty, za předpokladu jejich nesouladu se zadávacími podmínkami či
    nabídkou Zhotovitele předloženou v rámci zadávacího řízení.

                                                       XII.
                                                Stavební deník

1. Zhotovitel povede ode dne převzetí staveniště stavební deník, jehož nedílnou součástí bude
    zápis o předání a převzetí staveniště.

2. Do stavebního deníku Zhotovitel zapíše všechny skutečnosti rozhodné pro plnění této
    smlouvy, zejména údaje popisu a množství provedených prací a montáží, údaje o časovém
    postupu dodávek, prací a jejich jakosti, důvody přerušení prací a dobu přerušení, a údaje
    potřebné pro posouzení prací orgány státní správy a Objednatelem. Povinnost vést stavební
    deník končí předáním a převzetím díla nebo jeho části, případně odstraněním poslední vady
    či nedodělku nacházejících se v protokolu o předání a převzetí díla.

3. Objednatel a jím pověřené osoby jsou oprávněny bez omezení stavební deník kontrolovat a
    k zápisům připojovat svá stanoviska. Zhotovitel má povinnost kontrolovat stavební deník
    pravidelně každý pracovní den Zhotovitele.

4. Stavební deník, jenž bude v průběhu pracovní doby k dispozici na stavbě v kanceláři
    stavbyvedoucího Zhotovitele, musí obsahovat:
     - základní list, v němž se uvádí název a sídlo Objednatele, projektanta a změny těchto
        údajů,
     - identifikační údaje stavby podle realizační projektové dokumentace,
     - seznam předpokládaných poddodavatelů dle nabídky Zhotovitele na zakázku,
     - přehled smluv, včetně jejich dodatků a změn,
     - seznam dokladů a rozhodnutí, týkajících se stavby,
     - seznam dokumentace stavby, jejich změn a doplnění,
     - zápis o předání a převzetí staveniště.

5. Denní záznamy budou zapisovány do deníku s očíslovanými listy, jednak pevnými, jednak
    perforovanými pro dva oddělitelné průpisy. Perforované listy budou očíslovány shodně
    s listy pevnými. Zhotovitel bude Objednateli předávat v místě stavby první průpis denních
    záznamů.

                                                                    17
6. Denní záznamy bude čitelně zapisovat a podepisovat stavbyvedoucí (jeho zástupce) v den,
    kdy práce byly provedeny, nebo kdy nastaly okolnosti, které vyvolaly nutnost zápisu (např.
    provádění prací na stavbě jiným poddodavatelem, než je uvedený v Seznamu
    předpokládaných poddodavatelů dle nabídky Zhotovitele na zakázku). Při denních
    záznamech nesmí být vynechána volná místa.

7. Do stavebního deníku je oprávněn provádět záznamy kromě osoby Objednatele odpovědné
    za realizaci stavby (např. zástupce pro věci technické, případně jiná jím písemně pověřená
    osoba) také zástupce státního stavebního dohledu, příslušné správní úřady a odpovědný
    projektant.

8. Nesouhlasí-li stavbyvedoucí se záznamem orgánů a osob uvedených v předchozím
    ustanovení, připojí k jejich záznamu do 3 pracovních dnů své vyjádření. Pokud tak neučiní,
    má se za to, že s obsahem záznamu souhlasí.

9. Objednatel či jím pověřená osoba (jeho zástupce) je povinen vyjadřovat se k zápisům
    učiněných ve stavebním deníku Zhotovitelem nejpozději do 7 pracovních dnů, a pokud tak
    neučiní, má se za to, že s uvedeným zápisem souhlasí. Nesouhlasí-li Objednatel či
    technický dozor investora s obsahem záznamu ve stavebním deníku, vyznačí námitky svým
    zápisem do stavebního deníku. Zhotovitel je povinen přerušit práce a činnosti v rozsahu
    výše uvedených námitek do doby, než budou tyto námitky Objednatele Zhotovitelem
    odstraněny

10. Záznamy ve stavebním deníku nelze měnit obsah této smlouvy a nepovažují se za změnu
    smlouvy, ale mohou sloužit jako podklady pro vypracování dodatků a změn smlouvy. Ke
    změně smlouvy může dojít pouze uzavřením dodatku ke smlouvě o dílo.

