Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3346618: Úpravy západní části prostoru za náměstím Republiky v Soběslavi - 4.

Příloha SPILKA A RIHA dod.c.1 - anonym.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        ,• ,  —I—'
                                                                                                 . /&
s?                                                                                         V-

Spilka a Říha               SPILKA a ŘÍHA S.r.O., 392 01 SOBĚSLAV * ul. P. Bezruce 489/H

          s.r.o.

tel.: +420 381 522 017
fax +420 381 521 911
e-mail info@spilkariha.cz
IČO: 45021309
DIČ: CZ45021309
Bankovní spojení:
KB Tabor
č.u.: 339941 -301/0100

            DODATEK č. 1

                         Smlouva o dílo č. 1720./ 2017

                 dle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb , občanského zákoníku

                            1 .Smluvní strany

1.1 Zhotovitel:  Spilka a Říha s.r.o., se sídlem 392 01 Soběslav. Petra Bezruče 489/ II
                 zastoupený jednateli společnosti panem Ladislavem Spilkou a

                                                              panem Václavem Říhou

                 low. M-UU

                 DIČ. CZ45021309     Zhotovitel je plátcem DPH.

                 Bankovní spojení' KB Tábor č.ú.

                           Firma je zapsana v Cochodním rejstříku vedeném Krajským soudem

                           v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 1363

1.2 Objednatel:  Město Soběslav, se sídlem Náměstí Republiky 59/I, 392 17 Soběslav
                 zastoupená starostou: Ing. Jindřich Bláha
                 IČO: 00252921
                 Bankovní spojení: ČS, č ú

2.1 Stavba                       2. Základní údaje o díle
2.2 Místo:
                 „Úpravy západní části prostoru za náměstím Republiky v Soběslavi -
                 4. etapa"
                 Soběslav

DODATEK č. 1 se týká oddílu:

                                      III. Čas a místo provedení díla

Z důvodů prodloužení dodávky kamenných obrubníků, veřejného osvětlení a rozšíření stavebních
prací se smluvní strany vzájemně dohodly na prodloužení termínu dokončení stavebních prací
včetně předání díla a to do 30.11.2017.

                                  1
                                          14. Všeobecná ujednání

14.1 Právní vztahy, které tato smlouva a její dodatky výslovně neupravují, se řídí občanským
         zákoníkem v platném znění

14.2 Smlouva a její dodatky jsou uzavřeny projevením písemného souhlasu objednatele a zhoto
         vitele s celým jejím obsahem a doručením jejího potvrzeného písemného vyhotovení.

14.3 Tato smlouva a její dodatky mohou být měněny písemnými dodatky, jejichž návrhy mohou
         vystavovat obě strany.

14.4 Smlouva a její dodatky jsou vyhotoveny v 4 výtiscích s platností originálu, z nichž každá ze
         stran obdrží dvě podepsaná vyhotovení.

V Soběslavi, dne: 21 9.2017       V Soběslavi, dne 21.9 2017
Za zhotovitele:
                                  Za objednatele:  •jQ< ^

                             joL
                                                                                                15

                                                                                      'v

                Smlouva o dílo č.: 841/HC/45/2017

      uzavřená podle ust. § 2586 a násl. zákona Č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění

V&                                               1. Smluvní strany

Objednatel: Město Soběslav

se sídlem: náměstí Republiky 59/1, 392 01 Soběslav

zastoupený: Trig. Jindřichem Bláhou, starostou města

IČ:   00252921

DIČ:  CZ00252921

Bankovní spojení: česká spořitelna a,s., č.ú.:|

Osoby oprávněné jednat ve věcech smluvních: Ing. Jindřich Bláha

Osoby oprávněné jednat ve věcech technických: Mgr. Vladimír Drachovský,

(dále jen objednatel)

Zhotovitel: STRABAG a.s., Praha 5, Na Bělidle 198/21, PSČ 150 00,
               Odštěpný závod České Budějovice

se sídlem1 Vrbenská 31, 370 06 České Budějovice
zastoupený: Pavlem Závišem. vedoucím provozní jednotky na základě plné moci

