Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
MO evid. č. smi.: 6440-0003-2017-172 SMLOUVA O DÍLO č. 6440-0003-2017-172 Níže uvedeného dne, měsíce a roku, smluvní strany: 1. Česká republika - Ministerstvo obrany Sídlo: Tychonova 221/1, 160 01 Praha 6 - Hradčany IČ: 60162694 DIČ: CZ60162694 Bankovní spojení: Číslo účtu: Za kterou jedná: Ing. Miroslav Flajtinger, vedoucí oddělení provozu odboru provozu nemovité infrastruktury Agentury hospodaření s nemovitým majetkem ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zák. č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů Kontaktní osoba Datová schránka: hjyaavk Adresa pro doručování: Agentura hospodaření s nemovitým majetkem. Oddělení provozu, Svatoplukova 84, 662 10 Brno dále také jen „objednatel" na straně jedné a 2. AGA-Letiště s.r.o. zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 12757 Sídlo: Jenečská 885, Hostivice, 253 01 IČ: 46357653 DIČ: CZ46357653 Bankovní spojení: Číslo účtu: Zastoupená: ing.Tomášem Culíkem, jednatelem společnosti Kontaktní osoba: Datová schránka: gipjjiu 1/13 MO evid. č. smi.: 6440-0003-2017-172 dále také jen „zhotovitel" na straně druhé podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů (dále také jen „OZ"), uzavírají na plnění veřejné zakázky „Zpracování projektové dokumentace k opravě APN "N" a přilehlé plochy "SAR" Letiště Sedlec v posádce Sedlec, Vícenice u Náměště nad Oslavou CE 06-17-07 - 2018 tuto smlouvu o dílo (dále také jen „smlouva") Článek 1 Účel smlouvy Účelem této smlouvy je získání odborného technického podkladu -jednostupňové projektové dokumentace na provádění stavby - Oprava APN "N" a přilehlé plochy "SAR” Letiště Sedlec v posádce Sedlec, Vícenice u Náměště nad Oslavou CE 06-17-07 - 2018 (dále jen „stavba") s cílem bezpečného provozu. Článek 2 Předmět smlouvy 2.1. Předmětem smlouvy je závazek zhotovitele provést pro objednatele dílo, kterým se rozumí souhrn následujících plnění: L etapa: 2.1.1. Zpracování projektové dokumentace pro ohlášení stavby a pro provádění stavby k opravě APN "N" a přilehlé plochy "SAR" Letiště Sedlec v posádce Sedlec, Vícenice u Náměště nad Oslavou CE 06-17-07 - 2018 (dále také jen „projektová dokumentace") v rozsahu uvedeném v zadání - specifikaci rozsahu díla - stavby v příloze ě. 2 smlouvy, a to v souladu se zákonem č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů, a prováděcími a souvisejícími předpisy a zadávacími podmínkami veřejné zakázky na základě, níž je tato smlouva uzavřena. Projektová dokumentace bude zpracována v tomto rozsahu: 1) APN „N“ - výměna 61 ks CB desek TEVYCED včetně přilehlého žlabu Výměr betonových ploch - 6 690 m2 Mělký betonový žlab - 75 m' 2) Plocha „SAR" - oprava živičného povrchu - 610 m2 3) Oprava dláždění zámkovou dlažbou kolem světlotechniky - jedná se o 99 míst, plocha 100 m2 Oprava zahrnuje: Výměnu desek TEVYCED v prostoru APN „N“ Výměnu kari sítí v jedné vrstvě (výška desky 13-15 cm) APN „N“ Provedení nových zálivek Provedení denního značení dle původního provedení Výměnu mělkého betonového žlabu Výměnu živičného krytu a opravu věnce a zakrytí včetně poklopů a rámů jímky v přilehlé ploše u SAR Výměna separační vrstvy Oprava dláždění zámkovou dlažbou kolem světlotechniky, podsypání pískem - jedná se o 99 2/13 MO evid. č. smi.: 6440-0003-2017-172 míst, plocha 100 m2 Projektová dokumentace bude zpracována a předána v počtu vyhotovení uvedeném v článku 2.1.6. smlouvy a bude splňovat kromě obecných požadavků stanovených právními předpisy zejména následující požadavky: a) projektová dokumentace pro ohlášení stavby bude splňovat podmínky a náležitosti podle přílohy č. 5 vylil. č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, ve znění pozdějších předpisů, případně v případě staveb podle § 104 odst. 1 písm. f) až k) stavebního zákona náležitosti podle § 105 odst. 3 až 7; b) projektová dokumentace pro provádění stavby bude splňovat podmínky a náležitosti podle přílohy č. 6 vyhl. č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, ve znění pozdějších předpisů, , a v podrobnostech dle vyhlášky č. 169/2016 Sb., o stanovení rozsahu dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr; c) každý výtisk projektové dokumentace a nosič (CD, DVD) bude obsahovat zejména: 1. prováděcí výkresy v příslušném měřítku tak, aby bylo technické a konstrukční řešení zřejmé a přehledné; 2. nezbytně nutné konstrukční detaily; 3. výkresovou část na nosiči uložena ve formátu *.dwg a zároveň ve formátu *.pdf. d) projektová dokumentace nebude obsahovat žádné technické zhodnocení. 2.1.2. Zajistit na vlastní náklady veškeré činnosti nezbytné pro kvalitní zpracování projektové 2.1.3. dokumentace (např. geodetické zaměření, inženýrsko-geologické průzkumy včetně provedení odpovídajících sond a zkoušek, hydrogeologický průzkum apod.). 