Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3498662: SoD Keplerova přechody

Příloha SoD Keplerova přechody.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Spis. znak C.1.2. – S10

                                SMLOUVA O DÍLO

                                           na provedení díla
               uzavřená podle ust. § 2586 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

                      I. Smluvní strany

Objednatel:        Technické služby města Olomouce, a.s.

Se sídlem:         Zamenhofova 783/34, 772 11 Olomouc

                   IČ: 25826603

                   DIČ: CZ25826603

Registrace:        Obchodní rejstřík vedený Krajským soudem v Ostravě, oddíl B,

                   vložka 2052

Zastoupený:        Bc.Miroslavem Petříkem, předsedou představenstva a ředitelem

                   společnosti

                   a

                   Ing. Miloslavem Strýčkem, místopředsedou představenstva

Technický dozor stavebníka (občasný TDS): xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Bankovní spojení:  xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

                   č. účtu xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Zhotovitel:        R-STAV OLOMOUC s.r.o.

Se sídlem:         Pavlovická 9/52, 779 00 Olomouc

                   IČ: 24142409

                   DIČ: CZ24142409

Zastoupený:        Františkem Rollerem, jednatelem společnosti

Stavbyvedoucí

osoba odpovědná za provádění díla:František Roller

Bankovní spojení:  xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

                   č. účtu xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

                                                 II. Předmět smlouvy

1. Předmětem plnění je provedení díla s názvem „Holice - Keplerova – přechody pro pěší“ -
    v souladu s:
         a) touto smlouvou vč. jejích příloh,
         b) projektovou dokumentací zpracovanou společností Dopravní projektování, spol.
                   s.r.o., středisko Olomouc, xxxxxxxxxxxxxx, Janáčkova 1194/12, 702 00 Ostrava,
                   Moravská Ostrava, IČO: 25361520, vedenou pod zak. číslem 1604510 s názvem
                   „Holice Keplerova – přechody pro pěší“, ve stupni DPS,
         c) podmínkami uvedenými ve stavebním povolení č.j. SMOL/198347/2017/OS/PK/Vra
                   ze dne 29.8.2017, které nabylo právní moci dne 15.9. 2017 ,
         d) podmínkami uvedenými ve vyjádřeních dotčených orgánů státní správy, správců
                   sítí a majitelů dotčených pozemků,
         e) obecně závaznými technickými podmínkami uvedenými v právních a technických
                   předpisech, ČSN, návody výrobců a případně požadavky dodavatelů konkrétních
                   dodávek.

2. Zhotovitel se zavazuje provést dílo na svůj náklad a nebezpečí. Zhotovitel provede dílo s
    potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba.

                                                                      1
                                                                                                                         Spis. znak C.1.2. – S10

3. Provedením díla se rozumí stavební i technologická část díla vč. průzkumů pro zahájení
    výstavby. Jde o úplné a bezvadné provedení všech stavebních a montážních prací a
    konstrukcí včetně dodávek potřebných materiálů, strojů a zařízení nezbytných pro řádné
    dokončení provozuschopného díla tak, aby bylo zkolaudovatelné, bude-li kolaudováno vč.
    provedení všech dalších činností souvisejících s dodávkou stavebních a montážních prací,
    konstrukcí a zařízení.

4. Členění díla je zřejmé ze souhrnné cenové nabídky vč. položkového rozpočtu
    jakožto přílohy č. 1 této smlouvy (dále jen „příloha č. 1“).

                                  III. Termíny plnění

1. Místo plnění je vymezeno v projektové dokumentaci specifikované v čl. II. odst. 1 písm. b)

této smlouvy.

