Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3248786: Smlouva o dílo na zhotovení dokumentace pro provádění stavby a výkon

Příloha SOD_Bravenec.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA  O  DÍLO



Číslo smlouvy objednatele: …………
Číslo smlouvy zhotovitele: ………….
	SMLOUVA O DÍLO 
 na zhotovení dokumentace pro provádění stavby a výkon inženýrské činnosti na akci:
„ZŠ, MŠ a Praktická škola Vsetín – Realizace úspor energie“
 dle § 2586 a n. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů 



1. SMLUVNÍ STRANY
1.1. Objednatel
: 
  Základní škola, Mateřská škola a Praktická škola Vsetín
           
Sídlo
: 
Turkmenská 1612, Vsetín, PSČ 755 01


Statutární orgán
:
Mgr. Šimková Dagmar, ředitelka školy


Osoby oprávněné jednat

a) ve věcech smluvních
: 
Mgr. Šimková Dagmar
 

b) ve věcech technických
:
Mgr. Šimková Dagmar
IČ
:
702 388 98

DIČ
:
neplátce
Bankovní ústav
:
Komerční banka Vsetín
Číslo účtu
:
25431851 / 0100
Tel.
:
+420 571 411 824

E-mail
:
info@zsms-turkmenska.cz
1.2. Zhotovitel


          : 
Ing. PETR BRAVENEC projektová kancelář s.r.o.
Sídlo
:
Ústí 50, 755 01 Vsetín


Statutární orgán
:
Ing. Petr Bravenec - jednatel

Zapsán v obchodním rejstříku
: 
OR vedený Krajským soudem v Ostravě



Oddíl C, vložka 32045
Osoby oprávněné jednat

a) ve věcech smluvních 
:
Ing. Petr Bravenec


b) ve věcech technických
: 
Ing .Petr Bravenec
IČ
:
28561279


DIČ
:
CZ28561279
Bankovní ústav
: 
ČSOB, a.s., pobočka Vsetín
Číslo účtu
: 
223955242 / 0300
Tel. / Fax
: 
603 725199
E-mail
: 
petr.bravenec@outlook.com,
Zpracovatelský tým zhotovitele (titul, jméno a příjmení)

· Vedoucí projektu:

Ing. Petr Bravenec
· Projektant 1:


Ing. Milan Pařenica
· Projektant 2:


Ing. Petr Chytil
2. Předmět SMLOUVY 
Zhotovitel se zavazuje za podmínek dohodnutých v této smlouvě a v souladu s příslušnými právními předpisy zpracovat a předat objednateli dokumentaci pro provádění stavby - (dále jen „dílo“) a vykonávat dále sjednané činnosti na akci: 
„ZŠ, MŠ a Praktická škola Vsetín – Realizace úspor energie“

2.1. Projektová dokumentace pro provádění stavby v rozsahu a obsahu dle vyhlášky č. 499/2006 Sb., ve znění vyhlášky č. 62/2013 Sb., příloha č. 6, a zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů, včetně:
2.1.1. splnění požadavku na zadávací dokumentaci dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek a prováděcích vyhlášek tohoto zákona, zejm. vyhlášky č. 169/2016 Sb., kterou se stanoví rozsah dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr. Oceněný i neoceněný soupis prací bude předán kromě tištěné podoby i samostatně na CD v elektronické podobě ve formátu *xls., *xlsx.;

2.1.2. soupis prací jednoho stavebního nebo inženýrského objektu, případně provozního souboru, může odkazovat pouze na jednu cenovou soustavu. Výběr cenové soustavy pro nacenění soupisu prací zhotovitel odsouhlasí s objednatelem před zahájením projektových prací. Objednatel si vyhrazuje právo určit, v jaké cenové soustavě bude zpracován soupis provedených prací (nebo jeho část); v případě uplatnění tohoto práva je zhotovitel povinen zpracovat soupis prací (nebo jeho část) v určené cenové soustavě; 

2.1.3. zhotovitel předloží čistopis projektové dokumentace pro výběr dodavatele stavby až po odsouhlasení ze strany objednatele;

2.1.4. v soupisu prací ani v žádné části projektové dokumentace nesmí být uvedena obchodní jména výrobků nebo materiálů, která jsou pro určité výrobce nebo dodavatele považována za příznačná, popis materiálů musí být proveden výlučně technickými daty a standardy (včetně estetických);

2.1.5. oceněný soupis prací bude doložen v pare č. 1. a 2 projektové dokumentace;

2.1.6. v případě požadavku bude předložen soupis prací ke konzultaci, a to v takovém termínu, aby případné připomínky mohly být zapracovány do čistopisu předané dokumentace pro výběr dodavatele stavby a realizaci stavby;

2.1.7. vypracování souhrnného rozpočtu stavebních nákladů akce v členění na jednotlivé stavební objekty a provozní soubory a celkovou cenu s DPH a bez DPH;

2.1.8. soupisy prací jednotlivých stavebních, inženýrských objektů a provozních souborů budou rozděleny dle sazby daně z přidané hodnoty dle předpisů ČR platných a účinných v době předání projektové dokumentace. Za správné stanovení sazby daně z přidané hodnoty nese odpovědnost zhotovitel;

