Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3072842: Smlouva o spkytování služeb - Pomocník vykazování diagnóz

Příloha 040 ICZ a.s. Smlouva o poskytování služeb PVD.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o poskytování služeb

                   Smlouva o poskytování služeb

číslo smlouvy Objednatele:…………………
číslo smlouvy Poskytovatele: 440/2017

uzavřená níže uvedeného dne, měsíce a roku podle ustanovení § 1746 odst. 2 zák. č.
89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů dále jen „Smlouva“)
mezi níže uvedenými smluvními stranami:

Organizace                Nemocnice Písek, a.s.
Se sídlem                 Karla Čapka 589, Písek 397 01
Zapsaná                   v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých
                          Budějovicích, oddíl B, vložka 1462
IČ                        26095190
DIČ                       CZ26095190
Jednající                 MUDr. Jiřím Holanem, MBA, předsedou představenstva
                          a Ing. Danou Čagánkovou, členem představenstva
Bankovní spojení          xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

(dále jen „Objednatel“)

a

Obchodní firma            ICZ a.s.
Se sídlem                 Na hřebenech II 1718/10, Nusle, 140 00 Praha 4
Zapsaná                   v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B,
                          vložka 4840
IČ                        25145444
DIČ                       CZ 699000372
Zastoupená                xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Bankovní spojení          xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

(dále jen „Poskytovatel“ nebo „ICZ“)

Spolu také jako „smluvní strany“ nebo „Smluvní strany“

www.i.cz| Czech Republic                                                                   1
                          Smlouva o poskytování služeb

1. Předmět a účel smlouvy

1.1 Předmětem této Smlouvy je závazek Poskytovatele poskytovat služby blíže
          specifikované v Příloze č. 2 Smlouvy (dále také "Služby") Objednateli a závazek
          Objednatele platit za poskytované Služby řádně a včas sjednanou cenu.
          Poskytované Služby sestávají zejména z následujících činností:
          a) zpřístupnění užívání aplikace "Pomocník vykazování diagnóz" (dále PVD),
                jehož popis a parametry jsou uvedené v Příloze č. 1 Smlouvy,
          b) maintenance/podpora a údržba aplikace.

2. Termín a místo plnění

2.1 Poskytovatel se zavazuje zahájit poskytování Služeb dle této Smlouvy do 10ti
          dnů po uzavření této Smlouvy a poskytnutí součinnosti Objednatele dle této
          Smlouvy.

2.2 Místem poskytování Služeb je sídlo Objednatele. Činnosti Poskytovatele dle této
          Smlouvy budou prováděny vzdáleným způsobem a Poskytovatel je bude
          poskytovat z místa a v prostorách provozoven Poskytovatele, pokud se smluvní
          strany nedohodnou jinak.

3. Cena

3.1 Celková výše ceny měsíčního plnění za řádně a včas poskytované Služby činí
          9 800,- Kč bez DPH (slovy devět tisíc osm set korun českých). Cena dle čl. 3.1
          Smlouvy je stanovena bez daně z přidané hodnoty, která bude Poskytovatelem
          k Ceně připočtena dle platné právní úpravy ke dni uskutečnění zdanitelného
          plnění.

3.2 Objednatel se zavazuje uhradit Poskytovateli Cenu plnění předmětu Smlouvy dle
          specifikace v Příloze č. 2 Smlouvy na základě faktury měsíčně vystavené
          Poskytovatelem za každý i za započatý měsíc, ve kterém byla služba poskytnuta.

3.3 Poskytovatel má v případě prodlení s úhradou ceny za řádně a včas prováděné
          Služby právo požadovat po Objednateli úrok z prodlení ve výši stanovené
          platnými právními předpisy.

4. Platební podmínky

4.1 Náležitosti daňového dokladu - faktury (dále jen „Faktura“):
4.1.1. Cena plnění předmětu Smlouvy je splatná na základě faktur Poskytovatele

          vystavených vždy k poslednímu dni aktuálního kalendářního měsíce.
4.1.2. Faktura jako daňový doklad musí splňovat všechny náležitosti účetních a

          daňových dokladů v souladu s platnou právní úpravou, zejména § 29 zák.
          č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty v platném znění a § 435 občanského
          zákoníku ve znění pozdějších předpisů.
4.2 Dnem uskutečnění zdanitelného plnění je poslední den každého kalendářního
          měsíce.

www.i.cz| Czech Republic                                2
                                                                         Smlouva o poskytování služeb

4.3 Splatnost peněžitého plnění:

4.3.1. Lhůta splatnosti příslušného peněžitého plnění uvedeného ve faktuře je 15
          (slovy: patnáct) kalendářních dní ode dne vystavení faktury Poskytovatelem.

