Textová podoba smlouvy Smlouva č. 333005: kupní - obnova parního kotle

Příloha SEA_KOLIN_kupni_smlouva.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        KUPNÍ SMLOUVA

               uzavřená dle ustanovení § 2079 a následujících zákona č. 89/2012 Sb.,
                              občanského zákoníku, v platném znění, mezi:

1. kupujícím:

   název:                  Fakultní nemocnice Hradec Králové

   sídlo:                  Sokolská 581, 500 05 Hradec Králové – Nový Hradec Králové

   IČ:                     00179906

   DIČ:                    CZ00179906

   bankovní spojení: Česká národní banka

                           č. ú. 24639511/0710

   zastoupený:             prof. MUDr. Vladimírem Paličkou, CSc., dr. h. c.,

                           ředitelem

   (dále jen „kupující“)

a

2. prodávajícím:           SEA Kolín s.r.o.
        název:             Tyršova 469, Kolín II, 280 02 Kolín
        sídlo:             04608712
        IČ:
        DIČ:               CZ04608712
        bankovní spojení:
                           Komerční banka a.s.
        zastoupený:        č. ú. 115-2822550297/0100
                           Ing. Tomášem Špryslem, jednatelem
        zapsaná(ý) v OR    Ing. Pavolem Hubočanem - jednatelem
                           vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 250683

   (dále jen „prodávající“)

Kupující a prodávající uzavírají tuto kupní smlouvu v souladu se zadávací dokumentací kupujícího ze dne
13. 6. 2016, a to na základě výsledku zadávacího řízení na veřejnou zakázku na dodávku vybavení
s názvem „FN Hradec Králové - obnova parního kotle” zadané podle zákona č. 137/2006 Sb., o
veřejných zakázkách, v platném znění, v otevřeném řízení pod evidenčním číslem přiděleným ve
Věstníku veřejných zakázek: 631568, a nabídkou prodávajícího ze dne 1.8.2016.

1. Předmět smlouvy

Předmětem smlouvy je závazek prodávajícího dodat kupujícímu nový, nepoužitý a nerepasovaný parní
plynový kotel a všechny související technologie nezbytné pro jeho provozování (dále jen „zboží“), a to za
podmínek stanovených v zadávací dokumentaci kupujícího ze dne 13. 6. 2016 pro nadlimitní veřejnou
zakázku na dodávku vybavení s názvem „FN Hradec Králové - obnova parního kotle“ (dále jen
„zadávací dokumentace“), nabídce prodávajícího ze dne 1.8.2016 a této smlouvě. Podrobná specifikace
dodávaného zboží je uvedena v Příloze č. 1, která je nedílnou součástí této smlouvy, a odpovídá
specifikaci uvedené v nabídce prodávajícího ze dne 1.8.2016.

Kupní smlouvou se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá věc, která je předmětem koupě, a
umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, a kupující se zavazuje, že věc převezme a zaplatí prodávajícímu
kupní cenu.“

                                                -1-
Součástí dodávky zboží je rovněž:
          instalace a zapojení dodaného kotle, jeho uvedení do zkušebního provozu s předvedením
             funkčnosti,
          podrobné zaškolení personálu kupujícího do obsluhy dodané technologie,
          přechod ze zkušebního do dlouhodobého bezvadného provozu,
          zajištění toho, že nainstalovaný kotel a úroveň instruktáže jeho obsluhy mimo jiné zajistit
             bezpečnou manipulaci a minimalizaci ohrožení i v případě přerušení dodávky elektrické
             energie nebo plynu nebo poruchy dodaného zařízení,
          vystavení podrobného předávacího protokolu, protokolu o zaškolení obsluhy, záručního a
             dodacího listu,
          dodání SW produktů s časově neomezenou licencí včetně bezplatného update/upgrade
             ovládacího a dalšího základního software po celou dobu životnosti dodané technologie,
          dodání návodu na obsluhu v českém jazyce 1x v písemné podobě, 1x na CD,
          dodání prohlášení o shodě (je-li pro předmět plnění povinné jeho vydání) a další příslušné
             dokumentace nezbytné pro provoz v České republice,
          po dobu záruky, minimálně však 1x ročně, provedení veškerých předepsaných kontrol (ať
             předepsaných výrobcem, tuzemskou servisní organizací nebo právními předpisy). Poslední
             kontrola musí být provedena nejpozději 1 kalendářní měsíc před koncem záruky,
          dodání katalogu náhradních dílů s katalogovými čísly jednotlivých dílů v jazyce českém,
          dodání plánu údržby, který bude minimálně obsahovat servisní intervaly,
          likvidace obalů a odpadů, které byly součástí dodávek technologie a dalších materiálů (např.
             stavebních) použitých prodávajícím při plnění této zakázky,
          případné další činnosti vyplývající z jakéhokoliv dílu zadávací dokumentace.

