Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3099034: SOD MŠ Malínek - oprava chodníků

Příloha SOD_MS_Malinek_Astav_Group_oprava_chodniku.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO

                                             č. 0060/17/0367
                                             č. DS201701011
      uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
                                             v platném znění

Objednatel:                         I. Smluvní strany

zastoupené:              STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC
ve věcech smluvních:     Nám. Dr. E. Beneše 1, 460 59 Liberec 1
ve věcech technických:   panem Tiborem Batthyánym, primátorem města
                         panem Bc. Jaroslavem Schejbalem, vedoucím odboru
IČ:
DIČ:                     00262978
bankovní spojení:        CZ00262978

(dále jen „objednatel“)

a

Zhotovitel:              ASTAV GROUP, s.r.o.

se sídlem:               Raspenavská 26, 460 01 Liberec 32

zastoupené:              panem Milanem Nedomou

ve věcech technických:   panem Milanem Nedomou

IČ:                      27336093

DIČ:                     CZ27336093

bankovní spojení:

zapsaný v obchodním rejstříku vedeném OR KS Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 24882

(dále jen „zhotovitel“)

                                       II. Předmět, účel a místo plnění

    1) Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje k provedení díla a objednatel se zavazuje
        k převzetí díla a zaplacení ceny za jeho provedení, a to za podmínek smluvených
        níže.

    2) Předmětem plnění této smlouvy je oprava stávajících vnitroblokových chodníků
        v areálu MŠ Malínek, Kaplického 386, 463 13 Liberec, včetně provedení všech
        dalších činností, které jsou s tímto spojeny.

3) Předmětem plnění jsou zejména tyto práce:

     Demontáž stávající betonové dlažby
     Demontáž stávajících betonových obrubníků
     Odstranění stávajících podkladních vrstev
     Dodávka a montáž nových sadových obrubníků
     Dodávka a montáž nových podkladních vrstev
     Dodávka a montáž nové betonové dlažby
     Přeložení stávajících poškozených dlaždic

                                                       1
     Likvidace odpadů a stavební suti

    4) Účelem takového plnění zhotovitele (díla) je zajištění bezpečnosti pohybu osob a dětí
         po areálu MŠ Malínek, Kaplického 386, 463013 Liberec.

    5) Veškeré použité materiály musí být použity nové a musí mít 1. jakostní třídu. Veškeré
         použité materiály a zařízení musí být schváleny pro použití v ČR a splňovat normy
         ČSN. Během realizace díla je zhotovitel povinen klást důraz na maximální kvalitu
         provedených prací.

     6) Místo plnění: MŠ Malínek, Kaplického 386, 463013 Liberec

                                                  III. Termín plnění

    1) Zahájení díla: neprodleně po nabytí účinnosti smlouvy

    2) Dokončení a předání díla: do tří týdnů od převzetí staveniště, stanovený termín je
         maximální, nepřekročitelný, bez vad a nedodělků na díle, vyplývajících z protokolu o
         předání a převzetí díla.

    3) Zhotovitel se zavazuje převzít staveniště za podmínek uvedených v čl. IV této
         smlouvy o dílo do tří (3) pracovních dnů od písemné výzvy objednatele, a nejpozději
         do tří (3) dnů od převzetí staveniště zahájit plnění této smlouvy.

    4) Lhůta pro dokončení díla počíná běžet dnem protokolárního předání staveniště
         zhotoviteli (dále jen „lhůta“). Za okamžik splnění se považuje den protokolárního
         předání díla bez vad a nedodělků objednateli.

                                     IV. Staveniště, stavební deník

1) Objednatel po uzavření této smlouvy písemně vyzve zhotovitele k převzetí staveniště pro
   stavbu (dále jen „staveniště“). Zhotovitel prohlašuje a podpisem této smlouvy stvrzuje,
   že je obeznámen s místem a okolní situací stavby. Náklady na zřízení staveniště, jeho
   provoz, údržbu a likvidaci po dokončení stavby jsou součástí ceny díla. Předáním
   staveniště se rozumí protokolární předání staveniště pro stavbu a její zázemí.

