Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Spis. znak C.1.2. – S10 SMLOUVA O DÍLO na provedení díla uzavřená podle ust. § 2586 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník I. Smluvní strany Objednatel: Technické služby města Olomouce, a.s. Se sídlem: Zamenhofova 783/34, 772 11 Olomouc IČ: 25826603 DIČ: CZ25826603 Registrace: Obchodní rejstřík vedený Krajským soudem v Ostravě, oddíl B, vložka 2052 Zastoupený: Bc.Miroslavem Petříkem, předsedou představenstva a ředitelem společnosti a Ing. Miloslavem Strýčkem, místopředsedou představenstva Technický dozor stavebníka (občasný TDS): xxxxxxxxxxxxxxxxxx Bankovní spojení: xxxxxxxxxxxxxxxxxxx č. účtu xxxxxxxxxxxxxxxxxxx Zhotovitel: R-STAV OLOMOUC s.r.o. Se sídlem: Pavlovická 9/52, 779 00 Olomouc IČ: 24142409 DIČ: CZ24142409 Zastoupený: Františkem Rollerem, jednatelem společnosti Stavbyvedoucí osoba odpovědná za provádění díla:František Roller Bankovní spojení: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx č. účtu xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx II. Předmět smlouvy 1. Předmětem plnění je provedení díla s názvem „Holice - Keplerova – přechody pro pěší“ - v souladu s: a) touto smlouvou vč. jejích příloh, b) projektovou dokumentací zpracovanou společností Dopravní projektování, spol. s.r.o., středisko Olomouc, xxxxxxxxxxxxxx, Janáčkova 1194/12, 702 00 Ostrava, Moravská Ostrava, IČO: 25361520, vedenou pod zak. číslem 1604510 s názvem „Holice Keplerova – přechody pro pěší“, ve stupni DPS, c) podmínkami uvedenými ve stavebním povolení č.j. SMOL/198347/2017/OS/PK/Vra ze dne 29.8.2017, které nabylo právní moci dne 15.9. 2017 , d) podmínkami uvedenými ve vyjádřeních dotčených orgánů státní správy, správců sítí a majitelů dotčených pozemků, e) obecně závaznými technickými podmínkami uvedenými v právních a technických předpisech, ČSN, návody výrobců a případně požadavky dodavatelů konkrétních dodávek. 2. Zhotovitel se zavazuje provést dílo na svůj náklad a nebezpečí. Zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. 1 Spis. znak C.1.2. – S10 3. Provedením díla se rozumí stavební i technologická část díla vč. průzkumů pro zahájení výstavby. Jde o úplné a bezvadné provedení všech stavebních a montážních prací a konstrukcí včetně dodávek potřebných materiálů, strojů a zařízení nezbytných pro řádné dokončení provozuschopného díla tak, aby bylo zkolaudovatelné, bude-li kolaudováno vč. provedení všech dalších činností souvisejících s dodávkou stavebních a montážních prací, konstrukcí a zařízení. 4. Členění díla je zřejmé ze souhrnné cenové nabídky vč. položkového rozpočtu jakožto přílohy č. 1 této smlouvy (dále jen „příloha č. 1“). III. Termíny plnění 1. Místo plnění je vymezeno v projektové dokumentaci specifikované v čl. II. odst. 1 písm. b) této smlouvy. 2. Zhotovitel se zavazuje zrealizovat předmět plnění v těchto termínech: a) předání a převzetí staveniště do 10 dnů ode dne platnosti této b) zahájení prací: smlouvy po předání a převzetí staveniště c) dokončení díla do 30. 11. 2017 d) odstranění zařízení staveniště a jeho vyklizení: ke dni dokončení díla 3. Dílo je dokončeno, je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Není-li předvedena způsobilost díla sloužit svému účelu, považuje se za nedokončené a objednateli neplyne povinnost jej převzít. Je-li předvedena způsobilost díla sloužit svému účelu, objednatel převezme dokončené dílo s výhradami, nebo bez výhrad. 4. Připadne-li poslední den lhůty pro dokončení díla na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující. 5. Nedílnou součástí této smlouvy je harmonogram provádění díla jakožto příloha č. 2 této smlouvy s uvedením základních druhů prací v členění dle přílohy č. 1 této smlouvy a u nich uveden předpokládaný termín realizace a finanční objem prováděných prací. Zhotovitel se zavazuje provádět dílo v souladu s tímto harmonogramem, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. Dojde-li ke změně ve způsobu provádění díla a tato změna bude mít vliv na harmonogram, zavazuje se zhotovitel předložit harmonogram upravený. Pro tyto účely není nutno uzavírat dodatek smlouvy. 