Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3368002: 9009/030/2016 Poskytování služeb podpory provozu IISSP (AVISme

Příloha zz_Dokument 1 k _Smlouva - č. 169090020_ .pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        ČÍSLO SMLOUVY MF

                                                  9009/030/2016

                                                                                    Toto číslo uvádějte při fakturaci

SMLOUVA O POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB PODPORY PROVOZU
                                        IISSP

Smluvní strany:

Česká republika – Ministerstvo financí
se sídlem: Letenská 15, 118 10 Praha 1
IČ: 00006947
DIČ: CZ00006947
bank. spojení: Česká národní banka, č. účtu: 3328001/0710
jejímž jménem jedná: Dipl.-Ing. Miroslav Hejna, náměstek pro řízení sekce ICT
ID datové schránky: xzeaauv
(dále jen „Objednatel“ nebo „MF“)
číslo smlouvy Objednatele: 9009/030/2016

a

Atos IT Solutions and Services, s.r.o.
se sídlem: Doudlebská 1699/5, 140 00 Praha 4
zastoupena: Ing. Emil Fitoš, jednatel
IČ: 44851391
DIČ: CZ44851391
společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka
8954
bank. spojení: UniCredit Bank Czech Republic a.s., pobočka Praha, č. účtu: 1001885001/2700
ID datové schránky: bfkz8d2
(dále jen „Poskytovatel“)
číslo smlouvy Poskytovatele: D1583SD1224

uzavřely dnešního dne tuto smlouvu v souladu s ustanovením § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012
      Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“)
                                             (dále jen „Smlouva“).
                                                      Obsah:

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ ............................................................................................................. 3
2. ÚČEL SMLOUVY ....................................................................................................................... 3
3. PŘEDMĚT SMLOUVY ................................................................................................................ 4
4. DOBA A MÍSTO PLNĚNÍ ............................................................................................................ 5
5. ZPŮSOB POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB.............................................................................................. 6
6. ZMĚNOVÉ ŘÍZENÍ ....................................................................................................................10
7. AKCEPTACE VÝSLEDKŮ PLNĚNÍ ..............................................................................................10
8. CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY.................................................................................................11
9. ZDROJOVÝ KÓD ......................................................................................................................12
10. VLASTNICKÉ PRÁVO A UŽÍVACÍ PRÁVA ...................................................................................13
11. OPRÁVNĚNÉ OSOBY ...............................................................................................................15
12. OPČNÍ PRÁVO .........................................................................................................................15
13. OCHRANA INFORMACÍ ............................................................................................................16
14. KYBERNETICKÁ BEZPEČNOST.................................................................................................18
15. SOUČINNOST A VZÁJEMNÁ KOMUNIKACE ..............................................................................19
16. ZÁRUČNÍ PODMÍNKY...............................................................................................................20
17. NÁHRADA ŠKODY ...................................................................................................................21
18. SANKCE...................................................................................................................................21
19. PLATNOST A ÚČINNOST SMLOUVY, UKONČENÍ SMLOUVY .....................................................22
20. ŘEŠENÍ SPORŮ ........................................................................................................................24
21. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ ......................................................................................................25
Smluvní strany, vědomy si svých závazků v této Smlouvě obsažených a s úmyslem být touto
                  Smlouvou vázány, dohodly se na následujícím znění Smlouvy:

1.  ÚVODNÍ USTANOVENÍ

    1.1 Objednatel prohlašuje, že:

    1.1.1 je ústředním orgánem státní správy,

    1.1.2 splňuje veškeré podmínky a požadavky v této Smlouvě stanovené a je
             oprávněn tuto Smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené.

    1.2 Poskytovatel prohlašuje, že:

    1.2.1 je právnickou osobou řádně založenou a existující podle českého
             právního řádu,

    1.2.2 splňuje veškeré podmínky a požadavky v této Smlouvě stanovené a je
             oprávněn tuto Smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené, a

    1.2.3         ke dni uzavření této Smlouvy vůči němu není vedeno řízení dle zákona
                  č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení, ve znění pozdějších
                  předpisů (dále jen „insolvenční zákon“), a zároveň se zavazuje
                  Objednatele o všech skutečnostech o hrozícím úpadku bezodkladně
                  informovat.

    1.3 Objednatel oznámil dne 23. 12. 2014 předběžným oznámení svůj úmysl zadat
             veřejnou zakázku v zadávacím řízení s názvem „Podpora a servis Integrovaného
             informačního systému Státní pokladny (IISSP)“ (dále jen „Veřejná zakázka“)
             podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších
             předpisů (dále jen „ZVZ“) v otevřeném řízení. Na základě tohoto zadávacího
             řízení byla pro plnění Veřejné zakázky vybrána nabídka Poskytovatele v souladu
             s ustanovením § 81 odst. 1 písm. a) ZVZ.

2.  ÚČEL SMLOUVY

    2.1 Účelem této Smlouvy je realizace Veřejné zakázky dle zadávací dokumentace
             Veřejné zakázky, která tvoří pevně nesvázanou přílohu Smlouvy jako její
             Příloha č. 5 (dále jen „Zadávací dokumentace“) a stanovení způsobu a podmínek
             pro poskytování služeb vymezených v čl. 3této Smlouvy.

    2.2 Účelem této Smlouvy je rovněž poskytování služeb vymezených v čl. 3této
             Smlouvy po dobu její účinnosti, což je nezbytné z důvodu nutnosti zajištění
             předpokladů pro výkon činnosti Objednatele – zajištění funkčnosti a provozu
             systému státní pokladny.

    2.3 Poskytovatel touto Smlouvou garantuje Objednateli splnění zadání Veřejné
             zakázky a všech z toho vyplývajících podmínek a povinností podle Zadávací
             dokumentace. Tato garance je nadřazena ostatním podmínkám a garancím
             uvedeným v této Smlouvě. Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností to znamená,
             že:
             2.3.1 v případě jakékoliv nejistoty ohledně výkladu ustanovení této Smlouvy
                      budou tato ustanovení vykládána tak, aby v co nejširší míře zohledňovala
                      účel Veřejné zakázky vyjádřený Zadávací dokumentací,

             2.3.2 v případě chybějících ustanovení této Smlouvy budou použita dostatečně
                      konkrétní ustanovení Zadávací dokumentace.

    2.4 Poskytovatel je vázán svou nabídkou předloženou Objednateli v rámci
             zadávacího řízení na zadání Veřejné zakázky, která se pro úpravu vzájemných
             vztahů vyplývajících z této Smlouvy použije subsidiárně.

3.  PŘEDMĚT SMLOUVY

    3.1 Poskytovatel se touto Smlouvou zavazuje poskytovat Objednateli ve vztahu
             k Integrovanému informačnímu systému Státní pokladny“ (dále jen „IISSP“) tyto
             služby:

    3.1.1 poskytování služeb pravidelné odborné IT podpory provozu IISSP
             v rozsahu činností specifikovaném touto Smlouvou (dále jen „Paušální
             služby“);

    3.1.2  poskytování služeb odborné IT podpory provozu IISSP, které nejsou
           poskytovány na pravidelné bázi, ale na základě žádosti Objednatele,
           v rámci kterých Objednatel mimo jiné předpokládá zadat provedení
           upgrade modulů SAP na vyšší verzi a migraci IISSP na novou
           hardwarovou platformu (dále jen „Objednávané služby“),

    (obě dohromady jen „Služby“).

    3.2 Paušální služby a jejich konkrétní rozsah a obsah jsou blíže specifikovány v
             Příloze č. 1 této Smlouvy (dále jen „Technická specifikace“) prostřednictvím
             jednotlivých katalogových listů (dále jen „katalogové listy“); tyto Služby budou
             poskytovány v souladu s procesy podpory produktivního provozu IISSP v Příloze
             č. 8 této Smlouvy. Služby budou vykonávány na systémech IISSP a jejich
             funkcionalitách, které jsou uvedené v Příloze č. 1 Zadávací dokumentace
             s názvem „Popis architektury Integrovaného informačního systému Státní
             pokladny“.

    3.2.1 Poskytovatel se zavazuje poskytovat Služby v souladu se závaznými
             dokumenty obsaženými v tzv. „Provozní dokumentaci IISSP“ (dále jen
             „Provozní dokumentace“).

    3.2.2 Poskytovatel se zavazuje, že v rámci poskytování Paušálních služeb
             zajistí, aby funkcionalita systému IISSP byla v souladu s Provozní
             dokumentací.

    3.2.3  Provozní dokumentace ve stavu aktuálním ke dni uzavření této Smlouvy
           tvoří na datovém nosiči Přílohu č. 8 této Smlouvy jako její pevně
           nespojená příloha; případná aktualizace Provozní dokumentace
           oznámená v budoucnu Objednatelem Poskytovateli bude mít přednost
           před zněním uvedeným v Příloze č. 8 této Smlouvy.

    3.2.4 Smluvní strany výslovně uvádějí, že dojde-li na základě poskytnutí
             Objednávaných služeb k rozšíření rozsahu IISSP, vztahuje se poskytování
             Paušálních služeb i na takto rozšířenou část IISSP.
             3.2.5 V případě, porušení povinnosti stanovené v odst. 3.2.1 a 3.2.2 tohoto
                      článku je Poskytovatel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu dle
                      čl. 18 odst. 18.3. a to za každý i započatý kalendářní měsíc.

    3.3 Objednatel se touto Smlouvou zavazuje poskytnout Poskytovateli nezbytnou
             součinnost při poskytování Plnění Poskytovatelem v rozsahu, který je stanoven
             v této Smlouvě, a který může být blíže vymezen v Objednávce ve smyslu této
             Smlouvy.

    3.4 Objednatel se zavazuje zaplatit Poskytovateli za řádně a včas poskytnuté Služby
             cenu dohodnutou v této Smlouvě.

    3.5 Poskytovatel se zavazuje Služby poskytovat sám, prostřednictvím realizačního
             týmu uvedeného v Příloze č. 2, nebo s využitím subdodavatelů uvedených
             v Příloze č. 4 této Smlouvy. Jakákoliv dodatečná změna osoby subdodavatele
             nebo rozsahu plnění svěřeného subdodavateli, nebo změna experta
             v realizačním týmu dle Přílohy č. 2 musí být předem písemně schválena
             Objednatelem, ledaže by plnění původně svěřené subdodavateli realizoval
             Poskytovatel sám. Smluvní strany výslovně uvádějí, že při poskytování Služeb
             jinou osobou má Poskytovatel odpovědnost, jako by Služby poskytoval sám.