2. Zhotovitel se zavazuje zrealizovat předmět plnění v těchto termínech:

a) předání a převzetí staveniště          do 10 dnů ode dne platnosti této

b) zahájení prací:                        smlouvy

                                          po předání a převzetí staveniště

c) dokončení díla                         do 30. 11. 2017

d) odstranění zařízení staveniště a jeho

vyklizení:                                ke dni dokončení díla

3. Dílo je dokončeno, je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Není-li

předvedena způsobilost díla sloužit svému účelu, považuje se za nedokončené a

objednateli neplyne povinnost jej převzít. Je-li předvedena způsobilost díla sloužit svému

účelu, objednatel převezme dokončené dílo s výhradami, nebo bez výhrad.

4. Připadne-li poslední den lhůty pro dokončení díla na sobotu, neděli nebo svátek, je

posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující.

5. Nedílnou součástí této smlouvy je harmonogram provádění díla jakožto příloha č. 2 této

smlouvy s uvedením základních druhů prací v členění dle přílohy č. 1 této smlouvy a u nich

uveden předpokládaný termín realizace a finanční objem prováděných prací. Zhotovitel se

zavazuje provádět dílo v souladu s tímto harmonogramem, nedohodnou-li se smluvní

strany jinak. Dojde-li ke změně ve způsobu provádění díla a tato změna bude mít vliv na

harmonogram, zavazuje se zhotovitel předložit harmonogram upravený. Pro tyto účely není

nutno uzavírat dodatek smlouvy.

6. Smluvní strany se dohodly, že dodatečné práce, jejichž finanční objem nepřekročí v součtu

u všech stavebních objektů 10 % ze sjednané ceny díla bez DPH, nemají vliv na termín

řádného a včasného splnění a dílo bude provedeno ve sjednaném termínu dle této

smlouvy, ledaže nastanou důvody zvláštního zřetele hodné.

                                                      IV. Cena díla

1. Cena díla je smluvními stranami sjednána na základě výsledků zadávacího řízení ve výši
    936 087,13 Kč bez DPH, tj. 1 132 665,43 Kč vč. zákonné sazby DPH platné v době
    uzavření této smlouvy. Cena díla bude uváděna s přesností na 2 desetinná místa
    s matematickým zaokrouhlením na setiny.

2. V případě změny DPH se příslušně mění i celková cena díla včetně DPH. Pro účely této
    změny ceny vč. DPH není nutno uzavírat dodatek smlouvy.

3. Cena díla je platná po celou dobu realizace díla, kryje veškeré náklady nezbytné k řádnému
    a včasnému provedení díla. Stejně tak obsahuje i předpokládané náklady vzniklé vývojem
    cen a mezd v národním hospodářství po dobu realizace díla. Cena díla je sjednána na
    základě soupisu prací, který byl součástí zadávací dokumentace veřejné zakázky.
    Jednotkové ceny uvedené v položkovém rozpočtu jsou neměnné po celou dobu plnění dle
    této smlouvy.

4. Jedná se o plnění, které spadá do režimu přenesení daňové povinnosti podle § 92e z. č.
    235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZDPH“),

                                                                      2
                                                                                                                         Spis. znak C.1.2. – S10

    z důvodu stavebních a montážních prací spadajících do číselné klasifikace CZ- CPA 41-43.
    Daňový doklad bude vystaven podle § 29 odst. 2, písm. c) ZDPH s citací „daň odvede
    zákazník“. Zákazníkem podle ZDPH se v této smlouvě rozumí objednatel.
5. Zhotovitel nemá právo domáhat se změny ceny díla z důvodů chyb nebo nedostatků
    v položkovém rozpočtu, pokud jsou tyto chyby důsledkem nepřesného nebo neúplného
    ocenění soupisu prací zhotovitelem.
6. Záloha na cenu díla se nesjednává.
7. V případě méněprací se zhotovitel zavazuje na ně přistoupit a nebude uplatňovat právo na
    náhradu škody, která mu případně v důsledku méněprací vznikla.

