Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3365522: Smlouva o závazku veřejné služby

Příloha anonym_priloha1_smlouva_Sokolov.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Soukromé a důvěrné

Smlouva o závazku veřejné služby 
a poskytnutí vyrovnávací platby za plnění závazku veřejné služby  

(dále jen „smlouva“)
Karlovarský kraj

se sídlem:

Závodní 353/88, 360 06 Karlovy Vary

zastoupený:

………………..
IČO:


70891168

DIČ:


CZ70891168 
doručovací adresa:
Závodní 353/88, Karlovy Vary – Dvory, PSČ 360 06, DS: siqbxt2
bank. spoj.:

xxxxxxxxxxxx
číslo účtu:

xxxxxxxxxxxx
(dále jen „poskytovatel“)

a

NEMOS SOKOLOV s.r.o.
se sídlem: 

Za Císařským mlýnem 1115/2, PSČ 170 00 Praha 7
zastoupená:

Mgr. Davidem Soukupem, jednatelem
IČO:


247 47 246



DIČ:


CZ699004572 

bank. spoj.:

xxxxxxxxxxxx


číslo účtu:

xxxxxxxxxxxx
Registrace ve veřejném rejstříku: vedená u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 170 975
(dále jen „příjemce“)

(společně jako „smluvní strany“)

 

Článek I.

Úvodní ustanovení

1. Poskytovatel jako vyšší územní samosprávný celek má zájem na zajištění služeb, jejichž poskytování je na území Karlovarského kraje jedinečné, popř. s celokrajskou působností (dále také „služba“).

2. Příjemce je k datu uzavření této smlouvy na základě rozhodnutí Krajského úřadu Karlovarského kraje, odboru zdravotnictví, ze dne …………………………….., o udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb držitelem Oprávnění k poskytování zdravotních služeb, které zahrnuje  m.j. provozování:

· Oddělení soudního lékařství a toxikologické laboratoře

· Oftalmologie
 „dále jen služba“

3. Služba má charakter služeb obecného hospodářského zájmu ve smyslu Sdělení Komise Evropského společenství č. OJ 2001/C 17/04 a ve smyslu Rozhodnutí Komise ze dne 20. prosince 2011 o použití čl. 106 odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby udělené určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu (2012/21/EU).

4. Příjemce je připraven a schopen službu zajistit a provozovat.

5. Zastupitelstvo Karlovarského kraje usnesením č. ZK ………….. ze dne …………….. schválilo služby uvedené v článku I. bodu 2 smlouvy službami obecného hospodářského zájmu a pověřilo příjemce výkonem služby (pověřovací akt tvoří přílohu č. 3 smlouvy). Službou se rozumí činnosti uvedené v článku I. bodu 2 smlouvy, rozsah služby je uvedený v článku II smlouvy a v příloze č. 1 smlouvy.

6. Poskytovatel je připraven příjemci za podmínek stanovených smlouvou poskytnout zcela nebo částečně vyrovnávací platbu za poskytování služby, a to v souladu s Rozhodnutím Komise ze dne 20.12.2011 o použití čl. 106 odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby udělené určitým podnikům pověřeným poskytování služeb obecného hospodářského zájmu (2012/21/EU). 
Článek II.

Rozsah poskytování služby

1. Příjemce se zavazuje poskytnout službu dle této smlouvy, a to následujícím způsobem:

a) Zajistit nepřetržitou přítomnost zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků na odděleních v rozsahu nezbytném pro poskytování služby při splnění personálního zabezpečení zdravotních služeb odpovídajícímu ust. § 11 odst. 4 zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, v znění pozdějších předpisů a prováděcímu právnímu předpisu, tj. vyhlášce č. 99/2012 Sb., o požadavcích na minimální personální zabezpečení zdravotních služeb, ve znění pozdějšího předpisu a při splnění technického a věcného vybavení zdravotnického zařízení, odpovídajícímu § 11 odst. 6 zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů a prováděcímu právnímu předpisu, tj. vyhlášce č. 92/2012 Sb., o požadavcích na minimální technické a věcné vybavení zdravotnických zařízení a kontaktních pracovišť domácí péče.

b) poskytnout zdravotní péči spočívající v neodkladné akutní lůžkové a ambulantní nemocniční péči zejména obyvatelům Karlovarského kraje na odděleních, u akutní lůžkové péče nepřetržitě, sedm dní v týdnu, dvacet čtyři hodin denně,

c) zajistit si nezbytné činnosti a zdroje včetně zdravotnických prostředků, speciálního zdravotnického materiálu, léčivých přípravků apod. k zabezpečení služby,
2. Příjemce se zavazuje poskytnout službu v místě provozování uděleného v oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Služba má povahu veřejné služby pro spádové území. 

