Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3017502: 008340 Smlouva o dílo

Příloha Smlouva o dílo - zákrokový sál - RS.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Společnost:        Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s.,

                   nemocnice Středočeského kraje

IČ:                272 56 456

DIČ:               CZ27256456

Se sídlem:         Mladá Boleslav, třída Václava Klementa 147, PSČ 293 01

Zastoupená:        JUDr. Ladislav Řípa, ředitel nemocnice

Bankovní spojení:  Komerční banka, a.s.

Číslo účtu:        35-3525450227/0100

Zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 10019

dále též jako „objednatel“ na straně jedné,

a

Společnost:        Slavoj MB spol. s r.o.

IČ:                257 40 792

DIČ:               CZ25740792

Se sídlem:         Mladá Boleslav, Novákova 1328/III, PSČ 293 01

Zastoupená:        Petrem Štěpánkem, jednatelem

Bankovní spojení:  ČSOB

Číslo účtu:        605 226 133/0300

Zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 65965

dále též jako „zhotovitel“ na straně druhé,
společně též jako „smluvní strany“

se níže uvedeného dne, měsíce a roku dohodli v souladu s ustanovením § 2586 a násl.
zákona č. 89/2012, občanský zákoník, jak stanoví tato:

                         SMLOUVA O DÍLO

                            dále jen „smlouva“

1. Základní ustanovení

1.1. Na základě této smlouvy se zhotovitel zavazuje zhotovit a předat objednateli
        funkční dílo dle článku 3 této smlouvy. Objednatel se zavazuje při provádění díla dle
        této smlouvy dohodnutým způsobem spolupůsobit, dílo zhotovené v souladu s touto
        smlouvou převzít a zaplatit cenu dle článku 5 této smlouvy.

1.2. Tato smlouva je uzavírána na základě výběru dodavatele v rámci veřejného
        zakázky malého rozsahu mimo režim zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání
        veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů s názvem „Úprava prostorů
        ambulantního zákrokového sálu Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s.,
        nemocnice Středočeského kraje“.

2. Předmět smlouvy

2.1. Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele provést pro objednatele dílo
        uvedené v čl. 3 řádně, včas a v kvalitě níže specifikované, včetně všech
        objednatelem požadovaných a dohodnutých změn díla a jeho součástí. Objednatel
        se zavazuje při provádění díla řádně spolupůsobit a zhotoviteli řádně provedené dílo
        zaplatit, a to za podmínek a v termínech sjednaných v této smlouvě.

                                                                  Stránka 1 z 6
3. Předmět díla
3.1. Předmětem díla je dodávka stavebních, montážních a řemeslných prací a dodávek

        spojených s úpravou prostorů ambulantního zákrokového sálu v areálu Klaudiánovy
        nemocnice v Mladé Boleslavi.
3.2. Předmět díla, obecně vymezený v odst. 3. 1. této smlouvy, tvoří zejména:
        a) Dodávka a montáž, které budou komplexní, tj. na klíč a budou zahrnovat mimo

               jiné všechny související práce, veškeré vedlejší a režijní náklady za podmínek
               stanovených touto smlouvou, smluvní dokumentací a pokyny ze strany
               objednatele a přípravu veškerých podkladů.
        b) Provádění změn písemně požadovaných objednatelem (dále jen „změn“) na
               předmětu díla v souladu s jeho požadavky za podmínek dále v této smlouvě
               uvedených.
3.3. Předmět díla je dále popsán v Soupisu prací ze dne 24. 7. 2017.
3.4. Veškeré změny předmětu smlouvy (vyplývající z dodatečných požadavků
        objednatele včetně nebo z dodatečných změn předané zadávací dokumentace) musí
        být před vlastní realizací odsouhlaseny zástupcem objednatele oprávněným jednat
        ve věcech provádění díla dle této smlouvy a následně potvrzeny písemným
        dodatkem.
3.5. Zhotovitel je oprávněn provést část díla prostřednictvím poddodavatele. Odpovídá
        přitom jako by plnil sám. Zhotovitel předloží objednateli seznam poddodavatelů, ve
        kterém budou uvedeny identifikační údaje poddodavatelů a informace o tom, kterou
        část díla bude poddodavatel plnit.