                Marií Vyskočilovou, ekonomkou provozní jednotky na základě plné moci
IČ: 60838744
DIČ: CZ 60838744
Zapsan v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, odd. B, vl. 7634
Bankovní spojem: Komerční banka a.s., ě.úzHHHHBI
Osoby oprávněné jednat ve věcech smluvních. Pavel Závis, Mane Vyskočilová
Osoby oprávněné jednat ve věcech technických: Pavel Závis, Josef Šabart

(dále jen zhotovitel)

                                                        2. Předmět smlouvy
2.1 Zhotovitel se zavazuje za podmínek sjednaných touto smlouvou provést pro objednatele dílo v

          rozsahu dle ČI. 2. a objednatel se zavazuje k zaplacení ceny za jeho provedení dle čl.4„
2.2 Dílem se rozumí:

            Chlebov - oprava místní komunikace na pare. č. 579/2,10,11

2.3 Plnění nad rámec rozsahu díla bude realizováno v souladu s odst. 4.4.

                                      3. Termíny realizace díla a místo realizace dfla

3.1 Zhotovitel se za podmínky poskytnutí požadované součinnosti ze strany objednatele zavazuje
          provést dílo ve sjednané době a to:

          Termín zahájení realizace díla: srpen 2017

          Termín provedení díla, tj. dokončení díla (tak aby bylo způsobilé sloužit svému účelu) a předání
          objednateli: do 30.9.2017.

3.2 Zhotovitel se za podmínky poskytnutí požadované součinnosti ze strany objednatele zavazuje
          dokončit a předat dílo v termínu dle odst. 3.1.

                                                 1/6                                  F141606
3.3 Pri nevhodném počasí (zejména trvalý déšť. nebo sněžení, nebo mráz) bude termín provedení díla a
          veškeré možné dílčí termíny posunuty' o dobu prostojů vynucených nevhodným počasím. Nevhodné
          počasí pro provádění prací na daných dílčích teclmologíí jsou uvedeny v příslušných ČSN. .

3.4 V případě posunu termínu zahájení realizace díla a/nebo v případě překážek v realizaci díla z důvodů
          nezaviněných zhotovitelem, bude termín provedení díla a veškeré možné dílčí tenníny posunuty o
          minimálně shodný časový úsek. V případě posunutí termínu zahájení realizace díla nebo provádění
          teclmologíí nevhodných k realizaci v zimním počasí do zimního období z důvodů nezaviněných
          zhotovitelem, musí být mezi zhotovitelem a objednatelem adekvátně prodloužen termín dokončení a
          jakékoli dílčí termíny v závislosti na předpokládaný vliv počasí v zimním období na jednotlivé
          technologie..

3.5 Místo realizace díla.
          Soběslav, místní část Chlebov, pozemky pare. č. 579/2, 579/9. 579/10, 579/11, 579/17, 1038/3.
          1038/7, 433, 31, kat. území Chlebov

                                                             4, Cena díla

4.1 Cena díla stanovená objednatelem činí 1 999 683,33 Kč bez daně z přidané hodnoty (slovy: jeden
          milion devět set devadesát devět tisíc šest set osmdesát tři/33 korun českých bez DPH).

4.2 Cena díla může být bez současné změny rozsahu díla změněna, pokud v průběhu realizace díla dojde
          k prokazatelnému nárůstu cen rozhodujících materiálů proti cenám zahrnutým v nabídce zhotovitele,
          a to o více jak 5%.

