Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva o poskytování daňového poradenství, kterou dále ujednali mezi sebou navzájem přiměřeně podle § 2430 a násl. Občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) a zákona č. 523/1992 Sb., o daňovém, poradenství a Komoře daňových poradců České republiky (dále jen smlouva): 1. Klient (příkazce): Výzkumný ústav Silva Taroucy pro krajinu a okrasné zahradnictví, veřejná výzkumná instituce Květnové náměstí 391 252 43 Průhonice zastoupená ředitelem: Doc. RNDr. Ivanem Sucharou, CSc. IČ : 00027073 DIČ: CZ00027073 bankovní spojení: Československá obchodní banka a.s. číslo účtu: 23937111/0100 a 2. Daňový poradce (příkazník) : KM spol. s r.o., společnost zapsaná v oddíle C., číslo vložky 39189 Obchodního rejstříku vedeného Městským soudem v Praze, společnost zapsaná v seznamu právnických osob KDP ČR Budečská 822/29 120 00 Praha 2 zastoupená jednatelem: Ing. Pavlem Kriegsmanem daňovým poradcem č. 0925 IČ: 63993325 DIČ: CZ63993325 bankovní spojení : Česká spořitelna, a.s. č.ú. 10124349/0800 I. Předmět smlouvy 1. Poskytování účetního a daňového poradenství ve věcech daní a poplatků, jakož i ve věcech, které s daněmi přímo souvisejí na území ČR (dále jen daňové poradenství). Daňové poradenství se týká: - zpracování daňového přiznání k dani z příjmů právnických osob za rok 2017, - konzultací v oblasti účetnictví, - konzultace v oblasti daně z přidané hodnoty, - konzultace v oblasti daně z příjmů právnických osob, - konzultace v oblasti daně silniční, - konzultace v oblasti daně z nemovitých věcí. 2. Zastupování a provádění právních úkonů jménem klienta ve věcech daní před správcem daně ve smyslu zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 523/1992 Sb., o daňovém poradenství a Komoře daňových poradců ČR. 1 II. Forma a místo plnění smlouvy 1. Daňové poradenství bude probíhat formou osobních, telefonických nebo e-mailových konzultací, porad a jednání poradce, jeho pověřených zástupců nebo odborných zaměstnanců (dále jen poradce) s klientem, pověřenými zástupci klienta nebo určenými osobami klientem (dále jen klient). Kontaktní osoby poradce a klienta určující oprávněné osoby jednající za poradce a klienta jsou vyjmenováni v článku X. smlouvy. 2. Daňové poradenství bude probíhat v sídle poradce nebo klienta v pracovních dnech. V případě potřeby a po dohodě obou stran proběhne i v jiných místech. 3. Součástí daňového poradenství bude též jednání poradce se třetími osobami, zejména se správci daně. III. Doba plnění smlouvy 1. Daňový poradce bude činnosti podle čl. I. provádět od účinnosti této smlouvy, tj. od 4. 9. 2017 do 31. 8. 2018. IV. Povinnosti a práva daňového poradce 1. Daňový poradce se zavazuje, že bude vždy postupovat s odbornou péčí a chránit zájmy klienta. 2. Daňový poradce je oprávněn se seznamovat se všemi skutečnostmi potřebnými k dosažení předmětu smlouvy podle článku I. 3. Daňový poradce je povinen zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, které se dozvěděl v souvislosti s plněním této smlouvy o osobě klienta. V případě škody podle článku IX. této smlouvy může informovat daňový poradce o skutečnostech souvisejících s touto škodou pojišťovnu, u které je povinně pojištěn, popřípadě orgány Komory daňových poradců či svého právního zástupce pro případ soudního projednávání. 4. Daňový poradce při poskytování daňového poradenství upozorní klienta na zřejmou nevhodnost jeho příkazu, o kterém se prokazatelně dozví a který by mohl mít za následek vznik škody. Daňový poradce neodpovídá za škodu vzniklou provedením nevhodného příkazu v případě, že klient na jeho splnění trvá i přes upozornění daňového poradce. 5. Daňový poradce má právo odmítnout poskytnutí takových služeb, které by vedly k porušení právních nebo etických předpisů. 