4. Místo a termín zhotovení díla
4.1. Místem plnění je sídlo objednatele.
4.2. Zhotovitel se zavazuje provést dílo v následujících termínech:

        Termín zahájení prací: bezprostředně po podpisu smlouvy
        Termín dokončení prací, nejpozději do: 31. 8. 2017
4.3. Dílo se považuje za řádně li zároveň písemně převzato objednatelem. O předání
        díla se sepíše protokol dokončené, je-li dokončeno bez vad a nedodělků a bude-
        o předání a převzetí. Objednatel nemá právo odmítnout převzetí díla pro ojedinělé
        drobné vady, které samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání užívání díla funkčně
        nebo esteticky, ani jeho užívání podstatným způsobem neomezují.

5. Cena díla
5.1. Cena za řádně dokončené dílo činí 2 926 954,85 Kč bez DPH (slovy:

        dvamilionydevětsetdvacetšesttisícdevětsetpadesátčtyři). K této ceně bude
        připočtena DPH podle sazby platné ke dni příslušného zdanitelného plnění.
5.2. Cena, uvedená v ustanovení odst. 5. 1. této smlouvy, zahrnuje veškeré náklady
        zhotovitele související s provedením díla, zejména náklady na materiály, pracovní
        síly, stroje, dopravu, řízení a administrativu, koordinaci provedení díla, režii
        zhotovitele a zisk, poplatky a veškeré další náklady zhotovitele v souvislosti
        s realizací díla.

6. Způsob úhrady ceny a platební podmínky
6.1. Fakturu zhotovitel vystaví po řádném dokončení díla.
6.2. Faktura jako daňový doklad musí obsahovat zákonem a touto smlouvou předepsané

        údaje, jinak je neplatná a bude vrácena zhotoviteli k doplnění či opravě. O čas

                                                                                                                                    Stránka 2 z 6
        nutný k doplnění a opravě faktury se prodlužuje termín splatnosti. Faktura bude
        předávána objednateli ve třech vyhotoveních.
6.3. Faktura bude mít splatnost 30 dnů ode dne doručení do místa sídla objednatele.
6.4. Zhotovitel není bez předchozího písemného souhlasu objednatele oprávněn zastavit
        nebo postoupit pohledávku vůči objednateli z této smlouvy ve prospěch jiné osoby
        nebo na jinou osobu. Učiní-li tak zhotovitel bez předchozího písemného souhlasu
        objednatele jedná se o úkon neplatný.

7. Předávání a přejímání prací
7.1. Zhotovitel je povinen písemně oznámit objednateli, kdy bude dílo připraveno

        k předání. Zhotovitel je povinen připravit a doložit u přejímacího řízení všechny
        předepsané doklady. O průběhu přejímacího řízení pořídí objednatel, nebo jím
        pověřený zástupce zápis, ve kterém se mimo jiné uvede i soupis vad a nedodělků,
        pokud je dílo obsahuje, s termínem jejich odstranění. Pokud objednatel odmítne
        dílo převzít, je povinen uvést do zápisu své důvody k odmítnutí převzetí. Objednatel
        není povinen převzít dílo, které vykazuje vady či nedodělky, které ve svém souhrnu
        evidentně brání v užívání předmětu plnění. Po odstranění vad a nedodělků, pro
        které odmítl objednatel dílo nebo jeho část převzít, opakuje se přejímací řízení
        v nezbytně nutném rozsahu. V takovém případě je možné sepsat k původnímu
        zápisu dodatek, ve kterém objednatel prohlásí, že dílo nebo jeho část přejímá a
        protokol o předání a převzetí díla je uzavřen podepsáním dodatku k původnímu
        protokolu.
7.2. Termín odstranění ojedinělých drobných vad a nedodělků tj. vad a nedodělků, které
        samy o sobě ani ve svém souhrnu nebrání v užívání předmětu díla, je stanoven na
        5 dní od data odevzdání a převzetí dokončeného předmětu díla, pokud nebude
        dohodnuto jinak.

