Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3287962: Vybudování multifunkčního povrchu na volnočasové ploše v ulici

Příloha SoD 4soft.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA
            o dílo na provedení stavebních prací (dále jen „smlouva“)
uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., ve znění pozdějších předpisů

                              (dále jen „Občanský zákoník“)

                               I.
                       Smluvní strany

1.1. Objednatel :      Město Bílina

sídlo:                 Břežánská 50/4, 418 01 Bílina

IČ:                    00266230

DIČ:                   CZ00266230

zastoupené:            Oldřichem Bubeníčkem, starostou města

zástupce pro věci technické: Ing. Jaroslav Bureš MBA

tel.:

email:                 bures@bilina.cz

(dále jen objednatel)

1.2. Zhotovitel :      4soft, s.r.o.

sídlo:                 Krkonošská 625, Tanvald, PSČ: 468 41
IČ:                    287 03 324
DIČ:                   CZ28703324
zastoupené:            Mgr. Michalem Kubínem a Mgr. Dušanem Šmídem, jednateli

zástupce pro věci technické: Filip Růžička – stavbyvedoucí

bank. spojení:         KB Tanvald

číslo účtu:

(dále jen zhotovitel)

                                                            I.
                                               Účel a předmět plnění
1.1. Účelem této smlouvy je upravit vzájemné právní vztahy mezi objednatelem a zhotovitelem, a to
     tak, jak je dále v této smlouvě uvedeno.

1.2. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje provést na svůj náklad a na své nebezpečí pro objednatele
     dílo dle specifikace a za podmínek uvedených dále v této smlouvě a objednatel se zavazuje dílo
     převzít a zaplatit zhotoviteli za provedení díla ujednanou cenu.

1.3. Zhotovitel se zavazuje provést veškeré práce související s dodávkou a montáží díla - Vybudování
     multifunkčního povrchu na volnočasové ploše v ulici Fügnerova, v rozsahu prací a
     položkovém rozpočtu, jenž tvoří přílohou č. 1 této smlouvy.

1.4. Vše výše uvedené provede zhotovitel v rozsahu cenové nabídky a obhlídky staveniště (vlastní
     zaměření).
1.5. Zhotovitel si prověřil místo plnění a případné rozdíly mezi cenovou nabídkou a skutečností

     zohlednil v ceně za dílo. Rozdíly zjištěné po datu podpisu této smlouvy jdou k tíži zhotovitele.
1.6. Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele provést za podmínek stanovených touto smlouvou

     účelně a efektivně stavební práce, činnosti a úkoly v rozsahu podle přílohy č. 1 této smlouvy, která
     je nedílnou součástí této smlouvy o dílo, při realizaci výše uvedené zakázky.
1.7. Pro vyloučení pochybností se stanoví, že plnění, resp. splnění závazku zhotovitele popsaného výše
     v tomto článku smlouvy se v této smlouvě dále označuje rovněž jako „provádění“, resp.
     „provedení díla“ zhotovitelem.
1.8. Zhotovitel se zavazuje zajistit, aby při provádění díla nedošlo ke škodám na majetku, zdraví,
     životech, přírodě ani životním prostředí.
1.9. Veškeré práce budou provedeny s odbornou péčí dle platných právních předpisů.

                                                            II.
                                           Podmínky zhotovování díla

2.1 Zhotovitel se zavazuje zhotovit dílo svým jménem a na vlastní zodpovědnost.
2.2. Korespondence a platební doklady, které budou objednateli zasílány zhotovitelem, musí být

     označeny názvem díla. Neoznačenou korespondenci a platební doklady má objednatel právo vrátit
     zhotoviteli.
2.3. Zhotovitel je oprávněn zadat plnění díla třetím osobám – subdodavatelům jen se souhlasem
     objednatele.
2.4. Požadovaná kvalita a způsob její kontroly musí být provedeny v souladu s položkovým
     rozpočtem, který je nedílnou součástí této smlouvy dle přílohy č. 1 a vyjádřeními dotčených
     orgánů státní správy.
2.5. Domnívá-li se zhotovitel, že pro řádné provádění prací existují překážky, musí to neprodleně
     písemně ohlásit objednateli. Opomene-li toto oznámení, může uplatnit jen ty okolnosti, které byly
     objednateli známy včetně jejich účinků.