Článek III.

Délka trvání závazku poskytovat službu
1. Příjemce se zavazuje poskytovat službu po dobu účinnosti smlouvy.

2. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to do 31.12.2017.
Článek IV.

Kontrola poskytování služby
1. Poskytovatel je oprávněn provádět kontrolu, zda příjemce poskytuje službu a zda ji poskytuje řádně. 
2. Poskytovatel je zejména oprávněn provádět průzkum mezi pacienty, kteří byli nebo měli být příjemcem ošetřeni v rámci poskytování služby.
3. V případě, že poskytovatel zjistí, že příjemce neposkytuje službu v rozsahu čl. II. odst. 1 písmeno a), b) nebo služba není poskytována řádně, oznámí tuto skutečnost neprodleně příjemci (dále jen „oznámení“): oznámení musí obsahovat popis zjištění, způsob a důvod zjištění, návrh opatření k nápravě a lhůtu pro provedení nápravy, přičemž lhůta nesmí být kratší než 30 dní a musí být přiměřená finanční a časové náročnosti realizace nápravných opatření.  
4. Příjemce je oprávněn vyjádřit k oznámení své stanovisko: v čem oznámení zjištění poskytovatele akceptuje či nikoli, z jakého důvodu zaujímá toto stanovisko, zda poskytovatelem navrhovaná opatření bude realizovat či navrhuje vlastní, v jaké lhůtě je bude realizovat, jak a kdy může poskytovatel provést kontrolu. Poskytovatel je povinen akceptovat vlastní opatření příjemce, pokud povedou k nápravě vytýkaného stavu v původní lhůtě stanovené poskytovatelem, nedohodnou-li se příjemce a poskytovatel jinak. 
5. V případě, opakovanou kontrolou po lhůtě k nápravě dle odst. 3 poskytovatel zjistí, že nedošlo nápravě a vytýkaná zjištění se opakují, je poskytovatel oprávněn smlouvu vypovědět dle čl. IX. odst. 2.   
Článek V.

Výše vyrovnávací platby

1. Vyrovnávací platbou se rozumí platba z rozpočtu poskytovatele za plnění závazku poskytovat službu. Vyrovnávací platba se stanoví jako rozdíl mezi náklady, které příjemci vzniknou v souvislosti s plněním závazku poskytovat službu a které jsou prokazatelně uznatelné, a výnosy, které příjemci vzniknou v souvislosti s plněním závazku poskytovat službu, plus přiměřený zisk. Výpočet vyrovnávací platby je uveden v příloze č. 2 smlouvy – komentář, vzorec, výše vyrovnávací platby. 

2. Poskytovatel poskytne dle této smlouvy vyrovnávací platbu příjemci ve výši 
6.000.000,-- Kč (slovy šestmilionůkorunčeských)

3. Nákladové položky (včetně vymezení neuznatelných nákladů) jsou specifikovány v příloze č. 2 smlouvy a zahrnují:
a)  náklady vynaložené v souvislosti s poskytováním služby (vyjma neuznatelných nákladů specifikovaných v příloze č. 2 smlouvy)
b) odpovídající podíl fixních nákladů na službu a na jiné činnosti příjemce,

c) přiměřený zisk, který je definovaný v příloze č. 2 smlouvy- bod 4,  
d) investiční náklady či jejich poměrná část, pokud jsou pro poskytování služby nezbytné, a to do výše odpisů.

4. Výnosové položky (včetně vymezení neuznatelných výnosů) jsou specifikovány v příloze č. 2 smlouvy a zahrnují:
a) výnosy vzniklé v souvislosti s poskytováním služby (vyjma neuznatelných výnosů specifikovaných v příloze č. 2 smlouvy), jedná se např. o úhrady od zdravotních pojišťoven nebo od pacientů,

b) jakékoliv další dotace nebo podpora poskytovaná z veřejných rozpočtů nebo fondů EU kryjící náklady služby.