2) O předání staveniště objednatelem a jeho převzetí zhotovitelem bude sepsán písemný
   protokol podepsaný oběma smluvními stranami, popř. pověřenými osobami smluvních
   stran. Současně bude údaj o datu předání staveniště zapsán ve stavebním deníku stavby
   a budou zde uvedeny i připojovací body elektrické energie a vody. Zhotovitel není
   oprávněn odmítnout převzetí staveniště bezdůvodně nebo pro důvody nebránící zahájení
   stavby, jinak platí, že staveniště bylo předáno v den označený ve výzvě objednatele.

3) Dodávku energií a přístup na staveniště, jeho údržbu a bezpečný provoz zajistí na své
   náklady zhotovitel, který hradí veškeré poplatky vzniklé či související se spotřebou všech
   energií po dobu provádění stavby, dále veškeré poplatky, náhrady škod či sankce vzniklé
   či vyměřené v souvislosti se staveništěm, jeho existencí a vlivem na okolí. Výše spotřeby
   vody a energií bude zjištěna pomocí podružného měření vody a elektřiny, které zajistí na
   své náklady zhotovitel. Evidence spotřeby bude uvedena ve stavebním deníku při předání

                                                        2
   stavby zhotoviteli jako počáteční stav a při předání hotového díla jako stav konečný.
   Zhotovitel uhradí náklady za spotřebovanou energii a vodu příspěvkové organizaci MŠ
   Malínek, Kaplického 386, 463013 Liberec, která s budovou hospodaří, a to na základě
   vystavené faktury. Jednotková cena bude shodná s cenou, kterou účtují dodavatelé
   energií a vody příspěvkové organizaci. Při minimální spotřebě vody a energií bude cena
   stanovena na základě dohody ředitelky MŠ a dodavatelem prací.

4) Zhotovitel umožní přístup na staveniště všem svým zaměstnancům, osobě vykonávající
   autorský anebo technický dozor stavby a koordinátora BOZP (je-li určen), zástupcům a
   poradcům objednatele a jiným osobám oprávněným vstupovat na staveniště dle
   právních předpisů. Ve vztahu k těmto osobám zhotovitel odpovídá za bezpečný přístup
   a pohyb po staveništi. Zhotovitel umožní přístup na staveniště osobě provádějící
   fotodokumentaci a videozáznamy o průběhu provádění stavby, tuto osobu vybaví
   potřebnými ochrannými prostředky a odpovídá za její bezpečný pohyb v prostoru
   staveniště. V souladu s novelou zákona č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další
   požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích
   a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo
   pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví
   při práci), účinnou od 1. 5. 2016, je zhotovitel povinen poskytnout svou součinnost
   určenému koordinátorovi bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, a to po celou dobu
   realizace díla.

5) Mimo staveniště nesmí zhotovitel odkládat, skladovat či ponechávat jakýkoliv materiál, ani
   nesmí mimo hranice staveniště činností na stavbě neoprávněně zasahovat do nemovitostí
   sousedících se staveništěm.

6) Zhotovitel je oprávněn umístit na staveniště zařízení staveniště o velikosti přiměřené
   staveništi a povaze stavby.

7) Při provádění stavby nesmí zhotovitel postupovat tak, aby došlo k ohrožení nebo ke škodě
   na životním prostředí a pokud dojde stavební činností k zásahu do životního prostředí
   imisemi, hlukem, znečištěním atd. je zhotovitel povinen neprodleně odstranit závadný
   stav, přijmout opatření ke snížení účinků a současně je povinen hradit škody, které
   v souvislosti se stavební činností na jednotlivých složkách životního prostředí vznikly.