                                                           III.
                                                 Předání staveniště

3.1. Objednatel předá protokolárně zhotoviteli staveniště nejpozději v termínu do 5 pracovních dnů od
     doručení výzvy k předání staveniště od objednatele.

                                                           IV.
                                                Doba a místo plnění

4.1. Místo realizace díla: Volnočasová plocha v ulic Fügnerova, Pražské předměstí – p.p.č. 336/11
v k.ú. Bílina

4.2. Zahájení realizace díla: nejpozději 08.11.2017

     Kompletní dokončení díla: nejpozději 30.11.2017

4.3. Lhůty provádění budou prodlouženy:

         · jestliže překážky v provádění díla zavinil objednatel,
          · jestliže přerušení prací bylo zaviněno vyšší mocí, nebo jinými okolnostmi nezaviněnými
            zhotovitelem.

                                                             V.
                                                            Cena

 5.1. Základem ceny za provedení prací podle této smlouvy je rozpočet, který je součástí nabídky
       zhotovitele, jež tvoří přílohu č. 1 této smlouvy (dále jen „rozpočet“). Tento rozpočet se považuje
       za rozpočet závazný, úplný a tvořící nedílnou součást této smlouvy.

       Cena za provedení díla podle rozpočtu vč. DPH činí 409 018,72 Kč

       (slovy: čtyřistadevěttisícosmnáctkorunasedmesáthaléřů)

       21 % DPH

       Cena za provedení díla podle rozpočtu bez DPH činí 338 032,00

       Tato celková cena je fixní, konečnou a závaznou cenou za provedení díla. Rovněž jednotkové
       ceny uvedené v rozpočtu, ze kterých se celková cena skládá, jsou fixní, konečné a závazné.

 5.2. Jestliže zhotovitel zjistí v průběhu prací nové skutečnosti ovlivňující rozpočet, oznámí to
       bezodkladně písemně objednateli.

 5.3. Cena dle rozpočtu podle bodu 5.1 této smlouvy může být zpřesněna nebo upravena jen dohodou
       mezi objednatelem a zhotovitelem, za podmínek stanovených touto smlouvou.

 5.4. Požaduje-li objednatel písemně, nebo vyplývá-li z objednatelem vyžádané změny v rozsahu prací,
       odlišné provedení prací od popisu nebo od kvalitativních podmínek, musí být před jejich
       prováděním dohodnuta odpovídající cena. O výsledné částky, které vyplynou z ocenění těchto
       prací, bude pak formou dodatku ke smlouvě zvýšena anebo snížena cena sjednaná ve smlouvě.

 5.5. Bude-li objednatelem vyžadováno provedení prací, které nejsou obsaženy v položkovém rozpočtu
       (vícepráce), musí na tuto skutečnost zhotovitele upozornit před zahájením těchto prací. V tomto
       případě musí být dohodnuta nová cena před jejich zahájením.

 5.6. Vícepráce, které přímo souvisí s předmětem této smlouvy a které nepřevyšují 10% z celkového
       objemu díla, nemá zhotovitel vůči objednateli právo nárokovat k uhrazení jako vícepráce nad
       rámec ceny sjednané v bodě 5.1. této smlouvy.

 5.7. Veškeré vícepráce, které zhotovitel provede nad rozsah předmětu této smlouvy po případném
       zpřesnění rozpočtu bez výzvy nebo souhlasu objednatele, které nejsou v souladu s touto smlouvou,
       hradí zhotovitel.

 5.8. Výše DPH se bude řídit předpisy platnými v době realizace díla.

                                                             VI.
                                                   Platební podmínky

6.1. Konečnou fakturu je zhotovitel oprávněn vystavit ke dni předání a převzetí předmětu díla
     objednatelem. Přitom termínem převzetí se rozumí souhlasné stanovisko objednatele s rozsahem a
     věcnou správností předaného díla bez vad a nedodělků.
6.2. Smluvní strany se dohodly na termínu splatnosti faktury do 30 dní ode dne doručení faktury
     objednateli. Za den splnění povinnosti zaplatit cenu je považován den odepsání příslušné částky z
     účtu objednatele.