    3.6 Poskytovatel se dále zavazuje poskytnout Objednateli nebo jakékoliv třetí osobě
             písemně pověřené Objednatelem veškerou požadovanou spolupráci
             a součinnost, která je nezbytná pro účely řádného provázání Služeb s dalšími
             informačními systémy užívanými, provozovanými Objednatelem. Smluvní strany
             se dohodly, že cena takovéhoto plnění je zahrnuta v ceně Služeb podle této
             Smlouvy a že v této souvislosti nevznikne Poskytovateli nárok na dodatečné
             finanční plnění ze strany Objednatele.

    3.7 Poskytovatel se zavazuje, že pokud při poskytování Služeb vznikne autorské dílo,
             poskytne či zajistí Objednateli k tomuto autorskému dílu, včetně veškerých jeho
             součástí a výstupům z něj, veškerá užívací práva dle čl. 10 této Smlouvy.
             Poskytovatel je povinen zajistit veškerá užívací práva k plněním dle této Smlouvy
             vykazujícím znaky autorského díla, zejména k software poskytovanému nebo
             upravovanému na základě poskytovaných Služeb (dále jen „Software“), tak, aby
             mohl být naplněn předmět a účel této Smlouvy, a to i po skončení její účinnosti.

4.  DOBA A MÍSTO PLNĚNÍ

    4.1 Poskytovatel se zavazuje poskytovat Služby dle této Smlouvy, a to po celou dobu
             její účinnosti, tj. ode dne jejího nabytí účinnosti po dobu 27 měsíců.

    4.2 Objednávané Služby budou Poskytovatelem poskytnuty jen v případě, že k tomu
             Objednatel Poskytovatele písemně vyzve v souladu s touto Smlouvou.
             Objednatel je oprávněn požadovat realizaci těchto Služeb po celou dobu trvání
             účinnosti této Smlouvy.

    4.3 Místem plnění předmětu Smlouvy je sídlo Objednatele, případně jiné místo
             určené Objednatelem.

    4.4 Poskytovatel je oprávněn poskytovat plnění dle této Smlouvy také vzdáleným
             přístupem, pokud to jeho povaha dle této Smlouvy umožňuje a Objednatel
             s tímto vysloví souhlas. Objednatel se zavazuje poskytnutí tohoto souhlasu
             bezdůvodně neodepřít.
5.  ZPŮSOB POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB

    Objednávání Služeb

    5.1 Paušální služby, poskytované ode dne účinnosti této Smlouvy a dále po celou
             dobu její účinnosti, jsou vymezeny v Příloze č. 1 – Technická specifikace služeb.
             Objednávané služby, poskytované v případě potřeby na základě požadavku
             v systému Service Desk či na základě písemné objednávky Objednatele (jde
             o požadavek na změnu (RFC) – ve smyslu Přílohy č. 6 této Smlouvy, dále jen
             „Objednávka“), jsou vymezeny rovněž v Příloze č. 1 – Technická specifikace
             služeb.

    5.2 Objednávané služby jsou objednávány dle následujícího postupu:

    5.2.1  Objednatel je oprávněn kdykoli v průběhu účinnosti této Smlouvy
           formou Objednávky objednat u Poskytovatele plnění Objednávaných
           služeb a Poskytovatel je povinen dle Objednávky poskytovat objednané
           plnění, přičemž Objednávka musí obsahovat:

           5.2.1.1 konkrétní označení a bližší specifikaci plnění, které je
                     objednáváno;

           5.2.1.2 požadovaný termín dodání plnění;

           5.2.1.3 Objednatelem předpokládaný rozsah plnění, případně cenu za
                     plnění stanovenou v souladu s cenovými podmínkami
                     uvedenými v této Smlouvě (zejména dle počtu objednaných
                     člověkodnů, dle pozic požadovaných pracovníků).

    5.3 V reakci na přijatou Objednávku Objednatele je Poskytovatel povinen do
             5 pracovních dnů doručit Objednateli návrh konkrétního dílčího plnění (dále jen
             „Specifikace“).

    Pokud Poskytovatel ve zmiňované lhůtě 5 pracovních dnů sdělí Objednateli vady
    ve vymezení Objednávky bránící Poskytovateli Specifikaci vypracovat,
    Objednatel je oprávněn Poskytovatelem specifikované vady Objednávky
    odstranit a Objednávku opětovně předložit. Neodstraní-li Objednatel vady
    v Objednávce, Poskytovatel opětovně bez zbytečného odkladu vyzve
    Objednatele k odstranění těchto vad.

    Pakliže Objednatel na Objednávce v původní podobě trvá a Objednávka je
    v souladu se Smlouvou a platnými právními předpisy, je Poskytovatel povinen
    tuto Objednávku přijmout do 3 dnů od oznámení této skutečnosti Objednatelem
    a do 5 pracovních dnů doručit Objednateli Specifikaci. Pokud Objednávku
    Poskytovatel nepřijme, zavazuje se Objednateli nahradit náklady, které vznikly
    v souvislosti s náhradním obstaráním Objednávky, které si Objednatel zajistil
    sám či prostřednictvím třetích osob.

    5.4 Specifikace musí přinejmenším obsahovat:

    5.4.1  dostatečně podrobný popis požadovaného plnění včetně objektivně
           stanovených akceptačních kritérií obsažených v Příloze č. 1 Smlouvy
           nebo v případě jejich absence akceptačních kritérií stanovených
           Poskytovatelem (odpovídá-li to povaze plnění); alternativně může být ve
           Specifikaci uvedeno, že tato část Specifikace bude blíže konkretizována
           v rámci realizace plnění ve stanovené lhůtě za součinnosti obou stran,
       přičemž finální podrobný popis realizace plnění včetně objektivně
       stanovených akceptačních kritérií bude dodatečně odsouhlasen
       Objednatelem, pokud Objednatel s tímto postupem souhlasil;

5.4.2 požadavky na nezbytnou součinnost Objednatele při realizaci plnění;

5.4.3  dobu poskytnutí plnění nebo harmonogram realizace plnění definující
       přinejmenším termín nasazení dílčího plnění na testovací systém
       a nejzazší termín nasazení na produkční systém; harmonogram musí
       respektovat v Objednávce určený termín plnění, ledaže by tento termín
       byl nepřiměřeně krátký a Poskytovatel tuto skutečnost ve Specifikaci
       dostatečně odůvodní s návrhem nejbližšího možného termínu plnění,
       který je realizovatelný;

5.4.4 vymezení odpovědných zástupců Poskytovatele a případných třetích
         stran podílejících se na realizaci plnění;

5.4.5  konečnou cenu za realizaci plnění stanovenou v souladu s cenovými
       podmínkami uvedenými v této Smlouvě (zejména dle počtu objednaných
       člověkodnů, dle pozic požadovaných pracovníků); stanovená cena musí
       respektovat v Objednávce stanovený rozsah pracnosti, ledaže by tento
       rozsah byl nepřiměřeně nízký a Poskytovatel tuto skutečnost v příslušné
       Specifikaci dostatečně odůvodní s návrhem nejnižšího rozsahu pracnosti,
       v rámci kterého je realizace plnění proveditelná.

5.5 V případě, že Objednatel souhlasí s navrženou Specifikací, bude Poskytovatele
         o této skutečnosti bez zbytečného odkladu písemně informovat. V takovém
         případě se Poskytovatel zavazuje zahájit práce na této Objednávce ve lhůtě dle
         příslušné Specifikace. Je-li Specifikace odsouhlasena po předpokládaném
         termínu zahájení prací, dojde k zahájení prací bezodkladně po odsouhlasení
         Specifikace.

5.6 Objednatel je oprávněn i bez udání důvodu Poskytovatelem předloženou
         Specifikaci odmítnout, nebo si vyžádat její úpravu dle svých odůvodněných
         požadavků, a to bez jakýchkoliv nároků vznikajících v této souvislosti
         Poskytovateli. Specifikace je odsouhlasena okamžikem prokazatelného
         odsouhlasení ze strany Objednatele. Objednatel je oprávněn písemně uvést, že
         v případě, že se ke Specifikaci navržené Poskytovatelem na základě Objednávky
         nevyjádří do uplynutí určité lhůty, považuje se Specifikace za odsouhlasenou.
         Neuvede-li tuto informaci, považuje se Specifikace za odsouhlasenou až
         okamžikem odsouhlasení ze strany Objednatele.

5.7 V případě, že si Objednatel vyžádá úpravu Specifikace, je Poskytovatel povinen
         tuto úpravu provést bez zbytečného odkladu za obdobného použití odst. 5.3
         této Smlouvy.

5.8 Poskytovatel je během realizace objednávky povinen odpovídajícím způsobem
         upravit stávající Provozní dokumentaci či vytvořit dokumentaci novou, pokud
         není v Objednávce uvedeno jinak.

5.9 Poskytovatel se zavazuje realizovat jakoukoliv Objednávku nebo požadavek
         vznesený Objednatelem v souladu s touto Smlouvou.
5.10 Na proces objednávání Objednávaných služeb se přiměřeně použijí ustanovení
         dokumentů procesů podpory produktivního provozu IISSP“ v Příloze č. 8 této
         Smlouvy.

Poskytování Služeb

5.11 Poskytovatel se zavazuje poskytnout Objednateli veškerou potřebnou
         součinnost, dokumentaci a informace a účastnit se jednání s Objednatelem za
         účelem plynulého a řádného poskytování Služeb Poskytovatelem. Cena za tuto
         součinnost je součástí ceny za poskytnutí Služeb ve smyslu této Smlouvy.

