Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3211422: Příspěvek na zabezpečení vzdělávací aktivity a na úhradu mzdových

Příloha ODB20170094.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        DOHODA o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců
   a potenciálních zaměstnanců interním lektorem a poskytnutí
    příspěvku v rámci projektu Podpora odborného vzdělávání

            zaměstnanců II č. OTA-MN-98/2017 / reg. č. proj.
                      CZ.03.1.52/0.0/0.0/15_021/0000053

uzavřená mezi

Úřadem práce České republiky

zastupující osoba:              Ing. Petr Prokop, ředitel Krajské pobočky ÚP ČR v Ostravě
sídlo:                          Dobrovského 1278/25, 170 00 Praha 7
IČO:                            72496991
adresa pro doručování:          Úřad práce ČR - kontaktní pracoviště Ostrava, Zahradní č.p. 368/12,
                                Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava 2
číslo účtu:                     37822761/0710

(dále jen „Úřad práce“) na straně jedné

a

zaměstnavatelem:                Dopravní podnik Ostrava a.s.
zastupující osoba:              Ing. Daniel Morys, MBA, předseda představenstva
sídlo firmy (místo podnikání):  Poděbradova 494/2, Ostrava-Moravská Ostrava, 701 71
IČO:                            61974757
adresa provozovny:              Poděbradova 494/2, Ostrava-Moravská Ostrava, 701 71
číslo účtu:                     2105677586/2700

(dále jen „zaměstnavatel“) na straně druhé.

                                                              Článek I
                                                           Účel dohody

I.1 Tato dohoda se uzavírá podle § 106 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění
          pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti“), za účelem poskytnutí příspěvku na
          zabezpečení vzdělávací aktivity a příspěvku na úhradu mzdových nákladů z projektu
          „Podpora odborného vzdělávání zaměstnanců II“ (dále jen „POVEZ II“) reg. č.
          CZ.03.1.52/0.0/0.0/15_021/0000053, a to v rozsahu a za podmínek uvedených v této dohodě.

                                              Článek II
                                         Předmět dohody

II.1 Předmětem této dohody je úprava vzájemných vztahů mezi Úřadem práce
          a zaměstnavatelem při zabezpečení vzdělávací aktivity interním lektorem v rámci projektu
          POVEZ II a poskytnutí příspěvku na její zajištění a příspěvku na úhradu mzdových nákladů
          zaměstnavatele, který zabezpečuje vzdělávací aktivitu svých zaměstnanců, případně
          potenciálních zaměstnanců (dále jen „zaměstnanců“). Příspěvek na potenciálního
          zaměstnance může být poskytnut pouze v případě, že zaměstnavatel zároveň s vyúčtováním
          vzdělávací aktivity doloží pracovní smlouvu, uzavřenou mezi zaměstnavatelem
          a potencionálním zaměstnance, který absolvoval vzdělávací aktivitu.

II.2 Zaměstnavatel zabezpečí pro své zaměstnance následující vzdělávací aktivitu:
          Řidičský průkaz skupiny "D" (autobus)

II.3 Rozsah vzdělávací aktivity každého účastníka:                   81,00  vyučovacích hodin
          z toho: - teoretická příprava:                             38,00  vyučovacích hodin
                         - praktická příprava:                       42,00  vyučovacích hodin
                         - ověření získaných znalostí a dovedností:         hodin
                                                                      1,00

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců č. OTA-MN-98/2017         strana 1 z 8

MPSV – OSU
II.4 Termín realizace vzdělávací aktivity:

                               Datum zahájení 18.09.2017
                               Datum ukončení 10.11.2017

          Jestliže tato dohoda nenabyde účinnosti do data zahájení realizace vzdělávací aktivity, strany
          dohody uzavřou dodatek k dohodě, ve kterém bude sjednán nový termín realizace vzdělávací
          aktivity. Nové datum ukončení realizace vzdělávací aktivity musí být sjednáno v souladu
          s bodem IX.3.

II.5 Způsob ověření získaných znalostí a dovedností:
          Závěrečná zkouška

II.6 Lektoři zajišťující vzdělávání: Jméno a příjmení:              …………………
                                                   Datum narození:  …………………

              Jméno a příjmení:                                     …………………
              Datum narození:                                       ………………...

