Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3059646: Nákupní objednávka č. 11570351 - nákup motorové nafty

Příloha 160_Rámcová smlouva.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        amcová smlouva č. 160/2016/V/4/3/ŘÚNAK 115
      na dodávky pohonných hmot - motorové nafty třídy 2

                         Č'slo smlouvy prodávaj'c'h,. 041140

Smluvní strany:

1. VOP CZ, s.p.

se sídlem:               Dukelská 102, 742 42 Šenov u Nového jičína

zastoupě n:              Ing. Markem Špokem, PhD., ředitelem podniku
lČ:                      00000493

DIČ:                     CZ00000493

zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl AXlV, vložka 150

bankovnIspojení:         UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s., pobočka Ostrava,

                         číslo účtu: 5540150520/2700

dále jen ,,kupující"

    a

2. ČEPRO, a. S.

se sídlem:               Dělnická 213/12, Holešovice, 170 00 Praha 7

zastoupena/jednajích     Ing. Helenou Hostkovou, místopředsedkyní představenstva a

                         Ing. Martinem vojtiškem, členem představenstva

lČ:                      60193531

DIČ:                     CZ60193531

zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl B,

vložka 2341

bankovní spojení:        Komerční ba nka, a.s., číslo účtu 11902931/0100

dále jen ,,prodávajlcl"

                                        l. Úvodní ustanovení a výzva k poskytnuti plněni

1. Rámcová smlouva na dodávky pohonných hmot - motorové nafty (dále také jen ,,zboží" či
       ,,motorová nafta") se mezi výše uvedenými smluvními stranami uzavírá za účelem zabezpečeni
       průběžných dodávek motorové nafty odpovhkjicich jakostním parametrům definovaných
       kupujIcIm v této smlouvě, a to na základě požadavků kupujícího. Kupujici je v souvislosti s jeho
       předmětem podnikání vázán potřebou zajistit si pravidelnou dodávku pohonných hmot
       spHiujIcích vysoké nároky a rovněž technické parametry uvedené kupujÍcÍm v této smlouvě.

2. Tato smlouva se uzavírá ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších
       předpisů (dále jen ,,občanský zákoník"), a to s odkazem na § 11 zákona
       č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ,,zákon o
       veřejných zakázkách"). Veškeré výslovně neupravené vztahy z této smlouvy se řídí právní
       úpravou občanského zákoníku, a to zejména podle § 2079 a násl. tohoto zákona.

                                                                   Str. 1(celkem 10)
3. KupujIcI je na základě této smlouvy oprávněn učinit vůči prodávajícímu v souladu s § 92 odst. 1
      zákona o veřejných zakázkách písemnou výzvu k poskytnuti plněni na základě uzavřené rámcové
      smlouvy. PÍsemnou výzvou dle předcházejIcI věty se rozumí běžná objednávka kupujIcIho.
      Písemná výzva bude obsahovat údaje zejména o požadovaném množství dodávané motorové
      nafty, místu závozu motorové nafty, dodací lhůtě, odpovědné osobě kupujIcIho včetně
      kontaktních informací apod.

4. Dilám plněním se pro účely této smlouvy rozumí každá jednotlivá objednávka zaslaná kupujIcIm
      prodávajIcImu. prodávající je povinen potvrdit doručeni objednávky do 24h ode dne odeslání. Do
      této lhůty se nezapočítávají dny pracovního klidu. Na základě prodávajícím potvrzené
      objednávky je prodávající povinen dodávat zboží definované touto smlouvou. Kupující je
      oprávněn zasílat objednávky v případě mimořádné situace i ve dnech pracovního klidu.

                                                         II. Předmět plněni

1. Předmětem plněni této smlouvy je závazek prodávajiciho spočívájÍcÍ v dodání níže
      specifikovaného zboží kupujIcImu po dobu platnosti této smlouvy a převod vlastnického práva
       k dodanému zboží z prodávajícího na kupujícího, a to na základě podmínek této smlouvy a
      doručené písemné výzvy k poskytnuti plněni - nákupní objednávky. Součásti závazku
       prodávajIcIho je také doprava zboží do místa plnění dle ČI. Vtéto smlouvy a přečerpáni
       motorové nafty do úložiště kupujIcIho.

2. Zbožím se pro účely této smlouvy rozumí pohonné hmoty - motorová nafta třída 2 pro celoroční
       použiti NATO Code f-54, odpovidajÍcÍ jakostním parametrům ČSN EN 590, třída 2, STANAG 7090.

3. ProdávájÍcÍ je pro účely dodáváni motorové nafty kupujIcImu vázán veškerými podmínkami této
      smlouvy.

4. KupujIcI se zavazuje uhradit prodávajIcImu za dodané zboží v souladu se všemi podmínkami této
       smlouvy kupnícenu dle ČI. Ill této smlouvy,

5. Vlastnické právo k dodávanému zboží přechází na kupujIcIho okamžikem předáni zboží
       kupujIcImu. Veškeré právní účinky předáni zboží kupujIcImu nastávají na základě potvrzeni této
       skutečnosti v dokumentu označeném jako ,,dodací list", který bude opatřen podpisy obou
       smluvních stran, resp. jimi pověřených osob, po řádném předání zboží.

6, KupujIcI na základě této smlouvy neuzavírá s prodávajícím výhradní smluvní vztah.

7. KupujIcI se na základě této smlouvy nezavazuje odebrat jakékoliv závazné množství zboží.
       Předpokládaná množství uvedená v zadávacích podmínkách jsou pouze informativního
       charakteru, odpovídají však reálným potřebám kupujIcIho. z toho plyne, že prodávajIcImu
       nevzniká za žádných okolnosti právo k účtováni jakýchkoliv odměn, smluvních pokut či náhrad
       škod. Skutečně odebraná množství se budou vždy odvíjet od aktuálních potřeb kupujIcIho.
       Kupující je oprávněn jakkoliv předpokládaná množství snížit či naopak navýšit.