                                                V. Platební podmínky

1. Platby ceny díla budou prováděny bezhotovostně na bankovní účet zhotovitele uvedený
    v záhlaví této smlouvy na základě daňových dokladů - faktur provedených a
    odsouhlasených prací vystavených za sledovací období/ v členění dle přílohy č. 1 a dle
    požadavků uvedených v tomto článku smlouvy s lhůtou splatnosti do 30 dnů po jejich
    prokazatelném obdržení objednatelem. Částky na fakturách budou uváděny s přesností na
    2 desetinná místa s matematickým zaokrouhlením na setiny. Konečná faktura musí
    obsahovat přehled všech vystavených a uhrazených faktur rozčleněných na cenu bez DPH
    a se zahrnutím DPH.

2. Faktury včetně soupisů provedených prací a zjišťovacího protokolu budou zhotovitelem
    zasílány na adresu objednatele ve 2 originálech.

3. Úhrada smluvní ceny proběhne ke dni splatnosti na základě vystaveného daňového dokladu
    v režimu přenesení daně podle § 29 ZDPH ke dni uskutečnění zdanitelného plnění.

4. Datem uskutečnění zdanitelného plnění je datum dílčího převzetí prací objednatelem, tj.
    datum schválení (podpisu) zjišťovacího protokolu včetně soupisu provedených prací
    objednatelem.

5. V případě, že objednatel převezme dílo s výhradou (tj. s vadami), vyhrazuje si objednatel
    právo uplatnit pozastávku až do výše 10 % ceny díla bez DPH. Pozastavená část ceny díla
    bude uvolněna do 30 dnů po protokolárním převzetí všech odstraněných vad.

                                       VI. Práva a povinnosti objednatele

1. Objednatel se zavazuje po uzavření této smlouvy předat zhotoviteli staveniště a
     projektovou dokumentaci v listinné podobě v min. 1 vyhotovení.

2. Technický dozor stavebníka (TDS) je určen čl. I. odst. 1 této smlouvy a má povahu
     občasného TDS.

3. Technický dozor stavebníka se vyjadřuje v rámci provádění díla k technickým změnám
     v jeho provádění ve smyslu kvalitativních a kvantitativních změn s tím, že není oprávněn
     odsouhlasit dopad této změny do ceny díla a termínu plnění dle čl. III. této smlouvy a
     odsouhlasit jejich provedení či změnu. Zhotovitel je oprávněn zahájit fyzické provádění
     dodatečných prací po schválení Oznámení změny osobou oprávněnou jednat
     za objednatele ve věcech smluvních (vyjma prací, které bezprostředně ohrožují život,
     zdraví a majetek - tyto práce má právo odsouhlasit TDS), čímž mu vzniká nárok na
     navýšení ceny díla. Nárok na uhrazení změny ceny díla z důvodu dodatečných prací vzniká
     zhotoviteli po schválení příslušného změnového listu osobou oprávněnou jednat za
     objednatele ve věcech smluvních a po uzavření dodatku ke smlouvě.

                                       VII. Práva a povinnosti zhotovitele

1. Zhotovitel se zavazuje do 15 dnů od uzavření smlouvy předat objednateli kontrolní a
     zkušební plán obsahující způsob a harmonogram provádění kontrol a zkoušek tak, aby
     objednatel mohl v průběhu provádění díla průběžně kontrolovat a ověřovat kvalitu díla a

                                                                      3
                                                                                                                         Spis. znak C.1.2. – S10