4.3.2. Peněžité plnění se považuje za splněné dnem připsání peněžité částky na účet
          Poskytovatele. Veškeré poplatky spojené s převodem peněz jdou k tíži plátce.

4.4 Odmítnutí faktury:

4.4.1. Nesplňuje-li faktura náležitosti uvedené v bodě 4.1, je Objednatel oprávněn

          vrátit do 5 pracovních dní Poskytovateli fakturu, která nesplňuje předepsané
          náležitosti, a nová lhůta splatnosti začne běžet ode dne doručení opravené
          faktury Objednateli.

5. Práva a povinnosti Poskytovatele

5.1 Poskytovatel je povinen poskytovat Služby podle této Smlouvy řádně a včas,
          podle pokynů Objednatele a s vynaložením náležité odborné péče. Při
          poskytování Služeb je Poskytovatel povinen upozorňovat Objednatele na
          nevhodnost jeho pokynů, které by mohly mít za následek újmu na právech
          Objednatele nebo vznik škody. Pokud Objednatel i přes upozornění na splnění
          svých pokynů trvá, neodpovídá Poskytovatel za případnou škodu tím vzniklou.

5.2 Poskytovatel není oprávněn použít podklady předané Objednatelem pro jiné účely
          než je poskytování Služeb podle této Smlouvy. Nejpozději do 15 pracovních dnů
          po ukončení této Smlouvy je Poskytovatel povinen vrátit Objednateli na jeho
          žádost veškeré podklady poskytnuté Objednatelem Poskytovali ke splnění jeho
          závazků podle této Smlouvy, a dále i veškeré ostatní podklady a informace
          týkající se poskytovaných Služeb.

5.3 Poskytovatel je povinen informovat Objednatele o veškerých skutečnostech,
          které jsou nebo mohou být důležité pro plnění předmětu této Smlouvy.

5.4 Kvalita Služeb poskytovaných Poskytovatelem musí odpovídat závazným
          technickým normám, platným právním předpisům, a požadavkům na systém a
          programové vybavení, tak, jak jsou uvedeny v uživatelské dokumentaci a této
          Smlouvě.

5.5 V rámci této Smlouvy není Poskytovatel povinen poskytovat záruční ani
          pozáruční Služby na ty části systému, kde Objednatel provedl změny v rozporu s
          uživatelskou dokumentací a pokyny Poskytovatele. Objednatel odpovídá za
          slučitelnost jednotlivých výrobků, programového vybavení, systémů a
          subsystémů, které nejsou zahrnuty ve Smlouvě, s dodaným systémem, s
          výjimkou případů, kdy Poskytovatel udělil k začlenění souhlas.

6. Práva a povinnosti Objednatele

6.1 Objednatel je povinen spolupracovat s Poskytovatelem a poskytnout mu
          nezbytnou součinnost, včetně zajištění součinnosti třetích stran, potřebnou pro
          řádné poskytování Služeb podle této Smlouvy, zejména mu zajistit vhodné
          organizační podmínky nezbytné pro plnění předmětu Smlouvy.

6.2 Objednatel je povinen informovat Poskytovatele o veškerých skutečnostech,
          které jsou nebo mohou být důležité pro plnění této Smlouvy.

www.i.cz| Czech Republic  3
                          Smlouva o poskytování služeb

6.3 Poskytovatel neodpovídá za neplnění nebo opožděné plnění svých povinností,
          dojde-li k nim působením vyšší moci. Působením vyšší moci se rozumí
          mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka dočasně nebo trvale
          zabraňující splnění povinností dle ustanovení 2913 odst. 2 zák. č. 89/2012
          občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů.

6.4 Objednatel je povinen zajistit si pro provoz PVD výstupy třetích stran. Užití PVD
          je podmíněno užitím výstupů třetích stran uvedených v tomto článku
          Objednatelem. Poskytovatel neodpovídá za užití výstupů třetích stran
          Objednatelem a ani za obsah žádných serverů či služeb třetích stran, za žádné
          odkazy obsažené na serverech či ve službách třetích stran ani za změny nebo
          aktualizace serverů či služeb třetích stran.