8. Nebezpečí škody na věci, vlastnické právo k zhotovovanému dílu
8.1. Smluvní strany se dohodly, že vlastníkem zhotovovaného díla a i jeho oddělitelných

        částí i součástí je od počátku plnění dle této smlouvy objednatel.
8.2. Zhotovitel nese nebezpečí škody nebo nebezpečí zničení díla od předání staveniště

        až do předání a převzetí díla.

9. Odpovědnost za škody a vady díla, záruka za jakost
9.1. Zhotovitel se zavazuje, že dílo bude mít vlastnosti stanovené ve smluvní

        dokumentaci, včetně jejich změn a doplňků, v technických normách a předpisech,
        které se na provedení díla vztahují, jinak vlastnosti a jakost odpovídající účelu
        smlouvy, a to po dobu 24 měsíců ode dne předání a převzetí díla (záruční doba).
        Zhotovitel neodpovídá za vady na díle vzniklé neodborným zacházením třetími
        osobami, nebo uživateli díla.
9.2. Zhotovitel odpovídá za vhodnost použitých materiálů.
9.3. Vady díla vzniklé v průběhu záruční doby uplatní objednatel u zhotovitele písemně,
        přičemž v reklamaci vadu popíše a uvede požadovaný způsob jejího odstranění. Po
        písemné reklamaci svolá zhotovitel reklamační řízení s objednatelem, na kterém
        bude reklamace projednána a stanoven způsob a termín odstranění reklamované
        vady. Po provedení opravy bude objednatel vyzván k převzetí opravy a písemnému
        potvrzení o odstranění reklamované vady.
9.4. Zhotovitel je povinen dostavit se k posouzení uplatněných záručních vad do
        48 hodin od písemného nahlášení vady díla, do dalších 96 hodin je povinen

                                                                                                                                    Stránka 3 z 6
        objednateli písemně sdělit, jakým způsobem bude odstranění záruční vady řešit a
        objednatelem odsouhlasené řešení je povinen provést nejpozději do 10 dnů od
        doručení takového odsouhlasení zhotoviteli, nedohodnou-li se smluvní strany
        s ohledem na charakter vady na jiném termínu.
9.5. V případě, že vada díla uplatněná v záruční době nebude zhotovitelem odstraněna
        v termínu určeném nebo dohodnutém při reklamačním řízení dle ujednání této
        smlouvy je objednatel oprávněn odstranit vadu sám nebo prostřednictvím třetí
        osoby, a to na náklady zhotovitele. Toto své rozhodnutí sdělí zhotoviteli písemně.
9.6. Uplatněním práv ze záruky za jakost nejsou dotčena práva objednatele na uhrazení
        smluvní pokuty a náhradu škody související s vadným plněním.
9.7. Zhotovitel odpovídá za škody, které způsobí při provádění díla objednateli, nebo
        třetí osobě. Tato odpovědnost se vztahuje také na škody způsobené na životním
        prostředí, v důsledku činnosti nebo nečinnosti zhotovitele. Zhotovitel dále odpovídá
        a ručí za veškeré prokazatelné škody vzniklé odcizením nebo poškozením a příp.
        jiné, které byly způsobeny objednateli úmyslným i nedbalostním jednáním
        zhotovitele, jeho pracovníků a pracovníků subdodavatelů. Tyto škody se zhotovitel
        zavazuje objednateli uhradit, nebo sjednat nápravu uvedením do původního stavu
        do termínu předání díla dle této smlouvy.