                                                                               Str. 2 (celkem 10)
                                                       Ill. Cenová ujednáni

1. Kupní cena za dodávky zboží bude stanovena v souladu s touto rámcovou smlouvou, zadávacími
      podmínkami a nabídkou prodávajícího.

2. Detailní kalkulace nabídkové ceny v KČ bez DPH (NC) a celkové nabídkové ceny v KČ bez DPH
      (NCC) tvoří nedílnou součást této smlouvy jako Příloha č. 1.

3. Dohodnutá cena je cenou nejvýše přípustnou, kterou je možné měnit pouze v případě změn na
      burze v Rotterdamu (kotace Platt's Barges FOB Rotterdam - Mean pro motorovou naftu "DIESEL
       10 ppm") nebo změn kurzu CZK/USD nebo změn daňového zatíženi či v případě změny
      zákonných předpisů majících přímý vliv na cenu předmětu plnění. V případě změny ceny na výše
       uvedené burze v Rotterdamu použije prodávající při výpočtu ceny jednotlivých dIlčích
      objednávek zboží údaj z této burzy z předcházejIcIho týdne (aritmetický průměr denních kotaci),
      ve které obdržel objednávku zboží a kurz CZK/USD vyhlašovaný Českou národní bankou (dále jen
      ,,ČNB") za stejné období (za týden předcházejIcI týdnu, ve kterém prodávající obdržel
      objednávku).

4. V případě změny cen motorové nafty, a to jak směrem nahoru tak dolů, které se budou odvíjet
       od vývoje cen motorové nafty "DIESEL 10 ppm" na burze v Rotterdamu nebo od změn kurzu
       CZK/USD případně od změn daňového zatíženi, bude prodávající kupujIcIho před každou nákupní
       objednávkou zboží písemně informovat o aktuálních cenách na emailové adresy uvedené v ČI. X
       odst. 5, pÍsm. C) této smlouvy.

5. Prodávající je dále povinen na vyžádání sdělit kupujIcImu aktuální cenu motorové nafty
      vypočtenou na základě vzorce, který je uveden v příloze č. 1 této smlouvy, a to nejpozději do
       2 pracovních dnů ode dne doručeni takové žádosti prodávajIcImu. Tímto není dotčeno
       ustanoveni ČI. VI, odst. 3 této smlouvy.

6. Nabídková cena obsahuje oceněni veškerých nákladů nutných pro řádné plněni veřejné zakázky,
       zejména, nikoliv však pouze:

       a. veškeré náklady na dodávku, skladováni, přepravu a správu předmětu veřejné zakázky před
           jeho dodáním (správní poplatky),

       b. veškeré náklady, které vyplynou ze zvláštnosti realizace,

       c. veškeré náklady na pochůzky po úřadech a schvalovací řízení,

       d. veškeré náklady na prováděni všech příslušných a normami, vyhláškami stanovených zkoušek
           předmětu veřejné zakázky,

       e. veškeré náklady spojené s celní manipulaci a náklady na procleni,

       f. veškeré náklady na pojištění předmětu plnění veřejné zakázky před jeho vlastním dodáním
           (např. pojištěni při přepravě),

       g. veškeré náklady na daně, poplatky spojené s plněním veřejné zakázky,

       h. veškeré náklady na nutná, potřebná a úřady stanovená opatřeni k provedení veřejné zakázky,

                                                                              Str. 3 (celkem 10)
       i. veškeré náklady souvisejIcIs dopravou předmětu plnění do místa plnění.

7. prodávající odpovídá za to, že sazba daně z přidané hodnoty, sazba spotřební daně bude ve
      vztahu ke všem dodávkám zboží dle této smlouvy stanovena v souladu s platnými právními
       předpisy.

                                                          IV. Doba plněni

1. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem oboustranného podpisu smluvními stranami. Pokud
       nebude podepsána oběma smluvními stranami v jeden den, je dnem podpisu den, kdy ji
       podepíše druhá smluvní strana.

2. Smlouva se uzavírá na dobu určitou ode dne 17.12.2016, tj. nejpozději v poslední den platnosti
      smlouvy může kupujIcI odeslat nákupní objednávku štim, že práva a závazky na základě ní
      vzniklé se řídítouto smlouvou do jejich vypořádáni.

3. Jednotlivé dílčí objednávky budou vždy realizovány za dobu trvání této smlouvy na základě
       nákupní objednávky k poskytnutí plněni dle ČI. lsmlouvy.

                                                           V. Místo plněni

1. prodávající je povinen dodat veškerá dílč' plněn" předmětu smlouvy do Šenova u Nového j'č'na a
      to v dodací paritě DAP dle lncoterms 2010 Šenov u Nového Jičína.

2. prodávajici je povinen dodat motorovou naftu do místa plnění dle odst. 1tohoto článku smlouvy
      v pracovní dny mezi 7:00 - 14:00 hod., nebo v době určené kupujícím.

                                                      VI. Dodací podmínky

1. prodávajIcI je povinen dodat zboží kupujIcImu v souladu s podmínkami této smlouvy a nákupní
      objednávky k poskytnuti plněni, přičemž za dodáni zboží se považuje jeho převzetí kupujicim, a
      to na základě potvrzení této skutečnosti v dodacím listu.

2. Předmět plněni dle této smlouvy je poskytován pouze a vždy na základě předem vystavených
      nákupních objednávek. Samotné uzavřeni smlouvy neopravňuje prodávajícího k poskytnuti
      jakéhokoliv plněni.

3. prodávající je povinen kupujIcImu zasílat pravidelně každý týden nejpozději v úterý do 9:00
      hodin, informaci o aktuální výši ceny motorové nafty v KČ bez dph, resp. jinou informaci, ze
      které je možné aktuální výši ceny motorové nafty v KČ bez DPH stanovit na základě vzorce
      uvedeného v příloze č. 1této smlouvy.

