Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA o dílo na provedení stavebních prací (dále jen „smlouva“) uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“) I. Smluvní strany 1.1. Objednatel : Město Bílina sídlo: Břežánská 50/4, 418 01 Bílina IČ: 00266230 DIČ: CZ00266230 zastoupené: Oldřichem Bubeníčkem, starostou města zástupce pro věci technické: Ing. Jaroslav Bureš MBA tel.: email: bures@bilina.cz (dále jen objednatel) 1.2. Zhotovitel : 4soft, s.r.o. sídlo: Krkonošská 625, Tanvald, PSČ: 468 41 IČ: 287 03 324 DIČ: CZ28703324 zastoupené: Mgr. Michalem Kubínem a Mgr. Dušanem Šmídem, jednateli zástupce pro věci technické: Filip Růžička – stavbyvedoucí bank. spojení: KB Tanvald číslo účtu: (dále jen zhotovitel) I. Účel a předmět plnění 1.1. Účelem této smlouvy je upravit vzájemné právní vztahy mezi objednatelem a zhotovitelem, a to tak, jak je dále v této smlouvě uvedeno. 1.2. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje provést na svůj náklad a na své nebezpečí pro objednatele dílo dle specifikace a za podmínek uvedených dále v této smlouvě a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit zhotoviteli za provedení díla ujednanou cenu. 1.3. Zhotovitel se zavazuje provést veškeré práce související s dodávkou a montáží díla - Vybudování multifunkčního povrchu na volnočasové ploše v ulici Fügnerova, v rozsahu prací a položkovém rozpočtu, jenž tvoří přílohou č. 1 této smlouvy. 1.4. Vše výše uvedené provede zhotovitel v rozsahu cenové nabídky a obhlídky staveniště (vlastní zaměření). 1.5. Zhotovitel si prověřil místo plnění a případné rozdíly mezi cenovou nabídkou a skutečností zohlednil v ceně za dílo. Rozdíly zjištěné po datu podpisu této smlouvy jdou k tíži zhotovitele. 1.6. Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele provést za podmínek stanovených touto smlouvou účelně a efektivně stavební práce, činnosti a úkoly v rozsahu podle přílohy č. 1 této smlouvy, která je nedílnou součástí této smlouvy o dílo, při realizaci výše uvedené zakázky. 1.7. Pro vyloučení pochybností se stanoví, že plnění, resp. splnění závazku zhotovitele popsaného výše v tomto článku smlouvy se v této smlouvě dále označuje rovněž jako „provádění“, resp. „provedení díla“ zhotovitelem. 1.8. Zhotovitel se zavazuje zajistit, aby při provádění díla nedošlo ke škodám na majetku, zdraví, životech, přírodě ani životním prostředí. 1.9. Veškeré práce budou provedeny s odbornou péčí dle platných právních předpisů. II. Podmínky zhotovování díla 2.1 Zhotovitel se zavazuje zhotovit dílo svým jménem a na vlastní zodpovědnost. 2.2. Korespondence a platební doklady, které budou objednateli zasílány zhotovitelem, musí být označeny názvem díla. Neoznačenou korespondenci a platební doklady má objednatel právo vrátit zhotoviteli. 2.3. Zhotovitel je oprávněn zadat plnění díla třetím osobám – subdodavatelům jen se souhlasem objednatele. 2.4. Požadovaná kvalita a způsob její kontroly musí být provedeny v souladu s položkovým rozpočtem, který je nedílnou součástí této smlouvy dle přílohy č. 1 a vyjádřeními dotčených orgánů státní správy. 2.5. Domnívá-li se zhotovitel, že pro řádné provádění prací existují překážky, musí to neprodleně písemně ohlásit objednateli. Opomene-li toto oznámení, může uplatnit jen ty okolnosti, které byly objednateli známy včetně jejich účinků. III. Předání staveniště 3.1. Objednatel předá protokolárně zhotoviteli staveniště nejpozději v termínu do 5 pracovních dnů od doručení výzvy k předání staveniště od objednatele. IV. Doba a místo plnění 4.1. Místo realizace díla: Volnočasová plocha v ulic Fügnerova, Pražské předměstí – p.p.