Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3242914: Smlouva o organizování veřejné služby č. TOT-VS-29/2017

Příloha TOT-VS-29-2017 SMLOUVA o organizování VS - Technické služby Ostrava-Jih, příspěvková organizace .pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA

                        o organizování veřejné služby
                                č. TOT-VS-29/2017

uzavřená mezi

Úřadem práce České republiky

zastupující osoba:      Ing. Petr Prokop, ředitel Krajské pobočky ÚP ČR v Ostravě

sídlo:                  Dobrovského 1278/25, 170 00 Praha 7

IČO:                    72496991

adresa pro doručování:  Zahradní č.p. 368/12, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava 2

ID Datové schránky:     twrzpnd

(dále jen „Úřad práce ČR“) na straně jedné

a

Technické služby Ostrava-Jih, příspěvková organizace

zastupující osoba:      Ing. Miroslav Janečka, ředitel

sídlo:                  Kpt. Vajdy 3202/6, Zábřeh, 700 30 Ostrava

IČO:                    66739331

ID Datové schránky:     4hrkvnk

(dále jen „organizátor“) na straně druhé.

                                                          Článek I
                                              Předmět a účel smlouvy

   1. Tato smlouva se uzavírá podle ustanovení § 18a a ustanovení § 61 zákona
       č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o
       pomoci v hmotné nouzi“), jejím předmětem je organizování veřejné služby spočívající ve
       vytvoření pozic vhodných pro výkon veřejné služby osobami v hmotné nouzi, a to v rozsahu
       a za podmínek uvedených v této smlouvě.

   2. Účelem smlouvy je v souladu se zněním ustanovení § 18a zákona o pomoci v hmotné
       nouzi organizování veřejné služby, kterou se rozumí pomoc obcím nebo dalším subjektům
       zejména v oblastech zlepšování životního prostředí, udržování čistoty ulic a jiných
       veřejných prostranství, pomoci v oblasti kulturního a sportovního rozvoje a sociální péče.

   3. Veřejná služba je vykonávána osobami v hmotné nouzi na základě písemné smlouvy o
       výkonu veřejné služby uzavřené s Úřadem práce ČR. Za výkon veřejné služby nenáleží
       odměna.

OSÚ – S 15                                                                         strana 1
                                                           Článek II
                                                  Závazky organizátora

1. Organizátor se zavazuje vytvořit níže uvedené pozice pro výkon veřejné služby na dobu
    od doby účinnosti této smlouvy, nejdříve však od 01.10.2017 do 30.09.2018:

Činnost                                                                        Maximální počet
Činnosti při zajištění udržování čistoty ulic a jiných veřejných prostranství  pozic pro výkon
                                                                               veřejné služby*

                                                                                                  20

          *maximální počet vykonavatelů VS v jednom okamžiku na uvedené činnosti

2. Organizátor se zavazuje spolupracovat s Úřadem práce ČR a umožňovat osobám, které se
    nacházejí v hmotné nouzi (dále jen „vykonavatel VS“), vykonávat veřejnou službu.

3. Organizátor se zavazuje v rámci veřejné služby zajišťovat vykonavateli VS, který si řádně plní
    úkoly zadané organizátorem, výkon veřejné služby alespoň v rozsahu 20 hodin měsíčně.
    Pokud takový vykonavatel VS sdělí organizátorovi zájem na zvýšení rozsahu výkonu veřejné
    služby na 30 hodin měsíčně, organizátor se zavazuje v tomto rozsahu výkon veřejné služby
    zajistit.

4. Organizátor se zavazuje při sjednání rozsahu výkonu veřejné služby, doby odpočinku,
    podmínek pro zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při výkonu veřejné služby dodržovat
    pracovněprávní předpisy. Při výkonu veřejné služby osobou mladší 18 let dodržovat
    pracovněprávní předpisy upravující pracovní podmínky mladistvých zaměstnanců.

5. Organizátor se zavazuje zajistit proškolení bezpečnosti a ochrany zdraví při výkonu veřejné
    služby a požární ochrany pro vykonavatele VS.

6. Organizátor se zavazuje zajistit vykonavatelům VS přidělení odpovídajících ochranných
    pomůcek a pracovních prostředků.

7. Organizátor se zavazuje udělovat závazné pokyny vykonavateli VS při výkonu veřejné služby a
    zabezpečovat kontrolu výkonu činnosti.