              Jméno a příjmení:                                     …………………
              Datum narození:                                       …………………

II.7 Zaměstnanci, kteří se účastní vzdělávací aktivity:

a) počet:  5

b) jmenný seznam: přílohou č. 1 této dohody je vyplněný formulář „Seznam zaměstnanců
    navržených k účasti na vzdělávací aktivitě“.

II.8 Potenciální zaměstnanci, kteří se účastní vzdělávací aktivity:

c) počet:  0

d) jmenný seznam: přílohou č. 2 této dohody je vyplněný formulář „Seznam potenciálních
    zaměstnanců navržených k účasti na vzdělávací aktivitě“.

II.9 Poskytnutý příspěvek je podporou de minimis podle nařízení Komise (EU) č. 1407/2013 ze
          dne 18. prosince 2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie
          na podporu de minimis, Úřední věstník L 352, 24. 12. 2013, s. 1.

                                                             Článek III
                                                  Závazky zaměstnavatele

III.1 Zajistit účast zaměstnanců uvedených v příloze č. 1 a č. 2 této dohody ve vzdělávací aktivitě
          specifikované v bodech II.2, II.3, II.4, a II.5 této dohody.

III.2 Vytvořit zaměstnancům účastnícím se vzdělávací aktivity odpovídající podmínky k účasti
          na vzdělávací aktivitě.

III.3 Zajistit nejpozději v den nástupu na vzdělávací aktivitu prokazatelné seznámení zaměstnanců
          účastnících se vzdělávací aktivity s předpisy o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci
          a s předpisy o požární ochraně majícími vztah k účasti na vzdělávací aktivitě.

III.4 Zajistit nejpozději ke dni předložení prvního vyúčtování nákladů na Úřad práce vyplnění
          vstupního dotazníku (dotazník č. 1) každým podpořeným zaměstnancem. Zaměstnavatel je
          povinen zaměstnanci vyplnění dotazníku umožnit, v případě potřeby mu zajistit za účelem
          vyplnění dotazníku přístup k výpočetní technice; vstupní dotazník je dostupný
          na Integrovaném portálu MPSV.

III.5 Zajistit v průběhu vzdělávací aktivity prokazatelnou denní evidenci (včetně podpisů všech
          zaměstnanců a lektora), která minimálně obsahuje:

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců č. OTA-MN-98/2017   strana 2 z 8
III.6   a) docházku zaměstnanců, kteří se účastní vzdělávací aktivity, a to s uvedením počtu hodin,
III.7        v nichž se jednotliví zaměstnanci vzdělávací aktivity zúčastnili, přestávky a přerušení
             výuky. Je nutné, aby denní evidenci docházky zaměstnanci podepisovali vždy na začátku
III.8        každého výukového dne a záznam o přerušení výuky byl doplňován ihned při opuštění
III.9        výuky zaměstnancem.

III.10  b) informace o vzdělávací aktivitě, a to minimálně v rozsahu: datum, hodina začátku a konce,
             téma, počet hodin vzdělávací aktivity.
III.11
III.12  Písemně informovat Úřad práce, pokud vzniknou překážky, které znemožní další realizaci celé
        vzdělávací aktivity, a to nejpozději do 8 kalendářních dnů od vzniku těchto překážek.

        Zaměstnavatel je povinen informovat předem, nejpozději před zahájením výuky Úřad
        práce o jakýchkoliv změnách, které jsou závazně uvedeny v „Plánovaném harmonogramu
        vzdělávací aktivity“, který je přílohou č. 3 této dohody a v „Plánu výuky“, který je přílohou č. 6
        této dohody, tj. především o změně termínu a místa výuky, o zkrácení výuky, o mimořádné
        přestávce a o změně lektora, kdy současně předloží doklady o kvalifikaci nového lektora.
        V evidenci docházky uvést písemně před zahájením výuky denní neúčast (absenci)
        zaměstnance na výuce. V případě náhlých a neočekávaných skutečností, které brání
        realizaci vzdělávací aktivity dle plánovaného harmonogramu, se zaměstnavatel zavazuje
        informovat Úřad práce neprodleně poté, co tyto skutečnosti nastaly. Úřad práce umožňuje
        předat informaci nejprve telefonicky příslušnému pracovníkovi projektu POVEZ II a následně
        potvrdit písemně.

