Textová podoba smlouvy Smlouva č. 2983670: Smlouva o dílo - zpracování projektové dokumentace

Příloha SoD_Socialni_bydleni.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        EVROPSKÁ UNIE MINISTERSTVO
Evropský fond pro regionální rozvoj K PRO MÍSTNÍ
Integrovaný regionální operační program ROZVOJ Č R

SMLOUVA O DÍLO

na vypracování projektových prací
„Sociální bydlení města Liberce — projektová příprava Bytový dům F“

uzavřená podle ust. $ 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění
(dále jen „občanský zákoník“)

Č. smlouvy objednatele: DS.201(1,905206
Č. smlouvy zhotovitele: —..............

ČL.1 © SMLUVNÍ STRANY

1.1. Objednatel: STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC
sídlo: nám. Dr. E. Beneše 1, 460 59 Liberec 1
zastoupený: Tiborem Batthyánym, primátorem města
IČ: 00262978
DIČ: CZ00262978
Bankovní spojení: Česká spořitelna, a.s.

Číslo účtu: „a

12 Zhotovitel: AGORA - architektonický a stavební atelier, spol. s r.o.
Sídlo: Liberec, U Soudu 536/6a
zastoupený: Ing.arch Zrník Milan
IČ: 40230155
DIČ: CZ 40230155
Bank. spojení: ČSOB a.s. pobočka Liberec
Č. účtu:

Zapsaný v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem oddíl C,
vložkal336 z 27.11.1991

ČL. 2 ÚČEL SMLOUVY

2.1 Účelem a cílem této smlouvy je ujednání vzájemných práv a povinností mezi objednatelem
a zhotovitelem při zajištění projektové přípravy a zpracování projektové dokumentace pro rekonstrukci
objektu v rozsahu specifikovaném v článku 3 této smlouvy.

Čl. 3 PŘEDMĚT SMLOUVY

3.1.1. Předmětem plnění této smlouvy je zpracování projektové dokumentace pro kompletní
rekonstrukci sociálních bytů v bytovém domě na adrese Žitavská 393/6, Liberec III — Jeřáb, 460 07
Liberec v rámci akce „Sociální bydlení města Liberce — projektová příprava Bytový dům F“, která
bude vytvořena v návaznosti na požadavky objednatele. Jedná se o projekt Integrovaného plánu rozvoje
území aglomerace Liberec — Jablonec nad Nisou (dále jen „IPRŮ“) spolufinancovaný z prostředků
Evropské unie — Integrovaného regionálního operačního programu — Sociální infrastruktura —
Integrované projekty IPRÚ.

=

—


EVROPSKÁ UNIE A MINISTERSTVO
Evropský fond pro regionální rqzvoj e PRO MÍSTNÍ
iIntegrovaný regionální operační program ROZVOJ ČR

3.1.2  Zhotovitel se zavazuje před samotným zpracováním projektové dokumentace důsledně
se seznámit se stavem objektu k rekonstrukci, provést potřebné rozbory a průzkumy.

3.1.3  Popis stávajícího stavu objektu

Jedná se o objekt o zastavěné ploše 260 m?, vystavěný v 2. pol. 20. století. V objektu se nachází
6 bytových jednotek. Do objektu je přivedena elektřina, voda a plyn. Kanalizace je napojena do uliční
stoky. Objekt je podsklepený. V 1. NP se nachází dvě bytové jednotky o dispozicích 3+1 (81,20 m*)
a 3+1 (85,40 mž). Ve 2. NP se nachází dvě bytové jednotky o dispozicích 3+1 (85,00 m*) a 3+1 (86,30
mé). Ve 3. NP se nachází dvě bytové jednotky o dispozicích 3+1 (91,00 m?) a 3+1 (88,70 m“). Stropní
konstrukce jsou převážně dřevěné, v nižších podlažích cihelné do ocelových traverz. Ve třech
stávajících bytech jsou nová okna. Konstrukce krovu nevykazuje známky narušení.

3.1.4  Požadavky objednatele na dispozice sociálního bydlení

Rekonstrukcí objektu vznikne v domě 8 nových bytových jednotek s vlastním sociálním zařízením (wc,
sprcha a umyvadlo) a kuchyňskou linkou se základním vybavením (dřez včetně baterie, volně stojící

sporák včetně odsavače par). Každá samostatná bytová jednotka bude mít vlastní měřiče. Nebytové
prostory budou využity jako úložné a společné prostory nájemníků.

Rozloha každého bytu může činit max. 87 m?. Dispozice jednotlivých bytových jednotek je libovolná,
avšak bude-li to možné, je doporučeno dodržet v návaznosti na podlahovou plochu bytu následující
dispozice:

]+kk nebo 1+1 do 37,9 m?*;

2+kk nebo 2+1 od 38,0 m2 do 51,9 m*;

3+kk nebo 3+1 od 52,0 m2 do 67,9 m*;

4+kk nebo 4+1 od 68,0 m2 do 87 m?*.

Požadavky na dispozice je nutné řešit s minimálními zásahy do stávajících nosných konstrukcí

a maximálním využitím stávajících dveřních a okenních otvorů.

