Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3243354: Rekonstrukce zaolejované kanalizace Mstětice (int. čísla : 540024,

Příloha 042683_PATOK a.s_NN.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        002953

                     SMLOUVA O DÍLO

                                              č. Objednatele: 42683
                                            č. Zhotovitele: J051/2017

Rekonstrukce zaolejované kanalizace na skladě PHM
                       ČEPRO, a.s. Mstětice

Osoby oprávněné jednat za zhotovitele v rámci uzavřené smlouvy o dílo:

ve věcech:              jméno a příjmení:  telefon:                     e-mail:

smluvních:                                                                         strana 1 z 9

technických, zapisovat
do deníku; předání a
převzetí díla:

dodržování bezpeč­
nostních opatření
(včetně BOZP):
(dále jen „Zhotovitet )

(Objednatel a Zhotovitel společně též „Smluvnístraný )

níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely tuto smlouvu o dílo (dále jen „Smlouva")

                             ČI. 2. Základní údaje a předmět plnění

2.1. Zhotovitel prohlašuje, že má veškerá oprávnění a technické vybavení potřebné к řádnému splnění
        této Smlouvy.

2.2. Předmětem této Smlouvy je realizace díla s názvem „Rekonstrukce zaolejované kanalizace na
        skladě PHM ČEPRO, a.s. Mstětice", jež zahrnuje zejména níže uvedené práce a dodávky a jiné
        činnosti, a to v následujícím rozsahu:

- realizace vlastní stavby, tj. realizace rekonstrukce kanalizace dle projektové dokumentace s názvem
„Rekonstrukce zaolejované kanalizace na skladě PHM ČEPRO, a.s. Mstětice" společnosti Project ISA
s.r.o., IČ 28465881 se sídlem Markupova 2854/2a 193 00 Praha 9, v rozsahu prací a činností,
vyplývajících ze zadání Objednatele s ohledem na účel, pro který je dílo Objednatelem zadáváno-
ekologická likvidace všech odpadů vzniklých při realizaci díla a v souvislosti s realizací díla Zhotovitelem
s výjimkou železného šrotu, jež Zhotovitel ponechá na Objednatelem předem určeném místě ve skladu
PHM ČEPRO, a.s. Mstětice; - zajištění inženýrské činnosti, zajištění veškeré potřebné dokumentace a
vyjádření к řádnému provozování díla - rekonstruované kanalizace;

- vyzkoušení díla - provedení komplexních a funkčních zkoušek- uvedení do provozu, provedení
zaškolení obsluhy a údržby

- vypracování a předání příslušné dokumentace Objednateli, zejména vypracování dokumentace
skutečného provedení a geodetického zaměření díla a dalších dokladů sjednaných mezi Smluvními
stranami nebo vyplývajících z požadavků platné legislativy, přičemž v rámci vypracování dokumentace je
Zhotovitel rovněž povinen provést aktualizaci, tj. upravit stávající interní předpis Objednatele vztahující se
к provozu dotčených zařízení (jedná se o místní provozně bezpečnostní předpis skladu (dále též jen
MPBP);

         (dále souhrnně též jen „Dílo").

2.3. Zhotovitel je povinen provést Dílo v rozsahu a dle technického řešení podle níže uvedené
        dokumentace (dále jen „Závazné podklady"):

              a) Zhotoviteli předané a jím převzaté zadávací dokumentace ze dne 4. 7. 2017 к zakázce č.:
                   060/17/OCN, nazvané „Rekonstrukce zaolejované kanalizace na skladě PHM ČEPRO,
                   a.s. Mstětice", včetně jejích příloh (dále jen „Zadávací dokumentace)

              b) nabídky Zhotovitele č.: NV-538/2017 ze dne 28. 7. 2017 podané do zadávacího řízení к
                   zakázce dle Zadávací dokumentace (dále jen „Nabídka"),

2.4. V případě rozporu mezi jednotlivými dokumenty Závazných podkladů má přednost Zadávací
        dokumentace.

2.5. Zhotovitel odpovídá za kompletnost Nabídky a za skutečnost, že Nabídka zajišťuje provedení Díla
        podle Zadávací dokumentace v celém jeho rozsahu a se všemi jeho součástmi.

2.6. Zhotovitel je povinen při provádění Díla postupovat dle způsobu provedení uvedeného v závazném
        podrobném popisu technologických postupů a prací, který je součástí Nabídky a který bude ze
        strany Objednatele písemně schválen. V případě připomínek Objednatele, zapracuje Zhotovitel
        připomínky do závazného podrobného technologického postupu prací, obsahujícího rovněž
        operace, komponenty a technologické předpisy a tento v písemné podobě s podpisem oprávněné
        osoby Zhotovitele předá Objednateli nejpozději před předáním Staveniště.

