Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Příloha č. 1 - Smlouva o poskytnutí podpory ze Státního fondu životního prostředí České republiky Stanovení finančních oprav pro konkrétní pochybení v rámci veřejných zakázek Oznámení o zakázce a zadávací podmínky Č. Typ porušení Popis porušení Sazba finanční opravy Povinnosti v oblasti uveřejňování A) Zakázka byla zadána, aniž by bylo odesláno Oznámení o zahájení zadávacího řízení nebo výzva o zahájení zadávacího řízení k uveřejnění. Vztahuje se i na případy, kdy nebylo vůbec provedeno zadávací řízení, nebo byla smlouva uzavřena s uchazečem, který se zadávacího řízení neúčastnil. B) Marginální porušení (např. neuveřejnění oznámení o uzavření smlouvy) A) 100 % 25 % pokud byla dodržena určitá míra uveřejnění, která umožnila dodavatelům přístup k zadávané zakázce B) 2 %, v případě, že se jedná pouze o formální porušení 0 % Neoprávněné rozdělení předmětu veřejné zakázky Předmět veřejné zakázky je rozdělen tak, aby došlo ke snížení předpokládané hodnoty pod zákonné limity. 100 % 25 % pokud byla dodržena určitá míra uveřejnění, která umožnila dodavatelům z jiného členského státu přístup k zadávané zakázce Nedodržení - Minimální délky lhůty pro podání nabídek; Nebo - Minimální délky lhůty pro podání žádostí o účast Porušení povinnosti stanovit lhůtu pro podání nabídek/ žádostí o účast v délce stanovené v ZVZ. 25 %, pokud zkrácení lhůty je vyšší nebo rovno 50 % minimální zákonné délky, 10 %, pokud zkrácení lhůty je vyšší nebo rovno 30 % minimální zákonné délky, 5 %, zkrácení lhůty nedosahuje 30 % minimální zákonné délky 2 %, u marginálních zkrácení lhůty. Nedostatečná doba pro získání zadávací dokumentace Doba, ve které mohou dodavatelé získat zadávací dokumentaci je příliš krátká, čímž vytváří neodůvodněnou překážku pro účast v zadávacím řízení. 25 %, pokud je doba, ve které mohou dodavatelé získat zadávací dokumentaci kratší než 50 % lhůty pro podání nabídek 10 %, pokud je doba, ve které mohou dodavatelé získat zadávací dokumentaci kratší než 60 % lhůty pro podání nabídek, 5 %, pokud je doba, ve které mohou dodavatelé získat zadávací dokumentaci kratší než 80 % lhůty pro podání nabídek Neuveřejnění informací o - Prodloužení lhůty pro podání nabídek; Nebo - Lhůty pro podání žádostí o účast Došlo k prodloužení lhůty pro podání nabídek nebo lhůty pro podání žádostí o účast, ale toto prodloužení nebylo zákonným způsobem uveřejněno. 10 % Korekce může být snížena na 5% s ohledem na nižší závažnost porušení Použití jednacího řízení s uveřejněním bez zákonného důvodu Zadání veřejné zakázky v jednacím řízení s uveřejněním v případě, kdy tento postup není umožněn příslušnými zákonnými ustanoveními. 25 % Korekce může být snížena na 10 % či 5 % s ohledem na malou závažnost porušení Zadání veřejné zakázky v oblasti obrany nebo bezpečnosti bez zadávacího řízení Zadání veřejné zakázky v oblasti obrany nebo bezpečnosti bez zadávacího řízení v případě, kdy tento postup není umožněn příslušným zákonným ustanovením. 100 % Korekce může být snížena na 25 %, 10 % či 5 % s ohledem na malou závažnost porušení. Neuvedení kvalifikačních předpokladů nebo hodnotících kritérií v Oznámení o zakázce nebo v zadávacích podmínkách Kvalifikační předpoklady nejsou uvedeny v uveřejnění. Hodnotící kritéria nejsou uvedena v Oznámení o zakázce, ani v zadávacích podmínkách. 