6. Daňový poradce má právo ponechat si kopie použitých materiálů klienta pro účely vyplývající z postavení daňového poradce podle platných právních předpisů a této smlouvy. 7. Daňový poradce má na písemné vyjádření nebo stanovisko k předmětu smlouvy požadované klientem nejméně tři týdny od data zadání dotazu, pokud nebude domluveno 2 jinak. Poradce je povinen stanovisko zpracovat písemně pouze za předpokladu, že dotaz bude formulován též písemně s přiložením potřebných příloh pro potřeby poradce. 8. Daňový poradce má povinnost informovat klienta o výsledku činnosti podle této smlouvy a to zejména formou zpracovaných daňových přiznání, vyjádřeními apod. V. Povinnosti klienta 1. Klient je povinen podrobit se identifikaci podle zvláštních předpisů, předložit za tím účelem poradci příslušné doklady a předat kopie nebo umožnit jejich pořízení do 10.12. 2017. 2. Klient se zavazuje nezatajit daňovému poradci informace, které jsou potřebné a užitečné ke splnění účelu této smlouvy. 3. Klient se zavazuje poskytovat veškeré související doklady a součinnost potřebné a užitečné ke splnění účelu této smlouvy. Doklady se rozumí zejména účetnictví vedené podle platných právních předpisů, smlouvy, rozhodnutí orgánů společnosti, rozhodnutí státních orgánů, apod.. Součinností se zejména rozumí poskytování úplných, přehledných, jednoznačných, pravdivých a včasných informací, včetně nově zjištěných. 4. K nutným jednáním se správcem daně udílí klient daňovému poradci zvláštní plnou moc, která je udělena písemně. 5. Klient je povinen za služby podle čl. I. zaplatit daňovému poradci odměnu ve výši a době dohodnuté touto smlouvou. 6. Klient se zavazuje informovat poradce o zahájení, průběhu a výsledku daňové kontroly související s daňovým poradenstvím podle této smlouvy a předat daňovému poradci kopie protokolů a rozhodnutí správce daně v příslušné věci. 7. Klient je povinen potvrdit svým podpisem na vypracovaném přiznání, podání nebo jiným průkazným způsobem, že se seznámil s daňovým přiznáním, podáním nebo jinou službou podle této smlouvy, seznámil se s ním a souhlasí s ním a to v takovém čase, aby byly možno např. splnit veškeré zákonné lhůty podání. 8. Klient je povinen zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, informacích, radách, pokynech a doporučeních, o nichž se v souvislosti s plněním této smlouvy a službou daňového poradenství dozvěděl a to i po ukončení této smlouvy. Zejména klient nesmí ani po ukončení platnosti této smlouvy sdělovat třetím osobám bez předchozího souhlasu poradce údaje o obsahu rad, které mu jsou nebo byly poradcem poskytovány. 9. Klient je povinen uhradit poradci škodu, která v důsledku porušení povinnosti klienta dle ustanovení předchozího bodu této smlouvy daňovému poradci vznikla. 3 VI. Odměna daňového poradce 1. Odměna za služby poskytnuté daňovým poradcem klientem ve věci zpracování daňového přiznání k dani z příjmů právnických osob za rok 2017 se stanoví dohodou v základní částce ve výši 21 000,- Kč (slovy dvacetjednatisíckorun českých) bez daně z přidané hodnoty. Odměny za ostatní služby poskytnuté daňovým poradcem klientem je stanovena ve výši 1000,- Kč/hodinu (slovy tisíckorun českých) bez daně z přidané hodnoty. 2. Odměna je splatná do 10 dnů ode dne vypracování daňového přiznání na základě faktury vystavené daňovým poradcem. 3. Při odstoupení od této smlouvy nebo její výpovědi před splněním jejího účelu daňový poradce právo na náhradu hotových výdajů a za ztrátu času v ceně 1 000,- Kč (slovy tisíc korun českých) za hodinu, ne však méně než za 8 hodin. VII. Odstoupení od smlouvy 1. Jestliže klient nesplní uvedené závazky ve lhůtách stanovených v této smlouvě nebo při neposkytnutí potřebné součinnosti má daňový poradce právo od smlouvy okamžitě odstoupit. VIII. Výpověď smlouvy 1. Obě smluvní strany mohou smlouvu vypovědět písemnou formou a to ve lhůtě 1 měsíce bez udání důvodů. Výpovědní lhůta začíná běžet od prvého dne měsíce následujícího po jejím doručení druhé smluvní straně. 