2.7. Zhotovitel se zavazuje provést Dílo s odbornou péčí za využití svých nejlepších znalostí a
        zkušeností z oboru tak, aby byla zajištěna co nejvyšší kvalita, trvanlivost a nízká náročnost na
        provoz a údržbu zrealizovaného díla, tj. vlastní stavby realizované dle PD.

2.8. Zhotovitel je povinen předat Dílo Objednateli prosté práv třetích osob. Součást plnění Zhotovitele,
        kterou je též projekt či jiné autorské dílo, předá Zhotovitel Objednateli s právem následné úpravy,
        jak vyplývá z ujednání této Smlouvy.

                                                                                                                                                           strana 2 z 9
2.9. Zhotovitel se touto Smlouvou zavazuje a jako součást Díla zpracuje analýzu rizik spojených
        s prováděním předmětu Díla a tuto analýzu Zhotovitel předloží Objednateli nejpozději v den
        převzetí Staveniště Zhotovitelem.

2.10. Zhotovitel se zavazuje nejpozději před zahájením vlastních prací na Díle, resp. před zahájením
        vlastní realizace stavby ve sjednaném místě plnění, předat Objednateli jmenný seznam pracovníků
        a osob na straně Zhotovitele podílejících se na Díle a rovněž seznam techniky a vozidel, jež bude
        Zhotovitel užívat a pro něž Objednatel zajistí povolení pro vstup a vjezd na Staveniště do areálu
        skladu pohonných hmot. V seznamu osob bude uvedeno kromě jména, příjmení a bydliště osoby
        rovněž číslo občanského průkazu či jiného dokladu sloužícím к prokázání totožnosti dotčené
        osoby. V případě změny bude o této skutečnosti Zhotovitel Objednatele písemně informovat.

2.11. Seznam osob Zhotovitele, jakož i seznam techniky a vozidel předaný Zhotovitelem Objednateli se
        uplatní pro vstup těchto osob, potažmo techniky a vozidel Zhotovitele na místo plnění do skladu
        pohonných hmot ČEPRO, a.s. Mstětice. Bez sdělení identifikačních údajů osob provádějících
        práce na Díle na straně Zhotovitele nebudou takové osoby к realizaci prací na Díle v místě plnění
        vpuštěny, a tuto skutečnost nelze považovat za neposkytnutí součinnosti ze strany Objednatele a
        Zhotovitel nemá právo uplatňovat žádné sankce vůči Objednateli.

2.12. Objednatel se zavazuje proškolit Zhotovitele z vnitřních předpisů Objednatele vztahující se
        к provádění Díla Zhotovitelem a ve vztahu к chování osob v areálu skladu pohonných hmot
        Objednatele.

2.13. Zhotovitel je povinen zajistit seznámení osob na straně Zhotovitele s vnitřními předpisy
        Objednatele.

2.14. Zhotovitel se zavazuje a je povinen zpracovat a Objednateli předat veškerou dokumentaci nutnou
        pro provedení Díla Zhotovitelem, tj. veškerou prováděcí dokumentaci, výrobní a projektovou
        dokumentaci, technologické a pracovní předpisy a postupy, výpočty a jiné doklady nutné
        к provedení Díla v souladu se Zadávací dokumentací v termínu podle Harmonogramu plnění a
        v rozsahu dle požadavků Objednatele.

2.15. Zhotovitel je povinen zejména kromě dalších dokumentů rovněž po dokončení stavby vypracovat
        projektovou dokumentaci skutečného provedení, včetně geodetického zaměření skutečného
        provedení Díla a tuto projektovou dokumentaci předat Objednateli v souladu s Harmonogramem
        plnění ve dvou vyhotoveních v listinné podobě a jednou v elektronické podobě na CD nebo DVD ve
        formátech „.doc", ,,.xls“, ,,.pdf, ,,.tif, ,,.dwg“.

2.16. Zhotovitel se zavazuje před zahájením prací na Díle seznámit se Staveništěm a požadavky
        Objednatele, prostudovat předané podklady a mít tak všechny potřebné údaje související
        s předmětem a provedením Díla.