3.2 Zhotovitel se zavazuje, že za podmínek stanovených v této smlouvě zpracuje, vykoná a zařídí
pro objednatele provedení následujících činností:

a. Dokumentace pro územní rozhodnutí /dále jen DÚR/;
b. Dokumentace pro stavební povolení /dále jen DSP/;
c. Dokumentace pro provádění stavby /dále jen DPS/;
d. Stanovení a vyhodnocení BOZP rizika na staveništi; /dále jen BOZP/;
e. Inženýrská činnost /dále jen IČ/;

f. Autorský dozor v průběhu stavby /dále jen AD/.

3.3 Jednotlivé stupně projektové dokumentace budou vyhotoveny a objednateli předány v 6-ti
tištěných pare, 2x komplet v elektronické podobě na CD ve formátu *,PDF, 2x komplet v otevřených
formátech pro další zpracování (např. DWG, DGN, DOC, atp.) a rozpočet ve formátu xc4. Jako součást
projektové dokumentace bude dodán ve dvojím vyhotovení oceněný položkový soupis stavebních prací,
dodávek a služeb s výkazem výměr.

3.4 Účelem plnění je zpracování dokumentace sloužící jako podklad pro výběr zhotovitele stavby,
zajištění koordinátora BOZP a technického dozoru investora (dále jen „TDI“) v průběhu realizace
stavby. Dokumentace bude zároveň sloužit jako příloha k žádosti o podporu z Integrovaného
regionálního operačního programu.


EVROPSKÁ UNIE P MINISTERSTVO

Evropský fond pro regionální rozvoj

PRO MÍSTNÍ
Integrovaný regionální operační program C- ROZVOJ ČR

ČL 4 PODROBNÉ VYMEZENÍ DÍLA

 

4.1 Předmětem plnění této smlouvy je provedení činností v následujícím rozsahu

DÚR — Dokumentace pro územní rozhodnutí

 

Dokumentace pro územní rozhodnutí bude zpracována ve zjednodušené formě, a to dle zákona
č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů;
vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, ve znění pozdějších předpisů.

DSP — Dokumentace pro stavební povolení

 

Dokumentace pro stavební povolení, případně pro ohlášení stavby (nevyžaduje-li rekonstrukce stavební
povolení), bude zpracována dle zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu
(stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů; vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb,
ve znění pozdějších předpisů, tj. ve znění vyhlášky č. 62/2013 Sb., podle které je součástí DSP rovněž
„Průkaz energetické náročnosti budovy“ podle zákona č. 406/2000 Sb. a souvisejících předpisů. Mimo
zkompletované pare projektové dokumentace bude pouze pro potřeby objednatele doložen oceněný

výkaz výměr dle metodiky ÚRS v cenové hladině r. 2017, v členění na stavby, investice a neinvestice.

DPS — Dokumentace pro provádění stavby

 

Dokumentace pro provedení stavby bude zpracována dle novelizované Přílohy č. 6 k vyhlášce
č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, v platném znění; dle vyhlášky č. 169/2016 Sb., o stanovení
rozsahu dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a soupisu stavebních prací, dodávek a služeb
s výkazem výměr, v členění na stavby, investice a neinvestice. Mimo zkompletované pare projektové
dokumentace bude pouze pro potřeby objednatele doložen oceněný výkaz výměr dle metodiky ÚRS
v cenové hladině r. 2017 (oceněný výkaz výměr bude předložen ve dvojím vyhotovení a 1x elektronicky
ve formátu xc4). Dokumentace pro provádění stavby ani položkový výkaz výměr nesmí obsahovat
požadavky nebo odkazy na obchodní firmy, názvy nebo jména, specifická označení zboží a služeb apod.,
které platí pro určitou osobu za příznačné, pokud by to vedlo ke zvýhodnění nebo vyloučení určitých
dodavatelů nebo výrobků. Takový odkaz lze výjimečně připustit, nelze-li daný výrobek, požadavek
popsat jinak, v takovém případě však musí být umožněno použití i jiných, kvalitativně a technicky
obdobných řešení.

BOZP — Stanovení a vyhodnocení BOZP rizika na staveništi

 

Stanovení a vyhodnocení BOZP rizika na staveništi bude zpracováno dle zákona č. 309/2006 Sb.,
kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích
a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní
vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), ve znění pozdějších
předpisů, přičemž bude součástí DPS.

IČ — Inženýrská činnost

 

V rámci inženýrské činnosti je zhotovitel povinen zajistit případný územní souhlas, stavební povolení

(případně ohlášení stavby), a reagovat na případné požadavky orgánů státní a veřejné správy a odstranit

případné nedostatky i nejasnosti projektu, a to ve lhůtách stanovených těmito orgány nebo zadavatelem.
AD - Autorský dozor v průběhu stavby

Autorský dozor bude prováděn po celou dobu realizace stavby (předpoklad 09/2017 — 05/2018).