2. Kupní cena

Kupní cena zboží bez DPH činí 4.202.000,- Kč

Výše DPH 21 % a kupní cena zboží, včetně DPH činí 5.084.420,- Kč.

Kupní cena včetně DPH je stanovena jako nejvýše přípustná a nepřekročitelná po celou dobu realizace
dodávky v souladu s podmínkami uvedenými v této smlouvě a v zadávací dokumentaci.

Specifikace ceny – rozpočet – v oceněném položkovém členění je uvedena v Příloze č. 2, která je
nedílnou součástí této smlouvy. Součástí tohoto rozpočtu jsou i případné provozní náklady – likvidace
obalu a odpadů apod.

Kupní cena zboží zahrnuje veškeré náklady, rizika, zisk a finanční vlivy (inflační, kursový, změna sazby
DPH) po celou dobu realizace dodávky v souladu s podmínkami uvedenými v této smlouvě a v zadávací
dokumentaci.

Kupní cena zahrnuje všechny náklady spojené s realizací předmětu smlouvy, tj. dodávky zboží, balné,
dopravné, celní poplatky, pojištění, instalaci zboží a jeho uvedení do provozu včetně potřebných
pomůcek, součástí a příslušenství, záruční servis, technické kontroly po dobu záruky, instruktáž
příslušných zaměstnanců, tj. techniků kupujícího a obsluhujícího personálu. Dále také likvidaci obalů a
odpadu.

Kursové vlivy ani změna DPH nemají na celkovou cenu zakázky včetně DPH vliv a jsou plně rizikem
prodávajícího.

                                                                                   -2-
3. Fakturace, platební podmínky

    3.1. Záloha

Zálohy nebudou kupujícím poskytovány.

    3.2. Platební podmínky

Kupní cena uvedená v čl. 2. této smlouvy bude zaplacena kupujícím po řádném předání zboží dle čl. 1 a
čl. 4. této smlouvy na základě daňového dokladu - faktury vystavené prodávajícím. Kupní cena musí být
na daňovém dokladu - faktuře uvedena v české měně a musí být rozepsána dle jednotlivých položek a dle
rozdělení podle přílohy č. 2 – kupní cena.

Daňový doklad - faktura musí obsahovat veškeré náležitosti stanovené zákonem č. 235/2004 Sb., o dani
z přidané hodnoty, v platném znění, a dalšími platnými daňovými a účetními předpisy, včetně § 435 odst.
1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění. Na faktuře musí být mimo jiné uvedeno:
odvolávka na tuto kupní smlouvu; název veřejné zakázky a evidenční číslo veřejné zakázky; registrační
číslo projektu 235V11G001301 a informace, že předmět smlouvy je hrazen z dotace Ministerstva
zdravotnictví; prohlášení prodávajícího, že ke dni vystavení faktury není veden v registru nespolehlivých
plátců daně z přidané hodnoty; soupis příloh; razítko a podpis osoby oprávněné k vystavení daňového
dokladu.

Platba faktury proběhne se splatností do 60 dnů od data prokazatelného doručení faktury (účetního
dokladu) prodávajícím kupujícímu. Smluvní strany se dohodly, že prodávající není oprávněn realizovat
částečnou (dílčí) fakturaci.

Za uhrazení faktury se považuje den, kdy byla předmětná částka odepsána z účtu kupujícího.