6.5 Objednatel se zavazuje, že pro užití české verze Mezinárodní klasifikace nemocí
          a přidružených zdravotních problémů (dále jen „MKN-10“) vyhoví podmínkám
          Ministerstva zdravotnictví na využívání elektronické verze MKN 10, a to tím
          způsobem, že před prvním spuštění aplikace si z webové adresy ÚZIS stáhne
          veřejně publikovanou verzi MKN 10, a to:

          a) Tabelární část MKN10 ve formátu PDF

          b) Abecední seznam MKN10 ve formátu PDF.

          PVD bude při dalších přihlášeních pracovat jako prohlížeč kopií publikovaných
          souborů Objednatele.

6.6 Objednatel se zavazuje, že pro prohlížení Definičního manuálu DRG (PVD má
          připraveny funkce na vyhledávání informace, zda je diagnóza komplikací či
          komorbiditou z pohledu DRG), uzavře platnou licenční smlouvu s Ministerstvem
          zdravotnictví na využívání IRDRG. V případě, že Objednatel nebude mít platnou
          licenční smlouvu, nebudou se Objednateli data z tohoto zdroje při prohlížení
          zobrazovat. (PVD zároveň funguje jako prohlížeč Metodiky kódování pro využití
          v DRG, která je veřejně dostupná na stránkách Ministerstva zdravotnictví.).

6.7 Autorská práva a licence: S ohledem na použití PVD při prohlížení kopií
          publikovaných částí MKN10 se Objednatel zavazuje dodržovat autorská práva a
          podmínky týkající se Mezinárodní klasifikace nemocí uvedených na stránkách
          ÚZIS (http://www.uzis.cz/cz/mkn/kontakt.html). V případě využívání PVD jako
          prohlížeče přílohy C vaší kopie Definičního manuálu se Objednatel zavazuje
          dodržovat licenční ujednání uvedená v platné licenční smlouvě uzavřené na
          Definiční manuál IR DRG.

7. Komunikace mezi Smluvními stranami

7.1 Komunikace mezi smluvními stranami bude probíhat prostřednictvím
          oprávněných osob, pověřených pracovníků nebo statutárních orgánů smluvních
          stran, uvedených v Příloze č. 3 této Smlouvy.

          Oprávněné osoby, nejsou-li statutárním orgánem, nejsou oprávněny ke změnám
          této Smlouvy, jejím doplňkům ani zrušení, ledaže se prokážou plnou mocí
          udělenou jim k tomu osobami oprávněnými jednat navenek za příslušnou smluvní
          stranu v záležitostech této Smlouvy.

          Smluvní strana je oprávněna jednostranně změnit seznam oprávněných osob,
          avšak tato změna bude vůči druhé straně účinná až po doručení oznámení druhé
          straně.

www.i.cz| Czech Republic                                4
                          Smlouva o poskytování služeb

7.2 Všechna oznámení mezi smluvními stranami, která se vztahují k této Smlouvě
          nebo která mají být učiněna na základě této Smlouvy, musí být učiněna písemně,
          a druhé straně doručena buď osobně nebo doporučeným dopisem či jinou formou
          registrovaného poštovního styku na adresu uvedenou v této smlouvě, není-li
          stanoveno nebo mezi smluvními stranami dohodnuto jinak. Veškerá oznámení se
          považují za doručená pátý (5.) den po jejich prokazatelném odeslání smluvní
          stranou.

7.3 Domněnka doby dojití poštovní zásilky dle ustanovení § 573 zákona č. 89/2012
          Sb., občanský zákoník, se mezi smluvními stranami neuplatní.

8. Ochrana důvěrných informací a duševní vlastnictví

8.1 Dle požadavku Čl. 2 bodu 10 Protikorupční strategie Ministerstva zdravotnictví
          České republiky pro přímo podřízené organizace Poskytovatel souhlasí se
          zveřejněním všech náležitostí tohoto smluvního vztahu mezi Objednatelem a
          Poskytovatelem uzavřeného k plnění předmětu.

8.2 Poskytovatel se zavazuje nevyužít důvěrné informace Objednatele získané
          v souvislosti s touto Smlouvou jinak než pro účely této Smlouvy, v neprospěch
          Objednatele či k poškození jeho dobrého jména nebo pověsti.

8.3 Povinnosti uvedené v tomto čl. 8 této Smlouvy platí i po ukončení platnosti této
          Smlouvy.

8.4 Zhotovitel uděluje touto Smlouvou Objednateli nevýlučné, omezené,
          nepřevoditelné oprávnění k výkonu práva užívat PVD v rámci interních potřeb
          Objednatele na území České republiky (nevýhradní licence) po dobu účinnosti
          Smlouvy.