4. prodávající je povinen zabezpečit vyhotoveni alespoň tři výtisků dodacího listu z měřicího
      zařízeni cisterny, a to u každého dIIčIho plněni. Tento doklad bude potvrzen odpovědnou osobou
      kupujIcIho, která zboží v místě dodáni - úložiště pohonných hmot z pověřeni kupujIcIho přebíral.
      Originál dokladu převezme odpovědná osoba kupujícího, jedna kopie bude tvořit povinnou
      přílohu faktury a jedna kopie bude dána k dispozici prodávajIcImu. Dodací list musí obsahovat
      alespoň náskdujici náležitosti:

      a. číslo nákupniobjednávky,
      b. číslo dodacího listu, pokud se lišíod čísla nákupniobjednávky,

                                                                            Str. 4 (celkem 10)
      c. označeni smluvních stran,

      d. datum a místo předáni zboží,

      e. druh pohonných hmot s označením názvu,

      f. celkové množství dodaných pohonných hmot po přepočtu na litry při 15°C,

      g. podpisy předávajÍcÍ a přebírajÍcÍ osoby (odpovědné osoby z pověřeni prodávajIcIho
                      a kupujIcIho).

5. ProdávájÍcÍ je povinen dodávat vždy jen takové zboží, které svými parametry odpovídají platným
      normám pro daný druh. Uvedená skutečnost bude vždy doložena na základě dokladu o
      aktuálním atestu (dále také jen ,,jakostní list") dodávané motorové nafty, na kterém bude mimo
      jiné uvedeno i datum vyhotovení jakostního listu a údaj o hustotě dodávané motorové nafty.
      Pokud na jakostním listě údaj o datu jeho vyhotoveni a údaj o hustotě dodávané motorové nafty
      nebude uveden, má kupující právo požadovat kopii plrňcího listu z rafinérie. Dodávka zboží bez
      jakostního listu resp. kopie p1Mciho listu z rafinérie je hodnocena jako dodávka neodpovjdajÍcÍ
      kvalitativním požadavkům kupujIcImu a kupující takovou dodávku od prodávajícího nepřevezme.

6. KupujIcI je oprávněn požadovat po prodávajIcIm provedeni kontroly dodávané motorové nafty
      akreditovanou laboratoří. prodávající je povinen v takovém případě předat odpovědné osobě
      kupujIcIho originál dokladu prokazujIcIho tuto skutečnost při předání zboží, tj. před provedením
      přečerpáni motorové nafty do úložiště kupujIcIho.

7. prodávající je povinen zajišťovat dopravu zboží do místa plněni pouze vozidly na přepravu
      pohonných hmot vybavených zařízením na automatický přepočet na litry při 15°C.

8. prodávající je povinen při dodáni zboží v areálu kupujIcIho dodržovat veškeré zásady platné pro
      pohyb osob, vozidel a manipulaci s věcmi v tomto areálu, jakož i respektovat zavedená
      bezpečnostní opatřeni. Jakákoliv manipulace s dodávaným zbožím v areálu kupujIcIho je možná
      pouze za přítomnosti odpovědné osoby pověřené kupujícím. Vše podrobně uvedeno
      v příloze č. 2 této smlouvy.

9. Dodací lhůta kupujIcIm objednaného zboží se touto smlouvou stanovuje na 2 pracovní dny od
      okamžiku potvrzeni objednávky, pokud nebude smluvními stranami dohodnuto jinak. prodávající
      je povinen potvrdit doručeni objednávky do 24 hodin ode dne odesláni. Do této lhůty se
      nezapočítávají dny pracovního klidu. předpokládaný termín dodáni bude uveden v nákupní
      objednávce.

10. prodávající dodá pro každou lokalitu nejméně 20 vzorkovnic dle platné normy ČSN ISO 3170. Při
      dodávce zboží budou odebrány vždy dva vzorky do dvou vzorkovnic. Uzávěr vzorkovnice bude
      opatřen uzavíratelným spojem - plombou. Vzorkovnice s odebranými vzorky budou zapečetěny
      přelepením ochranné nálepky přes uzavíratelný spoj. Na ochranné nálepce bude uvedeno datum
      odběru vzorku, bude podepsána odpovědnými osobami kupujIcIho a prodávajícího a opatřena
      razítkem kupujiciho a prodávajíciho. Odebíráni vzorků do vzorkovnic a jejich pečetění bude vždy
      probíhat za přítomnosti odpovědné osoby kupujIcIho a prodávajIcIho. Odebrané vzorky ve
      vzorkovnicích budou skladovány u kupujIcIho. v případě sporu bude vzorek použit k provedení
      testu v nezávislé akreditované laboratoři.

                                                                            Str. 5 (celkem 10)
11. Množství a terminy odběru zboží budou odvislé od skutečných potřeb kupujIcIho. Požadované
      množství a požadovaný termín odběru bude vždy specifikován v nákupní objednávce.

12. Prodávající nese veškerou odpovědnost za případné škody vzniklé kupujIcImu v důsledku
      porušeni povinností prodávajIcIho spojených s dodáním zboží dle této smlouvy a konkrétní
      nákupní objednávky.