5. Příjemce se zavazuje využít vyrovnávací platbu za plnění závazku poskytovat službu výlučně pro účely poskytování služby, aniž by byla dotčena schopnost příjemce dosáhnout přiměřeného zisku, specifikovaného v příloze č. 2, bod 4 smlouvy.
6. Konkrétní výši vyrovnávací platby stanoví poskytovatel. Poskytovatel je oprávněn stanovit vyrovnávací platbu v nulové výši, pokud dle příjemcem předložené analýzy specifikované v bodu 7 článku V smlouvy nevznikne u služby ztráta. Poskytovatel je oprávněn poskytnout platbu maximálně ve výši stanovené Zastupitelstvem Karlovarského kraje. V případě, že dojde ze strany zastupitelstva kraje ke změně stanovené výše vyrovnávací platby, bude tato změna řešena dodatkem ke smlouvě. 
7. Podkladem o stanovení výše vyrovnávací platby poskytovatelem je ekonomická analýza nákladů a výnosů jednotlivých oddělení zpracovaná příjemcem, která je součástí přílohy č. 2 smlouvy. Příjemce odpovídá za to, že bude vycházet z účetní závěrky příjemce za předcházející kalendářní rok, plánů hospodaření na kalendářní rok, popř. dalších dokumentů, které jsou podkladem pro výpočet výše vyrovnávací platby. 

8. Vyrovnávací platba bude poskytnuta jednorázově, a to do 20 dnů po schválení v zastupitelstvu kraje a uzavření smlouvy na účet příjemce uvedený v záhlaví smlouvy.   
9. Příjemce je povinen předložit vyúčtování vyrovnávací platby nejpozději do 15. 08. následujícího kalendářního roku. 

10. Příslušné náklady a výnosy musí být promítnuty v účetnictví příjemce, a to nejpozději do 30.06 následujícího kalendářního roku.
11. V případě, že příjemce vyrovnávací platbu nevyčerpal, musí nespotřebovanou částku vrátit poskytovateli do 15.8 následujícího kalendářního roku  na účet poskytovatele uvedený v záhlaví smlouvy, v. s.  ……………….
Článek VI.

Vedení oddělené evidence
1. Příjemce je povinen vést oddělenou evidenci výnosů a nákladů, která se týká poskytování služby (dále jen „oddělená evidence“). Účetní operace související s poskytnutím vyrovnávací platby musí být odděleně identifikovatelné od ostatních účetních operací s vyrovnávací platbou nesouvisejících. Příjemce je povinen vést oddělenou evidenci s vazbou k vyrovnávací platbě formou nákladového střediska. Celková výše výnosů a nákladů z oddělené evidence musí odpovídat, po zvýšení o ostatní náklady a výnosy nesouvisející s vyrovnávací platbou, nákladům a výnosům vykazovaným v rámci roční účetní závěrky příjemce. 

2. Náklady a výnosy z oddělené evidence vykazuje příjemce poskytovateli v souladu s účetní závěrkou příjemce. V rámci nákladů z oddělené evidence vykazuje příjemce poskytovateli samostatně přiměřený zisk. Náklady vedené v oddělené evidenci vycházejí z cen v souladu s platnými právními předpisy. 
3. V rámci oddělené evidence přiřazuje příjemce náklady k jednotlivým činnostem v rámci služby na základě principu objektivnosti a průhlednosti. 

4. Pořizovací cenu dlouhodobého majetku zahrnuje příjemce do nákladů formou účetních odpisů. 

5. Oddělenou evidenci vede příjemce tak, aby bylo prokazatelné, že žádné náklady, výnosy ani přiměřený zisk nebyly započteny nebo přiřazeny více než jedenkrát.

