Textová podoba smlouvy Smlouva č. 303473: Dohoda o vyhrazení společensky účelného pracovního místa a poskytnutí

Příloha 01 a) MOA-JZ-154-2016_Renata Kulesová.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        DOHODA

        o vyhrazení společensky účelného pracovního místa a poskytnutí příspěvku,
           spolufinancovaného ze státního rozpočtu, Evropského sociálního fondu
                          a Iniciativy na podporu zaměstnanosti mladých lidí
                                                č. MOA-JZ-154/2016

uzavřená mezi

Úřadem práce České republiky

zastupující osoba:  Mgr. et Mgr. Radim Gabriel, ředitel krajské pobočky v Ústí nad Labem

sídlo:              Dobrovského 1278/25, 170 00 Praha 7

IČO:                72496991

adresa pro doručování: Úřad práce ČR - kontaktní pracoviště Most, tř. Budovatelů č.p. 1989, 434 01 Most 1

(dále jen „Úřad práce“) na straně jedné

a

zaměstnavatelem: Renata Kulesová

rodné číslo:        xxx

sídlo (místo podnikání): Špitálské náměstí č.p. 3517/1a, 400 01 Ústí nad Labem 1

IČO:                72625279

(dále jen „zaměstnavatel“) na straně druhé.

                                                      Článek I
                                         Účel poskytnutí příspěvku

Tato dohoda se uzavírá podle § 106, § 113 a § 119 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti“), a podle ustanovení § 26 vyhlášky č. 518/2004 Sb.,
kterou se provádí zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů za účelem vyhrazení
společensky účelného pracovního místa a poskytnutí příspěvku na jeho vyhrazení (dále jen „příspěvek“)
z regionálního projektu č. CZ.03.1.49/0.0/0.0/15_003/0000051 - Iniciativa podpory zaměstnanosti mládeže pro
region NUTS 2 Severozápad v Ústeckém kraji, financovaného z Operačního programu Zaměstnanost,
realizovaného v souladu s § 120 odst. 4 zákona o zaměstnanosti, a to v rozsahu a za podmínek uvedených
v této dohodě.

                                                             Článek II
                                            Podmínky poskytnutí příspěvku

Úřad práce poskytne zaměstnavateli příspěvek za těchto podmínek:

1. Zaměstnavatel vyhradí pracovní místo pro výkon odborné praxe:

   Druh práce (pracovní pozice):             Vychovatelka v dětském koutku

   Místo výkonu práce (odborné praxe): Radniční 3400, 43401 Most 1

2. Zaměstnavatel přijme na vyhrazené pracovní místo pro výkon odborné praxe do pracovního poměru
     uchazeče o zaměstnání (dále jen „zaměstnanec“):

   Příjmení a jméno: xxx

   Datum narození: xxx

   Bydliště:        xxx

   Pracovní poměr bude sjednán na dobu určitou od 1.9.2016 do 31.8.2017, s týdenní pracovní dobou 40
   hod.

MPSV – OSÚ                                   -1-
3. Po dobu pracovního poměru bude zaměstnavatel zajišťovat odbornou praxi v souladu s „Plánem realizace
     odborné praxe“, který je přílohou č. 2 a nedílnou součástí této dohody.

4. Zaměstnavatel je dále povinen provádět písemné průběžné a závěrečné hodnocení odborné praxe na
     standardizovaných formulářích, které jsou přílohou „Plánu realizace odborné praxe“. Tato hodnocení
     předkládá Úřadu práce vždy s příslušným výkazem „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“,
     dle harmonogramu uvedeného v „Plánu realizace odborné praxe.“ Na závěr absolvované odborné praxe
     zaměstnavatel vydá „Osvědčení o absolvování odborné praxe“, jehož kopii předá Úřadu práce.

5. V případě, že pracovní poměr zaměstnance skončí přede dnem 31.8.2017, zaměstnavatel písemně
     oznámí Úřadu práce den a způsob skončení tohoto pracovního poměru, a to nejpozději ke dni doložení
     výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ za měsíc, ve kterém byl pracovní poměr
     zaměstnance skončen.