8. Organizátor se zavazuje vždy do 10. dne v měsíci předložit Úřadu práce ČR
    a) formulář „Evidence vykonavatelů veřejné služby (VS) - měsíční“ (příloha smlouvy č. 1),
         který obsahuje seznam vykonavatelů VS, kteří v předchozím kalendářním měsíci veřejnou
         službu vykonávali.
    b) v případě nástupu nového vykonavatele VS, jestliže pro něj bude požadovat příspěvek na
         ochranné pomůcky a pracovní prostředky, formulář „Žádost o příspěvek na ochranné
         pomůcky a pracovní prostředky pro vykonavatele veřejné služby (VS)“ (příloha smlouvy
         č. 2), V žádosti organizátor uvádí pouze vykonavatele VS, kteří nastupují k organizátorovi
         k výkonu veřejné služby poprvé. Plátce DPH uvede do žádosti požadovanou výši příspěvku
         bez DPH.

9. Organizátor se zavazuje potvrdit vykonavateli VS formulář „Evidence docházky vykonavatele
    veřejné služby (VS)“ (příloha smlouvy č. 3) po uplynutí kalendářního měsíce, ve kterém byla
    VS vykonávána, pokud ho o to vykonavatel VS požádá. V případě, že vykonavatel ukončí
    výkon VS předčasně, oznámí organizátor Úřadu práce ČR neprodleně, nejpozději však do pěti
    pracovních dnů skutečnost, že vykonavatel VS přestal docházet v dohodnuté termíny a den,
    kdy byla veřejná služba vykonavatelem naposledy vykonávána.

OSÚ – S 15                                                                     strana 2
10. Organizátor se zavazuje výkon veřejné služby organizovat pouze v období, po které je
    odpovědnost za škodu na majetku nebo zdraví, kterou osoba vykonávající veřejnou službu
    způsobí nebo která jí bude způsobena, kryta pojištěním.

                                                           Článek III
                                                   Závazky Úřadu práce

1. Úřad práce ČR se zavazuje poskytovat organizátorovi potřebnou součinnost odpovídající
    povinnostem stanoveným touto smlouvou a veškeré informace nutné k řádnému průběhu
    realizace veřejné služby.

2. Přílohy této smlouvy, které jsou zpracovány v tabulkovém procesoru Excel, budou
    organizátorovi poskytnuty Úřadem práce ČR v tabulkovém procesoru Excel.

3. Úřad práce ČR při nabídce veřejné služby přihlédne k dosaženému vzdělání a profesní praxi
    klientů.

4. Úřad práce ČR vede ve svém informačním systému evidenci vykonavatelů VS, která obsahuje
    základní údaje o jednotlivých vykonavatelích VS a o zahájení a ukončení výkonu veřejné
    služby.

5. Úřad práce ČR poskytne organizátorovi příspěvek na ochranné pomůcky a pracovní prostředky
    na nového vykonavatele VS, pokud organizátor o tento příspěvek písemně požádá (příloha
    smlouvy č. 2).

6. Úřad práce ČR bude organizátorovi refundovat náklady na pojištění kryjící odpovědnost za
    škodu na majetku nebo zdraví, kterou osoba vykonávající veřejnou službu způsobí nebo která
    jí bude způsobena, pokud takovou pojistnou smlouvu (nebo dodatek ke stávající pojistné
    smlouvě) organizátor pouze pro účely výkonu veřejné služby pro osoby vykonávající veřejnou
    službu uzavřel, a to na základě předložení takové pojistné smlouvy nebo dodatku k pojistné
    smlouvě pro účely výkonu veřejné služby pro osoby vykonávající veřejnou službu.

                                                           Článek IV
                Výše a termín poskytnutí příspěvku a refundace nákladů na pojištění

1. Úřad práce ČR se zavazuje poskytnout organizátorovi na číslo účtu organizátora xxxxxx
    příspěvek na ochranné pomůcky a pracovní prostředky na nového vykonavatele VS na základě
    písemné žádosti o příspěvek (příloha smlouvy č. 2) do 30 dnů od jejího předložení. V případě
    vzniku pochybností o požadované výši příspěvku bude příspěvek vyplacen do 30 dnů
    po odstranění pochybností mezi smluvními stranami.

2. V případě vzniku pochybností o správnosti údaje k požadované výši příspěvku nebo
    oprávněnosti nákladové položky uvedené organizátorem v žádosti o příspěvek se smluvní
    strany dohodly, že Úřad práce ČR neprodleně vyzve organizátora k podání vysvětlení nebo
    provedení nápravy. Příspěvek bude vyplacen až po odstranění pochybností mezi smluvními
    stranami. Pokud se Úřadu práce ČR nebude výše požadovaného příspěvku jevit jako
    odůvodněná, vyhrazuje si Úřad práce ČR poskytnout příspěvek v nižší částce, než je částka
    požadovaná.

