Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Příloha č. 6 Vzor smlouvy mezi partnerem projektu a spolupracujícím subjektem o zapojení do projektu uzavřená podle § 1746 zákona č. 89/2012 Sb., Občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů I. Smluvní strany Potravinová banka XXXXX z.s. se sídlem XXXXX zastoupená XXXXX zapsaná u XXXXX soudu v XXXXX, oddíl XXXXX, vložka XXXXX IČ:XXXXX (dále jen „partner projektu“) a XXXXX se sídlem / místo podnikání XXXXX zastoupená XXXXX zapsaná u XXXXX soudu v XXXXX, oddíl XXXXX, vložka XXXXX1 IČ2:XXXXX bankovní spojení: XXXXX (dále jen „spolupracující subjekt “) uzavřeli níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto smlouvu mezi partnerem projektu a spolupracujícím subjektem o zapojení do projektu „Potravinová a materiální pomoc nejchudším osobám II“ (dále jen „smlouva“): II. Předmět a účel smlouvy 1. Předmětem této smlouvy je úprava postavení partnera projektu a jeho spolupracujícího subjektu, jejich úlohy a odpovědnosti, jakož i úprava jejich vzájemných práv a povinností při naplňování účelu této smlouvy. 2. Účelem této smlouvy je zajištění realizace věcných klíčových aktivit3 projektu „Potravinová a materiální pomoc nejchudším osobám II“ podpořeného finančními prostředky z Fondu evropské pomoci nejchudším osobám (FEAD) a ze státního rozpočtu v rámci Operačního programu potravinové a materiální pomoci (dále jen „projekt“) ze strany spolupracujícího subjektu partnera projektu. 1 Uvádí se jen u subjektů, které jsou zapsány v Obchodním rejstříku 2 Rodné číslo u nepodnikajících fyzických osob datum zahájení realizace věcných aktivit projektu: 1. 10. 2016 30. 9. 2018 datum ukončení realizace věcných aktivit projektu nejpozději do: Poskytovatelem prostředků na realizaci projektu je Česká republika – Ministerstvo práce a sociálních věcí, Odbor ostatních evropských fondů, Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2, IČ: 00551023, (dále jen „poskytovatel“). Příjemcem projektu je Česká republika – Ministerstvo práce a sociálních věcí, Odbor řízení projektů, Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2, IČ: 00551023, (dále jen „příjemce“). III. Role spolupracujícího subjektu v projektu a způsob jeho zapojení 1. Přehled klíčových aktivit, které vykonává partner projektu prostřednictvím spolupracujícího subjektu, a popis činnosti spolupracujícího subjektu v rámci těchto klíčových aktivit: a) Klíčová aktivita č. 01 – Potravinová pomoc (trvání zapojení spolupracujícího subjektu do aktivity od XXXXX do XXXXX) Spolupracující subjekt zajistí rozvoz potravinové pomoci z určeného místa skladu a distribuci potravinové pomoci v dohodnutém objemu osobám z cílové skupiny projektu. V rámci této klíčové aktivity bude též v dohodnutých časových intervalech zasílat partnerovi projektu podklady pro zpracování objednávek na dodávky potravinové pomoci. b) Klíčová aktivita č. 02 – Materiální pomoc (trvání zapojení spolupracujícího subjektu do aktivity od XXXXX do XXXXX) Spolupracující subjekt zajistí distribuci materiální pomoci v dohodnutém objemu osobám z cílové skupiny projektu. V rámci této klíčové aktivity bude též v dohodnutých časových intervalech zasílat partnerovi projektu podklady pro zpracování objednávek na dodávky materiální pomoci. c) Klíčová aktivita č. 03 – Doprovodná opatření (trvání zapojení spolupracujícího subjektu do aktivity od XXXXX do XXXXX) Spolupracující subjekt zajistí realizaci doprovodných opatření, a to všem osobám, které obdrží potravinovou či materiální pomoc v rámci projektu. Akceptace nabízených doprovodných opatření není podmínkou pro poskytnutí pomoci. Doprovodná opatření jsou opatření, která mohou být poskytována přímo s poskytnutím potravinové nebo materiální pomoci, nebo se může jednat o zprostředkování potřebné sociální služby či o poskytování informací o