6. Na stejný účel, tj. na tu část mzdových nákladů, která bude ve výši poskytnutého příspěvku Úřadem práce,
     nebude zaměstnavatel čerpat krytí z peněžních prostředků poskytovaných ze státního rozpočtu, rozpočtu
     územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných celků, Evropských strukturálních a
     investičních fondů, popř. z jiných programů a projektů EU, ani jiných veřejných zdrojů.

                                                            Článek III
                                          Výše a termín poskytnutí příspěvku

1. Úřad práce se zavazuje poskytnout zaměstnavateli příspěvek ve výši vynaložených prostředků na mzdy
     nebo platy na zaměstnance, včetně pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku
     zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl
     z vyměřovacího základu zaměstnance, maximálně však 18 000 Kč měsíčně, z toho 91,89 % je hrazeno
     z prostředků EU a 8,11 % je hrazeno ze státního rozpočtu ČR. Součet poskytnutých měsíčních příspěvků
     nepřekročí částku 216 000 Kč.

2. Příspěvek bude poskytován na dobu od 1.9.2016 do 31.8.2017. Skončí-li pracovní poměr zaměstnance
     v průběhu této doby, příspěvek bude poskytován do dne skončení jeho pracovního poměru.

3. Jestliže nastoupí zaměstnanec do pracovního poměru v průběhu kalendářního měsíce, respektive skončí
     pracovní poměr v průběhu kalendářního měsíce a zároveň tento den nebude první, resp. poslední pracovní
     den v tomto měsíci, bude maximální sjednaný měsíční příspěvek Úřadem práce poměrně pokrácen podle
     celkového počtu kalendářních dnů v daném měsíci a počtu kalendářních dnů v daném měsíci, kdy pracovní
     místo nebylo obsazeno.

4. Příspěvek bude vyplácen měsíčně převodem na účet č. xxxxxxxxx/xxxx. Příspěvek je splatný
     do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy zaměstnavatel doloží Úřadu práce výkaz „Vyúčtování mzdových
     nákladů – SÚPM vyhrazené“ na formuláři, který je přílohou č. 1 této dohody. Smluvní strany se dohodly, že
     první příspěvek bude zaměstnavateli vyplacen až po doložení pracovní smlouvy, uzavřené mezi
     zaměstnavatelem a zaměstnancem nebo její kopie.

5. V případě vzniku pochybností o správnosti údajů uvedených zaměstnavatelem ve výkazu „Vyúčtování
     mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ a v průběžném nebo závěrečném hodnocení se smluvní strany
     dohodly, že Úřad práce neprodleně vyzve zaměstnavatele k podání vysvětlení nebo provedení nápravy.
     Příspěvek bude vyplacen až po vyjasnění pochybností mezi smluvními stranami, nejpozději však do data
     ukončení realizace projektu, ze kterého mají být výdaje proplaceny.

6. Smluvní strany se dále dohodly, že zaměstnavatel bude Úřadu práce dokládat vynaložené prostředky na
     mzdu nebo plat ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ za jednotlivé měsíce
     nejpozději do konce kalendářního měsíce následujícího po uplynutí vykazovaného měsíčního období.
     Připadne-li poslední den kalendářního měsíce na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem pro
     doložení nejbližší příští pracovní den. V případě, že výkaz „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM
     vyhrazené“ či průběžné nebo závěrečné hodnocení, kdy termín doložení těchto hodnocení je definován
     v Plánu realizace odborné praxe, nebudou ve stanovené lhůtě doloženy, příspěvek za příslušný měsíc
     nebude Úřadem práce poskytnut.