 9. Náhrada škody a sankce

9.1 Smluvní strany odpovídají za škodu způsobenou druhé Smluvní straně
          v souvislosti s plněním dle této Smlouvy.

9.2 Smluvní strany prohlašují, že při zvážení veškerých okolností, které jsou
          Smluvním stranám známy při vynaložení obvyklé péče, že výše škody
          předvídatelné jako možný důsledek porušení povinností některé ze Smluvních
          stran, nepřekročí po dobu trvání smlouvy částku 100 000,- Kč.

9.3 V případě, že Objednatel uloží Poskytovateli povinnost provést jakékoli plnění dle
          této Smlouvy (resp. zadá Poskytovateli konkrétní pokyn k jeho provedení), a
          Poskytovateli bude před provedením takového pokynu Objednatele zřejmé, že
          zadání je nesprávné nebo chybné, je povinen Objednatele na nevhodnost jeho
          pokynu či chybu v zadání upozornit. Uvedenou povinnost má též Objednatel vůči
          Poskytovateli pro případ, že je Poskytovatel při plnění předmětu této smlouvy
          oprávněn zadat jakýkoli pokyn Objednateli. V případě, že i přes takové
          upozornění druhá ze Smluvních stran trvá na plnění (provedení pokynu) dle
          původního zadání, je ta ze Smluvních stran, která plnění (pokyn) realizuje,
          povinna postupovat podle původního zadání. V takovém případě však smluvní
          strana realizující pokyn (poskytující plnění) neodpovídá za škodu, či jiné
          důsledky, které v souvislosti s realizací takového pokynu mohou nastat.

9.4 Žádná ze Smluvních stran není odpovědná za prodlení se splněním svých
          závazků způsobené mimořádnou nepředvídatelnou a nepřekonatelnou překážkou

www.i.cz| Czech Republic                                5
                          Smlouva o poskytování služeb

          dočasně nebo trvale zabraňující splnění povinností dle ustanovení 2913 odst. 2
          zák. č. 89/2012 občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů.
          Odpovědnost nevylučuje překážka, která vznikla teprve v době, kdy povinná
          strana byla v prodlení s plněním své povinnosti nebo vznikla z jejích
          hospodářských poměrů. Účinky vylučující odpovědnost jsou omezeny pouze na
          dobu, dokud trvá překážka, s níž jsou tyto účinky spojeny.

9.5 Smluvní strany se zavazují upozornit druhou smluvní stranu bez zbytečného
          odkladu na vznik okolností vylučujících odpovědnost, které brání nebo mohou
          bránit řádnému plnění smluvní strany dle této Smlouvy.

9.6 V případě, že Objednateli nebude umožněn přístup k aplikaci PVD po dobu delší
          než 72 hodin z důvodů ležících na straně Poskytovatele, je Objednatel oprávněn
          požadovat po Poskytovateli zaplacení smluvní pokuty ve výši 10% z ceny
          měsíčního plnění. Za každý další den prodlení s umožněním přístupu k aplikaci
          PVD je objednatel oprávněn požadovat po Poskytovateli smluvní pokutu ve výši
          3% z ceny měsíčního plnění. Maximální celková výše smluvních pokut činí 100
          % ceny měsíčního plnění.

10. Doba trvání a možnost ukončení Smlouvy

10.1 Tato smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. Tuto Smlouvu je možné ukončit
          následujícím způsobem:

a) Písemnou dohodou obou Smluvních stran, jejímž předmětem je i vypořádání
     vzájemných závazků a pohledávek; nebo

b) Písemnou výpovědí učiněnou kteroukoliv ze smluvních stran bez udání důvodů
     s výpovědní dobou 1 měsíc, která začne běžet prvním dnem měsíce následujícího
     po doručení výpovědi druhé smluvní straně.

10.2  Objednatel je oprávněn odstoupit od této Smlouvy v případě, že Poskytovatel
      bude v prodlení s poskytováním Služeb podle čl. 1. po dobu delší než třicet (30)
      dní a Poskytovatel nezjedná nápravu ani do pěti (5) dní od doručení písemné
      výzvy Objednatele.