        Doložit Úřadu práce v souladu s bodem IV.2 dohody kopie evidence docházky a kopie
        evidence výuky dle bodu III.5 za příslušný měsíc a originál výkazu „Vyúčtování mzdových
        nákladů za dobu účasti zaměstnanců na vzdělávací aktivitě“, který je přílohou č. 4 této
        dohody, za jednotlivé kalendářní měsíce, vždy nejpozději do konce kalendářního měsíce
        následujícího po uplynutí vykazovaného měsíčního období. Připadne-li poslední den
        kalendářního měsíce na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem pro doložení nejbližší
        příští pracovní den.

        Doložit Úřadu práce v souladu s bodem IV.3 dohod výkaz „Vyúčtování vzdělávací aktivity -
        interní lektor v rámci projektu POVEZ II“, který je přílohou č. 5 této dohody, za jednotlivé
        měsíce nejpozději do konce kalendářního měsíce následujícího po uplynutí vykazovaného
        měsíčního období. Připadne-li poslední den kalendářního měsíce na sobotu, neděli nebo
        svátek, je posledním dnem pro doložení nejbližší příští pracovní den. Za náklady
        na vzdělávání se pro tyto účely považují mzdové náklady zaměstnavatele (mzda) vynaložené
        na interního lektora za dobu vzdělávací aktivity, a to včetně pojistného na sociální
        zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní
        pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl z vyměřovacího základu zaměstnance
        (interního lektora). V případě, že výkaz nebude zaměstnavatelem doložen ve stanovené
        lhůtě, nebude příspěvek na úhradu nákladů vzdělávací aktivity za příslušný měsíc poskytnut.

        Doložit Úřadu práce, při závěrečném vyúčtování po ukončení vzdělávací aktivity, závěrečný
        protokol a v případě zapojení potenciálních zaměstnanců také kopii jejich pracovní smlouvy.
        Zaměstnavatel se dále zavazuje předložit vzor dokladu označeného logem v souladu
        s Obecnou částí pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu
        Zaměstnanost, prokazující úspěšné absolvování vzdělávací aktivity. Závěrečný protokol bude
        obsahovat minimálně:
        a) seznam zaměstnanců a potenciálních zaměstnanců, kteří úspěšně ukončili vzdělávací

             aktivitu, včetně seznamu vydaných osvědčení či jiných dokladů prokazujících úspěšné
             absolvování vzdělávací aktivity,
        b) seznam zaměstnanců a potenciálních zaměstnanců, kteří vzdělávací aktivitu nedokončili
             nebo ukončili neúspěšně, spolu s informací o délce vzdělávací aktivity (v hodinách),
             kterou absolvovali a o důvodech nedokončení a absence.

        Zajistit nejpozději do 4 týdnů po ukončení vzdělávací aktivity vyplnění výstupního dotazníku
        (dotazník č. 2) každým podpořeným zaměstnancem. Zaměstnavatel je povinen zaměstnanci
        vyplnění dotazníku umožnit, v případě potřeby mu zajistit za účelem vyplnění dotazníku
        přístup k výpočetní technice; výstupní dotazník je dostupný na Integrovaném portálu MPSV.

        Zajistit propagaci a publicitu projektu v souladu s Obecnou částí pravidel pro žadatele
        a příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost dostupnou na www.esfcr.cz.
        Zaměstnavatel není v rámci těchto pravidel povinen vkládat stručnou prezentaci projektu na

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců č. OTA-MN-98/2017  strana 3 z 8
III.13  webové stránky www.esfcr.cz a dále není povinen zajistit označení školící místnosti, jestliže
        není vzdělávací aktivita realizována výhradně pro tohoto zaměstnavatele.
III.14
III.15  Vést účetnictví v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších
III.16  předpisů, a vést v účetnictví své aktivity s jednoznačnou vazbou ke vzdělávací aktivitě dle této
III.17  dohody, respektive daňovou evidenci podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů,
III.18  ve znění pozdějších předpisů, rozšířenou tak, aby příslušné doklady vztahující se ke
        vzdělávací aktivitě dle této dohody splňovaly náležitosti účetního dokladu ve smyslu
        ustanovení § 11 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů,
        (s výjimkou písmena f) zákona) a aby předmětné doklady byly správné, úplné, průkazné,
        srozumitelné, vedené v písemné formě chronologicky a způsobem zaručujícím jejich
        trvanlivost a aby na nich bylo jednoznačně uvedeno, že se vážou ke vzdělávací aktivitě dle
        této dohody.