6. Smluvní strany se dohodly, že dodatečné práce, jejichž finanční objem nepřekročí v součtu u všech stavebních objektů 10 % ze sjednané ceny díla bez DPH, nemají vliv na termín řádného a včasného splnění a dílo bude provedeno ve sjednaném termínu dle této smlouvy, ledaže nastanou důvody zvláštního zřetele hodné. IV. Cena díla 1. Cena díla je smluvními stranami sjednána na základě výsledků zadávacího řízení ve výši 936 087,13 Kč bez DPH, tj. 1 132 665,43 Kč vč. zákonné sazby DPH platné v době uzavření této smlouvy. Cena díla bude uváděna s přesností na 2 desetinná místa s matematickým zaokrouhlením na setiny. 2. V případě změny DPH se příslušně mění i celková cena díla včetně DPH. Pro účely této změny ceny vč. DPH není nutno uzavírat dodatek smlouvy. 3. Cena díla je platná po celou dobu realizace díla, kryje veškeré náklady nezbytné k řádnému a včasnému provedení díla. Stejně tak obsahuje i předpokládané náklady vzniklé vývojem cen a mezd v národním hospodářství po dobu realizace díla. Cena díla je sjednána na základě soupisu prací, který byl součástí zadávací dokumentace veřejné zakázky. Jednotkové ceny uvedené v položkovém rozpočtu jsou neměnné po celou dobu plnění dle této smlouvy. 4. Jedná se o plnění, které spadá do režimu přenesení daňové povinnosti podle § 92e z. č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZDPH“), 2 Spis. znak C.1.2. – S10 z důvodu stavebních a montážních prací spadajících do číselné klasifikace CZ- CPA 41-43. Daňový doklad bude vystaven podle § 29 odst. 2, písm. c) ZDPH s citací „daň odvede zákazník“. Zákazníkem podle ZDPH se v této smlouvě rozumí objednatel. 5. Zhotovitel nemá právo domáhat se změny ceny díla z důvodů chyb nebo nedostatků v položkovém rozpočtu, pokud jsou tyto chyby důsledkem nepřesného nebo neúplného ocenění soupisu prací zhotovitelem. 6. Záloha na cenu díla se nesjednává. 7. V případě méněprací se zhotovitel zavazuje na ně přistoupit a nebude uplatňovat právo na náhradu škody, která mu případně v důsledku méněprací vznikla. V. Platební podmínky 1. Platby ceny díla budou prováděny bezhotovostně na bankovní účet zhotovitele uvedený v záhlaví této smlouvy na základě daňových dokladů - faktur provedených a odsouhlasených prací vystavených za sledovací období/ v členění dle přílohy č. 1 a dle požadavků uvedených v tomto článku smlouvy s lhůtou splatnosti do 30 dnů po jejich prokazatelném obdržení objednatelem. Částky na fakturách budou uváděny s přesností na 2 desetinná místa s matematickým zaokrouhlením na setiny. Konečná faktura musí obsahovat přehled všech vystavených a uhrazených faktur rozčleněných na cenu bez DPH a se zahrnutím DPH. 2. Faktury včetně soupisů provedených prací a zjišťovacího protokolu budou zhotovitelem zasílány na adresu objednatele ve 2 originálech. 3. Úhrada smluvní ceny proběhne ke dni splatnosti na základě vystaveného daňového dokladu v režimu přenesení daně podle § 29 ZDPH ke dni uskutečnění zdanitelného plnění. 4. Datem uskutečnění zdanitelného plnění je datum dílčího převzetí prací objednatelem, tj. datum schválení (podpisu) zjišťovacího protokolu včetně soupisu provedených prací objednatelem. 5. V případě, že objednatel převezme dílo s výhradou (tj. s vadami), vyhrazuje si objednatel právo uplatnit pozastávku až do výše 10 % ceny díla bez DPH. Pozastavená část ceny díla bude uvolněna do 30 dnů po protokolárním převzetí všech odstraněných vad. VI. Práva a povinnosti objednatele 1. Objednatel se zavazuje po uzavření této smlouvy předat zhotoviteli staveniště a projektovou dokumentaci v listinné podobě v min. 1 vyhotovení. 