možnostech pomoci v rámci sociálních služeb v návaznosti na nepříznivou sociální situaci konkrétní osoby, a to za účelem podpory sociálního začlenění této osoby nebo prevence jejího sociálního vyloučení. V rámci doprovodných opatření může být poskytováno i výživové poradenství, poradenství v oblasti finanční gramotnosti nebo základní poradenství v obtížných sociálních situacích atd. Přehled o provádění doprovodných opatření bude jedním z materiálů, které spolupracující subjekt bude zasílat partnerovi projektu jako podklad k přípravě materiálů pro příjemce a vypracování Zprávy o realizaci projektu. 2. Přehled osob v realizačním týmu projektu, které má zabezpečit spolupracující subjekt: a) Koordinátor potravinové a materiální pomoci Tato osoba zabezpečí koordinaci projektových aktivit na straně spolupracujícího subjektu a zajistí komunikaci a předávání podkladů partnerovi projektu. b) Pracovník distribuce potravinové a materiální pomoci Časová náročnost a počet jednotlivých pracovníků se bude odvíjet od konečného množství získané potravinové a materiální pomoci a náročnosti jejich další distribuce do cílových zařízení, ve kterých bude pomoc vydávána cílovým skupinám projektu. Tyto osoby budou zabezpečovat přebírání potravinové a materiální pomoci ze skladů partnera, jejich rozvoz, případné další skladování a následnou distribuci osobám z cílové skupiny projektu. c) Pracovník pro poradenství cílové skupině Na každém výdejovém místě bude zajištěn erudovaný pracovník, aby mohlo být každému příjemci potravinové a materiální pomoci nabídnuto doprovodné opatření. Samotné doprovodné opatření bude poskytnuto na základě individuálního souhlasu příjemce pomoci. Časová náročnost a vytížení jednotlivých pracovníků bude různá a bude se odvíjet od množství obdržené pomoci v daném výdajovém místě a od zájmu podpořených osob o tato doprovodná opatření. 3. Přehled indikátorů, které mají být naplněny partnerem projektu prostřednictvím spolupracujícího subjektu: a) Celkový počet osob, které dostávají základní potravinovou pomoc Cílová hodnota pro spolupracující subjekt: XXXXX – jde o minimální závazek v počtu podpořených osob (odhad); každá osoba se započítává pouze jednou, bez ohledu na to kolikrát podporu obdržela (počet unikátně podpořených osob). Hodnoty se určí na základě informovaného odhadu spolupracujících subjektů. Neočekává se ani nepožaduje, aby byly založeny na informacích poskytnutých koncovými příjemci. b) Celkový počet osob, které dostávají základní materiální pomoc Cílová hodnota pro spolupracující subjekt: XXXXX – jde o minimální závazek v počtu podpořených osob (odhad); každá osoba se započítává pouze jednou, bez ohledu na to kolikrát podporu obdržela (počet unikátně podpořených osob). Hodnoty se určí na základě informovaného odhadu spolupracujících subjektů. Neočekává se ani nepožaduje, aby byly založeny na informacích poskytnutých koncovými příjemci. 4. Přehled skladů, ze kterých bude spolupracující subjekt přebírat potravinovou a materiální pomoc od partnera projektu Jsou stanoveny následující sklady pro přebírání potravinové a materiální pomoci od partnera: a) XXXXX b) XXXXX c) XXXXX Potravinová a materiální pomoc bude zahrnovat položky, které jsou definovány v tabulce komodit příloze č. 2 této smlouvy. Spolupracující subjekt bude potravinovou a materiální pomoc ze skladů partnera odebírat dle potřeby v termínech dle předchozí domluvy s partnerem. Partner bude spolupracující subjekt informovat o termínech dodávek ze strany dodavatele. Spolupracující subjekt je povinen partnerovi projektu sdělit množství poptávaných výrobků každého druhu pro každou dílčí dodávku nejpozději 50 kalendářních dnů před plánovaným termínem dodávky. V rámci této smlouvy může spolupracující subjekt odebrat potravinovou a materiální pomoc v celkovém objemu až XXXXX Kč (plánovaná celková částka), z toho: na potraviny až XXXXX (plánovaná celková částka pro danou část) na hygienické potřeby až XXXXX (plánovaná celková částka pro danou část) na základní domácí potřeby až XXXXX (plánovaná celková částka pro danou část) na textil až XXXXX (plánovaná celková částka pro danou část) Spolupracující subjekt je povinen odebrat veškeré objednané množství do data další dodávky, pokud není s partnerem dohodnuto jinak. Spolupracující subjekt je při přebírání zboží povinen jej zkontrolovat, co do množství a kvality a odmítnout převzít vadné plnění. 