                                                      XIII.
                                                  Předání díla

1. Po provedení díla je Zhotovitel povinen vyzvat Objednatele k převzetí díla, a to zápisem ve
     stavebním deníku, s předpokládaným termínem předání díla, který musí být stanoven
     minimálně 3 pracovní dny po tomto zápisu ve stavebním deníku.

2. O předání díla bude sepsán zápis. Tento zápis sepíše Zhotovitel a bude obsahovat:
     - označení díla,
     - označení Objednatele a Zhotovitele díla,
     - číslo a datum uzavření smlouvy o dílo vč. čísel a dat uzavření jejich dodatků, včetně
        celkové ceny díla včetně dodatků,
     - zahájení a dokončení prací na zhotovovaném díle,
     - soupis případných vad a nedodělků nebránících řádnému užívání díla a termín jejich
        odstranění,
     - prohlášení Objednatele, že dílo přejímá s výhradami či bez výhrad,
     - datum a místo sepsání zápisu,
     - jména a podpisy zástupců Objednatele a Zhotovitele,
     - seznam předané dokumentace,
     - soupis nákladů od zahájení po dokončení díla,
     - termín vyklizení staveniště,
     - datum ukončení záruky na dílo (po odstranění všech případných vad a nedodělků).

3. V rámci předání díla předá Zhotovitel Objednateli doklady a listiny specifikované v čl. XI.
     odst. 1.3.1.- 1.3.15 a odst.2 této smlouvy. Bez těchto dokladů se stavba považuje za
     nepředané dílo.

                                                                    18
4. Objednatel má právo odmítnout dílo převzít, bude-li vykazovat zjevné vady a nedodělky,
     což uvede v zápise společně s konkretizací vytčených vad a nedodělků a stanovením lhůty
     k jejich odstranění. Zhotovitel je povinen v Objednatelem stanovené lhůtě odstranit
     vytčené vady a nedodělky a teprve poté opětovně Objednatele vyzvat k převzetí díla.

5. Po odstranění všech vad a nedodělků uvedených v zápise o předání díla bude stranami
     sepsán zápis o tom, že Objednatel dílo převzal bez vad a nedodělků.

6. Dílo se považuje za řádně splněné až předáním Objednateli bez vad a nedodělků.
     Objednatel má právo v zápise o předání díla výslovně uvést, že je dílo řádně splněno i
     v případě existence drobných vad a nedodělků. V případě, že se při odevzdání díla projeví
     vady, které nebrání v užívání díla a neohrožují život a zdraví lidí, Objednatel dílo může
     převzít s tím, že v „Zápise o odevzdání a převzetí díla“ budou stanoveny termíny
     odstranění těchto vad.

                                                       XIV.
                               Záruční podmínky a odpovědnost za vady

1. Zhotovitel odpovídá za úplnost a funkčnost předmětu díla, za jeho kvalitu, která bude
     odpovídat realizační projektové dokumentaci, platným normám ČSN, vztahujícím se k
     danému předmětu plnění, standardům a podmínkám výrobců a dodavatelů materiálů a
     výrobků, specifikovaných výhradně v realizační projektové dokumentaci, platných v ČR
     v době realizace díla.

2. Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době předání, a za vady díla v záruční době. Za
     vady, které se projevily po záruční době stavby, odpovídá Zhotovitel jen tehdy, pokud
     jejich příčinou bylo porušení jeho povinností. Odpovědnost za vady se řídí příslušnými
     ustanoveními Občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů.

3. Zhotovitel poskytuje Objednateli záruku za jakost stavební části díla 60 měsíců. Na
    dodávky technologického charakteru se samostatným záručním listem platí záruka
    poskytnutá výrobcem, min. však v délce 24 měsíců.

4. Záruční doba začíná plynout ode dne předání a převzetí díla bez vad a nedodělků, tj. bez
    výhrad.

5. Vyskytne-li se v průběhu záruční doby na provedeném díle vada, Objednatel písemně
     oznámí Zhotoviteli její výskyt, vadu popíše a uvede, jak se projevuje. Jakmile Objednatel
     odešle toto písemné oznámení, má se za to, že požaduje bezplatné odstranění vady.