2. Technický dozor stavebníka (TDS) je určen čl. I. odst. 1 této smlouvy a má povahu občasného TDS. 3. Technický dozor stavebníka se vyjadřuje v rámci provádění díla k technickým změnám v jeho provádění ve smyslu kvalitativních a kvantitativních změn s tím, že není oprávněn odsouhlasit dopad této změny do ceny díla a termínu plnění dle čl. III. této smlouvy a odsouhlasit jejich provedení či změnu. Zhotovitel je oprávněn zahájit fyzické provádění dodatečných prací po schválení Oznámení změny osobou oprávněnou jednat za objednatele ve věcech smluvních (vyjma prací, které bezprostředně ohrožují život, zdraví a majetek - tyto práce má právo odsouhlasit TDS), čímž mu vzniká nárok na navýšení ceny díla. Nárok na uhrazení změny ceny díla z důvodu dodatečných prací vzniká zhotoviteli po schválení příslušného změnového listu osobou oprávněnou jednat za objednatele ve věcech smluvních a po uzavření dodatku ke smlouvě. VII. Práva a povinnosti zhotovitele 1. Zhotovitel se zavazuje do 15 dnů od uzavření smlouvy předat objednateli kontrolní a zkušební plán obsahující způsob a harmonogram provádění kontrol a zkoušek tak, aby objednatel mohl v průběhu provádění díla průběžně kontrolovat a ověřovat kvalitu díla a 3 Spis. znak C.1.2. – S10 účastnit se těchto zkoušek. O každé změně tohoto kontrolního a zkušebního plánu je zhotovitel povinen v dostatečném časovém předstihu, vždy alespoň 5 pracovních dnů, informovat objednatele. 2. Zhotovitel se zavazuje, že osoby uvedené v čl. I. odst. 2 této smlouvy (vyjma kontaktní osoby ve věcech smluvních) se budou podílet na realizaci díla po celou dobu jeho provádění, stavbyvedoucí bude vykonávat své povinnosti po celou pracovní dobu a dobu provádění díla, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. Uvedená dohoda může mít ústní podobu. 3. Zhotovitel je oprávněn se souhlasem objednatele vyměnit osoby uvedené v čl. I. odst. 2 této smlouvy (vyjma kontaktní osoby ve věcech smluvních), kdy tyto musí splňovat technickou kvalifikaci, jaká byla požadována v rámci zadávacího řízení. Pro účely této změny není nutno uzavírat dodatek smlouvy. 4. Zhotovitel nemá nárok na úhradu ceny za práce, dodávky a služby, které provedl v rozporu s SOD a nebyly písemně oznámeny Oznámením změny a odsouhlaseny objednatelem. 5. Zhotovitel se zavazuje průběžně informovat objednatele o realizaci díla a ihned informovat objednatele o jakékoliv změně mající vliv na předmět či termín plnění. 6. Zhotovitel se zavazuje koordinovat práce s ostatními zhotoviteli objednatele (např. zhotovitelé archeologického průzkumu, přeložek inženýrských sítí apod.) a zavazuje se současně strpět případné omezení svých prací ze strany těchto zhotovitelů. 7. Zhotovitel se zavazuje dodržovat pokyny objednatele. Za předpokladu, že pokyny objednatele jsou nevhodné, je zhotovitel povinen na tuto skutečnost objednatele upozornit. 8. V případě, že objednatel uhradí daňový doklad, popř. daňové doklady na cenu za práce, dodávky či služby, které zhotovitel neprovedl a nedodal v souladu s položkovým rozpočtem, je zhotovitel povinen předmětné práce, dodávky či služby provést či dodat, nebo vrátit cenu zpět (vystavit opravný daňový doklad - dobropis) dle povahy konkrétního případu a dle rozhodnutí objednatele. Uvedené platí i pro případ, bude-li tato skutečnost zjištěna v záruční době. 9. Zhotovitel se zavazuje na vyžádání předložit objednateli pojištění. Zhotovitel se zavazuje disponovat platnou pojistnou smlouvou po celou dobu plnění díla dle této smlouvy. 10. Únosnost pláně pod komunikací, popř. základovou spárou je zhotovitel povinen odzkoušet bezprostředně, nejpozději však do druhého dne po jejím odkrytí. Zhotovitel je povinen přijmout taková opatření, aby nedošlo k rozmáčení - snížení únosnosti pláně - následnou činností či vlivem povětrnostních podmínek. Nedodržení tohoto postupu má za následek provedení sanace podloží na předepsanou únosnost dle projektové dokumentace na náklady zhotovitele. 