13. Dodá-li na základě smlouvy prodávající větší množství věci, než bylo ujednáno, není tím smlouva
      na toto větší množství věci uzavřena. Ustanovení § 2093 zákona č. 89/2012 Sb., občanského
      zákoníku se tak mezi smluvními stranami neuplatni.
                                                    VII. Platební podmínky

1. Zálohy nejsou sjednány.
2. Úhrada kupní ceny bude provedena po řádném dodání zboží v rámci každého dňčiho

      závazkového vztahu uzavřeného na základě potvrzení o přijeti nákupní objednávky a současně
      po podpisu příslušného dodacího listu kupujIcIm.
3. Podkladem pro úhradu kupní ceny dodaného zboží budou jednotlivé daňové doklady - faktury,
      které budou splňovat náležitosti daňového dokladu dle § 28 zákona č. 235/2004 Sb., o dani
      z přidané hodnoty, náležitosti stanovené v § 435 občanského zákoníku, jako i ostatní náležitosti
      dle zvláštních právních předpisů (v textu také jen ,,faktury"). Faktury budou prodávajicim
      vystaveny zvláště za každý dílčí závazkový vztah, tj. za jednotlivá dílčí plněni.
4. Lh(ita splatnosti faktur bude činit 60 kalendářních dnů ode dne vystaveni faktury kupujIcImu,
      nestanoví-li kupujIcI jinak, Lhůta splatnosti jiných plateb z této smlouvy (smluvních pokut, úroků
      z prodlení, náhrady škody, atd.) činí 30 kalendářních dnů ode dne doručeni faktury druhé
      smluvní straně.
5. Nebude-li příslušná faktura obsahovat některou povinnou nebo dohodnutou náležitost nebo
      bude-li chybně vyúčtována cena, DPH či spotřební daň, je kupující oprávněn tuto fakturu před
      uplynutím lhůty splatnosti vrátit druhé smluvní straně k provedeni opravy s vyznačením důvodu
      vráceni. prodávající provede opravu vystavením nové faktury. Od doby odeslání vadné faktury
      zpět prodávajicimu přestává běžet původní lhůta splatnosti. Celá lhůta splatnosti běží opět ode
      dne doručeni nově vyhotovené faktury kupujIcImu.
6. Povinnost kupujIcIho zaplatit kupní cenu za dodané zboží je splněna dnem odepsáni příslušné
      částky z účtu kupujIcIho ve prospěch účtu prodávajIcIho.

                                                                          Str. 6 (celkem 10)
              VIII. Záruční podmínky, odpovědnost prodávajícího za vady zboží, reklamace

1. prodávajIcI je povinen dodávat zboží v dohodnutém množství, jakosti a termínu. Veškeré zboží
      dodávané prodávajícím kupujIcImu z titulu této smlouvy musí splňovat kvalitativní požadavky dle
      této smlouvy.

2. Kvalitativní parametry jednotlivých produktů budou prokazovány při každé dodávce před
      zahájením stáčeni a předložením aktuálního atestu dodávané motorové nafty.

3. prodávající poskytuje kupujIcImu záruku na to, že po dobu min. 12 měsíců od dodání zboží, bude
      mít zboží vlastnosti požadované kupujícím pro předmět plněni dle této smlouvy. Záruční doba
      začíná běžet dnem předánizboži kupujIcImu.

4. Množstevní reklamace (manka) a vady zjevné při převzetí zboží bude kupující oprávněn
      reklamovat ihned při přejímce zboží. Případné závady budou uvedeny do dokladu o převzetí
      zboží- dodacího listu, v němž bude navržen způsob vyřízeni reklamace.

5. Pokud nebude mít zboží dodávané prodávajícím požadované vlastnosti nebo bude dodáno
      menší množství než je deklarováno v dodacím listě, má právo kupující požadovat:

           a. odstraněnivad dodáním náhradního zboží za zboživadné nebo,
           b. dodáni chybějiciho zboží,
           c. fakturaci pouze skutečně dodaného množství.
6. V případě, že dojde k dodávce vadného zboží, bude prodávající povinen vadnou dodávku
      z předmětného úložiště odčerpat a provést vyčištění úložiště, a to nejpozději do 3 pracovních
      dnů ode dne uznání reklamace vadného zboží prodávajícím. Odčerpáni a vyČiŠtěni úložiště
       motorové nafty provede prodávající na své náklady. Zároveň zabezpečí nouzové výdeje
       motorové nafty dle potřeb kupujIcIho.

7. prodávající je dále povinen zajistit dodávku nového zboží v odpovidajícňm množství, kvalitě a
       uhradit kupujIcImu případné Škody zapříčiněné použitím vadného zboží. V prokázaném případě
       nedodržení jakosti zboží má tak kupujIcI právo, kromě bezplatné výměny vadné dodávky, na
       bezplatnou výměnu motorové nafty znehodnocené stočením vadné dodávky ve lhůtě do 3
       pracovních dnů ode dne uznáni reklamace prodávajícím a také na úhradu všech škod a nákladů a
       ušlého zisku, které mu v souvislosti s vadnou dodávkou vzniknou.

8. Záruka se nebude vztahovat na vady vzniklé prokazatelně vinou kupujIcIho. Záruka se dále
       nevztahuje na škody vzniklé v důsledku živelné pohromy, násilného poškozeni nádrži kupujIcIho
      v místě plnění nebo změn objemu dodaného zboživ důsledku povětrnostních vlivů.

9. Nebezpečí škody na dodávce zboží přechází na kupujIcIho okamžikem převzetí této dodávky
       kupujícím.

                                                                            Str. 7 (celkem 10)
                                                          lX. SankČní ujednání

1. V případě prodlení prodávajícího s dodáním předmětu plněni je prodávající povinen zaplatit
     kupujIcImu smluvní pokutu ve výši 0,5 % z ceny příslušné dodávky, minimálně však 1.000,- KČ
     (slovy: jeden tisíc korun českých), a to vždy za každý i jen započatý den trvání prodlení
      prodávajicího se splněním této povinnosti.

2. Pro případ prodlení se zaplacením dohodnuté kupní ceny sjednávají smluvní strany úrok
     z prodlení ve výši stanovené občanskoprávními předpisy.