č. 336/11 v k.ú. Bílina 4.2. Zahájení realizace díla: nejpozději 08.11.2017 Kompletní dokončení díla: nejpozději 30.11.2017 4.3. Lhůty provádění budou prodlouženy: · jestliže překážky v provádění díla zavinil objednatel, · jestliže přerušení prací bylo zaviněno vyšší mocí, nebo jinými okolnostmi nezaviněnými zhotovitelem. V. Cena 5.1. Základem ceny za provedení prací podle této smlouvy je rozpočet, který je součástí nabídky zhotovitele, jež tvoří přílohu č. 1 této smlouvy (dále jen „rozpočet“). Tento rozpočet se považuje za rozpočet závazný, úplný a tvořící nedílnou součást této smlouvy. Cena za provedení díla podle rozpočtu vč. DPH činí 409 018,72 Kč (slovy: čtyřistadevěttisícosmnáctkorunasedmesáthaléřů) 21 % DPH Cena za provedení díla podle rozpočtu bez DPH činí 338 032,00 Tato celková cena je fixní, konečnou a závaznou cenou za provedení díla. Rovněž jednotkové ceny uvedené v rozpočtu, ze kterých se celková cena skládá, jsou fixní, konečné a závazné. 5.2. Jestliže zhotovitel zjistí v průběhu prací nové skutečnosti ovlivňující rozpočet, oznámí to bezodkladně písemně objednateli. 5.3. Cena dle rozpočtu podle bodu 5.1 této smlouvy může být zpřesněna nebo upravena jen dohodou mezi objednatelem a zhotovitelem, za podmínek stanovených touto smlouvou. 5.4. Požaduje-li objednatel písemně, nebo vyplývá-li z objednatelem vyžádané změny v rozsahu prací, odlišné provedení prací od popisu nebo od kvalitativních podmínek, musí být před jejich prováděním dohodnuta odpovídající cena. O výsledné částky, které vyplynou z ocenění těchto prací, bude pak formou dodatku ke smlouvě zvýšena anebo snížena cena sjednaná ve smlouvě. 5.5. Bude-li objednatelem vyžadováno provedení prací, které nejsou obsaženy v položkovém rozpočtu (vícepráce), musí na tuto skutečnost zhotovitele upozornit před zahájením těchto prací. V tomto případě musí být dohodnuta nová cena před jejich zahájením. 5.6. Vícepráce, které přímo souvisí s předmětem této smlouvy a které nepřevyšují 10% z celkového objemu díla, nemá zhotovitel vůči objednateli právo nárokovat k uhrazení jako vícepráce nad rámec ceny sjednané v bodě 5.1. této smlouvy. 5.7. Veškeré vícepráce, které zhotovitel provede nad rozsah předmětu této smlouvy po případném zpřesnění rozpočtu bez výzvy nebo souhlasu objednatele, které nejsou v souladu s touto smlouvou, hradí zhotovitel. 5.8. Výše DPH se bude řídit předpisy platnými v době realizace díla. VI. Platební podmínky 6.1. Konečnou fakturu je zhotovitel oprávněn vystavit ke dni předání a převzetí předmětu díla objednatelem. Přitom termínem převzetí se rozumí souhlasné stanovisko objednatele s rozsahem a věcnou správností předaného díla bez vad a nedodělků. 6.2. Smluvní strany se dohodly na termínu splatnosti faktury do 30 dní ode dne doručení faktury objednateli. Za den splnění povinnosti zaplatit cenu je považován den odepsání příslušné částky z účtu objednatele. 6.3. Faktura musí mít náležitosti daňového dokladu dle § 29 zák. č. 235/2004 Sb., a obchodní listiny podle § 435 občanského zákoníku a musí být zaslána doporučeně na adresu objednatele uvedenou v záhlaví této smlouvy. V případě, že faktura bude obsahovat nesprávné údaje, kterými jsou číslo účtu, IČO, DIČ, adresa zhotovitele a objednatele, datum odeslání a datum splatnosti, číslo platebního dokladu, fakturovaná finanční částka, předmět platby a podpis oprávněného zástupce zhotovitele, je objednatel oprávněn fakturu do data její smluvní splatnosti vrátit zhotoviteli. Zhotovitel je v takovém případě povinen fakturu stornovat nebo opravit. U opravené faktury běží nová lhůta splatnosti ode dne jejího doručení objednateli. 