 

4.2.1. Projektová dokumentace musí řešit zejména posouzení a navržení opatření pro:
- © řešení izolace proti vlhkosti;
- © stav a nosnost stropních konstrukcí;
- © stavu krovu a pobití;
- © střešní krytinu a okna — nové;


4.3

4.4

 

„a | MINISTERSTVO
(_á PRO MÍSTNÍ

ROZVOJ čČR

EVROPSKÁ UNIE
Evropský fond pro regionální rozvoj
Integrovaný regionální operační program

 

vnitřní rozvody vody, kanalizaci, ústřední topení a elektro;

otopnou soustavu a její optimalizaci včetně měření (měřiče tepla samostatně pro každou
bytovou jednotku;

energetická úsporná opatření;

splaškovou a dešťovou kanalizaci — dle technického stavu;

oplocení;

odstavná stání pro auta, dle ČSN 736110 a požadavků dotčených orgánů pro stanovený účel
využití;

hygienické limity hluku, dle NV č. 272/2011 Sb., o ochraně zdraví před nepříznivými
účinky hluku a vibrací.

Zpracovaná projektová dokumentace musí obsahovat zejména:
situaci širších vztahů, zakreslení inženýrských sítí;

stavební profese dle požadavků stavby (stavebních úprav);

statické výpočty;

zdravotně technické instalace;

silnoproudé elektroinstalace;

slaboproudé elektroinstalace pouze v nutném rozsahu — požárně bezpečnostní řešení,
domovní vrátný (zvonky);

vytápění a regulace;

průkaz energetické náročnosti budovy;

výkaz výměr a rozpočet v členění na stavby, investice a neinvestice;
návrh časového harmonogramu a etapizace;

vyjádření všech dotčených orgánů.

Dališí specifikace předmětu plnění a doplňkové služby

Součástí předmětu plnění je inženýrská činnost.
Součástí předmětu plnění je aktualizace rozpočtu před vypsáním veřejné zakázky
na zhotovitele stavby.

Součástí předmětu plnění jsou průzkumy a zaměření (zejména konstrukcí a všech
prostor dotčených stavebními úpravami).

Součástí předmětu plnění je spolupráce s objednatelem při organizaci a průběhu výběru
zhotovitele stavby (stavebních úprav). V rámci této spolupráce je zhotovitel povinen
reagovat na případné dotazy zájemců o získání zakázky a odstranit případné nedostatky
a nejasnosti dokumentace pro provádění stavby, a to ve lhůtě max. 1 dne od doručení
žádosti o dodatečné informace.

Součástí předmětu plnění díla je součinnost se jmenovaným koordinátorem bezpečnosti
a ochrany zdraví při práci po celou dobu realizace díla, v souladu s novelou zákona
č. 309/2006 Sb., kterou se upravují požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci
v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti
nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších
podmínek bezpečnosti aochrany zdraví při práci), vplatném znění, účinnou
od 1. 5. 2016.

Předpokládaná hodnota provedení stavby činí 11.290.000,- Kč bez DPH.
Předpokládaná hodnota je stanovena jako maximální a nejvýše přípustná. Zhotovitel
projektové dokumentace bude veden snahou a zájmem o maximální hospodárnost
a ekonomickou výhodnost celkového řešení stavby (stavebních úprav).

Zatřídění prací dle kódu CPV:

==,

 

 

EVROPSKÁ UNIE MINISTERSTVO
Evropský fond pro regionální rozvoj -Běž PRO MÍSTNÍ
Integrovaný regionální operační program ROZVOJ ČR

71300000-1 — Technicko-inženýrské služby

71240000-2 — Architektonické, technické a plánovací služby
71246000-4 — Určování a sestavování výkazu výměr pro stavbu
71242000-6 — Příprava návrhů a projektů, odhad nákladů
71320000-7 — Technické projektování

4.5 Licenční ujednání

a) Zhotovitel prohlašuje, že bude autorem kompletní projektové dokumentace podle čl. 4.1
této smlouvy, a že tato projektová dokumentace bude autorským dílem architektonickým
včetně díla urbanistického (dále jen „Dílo“).

b) Zhotovitel na základě tohoto licenčního ujednání uděluje objednateli oprávnění k výkonu
práva Dílo užít (dále jen „licenci“) ke všem možným způsobům užití Díla, v rozsahu,
množství a čase neomezeném a objednatel bude moci upravit či měnit Dílo, jeho název,
spojit Dílo s jiným dílem, jakož i zařadit do díla souborného.

c) Tato licence se poskytuje jako výhradní ve smyslu $ 2360 odst. 1 a bezůplatná ve smyslu
8 2366 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku.

d) Licenci zhotovitel poskytuje jak k Dílu dokončenému, tak i k jeho jednotlivým vývojovým
fázím a částem.

e) Objednatel je oprávněn ve smyslu $ 2363 občanského zákoníku, oprávnění tvořící součást
licence dle tohoto licenčního ujednání zčásti nebo zcela poskytnout třetí osobě
(tzv. podlicence).