6.3. Faktura musí mít náležitosti daňového dokladu dle § 29 zák. č. 235/2004 Sb., a obchodní listiny
     podle § 435 občanského zákoníku a musí být zaslána doporučeně na adresu objednatele uvedenou
     v záhlaví této smlouvy. V případě, že faktura bude obsahovat nesprávné údaje, kterými jsou číslo
     účtu, IČO, DIČ, adresa zhotovitele a objednatele, datum odeslání a datum splatnosti, číslo
     platebního dokladu, fakturovaná finanční částka, předmět platby a podpis oprávněného zástupce
     zhotovitele, je objednatel oprávněn fakturu do data její smluvní splatnosti vrátit zhotoviteli.
     Zhotovitel je v takovém případě povinen fakturu stornovat nebo opravit. U opravené faktury běží
     nová lhůta splatnosti ode dne jejího doručení objednateli.

6.4. Konečná faktura musí být zhotovitelem doručena objednateli nejdéle do 15 kalendářních dnů po
     převzetí díla objednavatelem.

6.5. Dílo nespadá do režimu přenesené daňové povinnosti při poskytnutí stavební nebo montážních prací
     ve smyslu ustanovení § 92e zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů.

6.6. V případě, že objednateli vznikne nárok na smluvní pokutu, je oprávněn odečíst tuto částku
     z kteréhokoliv daňového dokladu zhotovitele a jednostranně o tuto částku snížit dohodnutou cenu
     díla. Písemný doklad o zaúčtování této částky předá zhotoviteli.

                                                            VII.
                                    Záruční podmínky, odpovědnost za vady
7.1 Zhotovitel zodpovídá za to, že předmět díla bude proveden v souladu s touto smlouvou, platnými
     českými normami a předpisy a požadavky objednatele, že technická řešení a navržená zařízení
     budou v souladu s požadovanými parametry, uvedenými v předaných podkladech.

7.2 Zhotovitel poskytuje na zhotovené dílo záruku v délce trvání 60 měsíců, na lajnování zhotovitel
     poskytuje záruční dobu v délce 24 měsíců. Záruka počíná běžet dnem protokolárního předání a
     převzetí poslední předávané části díla.

7.3 Objednatel se zavazuje, že případnou reklamaci vady díla uplatní bezodkladně po jejím zjištění
     písemnou formou a navrhne přiměřenou lhůtu k jejímu odstranění.

7.4 Zhotovitel se zavazuje začít s odstraňováním případných vad díla v nejkratším možném termínu,
     nejpozději do 3 dnů od uplatnění oprávněné reklamace objednatelem a vady odstranit v co
     nejkratším technicky možném termínu, tj. do 30 kalendářních dnů od uplatnění oprávněné
     reklamace objednatelem. Jestliže zhotovitel v této lhůtě vadu neodstraní, je objednatel oprávněn dát
     vadu na náklady zhotovitele odstranit.

                                                            VIII.
                                     Spolupůsobení a povinnosti objednatele

8.1. Objednatel oznámí zhotoviteli jména osob, pověřených kontrolou práce zhotovitele a převzetím
     dokončeného díla, písemně, zápisem do stavebního deníku při předání staveniště.

8.2. Vykazují-li práce zhotovitele nedostatky, nebo odporují smlouvě, musí je zhotovitel nahradit
     pracemi bezvadnými. Pokud zhotovitel v lhůtě dle čl. VII. odst. 7.4 smlouvy vady neodstraní, může
     objednatel od smlouvy odstoupit.
8.3. Objednatel při předání staveniště předá zhotoviteli přípojná místa energií (elektr. en., voda,
     kanalizace apod.), pokud to povaha díla vyžaduje.
8.4. Objednatel si vyhrazuje právo měnit rozsah prací, případně vypustit provedení některých prací. Je
     však povinen řešit cenové otázky a případně i lhůtu provádění díla.

                                                             IX.

                                                 Povinnosti zhotovitele

9.1. Zhotovitel bude dodržovat všeobecné podmínky bezpečnosti práce a požární ochrany. Dnem
     předání staveniště zhotovitel přebírá v plném rozsahu odpovědnost za vlastní řízení prací,
     dodržování předpisů o bezpečnosti práce a ochrany zdraví, za zachování pořádku na staveništi.

9.2. Zhotovitel dále bude dodržovat zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech, a veškeré předpisy platné pro
     odpadové hospodářství a nakládání s odpady.