6.4. Konečná faktura musí být zhotovitelem doručena objednateli nejdéle do 15 kalendářních dnů po převzetí díla objednavatelem. 6.5. Dílo nespadá do režimu přenesené daňové povinnosti při poskytnutí stavební nebo montážních prací ve smyslu ustanovení § 92e zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů. 6.6. V případě, že objednateli vznikne nárok na smluvní pokutu, je oprávněn odečíst tuto částku z kteréhokoliv daňového dokladu zhotovitele a jednostranně o tuto částku snížit dohodnutou cenu díla. Písemný doklad o zaúčtování této částky předá zhotoviteli. VII. Záruční podmínky, odpovědnost za vady 7.1 Zhotovitel zodpovídá za to, že předmět díla bude proveden v souladu s touto smlouvou, platnými českými normami a předpisy a požadavky objednatele, že technická řešení a navržená zařízení budou v souladu s požadovanými parametry, uvedenými v předaných podkladech. 7.2 Zhotovitel poskytuje na zhotovené dílo záruku v délce trvání 60 měsíců, na lajnování zhotovitel poskytuje záruční dobu v délce 24 měsíců. Záruka počíná běžet dnem protokolárního předání a převzetí poslední předávané části díla. 7.3 Objednatel se zavazuje, že případnou reklamaci vady díla uplatní bezodkladně po jejím zjištění písemnou formou a navrhne přiměřenou lhůtu k jejímu odstranění. 7.4 Zhotovitel se zavazuje začít s odstraňováním případných vad díla v nejkratším možném termínu, nejpozději do 3 dnů od uplatnění oprávněné reklamace objednatelem a vady odstranit v co nejkratším technicky možném termínu, tj. do 30 kalendářních dnů od uplatnění oprávněné reklamace objednatelem. Jestliže zhotovitel v této lhůtě vadu neodstraní, je objednatel oprávněn dát vadu na náklady zhotovitele odstranit. VIII. Spolupůsobení a povinnosti objednatele 8.1. Objednatel oznámí zhotoviteli jména osob, pověřených kontrolou práce zhotovitele a převzetím dokončeného díla, písemně, zápisem do stavebního deníku při předání staveniště. 8.2. Vykazují-li práce zhotovitele nedostatky, nebo odporují smlouvě, musí je zhotovitel nahradit pracemi bezvadnými. Pokud zhotovitel v lhůtě dle čl. VII. odst. 7.4 smlouvy vady neodstraní, může objednatel od smlouvy odstoupit. 8.3. Objednatel při předání staveniště předá zhotoviteli přípojná místa energií (elektr. en., voda, kanalizace apod.), pokud to povaha díla vyžaduje. 8.4. Objednatel si vyhrazuje právo měnit rozsah prací, případně vypustit provedení některých prací. Je však povinen řešit cenové otázky a případně i lhůtu provádění díla. IX. Povinnosti zhotovitele 9.1. Zhotovitel bude dodržovat všeobecné podmínky bezpečnosti práce a požární ochrany. Dnem předání staveniště zhotovitel přebírá v plném rozsahu odpovědnost za vlastní řízení prací, dodržování předpisů o bezpečnosti práce a ochrany zdraví, za zachování pořádku na staveništi. 9.2. Zhotovitel dále bude dodržovat zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech, a veškeré předpisy platné pro odpadové hospodářství a nakládání s odpady. 9.3. Zhotovitel bude při plnění předmětu této smlouvy postupovat s odbornou péčí. Zavazuje se dodržovat všeobecně závazné směrnice, předpisy, technické normy a podmínky této smlouvy. Zhotovitel se bude řídit výchozími podklady objednatele, jeho pokyny, zápisy a dohodami oprávněných pracovníků smluvních stran a rozhodnutími a vyjádřeními dotčených orgánů státní správy. 