                                                                  -2-
                                                            Článek IV
                                        Kontrola plnění sjednaných podmínek

1. Příspěvek se poskytuje ze státního rozpočtu České republiky, Evropského sociálního fondu a Iniciativy
     na podporu zaměstnanosti mladých lidí. Úřad práce provádí kontrolu plnění závazků plynoucích z této
     dohody způsobem stanoveným v zákoně č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně
     některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, včetně ověření výše skutečně vyplacených mzdových
     nákladů na zaměstnance a částky pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku
     zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl
     z vyměřovacího základu zaměstnance. Dále je zaměstnavatel povinen v souladu se zákonem o finanční
     kontrole a s dalšími právními předpisy ČR a EU, vytvořit podmínky k provedení kontroly všech dokladů
     vztahujících se k poskytnutí příspěvku. Kontrolu vykonávají Úřad práce a jím pověřené osoby, orgány
     finanční správy, Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ministerstvo financí, Nejvyšší kontrolní úřad,
     Evropská komise a Evropský účetní dvůr, případně další orgány pověřené k výkonu kontroly.

2. V případě, že kontrolu provede jiný orgán kontroly než Úřad práce, je zaměstnavatel povinen bez
     zbytečného odkladu písemně informovat Úřad práce o přijetí a plnění opatření k nápravě nedostatků
     zjištěných při kontrole.

                                                             Článek V
                                                   Archivace dokumentů

Zaměstnavatel se zavazuje řádně uchovávat dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím příspěvku
v souladu s platnými právními předpisy ČR, a to nejméně po dobu 10 let od vyplacení posledního měsíčního
příspěvku, přičemž lhůta 10 let se počítá od 1. ledna roku následujícího po roce, v němž byl poskytnut poslední
měsíční příspěvek.

                                                            Článek VI
                                                      Vrácení příspěvku

1. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený měsíční příspěvek nebo jeho část, pokud mu byl
     poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce, než za příslušný měsíc náležel, a to nejpozději
     do 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy převzal výzvu Úřadu práce k vrácení
     příspěvku. Toto ustanovení dohody se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení rozpočtové kázně
     v důsledku nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II bod 1., 2., 3., 5. a 6. této
     dohody.

2. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit vyplacený měsíční příspěvek Úřadu práce, pokud hrubá mzda uvedená
     ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ (dále jen „výkaz“) nebude zúčtována
     zaměstnanci k výplatě za tento příslušný měsíc a po zákonných srážkách vyplacena před poskytnutím
     příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc, částka pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na
     státní politiku zaměstnanosti nebo pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe
     odvádí z vyměřovacího základu zaměstnance, uvedená v tomto výkazu, nebude před poskytnutím
     příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc odvedena. Vrácení příspěvku bude provedeno ve lhůtě
     uvedené v bodě 1. tohoto článku dohody.

3. Zaměstnavatel se dále zavazuje vrátit Úřadu práce poskytnutý příspěvek v případě, že mu byl poskytnut
     v období 12 měsíců přede dnem nabytí právní moci rozhodnutí o uložení pokuty za umožnění výkonu
     nelegální práce podle § 5 písm. e) bodu 3. zákona o zaměstnanosti. Vrácení příspěvku bude
     zaměstnavatelem provedeno ve lhůtě 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy
     převzal výzvu Úřadu práce k vrácení příspěvku.

4. Příspěvek se vrací na účet, který zaměstnavateli sdělí Úřad práce.

                                                            Článek VII
                                                Porušení rozpočtové kázně

1. Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku podle článku II bod 1., 2., 3., 5. a 6. této dohody je porušením
     rozpočtové kázně podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých
     souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů.

                                                                  -3-
2. Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II pod bodem 1., 2., 3., a 6. této dohody
     bude postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle § 44a odst. 4 písm. b) zákona
     č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová
     pravidla), ve znění pozdějších předpisů.

3. Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II pod bodem 5. této dohody bude
     postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle § 44a odst. 4 písm. a) zákona č. 218/2000 Sb.,
     o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění
     pozdějších předpisů, a to 5 % z celkové částky, v níž byla porušena rozpočtová kázeň.

4. Nevrácení příspěvku nebo jeho části na výzvu Úřadu práce podle článku VI této dohody je porušením
     rozpočtové kázně podle § 44 odst. 1 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
     a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů a bude
     postihováno odvodem podle § 44a odst. 4 písm. b) tohoto zákona.

                                                           Článek VIII
                                             Ujednání o vypovězení dohody

1. Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel nedodrží podmínky pro
     poskytování příspěvku uvedené v článku II pod bodem 1., 2., 3. a 6. této dohody nebo pokud neúplně nebo
     nepravdivě uvedl údaje ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ nebo v průběžném
     či závěrečném hodnocení odborné praxe.