5. Definice cílové skupiny, které bude distribuována potravinová a materiální pomoc Potravinová a materiální pomoc distribuovaná v rámci projektu je určena následujícím cílovým skupinám: - Materiálně deprivované rodiny s dětmi - Osoby bez domova - Osoby ohrožené ztrátou bydlení - Neúplné rodiny s nízkou pracovní intenzitou - Další osoby ve vážné sociální nouzi IV. Práva a povinnosti smluvních stran 1. Smluvní strany se dohodly, že se budou spolupodílet na realizaci projektu uvedeného v čl. II odst. 2 této smlouvy tak, že: a) Partner projektu bude provádět tyto činnosti: Řízení spolupracujícího subjektu při provádění klíčových aktivit projektu, které realizuje na základě partnerské smlouvy s příjemcem, průběžné informování spolupracujícího subjektu, průběžné vyhodnocování prováděných klíčových aktivit, informuje spolupracující subjekt o způsobu provádění publicity projektu a u příjemce zajišťuje související materiály a jejich distribuci spolupracujícímu subjektu, schvalování a proplácení způsobilých výdajů spolupracujícího subjektu ve formě administrativních výdajů a výdajů na dopravu a skladování i výdajů na doprovodná opatření. b) Spolupracující subjekt bude provádět tyto činnosti: výběr osob z cílové skupiny projektu pro poskytnutí podpory v rámci projektu, zprostředkování kontaktu s cílovou skupinou (zajištění přenosu informací mezi cílovou skupinou a příjemcem), spolupráce na definování potřeb cílové skupiny, spolupráce na návrhu změn a doplnění projektu, zajištění převzetí ze skladu a případného následného skladování potravinové a materiální pomoci včetně evidence skladovaného zboží po dnech a výdejních místech, skladová evidence (ve fyzických jednotkách a ve finančním vyjádření dokumentující příjem a výdej ze skladu a zůstatky na skladu), distribuce potravinové a materiální pomoci cílové skupině projektu v dohodnutém objemu, zajištění realizace doprovodných opatření vůči cílové skupině, dodání podkladů partnerovi projektu pro zpracování zpráv a dalších materiálů předávaných partnerem projektu příjemci o činnosti v dohodnutých termínech, archivace účetních dokladů a všech dokumentů souvisejících s projektem, které vznikají na úrovni spolupracujícího subjektu anebo jsou spolupracujícím subjektem předávány partnerovi projektu, Ukládání a archivace se řídí platnými předpisy ČR (zejména zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví; 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení; č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty; č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti; č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění; č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě apod.), zabezpečení projektu po personální stránce, pokud jde o pozice uvedené v čl. III odst. 2, provádění publicity projektu. 2. Partner projektu a spolupracující subjekt se zavazují nést plnou odpovědnost za realizaci činností, které mají vykonávat dle této smlouvy tak, aby byl splněn účel smlouvy nejpozději do data ukončení realizace věcných aktivit projektu. 3. Partner projektu a spolupracující subjekt jsou povinni jednat způsobem, který neohrožuje realizaci projektu a zájmy druhé smluvní strany. 