5.12 Poskytovatel se zavazuje:

         5.12.1 poskytovat Služby v souladu s doporučeními Objednatele a s péčí
                  řádného hospodáře odpovídající podmínkám sjednaným v této Smlouvě
                  tak, aby plnění poskytované dle Smlouvy v maximálním možném rozsahu
                  vyhovovalo potřebám Objednatele, o nichž byl Poskytovatel
                  Objednatelem písemně informován; dostane-li se Poskytovatel do
                  prodlení s povinností podle této Smlouvy poskytovat řádně a včas Služby
                  bez zavinění Objednatele či v důsledku okolností vylučujících
                  odpovědnost za škodu po dobu delší 5 dnů, je Objednatel oprávněn
                  zajistit plnění dle této Smlouvy po dobu prodlení Poskytovatele jinou
                  osobou; v takovém případě nese náklady spojené s náhradním plněním
                  Poskytovatel;

         5.12.2 poskytovat Služby v kvalitě definované v jednotlivých Service Level
                  Agreements (dále jen „SLA“) jakožto součásti katalogových listů v Příloze
                  č. 1 této Smlouvy a/nebo prostřednictvím závazných činností
                  definovaných pro jednotlivé Služby či dílčí Služby v Příloze č. 1 této
                  Smlouvy v případě, že daná dílčí Služba nemá definované SLA;

         5.12.3 za použití reportingového systému Service Desku spravovaného
                  Objednatelem ve smyslu odst. 15.5 této Smlouvy vypracovávat
                  a Objednateli doručovat přehledné a kompletní výkazy a výsledky
                  poskytování Služeb (dále jen „Reporty“), ze kterých bude jednoznačně
                  zřejmé, zda byly Služby poskytovány v kvalitě definované v jednotlivých
                  SLA dle této Smlouvy, a není-li pro určitou Službu SLA definováno, zda
                  splňuje Specifikaci takovéto Služby sjednanou v této Smlouvě. Reporty
                  budou vypracovávány vždy pro vyhodnocovací období, kterým je
                  kalendářní měsíc (dále jen „Vyhodnocovací období“), přičemž budou
                  Objednateli doručeny nejpozději do 10 dní od ukončení daného
                  Vyhodnocovací období;

         5.12.4 zajistit aktualizaci příslušné provozní dokumentace IISSP dle
                  uskutečněných dílčích změn v Software, a to nejpozději v den akceptace
                  ve smyslu článku 7. takové změny a její implementace do produkčního
                  prostředí Objednatele;

         5.12.5 na své náklady a s péčí řádného hospodáře řádně podporovat, spravovat
                  a udržovat veškeré technické prostředky Objednatele, které
                  Poskytovateli byly poskytnuty v souvislosti s plněním dle této Smlouvy;

         5.12.6 upozorňovat Objednatele včas na všechny hrozící vady svého plnění či
                  potenciální výpadky Služeb, jakož i poskytovat Objednateli veškeré
                  informace, které jsou pro plnění Smlouvy nezbytné;
         5.12.7 neprodleně oznámit písemnou formou Objednateli překážky, které mu
                  brání v plnění předmětu Smlouvy a výkonu dalších činností souvisejících s
                  plněním předmětu Smlouvy;

         5.12.8 upozornit Objednatele na potenciální rizika vzniku škod a včas a řádně
                  dle svých možností provést taková opatření, která riziko vzniku škod
                  zcela vyloučí nebo sníží;

         5.12.9 dodržovat bezpečnostní, hygienické, požární, organizační a ekologické
                  předpisy na pracovištích Objednatele, se kterými byl seznámen nebo
                  které jsou všeobecně známé;

         5.12.10postupovat při poskytování plnění podle této Smlouvy s odbornou péčí
                  a aplikovat procesy „bestpractice“;

         5.12.11informovat Objednatele o plnění svých povinností podle této Smlouvy
                  a o důležitých skutečnostech, které mohou mít vliv na výkon práv
                  a plnění povinností smluvních stran;

         5.12.12alokovat na poskytování Služeb dle této Smlouvy kapacity členů
                  realizačního týmu Poskytovatele dle Přílohy č. 2této Smlouvy, přičemž
                  alokací kapacity se rozumí dostupnost kteréhokoliv člena realizačního
                  týmu nebo jeho odpovídajícího náhradníka dodatečně schváleného
                  Objednatelem. Poskytovatel je oprávněn změnit členy realizačního týmu
                  pouze s předchozím písemným souhlasem Objednatele;

         5.12.13zajistit, aby všechny osoby podílející se na plnění jeho závazků z této
                  Smlouvy, které se budou zdržovat v prostorách nebo na pracovištích
                  Objednatele, dodržovaly účinné právní předpisy o bezpečnosti a ochraně
                  zdraví při práci a veškeré interní předpisy Objednatele, s nimiž
                  Objednatel Poskytovatele předem obeznámil nebo které jsou všeobecně
                  známé;

         5.12.14chránit práva duševního vlastnictví Objednatele a třetích osob;

         5.12.15upozorňovat Objednatele na možné či vhodné rozšíření či změny Služeb
                  za účelem jejich lepšího využívání v rozsahu této Smlouvy;

         5.12.16upozorňovat Objednatele v odůvodněných případech na případnou
                  nevhodnost pokynů Objednatele;

         5.12.17 poskytovat Služby v souladu s dokumentem „Řízení podpory
                  produktivního provozu“, jež tvoří Přílohu č. 7 této Smlouvy.

5.13 Objednatel se zavazuje poskytnout ke splnění smluvních závazků Poskytovatele
         součinnost definovanou v této Smlouvě, zejména tím, že odpovědné zástupce
         Poskytovatele bude včas informovat o všech organizačních změnách, poznatcích
         z kontrolní činnosti, podnětech vlastních zaměstnanců a dalších skutečnostech
         významných pro plnění předmětu Smlouvy.

5.14 Objednatel je po dobu účinnosti této Smlouvy oprávněn kontrolovat, zda jsou
         Služby poskytovány v souladu se Smlouvou, a to i prostřednictvím třetích osob.

5.15 Poskytovatel se dále zavazuje udržovat v platnosti a účinnosti po celou dobu
         poskytování Plnění pojistnou smlouvu, jejímž předmětem je pojištění
         odpovědnosti za škodu způsobenou Poskytovatelem třetí osobě (Objednateli),
         a to tak, že limit pojistného plnění vyplývající z pojistné smlouvy, nesmí být nižší
         než 100.000.000,- Kč (slovy: jedno sto miliónů korun) za rok. Na požádání je
         Poskytovatel povinen Objednateli takovou pojistnou smlouvu nebo pojistný
         certifikát osvědčující uzavření takové pojistné smlouvy bezodkladně předložit.

6.  ZMĚNOVÉ ŘÍZENÍ

    6.1 Kterákoliv ze smluvních stran je oprávněna písemně navrhnout změnu Služeb.

    6.2 Jakékoliv změny Služeb musí být sjednány v souladu se ZVZ a písemně ve formě
             dodatku k této Smlouvě podepsaného osobami oprávněnými zavazovat smluvní
             strany, nestanoví-li tato Smlouva jinak.

7.  AKCEPTACE VÝSLEDKŮ PLNĚNÍ

    7.1         Předání a převzetí dokumentů:

         7.1.1      Dokumenty, které mají být vypracovány Poskytovatelem na základě této
                    Smlouvy nebo Objednávky a které se poskytují Objednateli jako součást
                    poskytování Služeb, budou nejdříve předloženy Objednateli ve formě
                    návrhu k posouzení (dále jen „Návrh“). Součástí návrhu k posouzení
                    Návrhu bude i Objednatelem odsouhlasená Specifikace ve smyslu článku
                    5.3.

         7.1.2      Poskytovatel se zavazuje předat první verzi Návrhu Objednateli
                    k akceptaci ve lhůtě určené Objednatelem, nebo jinak stanovené
                    v souladu s touto Smlouvou. Objednatel je oprávněn ve lhůtě 10 dnů od
                    doručení příslušného dokumentu písemně předložit Poskytovateli své
                    připomínky k Návrhu. Po diskusi o těchto připomínkách upraví
                    Poskytovatel příslušný Návrh v souladu s dohodnutými změnami a se
                    zapracováním těchto dohodnutých změn jej předá Objednateli.

         7.1.3      V případě, že Poskytovatel nemá k připomínkám k Návrhu výhrady,
                    považují se za převzaté k okamžiku doručení jejich konečné verze
                    Objednateli. V případě výhrad ze strany Poskytovatele, je Objednatel
                    oprávněn opětovně vrátit tyto dokumenty s připomínkami Poskytovateli
                    ve lhůtě a postupem dle odst. 7.1.2 této Smlouvy.

         7.1.4 V případě, že Objednatel s Návrhem souhlasí, je povinen toto sdělit
                  Poskytovateli. Odsouhlasením Návrhu dojde k akceptaci Dokumentů
                  podle 7.1.1.

         7.1.5 V případě, že Objednatel připomínky ve lhůtě uvedené v odst. 7.1.2 této
                  Smlouvy nepředloží, má se za to, že s předloženým Návrhem nesouhlasí.

    7.2         Předání a převzetí ostatních plnění dle této Smlouvy:

         7.2.1      V případě, že součástí poskytování plnění Poskytovatelem dle této
                    Smlouvy je plnění, které podléhá akceptaci Objednatelem v souladu
                    s Přílohou č. 1 nebo Objednávkou, musí dojít k akceptaci tohoto plnění
                    a k podpisu předávacích protokolů v souladu s Přílohou č. 1tétoSmlouvy,
                    není-li výslovně uvedeno jinak. Detailní kritéria akceptace a vymezení
                    plnění, která podléhají akceptaci Objednatelem, jsou uvedena
                    v Příloze č. 1, případně v Objednávce. Jestliže plnění nebo jeho
                    jednotlivé části splní kritéria akceptačního řízení, považuje se za řádně
                    ukončené a Objednatel je povinen jej převzít. Akceptační procedury
                      zahrnují porovnání skutečných vlastností plnění se závaznou specifikací
                      předmětu plnění dle této Smlouvy nebo Objednávky.

    7.3 Při převzetí plnění nebo kterékoliv jeho části v souladu s tímto článkem je
             Objednatel povinen podepsat potvrzení o přijetí plnění nebo dané části
             a Objednatel i Poskytovatel se zavazují podepsat příslušný předávací protokol
             (dílčí předávací protokoly), tj. potvrzení o předání a přijetí (převzetí) plnění nebo
             jeho určité části.