6. V případě, že Objednatel uplatní v záruční době nárok z odpovědnosti za vady, zahájí
     Zhotovitel práce na odstranění vad nebránící užívání díla do 72 hodin v pracovní dny od
     oznámení vad a vadu odstraní do 5 pracovních dnů od nastoupení (je-li to technologicky
     možné nebo nedohodnou-li se smluvní strany písemně jinak).
     V případě havarijní vady (tj. vady bránící užívání díla) zahájí Zhotovitel práce na
     odstranění vady ihned (nejpozději do 12 hodin) po oznámení havarijní vady a práce
     provede ve lhůtě stanovené písemnou dohodou obou smluvních stran.
     Nenastoupí-li Zhotovitel k odstranění reklamované vady ani během dvojnásobku dob
     uvedených v odstavci 6 tohoto článku, je Objednatel oprávněn pověřit odstraněním vady
     včetně havárie třetí osobu. Veškeré takto vzniklé náklady Objednatele uhradí Zhotovitel,
     práva Objednatele ze záruky tím nejsou dotčena. Právo Objednatele vůči Zhotoviteli na
     uplatnění náhrady škody není dotčeno.

7. Objednatel je povinen umožnit Zhotoviteli odstranění vady v rozsahu nezbytně nutném pro
     odstranění reklamované vady.

                                                                    19
8. O odstranění vady musí být sepsán zápis s tím, že Zhotovitel se zavazuje poskytnout
     Objednateli na provedenou opravu záruku ve stejné délce jako na celé dílo. Záruční doba
     běží od podepsání zápisu o odstranění vady oběma smluvními stranami. Zhotovitel je
     povinen vést řádnou evidenci reklamovaných vad po dobu záruční doby, ke které bude
     Objednatel potvrzovat odstranění vad (1x evidence pro Objednatele).

                                                       XV.
                                           Odpovědnost za škodu

1. Odpovědnost za škodu na zhotovovaném díle nebo jeho části nese Zhotovitel v plném
     rozsahu až do dne předání a převzetí celého díla bez vad a nedodělků.

2. Zhotovitel nese odpovědnost původce odpadů, zavazuje se nezpůsobovat únik ropných,
     toxických či jiných škodlivých látek na stavbě.

3. Pokud činností Zhotovitele, osob použitých při provádění díla nebo činností jeho
     poddodavatelů dojde ke způsobení škody Objednateli, třetím osobám nebo na životním
     prostředí z titulu prokázaného opomenutí, nedbalosti nebo neplněním podmínek
     vyplývajících z právních předpisů, technických norem nebo z této smlouvy o dílo, je
     zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu takto vzniklou škodu odstranit a není-li to
     možné, tak poškozenému finančně nahradit způsobenou škodu či uhradit pokutu
     vyměřenou příslušným správním orgánem.

3. Zhotovitel je povinen učinit veškerá opatření potřebná k odvrácení škody nebo k jejich
     zmírnění. V případě přerušení realizace stavby provede Zhotovitel veškerá opatření
     potřebná k odvrácení škody za úhradu prokazatelných nákladů.

                                                       XVI.
                                              Sankční ujednání

1. V případě prodlení Zhotovitele se splněním díla má Objednatel nárok na smluvní pokutu
     ve výši 0,1 % ze smluvené ceny díla bez DPH za každý i započatý kalendářní den prodlení.

2. Nebude-li faktura uhrazena ve lhůtě splatnosti, je Zhotovitel oprávněn vyúčtovat
     Objednateli úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý i započatý kalendářní
     den prodlení.

3. V případě prodlení Zhotovitele s vyklizením a vyčištěním staveniště, má Objednatel nárok
     na smluvní pokutu ve výši 20.000,- Kč za každý i započatý kalendářní den prodlení.

4. V případě prodlení Zhotovitele se splněním termínu k odstranění vady, která se projevila v
    záruční době, má Objednatel nárok na smluvní pokutu ve výši 0,02% z celkové ceny díla
    bez DPH za každý i započatý kalendářní den prodlení a za každou vadu.