2.1.4. Poskytnutí nezbytné součinnosti objednateli pro získání souhlasu s ohlášeným stavebním záměrem - zejména doplnit nebo upravit projektovou dokumentaci dle požadavků stavebního úřadu, případně koordinátora BOZP nebo poskytnout potřebná vysvětlení a podkladové informace. Předmětem díla není zajištění ohlášení či stavebního povolení, rovněž zajištění souhlasných stanovisek, vyjádření příslušných orgánů. Zpracování soupisu všech prací, dodávek a služeb, včetně výkazu výměr dle vyhlášky č. 169/2016 Sb. (dále jen „výkaz výměr“) a stanovení celkových nákladů stavby (dále jen „kontrolní rozpočet44), a dále zpracování výkazů výměr pro účely přenesení daňové povinnosti DPH podle § 92e zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů - budou zpracovány v rozlišení na stavební a montážní práce (číselný kód klasifikace produkce CZ-CPA 41 až 43) a ostatní práce. Pro zpracování výkazu výměr a jeho ocenění bude použita „Cenová soustava ÚRS44, vydávaná ÚRS Praha, a.s., Praha 1Ó. Kontrolní rozpočet a výkaz výměr budou zpracovány v členění specifikovaném v příloze č. 2 a 3 Sazebníku pro navrhování nabídkových cen projektových prací a inženýrských činností UNIKA 2010 (dále jen „sazebník UNIKA44). Rozsah stavby je specifikován výchozími podklady uvedenými v zadání výběrového řízení. 2.1.5. Součástí dokumentace bude i zaměření stávajícího stavu. Vše bude zpracováno dle vyhlášky č. A99/2006 Sb., o dokumentaci staveb, § 3 Dokumentace pro provádění stavby, včetně rozpočtu. Dokumentace bude zpracována v souladu s požadavky zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, (stavební zákon) ve znění pozdějších předpisů, vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, ve znění pozdějších předpisů a ostatní platné legislativy. 2.1.6. Dokumentace bude zpracována v tomto členění: A Průvodní zpráva B Souhrnná technická zpráva C Přehledná situace D Dokladová část 3/13 MG evid. č. snil.: 6440-0003-2017-172 E Dokumentace Součástí dokumentace bude: a. Situace opravy spař b. Situace opravy desek c. Detaily d. Půdorys desek e. Vzorový řez desky f. Výškové zaměření opravovaných ploch g. Spárořez stávající h. Spárořez po opravě i. kompletní výkaz výměr (i v elektronické podobě na CD - formát *.xls), soupis prací a dodávek s podrobným popisem požadovaných standardů, které jednoznačně vymezují použité položky (bez ocenění) dle vyhlášky č. 169/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti vymezení předmětu veřejné zakázky na stavební práce a rozsah soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr a v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů , j. prováděcí PD a výkaz výměr budou vyhotoveny v tištěné podobě v 6 ti výtiscích a 2x v digitální podobě v úplném rozsahu včetně neoceněného výkazu výměr ve formátu *.xls a 1 x v digitální podobě pouze výkaz výměr oceněný ve formátu *.xls. Veškeré výkresy budou ve formátu *.dwg a zároveň ve formátu *.pdf. Zbývající části PD budou v příslušném formátu, ve kterém byly zpracovány a zároveň ve formátu *.pdf. k. Stanovení minimální lhůty výstavby - minimální lhůta výstavby bude doložena časovým harmonogramem prací. Časový harmonogram musí zohlednit případné požadavky objednatele, uvedené v přílohách této smlouvy, popř. upřesněné v průběhu plnění této smlouvy v rámci jednotlivých technických rad. (dále jen 1. etapa díla“) 2. etapa: 2.2. Zajištění autorského dozoru v rozsahu přílohy č. 11 sazebníku UNIKA a jeho provádění kvalifikovanými osobami s příslušnou odbornou způsobilostí po celou dobu realizace stavby, na niž zhotovitel zpracuje projektovou dokumentaci podle této smlouvy, a to až do splnění podmínek ustanovení §119 zákona č. 183/2006 Sb., věznění pozdějších předpisů umožňujících užívání stavby. Zhotovitel projektové dokumentace v rámci autorského dozoru zpracuje dodatečnou projektovou dokumentaci skutečného provedení stavby (bude-li se rozcházet projektová dokumentace se skutečností). 2.3. Zhotovitel odpovídá za správnost a úplnost zpracované projektové dokumentace a proveditelnost a bezpečnost stavby podle této projektové dokumentace, jakož i za technickou a ekonomickou úroveň projektu stavby a technologického zařízení. Současně zhotovitel potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil s rozsahem a povahou díla a že mu jsou známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné ke zpracování díla. 2.4. Zhotovitel se zavazuje provést na své náklady a nebezpečí dílo popsané v tomto článku smlouvy a řádně a včas je předat objednateli ve lhůtě podle čl. 4 smlouvy. Objednatel se zavazuje řádně provedené dílo převzít a zaplatit za ně cenu podle čl. 3 smlouvy. 2.5. Zhotovitel se dále zavazuje provést na požádání objednatele případné dodatečné práce, nutné k řádnému zpracování nebo dokončení předmětu smlouvy, jejichž potřebnost ke splnění účelu této smlouvy je objektivně doložena a vyvstala až v průběhu plnění díla a jejichž potřebnost nebylo možné při vynaložení náležité péče předvídat před uzavřením smlouvy. V průběhu zpracování dokumentace se zhotovitel zavazuje svolat technicko-ekonomickou radu (dále též „TER”), na kterou přizve objednatele (kontaktní osobu oprávněnou jednat za 4/13 MO evid. č. smi.: 6440-0003-2017-172 objednatele ve věcech technických + koordinátora), odpovědného zástupce provozního střediska a uživatele. Případné připomínky všech zúčastněných složek budou zapracovány do dokumentace. Poslední TER svolá zhotovitel nejpozději 5 kalendářních dnů před předáním dokončené dokumentace objednateli, na které bude provedena kontrola úplnosti dokumentace a splnění závazků plynoucích z této smlouvy. Z TER bude zhotovitelem pořízen zápis a tento zápis bude součástí dokladové části dokumentace. Zhotovitel zajistí zpracování Souhrnného předávacího protokolu, který bude obsahovat rekapitulaci soupisů všech výtisků PD. Článek 3 Cena za dílo 3.1. Smluvní strany se ve smyslu zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů, dohodly na celkové, nejvýše přípustné ceně za dílo, specifikované v ěl. 2.1. a 2.2. smlouvy, a to ve výši: 275 880,- Kč bez DPH (slovy: dvěstě sedmdesát pět tisíc osm set osmdesát korun českých). 