6. Výsledky oddělené evidence za období od 01.01.2017 do 31.12.2017 (dále jen „výsledky“) je příjemce vyrovnávací platby povinen  nechat ověřit v rámci auditu roční účetní závěrky nezávislým auditorem a spolu se zprávou auditora je předložit poskytovateli v rámci vyúčtování vyrovnávací platby nejpozději do 15.8. 2018.
7. Příjemce předloží poskytovateli výroční zprávu za poslední období podle platného zákona o účetnictví zahrnující i výsledky hospodaření, v termínu do 15.8.2018.

 Článek VII.

Kontrola vyrovnávací platby
1. Příjemce je povinen umožnit poskytovateli nebo jím pověřeným osobám provedení kontroly oddělené evidence a využití vyrovnávací platby, zejména dle platného zákona o finanční kontrole a zákona o kontrole. 
2. Příjemce je povinen řádně uchovávat veškeré účetní záznamy a dokumenty související s poskytováním služby a prokazující čerpání peněžních prostředků na poskytování služby po dobu 10 let následujících po skončení kalendářního roku, na který byla vyrovnávací platba poskytnuta.
3. V případě, že poskytovatel zjistí, že byla poskytnuta vyrovnávací platba ve výši, která je v rozporu s touto smlouvou, tj. zejména v případě poskytnutí vyrovnávací platby např. v důsledku nesprávně vedené oddělené evidence, jedná se o porušení rozpočtové kázně ve smyslu § 22 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů. 

Článek VIII.

Důsledky porušení povinností příjemce
1. V případě, že příjemce dle článku V bod 11 smlouvy   nevrátí převodem na účet poskytovatele nevyčerpanou část vyrovnávací platby, považují se tyto finanční prostředky za neoprávněně zadržené ve smyslu ustanovení § 22 zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. Příjemce je v takovém případě povinen provést v souladu s ustanovením § 22 zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů odvod za porušení rozpočtové kázně. 

2. Jestliže příjemce v termínu do 15.8. následujícího kalendářního roku neprovede finanční vyúčtování vyrovnávací platby za předchozí kalendářní rok, tj. neprokáže způsobem stanoveným v čl. VI. použití finančních prostředků v souladu s ustanovením čl. II., považují se tyto prostředky, resp. jejich část, v rozsahu neprokázání za neoprávněně použité ve smyslu ustanovení § 22 zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. Příjemce je v takovém případě povinen provést v souladu s ustanovením § 22 zákona o rozpočtových pravidlech odvod za porušení rozpočtové kázně rozpočtu poskytovatele. 

3. Veškeré platby jako důsledky porušení rozpočtové kázně provede příjemce formou bezhotovostního převodu na účet poskytovatele uvedený v záhlaví smlouvy, 
var. symbol ……………………...
4. V případě opakovaného porušení povinnosti může poskytovatel smlouvu vypovědět dle čl. IX. odst. 2.

Článek IX.
Závěrečná ustanovení

1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to do 31.12.2017.
2. Tuto smlouvu může poskytovatel vypovědět s jednoměsíční výpovědní lhůtou stanovených právními předpisy nebo touto smlouvu, a to na základě písemné výpovědi doručené příjemci s podrobným uvedením výpovědního důvodu. Výpovědní doba začíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla doručena výpověď. Výpověď lze podat nejpozději tak, aby výpovědní doba končila zároveň s koncem smlouvy. 

3. Příjemce prohlašuje, že si je vědom:

a)  následků vzniklých uvedením nepravdivých údajů ve výsledcích nebo v oddělené evidenci, které by vedly k případnému neoprávněnému čerpání vyrovnávací platby,
4. důsledků případného porušení rozpočtové kázně podle platných zákonů o rozpočtových pravidlech.
5. Smlouva se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů a dalšími příslušnými předpisy České republiky a právními předpisy ES.

6. Vzhledem k tomu, že příjemce provozoval oddělení dle čl I. bod 2 a poskytoval službu v rozsahu čl. II. již od 01.01.2017, souhlasí poskytovatel s tím, že příjemce použije vyrovnávací platbu, za podmínek stanovených touto smlouvou i na provoz těchto oddělení a služeb již od 01.01.2017.

7. Tato smlouva je vyhotovena v 5 stejnopisech, z nichž každý má platnost originálu. Poskytovatel obdrží 3 výtisky, příjemce 2 výtisky. 

8. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami.