2.17. Před zahájením prací seznámí Objednatel Zhotovitele se specifickými místními podmínkami
        Staveniště a rovněž plynoucími z vnitřních předpisů Objednatele, včetně zákazu kouření a
        předpisů platných v areálu skladu pohonných hmot (zejména vnitřních předpisů týkajících se
        prevence závažných havárií, požární bezpečnosti, daňového skladu, propustkového řádu apod.).

2.18. Zhotovitel se zavazuje provést veškeré zkoušky požadované právními předpisy a sjednané mezi
        Smluvními stranami. Zhotovitel se zavazuje před uvedením Díla do provozu provést vyzkoušení
        Díla spočívající v provedení zejména funkčních a komplexních zkoušek.

2.19. Zhotovitel je povinen při a pro provádění Díla používat pouze nové a nepoužité materiály, výrobky
        a zařízení.

2.20. Dílo musí splňovat kvalitativní požadavky platné legislativy a rovněž kvalitativní požadavky
        definované normami ČSN či EN v případě, že příslušné české normy neexistují. Doporučená
        ustanovení norem ČSN či EN se pro realizaci Díla považují vždy za závazná a v případě rozporu
        ustanovení některých norem platí vždy ustanovení výhodnější pro Objednatele.

2.21. Zhotovitel se zavazuje, že na vyžádání Objednatele Objednateli kdykoli během provádění Díla

poskytne konzultaci vztahující se к otázkám realizace Díla. Konzultace Zhotovitele s Objednatelem

může být prováděna osobně na Staveništi nebo vzdáleně formou telefonních hovorů, pro tyto účely

je Zhotovitel dostupný na tel. č. .           . každý pracovní den od 7.00 hod do 16.00

hod, případně dále i v jiné době, stanoví-li tak dohoda stran.

2.22. Objednatel zajistí pro realizaci Díla:

                                                                strana 3 z 9
    2.22.1. povolení ke vstupu na pozemky a/nebo do prostor dotčených zhotovováním Díla (tj. na
                 Staveniště),

    2.22.2. vytýčení podzemních inženýrských sítí a hranic Staveniště,

    2.22.3. poskytne součinnost při realizaci Díla v termínech dohodnutých v Harmonogramu plnění,

    2.22.4. seznámení s vnitřními předpisy Objednatele, vstupní proškolení osob na straně Zhotovitele z
                 podmínek BOZP (bezpečnost a ochrana zdraví při práci), PO (požární ochrana) a PZH
                 (prevence závažných havárií) a seznámení s možnými riziky.

2.23. Za dodržování a plnění povinností v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci při provádění
        Díla dle této Smlouvy je za Objednatele pověřen zaměstnanec Objednatele jmenovaný
        Objednatelem a uvedený v protokolu o předání Staveniště Zhotoviteli. Smluvní strany se dohodly,
        že bude plnit úlohu koordinace provádění opatření к zajištění BOZP zaměstnanců Objednatele a
        Zhotovitele a postupů к jejich splnění.

2.24. Objednatel v úloze zadavatele stavby určuje koordinátorem BOZP na Staveništi, podle ustanovení
        § 14 zákona č. 309/2006 Sb., o zajištění dalších podmínek BOZP, v platném znění, Zhotovitele,
        který podpisem této Smlouvy stvrzuje, že zabezpečí výkon této činnosti odborně způsobilou
        fyzickou osobou, jejíž jméno, příjmení, datum narození, bydliště, číslo osvědčení o způsobilosti a
        kontakty na ni předá Objednateli nejpozději při podpisu protokolu o předání a převzetí Staveniště.

                                      ČI. 3. Místo a doba plnění

3.1. Místem plnění je Staveniště v ČEPRO, a.s., sklad Mstětice, PSČ 250 91 Zeleneč v Čechách,
        přičemž však část Díla spočívající a související s vypracováním dokumentace к Dílu bude
        prováděna převážně v provozovně Zhotovitele nacházející se na území České republiky, jejíž
        adresu Zhotovitel Objednateli sdělí při uzavření této Smlouvy.

3.2. Místo plnění Díla, resp. místo plnění realizace vlastní stavby na Staveništi je místem předání a
        převzetí Díla.

3.3. Staveniště se nachází v areálu provozu Objednatele a Dílo bude prováděno za provozu skladu
        pohonných hmot a případné náklady Zhotovitele vzniklé z důvodu této skutečnosti, např. z důvodu
        opatření к dodržování předpisů Objednatele platných v místě plnění a veškerém dotčeném okolí
        místa plnění, kde je Dílo Zhotovitelem prováděno, jsou zahrnuty v Ceně díla.