9.4. Zhotovitel zaručuje, že inženýrské postupy, prostředky atd. používané pro zhotovení a provoz díla buď vlastní, nebo že je oprávněn je používat bez porušení práv třetích stran. Zhotovitel se zavazuje zprostit objednatele jakékoliv odpovědnosti a žalob vyplývajících z používání takovýchto postupů, projektů atd. ve spojení se zhotovením a provozem díla podle této smlouvy. 9.5. Zhotovitel je povinen si před zahájením prací opatřit informace o stávajících inženýrských sítích a rozvodech, které procházejí staveništěm, aby nedošlo k jejich poškození. Za poškození odpovídá zhotovitel. 9.6. Zhotovitel se zavazuje provést za úhradu vícepráce, požadované objednatelem, jejichž nutnost vyplynula v průběhu prací a nejsou zahrnuty v položkovém rozpočtu. 9.7. Zhotovitel zabezpečí na vhodném místě na staveništi instalaci viditelného označení stavby s označením základních údajů stavby a s uvedením zhotovitele a technického dozoru objednatele. 9.8. Předmětem plnění díla je realizace sportovního povrchu. Zhotoviteli nebude předán žádný materiál, popř. montážní vybavení. 9.9. Všechny povrchy, konstrukce, zařizovací předměty, součásti vnitřního vybavení, venkovní plochy apod. poškozené nebo zničené v důsledku činnosti zhotovitele, budou uvedeny zhotovitelem do původního stavu. 9.10.Zhotovitel je povinen zajistit účast svých odpovědných zástupců na pravidelných kontrolních poradách, jejichž termíny budou oznámeny přípisem technickým dozorem objednatele nebo uvedeny ve stavebním deníku. 9.11.Zhotovitel je povinen vybudovat objekty zařízení staveniště tak, aby jejich výstavbou nevznikly žádné škody na sousedních objektech a pozemcích, po ukončení realizace díla uvede staveniště do původního stavu. 9.12.Zhotovitel je povinen využívat veřejné komunikace jen v souladu s platnými předpisy. Pokud vzniknou jejím užíváním škody, odpovídá za ně přímo zhotovitel. 9.13.V případě, že bude zhotovitel ukládat odpady mimo staveniště, pak je zhotovitel povinen předat objednateli veškeré doklady o likvidaci a uložení odpadů. 9.14.Zhotovitel předá objednateli atesty použitých hmot, osvědčení o jakosti a kompletnosti dodávaného zařízení, veškeré potřebné revize, zápisy o provedených zkouškách, protokoly o zaškolení obsluhy a všechny ostatní doklady potřebné k předání díla. Smluvní strany se dohodly, že pro hodnocení kvality prací platí obecné požadavky uvedené v ČSN platných k datu podpisu smlouvy. 9.15.Doklady prokazující kvalitu provedeného díla budou předloženy jako součást řádně dokončeného díla v rozsahu, jejichž přesný rozsah bude v průběhu stavebních prací dohodnut mezi zhotovitelem a stavbyvedoucím objednatele. X. Vedení stavebního deníku 10.1.Zhotovitel povede o průběhu prací vlastní stavební deník. Oprávnění psát do deníku mají pověření zástupci objednatele a zhotovitele. 10.2.Stavební deník vede zhotovitel ode dne, kdy byly zahájeny práce podle položkového rozpočtu. Do stavebního deníku zapisuje skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy. Stavební deník vede do dne odstranění vad a nedodělků. 10.3.Zápis v deníku nemá charakter smluvního ujednání. 10.4.V případě, že jedna ze stran nebude se zápisem souhlasit, je povinna se písemně vyjádřit nejpozději do 3 pracovních dnů, jinak se má za to, že s obsahem zápisu souhlasí. 10.5. Jestliže objednatel zjistí hrubé porušení technologických a technických předpisů, ČSN, při provádění prací, má právo zastavit práce zhotovitele do provedení nápravy. 10.6. Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění díla, a to osobně nebo prostřednictvím třetích osob. Provádění díla, poznatky z kontrolní činnosti, jakož i všechny další skutečnosti rozhodné pro provádění stavby a plnění této smlouvy se zapisují do stavebního deníku, který je povinen vést zhotovitel. XI. Předání díla 11.1. Objednatel se zavazuje, že řádně dokončené dílo převezme a zaplatí za jeho zhotovení dohodnutou cenu. 11.2. Zhotovitel splní svou povinnost řádně provést a dokončit dílo tím, že ukončí stavební a montážní práce, úspěšně provede jejich individuální kontrolu, zkoušky předepsané zvláštními předpisy, závaznými normami a položkového rozpočtu a předá příslušné doklady a ukončené dílo objednateli. 11.3. Zhotovitel odevzdá a objednatel přejímá dílo v rozsahu předmětu veřejné zakázky. Nedokončené dílo, nebo jeho část není objednatel povinen převzít. Řádným ukončením díla je jeho provedení podle smlouvy bez vad a nedodělků. 11.4. Splněním díla se rozumí úplné dokončení díla, vyklizení staveniště a podepsání posledního zápisu o předání a převzetí díla, předání dokladů ke kolaudačnímu řízení a dokladů o předepsaných zkouškách a revizích, zápisy o prověření prací a konstrukcí zakrytých v průběhu prací a o smontovaném zařízení. Náležitostí zápisů musí být stejné jako u zápisů o provedených zkouškách. K přejímacímu řízení bude dále předložen stavební deník a doklady o odstranění všech vad a nedodělků a předání skutečného stavu provedení díla. 11.5. Zhotovitel vyzve pracovníka objednatele, pověřeného jednáním ve věcech technických, k převzetí díla písemně 5 pracovních dnů předem. 11.6. O předání a převzetí ukončeného díla bude sepsán Zápis o předání a převzetí díla. Povinnost dodat je splněna řádným provedením díla. Povinnost odebrat je splněna prohlášením objednatele o tom, že dílo přejímá, uvedeném v Zápisu o předání a převzetí díla. 11.7. Zhotovitel nese nebezpečí škody na díle až do doby podepsání Zápisu o předání a převzetí objednatelem, kdy vlastnické právo přechází na objednatele. XII. Vyklizení staveniště 12.1.Zhotovitel vyklidí staveniště do 3 dnů po předání díla a odstranění všech vad a nedodělků. XIII. Smluvní pokuty 13.1.V případě prodlení zhotovitele s řádným provedením a předáním díla v termínu dle této smlouvy, postihuje objednatel zhotovitele smluvní pokutou ve výši 0,05% z celkové ceny díla za každý den prodlení. 13.2.V případě prodlení zhotovitele se zahájením díla do 14 dnů od předání staveniště, postihuje objednatel zhotovitele smluvní pokutou ve výši 0,05% z celkové ceny díla za každý den prodlení. 13.3.V případě prodlení zhotovitele s termínem vyklizením staveniště, postihuje objednatel zhotovitele smluvní pokutou ve výši 0,05% z celkové ceny díla za každý den prodlení. 13.4.V případě prodlení zhotovitele s termínem dodatečné lhůty poskytnuté objednatelem nebo dohodnuté smluvními stranami pro odstranění vad a nedodělků zjištěných při předání a převzetí díla nebo jeho části nebo v průběhu záruční doby, postihuje objednatel zhotovitele smluvní pokutou ve výši 0,05% z celkové ceny díla za každý den prodlení. 13.5.V případě porušení povinnosti zhotovitele vést řádným způsobem stavební deník včetně dodržení požadavků jeho obsahových náležitostí v souladu s obecně závaznými předpisy nebo smlouvou, postihuje objednatel zhotovitele smluvní pokutou ve výši 0,05% z celkové ceny díla za každý den prodlení. 13.6.V případě prodlení objednatele s úhradou faktury je objednatel povinen uhradit zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení. 13.7.V případě porušení předpisů o bezpečnosti práce, požární ochrany, udržování pořádku na pracovišti ze strany zhotovitele postihuje objednatel zhotovitele smluvní pokutou ve výši 0,05% z celkové ceny díla za každý zjištěný případ. 