8.  CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY

    Určení ceny

    8.1 Cena Služeb, tj. cena za poskytnutí Služeb je tvořena cenou za Paušální služby
             a cenou za Objednávané služby.

    8.2 Cena za Paušální služby je v Příloze č. 1 Smlouvy stanovena jako paušální
             měsíční částka za poskytování Paušálních služeb dle příslušných katalogových
             listů. V případě, kdy by Paušální služby byly poskytovány pouze část
             kalendářního měsíce, bude za příslušný kalendářní měsíc uhrazena pouze
             poměrná část ceny za měsíc jejich poskytování. Cena za Paušální služby se platí
             po skončení příslušného kalendářního měsíce.

    8.3 Cena za Objednávané služby vychází ze součinu rozsahu poskytnutého plnění
             Poskytovatele vyjádřeného v člověkodnech (nebo jeho částech, přičemž
             1 člověkoden = 8 hodin práce) a příslušné sazby za toto plnění stanovené
             v Příloze č. 1 Smlouvy. Celkový objem člověkodnů stanovený v Příloze č. 1 po
             dobu platnosti smlouvy je nepřekročitelný.

    8.4 Smluvní strany se dále dohodly, že cena Služeb za celou dobu účinnosti Smlouvy
             nepřevýší 84 491 000,00 Kč (slovy: osmdesát čtyři milionů čtyři sta devadesát
             jedna tisíc korun českých) bez DPH. Jedná se o cenu maximální a
             nepřekročitelnou.

    Hrazení ceny za Služby

    8.5 Cena za Objednávané služby a za Paušální služby se platí po skončení příslušného
             kalendářního měsíce.

    8.6 Cena za Služby bude Objednatelem Poskytovateli hrazena na základě daňového
             dokladu (faktury) následovně:

    8.6.1 Poskytovatel předloží v době do 15 dnů od ukončení kalendářního
             měsíce, ve kterém byly Služby poskytovány, Objednateli seznam, který
             bude obsahovat:

                 8.6.1.1 seznam Paušálních služeb poskytovaných v daném kalendářním
                           měsíci;

                 8.6.1.2 seznam Objednávaných služeb akceptovaných v daném
                           kalendářním měsíci, přičemž je nutné vymezit seznam rolí
                           a počet poskytnutých člověkodnů (nebo jiných jednotek)
                           v daném kalendářním měsíci a uvést označení příslušných
                           objednávek; a

                 8.6.1.3 Souhrnnou zprávu o stavu provozní podpory, jejíž struktura je
                           uvedena v Příloze č. 1 této Smlouvy (dále jen „Souhrnná zpráva
                  o stavu provozní podpory“) podepsanou odpovědnou osobou
                  za Objednatele.

                  (seznam bude dále označován jako „Výkaz plnění“).

    8.6.2 Výkaz plnění bude vyhotoven ve dvou kopiích, přičemž každá ze
             smluvních stran obdrží jednu.

    8.6.3         Poskytovatel je povinen před vystavením faktury zaslat Výkaz plnění
                  k odsouhlasení Objednateli. Objednatel je povinen ve lhůtě 10 dnů
                  přiložený Výkaz plnění schválit nebo uvést, ve které části neodpovídá
                  skutečnosti. Uvede-li Objednatel ve stanovené lhůtě připomínky
                  k Výkazu plnění, zahájí smluvní strany jednání o jejich bezodkladném
                  vyřešení.

    8.6.4 Cena za poskytování Služeb dle této Smlouvy bude Objednatelem
             hrazena na základě faktury vystavené Poskytovatelem, přičemž její
             nedílnou součástí bude Výkaz plnění schválený Objednatelem.

    8.7 Splatnost fakturovaných částek je stanovena na 30dní od doručení faktury
             Objednateli, tj. od doručení řádně vystavené faktury se všemi náležitostmi
             stanovenými právními předpisy a touto Smlouvou. Poskytovatel se zavazuje
             odeslat fakturu Objednateli nejpozději následující pracovní den po jeho
             vystavení. V roce, v němž je uskutečňováno předmětné plnění, musí být faktura
             týkající se tohoto plnění doručena Objednateli nejpozději do 15. 12.,
             nedohodnou-li se smluvní strany písemně jinak (netýká se plnění posledního
             měsíce v kalendářním roce).

    8.8 Všechny faktury musí splňovat náležitosti řádného daňového dokladu
             požadované zákonem č. 235/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů, avšak
             výslovně vždy musí obsahovat následující údaje: označení smluvních stran
             a jejich adresy, IČ, DIČ (je-li přiděleno), údaj o tom, že vystavovatel faktury je
             zapsán v obchodním rejstříku včetně spisové značky, označení této Smlouvy,
             označení poskytnutého plnění, číslo faktury, den vystavení a lhůtu splatnosti
             faktury, označení peněžního ústavu a číslo účtu, na který se má platit,
             fakturovanou částku, razítko a podpis oprávněné osoby. Faktura za Služby bude
             vždy obsahovat Výkaz plnění nebo jinou přílohu dle čl. 8.6 této Smlouvy.

    8.9 Nebude-li faktura obsahovat stanovené náležitosti a přílohy, nebo v ní nebudou
             správně uvedené údaje dle této Smlouvy, je Objednatel povinen vrátit ji ve lhůtě
             její splatnosti Poskytovateli. V takovém případě se přeruší běh lhůty splatnosti
             a nová lhůta splatnosti počne běžet doručením opravené faktury.

    8.10 Platby peněžitých částek se provádí bankovním převodem na účet druhé smluvní
             strany uvedený v záhlaví této smlouvy. Peněžitá částka se považuje za
             zaplacenou okamžikem jejího odeslání z účtu odesílatele ve prospěch účtu
             příjemce.

9.  ZDROJOVÝ KÓD

    9.1 Poskytovatel je povinen předat Objednateli zdrojový kód každé úpravy Software
             nebo každého jednotlivého dílčího plnění, které je počítačovým programem ve
             smyslu zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících
             s právem autorským a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
                  (dále jen „autorský zákon“). Zdrojový kód bude spustitelný v prostředí
                  Objednatele a zaručující možnost ověření, že zdrojový kód je kompletní a ve
                  správné verzi, tzn. umožňující kompilaci, instalaci, spuštění a ověření
                  funkcionality, a to včetně podrobné dokumentace ke zdrojovému kódu
                  k takovéto části plnění, na základě které bude běžný kvalifikovaný pracovník
                  Objednatele schopen pochopit veškeré funkce a vnitřní vazby Software
                  a zasahovat do něj. Poskytovatel se dále zavazuje předat Objednateli
                  aktualizované vývojové prostředí IISSP do sedmi (7) dnů od skončení účinnosti
                  této Smlouvy.

         9.2 Povinnost Poskytovatele uvedená v odst. 9.1 této Smlouvy se přiměřeně použije
                  i pro jakékoliv opravy, změny, doplnění, upgrade nebo update zdrojového kódu
                  jednotlivého dílčího plnění, k nimž dojde při plnění této Smlouvy nebo v rámci
                  záručních oprav (dále jen „změna zdrojového kódu“). Dokumentace změny
                  zdrojového kódu musí obsahovat podrobný popis a komentář každého zásahu
                  do zdrojového kódu.

         9.3 Objednatel v rámci své součinnosti poskytne Poskytovateli s přiměřeným
                  použitím ostatních ustanovení článku 9 této Smlouvy do sedmi (7) dnů od
                  uzavření této Smlouvy prostřednictvím vývojového prostředí IISSP aktuální
                  dokumentované zdrojové kódy ke všem součástem Software, jejichž poskytnutí
                  Poskytovateli je nezbytné pro plnění předmětu této Smlouvy, jež je Objednatel
                  oprávněn upravovat a měnit prostřednictvím třetích osob, a které je oprávněn
                  poskytnout třetím osobám. Poskytovatel není oprávněn poskytovat zdrojové
                  kódy poskytnuté Objednatelem v rámci součinnosti dle tohoto ustanovení třetím
                  osobám, které nejsou subdodavateli.

10. VLASTNICKÉ PRÁVO A UŽÍVACÍ PRÁVA

         10.1 V případě, že součástí plnění Poskytovatele podle této Smlouvy jsou movité věci,
                  které se mají stát vlastnictvím Objednatele, nabývá Objednatel vlastnické právo
                  k těmto věcem dnem předání takového plnění Objednateli na základě
                  písemného protokolu podepsaného oprávněnými osobami obou smluvních
                  stran. Nebezpečí škody na předaných věcech přechází na Objednatele
                  okamžikem jejich faktického předání do dispozice Objednatele, o takovémto
                  předání musí být sepsán písemný záznam podepsaný oprávněnými osobami
                  stran. Do nabytí vlastnického práva uděluje Poskytovatel Objednateli právo tyto
                  věci užívat v rozsahu a způsobem, který vyplývá z účelu této Smlouvy.

         10.2 Vzhledem k tomu, že součástí plnění Poskytovatele dle této Smlouvy je i plnění,
                  kterým může vzniknout autorské právo ve smyslu autorského zákona, je k těmto
                  součástem plnění poskytováno oprávnění k výkonu majetkových práv či je ze
                  strany Poskytovatele udělena licence za podmínek sjednaných tímto článkem.

         10.3 Poskytovatel se zavazuje, že na Objednatele převede oprávnění k výkonu
                  majetkových práv v souladu s § 58 odst. 1 autorského zákona ke všem
                  součástem plnění, ke kterému je Poskytovatel podle této Smlouvy povinen. Za
                  tímto účelem se zavazuje zajistit souhlas autorů (zaměstnanců Poskytovatele)
                  jednotlivých autorských děl s převedením oprávnění k výkonu majetkových práv
                  na Objednatele.