10.3  Poskytovatel je oprávněn odstoupit od této Smlouvy v případě, že Objednatel je
      v prodlení s platbou za poskytování Služeb po dobu delší než čtyřicet pět (45)
      dnů po splatnosti příslušného daňového dokladu a nezjedná nápravu ani do pěti
      (5) dnů od doručení písemné výzvy Poskytovatele k nápravě.

10.4 Odstoupení od Smlouvy je účinné okamžikem doručení písemného oznámení o
          odstoupení druhé smluvní straně.

10.5  Ukončením této Smlouvy nejsou dotčena ustanovení týkající se vzájemného
      vyrovnání a ochrany důvěrných informací a ustanovení týkající se takových práv
      a povinností, z jejichž povahy vyplývá, že mají trvat i po skončení účinnosti této
      Smlouvy.

10.6 V případě ukončení této Smlouvy má Poskytovatel nárok na úhradu Služeb řádně
          provedených v souladu s touto Smlouvu ke dni ukončení této Smlouvy.

11. Závěrečná ustanovení

11.1 Vyjma změn oprávněných osob uvedených v příloze č. 3 této Smlouvy mohou
          veškeré změny a doplňky této Smlouvy být provedeny pouze na základě
          písemného dodatku k této Smlouvě, podepsaného oběma smluvními stranami.

www.i.cz| Czech Republic                                6
                                                Smlouva o poskytování služeb

11.2  Tato Smlouva se řídí právním řádem České republiky.
11.3
11.4  Spor, který vznikne na základě této Smlouvy nebo který s ní souvisí, se smluvní
      strany zavazují řešit přednostně smírnou cestou pokud možno do třiceti (30) dní
11.5  ode dne, kdy o sporu jedna smluvní strana uvědomí druhou smluvní stranu. Jinak
11.6  jsou pro řešení sporů z této Smlouvy příslušné obecné soudy České republiky.

      V případě, že některé ustanovení této Smlouvy je nebo se stane v budoucnu
      neplatným, neúčinným či nevymahatelným nebo bude-li takovým příslušným
      orgánem shledáno, zůstávají ostatní ustanovení této Smlouvy v platnosti
      a účinnosti pokud z povahy takového ustanovení nebo z jeho obsahu anebo
      z okolností, za nichž bylo uzavřeno, nevyplývá, že je nelze oddělit od ostatního
      obsahu této Smlouvy. Smluvní strany se zavazují nahradit neplatné, neúčinné
      nebo nevymahatelné ustanovení této Smlouvy ustanovením jiným, které svým
      obsahem a smyslem odpovídá nejlépe ustanovení původnímu a této Smlouvě
      jako celku.

      Tato Smlouva je vyhotovena ve dvou výtiscích v českém jazyce, přičemž obě
      vyhotovení mají platnost originálu. Jeden výtisk Smlouvy obdrží Objednatel
      a jeden výtisk Poskytovatel.

      Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oprávněnými zástupci obou
      smluvních stran.

11.7.1 Tato Smlouva nabývá účinnosti ke dni jejího zveřejnění v registru smluv ve smyslu zákona
          č. 340/2015 Sb., zákona o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů. Smluvní strany se
          dohodly, že zveřejnění Smlouvy zajistí Objednatel.

11.8  Nedílnou součástí Smlouvy jsou následující přílohy:
11.9  Příloha č. 1 – Popis a parametry produktu
      Příloha č. 2 – Popis a parametry služby
      Příloha č. 3 – Pověření pracovníci a další kontakty
      Příloha č. 4 – Plná moc
      Smluvní strany prohlašují, že si tuto Smlouvu přečetly, že s jejím obsahem
      souhlasí a na důkaz toho k ní připojují svoje podpisy.

V Písku dne: 6. 9. 2017                         V Praze dne: 30. 8. 2017

Podpis: ___xxxxxxxxxxxxxx_                      Podpis: ___xxxxxxxxxxxx____
Nemocnice Písek, a.s.
MUDr. Jiří Holan, MBA, předseda představenstva  ICZ a.s.