13.8.V případě nedoložení potřebných úředních povolení pro své pracovníky nebo pracovníky svého dodavatele postihuje objednatel zhotovitele smluvní pokutou ve výši 0,05% z celkové ceny díla za každý zjištěný případ. 13.9.V případě prodlení zhotovitele s doručením konečné faktury, postihuje objednatel zhotovitele smluvní pokutou ve výši 0,05% z celkové ceny díla za každý den prodlení. 13.10. Smluvní pokutou není dotčeno právo objednatele na náhradu škody, kterou zhotovitel způsobil objednateli nesplněním svých povinností, ke kterým se zhotovitel zavázal v této smlouvě. Smluvní strany tímto, po vzájemné dohodě, vylučují použití ustanovení §2050 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. 13.11. Zhotovitel je povinen uhradit smluvní pokutu do 30ti dnů po obdržení faktury, vystavené objednatelem. XIV. Vyšší moc 14.1.Jakékoliv zpoždění nebo nedostatky v činnosti zhotovitele nebo objednatele nejsou neplněním závazku a nedávají důvod k jakýmkoliv požadavkům na náhradu škody, pokud je rozsah těchto zpoždění nebo nedostatků vyvolán příčinami vyšší moci, které zhotovitel nebo objednatel nemohou ovlivnit, zahrnujícími vyvlastnění nebo zabavení věcí, vyhovění jakémukoliv příkazu nebo žádosti vládních úřadů, válečné události, vzpouru nebo sabotáž nebo tím vzniklou škodu, požáry, povodně, výbuch, stávky nebo jakékoliv další příčiny, ať již stejného nebo jiného charakteru než výše uvedené, kterým při veškerém přiměřeném úsilí nemohou smluvní strany zabránit. 14.2. Smluvní strany sjednávají, že veškeré termíny dle odst. II. se prodlužují o dobu, kdy nebylo možné z důvodu vyšší moci a/nebo z důvodu nevhodných klimatických podmínek (trvalý déšť, teplota během instalace povrchu nesmí klesnout pod 8°C a během vyzrávání pod 5°C po celý den) realizovat dílo, jehož zhotovení je předmětem této smlouvy. Za vyšší moc smluvní strany uznávají všechny nepředvídatelné okolnosti stojící mimo dispozici zhotovitele, které nebylo možno odvrátit ani s vynaložením úsilí k zabránění nebo zmírnění následků, které lze na zhotoviteli spravedlivě požadovat. 14.3.Zpoždění způsobená vyšší mocí prodlužují termín plnění závazků podle této smlouvy pro každou ze zúčastněných stran. XV. Zvláštní ujednání 15.1.Zhotovitel prohlašuje, že mu bylo uděleno oprávnění k provádění činností, které jsou předmětem této smlouvy. Zhotovitel neprodleně oznámí objednateli jakoukoli změnu, týkající se autorizovaných osob nebo živnostenského oprávnění zhotovitele. 15.2.Zhotovitel prohlašuje, že má sjednané pojištění zodpovědnosti za újmu způsobenou svou činností a to v rozsahu této zakázky, případně v rozsahu potenciálního rizika, tak aby v případě způsobení škody byl schopen náhradu škod uhradit. Zhotovitel je povinen na žádost objednavatele prokázat doklad o uzavřeném pojištění a výšku sjednaného plnění. 15.3.V případě více jak desetidenního prodlení zhotovitele se splněním konečného termínu provádění díla, nebo pokud bude z jiných skutečností zjevné, že zhotovitel z důvodů na své straně dílo nedokončí ve sjednaném termínu, může objednatel od této smlouvy odstoupit. 15.4.Objednatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit také tehdy, pokud zhotovitel provádí dílo v rozporu s touto smlouvou a nezjedná nápravu ani do 10 dnů poté, co k tomu byl objednatelem vyzván. 15.5.Smluvní strany se dohodly, že zhotovitel není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu objednatele postoupit jakékoli pohledávky za objednatelem vyplývající z této smlouvy na třetí osobu. 