10. Porušení smluvních ujednání – sankce
10.1. Smluvní pokuta pro případ prodlení zhotovitele s řádným ukončením a předáním

        celého díla činí 0,5 % z ceny díla bez DPH za každý započatý den prodlení.
10.2. Smluvní pokuta pro případ prodlení s odstraněním ojedinělých vad a nedodělků

        nebránících ani podstatně neomezujících užívání díla ve sjednané nebo dohodnuté
        lhůtě, dojde-li k převzetí díla s vadami a nedodělky se sjednává částkou 1.000,- Kč
        denně za každou vadu a každý nedodělek.
10.3. Smluvní pokuta za prodlení s odstraněním záručních a jiných vad než uvedených
        v odst. 10. 2. této smlouvy se sjednává ve výši 1.500,- Kč za každý započatý den
        prodlení a každou vadu.
10.4. Pro případ prodlení objednatele s úhradou oprávněných splatných faktur je
        zhotovitel oprávněn požadovat úrok z prodlení v zákonné výši.
10.5. Vznikem povinnosti hradit smluvní pokutu nebo jejím zaplacením není dotčen nárok
        na náhradu škody a náhrada škody.
10.6. Splatnost smluvních pokut je 30 dnů, a to na základě faktury vystavené
        oprávněnou smluvní stranou smluvní straně povinné. I nesplatnou smluvní pokutu
        je objednatel oprávněn započíst s cenou díla.
10.7. Smluvní strany prohlašují, že s ohledem na předmět této smlouvy s výší smluvních
        pokut souhlasí a považují je za přiměřené.

11. Odstoupení od smlouvy
11.1. Objednatel a zhotovitel jsou oprávněni odstoupit od smlouvy či její části v případě,

        je-li na majetek druhé strany prohlášen konkurs nebo je-li návrh na prohlášení
        konkursu zamítnut pro nedostatek majetku.
11.2. Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy či její části, není-li uvedeno jinak,
        v případě:
        a) prodlení zhotovitele s předáním díla po dobu delší než 15 dní,
        b) neoprávněného zastavení či přerušení prací zhotovitele na více jak 10 dní.

                                                                                                                                    Stránka 4 z 6
11.3. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně, právo odstoupit od smlouvy
        nemá ta strana, která se podstatného porušení smlouvy dopustila. Účinky
        odstoupení nastávají dnem doručení druhé smluvní straně oznámení o odstoupení.
        V případě pochybností se má za to, že oznámení bylo doručeno třetí pracovní den
        po odeslání.

11.4. Smluvní strany se dohodly, že v případě odstoupení od smlouvy zůstávají
        v platnosti ustanovení této smlouvy, týkající se odpovědnosti za vady díla a dále
        zůstávají v platnosti ustanovení o smluvních pokutách, ustanovení o vadách,
        ustanovení o vlastnictví díla, náhradě škody, cenová ujednání obsažená v této
        smlouvě včetně příslušných dodatků této smlouvy.

11.5. Objednatel se zavazuje převzít a zhotovitel se zavazuje předat dosud provedené
        práce i nedokončené dodávky do 15 dnů ode dne účinnosti odstoupení od smlouvy.
        O takovém předání a převzetí bude pořízen oběma stranami zápis s náležitostmi
        protokolu o předání a převzetí díla, bude v něm podrobně popsán stav
        rozpracovanosti díla, provedeno jeho ocenění dle jednotkových cen podle
        nabídkového rozpočtu, vymezeny vady a nedodělky a sjednán způsob jejich
        odstranění. Odmítne-li některá ze smluvních stran v uvedené lhůtě potřebnou
        součinnost k sepsání takového zápisu, má druhá smluvní strana právo sepsat tento
        zápis samostatně. Odstoupením od smlouvy podle tohoto ujednání nezanikají
        nároky objednatele z odpovědnosti zhotovitele za vady zhotovené části díla.