25 % Korekce může být snížena na 10 % či 5 % pokud kvalifikační předpoklady/hodnotící kritéria byly uvedeny, ale nebyly uvedeny dostatečně jasným a detailním způsobem. Nezákonné kvalifikační předpoklady nebo hodnotící kritéria nebo jiné požadavky zadavatele na plnění veřejné zakázky Stanovení nezákonných, zpravidla diskriminačních kvalifikačních předpokladů nebo hodnotících kritérií nebo jiných požadavků zadavatele na plnění veřejné zakázky. . Například: - Povinnost mít provozovnu nebo zástupce v dané zemi nebo regionu; - Povinnost uchazečů mít zkušenosti v dané zemi nebo regionu; 25 % Korekce může být snížena na 10 % či 5 % s ohledem na malou závažnost porušení Stanovení nepřiměřených kvalifikačních předpokladů či neodpovídajících předmětu veřejné zakázky Stanovení kvalifikačních předpokladů, které neodpovídají předmětu zadávané veřejné zakázky, či nepřiměřeně vysokých požadavků, které vytvářejí neoprávněné překážky účasti v zadávacím řízení. 25 % Korekce může být snížena na 10 % či 5 % s ohledem na malou závažnost porušení Diskriminační vymezení předmětu zakázky Předmět plnění zakázky je v zadávacích podmínkách vymezen způsobem, který nezajišťuje rovný přístup jednotlivých dodavatelů, resp. někteří dodavatelé jsou takto vymezeným předmětem zakázky zvýhodněni. 25 % Korekce může být snížena na 10 % či 5 % s ohledem na malou závažnost porušení Nedostatečné vymezení předmětu zakázky Předmět zakázky je v zadávacích podmínkách vymezen nedostatečně tak, že neobsahuje veškeré informace podstatné pro zpracování nabídky. 10 % Korekce může být snížena 5 % s ohledem na malou závažnost porušení. V případě, že část předmětu veřejné zakázky nebyla součástí uveřejnění zakázky, bude korekce odpovídat 100 % hodnoty této části. Posouzení a hodnocení nabídek Č. Typ porušení Popis porušení Sazba finanční opravy Změna kvalifikačních předpokladů po otevření obálek s nabídkami nebo žádostmi o účast vedoucí k neoprávněnému přijetí nabídek. Kvalifikační předpoklady byly změněny ve fázi posouzení kvalifikace, což má vliv na splnění kvalifikace jednotlivými dodavateli - splnění kvalifikace dodavateli, kteří by ji dle zadávacích podmínek nesplňovali. Vztahuje se i na případy, kdy zadavatel nevyloučí uchazeče, který měl být dle zadávacích podmínek vyloučen. 25 % Korekce může být snížena na 10 % či 5 % s ohledem na malou závažnost porušení Změna kvalifikačních předpokladů po otevření obálek s nabídkami nebo žádostmi o účast vedoucí k neoprávněnému vyloučení nabídek Kvalifikační předpokladů byly změněny ve fázi posouzení kvalifikace, což má vliv na splnění kvalifikace jednotlivými dodavateli - nesplnění kvalifikace dodavateli, kteří by ji dle zadávacích podmínek splňovali. 25 % Korekce může být snížena na 10 % či 5 % s ohledem na malou závažnost porušení Posuzování kvalifikace či hodnocení nabídek podle jiných kvalifikačních předpokladů či hodnotících kritérií, než byly uvedeny v zadávacích podmínkách Při hodnocení nabídek byla použita jiná hodnotící kritéria (případně sub-kritéria nebo jejich váhy), než byla uvedena v zadávacích podmínkách. 25 % Korekce může být snížena na 10 % či 5 % s ohledem na malou závažnost porušení Nezákonné nebo netransparentní posouzení a/nebo hodnocení nabídek, či nerovný přístup k uchazečům. Dokumentace o průběhu zadávacího řízení neexistuje nebo neobsahuje všechny náležitosti vyžadované ZVZ. Nebo způsob posouzení a hodnocení nabídek neodpovídal zákonným ustanovením (např. neustanovení hodnotící komise). 25 % Korekce může být snížena na 10 % či 5 % s ohledem na malou závažnost porušení Úprava nabídky po jejím otevření Zadavatel umožní uchazeči upravit nabídku po jejím otevření. 