9.3. Zhotovitel bude při plnění předmětu této smlouvy postupovat s odbornou péčí. Zavazuje se
     dodržovat všeobecně závazné směrnice, předpisy, technické normy a podmínky této smlouvy.
     Zhotovitel se bude řídit výchozími podklady objednatele, jeho pokyny, zápisy a dohodami
     oprávněných pracovníků smluvních stran a rozhodnutími a vyjádřeními dotčených orgánů státní
     správy.

9.4. Zhotovitel zaručuje, že inženýrské postupy, prostředky atd. používané pro zhotovení a provoz díla
     buď vlastní, nebo že je oprávněn je používat bez porušení práv třetích stran. Zhotovitel se zavazuje
     zprostit objednatele jakékoliv odpovědnosti a žalob vyplývajících z používání takovýchto postupů,
     projektů atd. ve spojení se zhotovením a provozem díla podle této smlouvy.

9.5. Zhotovitel je povinen si před zahájením prací opatřit informace o stávajících inženýrských sítích a
     rozvodech, které procházejí staveništěm, aby nedošlo k jejich poškození. Za poškození odpovídá
     zhotovitel.

9.6. Zhotovitel se zavazuje provést za úhradu vícepráce, požadované objednatelem, jejichž nutnost
     vyplynula v průběhu prací a nejsou zahrnuty v položkovém rozpočtu.

9.7. Zhotovitel zabezpečí na vhodném místě na staveništi instalaci viditelného označení stavby
     s označením základních údajů stavby a s uvedením zhotovitele a technického dozoru objednatele.

9.8. Předmětem plnění díla je realizace sportovního povrchu. Zhotoviteli nebude předán žádný materiál,
     popř. montážní vybavení.

9.9. Všechny povrchy, konstrukce, zařizovací předměty, součásti vnitřního vybavení, venkovní plochy
     apod. poškozené nebo zničené v důsledku činnosti zhotovitele, budou uvedeny zhotovitelem do
     původního stavu.

9.10.Zhotovitel je povinen zajistit účast svých odpovědných zástupců na pravidelných kontrolních
     poradách, jejichž termíny budou oznámeny přípisem technickým dozorem objednatele nebo
     uvedeny ve stavebním deníku.

9.11.Zhotovitel je povinen vybudovat objekty zařízení staveniště tak, aby jejich výstavbou nevznikly
     žádné škody na sousedních objektech a pozemcích, po ukončení realizace díla uvede staveniště do
     původního stavu.

9.12.Zhotovitel je povinen využívat veřejné komunikace jen v souladu s platnými předpisy. Pokud
     vzniknou jejím užíváním škody, odpovídá za ně přímo zhotovitel.

9.13.V případě, že bude zhotovitel ukládat odpady mimo staveniště, pak je zhotovitel povinen předat
     objednateli veškeré doklady o likvidaci a uložení odpadů.

9.14.Zhotovitel předá objednateli atesty použitých hmot, osvědčení o jakosti a kompletnosti
     dodávaného zařízení, veškeré potřebné revize, zápisy o provedených zkouškách, protokoly o
     zaškolení obsluhy a všechny ostatní doklady potřebné k předání díla. Smluvní strany se dohodly,
     že pro hodnocení kvality prací platí obecné požadavky uvedené v ČSN platných k datu podpisu
     smlouvy.

9.15.Doklady prokazující kvalitu provedeného díla budou předloženy jako součást řádně dokončeného
     díla v rozsahu, jejichž přesný rozsah bude v průběhu stavebních prací dohodnut mezi zhotovitelem
     a stavbyvedoucím objednatele.

                                                             X.
                                              Vedení stavebního deníku

 10.1.Zhotovitel povede o průběhu prací vlastní stavební deník. Oprávnění psát do deníku mají pověření
        zástupci objednatele a zhotovitele.

 10.2.Stavební deník vede zhotovitel ode dne, kdy byly zahájeny práce podle položkového rozpočtu.
        Do stavebního deníku zapisuje skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy. Stavební deník vede
        do dne odstranění vad a nedodělků.

 10.3.Zápis v deníku nemá charakter smluvního ujednání.

 10.4.V případě, že jedna ze stran nebude se zápisem souhlasit, je povinna se písemně vyjádřit
        nejpozději do 3 pracovních dnů, jinak se má za to, že s obsahem zápisu souhlasí.

 10.5. Jestliže objednatel zjistí hrubé porušení technologických a technických předpisů, ČSN, při
        provádění prací, má právo zastavit práce zhotovitele do provedení nápravy.