3.2. K celkové ceně díla bez DPH bude účtována daň z přidané hodnoty ve výši platné v době poskytnutí zdanitelného plnění. V době uzavření této smlouvy je zákonem stanovena sazba DPH ve výši 21 %, což činí 57 934,80 Kě a celková cena za dílo včetně DPH tedy činí 333 814,80 Kě. 3.3. Celková cena za dílo podle ěl. 3.1. a 3.2. se skládá z ceny: 3.4. Podrobná skladba ceny za dílo podle této smlouvy a jednotkové ceny a celková cena jsou uvedeny v cenové kalkulaci v příloze č. 1 smlouvy. V těchto cenách jsou již zahrnuty veškeré náklady zhotovitele spojené s plněním této smlouvy. 3.5. Zhotovitel má podle této smlouvy právo na zaplacení ceny pouze skutečně provedených prací a poskytnutých dodávek. 3.6. Celkovou cenu díla bez DPH lze překročit pouze za předpokladu sjednání dodatku k této smlouvě, a to na základě zadání nové veřejné zakázky. 3.7. Cena díla může být změněna dohodou smluvních stran pouze v případě, že v průběhu realizace díla dojde ke změnám, které jsou objektivně doložené, nutné ke zpracování a dokončení díla, které vyvstaly až v průběhu plnění díla a nebyly při vynaložení náležité péče předvídatelné před uzavřením smlouvy a jsou odsouhlasené oběma smluvními stranami (dále jen ,,vícepráce“). Povinnost realizovat vícepráce a právo na jejich úhradu má zhotovitel až po uzavření dodatku k této smlouvě. 5/13 MO evid. č. snil.: 6440-0003-2017-172 Článek 4 Doba plnění 4.1. Smluvní strany se dohodly na termínu zahájení plnění dle čl. 2.1. smlouvy: 3. dnem po účinnosti smlouvy. 4.2. Předmět smlouvy v rozsahu písemných výstupů 1. etapy díla zhotovitel předá do 60 ti kalendářních dnů od účinnosti smlouvy objednateli způsobem stanoveným v čl. 5 smlouvy. 4.2. Výkon funkce autorského dozoru (II. etapa díla) se zhotovitel zavazuje vykonávat průběžně po celou dobu realizace stavby, na niž je PD zpracována, tj. od jejího zahájení až do vydání dokladu o povolení užívání stavby ve smyslu stavebního zákona. (Předpoklad rok 2018). Článek 5 Podmínky předání díla 5.1. Dílo (řádně provedené) v rozsahu I. etapy díla zhotovitel doručí objednateli osobně s průvodním dopisem na adresu příjemce: Provozní středisko 0620 Sedlec, Vícenice u Náměště nad Oslavou, 675 71 Náměšť nad Oslavou. 5.2. Po doručení díla technický dozor objednatele do 5 pracovních dnů provede kontrolu předaných výstupů I. etapy díla z hlediska správnosti, úplnosti a kvality jejího obsahu ve smyslu uzavřené smlouvy (včetně případných dodatků) a závěrů z technických rad (dále také jen ,,TER“) a potvrdí zápis o předání a převzetí věci. Bude-li dílo bez vad s doložkou bez výhrad. Jeden výtisk potvrzeného zápisu předá objednatel zhotoviteli nejpozději do 10 kalendářních dnů od doručení dokončeného díla. V případě vad díla, které brání převzetí, technický dozor objednatele do 5 pracovních dnů od doručení díla oznámí telefonicky a současně i e-mailem zhotoviteli, že dílo nepřevezme a nepotvrdí zápis o předání a převzetí věci. Vady díla technický dozor objednatele oznámí písemně dopisem zhotoviteli do 10 kalendářních dnů od doručení díla a dílo mu vrátí k odstranění zjištěných vad. 5.3 Smluvní strany se zavazují poskytnout si vzájemně součinnost tak, aby k předání díla mohlo dojít ve sjednanou dobu. Termín pro předání díla se neprodlužuje o dobu, po kterou doručené dílo kontroloval v souladu s touto smlouvou technický dozor objednatele. Článek 6 Platební a fakturační podmínky 6.1. Zhotovitel po vzniku práva fakturovat do 10 kalendářních dnů doporučeně odešle objednateli ve dvojím vyhotovení daňový doklad (dále jen „faktura"). Za okamžik vzniku práva fakturovat se považuje den podpisu zápisu o předání a převzetí I. etapy díla. Právo fakturovat za II. etapu díla (autorský dozor) vznikne zhotoviteli po dokončení stavby, a vydání dokladu o provedeném účelu užívání stavby dle čl. 2.2. smlouvy na niž je projektová dokumentace zpracována. 6.2. Faktura musí obsahovat všechny náležitosti řádného daňového dokladu podle platné právní úpravy, zejména podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o DPH“) a podle § 435 OZ. Dále musí faktura obsahovat tyto údaje: a) označení „faktura - daňový doklad", b) evidenční číslo daňového dokladu, c) číslo smlouvy a datum jejího uzavření, d) název a sídlo smluvních stran, obchodní název, adresa, e) IČO, DIČ smluvních stran, f) předmět dodávky a název díla, g) den vystavení faktury a datum splatnosti (do 30 kalendářních dnů od doručení objednateli), 6/13 MO evid. č. smi.: 6440-0003-2017-172 h) označení banky a čísla účtu zhotovitele, na který má být faktura uhrazena. 