Č1.5 | TERMÍNPLNĚNÍ

541 Předmět smlouvy se zhotovitel zavazuje provést v termínech

a. DÚR a DSP (dokumentace pro územní rozhodnutí a dokumentace pro stavební povolení)
do 65 dnů od nabytí účinnosti smlouvy o dílo

b. DPS (dokumentace pro provádění stavby)
do 24 dnů od doručení pravomocného rozhodnutí příslušného stavebního úřadu
objednateli

c. © AD (autorský dozor)
po dobu výstavby dle harmonogramu stavby

ČI. 6 CENA ZA DÍLO

6.1 Cena za dílo byla sjednána dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele
ze dne 27.3.2017 podané v rámci zadávacího řízení na veřejnou zakázku „Sociální bydlení města
Liberec —projektová příprava Bytový dům F“. Smluvními stranami dohodnutá cena za dílo činí:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Činnost Cena v Kč bez DPH DPH 21% Cena v Kč vč. DPH

DŮR 45 000,- 9 450,- 54 450,-

DSP 190 000,- 39 900,- 229 900,-

DPS 224 000,- 47 040,- 271 040,-

BOZP 8 000,- 1 680,- 9 680,-

IČ 10 000,- 2 100,- 12 100,-
5


 

 

 

 

EVROPSKÁ UNIE E MINISTERSTVO
Evropský fond pro regionální rozvoj — PRO MÍSTNÍ
Integrovaný regionální operační program ROZVOJ ČR
AD 15 000,- 3150,- 18 150,-
CELKEM 492 000,- 103 320,- 595 320,-

 

 

 

 

 

 

6.2 Celková cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu
provedení díla, včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Celková cena zahrnuje předpokládaný
vývoj cen ve stavebnictví včetně předpokládaného vývoje kurzů české měny k zahraničním měnám
až do doby dokončení a předání díla.

6.3 Uvedené ceny jsou uvedeny bez a včetně daně z přidané hodnoty ve výši 21 % dle zákona
č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. V případě změny daňového předpisu bude
DPH účtována ve skutečné výši dle platného právního předpisu.

6.4 Cena je stanovena jako celková nejvýše přípustná cena za vymezený předmět plnění,
lze ji překročit jen za podmínek daných ve smlouvě:

a. cena může být měněna pouze v souvislosti se změnou DPH;

b. cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu české měny vůči
zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny nebo cla;

c. cena nesmí být měněna ani v souvislosti se změnou rozpočtu stavby.

6.5 Objednatel je oprávněn odečíst cenu neprovedených prací vyčíslených podle nabídkového
rozpočtu v případě snížení rozsahu prací, dílčích změn odsouhlasených objednatelem a v ostatních
případech specifikovaných dodatkem smlouvy.

6.6 Zhotovitel prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše ceny plnění.

ČL. 7 PLATEBNÍ PODMÍNKY
71 Úhrada za plnění předmětu smlouvy bude provedena v české měně. Platby budou provedeny na
základě daňových dokladů vystavených zhotovitelem po dokončení a předání ukončených dílčích
činností dle čl. 3.2. Splatnost faktur je stanovena na 30 dnů od jejich doručení objednateli. Zálohy
objednatel neposkytuje. Na daňovém dokladu bude uveden název projektu „Sociální bydlení města
Liberce — projektová příprava Bytový dům F““, dále musí obsahovat číslo smlouvy o dílo, popis
provedeného plnění, cenu bez DPH, DPH, cenu celkem — částku k úhradě.

72 Veškeré účetní doklady musí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona
č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném změní. V případě, že účetní doklady nebudou mít
odpovídající náležitosti nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky odepsaný soupis provedených
prací, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane
do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běže znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných
či opravených dokladů.

73 V případě, že dojde ke zrušení nebo odstoupení od této smlouvy z důvodů na straně objednatele,
bude zhotovitel práce rozpracované ke dni zrušení nebo odstoupení fakturovat objednateli ve výši
vzájemně dohodnutého rozsahu vykonaných prací podílem z dohodnuté ceny podle článku 6 bodu 6.1
pro jednotlivé práce uvedené v článku 3 této smlouvy.

ČL 8 PODMÍNKY PROVÁDĚNÍ DÍLA, PŘEDÁNÍ A PŘEVZETÍ DÍLA

 


EVROPSKÁ UNIE MINISTERSTVO

Evropský fond pro regionální rozvoj a > PRO MÍSTNÍ

Integrovaný regionální operační program ROZVOJ Č R

 

8.1 Dílo bude provedeno a protokolárně předáno objednateli v jeho sídle v termínech dle bodu
č. 5 smlouvy. O předání a převzetí díla pořídí zhotovitel s objednatelem zápis o předání a převzetí díla
(dále jen „předávací protokol“), který bude podepsaný oprávněných zástupci obou smluvních stran.

8.2 Objednatel souhlasí s předáním a převzetím jednotlivých částí díla, a to ihned po jejich
ukončení.

8.3 Objednatel souhlasí s předáním a převzetím díla i před uplynutím smluvního termínu.

8.4 Autorský dozor bude zhotovitelem zajišťován do převzetí stavby objednatelem, včetně
odstranění zjištěných vad a nedodělků.