15.6.Zhotovitel prohlašuje a zavazuje se, že obchodní a technické informace, které mu byly svěřeny objednatelem, a které nemají povahu obecně známých informací, nezpřístupní třetím osobám bez předchozího písemného souhlasu objednavatele a nepoužije tyto informace pro jiné účely než pro účely splnění závazků dle této smlouvy. XVI. Závěrečná ustanovení 16.1. Smlouva je vypracována ve čtyřech vyhotoveních. Každá ze smluvních stran obdrží dvě vyhotovení. 16.2. Pokud není touto smlouvou stanoveno jinak, řídí se vztahy účastníků obecně závaznými předpisy, zejména ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. 16.3. Smlouva je uzavřená okamžikem podpisu smlouvy oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 16.4. Pokud jakýkoliv závazek vyplývající z této smlouvy je nebo se stane neplatným nebo nevymahatelným jako celek nebo jeho část, nemá tato skutečnost vliv na vymahatelnost nebo platnost ostatních závazků z této smlouvy a je plně oddělitelným od ostatních ustanovení. Strany se zavazují v rámci této smlouvy nahradit formou dodatku k této smlouvě nebo nahrazením této smlouvy novou smlouvou tento neplatný nebo nevymahatelný oddělený závazek takovým novým platným a vymahatelným závazkem, jehož předmět bude v nejvyšší možné míře odpovídat předmětu původního odděleného závazku. 16.5. Měnit nebo doplňovat text této smlouvy je možné jen formou písemných dodatků, které budou platné, jestliže budou řádně potvrzené a podepsané oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Ostatní ujednání pracovníků obou smluvních stran, týkající se realizace díla, se považují jen za přípravné jednání. 16.6. Pro platnost dodatků k této smlouvě se vyžaduje dohoda o celém textu. 16.7. Tato smlouva nabývá platnosti dnem připojení podpisu obou smluvních stran a účinnosti dnem zveřejnění v informačním systému registru smluv na Portále veřejné správy dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv. Tato smlouva bude v plném rozsahu uveřejněna v informačním systému registru smluv na Portále veřejné správy dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv. 16.8. Smluvní strany jsou seznámeny se skutečností, že objednatel, jako obec, je povinen poskytovat informace vztahující se k jeho působnosti dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. Smluvní strany souhlasně prohlašují, že žádný údaj v této smlouvě, včetně jejích příloh, není označován za obchodní tajemství. Zhotovitel prohlašuje, že: - objednatel je oprávněn, pokud postupuje dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, poskytovat veškeré informace o této smlouvě a o jiných údajích tohoto závazkového právního vztahu, - veškeré údaje uvedené v této smlouvě, popř., které jsou použity v rámci tohoto závazkového právního vztahu, a to i pokud jsou získány od třetích osob, nepodléhají povinnosti mlčenlivosti nebo jinému postupu směřujícímu k ochraně před zneužitím a zveřejněním. 16.9. Nedílnou součást smlouvy tvoří příloha č. 1 - rozsah prací a položkový rozpočet. 16.10. Účastníci této smlouvy shodně prohlašují, že si smlouvu přečetli, jejímu obsahu rozumí a na důkaz toho prosti tísně a jiných nápadně nevýhodných podmínek připojují své podpisy. 16.11. Tato Smlouva byla odsouhlasena usnesením Rady města Bílina č. 892 ze dne 22. 08. 2017. V Bílině, dne 26. 09. 2017 V Tanvaldu, dne 27. 09. 2017 Město Bílina 4soft, s.r.o. __________________ _____________________ Oldřich Bubeníček, Mgr. Michal Kubín - jednatel starosta města ______________________ Příloha č. 1: Položkový rozpočet Mgr. Dušan Šmíd - jednatel