2. Vypověděl-li klient smlouvu je daňový poradce od účinnosti výpovědi povinen nepokračovat v činnosti, na kterou se výpověď vztahuje. Dále je povinen klienta upozornit na opatření potřebná k tomu, aby se zabránilo vzniku škody bezprostředně hrozící klientovi nedokončením prací podle této smlouvy. 3. O povinnostech a nárocích daňového poradce v případě výpovědi smlouvy platí ustanovení § 2442 a § 2443 Občanského zákoníku (zákon 89/2012 Sb., v platném znění). IX. Vymezení odpovědnosti 1. Daňový poradce odpovídá klientovi za škodu, která mu vznikne zaviněním daňového poradce v souvislosti s plněním této smlouvy. Za škodu se považuje především penále podle § 251 zákona č. 280/2009, daňový řád v platném znění. 2. Daňový poradce neodpovídá za škody, které by klientovi vznikly v souvislosti s poskytnutím neúplných nebo nepravdivých informací, dokladů a písemností nezbytných pro plnění předmětu smlouvy. 4 3. Klient sám nese škodu, která mu vznikne zatajením, nesprávností nebo neúplností dokladů a písemností, které daňovému poradci předal a informací, které sdělil. Klient sám nese škodu i v tom případě, kdy sice doklady poradci předal, ale opožděně. 4. Pokud klient neumožní daňovému poradci vést daňové řízení (zejména spolupracovat při daňové kontrole a místním šetření), učinil v daňovém řízení úkony samostatně bez konzultace s poradcem, vzdal se možnosti použití opravných prostředků, odmítl nebo nečinností znemožnil soudní přezkoumání rozhodnutí správce daně, vypověděl poradci plnou moc, nebo učinil jiný úkon, který poradci ztíží, omezí nebo vyloučí možnost dosažení příznivějšího závěru daňového řízení, je poradce zproštěn odpovědnosti, neboť škodě nemohl zaviněním klienta zabránit. V případě prodlení klienta se toto ustanovení použije přiměřeně. 5. Daňový poradce neodpovídá ani neručí za doklady, které mu poskytl klient, zákonnost postupů klienta ani jeho obchodních aktivit. 6. Daňový poradce neodpovídá za škodu z důvodu opožděného podání, pokud za něj nenese odpovědnost, nebo zaplacení daní klienta včetně příslušenství. 7. Daňový poradce prohlašuje, že je ve smyslu § 6, odst. 10, písm. a) zákona č. 523/92 Sb., o daňovém poradenství a Komoře daňových poradců ČR, pojištěn na odpovědnost za škodu, která by mohla klientovi vzniknout v souvislosti s předmětem plnění této smlouvy a bude takto pojištěn po celou dobu platnosti této příkazní smlouvy. X. Další ujednání 1. Vztahy mezi smluvními stranami touto smlouvou neupravené se řídí obecně závaznými právními předpisy. 2. Daňový poradce bere na vědomí, že tato smlouva bude v souladu s § 2 odst. 1 písm. e) zák. č. 340/2015 Sb. uveřejněna dle § 5 téhož zákona v registru smluv. V registru smluv smlouvu uveřejní příkazce. 3. Za doručenou písemnost se považuje také faxová zpráva, jakož i zpráva předaná elektronickou poštou (e-mail). 4. Kontaktní osoby ze strany klienta jsou učeny: xxxxxxxxxxxxxxxxx. …………………… Kontaktní osoby za strany daňového poradce jsou určeny: xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx 5. Tuto smlouvu lze měnit písemným, číslovaným dodatkem odsouhlaseným oběma stranami. 6. Smlouva se vyhotovuje ve dvou stejnopisech, z nichž po jednom obdrží každá ze smluvních stran. 5 7. Účastníci prohlašují, že si smlouvu řádně přečetli, prohlašují, že smlouva vyjadřuje jejich pravou a svobodnou vůli, že nebyla sepsána v tísni ani za jinak nevýhodných podmínek a na důkaz toho připojují dobrovolně své podpisy. 8. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu obou smluvních stran. V Průhonicích dne ………………. V Průhonicích dne …………….. …………………………….. …………………………… klient daňový poradce 6