2.1.9. projektová dokumentace musí obsahovat technické podmínky dle § 36, § 37, § 89 až § 92 zákona č. 134/2016 Sb., pro stavební práce a s tím související dodávky a služby;

2.1.10. projektová dokumentace bude obsahovat písemné a grafické informace potřebné k jednoznačnému provedení díla, včetně potřebných výkresů tvarů a výztuže železobetonových konstrukcí, jednoznačně graficky definující tvar, polohu, průřez výztuže (a prvků), které jsou současně vykázány v tabulce výztuže; výkresy budou řešit každý jednotlivý detail konstrukce;

2.1.11. výkon funkce koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi v rozsahu § 14 zákona č. 309/2006 Sb., a nařízení vlády č. 591/2006 Sb., ve fázi přípravy stavby;

2.1.12. písemné projednání projektové dokumentace se zástupcem odboru INV KÚZK, EAZK 

a ZŠ, MŠ a Praktické školy Vsetín.
2.1.13. zpracování všech potřebných průzkumů, diagnostiky, zkoušek a měření potřebných pro zpracování projektové dokumentace pro výběr dodavatele; průzkumy budou provedeny v dostatečně reprezentativním rozsahu pro posouzení celého objektu;

2.1.14. projektová dokumentace pro provádění stavby musí bezpodmínečně splňovat podmínky a požadavky na zadávací dokumentaci dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek a prováděcích právních předpisů k tomuto zákonu.

2.1.15. zhotovitel předloží projektovou dokumentaci včetně oceněného soupisu prací ke kontrole na odbor investic Krajského úřadu Zlínského kraje, a to nejpozději 5 dnů před termínem odevzdání kompletní dokumentace objednateli; 

2.2. 
Autorský dozor (dále jen AD)
V průběhu veřejné zakázky na realizaci stavby:

2.2.1. zpracování odpovědí na dotazy k projektové části zadávací dokumentace v rámci vyjasňování zadávací dokumentace zájemci o veřejnou zakázku na stavební práce do 2 dnů po jejím obdržení;
2.2.2. účast na jednáních hodnotící komise ve funkci odborného poradce hodnotící komise, bude-li požadována;

2.2.3. vypracování porovnání cenových nabídek jednotlivých uchazečů o veřejnou zakázku na dodávku stavby a vymezení odchylek od ceny podle projektové dokumentace, bude-li požadováno;

2.2.4. posouzení případných zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny na dodávku stavby, bude-li požadováno;

V průběhu realizace akce:
2.2.5. AD bude vykonáván v rozsahu úplné kvalitativní kontroly souladu díla s projektovou dokumentací v rozsahu cca 8 hodin týdně. AD bude zahrnovat rovněž dohled projektantů jednotlivých profesí nad souladem stavby s projektem a bude zhotovitelem vykonáván se vší odbornou péčí, kterou lze po něm spravedlivě požadovat. Frekvence výkonu AD bude stanovena objednatelem tak, aby byl zajištěn soulad stavby s projektem. Vyšší počet vyžadovaných hodin AD nebude považován za vícepráci, neboť specifika objektu i zadání jej objektivně vyžadují;

2.2.6. pravidelný dohled na stavbě dle potřeb díla a pokynů objednatele;

2.2.7. účast na kontrolních dnech stavby, výrobních výborech a jiných souvisejících jednáních svolaných investorem dle potřeb stavby; v případě, že realizace akce vyžaduje upřesnění nebo úpravy týkající se architektonického, urbanistického nebo dispozičního řešení (zejména barevné řešení fasád a ostatních povrchů, materiálové řešení stavebních prvků, úpravy venkovních prostor apod.) zajistí AD účast architekta na kontrolních dnech stavby;
2.2.8. kontrola a odsouhlasování výrobní dokumentace, spolupráce při výběru dodavatelů a při uvedení díla do provozu; 

2.2.9. poskytnutí veškeré součinnosti a technické pomoci objednateli;

2.2.10. zjistí-li AD nedodržení projektové dokumentace stavby, uvědomí bez zbytečného odkladu o této skutečnosti, zpravidla zápisem do stavebního deníku, objednatele. Dodavatele stavby uvědomí v případě nebezpečí z prodlení. V odůvodněných případech uvede stručnou charakteristiku porušení dokumentace a tomu odpovídající důsledky;

2.2.11. objednatel zajistí pro zhotovitele nezbytné podmínky pro výkon sjednaného AD; zejména oznámí zhotovitele jako osobu vykonávající AD dodavateli stavby a zajistí, aby zhotovitel dostával potřebné podklady týkající se realizace stavby a kontrolních dnů stavby;

2.2.12. AD bude definovat veškeré požadavky na provedení vzorků vybraných prvků stavby, povrchů, materiálů apod., účastnit se jejich vyhodnocování a odsouhlasovat je;

2.2.13. AD bude mimo jiné písemně odsouhlasovat Změnové listy a vyjadřovat se k nim; 

2.2.14. AD bude také písemně odsouhlasovat soupisy provedených prací dodavatele stavebních prací a zodpovídat za jejich soulad s projektovou dokumentací pro výběr dodavatele a realizaci stavby;

2.2.15. autorským dozorem nejsou:

2.2.15.1. případy, kdy zhotovitel odstraňuje v rámci reklamačního řízení prokazatelné vady projektové dokumentace. V takovém případě provede zhotovitel potřebné projekční práce bezplatně z titulu odpovědnosti za vady projekčního řešení;

2.2.15.2. případy, kdy zhotovitel na žádost objednatele zpracovává změny projektového řešení vyvolané objednatelem oproti původnímu řešení. V takovém případě zpracuje zhotovitel dodatky dokumentace na účet a náklady objednatele.