3.4. Termíny a lhůty pro provedení Díla: Zhotovitel je povinen realizovat Dílo v termínech uvedených
        v Harmonogramu plnění uvedeném v Nabídce, resp. odsouhlaseném Objednatelem, jež tvoří
        součást této Smlouvy (dále a výše též jen „Harmonogram plnění"), přičemž platí, že:

     - Ihůta pro dokončení realizace Díla a pro dokončení a předání kompletního Díla Zhotovitelem
           Objednateli (tj. pro uvedení stavby do provozu a předání veškeré sjednané dokumentace) je
           stanovena délkou 120 kalendářních dnů s počátkem od data protokolárního předání pracoviště,
          tj. Staveniště Objednatelem Zhotoviteli.

3.5. Předběžný Harmonogram plnění je součástí Nabídky. Aktualizovaný Harmonogram plnění
        doplněný o konkrétní dílčí termíny vypracuje Zhotovitel po uzavření této Smlouvy a předloží jej
        Objednateli ke schválení. Ze strany Objednatele schválený Harmonogram plnění je pro Zhotovitele
        závazný a tento konečný Harmonogram plnění musí být Objednateli Zhotovitelem předán
        v písemné podobě nejpozději do 14ti kalendářních dnů po nabytí účinnosti Smlouvy. Harmonogram
        plnění tvoří součást této Smlouvy. Smluvní strany se zároveň dohodly, že v případě potřeby změny
        dílčích termínů uvedených v Harmonogramu plnění nebude taková změna vyžadovat formu
        písemného dodatku к této Smlouvě. Takové dohodnuté změny však musí být Smluvními stranami
        písemně zaznamenány ve Stavebním deníku a nový závazný Harmonogram plnění musí být
        předán v písemné podobě Zhotovitelem Objednateli a musí být podepsán oprávněnými Zástupci
        obou Smluvních stran. Toto ustanovení se nepoužije v případě změny lhůty či termínu stanoveném
        konkrétně v této Smlouvě, jež mají vliv na dobu plnění pro dokončení a předání Díla dle této
        Smlouvy.

3.6. Řádné provedení Díla nevyžaduje odstávku provozu Objednatele.

3.7. Přejímka Staveniště

                                                                                                                                                            strana 4 z 9
3.7.1.  Přejímka Staveniště proběhne jednorázově a protokolárně.
3.7.2.
        Součástí předání a převzetí Staveniště je i předání dokumentů stanovených obecně
3.7.3.  závaznými právními předpisy a níže uvedených dokumentů Objednatelem Zhotoviteli, pokud
        nebyly tyto dokumenty předány již dříve, a to:

                  ■ vyznačení bodů pro napojení odběrných míst vody, kanalizace, elektrické
                       energie, plynu či případně jiných médií,

                  ■ podmínky vztahující se к ochraně životního prostředí (zejména v otázkách
                       zeleně, manipulace s odpady, odvod znečištěných vod apod.),

                  ■ doklady o vytýčení stávajících inženýrských sítí nacházejících se v prostoru
                       Staveniště, případně i na pozemcích přilehlých, které budou prováděním Díla
                       dotčeny, včetně podmínek správců nebo vlastníků těchto sítí,

        Zhotovitel je povinen předat vyklizené Staveniště bez vad ve lhůtě předání a převzetí Díla.

                                             ČI. 4. Cena díla

4.1. Celková Cena díla v plném rozsahu dle této Smlouvy je stanovena jako smluvní cena bez DPH:

        10.666.183,- Kč

        (slovy: desetmilionůšestsetšedesátšesttisícstoosmdesáttřikorunyčeské) bez daně z přidané
        hodnoty

        (dále a výše jen „Cena díla").

4.2. К Ceně díla bude při fakturaci připočtena DPH v zákonné výši.

4.3. Nabídka, na jejímž základě je sjednána Cena díla, má povahu úplného a závazného rozpočtu ve
        smyslu ustanovení § 2621 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.

4.4. Smluvní strany se dohodly, že Zhotovitel nemá v průběhu plnění Smlouvy nárok na zálohy ze
        strany Objednatele. Objednatel není povinen hradit v průběhu plnění Smlouvy přiměřenou část
        odměny ve smyslu ustanovení § 2611 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění,
        nebude-li dohodnuto mezi stranami jinak.

                                  ČI. 5. Platební podmínky

5.1. Cena díla bude Objednatelem:

uhrazena jednorázově po řádném a úplném dokončení celého Díla na základě faktury - daňového
dokladu (dále jen „faktura") vystavené po předání a převzetí Díla, o kterém bude sepsán Protokol
o předání a převzetí.