8) Do pěti (5) pracovních dnů po předání a převzetí stavby na základě oboustranně
   podepsaného předávacího protokolu je zhotovitel povinen staveniště vyklidit, vyčistit a
   uvést prostor (popř. zasažené okolí staveniště) do náležitého stavu, tj. zejména odklidit
   veškeré zbytky, demontovat staveništní buňku, odstranit provizorní přípojky energií. O
   vyklizení staveniště bude stranami podepsáno potvrzení.

9) Zhotovitel je povinen vést o provádění stavby počínaje dnem převzetí staveniště řádný,
   úplný a průkazný stavební deník (dále jen „stavební deník“) a provádět v něm záznamy
   v rozsahu a o obsahu, jak vyplývá z platných právních předpisů, tj. zejména
   zaznamenávat všechny skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy, zejména údaje o
   časovém postupu prací, o jakosti díla a zdůvodněných odchylkách prováděných prací,
   údaje o počtu pracovníků, počasí, o denní teplotě o dopravovaném materiálu na staveništi
   a odvozech ze staveniště, odchylky od vydaných veřejnoprávních rozhodnutí, jakož další
   údaje mající význam z hlediska budoucí kvality a vlastností stavby apod. Pro případné
   montážní práce musí zhotovitel vést montážní deník. Stavební/montážní deník musí být
   veden přímo na staveništi a právo provádět v něm záznamy mají zhotovitel, objednatel a
   jím pověřená osoba vykonávající technický dozor, osoba vykonávající dozor nad BOZP
   jakož i osoby s právem vstupovat na staveniště za účelem kontroly dodržování právních
   předpisů při provádění stavby.

10) Při dokončení stavby zhotovitel spolu s jejím předáním odevzdá objednateli originál
   kompletního stavebního deníku.

                                                        3
11) Výkon technického dozoru investora (TDI) nesmí provádět dodavatel stavby, ani osoba s
   ním propojená – to však neplatí, pokud technický dozor provádí sám objednatel.

12) Zhotovitel bere na vědomí, že plnění díla bude z části prováděno za provozu mateřské
   školy.

                                              V. Cena za dílo

1) Cena za dílo byla sjednána dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele
    ze dne 6. 6. 2017, podané v rámci poptávky na cenovou nabídku

                     „MŠ Malínek – oprava vnitroblokových chodníků“

Účastníky dohodnutá cena díla činí:     95.360,00 Kč
Celková cena díla bez DPH:              20.025,60 Kč
DPH 21%:                                115.385,60 Kč
Celková cena díla včetně DPH:           115.386,00 Kč
Po zaokrouhlení:

2) Celková cena za dílo uvedená výše bez DPH (dále jen ”celková cena”) je smluvními
   stranami sjednána jako cena za celý předmět plnění vymezený v čl. II. smlouvy a jako
   cena nejvýše přípustná, platná po celou dobu realizace díla, a to i v případě prodloužení
   lhůty plnění z důvodu na straně objednatele.

3) Celková cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné k řádnému, úplnému a
   kvalitnímu provedení díla včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Celková cena
   zahrnuje předpokládaný vývoj cen ve stavebnictví včetně předpokládaného vývoje kurzů
   české měny k zahraničním měnám až do doby dokončení a předání díla. Celková cena
   zahrnuje zejména náklady na zřízení, provoz a odstranění zařízení staveniště, náklady na
   bezpečnostní opatření, náklady na dodávku elektřiny, vodné, stočné, odvoz a likvidaci
   odpadů, skládkovné, pomocné lešení, náklady na používání strojů a služeb až do předání
   a převzetí dokončeného díla, náklady na zhotovování, výrobu, obstarání, přepravu věcí,
   zařízení, materiálů, dodávek, náklady na pojištění předmětu díla a odpovědnosti za škody,
   bankovní garance, daně, cla, poplatky.

4) Objednatel je oprávněn odečíst z celkové ceny díla částku skutečně neprovedených prací
   zhotovitelem ve výši položek uvedených v cenové nabídce zhotovitele ze dne 6. 6. 2017,
   která tvoří přílohu č. 1 této smlouvy. Stejně bude postupováno, pokud v průběhu
   provádění díla dojde k dílčím změnám technologií nebo k záměně materiálů (o nižší
   kvalitě a cenové kategorii) předem projednaných a odsouhlasených objednatelem.