                                                Ing. Michal Bušek na základě
                                                plné moci

Podpis: ____xxxxxxxxxxxxxxxx____                xxxxxxxxxxxxxxxxx
Nemocnice Písek, a.s.                            xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ing. Dana Čagánková, člen představenstva

www.i.cz| Czech Republic                                                      7
                                                                         Smlouva o poskytování služeb

                          Příloha č. 1 - Popis a parametry produktu

Vymezení produktu PVD

Mezinárodní klasifikace nemocí (dále jen MKN), je nedílnou součástí mnoha
administrativních úkonů zdravotnické dokumentace. Kódy MKN jsou používány nejen na
různých formulářích, ale také při komunikaci s pojišťovnou a dalšími institucemi jako je
např. ÚZIS. Důležitost MKN podtrhuje také systém DRG, kde MKN tvoří jeho podstatnou
část. Proto je více než žádané používat MKN ve své složitosti velmi přesně a účelně.
Předkládáme zde softwarový nástroj, který si bere za vzor současně užívanou správnou
metodiku kódování. Zároveň nabízí množství algoritmů pro vyhledávání a hypertextovou
podobu prezentovaných výsledků vyhledávání s možností odkazovat se dále.
Samozřejmostí je také zobrazení všech příslušných poznámek, inclusiv a exclusiv.

Využití a výhody produktu PVD

Hlavní výhodou aplikace je významná časová úspora a eliminace chyb při kódování
nemocnosti a úmrtnosti podle správné metodiky MKN-10. Vyhledání odpovídajícího kódu
za pomocí slovních zkratek, nebo alternativních výrazů je otázkou zlomku času v
porovnání s listováním v dvou publikacích knižního vydání MKN-10, které kompletně
nahrazuje. Lze tedy s využitím aplikace PVD oprávněně očekávat výraznou redukci
chybovosti při vykazování poskytnuté péče a tudíž i navýšení příjmů zdravotnického
zařízení.
Možnost atypického vyhledávání většího množství záznamů v abecedním i tabelárním
seznamu je v knižní podobě prakticky vyloučena bez použití elektronických databází.

Cílová skupina

Cílovou skupinou budou především osoby odpovědné za kódování dokumentace, jak pro
ÚZIS tak pro potřeby vykazování zdravotní péče metodou DRG.
Plošnou aplikací PVD lze však zcela změnit přístup k vykazování zdravotní péče. V
případě celoinstitucionálního nasazení mohou aplikaci samozřejmě využít i kliničtí
pracovníci pro správné kódování dokumentace. Varianta tohoto řešení je jen pouze na
úvaze zákazníka a licenční politika nikterak nelimituje celonemocniční nasazení.
Aplikace je zároveň rychlým nástrojem pro provádění auditů kódování.

Kódování dle MKN-10

Správná metodika kódování nemocnosti a úmrtnosti dle poslední verze MKN vyžaduje
používání minimálně dvou knižních publikací – abecedního seznamu a tabelárního
seznamu. Jakýkoliv jiný postup je označován jako nesprávný.

www.i.cz| Czech Republic  8
                                                                         Smlouva o poskytování služeb

Skupina osob používajících MKN je poměrně nesourodá. Často jí tvoří lékaři, kteří
nejsou patřičně proškolení, a pokud jsou motivování vybrat diagnózu MKN správně, je
pro ně metodika pomocí knižních publikací zdlouhavá a problematická. Procento chyb je
proto poměrně vysoké. Druhou část tvoří speciálně proškolený administrativní
pracovníci (kódéři), kteří sice mají patřičná školení a motivaci, ale jejich úkolem je
zakódovat extrémně velké množství dokumentace a proto je pro ně zavedená metodika
pomocí knih časově neefektivní.

Popis aplikace

Aplikace se skládá z dvou paralelně uspořádaných oken. První okno zajišťuje část
vyhledávání v MKN-10 s abecedním seznamem nemocí, tabelárním seznamem MKN-10,
tabulkou novotvarů a tabulkou léků a chemikálii. V druhém okně se zobrazuje pouze
vybraný kód MKN-10 s tabelárního seznamu s příslušejícími poznámkami ke kódování.

Vyhledávání

     Abecední seznam

Vyhledání kódované nemoci v abecedním seznamu je prvním krokem správné metodiky.
Abecední seznam MKN-10 je uspořádán ve stromové struktuře, např.:
Vyhledávání tuto strukturu respektuje. Např. po zadání slov: „anurie sulfonamidová
předávkování“ systém vyhledá záznam s kódem T37.0 (viz výše). Je také možné zadat
pouze části slov, např. „anur sulf před“.
Druhou možností vyhledávání je hledání slov bez respektování stromové struktury
abecedního seznamu.
Další volby vyhledávání nabízejí možnosti zobrazování části nebo kompletní stromové
struktury vyhledané větve, nebo také hledání pomocí permutace všech zadaných slov.
Poznámka: abecední seznam v aplikaci zahrnuje i zevní příčiny nemocnosti.