Fakturu vystaví prodávající po přejímce zboží bez jakýchkoli vad a nedodělků. K daňovému dokladu -
faktuře bude přiložena kopie předávacího protokolu podepsaného oprávněnými zaměstnanci
prodávajícího a kupujícího.

V případě, že faktura nebude obsahovat výše uvedené náležitosti či přílohy, je kupující oprávněn fakturu
vrátit v průběhu běhu lhůty splatnosti způsobem, který prokazuje, že do tohoto data prodávající vrácenou
fakturu od kupujícího převzal, aniž by se tím kupující dostal do prodlení s úhradou kupní ceny zboží. V
takovém případě je prodávající povinen vystavit fakturu novou. Nová faktura musí být znovu zaslána
kupujícímu. Lhůta splatnosti, co do počtu dní nikoli kratší než lhůta původní, začíná běžet ode dne
doručení opravené či nově vystavené faktury kupujícímu.

Veškeré platby mezi smluvními stranami se uskutečňují prostřednictvím bankovního spojení uvedeného v
záhlaví této smlouvy. Prodávající prohlašuje, že uvedené číslo jeho bankovního účtu splňuje požadavky
dle § 109 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a jedná se o zveřejněné
číslo účtu registrovaného plátce daně z přidané hodnoty.

Prodávající prohlašuje, že ke dni uzavření smlouvy není veden v registru nespolehlivých plátců daně
z přidané hodnoty a ani mu nejsou známy žádné skutečnosti, na základě kterých by s ním správce daně
mohl zahájit řízení o prohlášení za nespolehlivého plátce daně dle § 106a zákona č. 235/2004 Sb., o dani
z přidané hodnoty, v platném znění.

Kupující, jako příjemce zdanitelného plnění, je oprávněn, v případě, že prodávající je v okamžiku
uskutečnění zdanitelného plnění veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty, uhradit
částku odpovídající výši daně z přidané hodnoty na účet správce daně za prodávajícího. Uhrazení částky
odpovídající výši daně z přidané hodnoty na účet správce daně za prodávajícího bude považováno
v tomto rozsahu za splnění závazku kupujícího uhradit sjednanou cenu prodávajícímu.

                                                                                   -3-
4. Doba plnění a ostatní ujednání

    4.1. Doba plnění

Zboží bude prodávajícím kupujícímu dodáno, nainstalováno a uvedeno do provozu včetně předvedení
funkčnosti, provedení všech předepsaných zkoušek a testů, ověření deklarovaných technických parametrů
a instruktáží odborného personálu nejpozději do 12 týdnů od data účinnosti této smlouvy. Kupující si
vyhrazuje právo posunu doby plnění z důvodů na jeho straně.

Oprávněným zaměstnancem kupujícího je zaměstnanec odboru zdravotnické techniky (pan Stanislav
Gaberle, DiS email stanislav.gaberle@fnhk.cz, tel:495 834 881, popř. pan Ing. Roman Sýkora, email
roman.sykora@fnhk.cz, tel. 495 832 122). Tento odbor je do dokončení instalace a předání zboží do
provozu jediným partnerem zmocněným kupujícím k jakémukoliv jednání o dodávce.

    4.2. Přejímka zboží

Předmět smlouvy je prodávajícím splněn dnem dodání zboží, jeho instalací, uvedením do provozu,
předvedením funkčnosti, provedením všech předepsaných zkoušek a testů, ověřením deklarovaných
technických parametrů, instruktáží obsluhy, a to na základě podpisu předávacího protokolu oprávněnými
zástupci obou smluvních stran.

Předávací protokol jsou za kupujícího oprávněni podepsat zaměstnanci odboru zdravotnické techniky
(pan Stanislav Gaberle, DiS email stanislav.gaberle@fnhk.cz, tel:495 834 881, popř. pan Ing. Roman
Sýkora, email roman.sykora@fnhk.cz, tel. 495 832 122). Jedná se o pracovníky pro tento právní úkon
pověřené statutárním orgánem kupujícího.