4.4 Pokud bude v průběhu realizace díla provedeno i plnění nad rámec rozsahu díla dle odst. 2.3, a to
          buď na žádost objednatele, nebo z důvodu neúplností ěi nedokonalosti projektové dokumentace,
          která je přílohou č. 3 ktéto smlouvě, anebo z důvodu okolností nepředvídatelných při uzavírání této
          smlouvy, bude příslušné plnění oceněno buď podle jednotkových cen použitých pro kalkulaci ceny
          díla (příp. dle odst. 4.3), anebo v případě, že jednotkové ceny příslušného plnění nebyly použity při
          tvorbě ceny díla, bude plnění oceněno s použitím jednotkových cen dle cenové soustavy společnosti
          ÚRS PRAHA,a,s. platných ke dni realizace předmětného plnění. Ujednáni o rozsahu plnění nad
          rámec původního rozsahu díla, dále o ceně tohoto plnění (kalkulované dle tohoto odstavce) a o
          případném vlivu předmětného plnění na prodloužení termínů, mohou být i v jiné formě než ve formě
          dodatku ke smlouvě o dílo.

                                                5. Platební podmínky, fakturace

5.1 Provedené části díla (vč. případného plnění dle odst. 4.4 a/nebo dle odst. 8.5) budou zhotoviteli
          hrazeny na základě dílčích měsíčních daňových dokladů, vystavených zhotovitelem a doložených
          vždy měsíčním soupisem provedených prací a dodávek.

5.2 Splatnost daňových dokladů se sjednává na 20 dnů ode dne jejich doručeni objednateli. Daňové
          doklady budou obsahovat náležitosti daňových dokladů specifikované v zákoně č. 235/2004 Sb., o
          dani z přidané hodnoty v platném znění.

5.3 Zhotovitel bude fakturovat dle předchozích odstavců tohoto článku bez přenesení daňové povinnosti
          (tj. včetně daně z přidané hodnoty) dle § 92e a násl. zákona č 235/2004 Sb., o dani z přidané
          hodnoty. Ve znění pozdějších předpisů Sazba DPH je 21 %.

                                                          6. Stavební deník

6.1 Zhotovitel je povinen vést ode dne převzetí staveniště o pracích, které provádí v rámci realizace díla,
          stavební deník, do kterého je povinen zapisovat všechny skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy.
          Pro vedení stavebního deníku jsou závazná příslušných právních předpisů, zejména zákona č.

2/6  F141606
 183/2006 Sb.5 stavebního zákona a vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, v platném
znění.
 Stavební deník bude po celou dobu realizace díla přístupný pro objednatele.

    Pokud objednatel nepřipojí do 3 pracovních dnů k příslušnému zápisu zhotovitele svůj písemný
komentář do stavebního deníku, má se za to že s obsahem předmětného zápisu zhotovitele souhlasí.

                                                   7. Staveniště
Objednatel se zavazuje předat zhotoviteli staveniště, pravomocné stavební povolení a další
zhotovitelem požadované dokumenty nejpozději 3 dny před tennínem zahájení realizace díla.
V případě prodlení s předáním staveniště, resp. uvedených dokumentů (dokumentace), se termín
provedeni díla, a rovněž veškeré možné dílčí termíny, posunuji o počet dní, jež odpovídá shora
uvedenému prodlení ze strany objednatele. V případě ,že posunuti termínu předaní staveniště
objednatelem způsobí posun termínů provádění technologii nevhodných k realizaci v zimním počasí
do zimního období , musí být mezi zhotovitelem a objednatelem adekvátně prodloužen termín
dokončení a jakékoli dílčí tenníny v závislosti na předpokládaný vliv počasí v zimním období na
jednotlivé technologie.

Za staveniště se považuje prostor určený projektovou dokumentací pro stavbu a pro zařízení
staveniště
Zhotovitel je povinen udržovat na převzatém staveništi pořádek a čistotu a je povinen odstraňovat
odpady a nečistoty vzniklé při realizací díla.