2.2.16. AD budou provádět osobně autoři projektu, včetně všech zúčastněných profesí; povinnost zhotovitele uvedená v předchozí větě se neuplatní, pokud z objektivních důvodů nebude možno účast autorů projektu na AD zajistit.

2.3. Součástí díla je rovněž:

2.3.1. organizace výrobních výborů v místě sídla investora v pravidelných intervalech, min. 1 x za 14 kalendářních dnů, vedení těchto výborů a pořizování zápisů z těchto výborů; výrobní výbory budou vykonávány do doby předání a převzetí projektové dokumentace pro výběr dodavatele a budou ukončeny závěrečným výrobním výborem. Na těchto kontrolních dnech musí být vždy přítomen vedoucí projektového týmu nebo jím pověřená osoba, která bude oprávněna činit závazné závěry;

2.3.2. výkon funkce koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi v rozsahu § 14 zákona č. 309/2006 Sb., a nařízení vlády č. 591/2006 Sb., ve fázi přípravy stavby; zhotovitel při podpisu této smlouvy doloží doklad o odborné způsobilosti osoby vykonávající funkci koordinátora; 

2.3.3. zapracování požadavků všech účastníků správního řízení do projektové dokumentace; 

2.3.4. součástí předmětu smlouvy jsou i práce v této smlouvě výslovně nespecifikované, které však jsou k řádnému provedení díla nezbytné a o kterých zhotovitel vzhledem ke své kvalifikaci a zkušenostem měl, nebo mohl vědět. Provedení těchto prací však v žádném případě nezvyšuje touto smlouvou sjednanou cenu díla.

2. TermínY A MÍSTO PLNĚNÍ 
3.1. Projektová dokumentace pro provádění stavby dle odst. 2.2.11. v termínu do 28. 2. 2017. 
3.2. Výkon AD dle odst. 2.2 bude probíhat v termínech vyplývajících z termínů veřejné zakázky na realizaci stavby a ze smlouvy o dílo na realizaci stavby. Tyto termín budou zhotoviteli sděleny bez zbytečného odkladu po uzavření smlouvy s dodavatelem stavby.
Předpokládaný termín veřejné zakázky na dodavatele stavby: únor - duben 2017.
Předpokládaný termín realizace stavby: červen - září 2017.
3.1. K převzetí díla nebo jeho části vyzve zhotovitel objednatele alespoň 3 dny předem. Objednatel není povinen převzít dílo nebo jeho část, vykazuje-li vady a nedodělky. O převzetí díla bude sepsán Protokol o předání a převzetí díla, který podepíší zástupci obou smluvních stran. V závěru protokolu objednatel prohlásí, zda dílo přijímá nebo nepřijímá, a pokud ne, z jakých důvodů.

3.2. Prodlení zhotovitele s dokončením některého stupně projektové dokumentace delší jak 14 kalendářních dnů se považuje za podstatné porušení smlouvy pouze v případě, že prodlení vzniklo prokazatelně z důvodů na straně zhotovitele.

3.3. Termínem dokončení se rozumí den, kdy dojde k písemnému protokolárnímu předání a převzetí odsouhlasené a projednané projektové dokumentace objednatelem bez vad a nedodělků.

3.4. Místem plnění je budova školy č. p. 1612, nacházející se na parcele č. st. 6472, LV č. 5200, 
k. ú. Vsetín.
4. Cena díla
4.1. Cena za řádně zhotovené a předané dílo dle této smlouvy a činnosti s tím související, je cenou dohodnutou smluvními stranami ve smyslu zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, jako cena pevná a činí: 

Celkem 560.000,- Kč (bez DPH)
DPH (21%) : 117.600,- Kč

Celkem cena s DPH  677.600,- Kč (vč. 21% DPH)

(slovy: šestsetsedmdesátsedmtisícšestsetkorunčeských)
4.2. Rozpis ceny:
4.2.1. Projektová dokumentace pro provádění stavby dle odst. 2.1.  530.000,- Kč (bez DPH) DPH  111.300,- Kč, cena včetně DPH  641.300,- Kč;
4.2.2. Výkon Autorského dozoru dle odst. 2.2 30.000,- Kč (bez DPH) DPH  6.300,- Kč, cena včetně DPH 36.300,- Kč.
4.3. Příslušná platná sazba DPH bude účtována zhotovitelem dle předpisů platných v době zdanitelného plnění. Za správnost stanovení sazby DPH nese odpovědnost zhotovitel.
4.4. V ceně je zahrnuto:

4.4.1. 7 vyhotovení kompletní projektové dokumentace dle článku 2.1 v tištěné formě a 2x v digitální formě na DVD z toho 1x ve formátu *pdf. a 1x v editovatelném formátu zpracovávaného programu *dwg.,*dgn,*doc.*xlsx.,*xls apod. Digitální forma projektové dokumentace bude setříděna ve stejném členění jako tištěná forma projektové dokumentace s dodržením názvu a číslováním výkresů.