5. V případě prodlení Zhotovitele se splněním termínu k odstranění vad a nedodělků
    sepsaných v zápise o předání stavby má Objednatel nárok na smluvní pokutu ve výši
    0,02% z celkové ceny díla bez DPH za každý i započatý kalendářní den prodlení a za
    každou vadu či nedodělek.

6. V případě změny poddodavatele oproti Seznamu předpokládaných poddodavatelů dle
    nabídky Zhotovitele na zakázku (Příloha č. 3 této smlouvy) provedených bez souhlasu
    Objednatele má objednatel nárok na smluvní pokutu ve výši 300.000,- Kč za každý
    jednotlivý případ porušení této povinnosti.

                                                                    20
7. V případě porušení bezpečnosti na staveništi dle pokynu koordinátora BOZP má objednatel
    právo požadovat po zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1000,- Kč za každý případ porušení
    BOZP.

8. V případě, že Zhotovitel nesplní kteroukoliv z povinností či poruší jakoukoli povinnost
    vyplývající mu z této smlouvy o dílo, vyjma povinností uvedených v odst. 1, 3 až 6 tohoto
    článku, je Objednatel oprávněn vyúčtovat Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 5.000,-Kč za
    každý jednotlivý zjištěný případ porušení povinností.

9. Jestliže při prováděných kontrolách najde jakýkoliv dotčený kontrolní orgán pochybení ve
    fakturaci Zhotovitele, které bude spočívat ve fakturaci neoprávněných prací, dodávek či
    služeb, tj. prací, dodávek a služeb, které nebyly realizovány v objemu, ve kterém byla
    provedena fakturace, má Objednatel právo uplatnit vůči Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši
    50% z hodnoty vzniklé neoprávněné fakturace.

10. V případě, že závazek provést dílo zanikne řádným ukončením díla nebo odstoupením od
    smlouvy, nezaniká Objednateli nárok na smluvní pokutu, pokud vznikl dřívějším porušením
    povinností Zhotovitelem.

11. Zánik závazku pozdním plněním neznamená zánik nároku na smluvní pokutu za prodlení
    s plněním.

12. Vedle smluvní pokuty má Objednatel nárok na náhradu vzniklé škody, a to i nad rámec
    sjednané výše smluvní pokuty.

13. Smluvní pokuty je Objednatel oprávněn započíst proti pohledávce Zhotovitele a naopak.
14. Smluvní pokuta je splatná ve lhůtě 21 dnů od doručení výzvy k zaplacení.

                                                      XVII.
                                               Bankovní záruka

Požadavek na zajištění závazků Zhotovitele po dobu realizace díla
    • Bankovní záruku za řádné provedení předmětu díla ve výši 2 % z nabídkové ceny
         předloží Zhotovitel Objednateli v originále listiny nejpozději do 30 kalendářních dnů
         ode dne podpisu Smlouvy. Pokud Zhotovitel sjednaný originál záruční listiny
         Objednateli ve sjednané výši a ve sjednané lhůtě nepředloží, je Zhotovitel povinen
         zaplatit Objednateli jednorázovou smluvní pokutu ve výši odpovídající polovině částky,
         na níž měla být vystavena záruční listina. Zhotovitel je povinen sjednanou a
         Objednatelem vymáhanou smluvní pokutu uhradit.
    • Bankovní záruka poskytnutá Zhotovitelem musí být platná po dobu provádění díla.
    • Z bankovní záruky poskytnuté Zhotovitelem musí vyplývat právo Objednatele čerpat
         finanční prostředky v případě, že během provádění díla nesplní Zhotovitel své
         povinnosti vyplývající ze smlouvy nebo v případě, kdy Objednateli vznikne ze smlouvy
         nárok na smluvní pokutu. Pokud tomu tak není, neodpovídá bankovní záruka
         podmínkám Smlouvy.
    • Bankovní záruka za řádné provedení díla bude Zhotoviteli vrácena (uvolněna) do 30
         dnů ode dne protokolárního předání a převzetí díla.