                                                8. Realizace díla

Zhotovitel odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob v prostoru staveniště. Zhotovitel se
zavazuje v souvislosti splněním práv a povinností plynoucích z této smlouvy dodržovat veškeré
právní předpisy, a to zejména v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (zejména zák.
262/2006 Sb., zák 309/2006 Sb., vyhl. č. 48/1982 Sb., vl. nař. č. 272/2011 Sb., vl. nař. č. 11/2002
Sb., vl. nař. 201/2010 Sb., vl. nař. č. 495/2001 Sb., vl. nař. č. 378/2001 Sb., vl nař.č. 168/2002 Sb.,
vl. nař. č. 591/2006 Sb., vl. nař. č 362/2005 Sb., ví. nař. 361/2007 Sb.), požární ochrany (zejména
zák. č. 133/1985 Sb., vyhl. c. 246/2001 Sb.. vyhl. č. 23/2008 Sb.) i odpadů (zejména zák. Č.
185/2001 Sb).

Vlastnické právo k dílu přechází na objednatele dnem úhrady cen> díla zhotoviteli. Zhotovitel nese
nebezpečí škody na díle do převzetí díla objednatelem. Po převzetí díla objednatelem přechází
nebezpečí škody na díle na objednatele.
Dojde-li ze strany zhotovitele v souvislosti s realizací díla ke znečištění silnic, příjezdových ploch
nebo jiných veřejných prostranství, je zhotovitel povinen silnice, plochy, příp. prostranství
neprodleně očistit a uvést do původního stavu. Pokud zhotovitel při své činnosti bude navazovat na
stávající inženýrské sítě nebo svou činnost vykonávat v blízkosti těchto inženýrských sítí, je povinen
dbát potřebné obezřetnosti, aby nedošlo k poškození těchto sítí.

Objednatel je povinen zhotoviteli poskytnout při plnění této smlouvy veškerou požadovanou
součinnost. V případě neposkytnutí této součinnosti ze strany objednatele, není po dobu prodlení
s poskytnutím této součinnosti zhotovitel v prodlení.
                                             9. Provedení díla a přejímací řízení

9.1 Zhotovitel splní svůj závazek provést dílo dokončením díla a předáním díla objednateli. Dílo je
          dokončeno, je-li předvedena jeho schopnost sloužit svému účelu (dle § 2605 odst. 1 zák. č. 89/2012
          Sb., občanského zákoníku).

9.2 Zhotovitel je povinen písemně oznámit objednateli nejpozdéji 3 pracovní dny předem, kdy bude dílo
          připraveno k předání. Do 5 pracovních dnů od doručení oznámení objednateli bude smluvními
          stranami zahájeno přejímací řízení.

9 3 O předání a převzetí díla bude pořízen zápis, který bude podepsán oprávněnými zástupci smluvních
          stran. Dnem podpisu zápisu o předání a převzetí díla objednatelem je dílo považované za předané
          zhotovitelem a převzaté objednatelem.

9.4 Drobné vady a/nebo nedodělky, které samy o sobě ani ve spojení s jinými drobnými vadami a/nebo
          nedodělky, nebrání užívání díla funkčně nebo esteticky, ani užívání díla podstatným způsobem
          neomezují, nebudou překážkou převzetí díla objednatelem (dle § 2628 zák. č. 89/2012 Sb., občanský
          zákoník). V tomto případě zápis o předáni a převzetí díla bude obsahovat i soupis případných
          drobných vad a/nebo nedodělku zjištěných při přejímacím řízení, přičemž tyto vady a/nebo
          nedodělky budou odstraněny v dohodnuté lhůtě, která nesmí být kratší než reálně technicky a
          organizačně možná lhůta pro odstranění předmětné vady nebo předmětného nedodělku.

                                                    10. Záruka za jakost díla

10.1 Zhotovitel poskytuje na dílo záruku za jakost díla, a to po níže uvedenou záruční dobu. Zhotovitel
          v rámci záruky za jakost díla odpovídá za to, že dílo bude provedeno podle podmínek této smlouvy' a
          v souladu s právními předpisy. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí díla objednatelem anebo
          dnem zahájení silničního provozu (vždy od události, která nastane dříve) Pokud dílo bude předáváno
          po částech, začíná běh záruční doby k příslušné části díla vždy dnem převzetí příslušné části díla
          objednatelem. Záruční doba činí 60 měsíců. V záruční době bude dílo vykazovat kvalitativní
          vlastnosti (provozní způsobilost) přiměřené obvyklému opotřebení běžným dopravním zatížením a
          vlastnosti přiměřené vlivu povětrnostních podmínek.