        Uchovávat a archivovat veškeré dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím
        příspěvku a realizací vzdělávací aktivity v souladu s platnými právními předpisy České
        republiky, a to nejméně po dobu 10 let od ukončení projektu, přičemž lhůta 10 let se počítá
        od 1. ledna roku následujícího po roce, v němž byl vyplacen poslední příspěvek.

        Nečerpat za stejným účelem, tj. stejné či obdobné vzdělávání zaměstnanců a příspěvek
        na mzdu za stejné časové období, prostředky z jiných finančních nástrojů státního rozpočtu,
        rozpočtu územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných celků,
        Evropských strukturálních a investičních fondů, popř. z jiných programů a projektů EU, ani
        jiných veřejných zdrojů.

        Předložit Úřadu práce pracovní smlouvu interních lektorů uvedených v bodě II.6 této dohody
        nejpozději s vyúčtováním dle bodu III.9 této dohody. Jestliže tyto doklady nebudou
        zaměstnavatelem předloženy ve stanovené lhůtě, příspěvek na vzdělávací aktivitu nebude
        vyplacen.

        Nečerpat v průměru více než 500 000 Kč měsíčně a více než 6 000 000 Kč ročně souhrnně
        za všechny aktivity realizované v rámci projektu „Podpora odborného vzdělávání
        zaměstnanců II (POVEZ II)“.

        Považovat účast zaměstnanců na vzdělávací aktivitě za prohlubování kvalifikace
        zaměstnanců dle ustanovení § 230 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění
        pozdějších předpisů (dále jen „zákoník práce“).

                        Článek IV
                Závazky Úřadu práce

IV.1 Úřad práce poskytne zaměstnavateli příspěvek v celkové maximální částce 106 385 Kč, tj.
          maximální výše příspěvku na mzdové náklady činí 48 195 Kč a maximální výše příspěvku na
          vzdělávací aktivity činí 58 190 Kč, přičemž:

        IV.1.1  Mzdový příspěvek bude poskytnut za dobu účasti zaměstnanců na vzdělávací
                aktivitě až do výše 100% skutečně vyplacených mzdových nákladů včetně
                pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti
                a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl
                z vyměřovacího základu zaměstnanců, maximálně však 198 Kč na jednoho
                zaměstnance za každou hodinu účasti zaměstnance na vzdělávací aktivitě.

        IV.1.2  Maximální výše všech mzdových příspěvků v jednom měsíci na jednoho zaměstnance
                v rámci všech aktivit projektu POVEZ II činí 33 000 Kč měsíčně při stanovené týdenní
                pracovní době podle ustanovení § 79 zákoníku práce. Při sjednání kratší pracovní
                doby podle ustanovení § 80 zákoníku práce se maximální měsíční výše poměrně krátí
                k délce sjednané pracovní doby.

        IV.1.3  Poskytnout zaměstnavateli příspěvek ve výši 100 % skutečně uhrazených nákladů
                vzdělávací aktivity, maximálně však 58 190 Kč. Výše příspěvku odpovídá poměrné
                části zaměstnavatelem skutečně vyplacených mzdových nákladů lektora(ů)
                odpovídajících době zapojení lektora(ů) ve vzdělávací aktivitě (bez mimořádných
                odměn), včetně pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku
                zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců č. OTA-MN-98/2017  strana 4 z 8
                     za sebe odvedl z vyměřovacího základu zaměstnanců. Příspěvek nesmí přesáhnout
                     výši 230 Kč/hod na jednoho lektora. V případě vzdělávání interním lektorem se
                     příspěvek na mzdu interního lektora vyplatí v částce odpovídající době strávené na
                     vzdělávání i v případě účasti zaměstnanců uvedených v příloze č. 1 této dohody nebo
                     potenciálních zaměstnanců uvedených v příloze č. 2 této dohody v menším než
                     minimálně uznatelném rozsahu (80 %).