9. Tato smlouva byla schválena usnesením Zastupitelstva Karlovarského kraje usnesením č…………… dne …………………..

Karlovy Vary …………………………                        Karlovy Vary ……………………….

………………………………………….                      …………………………………………

                   poskytovatel                                                             
příjemce






    ……………………………………







příjemce
Přílohy: 

1. Rozsah služby, která je předmětem smlouvy o závazku veřejné služby a poskytnutí vyrovnávací platby za plnění závazku veřejné služby  
2. Komentář, vzorec, výše vyrovnávací platby
3. Pověřovací akt
PŘÍLOHA č. 1 Smlouvy o závazku veřejné služby a poskytnutí vyrovnávací platby za plnění závazku veřejné služby mezi Karlovarským krajem a NEMOS SOKOLOV s.r.o.

Rozsah služby, která je předmětem služby obecného hospodářského zájmu v nemocnici Sokolov pro NEMOS SOKOLOV s.r.o spočívá v:
1. Zajištění nepřetržité přítomnosti zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků na níže specifikovaných odděleních, v rozsahu nezbytném pro poskytování služby při splnění personálního zabezpečení zdravotních služeb odpovídajícímu ust. § 11 odst. 4 zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, v znění pozdějších předpisů a prováděcímu právnímu předpisu, tj. vyhlášce č. 99/2012 Sb., o požadavcích na minimální personální zabezpečení zdravotních služeb, ve znění pozdějšího předpisu a při splnění technického a věcného vybavení zdravotnického zařízení, odpovídajícímu § 11 odst. 6 zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů a prováděcímu právnímu předpisu, tj. vyhlášce č. 92/2012 Sb., o požadavcích na minimální technické a věcné vybavení zdravotnických zařízení a kontaktních pracovišť domácí péče.

2. Poskytování zdravotní péče spočívající v neodkladné akutní lůžkové a ambulantní nemocniční péči zejména obyvatelům Karlovarského kraje na níže specifikovaných odděleních, u akutní lůžkové péče nepřetržitě, sedm dní v týdnu, dvacet čtyři hodin denně. 
3. Zajištění  nezbytné činnosti a zdroje včetně zdravotnických prostředků, speciálního zdravotnického materiálu, léčivých přípravků apod. k zabezpečení níže specifikovaných oddělení.
3. Poskytování níže specifikovaných oddělení v místě provozování uděleného v oprávnění k poskytování zdravotních služeb. 

Oddělení, která jsou předmětem služby obecného hospodářského zájmu: 

1. PROVOZOVÁNÍ ODDĚLENÍ SOUDNÍHO LÉKAŘSTVÍ A TOXIKOLOGIE V NEMOCNICI SOKOLOV

Odůvodnění: Jediné oddělení v kraji, ošetřuje celý region. Od 1. 10. 2004 má oddělení z rozhodnutí vedení Karlovarského kraje statut krajského pracoviště.

2. PROVOZOVÁNÍ  OČNÍHO ODDĚLENÍ V NEMOCNICI SOKOLOV

Odůvodnění: Jediné lůžkové oddělení v kraji, ošetřuje celý region včetně řešení akutních komplikací a úrazů, přebírá pacienty ze všech nemocnic kraje 24 hod denně. 