10.2 Zhotovitel nemá povinnosti z vadného plnění ani povinnosti z vad stavby, ani na tyto vady
         neposkytuje záiuku za jakost díla, pokud bude zjištěno, že:

     a) příslušná vada díla je způsobena nedostatečnou únosností podloží nebo konstrukčních vrstev, jejichž
          provedení nebylo v rozsahu díla dle této smlouvy, nebo

    b) příslušná vada díla je způsobena trhlinami vzniklými prokopírováním z konstrukčních vrstev, jejichž
          provedení nebylo v rozsahu díla dle této smlouvy, nebo

     c) příslušná vada je způsobena neúměrným zatěžováním díla - dopravní zátěž neodpo\ídá konstrukci
          vozovky, dále netuhé vozovky, zejména v extrémně vysokých teplotách a až 1,5 měsíce po položení
          dle klimatických podmínek nejsou odolné proti smykovým silám-(zejména otáčení na místě, prudké
          brzděni apod)., nebo

     d) příslušná vada je způsobena špatnou údržbou vozovky a/nebo násilným poškozením těžkými
          mechanismy a/nebo materiály rozrušujícími konstrukcí a/nebo živelnými událostmi, a/nebo jinými
          faktory nezaviněnými zhotovitelem, nebo

     e) příslušná vada vyplývá z obvyklého opotřebení díla. nebo
     f) příslušná vada byla způsobena použitím věcí předaných zhotoviteli ke zpracování objednatelem,

          nebo
     g) příslušná vada byla způsobena dodržením nevhodných pokynů či projekčních podkladů daných

          zhotoviteli objednatelem.

10.3 Vadu díla. na kterou se vztahuje záruka za jakost díla, je objednatel povinen písemně oznámit

zhotoviteli (reklamace) na adresu STRABAG a.s., provozní jednotka Soběslav, Na Švadlačkách

478/11, 392 19 Soběslav, a to bez zbytečného odkladu po jejím zjištění. Pokud objednatel nesplní

svou povinnost písemně oznámil vadu zhotoviteli bez zbytečného odkladu po jejím zjištění,

zhotovitel ohledně takové vady nemá povinnosti z vadného plnění ani povinnosti z vad stavby a

4/6  F141606
    objednatel ztrácí ohledně této vady nároky ze záruky za jakost díla. V reklamaci musí být vada
    popsána a uvedeno, jak se projevuje. Pokud bude reklamace oprávněná, objednatel má právo na
    odstranění vady opravou.

    Oprávněně reklamovaná vada bude odstraněna v dohodnuté lhůtě, která nesmí být kratší než reálně
    technicky a organizačně možná lhůta pro odstranění předmětné vady.

    10.4. Pokud se oprávněné reklamovaná vada nebo vada zjištěná při přejímacím řízení, ukáže jako
             neupravitelná, nebo pokud by její oprava znamenala nepřiměřené náklady v poměru ke zhoršení
             užitných \ iastností díla, poskytne zhotovitel objednateli namísto opravy předmětné vady přiměřenou
             slevu z ceny díla vzhledem ke zhoršení užitných vlastností díla způsobeného oprávněně
             reklamovanou vadou nebo vadou zjištěnou při přejímacím řízení.