IV.2 Příspěvek na úhradu mzdových nákladů bude Úřad práce vyplácet měsíčně, a to do
          30 kalendářních dnů ode dne, kdy zaměstnavatel doloží v souladu s bodem III.8 této dohody
          Úřadu práce bezchybný a úplný výkaz „Vyúčtování mzdových nákladů za dobu účasti
          zaměstnanců na vzdělávací aktivitě“, který je přílohou č. 4 této dohody. V případě, že takto
          zaměstnavatel ve stanoveném termínu neučiní, nebudou příspěvky vyplaceny. Příspěvek na
          úhradu mzdových nákladů bude vyplacen na účet uvedený v záhlaví této dohody.

IV.3 Příspěvek na úhradu nákladů vzdělávací aktivity bude Úřad práce vyplácet měsíčně, a to do
          30 kalendářních dnů ode dne, kdy zaměstnavatel doloží v souladu s bodem III.9 Úřadu práce
          bezchybný a úplný výkaz „Vyúčtování vzdělávací aktivity – interní lektor v rámci projektu
          POVEZ II“. Příspěvek je však splatný až poté, co zaměstnavatel doloží za příslušný
          vykazovaný měsíc doklady dle bodu III.5 této dohody. Úřad práce je povinen proplatit první
          příspěvek na vzdělávací aktivitu zaměstnavateli až po předložení dokladů prokazujících
          splnění povinnosti zaměstnavatele uvedené v bodě III.4, III.5 a III.11 této dohody. V případě,
          že takto zaměstnavatel ve stanoveném termínu neučiní, nebudou příspěvky vyplaceny.
          Příspěvek na úhradu nákladů vzdělávací aktivity bude vyplacen na účet uvedený v záhlaví
          této dohody.

IV.4 V případě vzniku pochybností o správnosti údajů uvedených zaměstnavatelem ve výkazu
          „Vyúčtování mzdových nákladů za dobu účasti zaměstnanců ve vzdělávací aktivitě“ nebo
          ve výkazu „Vyúčtování vzdělávací aktivity – interní lektor v rámci projektu POVEZ II“ se strany
          této dohody dohodly, že Úřad práce neprodleně vyzve zaměstnavatele k podání vysvětlení
          nebo provedení nápravy. Příspěvek bude vyplacen až po vyjasnění pochybností mezi
          stranami této dohody, nejpozději však do data ukončení realizace projektu, ze kterého mají
          být příspěvky proplaceny.

                                                             Článek V
                                      Vrácení příspěvku, nevyplacení příspěvku

V.1 Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený měsíční příspěvek na úhradu
          mzdových nákladů nebo jeho část, pokud mu byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce,
          než za příslušný měsíc náležel, a to nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy tuto
          skutečnost zjistil nebo kdy byla zaměstnavateli na základě kontrolního zjištění z kontroly
          provedené Úřadem práce doručena písemná výzva Úřadu práce k vrácení příspěvku. Toto
          ustanovení se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení rozpočtové kázně dle článku VII
          této dohody.

V.2 Zaměstnavatel se zavazuje vrátit vyplacený měsíční příspěvek na úhradu mzdových nákladů
          Úřadu práce, pokud hrubá mzda uvedená ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů za dobu
          účasti zaměstnanců na vzdělávací aktivitě“ a „Vyúčtování vzdělávací aktivity – interní lektor
          v rámci projektu POVEZ II“ nebude zúčtována zaměstnanci k výplatě za tento příslušný měsíc
          a po zákonných srážkách vyplacena před poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný
          měsíc, částka pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti
          nebo pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvádí
          z vyměřovacího základu zaměstnance, uvedená v tomto výkazu, nebude před poskytnutím
          příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc odvedena. Vrácení příspěvku bude provedeno
          ve lhůtě uvedené v bodě V.1 této dohody.

