Textová podoba smlouvy Smlouva č. 2917982: Smlouva o organizování veřejné služby č. ECR-VS-13/2017

Příloha SMLOUVA ECR-VS-13-2017 Město Hlinsko.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA

                        o organizování veřejné služby
                                č. ECR-VS-13/2017

uzavřená mezi

Úřadem práce České republiky

zastupující osoba:      Ing. Eva Kameníková, ředitelka kontaktního pracoviště Chrudim
sídlo:                  Dobrovského 1278/25, 170 00 Praha 7
IČO:                    72496991

adresa pro doručování:  Pardubická 310, Chrudim IV, 537 01 Chrudim

ID Datové schránky:     s8nzpj3

(dále jen „Úřad práce ČR“) na straně jedné

a                       Miroslav Krčil, DiS., starosta města
                        Poděbradovo náměstí 1, 539 23 Hlinsko
Město Hlinsko           00270059
zastupující osoba:      k4hby3r
sídlo:
IČO:
ID Datové schránky:

(dále jen „organizátor“) na straně druhé.

                                                   Článek I
                                       Předmět a účel smlouvy

1. Tato smlouva se uzavírá podle ustanovení § 18a a ustanovení § 61 zákona
    č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů (dále jen
    „zákon o pomoci v hmotné nouzi“), jejím předmětem je organizování veřejné služby
    spočívající ve vytvoření pozic vhodných pro výkon veřejné služby osobami v hmotné
    nouzi, a to v rozsahu a za podmínek uvedených v této smlouvě.

2. Účelem smlouvy je v souladu se zněním ustanovení § 18a zákona o pomoci
    v hmotné nouzi organizování veřejné služby, kterou se rozumí pomoc obcím nebo
    dalším subjektům zejména v oblastech zlepšování životního prostředí, udržování
    čistoty ulic a jiných veřejných prostranství, pomoci v oblasti kulturního a sportovního
    rozvoje a sociální péče.

3. Veřejná služba je vykonávána osobami v hmotné nouzi na základě písemné smlouvy
    o výkonu veřejné služby uzavřené s Úřadem práce ČR. Za výkon veřejné služby
    nenáleží odměna.

OSÚ – S 15                                                          strana 1
                                                        Článek II
                                              Závazky organizátora

1. Organizátor se zavazuje vytvořit níže uvedené pozice pro výkon veřejné služby na dobu
    od 3. 7. 2017 do 30. 6. 2018:

Činnost                                                           Maximální počet
                                                                  pozic pro výkon
                                                                  veřejné služby*

Činnosti při zajištění udržování čistoty ulic a jiných veřejných        15

prostranství

*maximální počet vykonavatelů VS v jednom okamžiku na uvedené činnosti

2. Organizátor se zavazuje spolupracovat s Úřadem práce ČR a umožňovat osobám, které
    se nacházejí v hmotné nouzi (dále jen „vykonavatel VS“), vykonávat veřejnou službu.

3. Organizátor se zavazuje v rámci veřejné služby zajišťovat vykonavateli VS, který si řádně
    plní úkoly zadané organizátorem, výkon veřejné služby alespoň v rozsahu 20 hodin
    měsíčně. Pokud takový vykonavatel VS sdělí organizátorovi zájem na zvýšení rozsahu
    výkonu veřejné služby na 30 hodin měsíčně, organizátor se zavazuje v tomto rozsahu
    výkon veřejné služby zajistit.

4. Organizátor se zavazuje při sjednání rozsahu výkonu veřejné služby, doby odpočinku,
    podmínek pro zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při výkonu veřejné služby dodržovat
    pracovněprávní předpisy. Při výkonu veřejné služby osobou mladší 18 let dodržovat
    pracovněprávní předpisy upravující pracovní podmínky mladistvých zaměstnanců.

5. Organizátor se zavazuje zajistit proškolení bezpečnosti a ochrany zdraví při výkonu
    veřejné služby a požární ochrany pro vykonavatele VS.

6. Organizátor se zavazuje zajistit vykonavatelům VS přidělení odpovídajících ochranných
    pomůcek a pracovních prostředků.

7. Organizátor se zavazuje udělovat závazné pokyny vykonavateli VS při výkonu veřejné
    služby a zabezpečovat kontrolu výkonu činnosti.