4.4.2. 1 x originál (nebo ověřené kopie) a 2 kopie tištěné formy výsledků písemného projednání s orgány a dotčenými subjekty v rámci podání žádosti o stavební povolení a 1x v digitální formě ve formátu *pdf, 1x předání vyplněné žádosti o stavební povolení v digitální formě v editovatelném formátu na CD.

4.5. Zhotovitel je povinen na vyžádání objednatele dodat další vyhotovení projektové dokumentace s tím, že cena se stanoví na základě ceníku zhotovitele za reprografické práce a počtu výtisků projektové dokumentace. Tyto další kopie budou fakturovány zvlášť. Ceník reprografických prací zhotovitele bude na požádání objednatele zhotovitelem předložen. Jednotlivé výtisky variant budou opatřeny pořadovým číslem výtisku včetně označení jednotlivých listů.

4.6. Dohodnutá cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele spojené s pořízením (přípravou a provedením) díla dle této smlouvy.
4.7. Změna dohodnuté ceny je možná pouze v případě, že dojde ke změně věcného rozsahu díla vymezeného touto smlouvou z důvodů ležících na straně objednatele. Úprava se provede písemným dodatkem k této smlouvě. V případě rozšíření rozsahu prací musí být dodatek uzavřen před zahájením prací zhotovitelem. V případě omezení rozsahu prací požadovaných objednatelem, se sníží cena díla za předpokladu, že zúžení předmětu díla bylo objednatelem uplatněno včas, tj. před zahájením prací na omezeném rozsahu části díla. Jinak má zhotovitel právo i na úhradu účelně vynaložených nákladů na již provedené práce nebo činnosti.
5. Platební podmínky
5.1. Objednatel neposkytuje zálohy.

5.2. Smluvní strany se dohodly na protokolárním předání a převzetí řádně zhotoveného a bezvadného díla (den zdanitelného plnění) po jednotlivých částech (PD, AD). Po řádném předání a převzetí části díla bez vad a nedodělků má zhotovitel právo vystavit objednateli daňový doklad (dále jen fakturu). Nedílnou přílohu faktury tvoří protokol o předání a převzetí projektové dokumentace. 

5.3. Splatnost faktur je 30 dnů od data prokazatelného doručení (doporučeně) faktury do sídla objednatele. V pochybnostech se má za to, že faktura byla doručena třetí den ode dne prokazatelného odeslání.

5.4. Faktura je uhrazena dnem odepsání fakturované částky z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele. 

5.5. Faktura zhotovitele musí obsahovat náležitosti vyplývající z obecně závazných předpisů, tj. zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. Součástí faktury bude vždy buď kopie podepsaného protokolu o předání a převzetí díla nebo jeho části, nebo protokol o odstranění vad a nedodělků prokazující, že dílo nebo jeho část, bylo předáno bez vad a nedodělků. 

5.6. Objednatel má právo fakturu zhotoviteli vrátit, pokud neobsahuje náležitosti dle uvedených právních předpisů nebo protokol o předání a převzetí díla, případně protokol o odstranění vad a nedodělků prokazující, že dílo bylo předáno bez vad a nedodělků. Ode dne vystavení řádné nové faktury se počítá nová lhůta splatnosti dle odst. 5.3. Nedílnou přílohu faktury dále tvoří protokol o předání a převzetí projektové dokumentace nebo protokol o ukončení AD podepsaný oprávněným zástupcem objednatele.

5.7. Objednatel může fakturu vrátit a fakturovanou částku neuhradit pouze v případě, když:

5.7.1. obsahuje nesprávné anebo neúplné údaje dle článku 5.,

5.7.2. obsahuje nesprávné cenové údaje,

5.7.3. neobsahuje přílohy
5.8. Nárok zhotovitele na úhradu ceny za dílo nebo jeho příslušné části vzniká na základě následujících skutečností:

5.8.1. faktické provedení fakturovaných činností a

5.8.2. předání a převzetí díla nebo jeho části podpisem protokolu o předání a převzetí díla nebo jeho části, případně protokolu o odstranění vad a nedodělků, prokazujících, že dílo nebo jeho část bylo předáno bez vad a nedodělků. Bez těchto protokolů není zhotovitel oprávněn fakturovat.