4. Při plnění předmětu smlouvy se spolupracující subjekt zavazuje: a) realizovat aktivity projektu v souladu s nařízením Rady (EU) č. 223/2014 ze dne 11. března 2014 o Fondu evropské pomoci nejchudším osobám (FEAD), b) provádět aktivity, které realizuje v rámci projektu, v souladu s harmonogramem jednotlivých aktivit projektu dle čl. III, odst. 1 této smlouvy, c) naplňovat během realizace projektu indikátory vztahujících se k činnostem, které realizuje v rámci projektu a které jsou uvedené v čl. III., odst. 3 této smlouvy, d) sledovat a vykazovat během realizace projektu indikátory vztahujících se k činnostem, které realizuje v rámci projektu a které jsou uvedené v příloze č. 1 této smlouvy dle příslušného metodického pokynu poskytovatele (příloha č. 3), e) předkládat partnerovi projektu v pravidelných šestiměsíčních intervalech poklady určené pro zaslání příjemci ke zpracování zpráv o realizaci projektu; případně, pokud o to partner projektu požádá, zaslat podklady určené pro zaslání příjemci ke zpracování průběžných zpráv o realizaci projektu a pro zpracování závěrečné zprávy o realizaci (zahrnuje zejména popis plnění klíčových aktivit v daném období, přehled o provádění doprovodných opatření, vykazování naplněných indikátorů, vyčíslení sledovaných indikátorů, souhrnnou evidenci přijatého a vydaného zboží a pomoci) a následně poskytovat součinnost při zpracování průběžných zpráv o realizaci projektu a pro zpracování závěrečné zprávy o realizaci, f) dodržovat při rozdělování pomoci principy nařízení o FEAD. Současně musí být dodržena pravidla způsobilosti výdajů. podle čl. 22, 23 a 26 nařízení o FEAD, g) vytvořit podmínky k provedení kontroly vztahující se k činnostem, které realizuje v rámci projektu, poskytnout oprávněným osobám veškeré doklady vážící se k těmto činnostem, umožnit průběžné ověřování souladu údajů o realizaci projektu uváděných ve zprávách o realizaci se skutečným stavem v místě jeho realizace a poskytnout součinnost všem osobám oprávněným k provádění kontroly. Těmito oprávněnými osobami jsou MPSV, územní finanční orgány, Ministerstvo financí, Nejvyšší kontrolní úřad, Evropská komise a Evropský účetní dvůr, případně další orgány oprávněné k výkonu kontroly, h) při realizaci činností dle této smlouvy uskutečňovat propagaci projektu v souladu s čl. 19 nařízení o FEAD, i) informovat příjemce prostřednictvím partnera projektu o veškerých skutečnostech, které mohou mít vliv na povahu nebo podmínky provádění projektu. Zejména má v této souvislosti povinnost informovat o jakýchkoli kontrolách a auditech provedených v souvislosti s projektem, dále o změnách, které u něho nastaly ve vztahu k projektu nebo změnách souvisejících s činnostmi, které realizuje dle této smlouvy, j) řádně uchovávat veškeré dokumenty související s realizací projektu v souladu s platnými právními předpisy ČR, zejména v souladu s § 44a odst. 11 rozpočtových pravidel a s Pravidly pro žadatele a příjemce OP PMP, tedy uchovávat veškeré dokumenty související s činnostmi, které realizuje pro projekt po dobu 10 let od ukončení projektu, přičemž tato lhůta začíná běžet 1. ledna následujícího kalendářního roku poté, kdy byla příjemci vyplacena závěrečná platba, k) k součinnosti při provádění evaluace dle Pravidel pro žadatele a příjemce OP PMP a dle pokynů příjemce, l) Vést průkaznou skladovou evidenci dodávek potravinové a materiální pomoci od okamžiku převzetí od partnera až po okamžik předání cílové skupině, přičemž k přechodu vlastnického práva k potravinové a materiální pomoci z partnera na spolupracující subjekt dochází v okamžiku jejich převzetí ze skladu partnera. Stvrzení přijetí bude zajištěno potvrzeným výdejním dokladem, m) Zacházet s dodávkami potravinové a materiální pomoci s péčí řádného hospodáře, zejména je zabezpečit proti poškození, ztrátě nebo odcizení a nezatěžovat tyto zásoby žádnými věcnými právy třetích osob, včetně zástavního práva. Při skladování potravinové a materiální pomoci dodržovat normy dané příslušnými právními předpisy, n) Zajistit distribuci celého objemu dodané materiální a potravinové pomoci cílové skupině, a to nejpozději do data ukončení realizace věcných aktivit projektu (tj. do 30. 