11. Zhotovitel ve spolupráci s autorským dozorem, popř. projektantem (autorem projektové dokumentace) dle čl. II. odst. 1, písm. b) této smlouvy je povinen v dostatečném předstihu před provedením díla zajistit odsouhlasení a stanovení trvalého dopravního značení příslušnými orgány (odbor správy městských komunikací a MHD MMOl, Dopravní inspektorát PČR a odborem stavebním, oddělením státní správy na úseku pozemních komunikací). VIII. Záruční doba 1. Záruční doba se sjednává v délce 60 měsíců od převzetí díla v předávacím řízení objednatelem. 2. Záruční doba na stroje, technologická zařízení a další movité věci a drobný majetek, pro něž výrobce stanovuje jinou záruční dobu, než výše uvedenou, se sjednává v délce lhůty poskytnuté výrobcem, nejméně však v délce 24 měsíců od převzetí díla v předávacím řízení objednatelem. 3. Smluvní strany se výslovně dohodly na vyloučení § 2605 odst. 2 občanského zákoníku, kdy pro případ, že bude dílo převzato a následně bude objevena zjevná vada, vznikají objednateli práva z odpovědnosti za vady dle občanského zákoníku. 4 Spis. znak C.1.2. – S10 IX. Sankční ujednání: 1. Cenou díla se pro účely tohoto článku rozumí cena díla v Kč bez DPH. 2. V případě, že zhotovitel vymění osobu v čl. I. odst. 2 této smlouvy (vyjma kontaktní osoby ve věcech smluvních) bez souhlasu objednatele, je objednatel oprávněn požadovat smluvní pokutu ve výši 50.000 Kč za každý jednotlivý případ takovéto výměny. 3. V případě, že zhotovitel nepřevezme staveniště v termínu uvedeném v čl. III. odst. 2 písm. a) této smlouvy, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý i započatý den prodlení. 4. V případě, že dílo nebude dokončeno v termínu sjednaném v čl. III odst. 2 písm. c) této smlouvy, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý i započatý den prodlení. 5. V případě, že zhotovitel neodstraní vady uvedené v Zápise o předání, převzetí a odevzdání díla do 7 dní od převzetí díla objednatelem, zavazuje se uhradit smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý i započatý den prodlení do doby odstranění poslední vady. 6. V případě, že objednatel zápisem do stavebního deníku vytkne zhotoviteli porušení kterékoliv jeho povinnosti sjednané (povinnosti v souvislosti s užíváním staveniště) a ze strany zhotovitele nedojde do pěti dnů od tohoto zápisu k nápravě, je zhotovitel povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč pro každý případ takovéhoto vytknutí. 7. V případě, že opakovaně zhotovitel neuposlechne pokynů koordinátora BOZP, je povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč pro každý případ. 8. V případě nesjednání pojištění dle čl. VII. odst. 9 této smlouvy je zhotovitel povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 50.000,- Kč. 9. V případě prodlení s dodáním geometrických plánů je zhotovitel povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý i započatý den prodlení. 10. Neodstraní-li zhotovitel reklamovanou vadu ve stanoveném, příp. dohodnutém termínu, zavazuje se uhradit smluvní pokutu ve výši 1.000 Kč za každou vadu a každý i započatý den prodlení. 11. Pokud zhotovitel nenastoupí a neodstraní vady, jež způsobily havárii ve lhůtě 48 hod od jejího nahlášení, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000 Kč za každý i započatý den, o který odstraní vady později. 12. Nevystaví-li zhotovitel daňový doklad do 5 dnů od podpisu zjišťovacího protokolu, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každý i započatý den prodlení a pro každý případ. 13. Souhrn výše uvedených smluvních pokut se omezuje nejvýše do 30 % ceny díla bez DPH. 14. Veškeré smluvní pokuty dle této smlouvy o dílo jsou splatné do 14 dnů ode dne vystavení sankční faktury. 