6.3. K faktuře musí být připojen: a) zápis o předání a převzetí I. etapy, b) vzájemně odsouhlasený soupis provedených prací (výkonů) dle cenové kalkulace v případě II. etapy - za objednatele jej potvrdí technický dozor objednatele. Faktura bude objednateli doručena na adresu: Provozní středisko 0620 Sedlec, Vícenice u Náměště nad Oslavou, 675 71 Náměšť nad Oslavou Záhlaví faktury bude vyplněno: Odběratel: IČ: 60162694, DIČ: CZ 60162694 Česká republika - Ministerstvo obrany, Tychonova 1, 160 00 Praha 6, Agentura hospodaření s nemovitým majetkem, Hradební 772/12, 110 05 Praha 1 Příjemce : Provozní středisko 0620 Sedlec, Vícenice u Náměště nad Oslavou, 675 71 Náměšť nad Oslavou. 6.4. Splatnost faktury je do 30 dnů ode dne jejího doručení objednateli, u faktur doručených objednateli v kalendářním měsíci prosinec a leden se smluvní strany dohodly na prodloužené lhůtě splatnosti do 60 dnů ode dne doručení faktury objednateli. 6.5. Faktura se považuje za uhrazenou okamžikem odepsání fakturované částky z účtu objednatele a jejím směrováním na účet zhotovitele. 6.6. Objednatel je oprávněn fakturu vrátit zhotoviteli ve sjednané lhůtě splatnosti, neobsahuje-li některý údaj nebo přílohu uvedenou ve smlouvě nebo má jiné závady v obsahu nebo nedostatečný počet výtisků. Při vrácení faktury objednatel uvede důvod jejího vrácení a v případě oprávněného vrácení zhotovitel vystaví fakturu novou. Oprávněným vrácením faktury přestává běžet původní lhůta splatnosti a běží znovu ode dne doručení nové faktury objednateli. Zhotovitel je povinen novou fakturu doručit objednateli do 10 dnů ode dne, kdy mu byla doručena oprávněně vrácená faktura. 6.7. Budou-li u zhotovitele shledány důvody k naplnění institutu ručení příjemce zdanitelného plnění podle § 109 zákona o DPH bude objednatel při zasílání úplaty vždy postupovat zvláštním způsobem zajištění daně podle § 109a tohoto zákona. 6.8. Zálohové platby nebudou poskytovány. 6.9. Zhotovitel není oprávněn započíst své pohledávky na pohledávky objednatele vůči němu. Zhotovitel není oprávněn postoupit pohledávky vůči objednateli třetí osobě. 6.10. Smluvní strany se dohodly, že objednatel je oprávněn započíst i nesplatné pohledávky. Článek 7 Vlastnictví a odpovědnost za škodu 7.1. Vlastníkem věci, která byla zhotoviteli předána k provedení díla, je po celou dobu plnění díla objednatel. 7.2. Nebezpečí vzniku škody na věci předané k provedení díla přechází z objednatele na zhotovitele okamžikem předání věci a podpisem zápisu o předání a převzetí věci smluvními stranami. 7.3. Za nebezpečí škody na prováděném díle až do jeho předání přejímajícímu odpovídá zhotovitel. 7.4. Oprávnění nakládat s předmětem plnění této smlouvy přechází na objednatele dnem protokolárního převzetí díla (jeho etapy). Vlastnické právo k převzatému dílu (etapě díla) přechází na objednatele dnem zaplacení. 7.5. Smluvní strany se dohodly, že v případě náhrady škody se bude hradit pouze skutečná, prokazatelně vzniklá škoda. Článek 8 7/13 MO evid. č. smi.: 6440-0003-2017-172 Záruka za jakost, vady díla a reklamace 8.1. Zhotovitel přejímá záruku za jakost díla ve smyslu ustanovení § 2619 OZ po dobu 60 měsíců od předání a převzetí dokončeného díla. V případě, že dojde k vlastní realizaci stavby dle projektové dokumentace specifikované v čl. 2 smlouvy, prodlužuje se záruka za jakost na předmět plnění této smlouvy na celou dobu životnosti předmětné stavby. Po tuto dobu odpovídá zhotovitel za vady, které objednatel zjistí a včas reklamuje. 8.2. Záruční doba neběží po dobu, po kterou objednatel nemůže užívat dílo pro jeho reklamované vady. Smluvní strany se výslovně dohodly, že vyskytne-li se v průběhu záruční doby skrytá vada díla, má se za to, že touto vadou dílo trpělo již v době předání. 8.3. Zhotovitel zodpovídá za to, že: a) dílo nemá vady, je kompletní, splňuje určenou funkci a odpovídá požadavkům sjednaným v této smlouvě, b) navržené řešení předmětné stavby obsažené v projektové dokumentaci je technicky realizovatelné v souladu s obecně závaznými právními předpisy a normami, které se vztahují ke zpracovanému dílu, c) řešení stavby obsažené v projektové dokumentaci je navrženo ekonomicky, přiměřeně s přihlédnutím k objednatelem stanovenému účelu. 8.4. Práva z vadného plnění se řídí ustanoveními § 2615 a násl. OZ. 8.5. Reklamace se uplatňují písemně. 8.6. Zhotovitel je povinen se k reklamaci písemně vyjádřit do 10 kalendářních dnů ode dne jejího obdržení. Ve svém vyjádření zhotovitel uvede, zda vady uznává (včetně návrhu způsobu a termínu jejich odstranění), nebo důvody, proč vady neuznává. Pokud tak neučiní, má se za to, že je reklamace oprávněná a zhotovitel je povinen odstranit vady do 20 kalendářních dnů od obdržení reklamace. Po uplynutí této lhůty je objednatel oprávněn pověřit odstraněním vad díla jinou odbornou firmu s tím, že zhotoviteli přeúčtuje veškeré takto vzniklé náklady. 8.7. O odstranění vady musí být sepsán protokol. 8.8. Zhotovitel je povinen nahradit všechny škody, které vzniknou objednateli či třetí osobě v důsledku vady díla. Článek 9 Smluvní pokuty a úrok z prodlení 9.1. V případě, že zhotovitel nedodrží termín plnění 1. etapy díla sjednaný v čl.4.2 této smlouvy, uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč za každý i započatý den prodlení, a to až do úplného splnění závazku nebo do zániku smluvního vztahu. 