ČL9 © POVINNOSTI ZHOTOVITELE

9.1 Zhotovitel se zavazuje provést dílo bez faktických a právních vad a za podmínek stanovených
smlouvou.

92 Případné zjištěné vady odstraní zhotovitel bez nároku na honorář a v termínech dohodnutých
s objednatelem.

93 Zhotovitel odpovídá za funkčnost technického řešení navrženého v projektové dokumentaci
min. 5 let od uvedení stavby do provozu. Zhotovitel odpovídá za kvalitu a bezchybnost díla, která
je nutná pro financování následné rekonstrukce objektu sociálního bydlení, z dotačního titulu
Integrovaného regionálního operačního programu.

9.4 Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody vzniklé užitím díla, nárok na náhradu škody
způsobené zhotovitelem objednateli nebo jiným třetím osobám nebo předáním díla s vadami.

9.5 Zhotovitel se zavazuje, že předané dílo bude provedeno s náležitou odbornou péčí, v souladu
s právními předpisy, obecně závaznými směrnicemi, s platnými ČSN, technickými předpisy a v souladu
s požadavky veřejnoprávních a státních orgánů. Přitom je zhotovitel povinen se řídit předanými
podklady a pokyny objednatele ke dni uzavření této smlouvy.

9.6 Zhotovitel se zavazuje při zpracování projektové dokumentace a při výkonu autorského dozoru
projednávat zpracovávané části díla s objednatelem a o průběhu prací podávat průběžné informace
odpovědným zástupcům objednatele.

9.7 Zhotovitel se zavazuje veškeré práce zajišťovat a provádět v souladu se zájmy a ve prospěch
objednatele dle zadávacích podmínek.

9.8 Zhotovitel se zavazuje upozornit objednatele na případnou nevhodnost jeho pokynů,
které by mohly mít za následek případný vznik škody v neprospěch objednatele. V případě,
že objednatel i přes upozornění zhotovitele na plnění pokynů trvá, zhotovitel neodpovídá za škodu takto
vzniklou.

9.9 Zhotovitel je podle ustanovení $ 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole
ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, osobou povinou
spolupůsobit při výkonu finanční kontroly prováděné v souvislosti s úhradou zboží nebo služeb
z veřejných výdajů, tj. zhotovitel je povinen poskytnout požadované informace a dokumentaci
zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (Centra pro regionální rozvoj České republiky,


 

 

EVROPSKÁ UNIE D MINISTERSTVO
Evropský fond pro regionální rozvoj Aa PRO M Í STNÍ
Integrovaný regionální operační program - ROZVOJ ČR

Ministerstva pro místní rozvoj, Ministerstva financí, Evropské komise, Evropského účetního dvora,
Nejvyššího kontrolního úřadu, příslušného finančního úřadu a dalších oprávněných orgánů státní
správy) a vytvořit výše uvedeným orgánům podmínky k provedení kontroly vztahující se k předmětu
díla a poskytnout jim součinnost.

9.10  Zhotovitel je povinen archivovat originální vyhotovení smlouvy včetně jejích dodatků, originály
účetních dokladů a dalších dokladů vztahujících se k realizaci předmětu této smlouvy do konce roku
2030 a zároveň alespoň po dobu 3 let od ukončení programu, že kterého je projekt financován,
ato zejména pro účely případné realizace projektu, ověřování plnění povinností vyplývajících
ze Stanovení výdajů a Podmínek projektu a také podmínek daných právními předpisy k archivaci těchto
dokumentů (zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví a zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty).
Po tuto dobu je zhotovitel povinen umožnit osobám oprávněným k výkonu kontroly projektů provést
kontrolu dokladů souvisejících s plněním této smlouvy.

9.11  Zhotovitel se zavazuje k převzetí závazku případného vrácení finančních prostředků
a finančního postihu vzniklých objednateli vůči poskytovateli grantových či dotačních titulů z důvodu
způsobených na straně zhotovitele (např. formou náhrady škody, snížení ve smlouvě stanovené ceny
plnění a/nebo smluvní pokuty).

9.12  Zhotovitel je povinen řídit se podmínkami stanovenými Integrovaným regionálním operačním
programem.

9.13  Zhotovitel je povinen být vsoučinnosti se jmenovaným koordinátorem bezpečnosti
a ochrany zdraví při práci, a to po celou dobu realizace díla, vsouladu snovelou zákona
č. 309/2006 Sb., kterou se upravují další požadavky bezpečnosti aochrany zdraví při práci
v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování
služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví
při práci), účinnou od 1. 5. 2016.

ČL10 | ODPOVĚDNOST ZA ŠKODY A POJIŠTĚNÍ

10.1.  Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty (včetně
poddodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to po celou dobu realizace,
tzn. do převzetí díla objednatelem bez vad a nedodělků, stejně tak za škody způsobené svou činností
objednali nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku, tzn., že v případě jakéhokoliv narušení či poškození
majetku (např. vjezdů, plotů, objektů, prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození na zdraví osob je
zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit.