         10.4 Pakliže pro povahu autorského díla nelze na Objednatele převést oprávnění k
                  výkonu majetkových práv podle předcházejícího článku, Poskytovatel se
         zavazuje k poskytnutí výhradní a časově neomezené licence k autorskému dílu
         vzniklému na základě plnění podle této Smlouvy. V případě, že nelze oprávnění k
         výkonu majetkových práv převést prostřednictvím výhradní licence, bude toto
         oprávnění poskytnuto jako licence nevýhradní. Objednatel je oprávněn od
         okamžiku účinnosti poskytnutí licence k autorskému dílu užívat toto autorské
         dílo v rozsahu, v jakém uzná za nezbytné, vhodné či přiměřené s ohledem na
         účel této Smlouvy. Pro vyloučení pochybností to znamená, že Objednatel je
         s ohledem na účel této Smlouvy oprávněn užívat autorské dílo v neomezeném
         územním rozsahu v rámci resortu Ministerstva financí ČR a pro dotčené subjekty
         veřejné správy, a to všemi v úvahu přicházejícími způsoby a s časovým rozsahem
         omezeným pouze dobou trvání majetkových autorských práv k takovémuto
         autorskému dílu. Součástí licence je neomezené oprávnění Objednatele
         provádět jakékoliv modifikace, úpravy, změny autorského díla tvořícího součást
         plnění dle této Smlouvy a dle svého uvážení do něj zasahovat, zapracovávat do
         dalších autorských děl, zařazovat do databází apod., a to přímo nebo
         prostřednictvím třetích osob. Objednatel je bez potřeby jakéhokoliv dalšího
         svolení Poskytovatele oprávněn udělit třetí osobě podlicenci k užití autorského
         díla nebo svoje oprávnění k užití autorského díla třetí osobě postoupit, avšak
         pouze za předpokladu, že tím bude docházet k užití autorského díla v souladu s
         účelem, pro který byl Software vytvořen. Licence k autorskému dílu je
         poskytována jako výhradní nebo dle výše uvedeného jako nevýhradní.
         Objednatel není povinen licenci využít.

10.5 V případě počítačových programů se licence vztahuje ve stejném rozsahu na
         autorské dílo ve strojovém i zdrojovém kódu, jakož i ke koncepčním přípravným
         materiálům a k dokumentaci k počítačovému programu. Předchozí věta tohoto
         odstavce se vztahuje i na případné další verze Software nebo jiných
         informačních systémů upravených na základě této Smlouvy.

10.6 Poskytovatel touto Smlouvou poskytuje Objednateli licenci k autorským dílům
         dle odst. 10.3 a 10.4 této Smlouvy, přičemž účinnost této licence nastává
         okamžikem akceptace součásti plnění, které příslušné autorské dílo obsahuje; do
         té doby je Objednatel oprávněn autorské dílo užít v rozsahu a způsobem
         nezbytným k provedení akceptace příslušné součásti plnění.

10.7 Udělení licence a její účinnost trvá i po skončení účinnosti této Smlouvy.

10.8 Smluvní strany výslovně prohlašují, že pokud při poskytování plnění dle této
         Smlouvy vznikne činností Poskytovatele a Objednatele dílo spoluautorů
         a nedohodnou-li se smluvní strany výslovně jinak, bude se mít za to, že je
         Objednatel oprávněn vykonávat majetková autorská práva k dílu spoluautorů
         tak, jako by byl jejich výlučným vykonavatelem a že Poskytovatel udělil
         Objednateli souhlas k jakékoliv změně nebo jinému zásahu do díla spoluautorů.
         Poskytovatel za účelem získání oprávnění k výkonu majetkových práv
         Objednatelem bude poskytovat veškerou součinnost, zejména zajistí souhlas
         autora či spoluautora díla s výše uvedeným postupem. Cena Služeb dle této
         Smlouvy je stanovena se zohledněním tohoto ustanovení a Poskytovateli
         nevzniknou v případě vytvoření díla spoluautorů žádné nové nároky na odměnu.

10.9 Bude-li autorské dílo vytvořeno činností Poskytovatele, smluvní strany činí
         nesporným, že jakékoliv takovéto autorské dílo vzniklo z podnětu a pod vedením
         Objednatele.
         10.10 Práva získaná v rámci plnění této Smlouvy přechází i na případného právního
                  nástupce Objednatele. Případná změna v osobě Poskytovatele (např. právní
                  nástupnictví) nebude mít vliv na oprávnění udělená v rámci této Smlouvy
                  Poskytovatelem Objednateli.

         10.11 Odměna za poskytnutí, zprostředkování nebo postoupení Licence či za převedení
                  oprávnění k výkonu majetkových práv k autorskému dílu je zahrnuta v ceně
                  za Službu, při jejichž dodání došlo k vytvoření autorského díla.

         10.12 Poskytovatel prohlašuje, že veškeré jeho plnění dodané podle této Smlouvy
                  bude prosté právních vad a zavazuje se odškodnit v plné výši Objednatele
                  v případě, že třetí osoba úspěšně uplatní autorskoprávní nebo jiný nárok
                  plynoucí z právní vady poskytnutého plnění. V případě, že by nárok třetí osoby
                  vzniklý v souvislosti s plněním Poskytovatele podle této Smlouvy, bez ohledu na
                  jeho oprávněnost, vedl k dočasnému či trvalému soudnímu zákazu či omezení
                  užívání Software či jeho části, zavazuje se Poskytovatel zajistit ve spolupráci
                  s Objednatelem na vlastní náklady náhradní řešení a minimalizovat dopady
                  takovéto situace, a to bez dopadu na cenu plnění sjednanou podle této Smlouvy,
                  přičemž současně nebudou dotčeny ani nároky Objednatele na náhradu škody.

11. OPRÁVNĚNÉ OSOBY

         11.1 Každá ze smluvních stran bezodkladně po podpisu Smlouvy jmenuje oprávněnou
                  osobu, popř. zástupce oprávněné osoby. Oprávněné osoby budou zastupovat
                  smluvní stranu ve smluvních, obchodních a technických záležitostech
                  souvisejících s plněním podle této Smlouvy. Není-li oprávněná osoba jmenována
                  postupem podle první věty čl. 11.1, smluvní stranu ve smluvních, obchodních
                  a technických záležitostech souvisejících s plnění podle této Smlouvy budou
                  zastupovat oprávněné osoby uvedené v Příloze č. 3.

         11.2 Oprávněné osoby jsou oprávněny jménem stran provádět veškeré úkony v rámci
                  objednávání Služeb, akceptačních procedur dle této Smlouvy, zastupovat strany
                  ve změnovém řízení a připravovat dodatky ke Smlouvě pro jejich písemné
                  schválení osobám oprávněným zavazovat strany (statutárním orgánům), nebo
                  jejich zplnomocněným zástupcům.

         11.3 Oprávněné osoby nejsou zmocněny k jednání, jež by mělo za přímý následek
                  změnu této Smlouvy nebo jejího předmětu.

         11.4 Jména oprávněných osob Poskytovatele a jejich role jsou uvedeny v Příloze č. 2
                  této Smlouvy.

         11.5 Smluvní strany jsou oprávněny změnit oprávněné osoby, jsou však povinny na
                  takovou změnu druhou smluvní stranu prokazatelně upozornit. Zmocnění
                  zástupce oprávněné osoby musí být písemné s uvedením rozsahu zmocnění.
                  Účinky odstavce 5.12.12 zůstávají zachovány.

12. OPČNÍ PRÁVO

         12.1 Objednateli je vyhrazeno opční právo ve smyslu § 99 ZVZ na poskytování služeb
                  odborné IT podpory, monitoringu, reportingu, podpory provozu vybraných
                  aplikací, zejména Software a/nebo dalších služeb, a to až na dobu 6 měsíců.
                  Rámcové vymezení služeb odpovídajících opčnímu právu je obsaženo
                  v Příloze č. 1 této Smlouvy (dle jednotlivých katalogových listů), které bude tvořit
                  základní předmět plnění veřejné zakázky týkající se opčního práva. Veřejná
                  zakázka týkající se opčního práva bude zadána v jednacím řízení bez uveřejnění
                  ve smyslu ustanovení § 23 odst. 7 písm. b) ZVZ. Objednatel má právo opční
                  právo neuplatnit anebo uplatnit jej jen ve sníženém rozsahu.

13. OCHRANA INFORMACÍ

         13.1 Smluvní strany jsou si vědomy toho, že v rámci plnění závazků z této Smlouvy:

                  13.1.1 si mohou vzájemně vědomě nebo opominutím poskytnout informace,
                           na něž se vztahuje povinnost zachovávat mlčenlivost (dále jen „diskrétní
                           informace“),

                  13.1.2 mohou jejich zaměstnanci a osoby v obdobném postavení získat
                           vědomou činností druhé strany nebo i jejím opominutím přístup
                           k diskrétním informacím druhé strany.

         13.2 Smluvní strany se zavazují, že žádná z nich nezpřístupní třetí osobě diskrétní
                  informace, které při plnění této Smlouvy získala od druhé smluvní strany.

         13.3 Za třetí osoby podle odst. 13.2 této Smlouvy se nepovažují:

                           13.3.1.1 zaměstnanci smluvních stran a osoby v obdobném postavení,

                           13.3.1.2 orgány smluvních stran a jejich členové,

                           13.3.1.3 poradci smluvních stran,

                           13.3.1.4 ve vztahu k diskrétním informacím Objednatele subdodavatelé
                                      Poskytovatele,

                           13.3.1.5 ve vztahu k diskrétním informacím Poskytovatele externí
                                      Poskytovatelé Objednatele, a to i potenciální a ty osoby, které
                                      jsou v koncernu, za předpokladu, že se podílejí na plnění této
                                      Smlouvy nebo na plnění spojeném s plněním dle této Smlouvy,
                                      diskrétní informace jsou jim zpřístupněny výhradně za tímto
                                      účelem a zpřístupnění diskrétních informací je v rozsahu
                                      nezbytně nutném pro naplnění jeho účelu a za stejných
                                      podmínek, jaké jsou stanoveny smluvním stranám v této
                                      Smlouvě.

         13.4 Smluvní strany se zavazují v plném rozsahu zachovávat povinnost mlčenlivosti
                  a povinnost chránit diskrétní informace vyplývající z této Smlouvy a též
                  z příslušných právních předpisů, zejména povinnosti vyplývající ze zákona
                  č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
                  Smluvní strany se v této souvislosti zavazují poučit veškeré osoby, které se na
                  jejich straně budou podílet na plnění této Smlouvy, o výše uvedených
                  povinnostech mlčenlivosti a ochrany diskrétních informací a dále se zavazují
                  vhodným způsobem zajistit dodržování těchto povinností všemi osobami
                  podílejícími se na plnění této Smlouvy.