9.2. V případě, že zhotovitel bude v prodlení s plněním 2. etapy díla, tj. při nedodržení termínu dohodnutého pro výkon činností v rámci autorského dozoru a zapsaného do stavebního deníku (případně uvedeného v zápise z kontrolního dne stavby, apod.) zavazuje se zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč za každý i započatý den prodlení. 9.3. V případě prodlení se splněním 1. etapy díla v čl. 4.2. smlouvy delším než 30 kalendářních dnů uhradí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 30 % z celkové ceny díla s DPH. 9.4. V případě, že zhotovitel bude v prodlení s odstraňováním vad díla dle čl. 8. smlouvy, zavazuje se zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč za každý i započatý den prodlení a za každou vadu zvlášť. 9.5. V případě, že zhotovitel nevrátí objednateli veškerou zapůjčenou dokumentaci podle čl. 10.8. smlouvy, zavazuje se zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč za každý i započatý den prodlení. 9.6. V případě vad projektové dokumentace (např. v rozdílu výkazu výměr a výkresové dokumentace), v jejichž důsledku prokazatelně dojde v průběhu vlastní realizace stavby dle této 8/13 MO evid. č. smi.: 6440-0003-2017-172 projektové dokumentace k navýšení ceny díla za zhotovení této stavby, která vyplyne z výběrového řízení, v rámci něhož bude projektová dokumentace použita jako zadávací dokumentace (dále jen „základní cena stavby“), uhradí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 10 000,-Kč (v případě navýšení do 5 % základní ceny stavby), ve výši 20 000,-Kč (v případě navýšení od 5 do 10 % základní ceny stavby) a ve výši 50 000,-Kč (v případě navýšení větším než 10 % základní ceny stavby). 9.7. V případě prodlení objednatele s úhradou faktury uhradí objednatel zhotoviteli úrok z prodlení za každý započatý den prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb., kterým se určuje výše úroků z prodlení a nákladů spojených s uplatněním pohledávky, určuje odměna likvidátora, likvidačního správce a člena orgánu právnické osoby jmenovaného soudem a upravují některé otázky Obchodního věstníku a veřejných rejstříků právnických osob a fyzických osob. 9.8. Smluvní pokuty (respektive úrok z prodlení) sjednané touto smlouvou a náklady na vymáhání pohledávek uhradí povinná strana na základě faktury vystavené oprávněnou stranou. Splatnost si smluvní strany sjednávají do 30 dnů po jejím doručení povinné straně. Právo uplatňovat a vymáhat smluvní pokuty (respektive úrok z prodlení) vzniká prvním dnem následujícím po marném uplynutí lhůty. 9.9. Smluvní pokuty a úrok z prodlení hradí povinná strana bez ohledu na to, zda a v jaké výši vznikla druhé smluvní straně škoda. Škoda a její náhrada je vymahatelná samostatně vedle smluvní pokuty. Smluvní strany výslovně vylučují použití ustanovení § 2050 OZ. 9.10. Smluvní pokuty podle této smlouvy si smluvní strany sjednávají jako ujednání na samotné smlouvě nezávislá pro případ, že jejich smluvní vztah z nějakého důvodu zanikne před řádným dokončením a předáním díla (např. dohodou nebo odstoupením), lo znamená, že zůstane zachováno právo objednatele uplatňovat po zhotoviteli smluvní pokuty, na něž mu vznikl nárok po dobu platnosti smlouvy. Článek 10 Zvláštní ujednání 10.1. Zhotovitel bere na vědomí, že místem plnění jsou objekty důležité pro obranu státu ve smyslu § 29 zákona ě. 222/1999 Sb., o zajišťování obrany ČR, ve znění pozdějších předpisů. V této souvislosti se zavazuje dodržovat následující požadavky objednatele: a) Na zpracování předmětu smlouvy se nebudou podílet občané cizí státní příslušnosti, bez státní příslušnosti nebo s několika státními příslušnostmi (s výjimkou občanů členských států NATO a EU). b) Zhotovitel se zavazuje dodržovat veškerá interní nařízení a podmínky upravující vstup do vojenského areálu a případně další omezení stanovená přímým uživatelem, která byla v této souvislosti vydána příslušným orgánem, do jehož působnosti tyto objekty důležité pro obranu státu náleží, a se kterými byl seznámen nejpozději na vstupní technické radě. Nedodržení tohoto ujednání, může být důvodem k vystavení zákazu vstupu pro zaměstnance nebo vydání zákazu vjezdu pro dopravní prostředky. c) K udělení povolení vstupu a vjezdu do vojenského objektu předloží zhotovitel ne starší 3 kalendářních dnů před zahájením prací seznam všech zaměstnanců, kteří budou vstupovat do vojenského objektu (jméno, příjmení, datum a místo narození, číslo občanského průkazu a adresu trvalého bydliště) a seznam registračních značek dopravních prostředků. d) Vystavená povolení opravňující ke vstupu a vjezdu do vojenského objektu se zhotovitel zavazuje prokazatelně vrátit nejpozději v termínu ukončení díla. Nedodržení tohoto ujednání ze strany zhotovitele, opravňuje objednatele k pozastavení platby daňového dokladu (faktury) do doby odstranění uvedeného nedostatku zhotovitelem. 10.2. Zhotovitel bude informovat objednatele o stavu rozpracovaného díla na pravidelných technických radách - TER, které bude zhotovitel organizovat podle potřeby, nejméně však lx za měsíc, nebo na TER organizovaných objednatelem. Vstupní TER se zhotovitel zavazuje 9/13 MO evid. č. smi.: 6440-0003-2017-172 zorganizovat nejpozději do 10 kalendářních dnů od podpisu této smlouvy. Objednatel se zavazuje poskytnout zhotoviteli součinnost při zajištění, resp. zprostředkování účasti zástupců Ministerstva obrany na TER. Zápisy z TER budou součástí dokladové části projektové dokumentace. 