5.8.3. Teprve vznik a existence nároku zhotovitele je podmínkou fakturace a koriguje předpokládané lhůty a termíny pro vystavení faktur zhotovitelem.
5.9. Zhotovitel prohlašuje, že:

5.9.1. nemá v úmyslu nezaplatit daň z přidané hodnoty u zdanitelného plnění podle této smlouvy,

5.9.2. mu nejsou známy skutečnosti, nasvědčující tomu, že se dostane do postavení, kdy nemůže daň zaplatit a ani se ke dni podpisu této smlouvy v takovém postavení nenachází,

5.9.3. nezkrátí daň nebo nevyláká daňovou výhodu,

5.9.4. nebude nespolehlivým plátcem,

5.9.5. bude mít u správce daně registrován bankovní účet používaný pro ekonomickou činnost,

5.9.6. souhlasí s tím, že pokud ke dni uskutečnění zdanitelného plnění bude o zhotoviteli zveřejněna správcem daně skutečnost, že zhotovitel je nespolehlivým plátcem, uhradí objednatel daň z přidané hodnoty z přijatého zdanitelného plnění příslušnému správci daně,

5.9.7. souhlasí s tím, že pokud ke dni uskutečnění zdanitelného plnění bude zjištěna nesrovnalost v registraci bankovního účtu zhotovitele určeného pro ekonomickou činnost správcem daně, uhradí objednatel daň z přidané hodnoty z přijatého zdanitelného plnění příslušnému správci daně. 
6. Podmínky provádění díla
6.1. Zhotovitel bude při vypracování díla postupovat podle obecně závazných předpisů, závazných a doporučených českých, resp. evropských technických norem, výchozích podkladů předaných objednatelem ke dni uzavření této smlouvy, dalších podkladů předaných na základě této smlouvy, podle ujednání obsažených v této smlouvě, vyjádření veřejnoprávních orgánů a organizací k rozpracované projektové dokumentaci a podle zápisů z projednání s objednatelem tak, aby dílo mělo vlastnosti v této smlouvě dohodnuté, případně obvyklé.
6.2. Pokud se jedná o další pokyny objednatele učiněné po uzavření smlouvy, bude je zhotovitel respektovat v případě, že budou směřovat k upřesnění investorského zadání a věcného rozsahu stavby, nebudou však na újmu kvality a odborné úrovně dokumentace. 

6.3. Důsledky využití pokynů uplatněných objednatelem po uzavření smlouvy na termín plnění a cenu prací řeší další ustanovení smlouvy.
6.4. Zhotovitel je povinen při zpracování díla postupovat v souladu se zákonem č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcími předpisy. Jako projektant odpovídá za technickou a ekonomickou úroveň projektu.

6.5. Projektová dokumentace (v rozsahu odst. 2.1) bude vždy označena pořadovým číslem daného výtisku, stejným pořadovým číslem budou rovněž označeny výtisky jednotlivých výkresů, technické zprávy, výpočty, výkazy výměr a všechny ostatní doklady tvořící danou projektovou dokumentaci.
6.5. Zhotovitel prohlašuje, že je osobou odborně způsobilou, která je oprávněna provádět projektovou činnost ve výstavbě. 

6.6. Místem plnění je budova školy č. p. 1612, nacházející se na parcele č. st. 6472, LV č. 5200, 
k. ú. Vsetín.
7. Spolupůsobení objednatele, výchozí podklady
7.1. Objednatel se zavazuje být v průběhu prací na díle ve stálém styku se zhotovitelem a projednat s ním na jeho vyzvání koncepci řešení. Dále se objednatel zavazuje poskytnout zhotoviteli pro vytvoření díla další nezbytnou součinnost, kterou lze po něm spravedlivě požadovat a to na základě důvodného požadavku zhotovitele doručeného v přiměřeném předstihu objednateli.
7.2. Zhotovitel se převzetím podkladů zavazuje k jejich využití pouze pro účely zhotovení projektu a k tomu, že je nebude šířit dalším subjektům. Důvodem je autorskoprávní ochrana některých součástí těchto podkladů. 
7.3. Objednatel odpovídá za to, že podklady a doklady, které zhotoviteli předal nebo předá, jsou bez právních vad a neporušují zejména práva třetích osob.

7.4. Splnění sjednaných termínů je závislé na včasném a řádném spolupůsobení objednatele dohodnutém v této smlouvě. Prodlení objednatele je důvodem ke změně sjednaných termínů dotčených nesplněním spolupůsobení objednatele.
8. Předání díla, vlastnická práva k dílu
8.1. Zhotovitel splní svou povinnost zhotovit dílo nebo jeho dílčí část jeho/jejím řádným a včasným dokončením a předáním objednateli v místě plnění a to bez vad a nedodělků.
8.2. Objednatel je oprávněn převzít řádně zhotovené dílo nebo jeho část i před termínem plnění.
8.3. O předání a převzetí řádně zhotoveného díla nebo jeho části bude sepsán Protokol o předání a převzetí díla (části díla), který podepíší zástupci obou smluvních stran a jehož jedno vyhotovení každá ze smluvních stran obdrží. Za den předání a převzetí díla nebo jeho části (bez vad a nedodělků) se považuje den podpisu protokolu zástupci obou smluvních stran. V případě, že při předání díla nebo jeho části budou zjištěny vady a nedodělky, bude po jejich odstranění vyhotoven Protokol o odstranění vad a nedodělků, prokazující, že vady a nedodělky byly v dohodnutém termínu odstraněny a dílo nebo jeho část bylo řádně předáno.