         13.5 Budou-li informace poskytnuté Objednatelem či třetími stranami, které jsou
                  nezbytné pro plnění dle této Smlouvy, obsahovat data podléhající režimu
                  zvláštní ochrany podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve
                  znění pozdějších předpisů, zavazuje se Objednatel zabezpečit splnění všech
         ohlašovacích povinností, které citovaný zákon vyžaduje, a obstarat předepsané
         souhlasy subjektů osobních údajů předaných ke zpracování.

13.6 S výjimkou rozsahu, který je nezbytný pro plnění této Smlouvy, se obě strany
         zavazují neduplikovat žádným způsobem diskrétní informace druhé strany,
         nepředat je třetí straně ani svým vlastním zaměstnancům a zástupcům
         s výjimkou těch, kteří s nimi potřebují být seznámeni, aby mohli plnit tuto
         Smlouvu. Obě strany se zároveň zavazují nepoužít diskrétní informace druhé
         strany jinak, než za účelem plnění této Smlouvy.

13.7 Nedohodnou-li se smluvní strany výslovně písemnou formou jinak, považují se
         za diskrétní implicitně také všechny informace, které jsou anebo by mohly být
         součástí obchodního tajemství, tj. například, ale nejenom, popisy nebo části
         popisů technologických procesů a vzorců, technických vzorců a technického
         know-how, informace o provozních metodách, procedurách a pracovních
         postupech, obchodní nebo marketingové plány, koncepce a strategie nebo jejich
         části, nabídky, kontrakty, smlouvy, dohody nebo jiná ujednání s třetími stranami,
         informace o výsledcích hospodaření, o vztazích s obchodními partnery,
         o pracovněprávních otázkách a všechny další informace, na které se vztahuje
         zákonná povinnost mlčenlivosti Objednatele, které jsou označeny jako
         „Důvěrné“ nebo jejichž zveřejnění přijímající stranou by předávající straně
         mohlo způsobit škodu.

13.8 Bez ohledu na výše uvedená ustanovení se veškeré informace vztahující se
         k předmětu této Smlouvy a příslušné dokumentaci považují výlučně za diskrétní
         informace Objednatele a Poskytovatel je povinen tyto informace chránit
         v souladu s touto Smlouvou. Poskytovatel při tom bere na vědomí, že povinnost
         ochrany těchto informací se vztahuje pouze na Poskytovatele.

13.9 Pokud jsou důvěrné informace poskytovány v písemné podobě anebo ve formě
         textových souborů na elektronických nosičích dat (médiích), je předávající strana
         povinna upozornit přijímající stranu na diskrétnost takového materiálu jeho
         označením jako „Diskrétní“ alespoň na titulní stránce nebo přední straně média.
         Absence takovéhoto upozornění však nezpůsobuje zánik povinnosti ochrany
         takto poskytnutých informací.

13.10 Bez ohledu na výše uvedená ustanovení se za důvěrné nepovažují informace,
         které:

         13.10.1 se staly veřejně známými, aniž by jejich zveřejněním došlo k porušení
                  závazků přijímající smluvní strany či právních předpisů,

         13.10.2 měla přijímající strana prokazatelně legálně k dispozici před uzavřením
                  této Smlouvy, pokud takové informace nebyly předmětem jiné, dříve
                  mezi smluvními stranami uzavřené smlouvy o ochraně informací,

         13.10.3jsou výsledkem postupu, při kterém k nim přijímající strana dospěje
                  nezávisle a je to schopna doložit svými záznamy nebo diskrétními
                  informacemi třetí strany,

         13.10.4po podpisu této Smlouvy poskytne přijímající straně třetí osoba, jež není
                  omezena v takovém nakládání s informacemi,
                  13.10.5mají být zpřístupněny na základě zákona či jiného právního předpisu
                           včetně práva EU nebo závazného rozhodnutí oprávněného orgánu
                           veřejné moci,

                  13.10.6jsou obsažené ve Smlouvě a jsou zveřejněné na profilu zadavatele dle
                           odst. 13.11 této Smlouvy.

         13.11 Bez ohledu na jiná ustanovení této Smlouvy je Objednatel oprávněn uveřejnit:

                  13.11.1tuto Smlouvu včetně všech jejích změn a dodatků,

                  13.11.2výši skutečně uhrazené ceny za plnění Veřejné zakázky a

                  13.11.3seznam subdodavatelů dodavatele Veřejné zakázky

                  13.11.4a další informace v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o veřejném
                           přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

         13.12 Za porušení povinnosti mlčenlivosti smluvní stranou se považují též případy, kdy
                  tuto povinnost poruší kterákoliv z osob uvedených v odst. 13.3 této Smlouvy,
                  které daná smluvní strana poskytla diskrétní informace druhé smluvní strany.

         13.13 Poruší-li Poskytovatel povinnosti vyplývající z této Smlouvy ohledně ochrany
                  diskrétních informací, je povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši
                  100.000,- Kč za každé nikoliv nepodstatné porušení takové povinnosti, celkem
                  však nejvýše 10.000.000,- Kč za celou dobu trvání Smlouvy. Zaplacením smluvní
                  pokuty dle tohoto článku není dotčen nárok na náhradu škody vzniklé v důsledku
                  porušení povinností podle tohoto článku smlouvy.

         13.14 Ukončení účinnosti této Smlouvy z jakéhokoliv důvodu se nedotkne ustanovení
                  tohoto článku 13 Smlouvy a jejich účinnost přetrvá i po ukončení účinnosti této
                  Smlouvy po dobu 5 let.

         13.15 Poskytovatel je povinen ve lhůtě pěti pracovních dnů ode dne podpisu této
                  Smlouvy Objednateli písemně sdělit, které části této Smlouvy včetně jejich příloh
                  představují obchodní tajemství Poskytovatele či případně jiný údaj chráněný dle
                  zvláštních právních předpisů s odůvodněním takovéhoto zařazení. Poskytovatel
                  bere na vědomí, že tento postup nelze uplatnit ve vztahu k výši skutečně
                  uhrazené ceny za plnění této Smlouvy a k seznamu subdodavatelů
                  Poskytovatele. Části Smlouvy představující obchodní tajemství či jiné údaje
                  chráněné dle zvláštních předpisů budou před uveřejněním Smlouvy zajištěny
                  proti přečtení (začerněním apod.).

14. KYBERNETICKÁ BEZPEČNOST

         14.1 Vzhledem k tomu, že IISSP je prvkem kritické infrastruktury státu, je
                  Poskytovatel, při všech činnostech souvisejících s plněním této Smlouvy, povinen
                  brát na tuto skutečnost zřetel a dodržovat ustanovení zákona č. 181/2014 Sb., o
                  kybernetické bezpečnosti. Poskytovatel je povinen dodržovat bezpečnostní
                  opatření ve formě organizačních a technických opatření, která jsou vydávána
                  příslušnými orgány Objednatele.

         14.2 Poskytovatel je na vyžádání Objednatele povinen umožnit objednateli auditovat
                  a provádět analýzu rizik vnitřních procesů poskytovatele souvisejících s plnění
                  této Smlouvy. Poskytovatel je povinen při těchto auditech a analýzách
                  spolupracovat a poskytovat součinnost v míře umožňující provedení řádného
                  auditu a analýzy rizik.

15. SOUČINNOST A VZÁJEMNÁ KOMUNIKACE

         15.1 Smluvní strany se zavazují vzájemně spolupracovat a předávat si veškeré
                  informace potřebné pro řádné plnění svých závazků. Smluvní strany jsou povinny
                  informovat druhou smluvní stranu o veškerých skutečnostech, které jsou nebo
                  mohou být důležité pro řádné plnění této Smlouvy.

         15.2 Smluvní strany jsou povinny plnit své závazky vyplývající z této Smlouvy tak, aby
                  nedocházelo k prodlení s plněním jednotlivých termínů a s prodlením splatnosti
                  jednotlivých peněžních závazků.

         15.3 Objednatel se zavazuje zabezpečit přístup do systémů IISSP pro zaměstnance
                  Poskytovatele a třetí osoby podílející se s Poskytovatelem na plnění této
                  Smlouvy tak, aby Poskytovatel mohl poskytovat Služby dle této Smlouvy. Přístup
                  do systémů IISSP se bude řídit procesem a pravidly pro přístup uživatelů do
                  systémů IISSP, který je popsán v Příloze č. 1 této Smlouvy.

         15.4 Objednatel vyhrazuje si právo odebrat Poskytovateli přístup k systémům IISSP.
                  O skutečnosti, že dojde k odebrání přístupu zástupců Poskytovatele na systémy
                  IISSP, se Objednatel zavazuje bezodkladně Poskytovatele písemně informovat.

         15.5 Objednatel se zavazuje zabezpečit provoz systému Service Desk pro správu
                  servisních hlášení.

         15.6 Objednatel se zavazuje zabezpečit provoz dokumentačního systému pro
                  ukládání Provozní dokumentace a zajistit přístupy do systému pro Poskytovatele
                  v rozsahu nezbytném pro poskytování Služeb dle této Smlouvy.

         15.7 Veškerá komunikace mezi smluvními stranami bude probíhat prostřednictvím
                  oprávněných osob dle článku 11 této Smlouvy nebo statutárních orgánů
                  smluvních stran, popř. jimi písemně pověřených osob.

         15.8 Všechna oznámení mezi smluvními stranami, která se vztahují k této Smlouvě či
                  její účinnosti, nebo která mají být učiněna na základě této Smlouvy, musí být
                  učiněna v písemné podobě a druhé straně doručena buď osobně, nebo
                  doporučeným dopisem přes adresu uvedenou na titulní stránce této Smlouvy,
                  není-li stanoveno, nebo mezi smluvními stranami dohodnuto jinak, či
                  elektronicky (prostřednictvím datové schránky, e-mailem se zaručeným
                  podpisem). Smluvní strany se výslovně dohodly, že servisní hlášení a Objednávky
                  ve smyslu této Smlouvy lze provádět i prostřednictvím systému Service Desk,
                  čímž je splněn požadavek písemné formy. Nemá-li komunikace dle předchozí
                  věty mít vliv na platnost a účinnost Smlouvy, připouští se též doručení
                  prostřednictvím faxu nebo e-mailu na čísla a adresy uvedené v Příloze č. 3 této
                  Smlouvy, či prostřednictvím prostředků uvedených podle čl. 11.1. Pro vyloučení
                  pochybností se smluvní strany dohodly, že prostřednictvím faxu nebo e-mailu lze
                  doručit zejména připomínky či výhrady v souladu s ustanoveními čl. 5 této
                  Smlouvy.