10.2 | Zhotovitel je povinen předložit objednateli pojistnou smlouvu odpovědnosti za škodu
způsobenou při výkonu činnosti třetí osobě a na škody vzniklé z jakékoliv příčiny na prováděném díle,
dle požadavků vtéto smlouvě uvedených platnou po celou dobu realizace díla, a to do 15 dnů
od uzavření této smlouvy o dílo v originálu nebo úředně ověřené kopii. Pokud zhotovitel tuto svoji
povinnost nesplní, je objednatel oprávněn od této smlouvy o dílo odstoupit nebo sjednat vlastní pojistnou
smlouvu s tím, že veškeré náklady a platby s tím spojené budou odečteny z ceny díla.

10.3.  Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení $ 1765 občanského zákoníku.

ČI. 11 VSTUPNÍ PODKLADY, SOUČINNOST OBJEDNATELE

 

8


EVROPSKÁ UNIE MINISTERSTVO
Evropský fond pro regionální rozvoj > PROM ÍSTNÍ
Integrovaný regionální operační program C o ROZVOJ ČR

11.1. Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit, provedené dílo převzít a zaplatit
sjednanou cenu.

11.2 Objednatel při podpisu této smlouvy předává zhotoviteli podklady a pokyny ke zpracování díla.

11.3. Objednatel se zavazuje, že v rámci své součinnosti, v rozsahu nevyhnutelně nutném, na vyzvání
zhotovitele poskytne potřebné doplňující informace, údaje, upřesnění, vyjádření a stanoviska investora,
kterých potřeba vznikne v průběhu plnění této smlouvy.

11.4 | Prostoje, zaviněné objednatelem, které přeruší práce zhotovitele nebo zabrání zhotoviteli
pokračovat v díle, jsou nezapočitatelné do prodlení plnění díla a o tuto dobu se prodlužuje termín
dokončení díla.

Č1.12 © ZÁRUKY

12.1. Zhotovitel poskytuje objednateli smluvní záruku na zhotovené dílo v délce 60-ti měsíců ode dne
předání díla. Reklamace vad budou objednatelem uplatněny písemně. Zhotovitel odstraní vady díla
v dohodnutém termínu.

12.2 | Pro případ uplatnění vady se sjednává lhůta na odstranění vady 14 dní od písemného oznámení
vady zhotoviteli.

ČI.13 — SMLUVNÍ POKUTY

13.1. Za jednotlivá porušení může oprávněná strana po straně, která porušení způsobila nebo k němu

došlo z důvodu spočívající v její činnosti, nečinnosti nebo opomenutí, požadovat úhradu smluvní pokuty
sjednané takto:

a) za nedodržení termínu dokončení díla ve výši 5.000,- Kč za každý započatý den prodlení,
bez omezení její celkové výše.

b) za každou zjištěnou vadu projektu nebo položky ve výkazu výměr ve výši 1.000,- Kč,
a to i opakovaně bez omezení celkové výše těchto pokut.

c) v případě, že chyba v projektové dokumentaci zapříčiní chybu v rozpočtu, která povede ve svém
důsledku k neuznatelnému výdaji vprojektu financovaném z Integrovaného regionálního
operačního programu, má objednatel právo na vymáhání vzniklé škody způsobené
zhotovitelem.

d) v případě neúplnosti výkazu výměr nebo jiné prokazatelné vady projektu, která vyvolá potřebu
zadat při realizaci projektované stavby vícepráce v rozsahu větším než 0,5 % z ceny původně
(na základě této dokumentace) zadané veřejné zakázky, má objednatel kromě nároku na náhradu
škody právo na úhradu smluvní pokuty ve výši zjištěné vady.

e) V případě, že zhotovitel poruší svoji povinnost dle této smlouvy a v důsledku takového porušení
dojde ke krácení dotace či k neuznatelnosti výdajů objednatele, vzniká objednateli nárok
na smluvní pokutu ve výši rovnající se zkráceným či neuznatelným výdajům, ať už objednatel
v důsledku tohoto porušení odstoupil od smlouvy, či nikoli.

f) V případě opoždění objednatele s úhradou daňového dokladu má zhotovitel právo požadovat na
objednateli smluvní pokutu max. ve výši 0,02 % z nezaplacené částky za každý den prodlení.

9

LL


 

 

EVROPSKÁ UNIE MINISTERSTVO
Evropský fond pro regionální rozvoj K £ PRO MÍSTNÍ
Integrovaný regionální operační program ROZVOJ ČR

13.2 | Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv splatné
pohledávce zhotovitele vůči objednateli.

13.3 Kterákoliv smluvní pokuta dle této smlouvy nevylučuje nárok na náhradu škody.

13.4 | Vpřípadě jakéhokoli dalšího porušení této smlouvy nad rámec případů v tomto článku
uvedených má objednatel právo účtovat smluvní pokutu ve výši 3.000,- Kč za každý den prodlení
a jednotlivý případ porušení, pokud porušení neodstraní do 3 dnů poté, co byl na porušení písemně
upozorněn.