10.3. Objednatel je prostřednictvím kontaktní osoby pro věci technické oprávněn kontrolovat průběžně postup realizace a kvalitu prováděného díla, přičemž k tomuto účelu si může přizvat i další odborné osoby, které pro provedení této kontroly potřebuje. Za tímto účelem je zhotovitel povinen předložit zástupci objednatele pro věci technické rozpracované dílo k nahlédnutí, a to nejpozději do 3 pracovních dnů od vyžádání. 10.4. Při provádění díla je zhotovitel povinen dodržovat příslušné platné právní předpisy (zákony, vyhlášky) a technické normy (ČSN, EN) vztahující se k předmětnému dílu. 10.5. Vzhledem ktomu, že objednatel není dle platné legislativy oprávněn vydat zhotoviteli plnou moc k projednání projektové dokumentace, připraví zhotovitel v dostatečném časovém předstihu žádosti o posouzení projektové dokumentace, které prostřednictvím technického dozoru objednatele předloží objednateli k podpisu. Objednatel podepíše předložené žádosti bezodkladně a nejpozději do 5 pracovních dnů je předá cestou technického dozoru objednatele zhotoviteli. Předání žádostí a potřebných příloh příslušným orgánům a organizacím zajistí zhotovitel. 10.6. Zapracování případných připomínek dotčených orgánů a organizací pověřených výkonem státní (vojenské) správy a ostatních dotčených osob do projednané projektové dokumentace nesmí být řešeno formou číslovaných doplňků nebo změn k této projektové dokumentaci. 10.7. Pokud zhotovitel při provádění díla zjistí, že pro bezvadné provedení díla je nezbytné provést činnosti (výkony), které nejsou specifikovány v předmětu smlouvy, je povinen bezodkladně informovat objednatele. 10.8. Zhotovitel je povinen vrátit objednateli veškerou zapůjčenou dokumentaci, a to nejpozději do 14 kalendářních dnů po předání 1. etapy díla objednateli. 10.9. Stupeň utajení projektové dokumentace: - bez utajení, 10.10. Zhotovitel není oprávněn poskytnout výsledek jeho činnosti, který je předmětem této smlouvy, jiným osobám než objednateli. Prvopisy všech součástí díla je zhotovitel povinen uschovat nejméně po dobu pěti let od předání a převzetí předmětu díla. Na žádost objednatele se zhotovitel zavazuje po tuto dobu poskytnout objednateli jejich kopie, a to za úhradu nutných nákladů. 10.11. Zhotovitel prohlašuje, že dílo není zatíženo žádnými právy třetích osob. Zhotovitel zejména odpovídá za případné porušení práv z průmyslového nebo jiného duševního vlastnictví třetích osob. 10.12. Pokud jakýkoliv výsledek činnosti zhotovitele dle této smlouvy je autorským dílem podle zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů, nebo jinak chráněné duševní vlastnictví, poskytuje zhotovitel podpisem této smlouvy objednateli k takovému výsledku činnosti zhotovitele jako celku i jeho části časově neomezené, přenosné, neexkluzivní oprávnění (licenci). Současně zhotovitel poskytuje objednateli oprávnění autorské dílo či jiné duševní vlastnictví vytvořené pro objednatele dle této smlouvy upravovat či měnit. Jde-li o výsledek činnosti subdodavatele, který podléhá ochraně podle autorského zákona nebo podobného obecně závazného právního předpisu podle právního řádu bydliště/místa podnikání subdodavatele, zavazuje se zhotovitel zajistit pro objednatele ve vztahu k takovému dokumentu zhotovitele oprávnění v stejném rozsahu, jaký je požadován pro výsledek činnosti zhotovitele podle tohoto ustanovení smlouvy. Odměna za poskytnutí veškerých uvedených oprávnění/licencí je již zahrnuta v ceně díla. Objednatel není povinen poskytnutou licenci využít. 10/13 MO evid. č. smi.: 6440-0003-2017-172 10.13. V případě, že popis materiálu nebo výrobku (jeho technické a kvalitativní parametry a vlastnosti) bude v rámci projektové dokumentace (včetně výkazu výměr) řešen odkazem na konkrétní referenční výrobek, budou pro tyto účely voleny výrobky vyráběné v zemích Evropské unie, Švýcarsku, Norsku a členských státech NATO. Tyto výrobky musí současně splňovat technické požadavky stanovené zákonem č. 90/2016 Sb., o posuzování shody stanovených výrobků při jejich dodávání na trh a předpisy souvisejícími. 10.14. Objednatel zabezpečí výkon činnosti koordinátora BOZP v rámci přípravy a realizace sám. Zhotovitel je povinen k součinnosti s koordinátorem BOZP a je povinen zapracovat připomínky do PD. 10.15. Zhotovitel není oprávněn v průběhu plnění svého závazku dle této smlouvy a ani po jeho splnění bez písemného souhlasu objednatele poskytovat jakékoliv informace, se kterými se seznámil v souvislosti s plněním svého závazku, a podkladové materiály v listinné či elektronické podobě, které mu byly poskytnuty v souvislosti s plněním závazku dle této smlouvy, třetím osobám (mimo případné poddodavatele). Poskytnuté informace jsou ve smyslu § 1730 OZ důvěrné. 