8.4. Objednatel nabývá vlastnické právo k dílu nebo jeho části jeho protokolárním převzetím. Nebezpečí škody na díle nebo její části přechází ze zhotovitele na objednatele dnem jeho/jejího předání zástupci objednatele na základě Protokolu o předání a převzetí díla.

8.5. Objednatel není dílo nebo jeho část povinen převzít, jestliže má ojedinělé drobné vady nebo ojedinělé drobné nedodělky i pokud samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání užívání. Zhotovitel je povinen tyto vady odstranit v termínu stanoveném objednatelem, popř. dohodou smluvních stran.

8.6. Zhotovitel prohlašuje, že objednatel bude oprávněn jakékoliv dílo, které bude předmětem plnění dle této smlouvy (pokud bude naplňovat znaky autorského díla) užít k realizaci stavby, dále ke všem formám zveřejnění díla i projektu, včetně propagace, pořizování jeho dvourozměrných i trojrozměrných nestavebních rozmnoženin a dalším formám užití, a to jakýmkoli způsobem a v rozsahu bez jakýchkoli omezení, a že vůči objednateli nebudou uplatněny oprávněné nároky majitelů autorských práv či jakékoli oprávněné nároky jiných třetích osob v souvislosti s užitím díla (práva autorská, práva příbuzná právu autorskému, práva patentová, práva k ochranné známce, práva z nekalé soutěže, práva osobnostní či práva vlastnická aj.). Zhotovitel tímto poskytuje objednateli oprávnění k výkonu práva dílo užít ke všem způsobům užití známým v době uzavření smlouvy v rozsahu neomezeném, co se týká času, množství užití díla a oprávnění upravit či jinak měnit dílo nebo dílo spojit s jiným dílem. Objednatel může svá oprávnění k dílu nebo jeho části postoupit třetí osobě a zhotovitel dává k takovému poskytnutí tímto svůj výslovný souhlas. Licence ke všem oprávněním objednatele podle této smlouvy je sjednána jako bezúplatná.
8.7. Zhotovitel nesmí použít výstupy dle smlouvy pro potřeby žádné třetí osoby a ani pro vlastní podnikání (s výjimkou vlastní propagace, při níž bude nicméně chránit zájmy objednatele např. ve věci utajení částí díla souvisejících s bezpečností objektu apod.).

Zhotovitel je povinen uspořádat si své právní vztahy s autory autorských děl tak, aby poskytnutí nebo převodu práv nebránily žádné právní překážky. Zhotovitel není oprávněn k provedení jakýchkoliv právních úkonů omezujících užití díla objednatelem nebo zakládajících jakékoliv jiné nároky zhotovitele nebo třetích osob než jaké jsou stanoveny smlouvou.
8.8. Zhotovitel je povinen v případě požadavku objednatele před předáním projektové dokumentace provést prezentaci konečné verze kompletní projektové dokumentace k ověření, zda je zpracována v souladu se smlouvou, a zapracovat případné připomínky objednatele do daného stupně projektové dokumentace.

8.9. Objednatel je povinen respektovat osobnostní práva autorská a zdržet se užití díla způsobem snižujícím hodnotu díla a dodržovat právo na autorské označení. 
9. Odpovědnost za vady, záruční podmínky
9.1. Zhotovitel odpovídá za to, že předmět díla má v době jeho předání objednateli a po dobu běhu záruční doby bude mít, vlastnosti stanovené obecně závaznými předpisy, závaznými ustanoveními technických norem ČN, EN, popřípadě vlastnosti obvyklé. Dále odpovídá za to, že dílo nemá právní vady, je kompletní a odpovídá požadavkům sjednaným ve smlouvě.

9.2. Zhotovitel poskytne na dílo záruku, která začíná běžet dnem protokolárního předání a převzetí díla.
9.3. Záruční doba na dílo je 60 měsíců.
9.4. Za vadu se považuje i stav, kdy v důsledku nepřesnosti, chyby či opomenutí:
9.4.1.  v projektové dokumentaci pro výběr dodavatele, s výjimkou soupisu stavebních prací, dodávek a služeb vč. výkazu výměr, dojde následně ke zvýšení ceny stavby, která je předmětem projektové dokumentace,
9.4.2. v  soupisu stavebních prací, dodávek a služeb vč. výkazu výměr, dojde následně ke zvýšení ceny stavby, která je předmětem projektové dokumentace.
10. Nároky za vady díla
10.1. Objednatel se zavazuje oznámit (reklamovat) vady díla zhotoviteli bez zbytečného odkladu poté kdy je zjistí, nejpozději do uplynutí záruční doby. Oznámení vady musí být zhotoviteli zasláno písemně doporučeným dopisem, popř. datovou zprávou do datové schránky. V oznámení vad musí být vada popsána a navržena lhůta pro její odstranění. Zhotovitel je povinen zahájit odstraňování vad nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne doručení reklamace, nedohodnou-li se strany jinak.