 10.6. Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění díla, a to osobně nebo prostřednictvím třetích
        osob. Provádění díla, poznatky z kontrolní činnosti, jakož i všechny další skutečnosti rozhodné
        pro provádění stavby a plnění této smlouvy se zapisují do stavebního deníku, který je povinen
        vést zhotovitel.

                                                             XI.
                                                       Předání díla

 11.1. Objednatel se zavazuje, že řádně dokončené dílo převezme a zaplatí za jeho zhotovení
        dohodnutou cenu.

 11.2. Zhotovitel splní svou povinnost řádně provést a dokončit dílo tím, že ukončí stavební a montážní
        práce, úspěšně provede jejich individuální kontrolu, zkoušky předepsané zvláštními předpisy,
       závaznými normami a položkového rozpočtu a předá příslušné doklady a ukončené dílo
       objednateli.

11.3. Zhotovitel odevzdá a objednatel přejímá dílo v rozsahu předmětu veřejné zakázky. Nedokončené
       dílo, nebo jeho část není objednatel povinen převzít. Řádným ukončením díla je jeho provedení
       podle smlouvy bez vad a nedodělků.

11.4. Splněním díla se rozumí úplné dokončení díla, vyklizení staveniště a podepsání posledního
       zápisu o předání a převzetí díla, předání dokladů ke kolaudačnímu řízení a dokladů o
       předepsaných zkouškách a revizích, zápisy o prověření prací a konstrukcí zakrytých v průběhu
       prací a o smontovaném zařízení. Náležitostí zápisů musí být stejné jako u zápisů o provedených
       zkouškách. K přejímacímu řízení bude dále předložen stavební deník a doklady o odstranění
       všech vad a nedodělků a předání skutečného stavu provedení díla.

11.5. Zhotovitel vyzve pracovníka objednatele, pověřeného jednáním ve věcech technických, k
       převzetí díla písemně 5 pracovních dnů předem.

11.6. O předání a převzetí ukončeného díla bude sepsán Zápis o předání a převzetí díla. Povinnost
       dodat je splněna řádným provedením díla. Povinnost odebrat je splněna prohlášením objednatele
       o tom, že dílo přejímá, uvedeném v Zápisu o předání a převzetí díla.

11.7. Zhotovitel nese nebezpečí škody na díle až do doby podepsání Zápisu o předání a převzetí
       objednatelem, kdy vlastnické právo přechází na objednatele.

                                                          XII.
                                                Vyklizení staveniště

12.1.Zhotovitel vyklidí staveniště do 3 dnů po předání díla a odstranění všech vad a nedodělků.

                                                          XIII.
                                                   Smluvní pokuty

13.1.V případě prodlení zhotovitele s řádným provedením a předáním díla v termínu dle této smlouvy,
       postihuje objednatel zhotovitele smluvní pokutou ve výši 0,05% z celkové ceny díla za každý
       den prodlení.

13.2.V případě prodlení zhotovitele se zahájením díla do 14 dnů od předání staveniště, postihuje
       objednatel zhotovitele smluvní pokutou ve výši 0,05% z celkové ceny díla za každý den
       prodlení.

13.3.V případě prodlení zhotovitele s termínem vyklizením staveniště, postihuje objednatel
       zhotovitele smluvní pokutou ve výši 0,05% z celkové ceny díla za každý den prodlení.

13.4.V případě prodlení zhotovitele s termínem dodatečné lhůty poskytnuté objednatelem nebo
       dohodnuté smluvními stranami pro odstranění vad a nedodělků zjištěných při předání a převzetí
       díla nebo jeho části nebo v průběhu záruční doby, postihuje objednatel zhotovitele smluvní
       pokutou ve výši 0,05% z celkové ceny díla za každý den prodlení.

13.5.V případě porušení povinnosti zhotovitele vést řádným způsobem stavební deník včetně dodržení
       požadavků jeho obsahových náležitostí v souladu s obecně závaznými předpisy nebo smlouvou,
       postihuje objednatel zhotovitele smluvní pokutou ve výši 0,05% z celkové ceny díla za každý
       den prodlení.

13.6.V případě prodlení objednatele s úhradou faktury je objednatel povinen uhradit zhotoviteli
       smluvní pokutu ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení.