10.16. Zhotovitel podpisem této smlouvy uděluje podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, souhlas objednateli, jako správci údajů, se zpracováním jeho osobních a dalších údajů ve smlouvě uvedených pro účely naplnění práv a povinností vyplývajících z této smlouvy, a to po dobu její platnosti a dobu stanovenou pro archivaci. Článek 11 Zánik závazků 11.1. Smluvní strany se dohodly, že závazek ze smluvního vztahu zaniká v těchto případech: a) splněním všech závazků řádně a včas; b) dohodou smluvních stran při vzájemném vyrovnání účelně vynaložených a prokazatelně doložených nákladů ke dni zániku smlouvy; c) jednostranným odstoupením od smlouvy pro její podstatné porušení; d) jednostranným odstoupením objednatele od smlouvy v případě, že zhotovitel předal objednateli před uzavřením této smlouvy nepravdivé nebo neúplné informace a doklady, jejichž obsah nebo samotný fakt (ne)doložení mohly ovlivnit zadávací řízení a rozhodnutí objednatele o sjednání této smlouvy; e) jednostranným odstoupením objednatele od smlouvy v případě, že bude vůči majetku zhotovitele vyhlášeno insolvenční řízení, v němž bude vydáno rozhodnutí o úpadku nebo byl-li vůči zhotoviteli insolvenční návrh zamítnut pro nedostatek majetku k úhradě nákladů insolvenčního řízení; 11.2. Nastanou-li u některé ze smluvních stran skutečnosti bránící řádnému plnění této smlouvy, je tato smluvní strana povinna to ihned bez zbytečného odkladu oznámit druhé straně a vyvolat jednání zástupců oprávněných k jednání ve věcech smluvních. 11.3. Chce-li některá ze stran od této smlouvy odstoupit na základě ujednání z této smlouvy vyplývajících, je povinna svoje odstoupení písemně oznámit druhé straně. V odstoupení musí být dále uveden důvod, pro který strana od smlouvy odstupuje a přesná citace toho ustanovení smlouvy, který ji k takovému kroku opravňuje. Bez těchto náležitostí je odstoupení neplatné. 11.4. Za podstatné porušení smlouvy ze strany zhotovitele se považuje: a) prodlení s plněním 1. etapy díla déle než 30 kalendářních dnů; b) nedodržení ujednání o záruce a odpovědnosti za vady; c) opakované neplnění jednotlivých činností v rámci výkonu autorského dozoru; d) porušení závazků specifikovaných v čl. 10.1. nebo 10.2. smlouvy. 11.5. Odstoupení od smlouvy se dále řídí ustanoveními § 2001 a násl. OZ. 11.6. Odstoupí-li některá ze smluvních stran od této smlouvy na základě ujednání z této smlouvy 11/13 MO evid. č. smi.: 6440-0003-2017-172 vyplývajících, povinnosti obou stran jsou poté následující: a) zhotovitel provede soupis všech prací (výkonů) provedených ke dni oznámení o odstoupení od této smlouvy a jejich finanční ocenění; b) zhotovitel vyzve objednatele k předání a převzetí rozpracovaného díla a objednatel je povinen do 30 kalendářních dnů od obdržení vyzvání zahájit přejímací řízení rozpracovaného díla; c) po převzetí rozpracovaného díla objednatelem a vzájemném odsouhlasení finančního ocenění vystaví zhotovitel konečnou fakturu (daňový doklad) rozpracovaného díla; d) smluvní strana, která důvodné odstoupení od smlouvy zapříčinila, je povinna uhradit druhé straně veškeré náklady jí vzniklé z důvodů odstoupení od této smlouvy; e) nemá-li však částečné plnění pro objednatele význam, může v souladu s § 2004 odst. 2 OZ od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění. 11.7. Zhotovitel není oprávněn zcela ani zčásti postoupit na třetí osobu žádné ze svých práv, ani žádný ze svých závazků plynoucích z této smlouvy ani tuto smlouvu jako celek. Článek 12 Závěrečná ujednání 12.1. Vztahy mezi smluvními stranami se řídí právním řádem České republiky. Smluvní strany se dohodly, že vztahy v této smlouvě neupravené se řídí ustanoveními OZ. Spory, které nebudou vyřešeny dohodou, budou řešeny před soudem obecně příslušným dle sídla objednatele. 12.2. Tuto smlouvu lze měnit pouze formou písemných, vzestupně číslovaných dodatků, potvrzených oběma smluvními stranami. 12.3. Je-li nebo stane-li se některé ustanovení smlouvy neplatné či neúčinné, nedotýká se to ostatních ustanovení, která zůstávají platná a účinná. Smluvní strany se v tomto případě zavazují dohodou nahradit ustanovení neplatné či neúčinné novým ustanovením platným či účinným, které nejlépe odpovídá původně zamýšlenému účelu ustanovení neplatného či neúčinného. 12.4. Veškerá komunikace mezi smluvními stranami týkající se této smlouvy musí být učiněna v písemné formě, není-li v textu smlouvy uvedeno výslovně jinak, a musí být doručena osobně nebo prostřednictvím doporučené poštovní zásilky nebo datové schránky na adresy uvedené v záhlaví této smlouvy. V případě doručení jakékoli písemnosti faxem nebo e-mailem musí být originál tohoto dokumentu v listinné podobě doručen adresátovi osobně nebo prostřednictvím doporučené poštovní zásilky na adresu uvedenou v záhlaví této smlouvy. 12.5. Smluvní strany sjednávají pravidla pro doručování vzájemných písemností tak, že písemnost se v případě pochybností nebo nedoručitelnosti považuje za doručenou nejpozději třetím pracovním dnem po jejím odeslání na adresu uvedenou v záhlaví této smlouvy, nedoručí-li druhá strana písemné oznámení o změně adresy, a to bez ohledu na to, zda se adresát na této adrese zdržuje a zásilku vyzvedne, není-li doručováno datovou schránkou. 