     účastnit se těchto zkoušek. O každé změně tohoto kontrolního a zkušebního plánu je
     zhotovitel povinen v dostatečném časovém předstihu, vždy alespoň 5 pracovních dnů,
     informovat objednatele.
2. Zhotovitel se zavazuje, že osoby uvedené v čl. I. odst. 2 této smlouvy (vyjma kontaktní
     osoby ve věcech smluvních) se budou podílet na realizaci díla po celou dobu jeho
     provádění, stavbyvedoucí bude vykonávat své povinnosti po celou pracovní dobu a dobu
     provádění díla, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. Uvedená dohoda může mít ústní
     podobu.
3. Zhotovitel je oprávněn se souhlasem objednatele vyměnit osoby uvedené v čl. I. odst. 2
     této smlouvy (vyjma kontaktní osoby ve věcech smluvních), kdy tyto musí splňovat
     technickou kvalifikaci, jaká byla požadována v rámci zadávacího řízení. Pro účely této
     změny není nutno uzavírat dodatek smlouvy.
4. Zhotovitel nemá nárok na úhradu ceny za práce, dodávky a služby, které provedl v rozporu
     s SOD a nebyly písemně oznámeny Oznámením změny a odsouhlaseny objednatelem.
5. Zhotovitel se zavazuje průběžně informovat objednatele o realizaci díla a ihned informovat
     objednatele o jakékoliv změně mající vliv na předmět či termín plnění.
6. Zhotovitel se zavazuje koordinovat práce s ostatními zhotoviteli objednatele (např.
     zhotovitelé archeologického průzkumu, přeložek inženýrských sítí apod.) a zavazuje se
     současně strpět případné omezení svých prací ze strany těchto zhotovitelů.
7. Zhotovitel se zavazuje dodržovat pokyny objednatele. Za předpokladu, že pokyny
     objednatele jsou nevhodné, je zhotovitel povinen na tuto skutečnost objednatele upozornit.
8. V případě, že objednatel uhradí daňový doklad, popř. daňové doklady na cenu za práce,
     dodávky či služby, které zhotovitel neprovedl a nedodal v souladu s položkovým rozpočtem,
     je zhotovitel povinen předmětné práce, dodávky či služby provést či dodat, nebo vrátit cenu
     zpět (vystavit opravný daňový doklad - dobropis) dle povahy konkrétního případu a dle
     rozhodnutí objednatele. Uvedené platí i pro případ, bude-li tato skutečnost zjištěna
     v záruční době.
9. Zhotovitel se zavazuje na vyžádání předložit objednateli pojištění. Zhotovitel se zavazuje
     disponovat platnou pojistnou smlouvou po celou dobu plnění díla dle této smlouvy.
10. Únosnost pláně pod komunikací, popř. základovou spárou je zhotovitel povinen odzkoušet
     bezprostředně, nejpozději však do druhého dne po jejím odkrytí. Zhotovitel je povinen
     přijmout taková opatření, aby nedošlo k rozmáčení - snížení únosnosti pláně - následnou
     činností či vlivem povětrnostních podmínek. Nedodržení tohoto postupu má za následek
     provedení sanace podloží na předepsanou únosnost dle projektové dokumentace na
     náklady zhotovitele.
11. Zhotovitel ve spolupráci s autorským dozorem, popř. projektantem (autorem projektové
     dokumentace) dle čl. II. odst. 1, písm. b) této smlouvy je povinen v dostatečném předstihu
     před provedením díla zajistit odsouhlasení a stanovení trvalého dopravního značení
     příslušnými orgány (odbor správy městských komunikací a MHD MMOl, Dopravní
     inspektorát PČR a odborem stavebním, oddělením státní správy na úseku pozemních
     komunikací).

                                                   VIII. Záruční doba

1. Záruční doba se sjednává v délce 60 měsíců od převzetí díla v předávacím řízení
    objednatelem.

2. Záruční doba na stroje, technologická zařízení a další movité věci a drobný majetek, pro něž
    výrobce stanovuje jinou záruční dobu, než výše uvedenou, se sjednává v délce lhůty
    poskytnuté výrobcem, nejméně však v délce 24 měsíců od převzetí díla v předávacím řízení
    objednatelem.

3. Smluvní strany se výslovně dohodly na vyloučení § 2605 odst. 2 občanského zákoníku, kdy
    pro případ, že bude dílo převzato a následně bude objevena zjevná vada, vznikají
    objednateli práva z odpovědnosti za vady dle občanského zákoníku.