3. Pokud prodávajIcI neodstraní vadu ve lhůtě stanovené v této smlouvě a zároveň v této lhůtě
      kupujIcImu za vadnou dodávku předmětu plněni neposkytne zdarma náhradní dodávku, je
      povinen uhradit kupujIcImu smluvní pokutu ve výši 0,5 % z ceny příslušné dodávky, minimálně
     však 1.000,- Kč (slovy: jeden tisíc korun českých), a to vždy za každý i jen započatý den trvání
      prodlení prodávajícího až do odstranění vady nebo poskytnuti náhradního plněni, a to pro každý
      případ reklamace zvlášť.

4. Pokud prodávající dodá předmět plnění dříve než 5 pracovních dnů před požadovaným terminem
      dodávky, tj. terminem uvedeným na písemné objednávce, bez předchozího písemného
      odsouhlaseni kupujIcIm, je kupující oprávněn účtovat prodávajIcImu smluvní pokutu ve výši 0,5 %
      hodnoty takto dodaného zboží za každý den předčasné dodávky z hodnoty dňčiho plněni.

5. V případě prodlení prodávajícího s plněním jiné povinnosti dle této smlouvy (např. nepotvrzeni
      přijeti nákupní objednávky či porušení odst. 6.2 Přílohy č. 1, poskytnutí řádného plnění dle
      podmínek této smlouvy apod.) má kupující právo na smluvní pokutu ve výši 15.000,- KČ (slovy:
      patnáct tisíc korun českých) za každý jednotlivý případ porušení povinnosti a každý den prodlení
      s plněním povinnosti.

6. prodávající odpovídá za škody vzniklé kupujIcImu, které mu způsobil zaviněným porušením
      povinnosti stanovené touto smlouvou nebo obecně závazným předpisem. prodávající je povinen
      dle § 2952 zákona č. 89/2012Sb., občanský zákoník, uhradit kupujIcImu skutečnou škodu a to co
      poškozenému ušlo (ušlý zisk), přičemž škoda ani ušlý zisk není limitován žádnou výši.

7. Zánikem nebo zrušením smlouvy nezaniká právo na náhradu škody a ušlého zisku, na smluvní
      pokutu ani ustanovení týkající se těch práv a povinností, z jejichž povahy vyplývá, že maji trvat i
      po odstoupeni, resp. ukončeni této smlouvy (zejména jde o povinnost poskytnout plnění vzniklé
      před účinnosti odstoupeni, či před uplynutím výpovědní lhůty).

8. Smluvní pokuty se nebudou započítávat na náhradu případně vzniklé škody, kterou lze vymáhat
      samostatně vedle smluvní pokuty v celém rozsahu.

9. Pokud smlouva uvádí, že zaplaceni sjednané smluvní pokuty nemá vliv na možnost smluvních
      stran požádat o náhradu způsobené škody, platí že ustanoveni § 2050 zákona č. 89/2012 Sb.,
      občanského zákoníku, se v takovém případě nepoužije.

                                                           X. Ostatní ujednání

1. Prodávající prohlašuje, že bere na vědomi a respektuje skutečnost, že kupující dodržuje systémy
       navazující na obecně závazné právní předpisy v oblasti managementu jakosti, ochrany životního
       prostředí, bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v souladu s aplikaci systémových norem ISO
       9001:2009, ISO 14001:2005, OHSAS 18001 a prohlašuje, že se bude řídit v této souvislosti
       pokyny odpovědných osob kupujIcIho.

2. Veškerá práva a povinnosti smluvních stran z této smlouvy zůstávají v plném rozsahu zachována
       v případě, kdy za dobu trvání této smlouvy dojde na straně kupujIcIho ke změnám v souvislosti

                                                                Str. 8 (celkem 10)
s procesem sloučeni či splynuti kupujIcIho, coby státního podniku, s jiným státním podnikem dle
zvláštních právních předpisů, popřípadě když dojde ke změně v názvu kupujIcIho.

3. Kontaktní osoby pro účely poskytování plnění dle této smlouvy:

Kontaktní osoby pro věci technické:

Za kupujIcIho:                                             Za prodávajIcIho:

Ing. Jakub Remiáš, véd. stratég. nákupu                    lng.jaroslav Slouka
Email: remias.j@vop.cz                                     jaroslav.slouka@ceproas.cz
Kontaktní osoby pro věci smluvní:

Za kupujIcIho:                                             Za prodávajícího:

Ing. Martin Sněhota, ředitel obchodu a nákupu              Ing. Jaroslav Slouka
Email: snehota.m@vop.cz                                    jaroslav.slouka@ceproas.cz
Pro účely plněni:

Za kupujIcIho:                                             za prodávajIcIho:

Ing. jiří Fabián, strategický nákupčí                      Ing, Petr Přichystal
Email: fabian.j@vop.cz                                     petr.prichystal@ceproas.cz

                                                     XI. Závěrečná ujednání

1. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti ode dne 17.12.2016 v případě jejího podpisu oběma
      smluvními stranami. Pokud bude tato smlouva podepsána po 17.12.2016 nabývá platnosti a
      účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

2. Změnit nebo doplnit tuto smlouvu je možné jen písemně a s podpisy obou smluvních stran.

3. Smluvní strany mohou ukončit smluvní vztah kdykoliv vzájemnou písemnou dohodou.

4. Smluvní strany se dohodly, že závazek plnit smlouvu zaniká jednostranným odstoupením od
      smlouvy pro její podstatné porušení druhou smluvní stranou s tím, že podstatným porušením
      smlouvy je zejména:

                 a. prodlení s dodáním zboží v době plněni dle ČI. VI odst. 9 této smlouvy po dobu delší
                      než 10 pracovních dnů,

                 b. nedodržerňsmluvnich ujednáni o záruce za jakost,

                 c. neuhrazené kupní ceny kupujícím po druhé výzvě prodávajIcIho k uhrazeni dlužné
                      částky, přičemž druhá výzva nesmí následovat dříve než 30 dnů po doručení první
                      vý'vy,

                                       Str. 9 (celkem 10)
d. neplnění povinností stanovených touto smlouvou, a to ani v případě, že bude
     kupujIcImu poskytnuta přiměřená lhůta k nápravě jednání v rozporu s touto
     smlouvou.