V.3 Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený příspěvek na úhradu nákladů
          na vzdělávací aktivitu nebo jeho část, pokud mu byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší
          částce, než za příslušný měsíc náležel, a to nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy
          tuto skutečnost zjistil nebo kdy byla zaměstnavateli na základě kontrolního zjištění z kontroly
          provedené Úřadem práce doručena písemná výzva Úřadu práce k vrácení příspěvku. Toto
          ustanovení se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení rozpočtové kázně dle článku VII
          této dohody

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců č. OTA-MN-98/2017  strana 5 z 8
V.4 V případě, že příslušný zaměstnanec neabsolvuje závěrečné ověření získaných znalostí
          a dovedností úspěšně, může absolvovat další, maximálně však dvě opravná ověření
          získaných znalostí a dovedností. Dodatečné náklady související s opravným ověřením nese
          zaměstnavatel. Opravná zkouška musí být realizovaná do konce kalendářního měsíce
          následujícího po měsíci, v němž byla ukončena vzdělávací aktivita. Zaměstnavatel je povinen
          informovat Úřad práce o termínech opravného ověření, nejpozději den předem. V případě, že
          účastník vzdělávací aktivity nebude úspěšný ani u opakovaného ověření získaných znalostí
          a dovedností, příspěvek na vzdělávací aktivitu za příslušného zaměstnance či potenciálního
          zaměstnance nebude vyplacen. Příspěvek na mzdové náklady zaměstnance za dobu účasti
          na opravném ověření získaných znalostí a dovedností nenáleží.

V.5 V případě vzdělávání interním lektorem se příspěvek na mzdu interního lektora i příspěvek na
          mzdu zaměstnanců po dobu jejich účasti na vzdělávání vyplatí v částce odpovídající době
          strávené na vzdělávání i v případě neukončení nebo nepodrobení se závěrečnému ověření
          získaných znalostí a dovedností. Toto pravidlo se u vzdělávání prostřednictvím interního
          lektora použije i v případě účasti v menším než minimálně uznatelném rozsahu (80 %).

                                                             Článek VI
                                        Kontrola plnění sjednaných podmínek

VI.1 Příspěvek se poskytuje ze státního rozpočtu České republiky a Evropského sociálního fondu.
          Úřad práce provádí kontrolu plnění závazků plynoucích z této dohody způsobem stanoveným
          v zákoně č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů,
          ve znění pozdějších předpisů, včetně ověření výše skutečně vyplacených mzdových
          příspěvků na zaměstnance a částky pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní
          politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel
          za sebe odvedl z vyměřovacího základu zaměstnance. Dále je zaměstnavatel povinen
          v souladu se zákonem o finanční kontrole a s dalšími právními předpisy ČR a EU, vytvořit
          podmínky k provedení kontroly všech dokladů vztahujících se k poskytnutí příspěvku. Kontrolu
          vykonávají Úřad práce a jím pověřené osoby, orgány finanční správy, Ministerstvo práce
          a sociálních věcí, Ministerstvo financí, Nejvyšší kontrolní úřad, Evropská komise a Evropský
          dvůr, případně další orgány pověřené k výkonu kontroly.

VI.2 V případě, že kontrolu provede jiný orgán kontroly než Úřad práce, je zaměstnavatel povinen
          bez zbytečného odkladu písemně informovat Úřad práce o přijetí a plnění k nápravě
          nedostatků zjištěných při kontrole.

VI.3 Žadatelé a příjemci jsou povinni zajistit součinnost všech dalších relevantních subjektů
          pro účely případné kontroly ze strany výše uvedených orgánů

VI.4 Veškerá rozhodnutí, úkony a dokumenty v rámci podpořených žádostí v POVEZ II mohou být
          předmětem kontroly ze strany poskytovatele podpory, Ministerstva práce a sociálních věcí,
          Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže i orgánů Evropské komise (zejména OLAF – Úřad
          pro boj proti podvodům).