         15.9 Ukládá-li Smlouva doručit některý dokument v písemné podobě, může být
                  doručen buď v tištěné podobě, nebo v elektronické (digitální) ve formátu, který
                  lze editovat, tj. formátu zpřístupnitelném ze strany Objednatele.
         15.10 Smluvní strany se zavazují, že v případě změny své poštovní adresy, faxového
                  čísla nebo e-mailové adresy budou o této změně druhou smluvní stranu
                  informovat. Tato změna se stane účinnou uplynutím 5 dnů od doručení
                  takového oznámení druhé smluvní straně.

         15.11 Poskytovatel se zavazuje ve lhůtě 5 pracovních dnů ode dne doručení
                  odůvodněné písemné žádosti Objednatele o výměnu oprávněné osoby
                  Poskytovatele podílející se na plnění této Smlouvy, s níž Objednatel nebyl
                  z jakéhokoliv důvodu spokojen, nahradit jinou vhodnou osobou s odpovídající
                  kvalifikací.

         15.12 Poskytovatel se zavazuje poskytnout Objednateli potřebnou součinnost při
                  výkonu finanční kontroly dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve
                  veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění
                  pozdějších předpisů.

16. ZÁRUČNÍ PODMÍNKY

         16.1 S ohledem na to, že předmětem Smlouvy je poskytnutí Služeb (Paušálních služeb
                  a Objednávaných služeb), záruční doba činí 24 měsíců a počíná běžet ve vztahu k
                  jednotlivým částem předmětu Smlouvy okamžikem jejich převzetí, které je
                  provedeno Výkazem plnění, tj. potvrzení o předání a přijetí (převzetí) plnění
                  nebo jeho určité části bez výhrad.

         16.2 Poskytovatel se zavazuje v záruční době bezplatně odstranit vady předmětu
                  Smlouvy, a to do patnácti (15) pracovních dnů od prokazatelného nahlášení
                  vady. Ohlášení vad po dobu trvání této Smlouvy i po skončení doby trvání
                  Smlouvy provádí Administrátor vad MF (definovaný v Příloze č. 8) dle
                  pracovního postupu Hlášení a odstraňování vad díla, který je součástí Provozní
                  dokumentace, která tvoří Přílohu č. 8, tj. prostřednictvím systému Service Desk.
                  Poskytovatel je povinen potvrdit přijetí Ohlášení vady e-mailem nebo
                  prostřednictvím Service Desku, dle požadavků stanovených SLA, včetně
                  souvisejících pokut, viz odst. 3.3 Konkrétní parametry SLA pro jednotlivé Služby -
                  Přílohy č. 1 smlouvy. Ustanovení § 2618 Občanského zákoníku Smluvní strany
                  vylučují.

         16.3 V případě prodlení Poskytovatele s plněním práv Objednatele z vad je
                  Poskytovatel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu dle čl. 18 odst. 18.2
                  této Smlouvy Poskytovatel je povinen vady odstranit opravou, opětovným
                  provedením nebo jiným způsobem stanoveným právními předpisy, a to podle
                  volby Objednatele.

         16.4 Pokud Poskytovatel vady neodstraní ve lhůtě uvedené v odst. 16.2 tohoto článku
                  je Objednatel oprávněn uplatnit práva stanovená zákonem nebo podle své volby
                  odstranit vady nebo zajistit služby sám nebo prostřednictvím třetích osob
                  a požadovat po Poskytovateli úhradu nákladů účelně vynaložených v souvislosti
                  s odstraňováním vad. Uplatněním práva podle tohoto článku není dotčeno právo
                  Objednatele na odstoupení od Smlouvy, smluvní pokutu a náhradu škody.

         16.5 Poskytovatel v rámci záruky odpovídá za to, že předmět Smlouvy bude v souladu
                  s touto Smlouvou a podmínkami stanovenými právními předpisy. Poskytovatel
                  zejména odpovídá za shodu poskytnutého předmětu Smlouvy a jeho vlastností
                  s provozní dokumentací.
         16.6 V případě nemožnosti užívání předmětu Smlouvy pro jeho vady dochází
                  k prodloužení záruční doby o dobu od Ohlášení vad Poskytovateli do jejich
                  úplného odstranění.

         16.7 Objednatel je oprávněn uplatnit vady u Poskytovatele kdykoliv během záruční
                  doby bez ohledu na to, kdy Objednatel takové vady zjistil nebo mohl zjistit. Pro
                  vyloučení pochybností se sjednává, že převzetím jednotlivých částí předmětu
                  Smlouvy není dotčeno právo Objednatele uplatňovat práva z vad, které byly
                  zjistitelné, ale nebyly zjištěny při převzetí.

         16.8 Ustanoveními tohoto článku Smlouvy nejsou dotčena ani omezena práva
                  Objednatele z vadného plnění vyplývající z právních předpisů.

17. NÁHRADA ŠKODY

         17.1 Každá ze stran nese odpovědnost za způsobenou škodu v rámci platných
                  právních předpisů a této Smlouvy. Obě strany se zavazují k vyvinutí maximálního
                  úsilí k předcházení škodám a k minimalizaci vzniklých škod.

         17.2 Strany neodpovídají za škodu, která vznikla v důsledku věcně nesprávného nebo
                  jinak chybného zadání, které obdržela od druhé strany. V případě, že Objednatel
                  poskytl Poskytovateli chybné zadání a Poskytovatel s ohledem na svou povinnost
                  poskytovat plnění s odbornou péčí mohl a měl chybnost takového zadání zjistit,
                  smí se ustanovení předchozí věty dovolávat pouze v případě, že na chybné
                  zadání Objednatele písemně upozornil a Objednatel trval na původním zadání.

         17.3 Žádná ze smluvních stran není odpovědná za škodu a není ani v prodlení, pokud
                  k tomuto došlo výlučně v důsledku prodlení s plněním závazku druhé smluvní
                  strany, v důsledku porušení závazku druhé smluvní strany, nebo v důsledku
                  okolností vylučujících odpovědnost (§ 2913 odst. 2 občanského zákoníku).

         17.4 Smluvní strany se zavazují upozornit druhou smluvní stranu bez zbytečného
                  odkladu na vzniklé okolnosti vylučující odpovědnost bránící řádnému plnění této
                  Smlouvy. Smluvní strany se zavazují k vyvinutí maximálního úsilí k odvrácení
                  a překonání okolností vylučujících odpovědnost.

         17.5 Případná náhrada škody bude zaplacena v korunách českých, případně v jiné
                  měně platné na území České republiky v okamžiku vzniku škody.

         17.6 Každá ze smluvních stran je oprávněna požadovat náhradu škody i v případě, že
                  se jedná o porušení povinnosti, na kterou se vztahuje smluvní pokuta podle
                  článku 17 této Smlouvy, a to bez ohledu na výši uhrazené smluvní pokuty.

18. SANKCE

         18.1 V případě, že Poskytovatel poruší své povinnosti a nebude poskytovat Služby
                  v souladu s požadavky SLA, má Objednatel nárok na smluvní pokutu ve výši
                  částky rovnající se rozdílu mezi částkou hrazenou za Vyhodnocovací období
                  a částkou, která by měla být hrazena za období, v níž nebyly poskytovány Služby
                  v souladu s požadavky SLA – viz odst. 3.3 Konkrétní parametry SLA pro jednotlivé
                  Služby - Přílohy č. 1 smlouvy.
         18.2 V případě, že bude Poskytovatel v prodlení s plněním svých povinností (poruší
                  své smluvní povinnosti) z této Smlouvy, na které se nevztahuje SLA a které
                  nejsou jen jednorázového charakteru, náleží Objednateli smluvní pokuta ve výši
                  20.000,- Kč za každé jednotlivé porušení povinnosti a za každý započatý den
                  prodlení.

         18.3 V případě, že je Poskytovatel v prodlení s plněním povinnosti (poruší své smluvní
                  povinnosti), na kterou se nevztahuje SLA a která je jednorázového charakteru (tj.
                  netrvá po určitou dobu), je Objednatel oprávněn po něm požadovat smluvní
                  pokutu ve výši 50.000,- Kč za každé takové porušení smluvní povinnosti.

         18.4 V případě porušení povinnosti Poskytovatele dle odst.9.3 této Smlouvy týkajících
                  se zákazu předání zdrojového kódu třetím stranám se Poskytovatel zavazuje
                  zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000.000,- Kč za každé takovéto
                  porušení povinnosti.

         18.5 V případě porušení povinnosti Poskytovatele dle odst. 14.1 této Smlouvy se
                  Poskytovatel zavazuje zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000.000,- Kč
                  za každé takovéto porušení povinnosti.

         18.6 V případě porušení povinnosti Poskytovatele dle odst. 14.2 této Smlouvy se
                  Poskytovatel zavazuje zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000.000,- Kč
                  za každé takovéto porušení povinnosti.

         18.7 V případě porušení povinnosti Poskytovatele dle čl. 5.12.12 věty první se
                  Poskytovatel zavazuje zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 100.000,- Kč
                  za každý den, kdy není plněna tato povinnost.

         18.8 V případě porušení čl. 5.12.12 věty poslední, tj. povinnosti Poskytovatele nechat
                  si předchozím písemným souhlasem Objednatele schválit změnu členů
                  realizačního týmu, se Poskytovatele zavazuje zaplatit Objednateli smluvní
                  pokutu ve výši 200.000,- Kč za každý jednotlivý případ.

         18.9 Zaplacení smluvní pokuty nezbavuje povinnou smluvní stranu povinnosti splnit
                  své závazky.

         18.10 Povinná smluvní strana se zavazuje zaplatit straně oprávněné smluvní pokutu za
                  porušení, na které se nevztahuje SLA a vzniklou škodu, nejpozději do 15
                  kalendářních dnů ode dne doručení písemné výzvy oprávněné smluvní strany
                  k úhradě.