                                                     XVIII.
                                                   Vyšší moc

1. Pro účely smlouvy se za okolnosti vyšší moci, které mohou mít vliv na sjednaný termín
     dokončení stavby, považují mimořádné, objektivně neodvratitelné okolnosti, znemožňující
     splnění povinnosti dle této smlouvy, které nastaly po uzavření této smlouvy a nemohou být
     Zhotovitelem odvráceny jako např. živelné pohromy, stávky, válka, mobilizace, povstání

                                                                    21
     nebo jiné nepředvídané a neodvratitelné události. Za vyšší moc nejsou považovány
     nepříznivé klimatické podmínky.
2. Smluvní strana, u níž dojde k okolnosti vyšší moci, a bude se chtít na vyšší moc odvolat
     v souvislosti s plněním této smlouvy, je povinna neprodleně písemně
     doporučeným dopisem uvědomit druhou smluvní stranu o vzniku této události, jakož i o
     jejím ukončení, a to ve lhůtě nejpozději 7 kalendářních dnů od vzniku a 7 kalendářních dnů
     od jejího ukončení. Nedodržení této lhůty má za následek zánik práva dovolávat se
     okolnosti vyšší moci.
3. Povinnosti smluvních stran dané touto smlouvou o dílo se po dobu trvání okolnosti vyšší
     moci dočasně přerušují.
4. Pokud se plnění této smlouvy o dílo stane nemožné vlivem zásahu vyšší moci, smluvní
     strany se dohodnou na odpovídající změně této smlouvy ve vztahu k předmětu, ceně a
     době plnění díla dodatkem k této smlouvě. Nedojde-li k dohodě, je kterákoliv smluvní
     strana oprávněna jednostranným prohlášením zaslaným doporučeným dopisem druhé
     smluvní straně odstoupit od této smlouvy.

                                                       XIX.
                                               Ostatní ujednání

1. Objednatel může od smlouvy jednostranně odstoupit v případě následujících podstatných
     porušení smlouvy, tj.:
     a) Zhotovitel je v prodlení s plněním díla dle termínu v čl. VI odst. 1 této smlouvy,
          pokud se Zhotovitel nedohodne s Objednatelem na prodloužení termínu,
     b) Zhotovitel při realizaci díla nerespektuje podmínky vyplývající z projektové
          dokumentace a stavebního povolení,
     c) Zhotovitel při realizaci díla nerespektuje opakovaně bezdůvodně připomínky
          autorského dozoru, technického dozoru investora a koordinátora BOZP,
     d) Zhotovitel provádí práce na díle v rozporu s touto smlouvou, právními přepisy,
          technickými normami či nekvalitně a nesjedná nápravu ani v přiměřené době poté, co
          byl na tuto skutečnost opakovaně upozorněn zápisem Objednatele ve stavebním
          deníku.
     e) Dojde-li k neoprávněnému zastavení prací z rozhodnutí Zhotovitele,
     f) Bude-li zjištěno, že Zhotovitel je v úpadku nebo s ním bylo zahájeno insolvenční
          řízení nebo je v likvidaci.

2. Objednatel i Zhotovitel mají právo odstoupit od smlouvy, změní-li se po uzavření smlouvy
    její základní účel, v důsledku podstatné změny okolností, za nichž byla smlouva uzavřena
    nebo v případě zásahu vyšší moci.

3. Odstoupením od smlouvy není dotčeno právo oprávněné smluvní strany na zaplacení
    smluvní pokuty ani na náhradu škody vzniklé porušením smlouvy. Odstoupením od
    smlouvy není dotčena smluvní záruka na vady, která se uplatní v rozsahu stanoveném touto
    smlouvou na dosud provedenou část díla. Odstoupením od smlouvy není dotčena
    odpovědnost za vady, které existují na doposud zhotovené části díla ke dni odstoupení.

4. Odstoupení od smlouvy je platné a účinné dnem, kdy bude oznámení o odstoupení
    doručeno druhé smluvní straně v souladu s touto smlouvou. V případě odstoupení je
    Zhotovitel povinen ihned po obdržení písemného oznámení o odstoupení od smlouvy
    předat Objednateli nedokončené dílo, včetně věcí, které opatřil, a které jsou součástí díla, a
    uhradit případně vzniklou škodu.