Příloha č. 2 Smlouvy o závazku veřejné služby a poskytnutí vyrovnávací platby za plnění závazky veřejné služby mezi Karlovarským krajem a NEMOS SOKOLOV s.r.o..: 
Komentář, vzorec, výše vyrovnávací platby (ekonomická analýza nákladů a výnosů příjemce)
I. Komentář:
Komentář obsahuje popis způsobu výpočtu výše vyrovnávací platby:
1. Vyrovnávací platba se stanoví jako rozdíl mezi náklady, které příjemci vzniknou prokazatelně v souvislosti s poskytováním služby obecného hospodářského zájmu (dále jen „veřejná služba“) a které jsou prokazatelně uznatelné, a výnosy prokazatelně vzniklými v souvislosti s poskytováním veřejné služby. Poskytnuté finanční prostředky lze použít pouze na úhradu nákladů souvisejících s poskytováním veřejné služby. 
2.  Náklady
a) osobní náklady – budou zahrnuty veškeré osobní náklady  (výše osobních nákladů musí být přiměřená v rámci ostatních osobních nákladů příjemce, případné rozdíly musí být poskytovateli písemně na vyžádání zdůvodněny). 
b) ostatní provozní náklady (identifikovatelné, jednoznačně příslušející k dané činnosti, účetně evidované, ověřitelné a podložené originálními dokumenty, např. spotřeba materiálu a energií, PHM, náklady na opravy a údržbu, cestovné, náklady na školení, poštovné, telekomunikační služby, pojistné, nájemné. Vždy se musí jednat o náklady nezbytně nutné),
c) režijní náklady (nákladové položky společné pro více nákladových středisek) – příjemce musí mít zpracované vnitřní pravidlo (pokyn, směrnici…)  o rozvrhování režijních nákladů, které bude při výpočtu aplikováno (konzistentnost účetních metod) a na vyžádání jej předloží poskytovateli
d) správní režie (nákladové položky pro celý subjekt) – příjemce musí mít zpracované vnitřní pravidlo (pokyn, směrnici…)  o rozvrhování správní režie, které bude při výpočtu aplikováno a na vyžádání jej předloží poskytovateli (konzistentnost účetních metod).
e) Do výše uvedených nákladů nelze započíst neuznatelné náklady, a to z následujících účtů, účtových skupin: 504 – prodané zboží, 513 – náklady na reprezentaci, 53. - daně a poplatky, 543 - dary, 544 - smluvní pokuty a úroky z prodlení, 545 - ostatní pokuty  penále, 546 - odpis pohledávek, 549 - manka a škody z provozní činnosti, 55. - odpisy, rezervy, komplexní náklady příštích období a opravné položky v provozní oblasti (vyjma účtu 551), 56. – finanční náklady, 57. – rezervy a opravné položky ve finanční oblasti, 59. – daně z příjmů, převodové účty a rezerva na daň z příjmů.
3.  Výnosy prokazatelně vzniklé v souvislosti s poskytováním veřejné služby.
a) z činnosti,
b) dotace,
c) granty,
d) ostatní výnosy z činnosti (výnosová položka celého subjektu, která nejde přičlenit nákladovému středisku) – příjemce musí mít zpracované vnitřní pravidlo o rozvrhování ostatních výnosů z činnosti (pokyn, směrnici…), které bude aplikováno a na vyžádání jej předloží poskytovateli.
e) Do výše uvedených výnosů nelze započíst neuznatelné výnosy, a to z následujících účtů, účtových skupin: 604 – tržby za zboží, v rámci účtové skupiny 64. - jiné provozní výnosy: nelze započíst vyrovnávací platbu, platby za služby hrazené Karlovarským krajem v rámci uzavřené veřejnosprávní smlouvy o spolupráci na zajištění pohotovostních služeb a dalších činností a výnosy ze změny metod, 66.- finanční výnosy. 
4. Přiměřený zisk - součástí kalkulace, z vlastních nákladů činnosti:  V souladu s ustanovením článku 5 Rozhodnutí Komise (2012/21/EU)  SGEI se do vyrovnávací platby zahrnuje přiměřený zisk. Přiměřeným ziskem se rozumí míra návratnosti kapitálu s přihlédnutím k úrovni rizika. Mírou návratnosti kapitálu se rozumí interní míra návratnosti kapitálu, který podnik investoval během doby trvání pověření. Za přiměřenou je považována míra návratnosti kapitálu, která nepřesáhne příslušnou swapovou sazbu navýšenou o 100 bazických bodů
. V této souvislosti se za příslušnou swapovou sazbu považuje příslušná míra návratnosti bezrizikové investice. Příslušnou swapovou sazbou je swapová sazba, jejíž doba splatnosti a měna odpovídají době trvání a měně pověřovacího aktu.
Finanční prostředky jsou příjemci poskytovány maximálně na období jednoho roku. Výše přiměřeného zisku se odvíjí od roční swapové sazby v korunách. Výše přiměřeného zisku pro rok 2017 se bude odvíjet od roční swapové sazby pro CZK platné k 1. 1. 2017 navýšené o 100 bazických bodů. Výše přiměřeného zisku pro rok 2017 1,25%.
II. Vzorec