13.5 | Účastníci jsou oprávněni požadovat náhradu škody způsobené porušením povinnosti, na kterou
se vztahuje smluvní pokuta, a domáhat se náhrady škody nehledě na částku uhrazené smluvní pokuty.
Právo kterékoliv smluvní strany na náhradu škody vzniklé v souvislosti s porušením této smlouvy může
být uplatněno samostatně.

13.6 | Právo stran na zaplacení smluvní pokuty nebo na náhradu škody, které už existuje v době
odstoupení od této smlouvy, není odstoupením dotčeno. Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu
smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv splatné pohledávce zhotovitele vůči objednateli.

Čl.14 — PODDODAVATELÉ

14.1.. Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení dílčích částí díla spolupráce poddodavatelů,
uvedených v seznamu poddodavatelů podílejících se na plnění předmětu této smlouvy a poddodavatelů,
prostřednictvím kterých prokázal některý z kvalifikačních předpokladů. V každém případě zhotovitel
odpovídá za řádnost a včasnost provedení díla, jako by toto prováděl sám. Zhotovitel je povinen na
žádost objednatele předkládat v průběhu provádění díla aktuální písemný seznam všech svých
poddodavatelů.

14.2 | Změna poddodavatele oproti seznamu týkající se druhu a rozsahu jeho plnění je v průběhu
plnění díla možná pouze po písemném souhlasu objednatele. Změna poddodavatele, prostřednictvím
kterého byla prokázána kvalifikace (to se týká i realizačního týmu), je v průběhu plnění díla možná
v důsledku objektivně nepředvídatelných skutečností a pouze za předpokladu, že náhradní poddodavatel
prokáže splnění kvalifikace ve shodném rozsahu jako poddodavatel původní a rovněž po předchozím
písemném souhlasu objednatele.

14.3. Zhotovitel odpovídá objednateli, že poddodavatelé budou disponovat potřebnými oprávněními,
odbornou kvalifikací a dostatkem odborných zkušeností pro provedení poddodávky, budou provádět
předmět poddodávky sami přímo pro objednatele a že poddodavatelé nebudou převážnou část činnosti
zadávat dalším podzhotovitelům nebo osobám, nemajícím příslušná oprávnění pro činnost
nebo povolení k výkonu práce na území ČR.

14.4 Za způsob provedení a kvalitu prací poddodavatelů na předmětu poddodávky díla, za jednání
poddodavatele při plnění poddodávky, za škody na díle způsobené jednáním nebo opomenutím
kterýmkoliv poddodavatelem v průběhu provádění díla odpovídá zhotovitel objednateli jako by tyto
činnosti prováděl nebo porušení či škody způsobil sám.

14.5. Zhotovitel v příslušné smlouvě uzavírané s kterýmkoliv poddodavatelem o provedení
poddodávky zaváže poddodavatele k povinnosti dodržovat pokyn a instrukce osoby pověřené
objednatelem k výkonu technického či jiného dozoru, jakož k povinnosti na žádost objednatele předložit
doklady a poskytnout informace o způsobu provádění poddodávky (použitých materiálech,

10

=


EVROPSKÁ UNIE MINISTERSTVO

Evropský fond pro regionální rozvoj a > PRO MÍSTNÍ

Integrovaný regionální operační program ROZVOJ Č R

 

technologiích). V případě pochybností objednatele o odbornosti či kvalitě prováděných prací
poddodavatele, je objednatel oprávněn vyzvat zhotovitele k zastavení takových činností a žádat změnu
poddodavatele. Zhotovitel je povinen vyhovět žádosti objednatele a bezodkladně mu předložit
k odsouhlasení náhradního poddodavatele.

ČL 15 | OSTATNÍ UJEDNÁNÍ

15.1. Objednatel má právo na odstoupení od smlouvy vpřípadě prodlení zhotovitele
se sjednanými termíny dokončení a předání příslušných částí díla o více jak 30 dní.

15.2 | V případě, že dojde ze strany zhotovitele k podstatným změnám, které by měnily sjednané
skutečnosti této smlouvy, vyhrazuje si objednatel právo na změnu smlouvy.

15.3. Při hrubém nedodržení závazků, plynoucích z této smlouvy, má kterákoliv strana právo
odstoupit od této smlouvy. Tyto nedostatky musí být druhé straně písemně sděleny minimálně
v desetidenním předstihu.

15.4 | Zhotovitel tímto prohlašuje, že na sebe přebírá nebezpečí změny okolností po uzavření Smlouvy
ve smyslu ustanovení $$ 1765, 1766 a 2620 odst. 2 občanského zákoníku.

15.5 | Objednatel má právo nerealizovat předmět smlouvy v celém rozsahu. Objednatel má právo
s ohledem na omezené finanční prostředky některé části předmětu zakázky nepožadovat nebo požadovat
V zůženém rozsahu.

15.6 | Zodpovědnou osobou pro plnění díla dle této smlouvy je: Ing.arch.Milan Zrník

15.7 Odpovědný projektant pro komunikaci v rámci plnění díla je: Ing.Milan Zrník

ČL16 | DOLOŽKY

16.1. Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva může být zveřejněna na webových stránkách
Statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob uvedených
v této smlouvě.