12. Závěrečná ustanovení
12.1. Součástí smluvního ujednání je zadávací dokumentace veřejné zakázky, jakož i

        závazky, přísliby či prohlášení, které zhotovitel uvedl ve své nabídce. V případě
        rozporu mají vždy přednost ustanovení této smlouvy. Ustanovení této smlouvy mají
        přednost rovněž před textem jakýchkoliv příloh této smlouvy.
12.2. Tato smlouva a veškeré dodatky k této smlouvě nabývají platnosti a účinnosti dnem
        jejich podpisu statutárními orgány obou smluvních stran nebo jejich
        zplnomocněnými zástupci. Tato smlouva může být změněna pouze písemnou
        formou dodatkem k ní.
12.3. Strany prohlašují, že veškerý obchodní styk bude veden v duchu obchodní etiky s
        cílem vyřešit všechny případné sporné momenty smírně a vzájemnou dohodou.
        Všechny spory vznikající z této smlouvy a v souvislosti s ní, které se nepodaří
        odstranit jednáním mezi stranami, budou rozhodovány s konečnou platností
        soudem.
12.4. Smluvní strany se v souladu s ustanovením § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský
        soudní řád, dohodly, že místní příslušnost soudu k projednání a rozhodnutí sporů a
        jiných právních věcí vyplývajících z právního vztahu založeného touto smlouvou,
        jakož i ze vztahů s tímto vztahem souvisejících, se řídí sídlem kupujícího
12.5. Plnění bude sloužit pro ekonomikou činnost objednatele.
12.6. Smluvní strany se dohodly na tom, že příjemce zdanitelného plnění je oprávněn
        uplatnit institut zvláštního způsobu zajištění daně z přidané hodnoty ve smyslu
        § 109a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, pokud
        poskytovatel zdanitelného plnění bude požadovat úhradu za zdanitelné plnění na
        bankovní účet, který nebude nejpozději ke dni splatnosti příslušné faktury
        zveřejněn správcem daně v příslušném registru plátců daně (tj. způsobem
        umožňujícím dálkový přístup). Obdobný postup je příjemce zdanitelného plnění
        oprávněn uplatnit i v případě, že v okamžiku uskutečnění zdanitelného plnění bude
        o poskytovateli zdanitelného plnění zveřejněna v příslušném registru plátců daně

                                                                                                                                    Stránka 5 z 6
        (tj. způsobem umožňujícím dálkový přístup) skutečnost, že je nespolehlivým
        plátcem. V případě, že nastanou okolnosti umožňující příjemci zdanitelného plnění
        uplatnit zvláštní způsob zajištění daně podle § 109a zákona č. 235/2004 Sb., o
        dani z přidané hodnoty, v platném znění, bude příjemce zdanitelného plnění o této
        skutečnosti poskytovatele zdanitelného plnění informovat. Smluvní strany se
        rovněž dohodly na tom, že v případě, že příjemce zdanitelného plnění institut
        zvláštního způsobu zajištění daně z přidané hodnoty uplatní a zaplatí částku ve výši
        daně z přidané hodnoty správci daně poskytovatele zdanitelného plnění, bude tato
        úhrada považována za splnění závazku příjemce zdanitelného plnění uhradit
        relevantní část sjednané ceny.

12.7. Zhotovitel bere na vědomí, že tato smlouva může být při splnění podmínek zákona
        č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování
        těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), uveřejněna v registru
        smluv.

12.8. Právní vztahy výslovně touto smlouvou neupravené se řídí právními předpisy
        platnými ke dni jejího podpisu.

12.9. Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž 2 obdrží objednatel a
        2 zhotovitel.

12.10. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly, že
        obsahuje jejich pravou a skutečnou vůli, prostou omylu, nátlaku, což svými podpisy
        stvrzují.

V Mladé Boleslavi dne 23.8.2017             V Mladé Boleslavi dne 23.8.2017

         ……………………………………………….                ……………………………………………….
                  JUDr. Ladislav Řípa                   Petr Štěpánek
                           ředitel                          jednatel

    Za Oblastní nemocnici Středočeského         Za Slavoj MB spol. s r.o.
kraje, a.s., nemocnici Středočeského kraje

                                            Stránka 6 z 6