Předávací protokol je za prodávajícího oprávněn podepsat pan
                                                   pracovník pověřený statutárním orgánem prodávajícího.

Jedno vyhotovení předávacího protokolu zůstává prodávajícímu pro jeho potřeby a další dvě vyhotovení
zůstávají kupujícímu.

Zaměstnanec kupujícího, který provádí povinnou prohlídku dodaného, nainstalovaného a do provozu
uvedeného zboží je oprávněn do předávacího protokolu popsat jím zjištěné vady předávaného zboží.
V případě zjištění vad zboží bude smluvními stranami v předávacím protokolu sjednán termín pro jejich
odstranění. Po odstranění těchto vad bude smluvními stranami sepsán nový předávací protokol.

V případě dle předchozího odstavce se dodávka považuje za splněnou okamžikem podpisu předávacího
protokolu po odstranění vad a nedodělků zboží pověřenými zástupci smluvních stran.

    4.3. Místo plnění

Místem plnění je Kotelna – budova č. 36 v sídle kupujícího.

    4.4. Součinnost

Smluvní strany jsou povinny vyvíjet veškeré úsilí k vytvoření potřebných podmínek pro realizaci
předmětu smlouvy, které vyplývají z jejich smluvního postavení. To platí i v případech, kde to není
výslovně uloženo v jednotlivých ustanoveních smlouvy. Především jsou smluvní strany povinny vyvinout
součinnost v rámci smlouvou upravených postupů a vyvinout potřebné úsilí, které lze na nich v souladu
s pravidly poctivého obchodního styku požadovat, k řádnému splnění jejich smluvních povinností.

Pokud jsou kterékoli ze smluvních stran známy okolnosti, které jí brání, aby dostála svým smluvním
povinnostem, sdělí to neprodleně písemně druhé smluvní straně. Smluvní strany se zavazují neprodleně
odstranit v rámci svých možností všechny okolnosti, které jsou na jejich straně a které brání splnění jejich
smluvních povinností. Pokud k odstranění těchto okolností nedojde, je druhá smluvní strana oprávněna
požadovat splnění povinnosti v náhradním termínu, který stanoví s přihlédnutím k povaze záležitosti.

                                                                                   -4-
Kupující umožní příjezd prodávajícího do místa plnění na dobu nezbytně nutnou k vykládce zboží.

    4.5. Nebezpečí škody na zboží a vlastnické právo ke zboží
Vlastnické právo a nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího předáním zboží kupujícímu v místě
plnění podle článku 4.2. této smlouvy a podepsáním předávacího protokolu.

    4.6. Smluvní sankce
V případě prodlení prodávajícího s dodáním zboží dle bodu 4.1. této smlouvy, je kupující oprávněn
účtovat prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,025 % z kupní ceny zboží v Kč včetně DPH za každý i
započatý kalendářní den prodlení.
V případě pozdního odstranění reklamovaných vad, pozdního dokončení technické kontroly, nebo některé
z dalších kontrol vyžadovaných právními předpisy nebo pokyny výrobce v záruční lhůtě je kupující
oprávněn vyúčtovat prodávajícímu smluvní pokutu. Tato smluvní pokuta činí 0,025 % z kupní ceny zboží
v Kč včetně DPH za každý kalendářní den a může být kupujícím prodávajícímu účtována za každý i
započatý den prodlení, a to až do úplného odstranění reklamovaných vad, dokončení technické kontroly,
nebo dokončení některé z dalších kontrol vyžadovaných zákonnými předpisy nebo pokyny výrobce.
Pokud prodávající dodá kupujícímu zboží, které při svém provozu nebude splňovat veškeré parametry
prodávajícím v nabídce uvedené, nebo uvedené v oficiální technické dokumentaci výrobce, bude tento
stav považován za záruční závadu a kupující bude požadovat její odstranění. Kupující si vyhrazuje právo
uplatňovat výše uvedenou sankci až do úplného odstranění závady.
V případě, že nebude možné zboží opravit, může být prodávajícím toto zboží vyměněno za shodné, nebo
kvalitativně vyšší zboží. Tuto výměnu lze provést pouze po dohodě mezi kupujícím a prodávajícím.
V případě pozdní úhrady kupní ceny se kupující zavazuje uhradit prodávajícímu úrok z prodlení ve výši
0,025 % z dlužné částky za každý den prodlení.
Smluvní pokuta bude účtována samostatným daňovým dokladem – fakturou jejíž lhůta splatnosti bude
činit 30 kalendářních dní ode dne doručení druhé povinné straně.
Uhrazením smluvní pokuty není žádným způsobem dotčen nárok kupujícího na vymáhání náhrady
případně vzniklé škody.