5) Celková cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu české
   měny vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny
   nebo cla. Celková cena s DPH může být měněna pouze v souvislosti se změnou DPH.

                                     4
                                              VI. Platební podmínky

1) Dohodnutá cena bude objednatelem uhrazena na základě faktury vystavené
    zhotovitelem po dokončení a předání díla bez vad a nedodělků, se splatností 30 dní od
    data jejího prokazatelného předání objednateli.

2) Podkladem pro konečné vystavení faktury bude soupis provedených prací nebo dodávek,
    oboustranně odsouhlasený a podepsaný osobami oprávněnými za strany jednat nebo
    k tomu stranami pověřenými vyhotovený nejméně ve 2 stejnopisech, určených pro
    objednatele. Kopie podepsaného a vzájemně odsouhlaseného soupisu skutečně
    provedených prací nebo dodávek pověřenými pracovníky smluvních stran bude tvořit
    přílohu a součást příslušného daňového dokladu a dále pak fotodokumentace na CD,
    zachycující průběh plnění.

3) Veškeré účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č.
    235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady
    nebudou mít odpovídající náležitosti nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky
    podepsaný soupis provedených prací, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti
    zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti
    počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů

4) Zhotovitel prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše ceny plnění.

5) Tato smlouva nepřipouští překročení sjednané celkové ceny ani jakékoliv požadavky
    zhotovitele na úhradu vícenákladů oproti sjednané celkové ceně.

                                                  VII. Smluvní pokuty

1) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý započatý den
       prodlení s termínem dokončení a předání celého díla bez omezení její celkové
       výše.

2) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každou vadu a
       započatý den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad nebo
       nedodělků vyplývajících z předávacího protokolu.

3) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každou vadu a
       započatý den v případě prodlení s termínem pro nástup na odstranění vad
       v záruce.

4) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každou vadu a
       započatý den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad
       v záruce.

5) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý započatý den
       prodlení s termíny uvedenými v čl. III. odst. 3 Smlouvy a termínem uvedeným v čl. IV.
       odst. 8 smlouvy.

                                                        5
6) V případě nedodržení kvalitativních parametrů prací a použitých materiálů
     má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý
     jednotlivý případ.

7) V případě porušení čl. XIII. odst. 2 této smlouvy má objednatel právo účtovat
     zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý jednotlivý případ a každý den,
     kdy dílo provádí poddodavatel, kterého objednatel písemně neschválil.

8) V případě jakéhokoli dalšího porušení této smlouvy nad rámec případů v tomto
     článku uvedených, má objednatel právo účtovat smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč
     za každý den prodlení a jednotlivý případ porušení, pokud porušení neodstraní do
     3 dnů poté, co byl na porušení písemně upozorněn.

9) V případě opoždění objednatele s úhradou daňového dokladu má zhotovitel právo
       požadovat smluvní pokutu max. ve výši 0,05 % z nezaplacené částky za každý den
       prodlení. Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti platit cenu díla, pokud je
       zhotovitel v prodlení s plněním kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy.

10) Zaplacením smluvní pokuty není zhotovitel zbaven povinnosti příp. závady odstranit
       nebo použít materiál v odpovídající kvalitě.

11) Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo objednatele na náhradu škody.

12) Účastníci jsou oprávněni požadovat náhradu škody způsobené porušením povinnosti,
       na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a domáhat se náhrady škody nehledě na částku
       uhrazené smluvní pokuty. Právo kterékoliv smluvní strany na náhradu škody vzniklé
       v souvislosti s porušením této smlouvy může být uplatněno samostatně.

13) Právo stran na zaplacení smluvní pokuty nebo na náhradu škody, které už existuje v
       době odstoupení od této smlouvy, není odstoupením dotčeno.

14) Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv
       splatné pohledávce zhotovitele vůči objednateli.

15) Označil-li objednatel v reklamaci, že se jedná o vadu, která brání řádnému užívání díla,
       případně hrozí nebezpečí škody velkého rozsahu (havárie), sjednávají obě smluvní
       strany smluvní pokuty v dvojnásobné výši.

                                  VIII. Odpovědnost za škody a pojištění

    1. Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami
    a subjekty (včetně poddodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to
    po celou dobu realizace, tzn. do převzetí díla objednatelem bez vad a nedodělků, stejně
    tak za škody způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na zdraví nebo
    majetku, tzn., že v případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdů,
    plotů, objektů, prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození zdraví osob je zhotovitel
    povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně
    uhradit.

                                                        6
    2. Za tímto účelem má zhotovitel uzavřenu pojistnou smlouvu platnou po celou dobu
    realizace díla na pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě a na škody
    vzniklé z jakékoliv příčiny na prováděné stavbě včetně materiálů určených k zabudování
    do díla a včetně zařízení staveniště, a to v plné výši dohodnuté ceny díla.

    3. Zhotovitel je povinen předložit objednavateli pojistnou smlouvu odpovědnosti za škodu
    dle požadavků v této smlouvě uvedených, a to do 15 dnů od uzavření této smlouvy o
    dílo, v originálu nebo úředně ověřené kopii. Pokud zhotovitel tuto svoji povinnost nesplní,
    je objednatel oprávněn od této smlouvy o dílo odstoupit nebo sjednat vlastní pojistnou
    smlouvu s tím, že veškeré náklady a platby s tím spojené budou odečteny z ceny díla.

    4. Zhotovitel se před zahájením provádění díla seznámil se všemi podklady a
    souvisejícími dokumenty nezbytnými k provedení díla, s faktickou místní situací, jakož i
    zejména situací na trhu a výhledem budoucího vývoje a s ohledem na zejména takto
    získané informace a na poslední poznatky a stav vědeckého zkoumání považuje dílo dle
    této smlouvy (včetně všech příloh a dokumentů souvisejících s dílem) a za podmínek v
    nich stanovených za řádně a včas proveditelné. Zhotovitel takto výslovně prohlašuje, že
    neshledal chybu ve výkazu výměr, která by mohla být příčinou případné vady díla.

    5. Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského
    zákoníku

                                            IX. Prodloužení lhůty plnění

Zhotovitel je povinen dílo dokončit a předat ve lhůtě uvedené ve smlouvě (v souladu
s požadavky objednatele, uvedenými v zadávací dokumentaci). Prodloužení lhůty plnění
může požadovat pouze v případech, pokud plnění smlouvy je zpožděno nebo bude
zpožděno z kterékoli z následujících příčin:

              o neplnění závazků ze smlouvy na straně objednatele
              o pozastavení prací z důvodů na straně objednatele (které nejsou důsledkem

                   neplnění závazku zhotovitele)
              o v důsledku vyšší moci

                                                       X. Záruky

1. Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě.

2. Zhotovitel je povinen provést veškeré práce související s realizací díla v souladu
s příslušnými právními předpisy a normami a v souladu s kvalitativními i kvantitativními
požadavky objednatele uvedenými v zadávací dokumentaci, se kterou se zhotovitel před
podpisem této smlouvy důkladně seznámil.

3. Zhotovitel poskytuje objednateli smluvní záruku na celé dílo v délce 60 měsíců ode
dne protokolárního předání díla objednateli bez vad a nedodělků.
4. Pro odstraňování vad zjištěných při předání a převzetí díla, je nástup k odstranění
těchto vad nejpozději do 7 dnů ode dne předání a převzetí díla a odstranění těchto vad

                                                        7
   nejpozději do 15 dnů ode dne nástupu k odstranění vad, pokud nebude s ohledem na
   charakter vady se zástupcem objednatele dohodnuta lhůta delší.