                                                                      4
                                                                                                                         Spis. znak C.1.2. – S10

                                                 IX. Sankční ujednání:

1. Cenou díla se pro účely tohoto článku rozumí cena díla v Kč bez DPH.
2. V případě, že zhotovitel vymění osobu v čl. I. odst. 2 této smlouvy (vyjma kontaktní osoby ve

    věcech smluvních) bez souhlasu objednatele, je objednatel oprávněn požadovat smluvní
    pokutu ve výši 50.000 Kč za každý jednotlivý případ takovéto výměny.
3. V případě, že zhotovitel nepřevezme staveniště v termínu uvedeném v čl. III. odst. 2 písm.
    a) této smlouvy, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč
    za každý i započatý den prodlení.
4. V případě, že dílo nebude dokončeno v termínu sjednaném v čl. III odst. 2 písm. c) této
    smlouvy, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za
    každý i započatý den prodlení.
5. V případě, že zhotovitel neodstraní vady uvedené v Zápise o předání, převzetí a odevzdání
    díla do 7 dní od převzetí díla objednatelem, zavazuje se uhradit smluvní pokutu ve výši
    5.000,- Kč za každý i započatý den prodlení do doby odstranění poslední vady.
6. V případě, že objednatel zápisem do stavebního deníku vytkne zhotoviteli porušení
    kterékoliv jeho povinnosti sjednané (povinnosti v souvislosti s užíváním staveniště) a ze
    strany zhotovitele nedojde do pěti dnů od tohoto zápisu k nápravě, je zhotovitel povinen
    zaplatit smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč pro každý případ takovéhoto vytknutí.
7. V případě, že opakovaně zhotovitel neuposlechne pokynů koordinátora BOZP, je povinen
    zaplatit smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč pro každý případ.
8. V případě nesjednání pojištění dle čl. VII. odst. 9 této smlouvy je zhotovitel povinen zaplatit
    smluvní pokutu ve výši 50.000,- Kč.
9. V případě prodlení s dodáním geometrických plánů je zhotovitel povinen zaplatit smluvní
    pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý i započatý den prodlení.
10. Neodstraní-li zhotovitel reklamovanou vadu ve stanoveném, příp. dohodnutém termínu,
    zavazuje se uhradit smluvní pokutu ve výši 1.000 Kč za každou vadu a každý i započatý
    den prodlení.
11. Pokud zhotovitel nenastoupí a neodstraní vady, jež způsobily havárii ve lhůtě 48 hod od
    jejího nahlášení, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000 Kč
    za každý i započatý den, o který odstraní vady později.
12. Nevystaví-li zhotovitel daňový doklad do 5 dnů od podpisu zjišťovacího protokolu, je
    zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každý i započatý
    den prodlení a pro každý případ.
13. Souhrn výše uvedených smluvních pokut se omezuje nejvýše do 30 % ceny díla bez DPH.
14. Veškeré smluvní pokuty dle této smlouvy o dílo jsou splatné do 14 dnů ode dne vystavení
    sankční faktury.
15. Smluvní strany se dohodly ve vztahu k smluvním pokutám dle tohoto článku smlouvy na
    vyloučení použití § 2050 občanského zákoníku, v platném znění. Smluvní strany se dohodly
    na tom, že ujednanou smluvní pokutou není dotčeno právo objednatele požadovat po
    zhotoviteli náhradu škody vzniklou z porušení povinnosti, kterému se vztahuje smluvní
    pokuta, a to vedle účtované smluvní pokuty i nad její výši.
16. Smluvní pokuty dle tohoto článku smlouvy lze udělit i opakovaně, za předpokladu, že
    zhotovitel po výzvě ke sjednání nápravy zajišťovanou povinnost opětovně nesplnil.