     Tabulární seznam

Zde je možné prohledávat přímo tabulární seznam kódů MKN-10, což sice nerespektuje
správnou metodiku MKN-10, ale často může být užitečnou pomocí. Je možné
prohledávat i poznámky.

     Tabulka novotvarů

Součástí abecedního seznamu MKN-10 je tabulka novotvarů, která slouží k rychlému
vyhledání kódu MKN pro novotvar dle zadané lokalizace a biologického chování.
Tato část aplikace umožňuje prohledávání a výběr kódů pro novotvar.

www.i.cz| Czech Republic  9
                                                                         Smlouva o poskytování služeb

     Tabulka léků a chemikálii

Tabulka léků a chemikálii slouží k výběru správného kódu MKN-10 pro otravy a
nežádoucí účinky.
Zpracování je obdobné jako u tabulky novotvarů.

Kód MKN-10

Po nalezení patřičného kódu MKN-10 v prvním okně aplikace se kliknutím na
hypertextový odkaz kódu vyhledá patřičný záznam tabelárního seznamu MKN-10.
Smysl tohoto kroku je v tom, že uživatel ověřuje správnost volby kódu dle správné
metodiky MKN-10.
Aplikace zobrazí celou hlavní skupinu (např. při výběru Q45.1 se zobrazí celá Q45) aby
bylo patrné, zda nelze provést ještě další upřesnění. Všechny záznamy se zobrazují i se
svými poznámkami, protože právě tyto obsahují inclusiva a exclusiva pro daný kód.
Zároveň se zobrazují související poznámky ze všech podkapitol a kapitol, ve kterých je
vybraný kód MKN-10 začleněný. V těchto poznámkách se rovněž můžou vyskytnout
podmínky použití vybraného kódu.
Vyskytne-li se kdekoliv v textu kód MKN-10, je opět hypertextově svázán, tedy po
kliknutí na něj dojde k přesměrování na tento kód.
Všechny okna jsou vybaveny historií vyhledávání v počtu 20 posledních položek. Každé
okno má funkci zpět, funkčně identické tomu, co znáte z internetových prohlížečů.

Technické řešení

Aplikace běží v ICZ a.s. na serveru a klienti k ní přistupují přes Internet zabezpečeným
přístupem. Je tak centrálně zajišťěna instalace, support, verzování, změny apod.
Aplikace je programována za použití technologií Java a GWT. Databázová část je
realizovaná v Oracle Database 10g Express Edition, s funkcí „Oracle Text“.
Uživatelé k aplikaci můžou přistupovat pomocí tenkých klientů s WWW internetovým
prohlížečem.

www.i.cz| Czech Republic  10
                          Smlouva o poskytování služeb

            Příloha č. 2 - Popis a parametry služby a servisní podpory

Využívání aplikace PVD je Objednateli poskytována formou vzdáleného přístupu pomocí
tenkých klientů s WWW internetovým prohlížečem.

Poskytovaná služba zahrnuje:

       využívání aplikace PVD formou vzdáleného přístupu k aplikaci oprávněnými
           uživateli Objednatele (popis níže),

       servisní podporu oprávněných uživatelů Objednatele (popis níže),
       maintenance aplikace PVD (popis níže),
       vedení Help Desku (popis níže v odstavci Help Desk) (popis níže),
       poskytnutí uživatelské příručky v el. podobě.

Vzdálený přístup:

Vzdálený přístup k aplikaci PVD je Objednateli poskytnut v režimu 7 x 24, to jest 7 dní v
týdnu, 24hod. denně, 365 dní v roce.
Počet oprávněných pracovníků Objednatele, kteří mohou současně přistupovat k aplikaci
PVD je v rozsahu: neomezeno.

Servisní podpora:

Servisní podpora je Poskytovatelem prováděna v režimu "Response Time" 5 x 8, tj.
reaktivní odezva na nahlášenou událost do 2 hodin od nahlášení události Objednatelem.
Příjem a řešení nahlášené události je prováděno v pracovní dny v čase od 08:00 CET do
16:00 CET.
Servisní podpora – servisní a technická činnost, realizovaná „na místě“ nebo vzdáleným
připojením, včetně diagnostiky a služeb Help Desk je prováděna na základě otevření
“Servisního záznamu”.
Servisní záznam (Service Ticket) – Nahlášení servisního požadavku, provedené určeným
technickým pracovníkem zákazníka, prostřednictvím telefonního, e-mailového nebo
FAXového nahlášení. Servisní záznam může být registrován pouze na dedikovaných
kontaktech servisního střediska ICZ a.s.
Otevřením Servisního záznamu je automaticky provedena autorizace opodstatnění k
zahájení řešení Servisní podporou. O otevření, neotevření, uzavření či jiných změnách
stavu Servisního záznamu, je vždy informován určený technický pracovník zákazníka.