a) ÚVN = PM + ON + OPN + PR + SR
b) VP = ÚVN + PZ – VČ
a) ÚVN – úplné vlastní náklady
b) PM – přímý materiál
c) ON – osobní náklady
d) OPN - ostatní provozní náklady
e) PR – provozní režie
f) SR – správní režie
a) VP – maximální povolená vyrovnávací platba
b) ÚVN – úplné vlastní náklady
c) PZ – přiměřený zisk
d) VČ – výnosy z činnosti
III. Výše vyrovnávací platby (ekonomická analýza nákladů a výnosů příjemce)
	Náklady
	OSL
	OCNI
	Účty

	1. Provozní náklady celkem
	3 745 000
	20 120 000
	 

	1.1.Materiálové náklady celkem
	1 100 000
	16 000 000
	 

	z toho:
	léky
	50 000
	6 000 000
	501 - léky, infuze, kontrastní materiál

	
	SZM
	100 000
	4 000 000
	501 - SZM, MTZ, lab. materiál

	
	krev
	0
	0
	501 - krev

	
	ostatní
	950 000
	6 000 000
	501 - plyny, desinfekce, potraviny, …

	1.2. Nemateriálové náklady
	2 645 000
	4 120 000
	 

	1.2.1.
	energie
	255 000
	525 000
	 

	z toho:
	elektrika
	85 000
	175 000
	502 - eletřina

	
	pára a teplo
	120 000
	250 000
	502 - pára a teplo

	
	ostatní
	50 000
	100 000
	502 - vše ostatní

	1.2.2.
	opravy a udržování
	130 000
	350 000
	511 + 518-BTK

	1.2.3.
	cestovné
	20 000
	50 000
	512 + 548-cestovné dárců krve

	1.2.4.
	ostatní služby
	2 050 000
	2 520 000
	 

	z toho:
	nájemné
	350 000
	1 000 000
	518 - nájemné

	
	služby lékařů
	50 000
	70 000
	518 - služby lékařů

	
	ostatní
	1 650 000
	1 450 000
	518 - ostatní

	1.2.5.
	jiné provozní náklady
	190 000
	675 000
	518 - jiné

	2. Osobní náklady celkem
	7 130 000
	21 700 000
	 

	2.1.Mzdové náklady
	5 300 000
	16 500 000
	 

	z toho:
	mzdové náklady
	5 200 000
	13 500 000
	521 - mzdy

	
	OON
	100 000
	3 000 000
	521 - OON

	2.2.Odvody na sociální a zdravotní pojištění
	1 800 000
	5 100 000
	 

	z toho:
	Sociální pojištění
	1 300 000
	3 700 000
	524 - sociální

	
	Zdravotní pojištění
	500 000
	1 400 000
	524 - zdravotní

	2.3.Ostatní sociální náklady
	30 000
	100 000
	527 + 528

	3. Režie
	500 000
	1 400 000
	 

	3.1.Daně a poplatky
	0
	0
	531+532+538+591+592

	3.2. Finanční náklady
	500 000
	1 400 000
	54+55+56

	3.3.Náklady na operační sály 
	0
	0
	neevidujeme na oddělených účtech

	3.4.Náklady na lékárnu
	0
	0
	neevidujeme na oddělených účtech

	4. Správní režie
	60 000
	200 000
	 

	4.1.Náklady na řídící orgány
	0
	0
	neevidujeme na oddělených účtech

	4.2.Náklady na vedení nemocnice KV
	60 000
	200 000
	513+společné 54

	5. Odpisy
	210 000
	1 300 000
	551

	6. Výnosy
	10 000 000
	35 000 000
	 

	6.1.Vyrovnávací platba od města
	0
	0
	 

	6.2.Dotace
	0
	0
	602-dary+648

	6.3.Granty
	0
	0
	 

	6.4.Výnosy z prodeje služeb
	10 000 000
	35 000 000
	602

	6.5.Ostatní výnosy
	0
	0
	585-aktivace materiálu

	Rozdíl nákladů a výnosů
	1 645 000
	9 720 000
	 

	Přiměřený zisk 1,25%
	145 563
	559 000
	 

	7. Vyrovnávací platba
	1 790 563
	10 279 000
	 

	Vyrovnávací platba celkem
	12 069 563
	 

	
	
	
	
	

	zpracoval Ing. Mach 18.8.2017
	
	
	


Příloha č. 3 Smlouvy o závazku veřejné služby a poskytnutí vyrovnávací platby za plnění závazky veřejné služby mezi Karlovarským krajem a NEMOS SOKOLOV s.r.o.