8. Organizátor se zavazuje vždy do 10. dne v měsíci předložit Úřadu práce ČR
    a) formulář „Evidence vykonavatelů veřejné služby (VS) - měsíční“ (příloha smlouvy
         č. 1), který obsahuje seznam vykonavatelů VS, kteří v předchozím kalendářním
         měsíci veřejnou službu vykonávali.
    b) v případě nástupu nového vykonavatele VS, jestliže pro něj bude požadovat
         příspěvek na ochranné pomůcky a pracovní prostředky, formulář „Žádost o příspěvek
         na ochranné pomůcky a pracovní prostředky pro vykonavatele veřejné služby (VS)“
         (příloha smlouvy č. 2), V žádosti organizátor uvádí pouze vykonavatele VS, kteří
         nastupují k organizátorovi k výkonu veřejné služby poprvé. Plátce DPH uvede do
         žádosti požadovanou výši příspěvku bez DPH.

9. Organizátor se zavazuje potvrdit vykonavateli VS formulář „Evidence docházky
    vykonavatele veřejné služby (VS)“ (příloha smlouvy č. 3) po uplynutí kalendářního
    měsíce, ve kterém byla VS vykonávána, pokud ho o to vykonavatel VS požádá.
    V případě, že vykonavatel ukončí výkon VS předčasně, oznámí organizátor Úřadu práce
    ČR neprodleně, nejpozději však do pěti pracovních dnů skutečnost, že vykonavatel VS

OSÚ – S 15                                                              strana 2
    přestal docházet v dohodnuté termíny a den, kdy byla veřejná služba vykonavatelem
    naposledy vykonávána.

10. Organizátor se zavazuje výkon veřejné služby organizovat pouze v období, po které je
    odpovědnost za škodu na majetku nebo zdraví, kterou osoba vykonávající veřejnou
    službu způsobí nebo která jí bude způsobena, kryta pojištěním.

                                                       Článek III
                                               Závazky Úřadu práce

1. Úřad práce ČR se zavazuje poskytovat organizátorovi potřebnou součinnost odpovídající
    povinnostem stanoveným touto smlouvou a veškeré informace nutné k řádnému průběhu
    realizace veřejné služby.

2. Přílohy této smlouvy, které jsou zpracovány v tabulkovém procesoru Excel, budou
    organizátorovi poskytnuty Úřadem práce ČR v tabulkovém procesoru Excel.

3. Úřad práce ČR při nabídce veřejné služby přihlédne k dosaženému vzdělání a profesní
    praxi klientů.

4. Úřad práce ČR vede ve svém informačním systému evidenci vykonavatelů VS, která
    obsahuje základní údaje o jednotlivých vykonavatelích VS a o zahájení a ukončení
    výkonu veřejné služby.

5. Úřad práce ČR poskytne organizátorovi příspěvek na ochranné pomůcky a pracovní
    prostředky na nového vykonavatele VS, pokud organizátor o tento příspěvek písemně
    požádá (příloha smlouvy č. 2).

6. Úřad práce ČR bude organizátorovi refundovat náklady na pojištění kryjící odpovědnost
    za škodu na majetku nebo zdraví, kterou osoba vykonávající veřejnou službu způsobí
    nebo která jí bude způsobena, pokud takovou pojistnou smlouvu (nebo dodatek ke
    stávající pojistné smlouvě) organizátor pouze pro účely výkonu veřejné služby pro osoby
    vykonávající veřejnou službu uzavřel, a to na základě předložení takové pojistné smlouvy
    nebo dodatku k pojistné smlouvě pro účely výkonu veřejné služby pro osoby vykonávající
    veřejnou službu.

                                                       Článek IV
             Výše a termín poskytnutí příspěvku a refundace nákladů na pojištění

1. Úřad práce ČR se zavazuje poskytnout organizátorovi na číslo účtu organizátora
    XXXXXXXX/XXXX příspěvek na ochranné pomůcky a pracovní prostředky na nového
    vykonavatele VS na základě písemné žádosti o příspěvek (příloha smlouvy č. 2) do 30
    dnů od jejího předložení. V případě vzniku pochybností o požadované výši příspěvku
    bude příspěvek vyplacen do 30 dnů po odstranění pochybností mezi smluvními stranami.

2. V případě vzniku pochybností o správnosti údaje k požadované výši příspěvku nebo
    oprávněnosti nákladové položky uvedené organizátorem v žádosti o příspěvek se
    smluvní strany dohodly, že Úřad práce ČR neprodleně vyzve organizátora k podání
    vysvětlení nebo provedení nápravy. Příspěvek bude vyplacen až po odstranění
    pochybností mezi smluvními stranami. Pokud se Úřadu práce ČR nebude výše
    požadovaného příspěvku jevit jako odůvodněná, vyhrazuje si Úřad práce ČR poskytnout
    příspěvek v nižší částce, než je částka požadovaná.