2. Smluvní strany mohou dohodu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly v době
     uzavírání dohody a nebyly smluvní straně bez jejího zavinění známy, pokud tato strana prokáže, že by
     s jejich znalostí tuto dohodu neuzavřela.

3. Smluvní strany mohou dále dohodu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly rozhodující
     pro stanovení obsahu dohody, a plnění této dohody nelze na smluvní straně z tohoto důvodu spravedlivě
     požadovat.

4. Výpovědní lhůta v případech uvedených v bodě 1., 2., a 3. tohoto článku dohody činí jeden měsíc a počíná
     běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi.

5. Úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle článku III této dohody, který by zaměstnavateli
     náležel za dobu výpovědní lhůty.

                                                            Článek IX
                                                         Další ujednání

1. Pro účely této dohody se vyplacením mzdy rozumí okamžik, kdy dojde k zaplacení mzdy zaměstnanci
     v hotovosti, okamžik odepsání částky mzdy z účtu zaměstnavatele, je-li odesílána na účet zaměstnance
     nebo okamžik přijetí platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb. Odvedením
     pojistného se rozumí okamžik zaplacení pojistného v hotovosti, okamžik přijetí platby k úhradě poštovním
     poukazem poskytovatelem poštovních služeb nebo v případě úhrady prostřednictvím účtu u bankovního
     ústavu okamžik odepsání částky pojistného z účtu zaměstnavatele.

2. Obsah dohody lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních stran formou písemných vzestupně
     číslovaných dodatků. Změnu identifikačních údajů, pro vyhotovení dodatku k této dohodě, je zaměstnavatel
     povinen Úřadu práce oznámit písemně bez zbytečného odkladu. Ostatní změny, týkající se této dohody, je
     zaměstnavatel povinen Úřadu práce písemně sdělit vždy tak, aby k uzavření případného dodatku došlo
     před nabytím jejich účinnosti.

3. Zaměstnavatel je povinen spolupracovat s Úřadem práce na zajištění informování zaměstnanců o zapojení
     Evropského sociálního fondu do poskytování příspěvku dle této dohody.

4. Zaměstnavatel souhlasí s využíváním údajů o něm v informačních systémech týkajících se příjemců
     příspěvku pro účely administrace prostředků z rozpočtu EU.

5. Zaměstnavatel je povinen vést účetnictví nebo daňovou evidenci tak, aby bylo možno vykázat zaúčtování
     účetních případů souvisejících s plněním dohody a aby byl schopen průkazně vše dokladovat dle
     relevantních předpisů EU při následných kontrolách a auditech.

                                                                  -4-
6. Zaměstnavatel je povinen poskytnout písemně Úřadu práce jakékoliv doplňující informace související
     s poskytnutím příspěvku, a to ve lhůtě stanovené Úřadem práce.

7. Zaměstnavatel je při čerpání příspěvku povinen dodržovat plnění politik EU.

8. V případě zániku některé ze smluvních stran (úmrtí zaměstnavatele – fyzické osoby) přecházejí práva
     a povinnosti vyplývající z této dohody na její právní nástupce.

9. Dohoda je sepsána ve třech vyhotoveních, z nichž dvě vyhotovení obdrží Úřad práce a jedno vyhotovení
     zaměstnavatel.

10. Smluvní strany prohlašují, že dohoda byla uzavřena po vzájemném projednání a že byly seznámeny
     s veškerými právy a povinnostmi, které pro ně vyplývají z této dohody.

11. Dohoda nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

V Mostě dne 30.8.2016

..................................................................       ..................................................................
         Mgr. et Mgr. Radim Gabriel                                                      Renata Kulesová

ředitel krajské pobočky v Ústí nad Labem

Za Úřad práce vyřizuje: xxx

Telefon:  xxx

Příloha č. 1: Formulář: „ Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM“
Příloha č. 2: Plán realizace odborné praxe (s příslušnými přílohami)

                                                                    -5-