9. 2018). Poskytovat doprovodná opatření s tím, že tato doprovodná opatření musejí být nabídnuta všem osobám, kterým bude poskytnuta potravinová nebo materiální pomoc, o) Umožnit konání monitorovacích návštěv příjemce. 5. Provádění podstatných i nepodstatných změn projektu je v kompetenci příjemce, který o nich spolupracující subjekt bezodkladně informuje prostřednictvím partnera. Spolupracující subjekt může prostřednictvím partnera navrhnout změny projektu. 6. Spolupracující subjekt není oprávněn na žádné výdaje projektu hrazené z prostředků projektu čerpat prostředky z jiných finančních nástrojů Evropské unie či z jiných veřejných prostředků. V. Financování projektu 1. Projekt dle článku II. odst. 2 smlouvy je financován z prostředků OP PMP, tyto prostředky jsou poskytovány poskytnuty na základě Právního aktu projektu. 2. Partner projektu bude z rozpočtu projektu čerpat prostředky na úhradu tzv. paušálních nákladů ve výši 5 % z distribuovaného objemu potravinové a materiální pomoci na administrativní výdaje a výdaje na dopravu a skladování (viz čl. 26 bod 2b) Nařízení o FEAD) a 5 % z distribuovaného objemu potravinové a materiální pomoci na realizaci doprovodných aktivit (viz čl. 26, bod 2e) Nařízení o FEAD). Tyto prostředky budou partnerovi projektu poskytnuty ze strany příjemce vždy po předložení prokazatelných dokladů o převzetí dodávek potravin nebo základní materiální pomoci spolupracujícím subjektem (tj. po obdržení kopie potvrzeného dodacího listu). 3. Partner převádí prostředky určené k zajištění doprovodných opatření na spolupracující subjekt ve výši odpovídající jeho podílu na distribuovaném objemu. U prostředků určených na administrativní výdaje a na výdaje na dopravu a skladování partner projektu převádí na spolupracující subjekt ve výši: XXXXX. 4. Spolupracující subjekt je povinen zajistit úhradu výdajů projektu vztahujících se k činnostem, které realizuje v rámci projektu a které nejsou kryty výše uvedenými prostředky (zejména nezpůsobilé výdaje), aby byl dodržen účel poskytnutých prostředků na daný projekt. 5. Spolupracující subjekt ani partner projektu nejsou oprávněni po příjemci požadovat úhradu výdajů, které byly poskytovatelem shledány jako nezpůsobilé. VI. Odpovědnost za škodu 1. Právní a finanční odpovědnost za správné a zákonné použití poskytnutých prostředků partnerem vůči poskytovateli nese příjemce. 2. Partner je povinen příjemci uhradit škodu, za niž příjemce odpovídá dle článku VI. odst. 1 smlouvy a která příjemci vznikla v důsledku toho, že partner porušil povinnost vyplývající ze smlouvy o partnerství projektu. Pokud celá tato škoda nebo její část vznikla v důsledku toho, že spolupracující subjekt porušil povinnost vyplývající z této smlouvy, je povinen celou škodu nebo její odpovídající část uhradit partnerovi spolupracující subjekt. VII. Další práva a povinnosti smluvních stran 1. Smluvní strany jsou povinny zdržet se jakékoliv činnosti, jež by mohla znemožnit nebo ztížit dosažení účelu této smlouvy. 2. Smluvní strany jsou povinny vzájemně se informovat o skutečnostech rozhodných pro plnění této smlouvy. 3. Smluvní strany jsou povinny jednat při realizaci projektu eticky, korektně, transparentně a v souladu s dobrými mravy. 4. Spolupracující subjekt je povinen partnerovi projektu oznámit do XXXXX pracovních dnů od nabytí účinnosti smlouvy kontaktní údaje spolupracujícího subjektu pověřeného koordinací svých prací na projektu dle článku II. smlouvy. 