15. Smluvní strany se dohodly ve vztahu k smluvním pokutám dle tohoto článku smlouvy na vyloučení použití § 2050 občanského zákoníku, v platném znění. Smluvní strany se dohodly na tom, že ujednanou smluvní pokutou není dotčeno právo objednatele požadovat po zhotoviteli náhradu škody vzniklou z porušení povinnosti, kterému se vztahuje smluvní pokuta, a to vedle účtované smluvní pokuty i nad její výši. 16. Smluvní pokuty dle tohoto článku smlouvy lze udělit i opakovaně, za předpokladu, že zhotovitel po výzvě ke sjednání nápravy zajišťovanou povinnost opětovně nesplnil. X. Vlastnictví díla, přechod nebezpečí škody na věci 1. Objednatel se stává vlastníkem díla okamžikem zapracování materiálů a výrobků. 2. Nebezpečí škody na díle a všech jeho částech, péče o nezabudované materiály a jejich správa včetně rizik jejich ztráty nebo poškození, nese po celou dobu provádění díla zhotovitel až do převzetí díla objednatelem jako celku. 5 Spis. znak C.1.2. – S10 XI. Závěrečná ustanovení 1. Právní vztahy touto smlouvou neupravené se řídí platnými právními předpisy, zejména občanským zákoníkem, a obchodními podmínkami. 2. Zhotovitel prohlašuje, že se v plném rozsahu seznámil s rozsahem a povahou předmětu plnění dle čl. II. této smlouvy, že jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní, kvantitativní a jiné nezbytné podmínky k bezvadné realizaci díla a že disponuje takovými personálními, strojovými a technickými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou k provedení díla nezbytné a že mu k okamžiku uzavření této smlouvy o dílo nejsou známé žádné zjevné ani skryté překážky, které by mu bránily k řádnému a včasnému provedení díla. Zhotovitel dále prohlašuje, že neshledal nic, co by mu jakkoliv bránilo provést dílo řádně a v dobách stanovených touto smlouvou o dílo. 3. Změny a doplňky této smlouvy mohou být provedeny na základě dohody smluvních stran. Dohoda musí mít písemnou formu dodatků podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran, ledaže je v této smlouvě sjednáno jinak. Veškeré dodatky a přílohy vzniklé po dobu plnění smlouvy se stávají její nedílnou součástí. 4. Účastníci této smlouvy výslovně prohlašují, že jsou obsahem této smlouvy právně vázáni a že nepodniknou žádné kroky, které by mohly zmařit její účinky. Současně prohlašují, že pro případ objektivních překážek k dosažení účelu této smlouvy si poskytnou vzájemnou součinnost a budou jednat tak, aby i za změněných podmínek mohlo být tohoto účelu dosaženo. Vědomé uvedení nepravdivých skutečností zakládá druhé straně právo odstoupit od smlouvy. Objednatel je také oprávněn požadovat při vědomém uvedení nepravdivých informací náhradu škody. 5. Zhotovitel bere na vědomí, že obsah této smlouvy včetně všech dodatků může být poskytnut žadateli v režimu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a že tato smlouva včetně všech dodatků bude objednatelem uveřejněna v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 6. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněných zástupců obou smluvních stran a účinnosti dnem uveřejnění prostřednictvím registru smluv dle příslušných ustanovení zákona o registru smluv. 7. Stane-li se tato smlouva neplatnou, neúčinnou či dojde k jejímu zrušení v souladu s občanským zákoníkem či touto smlouvou, nevztahuje se neplatnost či neúčinnost či důvod zrušení na ustanovení týkajících se sankčních ujednání. 8. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno vyhotovení obdrží objednatel a jedno vyhotovení obdrží zhotovitel. 9. Nedílnou součástí této smlouvy jsou následující přílohy: Příloha č. 1 –Souhrnná cenová nabídka vč. položkového rozpočtu Příloha č. 2 – Harmonogram provádění díla V Olomouci dne 11.10.2017 Objednatel: Zhotovitel: Technické služby města Olomouce, a.s. R-STAV OLOMOUC s.r.o. Zastoupené Zastoupené Bc. Miroslavem Petříkem Františkem Rollerem předsedou představenstva jednatelem společnosti a ředitelem společnosti a Ing. Miloslavem Strýčkem 6 místopředsedou představenstva