Maintenance aplikace PVD:

Maintenace aplikace PVD zahrnuje:
      update aplikace PVD,
      opravy chyb aplikace PVD - Poskytovatel je připraven vyvinout maximální úsilí,
          které lze po něm spravedlivě požadovat k co nejrychlejšímu odstranění chyb,
      aktualizace uživatelské dokumentace v elektronické formě,

připravenost provádět úpravy aplikace PVD, vynucené legislativními změnami ke dni
účinnosti legislativní změny.

www.i.cz| Czech Republic                                11
                                                                         Smlouva o poskytování služeb

Help Desk:

Službou Help Desk se rozumí jediné kontaktní místo k zajištění příjmu požadavků, jejich
evidence a přiřazení odpovědného řešitele. Hlášení požadavků probíhá prostřednictvím
systému Help Desk. Prostřednictvím této internetové aplikace lze i přímo sledovat řešení
požadavků on-line. Službu Help Desk může vyžádat pouze oprávněný pracovník
Objednatele.
Help Desk zajišťuje následující požadavky:

      Příjem a evidence chybových hlášení a požadavků
      Potvrzení přijetí hlášení
      Analýza požadavků
      Předání požadavků řešitelům
      Sledování stavu řešení požadavků
      Sledovací a eskalační mechanizmy pro zajištění plnění termínů
Vytváření přehledů a statistik o řešených problémech.

Preferovaný způsob kontaktu je elektronický:
Jde o zadání požadavku přes WWW rozhraní na adrese: https://sdweb.i.cz
Další možností je zaslání e-mail zprávy s jasnou strukturou (vážnost požadavku, čeho se
požadavek týká, jméno ohlašovatele, číslo projektu, podrobnější popis požadavku,
kontakt na osobu která bude na straně požadavku spolupracovat na řešení) na adresu:
pvd@i.cz. Oba tyto způsoby jsou umožněny pouze oprávněným pracovníkům zákazníka.

www.i.cz| Czech Republic  12
                                                          Smlouva o poskytování služeb

                  Příloha č. 3 - Pověření pracovníci a další kontakty

Pracovníci Objednatele:

Problematika      Jméno                        Adresa              E-mail         Telefon

Podpisy a změny   MUDr. Jiří Holan, MBA  Karla Čapka 589  holan.jiri@nemopisek.cz 382 772 024
        smluv                              397 01 Písek

Podpisy a změny   Ing. Dana Čagánková    Karla Čapka 589  cagankova@nemopisek.cz 382 772 000
        smluv                              397 01 Písek

Osoba oprávněná   xxxxxxxx               Karla Čapka 589           xxxxxxxxxxx    382 772 009
 k hlášení závad                           397 01 Písek

Osoba oprávněná   xxxxxxxxxxxxx          Karla Čapka 589           xxxxxxxxxxx    382 772 360
 k hlášení závad                           397 01 Písek

Osoba oprávněná   xxxxxxxxx              Karla Čapka 589           xxxxxxxxxx     382 772 111
 k hlášení závad                           397 01 Písek

Pracovníci Poskytovatele:

 Problematika          Jméno                           Adresa            E-mail      Telefon
Podpisy a změny    xxxxxxxxxx                                      xxxxxxxxxxxx   222 271 626
                  xxxxxxxxxxxx           Na hřebenech II, 1718/10  xxxxxxxxxxxx   724 429 685
        smluv     xxxxxxxxxxxx                   140 00 Praha 4    xxxxxxxxxxxxx  737 280 016
                  xxxxxxxxxxx                                                     222 275 531
Account manažer                          Na hřebenech II, 1718/10    xxxxxxxxxx
                                                 140 00 Praha 4
     Projektový
      manažer                                   Náměstí Míru 10
     Technický                                     301 00 Plzeň
     konzultant
                                                Náměstí Míru 10
                                                   301 00 Plzeň

www.i.cz| Czech Republic                                                                   13
                                                                 Smlouva o poskytování služeb
                          Příloha č. 4 - Plná moc xxxxxxxx

www.i.cz| Czech Republic                                                                       14