5.2. Smluvní strany si zádržné nesjednávají.

5.3. Adresy pro doručení faktur:

5.3.1. v listinné podobě: ČEPRO, a.s., FÚ, Odbor účtárny, Hněvice 62, 411 08 Stětí;

5.3.2. v případě užití elektronické fakturace bude mezi stranami uzavřena samostatná dohoda o
            elektronické fakturaci.

5.3.2.1.  Smluvní strany se dohodly, že oznámení nebo změny adres v tomto ujednání
          provedou písemným oznámením podepsaným osobami oprávněnými к uzavření nebo
          změnám této Smlouvy doručeným druhé Smluvní straně na adresu sídla Smluvní
          strany s dostatečným předstihem.

5.4. Každá faktura dle této Smlouvy je splatná do 30 dnů od jejího doručení Objednateli.

5.5. Každá faktura, vystavená dle této Smlouvy, musí být jasně identifikovatelná označením evid. č. této
        Smlouvy a interním číslem objednávky Objednatele: 45000 6(043>~

                                                                                          strana 5 z 9
                                    ČI. 6. Předání a převzetí Díla

6.1. Předání a převzetí Díla se uskuteční po řádném dokončení celého Díla.
6.2. Pro účely přejímky a před přejímkou je Zhotovitel povinen včas připravit a předložit v českém

        jazyce kromě veškerých dokladů sjednaných jinde ve Smlouvě a plynoucích z obecně závazných
         právních a technických předpisů i následující doklady:
    6.2.1. prohlášení o shodě
    6.2.2. pracovní deník - originál pro archivaci Objednatele a jednu kopii, v pracovním deníku bude

                 zapsán postup realizace Díla a skutečnosti mající vliv na jeho kvalitu
    6.2.3. protokol o geodetickém zaměření po provedení Díla
    6.2.4. aktualizované znění stávajícího MPBP
    6.2.5. protokol o funkčních zkouškách (uvedení do provozu, komplexní zkoušky)
    6.2.6. dokumentaci skutečného provedení 2x paré v listinné podobě a 1x na CD s dokumentací v

                 elektronické formě ve formátu *pdf a ve zdrojových formátech *dwg, *xls, *doc (část elektro)
    6.2.7. doklady o ekologické likvidaci veškerého odpadu vzniklého při realizaci Díla
    6.2.8. fotodokumentaci realizace Díla - stav před zahájením a stav po dokončení Díla
    6.2.9. další potřebné dokumenty dle právních a technických předpisů vydaných a platných v České

                 republice
6.3. Není-li v jiných ustanoveních Smlouvy uvedeno jinak, Zhotovitel předá Objednateli dokumenty

        v tomto počtu vyhotovení:
              ■ 2 x v listinné podobě;
              ■ 1 x v elektronické podobě ve formátu pdf ,dwg, docx, dle charakteru dokumentu.

 ČI. 7. Záruka a záruční doba, práva Objednatele z vadného plnění Zhotovitele

7.1. Záruční doba na Dílo, resp. stavbu jako celek se sjednává v délce trvání 60 měsíců s výjimkou
        zařízení, výrobků a strojů viz ustanovení čl. 12.3.2 VOP, pro které se však sjednává délka záruční
        doby v délce trvání 24 měsíců.

7.2. Zhotovitel je povinen vady druhu Havárie odstranit nejpozději do 3 dnů a ostatní vady odstranit
        nejpozději do 7 dnů od nahlášení vady Objednatelem Zhotoviteli.

7.3. Zhotovitel přijímá písemné reklamace vad na poštovní adrese: PATOK a.s., U Porcelánky 2903,
        440 01 Louny nebo na e-mailové adrese: info@patok.cz , na které přijímá nahlášení vad
        v pracovní dny v pracovní době od 7'00 do 15'00hodin.

                                     Čl. 8. Pojištění Zhotovitele

8.1. Zhotovitel prohlašuje, že má ke dni podpisu Smlouvy platně uzavřeno příslušné pojištění
              ■ pro případ odpovědnosti za škodu způsobenou třetí osobě vzniklou v souvislosti s
                   výkonem jeho podnikatelské činnosti s pojistným plněním ve výši min. 10.000.000,- Kč.
              ■ pro případ odpovědnosti za škodu na životním prostředí (za únik znečišťujících látek) s
                   pojistným plněním ve výši min. 5.000.000,- Kč
              ■ pro případ odpovědnosti za škodu na majetku s pojistným plněním ve výši min. 5.000.000,-
                   Kč.