5. za podstatné porušeni této smlouvy je také považován stav, kdy celková výše smluvních pokut
      dosáhne limitu 10 % z celkové nabídkové ceny v KČ bez DPH uvedené v nabídce uchazeče, a to
      bez vzniku jakýchkoliv nároků prodávajIcIho k účtováni odměn, náhrad či smluvních pokut.
      Odstoupení dle tohoto odstavce nezbavuje prodávajicího povinnosti uhradit kupujIcImu veškeré
      doposud kupujícím uplatněné pokuty,

6. Smluvní strany jsou oprávněny vypovědět smlouvu ve lhůtě 1 měsíce, která počíná běžet prvním
      dnem měsíce nás|edujÍcÍho po doručeni výpovědi prodávajÍcÍmu, jestliže důvodem vypovězeni
      smlouvy bylo podstatné porušeni smlouvy.

7. V případě odstoupeni některé ze smluvních stran od smlouvy jsou smluvní strany povinny ve
      lhůtě 30 dnů od doručeni písemného odstoupeni od smlouvy vypořádat vzájemně své závazky a
      pohledávky vyplývajÍcÍ z této smlouvy.

8. Prodávající nemůže bez souhlasu kupujIcIho postoupit svá práva a povinnosti plynoucí z této
      smlouvy třetí osobě.

9. Smluvní strany jsou oprávněny tuto smlouvu bez uvedeni důvodu vypovědět ve lhůtě 2 měsíců,
      která počíná běžet prvním dnem měsíce nás|edujÍcÍho po doručenivýpovědi prodávajIcImu.

10. Smluvní strany shodně prohlašuji, že si smlouvu před jejím podpisem přečetly a že byla uzavřena
      po vzájemném projednáni podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně, a že
      se dohodly na celém jejím obsahu, což stvrzuji svými podpisy.

. 11. Tato smlouva je vyhotovena ve třech vyhotoveních s platností originálu, přičemž kupujIcI obdrží
          dvě a prodávajÍcÍ jedno vyhotoveni.

12. Nedílnou součásti této smlouvy jsou přílohy:
      Příloha č. 1 - Technická specifikace motorové nafty
      Příloha č. 2 - Základní povinnosti osob vstupujÍcÍch/vjÍždějicÍch do areálu podniku VOP CZ, s.p.

V Senově u Nového jičína dne 'b· '1· L "/';1  V Praze dne 22. 12. 2016 ,,

Ing. Marek špok, PhD.                                   ng. e ena ost ov '
    Ředitel podniku                           místopředsedkyně představenstva

      VOP CZ, s.p.

                                              Ing. Martin o" Išek
                                              člen předs venstva

                                                   ČEPRO, a. S.

                       Str. 10 (celkem 10)
Příloha č. 1 Rámcové smlouvy na dodávky pohonných hmot - motorové nafty třída 2
Veřejná za kázka: Dodávky pohonných hmot - motorové nafty
Rámcová smlouva č. 160/2016/V/4/3/ŘÚNAK-115

Technická specifikace požadovaného zboží:

Nafta motorová pro celoroční použiti NATO Code f-54, . odpovídajÍcÍ jakostním parametrům
ČSN EN 590, třída 2, STANAG 7090

Vzorec pro výpočet nabídkové ceny v KČ bez DPH:

                NC=[((PT + 1P)*kurz ČNB*hustota/1000] + SPD

Aritmetický průměr denních kotaci Platt's Barges FOB Rotterdam za předmětné       PT                                                        460,000
období 17. 10. 2016 - 21, 10. 2016
Prémie prodávajIcIho v USD/1 tuna zboží obsahujIcI všechny náklady prodávajícího  IP                                                        24,639
na zboží až po stočeni do úložiště zadavatele                                                                                                0,830
Aritmetický průměr všech uveřejněných kurzů CZK/USD za předmětné období 17.       kurz ČNB                                                   10,950
10. 2016 -21. 10. 2016                                                            hustota
Referenční hustota pro motorovou naftu

Spotřební daň platná pro produkt motorová nafta na území ČR                       SPD

Nabídková cena v Kč bez DPH za 1Iitr PHM - motorové nafty při 15'C platná pro

43. týden 2016                                                                    nc

29500720600001 CPO                                                                                            Předpokládané množství PHM v
Nabídková cena celkem v Kč bez DPH stanovená za předpokládané množství                                                     litrech l rok

dodávaných phm                                                                    NCC                         125 000                       3 ('l'   l

Identifikační údaje:                                                                                          ČEPRO,a.s.
                                                                                                           =    60193531

Název/jméno prodávajícího:
lČ:
Razítko a podpis osoby oprávněné jednat jménem či za proda, vaj.i,c',ho ,

V Praze

Dne 22. 12. 201

Ing. Helena Hostková                                         Ing. Martin V jtiš k
m Istopředsedkyně představenstva                             člen představenstva
ČEPRO, a. S.                                                 ČEPRO, a.
Příloha č. 2 Rámcové smlouvy č. 160/2016/V/4/3/ŘÚNAK-115

Základní povinnosti osob vstupujÍcÍch/vjÍždějÍcích do areálu
podniku VOP CZ, s.p.

1 Definice základních pojmů

1 .1 Externí pracovník
je osoba či zaměstnanec společnosti, která se nachází s podnikem VOP CZ, s.p. ve smluvním
vztahu, na jehož základě provádí tato společnost plněni pro podnik VOP CZ, s.p. jakožto prodávající.

1.2 Obeznámená osoba
Osoba zajištěná prodávajícím, jenž je pověřená zprostředkováním vstupu a komunikaci s ostrahou u
osob nehovořících českým ani slovenským jazykem. Obeznámená osoba musí hovořit českým nebo
slovenským jazykem. Tato osoba musí být předem podrobně obeznámena s náplní činnosti, kterou
má v podniku externí pracovník vykonávat a o těchto skutečnostech podat ostraze při vstupu
relevantní informace, a to minimálně v rozsahu průvodního listu.