    10.5 Pokud má zhotovitel za to. že reklamace není oprávněná, je toto povinen neprodleně oznámit

    písemně objednateli se zdůvodněním svého stanoviska. Pokud i přes odmítavé stanovisko zhotovitele

    doplněné příslušným zdůvodněním, bude mít objednatel za to. že předmětná reklamace je oprávněná,

    a bude trvat na opravě, přičemž sdělí toto své stanovisko zhotoviteli prokazatelně a neprodleně po

    doručení odmítavého stanoviska zhotovitele, potom zhotovitel zjevnou vadu díla, která bude

    obsahem reklamace, i přes své nesouhlasné stanovisko k oprávněnosti reklamace, opraví, s tím, že

z-  náklady na odstranění takové reklamované vady nesou obě smluvní strany rovným dílem, a to až do

    pravomocného rozhodnutí soudu v této věci, příp. do jiného vypořádání této záležitosti mezi

    smluvními stranami. Pokud však objednatel své trvání na reklamaci (která bude dle stanoviska

    zhotovitele neoprávněná) nesdělí zhotoviteli prokazatelně a neprodleně po doručení odmítavého

    stanoviska zhotovitele, má se za to že objednatel akceptuje zdůvodněné odmítavé stanovisko

    zhotovitele a na dané reklamaci dále netrvá.

                                                                  11. Sankce

    11.1 Pro případ prodlení zhotovitele s předáním díla ve sjednaném termínu je objednatel oprávněn po
             zhotoviteli nárokovat smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny díla (bez daně z přidané hodnoty), a to za
              každý i započatý den prodlení.

    11.2 Pro případ prodlení objednatele s platbami dle této smlouvy, je zhotovitel oprávněn po objednateli
             nárokovat smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý i započatý den prodlení.

                                                         12. Závěrečná ustanovení

    12.1 Smluvní strany prohlašují, že předem souhlasí, v souladu se zněním zákona č. 106/1999 Sb. o
              svobodném přístupu k infonnacím, s možným zpřístupněním, či zveřejněním celé této smlouvy v
             jejím plném znění, jakož i všech úkonů a okolností s touto smlouvou souvisejících, ke kterému může
              kdykoli v budoucnu dojít.

    12.2 V případě porušeni skladby chodníku zajistí výměnu podloží na předepsanou skladbu na své náklady
              zhotovitel.

    12.3 Tuto smlouvu lze měnit pouze písemnými dodatky ke smlouvě, výslovně nazvaným dodatek ke
              smlouvě a podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Jiné zápisy, protokoly se za
              změnu smlouvy nepovažují. Výjimku představuje situace dle odst. 4.4.

    12.4 Pokud nastanou u smluvní strany skutečnosti bránící řádnému plnění této smlouvy, tato smluvní
              strana je povinna tyto skutečnosti neprodleně oznámit druhé straně a vyvolat jednání oprávněných
              zástupců smluvních stran.

    12.5 Tato smlouva je vyhotovena ve 4 stejnopisech, z nichž dva obdrží objednatel a dva zhotovitel. Tato
              smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

    5/6                                           F141606
12.6 Práva a povinnosti smluvních stran v této smlouvě neupravená se řídí zákonem ě. 89/2012 Sb.,
         občanským zákoníkem a dalšími právními předpisy.

12.7 Neplatnost kteréhokoli ustanovení této smlouvy neovlivní platnost ostatních ustanovení této smlouvy.
         V případě, že jakékoliv ustanovení by bylo neplatné, resp. mělo pozbýt platnosti, smluvní strany se
         dohodnou na právně přijatelném způsobu provedení záměrů obsažených v předmětném ustanovení,
        jez je neplatné nebo pozbylo platnosti, a tyto záměry realizuji formou uzavření dodatku k této
         smlouvě.

12.8 Veškerá práva a povinnosti vyplývající z této smlouvy přecházejí na právní nástupce smluvních stran

Smlouvu přezkoumal:          Smlouvu přezkoumal L:

■V V.-y. .'fiw'i-s.v:.  dne......23.J3.OT V Soběslavi dne 15.8.2017
                                                                  Zhotovitel.
         Objednatel:

                             vedoucí provozní jednotky

                                        ^Vyskočilova
                             ekono :a provozní jednotky

                                    //

                        6/6                                                    F141606