5. V případě, že spolupracující subjekt zjistí, že nebude moci odebrat potraviny nebo materiální pomoc v takovém množství, aby vyčerpal téměř celý stanovený objem určený na potravinovou a materiální pomoc definovaný v čl. III, odst. 5, je povinen partnera projektu o této skutečnosti informovat a navrhnout změnu smlouvy, která tuto skutečnost bude reflektovat. Partner projektu tento návrh zváží a podle situace rozhodne o uzavření dodatku ke smlouvě. 6. Pro případ, že dojde ke zpoždění veřejných zakázek a tím pádem i k pozdějšímu uzavření dodavatelských smluv na dodávky potravinové a materiální pomoci a nebude možné smlouvu o zapojení do projektu v této podobě časově plnit, se smluvní strany dohodly, že smlouva bude odpovídajícím způsobem upravena. Příjemce je povinen při vzniku takového zpoždění informovat partnera projektu, který je povinen následně informovat spolupracující subjekt. VIII. Trvání smlouvy 1. Smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to do doby dosažení účelu dle článku II. smlouvy. 2. Pokud spolupracující subjekt závažným způsobem nebo opětovně poruší některou z povinností vyplývající pro něj z této smlouvy nebo z platných právních předpisů, je partner projektu oprávněn písemně odstoupit od této smlouvy a vyloučit tak spolupracující subjekt z další účasti na realizaci projektu. Odstoupení od smlouvy je účinné dnem doručení spolupracujícímu subjektu. 3. Spolupracující subjekt může ukončit spolupráci s partnerem projektu na základě písemné dohody. Takovým ukončením spolupráce však nesmí být ohroženo plnění účelu smlouvy a nesmí tím vzniknout újma partnerovi projektu ani příjemci. 4. Smluvní strany mohou také ukončit spolupráci jednostranným vypovězením smlouvy ze závažných důvodů, spočívajících v závažném nebo opětovném porušení některé z povinností vyplývající pro smluvní strany z této smlouvy, z Podmínek použití prostředků na realizaci projektu nebo z platných právních předpisů. Výpovědní doba v tomto případě činí 2 měsíce. Závažné porušení je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. 5. Pro případ, že nebude schválen projekt, pro který je tato smlouva uzavírána, se smluvní strany dohodly, že tato smlouva nebude plněna a že vůči sobě nebudou z této smlouvy uplatňovat žádné nároky. Příjemce je povinen o schválení i neschválení projektu ze strany poskytovatele bez zbytečného odkladu informovat partnera, který je povinen následně informovat spolupracující subjekt. IX. Ostatní ustanovení 1. Jakékoliv změny této smlouvy lze provádět pouze na základě dohody smluvních stran formou písemných dodatků podepsaných oprávněnými zástupci smluvních stran. 2. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu smluvních stran. 3. Vztahy smluvních stran blíže neupravené se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem a dalšími obecně závaznými právními předpisy České republiky. 4. Pojmy uvedené v této smlouvě jsou používány ve smyslu, jak jsou definovány v Pravidlech pro žadatele a příjemce OP PMP. 5. Tato smlouva je vyhotovena v_2 vyhotoveních, přičemž 1 vyhotovení obdrží partner a 1 vyhotovení spolupracující subjekt Elektronická verze4 je následně partnerem zaslána e- mailem příjemci. Přílohy: Příloha č. 1 – Přehled sledovaných indikátorů Příloha č. 2 – Tabulka komodit potravinové a materiální pomoci Příloha č. 3 – Čestné prohlášení spolupracující organizace Příloha č. 4 – Pravidla monitorování distribuce materiální a potravinové pomoci pro realizátory a partnery projektů OP PMP Příloha č. 5 – Informace pro realizátory a partnery k provádění distribuce a poskytování doprovodných opatření Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva byla sepsána na základě jejich pravé a svobodné vůle, nikoliv v tísni ani za jinak nápadně nevýhodných podmínek. V XXXXX, dne ___________ V XXXXX, dne ____________ partner projektu spolupracující subjekt partnera projektu 4 naskenovaná ve formátu pdf