                          X. Vlastnictví díla, přechod nebezpečí škody na věci

1. Objednatel se stává vlastníkem díla okamžikem zapracování materiálů a výrobků.
2. Nebezpečí škody na díle a všech jeho částech, péče o nezabudované materiály a jejich

    správa včetně rizik jejich ztráty nebo poškození, nese po celou dobu provádění díla
    zhotovitel až do převzetí díla objednatelem jako celku.

                                                                      5
                                                     Spis. znak C.1.2. – S10

                           XI. Závěrečná ustanovení

1. Právní vztahy touto smlouvou neupravené se řídí platnými právními předpisy, zejména
    občanským zákoníkem, a obchodními podmínkami.

2. Zhotovitel prohlašuje, že se v plném rozsahu seznámil s rozsahem a povahou předmětu
    plnění dle čl. II. této smlouvy, že jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní, kvantitativní
    a jiné nezbytné podmínky k bezvadné realizaci díla a že disponuje takovými personálními,
    strojovými a technickými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou k provedení díla
    nezbytné a že mu k okamžiku uzavření této smlouvy o dílo nejsou známé žádné zjevné ani
    skryté překážky, které by mu bránily k řádnému a včasnému provedení díla. Zhotovitel dále
    prohlašuje, že neshledal nic, co by mu jakkoliv bránilo provést dílo řádně a v dobách
    stanovených touto smlouvou o dílo.

3. Změny a doplňky této smlouvy mohou být provedeny na základě dohody smluvních stran.
    Dohoda musí mít písemnou formu dodatků podepsaných oprávněnými zástupci obou
    smluvních stran, ledaže je v této smlouvě sjednáno jinak. Veškeré dodatky a přílohy vzniklé
    po dobu plnění smlouvy se stávají její nedílnou součástí.

4. Účastníci této smlouvy výslovně prohlašují, že jsou obsahem této smlouvy právně vázáni a
    že nepodniknou žádné kroky, které by mohly zmařit její účinky. Současně prohlašují, že pro
    případ objektivních překážek k dosažení účelu této smlouvy si poskytnou vzájemnou
    součinnost a budou jednat tak, aby i za změněných podmínek mohlo být tohoto účelu
    dosaženo. Vědomé uvedení nepravdivých skutečností zakládá druhé straně právo odstoupit
    od smlouvy. Objednatel je také oprávněn požadovat při vědomém uvedení nepravdivých
    informací náhradu škody.

5. Zhotovitel bere na vědomí, že obsah této smlouvy včetně všech dodatků může být
    poskytnut žadateli v režimu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
    ve znění pozdějších předpisů, a že tato smlouva včetně všech dodatků bude objednatelem
    uveřejněna v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti
    některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

6. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněných zástupců obou smluvních stran
    a účinnosti dnem uveřejnění prostřednictvím registru smluv dle příslušných ustanovení
    zákona o registru smluv.

7. Stane-li se tato smlouva neplatnou, neúčinnou či dojde k jejímu zrušení v souladu
    s občanským zákoníkem či touto smlouvou, nevztahuje se neplatnost či neúčinnost či důvod
    zrušení na ustanovení týkajících se sankčních ujednání.

8. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno vyhotovení obdrží
    objednatel a jedno vyhotovení obdrží zhotovitel.

9. Nedílnou součástí této smlouvy jsou následující přílohy:
    Příloha č. 1 –Souhrnná cenová nabídka vč. položkového rozpočtu
    Příloha č. 2 – Harmonogram provádění díla

V Olomouci dne 11.10.2017

Objednatel:                            Zhotovitel:

Technické služby města Olomouce, a.s.      R-STAV OLOMOUC s.r.o.
Zastoupené                                 Zastoupené
Bc. Miroslavem Petříkem                    Františkem Rollerem
předsedou představenstva                   jednatelem společnosti
a ředitelem společnosti a
Ing. Miloslavem Strýčkem               6
místopředsedou představenstva