19. PLATNOST A ÚČINNOST SMLOUVY, UKONČENÍ SMLOUVY

         19.1 Tato Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma
                  smluvními stranami. Smlouva se uzavírá na dobu určitou v délce 27 měsíců ode
                  dne jejího podpisu, s možností prodloužení její účinnosti až o 6 měsíců v případě
                  využití opčního práva dle čl. 12 této Smlouvy.

         19.2 Tato Smlouva může být ukončena dohodou Smluvních stran.

         19.3 Objednatel i Poskytovatel jsou oprávněni tuto Smlouvu vypovědět i bez uvedení
                  důvodu. Výpovědní lhůta činí 3 měsíce a počíná běžet od prvního dne
                  následujícího kalendářního měsíce. Po dobu výpovědní lhůty trvají všechna
                  práva a povinnosti Smluvních stran touto Smlouvou založené.
19.4 Smluvní strany se dohodly, že smluvní vztah, založený touto Smlouvou, končí v
         případě, že Objednatel uzavře smlouvu s vítězným uchazečem zadávacího řízení
         na veřejnou zakázku „Zajištění podpory provozu Integrovaného informačního
         systému státní pokladny (IISSP) pro období 1. 10. 2015 – 31. 12. 2017“, které
         bylo uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 12. 5. 2015, evidenční číslo
         404517, a to s účinností ke dni uzavření takové smlouvy“.

19.5 V případě výpovědi zaniká smluvní vztah založený touto Smlouvou uplynutím 3.
         měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla písemná výpověď doručena
         Poskytovateli.

19.6 Objednatel je oprávněn bez jakýchkoliv sankcí odstoupit od této Smlouvy
         v případě, že:

         19.6.1 Poskytovatel opakovaně v průběhu jednoho kalendářního měsíce
                  poskytne vadné plnění, které může reálně způsobit výpadek některého
                  Software nebo jiného celého informačního systému v prostředí
                  Objednatele či jeho podstatné části; nebo

         19.6.2 Poskytovatel opakovaně v průběhu jednoho kalendářního měsíce
                  poskytne vadné plnění, které způsobí výpadek některého Software nebo
                  jiného informačního systému v prostředí Objednatele či jeho podstatné
                  části; nebo

         19.6.3 Poskytovatel je v prodlení s plněním povinnosti dle této Smlouvy déle
                  než 30 dní a nezjedná nápravu ani do 15 dnů ode dne doručení
                  písemného oznámení Objednatele o takovém prodlení; nebo

         19.6.4 nebude schválena částka ze státního rozpočtu či z jiných zdrojů (např.
                  z EU), která je potřebná k úhradě za plnění této Smlouvy v následujícím
                  roce; nebo

         19.6.5 dojde k porušení povinnosti ochrany diskrétních informací dle této
                  Smlouvy ze strany Poskytovatele; nebo

         19.6.6 je rozhodnuto o úpadku Poskytovatele, Poskytovatel sám podá dlužnický
                  návrh na zahájení insolvenčního řízení nebo insolvenční návrh je
                  zamítnut proto, že majetek nepostačuje k úhradě nákladů insolvenčního
                  řízení (ve znění insolvenčního zákona); nebo

         19.6.7 Poskytovatel vstoupí do likvidace; nebo

         19.6.8 dojde k převedení práv a povinností vyplývajících z této Smlouvy na jiný
                  subjekt ve smyslu zákona č. 125/2008 Sb.

19.7 Poskytovatel je oprávněn odstoupit od této Smlouvy v případě prodlení
         Objednatele se zaplacením jakékoliv splatné částky dle této Smlouvy po dobu
         delší než 30 dnů, pokud Objednatel nezjedná nápravu ani v dodatečné
         přiměřené lhůtě, kterou mu k tomu Poskytovatel poskytne v písemné výzvě ke
         splnění povinnosti, přičemž tato lhůta nesmí být kratší než 15 dnů od doručení
         takovéto výzvy.

19.8 Účinky odstoupení od Smlouvy nastávají dnem doručení písemného oznámení
         o odstoupení druhé smluvní straně nebo dnem uvedeným v oznámení
         o odstoupení.
         19.9 Ukončením účinnosti této Smlouvy nejsou dotčena ustanovení Smlouvy týkající
                  se licencí, nároků z odpovědnosti za vady, nároků z odpovědnosti za škodu
                  a nároků ze smluvních pokut, ustanovení o ochraně informací, ani další
                  ustanovení a nároky, z jejichž povahy vyplývá, že mají trvat i po zániku účinnosti
                  této Smlouvy. Ukončením účinnosti této Smlouvy není dotčena povinnost
                  Poskytovatele provést úkony nezbytné v zájmu naplnění obecně prevenční
                  povinnosti pro předcházení vzniku škod, což bude Objednatelem před uplynutím
                  účinnosti Smlouvy výslovně Poskytovateli sděleno.

         19.10 Zánikem účinnosti této Smlouvy není dotčeno vzájemné plnění, pokud bylo
                  řádně poskytnuto dle této Smlouvy před účinností odstoupení, ani práva
                  a nároky z takových plnění vyplývající.

         Ukončení poskytování Služeb

         19.11 Nedohodnou-li se smluvní strany jinak, zavazuje se Poskytovatel vrátit nejpozději
                  v den ukončení účinnosti Smlouvy veškeré podklady a vybavení, které mu byly za
                  účelem poskytování Služeb dle Smlouvy Objednatelem poskytnuty, a to ve stavu
                  odpovídajícím běžnému opotřebení.

         19.12 Ukončení poskytování Služeb dle Smlouvy bude provedeno na základě protokolu
                  o ukončení provozní podpory, který společně připraví a podepíší pověření
                  zástupci Smluvních stran.

         19.13 Poskytovatel se zavazuje ke dni ukončení poskytování Služeb dle Smlouvy
                  odevzdat aktuální provozní dokumentaci k podporovaným aplikacím, která bude
                  obsahovat popis funkcionality aplikací ke dni jejich předání zpět Objednateli.

         19.14 Ke dni ukončení poskytování Služeb dle Smlouvy Objednatel zruší veškerá
                  přístupová práva zaměstnanců Poskytovatele k podporovaným aplikacím.

         19.15 V případě, že dojde na základě příslušného zadávacího řízení k výběru nového
                  poskytovatele služeb v rozsahu obdobném Službám dle této Smlouvy odlišného
                  od Poskytovatele, nebo Objednatel zahájí nebo bude zvažovat zahájení
                  otevřeného či obdobného řízení na výběr takovéhoto poskytovatele, zavazuje se
                  Poskytovatel dle pokynů Objednatele poskytnout veškerou potřebnou
                  součinnost, dokumentaci a informace a účastnit se jednání s Objednatelem
                  a novým poskytovatelem za účelem plynulého a řádného převedení Služeb či
                  jejich příslušné části na nového poskytovatele. Poskytovatel se zavazuje
                  součinnost dle tohoto odstavce poskytovat s odbornou péčí, odpovědně a do
                  doby úplného převzetí Služeb novým poskytovatelem. Povinnost Poskytovatele
                  zůstává zachována i po skončení účinnosti Smlouvy.

20. ŘEŠENÍ SPORŮ

         20.1 Práva a povinnosti smluvních stran touto Smlouvou výslovně neupravené se řídí
                  zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, ve znění pozdějších předpisů
                  a příslušnými právními předpisy souvisejícími.

         20.2 Smluvní strany se zavazují vyvinout maximální úsilí k odstranění vzájemných
                  sporů vzniklých na základě této Smlouvy nebo v souvislosti s touto Smlouvou,
                  včetně sporů o její výklad či platnost a usilovat se o jejich vyřešení nejprve
                  smírně prostřednictvím jednání oprávněných osob nebo pověřených zástupců.
Tím není dotčeno právo smluvních stran obrátit se ve věci na příslušný obecný
soud České republiky. Pro rozhodování veškerých sporů z této Smlouvy smluvní
strany sjednávají jako místně příslušný soud Objednatele.

21. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

         21.1 Tato Smlouva představuje úplnou dohodu smluvních stran o předmětu této
                  Smlouvy.

         21.2 Tuto Smlouvu je možné měnit pouze písemnou dohodou smluvních stran ve
                  formě číslovaných dodatků této Smlouvy uzavřených v souladu s příslušnými
                  ustanoveními ZVZ a podepsaných osobami oprávněnými jednat jménem
                  smluvních stran. Ustanovení o změně Smlouvy písemnou dohodou se netýká
                  ustanovení o osobách oprávněných jednat jménem smluvních stran.

         21.3 Poskytovatel není oprávněn postoupit peněžité nároky vůči Objednateli na třetí
                  osobu bez předchozího písemného souhlasu Objednatele.

         21.4 Nedílnou součást Smlouvy tvoří tyto přílohy:

Příloha č. 1:            Technická specifikace Služeb

Příloha č. 2:            Realizační tým Poskytovatele

Příloha č. 3:            Oprávněné osoby

Příloha č. 4             Seznam subdodavatelů

Příloha č. 5:            Zadávací dokumentace (na datovém nosiči - CD)

Příloha č. 6:            Procesy podpory produktivního provozu IISSP

Příloha č. 7:            Řízení podpory produktivního provozu IISSP

Příloha č. 8:            Provozní dokumentace IISSP (na datovém nosiči - CD)

21.5 Tato Smlouva byla vyhotovena a smluvními stranami podepsána ve dvou
         stejnopisech, z nichž každá ze stran obdrží po jednom stejnopise.

Smluvní strany prohlašují, že si tuto Smlouvu přečetly, že s jejím obsahem souhlasí a na důkaz
                                      toho k ní připojují svoje podpisy.

Objednatel                                                                 Poskytovatel

V Praze dne 18. 6. 2016                                                    V Praze dne 18. 6. 2016

.........................................................................  .........................................................................
   Česká republika – Ministerstvo financí                                       Atos IT Solutions and Services, s.r.o.
            Dipl.-Ing. Miroslav Hejna                                                         Ing. Emil Fitoš
         náměstek pro řízení sekce ICT                                                            jednatel