VI.5 Pokud Úřad práce nebo jiná osoba oprávněná ke kontrole zjistí, že zaměstnavatel nesplnil
          nebo neplní některou z podmínek uvedených v této dohodě, je Úřad práce oprávněn
          pozastavit vyplácení příspěvku a zahájit potřebné kroky vedoucí ke zjištění, zda došlo
          k nesrovnalosti ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013 ze dne
          17. Prosince 2013 o společných ustanoveních o Evropském fondu pro regionální rozvoj,
          Evropském sociálním fondu, Fondu soudržnosti, Evropském zemědělském fondu pro rozvoj
          venkova a Evropském námořním a rybářském fondu, o obecných ustanoveních o Evropském
          fondu pro regionální rozvoj, Evropském sociálním fondu, Fondu soudržnosti a Evropském
          námořním a rybářském fondu a o zrušení nařízení Rady (ES) č. 1083/2006, popř. k podezření
          na porušení rozpočtové kázně podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
          (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „rozpočtová pravidla“).

                                                            Článek VII
                                                Porušení rozpočtové kázně

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců č. OTA-MN-98/2017  strana 6 z 8
VII.1   Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených pod body II.2, II.3, III.15 a III.17 této
VII.2   dohody bude postihováno odvodem za porušení podle ustanovení §44a odst. 4 písm. b)
VII.3   rozpočtových pravidel, a to ve výši celkové částky, v níž byly porušena rozpočtová kázeň.
VII.4
        Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených pod bodem III.5 bude postihováno
        odvodem za porušení rozpočtové kázně podle ustanovení §44a odst. 4 písm. a) zákona
        č. 218/2000 Sb., rozpočtových pravidel ve znění pozdějších předpisů, a to 3 % z celkové
        částky, v níž byla porušena rozpočtová kázeň

        Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených pod bodem III.2, III.6, III.7 a III.18
        bude postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle ustanovení § 44a odst. 4
        písm. a) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech ve znění pozdějších předpisů ,
        a to 5 % z celkové částky, v níž byla porušena rozpočtová kázeň.

        Nevrácení příspěvku nebo jeho části na výzvu Úřadu práce podle článku V. této dohody je
        porušením rozpočtové kázně podle § 44 odst. 1 písm. b) rozpočtových pravidel a bude
        postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně ve výši porušení rozpočtové kázně podle
        ustanovení §44a odst. 4 písm. b) rozpočtových pravidel.

                 Článek VIII
        Ujednání o vypovězení dohody

VIII.1  Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel nedodrží
VIII.2  podmínky pro poskytování příspěvku uvedené pod body II.2, II.3, III.15 a III.17.

VIII.3  Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že na základě kontrolního zjištění
VIII.4  z kontroly provedené Úřadem práce k dodržování podmínek pro poskytování příspěvku,
VIII.5  zejména podmínek uvedených pod body III.1, III.2, III.3 a III.5 a III.7 bude prokázáno, že
VIII.6  zaměstnavatel tyto podmínky úmyslně nedodržoval nebo jestliže nepodal Úřadu práce
VIII.7  ve lhůtě stanovené výzvou Úřadu práce písemnou zprávu o odstranění nebo prevenci
        nedostatků zjištěných kontrolou.

        Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel úmyslně nebo
        opakovaně uvedl neúplné nebo nepravdivé údaje ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů
        za dobu účasti zaměstnanců ve vzdělávací aktivitě“.

        Strany dohody mohou dohodu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly
        v době uzavírání dohody a nebyly druhé straně bez jejího zavinění známy, pokud tato strana
        prokáže, že by s jejich znalostí dohodu neuzavřela.

        Strany dohody mohou dále dohodu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly
        rozhodující pro stanovení obsahu dohody, a plnění této dohody nelze na druhé straně z tohoto
        důvodu spravedlivě požadovat.

        Výpovědní lhůta v případech v bodě VIII.1, VIII.2, VIII.3, VIII.4 a VIII.5 tohoto článku dohody
        činí jeden měsíc a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení
        písemné výpovědi.

        Úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle článku VIII. této dohody, který by
        zaměstnavateli náležel za dobu výpovědní lhůty.