8.2. Zhotovitel předloží Objednateli originál pojistné smlouvy před podpisem Smlouvy s tím, že
        Objednatel je oprávněn si udělat kopii předloženého originálu pojistné smlouvy.

8.3. Nezajistí-li Zhotovitel nepřetržité trvání pojištění v dohodnutém rozsahu po dohodnutou dobu, tj. po
        dobu trvání této Smlouvy, je Objednatel oprávněn uzavřít a udržovat takové pojištění sám. Náklady

                                                                                                                                                           strana 6 z 9
vzniklé v souvislosti s takovým pojištěním je Objednatel oprávněn započíst na Cenu díla sjednanou
ve Smlouvě.

        Čl. 9. Smluvní pokuty a úrok z prodlení

9.1. Smluvní strana je oprávněna v případě prodlení druhé Smluvní strany s úhradou peněžitého plnění
        požadovat úhradu úroku z prodlení v zákonné výši podle občanskoprávních předpisů.

9.2. Bude-li Zhotovitel v prodlení se splněním dohodnutého termínu předání Díla z důvodu na své
        straně, je Objednatel oprávněn požadovat po Zhotoviteli úhradu smluvní pokuty ve výši 0,2 % z
        Ceny díla za každý i započatý den prodlení.

9.3. Nedostaví-li se Zhotovitel к převzetí Staveniště ve stanoveném termínu, je Objednatel oprávněn po
        Zhotoviteli požadovat úhradu smluvní pokuty ve výši 5.000,- Kč.

9.4. Pokud Zhotovitel neodstraní nedodělky či vady zjištěné při přejímacím řízení v dohodnutém
        termínu, je Objednatel oprávněn požadovat po Zhotoviteli úhradu smluvní pokuty 1.000,- Kč za
        každý nedodělek či vadu a za každý den prodlení.

9.5. Pokud Zhotovitel nevyklidí Staveniště ve sjednaném termínu, je Objednatel oprávněn požadovat po
        Zhotoviteli úhradu smluvní pokuty ve výši 1.000,- Kč za každý i započatý den prodlení.

9.6. Smluvní pokuta za neodstranění reklamovaných vad

9.6.1.  Při prodlení se splněním dohodnutého termínu odstranění reklamované vady Díla nebo
        dohodnutého termínu nástupu na odstranění reklamované vady Díla, je Objednatel oprávněn
        po Zhotoviteli požadovat úhradu smluvní pokuty ve výši 1.000,- Kč za každou vadu a den
        prodlení.

9.6.2.  Pokud Zhotovitel nebude písemně reagovat na písemnou reklamaci vady v dohodnutých
        lhůtách, nebo si v těchto lhůtách písemně nedohodne s Objednatelem vzhledem к rozsahu a
        složitosti reklamované vady lhůtu delší, je Objednatel oprávněn po Zhotoviteli požadovat
        úhradu další smluvní pokuty ve výši 1.000,- Kč za každou oprávněnou reklamaci.

9.6.3.  Pokud Zhotovitel poruší své povinnosti, jak je uvedeno v předchozích dvou odstavcích a v
        reklamaci je vada Objednatelem oprávněně označena za vadu bránící řádnému užívání Díla,
        nebo že v důsledku vady hrozí Havárie, sjednávají obě Smluvní strany smluvní pokuty v
        dvojnásobné výši smluvních pokut uvedených v předchozích dvou odstavcích.

9.7. V případě porušení právních a ostatních obecně závazných předpisů к zajištění BOZP, PO, PZH,
        nakládání s odpady a vnitřních předpisů Objednatele, je Objednatel oprávněn požadovat po
        Zhotoviteli úhradu smluvní pokuty ve výši 1.000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení. Porušení
        bude zaznamenáno ve Stavebním deníku oprávněným Zástupcem Objednatele.

9.8. Smluvní pokutu vyúčtuje oprávněná Smluvní strana povinné Smluvní straně písemnou formou.

9.9. Ve vyúčtování musí být uvedeno ustanovení Smlouvy, které к vyúčtování smluvní pokuty
        opravňuje a způsob výpočtu celkové výše smluvní pokuty.

9.10. Povinná Smluvní strana je povinna uhradit vyúčtované smluvní pokuty nejpozději do 30 dnů ode
        dne obdržení příslušného vyúčtování.