3. V případě opakovaných nástupů stejného vykonavatele VS bude organizátorovi poskytnut
    příspěvek pouze jednou.

OSÚ – S 15  strana 3
4. Úřad práce ČR se zavazuje refundovat organizátorovi náklady na pojištění uvedené v článku III
    bod 6. této smlouvy, a to do 30 dnů ode dne předložení písemné žádosti o refundaci nákladů
    na pojištění související s výkonem veřejné služby (příloha smlouvy č. 4) a dokladu o jeho
    úhradě. Náklady budou uhrazeny ve výši, která odpovídá výši nákladů na pojištění za dobu
    sjednanou v Článku II bod 1 této smlouvy. V případě vzniku pochybností bude refundace
    nákladů na pojištění vyplacena do 30 dnů po odstranění pochybností mezi smluvními stranami.
    Příslušná částka bude uhrazena na číslo účtu organizátora xxxxxx.

                                                           Článek V
                                           Ujednání o vypovězení smlouvy

1. Úřad práce ČR si vyhrazuje právo smlouvu vypovědět v případě, že organizátor opakovaně
    nebo dlouhodobě nebude plnit závazky uvedené v Článku II této smlouvy. Podmínkou k
    uplatnění práva smlouvu vypovědět je neúspěšné jednání smluvních stran o přijetí opatření
    k zajištění řádného a včasného plnění povinností vyplývajících této smlouvy.

2. Smluvní strany mohou smlouvu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly
    v době uzavírání smlouvy a nebyly smluvní straně bez jejího zavinění známy, pokud tato
    smluvní strana prokáže, že by s jejich znalostí tuto smlouvu neuzavřela.

3. Smluvní strany mohou dále smlouvu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly
    rozhodující pro stanovení obsahu smlouvy, a plnění této smlouvy nelze na smluvní straně
    z tohoto důvodu spravedlivě požadovat.

4. Výpovědní doba v případech uvedených v bodě 1., 2. a 3. tohoto článku smlouvy činí jeden
    měsíc a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné
    výpovědi druhé smluvní straně.

5. Úřad práce ČR si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle článku IV této smlouvy, který by
    organizátorovi náležel za dobu plynutí výpovědní doby.

                                                           Článek VI
                                                    Závěrečná ujednání

1. Obsah této smlouvy lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních stran formou písemných
    vzestupně číslovaných dodatků. Změnu identifikačních údajů, pro vyhotovení dodatku k této
    smlouvě, je organizátor povinen Úřadu práce ČR oznámit písemně bez zbytečného odkladu.
    Ostatní změny, týkající se této smlouvy, je organizátor povinen Úřadu práce ČR písemně sdělit
    vždy tak, aby k uzavření případného dodatku došlo před nabytím jejich účinnosti.

2. V případě zániku některé ze smluvních stran přecházejí práva a povinnosti vyplývající z této
    smlouvy na její právní nástupce.

3. Smlouva je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno vyhotovení obdrží Úřad práce ČR
    a jedno vyhotovení organizátor.

4. Smluvní strany prohlašují, že s obsahem této smlouvy bez výhrad souhlasí, smlouva byla
    uzavřena po vzájemném projednání a že byly seznámeny s veškerými právy a povinnostmi,
    které pro ně z této smlouvy vyplývají.

5. Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

OSÚ – S 15  strana 4
6. Smlouva, na niž se vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv, nabývá
    účinnosti dnem uveřejnění. Smlouva, na niž se nevztahuje povinnost uveřejnění
    prostřednictvím Registru smluv, nabývá účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními
    stranami nebo dnem, který si smluvní strany ve smlouvě sjednají.

V Ostravě dne 06.09.2017

..................................................................  ..................................................................
             Ing. Miroslav Janečka                                                  Ing. Petr Prokop
                       ředitel
                                                                    ředitel Krajské pobočky ÚP ČR v Ostravě

Za Úřad práce vyřizuje:  Martina Pstružinová
Telefon:                 950 143 594
e-mail:                  martina.pstruzinova@ot.mpsv.cz

Příloha č. 1: Formulář: „Evidence vykonavatelů veřejné služby (VS) - měsíční“

Příloha č. 2: Formulář: „Žádost o příspěvek na ochranné pomůcky a pracovní prostředky pro
                   vykonavatele veřejné služby (VS)“

Příloha č. 3: Formulář: „Evidence docházky vykonavatele veřejné služby (VS)“

Příloha č. 4: Formulář: „Žádost o refundaci nákladů na pojištění souvisejících s organizací
                   veřejné služby“

Přílohy smlouvy jsou zveřejněny na http://portal.mpsv.cz/sz/zamest/kestazeni

OSÚ – S 15                                                          strana 5