5. Záruka, servisní podmínky a reklamace

Prodávající prohlašuje, že dodávané zboží je nové, nepoužité a nerepasované a je bez vad faktických i
právních. Dále prodávající prohlašuje, že dodané zboží bude mít po celou dobu záruky ode dne podpisu
předávacího protokolu vlastnosti odpovídající specifikacím, které jsou uvedeny v zadávací dokumentaci a
v technické dokumentaci k zařízení, která byla vydána výrobcem, a poskytuje na dodávku parního
plynového kotle, jeho příslušenství či technologie, záruční lhůtu 24 měsíců.
Záruční lhůta počíná běžet dnem uvedení zboží do provozu po podepsání předávacího protokolu
oprávněným zástupcem kupujícího. Záruka se vztahuje na plnou funkčnost zboží.

Servisní technik je dostupný telefonicky na čísle 603 541 855 a elektronickou poštou na adrese
seakolin@seakolin.cz.

Lhůta pro odstranění reklamovaných vad činí 1 pracovní den ode dne nahlášení závady. Pokud
prodávající prokazatelně náhradní díl potřebný pro odstranění závady nemá a musí jej teprve zajistit (je
možné doložit např. výdejkou ze skladu výrobce, dokladem o převzetí dílu od kurýrní služby či jiného

                                                                                   -5-
dopravce), prodlužuje se tento termín o 1 pracovní den. Den nahlášení závady a den odstranění závady se
do této lhůty nezapočítává.
Lhůta pro odstranění závady počíná plynout ode dne doručení písemného oznámení (faxem, emailem,
poštou) závady prodávajícímu. Záruční doba se automaticky prodlužuje o dobu, která uplyne mezi
nahlášením a odstraněním reklamované závady.

Po dobu záruky je veškerý záruční servis, opravy, dodavatelská údržba, kalibrace a technické kontroly,
které jsou nezbytné pro provoz tohoto zařízení (dále všechny kontroly předepsané nebo doporučené
výrobcem, nebo vyplývajících z platných právních předpisů a to včetně veškerého spotřebního materiálu
potřebného k jejich provedení) a náhradní díly potřebné k zajištění bezvadného a bezpečného provozu
zboží tak, aby splňovalo podmínky bezpečného a spolehlivého provozu, poskytnuty prodávajícím zdarma.
Vyměněný nefunkční/omezeně funkční náhradní díl je po oddělení od zboží majetkem prodávajícího.
Technické kontroly a kalibrace zboží jsou prodávajícím prováděny minimálně 1x ročně. Kupující není
povinen vyzývat prodávajícího písemnou formou k jejich provedení. Pokud tak ale učiní, potom
prodávající na tyto prohlídky nastoupí nejpozději do 10 pracovních dnů od doručení výzvy, pokud se
smluvní strany nedohodnou jinak. Poslední bezplatná technická kontrola bude provedena nejdříve 1 měsíc
před uplynutím záruční lhůty.

V ostatním platí pro uplatňování a způsob odstraňování vad příslušná ustanovení zákona č. 89/2012 Sb.,
občanského zákoníku, v platném znění.