9.11. Zaplacením jakékoliv smluvní pokuty není dotčeno právo Objednatele požadovat na Zhotoviteli
        náhradu škody, a to v plném rozsahu.

9.12. Zhotovitel prohlašuje, že smluvní pokuty stanovené touto Smlouvou považuje za přiměřené, a to
        s ohledem na povinnosti, ke kterým se vztahují.

                                     Čl. 10. Závěrečná ujednání

10.1. Smluvní strany se zavazují jednat tak a přijmout taková opatření, aby nevzniklo jakékoliv důvodné
        podezření na spáchání či nedošlo к samotnému spáchání trestného činu (včetně formy
        účastenství), který by mohlo být jakékoliv ze Smluvních stran přičteno podle zákona č. 418/2011
        Sb., o trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim nebo nevznikla trestní odpovědnost

                                                                                                                                                            strana 7 z 9
        fyzických osob (včetně zaměstnanců) podle trestního zákona č. 40/2009 Sb., případně nebylo
        zahájeno trestní stíhání proti jakékoliv ze Smluvních stran včetně jejích zaměstnanců podle
        platných právních předpisů. Příslušná Smluvní strana prohlašuje, že se seznámila s Etickým
        kodexem ČEPRO, a.s. a zavazuje se tento dodržovat na vlastní náklady a odpovědnost při plnění
        svých závazků vzniklých z této Smlouvy. Etický kodex ČEPRO, a.s. je uveřejněn na adrese
        https://www.ceproas.cz/public/files/userfiles/V%C3%BDb%C4%9Brov%C3%A1%20%C5%99%C3
        %ADzen%C3%AD/Cepro eticky kodex-final.pdf

         Povinnosti vyplývající z Etického kodexu se vztahují zejména na trestné činy přijetí úplatku,
        nepřímého úplatkářství, podplácení a legalizace výnosů z trestné činnosti, přičemž důvodné
        podezření ohledně možného naplnění skutkové podstaty těchto trestných činů je příslušná Smluvní
        strana povinna neprodleně oznámit druhé Smluvní straně bez ohledu a nad rámec splnění
        případné zákonné oznamovací povinnosti.

10.2. Smluvní strany se zavazují a prohlašují, že splňují a budou po celou dobu trvání této Smlouvy
        dodržovat a splňovat kritéria a standardy chování společnosti ČEPRO, a.s. v obchodním styku,
        specifikované a uveřejněné na adrese https://www.ceproas.cz/vvberova-rizeni a etické zásady,
        obsažené v Etickém kodexu ČEPRO, a.s.

10.3. Smluvní strany se dohodly, že případná neplatnost některého z ustanovení této Smlouvy
        nezpůsobuje neplatnost celé Smlouvy a Smluvní strany se zavazují nahradit taková ustanovení
        bez zbytečného odkladu novými ustanoveními zajišťujícími dosažení původního účelu zaniklého či
        neplatného ustanovení této Smlouvy.

10.4. Tato Smlouva a veškeré právní vztahy z ní vzniklé se řídí příslušnými ustanoveními zákona č.
        89/2012 Sb., občanského zákoníku, a ostatními závaznými právními předpisy českého právního
        řádu. Smluvní strany si výslovně sjednávají, že ustanovení § 1765, § 1766, § 2609 z.č. 89/2012
        Sb., občanského zákoníku, se na vztah založený touto Smlouvou nepoužijí. Smluvní strany se dále
        s ohledem na povahu Smlouvy dohodly, že Zhotovitel přebírá na sebe nebezpečí změny okolností
        ve smyslu ust. § 2620 odst. 2 z.č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, a dále že bez předchozího
        písemného souhlasu Objednatele Zhotovitel nepřevede svá práva a povinnosti ze Smlouvy ani její
        části či Smlouvu jako celek třetí osobě podle ust. §§ 1895-1900z.č. 89/2012 Sb., občanského
        zákoníku.

10.5. Veškeré změny a doplnění této Smlouvy mohou být provedeny, pouze pokud to právní předpisy
        umožňují, a to pouze vzestupně číslovanými písemnými dodatky, podepsanými oprávněnými
        zástupci obou Smluvních stran na téže listině.

10.6. Smluvní strany prohlašují, že veškeré podmínky plnění, zejména práva a povinnosti, sankce za
        porušení Smlouvy, které byly mezi nimi v souvislosti s Dílem ujednány, jsou obsaženy v textu této
        Smlouvy včetně jejích příloh, Závazných podkladech a dokumentech, na které Smlouva výslovně
        odkazuje. Smluvní strany výslovně prohlašují, že ke dni uzavření této Smlouvy se ruší veškerá
        případná ujednání a dohody, které by se týkaly shodného předmětu plnění a tyto jsou v plném
        rozsahu nahrazeny ujednáními obsaženými v této Smlouvě, tj. neexistuje žádné jiné ujednání,
        které by tuto Smlouvu к datu jejího uzavření doplňovalo nebo měnilo.