13.7.V případě porušení předpisů o bezpečnosti práce, požární ochrany, udržování pořádku na
       pracovišti ze strany zhotovitele postihuje objednatel zhotovitele smluvní pokutou ve výši 0,05%
       z celkové ceny díla za každý zjištěný případ.

13.8.V případě nedoložení potřebných úředních povolení pro své pracovníky nebo pracovníky svého
       dodavatele postihuje objednatel zhotovitele smluvní pokutou ve výši 0,05% z celkové ceny díla
       za každý zjištěný případ.

13.9.V případě prodlení zhotovitele s doručením konečné faktury, postihuje objednatel zhotovitele
        smluvní pokutou ve výši 0,05% z celkové ceny díla za každý den prodlení.

13.10. Smluvní pokutou není dotčeno právo objednatele na náhradu škody, kterou zhotovitel způsobil
        objednateli nesplněním svých povinností, ke kterým se zhotovitel zavázal v této smlouvě.
        Smluvní strany tímto, po vzájemné dohodě, vylučují použití ustanovení §2050 zákona č.
        89/2012 Sb., občanský zákoník.

13.11. Zhotovitel je povinen uhradit smluvní pokutu do 30ti dnů po obdržení faktury, vystavené
        objednatelem.

                                                          XIV.
                                                       Vyšší moc

14.1.Jakékoliv zpoždění nebo nedostatky v činnosti zhotovitele nebo objednatele nejsou neplněním
       závazku a nedávají důvod k jakýmkoliv požadavkům na náhradu škody, pokud je rozsah těchto
       zpoždění nebo nedostatků vyvolán příčinami vyšší moci, které zhotovitel nebo objednatel
       nemohou ovlivnit, zahrnujícími vyvlastnění nebo zabavení věcí, vyhovění jakémukoliv příkazu
       nebo žádosti vládních úřadů, válečné události, vzpouru nebo sabotáž nebo tím vzniklou škodu,
       požáry, povodně, výbuch, stávky nebo jakékoliv další příčiny, ať již stejného nebo jiného
       charakteru než výše uvedené, kterým při veškerém přiměřeném úsilí nemohou smluvní strany
       zabránit.

14.2. Smluvní strany sjednávají, že veškeré termíny dle odst. II. se prodlužují o dobu, kdy nebylo
       možné z důvodu vyšší moci a/nebo z důvodu nevhodných klimatických podmínek (trvalý déšť,
       teplota během instalace povrchu nesmí klesnout pod 8°C a během vyzrávání pod 5°C po celý
       den) realizovat dílo, jehož zhotovení je předmětem této smlouvy. Za vyšší moc smluvní strany
       uznávají všechny nepředvídatelné okolnosti stojící mimo dispozici zhotovitele, které nebylo
       možno odvrátit ani s vynaložením úsilí k zabránění nebo zmírnění následků, které lze
       na zhotoviteli spravedlivě požadovat.

14.3.Zpoždění způsobená vyšší mocí prodlužují termín plnění závazků podle této smlouvy pro každou
       ze zúčastněných stran.
                                                          XV.
                                                  Zvláštní ujednání

15.1.Zhotovitel prohlašuje, že mu bylo uděleno oprávnění k provádění činností, které jsou předmětem
       této smlouvy. Zhotovitel neprodleně oznámí objednateli jakoukoli změnu, týkající se
       autorizovaných osob nebo živnostenského oprávnění zhotovitele.

15.2.Zhotovitel prohlašuje, že má sjednané pojištění zodpovědnosti za újmu způsobenou svou činností
       a to v rozsahu této zakázky, případně v rozsahu potenciálního rizika, tak aby v případě způsobení
       škody byl schopen náhradu škod uhradit. Zhotovitel je povinen na žádost objednavatele prokázat
       doklad o uzavřeném pojištění a výšku sjednaného plnění.

15.3.V případě více jak desetidenního prodlení zhotovitele se splněním konečného termínu provádění
       díla, nebo pokud bude z jiných skutečností zjevné, že zhotovitel z důvodů na své straně dílo
       nedokončí ve sjednaném termínu, může objednatel od této smlouvy odstoupit.

15.4.Objednatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit také tehdy, pokud zhotovitel provádí dílo
       v rozporu s touto smlouvou a nezjedná nápravu ani do 10 dnů poté, co k tomu byl objednatelem
       vyzván.