   5. Pro odstraňování vad v záruce, je nástup k odstranění záruční vady nejpozději do 7
   dnů ode dne jejího prokazatelného oznámení (např. z předávacího protokolu, dopisem,
   faxem, elektronickou poštou) a odstranění těchto vad nejpozději do 15 dnů od jejich
   oznámení, pokud nebude s ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele
   dohodnuta lhůta delší.

                                               XI. Předání a převzetí díla

   1) Předání a převzetí díla provede zástupce objednatele a zhotovitele, nebo osoba k tomu
        oprávněná v místě plnění díla.

   2) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím jednotlivých částí díla, ihned po jejich
        ukončení.

   3) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím díla i před uplynutím smluvního termínu.
   4) O předání a převzetí díla pořídí zhotovitel s objednatelem zápis o předání a převzetí díla

        (dále jen „předávací protokol“). Zhotovitel je povinen objednateli předvést při předání díla
        jeho způsobilost sloužit svému účelu.
   5) Objednatel souhlasí s převzetím díla, které vykazuje drobné vady a nedodělky nebránící
        v užívání díla. V takovém případě se tyto vady a nedodělky uvedou do předávacího
        protokolu. Jsou-li vadou nebo nedodělkem zednické práce, pak se přímo do předávacího
        protokolu uvede lhůta k jejich odstranění, nejdéle však do 15 dnů od podpisu
        předávacího protokolu.
   6) Všechny vady a nedodělky uvedené v předávacím protokolu je zhotovitel povinen
        odstranit bezplatně ve sjednané lhůtě.
   7) Dílo bude splněno protokolárním předáním a převzetím, případně odstraněním poslední
        drobné vady nebo nedodělku uvedené v předávacím protokole. Současně budou
        předány veškeré doklady, potřebné pro uvedení díla do trvalého užívání, zejména,
        revize, certifikáty, atesty, zápisy o provedených zkouškách.
   8) Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit a zhotovitelem řádně a včas
        dokončené dílo bez vad převzít a zaplatit sjednanou cenu.
   9) Pokud je to nezbytné k řádnému provedení díla, je zhotovitel oprávněn vyžadovat
       součinnost objednatele. V takovém případě je zhotovitel povinen o součinnost požádat
       předem a poskytnout k tomu objednateli přiměřenou lhůtu. Pokud objednatel oznámí
       zhotoviteli, že poskytnutá lhůta není přiměřená a zároveň oznámí lhůtu ke splnění
       požadované součinnosti, je pro smluvní strany závazná takto objednatelem určená lhůta.
       Zhotovitel je povinen žádat o součinnost objednatele písemně; pouze v urgentních
       případech, kdy je nezbytná okamžitá reakce objednatele, je zhotovitel oprávněn požádat
       kontaktní osoby objednatele o součinnost ústně, telefonicky či emailem a v písemné
       podobě tuto žádost zaslat dodatečně.

                                          XII. Právo na odstoupení od smlouvy

1) Objednatel má právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případě prodlení zhotovitele
    s termíny dohodnutými v čl. III. odst. 2. této smlouvy o více jak 5 dnů.

2) Objednatel i zhotovitel mají právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případech, které
     předvídají právní předpisy, jimiž se řídí uzavřená smlouva.

                                                            8
                                                     XIII. Poddodavatelé

1) Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení dílčích částí díla spolupráce poddodavatelů,
    podílejících se na plnění předmětu této smlouvy a poddodavatelů, prostřednictvím kterých
    prokázal některý z kvalifikačních předpokladů. V každém případě zhotovitel odpovídá za
    řádnost a včasnost provedení díla, jako by toto prováděl sám.
    Zhotovitel je povinen na žádost objednatele předkládat v průběhu provádění díla aktuální
    písemný seznam všech svých poddodavatelů.