1.3 Pracovní činnost
Jedná se o jakoukoli činnost zaměstnanců prodávajících firem, která je předmětem pracovně-právních
a obchodně-právních vztahů mezi VOP CZ, s.p. a třetími stranami, Tato práce je prováděna
v areálech VOP CZ, s.p. Pracovní činností je míněno i řízení osobního či nákladního vozidla.

1.4 Prvotní dokumenty
> Závazná pravidla pro vjezd vozidel externích dopravců a prodávajIcIch do areálu podniku
> Poučení pro osob'y vstupuiÍcÍ do areálu za účelem provádění prací
> Průvodní list s uvedením kam externí pracovníci jedou, za kým jedou, s uvedením důvodu vjezdu

    - činnosti, kterou budou v areálu vykonávat, uvedeni tel. kontaktu na kontaktní osobu VOP CZ,
    s.p., jenž je za ně odpovědná. V případě dopravců pro koho, kam a co vezou.

2 Základní povinnosti prodávajícího

Prodávající je povinen zajistit, aby jeho zaměstnanci či osoby, které provádí plněni pro kupujIcIho
prostřednictvím prodávajIcIho (popř. jejich zaměstnanci), neovládajkli český nebo slovenský jazyk, byli
vybaveni Průvodním listem, vyhotoveném v českém jazyce, Vedle těchto údajů zde musí být
bezpodmínečně uveden kontakt na obeznámenou osobu.
Prodávající je zároveň povinen zajistit překlad prvotních dokumentů do jazyka srozumitelnému
dopravci. Za správnost překladu ručí prodávající. Externí pracovník je poté povinen mít u sebe
podepsanou jak českou verzi, tak příslušnou jazykovou mutaci.

3 Hlavní povinnosti osob vstupujÍcÍch/vjíždějÍcÍch a pohybujicich se
   v areálech VOP CZ, s.p.

> Dbát pokynů, příkazů a rozhodnuti strážných při průchodu/průjezdu strážnicí i při pohybu kdekoliv
   v areálu podniku VOP CZ, s.p.

> Při průchodu/průjezdu strážnicí a rovněž kdekoliv v areálu umožnit strážným kontrolu
   přenášeného/převáženého hmotného majetku včetně kontroly ručních zavazadel, vozidla a jeho
   nákladu. V odůvodněných případech se podrobit osobní prohlídce.

> Nepoškozovat a neznečišt'ovat komunikace ani silniční zařízení (závory, dopravní značky apod.)
   V případě vzniku materiální škody v areálu VOP CZ, s.p. tuto ve výši skutečných nákladů na
   opravy uhradit.

> Podrobit se na pokyn strážných při vstupu/vjezdu, opouštění a kdekoliv v areálu VOP CZ, s.p. a v
   kteroukoliv denní dobu, zda nejsou pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek. S výsledky
   kontroly jsou kontrolované osoby seznámeny a mohou se k nim eventuálně vyjádřit. v případě
    pozitivního výsledku jsou kontrolované osoby dále povinny odevzdat vstupní doklad a neprodleně
    opustit areál VOP CZ, s.p.

> Z důvodů zajištění bezpečnosti v areálu VOP CZ, s.p., který vzhledem k specifickému prostředí
    vyžaduje zvýšené nároky na dodržování bezpečnosti, důsledně dodržovat ustanoveni zákona č.
    361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, v platném znění, včetně dodržováni
    povolené rychlosti, respektováni dopravního značení a parkováni na vyhrazených místech.

3.1 Osobní ochranné prostředky pro externí zaměstnance

3.1.1 Reflexní vesta
Každý externí pracovník musí používat reflexní vestu libovolné barvy s jasným a čitelným nápisem
firmy, pod kterou v areálu VOP CZ, s.p. provádí pracovní činnost.

3.1.2 Ochranná obuv
Každý externí pracovník je povinen používat v areálu podniku VOP CZ, s.p. jako standard ochrannou
obuv standardu ,,S1" a vyšší.

3.1.3 Ochranný oděv
Každý externí pracovník je povinen používat v areálu podniku VOP CZ, s.p. pouze certifikované
ochranné oděvy vhodné pro danou činnost podle vyhodnocených rizik. je zakázáno používat kalhoty
se zkrácenými nohavicemi nebo jinak upravované části OOPP.

3.2 Hrubé porušení pravidel vedoucí k okamžitému vykázáni z prostor VOP CZ, s.p. a zákazu
vstupu/vjezdu do areálu VOP CZ, s.p.

> Výhrůžky nebo agresivní jednání
> Sexuální obtěžování nebo rasová či náboženská nesnášenlivost
> Krádež
> Nepovolený vstup do zakázaných zón
> Vystavování sebe nebo svého okolí smrtelnému riziku
> Pozitivní dechová zkouška nebo přechováváni alkoholu v prostorách areálu VOP CZ, s.p.
> Odmítnutí, mařeni nebo zmaření zkoušky na alkohol či jiné návykové látky
> Opakované porušování základních povinnosti uvedených v tomto dokumentu nebo vypýmjicich ze

    zákoníku práce
> Nepovolené pořizování fotografii či videozáznamů

výhrůžky - především pak slovní útoky na členy ostrahy kvůli výkonu jejich povinností.

Agresivní jednání - Za agresivní jednání se mimo jiné považuje úmyslné blokování prostoru před i za
závorami zabraňujícím pohybu vozidel přes vrátnici VOP CZ, s.p., a to jakýmkoliv způsobem.
Agresivním jednáním se rozumí i neuposlechnuti opakované oprávněné výzvy členů ostrahy či jiné
oprávněné osoby.