16.2 © Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle
zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv
a 0 registru smluv (zákon o registru smluv).

16.3 | Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny
zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, ...) a nemohou být poskytnuty,
a to šedou barvou zvýraznění textu. Smluvní strana, která smlouvu zveřejní, za zveřejnění neoznačených
údajů podle předešlé věty nenese žádnou odpovědnost.

16.4 Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s $ 6 odst. 1
zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv
a o registru smluv (zákon o registru smluv).

16.5 Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její účinností
jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese veškerou

11

„=


 

 

EVROPSKÁ UNIE MINISTERSTVO
Evropský fond pro regionální rozvoj BŽ © PRO M ÍSTNÍ
Integrovaný regionální operační program ROZVOJ Č R

odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě, že druhá strana
takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí.

16.6 Smluvní strany shodně prohlašují, že cena určená ve smlouvě je cenou obvyklou ve smyslu

$ 2999 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

ČL. 17 | ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

17.1. Tato smlouva je sepsána ve 4 stejnopisech, z nichž objednatel i zhotovitel obdrží po dvou
vyhotoveních.

17.2 | Tuto smlouvu lze měnit a doplňovat výlučně písemnými číslovanými dodatky, podepsanými
statutárními zástupci obou smluvních stran.

17.3 Smluvní strany po jejím přečtení prohlašují, že souhlasí s jejím obsahem, že smlouva byla
sepsána určitě, srozumitelně, na základě jejich pravé a svobodné vůle, bez nátlaku na některou ze stran.

17.4. Uzavření této smlouvy bylo schváleno radou města usnesením č. 485/2017 dne 16.5.2017.

Přílohy
č.1 Seznam poddodavatelů

    

 

Tibor Batthyány Ing.arch.Milan Zrník
primátor města jednatel

 

12


EVROPSKÁ UNIE MINISTERSTVO
Evropský fond pro regionální rozvoj «* PRO MÍSTNÍ
Integrovaný regionální operační program ROZVOJ Č R

Příloha č. 1
Seznam poddodavatelů
v rámci podlimitní zakázky zadávané formou zjednodušeného podlimitního řízení:

„Sociální bydlení — projektová příprava Bytový dům F“

Obchodní jméno poddodavatele: Ing. Jiří Malec

IČ (u FO rovněž RČ ) a
DIČ;  —

Sídlo (místo podnikání / bydliště) Liberec. Vlčí vrch 894

poddodavatele:

Osoba oprávněná jednat za M

poddodavatele: Ing. Jiří Male

Přehled věcného rozsahu plnění: Soupis prací a výměr — oceněný a neoceněný rozpočet

Obchodní jméno poddodavatele:

Martin Můller
IČ (u FO rovněž RČ ) [74843125
DIČ: CZ7304222596
sídlo (místo podnikání./ BYANŠĚ) | ze TiGeneG 30
oddodavatele:
Osoba oprávněná jednat za Martin Můjller
poddodavatele:
Přehled věcného rozsahu plnění: Elektroinstalace a hromosvod

Obchodní jméno poddodavatele:

INVESTING CZ spol. s r.o.

IČ (u FO rovněž RČ ) 25036751

DIČ: CZ 25036751

Pldlo (místo podnikání/ Bydlišíě) (7 1 Šifmikovanám. 780, PSČ 460 01
poddodavatele:

Osoba oprávněná jednat za

poddodavatěle: Ing. Josef Nadrchal

Přehled věcného rozsahu plnění: BOZP

Obchodní jméno poddodavatele: | Vektor CZ s.r.o.

IČ: 27262421

DIČ: CZ27262421

Sídlo (místo podnikání / bydliště) Matoušova 453/21, Liberec
poddodavatele:



EVROPSKÁ UNIE

Příloha č. 1

Evropský fond pro regionální rozvoj
Integrovaný regionální operační program

rež

MINISTERSTVO
PRO MÍSTNÍ
ROZVOJ ČR

Osoba oprávněná jednat za
oddodavatele:

Ing. Tomáš Pelcman

Přehled věcného rozsahu plnění:

Projekt ÚT, plynu a VZT

Obchodní jméno poddodavatele: | Miloslav Hercík u
IČ: 12057673
DIČ: CZ 5404230051

Sídlo (místo podnikání / bydliště)
poddodavatele:

Ostravská 671/10, 46014 Liberec

Osoba oprávněná jednat za

poddodavatele: Miloslav Hercík
Přehled věcného rozsahu plnění: © (Zdravotní technika
Obchodní jméno poddodavatele: | Milan Starý

IČ: 02329298

DIČ: CZ6104210519

Sídlo (místo podnikání / bydliště)
poddodavatele:

Jenišovice 103, 468 66 Jenišovice

Osoba oprávněná jednat za
poddodavatele:

Milan Starý

Přehled věcného rozsahu plnění:

Slaboproudá zařízení

VLibercidne d 6.221%