6. Závěrečná ustanovení

Kupující si vymiňuje právo odstoupit od této kupní smlouvy, nebo požadovat výměnu vadného zboží za
bezvadné (rozhodnutí o tom, zda kupující odstoupí od kupní smlouvy nebo bude požadovat výměnu
vadného zboží je plně na úvaze kupujícího) též v případech:

     že předmět smlouvy bez vad a nedodělků nebude z důvodu na straně prodávajícího realizován
         v plném rozsahu nejpozději do 12 týdnů od podpisu kupní smlouvy.

     v průběhu záruční lhůty dojde během 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců k výskytu 3 a více
         závad stejného typu (stejné číslo chybového hlášení apod.) na zboží,

     odstranění závady na zboží bude delší než 14 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace,

     celková doba odstávky zboží pro záruční závadu bude za dobu 12 po sobě jdoucích kalendářních
         měsíců delší než 30 kalendářních dnů.

Prodávající prohlašuje, že umožní všem subjektům oprávněným k výkonu kontroly dotační akce „FN
Hradec Králové - obnova parního kotle“ provést kontrolu dokladů souvisejících s plněním, a to po dobu
danou právními předpisy ČR k jejich archivaci (zák.č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění, a
zák.č.235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění).

Prodávající na sebe přebírá nebezpečí změny okolností dle § 1765 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb.,
občanského zákoníku, v platném znění.

Mimo případy subdodávek dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění, se pro
účely této smlouvy vylučuje postoupení smlouvy dle § 1895 zákona č. 89/2012 Sb., občanského
zákoníku, v platném znění, tj. prodávající není oprávněn postoupit svá práva a povinnosti z této smlouvy
nebo její části třetí osobě.

Kupující prohlašuje, že v souladu s §1879 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku v platném znění,
přijímá zákaz postoupení pohledávek bez písemného souhlasu statutárního zástupce FN (tj. bez
písemného souhlasu statutárního zástupce FN je případné postoupení neúčinné).

                                                                                   -6-
Prodávajícímu v těchto případech nevzniká nárok na úhradu jakýchkoliv nákladů spojených s přípravou
realizace anebo s realizací předmětu smlouvy.

Smlouvu lze měnit či doplňovat pouze písemnými vzestupně číslovanými dodatky, podepsanými
oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

Veškerá textová dokumentace, kterou při plnění smlouvy předává či předkládá prodávající kupujícímu,
musí být předána či předložena v českém jazyce.

V případě sporu rozhodne na návrh některé ze smluvních stran věcně a místně příslušný soud v České
republice.

Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

Prodávající podpisem této smlouvy vyjadřuje souhlas se zveřejněním všech podmínek tohoto smluvního
vztahu.

Písemnosti mezi stranami této smlouvy, s jejichž obsahem je spojen vznik, změna nebo zánik práv a
povinností upravených touto smlouvou (zejména odstoupení od smlouvy) se doručují osobně nebo
doporučenou poštou, není-li v této smlouvě stanoveno jinak. Povinnost smluvní strany doručit písemnost
doporučeně druhé smluvní straně je splněna při doručování poštou, jakmile pošta písemnost adresátovi
doručí proti podpisu. V případě nedoručení nabývá odstoupení od smlouvy účinnosti třetí den po odeslání
oznámení o odstoupení na adresu druhé smluvní strany.

Smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech s platností originálu, přičemž kupující obdrží dvě
vyhotovení a prodávající obdrží jedno vyhotovení.

Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu přečetly, jejímu textu rozumí a souhlasí s ním. Smluvní
strany rovněž prohlašují, že tato smlouva vyjadřuje jejich svobodnou, vážnou, pravou a úplnou vůli,
prostou omylů a že tuto smlouvu neuzavírají v tísni či za jinak jednostranně nevýhodných podmínek. Na
důkaz shora uvedeného připojují smluvní strany své podpisy.

Příloha č. 1: Specifikace zboží
Příloha č. 2: Specifikace ceny – rozpočet – v položkovém členění

V Hradci Králové dne 4. 10. 2016                                  V Kolíně dne 3. 10. 2016

………………………………..                                                    …………………………………..
Za kupujícího:                                                    Za prodávajícího:

Fakultní nemocnice Hradec Králové                                 SEA Kolín s.r.o.
prof. MUDr. Vladimír Palička, CSc., dr. h. c.,                    Ing. Tomáš Šprysl - jednatel
ředitel                                                           Ing. Pavol Hubočan - jednatel

                                                -7-