2) Změna poddodavatele oproti seznamu týkající se druhu a rozsahu jeho plnění je v průběhu
    plnění díla možná pouze po písemném souhlasu objednatele. Změna poddodavatele,
    prostřednictvím kterého byla prokázána kvalifikace (to se týká i realizačního týmu), je
    v průběhu plnění díla možná v důsledku objektivně nepředvídatelných skutečností a pouze
    za předpokladu, že náhradní poddodavatel prokáže splnění kvalifikace ve shodném rozsahu
    jako poddodavatel původní a rovněž po předchozím písemném souhlasu objednatele.

3) Zhotovitel odpovídá objednateli, že poddodavatelé budou disponovat potřebnými
    oprávněními, odbornou kvalifikací a dostatkem odborných zkušeností pro provedení
    poddodávky, budou provádět předmět poddodávky sami přímo pro objednatele a že
    poddodavatelé nebudou převážnou část činnosti zadávat dalším podzhotovitelům nebo
    osobám nemajícím příslušná oprávnění pro činnost nebo povolení k výkonu práce na území
    ČR.

4) Za způsob provedení a kvalitu prací poddodavatelů na předmětu poddodávky díla, za jednání
    poddodavatele při plnění poddodávky, za škody na díle způsobené jednáním nebo
    opomenutím kterýmkoliv poddodavatelem v průběhu provádění díla odpovídá zhotovitel
    objednateli jako by tyto činnosti prováděl nebo porušení či škody způsobil sám.

5) Zhotovitel v příslušné smlouvě uzavírané s kterýmkoliv poddodavatelem o provedení
    poddodávky zaváže poddodavatele k povinnosti dodržovat pokyny a instrukce osoby
    pověřené objednatelem k výkonu technického či jiného dozoru, jakož k povinnosti na žádost
    objednatele předložit doklady a poskytnout informace o způsobu provádění poddodávky
    (použitých materiálech, technologiích). V případě pochybností objednatele o odbornosti či
    kvalitě prováděných prací poddodavatele, je objednatel oprávněn vyzvat zhotovitele
    k zastavení takových činností a žádat změnu poddodavatele. Zhotovitel je povinen vyhovět
    žádosti objednatele a bezodkladně mu předložit k odsouhlasení náhradního poddodavatele.

                                                    XIV. Ostatní ujednání

    1) Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, řídí se smluvní strany příslušnými ustanoveními
         občanského zákoníku.

    2) Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva odpovídá jejich pravé vůli a že souhlasí
         s celým jejím zněním a na důkaz toho smlouvu vlastnoručně podepisují.

    3) Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran
         obdrží po dvou vyhotoveních.

    4) Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva bude zveřejněna na webových stránkách
         Statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob
         uvedených v této smlouvě.

    5) Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle
         zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv,
         uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

                                                             9
6) Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou
    chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou
    být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu.

7) Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s § 6 odst.
    1 zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv,
    uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

8) Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její
    účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této
    smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního
    důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí.

9) Smlouvu lze měnit či doplňovat pouze formou písemných číslovaných dodatků.

                                                     XV. Doložky
1) Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle

   zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv,
   uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).
2) Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou
   chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou
   být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Smluvní strana, která smlouvu
   zveřejní, za zveřejnění neoznačených údajů podle předešlé věty nenese žádnou
   odpovědnost.
3) Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s § 6 odst.
   1 zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv,
   uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).
4) Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její
   účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této
   smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního
   důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí.
5) Smluvní strany shodně prohlašují, že cena určená ve smlouvě je cenou obvyklou ve
   smyslu § 2999 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

                                                       10
                                        XV. Přílohy smlouvy
Povinné přílohy smlouvy o dílo tvoří:

              1. Cenová nabídka včetně výkazu výměr

V Liberci dne ………………         V Liberci dne ………………

Za zhotovitele:                                              Za objednatele:

…………………………….                 ……. ………………………………
     Milan Nedoma                  Bc. Jaroslav Schejbal
                                       vedoucí odboru
   jednatel společnosti

                         11