10.2. Smluvní strany sjednávají právo objednatele požadovat v době záruky bezplatné odstranění vady. Bezplatným odstraněním vady se zejména rozumí dopracování, přepracování či úprava díla. Zhotovitel se zavazuje případné vady odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději v přiměřené lhůtě, kterou určí objednatel s přihlédnutím ke všem okolnostem případu.

10.3. Reklamuje-li objednatel vadu, má se za to, že požaduje odstranění vady díla v souladu s odst. 10.2 a že nemůže před uplynutím lhůty, kterou je povinen poskytnout k tomu účelu zhotoviteli, uplatnit jiné nároky z vad díla, ledaže zhotovitel oznámí objednateli, že nesplní své povinnosti v této lhůtě.
11. Smluvní sankce
11.1. Zhotovitel zaplatí objednateli smluvní pokutu za prodlení s předáním díla nebo jeho části dle čl. 2 oproti termínům uvedeným v čl. 3, a to ve výši 1 000,- Kč za každý započatý kalendářní den prodlení.

11.2. Zhotovitel zaplatí objednateli smluvní pokutu za prodlení s odstraňováním reklamovaných vad díla ve výši 1 000,- Kč za každou vadu a kalendářní den prodlení s odstraněním vady.

11.3. V případě, že se na díle vyskytnou vady popsané v odst. 9.4.1 této smlouvy, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 10% z hodnoty zvýšených investičních nákladů, k jejichž zvýšení došlo v důsledku nepřesnosti, chyby či opomenutí zhotovitele v projektové dokumentaci pro výběr dodavatele.

11.4. V případě, že v rozpočtu projektanta (soupisu stavebních prací, dodávek a služeb vč. výkazu výměr) nebudou uvedeny některé položky vyplývající z projektové dokumentace, bude tato skutečnost považována za vadu projektu dle odst. 9.4.2, na kterou může být uplatněna smluvní pokuta. Výše pokuty je stanovena na částku 10,- Kč vč. DPH za každých 1.000,- Kč vč. DPH, o které bude dopočtena cena na provedení díla. Za základ pro výpočet bude považováno cenové navýšení za takto vypočtené práce v cenové úrovni, v jaké byl proveden rozpočet dodavatele stavebních prací.
11.5. Objednatel zaplatí zhotoviteli za prodlení s úhradou ceny díla dle faktury, oprávněně vystavené  po splnění podmínek stanovených touto smlouvou a doručené objednateli, úrok z prodlení ve výši dle vládního nařízení  č. 142/1994  Sb., kterým se stanoví výše úroků z prodlení a poplatku z prodlení podle občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů. 

11.6. Splatnost smluvních pokut se sjednává na 30 kalendářních dnů ode dne doručení jejich vyúčtování.

11.7. Smluvní strana, které vznikne právo uplatnit smluvní pokutu, může od jejího vymáhání na základě své vůle upustit.
11.8. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo objednatele na náhradu škody.
12. Pojištění
12.1. Zhotovitel prohlašuje, že má sjednáno smluvní pojištění odpovědnosti za škody způsobené svou projektovou a inženýrskou činností u Česká pojišťovna a.s., s limitem pojistného plnění 3.000.000,- Kč (minimálně však 1 000 000,- Kč). Kopie pojistné smlouvy bude předána objednateli na jeho vyžádání. Zhotovitel se zavazuje po celou dobu provádění díla dle této smlouvy mít platnou a účinnou pojistnou smlouvu s minimálním limitem pojistného plnění uvedeného ve větě první.
13. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
13.1. Tato smlouva zanikne splněním závazku dle ustanovení § 1908 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nebo před uplynutím lhůty plnění z důvodu porušení povinností smluvních stran odstoupením od smlouvy.

13.2. Kterákoliv smluvní strana je povinna oznámit druhé straně, že poruší své povinnosti plynoucí ze závazkového vztahu. Také je povinna oznámit skutečnosti, které se týkají podstatného zhoršení hospodářských poměrů, majetkových poměrů, které by mohly mít i jednotlivě negativní vliv na plnění její povinnosti plynoucí z předmětné smlouvy. Je tedy povinna druhé straně oznámit povahu překážky vč. důvodů, které jí brání nebo budou bránit v plnění povinností a o jejich důsledcích. Zpráva musí být podána písemně bez zbytečného odkladu poté, kdy se oznamující strana o překážce dozvěděla, nebo při náležité péči mohla dozvědět. Lhůtou bez zbytečného odkladu se rozumí lhůta 14 dnů. Oznámením se oznamující strana nezbavuje svých závazků ze smlouvy nebo obecně závazných předpisů. Jestliže tuto povinnost oznamující strana nesplní, nebo není druhé straně zpráva doručena včas, má druhá strana nárok na úhradu škody, která jí tím vznikne i nárok na odstoupení od smlouvy.

13.3. Odstoupení od smlouvy musí odstupující strana oznámit druhé straně písemně bez zbytečného odkladu poté, co se dozvěděla o podstatném porušení smlouvy. Lhůta pro oznámení odstoupení od smlouvy se stanovuje pro obě strany na 15 dnů ode dne, kdy jedna ze smluvních stran zjistila podstatné porušení smlouvy. V odstoupení musí být dále uveden důvod, pro který strana od smlouvy odstupuje a přesná citace toho bodu smlouvy, který ji k takovému kroku opravňuje. Bez těchto náležitostí je odstoupení neplatné.