10.7. Jakékoliv jednání předvídané v této Smlouvě, musí být učiněno, není-li ve Smlouvě výslovně
        stanoveno jinak, písemně v listinné podobě a musí být s vyloučením ust. § 566 z. č. 89/2012 Sb.,
        občanský zákoník, řádně podepsané oprávněnými osobami. Jakékoliv jiné jednání, včetně e­
        mailové korespondence, je bez právního významu, není-li ve Smlouvě výslovně stanoveno jinak.

10.8. Tato Smlouva není převoditelná rubopisem.

10.9. Tato Smlouva byla Smluvními stranami podepsána v pěti vyhotoveních, z nichž Objednatel obdrží
        tři vyhotovení a Zhotovitel dvě vyhotovení. Nedílnou součástí každého vyhotovení jsou všechny
        přílohy uvedené v této Smlouvě.

10.10.Smluvní strany shodně prohlašují, že si Smlouvu před jejím podepsáním přečetly a s jejím
        obsahem souhlasí, že byla sepsána podle jejich pravé, svobodné a vážné vůle. Na důkaz připojují
        obě Smluvní strany podpisy svých oprávněných zástupců.

10.11.Tato Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma Smluvními stranami, není-li
        к datu podpisu této Smlouvy platnou legislativou stanoveno jinak. V této souvislosti Zhotovitel
        prohlašuje a souhlasí se zveřejněním Smlouvy v souladu s podmínkami zákona č. 340/2015 Sb., o
        zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv
        (zákon o registru smluv), v platném znění. Pro případ, že tato Smlouva podléhá uveřejnění

                                                                                                                                                           strana 8 z 9
        v registru smluv dle zákona o registru smluv, Smluvní strany si sjednávají, že uveřejnění této
        Smlouvy včetně jejich případných dodatků v registru smluv zajistí Objednatel v souladu se
        zákonem o registru smluv. V případě, že Smlouva nebude v registru smluv ze strany Objednatele
        uveřejněna ve lhůtě a ve formátu dle zákona o registru smluv, Zhotovitel vyzve písemně
        Objednatele emailovou zprávou odeslanou na ceproas@ceproas.cz ke zjednání nápravy.
        Zhotovitel se tímto vzdává možnosti sám ve smyslu ustanovení § 5 zákona o registru smluv
        uveřejnit Smlouvu v registru smluv či již uveřejněnou Smlouvu opravit. V případě porušení zákazu
        uveřejnění či opravy Smlouvy v registru smluv ze strany Zhotovitele je Objednatel oprávněn
        požadovat po Zhotoviteli zaplacení smluvní pokuty ve výši 10 000,- Kč, která je splatná do 15 dnů
        ode dne doručení výzvy к jejímu zaplacení Zhotoviteli.
10.12.Smluvní strany si dále sjednaly, že obsah Smlouvy je dále určen ustanoveními Všeobecných
        obchodních podmínek (,,VOP“), které tvoří nedílnou součást této Smlouvy. V případě rozdílu
        mezi ustanovením ve VOP a ustanoveními v této Smlouvě, mají přednost ustanovení v této
        Smlouvě. Je-li ve Smlouvě některý výraz uveden s počátečním velkým písmenem a není-li jeho
        význam definován ve Smlouvě, má význam uvedený ve VOP a/nebo v dokumentech, na které
        Smlouva odkazuje. Smluvní strany prohlašují, že se s VOP seznámily a prohlašují, že VOP se
        neodchylují od obvyklých podmínek ujednávaných v obdobných případech při zohlednění všech
        relevantních hledisek týkajících se Smlouvy a sjednaného předmětu plnění.
    10.12.1. VOP jsou uveřejněna na adrese:

                 https://www.ceproas.cz/public/files/userfiles/V%C3%BDb%C4%9Brov%C3%A1 %20%C5%9
                9%C3%ADzen%C3%AD/VOP-M-2Q13-10-14.pdf
    Smluvní strany sjednávají, že čl. VOP 6.3 a 6.7 se na vztah Smluvních stran založený touto
    Smlouvou neuplatní.

                                                                                                                                                           strana 9 z 9