OSÚ – S 15  strana 3
3. V případě opakovaných nástupů stejného vykonavatele VS bude organizátorovi
    poskytnut příspěvek pouze jednou.

4. Úřad práce ČR se zavazuje refundovat organizátorovi náklady na pojištění uvedené
    v článku III bod 6. této smlouvy, a to do 30 dnů ode dne předložení písemné žádosti o
    refundaci nákladů na pojištění související s výkonem veřejné služby (příloha smlouvy č.
    4) a dokladu o jeho úhradě. Náklady budou uhrazeny ve výši, která odpovídá výši
    nákladů na pojištění za dobu sjednanou v Článku II bod 1 této smlouvy. V případě vzniku
    pochybností bude refundace nákladů na pojištění vyplacena do 30 dnů po odstranění
    pochybností mezi smluvními stranami. Příslušná částka bude uhrazena na číslo účtu
    organizátora XXXXXXXX/XXXX.

                                                       Článek V
                                       Ujednání o vypovězení smlouvy

1. Úřad práce ČR si vyhrazuje právo smlouvu vypovědět v případě, že organizátor
    opakovaně nebo dlouhodobě nebude plnit závazky uvedené v Článku II této smlouvy.
    Podmínkou k uplatnění práva smlouvu vypovědět je neúspěšné jednání smluvních stran
    o přijetí opatření k zajištění řádného a včasného plnění povinností vyplývajících této
    smlouvy.

2. Smluvní strany mohou smlouvu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které
    existovaly v době uzavírání smlouvy a nebyly smluvní straně bez jejího zavinění známy,
    pokud tato smluvní strana prokáže, že by s jejich znalostí tuto smlouvu neuzavřela.

3. Smluvní strany mohou dále smlouvu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry,
    které byly rozhodující pro stanovení obsahu smlouvy, a plnění této smlouvy nelze
    na smluvní straně z tohoto důvodu spravedlivě požadovat.

4. Výpovědní doba v případech uvedených v bodě 1., 2. a 3. tohoto článku smlouvy činí
    jeden měsíc a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího
    po doručení písemné výpovědi druhé smluvní straně.

5. Úřad práce ČR si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle článku IV této smlouvy,
    který by organizátorovi náležel za dobu plynutí výpovědní doby.

                                                       Článek VI
                                                Závěrečná ujednání

1. Obsah této smlouvy lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních stran formou
    písemných vzestupně číslovaných dodatků. Změnu identifikačních údajů, pro vyhotovení
    dodatku k této smlouvě, je organizátor povinen Úřadu práce oznámit písemně bez
    zbytečného odkladu. Ostatní změny, týkající se této smlouvy, je organizátor povinen
    Úřadu práce písemně sdělit vždy tak, aby k uzavření případného dodatku došlo před
    nabytím jejich účinnosti.

2. V případě zániku některé ze smluvních stran přecházejí práva a povinnosti vyplývající
    z této smlouvy na její právní nástupce.

3. Smlouva je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno vyhotovení obdrží Úřad práce
    ČR a jedno vyhotovení organizátor.

OSÚ – S 15  strana 4
4. Smluvní strany prohlašují, že s obsahem této smlouvy bez výhrad souhlasí, smlouva byla
    uzavřena po vzájemném projednání a že byly seznámeny s veškerými právy
    a povinnostmi, které pro ně z této smlouvy vyplývají.

5. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

V Chrudimi dne 20. 6. 2017

..................................................................  ..................................................................
               Miroslav Krčil, DiS.                                              Ing. Eva Kameníková

            Starosta města Hlinsko                                  ředitelka kontaktního pracoviště Chrudim

Za Úřad práce vyřizuje:  Mgr. Klára Stříhavková
Telefon:                 950 119 453
e-mail:                  klara.strihavkova@cr.mpsv.cz

Příloha č. 1: Formulář: „Evidence vykonavatelů veřejné služby (VS) - měsíční“

Příloha č. 2: Formulář: „Žádost o příspěvek na ochranné pomůcky a pracovní prostředky
                   pro vykonavatele veřejné služby (VS)“

Příloha č. 3: Formulář: „Evidence docházky vykonavatele veřejné služby (VS)“

Příloha č. 4: Formulář: „Žádost o refundaci nákladů na pojištění souvisejících s organizací
                   veřejné služby“

Přílohy smlouvy jsou zveřejněny na http://portal.mpsv.cz/sz/zamest/kestazeni

OSÚ – S 15                                                          strana 5