12.6. Zhotovitel bere na vědomí, že objednatel je ve smyslu § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a § 2 odst. 1 zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) povinným subjektem a souhlasí se zveřejněním této smlouvy. Tento souhlas je poskytován do budoucna na dobu neurčitou pro účely informování veřejnosti o činnosti smluvních stran. Výslovně je pro strany této smlouvy sjednána možnost zpřístupnění či zveřejnění celé této smlouvy v jejím plném znění, jakož i všech úkonů a okolností s touto smlouvou přímo souvisejících, pokud tím nedojde k porušení zákonem stanovené povinnosti mlčenlivosti. 12.7. Kontrolní orgán Vojenského útvaru 2427 Sedlec, Vícenice u Náměště n/O (dále jen „kontrolní v orgán“) provádí kontrolní činnost k zajištění bezpečnosti utajovaných informací před kompromitujícím vyzařováním informačních systémů a elektronických prostředků se všemi 12/13 MO evid. č. smi.: 6440-0003-2017-172 subjekty v areálu letiště. 12.8. Zhotovitel zabezpečí, že v jimi provozovaných prostorech nebudou instalovat nebo provozovat technické prostředky využitelné k provádění tzv. pasivního odposlechu (prostředky schopné záznamu, přenosu, analýzy elektromagnetického spektra apod.) v objektech, které v areálu základny využívají ke své činnosti. 12.9. Zhotovitel musí umožnit vstup kontrolním orgánům do prostoru, který využívají ke své činnosti, za účelem provedení kontroly, zda se v těchto prostorech nenachází technické prostředky schopné záznamu, přenosu, analýzy elektromagnetického spektra apod. 12.10. Kontrolní orgán se musí prokázat kontrolnímu subjektu „Písemným pověřením ke kontrole44 a „Kontrolním listem44, ve kterých jsou uvedené osoby provádějící kontrolní činnost, datum kontrolní činnosti, obsah kontrolní činnosti a podpis velitele nebo jeho zástupce. Velitel VU 2427 je povinen zabezpečit aby osoby splňovali podmínky vstupu do prostorů kontrolovaného subjektu (např. zdravotní průkaz, osvědčení fyzické osoby pro styk s UI požadovaného stupně apod.). Kontrolní orgán si vyžádá u kontrolního subjektu doprovod osoby, která bude přítomná po celou dobu kontroly využívaných prostor. 12.11. Zhotovitel zabezpečí zpracování seznamu osob, které mají povolen vstup kontrolovaného prostoru (jedná se o areál letiště VÚ 2427 Sedlec, Vícenice u Náměště n/O), průběžně provádí jeho aktualizaci a předává Bezpečnostnímu manažerovi (BM) VÚ 2427. Zhotovitel stanoví podmínky pro vstup do jimi využívaných prostor. 12.12.Smluvní strany se zavazují zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, o nichž se dozvěděly v souvislosti s plněním této smlouvy a nesdělovat je třetím stranám. Zhotovitel bere na vědomí, že objednatel je ve smyslu § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, povinným subjektem a souhlasí se zveřejněním této smlouvy v režimu tohoto zákona. 12.13. Tuto smlouvu lze platně měnit pouze písemnými, vzestupně číslovanými dodatky, podepsanými oběma smluvními stranami. 12.14. Tato smlouvaje vyhotovena ve 3 výtiscích o 13 stránkách, z nichž objednatel obdrží 2 výtisky a zhotovitel 1 výtisk, není-li podepsána zaručeným elektronickým podpisem. 12.15. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu poslední smluvní strany a účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 12.16. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu před podpisem přečetly a stvrzují, že byla uzavřena po vzájemné shodě na jejím obsahu, podle jejich pravé svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně, nikoliv v tísni za nápadně nevýhodných podmínek. 12.17. Nedílnou součástí smlouvy jsou přílohy: Příloha č. 1 Cenová kalkulace - počet listů: 1 Příloha č. 2 Zadání vymezení ploch - počet listů: 5 Příloh# č. 3 Upřesnění dláždění kolem světíotechniky - počet listů: 5 Platný poj Digitally signej Za zhotovitele Za objSKHfi'* 10:37 ReasoňN tendennaiWt.uzivatel=cu likus Ing. Nfti&teý m> Ing. Tomáš Culík jednatel Yedoi$jjtally signd AGA-Letiště s.r.o. ČeskáJJj^M^Ministerstvo obrany Agentijfaj^^lraaření s nemovitým majetkem leasori? tenderma7Wt.uzivatel=64 4000.1.2. flajtinger 13/13 Příloha č. 1 k SOD č. 6440-0003-2017-172 Zpracování projektové dokumentace k opravě APN "N" a přilehlé plochy "SAR" Letiště Sedlec v posádce Sedlec, Víccnice u Náměště nad Oslavou CE 06-17-07 - 2018 - cenová kalkulace P.ě. Práce Počet Cena za 1 Cena celkem bez DP11 hodin hod bez DPH Letiště Sedlec CE 06-17-07/403 Letištní spojovací a pojízdné plochy APN „N“ a přilehlé plochy „SAR“ I DPS - výkresová část 2 DPS - dokladová část Do Zaměření 4 Rozpočet a výkaz výměr 5 Ostatní náklady 6 Autorský dozor* Cena celkem bez DPH činí 275 880,00 DPH 21% činí 57 934,80 Ona zakázky včetně DPH činí 333 814,80 * Poznáni ka zlíoloví tele: V ceně AD je započteno zpracování dokumentace skutečného provedení stavby viz odstavec 2.2 smlouvy o dílo Stránka O li CUXJVCt V . i Z- i Přehled míst s propady ostrůvků zámkové dlažby u světlotechnických zařízení: RWY - 23/7,41/8,24/7,25/7,38/8,33/8,32/8,31/8,35/7,28/8,27/8,39/7,24/8,41/7,2/7,15/8,3/7,14/8,5/7,12/8,7/7,8/7,5/: APN P -193/15,194/15,195/15,197/15,198/15,199/15. (demontované szp u 222.vrl) CCR 16 - 67,107,108 CCR 17-3,103,201,239 CCR 13 - 4,5,6,9,10,12,13,14,15,37,38,43,45,46,47,49,51,53,55,67,70,93,97,98,99,100,103,104,106,115,116,117,118,119,1: CCR 14 -29,31,33,34,35,36,38,41,45,46 ZS 31 - ll/SZ,12/ZS,13/ZS(areál rokle), 14/ZS,15/ZS,21/ZS, 52/l(bez ZS), (. ■