15.5.Smluvní strany se dohodly, že zhotovitel není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu
       objednatele postoupit jakékoli pohledávky za objednatelem vyplývající z této smlouvy na třetí
       osobu.

15.6.Zhotovitel prohlašuje a zavazuje se, že obchodní a technické informace, které mu byly svěřeny
       objednatelem, a které nemají povahu obecně známých informací, nezpřístupní třetím osobám
       bez předchozího písemného souhlasu objednavatele a nepoužije tyto informace pro jiné účely
       než pro účely splnění závazků dle této smlouvy.

                                                          XVI.
                                               Závěrečná ustanovení

16.1. Smlouva je vypracována ve čtyřech vyhotoveních. Každá ze smluvních stran obdrží dvě
       vyhotovení.

16.2. Pokud není touto smlouvou stanoveno jinak, řídí se vztahy účastníků obecně závaznými
       předpisy, zejména ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.

16.3. Smlouva je uzavřená okamžikem podpisu smlouvy oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

16.4. Pokud jakýkoliv závazek vyplývající z této smlouvy je nebo se stane neplatným nebo
       nevymahatelným jako celek nebo jeho část, nemá tato skutečnost vliv na vymahatelnost nebo
       platnost ostatních závazků z této smlouvy a je plně oddělitelným od ostatních ustanovení. Strany
       se zavazují v rámci této smlouvy nahradit formou dodatku k této smlouvě nebo nahrazením této
       smlouvy novou smlouvou tento neplatný nebo nevymahatelný oddělený závazek takovým
       novým platným a vymahatelným závazkem, jehož předmět bude v nejvyšší možné míře
       odpovídat předmětu původního odděleného závazku.

16.5. Měnit nebo doplňovat text této smlouvy je možné jen formou písemných dodatků, které budou
       platné, jestliže budou řádně potvrzené a podepsané oprávněnými zástupci obou smluvních stran.
       Ostatní ujednání pracovníků obou smluvních stran, týkající se realizace díla, se považují jen za
       přípravné jednání.

16.6. Pro platnost dodatků k této smlouvě se vyžaduje dohoda o celém textu.

16.7. Tato smlouva nabývá platnosti dnem připojení podpisu obou smluvních stran a účinnosti dnem
       zveřejnění v informačním systému registru smluv na Portále veřejné správy dle zákona č.
       340/2015 Sb., o registru smluv. Tato smlouva bude v plném rozsahu uveřejněna v informačním
       systému registru smluv na Portále veřejné správy dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv.

16.8. Smluvní strany jsou seznámeny se skutečností, že objednatel, jako obec, je povinen poskytovat
       informace vztahující se k jeho působnosti dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k
       informacím, ve znění pozdějších předpisů. Smluvní strany souhlasně prohlašují, že žádný údaj
       v této smlouvě, včetně jejích příloh, není označován za obchodní tajemství. Zhotovitel
       prohlašuje, že:

    - objednatel je oprávněn, pokud postupuje dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k
         informacím, ve znění pozdějších předpisů, poskytovat veškeré informace o této smlouvě a o
         jiných údajích tohoto závazkového právního vztahu,

    - veškeré údaje uvedené v této smlouvě, popř., které jsou použity v rámci tohoto závazkového
         právního vztahu, a to i pokud jsou získány od třetích osob, nepodléhají povinnosti mlčenlivosti
         nebo jinému postupu směřujícímu k ochraně před zneužitím a zveřejněním.

16.9. Nedílnou součást smlouvy tvoří příloha č. 1 - rozsah prací a položkový rozpočet.

16.10. Účastníci této smlouvy shodně prohlašují, že si smlouvu přečetli, jejímu obsahu rozumí a na
         důkaz toho prosti tísně a jiných nápadně nevýhodných podmínek připojují své podpisy.

16.11. Tato Smlouva byla odsouhlasena usnesením Rady města Bílina č. 892 ze dne 22. 08. 2017.

V Bílině, dne 26. 09. 2017        V Tanvaldu, dne 27. 09. 2017
Město Bílina                      4soft, s.r.o.

__________________                _____________________
Oldřich Bubeníček,                Mgr. Michal Kubín - jednatel
starosta města
                                  ______________________
Příloha č. 1: Položkový rozpočet  Mgr. Dušan Šmíd - jednatel