                                                             Článek IX
                                          Všeobecná a závěrečná ustanovení

IX.1 Strany dohody se dohodly, že s osobními údaji zaměstnanců a potenciálních zaměstnanců,
          kteří se účastní vzdělávací aktivity, bude nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb.,
          o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

IX.2 Obsah dohody lze měnit pouze se souhlasem obou stran dohody formou písemných
          vzestupně číslovaných dodatků. Navrhované změny musí být druhé straně sděleny písemně
          předem. Výjimkou z tohoto ustanovení jsou změny v „Plánovaném harmonogramu vzdělávací
          aktivity“ a v „Plánu výuky“. Znamená-li však změna v harmonogramu posun za termín
          ukončení vzdělávací aktivity uvedený v bodě II.4 této dohody a v plánu výuky při změně témat
          výuky, je nutné uzavřít dodatek.

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců č. OTA-MN-98/2017  strana 7 z 8
IX.3   Pokud bude uzavřen dodatek k této dohodě, kterým bude změněno datum zahájení
IX.4   vzdělávací aktivity, uvedené v bodě II.4 této dohody, musí být splněna podmínka, že
IX.5   vzdělávací aktivita musí být realizována nejpozději do 18 měsíců ode dne data zahájení
IX.6   sjednaného dohodou v původním znění, nejpozději však musí být ukončena do 31. 8. 2020

IX.7   V případě zániku zaměstnavatele přecházejí jeho práva a povinnosti vyplývající z dohody
       na jeho právního nástupce.
IX.8
IX.9   Zaměstnavatel je povinen postupovat v souladu s Podmínkami pro zájemce o vstup do
IX.10  projektu POVEZ II a spolupracovat s Úřadem práce na zajištění publicity Evropského
IX.11  sociálního fondu.
IX.12
       Zaměstnavatel souhlasí s využíváním údajů v informačních systémech, týkajících se příjemců
       příspěvku pro účely administrace prostředků z rozpočtu Evropské unie, a souhlasí se svým
       začleněním na veřejně přístupný seznam příjemců, na kterém budou zveřejněny údaje
       o příjemci příspěvku v rozsahu stanoveném Obecnou částí pravidel pro žadatele a příjemce
       v rámci Operačního programu Zaměstnanost, který je k dispozici na www.esfcr.cz.

       Nedílnou součástí dohody jsou přílohy č. 1 – č. 7:příloha č. 1 – „Seznam zaměstnanců
       navržených k účasti na vzdělávací aktivitě“, příloha č. 2 – „Seznam potenciálních
       zaměstnanců navržených k účasti na vzdělávací aktivitě“, příloha č. 3 – „Plánovaný
       harmonogram vzdělávací aktivity“, příloha č. 4 – vzor „Vyúčtování mzdových nákladů za dobu
       účasti zaměstnanců na vzdělávací aktivitě“, příloha č. 5 – vzor „Vyúčtování vzdělávací aktivity
       - interní lektor v rámci projektu POVEZ II“, příloha č. 6 – „Plán výuky“ a příloha č. 7 – kopie
       „Vyrozumění o schválení žádosti o příspěvek v rámci projektu POVEZ II“

       Příspěvek je z 85 % hrazen z prostředků Evropského sociálního fondu a z 15 % z prostředků
       Státního rozpočtu České republiky, v rámci OPZ.

       Strany dohody prohlašují, že dohoda byla uzavřena po vzájemném projednání a že byly
       seznámeny s veškerými právy a povinnostmi, které pro ně vyplývají z této dohody.

       Dohoda nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

       Dohoda, na niž se vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv, nabývá
       účinnosti dnem uveřejnění. Dohoda, na niž se nevztahuje povinnost uveřejnění
       prostřednictvím Registru smluv, nabývá účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními
       stranami nebo dnem, který si smluvní strany v dohodě sjednají.

       Dohoda je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno obdrží zaměstnavatel a jedno Úřad
       práce.

Úřad práce České republiky - kontaktní pracoviště Ostrava dne 8.9.2017

..................................................................  ..................................................................
           Ing. Eva Kubíčková                                                       Ing. Petr Prokop
                zmocněnec
                                                                    ředitel Krajské pobočky ÚP ČR v Ostravě
        Dopravní podnik Ostrava a.s.

Za Úřad práce vyřizuje: Markéta Chmelová

Telefon:  950 143 154

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců č. OTA-MN-98/2017  strana 8 z 8