 – pověřovací akt

Pověřovací akt
dle Rozhodnutí Komise (2012/21/EU) o použití čl. 106 odst. 2 Smlouvy o fungování EU na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby udělené určitým podnikům pověřeným poskytování služeb obecného hospodářského zájmu uveřejněného v Ústředním věstníků EU dne 11.01.2012

1. Náplň závazku veřejné služby

Poskytování zdravotní péče spočívající v neodkladné akutní lůžkové a ambulantní nemocniční péči zejména obyvatelům Karlovarského kraje na odděleních, u akutní lůžkové péče nepřetržitě, sedm dní v týdnu, dvacet čtyři hodin denně:
· PROVOZOVÁNÍ ODDĚLENÍ SOUDNÍHO LÉKAŘSTVÍ A TOXIKOLOGIE V NEMOCNICI SOKOLOV

· PROVOZOVÁNÍ  OČNÍHO ODDĚLENÍ V NEMOCNICI SOKOLOV

2. Trvání závazku veřejné služby

01.01.2017 – 31.12.2017

3. Podnik, o který se jedná – příjemce

NEMOS SOKOLOV s.r.o.
se sídlem: 

Za Císařským mlýnem 1115/2, PSČ 170 00 Praha 7
zastoupená:

Mgr. Davidem Soukupem, jednatelem
IČO:


247 47 246



DIČ:


CZ24747246 

4. Území, o které se jedná

Karlovarský kraj.

5. Povaha jakýchkoli výhradních nebo zvláštních práv udělených podniku orgánem      poskytujícím podporu

Tato práva nejsou udělována.

6. Popis kompenzačního mechanizmu a parametrů pro výpočet, kontrolu a přezkoumání vyrovnávací platby

Kompenzace je poskytována na základě uzavřené smlouvy a usnesení Zastupitelstva Karlovarského kraje o výši vyrovnávací platby jako platba zálohová, a to do 20 dnů od uzavření smlouvy. Podkladem pro rozhodování o výši vyrovnávací platby je analýza nákladů a výnosů, která bude vycházet z  účetní závěrky příjemce za předcházející kalendářní rok a plánů hospodaření na příslušný rok, předložená poskytovateli příjemcem před rozhodnutím kraje o výši vyrovnávací platby. Náklady a výnosy z oddělené evidence vykazuje příjemce v souladu s účetní závěrnou, a to v termínu do 15.8. následujícího roku, přičemž účetní uzávěrka je vždy ověřena auditorem v termínu stanoveném platnou legislativou. Případný zjištěný přeplatek musí příjemce vrátit Karlovarskému kraji ve lhůtě stanovené Karlovarským krajem v souladu s ustanovením § 22 a násl. zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů. Příjemce je povinen umožnit poskytovateli nebo jím pověřeným osobám provedení kontroly využití vyrovnávací platby.

7. Opatření k zamezení a vrácení jakékoli nadměrné vyrovnávací platby 

Příjemce je povinen vést oddělenou evidenci výnosů a nákladů, které souvisejí s plněním závazku poskytovat veřejnou službu, přičemž celková výše výnosů a nákladů z oddělené evidence musí odpovídat, po zvýšení o ostatní náklady a výnosy, nákladů a výnosům vykazovaným v rámci účetní závěrky. V případě, kdy by v rámci prováděné kontroly Karlovarský kraj zjistil, že byla poskytnuta nadměrná vyrovnávací platby, vyzve příjemce k vrácení této nadměrné vyrovnávací platby.

� Termínem bazický bod (z anglického Basis point) se ve finanční oblasti označuje jedna setina procenta (1 % = 100 bp). V bazických bodech se udávají především úrokové míry a výnosové míry různých finančních nástrojů. Například změna úrokové míry z 1 %  p.a. na 1,2 % znamená změnu o 20 bp.





3