                                                                    22
5. Smluvní strany si výslovně ujednaly, že odstoupením od smlouvy se smlouva zrušuje od
    počátku v případech odstoupení od smlouvy z důvodu uvedeného v čl. XIX. odst.1 písm. a)
    až f) této smlouvy nebo z jakéhokoliv jiného důvodu odstoupení provedeného kteroukoliv
    smluvní stranou, pokud nemá částečné plnění samo o sobě pro Objednatele význam.
    V ostatních případech odstoupení od této smlouvy se smlouva zrušuje s účinky do
    budoucna.

6. Pro případ odstoupení od smlouvy, kdy se smlouva zrušuje od počátku, smluvní strany si
    výslovně ujednaly, že v tomto případě Objednatel provede naturální restituci a nebude-li
    možná, uhradí Zhotoviteli peněžitou částku ve výši odpovídající plnění předmětu této
    smlouvy v souladu s podmínkami této smlouvy do odstoupení od smlouvy, tj. o co se
    Objednatel obohatil.

7. Smluvní strany mohou ukončit smluvní vztah písemnou dohodou obou smluvních stran.
8. Zhotovitel nemůže bez předchozího písemného souhlasu Objednatele postoupit své

     pohledávky, práva či nároky plynoucí ze smlouvy na třetí osobu.
9. Obě smluvní strany se dohodly, že v případě nástupnictví jsou nástupci smluvních stran

     vázány ustanoveními této smlouvy v plném rozsahu.
10. Zhotovitel se zavazuje v rozsahu znění této smlouvy respektovat dohody uzavřené

     Objednatelem s odpovědným projektantem, jako osobou pověřenou výkonem autorského
     dozoru, pokud nejsou v rozporu s ustanovením této smlouvy, a dále s technickým dozorem
     investora a koordinátorem BOZP.
11. Změnit nebo doplnit tuto smlouvu mohou smluvní strany pouze formou písemných
     dodatků, které budou vzestupně číslovány, výslovně prohlášeny za dodatek této smlouvy a
     podepsány oprávněnými zástupci smluvních stran před zahájením plnění.
12. Pro případ, že kterékoliv ustanovení této smlouvy se stane neúčinným nebo neplatným,
     smluvní strany se zavazují bez zbytečného odkladu nahradit takové ustanovení novým.
     Případná neplatnost některého z ustanovení této smlouvy nemá za následek neplatnost
     ostatních ustanovení.
13. Písemnosti se považují za doručené i v případě, že kterákoliv ze smluvních stran její
     doručení odmítne či jinak znemožní, a to desátým dnem po jejich odeslání.
14. Smluvní strany se zavazují zachovávat po celou dobu trvání této smlouvy a i po předání a
    převzetí díla v tajnosti informace a podklady, které budou při jejich sdělení označeny jako
    důvěrné nebo na jejichž utajení oprávněná strana trvá. Za důvěrné jsou smluvními stranami
    označeny veškeré informace, které jsou jako takové výslovně označeny jako „Důvěrné“
    anebo jsou takového charakteru, že jejich zveřejnění může přivodit účastníkovi této
    smlouvy újmu, bez ohledu na to, zda mají povahu osobních, obchodních či jiných
    informací. Za důvěrné se nepovažují jedině takové informace, které jsou veřejně přístupné
    nebo byly druhou smluvní stranou uveřejněny. Takových informací nebo podkladů nemůže
    být využito druhou smluvní stranu k jinému účelu. Dojde-li porušením těchto povinností ke
    škodě, je smluvní strana, která se porušení dopustila, povinna druhé smluvní straně
    vzniklou škodu nahradit.
15. Zhotovitel je povinen archivovat originální vyhotovení smlouvy včetně jejích dodatků,
    originály účetních dokladů a dalších dokladů vztahujících se k realizaci předmětu této
    smlouvy po dobu 10 let od zániku této smlouvy. Po tuto dobu je zhotovitel povinen umožnit
    osobám oprávněným k výkonu kontroly projektů provést kontrolu dokladů souvisejících s
    plněním této Smlouvy.
16. Objednatel současně informuje Zhotovitele a Zhotovitel bere na vědomí, že technický dozor
    investora nesmí u této zakázky provádět Zhotovitel ani osoba s ním propojená.