13.4. Za podstatné porušení smlouvy opravňující objednatele odstoupit od smlouvy se považuje:

13.4.1. prodlení s předáním díla delší než 20 dní

13.4.2. zhotovitel provádí dílo v rozporu s technickými normami (ČSN, Evropské technické normy atd.)

13.4.3. nepředložení pojistné smlouvy na žádost zhotovitele a v termínu jím stanoveném, nebo předložení pojistné smlouvy s limitem pojistného plnění nižším, než je uvedeno v této smlouvě

13.5. Za podstatné porušení smlouvy opravňující zhotovitele odstoupit od smlouvy se považuje:

13.5.1. předání podkladů, které jsou v rozporu s právními předpisy, objednatelem zhotoviteli, pokud objednatel na jejich použití trvá i přes písemné upozornění zhotovitele na jejich nezákonnost nebo nevhodnost.

13.6. Stanoví-li strana oprávněná pro dodatečné plnění lhůtu, vzniká jí právo odstoupit od smlouvy až po jejím uplynutí. Jestliže však strana, která je v prodlení, prohlásí, že svůj závazek nesplní, může strana oprávněná odstoupit od smlouvy před uplynutím lhůty dodatečného plnění, kterou stanovila, a to i v případě, že budoucí porušení smlouvy by nebylo podstatné.

13.7. Důsledky odstoupení od smlouvy:

Odstoupením od smlouvy, tj. doručením projevu vůle o odstoupení druhému účastníkovi, smlouva zaniká. Odstoupení od smlouvy se však nedotýká nároku na náhradu škody a zaplacení smluvních pokut, řešení sporů mezi smluvními stranami a jiných ustanovení, která podle projevené vůle stran nebo vzhledem ke své povaze mají trvat i po ukončení smlouvy. 
Zhotovitelovy závazky za jakost prací, odstraňování vad a nedodělků jím provedených, platí i po jakémkoli odstoupení od smlouvy, pro část díla, kterou zhotovitel do takového odstoupení realizoval.

13.8. Odstoupí-li některá ze stran od této smlouvy na základě ujednání z této smlouvy vyplývajících, smluvní strany vypořádají své závazky z předmětné smlouvy do 30 dnů od odstoupení od smlouvy.

13.9. V případě, že nedojde mezi zhotovitelem a objednatelem dle výše uvedeného postupu ke shodě a písemné dohodě, bude postupováno dle článku 14 této smlouvy.
14. SPORY
14.1. Strany se dohodly, že v případě sporů týkajících se této smlouvy vyvinou maximální úsilí řešit tyto spory vzájemnou dohodou. Pokud není dosaženo dohody do 30 dnů ode dne předložení sporné věci statutárním zástupcům smluvních stran, budou tyto řešeny soudem.
15. DODATKY A ZMĚNY SMLOUVY
15.1. Tuto smlouvu lze měnit nebo doplnit pouze písemnými průběžně číslovanými smluvními dodatky, jež musí být jako takové označeny a podepsány oběma stranami smlouvy. Tyto dodatky podléhají témuž smluvnímu režimu jako tato smlouva.
16. Styk mezi stranami
16.1. Styk mezi stranami bude písemný (dopisem, faxem, e-mailem) nebo ústní. Důležitá sdělení (sdělení, která se dotýkají předmětu plnění, termínů plnění, případně financování) budou buď osobně doručena, nebo zaslána doporučeným dopisem, popř. datovou zprávou do datové schránky. Identifikační údaje zhotovitele a objednatele jsou uvedeny v článku 1. této smlouvy a mohou být změněny písemným oznámením, které bude včas zasláno druhé straně.

16.2. Jako doklad o doručení bude považován podpis na kopii průvodního dopisu při osobním doručení nebo potvrzení pošty o doručení.

16.3. Pro styk mezi stranami budou rovněž platit pravidla informačního systému Datových schránek dle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, a jeho prováděcích předpisů.

17. Závěrečná ustanovení
17.1. Zhotovitel potvrzuje pravdivost svých údajů, které jsou uvedeny v článku 1. a jejich shodu s platným výpisem z obchodního rejstříku nebo s živnostenským oprávněním. V případě, že dojde v průběhu smluvního vztahu ke změnám uvedených údajů, zavazuje se zhotovitel předat objednateli bez zbytečného odkladu platnou kopii výše uvedených dokladů.

17.2. V souladu s § 1801 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, se ve smluvním vztahu založeném touto smlouvou vylučuje použití § 1799 a § 1800 z. č. 89/2012 Sb.

17.3. Smlouva se vyhotovuje v 5 vyhotoveních stejné právní síly, z nichž objednatel obdrží 3 vyhotovení a zhotovitel obdrží 2 vyhotovení.

Ve Vsetíně dne 29. 12. 2016 
Ve Vsetíně dne 29. 12. 2016
____________________________


___________________________________
Mgr. Šimková Dagmar, ředitelka
Ing. Petr Bravenec, jednatel společnosti
2