Vystavováni sebe nebo svého okolí smrtelnému riziku - za toto jednání se považuje i agresivní,
nebezpečná jízda vozidlem v areálu VOP CZ, s.p., především pokud takovou jízdou dojde k ohroženi
života či zdraví osob nebo majetku.

Opakované porušování základních povinností - jednání konkrétního jedince, mající znaky úmyslného
a soustavného nerespektováni základních povinnosti externích pracovníků a pracovníků firem
v pronájmu.

3.3 Zákaz fotografováni

Ve všech prostorech společnosti VOP CZ, s.p. je zakázáno pořizovat fotografie či videozáznamy.
V případě přistižení je osoba povinna na vyzváni fotografie smazat. výjimku tvoří fotografování
povolené v souladu s vnitřními předpisy společnosti VOP CZ, s.p.
3.4 Mlčenlivost

Prodávající se zavazuje zachovávat přísnou mlčenlivost o veškerých důvěrných informacích, o kterých
se v průběhu spolupráce s kupujícím dozvi. Za důvěrné informace se ve smyslu tohoto článku
považuji veškeré informace, které budou jako takové označeny nebo jsou takového charakteru, že
mohou v případě zveřejnění přivodit kterékoli smluvní straně jakoukoli újmu, bez ohledu na to, zda
mají povahu osobních, obchodních či jiných informací. prodávající se zavazuje, že tyto skutečnosti
nesdělí ani nezpřístupní třetí osobě, pro sebe nebo pro jiného nevyužije či nezneužije a tyto bude
uchovávat takovým způsobem, aby se tyto nedostaly do rukou třetí osoby. Tento závazek není časově
omezen a není dotčen případným skončením uzavřené smlouvy. V případě, že prodávající
neoprávněně použije důvěrnou informaci v rozporu s tímto ustanovením či právními předpisy, je
povinen k náhradě škody z toho vzniklé a je povinen vydat to, oč se obohatil.
prodávající souhlasí s tím, že samotný fakt uzavřeni smlouvy s kupujícím není kryt povinností
mlčenlivosti a výslovně souhlasí s tím, že kupující je oprávněn spolupráci s prodávajícím veřejně
deklarovat a dává pro tento účel souhlas ke zveřejněni samotné smlouvy nebo k jejímu poskytnutí,
zejména pak orgánům státní správy.

4 Firmy v pronájmu v areálu podniku VOP CZ, s.p.

Firmy mající pronajaté prostory v areálu podniku VOP CZ, s.p. jsou povinny řídit se vnitřními předpisy
VOP CZ, s.p.

5 Důkazní břemeno

K prokázáni porušeni základních povinností VOP CZ, s.p. bude užito nás|edujÍcÍch důkazních břemen:
> Fotografie pořízené vnitřním kamerovým systémem podniku VOP CZ, s.p.
> Fotografie pořízené kterýmkoli zaměstnancem VOP CZ, s.p.
> Písemné upozorněni podané kterýmkoli zaměstnancem VOP CZ, s,p.
K uvedeným důkazním břemenům musí být přiložen stručný popis skutku, znění porušeného
ustanovení, čas a místo, kde mělo k porušení dojit. v případě, že bude zjištěno jméno přestupce,
bude rovněž uvedeno, není však podmínkou.
Tato důkazní břemena budou následně předána prodávajícímu spolu se sankcí.

6 zajištěni závazku

Při zjištění porušení základních povinnosti bude přistoupeno k udělení sankce vůči subjektu, který
uvedené povinnosti porušil, a to na základě důkazního břemene, formou srážky z fakturace dle

nás|edujÍcÍho:

1, První porušeni - pokuta
2. Druhé porušeni - pokuta a vykázání zaměstnance z areálu VOP CZ, s.p., následné udělení zákazu

     vstupu tomuto zaměstnanci do prostorů podniku VOP CZ, s.p.
3. Třetí porušení - pokuta a vypovězeni příslušné obchodní smlouvy mezi VOP CZ a druhou smluvní

     stranou

6.1 Sazebník pokut:

 r Kouření na jiném než k tomu určeném místě: 10.000 Kč:
 > Nepoužívání osobních ochranných pomůcek (reflexní vesta, bezpečnostní obuv, ochranný oděv):

     10.000 Kč;
 > Přechovávání alkoholu v prostorech VOP CZ, s.p. nebo pozitivní dechová zkouška: 10.000 Kč;
 > Opakované porušování základních povinností uvedených v tomto dokumentu: 10.000 Kč:
 > Odmítnutí, mařeni nebo zmaření zkoušky na alkohol či jiné návykové látky: 100.000 Kč;
 > Fotografování: 100.000 Kč;
 > Šikanováni, výhrůžky nebo agresivní jednání: 100,000 Kč;
 > Sexuální obtěžováni nebo rasová či náboženská nesnášenlivost: 100.000 Kč;
> Nepovolený vstup do zakázaných zón: 100.000 Kč;
> Vystavováni sebe nebo svého okolí smrtelnému riziku: 100.000 Kč;
Sjednání smluvních pokut se nedotýká práva na náhradu škody způsobené porušením povinnosti
zajištěné smluvní pokutou.
Společnost VOP CZ, s.p. má právo se rozhodnout, zda smluvní pokuty započte na cenu díla nebo
jednotlivé faktury (daňového dokladu), nebo zda bude čerpat z bankovní záruky, nebo zda vystaví
prodávajícímu samostatný výměr.

7 Závazek prodávajícího prokazatelně seznámit další osoby s těmito
podmínkami

Prodávající se zavazuje prokazatelně seznámit s těmito podmínkami všechny osoby podi|ejÍcÍ se
prostřednictvím prodávajícího na plnění pro společnost VOP CZ, s.p. a písemně je zavázat k jejich
dodržování. Tím není dotčena odpovědnost prodávajícího za dodržováni těchto podmínek.