25 % Korekce může být snížena na 10 % či 5 % s ohledem na malou závažnost porušení Jednání o nabídkách Zadavatel v otevřeném nebo užším řízení jedná s uchazečem o nabídce způsobem, který není v souladu s původními zadávacími podmínkami. 25 % Korekce může být snížena na 10 % či 5 % s ohledem na malou závažnost porušení Podstatná změna zadávacích podmínek v jednacím řízení s uveřejněním Zadavatel v jednacím řízení s uveřejněním v průběhu jednání o nabídkách podstatně změní původní zadávací podmínky. 25 % Korekce může být snížena na 10 % či 5 % s ohledem na malou závažnost porušení Vyřazení nabídky obsahující mimořádně nízkou nabídkovou cenu bez umožnění jejího zdůvodnění Vyřazení nabídky obsahující mimořádně nízkou nabídkovou cenu bez umožnění jejího zdůvodnění. 25 % Střet zájmů či zvýhodnění některého dodavatele nebo některých dodavatelů A) Pokud je střet zájmu shledán pravomocným rozhodnutím soudu. B) Pokud jsou v průběhu zadávacích podmínek některému dodavateli nebo některým dodavatelům poskytnuty informace, které nejsou poskytnuty jiným, případně jsou některý dodavatel nebo někteří dodavatelé jiným způsobem zvýhodněni a tyto skutečnosti mohou mít vliv na výběr nejvhodnější nabídky. A) 100 % v případě střetu zájmů. B) 100 % v případě zvýhodnění některého z uchazečů s možností snížení na 25% s ohledem na nižší závažnost porušení. Plnění zakázky Č. Typ porušení Popis porušení Sazba finanční opravy Podstatná změna smlouvy Podstatná změna smlouvy ve smyslu ZVZ. 25 % z hodnoty zakázky, a zároveň celá hodnota případného navýšení zakázky, které bylo podstatnou změnou smlouvy provedeno. Snížení rozsahu smlouvy na plnění veřejné zakázky Snížení rozsahu smlouvy na plnění veřejné zakázky, které by mohlo mít vliv na výběr nejvhodnější nabídky. Celou částku, o kterou byla snížena hodnota veřejné zakázky[footnoteRef:1], [1: Odvod části dotace, o kterou byla snížena hodnota veřejné zakázky, se neuplatní, pokud tato část dotace nebyla příjemci vyplacena.] a zároveň 25 % konečné hodnoty veřejné zakázky v případě, že změna hodnoty veřejné zakázky je podstatnou změnou smlouvy. Zadání dodatečných stavebních prací nebo služeb při nesplnění podmínky objektivní nepředvídatelnosti Původní veřejná zakázka byla zadána v souladu se ZVZ, ale dodatečné stavební práce nebo služby byly zadány, aniž by byla naplněna podmínka objektivní nepředvídatelnosti prací. 100 % z hodnoty dodatečných prací. V případě, že dodatečné práce nepřekročí prahovou hodnotu pro nadlimitní veřejnou zakázku, a zároveň 50 % z hodnoty původní zakázky, může být korekce snížena na 25 %. Zadání dodatečných stavebních prací nebo služeb ve vyšším rozsahu než 30% původní zakázky Původní veřejná zakázka byla zadána v souladu se ZVZ, ale rozsah dodatečných stavebních prací nebo služeb překročil zákonný limit. 100 % z částky přesahující 50 % hodnoty původní zakázky 25 % z částky přesahující zákonný limit až do 50 % hodnoty původní veřejné zakázky. Další pochybení Č. Typ porušení Popis porušení Sazba finanční opravy Netransparentní omezení počtu zájemců Omezení počtu zájemců nebylo provedeno transparentním způsobem. 25 % s možností snížení na 10 %, nejedná-li se o nadlimitní veřejnou zakázku. Další porušení ZVZ případně závazných požadavků poskytovatele dotace. Další porušení ZVZ či závazných požadavků poskytovatele dotace (např. Závazné pokyny pro žadatele a příjemce podpory z OPŽP, doporučení poskytovatele dotace a dalších orgánů zapojených do implementace a kontroly OPŽP), které není specifikováno v žádném z výše uvedených bodů. 25 % Korekce může být snížena na 10 % či 5 % s ohledem na malou závažnost porušení 1