                                                                    23
17. Pro účely této smlouvy se pod pojmem „bez zbytečného odkladu“ rozumí lhůta nejpozději
    do 7 dnů ode dne vzniku právní skutečnosti, resp. ode dne, kdy se smluvní strana o právní
    skutečnosti dozvěděla. Pod pojmem „opakovaně“ se rozumí v případě porušení povinností
    nejméně dva případy porušení takových povinností; v případě požadavku na zaslání
    opakované výzvy se požaduje zaslání nejméně dvou výzev.

18. Smluvní strany se dohodly, že veškerá komunikace mezi smluvními stranami bude probíhat
    primárně osobním doručením, doručením prostřednictvím datové schránky smluvní strany
    nebo prostřednictvím držitele poštovní licence doporučeně na adresu sídla smluvní strany,
    pokud ve smlouvě není dohodnut jiný způsob komunikace.

                                                       XX.
                                             Závěrečná ujednání

1. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran. Smluvní strany se dohodly,
   že tuto smlouvu zveřejní Objednatel v registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb.,
   o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů, po podpisu smlouvy oběma smluvními
   stranami.

2. Tato smlouva je uzavírána s odloženou účinností, přičemž účinnosti tato smlouva nabývá
   dnem, kdy se Objednatel dozví na základě písemného sdělení gestora, že jeho žádost o
   dotaci na realizaci předmětu této smlouvy byla schválena. Objednatel bez zbytečného
   odkladu o této skutečnosti uvědomí Zhotovitele v souladu s touto smlouvou.

3. V případě, že smlouva nenabude účinnosti, dohodly se smluvní strany, že se Zhotovitel
   vzdává všech nároků na jakoukoliv náhradu nákladů či práv na náhradu škody z toho, že
   smlouva nenabyla účinnosti. Zhotovitel nemá nárok na jakékoliv odškodnění či plnění vůči
   Objednateli, pokud před splněním odkládací podmínky účinnosti smlouvy činil jakékoliv
   kroky k zajištění splnění této zakázky, nebude-li mezi smluvními stranami písemně
   dohodnuto jinak.

4. Smlouva je vyhotovena v šesti stejnopisech podepsaných oprávněnými zástupci smluvních
   stran, přičemž Objednatel obdrží čtyři a Zhotovitel dvě vyhotovení, alespoň jedno z
   vyhotovení určených pro Objednatele musí být v otevřeném a strojově čitelném formátu.

5. Veškeré dodatky, přílohy a případná vedlejší ujednání vyžadují písemnou formu.
6. Nedílnou součástí této smlouvy jsou tyto přílohy:

   Příloha č. 1 - Položkový rozpočet stavby vč. rekapitulace celkových nákladů stavby
   Příloha č. 2 - Časový harmonogram postupu prací
   Příloha č. 3 - Seznam předpokládaných poddodavatelů
   Příloha č. 4 – Osvědčení ETICS o splnění požadavku pro kvalitativní třídu A
   Příloha č. 5 – Stavební povolení pokud nebylo součástí projektové dokumentace
   Příloha č. 6 – Pojistná smlouva
   Příloha č. 7 – Fotodokumentace stávajícího stavu
   Smluvní strany shodně prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly, a že
   byla uzavřena po vzájemném projednání dle jejich pravé a svobodné vůle určitě, vážně a
   srozumitelně a její autentičnost stvrzují svými podpisy.
7. Smluvní strany prohlašují, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažují za obchodní
   tajemství ve smyslu § 504 občanského zákoníku a udělují svolení k jejich užití a zveřejnění
   bez stanovení jakýchkoliv dalších podmínek,
8. Schvalovací doložka dle § 41 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších
   předpisů: uzavření této smlouvy bylo schváleno dne 24.04.2017 na 67. schůzi rady města
   Rýmařov usnesením č. 3491/67/17.

                                                                    24
9. Osoby podepisující tuto smlouvu svým podpisem stvrzují platnost svých jednatelských
   oprávnění.

V Rýmařově dne: 09.05.2017      V Olomouci dne: 09.05.2017
za Objednatele:                 za Zhotovitele:

……………………….                      ………………......
  Ing. Petr Klouda               Ing. Jiří Havran
    starosta města                    jednatel

                            25